03/11/2009 15:47
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Ιταλία καταδικάστηκε για τον σταυρό στις σχολικές αίθουσες



Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδίκασε την Ιταλία για την ύπαρξη σταυρού στις σχολικές αίθουσες. Ο σταυρός κρίθηκε ότι είναι ενάντια στο δικαίωμα των γονέων να ανατρέφουν τα παιδιά τους σύμφωνα με τις πεποιθήσεις τους και στο δικαίωμα των μαθητών στην ελευθερία θρησκεύματος.

Η ενάγουσα ήταν η Σόλιε Λάουτσι, μια Ιταλίδα από το Αμπανο Τέρμε. Τα παιδιά της, Ντατάικο και Σάμι Αλμπερτίν, ηλικίας 11 και 13 ετών αντίστοιχα, παρακολουθούσαν μαθήματα στο δημόσιο σχολείο της πόλης. Σε όλες τις τάξεις του σχολείου υπήρχε κρεμασμένος σταυρός.
Η Λάουτσι έκρινε ότι η ύπαρξη σταυρού ήταν αντίθετη με το λαϊκό χαρακτήρα του Κράτους και του σχολείου. Επικαλέστηκε μάλιστα και μία δικαστική απόφαση που είχε κρίνει την ύπαρξη σταυρού στα εκλογικά κέντρα αντίθετη προς το λαϊκό χαρακτήρα του κράτους.

Στο Συνταγματικό Δικαστήριο της Ιταλίας η κυβέρνηση υποστήριξε ότι η ύπαρξη σταυρού στις τάξεις είναι λογική, καθώς ο σταυρός δεν είναι μόνο θρησκευτικό σύμβολο, αλλά  και «σημαία» της μοναδικής εκκλησίας που αναφέρεται στο ιταλικό Σύνταγμα, σύμβολο του ίδιου του Κράτους.

Ωστόσο, οι δικαστές στο Στρασβούργο έκριναν ότι ο σταυρός μπορεί εύκολα να ερμηνευθεί από τους μαθητές όλων των ηλικιών ως θρησκευτικό σύμβολο, σύμβολο που μπορεί να ενοχλήσει μαθητές άλλων θρησκευμάτων ή άθεους. Επεδίκασε μάλιστα
το ποσό των 5.000 ευρώ στην ενάγουσα για ηθική βλάβη.

Η Ιταλίδα υπουργός Παιδείας κατεφέρθηκε εναντίον της «ιδεολογικής» απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
«Η ύπαρξη σταυρού στις σχολικές αίθουσες δεν σημαίνει προσκόληση στον καθολικισμό, αλλά είναι ένα σύμβολο της παράδοσής μας» δήλωσε η υπουργός σύμφωνα με το πρακτορείο Ansa.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. JLP avatar
    JLP 03/11/2009 16:19:38

    Δεν αποκλείεται σε λίγο να τον βγάλουν κι από τις σημαίες. Να αποκτήσουμε επιτέλους όλοι μια καρό παρδαλή σημαία με όλα τα χρώματα της ίριδος για να κατοχυρωθεί παγκοσμίως ο ένας και μοναδικός, απρόσωπος λαός.

    Και ποιοι είναι αυτοί που προσβάλλονται στη θέα του σταυρού; Ακου κει "προσβάλλονται". Πιθανότατα δεν μπορούν και να κοιμηθούν το βράδυ από την ταραχή που τους προκάλεσε ένας σταυρός... Ρε τι είναι τούτοι;
    Ποιος θα μαζέψει όλους αυτούς του παράξενους που δημιουργούν αυτή την "ετσι θέλω και δημιουργώ πρόβλημα" κατάσταση δεν ξέρω.

  2. περαστικός avatar
    περαστικός 03/11/2009 16:24:57

    ΓΑΠ μην παίρνεις ιδέες

  3. Στέργιος avatar
    Στέργιος 03/11/2009 16:32:26

    Προτείνω επίσης να καταδικαστεί η Ιταλία για την χρήση τής ιταλικής γλώσσας στα σχολεία, επειδή η παροχή υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα ιταλικά αντιβαίνει στο δικαίωμα των γονιών να επιλέγουν αυτοί ποια γλώσσα θέλουν να μιλάει το παιδί τους.

