#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/09/2011 20:33
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η άλωση της Τριπολιτσάς



Οι Τούρκοι αποφάσισαν να κάνουν τις τελευταίες τους προσπάθειες και ίσως και νέες υποχωρήσεις για να επιτύχουν την παράδοση της πόλης με κάποια συνθήκη και να μην πέσουν στα χέρια των νικητών χωρίς καμια εγγύηση για τη ζωή τους.

Ήταν 23 Σεπτεμβρίου, ημέρα Παρασκευή. Ο Κεχαγιάμπεης είχε καλέσει όλους τους ντόπιους Τούρκους σε σύσκεψη στο σεράι τις πρωινές ώρες για να ληφθούν οριστικές αποφάσεις. Μολονότι η πρόταση του Ελμάζ (αρχηγού των Αλβανών) να παραλάβει μαζί τους τους επίσημους Τούρκους και τα χαρέμια δε φαινόταν ότι θα γίνει δεκτή, οι επίσημοι της Τριπολιτσάς εξακολουθούσαν να ελπίζουν ότι θα αναχωρούσαν στο τέλος μαζί με τους Αλβανούς, παρά τη σχετικά ψυχρότητα που είχε αναπτυχθεί, εξαιτίας της χωριστής συμφωνίας που είχαν συνάψει οι Αλβανοί με τον Κολοκοτρώνη. Φαντάζονταν ότι το να συμπεριληφθούν σε εκείνους που θα έφευγαν ήταν απλώς ζήτημα περισσοτέρων χρημάτων. Και ήταν τόσο μεγάλη η πεποίθησή τους αυτή, ώστε η Εσμά χανούμ του Χουρσίτ πασά, παρήγγειλε στους Αλβανούς μπέηδες να πάρουν μαζί τους στο σεράι τον Φωτάκο για να παρακαλέσει τον Κολοκοτρώνη να της επιτρέψει να πάρει μαζί της κατά την αναχώρησή της και δύο χριστιανούς υπηρέτες της, για τους οποόυς ήταν αποφασισμένη να προσφέρει όσα χρήματα θα της ζητούσαν. Λες και είχε εξασφαλιστεί η ίδια, φρόντιζε και για τους ανθρώπους της. Οπωσδήποτε για τη μέρα εκείνη δεν προβλεπόταν κάτι έκτακτο. Ούτε οι Αλβανοί επρόκειτο να φύγουν ακόμη, αφού το σύμφωνο της ελεύθερης αναχώρησης δεν είχε υπογραφεί, ούτε οι όμηροι που θα παρείχαν οι Έλληνες αρχηγοί στους Αλβανούς ως εγγύηση για την ασφαλή τους πορεία μέχρι την Κόρινθο, είχαν μεταβεί στην Τριπολιτσά. Επικρατούσε τόση ηρεμία ώστε η Εσμά χανούμ νόμζε ότι είχε καιρό για να κάνει διάφορες ενέργειες διευκολύνσεων κατά την αναχώρηση.

Αλλά συνέβη ένα γεγονός που οφειλόταν στην πρωτοβουλία και το κατόρθωμα ενός Έλληνα, το οποίο ανέτρεψε όλα τα σχέδια και που ούτε οι Τούρκοι το περίμεναν, ούτε οι Έλληνες αρχηγοί το είχαν προβλέψει για εκείνη την ημέρα. Ο Μανώλης Δούνιας από τον Πραστό που ανήκε στο σώμα των Αγιοπετριτών που κατείχαν τη Βολιμή, σε απόσταση ενός τετάρτου της ώρας από την πύλη του Ναυπλίου, είχε αναπτύξει τις τελευταίες εκείνες ημέρες σχέσεις με τους Τούρκους που βρίσκονταν στον προμαχώνα που βρισκόταν κοντά σε εκείνη την πύλη. Τέτοιες επικοινωνίες μεταξύ Τούρκων και ελλήνων στρατιωτών είχαν αναπτυχθεί από τις αρχές Σεπτεμβρίου. Από την πύλη του Ναυπλίου έβγαιναν καθημερινά Τούρκοι πυροβολητές και αφελείς Ανατολίτες, από αυτούς που ήταν τοποθετημένοι στον προμαχώνα, και συναντιόνταν με το Δούνια που γνώριζε τουρκικά και με τους Σπετσιώτες Αυραντίνη και Γκίκα Ρουμάνη.

Ο Δούνιας είχε αναγνωρίσει μεταξύ των Τούρκων πυροβολητών κάποιον που τον είχε δει άλλοτε στην Κωνσταντινούπολη, όπου είχε ζήσει και εκείνος. Φρόντισε να συναντηθούν μπροστά από τα σπίτια της πύλης, που τα ονόμαζαν Αρμένικα, μίλησε στον Τούρκο για την παλιά τους γνωριμία ή τον έπεισε ότι είχαν γνωριστεί, χωρίς πράγματι αυτό να έχει συμβεί, και κέρδισε την εμπιστοσύνη του με τους εγκάρδιους τρόπους του και με την καλή γνώση της τουρκικής γλώσσας. Του πρόσφερε τότε γεύμα στο στρατόπεδο των Αγιοπετριτών και έπειτα τον οδήγησε πέλι μέχρι την πύλη. Έπρεπε να κερδίσει με κάθε τρόπο την εμπιστοσύνη του Τούρκου.

