#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
24/11/2011 09:50
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η διάλυση της Ευρωζώνης - το σχέδιο εξόδου



(Συνέχεια από το Η διάλυση της Ευρωζώνης είναι θέμα χρόνου)

Παρά τις σπασμωδικές και αγχώδεις προσπάθειες της Γερμανίας να προλάβει την διάλυση της ευρωζώνης που θα ανέτρεπε το σχέδιό της  για την δημιουργία ενός υπερκράτους εντός της ΕΕ που θα καθορίζει την οικονομική πολιτική, εν τούτοις τα θεμελιώδη οικονομικά δεδομένα, η κρίση χρέους και η δομή της ευρωζώνης υπό την σημερινή ηγεσία και λειτουργία της, όπως παρουσιάστηκαν σε δυο προηγούμενα σχετικά αρθρα, δείχνει ότι η διάλυσή της υπό την παρούσα μορφή  είναι δεδομένη και θα έχει συντελεστεί μέσα στους επόμενους λίγους μήνες.

Ήδη οι ευρωπαίοι «ηγέτες» αρχίζουν ένας-ένας να επιβεβαιώνουν ότι  η κρίση χρέους έχει πλήξει τον πυρήνα της ευρωζώνης ενώ η Nomura  σε χθεσινό report για τους επενδυτές αναφέρει «Ο κίνδυνος διάλυσης της ευρωζώνης είναι πραγματικός»

Στο διάστημα αυτό και πριν επέλθει η κατάρρευση κάθε οικονομικής και παραγωγικής δραστηριότητας στη χώρα μας και προκληθεί κοινωνική έκρηξη με αβέβαια την έκβαση, η κυβέρνηση θα πρέπει να δρομολογήσει με πλήρη εμπιστευτικότητα και ταχύτητα ένα exit plan  με τους ακόλουθους άξονες  ενεργειών και δράσεων :

1.  Την έξοδο από την ζώνη του ευρώ! Η Αγγλία, η Σουηδία, η Νορβηγία, η Δανία, κλπ. διατηρούν τα  εθνικά τους νομίσματα. Εμείς γιατί δεν θέλουμε να αποβάλλουμε το κόμπλεξ να είμαστε με τους δήθεν «ισχυρούς»? Για να αισθανόμαστε τέτοιοι? Πιστέψαμε ότι θα τα καταφέρουμε. Είτε όμως φταίγαμε εμείς και η νοοτροπία μας είτε έφταιγαν οι πολιτικοί που εξέθρεψαν ανάλογες νοοτροπίες,  είτε όλοι μαζί, το αποτέλεσμα είναι ότι αποτύχαμε!  Και τώρα που φτάσαμε σε αδιέξοδο και πρέπει να αναλάβουμε επιτέλους  τις ευθύνες μας και να πάρουμε τις τύχες στα χέρια μας, αποδεικνύεται πόσο ανεύθυνοι και ευθυνόφοβοι είμαστε. Δικαιολογημένα δε οι «εταίροι» μας βρίσκουν έδαφος για να εξαντλήσουν επάνω μας τα πιο απαξιωτικά ένστικτά τους! Σαν πρόβατα καθόμαστε και ακούμε παθητικά από τα διεθνή και ντόπια ΜΜΕ τις δηλώσεις των «συνεταίρων» μας της ΕΕ και όχι μόνο αυτών, αλλά και των μικρομεσαίων στελεχών και των κεντρικών τραπεζιτών, για το πόσο καταστροφικό είναι το σενάριο αποχώρησης από την ευρωζώνη και το ευρώ. Χωρίς ίχνος υποψίας δεχόμαστε ότι το παραπάνω σενάριο είναι καταστροφικό  για εμάς και παραβλέπουμε ότι μπορεί να είναι καταστροφικότερο γι’ αυτούς πρώτα! Προφανώς και δεν πρέπει να περιμένουμε από τον νέο πρωθυπουργό μας, ως πρωτεργάτη της εισόδου μας στο ευρώ, να πρωτοστατήσει για την έξοδο από αυτό. Η μοίρα όμως παίζει τα δικά της παιχνίδια κόντρα σε αυτά που σχεδιάζουν άλλοι για αλλότρια συμφέροντα και σκοπιμότητες. Επιπλέον ο πρωθυπουργός μας, ενώ μας είπε για τις «καταστροφικές» συνέπειες για την χώρα και τους πολίτες από μία ενδεχόμενη έξοδο από το ευρώ, απέφυγε να αναφέρει οτι  σε μία τέτοια περίπτωση το Ελληνικό Κοινοβούλιο μπορεί να αποφασίσει την μετατροπή του χρέους στο εθνικό νόμισμα με την ισοτιμία της ημερομηνίας εισόδου και εξόδου από αυτό, δηλ. 1 ευρώ = 340,75 δρχ. Και γιατί όχι η ίδια ισοτιμία να ισχύει για την «δραχμοποίηση» τυχόν εισαγωγών κεφαλαίων σε ευρώ?

