#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/11/2012 10:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η διαπραγματευτική ισχύς του Σαμαρά...



Η χθεσινή ημέρα ήταν....ενδιαφέρουσα! Και άκρως ...διδακτική! Βέβαια, στις προηγμένες κοινοβουλευτικές δημοκρατίες της Δύσης παρόμοια φαινόμενα είναι συνήθη. Όμως εμείς επειδή έχουμε συνηθίσει (και δυστυχώς αποδεχτεί) την παντοδυναμία των αρχηγών και την ..πανσοφία των υπουργών,  μετατρέψαμε  τη Βουλή σε μια μηχανή παραγωγής νόμων. Συχνά αντικρουόμενων μεταξύ τους.

Ας δούμε ποια είναι τα βασικά πολιτικά συμπεράσματα από τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή:

Πρώτον, προκάλεσε αλγεινή εντύπωση η απουσία των κυρίων Βενιζέλου και Κουβέλη από τις κρίσιμες ψηφοφορίες. Οι αρχηγοί δεν απέχουν, ούτε απουσιάζουν.  Οφείλουν  να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους και να δίδουν το παράδειγμα, αλλιώς αυτοαναιρούνται. Ακυρώνονται στην πράξη.

Δεύτερον, είναι λυπηρό και δείχνει την αδυναμία (αλλά και τις δουλείες) του πολιτικού μας συστήματος η ευκολία με την οποία ισχυρές συντεχνίες (δημοσιογράφοι, μηχανικοί, τραπεζοϋπάλληλοι κ.λ.π,)  κατήγαγαν μια (όπως σύντομα θα αποδειχθεί) «πύρρειο νίκη». Αναφέρομαι στην υπόθεση του ΕΟΠΠΥ.  Χαρακτηριστική επί του προκειμένου και η στάση του ΣΥΡΙΖΑ, που ενώ ευαγγελίζεται τη ρήξη με το χθες, είπε «ναι» σε όλα τα αιτήματα των συντεχνιών! Ωραία ρήξη!!!

Τρίτον, το ΠΑΣΟΚ  του κ. Βενιζέλου πνέει τα λοίσθια. Από τη μια  οι αμετανόητοι που θέλουν  ολική επαναφορά στη δεκαετία του ’80, από την άλλη οι δελφίνοι και οι δελφινίσκοι με τις προσωπικές στρατηγικές και ενδιαμέσως οι εναπομείναντες υποστηρικτές του Προέδρου, όλοι τους ξένοι ανάμεσα σε ξένους. Το πάλαι ποτέ κραταιό Κίνημα, σε κατάσταση προϊούσας φθοράς, μάλλον προβλήματα θα δημιουργεί εφεξής, παρά θα αποτελεί αξιόπιστο εταίρο σε λύσεις.

Τέταρτον, η  «συστημική» συμπεριφορά της ΧΑ. Προαναφέρθη ότι  στην υπόθεση του ΕΟΠΠΥ, οι συντεχνίες πέτυχαν μια «πύρρειο νίκη». Θα τους το θυμίζει σχεδόν ..καθημερινά η Χρυσή Αυγή. Χάρις στην ψήφο τους οι δημοσιογράφοι, για παράδειγμα, διατήρησαν τα κεκτημένα!

Πέμπτον, η Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, παρά το γεγονός ότι είναι ακόμα πρόσφατες οι προεκλογικές εξαγγελίες και οι περισσότεροι εκ των βουλευτών  έχουν όχι μόνο πολιτικά, αλλά και συνειδησιακά προβλήματα, στήριξαν (έστω διαφωνώντας) τις επιλογές του Πρωθυπουργού. Αυτή η στάση ενισχύει  τον Πρωθυπουργό για τα δύσκολα που έρχονται, αλλά προσοχή δεν πρέπει να  εκληφθεί ως «λευκή επιταγή». Τα πράγματα είναι οριακά και οι περισσότεροι ψήφισαν με κρύα καρδιά.

Ποιό είναι το μήνυμα από τις χθεσινές ψηφοφορίες;

Θα πρέπει να γίνει κατανοητό στην Κυβέρνηση ότι στηρίζεται σε μια ευάλωτη πλειοψηφία, που ενέχει μέσα της φυγόκεντρες δυνάμεις.

Δύσκολα κάποιοι θα αποτολμήσουν ένα απονενοημένο διάβημα ανατροπής, αλλά όσο  η αβεβαιότητα για την τελική έκβαση συντηρείται, τόσο θα αυξάνονται οι πιθανότητες  εναντίον της! Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να προσπαθεί σκληρά  για να κτίζει κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες που θα της επιτρέπουν  να περνάει τα νομοθετήματά της. Αυτό απαιτεί  λεπτούς χειρισμούς υψηλού επιπέδου. Και στρατηγική.

Όμως, η επίγνωση αυτού του προβλήματος  ίσως αποτελέσει και την απαρχή της λύσης του! Τι εννοώ; Μέχρι σήμερα οι Υπουργοί παρουσιάζουν νομοθετήματα που φτιάχνουν γραφειοκράτες της συμφοράς, ακριβοπληρωμένοι σύμβουλοι και αερολογούντες καθηγητάδες, οι πλείστοι όσοι εξ αυτών  ελαχίστη σχέση έχουν με τα καθημερινά προβλήματα. Για αυτό και η Βουλή μας, συνήθως παράγει τερατουργήματα. Δεδομένου, λοιπόν, ό,τι το βασικό πεδίο μάχης θα είναι το Κοινοβούλιο, μήπως θα πρέπει οι βουλευτές όλων των κομμάτων να συμμετέχουν πιο ενεργά στις συζητήσεις  για τα μέτρα; Να καταθέτουν προτάσεις; Να επεξεργάζονται εναλλακτικές λύσεις; Να καταψηφίζουν και μερικές ρυθμίσεις. Δεν κινδυνεύει η δημοκρατία και η Κυβέρνησης, αν η Βουλή αρνηθεί να ...συμμορφωθεί σε κάποια από  τα κελεύσματα των δανειστών. Ίσα-ίσα θα ενισχύει τη διαπραγματευτική θέση της Κυβέρνησης.

