#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/12/2009 22:54
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Κίνα θα καταρρεύσει το 2010;



Έχει γίνει πλέον  κοινό μυστικό, πως η Κίνα είναι η μόνη κερδισμένη από τη παγκόσμια οικονομική κρίση. Έχει 8% ετήσια ανάπτυξη, απολαμβάνει πολιτικής σταθερότητας, έχει πολύ ρευστό χρήμα στη διάθεσή της, και οι πολίτες της δεν αισθάνονται καμία πιστωτική κρίση, κυρίως εξαιτίας των τρισεκατομμυρίων δολαρίων υπό μορφή τραπεζικών δανεισμών, που εισέρρευσαν στη χώρα μέσα στο τελευταίο έτος.

Όλο όμως αυτό το χρήμα, έφερε πληθωριστικές τάσεις στις μετοχές και στην αγορά ακινήτων, κάνοντας πολλούς επενδυτές να αρχίσουν να ανησυχούν για μια ενδεχόμενη φούσκα. Πολλοί επενδυτικοί οίκοι άρχισαν να αποφεύγουν τη Κίνα, και μερικοί μάλιστα κυβερνητικοί αξιωματούχοι προειδοποιούν ανοικτά, ότι ένα μεγάλο μέρος των δανείων και των επενδυτικών  κεφαλαίων, έχει καταλήξει ως ζεστό χρήμα στην αγορά.

Παρόλα αυτά, το Πεκίνο συνεχίζει την εντατική παραγωγή χάλυβα, τσιμέντου, και χημικών, τα οποία χρειάζονται για να πραγματοποιηθούν όλα τα ανακοινωθέντα  δημόσια έργα. Η τελευταία μόδα είναι η «πράσινη τεχνολογία» (1/3 του πακέτου κινήτρου  των $600 δισ. είναι αφιερωμένο σε αυτήν), αλλά σύμφωνα με μια τελευταία αναφορά του εμπορικού επιμελητηρίου της Ε.Ε. που εδρεύει στη Κίνα, στη χώρα παράγεται πολύ περισσότερη αιολική ενέργεια από όση μπορεί να καταναλωθεί. Το αποτέλεσμα θα  είναι η κατάρρευση της κινεζικής χρηματαγοράς καθώς και της αγοράς ακινήτων, που θα οδηγήσουν σε μια αποσταθεροποιητική παγκόσμια τάση αποπληθωρισμού. Αν αυτό συμβεί σε συνδυασμό με μια τραπεζική κρίση, ή με μια επιβράδυνση της κινεζικής οικονομικής ανάπτυξης, τότε οι συνέπειες, θα ακουστούν σε ολόκληρο το πλανήτη.

Newsweek, top-10 world-predictions

(στη φωτογραφία κινέζοι άνεργοι σε αναζήτηση εργασίας)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 27/12/2009 23:15:08

    λες να ανακαλύψουν οι Κινέζοι την απογοήτευση χαμένων προσδοκιών... Καήκαμε! Κάθε φορά που οι Κινέζοι ταράζονται, μετακινούνται πληθυσμοί προς την Δύση, Πετσενέγκοι, Ούννοι, Τούρκοι, Μογγόλοι... να δούμε ποιόν θα στείλουν τώρα προς τα εδώ.

  2. donaE avatar
    donaE 27/12/2009 23:21:40

    Λενε οτι οι Κινεζοι πλουσιοι δεν μπορουν να βγαλουν τα λεφτα τους εξω,αλλιως η Κινα δεν θα ειχε ουτε τα μισα.

  3. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 27/12/2009 23:46:41

    Δεν δηλώνω ειδικός στα περί Κίνας, αλλά λίγο ο Κομφούκιος, λίγο το ...ΚΚΚ, μάλλον τους έχουν τα δύο ποδια σε ένα παπούτσι (και δεν έχει περάσει καιρός που το έβρισκαν και ...σέξυ!)

  4. Stelios avatar
    Stelios 27/12/2009 23:46:47

    Το πλέον άστοχο άρθρο που έχω διαβάσει στο antinews.
    Υπερβολικός τραπεζικός δανεισμός και εισροές τραπεζικών κεφαλαίων στην Κίνα; Ύφεση που θα προέλθει από...την κατάρρευση της χρηματαγοράς και της αγοράς ακινήτων λόγω ... υπερβολικής παραγωγής αιολικής ενέργειας;
    Νομίζω ότι θα πρέπει να αποσυρθεί το άρθρο. Εάν, αντίθετα, το διατηρήσετε, κάντε την κριτική που πρέπει σε ένα εντελώς προπαγανδιστικό άρθρο, που προκαλεί τη νοημοσύνη μας.
    Για την ιστορία, την επόμενη δεκαετία προβλέπεται ρυθμός ανάπτυξης στην Κίνα κοντά στο 10% κατά μέσο όρο. Σημαντική λεπτομέρεια: Θα πρέπει το μοντέλο ανάπτυξης να αλλάξει (σε βάρος των κεντρικά κατευθυνόμενων επενδύσεων και υπέρ της εσωτερικής κατανάλωσης). Αυτό είναι προς το συμφέρον των κινέζων πολιτών (μείωση της ανισότητας και της φτώχειας), προς το συμφέρον της κινεζικής οικονομίας (μείωση των κινδύνων υπερθέρμανσης) και της παγκόσμιας οικονομίας (μείωση των ανισορροπιών στα ισοζύγια πληρωμών).

  5. Factorx avatar
    Factorx 28/12/2009 00:01:00

    Εσένα μάλλον πρέπει να αποσύρουμε απο σχολιαστή μαζί με τους βιαστικούς και υπερβολικούς χαρακτηρισμούς σου. Αν τα ξερεις όλα μεγάλε δεν χρειάζεσαι εδώ. Το αρθρο δεν ειναι του antinews είναι του newswεek που κανει εικασία και εμείς την δίνουμε στους αναγνωστεες μας για τροφή σκέψης.

    • skeptiki avatar
      skeptiki @ Factorx 28/12/2009 00:18:35

      Τώρα θα διευκόλυνε και κανένα σχόλιο από κάτω για την αξιοπιστία του Newsweek και πόσο χαζά προσπαθεί να επηρεάσει.... έτσι μπερδεύεται κανείς.... Μμμ ανησυχούν λές οι Αμερικανοί μην τους πάθει κάτι η Κίνα?

