#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
02/03/2012 11:10
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η ΝΔ απέναντι στην μεγαλύτερη πρόκληση της ιστορίας της



Δεν θα ήταν υπερβολή να λεχθεί ότι  η επιλεγόμενη « κεντροαριστερά» οδηγείται στον πολιτικό της «Μεσαίωνα». Χωρίς κάτι καινούργιο σε ιδέες, πρόσωπα, πρακτικές και οράματα, μοιραία τεμαχίζεται σε μικρά πολιτικά φέουδα, με βασικό κριτήριο διαχωρισμού την όποια  απήχηση έχουν ακόμη οι παλιοί και νέοι «τιμαριούχοι» σε κομμάτια του κομματικού της πυρήνα.

Την ίδια στιγμή η κεντροδεξιά  δεν βρίσκεται απλά μπροστά σε μια ιστορική  εκλογική «ολική επαναφορά», αλλά σε κάτι ασυγκρίτως σημαντικότερο: Στην αμφισβήτηση της ιδεολογικής  κυριαρχίας της Αριστεράς. Βρίσκεται μπροστά σε μια πρωτοφανή νίκη στον χώρο των αξιών, καθώς η κρίση ανέδειξε όλα τα εγγενή προβλήματα μιας οικονομίας στην οποία το κράτος διαδραμάτιζε κεντρικό ρόλο ως  ο βασικότερος «παίκτης» και μιας κοινωνίας που είχε δομηθεί πάνω σε συντεχνιακά συμφέροντα και επαγγελματικές κληρονομικές «κάστες», οι οποίες  και επιζητούσαν πάντοτε ένα μεγαλύτερο κομμάτι από την κρατική πίτα.

Στην ουσία της η ελληνική πραγματικότητα ήταν μια «μετασοβιετικού» τύπου κατάσταση με ισχυρές δόσεις ελευθεριότητας και ασυδοσίας. Κεντρικός σχεδιασμός των προμηθειών και των πολυδάπανων δημόσιων έργων, κρατική «προστασία» των επιχειρήσεων, επιδοτούμενη επιχειρηματικότητα,  δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες στη διοίκηση για να βγάζουν το «παντεσπάνι» τους οι κομματικοί κρατικοί λειτουργοί.

Η οικονομική κρίση ανέδειξε την πραγματική κατάσταση της Ελλάδας. Πριν, ωραιοποιούσαμε νοσηρές πραγματικότητες, στρογγυλεύαμε «γωνίες», θεωρούσαμε περίπου ως «φυσικό δίκαιο» κραυγαλέα προνόμια ολόκληρων επαγγελματικών ομάδων, "αυτονόητες" τις πολυεπίπεδες αγκυλώσεις του συστήματος, χάσιμο χρόνου την οικοδόμηση ενός νέου κοινωνικού υποδείγματος.

Η κρίση απότομα και άγαρμπα έφερε όλα τα θέματα στο τραπέζι. Και κατά γενική ομολογία  αυτό που διαπιστώνεται είναι  ότι  δεν υπήρξε ποτέ πραγματικά ελεύθερη οικονομία, κανόνες για το επιχειρείν, ίσες ευκαιρίες για όλους.

Λογικά,  θα περίμενε κανείς να δει στον πολιτικό στίβο μια ενωμένη κεντροδεξιά που θα έτρεχε προς τον εκλογικό της θρίαμβο και την ιδεολογική της επικράτηση. Αντίθετα βλέπουμε κάποιες  φυγόκεντρες τάσεις με έντονα προσωπικά χαρακτηριστικά. Η δανειακή σύμβαση αποτέλεσε απλά μια πρώτης τάξεως αφορμή για διαφοροποιήσεις.

Άλλωστε η σύνθεση δύο θεωρητικά αντίθετων ιδεολογιών, του πατριωτισμού και του φιλελευθερισμού, δεν είναι εύκολα κατανοητή και στο «κενό νοήματος» υπεισέρχονται τα μικρά κόμματα.

Το μπόλιασμα  της πατριωτικής ιδεολογίας μέσα σε ένα γνήσια φιλελεύθερο οικονομικό μοντέλο, παρουσιάζει ένα μόνο  πρόβλημα: δεν εκλαϊκεύεται εύκολα. Η «πατριωτικά φιλελεύθερη» δεξιά επιδιώκει την απόλυτη ελευθερία των πολιτών, μέσα σε μια ευνομούμενη πολιτεία. Θέλει να οικοδομήσει ένα εθνικό κράτος, το οποίο θα βρίσκεται στον σκληρό  πυρήνα της ευρωπαϊκής οικογένειας, ως βασικός εταίρος και όχι ως φτωχός συγγενής.

Χωρίς την πατριωτική διάσταση, ο φιλελευθερισμός τείνει να αφορά μόνο το μεγάλο κεφάλαιο, τη διεθνοποιημένη αγορά, την κοινωνία του 1/3. Δίχως εθνικό κράτος δικαίου, ο φιλελευθερισμός γίνεται απλά η επιβολή του ισχυρότερου.

Χωρίς τις βασικές αρχές του φιλελευθερισμού, ο πατριωτισμός γίνεται «μεγαλοϊδεατισμός», λαμβάνει τα «φρενήρη» χαρακτηριστικά του 19ου αιώνα, χωρίς εθνικά εδάφη που πρέπει να ανακτηθούν.

 Αυτό που βλέπουμε δηλαδή να συμβαίνει σήμερα με τους διάφορους αντιφρονούντες του δεξιού χώρου που ενδεδυμένοι με μια λεοντή μεσσιανικού πατριωτισμού αμφισβητούν τους πάντες και τα πάντα χωρίς να προτείνουν τίποτα ως διέξοδο.

Που δεν διανοούνται καν να προσφέρουν μια συνολική πρόταση για τη χώρα, αλλά περιορίζονται στα μεγάλα και παχιά λόγια, βασιζόμενοι στο θυμικό των πολιτών.

«Πολιτικός παραγοντισμός» με  στόχο το 3%  και την μη αυτοδυναμία της ΝΔ.

Σκοπεύουν την επόμενη των εκλογών να είναι οι ρυθμιστές των εξελίξεων, προσφέροντας τις απαραίτητες έδρες για σχηματισμό «βιώσιμης» Κυβέρνησης. Περαιτέρω, πιστεύουν ότι θα ελέγχουν ουσιαστικά την Κυβέρνηση, καθώς η άρση της εμπιστοσύνης τους θα σημαίνει και την πτώση της. Με λίγα λόγια στοχεύουν απλά στην αναβάθμιση του ρόλου και της επιρροής τους.

