#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/07/2012 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η δύσκολη λύση



Υπάρχουν δύο λύσεις για την χώρα μας αυτή την στιγμή

Η πρώτη, είναι να πορευτούμε όπως πορευόμαστε. Ένα βήμα εμπρός και δύο πίσω. Κρυπτόμενοι πίσω από το δάκτυλό μας. Αγοράζοντας χρόνο. Πουλώντας τρέλα. Ζητώντας επαναδιαπραγμάτευση. Εκλιπαρώντας τον οίκτο των δανειστών μας. Μην αλλάζοντας τίποτε. Χωρίς καμία απόλυση στο Δημόσιο. Χωρίς καμία διαρθρωτική αλλαγή ουσίας. Χωρίς το άνοιγμα κανενός κλειστού επαγγέλματος. Χωρίς την ήττα καμιάς συντεχνίας. Χωρίς την κατάλυση της συνδικαλιστικής τρομοκρατίας. Χωρίς καμία ιδιωτικοποίηση. Χωρίς καμία εκμετάλλευση του Δημοσίου πλούτου. Χωρίς καμία περικοπή ακόμη και στα πιο υπερβολικά μισθολόγια. Χωρίς καμία μείωση ακόμη και στις προκλητικότερες συντάξεις. Χωρίς κατάργηση των χαριστικών «εφάπαξ». Χωρίς τιμωρία όσων κλέψανε, ρημάξανε, πλουτίσανε παράνομα, απομύζησαν τον ιδρώτα του εργαζόμενου Λαού. Χωρίς σύλληψη της παραοικονομίας. Χωρίς να θιγεί κανείς προνομιούχος. Χωρίς να ξεβολευτεί κανένας βολεμένος. Χωρίς αλλαγή του πολιτικού προσωπικού. Χωρίς ανατροπές. Χωρίς ρήξεις. Χωρίς εσωτερικό πόλεμο κατά της διαφθοράς και του πελατειακού κράτους. Χωρίς μάχη, χωρίς πόλεμο, χωρίς αίμα. Το μόνο αίμα που αποδέχεται αυτή η λύση είναι αυτό των ανέργων, των απολυμένων του ιδιωτικού τομέα, των καταστραμμένων εμπόρων και βιοτεχνών, των μικροσυνταξιούχων και αυτών που παίρνουν (όταν τους παίρνουν) μισθούς πείνας.

Αυτή η λύση είναι ολέθρια. Μας οδηγεί κατευθείαν στην καταστροφή. Μας κλείνει στασίδι στην απομόνωση. Πριονίζει το κλαδί πάνω στο οποίο καθόμαστε. Δεν δίνει καμία προοπτική. Οδηγεί την χώρα ίσια στον μονόδρομο της μόνιμης φτώχειας. Στέλνει τον Λαό μας στην αγκαλιά καθεστώτων και μελλοντικών ηγεσιών τύπου «ΜΠΑΑΘ». Κατατάσσει την κοινωνία μας στο επίπεδο βορειοαφρικανικών και αραβικών κοινωνιών. Μας σφραγίζει για πολλές δεκαετίες με τη σφραγίδα του αποσυνάγωγου, του ανίκανου, του «μπαταχτσή». Μας οδηγεί ντουγρού στη «νέα δραχμή», ένα αδύναμο και ανυπόληπτο νόμισμα σε διεθνές επίπεδο, ένα πανίσχυρο εργαλείο για αυτόν που θα κρατά τα κλειδιά του εθνικού νομισματοκοπείου. Φαίνεται δυστυχώς πως μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας προκρίνει αυτή την στιγμή την συγκεκριμένη λύση. Άλλοι από ιδιοτέλεια, άλλοι από παροδική τύφλωση, άλλοι από ιδεολογικούς ψυχαναγκασμούς, άλλοι από καθαρή βλακεία, άλλοι από φθόνο, άλλοι από θυμό, άλλοι από απελπισία, άλλοι γιατί νομίζουν πως δεν έχουν τίποτε να χάσουν, άλλοι από άλλους λόγους εξικνούμενοι, οι περισσότεροι συμπατριώτες μας φαίνεται πως προτιμούν μια «ηρωική» και άτακτη έξοδο αντί μιας πεισματικής και συντεταγμένης μάχης.

Ο ρόλος του ΗΓΕΤΗ όμως, είναι να χαράσσει δρόμο. Να σαλπίζει επίθεση ακόμη και όταν φαίνεται πως οι πολλοί ζητούν οπισθοχώρηση. Να εμπνέει και να πείθει. Να πιστεύει και να αγωνίζεται για αυτό που πιστεύει. Να πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα ακόμη και αν κινδυνεύει να πνιγεί. Να μένει ψύχραιμος όταν οι άλλοι πανικοβάλλονται. Να σχεδιάζει όταν οι άλλοι πελαγοδρομούν. Να υλοποιεί όταν οι άλλοι κομπορρημονούν. Να επιμένει όταν οι άλλοι υποχωρούν. Να νικά όταν οι άλλοι έχουν ήδη συνθηκολογήσει.

Υπάρχει ακόμη χρόνος να αποδείξει ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ότι είναι ο ΗΓΕΤΗΣ που χρειάζεται αυτή την στιγμή η Χώρα. Αρκεί μονάχα να μην επιλέξει την λύση που μας προτείνουν ο περισσότεροι. Αρκεί να προκρίνει για τη χώρα την άλλη, την δύσκολη λύση. Δεν χρειάζεται να την γράψω. Είναι η ακριβώς αντίθετη από αυτήν που σημείωσα παραπάνω. Και να είναι βέβαιος πως αν την επιλέξει τελικά, θα έχει μαζί του, όχι τους περισσότερους ίσως αλλά σίγουρα τους καλύτερους. Αργά ή γρήγορα, οι περισσότεροι θα ακολουθήσουν.

Akenaton   

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Άναυδος avatar
    Άναυδος 25/07/2012 12:14:51

    Υπάρχει το προηγούμενο των "100 ημερών" του ΓΑΠ. Στο τέλος των οποίων βρεθήκαμε με νόμους υπέρ λαθραίων -ήταν το πλέον επιτακτικό φαίνεται- την διεθνή κοινότητα να εμπεδώνει δια του πρωθυπουργού μας οτι είμαστε "ξενοφοβικοί", λέει, και να ενημερώνεται -από τον ίδιο πάντα- οτι είμαστε τόσο αφερέγγυοι που έπρεπε, πριν καν πάρουμε τα πρώτα δάνεια της περιόδου, να εκτοξευθούν τα spreads για να μην μπορούμε να κουνηθούμε ρούπι από πριν το ξεκίνημα ακόμη.

    Τώρα ευελπιστούμε για την Ευρωπαϊκή εκκίνηση της χώρας, λοιπόν, αλλά με τι όρους στην Ευρωπαϊκή οικογένεια;

  2. vassilis avatar
    vassilis 25/07/2012 12:18:33

    Ειναι δυνατον καποιος να ειναι ηγετης και να απευθυνεται στον κλιντον διαβαζοντας τι θα του πει και μαλιστα στα αγγλικα;Φρονω οτι πρεπει οσοι αναλαμβανουν δημοσια αξιωματα να ειναι και υπευθυνοι για τη ζημια που θα προκαλεσουν στη χωρα και να δημευονται οι περιουσιες τους!

  3. alexis avatar
    alexis 27/07/2012 07:41:24

    Χωρίς ...χωρίς ...χωρίς και η πρόταση αντίθετα από τα χωρίς , με αίμα στην αρένα για να ικανοποίησουμε όλους εκείνους τους πονεμένους και απογοητευμένους που δεν βρήκαν την πόρτα του Δημοσίου ανοικτή που δεν πρόκοψαν ούτε σαν εμποροι, βιοτέχνες κλπ βουτηγμένοι στα χρέη έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους και ζητούν να καταστραφούν όλοι όπως εκείνοι.
    Λύση υπάρχει με το λιγότερο δυνατό κόστος, να προχωρήσουν άμεσα νομοσχέδια κατάργησης της πολυνομίας , ενός σταθερού φορολογικού καθεχτώτος και δημιουργίας του κατάλληλου επενδυτικού περιβάλλοντος.
    Καμία μείωση μισθών και συντάξεων που θα δημιουργήσει επιπλεόν ύφεση και άμεση αποκρατικοποίηση όλων των προβληματικών εταιρειών του Δημοσίου.
    Τέρμα οι ανθρωποθυσίες για να χαίρονται οι κομπλεξικοί και ανίκανοι ιδιώτες. Γιατί εάν ο ιδιωτικός τομέας ήταμ υγιείς δεν θα χρειαζόταν από το πτώμα του δημοσίου επιχορηγήσεις, ΠΔΕ για την στήριξη του........................

    • Κώστας Χ. avatar
      Κώστας Χ. @ alexis 27/07/2012 08:51:54

      Μη μπαίνεις και εσύ στην εύκολη λογική του κακού ιδιώτη και του καλού δημόσιου υπάλληλου (ή το ανάποδο). Κακοί και καλοί υπάρχουν παντού. Δυστυχώς για εμάς όμως πληρώνουμε τους κακούς όλων των κλάδων και βαθμίδων.
      Πληρώουμε τους επιχειρηματίες που πήραν κοινοτικά κονδύλια και τα έκαναν μερσεντές και μπουζούκια (ή και off-shore επενδύσεις). Ταυτόχρονα πληρώνουμε και τον δημόσιο υπάλληλο που τους τα επιδότησε (με το αζημίωτο φυσικά).
      Πληρώνουμε τη μεγαλομανία του κάθε ιδιωτικού υπαλλήλου ή μικρομεσαίου στελέχους για σπίτι στα βόρεια προάστια (φυσικά με δάνειο 1.500€ το μήνα). Ταυτόχρονα πληρώνουμε και το κύκλωμα των πολεοδομιών που τα ενέκρινε και έχτισε (και φυσικά τα αντίστοιχα σπίτια που απέκτησαν οι ίδιοι με εικονικά πλέον δάνεια).
      Πληρώνουμς το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο για τα παιδιά μας, από το οποίο αποφοιτούν αναγνωρισμένοι "οικονομολόγοι" (ναι αυτοί που μας φέραν εδώ). Ταυτόχρονα πληρώνουμε την ανικανότητα και ανεπάρκεια του ελληνικού δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης που αδιαφορεί για το ποιόν και την επάρκεια των εκπαιδευτικών, αλλά ενδιαφέρεται για τα επιδόματά τους.
      Πληρώνουμε τις αγροτικές επιχορηγήσεις που δόθηκαν παράνομα. Ταυτόχρονα πληρώνουμε (ως λαός πλέον), την ανεπάρκεια του αγροτικού μας τομέα να μας θρέψει, λόγω τις απίστευτης στρέβλωσης στις δομές του κράτους μας.
      Πληρώσαμε ακριβότατα κάποια δημόσια έργα τα οποία κατασκευάστηκαν με αγαστή σύμπνοια εργολάβων και υπαλλήλων του δημοσίου (το παράνομο κέρδος θέλει δύο, όπως το ταγκό). Ταυτόχρονα επιμένουμε ως γνήσιοι λεβεντομ...κες να επιμένουμε ότι δε χρειάζεται να πληρώνουμε διόδια σε κατασκευασμένους νέους δρόμους (δεν αναφέρομαι καν στο γεγονός ότι κάποιοι υπουργοί θα έπρεπε να τα έχουν υλοποιήσει πολλά χρόνια πριν, ως όφειλαν, αλλά το "πολιτικό (προσωπικό) κόστος" τους απέτρεψε).
      Πληρώνουμε την κλασσική ελληνική εμμονή της μικρομεσαίας "υγειούς" επιχείρησης (σιγά μη βάλω κι άλλον στη δουλειά μου), ενώ οι καιροί θέλουν συμμαχίες. Ταυτόχρονα πληρώνουμε και τον απίστευτο γραφειοκρατικό κυκεώνα των αναρμόδιων υπαλλήλων που αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τον οποιονδήποτε στην έκδοση του πιο απλού χαρτιού (και μη μου πει κανείς για τη στρέβλωση της διοίκησης, οι δημόσιοι υπάλληλοι προσλήφθηκαν και πληρώνονται για να εξυπηρετούν τον πολίτη - αν δε μπορούν ας παραιτηθούν).