  6. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 28/12/2009 00:11:05

    BEIJING, Nov. 23 (Xinhua) -- A split has emerged in China's wind power industry over its future development and government policies intended to avoid "excess capacity."

    http://news.xinhuanet.com/english/2009-11/23/content_12526775.htm


    Rapid, government-subsidized expansion of China's wind power industry has led to excess capacity and investment waste.

    http://english.caijing.com.cn/2009-11-12/110310419.html

    με άλλα λόγια 三只小鳥坐在

  7. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 28/12/2009 00:37:56

    το Newsweek είναι γενικά "αξιόπιστο" δηλαδή δεν λέει ποτέ 100% ανακρίβειες χαχαχα. Την πράσινη ανάπτυξη, τον Νοστράδαμο, και τα ιερά εσώρουχα, φοβαμαι ότι θα μας τα σεβίρουν μέχρι να παραδώσουμε το πνέυμα. Αν κάνεις google "chinese excess wind" θα διαβάζεις αρκετή ώρα...

  8. wor avatar
    wor 28/12/2009 01:42:18

    Αν καταρρεύσει η Κίνα το 2010 λόγω υπερπαραγωγής... αιολικής ενέργειας τότε τι θα κάνουν οι ΗΠΑ που το μόνο που υπερπαράγουν είναι... πληθωριστικό χρήμα;

  9. nobody avatar
    nobody 28/12/2009 05:13:28

    Ean den s aresei h kritikh sto portal sou, allakse epaggelma

    Alla ksexasa, Deksios den eisai;;;;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ nobody 28/12/2009 07:30:40

      φίλε nobody είσαι λίγο unfair... αλλά εκτός εάν έχεις προσωπικά, μάλλον δεν διάβασες ούτε την ανάρτηση ούτε το πρωτότυπο:

      It’s become conventional wisdom that China is the key winner of the global financial crisis. After all, it’s growing 8 percent a year, politically stable, and flush with cash—the Chinese didn’t even feel the credit crunch thanks to a trillion dollars in new bank lending over the last year. But all that easy money has inflated stock and housing markets, leading many high-level investors to worry about a bubble. Indeed, a number of hedge funds have grown bearish on China, and even Chinese officials warn that a fair bit of the country’s new lending and investment has ended up as hot money in the market.

      Still, Beijing continues to ramp up production of the steel, cement, and chemicals needed to build huge, government-funded public works and manufacturing projects, even as there is plenty of spare capacity in the system. Green technology has become the latest fad (one third of the $600 billion stimulus program is dedicated to it), but a recent report from the European Union Chamber of Commerce in China cautioned that the Middle Kingdom is making far more wind power than anyone will be willing to buy. The result is that the China stock and real-estate bubble will collapse, leading to a destabilizing bout of global deflation. If this occurs in tandem with a banking crisis, a trade war, or a slowdown in Chinese growth, it could be a pop heard round the world.

      Αν κατάλαβα καλά, αυτό λέει και η ανάρτηση, αν το προτιμάς στα αγγλικά. Αν διαφωνείς με το Newwseek που, και αυτό, Deksio είναι, να αγοράσεις γιουάν, τώρα πρωί πρωί, χαχαχαχαχα!

  10. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 28/12/2009 08:47:49

    Διαμαρτυρομαι.Το Newsweek δεν ειναι καθολου δεξιο.Να μου πεις για το Time να το δεχθω.Το Newsweek ειναι οργανο του Δημοκρατικου Κομματος,Ομπαμα,πρασινη αναπτυξη και δυστυχως ΓΑΠ.Βεβαια απο τη μερια της Παπαρρηγα και του Αλαβανου ολα δεξια ειναι.
    Αλλα να ξερουμε τι λεμε.

  11. stelios avatar
    stelios 28/12/2009 09:02:46

    Μπουρδες λεει το αρθρο,παραβλεπει οτι εχοντας λιωμενο τον κοσμο,ανα πασα στιγμη μποει να τον φτωχυνει κατα 10-20%,στρεφοντας ταυτοχρονα τα διαθεσιμα σε γιγαντια εργα υποδομης που ηδη αρχιζουν και αποδιδουν στην εκπαιδευση,συγκοινωνιες κλπ.
    Μονος κινδυνος μεσοπροθεσμα ειναι να τους βαλουν περιορισμους στις εξαγωγες οι δυτικες χωρες,πραγμα για το οποιο δεν δειχνουν μεγαλη προθυμια προς το παρον.Για την ωρα τον λογαριασμο τον πληρωνουν οι γειτονικες χωρες που καταστρεφεται η παραγωγη τους απο τις ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΝΟΜΑ κινεζικες εξαγωγες(Πακισταν,Μπαγκλαντες,Ταυλανδη,Καμποτζη,Φιλιππινες,Βιετναμ κλπ).
    Σε δευτερη φαση θα πληρωσουν οι Ευρωπαιοι ανεργοι(Saab,Volvo,Opel,χημικες βιομ/νιες,κλωστ/για)και ΟΧΙ οι Αμερικανοι,διοτι εκει πλεον απλουστατα οι μισθοι εχουν εξανεμισθει λογω απελευθερωσης και ισοτιμιας $.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ stelios 28/12/2009 09:14:17

      Από δύο μεγάλους κινδύνους πάσχει, νομίζω, η Κίνα: 1) Περίεργες δημοκρατικές, άκουσον άκουσον, προσδοκίες, και 2) ότι, όπως λές έχει πολλούς φτωχότερους στην περιφέρειά της. Ιστορικά η Κίνα περνάει κυκλους εξωστρέφειας και εσωστρέφειας, και δεν έχω ιδέα τι θα κάνει... Και οι ΗΠΑ, στην σύντομη ιστορία τους, περνούν κύκλους εσωστρέφειας και συνήθως βγαίνουν από τους κύκλους λίγο ...δυναμικά.