Όμως οι δεξιοί και κεντροδεξιοί ψηφοφόροι, πάντοτε χαρακτηρίζονταν από ελευθερία κινήσεων. Όταν προκηρυχθούν οι εκλογές θα έχουν να διαλέξουν ουσιαστικά ανάμεσα σε ένα συνολικό σχέδιο για τη χώρα ή σε κάποιες (κακές) απομιμήσεις ορισμένων όψεων του αυτού σχεδίου. Και ασφαλώς δεν είναι η στιγμή για να αναδειχθούν  οι όποιες προσωπικές πικρίες. Είναι η στιγμή για να πρυτανεύσει ο ορθολογισμός. Η επιλογή στο μέγιστο βαθμό για τους ψηφοφόρους που αυτοπροσδιορίζονται ως «δεξιοί/ κεντροδεξιοί», δείχνει ότι θα είναι η ΝΔ του Αντώνη Σαμαρά, όχι μόνο διότι ιστορικά η ευρεία κεντροδεξιά  παράταξη εκφραζόταν κυρίως μέσα από ένα κόμμα, αλλά κυρίως γιατί ο συγκερασμός της πατριωτικής στάσης με τις φιλελεύθερες αρχές απαντά με αρτιότητα στα σύγχρονα δομικά προβλήματα της χώρας.

Αντίθετα, οι «προσωπικές πολιτικές κινήσεις» και τα προσωποπαγή κόμματα , απαντούν μόνο στις ανάγκες «πολιτικού παραγοντισμού» και στη φιλαυτία των εμπνευστών τους. Αλλά στην πορεία προς τις εκλογές φαίνονται  καταδικασμένες σε συρρίκνωση. Οι επίδοξοι «Γκένσερ» μάλλον θα απογοητευθούν, καθώς ενδεχομένως να αναδειχθούν οι προσωπικές τους φιλοδοξίες και το υστερόβουλο των κινήσεων τους, όταν αναπόφευκτα όλα τα κόμματα θα ανοίξουν τα χαρτιά τους ενώπιον του λαού, κατά την προεκλογική περίοδο. Το κλίμα πόλωσης που καλλιεργούν ενδέχεται να αποτελέσει μπούμερανγκ στην πορεία τους προς τις εκλογές.

Μικρός Οδυσσέας

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Greco21 avatar
    Greco21 02/03/2012 11:55:36

    Ποια δεξιά και ποια αριστερά; Ξεπερασμένες έννοιες που η "από εκεί" πτέρυγα φρόντιζε να κρατάει στο προσκήνιο καθώς δεν είχε να προσθέσει κάτι νέο, δημιουργικό και καινοτόμο, ενώ παράλληλα τσιγκλούσε το θυμικό του Έλληνα.

    Υπάρχουν τρια είδη ανθρώπων.

    Αυτοί που αναρωτιούνται τι γίνεται
    Αυτοί που ξέρουν τι γίνεται
    Και αυτοί που δημιουργούν...

    Η πολιτική σκηνή θα πρέπει να σταματήσει να αρθρογραφεί. Αρκετά κουβέντιασαν και λίγα έκαναν.

    Ωραίες η κουβέντες για γεω-πολιτική και στρατηγική και πολιτική πυξίδα. Νομοσχέδια έτοιμα προς κατάθεση υπάρχουν; 100 μέρες θα έχει μάξιμουμ ο επόμενος πρωθυπουργός. Εάν δεν είναι έτοιμος θα τρέχει να ακολουθήσει τις εξελήξεις και δεν θα προλαβαίνει.-

  2. GO avatar
    GO 02/03/2012 12:15:36

    Επειδή το καταστατικό δεν έχει αλλάξει ...ακόμα, η Ν.Δ παραμένει ένα πατριωτικό και λαϊκό κόμμα και η ιδεολογική μας πλατφόρμα βασίζεται στον κοινωνικό φιλελευθερισμό, με ότι αυτό συνεπάγεται.

    • Μ.Ο. avatar
      Μ.Ο. @ GO 02/03/2012 21:52:41

      ηλαδή τι συνεπάγεται και που είναι η διαφωνία; Είναι απαγορευμεένη και ανητικά φορτισμένη έννοια ο πατριωτισμός;

      • GO avatar
        GO @ Μ.Ο. 02/03/2012 22:37:08

        Το πατριωτικό το αναφέρω ήδη. Καμμία διαφωνία.
        Η μόνη διαφωνία μου είναι στη μη χρησιμοποίηση επιθετικού προσδιορισμού (κοινωνικός) στον φιλελευθερισμό.

    • EVANGELOS avatar
      EVANGELOS @ GO 03/03/2012 01:01:22

      Η μόνη πολιτική περισσότερο αντίθετη στον "κοινωνικό φιλελευθερισμό" από το μνημόνιο 2 είναι ο κομμουνισμός (από την άλλη πλευρά) ... αν εσύ βλέπεις "κοινωνικό φιλελευθερισμό" πουθενά σε αυτά που εφαρμόζει και ψηφίζει η ΝΔ από το Δεκέμβρη και μετά δεν μου τα λες να τα καταλάβω κι εγώ ...

  3. unfair avatar
    unfair 02/03/2012 12:18:52

    Ορθολογισμός. Δηλαδή, να βγάλουμε με βάση την γνώση κ την λογική αποφάσεις/συμπεράσματα!
    Γνώση:
    - Ο Σαμαράς, τελικά δέχθηκε με τις όποιες δικαιολογίες το μνημόνιο 2! κ το αγγλικό δίκαιο.
    - Στην ΝΔ, υπάρχουν ακόμη στελέχη με "βεβαρημένο" παρελθόν. Για να μην πω, πως δεν υπάρχουν αρκετά ικανά. Έδιωξε ή δεν έπεισε αρκετό κόσμο της παράταξης.
    - 20% ανεργία, μισθοί κ συντάξεις πείνας.
    - έχει δεχθεί αντισυνταγματική κυβέρνηση! Ψήφισε κανείς μας για πρωθυπουργό τον Παπαδήμο;
    Λογική:
    - αν όλα πάνε καλά, το χρέος θα πάει το 2020 στο 120%! [δεν θα πάει!] όσο ήταν το 2009, που θεωρήθηκε μη βιώσιμο!
    - Με βάση το μνημόνιο 2, ΠΡΩΤΑ πρέπει να πληρώνουμε το χρέος κ μετά η όποια ανάπτυξη της χώρας. Άρα, θα δουλεύουμε [αν βρεθούν δουλειές] για να πληρώνουμε κάτι, που δεν θα είναι βιώσιμο.
    - Θα πρέπει να πουληθεί σημαντική δημόσια περιουσία!!!
    Δικό μου συμπέρασμα - ορθολογικό.
    ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΜΝΗΜΟΝΙΑ!
    Θέλω ΚΥΡΙΑΡΧΟ κράτος, με αρχές, αξίες κ ισόνομη δικαιοσύνη!

    • victoria (true) avatar
      victoria (true) @ unfair 02/03/2012 15:49:55

      Για να έχεις το κράτος που θέλεις και θέλουμε, δεν γίνονται θαύματα, θα περάσεις μέσα από συμπληγάδες μνημονίου εδώ που φτάσαμε. Αλλά μόνο έτσι βγαίνεις απέναντι.