Παντού τα Κοινοβούλια,  έχουν ισχυρή παρουσία.

Ο κοινοβουλευτικός διάλογος, ακόμα και με τις υπερβολές που μας χαρακτηρίζουν, πρέπει να αποτελέσει παράγοντα δύναμης για τη χώρα, όχι δείγμα αδυναμίας.

Δεν είμαστε ένα κοπάδι άβουλων ή ενόχων που οδηγείται στο Γολγοθά του, αλλά ένας λαός υπερήφανος που απαιτεί τον σεβασμό που δικαιούται για την προσπάθεια που καταβάλλει.

Ούτε η Κυβέρνηση, ούτε η Βουλή, πολύ δε περισσότερο ο λαός, μπορεί πλέον να δέχεται τα πάντα αδιαμαρτύρητα. Τα όρια έχουν ξεπεραστεί. Προ πολλού. Κάτι πρέπει να αλλάξει.

ΚΡ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. soκ avatar
    soκ 01/11/2012 07:42:34

    ''Κάτι πρέπει να αλλάξει.........'' αυτό τα λέει όλα

  2. Θεόδωρος Τέλλογλου avatar
    Θεόδωρος Τέλλογλου 01/11/2012 07:43:06

    Πολλά πρέπει να αλλάξουν. Πάρα πολλά.
    Αλλά από κάπου πρέπει να αρχίσουμε.
    Έστω από το ‘κάτι’.
    Για να παράγουν ‘έργο’ οι βουλευτές, ας τους δοθούν κίνητρα:
    Αντί να εισπράττουν επίδομα απλής συμμετοχής στις επιτροπές ας τους δίνουν μπόνους όποτε εισηγούνται ένα νομοσχέδιο το οποίο ψηφίζεται από σημαντική πλειοψηφία.
    Κάτι . . .

  3. Σωκράτης avatar
    Σωκράτης 01/11/2012 08:22:11

    Επιτέλους ηρθε ή ώρα για "να μπεί κάθε κατεργάρης (και αρχικατεγάρης) στον πάγκο του". Ευτυχώς οι απλοί Έλληνες δεν έχουν χάσει τα μυαλά τους

  4. Νίκος avatar
    Νίκος 01/11/2012 08:35:08

    Επιτέλους, το γκρέμισμα του σάπιου πολιτικού συστήματος ξεκίνησε από εκεί από όπου έπρεπε να ξεκινήσει, από τη βουλή, ευτυχώς. Αν το τίμημα, για την κατάρρευση της δημοκρατίας των κολλητών, είναι η Ελλάδα εκτός ευρώ, τότε ας γίνει έτσι. Θα έχουμε κερδίσει όμως τον ίδιο μας τον εαυτό, το δικαίωμα να κάνουμε όνειρα για τα παιδιά μας, έστω και πεινασμένοι, όχι εξαθλιωμένοι.

    • Στρυμών avatar
      Στρυμών @ Νίκος 01/11/2012 19:27:39

      Εγώ την περηφάνια και την εθνική ανεξαρτησία θα ήθελα να ζητήσουμε όλες τις προηγούμενες δεκαετίες που δανειζόμασταν με τα μπούνια. Τότε , όλοι αυτοί που το παίζουν τάχα δήθεν εθνικά υπερήφανοι το βούλωναν.για την ιστορία ο Συνασπισμός είχε ψηφίσει τους όρους του Μάστριχτ.

  5. Διογένης avatar
    Διογένης 01/11/2012 08:37:04

    Δεν σας κάνει εντύπωση, που η παρουσία και η πίεση της τρόικας για την υπερψήφιση αυτών των μέτρων είναι πολύ πιο διακριτική από ό,τι τις προηγούμενες φορές;

  6. Chris Theocharis avatar
    Chris Theocharis 01/11/2012 10:25:52

    Αν εννοείς να πάμε πίσω στη "Δημοκρατία" των 180 εδρών, να λείπει... Μια χαρά τα καταφέρνουν σε όλες τις σοβαρές χώρες του κόσμου που τίποτα δεν είναι δεδομένο πριν μια ψηφοφορία και που η ορολογία "κομματική πειθαρχία" είναι ανέκδοτο...

  7. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 01/11/2012 10:28:43

    Φαίνεται πως τα πράγματα φτάνουν στα όριά τους. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να σταθεί και σε λίγο πέφτει. Οι εξελέξεις παίρνουν την κατηφόρα. Τα μέτρα μάλλον δεν περνούν Η κυβέρνηση πνέει τα λοίσθια!!

    • dim avatar
      dim @ Γεώργιος 01/11/2012 17:10:24

      Αν πέσει η κυβέρνηση αυτή, οδηγούμαστε αυτομάτως εκτός ευρώ, και με την άνοδο των άκρων, και την απίστευτη εξαθλίωση του 75% του πληθυσμού, και ότι του 25% που είναι τώρα, ξεκινάει άμεσα ο εμφύλιος... Η μόνη ελπίδα για τη πατρίδα μας, είναι να μακροημερεύσει η κυβέρνηση αυτή, ώστε να αρχίσουν να αποδίδουν όλες αυτές οι θυσίες, και έτσι να ξεφουσκώσουν τα άκρα, και να οδηγηθούμε σε μερικά χρόνια σε νέες εκλογές, με σαφή τα σημάδια της βελτίωσης της καθημερινότητας μας, ώστε να επανέλθουν τα άκρα (Σύριζα, ΧΑ) στα γνωστά τους μικρά ποσοστά και να έχουν οι υπεύθυνες δημοκρατικές φιλελεύθερες πατριωτικές δυνάμεις του τόπου, τον χρόνο να φέρουν την Ελλάδα εκεί που της αξίζει...

