#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
15/04/2010 11:48
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η γνώσις θα διώκεται ως αίρεσις

Του Διαμαντή Μπασαντή

 

Διάβασα χωρίς προκαταλήψεις την περίληψη του σχεδίου της κ. Διαμαντοπούλου και εντόπισα μερικά θετικά. Αφορούν την οργάνωση της λειτουργίας των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έχουμε χιλιάδες καθηγητές που πλεονάζουν και συγχρόνως έχουμε έλλειμμα καθηγητών και προσλαμβάνουμε χιλιάδες ωρομίσθιους κατ’ έτος. Εδώ το σχέδιο προσπαθεί να ξαναοργανώσει το σύστημα ώστε να αποφεύγονται οι αποσπάσεις, οι επικαλύψεις, οι αργομισθίες και οι σπατάλες. Ευχόμαστε να συμβεί. Το γεγονός πως ξεσηκώθηκε η αντιδραστική συνδικαλιστική ηγεσία των «προοδευτικαρίων» της ΟΛΜΕ δείχνει πως κάτι πάει να γίνει…

Στη συνέχεια το σχέδιο διατείνεται πως θέλει να δώσει στον μαθητή μεγαλύτερη αυτονομία. Πράγμα που σημαίνει πιο πολλές εργασίες και περισσότερη αναζήτηση. Το διαδίκτυο βοηθά και στην αυτονόμηση και στην έρευνα. Η ανάγκη για εξατομίκευση της μάθησης ωθεί προς την αρίστευση. Μέχρι εδώ όμως γιατί το ίδιο σχέδιο μιλά και για ένα σχολείο ανοικτό σε όλους τους περισπασμούς (τοπική κοινωνία (;), χωρίς τοίχους (;) κλπ). Τι εννοούν οι συντάκτες είναι άγνωστο για την ώρα…

Θετικό είναι ακόμα το γεγονός πως οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται πριν μονιμοποιηθούν. Σήμερα πλήθος μέτριων καθηγητών στη μέση εκπαίδευση, που μπήκαν από λίστες ή από έναν απλό διαγωνισμό γνώσεων του ΑΣΕΠ, προσπαθούν συχνά να επιβάλλουν την μετριοκρατία τους σε ένα χώρο που θα έπρεπε να κυριαρχούν οι άριστοι…

Είναι γεγονός πως με κακούς καθηγητές μέσης εκπαίδευσης δεν μπορείς να φτιάξεις καλό σχολείο. Το ζήτημα είναι πως για να έχεις καλούς εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση χρειάζεται χρόνος (εμπειρία) και κρίση (αξιολόγηση). Το νομοσχέδιο δείχνει να το θέλει αυτό. Όμως αφήνει ανοικτό πως οι εκπαιδευτικοί για να γίνουν καλοί, να προωθήσουν τον μαθητή ερευνητή, να ανεβάσουν τις δυνατότητες του, πρέπει να έχουν πάρει τις σωστές γνώσεις, να έχουν μάθει να ερευνούν, να έχουν ασκήσει τις δικές τους δυνατότητες. Και όλα αυτά τα παίρνει κανείς στο πανεπιστήμιο…

Και εδώ είναι ένα καίριο πρόβλημα του σχεδίου καθώς καταργείται η βάση του 10 στις εισαγωγικές για το πανεπιστήμιο. Αλήθεια τι είδους σχολές έχουμε χωρίς επίπεδο εισαγωγής; Δεν θα απαντήσουμε. Αρκεί να αναφέρουμε το τι γράφει η Λώρη Κέζα στο ΒΗΜΑ (Η βάση του …δαίκα) όπου σημειώνει πως «καταργίτε η βάση του δαίκα για την ησαγωγή στα παναιπιστίμια». Είναι προφανές σε όλους πως ακόμα μια φορά το εκπαιδευτικό μας σύστημα γίνεται μπαλάκι στις ανάγκες μιας αντιπαραγωγικής οικονομίας που στηρίζει την ανάπτυξη της στον περιπλανώμενο φοιτητή επαρχιακών ΤΕΙ…

Είναι αξίωμα από τον καιρό του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη και συνεχίζει να παραμένει μέχρι σήμερα σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες πως η Παιδεία είναι ένα κατ’ εξοχή «αριστοκρατικό» πεδίο:

Ο λόγος είναι πως η Παιδεία οργανώνεται από πάνω προς τα κάτω. Πρώτα φτιάχνεις καλά πανεπιστήμια και μετά βγάζεις καλούς νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές.
Στη συνέχεια οι καλοί διδάσκοντες διορθώνουν τα κακώς κείμενα στην προσχολική, στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ακόμα και η δια βίου μάθηση προϋποθέτει καλά πανεπιστήμια για να επανεκπαιδευτούν όσοι χρειάζονται επανεκπαίδευση…

 

Όμως το υπό κρίση σχέδιο πάει αντίστροφα. Πρώτα επιχειρεί να οργανώσει το νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο. Και μετά θεωρεί πως θα έρθει η ώρα του πανεπιστημίου… Είναι προφανές πως στο υπουργείο Παιδείας δεν ξέρουν πως η εκπαίδευση είναι αντεστραμμένη πυραμίδα. Θέλουν μάλλον να «κόψουν δρόμο» μιας και μέχρι να φτιάξουν τα πανεπιστήμια θα πάρει χρόνο. Και ακόμα περισσότερο χρόνο θα πάρει να βγάλουν σωστούς δασκάλους.

Το σχέδιο ξεκινά, λοιπόν, αντίστροφα. Φτιάχνει το σχολείο και μετά (πιθανώς μεγαλώνοντας οι μαθητές) θα φτιάξουν και τα πανεπιστήμια!!!  Νομίζουν πως έτσι «κόβουν δρόμο». Δυστυχώς δεν κόβουν δρόμο αλλά αυτοσχεδιάζοντας απλώς χάνουν λάδια και θα μείνουν στο δρόμο…

Όμως, το σχέδιο εμφανίζει και έναν ιδιότυπο φετιχισμό στην τεχνολογία (διαδραστικότητα μέσων, τεχνολογικό σχολείο, κλπ). Καλή η τεχνολογία όμως το γράψιμο και η ανάγνωση είναι οι βασικές λειτουργίες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι εικόνες και τα σχήματα προσθέτουν, αλλά δεν αντικαθιστούν τις βασικές λειτουργίες. Ακόμα και στον υπολογιστή το γράψιμο και η ανάγνωση παραμένουν οι βασικές διεργασίες.

Επιπλέον, είναι γνωστό ήδη από το 1968 πως η εικόνα (τηλεόραση, κινηματογράφος, κλπ) είναι μέσο συσχετιστικό. Ενώ η ανάγνωση και το γράψιμο είναι μέσο αναλυτικό. Η αναλυτική διαδικασία ήταν και παραμένει η βασική εκπαιδευτική λειτουργία γιατί ενεργοποιεί περισσότερα κέντρα του ανθρώπινου μυαλού από κάθε άλλη διεργασία… Αντιθέτως, η συσχετιστική διαδικασία τείνει περισσότερο προς τη λειτουργία της διασκέδασης. Αλλά η εκπαίδευση δεν είναι διασκέδαση όπως υπονοεί σε άλλο σημείο το σχέδιο της κ. Διαμαντοπούλου.

