10/12/2009 01:08
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η αντί-Σύνοδος των σκεπτικιστών



Σε ένα παράδρομο μιας μοδάτης περιοχής της Κοπεγχάγης, μια ομάδα επιστημόνων και ακτιβιστών, συγκεντρώθηκε για να συζητήσει αυτό που οι ίδιοι ονομάζουν «το μεγαλύτερο ψέμα που έχει ποτέ ειπωθεί». Είναι τουλάχιστον τριάντα από αυτούς, κυρίως ασπρομάλληδες, στριμωγμένοι σε ένα πατάρι της Ένωσης Δανών Συγγραφέων, που μαζεύτηκαν για ένα διήμερο σεμινάριο σχετικά με τις πλάνες της παγκόσμιας υπερθέρμανσης.

Είναι οι λεγόμενοι σκεπτικιστές, οι ανυπόταχτοι που αρνούνται να δεχτούν τη παγκόσμια συναίνεση για τη δημιουργηθείσα από τον άνθρωπο παγκόσμια υπερθέρμανση, που όπως ισχυρίζονται δεν αποτελεί καθόλου πρόβλημα. Και είναι μάλιστα και σε καλή διάθεση, ακόμη και όταν γνωρίζουν πως στην άλλη άκρη της πόλης, 15.000 άτομα  έχουν μαζευτεί, προκειμένου να συμφωνήσουν σε ένα πακέτο αξίας $2 τρισεκατομμυρίων, που θα έχει ως σκοπό τη προστασία της γης από τις εκπομπές αερίων, χρησιμοποιώντας επιστημονικά στοιχεία, τα οποία οι σκεπτικιστές χαρακτηρίζουν ως «σκουπίδια».

Ο πιο εμφανής λόγος για την επιμονή τους αυτή, είναι η ανάδυση εκατοντάδων ηλεκτρονικών μηνυμάτων, που αφήνουν να εννοηθεί πως οι Βρετανοί ειδικοί άλλαξαν εσκεμμένα τα επιστημονικά στοιχεία για τη κλιματική αλλαγή, έτσι ώστε να τα ταιριάξουν με πολιτικά αιτήματα. Αυτό λοιπόν το σκάνδαλο, είναι που έφερε τους σκεπτικιστές ξανά στο προσκήνιο.

Ως δείγμα της αυτοπεποίθησής τους, η σύνοδος των σκεπτικιστών ξεκίνησε τις εργασίες της με τη δημοσίευση μιας ανοιχτής επιστολής προς τον Γ.Γ. του ΟΗΕ Ban Ki Moon, δια της οποίας τον προκαλούν να παράσχει τα στοιχεία στα οποία στηρίζεται η  κινδυνολογία της Διακυβερνητικής Επιτροπής Κλιματικών Αλλαγών (IPCC), που προβλέπει μια καταστροφική άνοδο της στάθμης των θαλασσών στη διάρκεια του αιώνα που διανύουμε, εκτός και αν η ανθρώπινη επίδραση στην υπερθέρμανση μπορέσει και μειωθεί δραστικά.

Η «Κλιματική Πρόκληση της Κοπεγχάγης» στηρίζεται από 140 επιστήμονες όλου του κόσμου, που αμφισβητούν τις εκτιμήσεις της IPCC. Θέτουν ερωτήματα όσον αφορά στα ψηφιακά μοντέλα στα οποία στηρίζονται τα καταστροφικά σενάρια της Επιτροπής.  Την κατηγορούν πως χρησιμοποιεί μόνο κάποια προσεκτικά επιλεγμένα στοιχεία που εξυπηρετούν τους στόχους της. Και επιμένουν πως οι επιστήμονες της Επιτροπής, έχουν αγνοήσει όλα τα άβολα για αυτούς επιστημονικά δεδομένα που έχουν σχέση με προηγούμενες θερμές περιόδους, έτσι ώστε να περάσουν τη κινδυνολογία τους για το μέλλον.

Το σεμινάριο των σκεπτικιστών απέχει παρασάγγας από την επίσημη συνάντηση κορυφής για το παγκόσμιο κλίμα. Εκείνη είναι μια άχαρη εκδήλωση, όπου το μόνο χρώμα που υπάρχει, είναι αυτό των «πράσινων» διαδηλωτών, που μαζεύονται απ` έξω,  κραυγάζοντας διάφορα συνθήματα χωρίς νόημα, προς τους σύνεδρους που προσέρχονται. Κανένας δεν είναι σίγουρος για ποιό λόγο  να χρειάζονται τόσες χιλιάδες άνθρωποι, προκειμένου να γίνουν κάποιες διαπραγματεύσεις για μια συνθήκη επί του κλίματος, που τελικά θα αποφασιστεί από μια πολύ μικρή ομάδα, αποτελούμενη από διπλωμάτες, υπουργούς και κυβερνητικούς αξιωματούχους.