    • Στρυμών avatar
      Στρυμών @ Γεώργιος 01/11/2012 19:31:15

      Να συμπληρώσω ακόμη ένα σχόλιο. Η αριστερά , φαίνεται για δεύτερη φορά , δεν διστάζει να καταστρέψει τον τόπο προκειμένου να προσπαθήσει να εφαρμόσει αυτά που δεν πέτυχαν ποτέ και πουθενά στον κόσμο ολόκληρο.

    • Kώστας ΜΠ avatar
      Kώστας ΜΠ @ Γεώργιος 01/11/2012 19:57:59

      Δεν πειράζει. Δεν θα οδηγηθούμε εκτός ευρώ-έτσι λένε οι συριζαίοι τώρα, είναι το hit της εβδομάδας- γιατί διάβασαν πως εκτιμήθηκε σε 17τρις το κόστος εξόδου. Τώρα το ότι δεν φαίνεται να τους απασχολεί καθόλου γιατί λχ παρόμοιους εκβιασμούς δεν διανοούνται να κάνουν η Ισπανία ή η Ιταλία με δυσθεώρητα μπροστά στο δικό μας ποσά χρέους και προβαίνουν σε αιματηρότατες περικοπές είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Αμα ακούσεις Λαμπαβίτσα και Τσακαλώτο κατέχεις την αλήθεια και όλα εύκολα: δεν πληρώνω. Τώρα γιατί δεν το κάνουν και οι άλλοι , τι σημασία έχει; Τα εν ελλάδι κορόιδα θέλουν να δουλέψουν οι Λαμπαβίτσες, τι μας νοιάζει τι κάνουν οι άλλοι;
      Το προπατορικό μας αμάρτημα είναι ο Λαικισμός. Ότι μπούρδα, εξυπνάδα, ασχετιά αμολήσουν πολιτικοί/μμε και εσχάτως φρενοβλαβή sites την πιστεύουμε , αρκεί να μην παραδεχθούμε πως δανεικά τέλος.
      Κατά βάση μας αξίζει η πλήρης εξαθλίωση της Δραχμής. Για να μάθουμε πως όλα εδώ πληρώνονται. Κάθε μπουρδολόγος που εξηγεί πως "με δραχμή καλύτερα" του αξίζει να το ζήσει. Και σε όλους μας διαχρονικά αξίζει από την εποχή του 1981 που χειροκροτούσαμε το όνειδος του να δανειζόμαστε για να δίνουμε αυξήσεις. Που δανειζόμαστε για να συντηρούμε αλλόκοτα και παράλογα ελλείμματα.
      Το μόνο πρόβλημα είναι τα παιδιά μας. Σε αυτά μόνο αξίζει ένα αύριο χωρίς τις ψευτιές των Σκουρλέτηδων είτε με τη μορφή του σημερινού αναίσχυντου θεομπαίχτη , είτε με τη μορφή του ΑΓΠ τη δεκαρτία του 80.

  8. Μακεδόνας avatar
    Μακεδόνας 01/11/2012 10:43:03

    "Τα μέτρα μάλλον δεν περνούν Η κυβέρνηση πνέει τα λοίσθια!!" Θα ήθελες πραγματικά να πέσει η κυβέρνηση; Και τι θα κάνουμε; Πάλι εκλογές; Και τι θα αλλάξει; Θα φοβηθούν οι δανειστές και θα μας χαρίσουν νέα δάνεια;Δυστυχώς μια νέα εθνική τραγωδία επωάζεται. Τη λένε χρεωκοπία και θα έχει την υπογραφή της αριστεράς που θα σημάνει και τον πολιτικό της θάνατο και το τέλος των τζάμπα "προοδευτικών" ψευτοαριστερών και παντογνωστών ελλήνων.

  9. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 01/11/2012 10:50:03

    "Κάτι πρέπει να αλλάξει..."
    Ολοι συμφωνούμε ,αρκεί να μη πειραχτεί το μαγαζάκι μας.

    Αυτό με το ταμείο των δημοσιογράφων δείχνει ακριβώς το μέγεθος της παράνοιας που μας έχει κυριεύσει.
    Η διατήρηση του σημερινού συστήματος εξυπηρετεί ΜΟΝΟ τους επιχειρηματίες -εργολάβους των ΜΜΕ, που είναι η μόνη τάξη επιχειρηματιών η οποία ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ.
    Σύμπασα η αριστερά και δεξιά της αντίστασης και της επανάστασης, μαζί και με τους εργαζόμενους (δημοσιογράφους) που απεργούν για να στηριχθούν τα αφεντικά τους, αγωνίζονται κατά της πλουτοκρατίας στα μαρμαρένια αλωνια.
    Και ενίκησαν νίκην λαμπράν...Η Ελλάς εσωθη...
    Μπορούμε να απολαύσουμε μακαρίως το κουτόχορτο μας.
    Μας αρέσει το δούλεμα...Δεν διορθωνόμαστε...

    Ανάποδα θα έπρεπε να είναι σε ένα φυσιολογικό σύστημα...Η κυβέρνηση να προσπαθεί να κρατήσει τα προνόμια των εργολάβων-μμε και η αντιπολίτευση να φωνάζει και να αγωίζεται να καταργηθούν.
    Η διαπίστωση ότι η χώρα μας είναι ένα απέραντο φρενοκομείο δεν έγινε τυχαίο και απο κάποιον άσχετο...Πρωθυπουργός της χώρας και ουσιαστικά αφεντικό της για δεκαετίες ήταν.
    Κάτι παραπάνω ήξερε και έφτιαχνε προφανώς ,για να παραμεινει στο φρενοκομείο διευθυντής.