Στις 22 Σεπτεμρίου πήγε πάλι μέχρι την πύλη και όχι μόνο πρόσφερε στον Τούρκο ψωμί και άλλα τρόφιμα, αλλά του υποσχέθηκε ότι αν καταλαμβάνονταν η πόλη ή αν οπωσδήποτε ήθελε να φύγει, θα τον έπαιρνε υπό την προστασία του και θα τον έστελνε με ασφάλεια στο Λεωνίδιο για να μεταβεί από εκεί στην πατρίδα του. Είναι πολύ πιθανό κατά την συνάντηση αυτή ο Τούρκος πυροβολητής να εμπιστεύτηκε στο Δούνια ότι ο Κεχαγιάμπεης είχε προσκαλέσει όλους τους Τούρκους σε συνέλευση για την επομένη το πρωί στο σεράι και ότι αυτός την ώρα εκείνη θα έμενε ως φρουρός της πύλης του Ναυπλίου. Οπωσδήποτε ο Δούνιας αποφάσισε να πραγματοποιήσει εισβολή από την πύλη του Ναυλίου την ώρα που οι Τούρκοι, όχι μόνο οι κάτοικοι, αλλά και οι περισσότεροι σταρτιωτικοί θα ήταν συγκεντρωμένοι στο σεράι. Την επομένη το πρωί, αφού σενεννοήθηκε με πολλούς συναδέλφους του, χωρίς να ανακοινώσει τίποτα στους αρχηγούς, πήγε με δυο συντρόφους του μπροστά στην πύλη και ζήτησε από τον γνωστό του Τούρκο να τον ανεβάσει στα τείχη για να δει το τηλεβολοστάσιο. Πενήντα Έλληνες σταρτιώτες, τους οποίους είχε συγκεντρώσει ο Δούνιας από τα κυνουριακά σώατα του Ανγνωστη Κονδάκη, του Γιώργου Μιχαλάκη,  του Σαράντη, του Π. Ζαφειρόπουλου, του αρχιμαδρίτη Ιερόθεου Αθανασόπουλου και από το σώμα του Π. Κεφάλα, ενέδρευαν κοντά στην πύλη. Ο Τούρκος πυροβολητής ανύποπτος, και αφού από μέρες εισέρχονταν στην πόλη Έλληνες, χωρίς να αποδίδεται σε αυτό εξαιρετική σημασία, δέχτηκε να ευχαριστήσει τον Δούνια και τους δυο συντρόφους του, τον Αυραντίνη και τον Ρουμάνη. Τους κρέμασε σχοινιά, με τα οποία αναρριχήθηκαν. Αλλά εκείνοι μόλις ανέβηκαν επάνω και βεβαιώθηκαν ότι δεν υπήρχαν εκεί άλλοι πυροβολητές, ούτε φρουροί, συνέλαβαν αμέσως τον Τούρκο, τον έδεσαν και έκαναν σινιάλο στους συντρόφους τους που παραμόνευαν έξω από την πύλη να ανεβούν.

Αμέσως έσπευσαν όλοι, ο ένας μετά τον άλλο, να αναρριχηθούν από τα κρεμασμένα εκτός των τειχών σχοινιά που ήταν δεμένα από τα κανόνια. Από το γεγανός αυτό πρέπει να συμπεράνουμε ότι ο Δούνιας είχε επιλέξει ναυτικούς που βρίσκονταν στα κυνουριακά σώματα και οι οποίοι ήξεραν την τέχνη της αναρρίχησης. Στη συνέχεια κατέβηκαν στην πύλη, έσπασαν τα σίδερά της και την άνοιξαν ενώ πάνω στο σπίτι του Μουσταφάμπεη υψωνώταν η ελληνική σημαία και ταυτόχρονα ο Αυραντίνης έστρεφε προς την πόλη ένα κανόνι. Αμέσως μετά την εκλπηκτική αυτή επιτυχία τα σώματα που βρίσκονταν στη Βολιμή, όρμησαν ταχύτατα προς την ανοιχτή πύλη του Ναυπλίου. Ήταν εννιά το πρωί. Αμέσως ανοίχτηκε η πύλη του Μυστρά και μπήκαν από εκεί τα σώματα με επικεφαλείς τον επίσκοπο Βρεσθένης, τον Κεφαλά, τον Παπατσώνη, τον Κρεββατά και τον Γιατράκο, ενώ οι Γορτύνιοι υπό τον Δημήτριοπ Δηληγιάννη όρμησαν από το οχύρωμα του Μαντζαγρά και ανέβηκαν στον προμαχώνα του σεραγιού. Μετά από αυτό άνοιξε η πύλη του Αγίου Αθανασίου από την οποία μπήκαν στην πόλη άλλοι Γορτύνιοι, Μανιάτες, Ολύμπιοι, Τριπολιτσιώτες και Μεγαλοπολίτες. Μετά από λίγη ώρα όλες οι πύλες είχαν ανοιχτεί και η εισόρμηση των ελληνικών σωμάτων γινόταν από όλα τα σημεία.

Οι Τούρκοι που ήταν συγκεντρωμένοι στο σεράι έμειναν εμβρόντητοι όταν άκουσαν τους πρώτους πυροβολισμούς των κυνουριακών σωμάτων και είδαν ότι το παλάτι βαλλόταν από τα κανόνια της πύλης του Ναυπλίου που τα είχε γυρίσει ήδη όλα προς τα εκεί ο Αυραντίνης.

Μετά τη πρώτη σύγχυση έτρεξαν αμέσως στα σπίτια τους για να σώσουν τις οικογένειές τους αντί να σπεύσουν στους προμαχώνες για να αναχαιτίσουν την προέλαση των εισβολέων. Οι Έλληνες κατόρθωσαν ταχύτατα να γίνου κύριοι των περισσότερων προμαχώνων. Οι λίγοι Τούρκοι σταρτιώτες που βρέθηκαν εκεί αναγκάστηκαν να φύγουν μπροστά στην ορμή των ελληνικών σωμάτων ενώ άλλοι σκοτώθηκαν επί τόπου.

[...] Άρχισε κατόπιν μάχη μεταξύ επιτιθεμένων και αμυνομένων από την περιοχή της πύλης μέχρι το σπίτι της Καστριτάκαινας. Αλλά οι Τούρκοι στρατιώτες, περισσότεροι πια από τους πρώτους, ενώ εξέρχονταν από την πύλη οι Αλβανοί, έσπευσαν προς την πύλη του Αγίου Αθανασίου στο οποίο εφορμούσαν τα περισσότερα ελληνικά σώματα. Μετά από λίγο η σύγκρουση μαινόταν σφοδρή μεταξύ των αντιμαχομένων ενώ από την Μεγάλη τάπια όπου είχαν κλειστεί πολλοί Τούρκοι πυροβολητές μαζί με τον Τσεκούρα, ρίχνονταν κανονιοβολισμοί προς το μέρος που κινούνταν τα ελληνικά σώματα. Επίσης είχαν κλειστεί σε δυο μεγάλα σπίτια αρκετοί Τούρκοι και από εκεί πυροβολούσαν τους εισβολείς.

Παρόλο τον αρχικό αιφνιδιασμό, αντιτάχθηκε ένοπλη άμυνα κατά την οποία σκοτώθηκαν αρκετοί Έλληνες στρατιώτες. Αλλά οι Τούρκοι που μάχονταν στους δρόμους δεν κατόρθωσαν να κρατηθούν παρά μόνο δυο ώρες και κατόπιν οι εφορμήσαντες Έλληνες πλημμύρισαν την πόλη μαινόμενοι, μετά από τη μικρή εκείνη αντίσταση που στοίχισε ελληνικό αίμα.