      • donaE avatar
        donaE @ archaeopteryx 28/12/2009 10:10:38

        Εχουν προβλημα με την συνυπαρξη καπιταλισμου και κομμουνισμου.Και φαντασου να θελησουν ολοι να εχουν τις ιδιες ευκαιριες στην καταναλωση (πραγμα λογικο για την οικονομικη εξελιξη) το συστημα θα καταρευσει.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ donaE 28/12/2009 10:22:22

          κάποιος είχε πει ότι οικονομικές ελευθερίες συχνά δημιουργούν απαιτήσεις και για πολιτικές, αλλά νομίζω αναφερόταν στην ΕΣΣΔ, στα τελευταία της (νομίζω ο Economist)... βέβαια ούτε οι Ρώσοι, ούτε οι Τάταροι έχουν σχεση με τον ...Κομφούκιο και την ..αρμονία του

  12. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 28/12/2009 09:08:39

    ε... δεν θα κάνουμε θέμα τώρα αν το Newsweek είναι δεξιό ή το Τime... Εξ άλλου δεν είπα ότι είναι "δεξιό", "deksio" το είπα, χαχαχαχα. Οι ταμπέλες αυτές έχουν καταργηθεί εκεί πέρα. Εκεί έχει αδερφές, φίλους και φίλες των αδερφών, αδερφοsympathizers, και όλους τους άλλους. Οι εραστές της μικρής πολικής αρκούδας και ταγμένοι στην σωτηρία του ..Γανυμήδη πάνε με τις αδερφές. Σημειωτέον ότι μπορεί να είσαι και ετεροφυλλόφιλος και να είσαι αδερφή. Αστα ρε ψυχραιμία... Δύσκολη η νέα δεκαετία.

  13. anetos avatar
    anetos 28/12/2009 09:27:04

    σιγα την τροφη ...!

  14. Sporades avatar
    Sporades 28/12/2009 10:22:58

    Αν η ενέργεια απο τις ανεμογεννήτριες περισσεύει, τότε τι γίνεται με το υδροηλεκτρικό "Three Gorges". Ενας άσπρος ελέφαντας. Τελικά κατηγορούμε τις ανεμογεννήτριες και τις τεχνολογίες της αποκεντρωμένης παραγωγής και δεν λέμε τίποτα για τα φαραωνικά έργα που επηρεάζουν βίαια την ζωή εκατομυρίων ανθρώπων (παράνω περίπτωση στην Κίνα).
    Το ζήτημα της ηλεκτρικής παραγωγής όπως και κάθε τεχνολογικής εξέλιξης δεν είναι μόνο οικονομικό. Είναι πρωτίστως πολιτικό. Ποιές είναι οι κατεστημένες τεχνολογίες και ποίοι τις κατέχουν (εχουν τεχνογνωσία και τεράστια επενδεδυμένα κεφάλαια).
    Δεν θέλω να κουράσω τους φίλους ανάγνωστες των Αντινέων με ένα μακρύ σχόλιο. Αλλά η συζήτηση αυτή επειδη την έχω δει να αναπτύσετε εδώ και να παρουσιάζει μία μονομέρεια θα πρέπει να τέθει σε μία νέα βάση.

    Το τελευταίο που θέλω να πώ είναι οτι την τεχνολογία των ανεμογεννητριών δεν ανέπτυξε κάποια πολυεθνική εταιρεία. Άλλωστε ο άνεμος ηταν πηγή ενέργειας και για μας, φαίνεται σε όλα τα νησάκια μας. Την μορφή που έχει σήμερα την έδωσαν οι Δανοί. Πιονιέροι αγρότες και επιστήμονες. Καινοτόμησαν. Σήμερα το 26 % πείπου των ανεμογεννητριών στην Δανία ανήκει ακόμη σε αγρότες και αγροτικούς συναιτερισμούς.

    Όσο για το κόστος παραδέχομαι οτι παράγουν ακριβά. Αλλά είναι το τίμημα που πληρώνεται απο μια κοινωνία που αποφασίζει να εισάγει μία νέα τεχνολογία στην αγορά της. Το ρεύμα του λιθάνθρακα (χωρίς να έχω κανένα μένος ενεντίον του, πιστεύω οτι αρχικά χρειαζόμαστε τα "σωστά" μείγματα πηγών) είναι φθηνό. Αλλά και ο Έντισον οταν αρχισε να παράγει και να πουλά ελεύθερα ηλεκτρόνια ήταν πανάκριβος. Το φωταέριο ήταν πολύ πολύ φθηνότερο. Επρόκειτο για τεχνολογία διαθέσιμη μονο σε πλουσίους. Και εκεί πουλήθηκε.
    (Υπάρχει και σχετική βιβλιογραφία)

    Συγνώμη για την παράκαμψη του αρχικού θέματος της δημοσίευσης, αλλά με ενέπνευσαν τα σχόλια του Αρχαιοπτέρυγα τα νυν και τα παλιότερα.

    Χράνια πολλά και με υγεία

  15. yannidakis avatar
    yannidakis 28/12/2009 10:28:22

    καμια φορα σκεφτομενος την Κινα θυμαμαι τη φραση "πολυ καλο για να ειναι αληθινο"
    Αλλωστε η οικονομια της Κινας εχει κατακλυσει την παγκοσμια αγορα και αυτο ειναι κατι που δε μπορουμε να το αμφισβητησουμε, δημιουργει σιγα-σιγα τετοιες ριζες που δε θα αφησουν περιθωρια καταρευσης του γενικου οικονομικου οικοδομηματος της χωρας. Απο την αλλη ομως, ας μην ξεχναμε τα τεραστια προβληματα που αντιμετωπιζει η χωρα και συνεκτιμωντας ολα, ας περιμενουμε εν καιρω να δουμε πως θα ανταπεξελθει η ανερχομενη οικονομια της Κινας :[

  16. donaE avatar
    donaE 28/12/2009 10:33:03

    Ο Κομφουκιος δεν εμποδισε καθολου τα πολυτελη αξεσουαρ και τους οικους μοδας να κανουν χρυσες δουλεις στην Κινα.
    Σε πληροφορω οτι γινεται χαμος.Η καταναλωτικη κουλτουρα ειναι το δυνατοτερο μεσο για να επιβληθει η Δυση στην Κινα και στους Αραβες.Βεβαια το οτι γινεται με συμμετοχη και στην διαδικασια παραγωγης αυξανει την επιδραση της.
    Εξ αλλου το χρημα οταν υπαρχει θελει ελευθερια να κινηθει και να πολλαπλασιαστει και θα την διεκδικησει.

