#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/12/2011 13:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η δαιμονοποίηση των αγορών και η Αριστερά



Κάπου βαθιά εκεί στα άδυτα του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς κυριαρχεί η άποψη ότι οι σκοτεινές αγορές απεργάζονται τον αφανισμό του έθνους μας.  Το ΠΑΣΟΚ δεν είχε άλλη επιλογή προκειμένου να δικαιολογήσει την παταγώδη αποτυχία της οικονομικής πολιτικής, που με πείσμα εφαρμόζει τα τελευταία δύο χρόνια.  Η Αριστερά από την άλλη πλευρά έχει βρει προνομιακό πεδίο προκειμένου να αποδείξει ότι ο Υπαρκτός Σοσιαλισμός, όχι μόνο δεν έσβησε κάτω από τα ερείπια του Βερολινέζικου τείχους, αλλά όπου να’ ναι θα νεκραναστηθεί και θα ξυπνήσουμε κάποια στιγμή στην Αθήνα με Οδηγητή, Κόμμα, κλαδική και συνεταιρισμούς.

Σύμφωνα με τις δοξασίες τους, σε κάποια πολυτελή γραφεία του Μανχάταν και του Σίτυ, κάτι περίεργοι γραβατωμένοι τύποι με γαμψή μύτη, συνωμοτούν εναντίων των έντιμων και άσπιλων πολιτικών μας και δίνουν διαταγές σε στρατιές από traders και golden boys να εφαρμόσουν τις κακόβουλες αποφάσεις τους.  Είναι αυτοί που δίνουν εντολή στη Μαρίκα να αποσύρει τις καταθέσεις της, να παγώσει τις πληρωμές του στεγαστικού της, να γράψει εκεί που ξέρει το χαράτσι, να αλλάξει τον καυστήρα του καλοριφέρ και να παραδώσει τις πινακίδες από το σαράβαλο.

Αν υπήρχε περίπτωση να ισχύει κάτι τέτοιο, θα είχαμε ξεμπερδέψει με την κρίση από τον πρώτο μήνα.  Η ΕΥΠ θα εντόπιζε τα σκοτεινά γραφεία και ένας σύγχρονος Σαμουήλ θα τίναζε την Fitch στον αέρα.  Ο Σόρος θα έπεφτε νεκρός σε ένα χαντάκι του Μπρονξ και η θωρακισμένη οικονομία μας θα συνέχιζε ανενόχλητη το θαύμα της.

Ποια Ελλάδα ονειρεύονται;

Έχοντας εργαστεί για κάποιο διάστημα στα Τίρανα, κατέφυγα στον Ισμαήλ Κανταρέ, μια χαρισματική πένα της γειτονικής χώρας, προκειμένου να συμφιλιωθώ με την κουλτούρα των ανθρώπων της.  Ο Κανταρέ, εκτός από μια περίτεχνη γραφή, έχει και μια ενοχλητική συνήθεια, να περιγράφει με γλαφυρό τρόπο τις συνήθειες και τις πρακτικές του κομουνιστικού καθεστώτος.

Περιγράφει χωρίς ακρότητες το οικονομικό θαύμα (η Αλβανία είχε μηδενικό εξωτερικό χρέος), την επάρκεια σε τρόφιμα (άσχετα αν το κρέας ήταν σπάνιο), τη μηδενική ανεργία και γενικότερα τη στιβαρή ιεραρχία ενός καθεστώτος που πάσχιζε να διατηρηθεί στα προνόμιά του, βυθίζοντας έναν ολόκληρο λαό στο σκοτάδι, υπό το άγρυπνο βλέμμα του χαφιέ της γειτονιάς και υπό τον διαρκή φόβο του εκτοπισμού.

Ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες ώρες, θα παραμείνω αμετανόητος λάτρης της ελεύθερης αγοράς.  Γιατί ακόμα και αυτές τις ώρες μου δίνεται η δυνατότητα να παλέψω ελεύθερος για το μεροκάματό μου, να σκεφτώ και να υλοποιήσω μια νέα ιδέα, ή να την κοπανήσω μόνο με το διαβατήριό μου στο εξωτερικό και να δοκιμάσω εκεί.  Χωρίς την άδεια του Κόμματος.  Ή εναλλακτικά ξεχαρμανιάζω χώνοντας  νυχθημερόν στο Βενιζέλο, χωρίς το φόβο να ξυπνήσω μια μέρα στα ορυχεία.

Σίγουρα δεν είναι αυτό που ονειρεύτηκα για την πατρίδα μου, αλλά δεν είναι παρά μόνο μια κακή στιγμή, μια δύσκολη συγκυρία που την τύχη της σπατάλησαν άβουλοι και ανεύθυνοι πολιτικοί, χωρίς έμπνευση και αγάπη για τον τόπο τους.  Είμαι απολύτως βέβαιος ότι τα πράγματα θα αλλάξουν, όταν αποφασισμένοι θα επιλέξουμε αυτούς που αξίζουν να εκπροσωπούν την υπέροχη χώρα μας.  Και δεν θα υποκύψω στις εύκολες αιτιάσεις αυτών που νομίζουν ότι θα αρπάξουν την εξουσία, θα εξαφανίσουν το χρέος και θα αναστήσουν το απολίθωμά τους.

Η άρνηση πληρωμής του χρέους, η μείωση της φορολογίας και οι 200.000 προσλήψεις στο δημόσιο ηχούν όμορφα στα αυτιά μου.  Αλλά οδεύοντας προς τα 40 έχω την ωριμότητα να βλέπω το τυρί, αλλά να βλέπω και τη φάκα.

 Κακοφωνίξ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ignoramus avatar
    Ignoramus 14/12/2011 13:09:23

    γιαπικες αποψεις. θελω να δω αν σπασεις το χερι σου να δω με τι ορμη θα βγαζεις το μεροκαματο σου ως ελευθερος επαγγελματιας. μας πας εκατο χρονια πισω φιλε μου. στην αμερικη πληρωσα πριν απο 20 χρονια 7 χιλιαρικα για μια σκολικοιδιτιδα αυτα ειναι τα καλα της ελευθερης αγορας

  2. Κάποιος avatar
    Κάποιος 14/12/2011 13:11:52

    ...Αν υπήρχε περίπτωση να ισχύει κάτι τέτοιο, θα είχαμε ξεμπερδέψει με την κρίση από τον πρώτο μήνα. Η ΕΥΠ θα εντόπιζε τα σκοτεινά γραφεία και ένας σύγχρονος Σαμουήλ θα τίναζε την Fitch στον αέρα. Ο Σόρος θα έπεφτε νεκρός σε ένα χαντάκι του Μπρονξ ...