Άρχισε η επίθεση κατά των τουρκικών σπιτιών. Σε πολλά είχαν καταφύγει Τούρκοι στρατιώτες που φρόντισαν να κλείσουν έγκαιρα τις πόρτες τους ενώ σε άλλα, αντιθέτως, οι ένοικοι έσπευδαν έντρομοι να υποδεχτούν με πλαστή προθυμία τους εισβολείς, ελπίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα έσωζαν τη ζωή τους. Μάταιη προσπάθεια. Οι νικητές δεν είχαν έλεος για κανένα. Άρχισαν τότε να ανμιγνύονται οι κραυγές των σφαζομένων με τους κρότους των πυροβολισμών, την κλαγγή των σπαθιών και τα χτυπήματα των τσεκουριών στις κλεισμένες πόρτες. Οι σφαίρες διασταυρώνονταν από παντού, αφ’ ενός από τους πυροβολισμούς των Ελλήνων κατά των σπιτιών και εναντίον αυτών που έφευγαν στους δρόμους και αφετέρου από τους Τούρκους στρατιώτες που άδειαζαν τα τουφέκια τους μέσα από τα παράθυρα κατά των επιτιθεμένων. Θρήνοι και σπαρακτικές κραυγές ακούγονταν από τα σπίτια όπου συντελούνταν η άγρια σφαγή. Δε γινόταν διάκριση φύλλου και ηλικίας. Πολλοί έσπευδαν να προσφέρουν στους νικητές χρήματα και πολύτιμα είδη για να εξαγοράσουν τη ζωή τους αλλά ούτε κι αυτό ωφέλησε. Οι εξαγριωμένοι εισβολείς αναζητούσαν αίμα.

Η Μεγάλη τάπια που κατεχόταν ακόμα από τους Τούρκους εξακολουθούσε να αδειάζει τα κανόνια της και στρατιώτες πυροβολούσαν από τις επάλξεις της. Αλλά εναντίων ποιών? Παντού οι Τούρκοι και οι Έλληνες είχαν αναμιχθεί. Από τα ίδια μέρη ακούγονταν σπαρακτικές κραυγές των θυμάτων και οι θηριώδεις ανακραυγές των νικητών. Οι κανονιοβολισμοί της Μεγάλης τάπιας χειροτέρευαν το κακό. Έδιναν ένα τελευταίο θάρρος στους κλεισμένους ακόμη εντός των σπιτιών τους Τούρκους και αύξαναν τη μανία των εισβολέων. Τα σπίτα που αντιστέκονταν, κυριεύονταν το ένα μετά το άλλο. Και εκεί ακολουθούσε μεγαλύτερη αγριότητα. Γυναίκες, κορίτσια, παιδιά ρίχνονταν από τα παράθυρα στο δρόμο ή από τους Έλληνες ή από την αλλοφροσύνη της απελπισίας τους και έβρισκαν έτσι ταχύτερο θάνατο από την κατακρίμνηση. Το αίμα έτρεχε από παντού. Οι δρόμοι άρχισαν να καλύπτονται από πτώματα και από τραυματισμένους. Νεαρές οθωμανές παρθένες που δεν είχε δει ποτέ το πρόσωπό τους ανδρικό μάτι, ρίχνονταν γυμνές στους δρόμους. Άλλα σπίτια, καλά αμπαρωμένα εσωτερικά, πυρπολούνταν και οι ένοικοι έπεφταν από τα παράθυρα στους δρόμους για να γίνουν στόχος βολής αυτών που περίμεναν έξω και να κατακρεουργηθούν από τα σπαθιά τους. Εκκλήσεις τρυφερών όντων ακούγονταν, μητέρων για τα παιδιά τους, κοριτσιών για τις μητέρες τους, αλλά δεν εύρισκαν απέναντί τους τίποτε άλλο παρά τον πικρό σαρκασμό των νικητών, την οργή της εκδίκησης, την απάνθρωπη χαρά του αίματος, που όταν αρχίσει γίνεται άγρια, ακόρεστη δίψα.

 

Διονυσίου Κόκκινου, Η Ελληνική Επανάστασις, εκδόσεις Μέλισσα, 1974

 Για την αντιγραφή Γ.Φαίλτωρ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. xriteo avatar
    xriteo 23/09/2011 21:14:32

    Φανταζομαι οτι ο αυτοπτης μαρτυς Κοκκινος,απο την Ακροναυπλια ψηλα ,κατεγραφε τα παντα

  2. ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
    ΝΙΚΟΛΑΣ 23/09/2011 21:18:24

    Πολύ καλό βίντεο, αφιέρωμα στον Κολοκοτρώνη που δίνει και πολλές πτυχές της άλωσης της Τριπολιτσάς. Ειδικά η αναφορά στην παλουκοράχη και τα κομμένα κεφάλια Ελλήνων έξω από την πόλη για παραδειγματισμό, ας ληφθεί υπόψη από τους εθνομηδενιστές πριν μιλήσουν για ακρότητες.
    h__p://www.youtube.com/watch?v=iXtetz-C2_U

  3. Κώστας Τ avatar
    Κώστας Τ 23/09/2011 21:19:08

    Αιωνία η Μνήμη και Τιμή του Αθάνατου Θεόδωρου Κολοκοτρώνη,Ελευθερωτή της Πατρίδας!!!Βέβαια η τρόικα της εποχής(Βαυαροκρατία),μαζί με τους τότε δοσίλογους τον καταδίκασαν σε θάνατο(Ευτυχώς για την τιμή μας δεν εκτελέστηκε)!Τώρα δεν υπάρχει Κολοκοτρώνης,ούτε Τερτσέτης και Πολυζωίδης,ποιός θα σώσει την τιμή μας;

  4. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 23/09/2011 21:33:23

    ρε σε λαθος εποχη γενηθηκα

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Διηνεκης 23/09/2011 22:33:01

      Καλά εσύ δεν ήσουνα στις Θερμοπύλες?

  5. Προφήτης avatar
    Προφήτης 23/09/2011 21:34:23

    Γονατίζουμε.

    Ακόμα και στα "πειραγμένα" "δημοψηφίσματα" των οικολόγων του ΣΚΑΙ αποδείχθηκε ότι οι Έλληνες δεν ξεχνούν ποιος τους απελευθέρωσε.