  4. 21 avatar
    21 03/11/2009 16:33:04

    O Tempora o Mores.
    Kάποτε ένας αξιόλογος καθολικός μου ανέφερε το ακόλουθο περιστατικό:
    Σε μία συζήτηση με έναν αξιοπρεπέστατο μουσουλμάνο κάπου στην Ευρώπη ο μουσουλμάνος του είπε: στις κοινωνίες σας αυτό πού με σοκάρει δεν είναι ότι είστε χριστιανοί, είναι το πόσο λίγο χριστιανοί είτε...
    Αλί, Αλί και τρίς Αλί σε μία Ευρώπη πού ντρεπεται γι άυτό πού είναι...
    Ακλαυτος θα παέι ο ευρωπαϊκός με αυτά τα μυαλά...

  5. Vachus avatar
    Vachus 03/11/2009 16:39:05

    Μήπως να αρχίσουν και οι Χριστιανοί τις μηνύσεις;

  6. zonitis avatar
    zonitis 03/11/2009 16:47:05

    Γιατί απορείτε? Στην Γερμανία (εκτός Βαυαρίας) έχουν βγεί εδώ και πολλά χρόνια τα χριστιανικά σύμβολα από τις αίθουσες των σχολείων. Το ίδιο έγινε και στην Ελβετία. Μάλιστα σε μερικά σχολεία στο καντόνι Aargau δεν έγινε πέρυσι χριστουγεννιάτικη γιορτή όπως κάθε χρόνο, επειδή στο σχολείο είναι πολλοί μουσουλμάνοι μαθητές. Σιγά σιγά δεν τραγουδιούνται τα παραδοσιακά τραγούδια των Χριστουγέννων, έλατα δεν στολίζονται πλέον. Η πολεοδομία της Ζυρίχης δεν επέτρεψε να κτιστεί η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία στη Ζυρίχη έτσι ώστε να φαίνεται ότι είναι εκκλησία. Ενα μεγάλο, ανάποδο τσιμεντένιο χωνί καλύπτει τον τρούλο εξωτερικά και μόνο το πάνω μέρος του Σταυρού διακρίνεται λιγάκι. Για τα τζαμιά όμως και τους μιναρέδες παίρνουν θέση όλα τα πολιτικά κόμματα (τα περισσότερα βεβαίως υπέρ) και γίνεται και δημοψήφισμα πανελβετικό

  7. zonitis avatar
    zonitis 03/11/2009 16:49:20

    Ξέχασα να πω, πως πέρυσι στο σχολείο στο καντονι Aaargau ο δάσκαλος έβαλε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές να τραγουδήσουν τούρκικα ποιμενικά τραγούδια αντί τα χριστουγεννιάτικα

  8. αντί avatar
    αντί 03/11/2009 17:01:53

    Ήρθε η ώρα να φύγουν και οι εικόνες από τα δικά μας σχολεία.

    • zonitis avatar
      zonitis @ αντί 03/11/2009 17:18:46

      Επειδη και το μισοφεγγαρο ειναι θρησκευτικο συμβολο να φροντισεις να μην βγαινει τα βραδια. Φανταζομαι οτι και το μισοφεγγαρο θα σε ενοχλει. Ετσι δεν ειναι?

      • αντί avatar
        αντί @ zonitis 03/11/2009 18:26:55

        Φοβερό επιχείρημα! Μπράβο!

  9. Στέργιος avatar
    Στέργιος 03/11/2009 17:22:10

    Επίσης, καιρός να καταργήσουμε και τα σταυροδόμια, να έχουμε μόνο ράουνταμπάουτ, όπως οι Άγγλοι, αλλά ακόμη και μέσα στις πόλεις, για να μην προσβάλλεται η ανεξιθρησκία τού αντί.

    • αντί avatar
      αντί @ Στέργιος 03/11/2009 18:27:40

      Ισχύει ότι απάντησα και στον zoniti.

      • Στέργιος avatar
        Στέργιος @ αντί 04/11/2009 14:03:42

        Δεν είδα καμιά απάντηση. Μόνο σνομπισμό, συγκατάβαση και αδυναμία επιχειρηματολογίας.

  10. Jasmin avatar
    Jasmin 03/11/2009 17:31:11

    Φίλτατε, που βρίσκεις το παράξενο; τα πολιτικά κόμματα χρειάζονται χρηματοδότες. Και τα πολλά χρήματα (π.χ. πετρέλαιο και ναρκωτικά) τα έχουν τα ισλαμικά κράτη

  11. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 03/11/2009 17:31:47

    Όλο το ζήτημα προκαλείται από τη θεμελιώδη παρεξήγηση που θέλει τη θρησκεία, και μάλιστα στην ουσία αποκλειστικά τη χριστιανική θρησκεία, να είναι αποκλειστικά ιδιωτική υπόθεση, λες και θα παρεξηγηθούν οι μη Χριστιανοί ότι θα πάμε να τους την επιβάλουμε, αν θεωρηθεί και λιγάκι δημόσια, κοινωνική υπόθεση. Πάνω σε αυτή τη θεμελιώδη παρεξήγηση βασίστηκε η απαγόρευση αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες και όλα αυτά τα φαιδρά που βλέπουμε σήμερα, να μην μπορεί να αναρτήσεις ούτε και για λογαριασμό σου καλά-καλά, ένα θρησκευτικό σύμβολο.