      Συμπέρασμα: Το μόνο που δε χρειαζόμαστε είναι το μεταξύ μας φάγωμα. Ας συμφωνήσουμε ότι πρέπει καταρχάς να απομακρύνουμε τους κακούς/άχρηστους όπου και αν βρίσκονται. Μετά κάπως θα τα καταφέρουμε.

    • cummulus avatar
      cummulus @ alexis 27/07/2012 12:38:02

      Ἄνθρωποθυσία εἶναι ν΄ἀπολύεις ἕναν δημόσιο ὑπάλληλο.!!!! Ἄχρηστοι καί άνίκανοι εἶναι αὐτοί πού μέ τούς ψηλούς φόρους πληρώνουν τους ΔΥ πού δέν χρειάζονται. Τί ἄλλο θ΄ἀκούσουμε......

  4. κερας avatar
    κερας 27/07/2012 08:05:23

    Δεν υπαρχει ελπιδα παλικαρια...σταματηστε να παραμυθιαζεστε...ουτε ο Σαμαρας ουτε κανεις μπορει να σωσει αυτο το κρατος...μονο ενα Σοκ και ενα restart μπορει να βοηθησει...Απλα τα πραγματα!

    • stathis08 avatar
      stathis08 @ κερας 27/07/2012 08:30:51

      Και μάλιστα ''hard reset''.

    • ΦΑΝΤΑΣΜΑ avatar
      ΦΑΝΤΑΣΜΑ @ κερας 27/07/2012 10:27:14

      Ακριβώς
      ΜΕ δυο λέξεις μπορείς να πεις τα πάντα .

    • κύριος Χ avatar
      κύριος Χ @ κερας 27/07/2012 12:31:11

      To σοκ αυτό μπορεί να είναι ταυτόχρονη εφαρμογή των 'αντιθέτων' που περιγράφεται παραπάνω μαζί με απόλυση χιλιάδων άχρηστων δημόσιων υπαλλήλων και μαχαίρι σε όλους τους υψηλούς μισθούς ΔΥ με επιβολή πλαφόν και εκεί και bonus παραγωγικότητας σε διακαστικούς, εφοριακούς και τελωνειακούς.

  5. GO avatar
    GO 27/07/2012 08:57:55

    Πλήρης ταύτιση απόψεων.
    Ο κοινωνικός αυτοματισμός είναι εγκληματικός για τα συμφέροντα της ολότητας.

  6. rollin avatar
    rollin 27/07/2012 08:58:11

    Ολα στο δημοσιο ειναι πολλα. Δεν ειναι δυνατον σε μια χωρα 11.000.000 με στις καλυτερες εποχες 30.000 αδειοδοτησεις επιχειρησεων τον χρονο να υπαρχουν 435 φορεις αδειοδοτησεις. Δεν υπαρχει αμφιβολια οτι εχουμε μια σοβαροτατη για πρωτη φορα ενδειξη προθεσης κ υλοποιησης μετρων απο Σαμαρα. Που ειναι ομως η οικονομια στους Δ.Υ? Δεν γινετε οικονομια σε καμια επιχειρηση χωρις απολυσεις. Απαραιτητο να υπαρξει πλανο αξιολογησεις ανθρωπινου δυναμικου οχι γενικοτητες δεν θα απολυσουμε κανενα. Αυτες ανηκουν στο Πασοκ2=συριζα

  7. pissa avatar
    pissa 27/07/2012 09:00:13

    ΜΌΝΟ ΜΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ θα υπάρξει ευρωπαική λύση και επι8ίωση εντός ευρωζώνης.
    Αρα επι8άλεται μείωση αποδοχών στους δημοσίους ενεργούς και μή ,ένα πλαφόν 1800€ για αρχή είναι απαραίτητο.
    Οι ένστολοι καιρός είναι να 8άλουν το χέρι στη τσέπη.
    Κατάργηση της πολυνομίας και της γραφειοκρατίας για να πάρουν μπρός οι επενδύσεις!Πάταξη της φοροδιαφυγής,ελαστικότεροι νόμοι για την απόκτηση ιθαγένειας .....ποιός θα δουλέψει;;;;;;;;ο κού8ελος;;;;;;;
    Φυσικά η τοποθέτηση Αθανασόπουλου-Εμίρη στις αποκρατικοποιήσεις έδωσε ελπίδα στους δανειστές !με σύνθημα το 'γρήγορα-απλά-φθηνά' μέσα σε ένα χρόνο είμαι σίγουρος ότι θα γεμίσουν τα ιδιωτικά ταμεία και οι λογαριασμοί στο εξωτερικό.
    Μόνο έτσι στα τέλη του χρόνου θα πάμε σε μια σο8αρή αναδιάρθρωση και νέο μνημόνιο(4) !το (3) με τις χρονικές επιμηκύνσεις ήδη προ8λέπεται.Μόνο έτσι θα φυσήξει ούρειος άνεμος στις αγορές ,έτσι θα σωθεί η παγκόσμια οικονομία ! ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΝΟΜΙΣΜΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ -----ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
    μπρά8ο!Αντώνη-μπρά8ο κυ8ερνητική Τρόικα!

  8. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 27/07/2012 09:18:14

    Το κακό της υπόθεσης είναι ότι μερικοί εν Ελλάδι απο άγνοια ή απο πολύ καλά υπολογισμένη ιδιοτέλεια θέλουν και προσπαθούν να μας πάμε στην δραχμή, ελπίζοντας να αγοράσουν την χώρα όλη μπιρ παρά (οι πονηροί) και οι υπόλοιποι ελπίζοντας ότι θα ζούμε καλύτερα με τα τσουβούλια χάρτινων δραχμών που θα μας δίνουν.
    Ολα θα κριθούν μέχρι το φθινόπωρο.
    Αν δώσουμε κάποια σοβαρά δείγματα σταθερότητας και αποφασιστικότητας και καταφερουμε να κλέισουμε πχ τον οργανισμό διεκδίκησης των ολυμπιακών αγώνων του 2004 , ακόμη και μέσα στο 2012, γιατί είναι πολύ δύσκολο στο ελλαδιστάν μας αυτό το θέμα, κάτι μπορεί να γίνει και για το θλιβερό αυτό προτεκτοράτο της νοτιοανατολικής ευρώπης που είχε την τύχη να κατοικείται απο...Ελληνες.
    Διαφορετικά θα θυσιαστούμε ως χωρα για αποπλεύσει ο στόλος των βορειοερωπαίων προς την ομοσπονδιακή ευρώπη.
    Ολα θα παιχτούν σε ένα μήνα. Γιαυτό και μαζεύονται όλοι στην Αθήνα για να διαμορφώσουν το τελικό σχέδιο.

    • Βραβευμενος avatar
      Βραβευμενος @ ορεσείβιος 27/07/2012 13:42:36

      Αααα! Ετσι πες! Ειναι ολα σχεδιο του λομπυ της δραχμης, να εξαγορασει τα παντα παμφθηνα! Ευτυχως που με το ευρω και την τροϊκα δεν θα ξεπουληθει τιποτα...

      Όσο για την υποτίμηση μόνο αποδοχών και όχι τιμών που κάνουμε με το ευρώ (αρά καμία βελτίωση ανταγωνιστικότητας) φταίει πάλι το λόμπυ της δραχμής που θα ήθελε μέσω της δραχμής να υποτιμήσει τα πάντα με σιγουριά, χωρίς να πειράξει τους μισθούς.

      Οταν θα καταλαβουμε οτι δεν ειναι το νομισμα που παιζει ρολο, θα εχουμε συνελθει. Ως τοτε...

  9. anagnostopoulos panagiotis avatar
    anagnostopoulos panagiotis 27/07/2012 09:56:03

    Φαίνεται δυστυχώς ότι συνεχίζεται η πολιτική των δουλικών υποκλίσεων και του μετανοιωμένου μαθητή, ο οποίος υπόσχεται συνεχώς να κάνει καλύτερα τα μαθήματα του, έτσι ώστε να αποφύγει την τιμωρία – χωρίς όμως ποτέ να κρατάει τις υποσχέσεις του, όπως συμβαίνει και με τις προεκλογικές δεσμεύσεις.

  10. abc avatar
    abc 27/07/2012 10:16:14

    Αγαπητέ Κώστας Χ. καλά τα λές.
    Και πάνω απ' όλα όπως όλοι οι Εταίροι μας πληρώνουμε τα 200 δις που μας έφαγαν οι τράπεζες προς το παρόν για να μην καταρρεύσουν. Και δεν ξέρουμε καν αν είναι Ελληνικές.
    Κανείς δεν απάντησε στον Τσίπρα για τη μετοχική σύνθεση της τράπεζας της "Ελλάδος"...
    Υ.Γ. μην ξεχνάτε οτι η κρίση και εδώ ξεκίνησε με τα 28 δίσ του Καραμανλή που τάδωσε στις τράπεζες και δεν έιχε ούτε 8 για την επόμενη δόση ομολόγων που έληγαν...
    Υ.Γ.2 Κανείς δεν μας είπε για την έκθεση σε "τοξικά" των Ελληνικών τραπεζών και ιδίως των υποκαταστημάτων τους στο εξωτερικό...

  11. pissa avatar
    pissa 27/07/2012 10:28:46

    μα καλά σκέφτονται κάποιοι επιστροφή στη δραχμή;;;;;;

    δραχμή=ανεξάρτητη οικονομική πολιτική=διατραπεζικός έλεγχος=καταγγελία μνημονίων=έξοδο απο την τραπεζική ασυδοσία=έλεγχος στην Τ.Ε=πόθεν έσχες,οχι το δήλωσες!= δύσκολα 2 πρώτα έτη = πολυεθνικές με μείωση κύκλου εργασιών!
    Μα καλά υπάρχει σώφρονας έλληνας που επιθυμεί να ματώσει για κανα χρόνο,άνεργος,χωρίς ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό του!
    Με κίνδυνο να πετύχει ρυθμούς ανάπτυξης με παγκόσμιες πρωτιές,αξιοποίηση όλων των παραγωγικών ηλικιών ,πραγματική ανάπτυξη σε πρωτογενή ,δευτερογενή τομέα της οικονομίας;;;; νάχει και εξτρα εισόδημα απο τουρισμό,ναυτιλία,ήλιο,έρευνα ,πρώτες ύλες;
    να καταντήσουμε να παρακαλάμε τον κάθε λογής μετανάστη να μείνει στη χώρα αλλά αυτός να φεύγει γιατί δεν μπορεί να χει δωρεάν περίθαλψη να εξάγει νόμιμα τα ευρώ των κόπων του και όλοι αυτοί 'οπου φύγει- διαφύγει'.
    ήμαρτον πάλι στις δεκαετίες του 60-70-80 θα γυρίσουμε.
    Καλά είμαστε τώρα στη δεκαετία του '50 ......μετανάστες down-under ,και έλεγχος προτεκτοράτου...........ο πιουριφόι πού'ναι!!!!!!!!!!
    21 έως 32 τριλλιονς έγραψε το κανάλι της Μεγαλομήτωρος!!!!!!άραγε πόσα είναι κατόχων και ελληνικών δια8ατηρίων!!!!!!!!

  12. Nikos Petropoulos avatar
    Nikos Petropoulos 27/07/2012 10:55:48

    Επιλέξαμε την πρώτη. Σαν αυτοκαταστροφικός λαός που είμαστε, προτιμήσαμε να παραμείνουμε ως έχουμε.

  13. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 27/07/2012 11:04:56

    Γιατί είπαμε ότι κάναμε τούς Ολυμπιακούς τού 2004, τούς ωραίους, τούς μεγάλους καί τούς αληθινούς?