    • ΕΥΑ avatar
      ΕΥΑ @ unfair 03/03/2012 23:14:26

      Συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία πρόταση...

  4. pirandello avatar
    pirandello 02/03/2012 12:34:19

    Εύστοχες παρατηρήσεις αναφορικά με τη σχέση πατριωτισμού - φιλελευθερισμού. Έχω τις εξής αντιρρήσεις:
    1) Θεωρώ οτι η λεγόμενη κεντροαριστερά δε βρίσκεται σε μεσαίωνα όπως αναφέρεις για το λόγο οτι οι ιδεολογικοπολιτικές διαφορές μεταξύ αριστεράς και δεξιάς είναι πλέον τόσο ρευστές και δυσδιάκριτες, που πιθανολογώ οτι στο τέλος η φυσική εξέλιξη θα είναι μια μετεκλογική συνεργασία. Επομένως, η αριστερά θα ξαναβρεθεί στο πολιτικό προσκήνιο λόγω των έκτακτων συνθηκών, αλλά και εξαιτίας της αδυναμίας των κεντροδεξιών σχημάτων να προσδιορίσουν τον πατριωτισμό με όρους καθημερινής πολιτικής πρακτικής, μιας και οι περισσότεροι περιοριζόμαστε σε παράθεση θεωρητικών κατασκευών και στη δυναμική που εκπέμουν γλωσσικά σχήματα φιλοσοφικών ρευμάτων σκέψης. Και μπορεί να διαψεύδεται από πολλές πλευρές μια τέτοια μετεκλογική συνεργασία, όμως εκτιμώ ότι υπάρχει ήδη συμφωνία, ακόμα και διανομή ρόλων.
    2) Διαφωνώ επίσης και στο ότι η κεντροδεξιά βρίσκεται μπροστά σε μια πρωτοφανή νίκη στο χώρο των αξιών με τη γενικότερη αμφισβήτηση της ιδεολογικής κυριαρχίας της Αριστεράς για τους εξής λόγους: α) η Κεντροδεξιά δεν ήταν απλός θεατής στην εξουσία τα τελευταία 30 χρόνια, συμμετείχε αντίστοιχα με την Κεντροαριστερά στην υιοθέτηση ενός οικονομικού μοντέλου που ομολογουμένως απέτυχε, β) είναι πολύ νωρίς ακόμα να μιλούμε για νίκες ή ήττες όταν ακόμα βρισκόμαστε στη μέση ενός πρωτοφανούς οικονομικού πολέμου και μιας προσπάθειας για την επιβολή μιας νέας τάξης πραγμάτων. Ο τρόπος που θα διαμορφωθεί η κοινωνική πραγματικότητα, οι όροι εργασίας, οι "προυποθέσεις" στις οποίες θα στηριχθεί η δημιουργία νέας εθνικής αστικής τάξης, θα είναι προσδιοριστικοί παράγοντες για τη νίκη ή ήττα της Κεντροδεξιάς στην Ελλάδα. Εξάλλου, η διαμάχη μεταξύ πατριωτισμού και παγκοσμιοποίησης μαίνεται και θα διαρκέσει χρόνια τουλάχιστον στο γεωγραφικό χώρο της Ευρώπης, αφού η ήπειρός μας εμφανίζει δυο βασικά προβλήματα: είναι γηρασμένη, αφού το δημογραφικό πρόβλημα εντείνεται και κατ` επέκταση πολύ ακριβή ως προς το κράτος πρόνοιας, κόστος εργασίας, κοινωνική πολιτική κτλ. σε σχέση με τις χώρες της Ασίας και το κόστος της εκεί παραγωγής. Επομένως, ακόμα αγνοούμε αν και πότε θα μπεί πάτος στη δημισονομική προσαρμογή την οποία βιώνουμε και ποιές θα είναι τελικά οι κοινωνικές αναφορές όταν όλο αυτό το παραμύθι τελείωσει. Γιατί έχει διαφορά όταν μιλούμε για ανάκαμψη σε μια κοινωνία απόλυτης φτώχειας και εξαθλίωσης, όπου η στοχοθεσία θα περιορίζεται αποκλειστικά στα συσσίτια του λαού και άλλο θέμα η ανάπτυξη μιας χώρας δυτικού κόσμου με υγιές τραπεζικό σύστημα (άραγε υπάρχει;), σοβαρή επιχειρηματικότητα, ανταγωνιστική οικονομία κτλ.
    3) Διαφωνώ και με το στόχο της αυτοδυναμίας για τη ΝΔ. Πριν από δυο χρόνια περίπου όταν είχε εκλεγεί ο Σαμαράς Πρόεδρος στο κόμμα, θυμάμαι μια δήλωσή του που μου έκανε εντύπωση: “η κυβερνησιμότητα δεν είναι αυτοσκοπός για τη ΝΔ”. Ήταν δήλωση πρωτοποριακή, γιατί ο Σαμαράς τότε αναφερόταν στην ανάγκη για άμεση ανανέωση του κόμματος με τη συμμετοχή και ανάδειξη νέων και άφθαρτων προσώπων. Από τότε μέχρι σήμερα θεωρώ οτι πολύ λίγα έγιναν στο θέμα της ανανέωσης και της χρησιμοποίησης στελεχιακού δυναμικού με τα ανωτέρω χαρακτηριστικά.Για πολύ κόσμο η σκέψη και μόνο οτι η ΝΔ θα έχει αυτοδυναμία στις επόμενες εκλογές δημιουργεί αναφυλαξία ή ακόμα και αλλεργικό σοκ. Όχι γιατί ιδεολογικοπολιτικά ανήκουν σε άλλους χώρους, αλλά γιατί η κομματική σαπίλα και παρακμή, τα ίδια πρόσωπα που χρησιμοποιήθηκαν πριν 8 χρόνια περίπου για να στελεχώσουν τον κρατικό μηχανισμό, τα νομικά πρόσωπα, τις διοικήσεις οργανισμών και τις επιτροπές ετοιμάζονται να καθίσουν και πάλι στις ίδιες καρέκλες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε οτι στις κατά τόπους ΝΟΔΕ της επαρχίας ήδη έχει γίνει και διανομή ρόλων και θέσεων μεταξύ των πρωτοκλασάτων του κόμματος. . Η ΝΔ έχασε ένα μεγάλο στοίχημα ως προς την ανανέωση της ίδιας της φυσιογνωμίας της με τη συμμετοχή άλλων προσώπων και τη συνακόλουθη αλλαγή κουλτούρας στη λειτουργία του κομματικού μηχανισμού. Και αυτό το στοίχημα δεν κερδίζεται μέσα σε λίγες εβδομάδες μέχρι τις εκλογές.Για πολύ δικό μας κόσμο λοιπόν, ενδεχόμενη αυτοδυναμία της ΝΔ στις εκλογές γεννά αρνητικούς συνειρμούς. Γιατί το πόσο καλή θα είναι αύριο η Κυβέρνηση της ΝΔ εξαρτάται όχι αποκλειστικά από το πρόσωπο του αρχηγού, αλλά από όλους εκείνους που θα συνδιαχειριστούν την πορεία της χώρας μαζί του.