  6. popolaros avatar
    popolaros 23/09/2011 21:37:21

    Η σφαγή των Αλβανών στην Τριπολιτσά το 1779.
    Κωνσταντίνος Κολοκοτρώνης (Πατέρας Θόδωρου)

    Στην Πελοπόννησο μετά το τέλος των επαναστατικών κινημάτων, έμειναν «οι γιοι της λαφυραγώγησης» οι Αλβανοί ...;.. οι οποίοι διέπραξαν φρικαλεότητες και κακουργήματα και εξάντλησαν την μανία τους στους Έλληνες ρημάζοντας τον τόπο για εννιά χρόνια 1770 με 1779 και τέλος αποφάσισαν να μείνουν στην Πελοπόννησο.
    Αυτή η κατάσταση όμως δεν συνέφερε μήτε στην Πύλη και στην αρχή με προτροπές και απειλές προσπαθούσε να φέρει πειθαρχία, αυτοί όμως ποδοπατούσαν τα θρησκευτικά σύμβολα και τα σουλτανικά φιρμάνια και μάλιστα άρχισαν να παρενοχλούν και τους Τούρκους. Ο Σουλτάνος τώρα πια διέταξε την εξόντωσή τους.
    Εκτελεστής αυτής της απόφασης ήταν ο φιλέλληνας Χασάν Τζεζαιρλής. Με 30.000 ένοπλους κινήθηκε κατά τους, οι Αλβανοί μόλις έμαθαν τις κινήσεις των Τούρκων έσπευσαν να δηλώσουν «πιστοί υπήκοοι του Σουλτάνου και το μόνο που ζήταγαν ήταν δικαιοσύνη, και εφ όσον τους πλήρωναν τα χρήματα που τους όφειλαν νόμιμα οι Πελοποννήσιοι, αμέσως θα εκκένωναν την χώρα».
    Ο Σουλτάνος έστειλε ένα νομοδιδάσκαλο να δει τι είδους απαιτήσεις είχαν οι Αλβανοί και ταυτόχρονα ο Χασάν έπλευσε στα νερά της Πελοποννήσου. Ο νομοδιδάσκαλος διαπίστωσε το άδικο των αλβανικών απαιτήσεων, αλλά από φόβο δεν εξέδωσαν απόφαση.
    Τις διαθέσεις των Ελλήνων και των Τούρκων έναντι των Αλβανών εκφράζει παραστατικά το ακόλουθο δημοτικό: Να κάνουμε το ένα μας και τούρκοι και ραγιάδες τον τόπο να παστρέψουμε από τους αρβανιτάδες.

    ...συνέχεια
    http://greekhistoryevents.pblogs.gr/2011/02/h-sfagh-twn-albanwn-sthn-tripolitsa-to-1779.html

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ popolaros 23/09/2011 21:46:15

      Για φαντάσου, και παρά αυτό το κακό, ο Θ. Κολοκοτρώνης δε δίστασε να τιμήσει τη συμφωνία του με τους Αλβανούς στρατιώτες και τους άφησε να φύγουν μετά την κατάληψη της Τριπολιτσάς.

    • Κοντη Λιζα avatar
      Κοντη Λιζα @ popolaros 23/09/2011 23:18:13

      Άμποτες και στα δικά μας. Αμήν και πότε!

  7. Προφήτης avatar
    Προφήτης 23/09/2011 21:37:34

    Γιάννη, η εισαχθείσα "πολιτική ορθότητα" θέλει αυτά να ξεχασθούν για να επαναφέρει τη δουλεία.

    Ευχαριστούμε για την υπενθύμιση.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Προφήτης 23/09/2011 22:22:26

      Εμείς ως "πάσχοντες" από μη πολιτική ορθότητα, έχουμε το ελάττωμα να θυμόμαστε. Και τα καλά και τα κακά. Και ότι ο αγώνας εκείνος, 190 χρόνια μετά, έμεινε ανεκπλήρωτος.

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ Γιάννης Φαίλτωρ 23/09/2011 22:35:58

        Για να δούμε στα 200 ...

  8. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 23/09/2011 21:48:26

    Γειάσου Φαίλτορα εθνεγέρτη!

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Strange Attractor 23/09/2011 22:26:52

      Καραούλι με το καρυοφύλλι δίπλα στο ρολόι της ΔΕΗ!

    • popolaros avatar
      popolaros @ Strange Attractor 23/09/2011 22:37:54

      που θα πάει θα κοιμηθείς ωρέ γκιαούρη φαίλτωρα και το ασκέρι του καπετάν τζέφρι θα σου αλώσει το ρολόι. :)

  9. danaos avatar
    danaos 23/09/2011 21:55:18

    Να είσαι καλά Γιάννη.Λάβε αυτό:www.youtube.com/watch?v=AxvKi21AQL0&feature=related

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ danaos 23/09/2011 22:25:15

      Δική μας είναι αυτή η φλούδα γης.
      Ε, ας γλιτώσουμε αυτή τη φλούδα απ' το τσακάλι και την αρκούδα.

      • danaos avatar
        danaos @ Γιάννης Φαίλτωρ 23/09/2011 22:38:52

        Και από πολλά άλλα επικίνδυνα ζώα...

  10. ierofantis avatar
    ierofantis 23/09/2011 21:56:37

    Κοιτώ τον πίνακα που συνοδεύει την ανάρτησή σου Γιάννη και σκέφτομαι...

    Έχει καμιά σχέση ο μαχητής που βλέπω σε πρώτο πλάνο, με το καριοφίλι γεμισμένο και το βλέμμα γεμάτο αποφασιστικότητα, με τις φοβισμένες φατσούλες του ΓΑΠ, ή του Μπέννυ;

    Μα τι λέω...

    Ατυχείς συγκρίσεις.

    Μεθαύριο, στις 25/09, συμπληρώνονται 162 χρόνια από τον θάνατο του alter ego του μεγάλου Οπλαρχηγού. Μιλώ για τον Νικήτα Σταματελόπουλο, ή αλλιώς Νικηταρά τον Τουρκοφάγο.

    Μιά μορφή του Αγώνα που μου ήταν πάντα η πιο συμπαθής, αυτός που θαύμαζα πιο πολύ.

    Αεικίνητος, ορμητικός, προκαλούσε πανικό το άκουσμά του, το σπαθί του βουτηγμένο στο αίμα των εχθρών του Γένους, και ο ίδιος ανιδιοτελής πατριώτης και υπηρέτης της Ιδέας της Απελευθέρωσης του Έθνους, πέθανε στην ψάθα από κακουχίες και φτώχια.

    Ο λαϊκός στιχουργός του Αγώνα, ο Τσοπανάκος του αφιέρωσε το κάτωθι:

    "Εδώ στη πέτρ’ ασάλευτος
    ο στρατηγός Νικήτας
    ο Τουρκοφάγος αθλητής
    του γένους νέος ακρίτας.
    Πάντ’ ανθισμένη ας την κρατά
    την δάφνην των Ελλήνων
    και στων πολέμων την ιερήν φωτιά
    και στων κινδύνων".

    Ευχαριστώ για την υπενθύμιση και εγώ.

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ ierofantis 23/09/2011 21:58:44

      Και τί άδοξο τέλος είχε, μα υπερήφανος πάντα..

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ ierofantis 23/09/2011 22:31:57

      Ο Μπένυ και ο ΓΑΠ θα ήταν μέσα στο σεράι για να "σώσουν το γένος από τους λαϊκιστές και καιροσκόπους οπλαρχηγούς".

      Πάντως, η καταπίεση, τα χαράτσια, ο εξανδραποδισμός ολάκερων οικογενειών, οι απαγχονισμοί στον διαβόητο πλάτανο που ξερίζωσε ο Γέρος και άλλα πολλά, θέριεψαν την οργή και το μίσος των εξεγερμένων οδηγώντας τους σε πράξεις τυφλής εκδικιτικής βίας. Ας το έχουν αυτό κατά νου οι άρχοντες.