  17. donaE avatar
    donaE 28/12/2009 10:51:16

    Ο Κομφουκιος δεν εμποδισε καθολου τα πολυτελη αξεσουαρ και τους οικους μοδας να κανουν χρυσες δουλεις στην Κινα.
    Σε πληροφορω οτι γινεται χαμος.Η καταναλωτικη κουλτουρα ειναι το δυνατοτερο μεσο για να επιβληθει η Δυση στην Κινα και στους Αραβες.Βεβαια οταν γινεται με συμμετοχη και στην διαδικασια παραγωγης αυξανει την επιδραση της.
    Εξ αλλου το χρημα οταν υπαρχει θελει ελευθερια να κινηθει και να πολλαπλασιαστει και θα την διεκδικησει.

  18. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 28/12/2009 11:18:24

    Όχι μόνο μπούρδες φίλε Στέλιο αλλά και επιτηδευμένες μπούρδες λέει το άρθρο.

    Ουσιαστικά ο μόνος κίνδυνος δεν είναι οι περιορισμοί στις εξαγωγές διότι πλέον (και πολύ περισσότερο τις επόμενες 1-2 δεκαετίες) έχουν ανοίξει κι άλλες αγορές εκτός από την Ευρωπαική και την Αμερικάνικη για κατανάλωση (Ν.Αμερική,Ινδία κτλ).

    Ο κίνδυνος είναι να μην υπάρχει δυνατότητα κατανάλωσης από τις άλλες οικονομίες λόγω περαιτέρω ύφεσης (ή ακόμα και πτώχευσης) από την διαχειριστική δυνότητα των πολιτικών ηγεσιών Ε.Ε και Η.Π.Α

  19. Sporades avatar
    Sporades 28/12/2009 11:48:09

    Πιθανότατα η Κίνα θα είναι η πρώτη εξαγωγική παγκόσμια δύναμη το 2009. Θα ξεπεράσει δηλαδή την Γερμανία αν και οι εξαγωγές της εχουν μειωθεί κατά 16% σε σύγκριση με το 2008. Οι εξαγωγές της ανήλθαν τα 521.700 εκατ. δολάρια ενώ της Γερμανίας 521.600 εκατ.
    Αυτά δήλωσε ο Κινέζος υφυπουργός εμπορίου Zhong Shan.
    (Πηγη:
    http://www.eleconomista.es/economia/noticias/1799187/12/09/China-podria-sobrepasar-a-Alemania-como-primer-exportador-mundial.html)

    Φανταστείτε λοιπον, μια Κίνα πρώτο εξαγωγέα και με την εσωτερική κατανάλωση στα σπάργανα. Δηλαδή εχει την προίκα αφάγωτη !!!

  20. χρηστος avatar
    χρηστος 28/12/2009 13:19:13

    Δηλαδή, λέω εγώ ο άσχετος, άν μιά χώρα μέ τεράστια ανάπτυξη, συσσώρευση καφαλαίων, επενδύσεις, εξαγωγές, ανύπαρκτα χρέη, κλπ "κακά", κινδυνεύει μέ κατάρρευση καί μάλιστα άμεση (2010), τότε κατ' αντιδιαστολή καί τηρουμένων τών αναλογιών, η Ελλαδίτσα μας μέ αρνητική ανάπτυξη, ανυπαρξία κεφαλαίων, μηδενικές επενδύσεις καί εξαγωγές, κολοσσιαία χρέη κλπ "καλούδια", δέν κινδυνεύει από τίποτα.

    Εδώ πού τά λέμε, καλούτσικα μού ακούγεται.
    Αρα δέν χρειάζεται νά κάνουμε τίποτα, αφού είμαστε μιά χαρά.
    Καί μέχρι τώρα δέν κάναμε τίποτα γιατί κάτι ξέραμε.
    Απλά τώρα πού τό είπε καί τό Newsweek σιγουρευτήκαμε......

    Φιλικά καί χρόνια πολλά

  21. nasos avatar
    nasos 28/12/2009 14:02:52

    Οι Αμερικανοί πέφτουν θύματα των ιδεοληψιών(ή είναι πια τόσο απελπισμένοι;) τους,όταν περιμένουν τους Κινέζους νεοαστούς να γίνουν Ηρακληδείς της Δημοκρατίας στην Κίνα.
    Εκτος από τον Κουμφούκιο,τους διαφεύγει φαίνεται και το παράδειγμα της Καϊζερικής Γερμανίας,όπου μια Αστική Τάξη,η πλέον τεχνολογικά προηγμένη της εποχής,τα είχε βρει μια χαρά με τον Βίλχελμ και τους Πρώσους του.
    Χώρια που οι περισσότεροι Κινέζοι επιχειρηματίες πλούτισαν,είτε έχουν επειδή ισχυρές προσβάσεις στο Κόμμα είτε αποτελούν οι ίδιοι μέλη του.
    Εξάλλου,το Αστυνομικό Κράτος,έχει αποδειχθεί πως είναι τεράστιο asset για την Κίνα.
    Οι εσωτερική μετανάστευση δεν είναι ελεύθερη,γίνεται μόνο κατόπιν αδείας από τις Αρχές.
    Αυτό έχει επιτρέψει στο Κινεζικό Κράτος να πετυχαίνει την Χρυσή Τομή,μεταξύ της εξέλιξης του εργατικού κόστους-που είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα της οικονομίας τους- και της προστασίας της Κοινωνικής Αρμονίας,αφού αποτρέπονται όλα τα δεινά που θα δημιουργούνταν από μια ανεξέλεγκτη μετακίνηση φτωχών αγροτών από την πάμφτωχη ενδοχώρα,προς την παραλιακή ζώνη,όπου γίνεται το πάρτυ της ανάπτυξης τα τελευταία είκοσι χρόνια.
    Με λίγα λόγια η Κίνα,που τόσο μας εντυπωσιάζουν οι επιδόσεις της,βρίσκεται ακόμη στην αρχή και μάλιστα η ελίτ που την Κυβερνάει έχει εκτιμήσει σωστά την κατάσταση και τους πιθανούς κινδύνους,αφενός έχει δημιουργήσει μια σχέση εμπιστοσύνης με την ανερχόμενη μεσαία τάξη,αφετέρου συνεχίζει να χρησιμοποιεί το Αστυνομικό Κράτος ως εργαλείο ελέγχου των φτωχών μαζών.
    Αυτά τα ολίγα περί Κίνας.

  22. man8os avatar
    man8os 28/12/2009 16:42:38

    Δεν εχω ιδεα για τη Κινα, αυτη μια χαρα τα καταφερνει.
    Θα εχει προβλημα μονο αν η ΗΠΑ αρνηθη να πληρωσει το χρεος της.
    Αλλα η ΕΕ δεν ειναι καιρος να το γυρισει καπως στον προσστατευτισμο για να διασωσει την Ευρωπαικη βιομηχανια? Η Κινα μας εχει ξεπερασει στον ανταγωνισμο. Μηπως θα ηταν καλυτερα να περιφρουρησουμε το σπιτι μας?