Σε αντίθεση με αυτή τη συνάντηση κορυφής, η συγκέντρωση των σκεπτικιστών είναι μια πνοή φρέσκου αέρα. Όλοι συμμετέχουν και όλοι γελάνε με τα πολλά ανέκδοτα. Ο πρώτος ομιλητής χρησιμοποίησε μια σπάτουλα κουζίνας προκειμένου να επεξηγήσει τη θεωρία του, και όλοι ξεκαρδίστηκαν όταν επισήμανε, πως ο ισχυρός πρόεδρος της IPCC, ο  Ινδός Rajendra Pachauri, ο οποίος και κέρδισε το βραβείο Νόμπελ μαζί με τον Al Gore, έχει σπουδάσει μηχανικός σιδηροδρόμων, και όχι κλιματολόγος.  Τα δε «τσιράκια» του στην Επιτροπή, τα χαρακτηρίζουν ως «προσκόπους που πάντα κάνουν το καθήκον τους».

Πρόεδρος των εργασιών,  είναι ο τρίτος Κόμης του Brenchley , Christopher Monckton που στο παρελθόν έγραφε για τη Fleet Street, και τον οποίο το αμερικανικό περιοδικό Mother Jones  κατέταξε ως τον Νο2 στη «βρώμικη ντουζίνα» των αρνητών της κλιματικής αλλαγής. Ο Νο1 ήταν ο πετρελαϊκός κολοσσός ExxonMobil! Ο Λόρδος Monckton φέρει τον «τίτλο» αυτό με μεγάλη τιμή.

Οι πρώτες δυο παρουσιάσεις είναι επιστημονικές. Η  μία είναι του Σουηδού συνταξιούχου καθηγητή Nils-Axel Morner που μελετάει τα επίπεδα της στάθμης των ωκεανών για περισσότερα από 30 χρόνια, και όπως λέει δεν υπάρχουν καθόλου ενδείξεις για άνοδό τους, ούτε στο Μπαγκλαντές, ούτε πουθενά αλλού. Το πραγματικό πρόβλημα λέει, είναι η διάβρωση των ακτών. Οι θάλασσες θα ανέβουν κατά 10 εκατοστά μέσα στον τρέχοντα αιώνα, καθόλου σημαντικό νούμερο, σύμφωνα με τον καθηγητή. «Η τίγρης έχει χάσει τα δόντια της» λέει ο καθηγητής Morner, αναφερόμενος στις προβλέψεις της IPCC. «Αλλά ίσως και να μην ήταν τίγρης από την αρχή, απλά μια φούσκα…».

Ο  επόμενος είναι ο γεωλόγος του πανεπιστημίου της Δυτικής Αυστραλίας Cliff Ollier, που μελετάει τους παγετώνες και τις ροές τους εδώ και 50 χρόνια, και που πιστεύει πως η επιστήμη έχει λοξοδρομήσει. Εξηγεί τη λειτουργία των παγετώνων, λέγοντας πως πάντοτε διασπώνται. Αν και οι ορεινοί παγετώνες υποχωρούν, αυτοί της Γροιλανδίας και της Ανταρκτικής προωθούνται.

Σε κάποιον τρίτο, οι επιστημονικές αυτές αμφιβολίες μοιάζουν λογικές, αλλά όταν ανεβαίνει στο βήμα ο επόμενος ομιλητής, γίνεται φανερό πως αυτό που ενώνει τους σκεπτικιστές δεν είναι μόνο η επιστημονική αμφισβήτηση. Ο Stuart Wheeler είναι ένας 74χρονος  Βρετανός επιχειρηματίας, και μεγάλος χρηματοδότης  του Συντηρητικού Κόμματος. Σήμερα υποστηρίζει το Κόμμα της Ανεξαρτησίας, και όπως λέει, δεν είναι μόνο σκεπτικιστής του κλίματος αλλά και ευρωσκεπτικιστής. Ο Wheeler παραδέχεται πως δεν είναι ειδικός στις κλιματικές επιστήμες, και αυτό φαίνεται, όμως καταφέρνει και ξεσηκώνει τους συμμετέχοντες, λέγοντας πως αυτό που θα προκύψει από τη Σύνοδο της Κοπεγχάγης δεν θα είναι κάτι το δεσμευτικό, αλλά ακόμη και αν ήταν, πολλά κράτη θα το αγνοούσαν, όπως αγνόησαν και το πρωτόκολλο του Κιότο. Και όπως λέει: «Πιστεύω πως σύντομα, ελπίζω πολύ σύντομα, οι άνθρωποι θα κοιτούν προς τα πίσω και θα διαπιστώνουν πως η δεκαετία του 2000 ήταν η εποχή που ο κόσμος τρελάθηκε…».