      Ο Νικηταράς ήταν ο άγιος του αγώνα. Αιωνία η μνήμη.

    • Κοντη Λιζα avatar
      Κοντη Λιζα @ ierofantis 23/09/2011 23:21:57

      Ακου και τούτο που μούθε ο σχωρεμένος Γορτύνιος πατέρας μου.

      Νικηταρά, Νικηταρά
      πόχεις στα πόδια σου φτερά,
      μες τους κάμπους πας κοιμάσαι
      και τους Τούρκους δεν φοβάσαι.

    • Ιάσων Κιανός avatar
      Ιάσων Κιανός @ ierofantis 24/09/2011 01:59:06

      Ierofanti,

      με έκανε εντύπωση το σχόλιό σου. Και για μένα ο Νικηταράς ήταν ο ήρωας του Αγώνα που θαύμαζα πιο πολύ. Κι αυτό διότι ήταν ο πιο ανιδιοτελής, ο πιο αγνός και γι αυτό ο πιο πραγματικός πατριώτης.
      Μετά την επανάσταση και την ανεξαρτησία γυρνούσε στα στενά του Ναυπλίου και ζητιάνευε για να ζήσει... Δεν ζήτησε ποτέ τίποτε από την πατρίδα, ούτε καν ένα πιάτο φαί. Αλλά το μεγαλείο του ανθρώπου, η περιφάνεια του, η αρχοντιά του, αλλά και η έγνοια του να μην κατηγορηθεί η πατρίδα ακόμα και όταν κατάφωρα τον αδικούσε, φαίνεται από το ότι όταν κάποιοι τον ανεγνώριζαν στα σοκάκια του Ναυπλίου και με δέος τον ρωτούσαν "Μα γέρο, εσύ δεν είσαι ο καπετάνιος, ο Νικηταράς ο Τουρκοφάγος;" αυτός απαντούσε "Οχι κύριε, κάποιο λάθος κάνετε.... δεν είμαι αυτός που λέτε..." και έφευγε για να κρυφτεί και να ζητιανέψει παραπέρα...

      Εδώ μου έρχεται στο νου μία φράση του Φαήλου:
      "Τι καταλαβαίνουν από αυτό οι παχιές καθεστωτικές μύγες πάνω στα σκατά της σώφρονος διαπλοκής; Ανακυκλωμένοι «προοδευτικοί» κι ενοχικοί νεοφιλεύθεροι «δεξιοί» ξύνουν αμήχανα το κεφάλι μπροστά σε τέτοια υπερβατική θυσία. Τι θα θυσίαζαν αυτοί για τον τόπο; Το ραντεβού για μανικούρ – πεντικιούρ, ίσως… Πάντως όχι το ραντεβού με τον Ελβετό τραπεζίτη τους."

      Ιάσων Κιανός

    • ΑΡΚΑΣ avatar
      ΑΡΚΑΣ @ ierofantis 26/09/2011 00:07:50

      ...καταγόμενος από το χωριό Τουρκολέκα, πανω σε ένα λόφο μεταξύ του Λεονταρίου και της Ποταμιάς. Φυσικό όριο του ο ποταμός πηνειός...

  11. τάσος avatar
    τάσος 23/09/2011 23:08:35

    πόσο ανώμαλος πρέπει να είναι κάποιος για να ευχαριστιέται μ'αυτά τα πράγματα. η δεξιά είναι μια μορφή νεύρωσης με κύριο σύμπτωμα την παλιανθρωπιά. αυτός που χαίρεται με το να ακούει να σφάζονται τούρκοι είναι ο ίδιος τόσο τούρκος, που ο τούρκος μπροστά του φαίνεται άνθρωπος. είστε πιο κάτω και από τούρκοι.

    • S.R. avatar
      S.R. @ τάσος 24/09/2011 10:27:10

      "Προοδευτικε" Τασο με συγκλονισες.... Εισαι αλαβανικοτερος του Αλαβανου... Ετσι μπραβο αριστερο μου διαμαντι ( εισαι Συρριζα ετσι ?) ,ετσι "κοινωνικε" μου εσυ αγωνιστη.... Μονο ,το νου σου , μακρυα απο "εθνικισμους", μολυνουν... Ασε που στους Εθνικους αγωνες εχει και αγριους Τουρκους, που δεν ειναι για ευαισθητα αγορια, σαν και σενα...

    • Νικηφορος Φωκας avatar
      Νικηφορος Φωκας @ τάσος 25/09/2011 11:27:30

      Ποτε και που προκοψε τοπος με ΑΡΙΣΤΕΡΑ ? Μην περιμενετε απ αυτην βοηθεια αδελφια , η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ειναι γεννημενη στην προδοσια και στον δοσηλογισμο, απο τα γενοφασκια του πατερα της ΜΠΕΝΑΡΟΓΙΑ και την ξενοκινητη μαννα της ΦΕΝΤΕΡΑΣΙΟΝ ονειρευοταν πως να διαλυσει , να πετσοκοψει την Ελλαδα μας και να μοιρασει τα κομματια της σε ξενους.. η συνεχεια της (ΚΚΕ) ηλθε να εδραιωσει τον απολυτα ΑΝΤΕΘΝΙΚΟ της χαρακτηρα με τις παμπολλες αποφασεις τις ολομελειας του για ΑΠΟΣΧΙΣΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ απο το σωμα της Ελλαδας μας... να πω οτι συμπολεμιστες της ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ (στον συμμοριτοπολεμο) ΗΤΑΝ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΚΑΙ ΣΛΑΒΟΙ ? εξ ου και το ονομα ΕΑΜΟΒΟΥΛΓΑΡΟΙ.... ΜΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΣΥΡΙΖΕΣ ΚΑΙ ΚΟΥΚΟΥΕΔΕΣ πρωτοστατουν στην ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ χαιρονται στο καψιμο της σημαιας μας απο τους ακροαριστερους , ηδονιζονται να παραποιουν την ιστορια (βρωμοΡΕΠΟΥΣΗ) μας ΥΠΟΕΡ ΤΩΝ ΕΧΘΡΩΝ ΜΑΣ !!! χαριζουν το ενδοξο ονομα και την ιστορια της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΑΣ στους χθεσινους τους συντροφους στα ΣΚΟΠΙΑ, αλυχτουν να καταστρεψουν την Εκκλησια μας, αρνουνται να εξοπλιστουμε για να υπερασπισουμε τα χωματα μας... μας θελουν αδυναμους για να υποχωρουμε και να μικραινουμε συνεχως... ακομη και η Ελληνικη μας γλωσσα τους ενοχλει και την εκδικουνται οπως μπορουνε... αυτη ειναι η ΑΡΙΣΤΕΡΑ και δεν αλλαζει ... ΑΠΑΞ ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΡΟΔΟΤΗΣ ειναι το συνθημα τους... και σημερα παλι ακροαριστεροι κουκουλοφλωροι καινε σημαιες βανδαλιζουν μνημεια η κανουν εκπομπες στην τηλεοραση παριστανοντας τους ιεραρχες της 'αληθειας' με τετοια χειραγωγηση που αν ζουσε ο Γκαιμπελς θα εκλεινε το γονυ ευλαβικα μπροστα στην ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΟΥΣ.... ομως ολα τα ψεμματα εχουν μικρη ζωη, και ερχεται το τελος τωρα , νομοτελειακα ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΟΤΕ ..