    Δείτε και αυτή την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα προσέγγιση κάποιων πανεπιστημιακών για το ζήτημα του μαθήματος των θρησκευτικών, που έχει πολύ ενδιαφέροντα αντίλογο:

    http://blog.antibaro.gr/2009/06/476

    Σημειώνω ότι το κείμενο συνυπογράφει και ο Πανούσης.

  12. ΚΡΥΠΤΕΙΑ avatar
    ΚΡΥΠΤΕΙΑ 03/11/2009 17:35:49

    ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΠΑΡΑΞΕΝΕΥΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΟ,ΣΑΣ ΚΑΛΩ ΝΑ ΨΑΞΕΤΕ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ,ΠΟΥ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΣΤΗ ΣΗΜΑΙΑ ΔΗΛΩΣΕ ΟΤΙ ΑΝ "ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ" ΘΑ ΒΓΕΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ!
    ΟΣΟΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ,ΣΤΑ ΟΠΛΑ!

  13. Νίκος avatar
    Νίκος 03/11/2009 18:07:00

    Εμενα δεν με εκπλησσει η επιδειξη μονομερους και τυφλης ταχα μου ανεξιθρησκης ηλιθιοτητας. Απο τη μια δεν θελουν το σταυρο στα σχολεια και στη σημαια και απο την αλλη απαιτουν τζαμια με εξοδα!! ημων των ιθαγενων κοροϊδων φυσικα, φυσικα.

  14. eregoz avatar
    eregoz 03/11/2009 18:10:12

    H πόλις εάλω..εδω και καιρο..

  15. dr.thess avatar
    dr.thess 03/11/2009 19:41:08

    μια χαρά... ακου θρησκευτικα συμβολα με το στανιό πανω απο το κεφάλι μας....οταν θα γινουν περισσοτεροι οι μουσουλμανοι να βαλουμε και το κορανι στις αιθουσες

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ dr.thess 03/11/2009 19:48:56

      Η πλάκα είναι ότι τότε θα τα βάλουμε (ορθότερα: θα τα βάλουνε), θες δε θες.

  16. dr.thess avatar
    dr.thess 03/11/2009 19:43:21

    το να επιβαλεις σταυρους και θρησκευτικα συμβολα με το στανιο σε δημόσιους χωρους , ειναι σα να καπνιζεις στα μουτρα του αλλουνου

  17. dr.thess avatar
    dr.thess 03/11/2009 19:45:17

    παπάδες.θα σας βαλει τα δυο ποδια σε ενα παπουτσι ο διαφωτισμος..να μαθετε να σεβεστε

  18. Νίκος avatar
    Νίκος 03/11/2009 20:42:40

    Τοτε να καταργηθουν βατικανο και ισραηλ (ακους εκει θρησκευτικα κρατη). αλλα μουγκα στη στρουγγα για αυτα οι ψευτοπροοδευτικαριοι. μονο ο,τι ειναι ελληνικο ή ορθοδοξο τους ενοχλει. Συμπερασμα: στα καθ'ημας το φεσι εχει παρει πλεον μεταμοντερνα μορφη. ο νεοραγιαδισμος ειναι η επισημη ιδεολογια, αρκει να ρεει το (αμερικανινο) χρημα. ετσι δεν ειναι κ. Δημου;

  19. Νίκος avatar
    Νίκος 03/11/2009 20:57:34

    @ dr.thess, το να ακους πιπεριες σαν τις δικες σου ειναι σαν να καπνιζεις στα μουτρα του αλλου. ειμαστε το 98 % χριστιανοι σ'αρεσει δεν σ'αρεσει, και αν και δεν ειμαι θρησκευομενος, οπως και πολλοι αλλοι εδω μεσα, ο σταυρος ειναι μερος του ειναι μας και οταν μειοψηφιες χρησιμων ηλιθιων προσπαθουν να επιβαλλουν ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ την αποψη τους στην πλειοψηφια εσυ και οι συντροφοι σου ψευτοπροοδευτικουληδες χανετε και το δικαιωμα του λογου. δεν θα χαλασουμετην κοινωνια μας επειδη εσεις εστε ΔΥΣΑΝΕΚΤΙΚΟΙ στο σταυρο. πανε να δεις ψυχιατρο αν σε ενοχλει.