2. Πρέπει να επιδιώξουμε την είσπραξη της 6ης δόσης προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις άμεσες ταμειακές υποχρεώσεις, έστω κι αν είναι να χρησιμοποιηθούν για αποπληρωμή υποχρεώσεων του δημοσίου από ομόλογα, έντοκα γραμμάτια και συναφείς υποχρεώσεις. Με αυτό τον τρόπο στερούμε από τους «δανειστές» μας το επιχείρημα να κατηγορηθούμε ότι προσπαθούμε να υφαρπάσουμε δανεικά και αγύριστα και παράλληλα μας δίνει χρόνο  για να εφαρμόσουμε μια συντεταγμένη πολιτική αποχώρησης από την ζώνη του ευρώ. Προφανώς επειδή ο προηγούμενος πρωθυπουργός φρόντισε εν αγνοία του (?) να βροντοφωνάξει μέσω του περιβόητου δημοψηφίσματος τα περί της ενδεχόμενης αποχώρησης από το ευρώ, οι “συνεταίροι” μας συσπειρώθηκαν άμεσα και από κοινού με το ΔΝΤ, επιδιώκουν να περάσουν το θέμα της δόσης και της αποδοχής της δανειακής σύμβασης της 26/27ης Οκτωβρίου και των όρων που συνοδεύουν αυτή, ως ενιαίο «πακέτο». Η αποφασιστικότητα της κυβέρνησης για την εκτέλεση των όρων του 1ου μνημονίου (Μαΐου 2010) που προέβλεπε την εκταμίευση της 6ης δόσης των 8 δισεκ. από τον Σεπτέμβρη του 2011, θα πρέπει να είναι άμεση και απόλυτη έναντι της τρόικας, άλλως να καταγγείλλουμε την σύμβασή υπαιτιότητά τους και να αποχωρήσουμε πάραυτα από την ευρωζώνη με ότι αυτό συνεπάγεται για όλους. Επ’ αυτού μην ξεχνάμε τις δηλώσεις του Γιούνκερ και Άκερμαν της Deutsche Bank ότι «η τυχόν έξοδος της Ελλάδος από το κοινό νόμισμα θα ήταν καταστροφική για την Ευρωζώνη, χωρίς φυσικά να αναφέρει κανένας τους το μέγεθος της καταστροφής που θα προκαλούσε! Εκβιασμοί αυτοί για πακέτο αποδοχής των πάντων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, εκβιασμό κι εμείς !

Είναι βέβαιο ότι εφόσον αποχωρήσουμε από το ευρώ, η ισοτιμία του σε σχέση με το δολάριο θα υποχωρήσει κατά 30%, αν όχι παραπάνω, επανερχόμενο στα επίπεδα ισοτιμίας κατά την  ίδρυσή του. Η εξέλιξη αυτή θα «απορροφήσει» τις επιπτώσεις από την αναμενόμενη υποτίμηση του νέου νομίσματος της χώρας που θα προκύψει κατά το πρώτο διάστημα της αποχώρησης. Έτσι για το ίδιο σημερινό χρέος σε ευρώ θα απαιτούνται αντίστοιχης περίπου ποσότητας χρήματος σε δραχμές και όχι διπλάσιο ή τριπλάσιο που θέλουν να περάσουν στο συλλογικό υποσυνείδητο προκειμένου να τον κάνουν παθητικό δέκτη της πολιτικής τους.

3.  Αποφυγή με κάθε τρόπο της υπογραφής της δανειακής σύμβασης της 26/27ης Οκτωβρίου και των όρων που την συνοδεύουν, τους οποίους δεν έχουν εξειδικεύσει και ούτε έχουν καταλήξει ακόμα οι «δανειστές» μας, ώστε να μπορούμε να διατηρήσουμε την εθνική κυριαρχία μας και το δικαίωμα όπως τα μέχρι σήμερα δάνεια και υποχρεώσεις, να διέπονται από τους ελληνικούς νόμους και δικαστήρια. Σημειώνουμε εδώ την σημερινή αναφορά της Nomura που λέει «Το κλειδί είναι σε ποιο δίκαιο βασίζονται τα ομόλογα… Ειδικά για την περίπτωση της Ελλάδας, η οποία είναι και η επικρατέστερη για να αποχωρήσει από το ευρώ, μόνο 16 δις ευρώ σε σύνολο 300 δις έχουν στηριχθεί σε ξένο δίκαιο…. Υπενθυμίζουμε ότι τυχόν υλοποίηση του σχεδίου αυτού δεν θα αποφέρει περισσότερο από 30 δισεκ. καθαρή μείωση του δημόσιου χρέους, ενώ θα αφελληνίσει τις τράπεζες συμπεριλαμβανομένης και της ΕΘΝΙΚΗΣ και ενδεχομένως θα επιφέρει την κατάρρευση του ασφαλιστικού συστήματος και κατ’ επέκταση το σταδιακό μοίρασμα των ιματίων της χώρας στους Γερμανούς και λοιπούς κερδοσκόπους δανειστές.

Επίσης, θα πρέπει να τονίσουμε οτι το σχέδιο «διάσωσης» της χώρας σύμφωνα με την ανωτέρω απόφαση, προβλέπει ότι μετά από θυσίες και 10ετή εξαθλίωση, θα έχουμε δημόσιο χρέος περί το 120% ως προς το ΑΕΠ. Δυστυχώς όμως, το ποσοστό του δημόσιου χρέους θα είναι πάνω από το 200%  αφού με την ακολουθούμενη οικονομική πολιτική που μας επιβάλλει η τρόικα και οι «πρόθυμοι» πολιτικοί μας, το ΑΕΠ θα έχει υποχωρήσει συνολικά μέσα στην επόμενη 10ετία κατά 30% περίπου σε σχέση με τα σημερινά μεγέθη. Συνεπώς το όποιο «κούρεμα» του χρέους, θα έχει προσωρινή μικρή αξία αφού μακροπρόθεσμα θα αποδειχτεί απλά και μόνο λογιστικό. Επί της ουσίας το σχέδιο αυτό θα καταστεί ανέφικτο στην υλοποίησή του για ένα επιπλέον λόγο. Την αντίφαση και προφανώς την άρνηση των χωρών που δανείζονται με 7% επιτόκιο και είναι και οι ίδιες στον προθάλαμο του μηχανισμού στήριξης, να πρέπει συνδράμουν με σημαντικά ποσά και με επιτόκιο 4,5% ή και 5% για την διάσωση της Ελλάδος!  Άρα προς τι η εκ των προτέρων αποδοχή του?

