#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/01/2013 09:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η άλλη πλευρά του λόφου: "Ευτυχώς που δεν διαπραγματευθήκαμε" !!!



Πολύ μελάνι χύθηκε και πολλές εκπομπές ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές αφιερώθηκαν στο ζήτημα αν θα έπρεπε η Κυβέρνηση να διαπραγματευτεί τα μνημόνια και αν αυτά σε τελευταία ανάλυση ήταν δυσμενή ή επωφελή για την χώρα μας. Για να αποκτήσουμε σαφή εικόνα της ανάγκης ή μη διαπραγμάτευσης θα πρέπει να αναλύσουμε τα οικονομικά δεδομένα των μνημονίων.

Παρακάτω ακολουθούν τα οικονομικά στοιχεία ώστε να σχηματίσουμε προσωπική άποψη.

1. Με τα 120 δις Ευρώ που δανείσθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια οι τράπεζές μας από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης, κατόρθωσαν και ανταποκρίθηκαν στις αναλήψεις καταθέσεων των Ελλήνων καταθετών, των τεσσάρων τελευταίων ετών που λόγω φόβου ότι θα χάσουν τα χρήματά τους σήκωσαν από τις τράπεζές μας 90 δις ευρώ. Επίσης, χρηματοδότησαν το Ελληνικό Δημόσιο με 18 δις ευρώ (έντοκα γραμμάτια Δημοσίου) και πλήρωσαν τρέχουσες άλλες υποχρεώσεις τους.

2. Με τα 110 δις ευρώ του πρώτου Μνημονίου το Ελληνικό Δημόσιο κάλυψε τα ελλείμματα των ετών :  2009 ύψους 36 δις ευρώ, 2010 ύψους 24 δις ευρώ, 2011 ύψους 20 δις ευρώ και 2012 ύψους 16 δις ευρώ. Συνολικά κάλυψε ελλείμματα τεσσάρων προϋπολογισμών μας ύψους 96 δις ευρώ και κάποιες δόσεις δανείων μας.

3. Με τα 130 δις ευρώ του δευτέρου Μνημονίου, πληρώσαμε και θα πληρώσουμε, την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών μας με 45 δις ευρώ περίπου, την επαναγορά ομολόγων μας με 11 δις ευρώ (του δευτέρου κουρέματος επαναγοράς στο 35% μόνο της αξίας των). Τα συσσωρευμένα χρέη του Δημοσίου στην εσωτερική αγορά ύψους πλέον των 11 δις ευρώ (φαρμακοποιούς, δημόσια έργα, επιστροφές φόρων, εφάπαξ δημοσίων υπαλλήλων, τόκους κλπ). Θα καλύψουμε τα ελλείμματα των προϋπολογισμών των δύο επόμενων ετών (2013 και 2014) και θα εξοφλήσουμε τα έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου και κάποιες άλλες υποχρεώσεις.

4. Μας χάρισαν χρέος μεγαλύτερο των 130 δις ευρώ (PSI,κούρεμα 53,5% και κούρεμα των κουρεμένων ομολόγων 65%) εκ των οποίων το 30% ήταν απαιτήσεις ελλήνων ομολογιούχων και οργανισμών

5. Υποσχέθηκαν ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα τα ομόλογά μας που κατέχει και τα οποία είχε αγοράσει από την δευτερογενή αγορά, (κάνοντας παρέμβαση για στήριξη των τιμών τους) θα της τα πληρώσουμε στο κόστος αγοράς των.

6. Ανέστειλαν την υποχρέωσή μας καταβολής τόκων των δανείων μας για τα επόμενα 10 χρόνια. Αυτό αποτιμάται ότι θα ελαφρύνει τους προϋπολογισμούς μας των επομένων δέκα ετών με ποσά ύψους περίπου 5 δις ετησίως (αναστέλλοντας την πληρωμή τόκων των δανείων μας).

7. Πιθανότατα οι ενισχύσεις που θα εισπράξει η χώρα μας για τα έτη 2014 έως 2020 θα είναι κατά 20% μεγαλύτερες από αυτές που εισπράξαμε τα προηγούμενα χρόνια.

8. Η χρηματική συμμετοχή μας στα συγχρηματοδοτούμενα έργα θα είναι μόνο 5%.

9. Μας μείωσαν τα επιτόκια χαμηλότερα απ’ ότι οι ίδιοι δανείζονται.

10. Δέχθηκαν να παραταθεί κατά δύο χρόνια μέχρι το 2016 η υποχρέωσή μας δημοσιονομικής προσαρμογής  στα συμφωνηθέντα.

11.Για όλα τα παραπάνω απαιτούν να ανταποκριθούμε στις συμβατικές μας υποχρεώσεις!

Μας χαρίσανε λοιπόν χρέος 130 δις ευρώ και μας δάνεισαν, εμάς μία χρεοκοπημένη χώρα, περισσότερα από 360 δις ευρώ, δηλαδή περίπου δύο φορές το σημερινό ΑΕΠ της χώρας μας, ή, επτά φορές το σύνολο των εσόδων ενός έτους της χώρας μας από φόρους εισφορές κλπ έσοδα. Ποσά πρωτοφανή στη διεθνή οικονομία και μάλιστα με χαμηλότερα επιτόκια απ’ ότι αυτές οι χώρες δανείζονται.

Αν μονομερώς διαγράφαμε το χρέος μας, όπως κάποιοι πρότειναν, πώς θα καλύπταμε τα παραπάνω ελλείμματα ; ποιος θα μας δάνειζε για να πληρώνονται μισθοί, συντάξεις, περίθαλψη κλπ ;

Αν διαπραγματευόμασταν τι θα ζητούσαμε ;;;

1. Παράταση χρόνου αποπληρωμής του χρέους μας για δέκα χρόνια; Θα ανέβαζε το χρέος μας τουλάχιστον κατά 140 δις ευρώ (350 δις Χ 4% = 14 δις Χ 10 = 140 δις).

2.Λιγότερο επαχθή τα μνημόνια; Όσο λιγότερο επαχθή μνημόνια τόσο μεγαλώνει το ετήσιο έλλειμμα! Να φορτώσουμε χρέος και στα δισέγγονα; Μας δώσανε επτά χρόνια για να ισοσκελίσουμε τον προϋπολογισμό μας.

3. Οι αντοχές εξαντλούνται! Kινδυνεύει η κοινωνική συνοχή! ΄Yφεση πέντε χρόνια! Xάσαμε το 25% του ΑΕΠ της χώρας μας! Η ανεργία πάνω από 25-30%!

 

Εξαναγκαστήκαμε στα Μνημόνια...ευτυχώς…

 

Οι πολιτικοί μας ποτέ δε θα τολμούσανε να πάρουν τέτοιες αποφάσεις, γιατί έχουν πολιτικό κόστος. Έπρεπε εμείς οι ίδιοι να ζητήσουμε να μας επιβληθούν τα μνημόνια. Όσο είχαμε την οικονομική εθνική μας κυριαρχία προκειμένου να ζούμε καλύτερα, εμείς υπογράφαμε μεταχρονολογημένες επιταγές στο όνομα των παιδιών μας, πλαστογραφώντας την υπογραφή τους. Ας αναλογισθούμε τι ανταγωνιστικότητας επιχειρήσεις τους παραδώσαμε και ποιας απόδοσης κρατικό μηχανισμό. Τώρα τους ζητάμε να κυβερνήσουν μία χώρα χρεοκοπημένη.

Ας αναλογισθούμε πώς ζήσανε άλλες χώρες που πτώχευσαν πριν από μας, για να παρηγορηθούμε…

Δεν είμαστε οι μόνοι στον κόσμο σήμερα που υφιστάμεθα τις συνέπειες της διεθνούς οικονομικής κρίσης.

Ας θυμηθούμε πώς και πόσες ώρες δουλεύαμε πριν 30/40 χρόνια, τι παραγόμενο προϊόν και έργο είχαμε στον «Πρωτογενή» «Δευτερογενή» και «Τριτογενή» τομέα παραγωγής και ας συνειδητοποιήσουμε ότι μόνον εμείς οι ίδιοι μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας και τα παιδιά μας για καλύτερες μέρες.

Όλοι μας πρέπει να αυξήσουμε τις ώρες εργασίας, να βελτιώσουμε ποιοτικά την παραγωγή και το παραγόμενο έργο μας.  Μόνο με συλλογική δράση, αλληλεγγύη και ομοψυχία θα τα βγάλουμε πέρα.