  20. Aris lalidis avatar
    Aris lalidis 03/11/2009 21:37:33

    dr.thess
    Πραγματικα εχω συγκλονιστει απο την πρωτοτυπια και το βαθος της σκεψης σου.
    Εχω γινει αλλος ανθρωπος.

  21. αρχισαμε avatar
    αρχισαμε 03/11/2009 21:46:55

    Αν και ειμαι αθρησκος, η παρουσια του Σταυρου στα δημοσια κτηρια δεν με ενοχλει. Το αντιμετωπιζω σαν διακοσμητικο φολκλορ.
    Με ενοχλουν ομως οσοι δεχονται "ΜΥΣΤΙΚΑ" να "πατησουν" το Σταυρο.
    Και ο νοων νοειτω...

  22. Νικόλας avatar
    Νικόλας 03/11/2009 23:09:45

    Παντως επειδη καποιος ειπε και για τους σταυρους στις σημαιες...στην δικη μας σημαια ο σταυρος δεν ειναι μονο θρησκευτικο συμβολο(αλλωστε δεν ειναι χριστιανικος σταυρος αλλα ειναι τετραγωνισμενος)ειναι επισης αρχαιο ελληνικο συμβολο.
    Εχω παει στην Εφεσσο το εχω δει χαραγμενο σε αρχαιο ελληνικο ναο καθως επισης και σε αρχαιο ναο στην Σικελια.
    Ο χριστιανικος σταυρος δεν ειναι τετραγωνισμενος αλλα το ενα μερος του (το καθετο)ειναι πιο πανω απο την μεση.

  23. περαστικός avatar
    περαστικός 03/11/2009 23:09:59

    Η αθεΐα είναι μία μισαλλόδοξη θρησκεία

  24. αντί avatar
    αντί 03/11/2009 23:10:39

    @ Νίκο

    Άλλο πράγμα η θρησκευτική πίστη και άλλο τα κράτη. Δεν πρέπει να υπάρχει καμία σχέση μεταξύ των δύο.

    Οι πιστοί κάθε θρησκείας να τηρούν τα ήθη και τα έθιμά τους σε αντίστοιχους χώρους και τέρμα.

    Όρκοι, εικόνες σε σχολέια, προσευχές, άδειες από τον παπά της ενορίας, προσηλυτσμός, κατήχηση κτλ είναι για τρικοσμικές χώρες.

    Όσο για την δημοκρατία, μάλλον δεν έχεις καταλάβει σωστά την έννοια...

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ αντί 04/11/2009 14:13:01

      Φαντάζομαι ότι διαφωνείς και με την Κυριακή αργία, έτσι δεν είναι;
      Φαντάζομαι ότι διαρρηγνύεις τα ιμάτιά σου που το θρησκόληπτο κράτος μας σε υποχρεώνει να μη δουλεύεις την ημέρα των Χριστουγέννων και τη Δευτέρα τού Πάσχα...
      Φαντάζομαι ότι θα θίγεσαι όταν ακούς προσηλυτιστικές εκφράσεις τύπου "Καλά είμαι, δόξα τω Θεώ" ή "Έλα Χριστέ και Παναγιά".
      Φαντάζομαι ότι δυσανασχετείς όταν βλέπεις τον σταυρό στη σημαία μας... θα μπορούσε να είχε αντικατασταθεί από τη γραβάτα τού Κοραή...

      Οι λαοί και τα κράτη έχουν μια ιστορία και μια συνέχεια.
      Το κράτος μας δεν είναι Ιράν, όπως στρεβλωμένα λέτε εσύ κι οι όμοιοί σου. Τα ήθη και τα έθιμα, στα οποία εντάσσονται και οι θρησκευτικές εκδηλώσεις, είναι ΔΗΜΟΣΙΕΣ δραστηριότητες, όχι ιδιωτικές. Όποιος δεν θέλει, απλώς δεν συμμετέχει. Αλλά δεν μπορείς να απαγορεύσεις σε έναν ολόκληρο λαό να εκφράζεται.

      Η δική σου κοινωνία, μια κοινωνία που χαρακτηρίζεται από υλισμό, διαλεκτικό και καταναλωτικό, είναι μια κόλαση τού Δάντη. Δεν τη θέλουμε.

