#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/09/2010 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η αρχή του τέλους των πιλότων στα αεροπλάνα;





Πριν από ένα κα πλέον χρόνο, ρωτούσαμε μέσω της ανάρτησης http://www.antinews.gr/?p=10897 το εξής: «Είναι όμως ακόμη απαραίτητη η παρουσία των δυο πιλότων στον θάλαμο διακυβέρνησης ενός αεροσκάφους; Μερικοί αερομεταφορείς θέτουν αυτό το βασικό ερώτημα προς τους κατασκευαστές και η απάντηση δεν είναι ιδιαίτερα αρεστή ούτε στους πιλότους ούτε και στα παντοδύναμα συνδικάτα τους. Με βάση τη λογική ότι ακόμη και ο ένας πιλότος δεν χρειάζεται πλέον, τι ένας τι κανένας; Αν ο μοναδικός χειριστής πάθει κάτι τότε το αεροπλάνο θα πρέπει να μπορεί να αυτοπροσγειωθεί. Τι θα γίνει λοιπόν όταν στο εγγύς μέλλον η τεχνολογία του τηλεχειρισμού μέσω πληροφοριών που λαμβάνονται από τους δορυφόρους γίνει τόσο αξιόπιστη που ένα αεροσκάφος θα μπορεί να προσγειώνεται χωρίς την μεσολάβηση πιλότου; Υπάρχει περίπτωση αυτό να γίνει ποτέ πραγματικότητα;».

Ε, λοιπόν, ναι! Όπως γράφει η FINANCIAL TIMES, ο διάσημος Ιρλανδός «τσιγκούνης» Michael O'Leary, επικεφαλής της αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους Ryanair, σκοπεύει να καταργήσει (σε πρώτη φάση) τους συγκυβερνήτες. Η εταιρία αυτή έχει ήδη προκαλέσει σάλο στον αεροπορικό χώρο, χρεώνοντας στους επιβάτες το… κατούρημα, χρεώνοντας εξτρά τους υπέρβαρους, και άλλα πολλά παρόμοια. Σήμερα, η εταιρία ζητάει από τις αρχές της πολιτικής αεροπορίας, να της επιτραπεί να εκτελεί τις κοντινές πτήσεις, με έναν και μόνο πιλότο, τον κυβερνήτη, αντικαθιστώντας τον δεύτερο χειριστή με μια …αεροσυνοδό!

Το σκεπτικό του O'Leary είναι «Αφού, έτσι και αλλιώς, ο υπολογιστής είναι αυτός που εκτελεί το μεγαλύτερο και κρισιμότερο μέρος μιας πτήσης… σε 25 χρόνια λειτουργίας μας, είχαμε μία μόνο περίπτωση που ο κυβερνήτης έπαθε έμφραγμα, αλλά και πάλι κατάφερε να προσγειώσει το αεροσκάφος». Ο σχεδιασμός του έχει ως σκοπό την εξοικονόμηση τεράστιων ποσών για την εταιρία του. Αν το πετύχει, θα βάλει, λέει, περισσότερες αεροσυνοδούς στις κοντινές πτήσεις, οι οποίες αεροσυνοδοί θα κάνουν πολύ πιο φτηνά τη δουλειά που κάνουν σήμερα οι υπερπληρωμένοι συγκυβερνήτες. Ποια είναι αυτή η δουλειά; «Να σιγουρεύονται πως ο επικεφαλής χειριστής δεν το ρίχνει στον ύπνο, και δεν χτυπάει κατά λάθος ένα από τα χειριστήρια με τα οποία ο ηλεκτρονικός υπολογιστής ελέγχει και πραγματοποιεί τη πτήση…», λέει. Μάλλον δεν τους εκτιμάει ιδιαίτερα τους πιλότους του.

S.A. (FINANCIAL TIMES)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. skarvi avatar
    skarvi 16/09/2010 09:00:05

    μαλλον η αεροσυνοδος θα κανει κατι άλλο στον κυβερνήτη!!!:)

  2. MAN avatar
    MAN 16/09/2010 12:56:39

    ΠΟΙΟΣ Η ΜΑΛΛΟΝ ΠΟΣΟΙ ΘΑ ΕΜΠΑΙΝΑΝ Σ ΕΝΑ ΤΗΛΕΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟ... ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ????

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ MAN 16/09/2010 16:51:07

      Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο υπάρχουν ακόμη. Ο ψυχολογικός.

    • F avatar
      F @ MAN 16/09/2010 17:33:12

      Μπῆκαν. Οἱ ἄμοιροι τῶν πτήσεων ποὺ "προσγειώθηκαν" έπὶ τῶν πύργων τοῦ κέντρου ἐμπορίου στὶς 11 Σεπτεμβρίου.

  3. JOHN avatar
    JOHN 16/09/2010 20:28:52

    Σε τινος τα χερια θα ειναι τα τηλεχειτιστηρια?Μηπως η ολη διαδικασια ανοιξει τη ορεξη σε καποιους θερμοκεφαλους με οποασδηποτε προελευσης με απροβλαιπτες συνεποιες?

  4. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 17/09/2010 10:55:31

    Αviator: Εδώ τι λές; Θα γίνει ποτέ;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.