#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
08/12/2012 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η εικόνα του τουρισμού της Τουρκίας τροφή για δυσάρεστες συγκρίσεις στην Αθήνα



 

Μετά το γνωστό περιστατικό με το πανάκριβο βίντεο-«πεταμένα λεφτά» της υπουργού Τουρισμού στο Λονδίνο, και δεδομένης της κρισιμότητας του τομέα του τουρισμού στην Ελλάδα της κρίσης, ίσως θα είχε νόημα να εξετάζαμε το πώς προωθεί τον τουρισμό η γείτων Τουρκία.

Εν συνόψει: Το τουρκικό κράτος χειρίζεται τον τουρισμό του με σοβαρότητα και συναίσθηση του διακυβεύματος, επιτελικό σχεδιασμό υψίστης ποιότητας, τολμηρές στρατηγικές κινήσεις, επαγγελματισμό σε όλα τα επίπεδα και στενή συνεργασία μεταξύ των φορέων και της κυβερνήσεως.

Αντί αριθμών και αναλύσεων, θα σας παραθέσω την εμπειρία μου από «πακέτο» μαζικού τουρισμού στην Τουρκία προσφερόμενο σε Γερμανούς.

Η τουρκική κυβέρνηση, έχοντας κάνει τις μελέτες της και γνωρίζοντας πως τελικά θα αποκτήσει πολλαπλάσιο κέρδος από αυτήν της την κίνηση, χρηματοδοτεί η ίδια πολυήμερα τουριστικά ταξίδια στην Τουρκία: ένα οκταήμερο ταξίδι στις ακτές τις Ιωνίας, με πτήση τσάρτερ από το Βερολίνο και διαμονή σε άριστα ξενοδοχεία των τεσσάρων και των πέντε αστέρων, τιμάται... 130 Ευρώ: 130 Ευρώ για πτήση μετ’ επιστροφής, πούλμαν με ξεναγό και επτά διανυκτερεύσεις σε εξαιρετικά ξενοδοχεία με πρωινό.

Όπως μας διαβεβαίωσε ο Τούρκος ξεναγός, η κυβέρνηση γνωρίζει από τις αναλύσεις της πόσοι Γερμανοί, Άγγλοι, Ισπανοί, Έλληνες έρχονται στην χώρα, τι προτιμούν να επισκέπτονται, πόσα ξοδεύουν, σε ποιες καταναλωτικές συμπεριφορές είναι επιρρεπείς κλπ. Επί παραδείγματι, ο Γερμανός τουρίστας (περίφημος για την αποταμίευση και την φειδώ του) καταναλώνει κατά μέσο όρο 570 Ευρώ σε ένα ταξίδι στην Τουρκία. Τα χρήματα της επιδοτήσεως επιστρέφουν με το παραπάνω στο κράτος, έχοντας αναζωογοννήσει πολλαπλώς την τοπική οικονομία και έχοντας διατηρήσει στην ζωή off season (Νοέμβριο-Δεκέμβριο μήνα) επιχειρήσεις, εργαζομένους και κατοίκους περιοχών που σε τέτοιες περιόδους θα είχαν πέσει σε βαρύ πένθος ελλείψει τουριστικού πληθυσμού.

Όλος ο τοπικός πληθυσμός των περιοχών που επισκεφθήκαμε (περιοχές που αυτήν την εποχή βομβαρδίζονται καθημερινώς με πούλμαν τέτοιων επιδοτούμενων ταξιδιών), υπάλληλοι, εστιάτορες, μικροπωλητές, επιχειρηματίες, έμοιαζε να έχει συναίσθηση των οφελών που προκύπτουν αν αποκτήσει ο επισκέπτης μία καλή εμπειρία, αν δεν εξαπατηθεί, αν έχει να διηγείται τα καλύτερα με την επιστροφή του.