  23. stelios avatar
    stelios 28/12/2009 17:59:07

    greekpoliticalreview,
    ακριβως αυτο πυ γραφεις ειναι και η αιτια της κρισης που ειναι κριση παγκοσμιοποιησης με εναν γιγντιο πλεον συντελεστη,την Κινα.
    Και τωρα που διαπιστωνουμε οτι στην ουσια δυναμιτιστηκαν οι πυλωνες του δυτικου πολιτισμου,διοτι η ανεργια υποσκαπτει οχι μονον το παρον,αλλα και το μελλον των γηρασκωντων πλεον πλυθησμων.αντι να υψωθουν τειχη προστατευτισμου,φερνουμε ξενους μεταναστες να στηριξουν δηθεν τα ταμεια.
    Οταν αυτοι θα εχουν και απολαβες εκτος απο εισφορες,η βομβα θα σκασει και το βιωτικο επιπεδο του Ευρωπαιου θα γινει πολλων ταχυτητων,ευρωπαικο του Γερμανου,ασιατικο του Ελληνα....

  24. stelios avatar
    stelios 28/12/2009 18:06:03

    man80s,
    δεν ειναι αθωα τα πραγματα,υπαρχουν πανισχυρα λομπυ ΚΑΙ στην ΕΕ που κονομανε απο τους Κινεζους και αδιαφορουν για το αν θα καταστραφει ΑΝΕΠΑΝΟΡΘΩΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ η παραγωγη στην Ευρωπη,αυτοι κονομανε διεθνως.
    Γι'αυτο και ανεχονται τις ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ επιδοτησεις στις κινεζικες εξαγωγες.
    Η ΕΕ πλεον αποτελειται απο αλληλοσυγκρουομενα συμφεροντα,γι'αυτο και θα διαλυθει,με τη σημερινη της μορφη τουλαχιστον.Ο Γερμανος δεν εχει προβλημα με το Κινεζικο ισοζυγιο γιατι τους πουλαει πραγματα που δε μπορει ο μεσογειακος.Ο Ιταλος ανεχεται τη μαφια των κινεζικων που βαφτιζονται ιταλικα γιατι εχει αλλα συμφεροντα επισης.Ο Αγγλος προτιμα να ξεκληριστει η υφαντουργια του γιατι νομιζει οτι θα κονομα εσαει απο τις χρηματιστηριακες φουσκες που μοχλευονται και στην Ασια.

  25. ΙΑΝΟΣ avatar
    ΙΑΝΟΣ 28/12/2009 18:12:03

    Η ΚΙΝΑ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΟ ΙΑΠΩΝΙΚΟ " ΘΑΥΜΑ " ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 70, ΤΟ " ΘΑΥΜΑ " TΩΝ ΤΙΓΡΕΩΝ ΤΗΣ ΝΟΤΟΑΝΑΤΙΛΙΚΗΣ ΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 80, ΤΟ " ΘΑΥΜΑ " ΤΗΣ ΙΡΛΑΝΔΙΑΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 2000 ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΣΕΩΝ ΤΩΚ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΠΟΥ ΕΠΕΝΔΥΣΕ ( ΜΕΞΙΚΟ Κτλ) .

    Η ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΟΤΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΑΥΤΕΣ , ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΕΛΘΕΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΕΛΛΑΤΩΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΟ ΚΕΡΔΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤ'ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ.

    ΕΑΝ ΔΕΧΤΟΥΜΕΤΗΝ ΣΥΝΕΧΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΠΡΟΣ ΠΛΕΟΝ ΣΥΜΦΕΡΟΥΣΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ(ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΣ, ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ) ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΗ ΠΛΗΡΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΗΠΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ -ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΕΡΓΙΑΣ 15% -20% - ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ, ΠΙΘΑΝΑ ΝΑ ΜΕΘΟΔΕΥΕΤΑΙ Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ.

    • Soustom avatar
      Soustom @ ΙΑΝΟΣ 28/12/2009 19:38:10

      σωστά Στέλιος..κι επιπλέον ΙΑΝΟΣ και οι 3 συντελεστές παραγωγής πού αναφέρεις στήν Κίνα θά είναι "ασύμφοροι" για το κεφάλαιο μετά από 50 χρόνια τουλάχιστον-τηρουμένων τών σημερινών συνθηκών-και κανείς δεν μπορεί να τό αλλάξει πλήν τών ιδίων τών Κινέζων πρώτιστα. Μιά χώρα με 1,2 δις πληθυσμό εκ τών οποίων περί τά 100 εκ αποτελούν ή προσπαθούν να είναι μικρομεσαία -με τήν Δυτική έννοια- αστική τάξη και οι υπόλοιποι τό χάος,έχει απεριόριστη πίστωση χρόνου,πάλι με την Δυτική έννοια,να αναπτύσεται.Αν λάβεις υπόψη και τά υπόλοιπα οικονομικά δεδομένα τής χώρας αυτής,τότε πλέον αντιλαμβάνεσαι ότι τό παιχνίδι είναι στά χέρια της και ή Δύση έρχεται σε ρόλο δεύτερο.θέλω να πώ ότι άν στραβοπατήσουν θά είναι γιατί δεν πρόσεξαν,όχι τίποτα άλλο..Καί οι Κινέζοι φημίζονται γιά τήν προσοχή τους στήν λεπτομέρεια και τήν υπομονή τους.

  26. stelios avatar
    stelios 28/12/2009 18:59:45

    IANE,
    με τη διαφορα οτι η Κινα δεν ειναι κατεχομενη απο τους Αμερικανους οπως ηταν η Ιαπωνια η η Ν.Κορεα, αρα ανεξελεγκτη και απειθαρχη τοις κεινων ρημασι.

  27. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 28/12/2009 19:39:26

    Παίδες, το μεγάλο πλεονέκτημα της Κίνας είναι η πολιτική και κοινωική πειθαρχία. Οι Κινέζοι είναι στρατιωτάκια που πηγαίνουν και δουλεύουν ήσυχα και πειθαρχημένα και χωρίς υπερβολικές ή λιγότερο υπερβολικές απαιτήσεις. Τι σημαίνει άραγε η φράση "η εσωτερική κατανάλωση είναι στα σπάργανα"; Σημαίνει ότι ο Κινέζος δουλεύει και μόνον δουλεύει! Παράγει αυτά που καταναλώνει η υπόλοιπη ανθρωπότητα.