Φυσικά η αναλυτική διαδικασία εμπεριέχει, από ένα σημείο και μετά χαρά, όμως η χαρά δεν είναι μπορεί να είναι το αρχικό ζητούμενο στην επίπονη εκπαιδευτική διαδικασία. Και εδώ εισέρχεται ένας ακόμα «προοδευτικός» αναχρονιστικός μύθος στο υπό διαβούλευση σχέδιο. Σε ένα σχολείο «αρίστων» η χαρά υπάρχει μόνο στην επίτευξη του όποιου μαθησιακού ή εκπαιδευτικού στόχου. Δεν μετατρέπεται το σχολείο σε παιχνίδι για να νοιώσουν χαρά τα παιδιά. Κάτι τέτοια αναζητούσαμε και στο παρελθόν και διαλύσαμε «χαρούμενα» τα σχολεία και τα πανεπιστήμια…

Τέλος, είναι θετικό που τίθενται ως στόχος του «νέου σχολείου» η κοινωνική συνοχή. Όμως περιμένουμε να δούμε πρακτικά τι σημαίνει αυτό στην πορεία. Γιατί στη χώρα της «προοδευτικής» αμπελοφιλοσοφίας όλα είναι πιθανά. Ακόμα και η κοινωνική συνοχή μπορεί να μετατραπεί από τους αναχρονιστές της «προόδου» που ανήκουν σε όλο το πολιτικό φάσμα σε κοινωνική διάλυση. Το είδαμε τον Δεκέμβριο του 2008. Το είδαμε και στην παιδεία όπου συνέβησαν και συμβαίνουν τα ακατόρθωτα. Ήτοι:

Να μην έχουν διδαχτεί ότι η πολυπολιτισμικότητα ωθεί την γκετοποίηση.
Να διδάσκουν «θεματική Ιστορία» στην Ε΄ Δημοτικού (!) όταν στις «καθυστερημένες» ΗΠΑ θεματική Ιστορία διδάσκεται επιλεκτικά μόνο στο τέλος του λυκείου και κυρίως στα τελευταία έτη του πανεπιστημίου!
Να στρογγυλοποιούν «εκπαιδευτικά» την πραγματικότητα εξαναγκάζοντας ακόμα και την Ιστορία να  «συνωστίζεται στην παραλία της Σμύρνης»…

 

Αλλά θα επανέλθουμε πιο αναλυτικά όταν έρθει και το νομοσχέδιο και δούμε τι συγκεκριμένα προβλέπει…

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 15/04/2010 12:13:32

    Η γνώσις θα διώκεται ως αίρεσις

    • Factorx avatar
      Factorx @ archaeopteryx 15/04/2010 12:17:23

      μπράβο ρρε Αρχαίε, το έκανα τίτλο

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ Factorx 15/04/2010 12:34:49

        από εδώ είναι:
        http://www.youtube.com/watch?v=wMq5Av53Oh0&feature=related

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Factorx 15/04/2010 15:25:54

        Mπράβο Αρχαίε!
        Εξαιρετικό!

    • χελιδόνι avatar
      χελιδόνι @ archaeopteryx 15/04/2010 14:40:06

      Ηδη το έχει κάνει πράξη ο κύριος Γερουλάνος....

    • PELIAS avatar
      PELIAS @ archaeopteryx 15/04/2010 16:25:17

      Που γίνεται το φεστιβάλ κινηματογράφου, ρωτάει στο τηλέφωνο κάποιος νεαρός.

      Στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης κύριε. Στην αίθουσα-αποθήκη στην εκτη προβλήτα, απαντάει η κοπέλα στο ακουστικό.

      και ο νεαρός

      ευχαριστώ πολύ, αλλά προβλήτα τί είναι;

      Σκεφθείτε να γίνονταν λόγος για κάποιον Λυσία, για κάποιον Θουκυδίδη, για κάποιον Σόλωνα και βάλε.

      Παραπάει το πράμα πλέον στην Ελλάδα. Οι νέοι μας βγαίνουν απαιδευτοί επειδή η εκπαίδευση τους στερεί την γενική μόρφωση και τους ωθεί στην Παραπαιδεία. Το αποτέλεσμα το βλέπει κανείς καθημερινά και παντού.

      Πιστεύω ότι,

      το πρόβλημα αυτό μπορεί να αποκατασταθεί άριστα έως επιτυχώς, άν αποφασίσει κάποιος να εξωπετάξει την Παραπαιδεία και να την αντικαταστήσει με σχολείο 6 ωρών το πρωϊ και 3-4 ωρών απόγευμα και με δασκάλους, που έχουν διδαχθεί σε βάθος το αντικείμενό τους μαζί με την παιδαγωγική, που θα εξασφαλίσει στα παιδιά όχι μόνο την απαραίτητη γενική μόρφωση, αλλά και την απαραίτητη κοινωνικότητα η μορφή της οποίας σήμερα παρουσιάζεται όπου σταθείς και όπου βρεθείς με συνοθυλεύματα αιδοιόμορφων νέων με κοτσίδες και με γένια, που κραυγάζουν, καθώς το λεξιλόγιό τους περιορίζεται σε το πολύ 500 λέξεις, εκ των οποίων εξέχουσα στατιστικως η λέξη μαλάκας. Δυστυχώς δε ελλείψει γλωσσικής υποδομής το ίδιο λεξιλόγιο ακούει κανείς και απο τα κορίτσια μας.

      Δέν είναι ούτε ντροπή ούτε βάρος να επανεμφανισθούν οι Επιθεωρητές, που τα χρόνια μετά την κατοχή προσέφεραν τα μέγιστα, καθώς έτσι κρατιόταν και εφαρμόζονταν ένα πρόγραμμα με όλες τις προδιαγραφές που εξασφαλίζουν επιτυχία.

      Ντροπή και όνειδος είναι για τον Έλληνα να μην είναι σε θεση να τιμά τις αξίες που δένουν με την καταγωγή του και να εμφανίζεται σαν ο τελευταίος κακομοίρης σε οποιοδήποτε διεθνές φόρουμ. Ανάμεσα σε ανθρώπους, που στο σχολείο τους μαζί με την γλώσσα τους διδάχθηκαν και την δική μας την αρχαία γλώσσα, το καλύτερο και ευγενέστερο εργαλείο επικοινωνίας των ανθρώπων.

      ΠΕΛΙΑΣ

      • χανιμπαλ avatar
        χανιμπαλ @ PELIAS 15/04/2010 17:14:53

        > προβλήτα τί είναι;
        έχω εντοπίσει πως κι εδώ, μεταξύ των αρθρογράφων του χώρου , υπάρχει οξύ πρόβλημα κατανόησης των λέξεων. Οι πιο πολλλοί σκέφτονται με την προτυποποίηση (αλφάβητο) του ΕΛΟΤ. πρώτα έρχεται στο μυαλό τους η λατινική γραφή και μετά η προσαρμογή τους στα ελληνικά.

        Ακούγοντας την κοπέλα του παραδείγματος να προφέρει τη λέξη "προβλήτα", ο ερωτών θα αποτύπωνε τη λέξη αυτή στο μυαλό του σαν provlita και στη συνέχεια προβλίτα. Κι ίσως τη συσχέτιζε με κάποιο διαφημιστικό άκουσμα provi-otics κλπ...

  2. Νίκος avatar
    Νίκος 15/04/2010 12:32:59

    Και η νεοταξικη γνωσις ως η μονη αληθεια.

  3. Βιογόνος avatar
    Βιογόνος 15/04/2010 12:38:44

    Η "γνώση" είναι μια παραχώρηση του Υπουργείου στους δημάρχους, με αντάλλαγμα την στήριξη του Καλλικράτη. Καταργήθηκαν βλέπεται και τα στρατόπεδα που αποτελούσαν μέσο ανάπτυξης της υπαίθρου τη δεκαετία του 60.

  4. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 15/04/2010 12:41:31

    "από έναν απλό διαγωνισμό γνώσεων του ΑΣΕΠ"

    Συγγνώμην κ. Μπασαντή αλλά ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τις περισσότερες ειδικότητες ΔΕΝ είναι απλός. Το επίπεδο των εκπαιδευτικών που έχουν περάσει μέσω ΑΣΕΠ είναι σαφώς υψηλότερο από αυτούς που μπήκαν χωρίς ΑΣΕΠ στις περισσότερες περιπτώσεις.

    • KNWD avatar
      KNWD @ Αγανάκτηση 15/04/2010 15:40:10

      Διαφωνώ μαζί σου, γιατί κάποιος μπορεί να έχει πολλές γνώσεις αλλα να μην έχει μεταδοτικότητα. Και αυτό είναι το ζητούμενο στην εκπαίδευση. Το να μπορεί ο εκπαιδευτικός να μεταδίδει τις γνώσεις στους μαθητές.

      Εμένα άλλο σημείο της κριτικής του κ. Μπασαντή με προβλημάτισε.

      Συγκεκριμένα στο σημείο
      "Όμως, το σχέδιο εμφανίζει και έναν ιδιότυπο φετιχισμό στην τεχνολογία (διαδραστικότητα μέσων, τεχνολογικό σχολείο, κλπ)... "

      Σύμφωνα με τις θεωρίες μάθησης, η χρήση της τεχνολογίας αυξάνει ιδιαίτερα την εστίαση σε ένα θέμα και συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στη μάθηση. Επιφυλάσσομαι όμως να καταδικάσω αυτό το κομμάτι της κριτικής του, μια και δεν έχω διαβασει το προσχεδιο νόμου που δόθηκε απο το Υπουργείο Παιδείας

  5. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 15/04/2010 12:46:41

    "σε ένα χώρο που θα έπρεπε να κυριαρχούν οι άριστοι"

    Με μέσο καθαρό μισθό εκπαιδευτικού πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στα 1200 ευρώ καθαρά ας μην έχουμε αυταπάτες ότι θα προσελκυθούν "άριστοι".