Η κατανάλωση μεγιστοποιείται με την συντεταγμένη επίσκεψη σε κέντρα τουρκικής βιοτεχνίας και χειροτεχνίας: πρώτα στο κέντρο παραδοσιακών χαλιών, έπειτα στο γιγαντιαίο πρατήριο κοσμημάτων, την επομένη μέρα στο κέντρο δερμάτινων ρούχων. Εκεί γερμανόφωνοι ξεναγοί των αντίστοιχων εταιρειών, οι περισσότεροι Τούρκοι μεγαλωμένοις την Γερμανία, δίνουν ένα άριστα κουρδισμένο σόου. Συνδυάζουν καταφανές φυσικό ταλέντο (άρα, βρέθηκαν στην επιδοτούμενη θέση τους αξιοκρατικά και όχι με μπάρμπα στην νομαρχιακή) και σαφέστατη πολυετή εκπαίδευση στο marketing: η παρουσίασή τους είναι ένα συναρπαστικό θέαμα, ψυχαγωγία από μόνη της, «παίζουν» με την ψυχή και τις εντυπώσεις του ακροατή με οξυμμένο επαγγελματισμό, τον διασκεδάζουν, του εξάπτουν την προσοχή, αξιοποιούν όλα τα τερτίπια του επαγγελματία πωλητή: οι Γερμανοί μαγεμένοι, σαν παιδάκια, σπεύδουν σαν τρελοί να αγοράσουν (τί Δημοσθένης Λιακόπουλος, τί Δέσποινα Μοιραράκη: ερασιτέχνες!). Από τις αναφορές των πωλητών συνάγει κανείς την στενή τους συνεργασία με το κράτος, τις διάφορες διευκολύνσεις, την πολλαπλή προώθηση, τις στοχευμένες φοροαπαλλαγές. Την μνημονεύουν καθαρά: χωρίς αυτά τα ταξίδια, δεν θα ήταν κανείς αυτήν την εποχή εδώ. Αναφέρουν το πώς αυτή η βιοτεχνία χαλιού κρατά ζωντανή και θρέφει όλην την περιοχή, το πώς η πώληση των χαλιών δεν είναι ένα πάρεργο, αλλά η ιερή βιοτική μέριμνα του λαού του. Η δουλειά, τέλη Νοεμβρίου, πυρετώδης: γκρουπ μπαίνει, γκρουπ βγαίνει, όλη μέρα.

[caption id="attachment_194283" align="alignleft" width="600" caption="Kapali-Carsi - Kωνσταντινούπολη"][/caption]

Ο ξεναγός με διαβεβαιώνει ότι το πρόγραμμα διαμορφώνεται διαφορετικά σύμφωνα με την εθνικότητα και την ηλικιακή κατηγορία των ταξιδιωτών: άλλοι «σηκώνουν» περισσότερη πωλησιομανία, άλλοι λιγώτεροι... Πάντως για κάθε έναν υπάρχει το πακέτο που θα αποφέρει το τριπλό όφελος στην Τουρκία: Οικονομικό όφελος για το κράτος, οικονομικό και βιωτικό όφελος για μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού και της αγοράς, πολιτικό όφελος διά της καλής φήμης. Ρώτησα κι έμαθα: οι Γερμανοί επέστρεψαν στην πατρίδα τους πανευτυχείς, έτοιμοι να καταστούν διαφημιστές της Τουρκίας όπου σταθούν κι όπου βρεθούν.

Το δε κουπόνι για αυτά τα επιδοτούμενα ταξίδια μοιράζεται στους συνδρομητές πολιτικών περιοδικών: του Spiegel, του περιοδικού των χριστιανοδημοκρατών Union, του περιοδικού των σοσιαλδημοκρατών... Έτσι, οι εκδρομείς είναι είτε πολιτικοποιημένοι είτε σε κύκλους πολιτικοποιημένων, και γενικώς αποτελούν συνήθως opinion leaders μικρής ή μεγαλύτερης κλίμακας: δηλαδή, ακριβώς τα σωστά πρόσωπα για να αποκτήσουν μια ενθουσιωδώς καλή γνώμη για την χώρα σου και μια εκ του σύνεγγυς ευχάριστη γνωριμία μαζί της... Παίρνεις τουρίστες, τους κάνεις λομπίστες, σου λένε και ευχαριστώ!

Δεν διατείνομαι ότι η αντιγραφή ακριβώς του ίδιου μοντέλου είναι η ενδεδειγμένη για την Ελλάδα. Διατείνομαι όμως ότι το τουρκικό κράτος αντιμετωπίζει και χειρίζεται αυτά τα ζητήματα με ασύγκριτα μεγαλύτερη σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα, και ο τουρκικός λαός με εκπλήσσοντα επαγγελματισμό.