    Όταν οι πολυεθνικές επέβαλαν τη GATT το 1994, όλοι πανηγύριζαν στην Αμερική εκτός από ελάχιστους ψύχραιμους σχολιαστές που επεσήμαναν την επικείμενη αποβιομηχάνιση της χώρας. Η GATT εμφανίστηκε ως νίκη της Αμερκής, αλλά στην πραγματικότητα είναι νίκη των πολυεθνικών μέσω της κυβέρνησης της Αμερικής. Οι πολυεθνικές αναζητούσαν φθηνότερη παραγωγή για μεγιστοποίηση του κέρδους τους. Η Κίνα τους πρόσφερε φθηνότερη παραγωγή και μεγιστοποίηση του κέρδους τους. Μάζεψε όμως ταυτόχρονα και όλες τις οικονομίες του πλανήτη. Αυτοί δούλευαν και μάζεψαν χρήμα, οι άλλοι δανείζονταν όλο και περισσότερο, δουλεύοντας στην παροχή υπηρεσιών, για να αγοράσουν κινεζικά προϊόντα. Το αποτέλεσμα; Το βλέπουμε σήμερα. Όσο και να προβλέπει καταστροφές το Newsweek, η Κίνα θα συνεχίσει να παράγει μόνον αυτή φθηνά προϊόντα σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία, στην οποία το εμπόριο είναι εντελώς ελεύθερο. Όταν οι άλλοι δεν παράγουν, πώς είναι δυνατόν η Κίνα να μην έχει τρελούς ρυθμούς ανάπτυξης σε καιρό κρίσης και να μην αυξάνει τα ταμειακά διαθέσιμά της αντί να τα μειώνει;

    Ευσεβείς πόθους, το ονομάζουμε αυτό στο χωριό μου. Θα τους περάσει.

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ Επώνυμος 28/12/2009 19:51:24

      Η Κίνα δεν έχει πολιτική και κοινωνική πειθαρχία.
      Οι εργαζόμενοι της δεν έχουν απαιτήσεις ή υπερβολικές απαιτήσεις, απλά δεν έχουν δικαιώματα.
      Απλά έχει μια στρατιωτική "δημοκρατία" και όποιος διαφωνεί απλά εκτελείται.
      Εχει ένα κεντρικό ελεγχόμενο σύστημα από τον στρατό που αποτελεί και τον συνδετικό ιστό.
      Μιλάμε για μια χώρα με 15 διαφορετικές γλώσσες και καμία 100 διαφορετικές εθνικότητες, που δεν έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους, πέρα από την υποταγή.
      Στην οικονομία τώρα συγκέντρωσε την βιομηχανική παραγωγή, μόνο που σε λίγο καιρό θα βρίσκεται σε οικονομικό αδιέξοδο, το ίδιο είχε και η Ιαπωνία πολλές φορές στο σύγχρονο παρελθόν, αλλά δεν είχε ανεξαρτησία.
      Τα προιόντα θα πρέπει αφενός κάποιος να τα καταναλώνει (και η "Δύση" θα είναι πολύ καιρό σε ύφεση, ενώ αν έχουμε "εσωτερική " κατανάλωση χάνεται ο έλεγχος) αφετέρου χώρες σαν την Ινδία, Βιετνάμ κλπ αρχίζουν να τραβούν τις επενδύσεις και την παραγωγή.
      Στο παρελθόν (πχ Γερμανία 1914) τέτοια θέματα επιλύονταν με πόλεμο, για την δημιουργία αγορών.
      Τώρα επειδή και άλλα μαγαζιά στη περιοχή έχουν πυρηνικά (Ινδία, Πακιστάν, Κορέα κλπ) ίσως οι βλακείες των Μάγια για το 2012 να μην είναι και τόσο κουτές....

  28. ΙΑΝΟΣ avatar
    ΙΑΝΟΣ 28/12/2009 19:42:45

    ΦΙΛΕ ΣΤΕΛΙΟ ! ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ !!!!

    ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΕΦΑΛΙΑΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΟ ( MULTINATIONAL), ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΜΙΑ ΧΩΡΑ , ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΚΑΙ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΣ .

    Η ΚΙΝΑ ΕΧΕΙ ΚΟΙΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΑΝΕΦΕΡΑ ΣΤΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΞΑΓΩΓΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ( EXPORT ORIENTATED ECONOMY) , ΤΑ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΗΣ ,ΑΚΟΜΗ ΑΝΑΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ,ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΩΝ.

    ΤΟ ΣΥΣΩΡΕΥΜΕΝΟ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΠΡΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΛΛΕΙΜΑΤΟΣ ΤΩΣ ΕΠΕΝΔΥΤΡΙΩΝ ΧΩΡΩΝ (ΑΓΟΡΑ TRΕASURY BONDS) ΚΑΙ ΚΑΤ'ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ "ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ " Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΩΣ ΟΤΟΥ ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΑΥΤΕΣ , ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΕΛΘΕΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΕΛΛΑΤΩΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΟ ΚΕΡΔΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤ’ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ.

    Η ΚΙΝΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΣΤΡΦΗ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΥ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΗΣ, ΑΡΑ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ.

    • Soustom avatar
      Soustom @ ΙΑΝΟΣ 28/12/2009 19:53:38

      @ΙΑΝΟΣ ..ΠΟΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ..Η ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ ΚΡΑΤΑΕΙ 2 ΤΡΊς(!) ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ.ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΣΥΜΒΕΙ ΠΟΤΕ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΑΛΛΑ ΠΟΣΟΣΤΙΑΊΑ ΕΝ ΣΧΕΣΕΙ ΜΕ ΤΟ Α.Ε.Π ΤΗΣ. ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑ ΜΟΝΟΝ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ ΤΙΣ ΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΤΗΣ ΕΊΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟ.ΘΑ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ!