 Times.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κώστας Κ. avatar
    Κώστας Κ. 10/12/2009 02:25:27

    http://vimeo.com/8023097

    Η τελευταία διάλεξη του Λόρδου Μόνκτον
    (μόνο μισή ώρα).
    Αξίζει.
    Αναφέρει και τα καθήκια δήθεν επιστήμονες του
    "Climategate" και τί εγκλήματα έκαναν οι 8 απο αυτούς.

    Κι αν διαφωνείτε, ακούστε τουλάχιστον τα Αγγλικά του.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Κώστας Κ. 10/12/2009 07:42:21

      εξαιρετικό. Να το είχαμε και στα ελληνικά...

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Κώστας Κ. 10/12/2009 08:19:17

      και το συμπέρασμά του για πολυάσχολους πολιτικούς: ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΤΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ (κύριε ΓΑΠ και κα Μπιρμπίλη). ΤΙΠΟΤΑ για την υποτιθέμενη, μαγειρεμένη θέρμανση του πλανήτη. Να βάλετε φίλτρα στην Πτολεμαϊδα, και σύγχρονες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας - 2,3 σε όλη την Ελλάδα.

      (dio mio, ορκιζομαι δεν είμαι σε λόμπυ κάρβουνου ή πυρηνικών, αλλά ίσως πρέπει να το σκεφτώ)

      • ΟΔΥΣΣΕΑΣ avatar
        ΟΔΥΣΣΕΑΣ @ archaeopteryx 10/12/2009 11:08:46

        Μεγάλη φάμπρικα η κλιματική αλλαγή.
        Τεράστια ποσά για τις ΑΠΕ θα διοχετευθούν καταλλήλως...

  2. ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΑΚΟΣ avatar
    ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΑΚΟΣ 10/12/2009 09:10:14

    ΣΩΣΤΑ ΟΣΑ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΓΡΑΦΕΙ Ο ARCHAEOPTERYX ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ.ΟΙ ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣTΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΕΝΤΡΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΓΗΙΝΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ(ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΑΞΟΝΙΚΗ ΚΛΙΣΗ) ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ(MILUTIN MILANKOVITCH,PITER KLARK,JAMES CROLL).

  3. Vachus avatar
    Vachus 10/12/2009 09:12:04

    Άντε ρε παιδιά να ξυπνήσει ο κόσμος από τη προπαγάνδα αυτή.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Vachus 10/12/2009 09:32:15

      φορολογική επιδρομή -- να πληρώνουμε το CO2 -- εκπτώσεις σε όσους έχουν γλάστρες στο μπαλκόνι;

      Και φαίνεται πλέον και η πολιτική διάσταση σοσιαλιστές-σοσαιλίζοντες-σοσιαληστές από την μία, συντηρητικοί από την άλλη. Οι απανταχού αριστερίζοντες, "δημοκρατικοί", πασόκοι και συνοδοιπόροι έχουν ένα σύνθημα "φέρτα όλα" (το "δώστα" όλα ήταν μαϊμού)

      • Orestios avatar
        Orestios @ archaeopteryx 11/12/2009 04:01:42

        Εχω ποδήλατο για να πηγαίνω στην δουλειά. Δεν οφείλει η πολιτεία να με επιβραβεύσει μιας και ενδιαφέρετε για το περιβέλλον? Χώρια που αποτρέπω την εθνική απειλη, αυτό που το βάζετε?

  4. Στέργιος avatar
    Στέργιος 10/12/2009 10:07:27

    Εμένα αυτό που με τρελλαίνει είναι η ηθικολογία που συνοδεύει τη συζήτηση περί τα κλιματολογικά. Η οικολογία έχει αντικαταστήσει στις αποχριστιανισμένες συνειδήσεις των Δυτικών τη λουθηρανική και καλβινιστική ηθική.

    • Anonimi avatar
      Anonimi @ Στέργιος 10/12/2009 11:04:52

      Αυτό είναι το δράμα. Τόσα χρόνια μας δημιουργούσαν ενοχές που οδηγούμε αυτοκίνητο, ενοχές που ανάβουμε τα φώτα στα σπίτια μας, ενοχές που κλείνουμε αεροπορικά εισιτήρια, ενοχές αν πετούσαμε ένα μπουκάλι στα σκουπίδια και όποιος κάνει το αντίθετο πρέπει να νοείται σταυροφόρος, αρωγός στη σωτηρία του πλανήτη. Μερικοί φανατίζονται κιόλας. Τέτοια κορόιδα. Στην Αγγλία σου λένε ότι: είναι πιο ακριβό το ρεύμα που παράγουν οι ανεμογεννήτριες και είναι αλήθεια ότι η χώρα είναι σε ύφεση αλλά... αξίζει τον κόπο να με διαλέξεις ως πάροχο γιατί έτσι βοηθάμε το περιβάλλον. Πόση αξία έχουν τα χρήματα μπροστά σε αυτό τον ιερό σκοπό;