    Οσο σκεφτόμαστε λοιπόν με λογική δεν βγαίνει άκρη.Σύμφωνα με την λογική ή κυβέρνηση θα πέσει.Αμ δε.
    Και αντιπολίτευση και κυβέρνηση όμως πέφτει? Οχι.
    Ε λοιπόν γιαυτό δεν θα πέσει και η δική μας και ας περιμένουν μερικοί...
    Στο τρελάδικο ,ακόμη και οι γιατροί σκέφτονται και λειτουργούν διαφορετικά.

  10. Φανη avatar
    Φανη 01/11/2012 10:55:30

    Δεν ξερω τι ειναι καλυτερο για το πικρο φαρμακο, να το πινεις σιγα σιγα η μια κι εξω;

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Φανη 01/11/2012 22:45:29

      Φανή μου,τήν περίοδο τῆς ἐπαναδιαπραγμάτευσης,τοῦ ἔβαζες λίγη ζαχαρίτσα καί πήγαινε κάτω.Τώρα πού ἡ διαπραγμάτευση τελείωσε,τό ἀνακατεύεις μέ δυό κλωναράκια κυπαρισσόριζα,καί τό κοπανᾶς στ'ἀνάσκελο,σέ τρεῖς δόσεις.Ἄν ὄχι σέ τρεῖς μέρες,οὔτε σέ ἑννιά,στίς σαράντα θά 'σαι σίγουρα περδίκι...

  11. Μηχανικός avatar
    Μηχανικός 01/11/2012 10:56:42

    Ποιες συντεχνίες κύριε;

    Θα καθομαι να πληρώνω τόσα χρόνια εισφορές ύψους ΤΣΜΕΔΕ και να απολαμβάνω υπηρεσίες χρεοκοπημένου ΙΚΑ;

    Δηλαδή τι θα κερδηθεί εαν φαλιρήσουν (γιατί ουσιαστικά αυτό θα γίνει) και τα δικά μας ταμεία μέσα στον ΕΟΠΠΥ;

    Θα διασωθεί μήπως έτσι το δημιούργημα του Λοβέρδου;

    Λιγότερος λαϊκισμός δεν βλάπτει.

    • Ποντομέδων avatar
      Ποντομέδων @ Μηχανικός 01/11/2012 12:56:56

      Ο λιγότερος λαϊκισμός, λέει :
      Επί της ουσίας (αποκομμένης από τη ζοφερή πραγματικότητα) έχεις απόλυτο δίκαιο !
      Έλα , όμως, που η θέση σου ισοδυναμεί με την αφελή τοιαύτη:
      "Απαιτώ να μείνω στο Ταμείο, όπου πλήρωνα τόσα χρόνια γενναίες εισφορές (εγώ να δεις) και δεν με νοιάζει, αν αύριο τα παιδιά μου ψάχνουν στους κάδους των απορριμάτων για φαγητό" !

      • Μηχανικός avatar
        Μηχανικός @ Ποντομέδων 01/11/2012 16:17:46

        Δηλαδή εσύ τώρα πιστεύεις ότι θα σωθεί η χώρα και τα παιδιά μας θα τρώνε παντεσπάνι εαν το ΤΣΜΕΔΕ μπει στον ΕΟΠΠΥ και χρεοκοπήσει και αυτό μαζί με τον ΕΟΠΠΥ.
        Μάλιστα, μάλιστα...

        • Στρυμών avatar
          Στρυμών @ Μηχανικός 01/11/2012 19:53:01

          Κι εγώ πλήρωνα στο ταμείο μου και τώρα δεν βρίσκω γιατρό ούτε για 'μένα ούτε για τα παιδιά μου. Έχεις δίκιο σ' αυτά που λες αλλά...Θα γράψω παραβολικά. Έχουμε ένα πλοίο που βουλιάζει.Γι' αυτό κάποιοι φταίνε πολύ , κάποιοι λιγότερο και κάποιοι καθόλου.Αν όλοι κάνουμε μια υπερπροσπάθεια το πλοίο μπορεί να τη γλυτώσει και φυσικά όλοι μας. Αν αυτοί που δεν έφταιξαν λένε πως δεν βάζουν χέρι τότε χανόμαστε όλοι.Έτσι απλά είναι τα πράγματα , έτσι απλά τα βλέπουν οι έξω και γι αυτό δεν μας 'καταλαβαίνουν" και ούτε πρόκειται.Τώρα , τώρα , τώρα δεν μπορούμε να αποδώσουμε δικαιοσύνη.Τώρα , αν ο καθένας ψάχνει να βρει τα δίκια του , που δεν τα αμφισβητώ , θα πάμε στο πάτο όλοι μαζί , εμείς οι μικροί και μεσαίοι .

        • Ποντομέδων avatar
          Ποντομέδων @ Μηχανικός 01/11/2012 20:21:22

          Δεν με καταλαβαίνεις φίλτατε .
          Και για να εξηγούμαι: Εγώ πλήρωνα ΤΣΑΥ μέχρι τώρα. ( 32 χρόνια).Άρα είμαστε στην ίδια κατάσταση, όσον αφορά τις οικονομικές αξιώσεις.
          Αν νομίζεις ότι παρουσιάζω σημάδια Μαζοχισμού, τί να πω ;
          Πάντως, και μόνο η υπερβολή περί παντεσπανιού κ.τ.τ. δείχνει ότι δεν θέλεις να δεις κατάματα και ρεαλιστικά την αλήθεια !

    • traffic avatar
      traffic @ Μηχανικός 01/11/2012 18:35:48

      "ΝΑ ΨΟΦΗΣΕΙ Η ΚΑΤΣΙΚΑ ΤΟΥ ΓΕΙΤΟΝΑ"
      Αυτή είναι η άποψη του νεο-έλληνα. Δεν τον ενδιαφέρει πως ,τι και γιατι , απλά να ψοφήσει . Δεν τον απασχολεί τι εισφορές είχες και τι πλήρωνες για το συμβόλαιο που ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΆ υπόγραψες με το κράτος ΚΛΈΦΤΗ ώστε όταν βγεις απόμαχος της ζωής να έχεις κάποια αξιοπρεπή διαβίωση. Απλά είσαι "συντεχνία" {ισχυρές συντεχνίες (δημοσιογράφοι, μηχανικοί, τραπεζοϋπάλληλοι κ.λ.π,)} .ΤΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ οι οποίοι είναι ίδιο ταμείο ΕΤΑΑ γιατί δεν τους αναφέρει; 11888 !!!