4.  Εφόσον ο κος Παπαδήμος δεν συμφωνεί με τα ανωτέρω, οφείλει να προσφύγει σε εκλογές το συντομότερο δυνατόν για την εκλογή νέας κυβέρνησης και πρωθυπουργού που θα δρομολογήσει στο σύνολό του το παρόν exit plan. Υπό τις παρούσες περιστάσεις το σημαντικότερο είναι να έχουμε έναν ηγέτη με εξαιρετική γνώση των οικονομικών, ικανό, έντιμο και προ πάντων πατριώτη και αποφασισμένο, με μία ομάδα εξ ίσου αποφασισμένων συνεργατών για να υπερασπιστούν τα εθνικά συμφέροντα κατά την διαδικασία της μετάβασης. Να προσαρμόζονται γρήγορα και ευέλικτα στα απρόβλεπτα προβλήματα που θα ανακύπτουν. Να είναι ικανοί να εξηγήσουν στον ελληνικό λαό της πράξεις και αποφάσεις τους έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές αντιδράσεις. Μια εντελώς ανεξέλεγκτη και απρογραμμάτιστη έξοδος από την Ευρωζώνη θα είναι χαοτική και πολύ πιο οδυνηρή από μια ελεγχόμενη και προγραμματισμένη αποχώρηση. Με γνώμονα τα ανωτέρω  ο νέος πρωθυπουργός-ηγέτης θα πρέπει να κάνει διάγγελμα ενημερώνοντας σχετικά τον ελληνικό λαό, ζητώντας την συστράτευση όλων για να σωθεί η χώρα. Αν χρειαστεί, να ζητήσει 2μηνη ανοχή στίς καταβολές μισθών και συντάξεων που θα συνοδεύονται από στάση πληρωμών των υποχρεώσεων του δημοσίου στο εξωτερικό προκειμένου τα όποια ταμειακά διαθέσιμα και λοιπά αποθέματα, να χρησιμοποιηθούν για τις άμεσες ανάγκες λειτουργίας του κράτους και της εγχώριας παραγωγής (καύσιμες ύλες, ιατροφαρμακευτικό υλικό, κλπ.). Η στάση πληρωμών μπορεί να είναι προσωρινή και στα πλαίσια των διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές ώστε να επαναδιαπραγματευθούμε το χρέος ή να εξασφαλίσουμε επιτόκια στο ύψος του επιτοκίου της ΕΚΤ και εν πάση περιπτώσει μέχρι 2% αντί του 5%, πόσο μάλλον του 8% που μας κομίζει ασμένως ο Dallara προκειμένου να εξασφαλιστεί η συμμετοχή των ιδιωτών στο «κούρεμα» του 50% στα πλαίσια της συμφωνίας της 26/27ης Οκτωβρίου.

5. Ταυτόχρονα να πραγματοποιηθούν άμεσα ανοίγματα για οικονομική συνεργασία και βοήθεια από την Ρωσία, Κίνα, Ισραήλ. Όπως γράφαμε και στο προηγούμενο άρθρο ο Καραμανλής είχε ανοίξει τον δρόμο  συνεργασίας με την Ρωσία. Είμαι πεπεισμένος ότι με κυβέρνηση Ν.Δ. ο Πούτιν θα σταθεί αλληλέγγυος όπως και ο Ζιαμπάο. Δεν έχω λόγο να πιστεύω ότι δεν θα κάνει το ίδιο το Ισραήλ και ο Νετανιάχου όταν μάλιστα αποφασίσουμε να κινηθούμε στα πρότυπα της Κύπρου…

6.  Άκολούθως, άμεση ανακήρυξη της ελληνικής ΑΟΖ και δρομολόγηση των διαδικασιών  εξόρυξης των πλουτοπαραγωγικών υλών με την συνεργασία των ανωτέρω και ενδεχομένως της Αμερικής.

7.  Ανακήρυξη 2-3 επιλεγμένων ελληνικών νησιών ως οικονομικά κέντρα με ιδιαίτερα χαμηλούς συντελεστές φόρων στα πρότυπα του Λουξεμβούργου, Κύπρου, Λιχτενστάιν, Μονακό, Μαδέιρα, Isle of Man, κλπ. Εκτιμώ ότι η χώρα θα «βούλιαζε» από τα κεφάλαια που θα μεταφέρονταν στα συγκεκριμένα νησιά αλλά και από τις επισκέψεις των εκατοντάδων χιλιάδων κεφαλαιούχων που θα έβρισκαν απείρως ελκυστικότερο να συνδυάζουν τις διατραπεζικές συναλλαγές και επενδύσεις τους με μία εβδομάδα διακοπών σε αυτά. Ποιοι από τους παραπάνω γνωστούς «φορολογικούς παράδεισους» μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες τους  καλύτερες business with pleasure  από εμάς?

8.  Αναπροσαρμογή της φορολογικής και οικονομικής πολιτικής στο πνεύμα του Ζαππείου ΙΙ με έμφαση στην μείωση του κόστους λειτουργίας του Δημοσίου, περικοπών αχρείαστων και ασήμαντης ανταποδοτικότητας δαπανών, επιβολή αυστηρότατων ποινών σε περιπτώσεις φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής, κλπ.

 

Κλείνοντας, επειδή δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτα απολύτως από τους άκαπνους, άοσμους, ανεπαρκέστατους, αναποφάσιστους, φερέφωνα και είρωνες ευρωπαίους “ηγέτες” παρά μόνο την μετατροπή μας μοιραία σε γερμανική αποικία, προκειμένου να γίνει η αρχή μίας πιλοτικής ευρωπαϊκής και ακολούθως παγκόσμιας διακυβέρνησης, είναι καιρός να ξυπνήσουμε και να  σταθούμε στον Σαμαρά πρίν είναι πολύ αργά. Τον μόνο πολιτικό που υπό τις παρούσες περιστάσεις μπορεί να σηκώσει ανάστημα μπροστά στους «οικονομικούς κατακτητές» μας. Τον άνθρωπο που εκβιάζεται όσο κανένας άλλος σήμερα στο παγκόσμιο πολιτικό στερέωμα προκειμένου να ενδώσει στην υποδούλωση της χώρας του, άλλως θα του χρεώσουν την πτώχευσή της! Χορτάσαμε από τρομοκρατία, διασώσεις και μέτρα. Πειστήκαμε για τις προθέσεις τους. Καιρός να αποδείξουμε ότι δεν ξεχνάμε ποιοι είναι υπεύθυνοι για το κατάντημα της χώρας. Καιρός να αποδείξουμε επιτέλους ότι δεν είμαστε «λαπάδες». Η ώρα είναι τώρα!