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Anonimi 10/12/2009 11:11:43

        Anonimi και Στέργιος:
        "Πόση αξία έχουν τα χρήματα μπροστά σε αυτό τον ιερό σκοπό";
        Καμμία, φυσικά.
        Σοβαρολογώ, φυσικά.
        Μακάρι να είμασταν κι εμείς οι νοτιομεσογειακοί τοσοδά "ηθικολόγοι", έστω και πολύ λιγότερο από τους βόρειους.
        Και πάλι σοβαρολογώ φυσικά, κι άς φαίνεται τόσο παράδοξο εδώ στη χώρα της φαιδράς μπανανέας.

      • Κώστας Κ. avatar
        Κώστας Κ. @ Anonimi 11/12/2009 02:11:07

        Αυτό απο το οποίο πάσχουν οι βόρειοι στην εξελικτική ψυχολογία λέγεται 'αλτρουιστική αυτοτιμωρία'. Εξηγείται απο τις κοινωνικές δομές της, απο την προΐστορία ακόμα.
        Ο Χριστιανισμός στην δυτική του εκδοχή χειροτέρεψε πολύ τα πράγματα.

        Παλιά οι Ευρωπαίοι με τις αποικίες τους ήταν το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού.

        Τώρα που είμαστε μικρή μειοψηφία, νομίζετε πως θα μας αφήσουν αγάμητους?

    • Μάρκο Τ avatar
      Μάρκο Τ @ Στέργιος 10/12/2009 11:38:42

      Μήπως η οικολογία έχει υποκαταστήσει τον ορθόδοξο χριστιανικό λόγο και στο στόμα του "δικού μας" Οικουμενικού Πατριάρχη; Μιλάει πουθενά για Χριστό, σε όλα τα διεθνή φόρα; Μόνο για οικολογία μιλάει, τόσο που έμεινε ο Τρεμόπουλος εκστασιασμένος μαζί του.

      Πόσα χρήματα άραγε ξοδεύονται σε αυτά τα ανούσια εν πλω συνέδρια για τη "σωτηρία" του α΄ ή του β΄ ποταμού; Πήγε και έκανε και συνέδριο μέχρι και για τον Μισσισιπή, λες και είχαν ανάγκη οι Αμερικανοί από έναν τούρκο υπήκοο και μόνιμο κάτοικο μιας πόλης με σοβαρότατο περιβαλλοντικό πρόβλημα, όπως η Κωνσταντινούπολη, να τους διδάξει πολιτική περιβαλλοντική (η Αμερική είναι μία χώρα με αυστηρότατη νομοθεσία για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος). Ο Χριστός μας τελείωσε, ζήτω ο Τομ Σώγερ!

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Μάρκο Τ 10/12/2009 12:25:19

        Μάρκο, το Ευαγγέλιο λέει ότι είμαστε εδώ κάτω στον κόσμο αμπελουργοί και κηπουροί και οφείλουμε να προστατεύουμε και να διατηρούμε σε καλή κατάσταση το "αμπέλι" και τον "κήπο".
        Καλή η νομοθεσία της Αμερικής μπορεί να είναι, αλλά άν πάς στα Αππαλλάχια (κάπου ανάμεσα Βιρτζίνια, Τενεσή και Κεντάκι, όχι πολύ μακριά από Ουάσιγκτων), θα δείς ότι λείπουν ολόκληρες κορυφές δασωμένων βουνών. Τις φάγανε επί Μπούς για να βγάλουν το λιθάνθρακα. Νομίζεις ότι βρέθηκες ξαφνικά στη Σοβιετία του Μπρέζνιεφ. Πήγα εκεί να δώ κάτι ορεινά αποστακτήρια για μπέρμπον, και μισολιποθύμησα από την τραγική θέα του τοπίου. Οι χρυσωμένοι κάφροι - σε Αππαλάχια, Ουράλια, ή αλλού - καταστρέφουν τη γή.