Πολλοί πολιτικοί μας δυστυχώς καίτοι γνωρίζουν ότι χωρίς πολιτική σταθερότητα δεν υπάρχει περίπτωση να πραγματοποιηθούν επενδύσεις και να υπάρξει ανάπτυξη, εξακολουθούν την γνωστή «τακτική» τους. Πρέπει να συμφωνήσουν και επιβάλλουν ότι η μη εφαρμογή των νόμων και η ατιμωρησία δεν έχουν πλέον θέση στη χώρα μας.

Όποιος και αν βρίσκεται στην κυβέρνηση, αν δεν εισπράττονται αποτελεσματικά οι φόροι και αν δεν λειτουργεί σωστά η δημόσια διοίκηση δεν πρόκειται να δούμε καλύτερες μέρες …

Η πνευματική μας ηγεσία, δικαστικοί, καθηγητές, όλοι μας, αποδεχόμενοι τις ευθύνες μας για το που φθάσαμε, να συνειδητοποιήσουμε τι υποχρεώσεις έχουμε αυτή την ώρα.

Κόμματα και συνδικαλιστές (ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, ΠΟΕ-ΟΤΑ, ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ κλπ) πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι αν συνεχίσουμε να δείχνουμε στο εξωτερικό την ίδια εικόνα που δείχναμε μέχρι σήμερα, δυστυχώς θα χάσουμε και την τελευταία ευκαιρία διάσωσής μας.

Αντώνης Δασκόπουλος

 

Σημείωση Antinews: Το antinews δεν συμφωνεί κατ΄ ανάγκη με τις απόψεις των κειμένων που δημοσιεύει.  Τι έχουμε πει και το ξαναλέμε. Υπάρχουν όμως κείμενα σαν αυτό του κ Δασκόπουλου, που είτε διαφωνείς είτε συμφωνείς μαζί τους είσαι υποχρεωμένος να τα δημοσιεύσεις.  Γιατί μόνο έτσι βοηθάς και εαυτόν και αναγνώστες να έχουν σφαιρική άποψη.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κυθήριος Τ. avatar
    Κυθήριος Τ. 07/01/2013 10:23:07

    Ὡραῖο κείμενο,δυνατά ἐπιχειρήματα,νά τά διαβάζουν ὅσοι ἔχουν πολυυυύ λίπος,λεφτά στό Λού-Λι (Λουξεμβούχταϊν),μισθό ἤ σύνταξη ἀπό 10.000 εὐρώ πετσοκομμένους στό μισό,καί νά κοκκινίζουν ἀπό συστολή,συναίσθηση καί μετριοφροσύνη,γιά τό ὅτι φταῖνε αὐτοί πού βρίσκονται σ' αὐτήν τήν ἀθλία κατάσταση..
    Ἔτσι θά βοηθηθοῦν καί θά βοηθήσουν νά μήν ''πάει χαμένη ἡ τελευταία εὐκαιρία διάσωσής μας''...
    Ἐμεῖς οἱ ὑπόλοιποι δυστυχῶς δέν βρισκόμαστε σ' αὐτή τή δεινή θέση ὁπότε,πάλι δυστυχῶς,ἴσως χάσουμε τήν ''τελευταία εὐκαιρία γιά τή διάσωσή μας''...

  2. kosvag avatar
    kosvag 07/01/2013 10:24:28

    Κατά την άποψή μου τα παραπάνω είναι τυπική περίπτωση ''μισής αλήθειας'' - η άλλη μισή είναι οτι το μνημόνιο είναι εργαλείο (όχι ο σκοπός) και για να υπάρχει αποτέλεσμα θα χρειαστεί: είτε να γίνουμε προτεκτοράτο (το ευτυχές θα είναι να μην το διαπραγματευτούμε) είτε να αποφασίσουμε ποιός είναι ο σκοπός, να κάνουμε σχέδιο, να εργαστούμε, να παρακολουθούμε την πρόοδο, να κάνουμε διορθωτικές κινήσεις, +στρατηγικές κινήσεις, + διαχειριση κινδύνου, + να μην κλεβόμαστε ++++++.

    • Κυθήριος Τ. avatar
      Κυθήριος Τ. @ kosvag 07/01/2013 10:36:09

      Ὅ,τι ἐπιβληθεῖ μέ ἀκομψο τρόπο καί σέ πολύ λίγο χρόνο ἀγαπητέ Kosvag,δέν ἔχει ἐξαρχῆς καί τίς προϋποθέσεις γιά νά πετύχει,τό ἀντίθετο θά ἔλεγα.Ἔτσι ἔγινε καί μέ τό πρῶτο μνημόνιο καί μέ τά ἄλλα δύο.
      Ἐπιβολή δίχως περίοδο προσαρμογῆς καί τό κυριώτερο χωρίς σχέδιο.
      Τί περίμεναν λοιπόν νά πετύχει; Ἀπλά,ἄλλα λόγια ν' ἀγαπιόμαστε...

      • kosvag avatar
        kosvag @ Κυθήριος Τ. 07/01/2013 20:47:40

        αγαπητέ ''Κυθήριος Τ.'', το σχόλιο μου το έστειλα στις 10.24 και ενοούσα μισή αλήθεια για το άρθρο - δεν είχε εμφανιστεί το σχόλιό σου των 10.23.
        Για όποιο λόγο πάντως και να μου απάντησες σαφώς έτσι είναι όπως τα γράφεις.

        • Κυθήριος Τ. avatar
          Κυθήριος Τ. @ kosvag 07/01/2013 22:21:54

          Ἀγαπητέ μου φίλε,σχολίασα τό σχόλιό σου ἐπί τοῦ ἄρθρου.Εὐχαριστῶ γιά τήν ἀπάντηση.

  3. αννίβας1 avatar
    αννίβας1 07/01/2013 10:45:39

    H σημείωση του antinews είναι πιο σημαντική απο το άρθρο...
    Διότι διαβάζοντάς το καταλαβαίνεις τη νοοτροπία του δοσιλογισμού και παίρνεις την απάντηση στο ερώτημα : "Συνένοχοι ή βλάκες?", η οποία εν προκειμένω είναι: "Και συνένοχοι και βλάκες".
    Η "θεωρία" του καθωσπρεπισμού λέει ότι οι 1500.000 άνεργοι Ελληνες που ξύπνησαν ένα πρωί απο τις κραυγές του έντιμου και άξιου ΥΠΟΥΡΓΟΥ των οικονομικών κ. Παπακων/νου της λαοπρόβλητης κυβέρνησης του 'λεφτά υπάρχουν' και έμαθαν οτι "είχαν φάει" χωρίς να το καταλάβουν μαζί με τον Πάγκαλο τον Τσοχατζόπουλο και τον Μαντέλη-Τσουκατο-Χριστοφοράκο, 300 δις ευρώ από τους έντιμους δανειστές (Bundesbank,Deuchebank,Societ;e Generale, BNP) των παραπάνω οι οποίοι "ανυποψίαστοι" τους τα είχαν δανείσει βέβαιοι οτι θα τα ξαναπάρουν στο ακέραιο για ΚΑΘΑΡΑ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ.
    Eπρεπε λοιπόν, αφού ο έντιμος Ελληνας Υπουργός μαζί με τον πανηγυρικά εκλεγμένο Πρωθυπουργό, τους διαβεβαίωσαν στο λόγο της τιμής τους ότι αυτά τα χρέη ήταν τίμια και καθαρά, να τα πληρώσουν στο ακέραιο ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΛΕΓΧΟ, μιας και ΟΛΑ αυτά τα χρέη πήγαν στις τσέπες του λαού που ζούσε όλα αυτά τα χρόνια με χρυσά κουτάλια, αν και το Ευρωβαρόμετρο τους έδειχνε μόνιμα στην τελευταία θέση των 17 μαζί με τους Πορτογάλους λές και όλα αυτά τα χρήματα δεν πέρασαν κάν απο την Ελλάδα. Σαν να είχαν πάει κατ ευθείαν στην Ελβετία και τα Κέυμαν κάπως...Ή μήπως έτσι έγινε, όπως αποκαλύπτουν οι ίδιοι οι Γερμανοί?
    Κι αφού λοιπόν ο περήφανος Ελληνικός λαός δεν είχε σάλιο, μιας και οι "οίκοι" του έκοψαν ξαφνικά την πίστωση γιατί είχε λέει φτάσει το χρέος στο 115% του ΑΕΠ, ανέλαβαν οι έντιμοι δανειστές να μην του επιτρέψουν να κάνει στάση πληρωμών και πάθουν ότι έπαθαν στην Ισλανδία, αλλά να "τού" δανείσουν κι άλλα, ξεχρεώνοντας τις τράπεζες και χρεώνοντας όλους τούς Ευρωπαίους-υποζύγια.
    Αυτά βεβαίως είναι ψιλά γράμματα για τον κ.Αντώνη Δασκόπουλο, ο οποίος προφανώς δεν ανήκει στους ανέργους, ούτε στους αυτοκτονούντες...
    Θεωρεί και δικαίως αδιανόητο, ο Παπούλιας να έκανε αυτό που έκανε ο πρόεδρος της Ισλανδίας, δηλαδή ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ του, πριν αποφασίσει την αποπληρωμή του χρέους, ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΙ ΤΟ ΛΑΟ ΤΟΥ αν την εγκρίνει ή ΟΧΙ...
    Οταν δεν έχει γίνει η ΒΑΣΙΚΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ και ο έλεγχος ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ του χρέους όλες οι άλλες είναι ΑΠΑΤΗ σε βάρος των λαών και σε προφανές όφελος των Τραπεζιτών και των συμμάχων τους Γερμανών...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ αννίβας1 07/01/2013 14:40:47