Delta Lamda

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΣΠΥΡΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΟΣ 24/11/2011 10:16:17

    Στην παράγραφο 6. γράφει ''..άμεση ανακήρυξη της Ελληνικής Α.Ο.Ζ. ...''. ΜΑ ΑΥΤ'Ο σημαίνει πόλεμος με την Τουρκία. Ποίος έχει τα α......... για κάτι τέτοιο; Εγώ και πολλοί άλλοι , λέω μακάρι. Μήπως είναι και η πραγματική έξοδος από την κρίση Η ΟΠΟΊΑ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΜΌΝΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉ;

    • johny avatar
      johny @ ΣΠΥΡΟΣ 24/11/2011 13:03:24

      μη μπερδεύεις τα 12 ναυτικά μίλια με την ΑΟΖ....δεν υπάρχει casus belli για την ΑΟΖ

    • Delta Lamda avatar
      Delta Lamda @ ΣΠΥΡΟΣ 24/11/2011 13:33:07

      @ ΣΠΥΡΟΣ
      πόλεμο με την Τουρκία? οσο εκανε και με την Κύπρο?

      • Theo avatar
        Theo @ Delta Lamda 24/11/2011 16:29:06

        αγαπητε Δελτα Λαμδα,
        καλα και ωραια αυτα που λες, αλλα ειλικρινα λυπαμαι που το γραφω, προκειται για ασκησεις επι χαρτου.
        Κατ' αρχας εκβιασμοι δεν περνουν απ' οτι φανηκε και με το θεμα της 6ης δοσης.
        Αλλα και αν ακομη το παιξουμε τρελλοι και σηκωσουμε μπαιρακι, αυτο σημαινει οτι θα υπαρχει μια κρισμη μαζα λαου που θα στηριξει αυτη την αποφαση και οτι η κρατικη μηχανη θα ειναι σε ετοιμοτητα για το αγριο ροκ που θα ακολουθησει.
        Επιπλεον θα πρεπει αυτος η αυτοι που θα αποφασισουν ενα τετοιο εγχειρημα να εχουν εκ των προτερων κανει ενα μινιμουμ σχεδιασμο. Ασε που θα πρεπει να εχουν ετοιμασει "ελαφρως" τον κοσμο να μην σαλταρει.
        Εσυ βλεπεις πουθενα τετοιες προθεσεις;
        Εδω ακουν επιστροφη στη δραχμη και τρελλαινεται ο κοσμος!
        Δεν θα αναφερθω στα καπως αυθαιρετα στοιχεια για ισοτιμιες δραχμης, ευρω κλπ., αλλα ουτε και στο θεμα της ΑΟΖ, των φορολογικων παραδεισων, και στο Ζαππειο ΙΙ.
        Η κριτικη μου ειναι καλοπιστη, και η αγωνια μου μεγαλη.
        Οτι περιγραφεις απαιτει ισχυρη πολιτικη βουληση, παρουσια και εξισου ισχυρο και ικανο πολιτικο προσωπικο.
        Με αλλα λογια ενας κουκος, ακομη και να το θελαμε δεν φερνει την ανοιξη.
        Ιδιως οταν η ανοιξη ερχεται μετα απο μια καταστροφικοτατη βαρυχειμωνια...

  2. μχ avatar
    μχ 24/11/2011 10:17:37

    Αποκαλυπτικό: Πώς μπορούν να μετατρέψουν την Ελλάδα σε Αργεντινή με τη χρήση 2 δραχμών

    Από την αρχή της κρίσης έχουμε ακούσει πολλά σενάρια για την αντιμετώπιση της και ένα από αυτά που 'έπαιξαν' το καλοκαίρι είχαν να κάνουν με τη χρήση διπλού νομίσματος, το ένα από τα οποία θα χρησιμοποιούνταν για συναλλαγές εντός της χώρας ώστε να μπορέσει να υποτιμηθεί και το άλλο για συναλλαγές κυρίως με τους πιστωτές ώστε να μη χάσουν ...

    δραχμή απ' όσα τους χρωστούμε. Σε άρθρο του Vincent Cignarella στη Wall Street Journal στην κατηγορία για τις διεθνείς αγορές, το θέμα επανέρχεται ως λύση για την Ελλάδα με την πρόταση να δημιουργεί μία κανονική και μία χρηματιστηριακή δραχμή.



    Η πρώτη θα χρησιμοποιείται για όλες τις συναλλαγές στην Ελλάδα η ισοτιμία της θα καθορίζεται από τις αγορές και ενώ για τη δεύτερη θα υπάρχει καθορισμένη ισοτιμία από το ΔΝΤ και την Ευρωπαϊκή Ένωση με την οποία θα γίνονται οι αποπληρωμές των δόσεων και στην οποία θα αποτιμώνται τα ομόλογα.

    Το σχέδιο μπορεί να λειτουργήσει θετικά αλλά και αρνητικά. Δίνοντας στο ΔΝΤ και την ΕΕ την δύναμη ελέγχου της ισοτιμίας της 'χρηματιστηριακής δραχμής' θα έχει τη δυνατότητα να εξασφαλίσει στο 100% τα συμφέροντα των δανειστών αναγκάζοντας τη χώρα να λειτουργεί με δραχμές και να αποπληρώνει τα χρέη της, ουσιαστικά, σε ένα ξένο νόμισμα. Έτσι, λύνεται και το μεγάλο πρόβλημα των δανειστών και της Τρόικας με το δίκαιο που ρυθμίζει τα ελληνικά ομόλογα.

    Η λύση αυτή θα είναι τόσο καταστροφική για την Ελλάδα όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά της 'κανονικής' με τη ΄χρηματιστηριακή' δραχμή και μπορεί πολύ εύκολα να οδηγήσει στην απόλυτη φτώχεια. Ωστόσο, σύμφωνα με παλαιότερες πληροφορίες του XrimaNews.gr από πηγή στις Βρυξέλλες, η λύση των δύο νομισμάτων για την Ελλάδα έχει συζητηθεί σε υψηλά κλιμάκια, τουλάχιστον τεχνοκρατών, συμβούλων των πολιτικών.