    Μπορεί να μην είχαμε ξεμπερδέψει από τον πρώτο μήνα αλλά θα ήταν μια καλή αρχή.

  3. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 14/12/2011 13:21:14

    Μήν τους δικαιολογούμε όμως πως στα αλήθεια τα πιστεύουν αυτά, γιατί έτσι δημιουργείται το ελαφρυντικό της βλακείας!

    Νομίζω πως, τουλάχιστον προκειμένου για το ΠΑΣΟΚ , εννοείς ότι προσπαθούν να μας πείσουν πως τα πιστεύουν.

    Γιατί η ιστορική ηγεσία του ΠΑΣΟΚ γνώριζε πάντοτε πολύ καλα τι γίνεται "σε κάποια πολυτελή γραφεία του Μανχάταν", απο πρώτο χέρι!

    Το ίδιο και οι, εγκεκριμένοι απο τα ίδια γραφεία, παρατρεχάμενοι και δελφίνοι...

  4. Dimitris avatar
    Dimitris 14/12/2011 13:39:44

    Ή εναλλακτικά ξεχαρμανιάζω χώνοντας νυχθημερόν στο Βενιζέλο, χωρίς το φόβο να ξυπνήσω μια μέρα στα ορυχεία.

    Μην ορκίζεσαι γιαυτό.

  5. Silence t. avatar
    Silence t. 14/12/2011 13:47:42

    Αγαπητέ , φοβάμαι ότι έχεις μπερδευτεί λίγο .

    Το να επιλέγεις την προοπτική της ελεύθερης αγοράς σαν εμπορική στάση δικαίωμα σου και να χαρώ το φίλο μου .

    Απο εκεί και πέρα και προ ελεύθερης αγοράς μπορούσες πολύ ωραία (καλλύτερα για την ακρίβεια) να αγωνίζεσαι για το μεροκάμματο σου , μπορούσες επίσης να πας με το διαβατήριο σου στο εξωτερικό και αν σου περισσεύαν φράγκα (και σήμερα εντός ελεύθερης αγοράς , αυτό σαν ανέκδοτο ακούγεται ε!) να κάνεις μπίζνα σε όποιο Concept και χώρα γούσταρες (θρυλικά τα εστιατώρια και οι πιτσαρίες που είχαν ανοίξει τις προηγούμενες δεκαετίες σε κάθε γωνιά του πλανήτη απο Ελληνάρες) και βέβαια αν τα έχωνες στον Ράλλη , τον Παπανδρέου η τον Αβέρωφ , κανένας δεν πρόκειτε να σε έστελνε στα Γκούλαγκ ( τότε μάλιστα έχωνες πολύ πιο άνετα τα μπινελίκια σου σε όποιον πολιτικό σου έκανε κέφι , απο ότι σήμερα) .

    Οπότε μάλλον έχεις μπερδέψει την προοπτική της ελεγχόμενης (τιμολογιακά και με κανόνες αγορά) με την δικτατορία , γεγονός που για το (συνήθες) επίπεδο γραφής σου δεν ταιριάζει .

    Τώρα για τα περί θαύματος της Αλβανικής οικονομίας , απλά το προσπερνάω !

    Όσον αφορά την άποψη μου για την ελεύθερη αγορά που είναι (κατα την ταπεινή μου γνώμη) η αιτία όλων των κακών και δεινών του πλανήτη , θα συμμεριστώ την γνώμη των ''φίλων'' μας των Αμερικάνων που αν και εμπνευστές της , προσφάτως και δια στόματος Ομπάμα αρχίσαν προβληματίζονται για το κατά πόσο χρήσιμη και βιώσιμη είναι (με δεδομένο ότι η Αμερική ανήκει πλέον εις την Ανατολή , λίγο αργά το κάνανε).

  6. karenin avatar
    karenin 14/12/2011 13:50:24

    Αγνοείς βέβαια ότι τις περασμένες δεκαετίες η υπαρξη των σοσιαλιστικών χωρών ανάγκασε τον καπιταλισμό να γινει πιο ανθρώπινος και ιδίως στην ευρώπη οι εργαζόμενοι λόγω εναλλακτικής πρότασης κέρδισαν πολλά προνόμια. Το ίδιο και σήμερα, μια ισχυρή αριστερά βάζει φρένο στην αχαλίνωτη, και αδίστακτη δράση των αγορών, και μόνο για τον λόγο αυτόν είναι χρήσιμη στην κοινωνία.

  7. Agni avatar
    Agni 14/12/2011 13:52:48

    Δεν διαφωνώ,μια χαρά είναι τα περισσότερα αλλα είναι ουτοπικά,είναι η σημερινη ελευθερη αγορά πραγματικά ελεύθερη?η μήπως πολλά απο τα δικαιώματα που την έκαναν να ξεχωρίζει απο τα κομμουνιστικά καθεστώτα δεν υπάρχουν πια?πχ οΣταλινικής εμπνευσεως Πατριωτικός Νόμος,Δεν έχει αρχίσει η δύση να θυμίζει σε πολλά το παραπέτασμα?επομένως αντιστρεφονται οι όροι και όταν βλεπεις την αριστερά να μιλάει για ατομικά δικαιώματα,και κάποιους "δεξιούς" για ασφάλεια,κάτι πρέπει να σε προβληματίζει,ποιος τελικα εκπροσωπεί σήμερα τον φιλελευθερισμό στην πιο ανόθευτη μορφή του τελικα
    ?..Μπορείς να εγγυηθείς οτι οι οίκοι κάνουν αντικειμενική επιστήμη και δεν συντάσσονται με κάποιο κράτος?Γιατί η Αμερική κανονικά έπρεπε να είναι στα τάρταρα..

  8. rs avatar
    rs 14/12/2011 14:06:51

    Είναι ανέξοδο - εντελώς- όταν γράφεις μια άποψη βασιζόμενος σε κάποια ..... διαίσθηση ή γιατί ... οσμίστηκες κάτι στον αέρα. Την οποία διανθίζεις και με"ινδιάνους και φαλακρές αρκούδες" για να την κάνεις "βαρύνουσα¨και "αξιόπιστη".
    Τελικά μας είπες ότι ήσουν στα Τίρανα και γνώρισες τον Κανταρέ (σώωωωπα!).
    Και ότι η Αριστερά δεν έχει άποψη για την κρίση (σωστό) . Ενώ οι "άλλοι" που έχουν κρίνονται δυστυψώς εκ του ... αποτελέσματος!
    Όταν όμως γράφεις...." άρες μάρες κουκουνάρες", δεν κάνεις διάλογο αλλά πετροπόλεμο.