      Η Ισλανδία δεν ανήκει στην Ευρωζώνη, ούτε κάν στην ΕΕ. Και έχει 200.000 κατοίκους.
      Η στάση πληρωμών δεν επηρεασε κανέναν και τίποτε, πλήν 10.000 Βρετανών τζογαδόρων που πήγαν στις τράπεζές της για ψηλά επιτόκια και έμειναν ταπί.
      Αντίθετα Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Ισπανία, Κύπρος κτλ είναι χώρες του κοινού νομίσματος και ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΕΜΙΑ συνυπεύθυνες για την πορεία του. Τουλάχιστον, αυτό λένε οι Συνθήκες.
      Το ότι εσωτερικά στην Ελλάδα (και στις άλλες χώρες), οι κρατούντες μεταφέρουν την κρίση στις τσέπες του λαού και αφήνουν ανέγγιχτους τους πλούσιους, είναι εσωτερική επιλογή - ταξική επιλογή. Δεν αφορά τη μετατροπή του δανεισμού από τις αγορές σε διακρατικό.
      Όποιος δεν θέλει να μιλήσει για καπιταλισμό, μιλά για "γερμανούς", "αμερικάνους" και άλλες "φυλές του Ισραήλ". Και αφήνει τους μεγαλοαστούς της χώρας του (και τα τσιράκια τους) να χαίρονται...

      • αννίβας avatar
        αννίβας @ Ο Θείος 07/01/2013 20:53:54

        Η Ισλανδία δεν ανήκει στην Ευρωζώνη, ούτε κάν στην ΕΕ. Και έχει 380.000 κατοίκους.
        Αυτό κάνει το κατόρθωμά της ακόμα πιο ηρωικό διότι εμείς αν κάναμε την δέουσα στάση πληρωμών, είχαμε μια πιθανότητα να παρέμβουν οι εταίροι και να σώσουν το κοινό νόμισμα τυπώνοντας ευρώ όπως οι Αμερικάνοι.
        Οι Ισλανδοί έπεσαν χωρίς αλεξίπτωτο an και απειλήθηκαν με βομβαρδισμό απο την RAF...Mην προσπαθείς να "μπλέξεις" τον ντορό κάνιοντας εγκυκλοπαιδικές διαπιστώσεις...
        Δεν μιλάω για τους Γερμανοτραπεζίτες για να αφήσω τους μεγαλοαστούς της χώρας μου (και τα τσιράκια τους) να χαίρονται, όπως λες και πιθανόν να το πιστεύεις, αλλά διότι αυτοί είναι de facto οι Επικυρίαρχοι της Πατρίδας μας μέσω του παράνομου χρέους που σε αγαστή συνεργασία με τους μεγαλοαστούς της χώρας μου (και τα τσιράκια τους) δημιούργησαν, και απο το οποίο τώρα αυτοί επωφελούνται τα μέγιστα όπως πολύ καλά γνωρίζεις. Απο σένα έμαθα και εγώ ότι οι Γερμανοί ξεφόρτωσαν μέσω των μνημονίων τις ιδιωτικές τράπεζες που ήταν οι αρχικοί "έντιμοι" δανειστές μας (Bundesbank,Deuchebank,Societe Generale, BNP) και φόρτωσαν τις κεντρικές τράπεζες και την ΕΚΤ, δηλαδή τους Ευρωπαίους φορολογούμενους. Εσύ επίσης μας έδωσες αναλυτικά στοιχεία για τα 60 δις περίπου που κέρδισαν μέχρι στιγμής οι Γερμανοί από την "βοήθεια" προς την Ελλάδα, πράγμα που έχουν κατ' επανάληψη πει και οι πολιτικοί τους Δημόσια.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ αννίβας 07/01/2013 21:22:25

          ¨Οντως φόρτωσαν τα κρατικά χρέη (δηλαδή τον ιδιωτικό πλούτο - αυτό δεν λέω;) στους Ευρωπαίους φορολογούμενους μέσω των Μηχανισμών Σωτηρίας και της ΕΚΤ.
          Έδωσα όμως και άλλα στοιχεία: Για τα νέα επιτόκια και τον χρόνο αποπληρωμής. Που ισοδυναμεί τελικά με "κούρεμα" του διακρατικού χρέους, έστω και χωρίς κούρεμα του κεφαλαίου. Και την πρόβλεψή μου, ότι θα γινει και με αλλες χώρες. Δηλαδή θα έχουμε την περιβόητη transferunion, την αναδιανομή χρεών εντός της Ένωσης. Δηλαδή, κανονική μεταφορά χρέους από τον Έλληνα, Ισπανό, Κϋπριο, Πορτογάλο κτλ στον Γερμανό, Γάλλο κτλ φορολογούμενο.
          Και γράφω εδώ και χρόνια ότι δεν υπάρχουν πιά "Ελληνοτραπεζίτες", "Γαλλοτραπεζίτες", "Γερμανοτραπεζίτες¨κτλ, αλλά ενιαίο Ευρωπαικό εμπορικό τραπεζικό σύστημα: Που με την παρούσα μορφή, ανακεφαλαιοποιήσεις, PSI κτλ κάνει αναδιανομή απο κάτω προς τα πάνω: Από τον απλό Έλληνα, Γερμανό, Ιταλό κτλ φορολογούμενο, προς τον όλο "εταιρικό κόσμο" και τα στελέχη του (όχι μόνον τα τραπεζικά), προς το μεγαλομεσαίο τμήμα των αστών και προς όλους αυτούς που όχι μόνον δεν θίγονται από την κρίση αλλά κερδίζουν.
          Τοι συμπέρασμα είναι αυτό που ξανάγραψα: Όποιος δεν θέλει να μιλήσει για καπιταλισμό, μιλά για “γερμανούς”, “αμερικάνους” κτλ
          Τουλάχιστον το ΚΚΕ είναι πιό έντιμο. Άν και ανεδαφικό, ελλείψει εναλλακτικής λύσης.

          • Αννιβας avatar
            Αννιβας @ Ο Θείος 08/01/2013 10:20:29

            Για καπιταλισμό μιλάω και εγώ Θείο και νομίζω πιό έντιμα κι απ' το ΚΚΕ...

  4. PA avatar
    PA 07/01/2013 10:46:38

    Το άρθρο δείχνει με γλαφυρό τρόπο ότι το πρόβλημα δεν ήταν τα μνημόνια καθαυτά, αλλά ο τρόπος εφαρμογής τους από την πολιτική ελίτ της χώρας μας, η οποία επέλεξε να φορτώσει την απαραίτητη (και αναπόφευκτη) δημοσιονομική προσαρμογή μόνο στις πλάτες των αδυνάμων, προκειμένου να μη θιγούν έστω και λίγο τα προνόμια των ισχυρών και εχόντων. Αυτή είναι δυστυχώς η αλήθεια και η μόνη ελπίδα που απομένει είναι να αντιληφθούν οι ξένοι τις καταστροφικές συνέπειες αυτής της πολιτικής και να επιβάλουν την αλλαγή της. Από τους δικούς μας δεν περιμένω τίποτα...