  12. Θόδωρος avatar
    Θόδωρος 01/11/2012 11:10:34

    ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, Πρόεδρε! Δεν έχουμε άλλη ελπίδα, κάνε αυτό που πρέπει, βασίσου στην κοινή λογική.

    Και όλους τους κλέφτες μέσα, μην λυπηθείς "από δω κι από κει"! Κάντο και θα 'χεις το λαό μαζί σου, θα με θυμηθείς! Και θυμήσου πάλι όμως να δώσεις όταν θα 'χουμε..

    Σαν τι θες να μας γράψει η Ιστορία, σαν αυτούς που χαντακώσαν και προδώσαν την χώρα (βλ... ξέρουμε ποιους!..) ή σαν αυτούς που την "νεκρανέστησαν"?!

    Δεν μας έμεινε τίποτα άλλο, Πρόεδρε, ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ!
    Ψυχή να 'χουμε 'ολοι μας!

    Alea jacta est!

    • Panagiotis avatar
      Panagiotis @ Θόδωρος 01/11/2012 11:17:59

      Κατι μου λεει οτι δυστυχως για ολους μας οι ελπιδες σου θα παραμεινουν ελπιδες .

  13. Panagiotis avatar
    Panagiotis 01/11/2012 11:17:25

    "Η διαπραγματευτική ισχύς του Σαμαρά…"

    Η ποια ?????

  14. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 01/11/2012 11:52:00

    Δεν ξέρεις τι λες. Αν καταρρεύσει ο κοινοβουλευτισμός θα έρθει δικτατορία. Εκτός κι αν το θέλεις. Σαν τους ΧΑγήτες

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 01/11/2012 11:53:59

      Το ίδιο κι αν καταρρεύσει η οικονομία και γυρίσουμε στη δραχμή. Ψάξτε τι σημαίνει η επιστροφή στη δραχμή. Μην υιοθετείτε άκριτα πράγματα.

      • Πάνος avatar
        Πάνος @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 01/11/2012 17:42:20

        Δηλαδή δεν έχει καταττεύσει;

  15. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 01/11/2012 11:52:14

    Από τό voxeu:

    Conclusions
    It has been argued that the poor growth performance of most EU countries (including the UK as well as Eurozone countries) in the last two years cannot be primarily attributed to fiscal consolidation, given the historical evidence on its impacts. This paper suggests the contrary: when account is taken of the magnified impact of consolidation in a depressed economy, and of the spillover effects of coordinated fiscal consolidation across almost EU countries, fiscal multipliers will indeed be considerably elevated, and the impact on growth correspondingly larger.

    The direct implication is that the policies pursued by EU countries over the recent past have had perverse and damaging effects. Our simulations suggest that coordinated fiscal consolidation has not only had substantially larger negative impacts on growth than expected, but has actually had the effect of raising rather than lowering debt-GDP ratios, precisely as some critics have argued. Not only would growth have been higher if such policies had not been pursued, but debt-GDP ratios would have been lower.

    It is particularly ironic that, given that the EU was set up in part to avoid precisely such 'prisoner's dilemma' type problems in economic policy coordination, it should currently be delivering the exact opposite. Current policy looks less like optimal coordination – and more like a suicide pact.

  16. Σταράτα avatar
    Σταράτα 01/11/2012 11:52:47

    ειχά προβλέψει οτί από χθές θά άλλαζαν τά πράγματα τώρα λέω οτί 12 μέ 16 θά δούμε μέρες πού δέν θά έχουμε ξαναζήση.

    • dim avatar
      dim @ Σταράτα 01/11/2012 17:16:33

      Κάνω μια πρόβλεψη και εύχομαι να διαψευστώ... Αν μέχρι την μέρα της ψηφοφορίας, δεν είναι ξεκάθαρο ότι τα μέτρα περνάνε, την ίδια μέρα, ή το αργότερο την επόμενη, θα καταρρεύσει το τραπεζικό σύστημα από την εκροή καταθέσεων.... όλοι θα τρέξουν στις τράπεζες να σηκώσουν χρήματα, αλλα χρήματα δεν θα υπάρχουν, τα σούπερ μάρκετ θα αδειάσουν, και γενικως θα ζήσουμε σκηνές που οι δικές μας γενιές δεν τις έχουν ξαναζήσει ποτέ....

      Για αυτό, απαιτείται σοβαρότητα... από τα άκρα και τους λαϊκιστές (Σύριζα, ΑΝΕΛ, ΧΑ) δε περιμένω σοβαρότητα, από τη ΝΔ είδα ότι και οι 127 ψήφισαν ναι σε όλα, και μάλλον θα πράξουν με αίσθημα ευθύνης για το τόπο αυτό, όπως πάντα έκανε εξάλλου αυτή η παράταξη, και ο κλήρος πέφτει στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ.... Ίδωμεν....

      • ανάκτορο avatar
        ανάκτορο @ dim 02/11/2012 08:54:08

        Για τους ΑΝΕΛ και ΧΑ έχεις δίκιο, όμως στο Σύριζα θα πρέπει να αναγνωρίσουμε οτι έδειξε σοβαρότητα αφου έβαλε το Λαφαζάνη να δηλώσει ότι δεν είναι ακόμα έτοιμοι να πάρουν την κυβέρνηση. (Αρα περιμένετε να ψηφιστούν τα μέτρα και βλέπουμε...)