  5. Wolf avatar
    Wolf 02/03/2012 12:44:38

    Στην πολιτική πρέπει να προβλέπεις, να διαβάζεις το χρόνο, τα μελλούμενα!
    Να σχεδιάζεις, να δημιουργείς υποδομές, να έχεις πληροφόρηση και να εργάζεσαι για το κοινό καλό.
    Ορισμένοι όμως, απλά ...βιάζονται.
    Και η αγωνία τους, να μη χάσουν το τρένο -στο όποιο παρεμπιπτόντως, είναι ήδη επιβιβασμένοι- κάνουν τραγικά και μοιραία λάθη.
    Αποτέλεσμα, το τρένο συνεχίζει την πορεία που έχει διαγράψει.
    Και θα φτάσει στον προορισμό του.
    Με αντιξοότητες, ναι!!!
    Αλλά θα φτάσει για το καλό όλων μας.
    Το τρένο αυτό, πλέον, δεν περιμένει κανέναν.
    Γιατί ως γνωστόν ...το ποτάμι δε γυρίζει πίσω!!!

  6. φριξος avatar
    φριξος 02/03/2012 12:45:22

    ΜΟ, το κείμενο σου απευθύνεται σε συγκεκριμένη μεγάλη μερίδα Νέο Δημοκρατών που για διαφόρους λόγους, έχουν βγάλει το ένα πόδι από την παράταξη και το ακουμπάνε σε νέους πολιτικούς σχηματισμούς... υποθέτω ότι εντέχνως δεν τους αναφέρεις ονομαστικά αλλά το αντιπαρέρχομαι. Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι το πρόβλημα και ο σκοπός του κειμένου σου είναι να σταματήσει αυτή η μεγάλη φυγή αλλά με αυτόν τον τρόπο η αποτυχία της προσπάθειας σου είναι δεδομένη. Όσο εκεί στη Συγγρού δεν αφουγκράζονται την κοινωνία και τις ΑΜΕΣΕΣ ανάγκες της, τόσο θα μεγαλώνει το χάσμα με τους πρώην ψηφοφόρους της ΝΔ.

  7. Dexi Extrem avatar
    Dexi Extrem 02/03/2012 12:55:54

    Ξαφνικά έγινε της μόδας η λέξη 'πατριωτικός'. Ακούμε για πατριωτικό ΠΑΣΟΚ, πατριωτική αριστερά, ΠΑΤΡΙΔΑ, ανεξάρτητοι πατριώτες και άλλα πολλά. Είναι φυσικό γιατί οι ξένοι έχουν γίνει πολύ αντιπαθητικοί ή θέλουμε να τους εμφανίζουμε αντιπαθητικούς για να κρύβουμε τις δικές μας ευθύνες. Όλα αυτά είναι μια πρόφαση. Πατριωτισμός πρώτα απ'όλα σημαίνει αγάπη για τον Έλληνα, τον πολίτη ο οποίος ανεξάρτητα από τις πολιτικές του πεποιθήσεις ζεί δίπλα σου και βιώνει τα ίδια προβλήματα. Για ποιόν πατριωτισμό μιλάμε άραγε; Εάν ανοίξουμε συζήτηση για το τί έφταιξε και φτάσαμε εδώ θα αλληλοσφαχτούμε (δες σχόλια στο "Το κράτος – σοβιέτ του ΠΑΣΟΚ θα καταρρεύσει μαζί με τα αριστερά εξαπτέρυγά του"). Πατριωτισμός σημαίνει πρώτα απ'όλα πνεύμα συναίνεσης και αναγνώρισης των λαθών μας για να βρούμε την αλήθεια και να λύσουμε το πρόβλημα. Πατριωτισμός σημαίνει ότι δεν υπήρξα ποτέ 'προδότης', συνεργάτης των ξένων συμφερόντων κατά των συμφερόντων της Ελλάδας. Εδώ υπάρχουν ισχυρές διαφωνίες. Τελικά το συμφέρον του ελληνικού λαού είναι το ΟΧΙ στα μνημόνια; Το συμφέρον του ελληνικού λαού διαφυλλάσεται από την υψηλή φορολόγηση των επιχειρήσεων; Το συμφέρον του ελληνικού λαού αντέχει 3 εκατομμύρια λαθρομετανάστες; Το συμφέρον του ελληνικού λαού προωθείται με την κρατική επιχορήγηση των κομμάτων; Το συμφέρον του ελληνικού λαού προστατεύεται με την ασυλία-ατιμωρησία; Το συμφέρον του ελληνικού λαού είναι το κάψιμο της πόλης στην κάθε ευκαιρία; Το συμφέρον του ελληνικού λαού είναι η μονιμότητα στο δημόσιο; Το συμφέρον του ελληνικού λαού είναι η δαιμονοποίηση της δημόσιας τάξης; Το συμφέρον του ελληνικού λαού έχει θεματοφύλακες τους πρωταγωνιστές του Πολυτεχνείου και σήμερα πλέον ακριβοθώρητους πολιτικάντηδες; Το συμφέρον του ελληνικού λαού προστατεύτηκε από τον υπερδανεισμό και υπερδιορισμό; Το συμφέρον του ελληνικού λαού προστατεύτηκε από την εμπόδιση της ιδιωτικοποίησης κρατικών επιχειρήσεων; Το συμφέρον του ελληνικού λαού προστατεύτηκε από τον Σημίτη με το 'το χρηματιστήριο θα ανέβει'; Το συμφέρον του ελληνικού λαού εξασφαλίστηκε με τις φωτιές στην Ηλεία; Το συμφέρον του ελληνικού λαού απαιτούσε τα Δεκεμβριανά του 2008; Το συμφέρον του ελληνικού λαού προωθήθηκε με το 'λεφτά υπάρχουν'; Το συμφέρον του ελληνικού λαού περιχαρακώθηκε με το 'σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα';
    Μη βιαστείτε να με κατηγορήσετε ότι αυτοαναιρούμαι σχετικά με τα περί συναίνεσης του προοιμίου. Η άποψή μου είναι αυστηρά πατριωτική και σκληρή. Λάθη έκαναν όλοι. Αυτοί όμως που πρέπει να ζητήσουν συγγνώμη από τα παιδιά τους και να αλλάξουν αμέσως είναι οι σοσιαλιστές αριστεροί. Ας μην επιμείνουν άλλο στην ιδεοληψία τους.
    Βάλτε νερό στο κρασί και υποχωρήστε σε ένα μοντέλο ανοικτής οικονομίας με μικρή παρεμβατικότητα για να λύσουμε το πρόβλημα.