    Με αυτόν τον τρόπο η χώρα θα μετατραπεί πραγματικά σε τριτοκοσμική καθώς ουσιαστικά θα έχει όλο το χρέος της σε ξένο νόμισμα με το 'μανδύα' του ονόματος της δραχμής ενώ η ίδια θα χρησιμοποιεί μία υποτιμημένη δραχμή που στην πραγματικότητα θα είναι και το κανονικό της νόμισμα.

    XrimaNews.gr

  3. ΜΠ avatar
    ΜΠ 24/11/2011 10:25:09

    Ρόδος, Κέρκυρα και Σπέτσες. Οι επόμενοι φορολογικοί παράδεισοι ;;;;;

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 24/11/2011 10:31:35

    Αμφιβάλω ότι θα δώσουν την 6η δόση χωρίς υπογραφή, αλυσίδες δεσμέυσεις κλπ. Δεν είναι χαζοί. Ανοίγματα προς τρίτες χώρες που δεν έχουν την έγκριση της μίας από τις Δύο Μεγάλες Δυνάμεις θα είναι αναγκαστικά παρακινδυνευμένες, αλλά θα ...ρωτούσα.

    Το σημαντικότερο είναι συνειδητοποιήσουμε την πηγή της κακοδαιμονίας και να αποβάλουμε το κόμπλεξ. Η κακοδαιμονία είναι ότι ξοδεύουμε περισσότερα από όσα έχουμε και ο σοσιαλχαχολισμός έχει κάνει τρομερή ζημιά, γιατί υπάρχει πλέον η απαίτηση της παροχής. Το κόμπλεξ είναι ότι δεν μπορούμε να αυτοδιοικηθούμε, και επομένως με το που δεν θα είμαστε στο ευρώ θα ...τυπώνουμε.

    Αν ξεπεράσουμε την κακοδαιμονία, θα απαλλαγούμε και από το κόμπλεξ. Σε αυτή την περίπτωση, δεν θα χρειαζόμαστε καν να θέλουμε να φύγουμε από το ευρώ. Από το ευρώ θέλουμε (θέλω) να φύγουμε όχι για να τυπώνουμε, αλλά γιατί έχουμε μπει σε φάυλο κύκλο απομύζησης, και 100% υποδούλωση σε ντόπιους κρατικοδίαιτους που είναι και κατ εξοχήν ευρωλιγούρηδες. Αν μπορούσαμε να ...σφάξουμε τους ντόπιους κατικοδίαιτους ευρωλιγούρηδες, πάλι δεν θα έιχαμε πρόβλημα. Δεν μπορούμε, όμως, γιατί είναι "ευρω"λιγούρηδες.

    Όποιος λύσει τον Γόρδιο δεσμο κερδίζει!

    • Delta Lamda avatar
      Delta Lamda @ archaeopteryx 24/11/2011 13:52:22

      @ archaeopteryx
      Αδελφε συμφωνω στα βασικά μαζι σου. Επετρεψε μου να αμφιβάλλω για τους λόγους που ανεφερα και στο προηγούμενο αρθρο αλλά και στο παρόν, οτι ακόμα και αν αποδεχτούμε την δανειακή σύμβαση της 26/27 Οκτωβρίου, τα πράγματα θα χειροτερέψουν πολύ για εμας και η εξοδός μας απο την ευρωζωνη και το ευρω θα γίνει θέλοντας και μη με τους όρους των δανειστών, οι οποίοι θα έχουν πλέον δυνατότητα κατάσχεσης δημόσιας περιουσίας αλλά και ιδιωτικης... μην αυταπατάσαι. Η Black Rock εχει πλέον πληρη ακτινογραφία οχι μονο για τα εταιρικά δάνεια και οι οροι με τους οποίους εχουν εκχωρηθεί στίς επιχειρησεις αλλά και για τα πάσης φύσεως ατομικά, συμπεριλαμβανομένων και των καταθέσεών μας! Βεβαια στην τελευταία περίπτωση το πρόβλημα θα το εχουν αυτοι που εχουν μεγαλη ακινητη περιουσία σε φιλέτα...

  5. ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 24/11/2011 10:40:52

    Aγαπητε factorx ως προς το 1) Δεν βλέπω λόγο να βιαστούμε αφού η έξοδος απ το ευρώ έρχεται για όλους γρήγορα μάλιστα.
    Το 2) "τακτοποιήθηκε" με την υπογραφή Σαμαρά.
    Το 3) αν δεν προηγηθεί η διάλυση της ευρωζώνης, θα είναι πάλι δίλημα. Το ιδανικό θάταν να πάρουμε τα 80 δις και μετά να πούμε "γειά". Δεν ξέρω αν είναι εφικτό...
    Το 4)Με τη διάλυση της Ευρωζώνης ο Παπαδήμος θα συμφωνήσει με τα ανωτέρω. Προσωπικά τον θεωρώ ηγέτη με εξαιρετική γνώση των οικονομικών, ικανό, έντιμο και προ πάντων πατριώτη και αποφασισμένο, με μία ομάδα εξ ίσου αποφασισμένων συνεργατών για να υπερασπιστούν τα εθνικά συμφέροντα κατά την διαδικασία της μετάβασης. Να προσαρμόζονται γρήγορα και ευέλικτα στα απρόβλεπτα προβλήματα που θα ανακύπτουν. Να είναι ικανοί να εξηγήσουν στον ελληνικό λαό της πράξεις και αποφάσεις τους έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές αντιδράσεις. Επι πλέον δεν είχε ανοιχτή συμμετοχή στο πολιτικό πλιάτσικο και θα μπορούσε να σχηματίσει μια ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ με ευέλικτο σχήμα 15 υπουργών-τεχνοκρατών δικής του επιλογής, με πρόεδρο Δημοκρατίας τον Μικη Θεοδωράκη και Αντιπροέδρους της κυβέρνησης τον Αντώνη Σαμαρά και τον Ευάγγελο Βενιζέλο σε ρόλους συμβολικούς και τον Αλέξη Τσίπρα Κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο για να διασφαλιστεί ο ΕΘΝΙΚΟΣ χαρακτήρας της κυβέρνησης.
    Τα 5), 6), 7) είναι αυτονοήτως αποδεκτά τοις πάσοι.