  14. blue nile avatar
    blue nile 27/07/2012 11:14:40

    Από αυτά που γράφει ο Αkenaton.
    Όχι στις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων (θα το εξηγήσω παρακάτω ).
    Αποκρατικοποιήσεις πρέπει να γίνουν με σκοπό όχι μόνο το ταμειακό όφελος αλλά την χρησιμοποίηση των επενδύσεων για τόνωση της απασχόλησης.
    Και προς Θεού όχι στην πώληση του σούπερ κερδοφόρου ΟΠΑΠ. Άντε και τον πουλάμε με αντίτιμο τα κέρδη που έχει για δεκαπέντε χρόνια. Μετά από αυτά τι κάνουμε;
    Απελευθερώσεις επαγγελμάτων να υπάρξουν αλλά με πρόνοια για τη μη δημιουργία μονοπωλίων, ολιγοπωλίων και πάσης φύσης καρτέλ.
    Όλα τα άλλα που αναφέρει στην πρώτη παράγραφο πρέπει να γίνουν.
    Θα το θέσω απλά.
    Κανείς δεν αμφισβητεί ότι η Ελλάδα πρέπει να κάνει πολλά.
    Τι όμως από αυτά που θα κάνει θα επιφέρει καρπούς στην αντιμετώπιση της Κρίσης;
    Πέρα από το παγκόσμιο σοκ του 2008 που είναι το κυρίως υπεύθυνο για την κατάσταση που βιώνουμε σήμερα υπήρχαν πολλά δικά μας στραβά που έσπρωξαν την κατάσταση στο γκρεμό.
    Προσοχή τώρα. Στην οικονομία αν προσπαθηθεί σε περίοδο Κρίσης να διορθωθούν εκείνα που οδήγησαν στην Κρίση η κατάσταση θα πάει πολύ χειρότερα.
    Εναι σα να πηγαίνει σε ένα γιατρό ένας ασθενής με ατονία, η γνωμάτευση του γιατρού να λέει ότι ο ασθενής έχει υπερκόπωση και η αιτία της είναι η έλλειψη φυσικής κατάστασης του ασθενή.
    Οπότε ο γιατρός αποφασίζει ότι χρειάζεται άμεση θεραπεία και υπαγορεύει στον ασθενή να αρχίσει εντατικό πρόγραμμα φυσικής κατάστασης. Χωρίς να έχει ξεκουραστεί πρώτα ο ασθενής οπότε η θεραπεία οδηγεί σε βέβαιη επιδείνωση και ο ασθενής η θα παρατήσει έγκαιρα την θεραπεία ή θα πεθάνει συνεχίζοντας να προσπαθεί.
    Παράδειγμα οι πολυσυζητημένες απολύσεις στο δημόσιο. Όλοι μας θέλουμε ένα μικρότερο πιο ευέλικτο και λειτουργικότερο δημόσιο. Όμως αν επιδιωχθεί κάτι τέτοιο τώρα στην κορύφωση της Κρίσης και το δημόσιο απολύσει υπαλλήλους τότε ναι μεν θα γλυτώσει κάποια έξοδα αλλά θα υποστεί μείωση της ενεργού ζήτησης με σε πρώτο χρόνο μείωση των εσόδων από το ΦΠΑ και σε δεύτερο χρόνο το κλείσιμο πιο πολλών ιδιωτικών επιχειρήσεων που βρίσκονται τώρα σε οριακό σημείο. (η απολύσεις στο δημόσιο οδηγούν και σε απολύσεις και λουκέτα στον ιδιωτικό τομέα). Επέρχεται μείωση της φορολογικής βάσης, αύξηση των προνοιακών επιδομάτων και τελικά εκεί που πάει το κράτος να κερδίσει πέντε χάνει δέκα.
    Η εμπειρία διδάσκει ότι όταν σε περίοδο Κρίσης λαμβάνονται περιοριστικά μέτρα (ότι συμβαίνει εδώ δηλαδή) η κατάσταση αντί να βελτιωθεί χειροτερεύει.
    Κάποιοι επιμένουν στο ότι μπορούμε με αυτή την ύφεση κάνοντας μόνο διαρθρωτικές αλλαγές να ξαναβγούμε στην ανάπτυξη (που πολλές από αυτές όπως γράφει ο Akenaton μπορεί όντως να είναι απαραίτητες ενώ βοηθούν και στην καλύτερη διαχείριση του ελληνικού προβλήματος στην ευρωπαική κοινή γνώμη που μας κατηγορεί για αδράνεια)
    Χτίζουν νεφελοκοκκυγίες, εδω είμαστε και αν γινει κάτι αντίθετο κερνάω όσα τσίπουρα θέλετε.
    Αυτό που επιταχτικά χρειαζόμαστε είναινα σταματήσουν τα υφεσιακά μέτρα και να εφαρμοστούν επεκτατικές δημοσιονομικές πολιτικές.
    Για να γίνει αυτό πρέπει τώρα περισσότερο από ποτέ να διατυπώσουμε το αίτημα της αναστολής της αποπληρωμής σημεντικού μέρους του χρέους μας μέχρι να ορθοποδήσουμε.
    Το κράτος χρειάζεται όσο τίποτα άλλο χρήμα για δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις καθώς και μείωση της φορολογίας για την αποφυγή της κατάρευσης των φορολογικών εσόδων.
    Το δύστυχο είναι ότι εμείς δεν έχουμε τους πόρους γι'αυτές τις πολιτικές ούτε και οι εταίροι μας τους προσφέρουν.
    Η λύση δεν περνάει πρωταρχικά απο μας. Η Ελλάδα με την ένταξη στο ευρώ έχασε το σημαντικότερο εργαλείο άσκησης οικονομικής πολιτικής, το δικό της νόμισμα δηλαδή με αποτέλεσμα σε περίοδους Κρίσης να εξαρτάται από την βούληση άλλων. Και δε λέω ότι τώρα πρέπει να γυρίσουμε στη δραχμή που θα ήταν καταστροφικό, λέω ότι δεν θα έπρεπε να είχαμε μπει.
    Αν δεν αλλάξει η εκ των έξω επιβαλόμενη πολιτική, η ορθολογικότερη διαχείριση της Κρίσης κερδίζει χρόνο σώζοντας συμπολίτες μας από τον όλεθρο, όμως δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την Κρίση στο σύνολο της αποτελεσματικά.
    Το μόνο που θα καταφέρει είναι να διαλύσει έστω και αργότερα τη νέκρωση και των τελευταίων ζωντανών κυττάρων της ελληνική κοινωνικής οικονομίας.
    Παρήγορο είναι το γεγονός ότι το ευρώ μάλλον αγγίζει πια την ώρα μηδέν.
    Την ώρα δηλαδή που ή θα παρθούν εκείνες οι αποφάσεις που είναι ικανές να το σώσουν ή οι Ευρωπαίοι φίλοι μας θα αποφασίσουν να κλείσουν το μαγαζί.

    • Κώστας Χ. avatar
      Κώστας Χ. @ blue nile 27/07/2012 14:15:21

      Συμφωνώ μαζί σου, θα ήθελα να διευκρινίσω όμως κάποια πράγματα.
      Όταν μιλάμε για απόλυση δημοσίων υπαλλήλων, αυτή θα πρέπει να υπακούει σε κάποια κριτήρια (για να μη μεταλλαγεί στη συνθήκη που περιγράφεις). Κατ' εμέ αυτά είναι:
      1. Να υπολογίσουμε πρώτα ΠΟΣΟΥΣ, ΠΟΙΑΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ και ΠΟΥ (χωρικά) χρειαζόμαστε τους Δ.Υ. Δε μπορώ να συμμετέχω άλλο σε μία συζήτηση του "πόσους έχουμε" και αν "είναι πολλοί ή λίγοι", αν δε γνωρίζω πρώτα το πόσους χρειάζομαι και σε ποιά πόστα.
      2. Η οποιαδήποτε απομάκρυνση θα πρέπει να γίνει με κριτήρια που αποσκοπούν στην εξυπηρέτηση του πολίτη, δηλ. φεύγουν (απομακρύνονται ή μετατάσσονται) αυτοί που απαξιώνουν τόσα χρόνια το σύστημα αρνούμενοι ακόμη και να μάθουν το πως ανοίγει το PC, ή πληρώνονται ως Π.Ε. εκτελώντας χρέη κλητήρα ή γραμματέως. Εξυπακούεται ότι απομακρύνονται πάραυτα οι επίορκοι (αν και νομίζω ότι οι νωθροί είναι αυτοί που"κολλάν" το σύστημα, οι επίορκοι δουλεύουν με γρηγορόσημο).
      3. Οι διαδικασίες μετάταξης θα πρέπει να γίνονται στην αρχή εθελοντικά και κατόπιν με κάποιον αδιάβλητο τρόπο (π.χ. κλήρωση)
      4. Τα Συμβούλια Κρίσεων που θα πρέπει να στελεχωθούν θα πρέπει να είναι ευέλικτα, γρήγορα και αξιοκρατικά (αυτό δεν ξέρω πως λύνεται).
      5. Θα πρέπει επιτέλους να συστήσουμε ειδικά σώματα απονομής δικαιοσύνης σε εξειδικευμένους τομείς και να αποφεύγουμε τους πάμπολλους βαθμούς εκδίκασης (ειδικά όταν καταλήγουν να γίνονται από άσχετους προς το αντικείμενο δικαστές - καμία μομφή προς αυτούς, απλά τους χρησιμοποιούν και αυτούς όπου και όπως λάχει).

      Αν ξεκινήσουν αυτά τότε αφενός οι Δ.Υ. θα παρέξουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και ταχύτητα εξυπηρέτησης, υποβοηθώντας έτσι την οικονομία.

      Αναμενόμενα προβλήματα στη διαδικασία:
      1. Πώς πείθεις έναν Δ.Υ. που προσελήφθει με βύσμα (προ ΑΣΕΠ και αυτό γιατί μόνο κάπως έτσι γινόταν), ότι δε θα τον κυνηγήσεις (και δεν πρέπει να τον κυνηγήσεις), ώστε να συνεργαστεί;
      2. Πώς πείθεις τους Δ.Υ. ότι είναι προς το συμφέρον τους ο εξορθολογισμός και ξεσκαρτάρισμα του δημοσίου, χωρίς να θεωρούν ότι μετατρέπονται σε χαφιέδες (που κατά βάση, τώρα είναι χαφιέδες εις βάρος των υπολοίπων, αφήνοντας τα λαμόγια στις θέσεις τους);
      3. Πώς εξασφαλίζεις την επάρκεια της υλικοτεχνικής υποδομής όταν αποφασίσεις να πάρεις τα μέτρα εξορθολογισμού;
      4. Πώς θα πάρεις όλες αυτές τις αποφάσεις, όταν αυτοί που θα τις υλοποιήσουν αρχικά, είναι υψηλά ιστάμενοι Δ.Υ.;
      5. Πώς πείθεις τον πολίτη ότι οι Δ.Υ. δεν είναι όλοι λαμόγια και απατεώνες, ώστε να συνεργαστεί στην προσπάθεια και να μη ζητάει αίμα στη αρένα;

      Για να ξεκολλήσει η οικονομία χρειάζεσαι ευελιξία, την οποία δυστυχώς η δημόσια διοίκησή μας δε διαθέτει. Γι' αυτό πιστεύω ότι από εκεί πρέπει να ξεκινήσουμε (την ευελιξία εννοώ, όχι τις απολύσεις).

      • abc avatar
        abc @ Κώστας Χ. 27/07/2012 22:06:40

        Αγαπητέ Κώστα Χ,Οπως εξήγησε ο Blue Nil πολύ καθαρά ΤΩΡΑ τους χρειαζόμαστε ΟΛΟΥΣ όχι τόσο για να εργαστούν αποδοτικά κάπου, όσο ως πελάτες σε ό,τι έχει απομείνει όρθιο απο τον ιδιωτικό τομέα. Αλλωστε ουσιαστικά με τις απανωτές περικοπές στο εισόδημά τους μάλλον παίρνουν λιγώτερα απο όσους είναι σε εφεδρεία.
        Για να δείς πόσους Δ.Υ. χρειάζεσαι πραγματικά πρέπει πρώτα να ανακάμψει η οικονομία, να αναστηθεί ο ιδιωτικός-παραγωγικός τομέας και μάλιστα εκσυγχρονισμένος και ανταγωνιστικός, για να δείς με ποιές κρατικές υπηρεσίες θα τον βοηθήσεις ώστε να γίνει αποδοτικώτερος.
        Τα προβλήματα στη διαδικασία , μόνο με εξωτερική καλοπροαίρετη βοήθεια και εσωτερική ισχυρή πολιτική βούληση θα λυθούν όπως λύθηκαν εδώ και χρόνια πχ. στη Γαλλία για να μην αναφερθώ σε σληρότερα για τους Δ.Υ. κράτη.