    Οι "άριστοι" ως και πιο έξυπνοι θα παιδευτούν να δώσουν ΑΣΕΠ για να πάνε σε κανέναν δήμο, σε καμμιά πολεοδομία ή στο υπουργείο οικονομικών, όπου θα παίρνουν τα διπλά.

  6. Διαμαντής Μπασαντής avatar
    Διαμαντής Μπασαντής 15/04/2010 13:33:57

    Ορθώς σημειώνει με "αγανάκτηση" ο αναγνώστης πως το επίπεδο των εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ είναι πολύ υψηλότερο. Αποδέχομαι την ένσταση. Απλώς ήθελα να τονίσω την ανάγκη και της πρακτικής στην τάξη ως νέο και σημαντικό στοιχείο.

    Τώρα παρά τη δικαιολογημένη "αγανάκτηση" για τα χρήματα διαφωνώ. Οι "αριστοι" δεν πάνε μόνο για χρήματα. Καθηγητής σημαίνει και μεράκι. Καθηγητής σημαίνει πως δουλεύεις με ζωντανό υλικό: με παιδιά. Καθηγητής σημαίνει πως ανοίγεις δρόμους σε νέους, διευρύνεις ορίζοντες σε ανθρώπους. Καθηγητής σημαίνει και ενάμισυ-δύο μήνες το καλοκαίρι και ένα μήνα (Χριστούγεννα-Πάσχα)διακοπές.

    Μην τα κάνουμε όλα χρήματα. Υπάρχει η αναζήτηση, αλλά και η προσφορά σε είδος...

    Και για να μην σε "αγανακτώ" να σου πως ότι κάποτε πήγα για καθηγητής στη Μέση Εκπαίδευση (με το πρώτο πτυχίο μου) και ήταν τόσα τα μέσα που χάθηκα και τα παράτησα. Αργότερα πήγα και για καθηγητής πανεπιστημίου (εκεί αν και δίδαξα στο ένα ΑΕΙ 3 χρόνια και έκανα και τον συνεργάτη στο άλλο για 4 χρόνια ήταν ακόμα περισσότερα τα μέσα που τα έφτυσα και έφριξα.

    Σήμερα κερδίζω περισσότερα. Κάνω πιο πολλά επιστημονικά ταξίδια στο εξωτερικό και πιο πολλές επιστημονικές παρουσιάσεις. Όμως δεν αφήνω ευκαιρία να μην πάω και χωρίς χρήματα στην άκρη της γης για μια διάλεξη. Και όταν καμιά φορά όταν συνεργάζομαι με νέους εδώ και αλλού με πιάνει ένα ιερό πάθος που κάθομαι ώρες και τους εξηγώ και δίνω βιβλιογραφία και...
    Μέχρι και στο γυμνάσιο της κόρης μου στέλνω φάκελο για το εκπαιδευτικό σκέλος μιας εκδρομής στο οποίο η καθηγήτρια τους δεν προτοίμασε τίποτα πέρα από τα αεροπλάνα και τα πούλμαν. Τρέλα θα μου πεις. Ίσως. Αλλα δάσκαλος ή καθηγητής (οποιάσδηποτε βαθμίδας) είναι λίγο τρέλα και πολύ μεράκι... Ρώτα και αυτόν που πήγε μόνος του στους "Καλάς"... και τον έπιασαν οι ταλιμπάν...

    • Αγανάκτηση avatar
      Αγανάκτηση @ Διαμαντής Μπασαντής 15/04/2010 13:58:48

      Δεν διαφωνώ με αυτά που γράφετε αλλά κάποτε σε αυτή τη χώρα θα πρέπει να οργανωθούμε σωστά και να μην επαναπαυόμαστε μόνο στο μεράκι και στο φιλότιμο του Έλληνα.

      Υ.Γ.
      Το Αγανάκτηση το χρησιμοποιώ γενικά και δεν έχει να κάνει με συγκεκριμένη "αγανάκτηση" για αυτά που γράφετε.

    • effie B. avatar
      effie B. @ Διαμαντής Μπασαντής 15/04/2010 14:03:51

      Δασκαλος σημαίνει ΒΑΣΙΚΑ μεράκι. Απο την πρωτοβαθμια ως την τριτοβαθμια εκπαιδευση! Δεν ειναι ολα χρηματα και δεν ειναι ολοι ιδιοι.
      Στην ελληνικη επαρχια αλλα και στο κεντρο υπαρχουν (αληθεια) δασκαλοι με ολοι την σημασια της λεξης. Το ιδιο και στα πανεπιστημια. Δεν χρειαζεται να παμε τοσο μακρια στην ανατολη!
      Βεβαια υπαρχουν και αυτοι που προαναφερατε... Και ειναι πολλοι!!

    • Αγανάκτηση avatar
      Αγανάκτηση @ Διαμαντής Μπασαντής 15/04/2010 14:30:06

      @effie B.
      "Δασκαλος σημαίνει ΒΑΣΙΚΑ μεράκι"

      Καλά τα λες effie αλλά το μεράκι τελειώνει για τον οικογενειάρχη εκπαιδευτικό όταν τελείωνει και ο μισθός του μόνο με τη δόση του στεγαστικού και τους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ και του δήμου.

      • effie B. avatar
        effie B. @ Αγανάκτηση 15/04/2010 19:46:37

        Αγαπητε Αγανακτηση,

        εχεις απολυτο δικαιο. Οι μισθοι των εκπαιδευτικων γενικοτερα ειναι πολυ ευτελισμενοι (συγκριση με τους ανιστοιχους μισθους στην Κυπρο προκαλει ηλιγκο!!). Ομως, υπαρχουν και ηρωες!!!
        Απο την αλλη μερια, υπαρχουν και παρα πολλοι που θεωρουν την βασικη τους διδασκαλικη υποχρεωση, παρεργο. Τα ιδιαιτερα, ξερεις....Ευτελισμος παντου.... Γι'αυτο, αστα να πανε...
        Ας κρατησουμε λιγο την αισιοδοξια μας και εναν ανερματιστο ρομαντισμο, μερες που ειναι.......

  7. http://neotera.wordpress.com avatar
    http://neotera.wordpress.com 15/04/2010 14:00:49

    Ναι, αλλά τον άφησαν χωρίς λύτρα κι εκεί μεγαλείο υπάρχει, ίσως γι αυτό τα βρήκαν στην τελική. Ασχετο. Οταν ακίζεται και χαμογελά με νόημα η Διαμάντω η Μπίλντεμπεργκ τι αιστάνεστε ?
    Το ξέρω είναι ένα ερώτημα απλού ρεπόρτερ της τηλεόρασης, αλλά έχει νομίζω τη σημασία του.

  8. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 15/04/2010 14:39:48

    Μετά την προσχηματική και εικονική διαβούλευση, μετά την απόπειρα μετάθεσης ευθυνών με την δήθεν ανάθεση της μελέτης του νομοσχεδίου σε ιδιωτική εταιρία, μετά από μήνες παραπλάνησης - παραπληροφόρησης των εκπαιδευτικών με τις υποσχέσεις του υπουργείου για μεταβατικές περιόδους και πλουμιστά φύκια με μεταξωτές κορδέλες φτάσαμε στην ανακοίνωση αυτού του πρωτοφανούς πολιτικού ανοσιουργήματος που ονομάζεται πολυνομοσχέδιο για την αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού το οποίο έχει σε πρώτη προτεραιότητα την εξόντωση των εκπαιδευτικών που για χρόνια προσέφεραν υπηρεσίες στο δημόσιο σχολείο.
    Η ωμή αλήθεια είναι ότι το νομοσχέδιο προκαλεί τεράστια κοινωνική αναστάτωση,
    για κανένα λογο δεν έχει το δικαίωμα ο κάθε πολιτικός που πάει στο υπουργείο παιδείας να νομιμοποιεί την εξουσιαστική του υπόσταση στην πλάτη των εκπαιδευτικών, για να δημιουργήσει στη συνέχεια τη δική του στρατιά έκτακτου προσωπικού μέσα από τη διαβλητή διαδικασία των γραπτών εξετάσεων του ασεπ! ,
    με λιγα λόγια, το νομοσχέδιο υπηρετείται την αρχή ‘’πρώτα το μπάχαλο’’ από τη μια πλευρά χαμηλώνει τις απαιτήσεις στο υποψήφιο φοιτητή και από την άλλη αυξάνει τις απαιτήσεις στον υποψήφιο εκπαιδευτικό με ένα σύστημα διορισμών που δεν πληροί τους ορούς της αντικειμενικής πρόσληψης αλλά κυρίως αυτούς της αξιοκρατίας! Πλέον για να εισαχθεί κανείς στο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να έχει γνωστό απο υπουργό και πάνω και αν…