  9. hdgr avatar
    hdgr 14/12/2011 14:14:47

    Κακοφωνίξ

    Υπεραπλουστεύεις τα πράγματα προκειμένου να υπερασπίσεις ποιον;

    Δαιμονοποιείς τον Εμβέρ , καλά κάνεις, για να ωραιοποιήσεις τις "αγορές";

    Την κρίση του 2008 , την σημερινή κρίση , την δημιούργησε το φάντασμα του Λένιν ;

    Σύμφωνοι , ναι στην ελεύθερη αγορά , αλλά να είναι πραγματικά ΕΛΕΥΘΕΡΗ για ΟΛΟΥΣ .

    Την "ελευθερία" , σήμερα για παράδειγμα , να διαλέξω μεταξύ ανεργίας και μετανάστευσης , να την βράσω.

    Τελικά , αυτές οι " αγορές " , στις οποίες χρωστούν οι πάντες , ποιες είναι;

    Δεν προσχωρώ ,εύκολα , σε θεωρίες συνωμοσιολογίας.

    Από την άλλη κάποιες συμπτώσεις μου φαίνονται περίεργες , όπως επίσης ότι ολοένα και περισσότερο η κριτική , σε διάφορα φαινόμενα της εποχής μας , ξεπερνιέται από τους κρατούντες με τον εύκολο χαρακτηρισμό της συνωμοσιολογίας .

    Εν ολίγοις.

    Το τείχος του αίσχους ευτυχώς έπεσε.

    Καιρός να πέσει το τείχος του αίσχους "των αγορών" και του "τρόπου λειτουργίας" τους.

  10. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 14/12/2011 14:26:28

    Νομίζω ότι ο Αριστοτέλης μελετώντας τα προβλήματα της ελευθερίας, είχε καταλήξει στο εξής.
    Σε ένα καθεστώς όπου παρέχεται ο ίδιος βαθμός ελευθερίας σε ισχυρούς και σε αδύναμους, καταλήγουμε στο να υπερισχύσουν οι ισχυροί και να χάσουν την ελευθερία τους οι αδύναμοι.

  11. STEFANOS GRAGAS avatar
    STEFANOS GRAGAS 14/12/2011 14:29:18

    ΚΑΚΟΦΩΝΙΞ, τα οσα γραφεις δεν νομιζω οτι αντεχουν σε αντεπιχειρηματα. ΕΊΝΑΙ όλα επιδερμικά, χωρίς επιχειρήματα, χωρίς σοβαρή ανάλυση, χωρίς καμμια μα καμμία αξία.Λυπάμαι που στο λέω αλλά εδω μέσα έχουν γραφτεί πολύ σοβαρές αναλύσεις που το δικό σου κείμενο είναι απλά "παιδικό" (αν μου επιτρέπεις το χαρακτηρισμό)...αφού παραμένεις λάτρης της ελεύθερης αγοράς, να μας εξηγήσεις τότε πού μας έχει βοηθήσει αυτή...Να μας πεις που θα βρούμε το μεροκάματο που μας προσφέρει αυτή η λατρεία σου..Να μας αιτιολογήσεις γιατί πρέπει να αναγνωρίσουμε και να πληρώσουμε το δήθεν χρέος...Να μας πείς γιατί πρέπει να ανεβάσουμε τη φορολογία αφού εσυ διαφωνείς με τη μείωση της...μπορώ να σουγράψω σελίδες ολόκληρες για την δήθεν ελεύθερη αγορά που δήθεν ελευθερώνει τον άνθρωπο και δήθεν φταίνε οι διαχειριστές...Καλό είναι λοιπόν να παραδεχθείς ότι και το σύστημα αυτό που εσύ λατρεύεις και το Αλβανικό είναι όψεις του ίδιου νομίσματος...Το σύστημα πρέπει να έχει στο επίκεντρο του τον ΑΝΘΡΩΠΟ και όχι την αγορά και το χρήμα...λυπάμαι αλλά πλέον δεν πείθεις κανένα...και τέλος κράτα μικρό καλάθι γιατί την Αλβανία που εσύ τώρα την κράζεις, ήδη τη ζούμε όλοι μας σιγά σιγά στην δήθεν ελύθερη αγορά της Ελλάδας...ευχαριστώ.

  12. letta avatar
    letta 14/12/2011 14:48:42

    κακοφωνιξ εσύ το πήγες στο άλλο άκρο. Σε όλα πρέπει να υπάρχουν όρια και κανόνες. Σήμερα υπαρχει ασυδοσία. Ένα πλιάτσικο κανονικό, οι αγορές ξεπουπουλιάζουν τους αδύνατους. Τα καρτέλ και οι τοκογλύφοι των αγορών δεν έχουν ιερό και όσιο. Αυτός είναι ο άκρατος νεοφιλελευθερισμός ο ανθρωποφάγος. Οχι έως εδώ. Τόσα χρόνια με την δραχμούλα μια χαρά ζούσαμε εμείς οι φτωχοί. Όλοι οι λαοί της γής πρέπει να αντισταθούν στην αναδιανομή πλούτου.

  13. Ego avatar
    Ego 14/12/2011 14:58:41

    "Σύμφωνα με τις δοξασίες τους, σε κάποια πολυτελή γραφεία του Μανχάταν και του Σίτυ, κάτι περίεργοι γραβατωμένοι τύποι με γαμψή μύτη, συνωμοτούν εναντίων των έντιμων και άσπιλων πολιτικών μας και δίνουν διαταγές σε στρατιές από traders και golden boys να εφαρμόσουν τις κακόβουλες αποφάσεις τους".

    Αυτό που γράφεις είναι άκρως βολονταριστικό και άρα επ ουδενί Μαρξιστικό. Αναρωτιέμαι ποια είναι αυτή η αυτο-αποκαλούμενη αριστερά που λέει κάτι τέτοιο. Εκτός κι αν αριστερός είναι όποιος δηλώνει έτσι. Σαν τον "εθνικό σταρ" ας πούμε!

  14. thanos avatar
    thanos 14/12/2011 15:01:30

    Υπάλληλος Τραπέζης είσαι??