  5. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 07/01/2013 11:37:26

    "
    Πέρα από τις διαφορετικές διαδρομές τους, τι εντυπωσιακά κοινό έχουν οι δύο αυτοί Γερμανοί ηγέτες; Και τι ακριβώς τους κάνει επίκαιρους στην εποχή μας;

    Και οι δύο καταδίκασαν και αποδοκίμασαν τους όρους που επιβλήθηκαν στις χώρες τους μετά από δύο αντίστοιχες πολεμικές ήττες.

    Και οι δύο ανέλαβαν τις τύχες των χωρών τους μέσα σε συνθήκες εσωτερικής κατάρρευσης και εξωτερικής απομόνωσης.

    Και οι δύο θεωρούνταν «προσωρινοί ηγέτες, μιας χρήσεως». Αποδείχθηκε ότι και οι δύο άφησαν βαρύ προσωπικό αποτύπωμα στην Ιστορία…

    Και οι δύο έθεσαν ως προτεραιότητα να αναστυλώσουν την αξιοπιστία των χωρών τους στο εξωτερικό και να αποκαταστήσουν την κοινωνική συνοχή στο εσωτερικό.

    Και είχαν το ρεαλισμό να αποδεχθούν εκείνα που δεν τους άρεσαν, αλλά για να τα αλλάξουν στη συνέχεια! Κι οι δύο είχαν και την υπομονή, την επιμονή και την πολιτική ικανότητα να εξαργυρώσουν αυτή την «αποδοχή», αλλάζοντας τις συνθήκες που είχαν επιβληθεί στις χώρες τους, εξασφαλίζοντας ομαλή χρηματοδότηση στις οικονομίες τους, απελευθερώνοντας τις δυνάμεις του ανταγωνισμού και της αγοράς, αλλά και ξαναστήνοντας το κοινωνικό κράτος.

    Και οι δύο είδαν την ηττημένη χώρα τους σύντομα να ξανά-στέκεται στα πόδια της και να πρωταγωνιστεί στις εξελίξεις.

    Στο μεταξύ, όμως, και οι δύο κατηγορήθηκαν και στο εσωτερικό των χωρών τους και στο εξωτερικό:

    Στο εσωτερικό κατηγορήθηκαν ότι είχαν αποδεχθεί τους όρους των «ξένων δυναστών». Αποδείχθηκε ότι τους είχαν αποδεχθεί, για να αλλάξουν την προοπτική των χωρών τους, όχι για να υποθηκεύσουν το μέλλον τους. Και το πέτυχαν!

    Στο εξωτερικό κατηγορήθηκαν ότι έβαζαν το συμφέρον των χωρών τους πάνω απ’ όλα. Αποδείχθηκε ότι ενώ αυτό έκαναν, ταυτόχρονα έθεταν τα θεμέλια για την πανευρωπαϊκή σταθερότητα και συνεργασία. Απλώς ο Στρέσσεμαν δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει. Ενώ ο Αντενάουερ πρόλαβε.
    "

    http://www.antinews.gr/2012/12/28/197240/

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 07/01/2013 14:54:54

      Αγαπητέ Αστυαναξ, ο Στρέζεμαν στον Μεσοπόλεμο προσπάθησε, όπως λίγο παλιότερα είχε προσπαθήσει ο Ράτενάου, αλλά δεν μπόρεσε. Δεν πέτυχε. Δεν τον βοήθησαν μέσα και έξω. Τελικά οι "βάρβαροι πέρασαν".
      Ο Αντενάουερ μπόρεσε, πρόλαβε, διότι υπήρχε ο "θείος Σάμ" (συγγνώμη Μάρσαλλ). Που ήθελε - και του συνέφερε - να ξαναχτιστούν η Γερμανία και η Ευρώπη απο τα ερείπιά τους, αλλά σε νέα θεμέλια.
      Έτσι άλλωστε ξαναχτίστηκε (όπως ξαναχτίστηκε) και η μεταπολεμική Ελλάδα.
      Γι αυτό ακριβώς ποτέ δεν αγάπησα τον ριζοσπαστικό, φονταμενταλιστικό αντιαμερικανισμό (άν και το έκαναν πολλοί Έλληνες): Το 1974 ήμουν με το Βιετνάμ, αλλά ήμουν και με τους Αμερικανούς λιποτάκτες. Αυτοί ήταν τότε το όμορφο άνθος του Αμερικανικού λαού, όπως το 1942, το άνθος του ήταν οι Αμερικανοί στρατιώτες που έχυναν το αίμα τους σε Ευρώπη και Ειρηνικό - άνθος μέσα στα άνθη και ο ίδιος ο Ρούσβελτ.
      Η Ευρώπη, ως συμπόρευση λαών, είναι "κοινότητα πεπρωμένου". Αλλά η Αμερική είναι η αδελφή της, που ζεί μακριά και κάπως αλλοιώς: Το άλλο μισό της Δύσης, στην οποία ανήκουμε και είμαστε όριό της. "Κοινή γάρ η τύχη και το μέλλον αόρατον".
      Καλή Χρονιά, χρόνια πολλά.

      • αννίβας avatar
        αννίβας @ Ο Θείος 08/01/2013 19:13:19

        Θείε η απάντησή σου κυριολεκτικά ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΗ και πλήρης!!! Συνυπογράφω ανεπιφύλακτα αφού κι εγώ ακριβώς αυτή τη στάση είχα και έχω απέναντι στην Αμερική. Ελπίζω να σε διαβάσει ο Σαμαράς και να ανακρούσει πρύμναν γιατί μου φαίνεται πολύ εζήλωσε την δόξαν του Αντενάουερ ξεχνώντας οτι ο Αντενάουερ κυβέρνησε μια εγληματικά επιθετική πολεμοκάπηλη χώρα που παραλίγο να καταστρέψει την ανθρωπότητα και κυρίως ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙΣ: O Aντενάουερ είχε το σχέδιο Μάρσαλ ενώ ο Σαμαράς στη Μέρκελ (Γερμανία) πληρώνει ακόμα και τώρα τοκογλυφικό επιτόκιο αντί να έχει μηδενικό επιτόκιο και δωρεάν αναπτυξιακή ενίσχυση...

  6. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 07/01/2013 11:39:19

    Παντως το αρθρο δινει την εντυπωση πως οντως δεν ελαβε χωρα η "επαναδιαπραγματευση", αφηνοντας δυσεξηγητο το πως... μας ελαχε να λαβουμε τετοιους ορους δανεισμου και αποπληρωμης. Ενω οι οροι δειχνουν ακριβως το οτι η επαναδιαπραγματευση εχει ηδη αρχισει.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 07/01/2013 19:55:12

      Ειρωνικά το λέει για τους "αντιμνημονιακούς" που ήταν έτοιμοι να πιέσουν εκβιαστικά. Αφού το κατάλαβες...

  7. blue nile avatar
    blue nile 07/01/2013 12:06:38

    Μπορεί κανείς λέξη προς λέξη να αντιτεθεί με τα γραφόμενα του παραπάνω άρθρου.
    Όμως για να μην μπαίνουμε στον κόπο...

    Για να μην ξεχνιόμαστε, το μνημόνιο εκπονήθηκε και επιβλήθηκε με ένα βασικό στόχο.
    Να καταστήσει το ελληνικό χρέος βιώσιμο σε μια στιγμή όπου είχαμε χρεωκοπήσει γιατί το κόστος δανεισμού είχε ανέβει σε απαγορευτικά επίπεδα.

    Πέτυχε άραγε τον στόχο του;

    Προφανώς και όχι . Το PSI ήταν μια καταμπινάτη χρεωκοπία και μάλιστα με την παγκόσμια πρωτοτυπία να χρεωκοπεί ένα κράτος με ότι αρνητικό συνεπάγεται χωρίς να έχει κάνει το χρέος του βιώσιμο.
    Το ποσοστό χρέος προς ΑΕΠ θα αγγίξει το 200% , το εθνικό εισόδημα θα πέσει στα 175 δις και η ύφεση θα ξεπεράσει το 9%
    Το 1941 ο κόσμος στις δύο μεγάλες πόλεις πέθαινε από την πείνα.
    Το 1942 είχαν φανεί ήδη σημάδια ανάκαμψης.
    Το 2013 ακολουθώντας το τρίτο κατά σειρά μνημόνιο βλέπουμε την ελληνική κοινωνική οικονομία να καταστρέφεται μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερο λόγω της κύριας συνέπειας των όσων εγκληματικών έχουμε υπογράψει.
    Κα ποια είναι αυτή;
    Η ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΥΦΕΣΗ.
    Η οποία συνεχίζει να θεριεύει με τις ολέθριες πολιτικές που επιβάλονται.
    Με τέτοια ύφεση ακόμα και αν οι φόροι εισπραχθούν στο ακέραιο ακόμα και αν λειτουργήσει άψογα η δημόσια διοίκηση το μόνο που καταφέρνουμε είναι να βυθιζόμαστε σε βούρκο που απο εκεί μόνο πνιγμένοι θα βγούμε.