    • GO avatar
      GO @ Dexi Extrem 02/03/2012 13:07:34

      Ο σοσιαλισμός έχει ηττηθεί από το 1989.
      Εδώ και τρία χρόνια, μάχη τη μάχη, ηττάται και ο νεοφιλελευθερισμός.
      ΄Αρα, ο κύριος ιδεολογικός πόλεμος, άσχετα με τη συγκυρία, θα είναι μεταξύ του κοινωνικού φιλελευθερισμού και της σοσιαλδημοκρατίας.
      Ιστορικά, και τα δύο ρεύματα, όπου επικράτησαν, επέτυχαν πολλά για τους λαούς που σχετικές κυβερνήσεις διακυβέρνησαν. Μόνο στην Ελλάδα, με το ΠΑΣΟΚ, ατυχήσαμε.

      • franc avatar
        franc @ GO 02/03/2012 14:55:18

        Αγαπητέ GO, σωστά συμπεραίνεις. Ο σοσιαλισμός και ο Νεοφιλελευθερισμός κατέρρευσαν.
        Απομένει η Σοσιαλδημοκρατία η οποια εφαρμόζεται με αδιάλειπτη επιτυχία απο το 1935 έως σήμερα στα Σκανδιναυικά κράτη. Ο κοινωνικός φιλελευθερισμος (λαική Δεξιά) απ' ότι ξέρω δοκιμάστηκε για πρώτη φορά απο τον Εθνάρχη Κων/νο Καραμανλή το 1974 χωρίς επιτυχία λόγω και της ιδιαζούσης πολιτικής καταστάσεως στην Ελλάδα, και είχε εξαγγελθεί μέχρι πρόσφατα απο τον Αντώνη Σαμαρά, που δεν γνωρίζουμε πλέον αν θα μπορέσει να τον δοκιμάσει λόγω των μνημονίων που τελικά υπέγραψε. Ξέρει κανείς κάποια άλλη χώρα που να εφαρμόστηκε και πώς τα πήγε εκεί?

        • GO avatar
          GO @ franc 02/03/2012 19:56:25

          Πάντα με συγκριτικά αποτελέσματα:
          Η πρώτη οκταετία Καραμανλή είχε εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα.
          Η δεύτερη οκταετία του (και μέχρι την πετρελαϊκή κρίση) είχε πολύ καλά οικονομικά και βέβαια εντυπωσιακά εθνικά (ΕΟΚ) και πολιτικά (δημοκρατία στην Ελλάδα) αποτελέσματα.

  8. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 02/03/2012 13:06:32

    Ιδεολογικη δικαιωση δεν σημαινει πολιτικη επικρατηση.Εαν κατι δικαιωθηκε ειναι η πολιτικη της ΝΔ την τριετια 1990-93 ,δηλαδη ο μητσοτακισμος.
    Αυτα που γινονται τωρα και πολυ σκληροτερα ειναι αυτα που επρεπε να ειχαν γινει τοτε.Αλλα πολιτικα τα προσωπα που τα πρωτοπροτειναν στιγματισθηκαν και απο την επισημη ΝΔ ως "νεοφιλελευθεροι" και εχασαν το τραινο.
    Τωρα η ΝΔ εχει το εξης προβλημα : εκπαιδευσε τον κοσμο της υπο το σχημα της "λαικης δεξιας" να εχθρευεται το νεοφιλελευθερισμο.Φυσικα η αντιθεση δεν εφθασε στο σημειο που υπαρχει στην αριστερα αλλα εχει προκαλεσει τοση συγχυση που πολλοι θεωρουν το μνημονιο προδοσια.
    Ειναι λοιπον πιθανος μια δευτερη φαση αριστερισμου μεχρι το σκασιμο της ελληνικης φουσκας οριστικως και αμετακλητως.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ ψυχραιμια 02/03/2012 16:36:34

      η αντίθεση προς τα συγκεκριμένα πρόσωπα έχει περισσότερο σχέση με το κυβερνητικό/συστημικό παρελθόν τους και την ανάμιξη σε σκάνδαλα και ελιτίστικες πρακτικές, όχι τόσο ιδεολογικές διαφορές - αυτές, αν υπάρχουν, είναι μια προσωρινή (ελπίζω) παρεξήγηση λόγω λαθεμένης ανάγνωσης της κομματικής γραμμής, η οποία δεν επικοινωνήθηκε αρκετά, ή με τον σωστό τρόπο.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ ψυχραιμια 02/03/2012 20:18:38

      Έχεις απολύτως δίκιο!
      Η ελληνική κοινωνία έχει δηλητηριαστεί από τον ιό του αριστερού λαϊκισμού.
      Αναμάσημα φιλολαϊκισμού περονικού τύπου και κυνήγι μαγισσών.

      Π.χ. δεν έχουμε καταλάβει πως το πρόβλημα της ανταγωνιστικότητας δεν είναι μόνο της Ελλάδος αλλά κι όλης της Ευρώπης.
      Το ζήτημα είναι ποιά θα είναι η θέση της Ευρώπης στο διεθνή καταμερισμό εργασίας μετά από 15 - 30 χρόνια.
      Εμείς ζούμε στο όνειρο του κορπορατιβίστικου σοσιαλισμού και της διαφθοράς.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ ψυχραιμια 03/03/2012 02:31:46

      Εαν κατι δικαιωθηκε ειναι η πολιτικη της ΝΔ την τριετια 1990-93 , δηλαδη ο μητσοτακισμος.

      δεν προκύπτει απο πουθενα
      in the long run we are all dead
      εκτος και αν αυτο το θεωρεις οτι η ρηση δικαιωνει τους υποστιρηκτες του αυτοχειριασμου

  9. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 02/03/2012 13:17:07

    Δεν ειναι καθολου δυσκοη η συναρμογη του πατριωτισμου (για την ακριβεια του εθνικισμου) με το φιλελευθερισμο.
    Δυσκολο ειναι μονο για τους παντελως ασχετους απο ιδεολογικα ζητηματα στη ΝΔ.Μονο το Βοριδη ακουσα καποτε να λεει οτι ο πατριωτισμος δεν αφορα ιδιοκτησια οικονομικων μεσων.
    Ο εθνικισμος ειναι γεννημα των αστικων επαναστασεων και αλλαγων της Αμερικης και Γαλλιας το 18ο αιωνα και συμπορευεται με τον φιλελευθερισμο.
    Αλλα ο σκοπος του εθνους κατα τον εθνικισμο αυτο ειναι η συγκροτηση ενος κρατους που οι πολιτες του εχουν το δικαιωμα υπο την προστασια του να ζουν και να δημιουργουν ελευθερα επιχειρησεις για την ευημερια τους.Δεν εχει την εννοια οτι το κρατος θα ειναι ο ιδιοκτητης αυτων των επιχειρησεων .Αυτη ειναι η λογικη του "αριστερου πατριωτισμου" που χρεωκοπησε παντου απο τις καθαρα σοσιαλιστικες χωρες ως τα Μπααθ της Μ.Ανατολης.
    Εθνικισμος ή πατριωτισμος κατα τη δεξια εννοια σημαινει μονο αστικα δικαιωματα εργασιας,επιχειρησης και ατομικης προοδου και οχι εκμεταλλευση απο το κρατος ορυχειων,εργοστασιων,λεωφορειων ή τραπεζων.
    Εαν η ΝΔ ειχε πραγματι ιδεολογικη ταυτοτητα σοβαρη αυτα θα τα ειχε ξεκαθαρισει και κανεις δεν θα θεωρουσε στις ταξεις της "αντιπατριωτικο" να υπαρχουν ιδιωτικες επιχειρησεις.