    *ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ.
    Οι αναπληρωτές και ο μεγάλος αριθμός ωρομισθίων τα τελευταία 10 χρόνια είναι γνωστό αποτελούν σημαντικό μέρος των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε όλες τις βαθμίδες και τους τύπους της δημόσιας εκπαίδευσης.
    Οι ανάγκες αναπλήρωσης θα υπάρχουν πάντα, επειδή πάντα θα δημιουργούνται λειτουργικές ανάγκες.
    Οι ανάγκες αναπλήρωσης μπορεί να οφείλονται σε διάφορους λόγους: π.χ. α) Γονική άδεια, β) Άδεια επαπειλούμενης κύησης, γ) Άδεια λοχείας και κύησης, δ) Εκπαιδευτικές άδειες, ε) Αποσπάσεις σε άλλες υπηρεσίες του ΥΠ.Ε.Π.Θ., στ) Αποσπάσεις σε άλλες υπηρεσίες και ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ εκτός του ΥΠΕΠΘ., ζ) Αποσπάσεις εξωτερικού, η) Αναπληρώσεις στελεχών εκπαίδευσης και στελέχη υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου (προϊστάμενοι διευθύνσεων και γραφείων εκπαίδευσης, προϊστάμενοι φυσικής αγωγής, σχολικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι εκπαίδευσης εξωτερικού, υπεύθυνοι εκπαιδευτικών θεμάτων των διευθύνσεων εκπαίδευσης, υπεύθυνοι τομέων, θ) Μακροχρόνιες άδειες ασθένειας, ι) Άδειες άνευ αποδοχών, ια) Εκπαιδευτικοί που φοιτούν σε προγράμματα ενδοϋπηρεσιακής μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης. κ.α.

    Οι περισσότεροι από τους παραπάνω λόγους είναι μη προβλέψιμοι

  9. maquis avatar
    maquis 15/04/2010 15:20:07

    Aλλο ενα μπουμπούκι του κομματικού απαρατσικ - (εδω ειναι ΠΑΣΟΚ αλλά παιζει το ιδιο και ΝΔ να ηταν)Κοζάνη>Θεσσαλονίκη>Λωζάνη>Αθήνα. Τώρα καπως τα μιλάει τα αγγλικά πια, συχνάζει Βαλαωρίτου και περιξ. Αλλη μια κομματική καριερίστρια που ασελγεί στην πολύπαθη Παιδεια, οπως όλοι οι πριν απο αυτήν. Αναρωτιέστε για την κοινωνική-πολιτιστική πραγματικότητα (και πολιτικη); Δειτε τι Παιδεια έχουμε τις τελευταίες δεκαετίες και θα καταλάβετε. Παπανούτσος, Ακρίτας θυμαται κανείς; Ειδαμε ακόμα και τον Αρη υπουργό Παιδείας.

  10. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 15/04/2010 15:20:50

    Αρχαίε,
    τί είναι αυτό πού είδα;Χρόνια πρίν είχα διαβάσει στόν Δαυλό γιά τήν Ταινία αυτή.Θά τό δώ όλο.Πολύ ενδιαφέρον.
    Αμα είσαι μορφωμένος αλά Διαμαντοπούλου θά σέ κυβερνούν διά τού φόβου.Αυτό είναι τό ζητούμενο.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Kὀριννα 15/04/2010 15:25:40

      Κόριννα, έχει ήδη αρχίσει. Δες πόσα προγράμματα στην τιβι είναι η καταστροφή του πλανήτη ή του ...γαλαξία. Τρομολαγνεία για υποταγή, και εθελούσια πληρωμή φόρων. Αποδόμηση της νυν θρησκείας και φτιάξιμο καινούργιας, που θα χρεώνει πιο αποτελεσματικά. Εάν έχεις καιρό, διάβασε και το 1984, είναι εξαιρετικά επίκαιρο.

  11. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 15/04/2010 15:58:14

    T.V δέν παρακολουθώ συχνά,προτιμώ τό διαδίκτυο γιά ενημέρωσι.Τό 1984,άρχισα νά τό βλέπω καί ψυχοπλακώθηκα τόσο πού τό άφησα στήν μέση.Τό δέ βιβλίο τό διάβασα καί αυτό μισό.Ηταν όμως αρκετό,καί από ό,τι έχω ακούσει γνωρίζω τήν συνέχεια τού έργου.
    Λές νά έχει δίκιο ό Σολομώντας,πού λέει στίς παροιμίες του: όστις προσθέτει γνώσιν προσθέτει πόνον;
    Νά γιατί ή Διαμάντω μάς θέλει άνευ γνώσεων,γιά νά μή πονάμε!

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Kὀριννα 15/04/2010 16:06:24

      αν το 1984 το έχεις διαβάσει ή δει μόνο μέχρι την μέση, να το τελειώσεις.

  12. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 15/04/2010 16:14:13

    Νά τό τελειώσω μέσα στό καλοκαίρι πού ό καιρός είναι καλός καί δέν θά ψυχοπλακωθώ;Στήν παραλία θά είναι καί καλλίτερα,τί λές;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Kὀριννα 15/04/2010 16:22:26

      Κόριννα,
      Οχι τέτοια βιβλία για την παραλία!

  13. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 15/04/2010 16:29:06

    Εν τάξει,πάω καί σέ κάτι φίλους στά Αροάνια όρη.Εκεί μέ τήν παρέα,όπου καί θά τό συζητήσουμε.

  14. Kostas avatar
    Kostas 15/04/2010 16:58:14

    Συμφωνώ με τον κ. Μπασάντη σε πολλά από αυτά που αναφέρει και είναι αλήθεια ότι το σχέδιο του Υπουργείου φαίνεται να θέλει να φέρει σημαντικές αλλαγές στην Εκπαίδευση.

    Για ένα πράγμα όμως θα ήθελα να εκφράσω επιφυλάξεις. Αναφέρει ο κ. Μπασάντης:
    "...Όμως το υπό κρίση σχέδιο πάει αντίστροφα. Πρώτα επιχειρεί να οργανώσει το νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο. Και μετά θεωρεί πως θα έρθει η ώρα του πανεπιστημίου… Είναι προφανές πως στο υπουργείο Παιδείας δεν ξέρουν πως η εκπαίδευση είναι αντεστραμμένη πυραμίδα. Θέλουν μάλλον να «κόψουν δρόμο» μιας και μέχρι να φτιάξουν τα πανεπιστήμια θα πάρει χρόνο. Και ακόμα περισσότερο χρόνο θα πάρει να βγάλουν σωστούς δασκάλους..."

    Νομίζω ότι πάρα πολλές σύγχρονες μελέτες (στις οποίες βασιζόταν και ένα ξένο report (αν θυμάμαι ήταν της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) που είχε πέσει στα χέρια μου πριν 1-2 χρόνια και το οποίο έκανε μία επισκόπηση διάφορων εκπαιδευτικών συστημάτων) δείχνουν ακριβώς το αντίθετο.

    Δηλαδή ότι το πιο σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης στην ουσία βρίσκεται στο νηπιαγωγείο και κυρίως στο δημοτικό. Με άλλα λόγια εκεί είναι που δίνονται όλες οι βάσεις που θα κάνουν ένα παιδί να αναπτύξει την κρίση του, να αναπτύσει τις δεξιότητές του, κτλ. Και για αυτό από εκεί πρέπει να ξεκινάνε οι πιο σημαντικές μεταρρυθμίσεις στα εκπαιδευτικά συστήματα (ώστε να μεγιστοποιείται το αποτέλεσμα (της μεταρυθμιστικής προσπάθειας) ως προς τη βελτίωση της εκπαίδευσης).

    Επειδή όμως δεν είμαι ειδικός στο αντικείμενο, θα παρακαλούσα όποιον γνωρίζει το θέμα (σε βάθος) να μας διαφωτίσει...