        • Strange Attractor avatar
          Strange Attractor @ Sic transit gloria mundi 11/12/2009 08:21:07

          Σε εκείνα τα μέρη, τη δεκαετία του `80 (δεν γνωρίζω για μετά) υπήρχε ο μικρότερος μέσος όρος ζωής παγκοσμίως! Ναι, εκεί στην Αμερική, στα Απαλλάχια όρη. Ούτε στο Μπαγκλαντές ούτε στο Σουδάν. Οι λόγοι ήταν η καθυστέρηση, η απομόνωση, η αιμομιξία και γενικά η οπισθοδρομικότητα των κατοίκων hillbilies.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Στέργιος 10/12/2009 11:51:58

      Στέργιο, όπως λέει και ο μεγάλος Μάξ Βέμπερ, χωρίς Καλβινισμό δεν θα είχαμε καπιταλισμό.
      Που ξέρεις, σε 100 ή διακόσια χρόνια, κάποιος σοφός ίσως γράψει ότι χωρίς Οικολογία δεν θα είχαμε ...αυτό που θα έλθει μετά τον καπιταλισμό (όπως τον ξέρουμε τώρα).
      Τι θα έλθει; Μα ούτε ο Λούθηρος και ο Καλβίνος δεν ήξεραν στα χρόνια τους τίνος συστήματος "μαμές" γινήκαν!
      Η Ιστορία είναι πανούργα, που έλεγε και ο Χέγκελ.

  5. αντί avatar
    αντί 10/12/2009 11:09:21

    Καλά μερικοί θα μας τρελάνουν!

    Προτιμάτε να καίμε κάρβουνο και μαζούτ, αντί για ανανεώσιμες πηγές;

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ αντί 10/12/2009 11:24:39

      Το έλεγε πάντως και ο σοφός Μπούς, ότι για το CO2 φταίει ο Βούς και η οικογένειά του, και είναι αθώα η κοινωνία της αφθονίας.
      Μεταξύ μας, όλο αυτό το οικολογικό τζέρτζελο, μου μυρίζει αντικαπιταλιστική και αντικομμουνιστική συνωμοσία.

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ Sic transit gloria mundi 10/12/2009 11:31:25

        το λέει έμασα και το πολύ καλό βίντεο πάνω πάνω στο σχόλιο του Κώστα Κ. αναφερόμενος στους κίβδηλους "επιστήμονες": "δεν κιτρινίζουν, κοκκινίζουν"

        • Sic transit gloria mundi avatar
          Sic transit gloria mundi @ archaeopteryx 10/12/2009 11:38:35

          Μπλέξανε τα χρώματα archaeopteryx, πράσινο, κόκκινο, κίτρινο, καφέ και λοιπά, κατάσταση συλλογικής αχρωματοψίας.
          Τελικά, μάλλον θα μας φάει το ΜΑΥΡΟ σκοτάδι.

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ Sic transit gloria mundi 10/12/2009 11:31:52

        συγγνώμη, "έμμεσα"

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ αντί 10/12/2009 11:29:33

      εγώ, προσωπικά, για οικονομικούς, τεχνικούς, και περιβαλλοντικούς λόγους προτιμώ τα εξής:

      κάρβουνο (αντι για ΑΠΕ) για ηλεκτρικό βάσης
      αέριο αντί για μαζούτ για θέρμανση σε πόλεις
      πετρέλαιο ή αέριο για ηλεκτρικό αιχμής
      υδροηλεκτρικό, αν έχει για αιχμή (στην Ελλάδα)
      Ανεμόμυλους για αφαλάτωση και άντληση νερού
      πετρέλαιο ή/και αέριο για βιομηχανία
      καρβουνο/πετρέλαιο για τσιμέντα
      τρόλλεϋ, αέριο, πετρέλαιο για μεταφορά πόλης
      εισαγώμενο κάρβουνο αν θες να μην κάψεις "στρατηγικό" λιγνίτη
      100% αποθειωτές, φίλτρα και ηλεκτροστατικούς στα κάρβουνα
      απόλυτο όριο ταχύτητας 100 χλμ/ωρ.
      αύξηση τιμολογίου αιχμής
      μείωση τιμολογίου off peak
      αμφίδρομα ρολόγια ΔΕΗ για όποιον τρελό θέλει φ/β
      να εκπίπτει από το εισόδημα το χ% του τιμολογίου εγκατάστσης φ/β
      απαγόρευση ανεμογεννητριών από οποιαδήποτε ορατή κορυφογραμμή

      σε καλύπτω; αφησα και ανεμογεννήτριες για τα λαμόγια.

      Τα περί προστασίας πλανήτη, άνοδο θερμοκρασίας, CO2 και οικολογικών αυτοκινήτων με μαπαταρίες είναι ψέματα (για να μην πω κακή κουβέντα), σαν τα βιομαγνητικά πασούμια.

      Ειδικά για τις ανεμογεννήτριες, όποιος έχει περιέργεια, ας ρωτήσει τους Άγγλους και τους Σκωτσέζους. Πιο ακριβό ρεύμα, και την βοήθεια στο περιβάλλον... πως την τεκμηριώνουν?