    • np_complete_problems avatar
      np_complete_problems @ ψυχραιμια 02/03/2012 22:19:14

      Καμμιά αντίρρηση
      Ο Γαλλικός εθνικισμός είναι αποτέλεσμα τη Γαλλικής Επανάστασης. Ομως τι γίνεται με τον Γερμανικό εθνικισμό (τον αποκαλούμενο και ρομαντικό);
      Θα πρέπει να είμαστε προσεχτικοί όταν χρησιμοποιούμε έννοιες όπως "εθνικισμός".
      Ολοι μπορούμε να "φανταστούμε" τους εαυτούς μας σαν εθνικιστές, χωρίς φυσικά να συμφωνούμε με τον Βορίδη ή τον Πούτιν ...

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ np_complete_problems 03/03/2012 01:16:40

        H ελληνικη επανασταση του 1821 βασιζεται ιδεολογικα στη γαλλικη που συνεβη πριν 30 χρονια.
        Το ελληνικο κρατος ξεκινησε σαν κλασικο φιλελευθερο κρατος με αυτες τις ιδεες και ειχε τις αναλογες συμμαχιες και στους παγκοσμιους πολεμους του 20ου αιωνα.
        Επομενως ειναι ευκολη και στηριζομενη και στην ιστορια η διατυπωση μιας εθνικης ιδεολογιας φιλελευθερου τυπου στην Ελλαδα.

        • abcd avatar
          abcd @ ψυχραιμια 03/03/2012 09:29:24

          Το 1821 δεν κάναμε Επανάσταση αλλά απελευθερωτικό αγώνα , έχει τεράστια διαφορά .

          • ψυχραιμια avatar
            ψυχραιμια @ abcd 03/03/2012 09:39:52

            Στην ιστορια εχει καταχωρηθει ως επανασταση.Ο λογος ειναι οτι η τουρκοκρατια δεν ηταν κατοχη,δηλαδη προσωρινη παρουσια ξενων δυναμεων.
            Ηταν εμπεδωμενη επι αιωνες κοινωνικοπολιτικη κατασταση και η αναγνωρισμενη απο ολους εξουσια στη χωρα.

          • Dark Angel avatar
            Dark Angel @ ψυχραιμια 03/03/2012 10:14:44

            Τραγικός...

  10. restart avatar
    restart 02/03/2012 13:43:26

    "Το μπόλιασμα της πατριωτικής ιδεολογίας μέσα σε ένα γνήσια φιλελεύθερο οικονομικό μοντέλο, παρουσιάζει ένα μόνο πρόβλημα: δεν εκλαϊκεύεται εύκολα."

    Είναι οπισθοδρομηκό, αυτος ειναι ο λόγος.
    Οι ιδεολογίες πακέτα βγήκανε τους περασμένους αιώνες που ο κόσμος ήταν αμόρφωτος, και ήταν ευκολοχώνευτες.

    "κυρίως γιατί ο συγκερασμός της πατριωτικής στάσης με τις φιλελεύθερες αρχές απαντά με αρτιότητα στα σύγχρονα δομικά προβλήματα της χώρας."

    Που κολάει ο πατριωτισμός με την ελεύθερη αγορα ενάς αλλαχ ξέρει.

    • M.O. avatar
      M.O. @ restart 02/03/2012 21:48:58

      Δες το παραπάνω σχόλιο του ψυχραιμία με τις ιστορικές αναφορές που κάνει. Στις αστικές επαναστάσεις οι άνθρωποι απαίτησαν να είναι ελεύθεροι και ως οικονομικά υποκείμενα.
      Πείτε μας τι είναι προοδευτικό για σας αγαπητέ, αφού σας φαίνεται οπισθοδρομικός ο πατριωτικός φιλελευθερισμός

      • restart avatar
        restart @ M.O. 03/03/2012 00:13:36

        καλησπέρα αγαπητέ

        "Έκανα το πατριωτικό μου καθήκον κι αυτό κάνω και σήμερα, αψηφώντας το πολιτικό κόστος."

        "Πρώτα απ’ όλο το πολιτικό κόστος, όπως σας έχω πει,
        το αναλαμβάνω και, το αναλαμβάνω, γνωρίζοντας ότι κάνω το πατριωτικό μου καθήκον."

        "Αλλά μπροστά στο πολιτικό κόστος, εμείς δεν δειλιάσαμε
        διότι ξέραμε ότι υπήρχε το κόστος για την πατρίδα"

        "ο οποίος έχει χρόνια εδώ, ή έχει γεννηθεί και μεγαλώσει εδώ,
        στην Ελλάδα, και είναι πραγματικά πατριώτης"

        "Και υπάρχουν πάρα πολλοί, με σημαντικό πλούτο, οι οποίοι πράγματι είναι και πατριώτες,"


        τα παρακάτω αποφθέγματα είναι απο μια και μόνο ασυναρτητη ομιλια ενος ασυναρτητου τυπου

        ολοκληρη μπορειτε να τη βρειτε εδω

        http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/23afd51a-876b-4e6e-b85f-e90e15e043df




        Ο πατριωτισμός είναι το τελευταίο καταφύγιο των απατεώνων. Life of Samuel Johnson

  11. Χρήστος avatar
    Χρήστος 02/03/2012 14:12:31

    Στις επόμενες εκλογές θα βρεθούμε μπροστά σε μεγάλες εκπλήξεις αγαπητοί μου.
    Η διάκριση ανάμεσα σε αριστερά και δεξιά φαίνεται απαρχαιωμένη σε ανθρώπους που γεννήθηκαν μετά το '85 και δεν έχουν τα σύνδρομα της Χούντας και της Πασοκικής δεκαετίας του '80.
    Επίσης ,κατά την άποψή μου η έννοια του πατριωτισμού δεν είναι μονοπώλιο κανενός κόμματος ή ιδεολογίας.
    Ο Σαμαράς είναι πατριώτης και η ΝΔ έχει πολλούς πατριώτες, αλλά υπάρχουν πολλά στελέχη και βουλευτές της που είναι νεοφιλελεύθεροι, κεντρώοι Ευρωπαϊστές ή απλοί οπορτουνιστές που προσπαθούν μέσα από μια μεγάλη παράταξη να εξασφαλίσουν το πολιτικό τους μέλλον.