  15. Διαμαντής Μπασαντής avatar
    Διαμαντής Μπασαντής 15/04/2010 17:40:06

    Μερικές απαντήσεις στους φίλους που σχολίασαν

    Για Kostas,

    Για να φτιάξεις νηπιαγωγείο, δημοτικό ή γυμνάσιο θέλεις πριν να φτιάξεις καλό πανεπιστήμιο που θα βγάζει σωστούς εκπαιδευτικούς. Ας πούμε πως ξεκινάς από το νηπιαγωγείο. Οι νηπιαγωγοί σου θα πρέπει να ξέρουν, νε έχουν εκπαιδευτεί, να έχουν καταλάβει τα λάθη του παρελθόντος και τις νέες προτάσεις για το μέλλον. Συνεπώς το πανεπιστήμιο είναι προϋπόθεση για τον καλό νηπιαγωγό ή τον καλό καθηγητή…

    Αυτή η διαδρομή ίσχυε και ισχύει σε όλα τα αναπτυγμένα εκπαιδευτικά συστήματα. Η Αμερική θεωρείται πρωτοπορία χάρη στα πανεπιστήμια της. Η Αγγλία θεωρείται κλασική χάρη στα πανεπιστήμια της, αλλά και χάρη στην πείρα των κολεγίων της που ενσωμάτωσαν μετά από βάσανο τους όποιους νεωτερισμούς στο μέτρο που συνδυάστηκαν με το έργο τους…

    Είναι άλλο να λες ότι το παιδί ξεκινά από το σωστό νηπιαγωγείο (σωστό) και άλλο να λες πως το εκπαιδευτικό σύστημα αναδιατάσσεται και προχωρά από το νηπιαγωγείο (λάθος). Εδώ γράφω για το σύστημα που φτιάχνει εκπαιδευτικούς και όχι για τη μαθησιακή διαδικασία…

    Για Αγανάκτηση,

    Το κατανοώ. Και εγώ με λογοπαίγνιο απάντησα. Και ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σας…

    Για KNWD,

    Δεν λέμε κάτι διαφορετικό. Η χρήση της τεχνολογίας όντως αυξάνει την διαδικασία μάθησης. Ο υπολογιστής επανέφερε από την πίσω πόρτα την αναλυτική σκέψη μιας και συνεπάγεται γράψιμο και ανάγνωση κειμένων. Εκεί που η τηλεόραση ανέδειξε τις εικόνες, τη συσχετιστική σκέψη (και τη διασκέδαση) ο υπολογιστής έφερε πίσω το γραφή, την αναλυτική σκέψη (και την επίπονη και παραγωγική προσπάθεια).

    Φοβάμαι πως διακρίνω από την όλη παρουσίαση στο σχέδιο της κ. Διαμαντοπούλου ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνική του υπολογιστή και όχι στο περιεχόμενο. Μακάρι να κάνω λάθος. Μην ξεχνάτε όμως πως κρίνουμε ένα σχέδιο όχι ένα νομοσχέδιο. Για τον λόγο αυτό δεν είμαι κατηγορηματικός, αλλά σκεπτικιστής. Μακάρι να κάνω λάθος. Ας περιμένουμε…

  16. Μαύρος Ιάκωβος avatar
    Μαύρος Ιάκωβος 15/04/2010 18:01:45

    Η παιδεία θα πηγαίνει όλο και χειρότερα όσο υπάρχουν αριβίστες υπουργοί,κομματόσκυλα συνδικα-ληστές και άτομα τύπου Δραγώνα και Ρεπούση που κινούν τα νήματα.Δεν διώκεται μόνο η γνώση ώς αίρεση αλλά και οτιδήποτε είναι φρέσκο,καινοτόμο,όμορφο....Εγώ είμαι ένας επιτυχών(τρομάρα μου) εκπαιδευτικός που δεν πρόκειται να διοριστώ ποτέ!!Έδωσα έναν διαγωνισμό που κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι η απόλυτη ξεφτίλα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.Στείρα γνώση,παπαγαλία,ερωτήσεις που δεν έχουν καμία σχέση με την ουσιαστική εκπαίδευση και τις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου.Δείτε τις ερωτήσεις προηγούμενων διαγωνισμών κ θα γελάσετε με την ψυχή σας...Αυτού του είδους τα πυροτεχνήματα που προωθεί το υπουργείο έναι καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς...Θα λυθεί το ζήτημα της παιδείας με τους διαδραστικούς πίνακες κ τις οθόνες;Είμαστε σοβαροί;Έχετα πάει να δείτε τα σχολικά κτίρια σε τι άθλια κατάσταση είναι;Στη Θεσσαλονίκη η κατάσταση είναι κωμικοτραγική με τις διπλοβάρδιες και τις προκάτ σχολικές αίθουσες....Θα βελτιωθεί η παιδεία με τα τμήματα των 30 μαθητών που μας γυρίζουν 40 χρόνια πίσω ή μήπως με τη διάταξη που ορίζει οτι οι καθηγητές θα μπαίνουν στις τάξεις μέχρι τα 67 τους χρόνια.Φανταστείτε την εικόνα ένας παππούς να διδάσκει σε 16χρονους να τους πει τι κ με τι διάθεση;Όσο για την αξιολόγηση εκεί είναι η μεγάλη απάτη.Θα κρίνονται αν οι καθηγητές είναι ικανοί απο ποιόν, απο τη Διαμαντοπούλου κ τον Πανάρετο;Εσείς πιστεύετε θα προτιμούνται οι άριστοι ή μήπως οι αρεστοί;Λίγες μέρες πριν σε μια εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας βραβεύονταν κάποιοι καθηγητές που υποτίθεται παρουσίαζαν καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες π.χ. κατασκευή ρομπότ με έπαθλο εκπαιδευτικά ταξιδάκια κ διευθυντικές θέσεις...Την ίδια ώρα στο ακροατήριο ορισμένοι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που δουλεύουν να ζήσουν οικογένειές και αμείβονται με το ποσό των 400 ευρώ το μήνα,ξεδίπλωσαν ένα πανό και ζητούσαν την καταβολή των δεδουλευμένων τους.Οι άνθρωποι που μορφώνουν τα παιδιά σας,που αφήνουν τις οικογένειές τους για να πάνε στο πιο απίθανο μέρος της ΕΛΛΑΔΑΣ έχουν να πληρωθούν απο τον Σεπτέμβριο!!!Η αντίδραση της ''δημοκρατικής'' υπουργού ήταν να καλέσει την προσωπική της φρουρά να τους πετάξει έξω και όταν οι αστυνομικοί είδαν οτι δεν τους έπαιρνε η υπουργός είπε στο ακροατήριο τα εξής:''Οι άξιοι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που βρίσκονται πάνω στη σκηνή και βραβεύονται κ όχι εσείς που διαμαρτύρεστε αμαυρώνοντας αυτοί την εκδήλωση.Αν αυτό δεν είναι ορισμός του κοινωνικού ρατσισμού τότε τι είναι;Δηλαδή κυρία μου είναι άξιοι αυτοί που παίρνουν τις εκπαιδευτικές άδειες,πηγαίνουν ταξίδια και κάνουν δημόσιες σχέσεις με την υπουργό και όχι οι εκπαιδευτικοί που ματώνουν καθημερινά,αναγκαζόμενοι να πηγαίνουν σε 2-3 σχολία για να μαζέψουν καμία ώρα και τους έχετε απλήρωτους;Βρεγμένη σανίδα που θέλετε.Όσο για τη βάση του δέκα καταργείται για την εξυπηρέτηση μικροπολιτικών σκοπών..Η Κοζάνη άδειασε με αυτό το μέτρο,ας επαναφέρουμε την προηγούμενη κατάσταση και δεν πάει να πνιγεί η παιδεία....