  15. Orestios avatar
    Orestios 14/12/2011 15:03:46

    Η Αριστερά εισέρχεται σε παραλήρημα όταν αποκαλύπτεται η ανικανότητά της να παράγει πολιτική.
    Άλλωστε η Αριστερά πάντα θεοποιούσε την απολυταρχία του Κράτους και την ολιγαρχία μιας ελίτ, στην οποία απέδιδε πάντα θεοκρατικά χαρακτηριστικά σωτήρα.
    Από τον καιρό της Γαλλικής επανάστασης εκφράστηκε ενάντια στην κοινωνία των πολιτών και οδήγησε σε καθεστώτα φεουδαλιστικού τύπου, ανελεύθερα και τρομοκρατικά.

    • Agni avatar
      Agni @ Orestios 14/12/2011 15:32:31

      ΟΥΥΥΥΥΥΥΦ επιτέλους η φωνή της λογικής..Να συμπληρλωσω 2 μικρές "λεπτομερειούλες",ο φασισμός,ο νεοσυντηριτισμός και ο Εθνικοσοσιαλισμός είναι στη βάση τους αντι-αστικά κινήματα της αριστεράς,και αυτό που λέμε ακροδεξιά στην ουσία δεν υπάρχει..Υπάρχει Δεξιά,και υπάρχουν και Φασίστες,το ένα είναι εντελώς διαφορετικό απο το άλλο,και μάλιστα η δεξιά έχει ύψιστο καθήκον να είναι αντιφασιστική,εφόσον οι φασίστες φταίνε για τον εκφυλισμό και την ποινικοποίηση εννοιών όπως το Γένος.Να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους επιτέλους,να αγαπάς το Έθνος σου δεν σε κάνει Φασίστα(αριστερή προπαγάνδα)όυτε και να θεωρείς ιερά τα ατομικά/ανθρώπινα/συνταγματικά δικαιώματα αριστερό(φασιστική προπαγάνδα),η δεξια είναι ακριβώς ο συνδυασμός αυτών των δυο.

    • rs avatar
      rs @ Orestios 14/12/2011 18:21:33

      Τελικά είσαι συστηματικός προβοκάτορας!

      • Agni avatar
        Agni @ rs 14/12/2011 18:52:45

        Συστηματικός φασίστας είσαι εσύ..Ντροπή και αίσχος,διαφώνησε με επιχειρήματα και όχι σταλινικά καραγκιοζιλίκια..Επιβεβαιώνεις με τον καλύτερο τρόπο ότι έγραψα..

      • Agni avatar
        Agni @ rs 14/12/2011 19:01:22

        Βασικά όμως επειδή δεν θελω καν να ερχομαι σε επαφή με τόσο σκοτεινά μυαλά και είναι ότι πιο προσβλητικό και άρρωστο έχω ακούσει ποτέ μου..Σου κάνω και ένα δωράκι,σε εσενα και σε όλους τους αντιδημοκράτες εδω μέσα δεν ξαναγράφω εδώ.Ευχαριστήθηκες?Μπορείς να συνεχίσεις να ακούς τα εμβατήρια σου ευχάριστά,καληνύχτα Ελλάδα..

        • rs avatar
          rs @ Agni 15/12/2011 12:38:27

          Agni
          Το σχόλιό μου αναφέρονταν στον Orestio.
          Πάντως αυτό το "ν' απαντάμε σ΄όλους σε real time" να το κοιτάξεις!
          Και μην επειβεβαιώνεις το "όποιος έχει την μύγα... μυγιάζεται"

          • Agni avatar
            Agni @ rs 15/12/2011 16:11:02

            Χίλια συγνώμη,και μόνο γι αυτό τολμώ να παραβώ την υπόσχεση οτι δεν θα ξαναγράψω,αλλα θα το τηρήσω μην ανησυχει η "ακροδεξιά" :)..Καμμία μύγα,άγχος ίσως για να προλάβω να αντικρούσω ισοπεδωτικούς μύδρους ενάντια σε ότι τολμήσω να πω?ότι και αν πω πετάγεται ένας φυρερίσκος και ισοπεδώνει εγώ φταίω? Απλα είναι πολύ ξένη για μενα όλη αυτή η συνομωσιολογική λογική "προβοκατόρων",Συριζαίων κλπ,για όποιον άνθρωπο τολμήσει να βγαίνει απο τη γραμμή και απλώς πει αυτό που πιστευει?ίσως και γιατί επειδή ποτέ μα ποτέ στη ζωή μου δεν ασχολήθηκα ενεργά με πολιτικούς χώρους,παρα ψήφιζα ότι μου έλεγαν στο σπίτι. Και γι αυτό βλέπω τα πράγματα πιο αθώα κλπ,γι αυτό όμως δεν υποτίθεται οτι κοροιδεύουν οι πάντες το ΚΚΕ?Τεσπα,υπάρχουν υπέροχοι άνθρωποι εδώ και μένοντας καιρό έξω απο την πατρίδα,αισθάνθηκα περήφανη γι αυτόυς γιατί δεν το περίμενα ποτέ,λυπάμαι πραγματικά που το καλύτερο αίμα αυτου του τόπου είναι στην αφάνεια και στο δημόσιο χώρο βλέπουμε παιδάκια..Εύχομαι να είστε όλοι καλά

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Agni 15/12/2011 16:16:30

            Συνέχισε να γράφεις.
            Αν σου πω τι και τι με έχουν αποκαλέσει διάφοροι εδώ μέσα κατά καιρούς (από το 2008), θα έπρεπε να αυτοκτονήσω.
            Κι όμως, οι περισσότεροι την κάνανε, εγώ παραμένω ΑΝΤΙΝΙΟΥΖ.
            Όλες οι απόψεις χρειάζονται. Είμαστε μια ηλεκτρονική εκκλησία του Δήμου άλλωστε!

          • danaos avatar
            danaos @ Agni 15/12/2011 17:02:18

            Όπως τα λέει ο Strange Agni. Μην απογοητεύεσαι.Υπάρχουν πολλοί που σε διαβάζουν είτε συμφωνούν είτε διαφωνούν μαζί σου. Οι κακοπροαίρετοι δε μας αφορούν!

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Agni 15/12/2011 17:06:05

            Αν συμφωνούσαμες όλοι σε όλα εδώ μέσα, δεν θα είμασταν ιστοσελίδα αλλά κόμμα.

          • danaos avatar
            danaos @ Agni 15/12/2011 17:12:18

            Όχι κόμμα ρε Strange! Κλωνοποιημένοι του Μέγκελε θα έλεγα!