Δεν θα συγκρίνω τον επιτελικό σχεδιασμό του εκεί τουρισμού από την τουρκική κυβέρνηση με τα καθ’ ημάς από πλευράς κράτους – διότι πολλοί επαγγελματίες του ελληνικού κάνουν την δουλειά τους άριστα, αν και όχι όλοι. Θα σχολιάσω μόνον ότι η υπουργοποίηση ατόμων με βασικό προσόν την ιδιότητα του γόνου αλλόκοτων φεουδαρχιών σίγουρα προσφέρει πολλά στην διατήρηση των εσωκομματικών ισορροπιών και παρτίδων, όμως δεν αποτελεί πάντοτε την βέλτιστη υπηρεσία στην πατρίδα.

Σημειωτέον ότι η Ελλάδα και η Τουρκία σε μεγάλο βαθμό -τουλάχιστον στα μάτια των τουριστών- προσφέρουν το ίδιο ή παρόμοιο προϊόν: μεσόγειος, θάλασσες, αρχαίος πολιτισμός (και για την ακρίβεια, ο ίδιος αρχαίος πολιτισμός, ο ελληνικός), καλός καιρός, φιλοξενία, γεύση κλπ., έτσι, ό,τι αποτυγχάνει να προσφέρει επιτυχώς η μία χώρα διοχετεύεται ως επιπλέον τουρισμός στην άλλη, με πολλαπλασιαστική ισχύ. Πολλάκις έχω ακούσει από τουρίστα που επισκέφθηκε στο ίδιο ταξίδι Ελλάδα και Τουρκία ότι οι τσουχτερές τιμές της Ελλάδος και η τάδε περίπτωση όπου επεχείρησαν ή επέτυχαν να τον εξαπατήσουν του έχει αφήσει μιαν άσχημη γεύση – και μην ξεχνάτε ότι στον τουρισμό το «από στόμα σε στόμα» έχει μιαν αδιανόητη βαρύτητα και έκταση/επέκταση, και για τα θετικά και για τα αρνητικά...

Ο «Μινώταυρος της Μεταπολίτευσης» δεν αρκέστηκε στην εγχώρια παραγωγή: απ’ ότι φαίνεται, έπρεπε να καταπιεί –μεταξύ πολλών άλλων- και τον τουρισμό...

 Σωτήρης Μητραλέξης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. helios avatar
    helios 08/12/2012 09:28:18

    Toυρκικός όμιλος εξαγόρασε τη μαρίνα Φλοίσβου!

    Οι Τούρκοι ξεκίνησαν την «οικονομική τους εισβολή» στη χώρα μας. Η Μαρίνα Φλοίσβου πωλείται κατά 50% στον τουρκικό όμιλο Dogus o oποίος δραστηριοποιείται σε όλους τους τομείς της τουρκικής οικονομίας.
    Η ανακοίνωση ήρθε από την Lamda Development του ομίλου Λάτση που αναφέρει πως ξεκινά μια στρατηγικής σημασίας συνεργασία.

    Η ανακοίνωση αναφέρει
    «Μια στρατηγικής σημασίας συνεργασία υπογράφτηκε σήμερα μεταξύ της Lamda Development SA και της εταιρείας D-Marine Investments Holding B.V. του Ομίλου DOĞUŞ.

    Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν στην υλοποίηση στρατηγικής συμμαχίας μέσω της δημιουργίας κοινής εταιρίας όπου θα κατέχουν η καθεμία 50% η οποία καταρχήν θα επενδύσει σε τουριστικές μαρίνες.

    Σε αυτό το πλαίσιο η Lamda Development θα εισφέρει στη νέα εταιρεία τις μετοχές που κατέχει στη Flisvos Marina Holding SA και η DOĞUŞ θα συμμετάσχει στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου καταβάλλοντας το ισόποσο σε μετρητά.

    Τα συμβαλλόμενα μέρη έχουν επίσης συμφωνήσει ότι η συνολική αξία της συναλλαγής θα προσδιοριστεί οριστικά (και δύναται να αναπροσαρμοστεί) με τύπο ο οποίος λαμβάνει υπ’ όψιν το EBITDA της εταιρίας Flisvos Marina επί 7 φορές, αφαιρουμένων των καθαρών δανειακών υποχρεώσεων, ανάλογα με την απόδοση της εταιρίας της Μαρίνας για τα έτη 2015 και 2016.»