  25. Νικόλας avatar
    Νικόλας 03/11/2009 23:16:09

    Επισης για τον σταυρο σε σημαιες...απλα υπαρχουν τοσα πολλα ευρωπαικα κρατη με σταυρο στην σημαια τους..μονο η Βρετανικη σημαια εχει 3 σε εναν και λενε να την αλλαξουν και να βαλουν και εναν 4ο.Το σταυρο συμβολο της Ουαλιας που ειναι η μοναδικη χωρα που συμμετεχει στην ενωση χωρις να εχει συμβολο της στην σημαια.

  26. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 03/11/2009 23:32:35

    Το 6% του πληθυσμού της Ευρώπης είναι σήμερα μουσουλμάνοι. Λίγο η υπεργεννητικότητα τους, λίγο η μετανάστευση, λίγο ο θρησκευτικός ζηλωτισμός τους... σε 50 χρόνια θα μιλάμε για ισλαμική Ευρώπη. Και τότε ό όρος "οθωμανικό δίκαιο" δεν θα είναι απλά σχήμα λόγου ή σόκιν ανέκδοτο.

  27. Kurosaki Ichigo avatar
    Kurosaki Ichigo 03/11/2009 23:39:25

    Αν τα θρησκευτικά σύμβολα λειτουργούν σε έναν χώρο εκπαίδευσης, ενημέρωσης και καλλιέργειας ως ενημερωτικό υλικό ιστορικής αναφοράς της αλληλένδετης πορείας του έθνους με την θρησκεία σε παρελθοντικό χρόνο και όχι ως βοηθητικό εργαλείο προσηλυτισμού επί του παρόντος στην όποια επικρατούσα θρησκεία, τότε να μείνουν στη θέση τους.
    Από εκεί και πέρα όμως έχω τελικά καταλήξει στο εξής συμπέρασμα: Δεν φταινε οι θρησκείες ούτε οι απολογητές τους για το αν μεγάλο μέρος του κόσμου μέσα στην απελπισία του καταλήγει να πιστεύει κυριολεκτικά στα μεταφυσικά διδάγματα που πρεσβεύουν, ελλείψει κάτι καλύτερου και πιο εύκολα κατανοητού. Αν μπορεί λοιπόν η άλλη πλευρά, η ορθολογική και άθρησκη, μέσω της τέχνης, της φιλοσοφίας και του κοσμολογικού στοχασμού να κάνει καλύτερη δουλειά ώστε να πείσει σε μεγαλύτερο βάθος περισσότερο κόσμο να την προσεγγίσει και να νιώσει κάποιο βαθμό λύτρωσης από τον φόβο του θανάτου, ας το κάνει. Η κάθε πλευρά ότι μπορεί, ας βάλουν τα δυνατά τους και όπου θέλει η μάζα ας πάει. Γιατί μέχρι τώρα αυτό που γίνεται είναι να ξεριζώνεται η θρησκευτικότητα ΜΑΖΙ με την αίσθηση του Θείου. Ή να βάλλονται οι θρησκείες και να φεύγουν σταδιακά από τη μέση, χωρίς όμως να αντικαθίστανται μεθοδικά από κάτι άλλο και μένει μετέωρος κόσμος και κοσμάκης του οποίου η ψυχοσύνθεση είναι τέτοια που χρειάζεται από κάπου να πιαστεί. (Γιατί μη ξεχνάμε και την πολύ μεγάλη δεξαμενή ιδιοσυγκρασιών με φιλοσοφία «βρε σαν μποθάνω τι με νοιάζει». Που αν και σχετικά πιο ξύπνιοι από τους άλλους, συνήθως δεν εκπροσωπούν και ότι πιο ποιοτικό έχουμε να επιδείξουμε ως είδος). Αν δεν ψαχτεί σωστά και ολοκληρωμένα από μόνος του λοιπόν ο κόσμος αυτός που έχει τέτοιες ανησυχίες, ενώ ως Πολιτεία έχεις αποδομήσει τις θρησκείες χωρίς να του προσφέρεις εναλλακτική κατεύθυνση διερεύνησης, δεν βρίσκει να πιαστεί από κάτι αξιόλογο και αρχίζει να σαλεύει. Αυτό αναπόφευκτα θα αντικατοπτριστεί και στην καθημερινή του συμπεριφορά ως πολίτη.