    Όσο για τους υποστηρικτές του μνημονίου τι να πει κανείς ...
    Ο καθένας μπορεί να λέει και να κάνει ότι θέλει ...

    Ας μας εξηγήσουν όμως .

    Από το 2008 και μετά οι χρεωκοπημένες ευρωπαικές τράπεζες, αυτές που βρέθηκαν γεμάτες με τοξικά ομόλογα που είχαν σαφώς λιγότερη αξία από το χαρτί που είχαν τυπωθεί, πήραν πάνω από πέντε φρεσκοτυπωνένα τρις από την ΕΚΤ .
    Που δεν έδωσε το 1/5 για παραγωγικές επενδύσεις στις ελλειμματικές χώρες ώστε με την πραγμάτωση παραγωγικών επενδύσεων να ξεπεράσουν την Κρίση.

    Ευρώπη των χρεωκοπημένων τραπεζιτών και όχι των λαών που κατηγορούνται από πάνω για μια Κρίση που δημιουργήθηκες από τις τράπεζες και τις κυβερνήσεις που τις ευνοούν.

    Οι ίδιες χρεωκοπημένες τράπεζες που επέβαλαν την μνημονιακή συνταγή για να ανακεφαλειοποιούνται τα τελευταία τρία χρόνια από τους ευρωπαίους φορολογούμενους χωρίς αυτοί να το ξέρουν.
    Τους λένε ότι τα χρήματα πάνε στους τεμπέληδες Έλληνες αλλά εδω κάνουν μόνο μια στάση για να κατευθυνθούν στα ταμεία γερμανικών κυρίως και γαλλικών τραπεζών.

    Για να εφαρμόζεται εδώ στη χώρα μας η μισανθρωπικότερη πολιτική των τελευταίων 80 χρόνων στην Ευρώπη χωρίς μάλιστα να επιφέρει κανένα αποτέλεσμα.
    Το μόνο που καταφέρνει είναι να μετατρεπόμαστε σε ένα μοναδικό είδος στη διάρκεια της ιστορίας.

    Μας επιβάλουν να αυτοκτονήσουμε χωρίς να διαλέξουμε εμείς τον τρόπο.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ blue nile 07/01/2013 14:27:23

      Με μνημόνιο ή χωρίς η καμπύλη του ΑΕΠ μετά το 2008 θα είχε την ίδια περίπου διαδρομή. Με ίδιες άμεσες υφεσιακές συνέπειες. Ότι ανεβαίνει, κατεβαίνει, ότι ανεβαίνει πολύ, κατεβαίνει πολύ.
      Απλώς, χωρίς μνημονιακό δημόσιο δανεισμό και Ευρώ:
      1. Οι Τράπεζες (και όχι μόνον οι Ελληνικές Ισπανικές και Κυπριακές) θα έκλειναν ή μερικές θα ανήκαν τώρα (μεταβίβαση τζάμπα) σε Κινέζους - Ιάπωνες - Άραβες ιδιοκτήτες.
      2. Θα ισοσκελιζόταν σε χρόνο dt το εξωτερικό εμπορικό ισοζύγιο: Και δεν θα υπήρχε εντός Ελλάδος ούτε στάλα πετρέλαιο, για 5 - 6 χρόνια. Θα υπήρχε ελάχιστο βοδινό και χοιρινό κρέας, λίγο γάλα, σχεδόν καθόλου φάρμακα.
      3. Πιθανότατα θα είχε καταρρεύσει το Ευρω ως νόμισμα (προς μεγάλη χαρά της μειοψηφίας του ΣΥΡΙΖΑ και μέρους των ΑΝΕΛ).
      ...Τα υπόλοιπα είναι δύσκολο να προβλεφθούν, θα ήμασταν σε ανεξερεύνητα οικονομικά πελάγη. Βλέπετε ούτε "κανόνι" 350 δις, ούτε πολύ περισσότερο (αλυσιδωτή) καταστροφή του νομίσματος μιας οικονομικής ζώνης με συνολικό ΑΕΠ 17 τρις, έχει υπάρξει ποτέ στην ιστορία. Πώς να προβλέψεις κάτι για το οποίο δεν υπάρχει "μοντέλο ανάλυσης", ούτε προιστορία με εμπειρικά δεδομένα;
      Εδώ στάθηκε αδύνατο να προβλεφθούν στοιχειωδώς οι συνέπειες της χρεωκοπίας της Lehman, εταιρείας που διαχειριζόταν το 2008 συνολικό χαρτοφυλάκιο $ 275 δις...

      • kosvag avatar
        kosvag @ Ο Θείος 07/01/2013 22:16:39

        Αγαπητέ ‘’Θείος’’,

        100% συμφωνώ για το ΑΕΠ.
        100% συμφωνώ για το μνημόνιο (& άλλο πράμα είναι η ανάπτυξη)
        Διαφωνώ για την δανειακή σύμβαση (αναγνωρίζοντας τους κινδύνους της διαφωνίας).

        Η άποψή σου είναι η κυρίαρχη, αλλά υπήρχαν και άλλες λύσεις ίσως περισσότερο αποτελεσματικές που ‘’έπαιξαν’’ στις αγγλοσαξονικές χώρες & εντός Ελλάδας από νεοφιλελεύθερους το 2010 από Βαρουφάκη κτλ: ελεγχόμενη χρεοκοπία σε συνεννόηση (προφανώς, για Εθνικούς λόγους) με την ΕΕ. Πιστεύω ότι δεν είχαμε εμείς άλλο σχέδιο να πλασάρουμε στην ΕΕ, άρα και να διαπραγματευτούμε.

        1. τότε οι τράπεζες της Ελλάδας θα ήταν (όπως είναι και σήμερα) πρόβλημα της ΕΕ. Τα λοιπά για Κινέζους, Άραβες κτλ δεν νομίζω ότι θα ήταν κακό να είχαν πολλά κράτη συμφέροντα εδώ. Πρακτικά πιστεύω ότι και να τις χαρίζαμε κανείς δεν τις έπαιρνε (βλ. φευγιό Γάλλων επί πληρωμή).
        2. σε όλο τον πλανήτη όποιος έχει λεφτά αγοράζει πετρέλαιο. Και στην Βουλγαρία (& Νιγηρία κτλ), πάλι στην ουσία με € ή $ αγοράζουν το πετρέλαιο & βοδινό. Ομοίως ο Τυνήσιος πουλάει το λάδι σε € όχι σε ρεάλια. Δηλαδή το βασικό είναι να παράγουμε κάτι (πχ από ναυτιλία, τουρισμό, πολιτισμικό προϊόν, ΑΟΖ κτλ) και να το κάνουμε λεφτά - όχι η αυτάρκεια του Χότζα και της Β. Κορέας. Αν κάποιος σκέφτεται μακριά, κάνει απόθεμα σε ρύζι από Ταϊλάνδη ή σπόρους για το μέλλον (αφορά την Ελλάδα που έχει χωράφια και νερά) και δεν καλλιεργεί χωρίς επιδότηση της ΕΕ με 1.50 πετρέλαιο, 1 σοδειά τον χρόνο, υποχρεωτική ασφάλιση αγροτών κτλ κτλ κτλ. Τα περί απότομης φτωχοποίησης η άποψή μου είναι διαφορετική: ότι βόλευε και στην διαδικασία (τι να κάνουμε λαέ φτωχύναμε…) και γιατί αν πιάναμε πάτο άμεσα θα άρχιζε άμεσα και η άνοδος.
        3. τα περί κατάρρευσης € θα αφορούσε την ΕΕ των 17/27 & τον πλανήτη όλο.