    Μετά τη Μαρίνα Λέσβου τούρκικος όμιλος και σε μαρίνα της Αθήνας και θα υπάρχει και συνέχεια.

    • helios avatar
      helios @ helios 08/12/2012 11:52:16

      Τι συμβαίνει επιτέλους σε αυτόν τον τόπο;
      Είναι δυνατό να παραδώσουμε τις μαρίνες και τον θαλάσσιο τουρισμό μας στους βρωμοτούρκους;
      Υπάρχουν Έλληνες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό που θέλουν να επενδύσουν σε αυτόν τον χώρο.
      Εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρουν ούτε τα Imperium ούτε τα Fiscus ούτε οι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, τον Τούρκο ούτε ως τουρίστα δεν θα ήθελα να τον ξαναδώ στην Ελλάδα.
      Τα χρήματα για μένα δεν είναι το παν, και εδώ φαίνεται και η παρακμή της ελληνικής κοινωνίας, καθώς πριν δέκα - είκοσι χρόνια η ελληνική κοινωνία δεν θα δεχόταν ποτέ να παρακολουθεί τουρκικές τηλεοπτικές σειρές ούτε και θα δεχόταν να περνάνε ελληνικές επιχειρήσεις και ελληνική περιουσία στα χέρια των τούρκων.
      Θα μπορούσαμε να απευθυνθούμε απευθείας σε έλληνες επενδυτές (κυρίως του εξωτερικού) και αν πράγματι δεν υπήρχε ενδιαφέρον σε κορυφαίες ξένες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Στην Κύπρο π.χ. τη μαρίνα στη Λεμεσό θα την αναλάβει η κορυφαία εταιρεία http://www.cnmarinas.com/. Αυτή είναι και η διαφορά μας από τους Κυπρίους αδελφούς μας οι οποίοι δεν θα δέχονταν ποτέ τους τούρκους σε αντίθεση με τους σκυμμένους το κεφάλι Ελλαδίτες.

  2. αργατεία avatar
    αργατεία 08/12/2012 09:50:40

    μινώταυρος που φορούσε από κάτω τσαρούχια και σαλβάρια και από πάνω φράκο....

  3. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 08/12/2012 10:12:09

    "Θα σχολιάσω μόνον ότι η υπουργοποίηση ατόμων με βασικό προσόν την ιδιότητα του γόνου αλλόκοτων φεουδαρχιών σίγουρα προσφέρει πολλά στην διατήρηση των εσωκομματικών ισορροπιών και παρτίδων, όμως δεν αποτελεί πάντοτε την βέλτιστη υπηρεσία στην πατρίδα."

    Τα λες όλα!
    Και τι να συζητήσεις με άσχετους, ανεπαρκείς, πολυτεχνίτες;

  4. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 08/12/2012 10:21:19

    Η Turkish Airlines βραβεύτηκε ως η καλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης για το 2012. Πολύ σοβαρή διάκριση και πολλαπλασιαστής ισχύος για την τουριστική της βιομηχανία.
    Η Aegean βέβαια πήρε το βραβείο της καλύτερης περιφερειακής εταιρείας και μπράβο της.
    (Η Ολυμπιακή πήρε 152 κλητήρες, 453 καθαρίστριες και 523 κηπουρούς οι οποίοι αμέσως μετά την πρόσληψη θα μπουν σε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδους με εφάπαξ 500 χιλάδες ευρώ έκαστος και δια βίου δωρεάν εισητήρια πρώτης θέσης σε όλο τον κόσμο για όλους τους συγγενείς τους μέχρι 75ου βαθμού)

  5. adidrust avatar
    adidrust 08/12/2012 10:29:46

    ..και από την άλλη, οι ασχολούμενοι με τον τουρισμό θα τονίσουν ότι τα γκρούπς δεν είναι και ότι το καλύτερο -και δεν έχουν άδικο. Αν τα μπουλούκια των γκρουπ είναι "strategy".. ε τότε ας το κρατήσουν οι γείτονες...το κάνουμε μέχρι και αργά το φθινόπωρο σε πολλά μέρη εδώ και πάρα πολλά χρόνια -σιγά το αποτέλεσμα.