  12. danaos avatar
    danaos 23/09/2011 23:16:03

    Πω πω μας ξέσκισες μεγάλε!Με τέτοια επιχειρηματολογία! Έχω τρελαθεί!Φτου σου παλικάρι μου να μη σε ματιάσω!!!

  13. Κοντη Λιζα avatar
    Κοντη Λιζα 23/09/2011 23:24:49

    Κκαι θυμάμαι παλιότερα κάτι Πασόκια εισοδιστές από τον Δ. Αγώνα μου λέγανε για την εθνοκάθαρση που κάνανε οι Έλληνες στην Τρίπολη. Μέχρι εκεί φτάσανε τα καριόλια να αποκαλούνε θύτες τα θύματα 400 τόσων χρόνων Οθωμανικής σκλαβιάς.

    • danaos avatar
      danaos @ Κοντη Λιζα 23/09/2011 23:36:58

      Μην τα βάζεις με ηλίθιους,γιατί πέφτεις στο επίπεδό τους και σε κερδίζουν λόγω εμπειρίας!!!

    • Κοντη Λιζα avatar
      Κοντη Λιζα @ Κοντη Λιζα 24/09/2011 01:13:24

      Τρίπολη έγραψα. Λάθος.
      Η πόλη (Ν)τρομπολιτζά ονομαζόταν όπως την βρίσκουμε στα δημώδη της εποχής (πχ 40 παληκάρια--η βερσιόν που μαρέσει περισσότερο h--p://www.youtube.com/watch?v=WLcEQ-Xe55s ) και σύμφωνα με το μακαρίτη Αρβανίτη και στη συνέχεια φιλαλβανό δικηγόρο και συγγραφέα Αρ. Κόλλια πρέπει να ήταν Δροπολίτσα δλδ μικρή Δρόπολη.

      • Κοντη Λιζα avatar
        Κοντη Λιζα @ Κοντη Λιζα 24/09/2011 10:54:42

        Θενκς Μπόυζ (ΒΙΣ και Νίκο). Δεν τρώω πλέον από τις εξηγήσεις που έδινε τότε (1988) ο Κόλλιας.

        Αποδείχτηκε στην συνέχεια ότι ήταν εν δυνάμει αλβανός πράκτορας (εν γνώσει του;) αφού έπαιρνε τα ιστορικά του στοιχεία από αλβανικές πηγές προπαγάνδας.

        Άλλωστε η άποψη ότι όλοι οι ήρωες του 21 ήταν αρβανίτες από τα βιβλία του ξεκίνησε. Και για να απαντήσω στο Νίκο προσπάθησε γλωσσολογικά να πείσει ότι τα Αρβανίτικα είναι η πελασγική γλώσσα.

  14. Μικρός Οδυσσέας avatar
    Μικρός Οδυσσέας 23/09/2011 23:31:17

    Δηλαδή Γιάννο, ο Κόκκινος δεν είχε ρωτήσει ούτε τον Βερέμη, ούτε τον Τατσόπουλο;

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Μικρός Οδυσσέας 24/09/2011 14:21:42

      Ούτε το ΕΛΙΑΜΕΠ, ούτε το Ίδρυμα Σόρος για την Ανοιχτή Κοινωνία. Αν και στην εποχή του Κόκκινου ήταν της μοδός το Ίδρυμα Φορντ.

  15. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 24/09/2011 00:24:20

    Εθνική περηφάνια..ναι, απίστευτη..
    Διάβαζα για τους εκβιασμούς, τους βιασμούς και τις δολοφονίες μικρών παιδιών από Τούρκους..Τώρα διαβάζω για σφαγές αθώων παιδιών από Έλληνες..αισθάνομαι ότι η νίκη ή η ήττα, χάνουν την ευκαιρία να μετονομασθούν σε έπος..ακόμα κι όταν πολεμάς με λύσσα, πρέπει τα παιδιά και τους γέρους να τους σέβεσαι...
    Ευχαριστούμε Γ.Φ

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ ΕΥΑ 24/09/2011 00:38:50

      Έχεις δίκιο σε αυτά που λές ΕΥΑ. Δε γίνεται κι αλλιώς.....
      Όσο για το πόσο συνέβαλαν οι ίδιοι οι Τούρκοι της Τριπολιτσάς στο να έχουν τέτοιο τέλος, δες το βίντεο στην ανάρτηση μου παραπάνω...
      Όταν ο δυνάστης επιδεικτικά παλουκώνει και κάνει σωρό τα κεφάλια των Ελλήνων για να τους εκφοβίσει και "πειθαρχήσει", οι επαναστατημένοι πολιορκητές και οργισμένοι είναι, και ξέρουν ότι δε μπορούν να κάνουν πίσω, ίσως ούτε και να αφήσουν περιθώρια για επιζώντες. Το μίσος που οι ίδιοι οι Τούρκοι καλλιέργησαν δε γεφυρωνότανε και ήταν θαύμα που τουλάχιστον κάποιοι κανόνες στρατιωτικής εντιμότητας τηρήθηκαν χάρη στον ίδιο τον Κολοκοτρώνη.

      • ΕΥΑ avatar
        ΕΥΑ @ ΝΙΚΟΛΑΣ 24/09/2011 01:06:44

        Συμφωνώ με ό,τι λες...στον πόλεμο συναντάς τα πάντα... διάβαζα πριν για τον Κόμη Δράκουλα (τον γνωστό, των Καρπαθίων)..ο ίδιος του ο πατέρας, είχε δώσει αυτόν και τον αδερφό του(θύμα των ορέξεων του Σουλτάνου) στους Τούρκους ως ομήρους (να κλείσουν τη συμφωνία υποταγής)..Πώς να μη ανασκολοπίσει Τούρκους; είχε πολλά απωθημένα κι όχι άδικα..