    • Σπύρος avatar
      Σπύρος @ Kurosaki Ichigo 04/11/2009 01:15:40

      Ξενε Δάκτυλε ή Νίκο(αν θυμάμαι καλά οταν ειχες πρωτοσυστηθεί) εδώ θα μέ βρείς σε πολλά σημεία σύμφωνο και αν μού επιτρέπεις, θεωρώ το κείμενό σου ιδιαίτερα μεστό ...
      Το ζήτημα έχει νά κάνει μέ το ΄εσωτερικό νόημα΄πού οφείλει να ανακαλύψει ο σημερινός άνθρωπος,αλλά οχι μονάχος του όμως, μά σε συλλογικά πλαίσια..Αλλοιώς οπως πολύ σωστά επισημαίνεις το ΄σάλεμα΄δεν απέχει πολύ.
      Και φυσικά μιάς και τά υπαρξιακά ζητήματα απασχολούν το σύνολο τών Ανθρώπων τής Δύσης (στον τρίτο κόσμο δεν προκάνουν γιατί πεθαίνουν απο την πείνα)θάταν ευχής έργο νά υπήρχε ουσιώδης πρόταση πού να βοηθά στήν οποια λύτρωση σέ σχέση μέ το ΄αναπόφευκτο ΄τέλος τού καθενός..
      Η Μεγάλη τέχνη βοηθαει σίγουρα..
      Αλλα και εδώ βλέπεις τον Μπετόβεν ,πού δεν θεωρείται ΄ένθεος΄να συνθέτει μιά συγκλονιστική Missa Solemnis ή τον Brahms που ήταν επι τής ουσίας αγνωστικιστής να συνθέτει ένα βαθύτατα ανθρώπινο ΄German Requiem'..
      Και ποιός να αντικαταστήσει τον Ντοστογιέφκυ σημερα επί παραδείγματι??
      Σταυρός ή όχι στά Σχολειά,δέν είναι το ουσιώδες και προσωπικά μού ειναι αδιάφορο.
      Το ουσιώδες είναι τι νοήματα προσλαμβάνει και δημιουργεί μιά Κοινωνία πού όλο και πιο πολύ κατακερματίζεται και εξατομικεύεται χωρίς ο ένας να ΄βλέπει΄τον διπλανό του.

      • Giorgos_T avatar
        Giorgos_T @ Σπύρος 04/11/2009 01:38:59

        Δεν ειχα προλαβει να διαβασω τα δικα σας post

        Το γενικο περιγραμμα τους μου αρεσε παρα πολυ

        Σας αφηνω σαν μικρο προσθετο το κειμενο που εγραψα, λιγο παρακατω

  28. EUROTSOPANHS avatar
    EUROTSOPANHS 04/11/2009 00:43:24

    Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΝΕΟΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΑΡΧΙΣΕ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΜΕΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΣΣΟΜΕΝ.
    ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΑΛΛΑΖΟΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΣΚΩΝ
    ΤΗΣ ΕΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΤΩΝ ΑΧΡΗΣΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ
    ΑΓΡΟΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΟΥΝ.
    Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ ΜΕ ...ΓΑΛΑ ΚΑΙ ΓΑΛΑΚΤΙΚΗ ΑΓΕΝΕΙΑ.
    Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΔΥΝΗΡΗ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΔΕΝ ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ΕΥΚΟΛΑ ΞΥΛΟΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ.

  29. Giorgos_T avatar
    Giorgos_T 04/11/2009 01:27:18

    Στον αρχαιο χριστιανισμο, οσοι χριστιανοι πηγαιναν στα δημοσια σχολεια διατηρουσαν την ταυτοτητα τους χωρις κανενα εξωτερικο διακριτικο.

    Επισης, η βαπτιση -ως ολοκληρωση της κατηχησης που ξεκινουσε διακριτικα απο την παιδικη ηλικια- γινοταν στην ενηλικη ζωη.

    Ακομα και σε μια 100% χριστιανικη κοινωνια, η θρησκεια ολων των αλλων ενδεχεται να μην αποτελεσει επιλογη του ενος, μονιμα ή προσωρινα.

    Το ερωτημα ειναι εαν η παρουσια ενος σταυρου στο σχολειο υποβαλει μια επιλογη. Η απαντηση ειναι οτι και η απουσια και η παρουσια υποβαλουν επιλογες, διαφορετικες σε καθε ατομο. Η απουσια θρησκευτικων συμβολων μπορει να υποβαλει θεσμοθετημενη αδιαφορια απεναντι στη θρησκεια, οπως η παρουσια μπορει να υποβαλει -σε εναν μη χριστιανο- τη γνωση οτι υπαρχουν εναλλακτικα θρησκευτικα περιβαλλοντα. Η αποψη οτι σβηνοντας απελευθερωνουμε, περιεχει μια γενικευση και προυποθετει μια πολυ βαθια και ποιοτικη προσβαση στη γνωση και οχι τη σημερινη καταναλωτικη ατμοσφαιρα.