    Το θέμα με τον τουρισμό ποτέ δεν ήταν να αντιγράψουμε τους γείτονες και όποιους άλλους. Το θέμα μας λοιπόν ήταν να ήμαστε οι καινοτόμοι και οι πρωτοπόροι σε αυτόν τον τομέα. Να παρέχουμε πρώτοι τις καλύτερες διακοπές για όλο τον κόσμο γεωγραφικά αλλά και "ταξικά" (τα πακέτα, οι αυτόνομοι, οι εναλλακτικοί, οι οικογένειες, τα συνέδρια και οι επιστήμονες, οι "Άγγλοι-Γάλλοι-Πορτογάλοι" κτλ.), με όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που έχουμε ως χώρα. Ήταν μία χαζομάρα η γενική τάση (όχι κάποιος σοβαρός σχεδιασμός) που επικράτησε για στόχευση μόνο "υψηλού τουρισμού", που στην πραγματικότητα μεταφράστηκε στην πράξη από τους περισσότερους παρόχους υπηρεσιών τουρισμού -το καλοκαίρι- ως "χρέωσε περισσότερο"!

    Η τουριστική πολιτική στην Ελλάδα μεταφράζεται σε γενικές γραμμές στην σκέψη του κάθε υπουργού ως "ποιους θέλω να βλέπω να κολυμπάνε δίπλα μου στο νησί που πάω διακοπές το καλοκαίρι". Φυσικά και αυτό μας φέρνει πάντα πολύ πίσω, να τρέχουμε την τελευταία στιγμή να κάνουμε προσφορές για κάποια νησιά.

    Η τουριστική πολιτική πρέπει να αποφέρει καρπούς 24/7/365. Πόσο τα καταφέραμε την τελευταία δεκαετία σε αυτό (λέω 10ετία ως μία περίοδο "συνειδητοποιημένης" περιόδου άσκησης τουριστικής πολιτικής); Πολύ λίγο...πολύ κάτω του 5%. Τίποτα παραπάνω.

    Τουριστική πολιτική 24/7/365 -αν υπάρχει, και εάν όχι, τότε να την κάνουμε- δεν είναι να αυξήσεις την ζήτηση (το demand side) μέσω διαφημιστικών trick. Οι διαφημίσεις θα παίξουν τον ρόλο τους όταν έχεις ξεκαθαρίσει την σωστή και επαγγελματική διάρθρωση των υπηρεσιών που παρέχεις ΑΝΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ (!) για ΚΑΘΕ ΕΠΟΧΗ(!), για ΚΑΘΕ ΠΙΘΑΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ (!) την οποία μπορούμε να αξιοποιήσουμε εμπορικά και την στόχευση τους σε ανάλογα και σε συγκεκριμένα κανάλια που μπορούν να παρουσιάσουν ζήτηση. Οι πιθανότητες είναι τεράστιες, αλλά χρειάζεται επίσης και η ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΗ(!) προσπάθεια στα Υπουργεία και στους σχετικούς Οργανισμούς/φορείς κτλ.

    ...π.χ. θες στην Θεσσαλία τουρισμό -εκτός των νησιών- όλο τον χρόνο;
    πόσοι βιολόγοι (ή άλλοι επιστήμονες) απ'όλο τον κόσμο ήρθανε για να δούνε τις λίμνες Κάρλα/Πλαστήρα, μέσω οργανωμένων, συνεχών και ειδικών κάθε φορά συνεδρίων κτλ.; Πως μπορούν να συνδυαστούν αυτά με άλλες τουριστικές υπηρεσίες;
    ...πόσες δραστηριότητες μπορείς να έχεις στα βουνά της Θεσσαλίας/Ηπείρου/Μακεδονίας/Ροδόπης/ κτλ (κάποιου είδους ράλλυ, ορειβασία, γεωργία, αρχιτεκτονική, μαγειρική, εκκλησιαστική και ότι θέλετε προσθέστε);

    πόσα μπορείς να κερδίσεις από όλα αυτά; - πολλά, αν γίνουν επαγγελματικά!

    Ναι, το μεγάλο μας ατού είναι τα νησιά το καλοκαίρι και πρέπει να γίνουν πάρα πολλά σε αυτόν το τομέα, αλλά ο τουρισμός πρέπει να διέπεται από την αρχή ότι κάθε δραστηριότητα (που υπάρχει ή μπορεί να γίνει), σε κάθε περιοχή και σε κάθε περίοδο έχει και το δικό της μοναδικό ενδιαφέρον για διάφορες μερίδες ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Αυτό μπορούμε να το μετατρέψουμε σε τουρισμό! ...24/7/365!