        • Κοντη Λιζα avatar
          Κοντη Λιζα @ ΕΥΑ 24/09/2011 01:24:00

          Βλαντ Τσέπες;

          Μμμμ η μοίρα των Βαλκανίων ήταν κοινή Εύα. Τα ρέεμια (όμηροι) ήταν τρόπος εξαναγκασμού των υποταγμένων ηγεμόνων να αποδείξουν την καλή τους την πίστη απέναντη στην Πύλη. όσο τα πράγματα ήσαν καλά δεν υπήρχε πρόβλημα. Άλλωστε η αυλή του Σουλτάνου ήταν εξαιρετικό σχολείο για τους νέους πρίγκηπες.
          Στην παραμικρή παρασπονδία ωστόσο τα κεφάλια έπεφταν για παραδειγματισμό αλλά και εκφοβισμό. Αν ενθυμούμαι καλώς από τα μαθήματα ο αποκεφαλισμός δεν ήταν ο πιο ατιμωτικός θάνατος. Οι επαναστατημένοι από την άλλοι έπρεπε να κρατήσουν ανάλογο φρόνημα και απαντούσαν με τον ίδιο τρόπο. Πάσσαλος πασσάλω...κλπ

          • ΕΥΑ avatar
            ΕΥΑ @ Κοντη Λιζα 24/09/2011 01:57:41

            Παρόλη την παραφροσύνη του (σε σχέση με το πώς απολάμβανε το θάνατο των άλλων), στη συνείδηση των ανθρώπων ήταν ήρωας, αφού υπερασπιζόταν τον Σταυρό...
            Γενικότερα σε ότι αφορά σε πολέμους, υπάρχει και η άποψη, ότι ''αυτοί επιτρέπουν στους ανθρώπους να είναι αυτό που πραγματικά είναι...οι σαδιστές γίνονται βασανιστές, οι ''ψυχοπαθείς'' γίνονται ήρωες, οι εταίρες έχουν πάντα δουλειά...θύτες και θύματα παίζουν τους ρόλους τους στο έπακρο ...''

          • Κοντη Λιζα avatar
            Κοντη Λιζα @ ΕΥΑ 24/09/2011 11:04:26

            Δεν έχουμε τις ίδιες αρχές ούτε μεγαλώσαμε με τον ίδιο τρόπο. Χώρια που η εκπαίδευσή μας σήμερα είναι χειραγωγημένη με αρχές και ιδέες ανέφικτες που έχουν πονηρούς σκοπούς.
            Θυμάμαι πχ. τώρα τον Κατσαντώνη τον οποίο βασάνιζε ο Αλής για να μολογήσει που είχε κρυμμένα τα γρόσια και ο άρρωστος βόγγαγε κι έλεγε "έρμα γρόσια" ενώ ο αδελφός του Χασιώτης του έλεγε "Σώπα ντρόπιασες την παληκαριά σου". Ο Χασιώτης όταν στην συνέχεια ο δήμιος του έσπαγε τα κόκκαλα τραγουδούσε.
            Συμπέρασμα. Το να δεχτής αγγογυστα τα μαρτύρια ήταν σημάδι ανδρείας. Ξεκινώντας από εκεί ίσως μπορείς να καταλάβεις καλίτερα.

          • ΕΥΑ avatar
            ΕΥΑ @ ΕΥΑ 24/09/2011 11:15:53

            Μην το λες έτσι, γιατί προεκτείνοντας την προτελευταία φράση, όλοι είμαστε ήρωες ,αφού δεχόμαστε αγόγγυστα τον Γαπούλη και την παρέα του! (χαχα)

  16. TIMAIOΣ avatar
    TIMAIOΣ 24/09/2011 01:08:41

    Ουαί τοις ηττημένοις! Εις τους αιωνες των αιωνων!!! Ο πολεμος δεν ειναι σκακι

  17. sakis mousageas avatar
    sakis mousageas 24/09/2011 01:56:30

    Την Ελλάδα του σήμερα όμως την κυβερνούν καρπαζοεισπράκτορες.Όλοι μας έχουν τρελάνει στις σφαλιάρες.Οι Αλβανοί μας πιάνουν τα οπίσθια,οι Σκοπιανοί μας έχουν αδειάσει,οι Τούρκοι μας γραφουν στα παλιά τους τα παπούτσια,οι Αμερικανοι μας τάζουν αλλα ποτε δεν κάνουν αυτά που υπόσχονται,οι Ευρωπαίοι φίλοι μας πετούν ξεροκόμματα,και πολλοί άλλοι περιμένουν να βάλουμε ταμπέλα για να πάρουν ότι μπορούν σε εξευτελιστική τιμή.Η ντροπή όμως για το χαλι μας βαραίνει και τον λαό.

    • S.R. avatar
      S.R. @ sakis mousageas 24/09/2011 10:51:54

      Φιλε μου, οταν μονοι μας εξοβελισαμε τον εθνικισμο σαν μιασμα, αναγορευσαμε τον "διαλογο" σαν μοναδικο οργανο εξωτερικης πολιτικης, και θεωρησαμε τις αμυντικες δαπανες ως "αντιπαραγωγικες" ( αντιθετα παραγωγικα θεωρησαμε τα επιδοματα "εγκαιρου προσελευσεως στην εργασια", " καθαρισμου χειρων" , "κεραιας" κ.λ.π. σε "εργαζομενους" ) πως ειναι δυνατον χωρες περηφανες για το ( οποιο ) εθνος τους να μην μας πιανουν τον ποπο ? Μονο το Ξυλο σε αυτους που προμοταρησαν και επεβαλαν μιντιακα αυτες τις αξιες ,θα μας ξυπνηση ,εθνικα, ξανα.....

  18. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 24/09/2011 02:40:07

    Αφού ο πληθυσμός της Δρόπολης είναι ελληνικός, γιατί οι Αλβανοί να δώσουν στην πόλη το όνομα ελληνικής περιοχής; Δεν κολλάει ιστορικά, αλλά δεν κολλάει και γραμματο-συντακτικά: Η κατάληξη -ίτσα δεν είναι αρβανίτικη, είναι σλάβικη. Αν οι Αλβανοί ήθελαν (δήθεν) να πουν " μικρή Δρόπολη" θα έλεγαν "Ντροπούλλιζα". Ο μακαρίτης ο Κόλλιας, με την φιλοαλβανική τύφλωση που τον διακατείχε, έβγαλε και τη Δρόπολη (Δρυινούπολη) αλβανική, για να δικαιώσει τους ανιστόρητους Αλβανούς που λένε ότι στη Δρόπολη τους Έλληνες τους εγκατέστησε ο Αλή Πασάς (χωριά που δημιουργήθηκαν, δήθεν, στα 1800, με εκκλησίες από το 1500 και βάλε, χαχα). Παρετυμολογίες και ιστορικές εξηγήσεις της...μπίθας (με το συμπάθειο). Και ξέρετε, αν στην Αλβανία ο τάδε συνταξιούχος δάσκαλος του χωριού Γκολιέμι γράψει κάτι, είναι θέσφατο, φτάνει να είναι εθνικιστικό.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ ΒΙΣ 24/09/2011 09:24:01