          • Agni avatar
            Agni @ Agni 15/12/2011 17:16:32

            @strange,@Danaos Ευχαριστώ παιδιά!!είστε υπέροχοι,αααααργκ,δεν μπορούσα να κρατηθώ και να μην σας το πω με συγκινησατε:),μα τω θεώ,δεν μιλάω για διαφωνία όμως εγώ αλλα για επιθέσεις στο πρόσωπο,αυτά πρέπει να σταματήσουν,η διαφωνία είναι υπέροχη,και μη με βλέπετε που το παίζω ξερόλα,εδωμέσα είναι σχολείο και πολλές απόψεις μου έχω αλλάξει η εμπλουτίσει

          • danaos avatar
            danaos @ Agni 15/12/2011 17:23:38

            Agni, όταν πρωτομπήκα στο antinews έγραψα το εξής: "Τριάντα χρόνια δίδασκα. Τώρα διδάσκομαι.".
            Και από τότε έμαθα πολλά.

    • Theoprovlitos avatar
      Theoprovlitos @ Orestios 14/12/2011 19:08:07

      Orestie

      Η Γαλλικη επανασταση γεννησε ΔΥΟ τερατουργηματα. Τον Σοσιαλισμο και τον Φιλελευθερισμο (Liberalism) γι αυττο και τα βρισκουν μεταξυ τους. (ο Πατερας του Κυρκου κατεβαινε ποτε με την ΕΔΑ ποτε με το κομμα Φιλελευθερων, Ο Κουβελης συνεργαζεται αρμονικοτατα με το Μανο και ο Ψαριανος μας βριζει με την ιδια επιχειρηματολογια με διαφορα φιλελευθερα παπαγαλακια).

      Γι αυτο αλλωστε στα διεθνη fora Σοσιαλιστες και Φιλελευθεροι συνεργαζονται ωραιοτατα για το πως θα μας ποιουν το αίμα.

      Σοσιαλισμος και Φιλελευθερισμος προερχονται από τον Σενσιμονισμο "διαφωτισμο" και ειναι απλα διο ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ μεθοδοι για να περασει ακινητη και κινητη περιουσια στην ιδια ακριβως ελιτ που απλά αλλάζει κουστουμι με την ιδια ευκολια που αλλαζει κομμα ο Μπιστης, η Δαμανακη, ο Ανδρουλακης, ο Κοντογιαννοπουλος, ο Μανος και ο Ανδριανοπουλος. Ειναι σαν ο ιδιος τζογαδορος να πονταρει σε δυο άλογα και όποιο του κατσει.

  16. kakofonix avatar
    kakofonix 14/12/2011 15:10:39

    Μην ταράζεστε, δεν έγινα ξαφνικά νεοφιλελεύθερος, δεν μπήκα αίφνης στο pay list της Ντόρας.

    Ούτε είμαι ευχαριστημένος με αυτό που βλέπω γύρω μου.

    Πιστεύω ακράδαντα στους κανόνες που πρέπει να διαλύουν τα μονοπώλια και να αφήνουν χώρο στους μικρούς, όσο και σε θέματα κοινωνικού κράτους (με σωστή διαχείριση, χωρίς κουμπάρους)

    Οργίζομαι όμως όταν κάποιοι σταλινικοί αρπάζουν την ευκαιρία για να σπείρουν τον πανικό και να πλασσάρουν την κλαδική τους ως λύση και τη μουτσούνα τους ως οδηγητή.

    Και τα γράφω αυτά, έτσι ''παιδικά'', γιατί σε λίγους μήνες το παιχνίδι θα κριθεί ανάμεσα σε μια μεταμφιεσμένη αριστερά και στις καθαρές θέσεις Σαμαρά.

    Η διείσδυση της μεταμφιεσμένης αριστεράς είναι τέτοια, που είναι πρώτο κόμμα στις δημοσκοπήσεις, αν αθροίσεις τα χίλια κομμάτια της. Αν γίνει κανένα θαύμα και ενωθούν τα σκόρπια κομμάτια, θα ξυπνήσουμε σε γκουλάγκ. Να ξυπνάμε.

    • hdgr avatar
      hdgr @ kakofonix 14/12/2011 15:48:43

      Νομίζω χρειάζεται επαναπροσδιορισμός των εννοιών "δεξιά" , "αριστερά" , έτσι όπως αυτές έχουν καθορισθεί τις προηγούμενες δεκαετίες.

      Αυτή είναι μια μεγάλη συζήτηση , αφορά όλους τους πολιτικούς χώρους.

      Πάντως , αν σε πιστέψουμε , αρκετοί από εδώ μέσα σερφάρουν στο ... Αρχιπέλαγος Γκουλάγκ , καθότι , σαφώς σε πολλά θέματα , αν και κοιτούν "δεξιά" βρίσκονται αριστερότερα της "αριστεράς παρειάς " πχ του Φώτη .

      • hdgr avatar
        hdgr @ hdgr 14/12/2011 15:53:11

        "αριστερής παρειάς" στο τέλος.

  17. sick_boy avatar
    sick_boy 14/12/2011 15:27:54

    Εντάξει έχει μια αφέλεια το άρθρο αλλά στην ουσία κανείς δεν απαντά. Αυτή έχει να κάνει με την διαχρονική στάση της αριστεράς που ποτέ δε λερώνει τα χέρια...μόνο κριτική έξω απ' το χορό διατυπώνει και εύχεται να καταρρεύσει ένα προβληματικό σύστημα αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Αρκεί μόνο που θα επιβεβεβαιωθεί το αντι-φιλελεύθερο πνεύμα της ρητορείας της. Και πάλι είμαι σίγουρος πως και στην εξουσία αν βρισκόταν τα ίδια θα έκανε με αυτά που κατηγορεί. Η ελληνική αριστερά και πολλοί υποστηρικτές της από αποφάγια της λαμογιάς τρώνε εδώ και χρόνια και ουκ ολίγα στελέχη της έχουν κάνει επιχειρηματικές τσαλαβούτες...

    • oneoff avatar
      oneoff @ sick_boy 14/12/2011 17:32:24

      sick boy, όνομα και πράγμα.

  18. μητσοs avatar
    μητσοs 14/12/2011 16:10:07

    ειδεs ποτε το κκε να μιλαει για συνομωσιολογια???
    και αν ναι,παρεθεσε πηγη.
    για συστημικη κριση του καπιταλισμου μιλαει απο την εποχη που οι προτεραιοτητεs τηs νδ ηταν τα παρτυ τηs δαπ στην μυκονο και τα ....παιδια των stage.....
    ελπιζω να μην κοπει.