        Επειδή δεν θα μάθω ποτέ αν υπήρχε σχέδιο, αν το πλασάραμε στην ΕΕ (& όπου αλλού χρειαζόταν), αν είδαμε συσχετισμούς δυνάμεων (σημαντικότατο για το οικόπεδο Ελλάδα), σφουγγάρι πάμε παρακάτω, στην τελική μπορούν να γίνουν και διορθωτικές κινήσεις: ΑΛΛΑ δεν αντιλαμβάνομαι τον στόχο & το πλάνο για την Ελλάδα του αύριο (μιλάω για το αύριο κυρίως για τα παιδιά, εμείς είμαστε παλιά κόκαλα).

        ΥΓ: η αντίδρασή μου είναι στην άποψή σου που είναι η κυρίαρχη (όχι σε σένα).

        • αννίβας avatar
          αννίβας @ kosvag 08/01/2013 17:33:20

          Aγαπητέ kosvag εσύ λες ΟΛΗ την αλήθεια που σπάνια ακούγεται!!!
          Το ερώτημα και για μένα είναι το ίδιο. Αλλά επειδή έχω μια τάση "προφήτη" προβλέπω οτι το μέλλον των παιδιών μας εντός Ελλάδος θα είναι όπως των παπούδων μας με κυρίαρχο σύνθημα "μάνα θα πάω στα καράβια" ή "είναι βαρειά η ξενιτειά", ή
          "Στις φάμπρικες της Γερμανίας
          και στου Βελγίου τις στοές
          πόσα παιδιά σκληρά δουλεύουν
          και κλαίνε οι μάνες, αχ, μοναχές."

          Το Γερμανικό σχέδιο για την Ευρώπη των δύο ταχυτήτων θα έχει πετύχει απόλυτα αν δεν υπάρξει εξέγερση των Νοτίων. Και μέχρι στιγμής το πείραμα "Ελλάς" ακολουθούμενο απο εκείνο της Ιρλανδίας Πορτογαλίας και Ισπανίας, δείχνει οτι οι "μάζες" αντέχουν σε πολλές στερήσεις ακόμα. Οι χαμηλού πνευματικού επιπέδου άνθρωποι είναι σαν τα πρόβατα. Αν έχουν τροφή και στέγη, έστω και μέσω συσσυτίων ή κονταίηνερς, γίνονται οικόσιτα ζώα άκακα και πειθήνια. Οι Γερμανοί φαίνεται οτι έχουν μελετήσει σε βάθος το σχέδιο.
          Και ο Σαμαράς διέβλεψε οτι είναι μάταια κάθε αντίσταση εκ μέρους μας. Ετσι έκανε τη στροφή των 180 μοιρών με τη λογική ότι αφού είναι μάταιο να αντισταθούμε, ας το δεχτούμε όσο πιο ανώδυνα γίνεται...Και σίγουρα έχουν και Plan B. Aν δηλαδή τα πνευματικά "ανήσυχα " πρόβατα καταφέρουν να εξεγείρουν και τα υπόλοιπα, απλά θα σπεύσουν στο συγκεκριμένο σημείο με τις πρώτες συγκρούσεις να "χαλαρώσουν" την κατάσταση δίνοντας πχ. 3% αύξηση κ.ο.κ. Για τα επόμενα 10-20 χρόνια προβλέπω μέσο όρο μισθών 500 ευρώ σχεδόν σε όλο τον "Νοτο", τριτοκοσμικές κρατικές παροχές και αυξανόμενα εμπόδια στη μετανάστευση ακόμα και εσωτερική της ΕΕ. Ανεργια σταθερά πάνω απο 15% -20%.
          Το 2025 πιθανόν θα φανεί τό πρώτο αμυδρό φώς στο βάθος του τούννελ, με ισχνή ανάκαμψη +1% 'η +2%. Το 2035 θα φτάσει ο μισθός των Νοτίων κοντά στα 1000 ευρώ και θα αρχίσει να πέφτει η ανεργία κάτω απο το 15%.

  8. parsifal avatar
    parsifal 07/01/2013 12:23:29

    Η αλήθεια είναι στην μέση του λόφου. Τα μνημόνια ησαν απαραίτητα, γιατί το κέλυφος του quasi-σοβιετικού μοντέλου της μεταπολιτεύσεως, η κλεπτοκρατία και ο παρασιτισμός των "μεσαίων στρωμάτων" - συμμοριών μαγαζατόρων, ταξιτζήδων, φαρμακοποιών, βυτιοφορέων κλπ. "συμπαθών" κατηγοριών ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΜΕ ΑΛΛΟΝ ΤΡΟΠΟ.
    Απο εκεί και πέρα, είναι σοβαρό ζήτημα εάν και πόσο ο πολιορκητικός αυτός κριός κατευθύνθηκε στον στόχο του, διέλυσε τα "κάστρα" της αυθαιρεσίας, της ανομίας και των ποικίλλων κοινωνικών μαφιών η απλώς ...διέλυσε την χώρα με ασύντακτες, αναρχες και πονηρά επιλεκτικές προσβολές.
    Εγώ ξέρω πάντως οτι Σάββατο και Κυριακή απο τα 10 φαρμακεία στο τ.χ. ανοικτό είναι ενα για δέκα δήμους , οτι οι ταξιτζήδες εξακολουθούν να εκβιάζουν , να απειλούν και να ασχημονούν, οτι υφίστανται ακόμη 40 ραδιόφωνα και δεκατέσσερα σκουπιδοκάναλα μόνο στην Αττική... Κάτι δεν εγινε σωστά ! Και δεν φταίει το μημόνιο !

    • αννίβας avatar
      αννίβας @ parsifal 08/01/2013 18:59:17

      Τα μνημόνια της Ελλάδος με τη λογική σου ας τα δεχτούμε ως "απαραίτητα".
      ¨Ομως γιατί να τα πληρώνουν πρώτοι οι Ιρλανδοί και οι Πορτογάλοι και μετά οι Κύπριοι, οι Ισπανοί και οι Ιταλοί και βλέπουμε? Αφου αυτοί δεν είχαν "κέλυφος του quasi-σοβιετικού μοντέλου της μεταπολιτεύσεως, η κλεπτοκρατία και ο παρασιτισμός των “μεσαίων στρωμάτων” – συμμοριών μαγαζατόρων, ταξιτζήδων, φαρμακοποιών, βυτιοφορέων κλπ. “συμπαθών” κατηγοριών "...Δεν σε προβληματίζει?

  9. factorx avatar
    factorx 07/01/2013 13:01:56

    Γιατι δεν μπαίνεις στον κόπο να απαντήσεις; Επειδή δεν σε παίρνει; Επειδή τα επιχειρήματα είναι δύσκολο αλλά οι λαικίστικες φανφαρες εύκολες; Πετάς λοιπόν έναν αφορισμό και επαναλαμβανεις τα ίδια και τα ίδια

    • blue nile avatar
      blue nile @ factorx 07/01/2013 15:23:30

      Kαταρχήν έγραψα παραπάνω ότι:

      ...Το ποσοστό χρέος προς ΑΕΠ θα αγγίξει το 200% , το εθνικό εισόδημα θα πέσει στα 175 δις και η ύφεση θα ξεπεράσει το 9%...

      Αυτά τα νούμερα είναι από μόνα τους μια απάντηση εκτός αν θεωρείτε ότι δεν τα βλέπουμε ή δεν θα τα δούμε...
      Γιατί η κάθε εφαρμοζόμενη λύση ελέγχεται και εκ του αποτελέσματος.

      Πάμε παρακάτω .