  12. Νικολαος avatar
    Νικολαος 02/03/2012 14:20:45

    "Στην ουσία της η ελληνική πραγματικότητα ήταν μια «μετασοβιετικού» τύπου κατάσταση με ισχυρές δόσεις ελευθεριότητας και ασυδοσίας."Κυβερνησαν κι αλλοι εκτος απο τους σοσιαλΗστες...οχι επιλεκτικη μνημη.Τι να πουν στο λαο τα κομματα που δηλωσαν συμορφωση κατα τις υποδειξεις τους; με πολωτικα διλληματα του τυπου ΝΔ-ΠΑΣΟΚ 'η χαος κατα το ΠΑΣΟΚ 'η βαρβαροτητα δεν εχει μελλον.

  13. nikos avatar
    nikos 02/03/2012 14:36:57

    Ωραία η θεωρητική και φιλολογική προσέγγιση της ιδεολογικής ταυτότητας της Ν.Δ.Δεν υπάρχουν σήμερα ιδεολογίες των συνθημάτων, των κούφιων λόγων,της ταμπέλας και των άθλιων υποσχέσεων.Ιδεολογία σήμερα είναι οι απτές και άμεσες λύσεις η συγκροτημένη άποψη για το πρόβλημα επιβίωσης που αντιμετωπίζει ένας στους δύο Έλληνες.Όλα τα παραπάνω απαιτούν πράξεις και μόνο πράξεις και όχι γλαφυρά κείμενα που δεν πείθουν κανέναν.

  14. Γιώργος avatar
    Γιώργος 02/03/2012 14:53:31

    Ο φιλελευθερισμός είναι πρωτίστως πολιτική έννοια και δευτερευόντως οικονομική. Ο φιλελευθερισμός ήταν το βασικό επιχείρημα που αντέτασσε η κεντροδεξιά απέναντι στον ολοκληρωτισμό της αριστεράς. Τώρα ο φιλελευθερισμός στην ΝΔ φαίνεται πως πηγαίνει περίπατο, με την είσοδο του φιλοχουντικού Βορίδη. Αντιτάσσουμε δηλαδή στον κόκκινο φασισμό, τον μαύρο φασισμό ως καλύτερη υποτίθεται λύση.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Γιώργος 02/03/2012 20:25:37

      Είναι και τα δύο μαζί. Το ένα προϋποθέτει το άλλο. Εξ ίσου σημαντικός είναι κι ο φιλελευθερισμός μέσα στην κοινωνία. Πρώτιστα δε η προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του διαφορετικού και του συγκρουσιακού στο βαθμό που δίνει δυναμική στην εξελικτική διαδικασία της κοινωνίας και της οικονομίας.

  15. anonymous avatar
    anonymous 02/03/2012 17:00:15

    Εδώ δεν πέθανε η αριστερά όταν το 43-49 αιματοκύλησε την Ελλάδα. Μέσα σε 12 χρόνια ανασυντάχθηκε και μας έκατσε στο κεφάλι για 50 χρόνια.
    Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί.

    • Μ.Ο. avatar
      Μ.Ο. @ anonymous 02/03/2012 21:51:08

      Μίλησε κανείς για "θάνατο¨της Αριστεράς; Για "αμφισβήτηση της ιδεολογικής της κυριαχίας" γράφουμε. Παρερμηνεύσατε πλήρως το κείμενο

      • anonymous avatar
        anonymous @ Μ.Ο. 03/03/2012 01:16:28

        Ακόμη κι αν πετύχει αυτή η αμφισβήτηση πάλι προσωρινή και μικρής διάρκειας θα είναι.

  16. Μ.Ο. avatar
    Μ.Ο. 02/03/2012 21:54:07

    Σωστός !!!

  17. Μ.Ο. avatar
    Μ.Ο. 02/03/2012 21:56:10

    Το κείμενο Φρίξο απευθύνεται στους αναγνώστες του Αντινιούζ και προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει μια ρευστή πολιτική κατάσταση

  18. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 02/03/2012 21:57:38

    Ναι, αλλά δεν αρκεί η αμφισβήτηση.
    Βέβαια, θολό κι αυτό που αποκαλούμε Αριστερά.
    Ο κύριος ιός είναι αυτός του αριστερού λαϊκισμού (ποσοκισμός), ανεύθυνου επαναστατισμόυ (ΚΚΕ)
    και βολεμένης νομενκλατούρας (ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ).

  19. Μ.Ο. avatar
    Μ.Ο. 02/03/2012 22:00:16

    Συμφωνώ να μην αρθρογραφεί η πολιτική σκηνή. Αν μου επιτρέπετε, μιας και δεν είμαι πολιτικός, θα ήθελα να συνεχίσω να γράφω...

  20. ola na pane kala avatar
    ola na pane kala 02/03/2012 22:39:41

    νω ρωτησω κατι γενικο? η μειωση του επιδοματος ανεργιας ηταν πανω ή κατω απο τις κοκκινες γραμμες? καθώς και η μείωση στον μισθό των νέων κάτω των 25? που πήγαν οι κόκκινες γραμμές?

  21. Dexi Extrem avatar
    Dexi Extrem 02/03/2012 22:46:32

    Παρατηρώ με δυσαρέσκεια ότι η γραφή, υποθέτω και ο λόγος, πολλών εμπλουτίζεται με όρους της πολιτικής επιστήμης, μιλάμε για νεοφιλελευθερισμό, διάφορα πολιτικά ρεύματα κ.ο.κ με τέτοια σπουδή που μου φέρνουν στο μυαλό το χαρακτηρισμό κουλτουριάρηδες. Ο χαρακτηρισμός αυτός δηλώνει κυρίως:
    α) υπέρμετρη αξία σε ορολογίες εις βάρος της ουσίας.
    β) βαρύτητα στη σκέψη και όχι στην ενέργεια.
    γ) φλυαρία χωρίς μεστό λόγο.
    Τα πολιτικά πράγματα είναι πιο απλά από ότι διατυπώνεται με τις βαρύγδουπες εκφράσεις. Ο αγανακτισμένος ελληνικός λαός θέλει επιχειρήματα τα οποία θα χαρακτηρίζονται από τη σοφία της απλότητας για να πιστέψει. Ο κουλτουριάρικος λόγος κρύβει με τον μανδύα της εξειδίκευσης την απλότητα, κρύβει εν τέλει την αλήθεια.

    • Νικολαος avatar
      Νικολαος @ Dexi Extrem 03/03/2012 08:47:13

      Οπως λεμε ''επαναδιαπραγματευση","λαθος συνταγη","αναπτυξη","δεν συνενω στο λαθος"κι αλλα "πατριωτικα ε;

  22. firiki2010 avatar
    firiki2010 02/03/2012 22:48:17

    Mου φαίνεται ότι μπλέκουμε κάποια πράγματα χωρίς λόγο. Πατριώτης είναι καθένας που ενδιαφέρεται για το καλό της πατρίδας του. Καθένας που αναγνωρίζει τον εαυτό του σαν αναπόσπαστο μέλος μιας συλλογικότητας που λέγεται Ελλάδα. Μπορεί να αυτοπροσδιορίζεται ως φιλελεύθερος, συντηρητικός, σοσιαλδημοκράτης, δεξιός, αριστερός. Βεβαίως υπάρχουν και αυτοί που στα πλαίσια ενός κακοχωνεμένου κοσμοπολιτισμού ή λόγω της "ταξικής" οπτικής τους δεν δίνουν ιδιαίτερη ή και καμμία σημασία στην έννοια "πατρίδα" Δικαίωμα τους.
    Μήπως όμως τελικά τα περί πατριωτισμού είναι αχρείαστο να γίνονται και μάλιστα τόσο εύκολα τμήμα της πολιτικής αντιπαράθεσης;; Διότι τελικά δεν μετράει το τι ταμπέλα θα βάλεις στην άποψη σου (ποιος δεν γουστάρει ταμπέλες όπως "πατριωτικός", "κοινωνικά δίκαιος", "αδεσμευτος" κλπ; ), αλλά η ουσία της συγκεκριμένης άποψης. Που βλέπει το πρόβλημα και τι λύση του δίνει.