    (Αφήνω το πολύ σημαντικό θέμα ελέγχου τιμών και ποιότητας υπηρεσιών τουρισμού στις αρμόδιες υπηρεσίες που υπάρχουν ή θα πρέπει να δημιουργηθούν)

    • helios avatar
      helios @ adidrust 08/12/2012 11:06:16

      Συμφωνούμε.
      Ο τουρισμός μας πρέπει να αλλάξει προσανατολισμό.
      Πρέπει να ξεφύγουμε από έναν τουρισμό " σουβλάκι - συρτάκι -τζατζίκι" και να στοχεύσουμε σε έναν υψηλό επιπέδου ποιοτικό τουρισμό.
      Θρησκευτικός τουρισμός, αγροτουρισμός, ποδηλατικός τουρισμός κλπ …
      Μια φίλη μου Γερμανίδα φέρνει στην Ελλάδας συνέχεια Γερμανούς τουρίστες και πηγαίνουν σε όμορφα τοπία και τα ζωγραφίζουν. Πρόκειται για τουρίστες με χοντρό πορτοφόλι. Αυτό όμως που την απογοητεύει πάρα πολύ είναι ότι δεν υπάρχει καμιά σοβαρή οργάνωση στην Ελλάδα για τέτοιου είδους τουρισμό.
      Θα πρέπει επίσης να αναρωτηθούμε γιατί το 2010 βρίσκονταν περίπου 1000 ελληνικά ξενοδοχεία προς πώληση;
      Όπως επίσης και γιατί πολλά από τα ξενοδοχεία μας παίρνουν πολύ άσχημες κριτικές, ακόμη και ξενοδοχεία με τέσσερα και πέντε αστέρια;
      Μήπως δεν μας ταιριάζουν οι πολύ μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες;
      Μήπως μας ταιριάζουν πολύ περισσότερο μικρές και ευέλικτες μονάδες με εκπαιδευμένο προσωπικό, π.χ. boutique hotels,πολυτελείς ξενώνες κ.τ.λ.
      Ο Fritz και η Helga ας πηγαίνουν στην Τουρκία για διακοπές εμένα με ενδιαφέρουν ο Johannes και η Daniela.

      • adidrust avatar
        adidrust @ helios 08/12/2012 12:11:05

        ακριβώς!
        η στρατηγική δεν είναι μόνο να φέρεις 1-2.000.000 Ευρωπαίους τουρίστες το καλοκαίρι στα 20 νησιά (πάνω-κάτω) που αξιοποιείς σαν κράτος...
        αλλά να φέρεις π.χ. 5.000 Ιάπωνες τέλος Σεπτεμβρίου σε 2-3 περιοχές στη βόρειο Ελλάδα να πατάνε σταφύλια (μπορεί και να υπάρχει ζήτηση!), 2000 Άγγλους να μαζεύουν τσάι στην Ήπειρο, 1000 Γερμανούς να ζωγραφίζουν, 500 Νορβηγούς να κάνουν καταδύσεις, κτλ.
        ...τα παραδείγματα και οι δυνατότητες είναι ΑΠΕΙΡΑ για όλη την χρονιά σε κάθε περιοχή!

        μέσω μιας τέτοιας διάρθρωσης, δημιουργείται ΑΜΕΣΑ η δυνατότητα ανάπτυξης (υποδομές, υπηρεσίες, τροφοδοσίες, παραγωγή, εργατικό και επιστημονικό προσωπικό) σε όλη την επικράτεια!

        Τονίζω και πάλι, όχι δουλείες του ποδαριού, όχι σχεδιασμός της πλάκας. Αν δεν μπορεί το Υπουργείο ή αν μπορεί να κάνει μόνο γενικό "εποπτικό έργο" (...) ας δοθεί η τουριστική πολιτική, σχεδιασμός και εκτέλεση για κάθε περιοχή σε ιδιώτες ή ας κάνει joint ventures.

        Ο τομέας του τουρισμού είναι δυναμικός και εξελίξιμος, και όλοι πρέπει να καταλάβουν ότι πρέπει να εργάζονται συνέχεια, να αντιλαμβάνονται τα πάντα στην αγορά, να αντιδρούν άμεσα, να δημιουργούν πάντα, να αξιοποιήσουν στο έπακρον τις τεχνολογίες που προσφέρονται.