    Η θρησκευτικοτητα ειναι, τουλαχιστον, μια ακομα βαθια ανθρωπινη ποιοτητα, μια αυτοδυναμη εγκεφαλικη - ψυχικη δραση, με πολλες, υγιεις επιπτωσεις στην ανθρωπινη συμπεριφορα. Η οποια, διακριτικα, μπορεινα παραμεινει στην παιδεια και μαλιστα να ενταχθει σε αυτη υπο αυτο, το νεο πρισμα, με σεβασμο στην παιδικη ιδιοσυγκρασια. Και δεν μιλω φυσικα για τον φανατισμο, για τον οποιο η θρησκευτικοτητα αποτελει προσχημα. Στο χερι μας ειναι πως θα αξιοποιουμε την ανθρωπινη ταση για τη θρησκευτικη εμπειρια, πως θα παραδοσουμε την καθε διδασκαλια και πως θα τον προσλαβει το παιδι.

    Για μενα, στην κοινωνια οπου ζουμε, η ορθη λυση ειναι σε καθε ταξη να υπαρχουν τα θρησκευτικα συμβολα που εκπροσωπουν τα θρησκευματα των γονεων των διαφορων μαθητων, καθως και ενα συμβολο του της ελευθεριας επιλογης θρησκευματος. Ετσι το παιδι μπορει,χωρις να αποξενωθει, να δει και την ποικιλια ανθρωπων και θρησκευτικων εμπειριων που σβηνεται σημερα μεσα στο θορυβο της μη ποιοτικης ενημερωσης.

    Η βιαστικη αποξεση οσων αντικειμενων δεν ειναι ευκολα και ευχρηστα πρεπει να μας προβληματισει. Η αποφαση του Ευρωπαικου Δικαστηριου μοιαζει ελαφρα παλιομοδιτικη, οχι απο προθεση αλλα μαλλον οι δικαστες που το αποτελουν δεν μπορεσανα λαβουν υποψη τις εξελισομενες ανακαλυψεις της νευροεπιστημης για το ζητηματης θρησκευτικοτητας. Υπο αυτο το πρισμα, δικαιολογειται προσωρινα η αποφαση, ως πραξη αντιπολιτευτικη στη χυδαια χειτραγωγηση του θρησκευτικου αισθηματος των καθολικων απο τον Μπερλουσκονι και την καταχρηση της κατηχησης απο την καθολικη εκκλησια.

    Το αν και πως καθε κοινωνια θα αλληλεπιδρασει με αυτη την αποφαση και πως θα την προσαρμοσει "επαφιεται στη συνειδηση της" για να παραφρασω το 114.

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ Giorgos_T 04/11/2009 14:18:05

      Οι χώρες έχουν ένα χαρακτήρα και μια πολιτσμική ταυτότητα.
      Γλώσσα, θρησκεία, μυθολογία, ήθη κι έθιμα.

      Δεν μπορούμε να τα ισοπεδώνουμε όλα, να τα κάνουμε όλα χυλό, σαν να είναι όλη η γη ένα εμπορικό κέντρο αμερικάνικου προαστίου.

  30. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 04/11/2009 01:40:12

    Περί θρησκευτικότητας, ή μεταφυσικής, ή πιο απλά, Ελλάδα.

    "Σε χώρα μακρινή και αναμάρτητη τώρα πορεύομαι.
    Τώρα μ’ ακολουθούν ανάλαφρα πλάσματα
    με τους ιριδισμούς του πόλου στα μαλλιά
    και το πράο στο δέρμα χρυσάφισμα.
    Μες στα χόρτα προβαίνω, με το γόνατο πλώρη
    κι η ανάσα μου διώχνει απ’ την όψη της γης
    τις στερνές τολύπες του ύπνου.
    Και τα δέντρα βαδίζουν στο πλάϊ μου, εναντίον του ανέμου.
    Μεγάλα μυστήρια βλέπω και παράδοξα:
    Κρήνην, την κρύπτη της Ελένης.
    Τρίαινα με δελφίνι το σημάδι του Σταυρού.
    Πύλη λευκή το ανόσιο συρματόπλεγμα.
    Όθε με δόξα θα περάσω.
    Τα λόγια που με πρόδωσαν και τα ραπίσματα έχοντας
    γίνει μυρτιές και φοινικόκλαρα:
    Ωσαννά σημαίνοντας ο ερχόμενος…
    Και γιαλόν απέραντο, από μαγγανεία ωραίων ματιών βρεμένο"

    Οδυσσεας Ελύτης

    • Giorgos_T avatar
      Giorgos_T @ αλλενάκι 04/11/2009 01:42:55

      Πανέμορφο

      Το υπέροχο είναι παντού ολόγυρα μας

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Giorgos_T 04/11/2009 01:49:40

        Το οφείλουμε στον Αμμοδύτης ο οποίος το έστειλε με μέιλ.