  29. stelios avatar
    stelios 28/12/2009 19:52:04

    Για την ωρα εξαρταται,και σιγουρα για πολλα χρονια ακομη.
    Αλλα οι Κινεζοι δεν εχουν λογο να βιαζονται.
    Η ελιτ εχει απολυτη εξουσια και περναει μια χαρα,τα παιδια τους γινονται ειτε μελοντικα κοματικα στελεχη,ειτε επανδρωνουν επιχειρησεις που ειναι στην ιδιοκτησια της νομενκλατουρας.
    Μεθοδικα αλλα και αποτελεσματικα αυτη την στιγμη βαζουν ποδι στις πηγες α'υλων που θα στηριξουν την αυριανη ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ τους πλεον αγορα.
    Οι επιδοσεις τους δε στις επιστημες,συντομα θα τους επιτρεψουν να ανεβασουν τη παραγωγικοτητα και την ποιοτητα σε ανωτερη σταθμη.
    ΟΛΟ το μυστικο ειναι στον κεντρικο σχεδιασμο που ειναι καπιταλιστης οπου χρειαζεται,κομμουνιστης στην πολιτικη οργανωση,εθνικιστης οπου πρεπει και
    ΦΑΣΙΣΤΙΚΟΣ στην ΟΥΣΙΑ του,χωρις ομως τα παραδοσιακα χαρακτηριστικα που ξερουμε απο αλλες εποχες.

  30. Soustom avatar
    Soustom 28/12/2009 20:02:31

    Η μόνη περίπτωση να καταρεύσει η ΚΙΝΑ είναι να ολοκληρώσει πρωτα τον κύκλο της σαν ΄νεα αυτοκρατορία,ό οποίος όμως φεύ μόλις άρχισε...Καλύτερα άς μάθουμε τήν γλώσσα τους!! Τα Κινέζικα θα είναι τα Αγγλικά τού σήμερα,το 2025...

  31. Stelios avatar
    Stelios 28/12/2009 20:26:43

    Βλέπω ότι υπάρχει σταθερός σχολιαστής με το όνομα stelios. Επειδή δεν έχω καμία σχέση με αυτόν και επειδή έκανα το τέταρτο σχόλιο (27/12/09 11:46), επανέρχομαι για να πω τα εξής:

    Απορώ με την απάντηση του Factorx στο σχόλιό μου, καθώς δεν είναι καθόλου βιαστικό ή υπερβολικό, απλά αποτυπώνει τη γνώση μου για ένα θέμα όπως η κινέζικη οικονομία. Επίσης, αναφέρομαι ως προπαγανδιστικό στο άρθρο του Newsweek. Επιπλέον, το εν λόγω άρθρο είναι απλά ασυνάρτητο και πρότεινα να αποσυρθεί από συμπάθεια στο antinews, ένα site που θεωρώ ότι απευθείνεται σε σκεπτόμενους αναγνώστες. Γιατί θίχτηκε τόσο πολύ ο Factorx παραμένει μυστήριο (τουλάχιστον σε εμένα).

    Επί των λοιπών σχολίων, ο προστατευτισμός θα καταστρέψει πρώτα και κύρια τις δικές μας οικονομίες. Μακριά από τέτοιες λύσεις που μας έσειραν σε βαθιά ύφεση τη δεκαετία του '30. Ιδίως για τη χώρα μας που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εξαγωγές (τουρισμός, ναυτιλία) και από την ανάπτυξη και ενσωμάτωση στην παγκόσμια οικονομία της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η Κίνα δεν είναι (τουλάχιστον όχι ακόμη) δημοκρατία. Η μετακίνηση των πολιτών εξαρτάται από την καταγωγή τους (!) και την κοινωνική τους προέλευση (εάν γεννήθηκαν από αστούς ή αγρότες γονείς !) όπως και όλα τα κοινωνικά και ιδιοκτησιακά δικαιώματα.

    Γενικά, απλουστεύσεις και γενικεύσεις οδηγούν σε λάθος συμπέρασμα.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Stelios 29/12/2009 10:12:46

      Δηλαδή εμμέσως πλην σαφώς, μας προτρέπεις να διαβάζουμε μόνο ότι εγκρίνεις εσύ;

      • Stelios avatar
        Stelios @ Strange Attractor 29/12/2009 21:24:38

        Εντελώς εκτός θέματος και αδικαιολόγητα επιθετικό το σχόλιό σου, αλλά θα σου απαντήσω.
        Διαβάζω πολύ περισσότερα από όσα εγκρίνω, ενώ συμφωνώ σε ακόμη λιγότερα από όσα εγκρίνω (με την έννοια ότι κάτι αξίζει τον κόπο να το διαβάσει κανείς ακόμη και εάν εγώ διαφωνώ με αυτό).
        Μάλλον δύσκολο να προτείνει κάτι κάποιος σε σένα γιατί δε φαίνεται να έχεις διάθεση να καταλάβεις τις διαφορές.