      Όλα τα παραπάνω ποσά μπορεί να δόθηκαν στο ελληνικό δημόσιο και στις τράπεζες.
      Δόθηκαν όμως υπό όρους λιτότητας που συρρίκνωσε κατά 25% το εθνικό εισόδημα και αντί να λύσει τα προβλήματα τα επιδείνωσε.
      Λόγω ακριβώς της τεράστιας ανατροφοδοτούμενης ύφεσης που δημιούργησε και της συνεπαγόμενης υστέρησης εσόδων.
      Επιδείνωσε δε και την κατάσταση των τραπεζών τις οποίες αρχικά φαινόταν ότι θα βοηθήσει επειδή η ανατροφοδοτούμενη ύφεση εκτόξευσε τον αριθμό των κόκκινων δανείων (δάνεια που δεν θα εξυπηρετηθούν) από 8% σε 25%.
      Αυτό απλά σημαίνει ότι τα 26 δις που παίρνουν τώρα θα έχουν την αποτελεσματικότητα μιας ποσότητας νερού ίση με μια πισίνα που θα ριχτούν στη Σαχάρα με σκοπό να δημιουργηθεί λίμνη.
      Δηλαδή όλα τα παρουσιαζόμενα ως ευεργετικά στο άρθρο μας δόθηκαν υπό όρους που επιδείνωσαν δραματικά τα πράγματα.
      Εκτός αν θεωρείτε ότι η ελληνική οικονομία (δημόσια, ιδιωτική και τραπεζική) σήμερα βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από ότι τη στιγμή υπογραφής του μνημονίου.
      Αυτό που μπορούσε να γίνει τότε ήταν να υπογράψουμε κάποιο πιο βατό μνημόνιο με παράλληλο κούρεμα που θα καθιστούσε το ελληνικό χρέος βιώσιμο (όχι σαν τη καρικατούρα του PSI που κούρεψε τα ελληνικά ομόλογα που με το ζόρι είχαν αποκτήσει ασφαλιστικά ταμεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα και το παρουσιάζει το άρθρο ως όφελος) ή να γίνει ένα μορατόριουμ αποπληρωμών μέχρι η Ελλάδα να ξαναγυρίσει στην ανάπτυξη. Ότι έγινε στην Γερμανία δηλαδή το 1952.
      Αλήθεια ζήτησε κανείς Έλληνας πολιτικός τότε τίποτα τέτοιο;

      Αλλά επειδή λέτε ότι εγώ λαϊκίζω ας μπει στον κόπο κάποιος να μου απαντήσει τα παρακάτω:
      1) Υπάρχει έστω και ένας στόχος του μνημονίου που μέχρι τώρα έχει επιτευχθεί και δεν έχει αποκλίνει τραγικά;
      2) Στο θέμα του μνημονίου πάλι , πέστε μου σε τι διαφέρει ο Στουρνάρας από τον Παπακωνσταντίνου ή ο τωρινός πρωθυπουργός από τους προηγούμενους δύο;

      • factorx avatar
        factorx @ blue nile 07/01/2013 18:37:32

        Αν δεν μπορείς να δες "σε τι διαφέρει ο Στουρνάρας από τον Παπακωνσταντίνου ή ο τωρινός πρωθυπουργός από τους προηγούμενους δύο" τοτε οχι μονο δεν υπάρχει πεδίο ζυζήτησης αλλά και ενδεχομε΄νως θέμα οφθαλμιάτρου - και αν δεν τολύσει ψυχιάτρου

        • blue nile avatar
          blue nile @ factorx 07/01/2013 18:55:05

          Eδώ δεν έχεις άδικο.
          Μάλλον παρασύρθηκα.
          Ότι ο Στουρνάρας είναι πολύ καλύτερος από τον Παπακωνσταντίνου και ο Σαμαράς κλάσεις ανώτερος από τους προηγούμενους το πιστεύω και το ξέρεις.
          Όμως καλούνται να διαχειριστούν το μνημόνιο.
          Που άποψη μου, και μπορεί να έχω λάθος, είναι πως κανείς δεν μπορεί να τα καταφέρει εφαρμόζοντας τα όσα απαιτεί.
          Οπότε μπαίνουν στο ίδιο κάδρο και οι ικανοί και οι ανίκανοι.
          Και αυτοί με τις καλές προθέσεις και αυτοί με τις κακές.

          • factorx avatar
            factorx @ blue nile 07/01/2013 19:08:25

            Θα σου πω μια ιστορία επειδή ξέρεις οτι ξέρω, η οποία όμως δεν επιβεβαιώνεται από κανέναν . Πολλοί παλιοί και σοβαροί δεξιοί λένε ότι το λάθος του Σαμαρά είναι ότι δεν άφησε τον Γιωργάκη να κυβερνήσει μέχρι τέλους κι αυτός να περιοριστεί σε αυτό που κάνει ο Τσίπρας και να κέρδιζε άνετα τις εκλογές. Μέχρι τότε όμως ο ΓΑΠ θα είχε διαλύσει εντελώς την χώρα. Ο Σαμαράς όμως πίεσε για εκλογές γνωρίζοντας ότι οι συσχετισμοί δεν ήταν ευνοϊκοί υπέρ του κι αυτό λέγεται πατριωτική στάση.

          • Αννιβας avatar
            Αννιβας @ factorx 08/01/2013 10:26:29

            Oι περισσότεροι Δεξιοί όμως λένε πως άν το Νοέμβρη του 2011 δεν έκανε την κωλοτούμπα από το ΟΧΙ στο ΝΑΙ στο μνημόνιο, τώρα θα ήταν ΕΘΝΑΡΧΗΣ.

  10. LamprosM avatar
    LamprosM 07/01/2013 13:11:37

    Αψογος.
    Σε τελική αναλυση, εχω εμπστοσυνη στην Ελλαδα & στους Έλληνες και ξερω πως θα ξεπεράσουμε και αυτό το σκόπελο. Η μονη μου ανησυχία ειναι μηπως στην νέα αυτή κατασταση ξαναβρω Βενιζέλους, ΓΑΠ, Παπακω, και όλο το συστημα ΠΑΣΟΚ ζωντανό, μέσω της μετάλλαξής του στο πιο επικινδυνο (100% ανθελληνικο Συριζα). τουλαχιστον να βγει κατι απο όλη αυτή την ιστορία.

    • foofootos avatar
      foofootos @ LamprosM 07/01/2013 15:51:37

      Ωραία τα λες μεγάλε, αλλά ξέχασες την ΝΔ!

      • LamprosM avatar
        LamprosM @ foofootos 07/01/2013 16:35:13

        παντου υπάρχουν σαπια, απλά κάπου ειναι πειρσσοτερα

    • αννίβας avatar
      αννίβας @ LamprosM 08/01/2013 18:54:17

      Aυτό το "ανθελληνικό Σύριζα" δεν αισθάνεστε οτι υποβιβάζει τη νοημοσύνη είτε τη δική σας είτε αυτών που πιθανόν να το αποδεχτούν? Επειδή δηλαδή αυτή τη στιγμή έτυχε ο Σύριζα (Της Ελλάδος βεβαιως) να απειλεί την ΝΔ, άρα είναι ένα Ελληνικό μεν, αλλά Ανθελληνικό κόμμα? Το ίδιο υποθέτω θα λέγατε και για την ένωση Κεντρώων άν έφτανε το 30%. Στη θέση σας θα το έλεγα πάντως. Γιατί αφού η ΝΔ είναι το κατ' εξοχήν Ελληνικό κόμμα, η Ενωση κεντρώων, αν την απειλούσε και της έπειρνε την εξουσία, δεν θα την άφηνε να σώσει την Ελλάδα, άρα αυτομάτως θα γινόταν ανθελληνικό κόμμα...

  11. cp avatar
    cp 07/01/2013 13:28:18

    Αντώνη δυστυχώς συμφωνώ !
    Ειχα γράψει από τον Νοέμβριο το 11 εδώ και το επαναλαμβάνω ότι ο Σαμαράς για να κάνει κάτι πρέπει να λύσει το αίνιγμα της Σφίγγας !
    Φυσικά δεν το έλυσε ούτε πρόκειται να το λύσει ,όπως δεν θα το λύσει και ο Συριζα κτλ.
    Ολοι υποκρίνονται :Ακόμη και το ΚΚΕ που κατα τον Πανούση :"Είναι σαν κάποιος που προσπαθεί να μαρκελέψει το ανηλικο παιδί σου και συ αντί να ενδιαφερθείς ,να κάνεις διάλεξη για τον σεξοτουρισμό στην Ταυλάνδη"
    Η φύση του ευρώ και η δομή της Σοβιετικής ΕΕ ουσιαστικά απαγορεύουν την ανάπτυξη για τις χωρες του νότου.Μόνο με πάρτυ των τραπεζών μπορεί να ξαναξεκινήσει η ανάπτυξη .(Πράγμα που εξ ορισμού απαγορεύεται) .
    Καλως ή κακώς η Ελλάς με το ευρώ θα γίνει σαν το κόσσοβο.
    Διότι χώρα χωρίς παραγωγή ουσιαστικά θα φθάσει στον πάτο.
    Οπως τα αφρονες οικογένειες έπαιρναν διακοποδάνεια έτσι και εμείς οδηγούμεθα σε ένα αποτυχημένο κράτος.
    Το ίδιο το ευρώ αν δεν είσαι πλεονασματικός ,και είναι αδύνατο να γίνουμε εντος προθεσμίας και εντός ΕΕ, σου αυξάνει τα ελλειματα και τα χρέη.
    Μέχρι να γίνουμε αποτυχημένο κράτος.
    Αλλά ας μην μιλάμε άλλο για αυτό !Ας μιλάμε για την βίλλα με τις μολότοφ!
    Οι μισοι ήταν ....της ασφάλειας ! Συζήτηση ουσιαστική ούτε γίνεται ,ούτε θέλουμε να γίνει για σημαντικά θέματα!!