  17. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 01/11/2012 12:09:37

    Η κυβέρνηση δεν κινδυνεύει τόσο από τις εσωτερικές αντιφάσεις των κομμάτων που την απαρτίζουν και ιδίως των δύο μικρότερων, ούτε καν από την σκληρότητα των μέτρων που, ούτως ή άλλως θα είναι ατελέσφορα. Η κυβέρνηση κινδυνεύει από το γεγονός ότι ουδείς, φαίνεται, από το μέτωπο των δανειστών, φέρεται αυτή τη στιγμή έτοιμος να αναλάβει την ευθύνη για μια συνολική λύση του προβλήματος.
    Το χθεσινό Eurogroup ήταν χαρακτηριστικό αυτής της αδυναμίας. Το πιθανότερο είναι βέβαια, υπό την πίεση των γεγονότων, να καταλήξουν σε κάποια μορφή συμβιβασμού ο οποίος θα κρύβει το πρόβλημα κάτω απ'το χαλί. Αν η διαβόητη επιμήκυνση ήταν ένα μέσο που βόλεψε για το προηγούμενο διάστημα και τις δύο πλευρές, νομίζω ότι έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα το καλύτερο που έχει να κάνει η ελληνική κυβέρνηση είναι να συνταχθεί με την άποψη του ΔΝΤ, η οποία είναι η μόνη ρεαλιστική, και να πιέσει προς μια τέτοια διευθέτηση. Το να κερδίσουν οι Ευρωπαίοι έναν ακόμη χρόνο, μη κάνοντας ουσιαστικά τίποτα, θα οδηγήσει την κυβέρνηση εδώ σε τέτοια φθορά που θα είναι αδύνατο να μακροημερεύσει.
    Η διαπαραγματευτική ισχύς της κυβέρνησης, πέρα από την άποψη του ΔΝΤ, βρίσκεται και ολίγον στο...Πεκίνο, όπου δεν έχουν καμία διάθεση να δουν μια κατάσταση χάους στην Ευρωζώνη, σε έναν από τους καλύτερους πελάτες τους δηλαδή.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Γιάννης Φαίλτωρ 01/11/2012 12:37:40

      Καλό μήνα Γιάννη. Αυτό τον Νοέμβριο - μαζί με τις εκλογές στις ΗΠΑ - κορυφώνεται το Ευρωπαικό δράμα. Η σημερινή "πολιτική καθοδήγηση" της Ευρωζώνης μάλλον αρχίζει συνειδητοποιεί το αδιέξοδο όπου οδήγησε η προσέγγισή της και αυτό την παραλύει.
      Στην Ελλάδα, το μεταπολιτευτικό πολιτικό σκηνικό ταράζεται από τους τελευταίους σπασμούς του - ακόμη και ο ΣΥΡΙΖΑ (μια τάση του τουλάχιστον) σηκώνει τα χέρια ψηλά, ζητώντας "χρόνο χάριτος".
      Δεν υπάρχει χρόνος.
      Ο πρωθυπουργός, μέσα στην πολύ δύσκολη ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ κατάσταση, έχει ένα αμυδρό πλεονέκτημα: Είναι ο μόνος που μπορεί να ξαφνιάσει.
      Με πράξεις, όχι με λόγια, που θα απευθύνονται όμως στην κοινωνία.
      Κατά τα άλλα, ανεξάρτητα από αυτό, αρχίζω να φοβάμαι ακόμη και το μεγάλο "ατύχημα", "the Triple witching":
      Ταυτόχρονη ή σχεδόν ταυτόχρονη πτώση κυβερνήσεων στα "δύο άκρα" της Ευρωζώνης (Ελλάδα και Γερμανία), ίσως με παράλληλη εκλογή Ρόμνευ.
      Σε τέτοια περίπτωση, μόνον ο "σχιστομάτης κρυφός εταίρος" μπορεί να σώσει την Ευρωζώνη.
      Σήμερα η Κεντρική Κινεζική τράπεζα έρριξε στο δικό της σύστημα ρευστότητα 29 δις Ευρώ. "Κουτσουλιά σπουργίτη" είναι για τα Κινεζικά μεγέθη, μπορεί όμως να είναι "δοκιμή συστήματος".
      Ούτως ή άλλως, το να ελπίζεις σε "Μαντζουριανό Λευκό Ιππότη" μαρτυρά δυστυχώς απελπισία...

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 01/11/2012 12:52:12

        Καλό μήνα
        Μόνο απελπισία; Αν και εκεί θα έχουν νέο Ιππότη σε λίγο τον Xi Jiping
        Αποδεικνύεται πάντως ότι το μέγεθος των πολιτικών στην Ευρώπη είναι ισάξιο με των δικών μας. Χτες στο Eurogroup μόνο ξύλο δεν παίξανε. Ο κίνδυνος ατυχήματος μεγαλώνει
        Και μια είδηση...αγγλικού ενδιαφέροντος. Η Lloyds Bank έφαγε πρόστιμο 1δις στερλίνες για καταχρηστική πώληση ασφαλειών σε δάνεια. Αν ανοίξει κι εδώ από δικηγορικά γραφεία μια τέτοια φάμπρικα αγωγών θα καταρρεύσουν τα ετοιμόροπα την άλλη μέρα...

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 01/11/2012 13:10:34

        Και βασικά υπάρχει και μια άλλη σημαντικότερη παράμετρος για την χρονοτριβή των Ευρωπαίων του βορά. Το βασικό τους πρόβλημα είναι η Ισπανία. Ο Μόντι μάλλον τα πάει καλά.
        Αν καταφέρει η Ισπανία να ομαλοποιηθεί το πρόβλημά της χωρίς να προσφύγει στο μηχανισμό αγοράς ομολόγων του Ντράγκι (κάτι πολύ δύσκολο), τότε αυτόματα οι ίδιες οι αγορές θα μειώσουν τα επιτόκια δανεισμού των ομολόγων της, αφήνοντας περιθώρια στου Γερμανούς και στους φίλους τους να ασχοληθούν σοβαρά με το Ελληνικό πρόβλημα.
        Συνεπώς πέρα από την Κίνα, η λύση του Ελληνικού προβλήματος (είτε έτσι ή αλλιώς) περνάει από τη Μαδρίτη. Ολέ!