  19. Α.Τ. avatar
    Α.Τ. 14/12/2011 16:19:43

    Η αριστερά και οι δομές που προτείνει εξασφαλίζουν την κοινωνική κινητικότητα. Στη ΝΔ επικρατούν οι μεγαλοαστοί που όσο ευγενείς και αν είναι αδυνατούν να κατανοήσουν τον μέσο άνθρωπο και τις ανάγκες του και δεν πολυπιστεύουν στην κοινωνική κινητικότητα.
    Και πολιτικοί με ανάστημα δεν είναι εύκολο να αναδειχθούν γιατί τα κόμματα χρηματοδοτούνται από τα μονοπώλια και τα ολιγοπώλια και συνεπώς ελέγχονται από αυτά.
    Για να το πω΄με μια λέξη η ΝΔ χρειάζεται οργάνωση και ιδεολογία τύπου ΑΚΕΛ αν θέλει να καλύψει το κενό που αφήνει καταρρέον ΠΑΣΟΚ με έναν τρόπο ταυτόχρονα λαϊκό και ανταποκρινόμενο στις προκλήσεις της νέας εποχής.
    Α.Τ.

    • Α.Τ. avatar
      Α.Τ. @ Α.Τ. 14/12/2011 16:25:59

      Και εγώ και πολλοί άλλοι θα ψηφίσουμε τον Σαμαρά γιατί τον πιστεύουμε.
      Αλλά ας έχουν υπ'οψιν τους διάφορα φερέλπιδα στελέχη της ΝΔ και ειδικά της ΟΝΝΕΔ ότι θα είναι η τελευταία φορά που ψηφίζουμε ΝΔ
      Α.Τ.

  20. Πεπόνης avatar
    Πεπόνης 14/12/2011 16:31:49

    Αριστερό σίγουρα δεν με λες. Αλλά να αρνείται κάποιος σε τέτοιον βαθμό την πραγματικότητα, λέγοντας ότι η νεοφιλελεύθερη σαχλαμάρα είναι προτιμότερη από τα απολυταρχικά κομουνιστικά καθεστώτα, είναι, αν μη τι άλλο, ένδειξη για παιδικη αφέλεια (αφέλεια: η αδελφή της αθωότητας και η εξαδέλφη της ανοησίας).

    Και για αυτό υπάρχει σημαντικός λόγος: Με την ίδια πηθικίζουσα συμπεριφορά του "δεν βλέπω, δεν ακούω, δεν μιλώ" που ένας οπαδός του Στάλιν εξιδανικεύει τον Μαρξισμό, αρνούμενος να δει τα Γκούλακ και αγνοώντας προκλητικά τον παράγοντα "άνθρωπο", με όλα τα θετικά και αρνητικά του, καθώς και όσα (αρνητικά ή θετικά) είναι σε θέση αυτός να πράξει αν του δοθεί η ευκαιρία, με ακριβώς την ίδια συμπεριφορά αρνείται και ο φανατικός ιδεολόγος νεοφιλελεύθερος το εξής: Αν αφήσεις οποιονδήποτε πολίτη αυτού του πλανήτη να συγκεντώσει ολόκληρο τον πλούτο της γης κάτω από το μαξιλάρι του, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πεθάνει από πείνα το 80% ή 90% των συνανθρώπων του, ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ. Αν τον αφήσεις, θα το κάνει.

    Φανατικοί ιδεόλογοι, ανεξαρτήτως προελεύσεως, έχουν ένα κοινό γνώρισμα: Αρνούνται να αντιληφθούν την πραγματικότητα χωρίς τα φίλτρα της ιδεολογίας που ασπάζονται, δλδ αρνούνται να αναγνωρίσουν την ανθρώπινη υπόσταση έτσι όπως είναι και όχι έτσι όπως θα επιθυμούσαν να είναι.

  21. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 14/12/2011 18:10:59

    Το άρθρο πέφτει σε μια κλασική λούμπα. Θέλοντας να δαιμονοποιήσει τον κομμουνισμό, αναφέρει την Αλβανία του Ενβέρ, που είναι ακραίο και άστοχο παράδειγμα.
    Με την ίδια λογική, όπου καπιταλισμός, βάλτε την ναζιστική Γερμανία, ή την Χιλή του Πινοσέτ.
    Ποιες ελευθερίες δηλαδή;
    Πάντως, για όσους θαυμαστές της ελεύθερης άνευ ρυθμίσεων αγοράς, συστήνω το κλασικό ανάγνωσμα: The Robber Barons- The Great American Capitalists του Mathew Josephson, που περιγράφει πως ακριβώς φτιάχτηκε το καπιταλιστικό "θαύμα" της Αμερικής.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Strange Attractor 14/12/2011 18:33:24

      Αντί για την Αλβανία, γιατί να μην αναφερθεί π.χ. η Σουηδία, ή κάποιο άλλο κοινωνικό κράτος με "ελεγχόμενου" τύπου οικονομία;

    • Πεπόνης avatar
      Πεπόνης @ Strange Attractor 14/12/2011 18:42:05

      Οι φιλευλεύθεροι πίνουν νερό στο όνομα της ελεύθερης αγοράς, αγνοώντας, με το έτσι θέλω, ότι η "αγορά" ΔΕΝ είναι ελεύθερη, το αντίθετο μάλιστα, ρυθμίζεται, και μάλιστα ρυθμίζεται από τους ισχυρούς της αγοράς.

      Το χειρότερο: η ρύθμιση αυτή είναι αποκλειστικά προς όφελος τους.

      Αν η αγορά ήταν όντως ελεύθερη (επίτηδες ακραίο παράδειγμα), θα επιτρεπόταν σε εμένα να τυπώσω ιδιωτικό χρήμα ώστε να αποπληρώσω τα ιδιωτικά χρέη μου, θα τα αποπλήρωνα λοιπόν με ακριβώς τον ίδιο τρόπο και από το ίδιο υλικό που αυτά δημιουργήθηκαν: από αέρα κοπανιστό.

      Μου ανέφερε ποτέ κάποιος τραπεζίτης, ότι "αν παρετε αυτό το δάνειο, υπάρχει σοβαρή περίπτωση σύντομα να πεθάνετε από την πείνα, και μαζί με εσάς και η οικογένεια σας, αφού πρώτα έχει εξευτελιστεί η προσωπικότητα σας μαζί με την ανθρώπιθνη υπόσταση";;;

      Όχι βέβαια!!!

      Το χρέος είναι ΚΛΟΠΗ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΒΙΑΣ, και σαν τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται.