    • abc avatar
      abc @ blue nile 27/07/2012 21:54:47

      Αγαπητέ Blue Nil, ΣΥΓXAΡHTHΡIA!!!! ΤΑ ΣΕΒΗ ΜΟΥ...

  15. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 27/07/2012 11:17:57

    Φαίνεται ότι η κυβέρνηση έχει επιλέξει το παιχνίδι της αναμονής πιστεύοντας σε μια ευρωπαϊκή συνολική λύση του προβλήματος. Το ελληνικό οικονομικό πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι μάλλον άλυτο. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Υπάρχουν όμως οι εξής κίνδυνοι.
    1. Να μην είμαστε μέρος της λύσης
    2. Να μην υπάρξει ευρωπαϊκή λύση
    3. Να υπάρξει κάποια λύση αλλά να μην έχουν αλλάξει οι δομές της ελληνική οικονομίας, οπότε επανερχόμαστε στα ίδια.

    Οι αλλαγές δομών και νοοτροπίας πρέπει να είναι ο στρατηγικός χάρτης της κυβέρνησης.
    Να προσθέσω επίσης ότι δεν υπάρχει καλός ιδιωτικός τομέας και κακό δημόσιο και αντίστροφα. Εργαζόμενος επί πολλά χρόνια στον ιδιωτικό τομέα έχω γνωρίσει απίστευτους καραγκιόζηδες να παριστάνουν τους επιχειρηματίες αλλά και εξαίρετους ανθρώπους με όραμα να συνθλίβονται. Μάλλον το ποσοστό των αχρήστων στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα δεν γέρνει σημαντικά υπέρ του δημοσίου.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Γιάννης Φαίλτωρ 27/07/2012 12:20:07

      Καλημέρα Γιάννη, συμφωνώ εις μήκος και εις πλάτος.
      Για την συνολική Ευρωπαική λύση και τους 3 κινδύνους, είναι έτσι ακριβώς.
      Ωστόσο, ο κίνδυνος να συμβεί το (2), είναι πιά πραγματικός. Και σε μεγάλο βαθμό - αλλά όχι εντελώς - ανεξάρτητος από το Ελληνικό πρόβλημα. Πρέπει όμως να μείνουμε πάνω στο τρένο, δηλ. ν' αποφύγουμε τον (1). Και ν' αποφύγουμε πάση θυσία το (3).
      Η κατάσταση στον ιδιωτικό τομέα και στο δημόσιο, ήταν και είναι 2 πλευρές του ίδιου νομίσματος. Και τα δύο χρειάζονται ριζική αλλαγή δομών και νοοτροπίας.

      • abc avatar
        abc @ Ο Θείος 27/07/2012 13:16:43

        Kαι να θέλουμε να κατέβουμε απ' το τραίνο, δεν υπάρχει περίπτωση να μας αφήσουν τώρα.
        Αρα το 1) δεν υφίσταται.
        Το 2) είναι πολύ πιθανό αλλά δεν μπορούμε, όπως λέει κι ο Θείος να κάνουμε σχεδόν τίποτε για να αποφευχθεί. Στην καλύτερη περίπτωση η συμμετοχή μας θα είναι κάτω του 2%.
        Το 3) αποκλείεται γιατί αν και όποτε βγούμε απο τη κρίση, θα έχουν αλλάξει οι δομές της ελληνική οικονομίας, ακριβώς λόγω της εξόδοτ απο την κρίση.
        Αρα καλά έκανε ο Σαμαράς και έφτιαξε μια κυβέρνηση κατενάτσιο-καθυστερήσεων και απέφυγε να βάλει σ' αυτήν Σαμαρικούς Υπουργούς...

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ abc 27/07/2012 13:25:56

          Αγαπητέ/η abc, δυστυχώς δεν είμαι τόσο σίγουρος ότι άν υπάρξει λύση θα έχουν αλλάξει οι δομές της ελληνική οικονομίας και δεν θα επανέλθουμε στα ίδια: Δυστυχώς υπάρχει το ..."δαιμόνιον του Έλληνος". Γι αυτό, το φοβάμαι πραγματικά το (3).
          Τ0 (1) και το (2) μπορούν να συμβούν, ακόμη και από λάθος - δικό μας ή των Βρυξελλών.

          • abc avatar
            abc @ Ο Θείος 27/07/2012 13:56:51

            Εγώ αντίθετα επιμένω οτι θα αλλάξουν Θείο,
            γιατί ήδη έχουν αλλάξει χέρια και θα αλλάξουν ακόμα περισσότερα φιλέτα πρίν καν τελειώσει το 2012.
            Μέχρι και ο Κλίντον μας ήρθε.
            Πιστεύεις οτι μετά απ' όλα αυτά το κουμάντο θα παραμείνει στους ίδους 5 νταβατζήδες και 5 εργατοπατέρες και οι Μεγαλοκαρχαρίες που μας έκαναν best seller παγκοσμίως, θα μείνουν νηστικοί απ' έξω? Μου είναι αδιανόητο...
            Οι δομές ενός κράτους καθορίζονται πρωτίστως απο αυτούς που κάνουν το κουμάντο (οικονομικό-πολιτικό εννοείται, το ηθικό το έχει ο Αρχιεπίσκοπος..) Αρα όταν αυτοί αλλάζουν, αλλάζουν και οι δομές
            σε τρόπο που να εξυπηρετούν καλύτερα τους νέους άρχοντες...

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 27/07/2012 13:24:15

        Καλημέρα από την Olympic Freak Αγγλία.
        Επιπροσθέτως πρέπει να έχουμε (η κυβέρνηση δηλαδή) έτοιμες εναλλακτικές για το worst case scenario. Φαντάζομαι ότι με δυο οικονομολόγους στο τιμόνι της χώρας θα έχουμε. Τώρα απλώς παίζουμε "αμυντικά" στο ευρωπαϊκό attrition game. Δεν μπορούμε να κάνουμε και τίποτε άλλο.

  16. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 27/07/2012 11:34:06

    Η κυβερνηση ειναι κυβερνηση συνασπισμου.Κινειται στα πλαισια της προγραμματικης συμφωνιας των 3 κομματων που την αποτελουν.Οσοι φαντασιωνονται ηγετες και καταστασεις εξω απο την πραγματικοτητα θα πρεπει να ξερουν οτι δεν εχουν πλειοψηφια.

  17. Wolf avatar
    Wolf 27/07/2012 11:36:09

    Ένα από τα πράγματα τα σχετικά με τον Σωκράτη που ερέ­θιζε τον ευαίσθητο, πρακτικό Αθηναίο ήταν ότι επέμενε να στρέφει τη συζήτηση σε τέτοιους ταπεινούς και φαινομενικά άσχετους ανθρώπους, όπως οι τσαγγάρηδες και οι ξυλουργοί, τη στιγμή που ό,τι ζητούσαν εκείνοι να μάθουν ήταν τι σήμαι­νε πολιτική ικανότητα ή αν υπήρχε ένα τέτοιο πράγμα σαν την ηθική υποχρέωση. Αν θέλεις να γίνεις καλός τσαγγάρης, έλεγε ο Σωκράτης, το πρώτο πράγμα που είναι απαραίτητο να μά­θεις είναι τι είναι παπούτσι και ποιος ο σκοπός του. Δεν έχει αξία να προσπαθείς να αποφασίσεις για το καλύτερο είδος εργαλείων ή υλικού και για την καλύτερη μέθοδο χρησιμο­ποιήσεως τους, αν δεν έχεις σχηματίσει πριν στο νου σου μια σαφή και λεπτομερειακή έννοια για το τι ξεκίνησες να παρα­γάγεις και ποια λειτουργία θα έχει να εκτελέσει. Για να χρησι­μοποιήσουμε την ελληνική λέξη, η «αρετή» του υποδηματοποι­ού εξαρτάται πρώτα και πρώτιστα από την κατοχή αυτής της γνώσης. Έπρεπε να μπορεί να περιγράψει με καθαρούς όρους τη φύση του πράγματος που σκόπευε να κατασκευάσει και ο ορισμός αυτός θα όφειλε να περικλείει καθορισμό της χρησι­μότητας που θα είχε το προϊόν. Ήταν πολύ φυσικό να μιλού­με για την «αρετή» ενός υποδηματοποιού, όπως ακριβώς θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για την «αρετή» ενός στρατηγού ή πολιτικού. Σε τέτοια περίπτωση η λέξη αυτή δεν είχε αναγκαία οποιαδήποτε σχέση με την ηθική πλευρά των δρα­στηριοτήτων τους, όπως θα υπονοούσε η αντίστοιχη αγγλική λέξη «virtue». Η λέξη «αρετή» σήμαινε αυτό που τους καθι στούσε καλούς στο συγκεκριμένο τους επάγγελμα και, ξεκι­νώντας από τα ταπεινά παραδείγματα των πρακτικών τεχνών, μπορούσε εύκολα ο Σωκράτης να δείξει ότι σε κάθε περίπτω­ση η απόκτηση αυτής της ικανότητας είχε να κάμει με τη γνώ­ση, και πως η πρώτη και αναγκαιότερη γνώση ήταν η γνώση σε κάθε περίπτωση του σκοπού - τι ξεκινούσε να δημιουργή­σει ο άνθρωπος. Αν μας δοθεί να κατανοήσουμε σωστά το σκοπό, μπορεί στη συνέχεια να κατανοήσουμε τα μέσα που πρέπει να χρησιμοποιηθούν, αλλ' όχι αντίστροφα. Επομένως, σε οποιαδήποτε περίπτωση, η «αρετή» εξαρτάται πρώτα από το να έχουμε ένα συγκεκριμένο έργο να εκτελέσουμε, και κατά δεύτερο λόγο από το να ξέρουμε απόλυτα ποιο είναι το έργο και σε τι στοχεύει. Αν λοιπόν (συνέχιζε ο Σωκράτης) υπάρχει αποδεκτή σημασία βάσει της οποίας μπορούμε να μιλούμε για «αρετή» απόλυτη, όπως επαγγέλλονταν ότι διδάσκουν οι Σοφιστές - εννοώντας ότι με την «αρετή» μπορούσε ο κάθε άν­θρωπος να τα βγάλει πέρα ικανοποιητικά στη ζωή - έπεται ότι πρέπει να υπάρχει σκοπός ή λειτούργημα που όλοι μας, ως ανθρώπινα όντα, πρέπει να επιτελέσουμε. Η πρώτη λοιπόν προσπάθεια, αν είναι να αποκτήσουμε αυτή τη γενική ανθρώ­πινη αρετή, είναι να ανακαλύψουμε ποιος είναι ο σκοπός του ανθρώπου.

  18. avanti avatar
    avanti 27/07/2012 11:37:59

    Εκτιμάται ότι τα αυθαίρετα κτίσματα (κατοικίες & άλλα) στην Ελλάδα είναι ένα εκατομμύριο τουλάχιστον, το γεγονός αυτό από μόνο του και το μέγεθος, είναι ενδεικτικό της επικρατούσας νοοτροπίας.
    Τι περιμένουμε να κάνει ο Μπαρόζο για εμάς, ήλθε είδε και απήλθε.

    • sabas avatar
      sabas @ avanti 27/07/2012 11:57:46

      Στις Πορτογαλλία, Ισπανία και Ιταλία , τα αυθαίρετα είναι κάπως λιγώτερα απο τα δικά μας. Ομως στις ομοειδέίς με τη δική μας χώρα, όπως πχ. Τουρκία, χώρες Μ. Ανατολής και Β. Αφρικής και Βαλκανίων είναι πολύ περισσότερα...
      Η "νοοτροπία" ενός λαού διαμορφώνεται με ευθύνη 90% των επι κεφαλής του, δια μέσου της συνολικής Ιστορικής, πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής εξέλιξής του. Δεν υπάρχουν δύο χώρες ίσες όπως δεν υπάρχουν και δύο άνθρωποι ίσοι.
      Ο Ελληνικός λαός του εξωτερικού που βρίσκεται υπό άλλους επικεφαλείς και σε χώρες με διαφορετική συνολική εξέλιξη έχει εντελώς διαφορετική νοοτροπία απο τους Ελλαδίτες. Κανένας λαός δεν είναι τίμιος εκ βιολογικής κατασκευής . Ολοι οι άθρωποι, ακόμα και οι Νορβηγοί, μόλις αντιληφθούν ότι δεν θα έχουν συνέπειες, κλέβουν.