  17. Νικηφόρος Ουρανός avatar
    Νικηφόρος Ουρανός 15/04/2010 20:30:03

    Το νέο νομοσχέδιο έχει ίσως προβλήματα που πρέπει να συζητηθούν . Και αυτό γίνεται με τον σχολιασμό του αρθρογράφου. Σ' αυτήν την συζήτηση επιτρέψατέ μου να συνεισφέρω μόνο σε ένα σημείο. Στην προϋπόθεση παιδαγωγικών γνώσεων για τον διορισμό κάποιου επιστήμονα στην εκπαίδευση. Θα φέρω παράδειγμα από την Ολλανδία. Ασφαλώς θα υπάρχουν παρόμοια και από άλλες χώρες. Η κόρη μου εγκαταστάθηκε στην Ολλανδία και κάνοντας χρήση του δικαιώματος ελεύθερης εγκατάστασης ζήτησε να διορισθεί στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με το πτυχίο αγγλικής φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών ( βαθμός άριστα)και την γνώση της ολλανδικής γλώσσας. Της είπαν ότι δεν μπορεί να διορισθεί διότι δεν έχει ειδίκευση στα παιδαγωγικά. "Μπορεί να είστε άριστη ως φιλόλογος αγγλικής, αλλά είστε για την κατάρτισή σας. Εμείς χρειαζόμαστε όχι μόνο καλούς επιστήμονες αλλά και καλούς δασκάλους". Έτσι έκανε δυο μεταπτυχιακά ένα στο Leiden και άλλο στην Ουτρέχτη και έκανε Μάστερ στην ειδική διδακτική του μαθήματος και μάλιστα στο γνωστικό αντικείμενο "διδασκαλία αγγλικής ξένους μαθητές" . Το αναφέρω γιατί μου έκανε εντύπωση η θέση τους πως θέλουν καλούς δασκάλους. Και δάσκαλος δεν γίνεσαι μόνο με το πτυχίο της επιστήμης σου.
    Για να συμπληρώσω και κάτι που έχει αξία. Ο μισθός της είναι καθαρός στα 1800 ευρώ και είναι φέτος η δεύτερη χρονιά της. Άραγε πόσο μακριά είναι οι δικοί μας μισθοί ;

  18. Κάποιος. avatar
    Κάποιος. 15/04/2010 21:49:06

    Εξετάσεις κάθε χρόνο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Πανελλήνιες Εξετάσεις, εξετάσεις κάθε εξάμηνο για 4-5 χρόνια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για μερικούς στην συνέχεια Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά, διαγωνισμός ΑΣΕΠ με χαοτική ύλη επί παντός επιστητού σε 6 ενότητες (3 γνωστικά αντικείμενα,Γενική Διδακτική,Ειδική Διδακτική,Ψυχοπαιδαγωγικά) για μερικές δεκάδες θέσεις ανάμεσα σε δεκάδες χιλιάδες υποψηφίους, αγώνας χρόνων για να μαζέψεις ώρες για την αναγκαία προυπηρεσία και κάποια στιγμή αν είσαι τυχερός έρχεται ο διορισμός.

    Εξω από τον χορό κ.Μπασαντή ο καθένας μπορεί να λέει πολλά τραγούδια ως προς την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

    Ξέρετε πολλούς τομείς του δημόσιου ή το ιδιωτικού τομέα που για να εργαστεί κάποιος πρέπει να περάσει από τόσες συμπληγάδες ;
    Απλός o διαγωνισμός του ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών κ.Μεσαντή ;
    Εχετε συμμετάσχει σε κάποιον ή μόνο διαβάζετε τα θέματα από τις εφημερίδες ;
    Τις ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών σε οργανικές θέσεις σε πολλά σχολεία,τις τάξεις των 30+ μαθητών,τις "υποχρεωτικές" υπερωρίες για να καλυφθούν τα κενά τις γνωρίζετε ή πληροφορείστε μόνο από τα κρατικά δελτία ειδήσεων και τις ανακοινώσεις του υπουργείου ;
    Οι άριστοι πάλι ποιοι ακριβώς είναι, αυτοί που πήραν τα πτυχία τους με δίδακτρα σε κάποιο ακριβό ιδιωτικό εκπαιδευτήριο ή κολλέγιο και στην συνέχεια εξαγοράζοντας το master τους σε κάποιο κολλέγιο της Αγγλίας της Ιταλίας ή της Ανατολικής Ευρώπης με καθηγητές επί πληρωμή στην Ελλάδα για να τους γράφουν τις εργασίες τους ;

    Οσον αφορά την θέση σου ότι :"Σε ένα σχολείο «αρίστων» η χαρά υπάρχει μόνο στην επίτευξη του όποιου μαθησιακού ή εκπαιδευτικού στόχου.", δείχνει πόσο άσχετος είσαι με την εκπαίδευση.
    Τους Piaget,Vygotsky,Pestalozzi,Dewey,Neil τους έχεις ακουστά ;

  19. ΣΜΠΟΥΛΝΤΟΥΜ avatar
    ΣΜΠΟΥΛΝΤΟΥΜ 15/04/2010 22:08:44

    ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ, ΕΓΩ ΞΕΡΩ ΟΤΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ.
    ΓΙΑΤΙ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ; ΚΟΙΤΑΩ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΤΙΠΟΤΑ.

  20. Διαμαντής Μπασαντής avatar
    Διαμαντής Μπασαντής 15/04/2010 23:03:33

    Για Κάποιον,

    Δεν ξέρω ειδικά τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Το ότι είναι διαγωνισμός γνώσεων δεν το αμφισβητεί κανείς. Για την εμπειρία των εκπαιδευτικών κάτι λέει το σχέδιο. Και αυτή την επιπλέον θεώρηση του σχολιάζω. Το σχέδιο εδώ κρίνεται επί της αρχής. Για τις ιδέες του. Όπως βλέπεις άλλος πιο πάνω θέτει τα της εμπειρίας και της διδασκαλίας της παιδαγωγικής στην Ολλανδία περιγράφωντας μια άλλη εμπειρία. Τέλος πάντων ο καθένας έχει την άποψη του. Κατανοώ τη δυσάρεστη εμπειρία σας. Δεν τίθεται όμως προσωπικά η κριτική. Κι εγώ είχα δυσάρεστες εμπειρίες αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο του σχολίου...

    Τώρα για τη "χαρά", τον Πιαζέ και όλα τα άλλα συναφή για τα οποία με αποκαλείτε "άσχετο". Επιτρέψτε μου να συνεχίσω μετά από αρκετά χρόνια εμπειρίας να θεωρώ μερικές απόψεις της αγγλοσαξονικής σχολής πιο επιτυχημένες διαχρονικά από κάποιες άλλες ευρωπαϊκές που δεν ξεπέρασαν ποτέ τα όρια των χρόνων που διατυπώθηκαν...

    Καθένας έχει τις δικές του ιδέες. Μόνο που τα δεδομένα λένε πως κάποιες από αυτές δεν προχώρησαν...

  21. Θεόδωρος avatar
    Θεόδωρος 16/04/2010 03:16:11

    Η κατάντια της χώρας είναι προδιαγεγραμμένη απο χιλιετιρίες. Ο Σωκράτης μας είπε οτι οι γνώσεις είναι μέσα μας. Ο σωκράτης είπε τα πάντα για το γνώθι σε αυτόν. Δηλαδή η αυτογνωσία είναι το κλειδί για όλη την μάθηση η οποία εμπεριέχεται στο Θείο. Με την αυτογνωσία και τον διαλογισμό δεν χρεθιάζεται ένα άτομο άδεια ή προδιαγραφές απο οποιονδήποτε για το τι και πως θα το μάθει. Εάν οι γονείς μάθουν αυτή τυην αλήθεια θα οδηγήσουν και τα παιδιά τους στον σωστό δρόμο. Με την αυτογνωσία όταν ασκηθείς σωστά απο κτάς και το δαιμόνιο του Σωκράτη που σε οδηγεί στον σωστό δρόμο.
    Με πολύ αγάπη για μια νέα Ελλάδα.
    Εά συμφωνείε μπορείτε να με βρείτε.
    Θεόδωρος Ευσταθίου

  22. Κάποιος. avatar
    Κάποιος. 16/04/2010 03:35:41

    Οι εμπειρίες που περιγράφω ταυτίζονται μ' αυτές δεκάδων άλλων χιλιάδων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
    Ηδη εδώ και χρόνια η προυπηρεσία συνυπολογίζεται στα μόρια που συγκεντρώνει κάποιος από τον ΑΣΕΠ προκειμένου να διοριστεί.
    Δηλαδή ένας εκπαιδευτικός που έχει χρόνια πανεπιστημιακών σπουδών, εξετάσεων, διαγωνισμών και προυπηρεσία δεκάδων μηνών τι άλλο θα πρέπει να κάνει για να θεωρείται άξιος για να διοριστεί, να καταπίνει φωτιές ή να βγάζει λαγούς από καπέλα ;
    Και μιλάμε για μια δουλειά που ούτως ή άλλως δεν πληρώνεται καλά.
    Ειδικά ως ωρομίσθιος ή αναπληρωτής μπορεί να χρειαστεί να βάζεις και χρήματα από την τσέπη σου προκειμένου να φτιάξεις μια καλή προυπηρεσία και να μετακομίζεις κάθε χρόνο από επαρχία σε επαρχία.