  12. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 07/01/2013 13:59:25

    Σήμερα πλήρωσα μεικτό ασφάλιστρο ζωής + υγείας απο καλή εταιρεία.
    Διαπίστωσα ότι στο κομμάτι της υγείας βάλανε ...αύξηση σε σχέση με το 2012.
    Ιδιιωτικά θεραπευτήρια, διαγνωστικά κέντρα αλλά και συμβεβλημένοι μεγαλογιατροί συνεχίζουν το ίδιο βιολί, σαν να είμαστε πρίν το 2008: Η κρίση δεν τους αγγίζει. Και δεν θέλουν με τίποτε ν' αλλάξουν τρόπο του επιχειρείν και του "θεραπεύειν τον Ιπποκράτη" (τον λυπάμαι τον φουκαρά που δυσφημείται τόσο).
    Προφανώς τρόπο ζωής δεν θέλουν ν' αλλάξουν.
    Με διαπραγμάτευση ή χωρίς διαπραγμάτευση, για μάς τους κοινούς εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα τίποτε δεν θ' άλλαζε: Το άρμεγμα είναι εσωτερικό. Το αίμα μας το πίνουν εργοδότες που στο τέλος θα κηρύξουν χρεωκοπία (αλλά θα γίνουν καλοί ραντιέρηδες και επενδυτές σε ακίνητα) και προνομιούχοι κλάδοι επιχειρηματιών ή "ελευθεροεπαγγελματιών" όπως αυτοί που ανέφερα.
    Και κανείς "φύλακας" δεν τους αγγίζει - πελάτες τους είναι.
    Δείτε μόνον πόσοι μεγαλογιατροί είναι στη "λίστα Λαγκάρντ".
    Υπάρχει τουλάχιστον ελπίδα ότι οι εταίροι και δανειστές κάποια στιγμή θα καταλάβουν "από που διαρρέει το βαρέλι"; Και ότι ΕΤΣΙ θα τα χάσουν τα λεφτά των φορολογουμένων τους; Ότι και αυτά - μέσω των ανακεφαλαιοποιημένων τραπεζών - θα καταλήξουν εκεί που πήγε ο δανεισμός 30 ετών από τις αγορές; Στις Τράπεζες του Ελ-Λι-Λου και στα ακίνητα του Λονδίνου και του Βερολίνου;
    Όχι δεν το ελπίζω. Το αναθεματισμένο "δαιμόνιον του Έλληνος" το έχουν απλώς ψυλλιαστεί, αλλά έχουν πολύ δρόμο για να το εμπεδώσουν.
    Και όταν επιτέλους το εμπεδώσουν, τότε θα καταλάβουν την ουσία: Τι χρήσιμο να πάρεις από ψόφιο γαιδούρι; Το πετσί ή τα κόκκαλα;

  13. JOHNNY avatar
    JOHNNY 07/01/2013 14:46:22

    ΑΝ ΚΟΙΤΑΧΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΟΤΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ (ΟΧΙ ΟΛΑ, ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ ΤΡΑΓΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ) ΑΠ' ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ,ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΟΝΑΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΓΑΝΑΚΤΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΜΠΟΥ...ΕΛΟ ΕΔΩ ΚΑΙ 35 ΧΡΟΝΙΑ , ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΟ(ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΙΚΟ) ΣΕ ΜΙΑ ΤΡΙΕΤΙΑ.

  14. akenaton avatar
    akenaton 07/01/2013 15:21:12

    Σκληρές αλήθειες, που η ελληνική κοινωνία, παγίως τις αφορίζει με κατάρες, υπερβολές, υπεκφυγές, αυτοικανοποίηση και θεωρίες συνομωσίας .....

  15. yannis d. avatar
    yannis d. 07/01/2013 16:04:50

    Κατ αρχην κυριος στοχος του μνημονιου(ων) δεν ειναι το χρεος που βεβαια πρεπει με καποιο τροπο να ελεγχθει αλλα η αναδιαταξη της Ελληνικης κοινωνιας και οικονομιας ωστε να γινει σε καποιο βαθμο παραγωγικη.
    Η επιδιωξη αυτου του στοχου ειναι δυσχερης δεδομενης της αλλοτριωσης (αποβλακωσης)σε μεγαλο βαθμο του λαου που οδηγησε σε δημιουργια ισχυρης πλειοψηφιας αντιθετης σε καθε διορθωτικη κινηση.
    Απαραιτητη λοιπον η εξωθεν επιβολη.
    Και καλως εγινε.Εξαλου ουτε η πρωτη ηταν
    ουτε η τελευταια θα ειναι.Με ξενη επεμβαση απελευθερωθηκε η χωρα οταν η επανασταση ειχε τελειωσει.Μονομερως παραχωρηθηκαν τα επτανησα οτα μας εστειλαν το Γεωργιο,μονομερως παρενεβησαν και σταματησαν τους Τουρκους στη Λαμια το 1897,μονομερως μας παραχωρησαν την Ιονια και την Ανατολικη Θρακη που καναμε οτι χρειαζοταν για να χασουμε,μονομερως επενεβησαν το 44 και δεν καταληξαμε σοβιετια,μονομερως μας δεχτηκαν στην ΕΟΚ,μονομερως μας ενεταξαν στην ΟΝΕ,μονομερως σταματησαν τους Τουρκους το 74 και δεν εφθασαν στην Παφο.
    Δεν ξερω γιατι τα κανουν ολα αυτα,αλλα σιγουρα εχω στη Μερκελ μεγαλυτερη εμπιστοσυνη απο ΟΛΟΥΣ τους Ελληνες(?) πολιτικους.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ yannis d. 07/01/2013 20:22:42

      Πικραίνομαι πολύ διαβάζοντας αυτά που γράφεις φίλε Γιάννη (και χρόνια πολλά !)
      Ιδίως με την τελευταία σου φράση.
      Ωστόσο, δεν μπορώ να σε αντικρούσω.

  16. fe avatar
    fe 07/01/2013 20:50:34

    Συμφωνω αλλα επρεπε να τα λεμε και πριν τις 17 ιουνη αυτα.

    • Μικαέλα avatar
      Μικαέλα @ fe 07/01/2013 23:51:33

      Αν πιστεύετε ακόμη στους πολιτικούς μας, μήπως πιστεύετε και στον Άγιο Βασίλη; Το δις (ή δισεκατοντάκις) εξαμαρτείν, ου πολίτου σοφού...

  17. cp avatar
    cp 07/01/2013 22:06:20

    Γιάννη όχι και έτσι ! Ο ραγιαδισμός φταίει και έλλειψη εθνικής ομοψυχίας !
    Στην αρχή της κρίσης ένας φίλος μου, μου είπε:
    O Ελληνας θα πεινάσει και το αξίζει! Εχυσε το αίμα του ,ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΝΙΚΗΤΩΝ, και μετά από δέκα χρόνια έγινε υπάκουος γκαστερμπάινερ και έκανε κολωτούμπες ως γκαρσόνι για το φιλοδώρημα ,στους νικημένους.

    Αλλά τότε ,όπως και τώρα , κάποιοι αντί να κοιτάξουν το τόπο τους ,να δουλέψουν σκληρά για την πατρίδα τους ,ονειρευόντουσαν Ενώσεις κρατών , "μεγάλες ιδέες " ήταν ερωτευμένοι με την Σοβιετική γραφειοκρατία,με το ρούβλι.
    Το μέγα λάθος της Αριστεράς !!

    Εβδομήντα χρόνια μετά άλλες δυνάμεις προσπαθούν να μας κάνουν ένα προτεκτοράτο της σοβιετικής ΕΕ . Αυτή την φορά θα είναι το μέγα λάθος τους κυρίαρχου πολιτικού συστήματος(που σιτίζεται από την ΕΕ).

    Τι θα προκύψει? Κανείς δεν ξέρει!

    Μην περιμένουν από την "νονά" βοηθεια. Επί στάζι η ρουφιανιά και η π@@στια ήταν τρόπος ζωής ,που μεταφέρθηκε στα σαλόνια του βερολίνου.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.