      • avanti avatar
        avanti @ sabas 27/07/2012 13:39:18

        Πρώτον επιβεβαιώνεις ότι δεν είμαστε και τόσο .... ευρωπαϊκή χώρα και ότι βλεφαρίζουμε προς ανατολάς, ίσως.
        Δεύτερον, τώρα που οι επικεφαλείς αποφάσισαν να βάλουν μία τάξη (εξ όσων διατυμπανίζουν τουλάχιστον και θεωρητικά και νομοθετικά) γιατί αφενός μεν η προσέλευση προς νομιμοποίηση των αυθαιρέτων δεν έχει φτάσει ούτε στο 50% και γιατί σύμφωνα με χθεσινά στοιχεία του ΣΔΟΕ και των άλλων επιθεωρητών η φοροδιαφυγή σε μερικές περιτπώσεις ξεπερνά το 60%?

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ avanti 27/07/2012 13:54:46

          ...ότι βλεφαρίζουν αρκετοί προς ανατολάς (βαθειά νοτιο-ανατολάς μάλλον), κάνει μπάμ, εδώ και καιρό...
          Θυμίζω ότι πριν 2 - 3 χρόνια ο Βαλκάνιος "Ζορρό", είχε αποκαλύψει το όνειρό: Να γίνει η (βορεινή) πόλη του "ένα μικρό Ντουμπάι".
          Σιγά μη δεχθούν οι γείτονες Βούλγαροι, να γίνει η Σόφια Άμπου Ντάμπι. Ή οι FYROMιοι, να γίνουν τα Σκόπια Κατάρ.
          "Τι ζητούν οι Άραβες στην Μακεδονία ;", που λέει το γνωστόν λαικόν άσμα !

        • abc avatar
          abc @ avanti 27/07/2012 14:18:39

          Σαφώς και δεν είμασταν ποτέ Ευρωπαική χώρα αγαπητή avanti.
          Υποθέτω θα έχεις διαβάσει Αρβελέρ...Αυτό το χαρακτηριστικό μας μας δίνει και την γενική παραδοχή της υπεροχής μας όσον αφορά τα ανθρωπιστικά ζητήματα έναντι των βορειοευρωπαίων, και της υστερήσεώς μας απέναντί τους όσον αφορά τα οργανωτικά ζητήματα. Σαφώς η Ελλάδα ήταν και παραμένει μαζί με την Πορτογαλλία η πλέον ανοργάνωτη και φτωχή χώρα της ΕΕ, αλλά όπως είπε και ένας έμπειρος Αμερικανός κοινωνιολόγος, η πιό οργανωμένη και η πιό πλούσια χώρα της Μ. Ανατολής της Β. Αφρικής και των Βαλκανίων.
          Ολες δε οι Ευρωπαικές χώρες είναι κατώτερες της Νορβηγίας. Ισες μεταξύ τους χώρες δεν υπάρχουν.
          Η καθε μία έχει τη θέση της. Ομως ΟΛΕΣ είναι ΙΣΟΤΙΜΕΣ όπως και οι άνθρωποι, ή τουλάχιστον έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται και μάλιστα στην ΕΕ, όπου αυτή είναι η Θεμελιώδης διακήρυξη της ίδρυσής της.
          Οσον αφορά το Δεύτερον, η απάντηση είναι απλή:
          1.Δόθηκε νέα παράταση και άρα μπορεί στο τέλος της να δοθεί ακόμα μία. Ευθύνη του λαού σ' αυτό μηδέν.
          2.Δεν υπάρχουν χρήματα στους ρημαγμένους απο την κρίση.Ευθύνη του λαού σ' αυτό μηδέν.
          3. Οι έχοντες Offshore (καρχαρίες) σε κανένα κράτος του κόσμου δεν πληρώνουν φόρους.Ευθύνη του λαού σ' αυτό μηδέν.
          4. Οι μικρομεσαίοι και προβληματικοί (μαρίδα) έχουν στραγγίξει αφ' ενός και αφ' ετέρου το 60% είναι πλασματικό αφού ο μέσος φορολογικός συντελεστής στην Ελλαδα είναι μεγαλύτερος κατά 60% περίπου απο τον αντίστοιχο Ευρωπαικό.Ευθύνη του λαού και σ' αυτό μηδέν.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ sabas 27/07/2012 14:03:07

        Σε καμμιά άλλη Βαλκανική χώρα - ενδεχομένως πλήν Αλβανίας, στην οποία δεν έχω ταξιδεύσει - δεν έχω δει να υπάρχουν αυθαίρετα κτίσματα. Λόγω "επαγγελματικής διαστροφής" το έχω ψάξει επισταμένως.
        Υπάρχουν στην Νότιο Ιταλία, αλλά εκεί υπάρχουν και άλλα ...παράξενα πράγματα.
        Τουρκία και Μ. Ανατολή είναι μια άλλη θλιβαρή ιστορία...

        • abc avatar
          abc @ Ο Θείος 27/07/2012 14:24:53

          Στις Βαλκανικές χώρες μέχρι το 1990 σαφώς δεν υπήρχαν αυθαίρετα αφου δεν υπήρχε ιδιοκτησία και τα κτίρια τα έκτιζε το κράτος. Μετά την αλλαγή αν ψάξεις καλά, γιατί τα καινούρια είναι ελάχιστα, θα βρείς και εκεί και ιδιαίτερα στην Αλβανία.
          Για τις άλλες ομοειδείς γειτονικές μας χώρες συμφωνείς και εσύ οτι υπάρχουν, έστω κι αν αυτό είναι παράξενο και θλιβερό...

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ abc 27/07/2012 15:36:26

            Για τις μονοκατοικίες δεν είναι αληθές ότι τις έχτιζε το κράτος - πιθανόν ίσχυε για την Αλβανία.
            Γενικά οι όροι δόμησης στις χώρες αυτές τηρούνται και ελέγχονται με αυστηρότητα.
            Ακόμη και στην FYROM, όταν εκδίδεις άδεια για κατασκευή ιδιόκτητης κατοικίας, ήταν και είναι υποχρεωτικό να κατασκευάσεις και ιδιόκτητο νόμιμο χώρο για στάθμευση ΙΧ.

          • abc avatar
            abc @ Ο Θείος 27/07/2012 21:48:53

            Ναι αλλα εμείς ευτυχώς χάρη στον Τσώρτσιλ δεν περάσαμε στην πλευρά αυτών των χωρών...
            Και η έλλειψη παρανομιών ακόμα και στις ιδιωτικές(?) κατοικίες αυτών των χωρών δεν ήταν αποτέλεσμα ελεύθερης επιλογής των κατοίκων τους. αλλα στυγνότητας του καθεστώτος...
            Συνοψίζοντας καταλήγουμε οτι αυθαίρετα έχουν όλες οι ομοειδείς χώρες με την Ελλάδα πλην των πρώην Σοσιαλιστικών...
            Επομένως οι αυθαιρεσία δεν είναι κληρονομικό χαρακτηριστικό ή κουσούρι Ελληνικό, αλλά όπως και σε όλα τα θέματα, όλοι οι άνθρωποι και στις καλύτερες των οικογενειών παρανομούν όταν ξέρουν οτι αυτό δεν θα τους κοστίσει ακριβά γιατί και οι άρχοντες το ίδιο κάνουν...

  19. Aggelos avatar
    Aggelos 27/07/2012 11:46:38

    δυτυσχως η λυση ειναι στην ευρωπη και οχι εδω
    αν η ευρωπη καταρρευσει..τιποτα δεν εχει νοημα που κανουμε

    απλα προσπαθουμε να κρατηθουμε στο παιχνιδι με τα δοντια μεχρι να τελειωσει η ευρωπη

    ειτε να διαλυθει-τουλαχιστον ο νοτος-
    ειτε να ενωθει πραγματικα..

    ποιος θα επενδυσει πραγματικα στην ελλαδα οταν η -νοτια-ευρωπη φλεγεται ?

  20. unfair avatar
    unfair 27/07/2012 11:59:17

    είναι το 4ο άρθρο με την ίδια φιλοσοφία κ. Akenaton, μέσα σε λίγες μέρες μάλιστα!
    ευτυχώς ο factorX, το παλεύει κ δείχνει κ με άλλα άρθρα τους κινδύνους που μας απομακρύνουν από μια νέα μεταπολίτευση.
    Η φιλοσοφία σας, της ύφεσης κ του μνημονίου, δεν με βρίσκει σύμφωνο κ έχω σχολιάσει κ σ' άλλα άρθρα σας. Θέλω να πιστεύω πως καλόπιστα πιστεύεται πως για να βγούμε από την κρίση πρέπει να "ματώσουμε" κ άλλο. Όμως, κοιτάξτε γύρω σας, είμαστε κουρελιασμένοι από τα συνεχή "σωστά" μέτρα που θα μας έφερναν στον "καλό" δρόμο.
    Δεν θέλω να σας αδικήσω, κ μπορώ να συμφωνήσω μαζί σας, σε επιμέρους ζητήματα, παρόλα αυτά, πρέπει να τονίσω ξανά, πως χρειάζεται "κάθαρση" κ νέα πρόσωπα. Χωρίς παράλληλα να ξεχνάμε το συνολικό πρόβλημα του ευρώ κ νομισματικής πολιτικής που ταλανίζει όλη την Ευρώπη.
    Η ΝΔ, κ ο Σαμαράς νομίζω πως πρέπει ν' ακολουθήσουν τον δρόμο του κοινωνικού φιλελευθερισμού κ όχι του νεοφιλευθερισμού. Υπάρχουν κοινωνικές ομάδες που έχουν πληγεί βαθύτατα από την συνεχιζόμενη ύφεση κ έχει χρέος να τις βοηθήσει. Όπως κ άλλες που ακόμα ζουν μέσα σ' ένα σύστημα που ίδρυσε κατά κύριο λόγο το ΠΑΣΟΚ.
    Μόλις χθες έγραψε ένα άρθρο ο Προφήτης, για την κατεύθυνση που πρέπει να πάρει η κυβέρνηση, κ να αποκατασταθεί κάπως η αίσθηση του δικαίου κ της ισονομίας. Χρειαζόμαστε τέτοιες κινήσεις!
    Λέμε πως [κ μάλιστα είναι επιβεβαιωμένο] πως υπάρχει φοροδιαφυγή κ δεν κόβονται αποδείξεις, αλήθεια, με τόσους λάθρομετανάστες που φοροδιαφεύγουν θα γίνει κάτι? Ή πρέπει να κρατήσουμε ισορροπίες με την διεθνιστική αριστερά?
    Η αίσθηση μου, για το τι πιστεύει ο κόσμος, είναι πως κ να θέλει ο Σαμαράς, δεν γίνεται τίποτα! [επί της ουσίας] κ είναι κρίμα, γιατί ήδη είμαστε χάλια [για να μην χρησιμοποιήσω άλλη λέξη].
    Τέλος, είναι ένα παράπονο, που νομίζω πως υπάρχει μέσα στον καθένα μας. Επιτέλους, κάποιος να χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι στην τρόικα! κ να τους πει, πως μπορεί να έχουν γίνει λάθη κ παραλείψεις , όμως η στάση σας, δεν είναι βάση της Ευρωπαϊκής ιδέας κ ένωσης! έχετε κάνει κ εσείς λάθη! Απαιτούμε περισσότερο σεβασμό!