      • Μάρκο Τ avatar
        Μάρκο Τ @ archaeopteryx 10/12/2009 11:44:17

        Γιατί όμως όχι ανεμογεννήτριες σε θάλασσα; Δεν είναι κακή ιδέα. Και γιατί όχι φωτοβολταϊκά;

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ Μάρκο Τ 10/12/2009 12:08:01

          Οι θαλάσσιες Α/Γ είναι προσπάθεια να με κάνουν να ορύομαι λιγότερο γιατί δεν θα τις βλέπω πρωί βράδυ στο βουνό, αλλά κυρίως γιατί η θάλασσα (ή η Σαχάρα) είναι "φτηνή" έκταση.

          Μια σιωπηρή παραδοχή που αποκρύπτεται με τις Α/Γ είναι ότι για να κάνουν διαφορά σε MW θέλουν μεγάλες εκτάσεις γης που πρέπει να είναι τσάμπα και για πέταμα. Η Ελλαδίτσα είναι φτωχό και μικρό μέρος, το αν είναι για πέταμα, πες μου εσύ πιο μέρος της Ελλάδας θες να πετάξεις? Κανένα! Οι χωματουργοί βέβαια έχουν άλλη άποψη.

          Τα φ/β είναι γοητευτικά σαν ιδέα. Γοητευτική και η προοπτική να βελτιώνεται η απόδοση και να μειώνεται το κόστος (αλλά κάποτε, στο μέλλον, στον ...παράδεισο). Τα φ/β έχουν το ίδιο πρόβλημα, θέλουν έκταση για να κάνουν διαφορά, και οι αχανείς εκτάσεις είναι μακριά από τις πόλεις. Η ιδέα φ/β σε κάθε σπίτι και αυτή ελκυστική, "τσάμπα ρεύμα από την ταράτσα σου". Σε πληροφορώ ότι στην Καλιφόρνια με γενναίες σχετικές επιδοτήσεις, και αμφίδρομους μετρητές "ΔΕΗ", είναι πιο αποδοτικό να βάλεις έξτρα μόνωση στην ταράτσα, από το να βάλεις φ/β. Στην Ελλάδα τα φ/β, με το ισχύον καθεστώς επιδότητης είναι μηχανάκι να τυπωνεις λεφτά και οι ιθαγενείς ξεσηκώνονται λιγότερο γατί δεν έιναι τόσο μεγάλη η οπτική και η ηχητική όχληση. (Και με λίγη υπερτιμολόγηση τα έβγαλες τα λεφτά σου σε 3 μήνες και μετά δεν χρειάζεται ούτε να τα ...ξεσκονίζεις).

          Τα φ/β είναι καταπλητκικά για κότερα, φάρους, διαστημόπλοια. Οι άλλες εφαρμογές είναι μόνο για την επιδότηση, και την ελπίδα ότι όσο πιο πολλά βάζεις τόσο ελπίζεις ότι θα βελτιωθούν και θα φτηνήνουν. Προσωπικά δεν το πιστέυω, για τον θεμελιώδη λόγο αδυναμίας αποθήκευσης. Σε κάποιο μέλλον, σε κάποιον άλλο κόσμο, με οικονομία υδρογόνου, ίσως. Αλλά αυτό το φανταστικό σενάριο βασίζεται σε άπλετη πυρηνική ενέργεια. Αν θες να πάμε σε προηγμένα σενάρια, γιατί δεν ξεκινάμε από ασφαλή πυρηνικά 4ης γενιάς?

      • Vachus avatar
        Vachus @ archaeopteryx 10/12/2009 17:29:14

        Σωστός!

  6. χρεωκοπία avatar
    χρεωκοπία 10/12/2009 11:20:00

    Η παγκόσμια υπερθέρμανση εκτός από απόρροια των βιομηχανικών εφαρμογών μπορεί να ήταν εξ'αρχής αναπόφευκτη ή να μην υφίσταται καν.
    Για παράδειγμα, την εποχή των δεινοσαύρων το οξυγόνο ήταν πολύ λιγότερο στην ατμόσφαιρα σε σχέση με σημερινά επίπεδα πράγμα που ευνόησε την εξέλιξη των ερπετών έναντι των θήλαστικών. Άλλοτε εκρήγνυνται υπερηφαίστεια και η ατμόσφαιρα γεμίζει διοξείδιο του άνθρακα.
    Αν ψάξετε ορισμένοι θα βρείτε στη wikipedia για την μικρή εποχή παγαιτώνων(little ice age) κάπου στα 1300. Ήταν ένα φαινόμενο που διήρκεσε δεκαετίες και ήταν η αιτία που οι Βίκιγκς εγκατέλειψαν τη γροιλανδία. Τότε δεν υπήρχαν ρύποι και μόλυνση της ατμόσφαιρας από τον ανθρώπινο παράγοντα.
    Αυτό που θέλω να πω είναι ότι η κλιματική σταθερότητα της γης ίσως να είναι κάτι πέραν των δυνατοτήτων μας σαν αθρώπινο είδος σε αυτή τη φάση. Από κει και πέρα η γη υφίσταται μεταβολές αλλά επειδή η διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας δεν είναι μεγάλη εκπλησσόμαστε με τη παραμικρή μεταβολή και ερμηνεύουμε καταστάσεις αρνητικά κατά το δοκούν. Μόλις πριν 10.000 χρόνια είχαμε παγετώνες (απόρροια της αλλαγής της κλίσης του πλανήτη πιθανόν) και διανύουμε μία μεσωπαγετώδη περίοδο (υπάρχουν παγετώνες στο βόρειο και το νότιο πόλο). Ποιος ξέρει; Ίσως σε 15000 χρόνια το κλίμα της γης αρχίσει να ξαναπαγώνει.