  22. Theoprovlitos avatar
    Theoprovlitos 14/12/2011 18:59:41

    Cacofonix

    Επειδη γνωριζομαστε από παλια σου λεω ότι με απογοητευεις. Δεν το καταλαβαινεις και εσύ οτι ταυτιζεσαι πληρως με τις απόψεις αυτων των αντιχριστων που θεωρουν την Ασυδοσία της Αγορας (δευτερη επιλογη δεν υπαρχει στον Φιλελευθερισμο) όχι μονο μονοδρομο αλλα και ζητουμενο;

    Σε λιγο θα βγεις και θα δαιμονοποιήσεις εμας σαν τον Παπαχρηστο του ΔΟΛ, το Βασιλειο Θερμό και τη Μουσχουρη.

  23. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 14/12/2011 19:39:36

    Μα φίλε μου δεν υπάρχει αριστερά το 2011.
    Τέσσερα χρόνια μιας καπιταλιστικής κρίσης και οι σύγχρονοι λουδίτες έχουν ονειρώξεις είτε για το 1917 είτε για τον διορισμό μερικώνν εκατοντάδων χιλιάδων στο Κράτος.
    Οι τάξεις, οι αλληλοεπικαλυπτόμενες κοινωνικές τάξεις, δεν είναι οι μουζίκοι του προηγούμενου αιώνα.
    Οι προτασεις για λύσεις πρέπει να περιέχουν κοινωνικό ρεαλισμό καθώς διαφορετικές είναι οι απαιτήσεις του φαρμακοποιού του εφοριακού και του ανέργου στο Πέραμα.

    Οταν κάποιος πνίγεται στη θάλασσα τον βγάζεις πρώτα έξω, δεν κατηγορείς τη θάλασσα ούτε ανοίγεις διαλεκτική συζήτηση για το είδος του σχοινιού που θα του ρίξεις.

    Για αυτό η εφυέστερη κίνηση σταθεροποίησης του πολιτικού μας συστήματος ήταν η νομιμοποίηση του ΚΚΕ, όσο υπάρχει ΚΚΕ, ο στυλοβάτης του κοινοβουλευτικού μας συστήματος, θα υπάρχει ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.
    Γιατί η δογματική άρνηση δεν αφήνει πραγματικές επιλογές.
    Και αυτό είναι κακό, γιατί όσο δεν υπάρχει αντίπαλο δέος, δεν υπάρχει λόγος εκσυγχρονισμού και προόδου των πολιτικών σχηματισμών της χώρας.

  24. TARAMAS avatar
    TARAMAS 14/12/2011 19:49:19

    Είναι τρελοί αυτοί οι 'Ελληνες.

    Διαβάζοντας εδώ μάθαμε ότι η ελεύθερη αγορά δεν είναι ... ελεύθερη άσε που φταίει για όλα τα δεινά, ο φιλελευθερισμός είναι η ασυδοσία της αγοράς, η οικονομία της Σουηδίας δεν λειτουργεί σαν ελεύθερη αγορά, στην πραγματικά ελεύθερη αγορά κάθε άνθρωπος θα έπρεπε να μπορεί να τυπώνει το χρήμα του, όποιος πιστεύει στην ελεύθερη αγορά είναι νεοφιλελεύθερος στο ίδιο επίπεδο με ένα σταλινικό, το κκε δεν μιλάει ποτέ με συνομωσιολογία, διαφωτισμός και γαλλική επανάσταση γέννησαν τέρατα για να μας φάνε τα φράγκα, όταν είμαστε άχρηστοι, δε μπορούμε να κάνουμε στοιχειώδη διαχείριση και δανειζόμαστε λεφτά δημιουργούμε "δήθεν" χρέος και κλοπή με χρήση βίας....

    Ρε θα μας τρελάνετε; Και ψάχνετε για την αιτία των δεινών της χώρας, κοιτάξτε στον καθρέφτη. Άμα δε φτιάξουμε Παιδεία, χώρα δε γίνεται.

    • Πεπόνης avatar
      Πεπόνης @ TARAMAS 15/12/2011 07:42:39

      Τι θα γίνει με τις πολεμικές αποζημιώσεις; Θα τις πληρώσει η Νάνα;

      Χμ... Ξέχασα... Στην πραγματικότητα δεν είχαμε πόλεμο... Μάλλον όχι, πόλεμο είχαμε, αλλά για αυτόν ευθύνονται οι κακοί Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι και η αμορφωσιά τους, καθώς και ο καθρέφτης μας. Και αυτοί ευθύνονται όχι μόνο για τον πόλεμο, αλλά και για το χρεός της Ισλανδίας, της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Ιρλανδίας, της Αργεντινής, της, της, της, της, της, της, της, της, της, της, της... αχ.... βαριέμαι να γράφω, κουράστηκα!

      "Είναι τρελοί αυτοί οι ‘Ελληνες" - Συμφωνώ.

      Ευρώπη και ξερό ψωμί, σε λίγο και σε μια παράγκα της γειτονιάς σας.

      Υ.Γ. Έχω 10.000.000.000 ευρώ σε έναν λογαριασμό του εξωτερικού και την δυνατότητα να τα κάνω 15.000.000.000 κάνοντας ένα τηλεφώνημα σε έναν υπάλληλο μου στο χρηματιστήριο της Σανγκάης, αλλά δεν θα το κάνω, αν μέσω αυτού μπορούσε να πεινάσει ένας λιμενεργάτης στο Σιάμ.

      Υ.Γ.2 Γιατί δεν απαντάς σε κάτι πολύ απλό; Σε ενημέρωσαν στην τράπεζα που πήγες για το καταναλωτικό δάνειο, επειδή ήθελες να αγοράσεις οχτώ χρυσές πιτζάμες, ότι υπάρχει (αρκετά μεγάλη) πιθανότητα να σου πάρουν το σπίτι, αν δεν πληρώσεις τις δόσεις; Ναι, ξέρω, το λέει στα "ψιλά". Αλλά επιμένω, σε ενημέρωσαν; Μήπως σου είπαν "μην φοβάστε, όλα εντάξει";

      Υ.Γ.3 Τον τάφο δεν τον νοιάζει, εξαιτίας ποιού οικονομικού συστήματος μπήκες μέσα. Επίσης δεν θεωρώ ότι οι μορφωμένοι Γερμανοί ευημερούν. Αν δεν με πιστεύεις, πήγαινε να ζήσεις εκεί, όπως έκανα εγώ, για χρόνια.

      Υ.Γ.4 ΔΕΝ τα έφαγα μαζί σας, όσο και να χτυπιέστε! (όσοι το κάνετε)

  25. Nik avatar
    Nik 15/12/2011 11:31:39

    Σιγά τις θεωρίες κοπέλια!

    Ο Κακοφωνίξ καλά τα λέει. Για να πάμε μπροστά χρειάζεται επιχειρηματικότητα και αυτή δεν προάγεται από το υπάρχον σύστημα.