  21. Απλή σκέψη avatar
    Απλή σκέψη 27/07/2012 12:20:44

    Υπάρχει άραγε οικονομική θεωρία που ν΄αντιμετωπίζει την κρίση μιας χώρας όπως η Ελλάδα, μέσα σ΄ένα περιβάλλον συνολικής κρίσης του κόσμου, ξεκινώντας από την Ευρώπη όπου είμαστε προσδεμένοι με το κοινό νόμισμα, την Ευρώπη που αντιμετωπίζει την μεγαλύτερη οικονομική κρίση μετά τον ΒΠΠ;
    Με την Μεσόγειο και τα κράτη πέριξ αυτής να μεταβιβάζουν τον έλεγχο των πόρων τους με τις δήθεν επαναστάσεις και εγκαθίδρυση ελεγχόμενων κυβερνήσεων, τις πετρελαιοπαραγωγές χώρες στα πρόθυρα του πολέμου κλπ..
    Άντε πες, ότι κατορθώνουμε και διορθώνουμε τα κακώς κείμενα της Ελληνικής οικονομικής ζωής, ανοίγουμε τα επαγγέλματα, κάνουμε διαρθρωτικές αλλαγές κλπ.. Μετά τι;
    Είναι το οικονομικό περιβάλλον συνολικά της Ευρώπης και του ευρύτερου περίγυρου τέτοιο, που θα επιτρέψει στη χώρα μας να προσελκυθούν επενδύσεις και να υπάρξει ανάπτυξη;
    Ποιας εθνικότητας κεφάλαια θα επενδυθούν; Υπάρχουν ικανά Ελληνικά κεφάλαια οπουδήποτε στον κόσμο για να πέσουν στην πραγματική οικονομία;
    Τι επιτέλους είναι αυτά τα κεφάλαια, μόνον αεριτζήδικα - χρηματιστηριακά που παίζουν με τις φούσκες;
    Τι είδους οικονομία θα προκύψει;
    Που θα δοθεί έμφαση; Σε ποιους τομείς;
    Υπάρχει συγκεκριμένη κατεύθυνση;
    Γιατί δεν βγαίνει κάποιος αρμόδιος να μας πει π.χ. καλλιεργείστε πατάτες ή φτιάξτε τουριστικά θέρετρα;
    Τι μπορεί να κάνει ο ανενεργός ανθρώπινος παράγοντας μέσα στην Ελλάδα; Γιατί τόσο άξιο ανθρώπινο δυναμικό, τόσοι ανεκμετάλλευτοι πόροι μένουν στον πάγο;
    Ειλικρινά ο δημιουργικός κόσμος αυτής της χώρας, κάθεται με σταυρωμένα χέρια και παρακολουθεί έντρομος την ολοένα αυξανόμενη παρακμή, χωρίς να μπορεί ν΄αντιδράσει, χωρίς όραμα και κατεύθυνση, χωρίς πράξη, χωρίς δράση.. πλήρης αμηχανία. Πως θα κινητοποιηθεί και μάλιστα γρήγορα;
    Αυτά τα ερωτήματα νομίζω ότι πρέπει ν΄απαντηθούν, αν θέλουμε να γνωρίζουμε όλους τους παράγοντες για μια ρεαλλιστική έξοδο από την κρίση.

    • abc avatar
      abc @ Απλή σκέψη 27/07/2012 13:39:04

      Επι τέλους μιά ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΣΩΣΤΗ Σκέψη. Κάθε άλλο παρά Απλή. Ολη η ουσία περι την κρίση...
      Η δική μου άποψη είναι οτι αφου οι Υπερτραπεζίτες αρπάξουν και απο την Ευρώπη μέσω της εσωτερικής υποτίμησης που της επέβαλλαν το maximum δυνατόν, θα την αφήσουν για να πάνε αλλού.
      Ενα μέρος απο τον "αέρα" που έχουν στοκάρει στα θησαυροφυλάκιά τους θα φύγει, το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ χρημα που μάζεψαν θα αυξήσει την αναλογία Πραγματικού προς εικονικό χρήμα πάνω απο το 2-3 % (Τώρα είναι στο 1,5%) και το σύστημα θα επανέλθει στα προηγούμενα , αντε και με εναν φόρο Tobin στην καλύτερη περίπτωση.Το θαύμα θα είναι να διαχωριστούν οι εμπορικές τράπεζες απο τις "επενδυτικές". Και το ακόμα καλύτερο ενα νέο Παγκόσμιο νόμισμα-καλάθι με συμμετοχή των ισχυροτέρων τύπου ECU σε πρώτη φάση.
      Για την Ελλάδα, έχω ξαναγράψει το καλό σενάριο:
      Να έρθουμε σε επαφή με τους 10 μεγαλύτερους Τραπεζίτες του κόσμου και να τους παρακαλέσουμε να μας βοηθήσουν, χωρίς χρήματα μάλιστα, αν δεν θέλουν να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Πώς?
      1.Να Δημιουργήσουν τουλάχιστον 1 φορολογικό παράδεισο σε ένα Ελληνικό νησί . (Ξέρουν αυτοί τη μέθοδο) ωστε να εισρεύσουν χοντρά κεφαλαια και όχι φραγκοδίφραγκα.
      2.Να "πείσουν" μέσω όσων ΜΜΕ ελέγχουν, οτι ΚΑΤΙ ΜΥΣΤΗΡΙΟ συμβαίνειστην Ελλάδα . Το "έξυπνο" χρήμα εχει αντιληφθεί το επερχόμενο τέλος της κρίσης και αρχίζει να παίρνει θέσεις ώστε να επωφεληθεί της προβλεπόμενης εκρηκτικής ανάπτυξης που έρχεται. Την επόμενη ημέρα ενας (δικός τους ) οίκος αξιολόγησης αναβαθμίζει ξαφνικά κατά 2-3 βαθμίδες την Ελλάδα γιατί οι χθεσινές πληροφορίες αποδεικνύονται βάσιμες και άρχισε η απρόσκοπτη ανακεφαλαίωση του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος με την εισροή των 31 δίς ευρώ τo Σεπτέμβρη. Σε 2-3 μέρες και οι υπόλοιποι οικοι ανταγωνίζονται στην περαιτέρω αναβάθμιση της Ελλάδος. Σε 10 μέρες το Ελληνικό χρηματιστήριο απογειώνεται... Η κυβέρνηση ''παγώνει" για ενα μήνα τουλάχιστο την εκποίηση των δημοσίων ακινήτων οπότε η αξία τους εκτινάσσεται στα 300 δίς. Τότε αρχίζει να πουλάει αργά και μεθοδικά, κατ' αρχήν αυτά που φέρνουν κεφάλαια και επενδύσεις. Ετσι η οικονομία ξαναπαίρνει εμπρός. Παράλληλα η Κυβέρνηση ξεκινάει αμέσως την επανίδρυση του κράτους πχ. αφού καθορίσει τον απολύτως αναγκαίο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων (πχ. 300000) τους περνάει όλλους απο "πανελλαδικές εξετάσεις" καρατάει τους καλύτερους και τους υπόλοιπους τους πάει εφεδρεία ή σύνταξη ή ιδιωτικό τομέα.
      Εφαρμόζει το Σκανδιναυικό σύστημα στη φορολογία,την οικονομία, την παιδεία και την ανάπτυξη. Καταργεί στην πράξη όλα τα μονοπώλια με κρατική παρέμβαση. Πχ. επιτρέπει σε κάθε πρατηριούχο απ' ευθείας πρόσβαση στα διυλιστήρια, για να δικαιωθέι και ο κ. Μάνος. Εφαρμόζει σε κρατικό επίπεδο τις επιχειρήσεις καμικάζι του Παν/μίου Θεσ/νίκης για σπάσιμο των καρτέλ των μεσαζόντων παντού όπου αυτά εμφανίζονται. Και γενικά έχοντας απαλλάξει το πολιτικό κατεστημένο απο όλους τους πολιτικούς του παρελθόντος που είναι ύποπτοι διαφθοράς, προχωρεί στην κατεύθηνση αυτή τη φορά για ειλικρινή μετατροπή της Ελλάδος σε Δανία του Νότου. (Με τα απαραίτητα "παράθυρα" για τους μεγάλους μας φίλους τραπεζίτες, όπως συμβαίνει σε όλες τις καθώς πρέπει χώρες).
      Το σενάριο αυτό περίπου θα ισχύσει και για τις άλλες χώρες με τη διαφορά οτι αυτές έχουν τουλάχιστο έναν φορολογικό παράδεισο
      και δεν θα χρειαστεί να παρακαλέσουν τους τραπεζίτες...

      • Απλή σκέψη avatar
        Απλή σκέψη @ abc 27/07/2012 13:59:26

        καλό το σενάριο, αλλά το πρόβλημα είναι μόνο τραπεζικό ή κεφαλαίων;
        Μήπως η τελειωτική λύση θα βρεθεί, μετά την παγίωση άλλου καθεστώτος στη Συρία με όποιον τρόπο (με το καλό ή το κακό, άλλωστε υπάρχει προηγούμενη εμπειρία) και μια συνολική διευθέτηση ελέγχου των πηγών και των δρόμων;
        Αν είναι έτσι, πρέπει να παρακαλάμε να τελειώσει γρήγορα αυτή η αστάθεια, μπας και βρούμε και μεις τις οικονομικές λύσεις.

        • voter avatar
          voter @ Απλή σκέψη 27/07/2012 15:47:59

          Εξαιρετικές τοποθετήσεις abc και "απλη σκέψη " , που "ανοίγουν " και ξεδιπλώνουν πραγματικά το πρόβλημα ,πέρα απο τα στενά όρια της Ελλάδας και της Ευρώπης .
          Ειδικά εμείς εδω στην Ελλάδα , παραδοσιακοί ομφαλοσκόποι , δεν βλέπουμε και πολύ πέρα απο την μύτη μας .
          Συνιστώ στο Antinews να κινηθεί πιο διευρυμένα στην βάση και των απόψεων που αναφερθηκαν .

        • abc avatar
          abc @ Απλή σκέψη 27/07/2012 22:24:01

          Κεφάλαια η Αμερική "τυπώνει" όσα θέλει.
          Αν το κάνει και η ΕΚΤ (που θα το κάνει και θα πεί και ένα τραγούδι στο τέλος , αφού ήδη ο Ντράγκι άρχισε να σφυρίζει το σκοπό τώρα που σφίγγουν τα γάλατα οι "οίκοι" σε Ισπανία και Γερμανία), δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Αλλωστε υπάρχει κανείς στον κόσμο που να ξέρει ΑΚΡΙΒΩΣ πόσα έχουν οι υπερτράπεζες, πόσα τυπώνει η FED η EKT ή η Κεντρική της Κίνας και των υπολοίπων?
          Η οικονομία είναι κατα70% ψυχολογία και ελπίδα και κατά 30% κεφάλαια ("μοχλευμένα" κι αυτά).
          ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ Η ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ.
          Αυτό οι αγορές μπορούν εύκολα να το κάνουν αν το αποφασίσουν και συντονιστούν και με τους "οίκους" και βεβαίως τους 12 Υπερτραπεζίτες...
          Το καθεστώς στη Συρία θα παγιωθεί όπως και στην Β.Αφρική. Ούτως ή άλλως οι Αμερικάνοι θα είναι με τον νικητή όποιος κι αν είναι αυτός και οι Ρώσοι ως συνήθως θα πάνε πάσσο αφού πάρουν το κατιτί τους ...

  22. dystyxws avatar
    dystyxws 27/07/2012 12:38:31

    δυστυχως ο λαος στην απολυτη πλειοψηφια, εχει εκπαιδευτει απο τα λαμογια γενικως τοσα χρονια για την πρωτη λυση..ειναι αργα τωρα να καταλαβει..του εχουν καψει τον εγκεφαλο απο την προπαγανδα χρονων.
    θαυματα δεν γινονται..η πρωτη λυση της απολυτης καταστροφης ειναι αναποφευχτη..

  23. xp avatar
    xp 27/07/2012 12:49:58

    Το μνημόνιο 1 & 2 είναι σαν τα σαγόνια του καρχαρία (1 & 2 ): Προκαλούν βλάβες σε αμέριμνους συνανθρώπους μας ! Επειδή δεν μπορούμε ,έχοντας απωλέσει το εθνικό μας νόμισμα ,την δραχμή,με την οποία ανδρωθήκαμε σε μοντέρνο κράτος (26 παγκοσμίως σε κατα κεφαλήν εισόδημα) ,χρηματοδοτήσαμε τόσους πολέμους πολλαπλασιάζοντας την εδαφική μας έκταση ,να κάνουμε υποτίμηση , μας εφάρμοσαν διάφορους πειραματισμούς ως ευαγγέλια! Αφού λοιπόν αν γίνουν όλα όσα λέγονται απο τον Akenaton θα μετατραπούμε σε ....Ελβετία ,ας τα εφαρμόσουμε.Ναι ας τα εφαρμόσουμε,ΟΛΑ!.Αλλά σε περίπτωση αποτυχίας ο Ηγέτης και οι φίλοι του ,να υποστούν αυτά που παθαίνει τέτοια μέρα (Παρασκευή) κάποιος εχθρός του καθεστώτος στην Σ.Αραβία! Ξέρεις Akenaton από πειράματα , άλλο τίποτε .Ο καθένας το κοντό και το μακρύ του ,και μετά "έχω μόνο την πολιτική ευθύνη".Προσωπικά δεν μισθοδοτούμαι από το Δημόσιο ,ούτε φοροδιαφεύγω .Για αυτό προτείνω ο Ηγέτης και οι φίλοι του να ακολουθήσουν κατά γράμμα τις συμβουλές σου. Υπό τον όρο όμως να μην αποτύχουν ! Αν αποτύχουν και πάλι ,να υπάρξουν λιγότερο πολιτισμένες λύσεις ,όπως γίνεται στην Σ.Αραβία στην πλατεία ,κάθε Παρασκευή!