        ως προς το τα μεγάλα ξενοδοχεία που ανέφερες, ναι, είναι πλέον ακατάλληλα.

  6. Κώστας ΜΠ avatar
    Κώστας ΜΠ 08/12/2012 10:54:59

    Στον ανασχηματισμό η ανιψιά Βαρδινογιάννη θα μείνει στη θέση της μετά από αυτό το όνειδος; Η θα παραμείνει για να δίνει συνεντεύξεις λέγοντας πόσο πιο κοντά μάς φέρνουν τα τούρκικα σήριαλ;

    "EOT 2012 - Greek Flash Mob in London with Olga Kefalogianni .
    http://www.youtube.com/watch?v=TcU1yceX0g0

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 08/12/2012 11:04:36

    Το 1980 το ΔΝΤ ηταν στην Τουρκια.Ενω η Ελλαδα συμπληρωνε 30 ετη διαρκους οικονομικης αναπτυξεως και το ΑΕΠ της ηταν το 90% του τουρκικου παρα το οτι ειχε 5 φορες μικροτερο πληθυσμο,το δε δημοσιο χρεος στο 24% η Τουρκια ειχε υπερπληθωρισμο,ελλειψεις σε τροφιμα και φαρμακα ενω οι μεγαλες τουρκικες πολεις σκεπαζονταν απο νεφη αιθαλης καθως ο κοσμος ζεσταινοταν με ξυλα γιατι δεν ειχε λεφτα να αγορασει πετρελαιο.
    Σημερα η κατασταση εχει πληρως αντιστραφει.Και ομως οι ψευδοπροοδευτικοι εξακολουθουν να ονομαζουν τα χρονια της μεγαλυτερης οικονομικης προοδου της ιστοριας 1950-80 "πετρινα χρονια" .Πετρινα ηταν για αυτους και πολυ σωστα ηταν γιατι δεν τους αφησαν να ρημαξουν τη χωρα.Τη ρημαξαν απο εκει και μετα .

  8. αλμωπιευς avatar
    αλμωπιευς 08/12/2012 14:05:50

    αεροστατα και πτωσεις με ανεμοπτερα στα μετεωρα.

  9. panos2 avatar
    panos2 08/12/2012 15:01:44

    τυχεροι μεσα στην ατυχια μας ειμαστε
    κανεις τουριστας δεν θα παει αιγυπτο με αυτα που γινονται εκει
    μιλαμε για εκαττομυρια τουριστες που δεν θα πανε σε αραβικες χωρες λογω της καταστασης
    αυτο και μονο σωζει την χωρα μας..αμα περιμεναμε απο πολιτικους

  10. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 08/12/2012 15:28:51

    «Δεν διατείνομαι ότι η αντιγραφή ακριβώς του ίδιου μοντέλου είναι η ενδεδειγμένη για την Ελλάδα. Διατείνομαι όμως ότι το τουρκικό κράτος αντιμετωπίζει και χειρίζεται αυτά τα ζητήματα με ασύγκριτα μεγαλύτερη σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα, και ο τουρκικός λαός με εκπλήσσοντα επαγγελματισμό.»

    Ξανασημειώνω ὅτι δὲν ἑστιάζω στὴν ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ στρατηγικὴ τοῦ ἐπιδοτούμενου μαζικοῦ τουρισμοῦ γιὰ... γερμανοὺς συνταξιούχους, ἀλλὰ στὴν ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ καὶ τὴν ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ τῆς προσέγγισης τοῦ τουρκικοῦ κράτους.

  11. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 08/12/2012 15:39:18

    Ψυχραιμία, να που είπες και ένα απόλυτα σωστό!!
    Πόσοι όμως θα το καταλάβουν και ακόμα περισσότερο πόσοι εξετάζοντας τα πραγματικά δεδομένα, θα αναθεωρήσουν τις απόψεις τους!

  12. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 08/12/2012 17:41:39

    Ξεχάστε τούς Τούρκους.
    Είναι καθυστερημένοι.
    Δέν είναι τό τουριστικό τους προϊόν εφάμιλλο μέ τό δικό μας.