        • ανάκτορο avatar
          ανάκτορο @ Γιάννης Φαίλτωρ 02/11/2012 09:01:38

          Δηλαδή θεωρείς οτι ο μηχανισμός του Ντράγκι κακώς έγινε ή ήταν μπλόφα ή λάθος και τον μαζεύουν πίσω?

  18. Νίκος avatar
    Νίκος 01/11/2012 14:15:49

    Μανώλη.Μ, κάτι τύποι σαν και σένα , κούρασαν. Τέρμα με τις άχρηστες, γελοίες σοφιστείες σας. Αρκεί να σκεφτείς τους εκατοντάδες χιλιάδες άνεργους, που από τη μία στιγμή στην άλλη, ξέπεσαν στα μάτια των παιδιών τους, κατάλαβες ξύπνιε;
    Σε ότι αφορά τη χρυσή αυγή,απόψεις ντεμέκ ψύχραιμες και άψυχες ταυτόχρονα, σαν και τη δική σου, ενδυναμώνουν τη ναζιστικό μόρφωμα.
    Κατά τα άλλα , προφανώς δεν κατάλαβες τι έγραψα και αυτό είναι πρόβλημα δικό σου.

    • Παύλος avatar
      Παύλος @ Νίκος 01/11/2012 14:49:04

      Καλά τα λες Νίκο, αλλά θα τα έλεγες ακόμα καλύτερα, αν κατανοούσες ότι και κάτι τύποι σαν εσένα, ωσαύτως κούρασαν !
      Κατάλαβες ξύπνιε;

    • partyman avatar
      partyman @ Νίκος 01/11/2012 15:07:13

      κε Νίκο, συνήθως διαφωνώ με προσωπικούς χαραχτηρισμούς και το ίδιο ισχύει όταν πρόκειται ακόμα και για τον Μανώλη Μ.
      ο καθένας έχει το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση της γνώμης του..

      αλλά δεν μπορώ να αρνηθώ ότι αυτά που γράφετε με εκφράζουν απόλυτα..

      δυστυχώς...

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ Νίκος 01/11/2012 17:55:34

      Προς Νίκο: Είμαι και εγώ θυμωμένος με την κατάσταση αλλά δεν θα πυροβολήσω τα πόδια μου γιατί αυτό θα σήμαινε να καταρρεύσουμε και να πάμε στη δραχμή μόνο και μόνο για να απαλλαγούμε από το παρόν πολιτικό σύστημα.

      Τί θα πει πολιτικό σύστημα; Εγώ και συ είμαστε το πρόβλημα. Αν δεν αλλάξουμε εμείς μυαλά συνειδητοποιώντας ότι τα πολλά λεφτά τα δανεικά γιοκ και η νοοτροπία του βολέμματος στο δημόσιο και της απέραντης φοροδιαφυγής όλων μας γιοκ δεν θα αλλάξει ούτε και το πολιτικό μας προσωπικό. Δεν χρειάζεται να πάμε στην απόλυτη φτώχεια για να δούμε τα αυτονόητα.

  19. Το όνομα του Ρόδου avatar
    Το όνομα του Ρόδου 01/11/2012 15:23:11

    Διαπραμγατευτική ισχύς δεν υπάρχει για διαπραγματευτική δυνατότητα το συζητάμε. Παρακαλώ κοιτάξτε μπροστά, βλέπετε κάτι που εγώ δεν βλέπω;

  20. λαλακης avatar
    λαλακης 01/11/2012 16:13:30

    Τα μετρα θα περασουν εστω και με μια ψηφο , τα διλληματα ξεκινουν
    αμεσως μετα.
    Η δημαρ , θα μεινει η θα φυγει γιατι εαν μεινει στην κυβερνηση ειναι
    εντελως γελοιο να μην ψηφιζει τα μετρα αλλα να συγκυβερνα !!
    Ο Σαμαρας απο την αλλη θα βρεθει στο διλημμα η να κανει αμεσα
    εκλογες με κινδυνο να βγει δευτερος η να συνεχισει να συγκυβερνα
    με ενα πασοκ διαλυμενο κ πλειοψηφια των 152 -153 εδρων αν αποχωρησει
    η δημαρ.
    Και το χειροτερο ειναι πως η φτωχια και η εξαθλιωση καλπαζουν στη χωρα
    και δεν υπαρχει η υπομονη απο τον κοσμο να τον στηριξει ουτε καν στα θετικα.
    Οποτε παραταση της συγκυβερνησης ειτε των τριων ειτε ΝΔ-πασοκ
    το πιθανοτερο να οδηγησει σε δημοσκοπικη καταρρευση το Σαμαρα
    μεσα σε εξι μηνες.
    Οι προωρες λοιπον ειναι η πιο λογικη λυση για το Σαμαρα.
    Για τη χωρα ειναι αλλο κεφαλαιο , ειναι αγρια στριμωγμενη κ το ευρω
    εγινε καταστροφη για την κοινωνια.

  21. η Dimi avatar
    η Dimi 01/11/2012 16:18:48

    "Δίχως σφάλμα δεν μπορεί να υπάρξει λαμπρότητα"
    ~Emanuel Lasker (1868-1941) Γερμανός μαθηματικός,
    φιλόσοφος, παγκόσμιος πρωταθλητής σκακιστής επί 27 χρόνια.