  6. ΝΑΥΤΗΣ avatar
    ΝΑΥΤΗΣ 24/11/2011 11:00:06

    "να σταθούμε στον Σαμαρά πρίν είναι πολύ αργά."
    Να υποθέσω ότι ο Α.Σ αποδέχεται και ενστερνίζεται ένα τέτοιο exit plan?
    Αλλοιώς τι νόημα έχει η συμπαράστασή μας.
    Πάντως η τελευταία επιστολή του προς τους δυνάστες μας δεν με προιδεάζει για μιά τέτοια πορεία.
    Μήπως κάνω λάθος?

    • Ραβινος avatar
      Ραβινος @ ΝΑΥΤΗΣ 24/11/2011 15:09:36

      Μαλλον λαθος κανεις !Ξαναδιαβασε την και λαβε υποψη την επιφυλαξη του Eurogroup την επομενη Τριτη οτι '' Θα την αξιολογησει για την αποδοχη της η οχι ''!!!Το θεμα ειναι εαν θα περασει η ντριπλα Σαμαρα η οχι !Κατα την αποψη μου ηδη περασε απο τους προπονητες Μερκελ΄& Σαρκοζυ οι αλλοι ειναι απλως πιονια {Ποπαυ,Ρεν.Γιουνκερ }!

  7. victoria (true) avatar
    victoria (true) 24/11/2011 11:18:41

    Ενδιαφέρουσα συνολική τοποθέτηση DL.
    Τα 5,6, ακόμα και το 7 (θυμάμαι που ψάχναμε και ...ποια νησιά) έχουν αναφερθεί εδώ αρκετές φορές. Για τα πιο καυτά, θα σου πω πως μόνο με Σαμαρά στο τιμόνι θα εμπιστευόμουν τέτοιες καταστάσεις. Μόνο.

    Λύσε μου μια απορία αν γίνεται. Συμφωνώ με την προτροπή να εξασφαλιστούν επιτόκια στο ύψος του επιτοκίου της ΕΚΤ όπως αναφέρεις. Ο προϋπολογισμός αναφέρει για παράδειγμα πως οι όροι του δανείου 30 δις προς το δημόσιο (από το EFSF) για την έκδοση των νέων ομολόγων -μετά το κούρεμα, θα είναι ίδιοι με αυτούς που δανείζεται το EFSF. Άρα αν γίνεται εκεί, γιατί να μην εφαρμοστεί και όπως το λες. Αυτό που δεν είμαι σίγουρη, είναι πώς αποσοβείται τότε το άλλο πραγματικό πρόβλημα που εντόπισες, ότι ορισμένες χώρες μπορεί να φτάσουν να μας δανείζουν με επιτόκιο μεγαλύτερο από αυτό που δανείζονται; Πρέπει να ξεκαθαριστούν τα περί EFSF και ESM... Αν πάλι βγούμε από το Ευρώ, δεν έχει κοινά δάνεια ή επιτόκια, σωστά;

    • Delta Lamda avatar
      Delta Lamda @ victoria (true) 24/11/2011 13:41:43

      @ Victoria
      Νομιζω οτι συμφωνουμε στα περισσότερα.
      Την αντιφαση με τα επιτόκια την ανεφερα για να εξηγήσω γιατι μεταξυ των άλλων δεν θα περπατησει το σχέδιο σύμφωνα με την απόφαση της 26/27 Οκτωβρίου. Εδω ειμαστε για να το δούμε...

  8. Μ.Γ avatar
    Μ.Γ 24/11/2011 11:32:08

    Oλες οι παραπανω σκεψεις ειναι παρα πολυ ενδιαφερουσες, εως εξαιρετικες. Εκτος ομως απο τις επι μερους λεπτομερειες των προτασεων, που απαιτουν εξειδικευμενες γνωσεις -οχι μονο στον τομεα των οικονομικων, αλλα και των γεωστρατηγικων ισορροπιων- υπαρχει ενα μικρο προβλημα : Για να επιτευχθει μια αναγεννηση της Ελλαδας απαιτειται η υπαρξη των καταλληλων πολιτικων ηγετων, αλλα και των καταλληλων ψηφοφορων ! Και εστω, για την οικονομια της συζητησης, θα μπορουσε να δεχτει κανεις τις αριστες προθεσεις διαφορων ηγετικων μορφων στους οποιους αναφερεται ο αρθρογραφος, τι γινεται ομως με τα επιτελεια που θα τους στελεχωσουν ; Σε ποια ιδανικη πραγματικοτητα αναφερομαστε, οπου οι διαφοροι συνεργατες-υπουργοι που θα κληθουν να εφαρμοσουν τετοια προγραμματα σωτηριας και ανορθωσης θα εχουν ξεπερασει τις ατομικες ιδιοτελειες, τις πελατειακες σχεσεις, τα παρασκηνιακα αλληλομαχαιρωματα και τα συνδρομα του Εφιαλτη; Το εχουμε αραγε δει να συμβαινει ποτε αυτο στην πατριδα μας, απο την εποχη του Καποδιστρια και μετα ; Κι' επειτα, σε ποια ιδανικη πραγματικοτητα κινουνται οι συνειδησεις των συμπατριωτων ψηφοφορων ; Πως θα ξεπεραστει η αγνοια κι' η αγραμματωσυνη ενος τμηματος του πληθυσμου που εχει διαβρωθει απο τα συμβολα του καταναλωτισμου κι' απο τα τηλεοπτικα realities ; Πως θα ξεπεραστει ο ποδοσφαιρικος φανατισμος του "κομματικου οπαδου", του ναρκισσευομενου "επαναστατη", το συνδρομο του μαυραγοριτη και του λαμογιου και του κομπιναδορου ; Πως ολοι αυτοι θα μπορεσουν να συναινεσουν και να συνεργαστουν αρμονικα σε ενα κοινο εθνικο-πατριωτικο στοχο ; Δεν τα λεω αυτα για να καταληξω σε απαισιοδοξα συμπερασματα, απλως, επισημαινω μερικες καιριες παραμετρους που δεν τις περιλαμβανει η καθε αναλυση που επιχειρει να δωσει απαντησεις στο προβλημα της χωρας. Γιατι, αυτο το περιφημο "εμεις" που απαιτειται για το ξεπερασμα της κρισης καταληγει να αποτελει μια στατιστικη εξιδανικευση που δεν ισχυει στην πραγματικη πραγματικοτητα. Διαβαζω π.χ την πολυ συμπαθητικη και καλοπιστη παρεμβαση του ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΠΑ και σκεφτομαι ποσο διαφορετικα θα ησαν τα πραγματα εαν ζουσαμε στ' αληθεια σε μια τετοια ιδανικη πολιτεια, η οποια ομως δεν υπηρξε ποτε, απο την εποχη της Αθηναϊκης Δημοκρατιας που εξοστρακισε τον δικαιο Αριστειδη. Θα τελειωσω ομως με το εξης αισιοδοξο : Στις "Εκκλησιαζουσες" ο Αριστοφανης εμφανιζει στην πρωτη σκηνη τον Βλεπυρο ο οποιος εχει ευκοιλιοτητα και ψαχνει εναγωνιως ενα μερος για να κανει την αναγκη του. Λεει λοιπον αυτος ο αρχετυπικος Ελληνας την φοβερη φραση, "το θεμα τωρα ειναι να βρουμε ενα ωραιο και καθαρο μερος να τα κανουμε" ! Σκεφτομαι λοιπον πως, αφου υστερα απο 2500 χρονια, μ' αυτη την νοοτροπια, καταφεραμε εν τουτοις να επιβιωσουμε ως Εθνος, αυτο σημαινει πως δεν προκειται να χαθουμε ! Θα τα καταφερουμε τελικα.