    Το πρόβλημα της εκπαίδευσης δεν είναι οι κακοί καθηγητές.
    Ο καθηγητής διδάσκει αυτό που καθορίζει το υπουργείο με βάση τα προγράμματα σπουδών και τα σχολικά εγχειρίδια.
    Με τις παρεχόμενες υλικοτεχνικές υποδομές, τα υπάρχοντα σχολικά εγχειρίδια και τα υφιστάμενα προγράμματα σπουδών ποια είναι τα περιθώρια ενός καθηγητή να εφαρμόσει πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας και οργάνωσης της ύλης ;
    Εδώ σε πολλές περιπτώσεις για να δώσουν μια απλή φωτοτυπία στους μαθητές τρέχουν έξω για να βρουν φωτοτυπάδικο ανοιχτό και συχνά και με δικά τους έξοδα.Και τις κιμώλιες καμιά φορά τις φέρνουν απ' το σπίτι τους.

    Η Διαμαντοπούλου όπως και οι προκάτοχοι της ξέρει ότι σε μερικούς μήνες ή σε λίγα χρόνια θα αλλάξει πόστο και τρέχει κάνοντας κάποιες κινήσεις εντυπωσιασμού προκειμένου να λέει ότι έκανε έργο για να γυαλίσει το προφίλ της.
    Εξατομίκευση της μάθησης, διαδραστικοί πίνακες, αξιολογησεις, αναπροσαρμογή βάσεων και τρίχες κατσαρές.
    Μια τεχνοκράτισσα είναι άσχετη από εκπαίδευση που νομίζει ότι το ελληνικό σχολείο είναι πολυεθνική επιχείρηση σε τριτοκοσμικη χώρα που αν αλλάξεις υπολογιστές, υπαλλήλους,προμηθευτές και κάνεις περικοπές θα είναι πιο αποδοτική.
    Ακούσατε να αναφέρονται όροι όπως διεπιστημονικά ή διαθεματικά προγράμματα σπουδών, σύγχρονοι μέθοδοι μάθησης και διδασκαλίας, νέες διδακτικές εφαρμογές, σχολικά εγχειρίδια, εργαστήρια, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, νέα μοντέλα διοίκησης σχολικών οργανισμών ;
    Ούτε τους ξέρει, ούτε την νοιάζει να τους μάθει.
    Πάρτε έναν διαδραστικό πίνακα και μερικά laptop,ρίξτε μέσα στην τάξη κι έναν φρεσκοαξιολογημένο καθηγητή σε τριάντα μαθητές για να τους προσέχει και εκσυχρονίστηκε η παιδεία μέσα σ'έναν χρόνο.
    Αυτά όσον αφορά την Διαμαντοπολου και τις εξαγγελίες της.

    Οσον αφορά τις προσωπικές μας απόψεις κ.Μπασαντή περί εκπαιδευτικών συστημάτων,μεθόδων διδασκαλίας κτλ δεν θα σχολιάσω περαιτέρω γιατί είναι ένα τεράστιο πεδίο που δεν εξαντλείται σε μερικές αράδες.
    Μόνο τα διαφορετικά μοντέλα μάθησης και τους τύπους σχολείων που έχουν υπάρξει διαχρονικά και το τι έχουν επιτύχει αν αρχίσω να αναφέρω δεν μου φτάνουν πολλές ώρες γραψίματος.

  23. Διαμαντής Μπασαντής avatar
    Διαμαντής Μπασαντής 16/04/2010 09:07:32

    Για Κάποιον,

    Χαίρομαι που μπαίνετε στην ουσία πέρα από χαρακτηρισμούς.

    Συμφωνώ μαζί σας στο ότι δεν φτάνει ο τεχνολογικός φετιχισμός που διαφαίνεται στο σχέδιο της κ. Διαμαντοπούλου για να έχουμε το νέο σχολείο.

    Ακόμα συμφωνώ πως υπάρχουν διαφορετικά μοντέλα σχολείων που αναπτύχθηκαν (κυρίως στην Ευρώπη) μετά τον Β' Παγκ. Πόλεμο και έδωσαν διαφορετικά αποτελέσματα. Δεν είναι εδώ ο χώρος να αναπτύξουμε τις διαφορές τους. Ας κρατήσουμε τον κοινό παρονομαστή πως πρέπει κάτι να κάνουμε. Και ας ξεκινήσουμε από το ποια μοντέλα κατάφεραν και πέρασαν τον "κάβο" της εποχής τους...

    Για την κ. Διαμαντοπούλου συμφωνώ επίσης πως και αυτή όπως και άλλοι βλέπουν μάλλον μέχρι το επόμενο πόστο. Μακάρι να κάνουμε λάθος, αλλά η μέχρι σήμερα πείρα αυτό διδάσκει. Όπως και η μέχρι σήμερα πείρα λέει πως αυτοί που "πειραματίζονται" με τη δημόσια παιδεία δεν έχουν παιδιά στο δημόσιο σχολείο...

    Για τους καθηγητές επίτρεψε μου να διαφωνώ ακόμα. Έχω παιδιά σε δημόσιοα σχολείο. Που θεωρείται και καλό. Και έχω μείνει άναυδος από την έλλειψη γνώσης και διάθεσης πολλών καθηγητών. Παράδειγμα: Εγώ προετοίμασα για το παιδί μου τον εκπαιδευτικό φάκελο μιας εκδρομής στο εξωτερικό... Απλά θα πήγαιναν να δουν με έναν ξεναγό την Πράγα, μια ακόμα μεσαιωνική πόλη της Ευρώπης... Δεν θα τους έλεγαν τίποτα για Κάφκα, Χάσεκ, Κούντερα. Δεν θα τους έλεγαν τίποτα για την Τσεχία του 20ου αιώνα και τη Συμφωνία του Μονάχου, για την άνοιξη της Πράγας και για τον Γιαν Πάλατς.

    Απλά θα πήγαιναν να δουν το παλάτι του Καρόλου και δύο γραφικές κομωπόλεις. Αν το ήξερα δεν θα έστελνα το παιδί μου. Το έμαθα και έμεινα άναυδος. Μετά προετοίμασα μέσα σε μια ώρα από το διαδίκτυο (cut & paste) ολόκληρο φάκελο (10 σελίδες) με κείμενα, φωτογραφίες για όλα.

    Του χρόνου είπαν (καθηγητές Ιστορίας παρακαλώ) πως θα τους πάνε Βαρκελώνη για να δουν την ...Γκουέρνικα (που όμως είναι στην Μανδρίτη!!!) και δεν ξέρουν που είναι! Και θα τους μιλήσουν με αφορμή την Γκουέρνικα για τον Β' Παγκ. Πόλεμο!!! (και όχι για τον Ισπανικό Εμφύλιο για τον οποίο έγινε η Γκουέρνικα!!!). Και φυσικά δεν ήξεραν (όταν τους ρώτησα) τον Γκαουντί και τα έργα του στη Βαρκελώνη, το μουσείο Μιρό, τις διαφορές Καταλανών και Κστιγιάνων, τον ρόλο της πόλης στον Ισπανικό Εμφύλιο... Δεν ήξεραν οι κυρίες ούτε την Μπαρτσελόνα...

    Έλεος με κάτι τέτοιους καθηγητές...

    Βλέπεις φίλε μου ο καθένας μας έχει διαφορετικές εμπειρίες από καθηγητές και "καθηγητές"...

    Εσύ περιγράφεις την καθημερινότητα του βιοπαλαιστή. Εγώ περιγράφω ένα "καλό δημόσιο σχολείο" και μελαγχολώ...

    Ευχαριστώ πάντως για τις παρατηρήσεις...