    • Μάρκο Τ avatar
      Μάρκο Τ @ χρεωκοπία 10/12/2009 11:41:41

      Οι Βίκινγκς για την ακρίβεια πέθαναν, δεν εγκατέλειψαν την Γροιλανδία. Απομονώθηκαν από τους υπόλοιπους Βίκινγκς της Σκανδιναβίας και ουσιαστικά λιμοκτόνησαν. Οι πιο προσαρμοστικοί Εσκιμώοι επιβίωσαν. Εξαιρετικό το βιβλίο του Jared Diamond, "Κατάρρευση".

  7. antiathlitikos avatar
    antiathlitikos 10/12/2009 11:27:03

    Περί ενοχών: σιγά μη μας πήξανε στις ενοχές εμάς τους καλωζωϊσμένους – αναπτυγμένους γιατί ρυπαίνουμε. Θάλεγα το ακριβώς αντίθετο: φτιάξαμε μόνοι μας «ενοχική ασπίδα», έχοντας την πολυτέλεια να ασχοληθούμε και με τον «καταπιεσμένο» μας ανθρωπισμό αφού βαρεθήκαμε μόνο να ρυπαίνουμε (με κάθε τρόπο).

    Περί πράσινης ανάπτυξης: εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω ποιο είναι το βασικό επιχείρημα. Ας δεχτούμε όλα τα αντεπιχειρήματα (οικονομικά, γεωπολιτικά, μιντιακά, συνομωσιολογικά, ό,τι θέλετε). Ποια είναι η αποκαλυπτόμενη έτσι πονηρία ενός συστήματος που από τη φύση του θέλει να αναπαράγεται;

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ antiathlitikos 10/12/2009 11:32:50

      Ναι, ακριβώς Αντιαθλητικέ, είμαστε τόσο Καντιανοί και αλτρουιστές, ώστε αισθανόμαστε ενοχές, επειδή δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε επακριβώς το σοφό σύνθημα "ότι φάμε κι ότι πιούμε κι ότι αρπάξει ο... ξέρετε ποιός"!

      • antiathlitikos avatar
        antiathlitikos @ Sic transit gloria mundi 10/12/2009 11:37:28

        Φίλε μου stgm, πολύ φοβάμαι ότι θα πρέπει σιγα - σιγά να αρχίσουμε να διαφωνούμε και σε κάτι. Θα πλήξουμε συμφωνώντας και θα την πέσουμε τελικά σε καμμια ΑΠΕπένδυση να στανιάρουμε και να μας την πέφτει πλέον ο αρχαίος με στοιχεία.

        • Sic transit gloria mundi avatar
          Sic transit gloria mundi @ antiathlitikos 10/12/2009 11:41:18

          Μπά, στην Ελλάδα δεν βλέπω να γίνονται ποτέ βιώσιμα και in αυτά τα διαολοπράματα.
          Πάλι θα με φάει η κακούργα μετανάστευση, το ξαναβλέπω το έργο, έρχεται!
          Είδες, να που διαφωνούμε σε κάτι!

        • antiathlitikos avatar
          antiathlitikos @ antiathlitikos 10/12/2009 11:45:56

          Τρέχω αμέσως στον Αρθούρο για επιδοτησούλα μπας και σε σώσω - ή σε καταδικάσω σε αιώνια παραμονή στη χώρα!

        • Anonimi avatar
          Anonimi @ antiathlitikos 10/12/2009 14:12:10

          Sic transit gloria mundi, join the club :o)

  8. ΣΟΒΟΚΑΗΣ avatar
    ΣΟΒΟΚΑΗΣ 10/12/2009 11:44:54

    κερδίσατε ποτε στο πάρτα όλα? εμένα ολο βαλε 1 βαλε 2 και βάλτα όλα μουρχόταν

  9. ΙΑΝΟΣ avatar
    ΙΑΝΟΣ 10/12/2009 12:03:18

    ΓΡΙΠΗ Η1Ν1 ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ !!!!! Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΑΠΑΤΗ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ !!!ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ AL GORE ANTIΠΡOEΔΡO TOY CLINTON ΠΟΥ ΕΒΟΜΒΑΡΔΙΖΕ ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΜΕ ΒΟΜΒΕΣ ΑΠΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΝ ΕΒΑΦΤΙΣΑΝ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΟΛΟΓΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΝΟΒΕΛ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ !!!!!