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ xp 27/07/2012 13:35:00

      Το εθνικό μας νόμισμα είναι το Ευρώ.
      Ξεχάστε το προηγούμενο με το οποίο "χρηματοδοτήσαμε πολέμους" (μεταξύ των οποίων έναν ...Εμφύλιο και μιά Μικρασιατική Καταστροφή, χε χε).
      Υποτίμηση, άς κάνουν οι έχοντες - στους εξωχώριους τραπεζικούς λογαριασμούς τους και στην αξία των ακινήτων που κατέχουν: Να δώσουν το καλό παράδειγμα, χε χε. Οι λοιποί, δεν θα μπορέσουμε, θα μείνουμε σε "σκληρό νόμισμα". Σε όποιους αρέσουμε.
      Οι Σαουδάραβες και ο πολιτικός πολιτισμός τους δεν έχουν καμμία δουλειά σε Ευρωπαικό έδαφος.

    • akenaton avatar
      akenaton @ xp 28/07/2012 12:01:46

      Ξέρετε, ο μεγαλύτερος εφιάλτης μου είναι να κάνουν πίσω οι Ευρωπαίοι και να μας σώσουν τελικά, πριν προλάβουν να γίνουν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις και αλλαγές. Να ξαναβγούμε στις αγορές. Να πέσουμε με τα μούτρα στα καινούρια δανεικά. Και να ξαναβιώσουμε το ίδιο δράμα σε 5-10 χρόνια. Αυτό, πραγματικά δεν θα το αντέξω!

  24. Βασίλης avatar
    Βασίλης 27/07/2012 14:02:14

    Θα μπορούσα να συμφωνήσω μαζί σας στα περισσότερα από αυτά που αναφέρετε... εχω μια μικρή αλλά σημαντική κατά την άποψή μου ένσταση... και εξηγούμαι:
    1.Θέλουμε απολύσεις στο Δημόσιο... ΟΚ, ας ξεκινήσουμε από τα παιδιά των βουλευτών, τους συγγενείς και φίλους που μπήκαν από το παράθυρο σε προνομιακές θέσεις.... αν χρειάζονται και άλλες τότε μπορούμε να προχωρήσουμε και στους υπόλοιπους.
    2. Θελουμε μειώσεις μισθών.... ΟΚ ας ξεκινήσουμε με τους μισθούς των Βουλευτών, των υπουργών, των διοικητων οργανισμών, των συνδικαλιστών, των πάσης φύσεως βολεμένων και ας βάλουμε εκεί το πλαφόν των 2000 ευρώ... Σε ΟΛΟΥΣ ομως..... 2000 ευρώ μάξιμουμ ΟΛΟΙ ακόμα και ο πρωθυπουργός.
    3. Θέλουμε να πατάξουμε τη φοροδιαφυγή.... Σύμφωνοι, ας ξεκινήσουμε απο το ΠΟΘΕΝ των πολιτικών από τότε που μπήκαν στην πολιτική μέχρι σήμερα... το ΕΣΧΕΣ μας είναι αδιάφορο. Όποια περιουσία δεν εξηγείται δημεύεται. Ας πιάσουν τα δισεκατομύρια τζίρου από το παραεμποριο, ας πιάσουν τα λαθραία καύσιμα και τέλος ας φτιάξουν εναν φορολογικό νόμο δίκαιο, χωρίς παραθυράκια και προπάντων τέτοιον ώστε ο έφορος να μην έρχεται σε επαφή με τον πολίτη.
    4. Θέλουμε ιδιωτικοποίηση..... Βεβαίως, που και πότε όμως. Δεν πουλάς στην χαμηλότερη δυνατή τιμή. Είναι κανόνας... πουλάς στην ακριβότερη δυνατή. Και αν πουλήσεις κερδοφόρα επιχείρηση δεν την πουλάς σε τιμή ίση με τα κέρδη 2 ετών. Αν έχεις μια κότα που σου δίνει ενα αυγό την ημερα δεν την πουλάς για 2 αυγά.... Επίσης, δεν μπορείς να μην έχεις έλεγχο σαν χώρα στις βασικές παροχές σου...νερό και ρεύμα... διοτι θεωρούνται κοινωνικά αγαθά και δεν είναι προς εκμετάλευση.
    5. Τιμωρία σε όσους κλέψανε ριμάξανε τον ιδρώτα του Ελληνικού λαού!!! Συμφωνοι με τα χίλια.... Ξεκινάμε με τους πολιτικούς, ακόμα και με αυτούς που δεν έχουν ενεργό ρόλο σήμερα και μετά την πολιτική τους καριέρα γίνανε εφοπλιστές.... Ας ξεκινήσουμε με τους επιχειρηματίες αυτούς που πλουτίσανε σε μια δεκαετία τόσο που ακόμα και ο Bill Gates θα τους ζήλευε, έχοντας αγαστή συνεργασία με το Ελληνικό Δημόσιο....
    Η λίστα μπορεί να συνεχίζεται επ'άπειρον.... τα λέω και τα γράφω, γιατί στη χώρα μας συνηθίζουμε να εννούμε τους άλλους όταν λέμε οτι πρέπει να χυθεί αίμα... Να γίνουν περικοπές αλλά όχι σε μένα. Να γίνουν απολύσεις αλλά όχι εμένα. Να πιάσουν τη φοροδιαφυγή αλλά όχι εμένα...
    Αν λοιπόν οποιαδήποτε κυβέρνηση, θελήσει να κάνει κάτι ας ξεκινήσει από εκεί που πρέπει και όχι από τον απλό λαο. Στο κάτω κάτω δεν τα φάγαμε μαζί για να πληρώσουμε παρέα. Ας πληρώσουν αυτοί που τα φάγανε και στο τέλος αν δεν φτάνει να τσοντάρουμε και οι υπόπλοιποι επειδή έχουμε καλή καρδιά....
    Και κάτι τελευταίο, ο σημαντικότερος παράγοντας που τίποτα δεν πετυχαίνει σε αυτή τη χώρα και καμιά κυβέρνηση δεν καταφέρνει να κάνει κάτι για τον κατήφορο, είναι η έλλειψη οράματος και στόχου. Το περιέγραψε ένας φίλος παραπάνω με το παράδειγμα του Σωκράτη. Δεν μας έχει πει κανένας που θέλουμε να πάμε, τι οικονομία θέλουμε να έχουμε, τι μοντέλο κοινωνικό θά αποκτήσουμε.... Τα μέτρα που μας περιγράφει μια μερίδα ανθρώπων στην οποία ανήκει και ο akenaton μας οδηγεί κάπου. Ας μας περιγράψουν λοιπόν το που. Υπάρχουν και άλλα μέτρα, που προτείνουν άλλες ομάδες ανθρώπων, που μας οδηγούν κάπου αλλού. Ας μας το περιγράψουν και αυτοί και όποιοι άλλοι ποιον στόχο θέλουν. Ας είναι ξεκάθαροι όμως για το πως οραματίζονται την κοινωνία και την οικονομία οι ίδιοι, και τότε ίσως είμαστε πιο δεκτικοί στα μέσα για την επίτευξη του στόχου. Η συνεχής συζήτηση για τα μέσα και όχι για τον στόχο, ίσως τελικά να γίνεται για να μην δούμε ποιος πραγματικά είναι αυτός ο στόχος..... και κάτι μου λέει πως δεν θα μας αρέσει....

    • akenaton avatar
      akenaton @ Βασίλης 27/07/2012 14:31:00

      Συμφωνώ απόλυτα στα : 1,2,3,5.
      Στο 4 οι σκέψεις μου είναι διαφορετικές, επειδή η κατάσταση έχει ξεφύγει τελείως. Αν όμως καταφέρουμε να φτάσουμε εκεί που θα γράψω παρακάτω, τότε δεν θα έχει και τόση σημασία ποιος θα εκμεταλλεύεται ακόμη και τα βασικά κοινωνικά αγαθά αλλά ποιος θα τα ελέγχει.
      Έχω γράψει πολλές φορές που θα ήθελα να φτάσουμε. Σε ένα διαφορετικό Κράτος και μια διαφορετική Κοινωνία! Επιγραμματικά:
      1. Σε αλλαγή νοοτροπίας στην Κοινωνία. Γίνεται γρήγορα μη γελιέστε, με το παράδειγμα και την τιμωρία. Δεν υπάρχει στο DNA μας αυτή η νοοτροπία. Βρίσκουμε και κάνουμε. Απόδειξη πως, όταν ζούμε αλλού, πράττουμε διαφορετικά. Οι ΙΔΙΟΙ άνθρωποι.
      2. Σε αναδιάρθρωση του Κράτους. Να γίνουν μελέτες πόσους δημόσιους υπάλληλους χρειαζόμαστε, τι επιπέδου μόρφωσης και ποιου αντικειμένου εργασίας. Στην καθιέρωση της υπευθυνότητας του υπαλλήλου και στην μία υπογραφή. Οι δημόσιοι υπάλληλοι ΜΠΟΡΟΥΝ να δουλέψουν αποτελεσματικά. Άλλωστε, οι ίδιοι άνθρωποι με τα ίδια προσόντα στον παραγωγικό ιδιωτικό τομέα αποδίδουν πολλαπλάσια (π.χ. ιδιωτικό νοσηλευτήριο - δημόσιο Νοσοκομείο). Είναι καθαρά θέμα Διοίκησης, εκεί που πονά το Δημόσιο στη χώρα μας.
      3. Σε δίκαιη άμεση και έμμεση φορολογία.
      4. Σε γρήγορη και ανεξάρτητη δικαιοσύνη.
      5. Σε εκμετάλλευση του ανθρώπινου δυναμικού μας (που είναι υψηλού επιπέδου) από τον ιδιωτικό τομέα. Έχουμε ένα αβάσταχτα μεγάλο παραγωγικό τμήμα της Κοινωνίας που μένει άπρακτο περιμένοντας κάτι να συμβεί.
      6. Σε μια διαφορετική Παιδεία με έμφαση στην κριτική σκέψη και όχι στην παπαγαλία.
      7. Σε απλοποίηση της Νομοθεσίας με κωδικοποίηση και εκκαθάριση της πολυνομίας. Δεν είναι δυνατόν ο Νόμος να ρυθμίζει ελάχιστα και οι "εγκύκλιοι", οι "(ν)τροπολογίες", οι "εξαιρέσεις" και τα "παραθυράκια" να ρυθμίζουν τα ουσιαστικότερα, πολλές φορές συγκρουόμενα μεταξύ τους.
      8. Σε αλλαγή των Πολιτικών Κομμάτων και του Πολιτικού Προσωπικού που θα βάλει ένα τέλος στο πελατειακό - ρουσφετολογικό σύστημα που κατατρώει τις σάρκες του Έθνους.
      Είναι πολλά το ξέρω αλλά "θέλουμε τον κόσμο και τον θέλουμε τώρα"!