  9. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 24/11/2011 11:45:02

    Υπάρχουν 4 ή 5 ελληνικά νησιά με μακρά εφοπλιστική και ναυτική παράδοση, που θα μπορούσαν να αποκτήσουν καθεστώς ιδιαίτερης ζώνης και θα δικαιολογείται αυτό λόγω ακριβώς της εφοπλιστικής τους παράδοσης.

    • Enzo avatar
      Enzo @ ΒΙΣ 24/11/2011 11:57:54

      εγω που ειμαι απο καμπο και δεν μενω εκει θα κερδισω τιποτα?

  10. undercover gpr avatar
    undercover gpr 24/11/2011 11:50:31

    Το € σε περίπτωση εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ θα υπερτιμηθεί έναντι του $.
    Οι συνέπειες ενδεχόμενης χρεοκωπίας της Ελλάδας έχουν ήδη προεξοφληθεί από αγορές και τους περισσότερους ισολογισμούς οπότε δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός τεχνικός λόγος να υποτιμηθεί το ευρώ σε περίπτωση που ένα "ζημιογόνο" μέλος εξέλθει.

    • Εnzo avatar
      Εnzo @ undercover gpr 24/11/2011 11:59:00

      Το € το ξερει?

  11. Δαίμων avatar
    Δαίμων 24/11/2011 13:39:57

    Αν κατάλαβα καλά, αντί για το μουντό Λουξεμβούργο και τις άγνωστες νήσους Κευμαν, προτείνετε στους διεθνείς απατεώνες, δικτάτορες, λαθρέμπορους ναρκωτικών και όπλων, να καταθέτουν τα προιόντα των εγκλημάτων τους στις διάσημες ελληνικές νήσους. Απολαμβάνοντας ταυτόχρονα ήλιο, θάλασσα και escort services. Εξαιρετική ιδέα...

  12. DrNo avatar
    DrNo 24/11/2011 13:41:39

    Ανοησίες άρθρα, που επηρεάζονται από ανόητα αρθρα, ανοήτων αρθρογραφων Αγγλοσαξωνικής κουλτούρας.

    Όποιος αποσύρει καταθεσεις από τράπεζες , φοβούμενος επιστροφή στη δραχμή κλπ είναι επίσης ανόητος.

    Καμιά χώρα δεν βγαίνει από την ευρωζώνη. Αντιθέτως οι υπολοιπες μισές ευρωπαικές έχουν κάνει αίτηση εισόδου στην Ευρωζώνη.
    Αυτό που λείπει είναι: Ευρωομόλογα (δηλ. τυπωμα χρηματος) και κεντρική οικονομική διακυβέρνηση (κατά Γάλλους) ή κεντρική οικονομική διακυβέρνηση και μετά Ευρωομόλογα (κατά Γερμανούς). Σε κάθε περίπτωση θα συμβούν και τα δύο!

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ DrNo 24/11/2011 15:27:30

      Μήπως σε πείραξε τίποτα;
      Άκου "Αντιθέτως οι υπόλοιπες μισές ευρωπαικές έχουν κάνει αίτηση εισόδου στην Ευρωζώνη"!
      Ακόμα και όσες, επιπόλαια και με "πολιτική βούληση", χωρίς, δηλ. επιστημονική τεκμηρίωση το "συζητούσαν", έπαψαν να το συζητούν. Τελευταία η Βουλγαρία. Και πιό πριν η Πολωνία, Δανία κλπ
      Ως προς τις δύο εκδοχές που λείπουν, η γιαγιά μου έλεγε: "Ζήσε Μάη, να φας τριφύλλι". Και, μάλλον την ΕΕ είχε υπόψιν.
      ΚΑΙ αυτές είναι σωστές λύσεις, αλλά η Ελλάδα θα έχει από μακρού τελευτήσει.

    • perastikos avatar
      perastikos @ DrNo 25/11/2011 22:13:06

      Βρε μεγάλε DrNo
      Υποθέτω οτι αν έγραφες το σχόλιό σου ενα μόλις 24ωρο μετά, μάλλον θα ήταν διαφορετικότερο και λιγότερο απολυτο. Πιστεύω μάλιστα οτι αν επανέλθεις μετά 1-2 εβδομάδες, τότε ενδεχομένως να πεις "ευτυχώς που ημουνα ο τελευταίος σχολιαστής εδω και ετσι δεν είδε κανείς τι ανοησίες σχόλια κάνω". Γι' αυτό προβληματισου πρώτα και μετά διατυπωσε τις φαεινές απόψεις σου.
      Εγω πάντως προσυπογράφω στα περισσότερα του αρθρου.