  32. Eastrader avatar
    Eastrader 28/12/2009 20:30:13

    Λυπαμαι φιλε Ιθαγενη αλλα μονο ετσι δεν ειναι τα πραγματα.Ο στρατος στην Κινα δεν παιζει σπουδαιο ρολο.Τον ρολο που περιγραφεις για τον στρατο τον παιζει ενα σκληρο κομματικο κατεστημενο.Οσο και εαν ακουγεται παραξενο στον εσωτερικο κομματικο μηχανισμο η Κινα εχει μια ισχυρη αντιπολιτευση που ξεκιναει απο τα χαμηλα κομματικα στελεχη και φτανει μεχρι τους κυβερνητες συγκεκριμενων περιοχων.Η Κινα εχει μια πραγματικη κοινωνικη πειθαρχια.Υψηλο,υψηλοτατο επιπεδο πατριωτισμου.Σε καθε ξενο επισκεπτη ειναι εθιμο να γινεται μια καλη ξεναγηση στο Πανεπιστημιο που σπουδασαν ενω για πολλα νεαρα ζευγαρια τα ραντεβου,κυριως τα πρωτα γινονται για να δειξουν στον αγαπημενο/αγαπημενη που σπουδασαν.Τωρα οσον αφορα το τι θα γινει με την Κινα στο μελλον δεν εχεις παρα να κυταξεις την τακτικη και την στρατηγικη που λειτουργουν.Καμμια μα καμμια σχεση με τους Ιαπωνες που ορμαγαν και αγοραζαν οτι υπηρχε στις ΗΠΑ.Οι κινεζοι απλα αγοραζουν κελυφη,και η παραγωγη παει στην Κινα.Καμμια σχεση επισης με τον τροπο που λειτουργουσαν οι Αραβες το '70 και οι "τιγρεις" το '90.
    Μα οπως ειπες ποιος θα αγορασει ολα τα προιοντα τους?Απλα θα τα αγορασουν και οι ιδιοι,και θα εξαγωνται.Δεν εχω τον χρονο και τον χωρο να εγραφα λιγα πραγματα για το επιχειρησιακο τους σχεδιο κατα κλαδο βιομηχανιας,θα πω απλα οτι εχει πεσει η γραμμη ωστε οι 6000 χαρτοβιομηχανιες να γινουν περιπου 2000 με συνενωσεις.Το ιδιο στις χημικες βιομηχανιες και σε πολλους κλαδους.Επισης γινεται βαθυνση κλαι πλατυνση της γκαμας προιοντων και υπηρεσιων καθε κλαδου.Τελειωνωντας με το θεμα των μειονοτητων πρεπει να πω οτι δεν εχουν 15 διαφορετικες γλωσσες.Ειναι περιπου 400 αναγνωρισμενες και στο συνολο με τις διαλεκτους ξεπερνουν τις 2000,ενω οι εθνικοτητες ειναι κατι λιγοτερες των 500.Μην ψαχνετε ομως ονειρα διασπασης.Οι Χαν ειναι το 90% και κυριαρχουν παντου ενω πολλες μικρες εθνοτητες οπως οι Buyi,Miao ειναι βασιλικοτερες του βασιλεως.Προβληματα υπαρχουν μονο με τους μουσουλμανους στο Xinjiang και φυσικα στο Θιβετ.Δεν ξερω παντως που ειδες εσυ την υποταγη,εγω παντως εχω δει εναν σκληρο εθνικισμο αναμεσα στους Κινεζους.

  33. ΙΑΝΟΣ avatar
    ΙΑΝΟΣ 28/12/2009 20:38:38

    ΦΙΛΕ ΣΤΕΛΙΟ !ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ !!!!

    ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΑΝΕΦΕΡΑ ΣΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΟΥ ΤΟ ΚΙΝΕΖΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ (WAN) ΠΟΥ ΔΙΑΤΗΡΗΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΥΠΟΤΙΜΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΔΟΛΛΑΡΙΟ ΚΑΘΌΣΟΝ ΤΟ 85% ΤΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ-ΕΜΠΟΡΙΟΥ- ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ ΣΕ ΔΟΛΛΑΡΙΑ - ΣΥΝ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΣΕ ΠΕΤΡΟΔΟΛΛΑΡΙΑ .

    ΤΟ ΥΠΟΤΙΜΗΜΕΝΟ WΑN ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΩΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΕΞΑΓΩΓΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ.

    ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΕΡΤΙΜΗΘΗ ΤΟ ΑΜ. ΔΟΛΛΑΡΙΟ ΠΟΥ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ Η ΕΑΝ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΤΗ ΤΟ WAN ΚΑΙ ΥΠΕΡΤΙΜΗΘΗ ΣΤΑ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΑ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΑ ΟΠΩΣ ΠΙΕΖΟΥΝ ΟΙ ΗΠΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΑΡΧΙΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΣΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ .

  34. ΙΑΝΟΣ avatar
    ΙΑΝΟΣ 28/12/2009 20:41:17

    .....ΣΕ ΑΜΕΡΙΚΑΚΙΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ !!!!!!!

  35. Eastrader avatar
    Eastrader 28/12/2009 20:55:05

    YUAN η RMB

  36. Soustom avatar
    Soustom 28/12/2009 21:32:34

    Τότε φίλε ΙΑΝΟΣ όταν συμβουν -και με ποιό τρόπο- αυτά που αναφέρεις πιό πάνω, θά είναι ή ώρα τής Κίνας πραγματικά! Τό RMB θά γίνει τό νέο γιέν...και με τήν επιπλέον διαφορά ότι θα στηρίζεται σε 1,2 δις ανθρώπους και όχι 140εκ..

  37. Soustom avatar
    Soustom 28/12/2009 21:37:50

    ..ε και;; μήπως υπονοείς ότι... θα πτωχεύσουν μαζί;;

  38. ΙΑΝΟΣ avatar
    ΙΑΝΟΣ 28/12/2009 22:09:29

    ...ΣΥ ΕΙΠΑΣ !!!!!

  39. ΙΑΝΟΣ avatar
    ΙΑΝΟΣ 28/12/2009 22:21:20

    ΤHN ΟΠΟΙΑ ΥΠΕΡΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΓΙΕΝ ΚΑΤΑ ΣΧΕΔΟΝ 100% ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ Η ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΚΑΙ Ο ΜΕΧΡΗ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΑΣΙΜΟΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΥΠΟΦΕΡΕΙ !!!!!

    • Soustom avatar
      Soustom @ ΙΑΝΟΣ 29/12/2009 10:22:41

      ..ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ..ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ 1.2 Δις>>>>140εκ

  40. Ένας παλιός... avatar
    Ένας παλιός... 29/12/2009 12:33:24

    Ωραίες οι αναλύσεις ορισμένων από τους σχολιαστές και ίσως και αντικειμενικές. Ας μη κάνουμε όμως το λάθος να αντιμετωπίζουμε ορθολογικά το φαινόμενο της «οικονομικής φούσκας» της σημερινής Κίνας. Το οικονομικό θαύμα της μεταπολεμικής Γερμανίας και της Ιαπωνίας, βασίστηκε σε πολύ συγκεκριμένες αρχές, εκτός της εργατικότητας και της παιδείας του λαϊκού πληθυσμού. Στην Κίνα, αντίθετα, η ανάπτυξη οφείλεται στην καταπίεση ενός μεγάλου όγκου ανθρώπινου δυναμικού, που φτάνει να εξισωθεί με την δουλεία στη πρώιμη καπιταλιστική Δύση, καθώς και στη συνεργασία διεθνών κερδοσκόπων, που δρουν με κριτήρια μεσοπρόθεσμα. Με λίγα λόγια, το φαινόμενο του «κινέζικου γίγαντα» είναι μια φούσκα, που βασίζεται στη ΔΙΑΦΘΟΡΑ, και πρόκειται όντως σύντομα να ξεφουσκώσει, με ολέθριες συνέπειες για όλους αυτούς που επένδυσαν σε αυτή τη νέα πηγή ΑΘΕΜΙΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.