    "Without error there can be no brilliancy"

  22. Pneumo avatar
    Pneumo 01/11/2012 16:20:53

    Αλλαγή στην κοινοβουλευτική διαδικασία σημαίνει ότι δεν έρχονται όλα τα μέτρα τσουβαλιασμένα σ' ένα άρθρο αλλά συζητιούνται ένα-ένα και αποφασίζονται χωριστά, που τελικά είναι και το σωστό! Μπορεί να αντέξει αυτή η κυβέρνηση μία τέτοια δυτικού τύπου κοινοβουλευτική διεργασία? Μπορεί να αντιτάξει τα όχι της βουλής και άρα της λαικής θέλησης στην τρόικα? Έχει τα κότσια?

  23. Διαφωνών avatar
    Διαφωνών 01/11/2012 16:54:14

    Συμφωνώ σε όλα με το άρθρο, αλλά θέλω -δυστυχώς- να προσθέσω το εξής:
    Μακάρι έστω και το 1/10 των χθεσινών ενδοκομματικών διαφοροποιήσεων να ήταν από γνήσια πολιτική διαφωνία. Οι πολύ περισσότερες αντανακλούν κινήσεις αυτοδιάσωσης πολιτικών προσώπων που "κόβουν" την κατάσταση και την κάνουν με πηδηματάκια, κολοτούμπες, δήθεν ηρωικές εξόδους, μεταγραφές και άλλα τινά.
    Συνεπως, δεν είναι μόνο τα αρχηγικά κόμματα που είναι άρρωστα στην Ελλάδα, αλλά όλο το πολιτικό προσωπικό από άκρη σε άκρη (πλην εξαιρέσεων).

  24. tiramola avatar
    tiramola 01/11/2012 18:52:59

    Πάντως οφείλω να αναγνωρίσω στον Σαμαρά την πειθαρχία που έχει επιβάλει στην ΚΟ της ΝΔ.
    Μπετόν αρμέ αντιμνημονιακοί, μπετόν αρμε και μνημονιακοί.
    Νομίζω ότι η ΝΔ βρήκε τον ισχυρό ηγέτη που τόσο εψαχνε μετά το 81.

  25. Ραβινος avatar
    Ραβινος 01/11/2012 19:17:32

    Μολις γυρισα απο τον κουρεα μου Συριζαιο που τα γυριζει σιγα -σιγα γιατι τωρα καταλαβαινει τι σημαινει εξοδος απο το ευρω κλπ κλπ και μουρθε κουτι το αρθρο γιατι εκει που μου τα επριζε καθε φορα που με κουρευε σημερα μουσκασε το παραμυθι !Μου λεει ο αθεοφοβος !''Τελικα ο Σαμαρας εχει καρυδια και μαλλον θα του βγει με τις θεσεις που παιρνει να παρει το δανειο και μετα να παλεψει για να βγουμε απο το τελμα ''!Εμεινα εκπληκτος με τον Συριζαιο οψιμο αποδεκτη της πολιτικης Σαμαρα !Αυτα λεγονται εξω στον κοσμο και τ'αλλα που λεγονται εδω μεσα ακουγονται βερεσε !

    • Manhattan avatar
      Manhattan @ Ραβινος 01/11/2012 19:42:53

      Το κούρεμα ήταν με την ψιλή;

    • EVANGELOS avatar
      EVANGELOS @ Ραβινος 01/11/2012 22:59:54

      ε άμα είναι με τον Αντώνη ο κουρέας σου ... τελείωσε άλλαξε το κλίμα ... σωθήκαμε !!! ... (άμα αλλάξει και ο φούρναρης πες μας να ανοίξουμε σαμπάνιες)

    • Συνταξιουχος Νεοδημοκρατης avatar
      Συνταξιουχος Νεοδημοκρατης @ Ραβινος 02/11/2012 09:17:18

      Μαλλον εσυ και ο κουρεας σου ζειτε σε αλλο κοσμο!

  26. Βασίλης Γκιώνης avatar
    Βασίλης Γκιώνης 01/11/2012 19:22:05

    Έγραψα χθες και το επαναλαμβάνω και σήμερα:

    Χθες νίκησαν τα "συνδικάτα", οι συνδικαλιστές, και τα "κλειστά" επαγγέλματα...

    Επιπλέον, βλέπουμε σήμερα να αποχωρεί το "βαθύ" ΠΑΣΟΚ απο ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου.
    Κόπτεται η Μπατζελή για τον πολίτη, η οποία ως υπουργός πήγαινε στη Θεσσαλία στα φράγματα που διαμαρτύρονταν οι αγρότες και έβγαινε από Mercedes 500 S με τσάντα Prada και γόβες Louboutin για να δείξει στους αγρότες οτι κόπτεται για το καλό τους (από το αυτοκίνητο δεν απομακρυνόταν για να μη πατήσει σε χωματόδρομο)...
    Κόπτεται η Ξενογιαννακοπούλου για τον πολίτη και αποχώρησε από το ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου διότι σήμερα λέει "άκουσε" τους ψηφοφόρους της να φωνάζουνε οτι χάνουνε τα "δημοκρατικά κοινωνικά κεκτημένα" με τα νέα μέτρα... Μάλλον θα πάει στο ΠΑΣΟΚ του Τσοχατζόπουλου...

    Η χώρα οδεύει προς χάος και αναρχία όπως ακριβώς το θέλει και το επιδιώκει η Αριστερά και οι συνιστώσες...

    Ο πρόπεδρος πρέπει να τολμήσει να τα βάλει με τους βολεμένους του δημοσίου, τους συνδικαλιστές, τα κλειστά επαγγέλματα, τους ΛΑΘΡΟμετανάστες και θα δει οτι στην τελικοί είμαστε πολύ περισσότεροι οι "άλλοι" που τον υποστηρίζουμε!

  27. Σχετικά Ασχετος avatar
    Σχετικά Ασχετος 01/11/2012 21:08:29

    Αυτά δεν λέγονται μόνο έξω,αλλά και εδώ μέσα.
    Δεν διάβασες πιό πριν τον σύντροφο tiramola;;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.