  23. κώστας avatar
    κώστας 03/03/2012 11:28:53

    Πατριωτικό είναι ό,τι γίνεται από μέσα προς τα έξω. Οι απατεώνες Παπανδρέου, Βενιζέλος, Παπακωνσταντίνου (επαναλαμβάνω για χιλιοστή φορά ότι πρέπει να πάνε φυλακή...ή να με αφήσουν μαζί με τον καθένα τους σε ένα κλειδωμένο δωμάτιο...μέχρι να κουραστώ· με αρχική προτίμηση τον Παπακωνσταντίνου και τελευταίο τον Βενιζέλο) προτάσσουν πατριωτισμό μέσω του ψευδεπίγραφου "να σώσουμε τη χώρα", υποτασσόμενοι συμφωνώντας με σχέδια που εξυφαίνονται εκτός της χώρας. Αυτοί οι λωποδύτες έχουν το θράσσος ακόμη και σήμερα να μοστράρουν τα μούτρα τους στην κεντρική πολιτική σκηνή. Από την άλλη, ο Σαμαράς εμφανίζεται να ακολουθεί την ίδια ρότα με τους προηγούμενους αλήτες. Όμως, σώζεται από το γεγονός ότι ευθέως αμφισβήτησε τα έξωθεν επιβεβλημένα μέτρα παρ' όλο που τα ψήφισε και τα ψηφίζει. Η "κωλοτούμπα" αυτή λειτούργησε στο συλλογικό υποσυνείδητο ως εκβιασμός των ξένων. Όταν υπογράφω κάτι με το οποίο διαφωνώ και το λέω δυνατά, προφανώς εκβιάζομαι. Έτσι, ο "πατριωτισμός" των προηγούμενων ξεφτιλισμένων, πήγε περίπατο. Αλλά δεν αρκεί αυτό. Το γεγονός παραμένει: τα μέτρα ψηφίστηκαν. Παράλληλα, τα μέτρα δεν αποδίδουν αλλά δημιουργούν έντονες συνθήκες κοινωνικής ανάφλεξης. Οπότε, είμαστε στο επόμενο σταυροδρόμι: θα συνεχιστούν τα μέτρα προς ώφελος των δανειστών ρισκάροντας ανάφλεξη που κανείς δεν ξέρει αν θα σταματήσει εντός των συνόρων ή θα υπάρξει προσαρμογή; Πατριωτικό είναι ό,τι ξεκινάει από μέσα προς τα έξω. Η κοινωνία είναι έτοιμη να δεχτεί μέτρα υπό τον όρο της κοινωνικής δικαιοσύνης. Πάει να πει ότι τα όποια μέτρα πρέπει να ξεκινήσουν επιτέλους από την κορυφή της πυραμίδας, από τις ελίτ και να διαχυθούν προς τη βάση. Αυτό που δεν έκανε το ΠΑΣΟΚ του φασουλή των κολάν. Αν η επόμενη κυβέρνηση δεν βρει το θάρρος να αποκοπεί από τους νταβατζήδες εμπράκτως, φυλακίζοντας δηλαδή ή/και δημεύοντας περιουσίες τότε θα βρεθεί αντιμέτωπη με το κίνημα των απελπισμένων. Μπορεί να το κάνει: τα χουντοκάναλα και οι ξεπουλημένες φυλλάδες των νταβατζήδων δεν είναι σε θέση να εκμαυλίσουν συνειδήσεις στον βαθμό που συνέβαινε μέχρι τώρα. Όμως καμμία δύναμη δεν μπορεί να τα βάλει με τον απελπισμένο. Καμμία δύναμη δεν μπορεί να νικήσει τον χαμένο που βάζει σκοπό να σε πάρει μαζί του στο χαμό. Και δεν είμαστε μακρυά από το κίνημα αυτό. Διότι δεν είναι υγιής αντίδραση να κυκλοφορούν ακόμη ελεύθεροι στην επικράτεια, οι Παπανδρέου, Παπακωνσταντίνου, Βενιζέλος. Αυτό δείχνει ότι ο κόσμος είναι έτοιμος για μεγάλο μπαμ και δεν στέκεται στις λεπτομέρειες. Πρέπει να το προλάβουμε, με τις εκλογές αλλά κυρίως, αμέσως μετά.

  24. Orestios avatar
    Orestios 03/03/2012 14:58:17

    Δύσκολο εγχείρημα το μπόλιασμα. Από την μία μεριά οι οπαδοί του κοσμοπολίτικου Διαφωτισμού και οι οπαδοί του πολυπολιτισμού (διεθνιστές κατά βάση) να αποτελούν εκπροσώπους του φιλελευθερισμού και από την άλλη οι πατριώτες, που επιθυμούσαν την οριοθέτηση των χωρών τους με βάση εθνολογικά χαρακτηριστικά. Για τους μεν οι πατριώτες είναι σοβινιστές και εχθροί του πλουραλισμού, για τους δέ οι φιλελεύθεροι είναι ανήθικοι και εχθροί προδότες. Πώς να συγκεραστούν τόσο αντίθετες απόψεις? Δεν έγινε ποτέ στην ιστορία τέτοια προσπάθεια.

  25. Κώστας ο Μακεδόνας avatar
    Κώστας ο Μακεδόνας 03/03/2012 22:51:44

    .....Συντελείτε ο μετασχηματισμός και η μετεξέλιξη των κομμάτων σε σύγχρονα Ευρωπαϊκά, Κεντροδεξιά, Κεντροαριστερά .Η αριστερά δεν μπορεί γιατί δεν έχει εναλλακτική πρόταση .Αδυνατεί .Δεν έχει προοπτική σε βάθος χρόνου .Η εμμονή της όλα αυτά τα χρόνια στην επαναστατική γυμναστική και άρνηση την αποδυνάμωσαν. Όσο τα κοινωνικοοικονομικοπολιτικά προβλήματα αυξάνονται επικυριαρχούν αντιλήψεις του μέτρου και του εφικτού .Η ανθρωπότητα επιθυμεί γαλήνη και όχι τρικυμίες και ανισορροπίες .

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.