      Η κατάληξη -ιτσα δεν είναι αποκλειστικά σλαβική φίλε ΒΙΣ. Είναι μαλλον συγγενική της πρωτοελληνικής -ίσ(σ)α (Λάρισα, Σάρισα), κατά πολλούς Πελασγικής, και της λατινικής -iz(z)a. Η ανεξάρτητη ύπαρξή της σε διαφορετικές ινδοευρωπαϊκες γλώσσες μάλλον στηριζει την παραδοχή των αρχαίων για την Πελασγική της προέλευση. Παρεπιπτόντως, και οι ελληνικές λέξεις που καταλήγουν σε -ινθος, -άνθος (π.χ. Κόρινθος, Υάκινθος κλπ), μάλλον προέρχονται από την προελληνική πελασγική.

  19. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 24/09/2011 02:44:45

    Εύα, μην ξεχνάς ότι δεν μιλάμε για τακτικό στρατό, ούτε καν για στρατό κάποιου συντεταγμένου κράτους. Εδώ μιλάμε για ασκέρια από χωρικούς και κτηνοτρόφους, που δεν υπολόγιζαν τίποτα. Ηθελαν να σφάξουν τους Τούρκους, αδιακρίτως, και να κάνουν πλιάτσικο, τόσο απλά.
    Λίγα χρόνια νωρίτερα, στα 1793-94, ο επίσημος γαλλικός στρατός, συντάγματα ολόκληρα, σφαγίασε γέρους, γυναίκες και παιδιά, Γάλλους, στη Βανδέα, διότι ήταν φιλοβασιλικοί και χριστιανοί. Ο στρατός εστάλη από την ίδια τη Συμβατική (Convention), στο Παρίσι, δεν ήταν στρατός ατάκτων.

    • ΕΥΑ avatar
      ΕΥΑ @ ΒΙΣ 24/09/2011 10:03:06

      Από τα σκοτεινά σημεία του Διαφωτισμού ΒΙΣ..Είναι φοβερό αν σκεφτείς ότι το σύνθημα ''Ισότης-Αδελφότης-Ελευθερία'' κάλυπτε εκφράσεις όπως ''το έλεος δεν είναι επαναστατικό''..απίστευτη υποκρισία. Οι Μουτζαχεντίν της Νέας Τάξης είχαν ξεκινήσει αιώνες πριν...

    • Κοντη Λιζα avatar
      Κοντη Λιζα @ ΒΙΣ 24/09/2011 11:19:41

      Διαφωνώ! Αυτό που λες τακτικό στρατό ήταν οι κληρωτοί οι οποίοι ήταν πολίτες (πρώην αβράκωτοι) τους οποίους υποχρέωσε η επανάσταση να μπουν στο στρατό. Ο θεσμός των κληρωτών ξεκινά με την Γαλ. επανάσταση. Ούτε παράδοση υπήρχε ακόμη αλλά ούτε και το προσωπικό ή οι δομές. Οι αξιωματικοί δεν είχαν βγει από κάποια σχολή ούτε και η επανασταση είχε εδραιώσει την ιδεολογία της. Σε πολλές περιπτώσεις αξιωματικοί ήταν αξιωματικοί ευγενείς του βασιλιά. Ακόμη και επί εποχής Ναπολέοντα που είναι λίγο μετά την εποχή που αναφέρεις το στρατευμα δεν είχε ακόμη γίνει αυτό που γνωρίζουμε σήμερα.

      @ΕΥΑ
      Φυσικό είναι να υπάρχει υποκρισία. Οι λόγοι που έγινε η επανάσταση ούτε ξεκάθαροι είναι ούτε όλοι όσοι συντάχτηκαν με την επανάσταση είχαν τους ίδιους λόγους και συμφέροντα. Ο λαός απλά χρησιμοποιήθηκε σαν πιόνι στην επαναστατική σκακιέρα και όταν ήρθε ο καιρός μπήκε στο περιθώριο. Η τάση ήταν την εποχή που ζούσα ακόμη στη Γαλλία για αναθεώρηση των όσων πέτυχε (;) η επανάσταση.
      Πχ λέγεται ότι η επανάσταση κατάργησε τους ευγενείς. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Κάποια στιγμή ο βαρώνος ντε Ροτσίλντ έκανε πάρτυ στην έπαυλή του στο Ιλ σεν Λουί και είχε ζητήσει από το τοπικό τμήμα να κλείσει την κυκλοφορία και αναλαβει την φύλαξη. Την είδηση είχε βγάλη η "Κανάρ Ανσενέ". Παραδειγματακι απο τα πολλά.

  20. βροντόσαυρος avatar
    βροντόσαυρος 24/09/2011 10:47:45

    Όπως βλέπουμε δεν έκαναν μόνο οι Τούρκοι γενοκτονίες

    • ΤΙΜΑΙΟΣ avatar
      ΤΙΜΑΙΟΣ @ βροντόσαυρος 24/09/2011 12:21:16

      Ρε συντροφε γνωριζεις την εννοια της γενοκτονιας???

      • βροντόσαυρος avatar
        βροντόσαυρος @ ΤΙΜΑΙΟΣ 24/09/2011 20:36:50

        όντως, έχεις δίκιο κουμπάρε, σόρυ. Αλλο είναι να κατασφάξεις μια πόλη κι άλλο ολόκληρη περιοχή.

        • TIMAIOΣ avatar
          TIMAIOΣ @ βροντόσαυρος 25/09/2011 12:18:03

          Εχω δικαιο, αλλο γενοκτονια, αλλο ακροτητες!!!

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ βροντόσαυρος 24/09/2011 23:11:19

      Τους φουκαράδες τους Τούρκους, που βρήκαν κι αυτοί στην Τριπολιτσά ένα απάγκειο να ξαποστάσουν και τους την έπεσαν ξαφνικά αιμοδιψείς Έλληνες... Τους παλουκωμένους Ρωμιούς και τους σωρούς τα κεφάλια άλλων Ελλήνων έξω από την Τριπολιτσά τα έβαλαν επίτηδες οι Μεγάλες Δυνάμεις και η KGB έτσι; Όπως και σε τόσες άλλες προηγούμενες σφαγές σε βάρος Ελλήνων στην Πελοπόνησσο.. Για να δημιουργήσει κλίμα εναντίον των φτωχών Τούρκων....
      Α, ρε βροντόσαυρε, κολλημένος στην εποχή των παγετώνων έμεινες, κι ας προσπάθησε το ΕΛΙΑΜΕΠ να σε ξεπαγώσει..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.