    Απλά αναρωτηθείτε αν θα μπορούσε ποτέ εδώ να ιδρυθεί μια μικρή εταιρεία και να γιγαντωθεί στην παγκόσμια αγορά, πχ όπως η Microsoft. Αν παράγουμε έστω μια καινοτομία διεθνούς εφαρμογής. Γιατί οι Ελληνες εφοπλιστές προτιμούν γραφεία στο Λονδίνο με ψηλότερη φορολογία από ότι στην Ελλάδα.

    Φτιάξαμε μια κατάσταση, βασισμένη σε δομές και πρακτικές της τουρκοκρατίας, και επιμένουμε ότι αυτό το εξάμβλωμα αξίζει να το διατηρήσουμε. Είναι αστεία τα επιχείρηματα που ακούγονται για την αποτυχία του τουρκόσπορου κρατικού εξαμβλώματος. Απλά σκεφτείτε αν εσείς ήσασταν διαχειριστής ενός ξένου συνταξιοδοτικού ταμειου και επενδύατε λεφτά των μελών σας, θα τα επενδύατε εδώ; Οχι. Και ξέρετε πολύ καλά γιατί όχι. Διότι δεν εμπιστεύεστε το τουρκόσπορο κρατικό εξάμβλωμα.

    Ας αφήσουμε λοιπόν τις παρόλες περί αγορών. Οι όποιες ατέλειες θα φτιαχτούν από άλλους. Εμείς τι κάνουμε να φτιάξουμε τα δικά μας; Δύο χρόνια μετά τα μνημόνια κλπ και ακόμη δεν ανακοινώθηκε ΤΙΠΟΤΕ για την ανάπτυξη. Μόνο φόρους ξέρουν οι μπιμπάσιδες μας να επιβάλλουν διότι έτσι λειτουργούν, με την λογική του φοροσυλλέκτη του σουλτάνου. Βλέπουν το βιλαέτι τους να χρεωκοπεί και δεν ξέρουν τι να κάνουν, διότι δεν έχουν ιδέα από δουλειά και πως αυτή προάγεται. Αφήστε λοιπόν τα περί αγορών. Στα μικρά και πρακτικά έχουμε πρόβλημα.

    Νικ

  26. A fox to the "right" place avatar
    A fox to the "right" place 15/12/2011 17:03:01

    Αγαπητέ Κακοφωνίξ Εγώ ενας πρώην αριστερός (στα νιάτα μου), πρώην σοσιαλδημοκράτης (όχι Πασόκ αν και κατ' ανάγκη το ψήφιζα από Σιμήτη και μετά, νοιώθω την ανάγκη να σου πώ ότι έχεις απόλυτο δίκαιο σε αντίθεση με αρκετούς σε αυτό το site που ερωτοτροπούν με τα άκρα. Παραδέχομαι και εγώ ότι ο καπιταλισμός είναι συνυφασμένος με την Δημοκρατία έστω κι αν έχει αφηνιάσει και πάλι αυτό το "άλογο" της προόδου και θέλει πολιτικό χαλινάρι. Τελευταία δίνω μάχες με αριστερούς φίλους μου που έχουν κρίση αριστερού παλιμπαιδισμού και ονειρεύονται "σοσιαλιστικές" κοινωνίες , ...οι ανιστόριτοι. Σου εκφράζω την συμπάθειά μου για τις μάχες που δίνεις και εσύ στην άλλη μεριά του..... δημοκρατικού κέντρου με λάτρεις "αρχηγών" και "ασφυκτικών" κοινωνιών.

  27. νικος avatar
    νικος 20/12/2011 09:57:14

    ελευθερη αγορα , ναι αλλα τι εννοουμε ελευθερη και κατα ποσο σημερα η αγορα ειναι ελευθερη ?

    αυτη η ερμη η λεξη "ελευθερια" και κατ επεκταση και η "ελευθερη" εχουν γινει μαστιχα και ο καθης την τραβα κατα πως τον βολευει ...

    για ποια ελευθερη αγορα μιλαμε ομως ? οταν ολες οι εταιρειες πχ του γαλακτος στη χωρα μας ανηκουν ΣΕ ΜΙΑ και μονο πολυεθνικη ? (εξαιρουνται οι μικρες τοπικες εταιρειες οι οποιες σε λιγο θα κλεισουν ή θα εξαγοραστουν)

    για ποια ελευθερια μιλαμε οταν με την δικαιολογια της "ελευθεριας" αφαιρουμε τον ΕΛΕΓΧΟ ... ποια ελευθερη αγορα λεει οτι κατι που κοστιζει 10 πρεπει να πωλειται 100 γιατι ΕΤΣΙ θελει η ΑΓΟΡΑ ??? μπορει καποιος απο εσας (και ο θεματοθετης μαζι) να μου το εξηγησει αυτο , γιατι εγω αδυνατο να δωσω απαντηση χωρις να συμπεριλαβω μεσα λεξεις οπως "τρομοκρατια των αγορων" "φασισμος του κερδους" και αλλα πολλα

    η προταση μου ειναι οτι σε κανενα ακρο δεν θα βρουμε την λυση και για την εφαρμογη του ΜΕΤΡΟΥ απαιτειται ενα και μονο πραγμα Ο ΕΛΕΓΧΟΣ

    ναι στην ελευθερη αγορα αλλα με ελεγχο , ελεγχο για την προελευση του χρηματος , ελεγχο για την διαθεση του κερδους , ελεγχο για το ποσοστο του κερδους , ελεγχο για την αισχροκερδια , ελεγχο για τα μονοπωλια , ελεγχο παντου ... ελεγχο οχι για τον περιορισμο της ελευθεριας αλλα για την ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ...

    ειναι γνωστο αλλωστε οτι η σημερινη κριση ειναι αποτελεσμα της "ελευθεριας" που δοθηκε στις αγορες πριν απο καμια 10ρια χρονια οπου επαψε η αμερικη να ελεγχει το τι γινεται και πως διακινουνται και τι πραγματευονται οι χρηματισες ... ετσι προκυψαν απατες με τα κολπα των ασφαλειων κινδυνου πτωχευσεις και αλλων ακατανομαστων ... ετσι δηθεν στο ονομα της "ελευθεριας" των αγορων θυσιαστηκε η "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ" ...

    εαν λοιπον καποιος μου εβαζε το δυλλημα , ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ αγορων ή ανθρωπων (γιατι περι αυτο προκειτε ας μη γελιομαστε) θα επελεγα το δευτερο

    ευχαριστω

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.