      • Βασίλης avatar
        Βασίλης @ akenaton 27/07/2012 18:27:50

        Για να το θέσω πιο ξεκάθαρα.... τι θέση πιστεύετε οτι πρέπει να έχει το κράτος σε σχέση με την κοινωνία και την οικονομία. Θα πρέπει η οικονομία της χώρας να βασίζεται.... που; Στη βιομηχανία, στη γεωργία, στον τουρισμό στις ΑΠΕ, στην τεχνολογία...; Το κράτος θα έχει δεσπόζουσα θέση, κυρίαρχη, ρυθμιστική η θα είναι ένας απλός θεατής που θα παρέχει τα απολυτως βασικά στο κοινωνικό σύνολο;Η οικονομία θα είναι ελευθερη χωρίς περιορισμούς, θα υπόκειται σε κανόνες και ποιούς, θα ρυθμίζεται από το κράτος; Η υγεία θα είναι δωρεάν η όχι; Η ασφάλιση θα είναι κρατική η ιδωτική; κλπ κλπ....Αυτά πρέπει να περιγράψετε.... Αυτά που περιγράφετε (στα οποία δεν μπορεί να διαφωνίσει και κανένας) δεν περιγράφουν με σαφήνεια την κοινωνία και την οικονομία που οραματίζεστε...θα μπορούσαν να ισχύουν σε οποιαδήποτε περίπτωση απο τις παραπάνω....

  25. xp avatar
    xp 27/07/2012 14:47:21

    Θα συμβουν αυτά που λέει ο Akenaton , για μείνουμε στο σκληρό ευρώ ? Τι τύπο περιστρόφου πρέπει να αγοράσω για να κυκλοφορώ με ασφάλεια τους επόμενους μήνες? Νομίζω οτι περαιτέρω λιτότητα χωρίς αναπτυξιακά μέτρα ,κεφάλαια ουσιαστικά ,θα τα τινάξει όλα στον αέρα.Τα μέτρα αυτά θα αποτύχουν καθώς δεν έχουν την παραμικρή ελπίδα να ανατρέψουν την εξελισσόμενη κατάρρευση που οφείλεται σε μια καθαρά μακροοικονομική τριπλή δίνη χρέους-ύφεσης-τραπεζών.
    Θα γίνουμε σαν την καμπότζη κάποτε.Οταν ρώτησαν τον Πολ Ποτ γιατί μειώθηκε απότομα ο πληθισμός της χώρας ,απάντησε: Για πολιτικούς εγκληματίες θα μιλάμε? Ετσι και εδώ ,εφαρμόζονται πειράματα , για να μας πάνε στον Παράδεισο(Τον καλό προς τα Δεξιά,όχι τον κακό προς τα Αριστερα..).Καλό κάνει γιατί θα αποκτήσουμε την μακαριότητα,την ηρεμία που ένας σωστός άνθρωπος πάντα πρέπει να διαθέτει. Οσο για την Σ.Αραβία ,έχω κάτσει λίγο.Ημουν σε παρόμοια χώρα (μόνιμος κάτοικος) ,όπου ο σημερινός αρχηγός κράτους ανέτρεψε τον πατέρα του.Και στην συγκεκριμένη χώρα και στο Βασίλειο ,σέβονται τους υπηκόους τους και δεν κάνουν πειραματισμούς! (Ακροάσεις κτλ ) . Προσέχουν για να έχουν την Εξουσία ! Είμαστε πολύ χειρότερα σε πολιτική πρακτική,και είναι λυπηρό αυτό!

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ xp 27/07/2012 14:51:11

      Ότι κάνουν "προόδους" στη Σαουδαραβία, αυτό να λέγεται:
      Από φέτος μπορούν να οδηγούν αυτοκίνητο και οι γυναίκες (χωρίς να συνοδεύονται από άνδρα) !!!!

  26. xp avatar
    xp 27/07/2012 15:28:59

    Θείε τα ηθη και τα έθιμα είναι πάντα ισχυρά , παντού. Πάντως μπάχαλο δεν είναι ,όπως εδώ.Εχει σκεφτεί κανένας λογικός ,ποιός θα πληρώνει εισφορές υψηλές στα αφαλιστικά ταμεία -υπάρχουν και αυτά τα γαιδούρια-εάν η σύνταξη γίνει βοήθημα? Και αυτό ειναι πείραμα? Οσο για την φοροδιαφυγή ,η οποία έχει περιοριστεί λογω ύφεσης , πολλές φορές συμβαίνει γιατί αυτοί που την κάνουν δεν βλέπουν μέλλον. Εξορθολογισμός,στιβαρή διοίκηση χρειάζεται ,δεν διαφωνώ.Οπως και περιορισμός του Δημοσίου τομέα. Αλλά αν κάποιος πάσχει απο καρκίνο δεν του δίδεις ασπιρίνη , του κάνεις χημιοθεραπεία ή εγχείρηση.Αν του δίδεις μόνο ασπιρίνη είσαι γιατρός -δολοφόνος.Το πρόβλημα της πατρίδας μας δεν είναι θέμα περιττού λίπους αλλά και ανάπτυξης-ανταγωνιστικότητας με παράλληλο κάψιμο λίπους.Κατ'εξακολούθηση η τρόικα αποτυγχάνει στο να βρεί την λύση , γιατί απλά χρειάζονται κεφάλαια και όχι δανεικά.Καθε μήνας μοιραία γίνεται χειρότερος και κάθε κυβέρνηση συναινεί σε αυτό.Δεν βλέπω λύση εντός ευρώ ,βλέπω βύθιση για να παίξουμε τα πολιτικά παιχνίδια της Μερκελ ,του Ολαντ , του Ομπάμα ,σαν ένα είδος προτεκτοράτου-πειραματόζωου . Αυτό με την σειρά του δημιουργεί και άλλες βλάβες και συνεχίζεται ο φαύλος κύκλος .Νομίζω ότι αν δεν παρθούν ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ αυτό θα συνεχιστεί με τρομακτικές συνέπειες.Κανένας σε λίγο δεν θα μπορεί να περπατά με ασφάλεια,να έχει τα χρήματα του σε μια τράπεζα ή μπορεί να ζεί αξιοπρεπώς.Και το να ζείς αξιοπρεπώς δεν είναι θέμα ατομικής ευμάρειας αλλά και μεταφράζεται σε επίπεδο κοινωνικής ζωής.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ xp 27/07/2012 15:44:24

      Δυστυχώς βλέπω πολύ "άκαυτο λίπος" γύρω. Είναι σε περιορισμένα κοινωνικά στρώματα, ωστόσο είναι πολύ αυτό το λίπος. Αυτοί οι λίγοι δεν έχουν καταλάβει ακόμη τίποτε από κρίση, και συνεχίζουν σαν να μην τρέχει τίποτε.
      Σοβαρές αποφάσεις είναι και να δώσουν κίνητρα (ή ν' αναγκάσουν) αυτά τα χαιδεμένα επί δεκαετίες στρώματα να κάψουν ένα μέρος από το συσσωρευμένο λίπος τους. Έτσι θα πέσει αρκετό χρήμα στην αγορά και θα γίνει ελκυστική η Ελλάδα ως τόπος επένδυσης.
      Το συσσωρευμένο λίπος των αντιπαραγωγικών στρωμάτων είναι αποσυρμένο κεφάλαιο: Παγίδα που διώχνει επενδύσεις και εμποδίζει την ανταγωνιστικότητα.

      • voter avatar
        voter @ Ο Θείος 27/07/2012 16:01:58

        Αγαπητε Θειε , το να "δώσουν κίνητρα" ,πατάει (έστω και με δυσκολία) στην πραγματικότητα ακόμα και σε χωρα σαν την Ελλαδα . Το να "αναγκάσουν" που πατάει εκτός απο την σφαίρα της ρομαντικής ονειροφαντασίας ? Αυτο το έχετε δει ποτέ να γίνεται στην χώρα μας η σε κάποια άλλη χώρα σαν την δική μας ? Συνήθως μιλάτε απόλυτα τεκμηριωμένα ,οπότε κατι θα έχετε υπ'οψιν σας .

  27. xp avatar
    xp 27/07/2012 15:51:19

    Ποια είναι κατα εσένα αυτά τα στρώματα?Μήμπως 5-10 μεγαλοεπιχειρηματίες και ζητούν διόδια?

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ xp 27/07/2012 15:57:25

      Λίγοι είναι αλλά όχι και τόσο λίγοι !!!
      Μεγάλο μέρος της μεγαλο-μεσαίας τάξης (τόσο εμπορο-ελευθεροεπεγγελματικής, όσο και πολύ υψηλόμισθης - "ειδικά μισθολόγια, ευγενείς ΔΕΚΟ, ευάριθμα χοντρά στελέχη μερίδας του ιδιωτικού τομέα κτλ), δεν έχουν ακόμη τιποτε καταλάβει από κρίση.
      Δες γύρω με τί "ρόδα" κυκλοφορούν, πως καταναλώνουν, που κατοικούν και πώς φέρονται...

      • abc avatar
        abc @ Ο Θείος 28/07/2012 11:12:00

        Θείε, σιγοντάρεις μόνιμα τους αριστερούς που λένε αυτά για το λίπος των αστών που πρέπει να λιώσει (μερικοί προτείνουν να αφαιρεθεί με κονσερβοκούτι) και άν αυτοί έρθουν στα πράγματα θα το κάνουν και θα δώσουν το "λίπος' στο λαό και άλλα παραμύθια. Πολύ ωραία στο βάζει ο Voter παραπάνω: " Αυτο το έχετε δει ποτέ να γίνεται στην χώρα μας η σε κάποια άλλη χώρα σαν την δική μας ? " Τα κόκκαλα των φτωχών λιώνουν όχι το "λίπος" των πλουσίων αγαπητέ θείο. Αυτοί μπορούν άνετα να το βγάζουν έξω...
        Mήπως αυτοπαρηγοριέσαι? Οχι πως είναι κακό βέβαια...Μέρες που ζούμε όλοι παραμυθίαν χρειαζόμαστε...

  28. xp avatar
    xp 27/07/2012 16:37:39

    Οντως η νομενκλατουρα βγάζει σήμερα λεφτά άκοπα και σίγουρα.Ο καθένας με την βολή του.Σήμερα μου ήρθε ενα μπιλλιετάκι με τον φορο. Για κάποιον που κάποτε πλήρωνε το 7 τοις χιλιοις ,είναι όσο ο Ειρηνικός και ο Ατλαντικός μαζί. Σήμερα θυμήθηκα και τα λόγια ενός Αγγλου φίλου μου:Chris η αραπιά και η φυλακή είναι δυό χώροι που αν βγείς , κάποτε ξαναμπαίνεις...Εμείς θα είμαστε πάντα εδώ .Να το θυμασαι.....Νομίζω ότι το είχα ξεχάσει ,αλλά αρχίζω και το θυμάμαι δυστυχώς....

  29. akenaton avatar
    akenaton 27/07/2012 20:09:39

    Αν κάποτε ιδρύσω κόμμα, θα σας στείλω το πρόγραμμά μου αγαπητέ Βασίλη!
    Σοβαρά τώρα, μια χαρά την περιγράφουν την κοινωνία που οραματίζομαι αυτά που ανέφερα. Και έχουν και τα προαπαιτούμενά τους στο επίπεδο που εσείς ζητάτε ανάλυση. Τέτοια κοινωνία έχουν επιτύχει μόνο Κράτη του Δυτικού πολιτικού τρόπου Διακυβέρνησης (άρα αντιπροσωπευτικές κοινοβουλευτικές δημοκρατίες), με άλλοτε άλλες κατά καιρούς αναλογίες στην κρατική παρέμβαση και στην ελευθερία της οικονομίας. Συνήθως, τα πιο επιτυχημένα μοντέλα "τρέχουν" με συνδυασμούς όλων αυτών που αναφέρετε και με μεταβολές στη συμμετοχή άλλοτε άλλων παραγόντων (ανάλογα με την γεωπολιτική θέση της κάθε χώρας και κοινωνικούς και ιστορικούς παράγοντες που επηρεάζουν το κοινωνικό προτσές της κάθε κοινωνίας).
    Μέχρι πριν από δύο χρόνια, συντριπτικό μέρος της κοινωνίας μας ήταν σχεδόν σύμφωνο με κάποιες από αυτές τις αναλογίες και τους συνδυασμούς. Δεν βλέπω αυτό να χρειάζεται να αλλάξει προς ώρας! Εκείνο που πρέπει να αλλάξει είναι η εφαρμογή τους. Και αυτό απαιτεί κυρίως το τελευταίο από όσα παραπάνω ανέφερα στο προηγούμενο σχόλιο - απάντησή μου.

    Φιλικότατα, Akenaton

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.