    • Κάποιος. avatar
      Κάποιος. @ Διαμαντής Μπασαντής 16/04/2010 10:04:21

      Λοιπόν μια και το φερε η κουβέντα θα σου πω κάτι για τις ξεναγήσεις.
      Το γνωρίζεις ότι για μια σχολική εκπαιδευτική εκδρομή για παράδειγμα στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης ή της Αρχαίας Αγοράς υποχρεωτικά την ξενάγηση πρέπει να την κάνει ξεναγός ;
      Το ίδιο προφανώς ισχύει και για το εξωτερικό.
      Επίσης για να μπορέσει να την κάνει ένας καθηγητής, αν χρειαστεί, θα πρέπει να έχει την ανάλογη ειδικότητα δηλαδή να είναι ιστορικός ή έστω φιλόλογος.
      Και εδώ πάμε στα μπαλώματα που γίνονται προκειμένου να καλυφθούν οργανικά κενά όπου ένας φιλόλογος κάνει από αρχαία και νέα έως ιστορία και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί χωρίς να έχει την απαραίτητη ειδίκευση.
      Ειδικά στην ιστορία της τέχνης υπάρχει συγκεκριμένη ειδικότητα στο πανεπιστήμιο.Δεν είναι απαραίτητο ένας κλασσικός φιλόλογος που ξέρει καλά την αρχαία και νέα ελληνική γραμματεία να γνωρίζει σε επίπεδο ξενάγησης, τι εκτίθεται σε κάθε μουσείο του εξωτερικού και τα έργα του κάθε καλλιτέχνη, ειδικά αν δεν βρίσκεται στην σχολική ύλη που το έχουν βάλει να διδάξει.
      Πολύ πιθανόν ωστόσο στην συγκεκριμένη περίπτωση που αναφέρεις να έπεσες πάνω σε κάποιους όντως αδιάφορους ή κακώς ενημερωμένους εκπαιδευτικόυς.Δεν αρνούμαι ότι υπάρχουν και αυτοί αλλά είναι άδικο να χαρακτηρίζουν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

      Οσον αφορά τα καλά δημόσια σχολεία δες το φινλανδικό εκπαιδευτικό μοντέλο.Μιλάμε για 100% δωρεάν παιδεία για όλους, με κορυφαίους εκπαιδευτικούς δείκτες παγκοσμίως.
      Για όποιον ενδιαφέρεται ας ψάξει στο διαδίκτυο.

  24. Κοντη Λιζα avatar
    Κοντη Λιζα 16/04/2010 10:34:04

    Και ο θαυμαστός καινούριος κόσμος του Χάξλέυ το ίδιο.

  25. Κοντη Λιζα avatar
    Κοντη Λιζα 16/04/2010 10:41:00

    Μπα δεν ήξερα ότι έτσι είπε ο Σάλομον. Ξέρω όμως αυτό που λένε οι Κινέζοι Πληροφοριακά δε αν και νομίζω ότι το ξαναείδα για τον Βιάλς ο Μεγάλος Αδελφός του 1984 είναι η Γουόλ Στρήτ.

    ν απω δε για το πονηματάκι περί παιδείας ότι όλοι οι αριστεριστές των φοιτητικών μου χρόνων έγιναν καθηγητές και ανήκουν στην ΟΛΜΕ. Βεβαίως έβαλαν και νερό στο κρασί τους και πολλοί είναι ΠΑΣΟΚες και ΚΚΕ οπότε πολύ απλά να συμπεράνω ότι με σάπια υλικά δεν μπορεί παρά σάπιο σύστημα θα φτιάξεις. Και τα γεγονότα φαίνεται να με δικαιώνουν...

  26. Κοντη Λιζα avatar
    Κοντη Λιζα 16/04/2010 11:19:42

    @Κάποιος.
    ...Λοιπόν μια και το φερε η κουβέντα θα σου πω κάτι για τις ξεναγήσεις.
    Το γνωρίζεις ότι για μια σχολική εκπαιδευτική εκδρομή για παράδειγμα στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης ή της Αρχαίας Αγοράς υποχρεωτικά την ξενάγηση πρέπει να την κάνει ξεναγός ; Το ίδιο προφανώς ισχύει και για το εξωτερικό....

    Ακριβώς! Ο νόμος έχει γίνει για να περιχαρακώσει τα διακιώματα μιας συμμορίας γιατί περί συμμορίας πρόκειται. Η οποία για να μην σας πολυλογώ για δυό ώρες ξενάγηση χρεώνει 120 μαύρα ή 160 με απόδειξη (χώρια τα τυχερά που σίγουρα υπάρχουν αν έχουμε να κάνουμε με γαλαντόμους). Τυχαίνει να έχω φίλους μάσα στην συμμπρία οι οποίοι μου είπαν κάποιες από τις λεπτομέρειες. Επιπλέον αυτή η συμμορία δεν θέλει αλλοδαπούς με την δικαιολογία ότι έχουμε μεγάλη ιστορία και πρέπει να κάνουμε τρία χρόνια σπουδών με παρακολούθηση για να μπορούμε να δώσουμε εξετάσεις ενώ οι αντίστοιχοι ξεναγοί του εξωτερικού κάνουν μόνο δύο. Η ίδια νοοτροπία της συντεχνίας καλλιεργείται και σε άλλους τομείς όπου οι συμμορίες συνασπίζονται σε σύλλογο ο οποίος αναλαμβάνει να περιφρουρήσει τα συμφέροντα των μελών του από όσους έχουν ανάλογα προσόντα αλλά απλά δεν είχαν την ίδια πορεία στη ζωή. Εντελώς συμπτωματικά όμως έχω διαπιστώσει πως οι κουτόφραγγοι είναι σε θέση να γνωρίζουν λεπτομέρειες από την ιστορία μας που πολύ συχνά τις αγνοούμε.

    Όντως ο περιορισμός για την ξενάγηση στο εσωτερικό αρχαιολογικών ή ιστορικών χώρων ισχύει και αλλού όπως πχ για την Γαλλία που γνωρίζω καλά. Η διαφορά είναι ότι στην Γαλλία το δικαίωμα του ξεναγού είναι ανοιχτό σε όλους που έχουν την γνώση της γλώσσας και έχουν περάσει στις εξετάσεις για το πτυχίο με την διαφορά ότι το δικαίωμα στις εξετάσεις είναι ανοιχτό για όλους είτε έκαναν είτε δεν έκαναν την διετή φοίτηση στην αντίστοιχη σχολή πράγμα που δεν γίνεται στην Ελλάδα.

  27. Dimitrios avatar
    Dimitrios 16/04/2010 12:33:54

    Δυστυχώς KNWD, η μεταδοτικότητα του εκπαιδευτικού δεν μπορεί να ελεγθεί με απόλυτα κριτήρια. Και πέρα από αυτό, ένας εκπαιδευτικός, με την πάροδο του χρόνο θα αναπτύξει τη μεταδοτικότητά του και τις εκπαιδευτικές τεχνικές που χρησιμοποιεί. Δεν είμαι φανατικός του ΑΣΕΠ, αλλά με τον ΑΣΕΠ, τουλάχιστον ξέρεις ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν γνώσεις...

    Γενικότερα, βαδίζουμε προς μια εκπαίδευση μάζας, όπου μάλλον θα μας μαθαίνουνε "τι τους αρέσει, να νομίζουμε ότι μας αρέσει, να μαθαίνουμε".
    Νεοέλληνα είσαι χάλια... Από το '74 και μετά είμαστε πρόβατα και συμφεροντολόγοι.
    Και ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΚΑ, πάμε κατα διαόλου...

  28. Darthiir the Abban avatar
    Darthiir the Abban 16/04/2010 13:43:21

    Το θέμα είναι πως για να δουλέψει αυτή η "ανάστροφη πυραμίδα" πρέπει τα πανεπιστήμια να έχουν καλό υλικό να εκπαιδεύσουν, αλλιώς ο φαύλος κύκλος διαιωνίζεται. Κοινώς, είτε από πάνω προς τα κάτω, είτε από κάτω προς τα πάνω, τίποτε δεν φτιάχνεται αν περιμένουμε να φτιαχτεί από μόνο του.
    Απλά πρέπει να γίνουν δράσεις ταυτόχρονα προς όλα τα επίπεδα.
    Και φυσικά να συμπεριληφθούν και δράσεις συμβούλων προς τους νέους γονείς, οι οποίοι μάλλον δυσχεραίνουν φοβερά το έργο του εκπαιδευτικού συστήματος με τον τρόπο που φέρονται κατά τα 1 έως 5 έτη των παιδιών τους, αλλά και μετέπειτα.
    Οι λύσεις συνήθως είναι συνολικές. Αυτορυθμιζόμενες λύσεις δεν υπάρχουν, όπως δεν υπάρχει και αυτορύθμιση στην ανθρώπινη κοινωνία...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.