    • Vachus avatar
      Vachus @ ΙΑΝΟΣ 10/12/2009 17:32:55

      τρομαρα του του καραγκιόζη! Οπως τρομάρα και των Κεμαλοτσολιάδων του Περίγελου και του Τρεμόπουλου που τα Γερμανά "αδερφια" τους ήταν οι βασικοί σύμμαχοι στην μεγαλύτερη αυτή οικολογική καταστροφή μετά το Τσερνομπίλ. (Γιόσκα Φίσερ)

  10. MARIOS avatar
    MARIOS 10/12/2009 14:46:36

    Δείτε και αυτό: http://ventetta.blogspot.com/2009/12/blog-post_3830.html

    • Κώστας Κ. avatar
      Κώστας Κ. @ MARIOS 10/12/2009 19:26:48

      Στην ουσία είναι μετάφραση σημείων του Λ. Μόνκτον.
      Οι φωτογραφίες και τα γραφικά είναι απο την παρουσίαση του:
      http://www.friendsofscience.org/assets/documents/monckton_2009.pdf
      Ολη η ομιλία (περίπου 100'):
      http://www.youtube.com/watch?v=stij8sUybx0

  11. Κυριάκος avatar
    Κυριάκος 11/12/2009 13:01:50

    Ο Christopher Monckton δεν είναι λόρδος αλλά υποκόμης (viscount). Get your facts straight.

  12. Κυριάκος avatar
    Κυριάκος 11/12/2009 14:31:16

    Update για τον viscount C. Monckton:
    - Δεν έχει κανένα επιστημονικό υπόβαθρο στον χώρο της κλιματολογίας. Έχει σπουδάσει δημοσιογραφία.
    - Βρίσκεται στην Κοπενχάγη ως επικεφαλής της αποστολής του CFACT, ενός συντηρητικού think tank που ασχολείται με lobbying και χρηματοδοτείται από πετρελαιοβιομηχανίες και άλλα συντηρητικά ινστιτούτα (π.χ. Scaife Foundations) που σχετίζονται με πετρελαϊκές εταιρείες.
    - Ένα άλλο group με το οποίο σχετίζεται και το οποίο χρηματοδότησε πρόσφατο tour του Monckton στον Καναδά είναι το Friends of Science (FOS), το οποίο ενεπλάκη σε σκάνδαλο χρηματοδότησης όταν ένας καθηγητής μέλος του προσπάθησε να δημιουργήσει ένα υποτίθεται εκπαιδευτικό fund μέσω του πανεπιστημίου του για να κρύψει τη χρηματοδότηση από πετρελαϊκές εταιρείες.
    - Συγχρηματοδότης της καναδικής περιοδίας του υποκόμη ήταν το Fraser institue, επίσης αποδέκτης χρηματοδοτήσεων από την ExxonMobil.
    - Είναι chief policy advisor (επικεφαλής σύμβουλος πολιτικής - δική μου μετάφραση) στο Science and Public Policy Institute, άλλο ένα ινστιτούτο πού έχει βασιστεί σε χρηματοδοτήσεις πετρελαϊκών εταιρειών.
    - Ώς ένδειξη για το ποιόν του ανθρώπου, φώναζε "Nazi" και "Hitler youth" σε κάτι πιτσιρικάδες της Sustain US στην Κοπεγάγη. Αληθινός ευγενής.

    Και σας σας πείραξαν μερικά ύποπτα e-mails.

  13. Κώστας Κ. avatar
    Κώστας Κ. 15/12/2009 02:04:52

    Εχεις δίκιο ότι δεν είναι στην Βουλή των Λόρδων.

    Για τις χρηματοδοτήσεις των alarmistas έχεις ακούσει τίποτα?
    (Είναι μέσα στα ύποπτα emails).

    Κατα την γνώμη μου, ήταν λάθος του που τους αποκάλεσε ναζιστές.
    Είναι γνωστός παραλογισμός (reductio ad Hitlerum), αλλά αν τους
    αποκαλούσε κομσομόλους, ο κόσμος δεν θα καταλάβαινε τι εννούσε.

    ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ, ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ?

    Και για το ενδιάμεσο δες και αυτό:
    http://www.youtube.com/watch?v=iBKgYh2I0dc

    Προβλήθηκε πριν το Climategate.
    Μιλούν επιστήμονες που επικαλείται ο Μόνκτον.

    Have fun.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.