  13. unfair avatar
    unfair 24/11/2011 14:46:31

    Η θεωρία κ η πράξη είναι πράγματα διαφορετικά. Οι σκέψεις που μας παρουσιάζεις [κ ευχαριστώ γι' αυτό] για να γίνουν πραγματικότητα, προϋποθέτουν πολλές ακόμη παραμέτρους, που σχεδόν η καθεμία είναι σημαντική, κ ξεχωριστή σαν θέμα.
    Ένα από τα βασικά προβλήματα που υπάρχουν αυτή την στιγμή, είναι πως ΔΕΝ υπάρχει σωστή ενημέρωση, κ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ της αλήθειας προς τον κόσμο. Πέραν τούτου, υπάρχει η λάθος εστίαση ως προς τις αξίες που πρέπει να υπάρχουν, ώστε κάθε θεωρία κ πράξη, να είναι πλέον του νομίμου κ εφικτού κ γεγονός ηθικό.
    Ο Σαμαράς, προσπαθεί με τρόπο θεσμικό να κινηθεί σ' αυτήν την τρικυμία που βρίσκεται στο παγκόσμιο σκάκι. Γι' αυτό κ η "αγάπη" που του έχει πολύς κόσμος, γιατί "νιώθει" την ηθικότητα στα επιχειρήματα του. Ο αγώνας του, δεν είναι εύκολος κ πράγματι χρειάζεται την στήριξή μας.
    Το βασικό μήνυμα που μας δίνεις, είναι πως η ευρωζώνη διαλύεται. Θα προτιμούσα το ρήμα, κλυδωνίζεται, μιας κ δεν είναι τόσο απλό να διαλυθεί. Κ για μας, που πιστεύουμε σε μια ενωμένη Ευρώπη σίγουρα οι ανησυχίες μας είναι τεράστιες, μιας κ οι λύσεις που προβάλλονται κ δοκιμάζονται, δεν ταιριάζουν πάνω στις βάσεις που σχεδιάστηκε αυτή η ένωση.
    Δεν είμαστε ο ομφάλιος λώρος της γης. Έχουμε την πιο όμορφη χώρα στον πλανήτη για τα μάτια μας τουλάχιστον. Αλλά, δεν ζούμε μόνοι μας. Γι' αυτό κ πρέπει πριν την όποια "έξοδο" να εξαντλήσουμε τις όποιες δυνατότητες διαλόγου κ συνεργασίας με τους εταίρους μας, με σοβαρότητα κ ευθύνη, κ με βάση την ισονομία που έχουμε σαν ομότιμα μέλη. Το να εκβιάζουμε Ή να δεχόμαστε εκβιασμούς, δεν οδηγεί πουθενά. Κ εδώ φαίνεται κ ο πολιτικός χαρακτήρας του Σαμαρά, που δείχνει ήθος κ στόφα ηγέτη, κάνοντας κινήσεις που "μετράνε" μιας κ εμείς όσο κ να βγαίνουμε σε πλατείες [έστω κ πληκτρολογίου], μην έχοντας θεσμική θέση, το μόνο που κάνουμε, είναι μια τρύπα στο νερό.
    Κ αν εμείς νιώθουμε κουρασμένοι κ εξουθενωμένοι από οργή για αδικίες που βλέπουμε, φανταστείτε έναν ευπατρίδη που αγωνίζεται μόνος του. Τελικά, η έρημος που βάδισε τόσα χρόνια μόνος ο Αντώνης "μας", βγήκε σε καλό.

  14. Ραβινος avatar
    Ραβινος 24/11/2011 15:12:22

    Πολυ καλη αναλυση !Μπραβο σου ! Το 60 % της να αξιοποιηθει το κερδος θα ειναι μεγαλο για την Ελλαδα με μια προυποθεση οτι πρεπει ολοι να στηριξουν Σαμαρα !Παρεπιμπτοντως ο ΓΑΠ τι παει να κανει σημερα στις Βρυξελλες ?Θελει προσοχη ο πανυβλαξ μηπως βαζει ευρωτρικλοποδιες στον Σαμαρα !

  15. Economist avatar
    Economist 24/11/2011 20:02:55

    Όσα γράφεις είναι στην σωστή κατεύθυνση, αλλά γράφεις γράμμα στον πάγο γιατί τους πολιτικούς μας δεν τους αγγίζουν αυτά.
    Δύο είναι τα δεδομένα. Το πρώτο είναι ότι θα διαλυθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Το δεύτερο είναι ότι οι πολιτικοί μας ακολουθούν πορεία απόλυτης καταστροφής για την χώρα μας.
    Τον Ιανουάριο το 80% των Ελλήνων θα έχει μηνιαία έσοδα λιγότερα από τα μηνιαία βασικά έξοδα. Αυτό σημαίνει ότι η οικονομία σύντομα θα βραχυκυκλώσει. Κάθε πρόβλημα έχει τη λύση του όμως οι συγκεκριμένοι πολιτικοί που έχουμε όποιο δρόμο και αν ακολουθήσουν είτε μέσα είτε έξω από το ευρώ θα αποτύχουν γιατί δεν γίνεται άνθρωποι που δεν μπορούν να σηκώσουν ένα κιλό τώρα να σηκώσουν πεντακόσια. Η πορεία της απόλυτης καταστροφής θα συνεχιστεί μέχρι τη στιγμή που οι πολιτικοί μας θα περάσουν την κόκκινη γραμμή που έχει χαράξει ο λαός και που βρίσκεται μέσα στην καρδιά του.

    • Delta Lamda avatar
      Delta Lamda @ Economist 25/11/2011 22:16:37

      @ economist
      Συμφωνω απολυτα! Το μόνο που δεν κατάλαβα καλά ειναι το μήνυμα της τελευταίας πρότασης...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.