    Ποιός τουρίστας στήν Τουρκία έχει τήν δυνατότητα νά κάνει μπάνιο μέ σκουπίδια παντού; αποτσίγαρα;πλαστικά μπουκάλια καί σακκούλες; μέ υπερχειλισμένους κάδους απορριμάτων;μέ μπάζα καί οτιδήποτε δέν μπορεί νά φαντασθεί ο ανθρώπινος νούς σέ πλαγιές καί λαγκάδια απαράμιλλης ομορφιάς; νά κολυμπάς καί νά αντικρύζεις μπαταρίες, λάστιχα, τενεκεδόκουτα καί οτιδήποτε άλλο δείχνει τήν ανάπτυξή μας;δρόμους χωρίς τρύπες καί μέ διαγραμμίσεις παντού;χαμηλές τιμές καί τάξη;ατέλειωτα πάρκινγκ καί κανένα αυτοκίνητο στήν άμμο;χωρίς ταξί;μέ απεργιακά μπλόκα παντού;
    Τί νά πρωτογράψω;

    Εμείς τούς παρέχουμε τό δικαίωμα νά γευτούν τήν ελευθεριότητα τής ασυδοσίας μας.
    Υπάρχει βέβαια η φτωχοποίηση τού μνημονίου. Πιθανώς νά τούς προσφέρουμε κάτι τίς λιγότερο από τίς άλλες χρονιές. Αλλά μπόρα είναι καί θά περάσει.
    Τούρκοι είμαστε;

  13. george77 avatar
    george77 09/12/2012 03:10:38

    Ο τουρισμός αναμφισβήτητα συμβάλει καθοριστικά στην ταχύρυθμη ανάπτυξη καθώς και στη δραστική μείωση της ανεργίας και γενικότερα στην ευημερία της χώρας μας. Το σύνολο των εσόδων της χώρας μας από τον τουρισμό είναι μεγαλύτερο από το σύνολο της αξίας των εξαγωγών μας.
    Για να μπορέσει ο τουρισμός να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη δύναμη και να βοηθήσει ακόμη περισσότερο στην οικονομία της χώρας μας θα πρέπει εκτός από τον παραδοσιακό τουρισμό (ήλιο θάλασσα) να αναπτύξει και άλλες μορφές όπως συνεδριακό και εκθεσιακό , αθλητικό και προπονητικό , θρησκευτικό , θεραπευτικό - ιαματικό , οικοτουρισμό - Αγροτουρισμό - οικολογικό - περιηγητικό - τουρισμός πολυτέλειας - πολιτιστικό – αρχαιολογικό τουρισμό-ιατρικό). Η Ελλάδα προσφέρει όλα τα είδη τουρισμού που αναφέρθηκαν παραπάνω. Εδώ θα ήθελα να επισημάνω και να αναφερθώ στην πολιτιστική – αρχαιολογική κληρονομιά και στις φυσικές ομορφιές της Ελλάδας.
    Αυτό το μείγμα ιστορίας – πολιτισμού και φυσικής ομορφιάς φέρνει κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες από το εξωτερικό ή εσωτερικό. Ακόμα βασικός μας σκοπός είναι να έχουμε τουρισμό όλο το χρόνο. Είναι βέβαιο ότι αναπτύσσοντας αυτές οι μορφές τουρισμού , δημιουργούμε νέο τουριστικό ρεύμα και νέους πόλους τουριστικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια όλου του έτους ενισχύοντας το τουριστικό μας προϊόν. Πρέπει να παρέχουμε ποιότητα στις υπηρεσίες , ασφαλείς συνθήκες διαμονής , ποιότητα στις υποδομές , ποιότητα στη συμπεριφορά φιλόξενη διάθεση. Στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της ποιότητας του ελληνικού τουρισμού έχουν γίνει πολλά θετικά βήματα αλλά ; πρέπει να γίνουν ακόμη περισσότερα. Η ποιότητα κερδίζει τους επισκέπτες και όταν λέμε για ποιότητα δεν είναι απαραίτητο να λέμε για κάτι ¨ακριβό¨. Ο επισκέπτης θέλουμε να φεύγει ευχαριστημένος και ικανοποιημένος με τις καλύτερες εντυπώσεις , με έντονη επιθυμία να ξαναγυρίσει και να γίνει ο καλύτερος διαφημιστής του τόπου μας.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.