        Πρέπει να είναι κρετίνος όποιος αβασάνιστα προσπερνά αυτούς τους στίχους.
        Ένθεος ή άθεος, δεν ενδιαφέρει. Απλώς κρετίνος.

        • Giorgos_T avatar
          Giorgos_T @ αλλενάκι 04/11/2009 02:07:29

          Όταν η ποιότητα του στιχου, συμβαδιζει με την ειλικρίνεια αυτών που τον παρουσιάζουν, η ομορφιά του λαμπρύνεται

          Εξαίρετη η νυχτερινή επιλογή του Αμμοδύτης,
          Πανωραία η δική σου επιλογή να μας δείξεις ότι ηταν δική του η ιδέα

          Η ποίηση δεν είναι μέσα σε όλους μας :) ;

        • αλλενάκι avatar
          αλλενάκι @ αλλενάκι 04/11/2009 02:17:53

          :)

        • αλλενάκι avatar
          αλλενάκι @ αλλενάκι 04/11/2009 02:21:34

          Έπρεπε να το είχα γράψει στο πρώτο σχόλιο, αλλά δίστασα λίγο.
          :)

  31. Προφήτης avatar
    Προφήτης 04/11/2009 01:54:42

    Ο Τάσσος πέθανε.
    Δεν ξέρουμε τι θα γίνει στο μέλλον. Αλλά ευτύχησε να μη δει αυτό που διακήρυξε : παρέλαβα ανεξάρτητο κράτος - δεν θα παραδώσω προτεκτοράτο.

    Παραξενεύεστε, τι γράφω;
    Το Σχέδιο Αναν προέβλεπε 6 ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ανώτατους δικαστές.

    Αυτό σημαίνει προτεκτοράτο : να αποφασίζει ένας "δικαστής" 3000 χλμ μακριά από την πατρίδα σου, από το σπίτι σου, τι θα κάνεις στο σπίτι σου.

    Αν θα έχεις σταυρούς ή όχι, αν πρέπει να δέχεσαι βίαια κάθε απρόσκλητο λαθρομετανάστη με καθεστώς προνομιακής μεταχείρισης.

    Ο αντι-θρησκευτισμός δεν είναι υπεράσπιση της ελευθερίας.
    Είναι συγκεκριμένη πολιτική για να μεταμορφωθεί η Ευρώπη από συνασπισμός εθνικών κρατών, στην ιστορία των οποίων καλώς ή κακώς διαδραμάτισε μεγάλο ρόλο ο Χριστιανισμός, σε άμορφο πολυφυλετικό μωσαϊκό με επιβολή των μουσουλμάνων.

    Τα αμερικάνικά think tanks τα γράφουν χρόνια : πρέπει να ανατραπεί η Συνθήκη της Βεστφαλίας (ιστορικό ορόσημο της δημιουργίας των ευρωπαϊκών εθνικών κρατών).
    Σπουδαίο ρόλο ενταύθα παίζει η "Μουσουλμανοτυπία", προπαγανδίζοντας διαρκώς για τζαμί και υπερασπιζόμενη κάθε μελαψό ναρκέμπορα σαν νέο Γιάννη Αγιάννη.

    Το πολιτισμικό πρότυπο του πλάνητα, ανέστιου, διαρκώς μετακινούμενου προς εξεύρεση εργασίας κατακερματισμένου ατόμου προσκρούει στις αρχές της σταθερότητας και της παράδοσης που πρεσβεύει η θρησκεία.

    Κι όταν μια άθρησκη εξουσία χτυπάει τη θρησκεία οι πραγματικοί αντι-εξουσιαστές (όχι ο βλάκας) οφείλουν να προβληματίζονται.

    • περαστικός avatar
      περαστικός @ Προφήτης 04/11/2009 16:49:35

      Για την ακρίβεια 3 αλλοδαπούς δικαστές. 3 Ελληνοκύπριοι, 3 Τουρκοκύπριοι και 3 αλλοδαποί, θα ήταν η σύνθεση του ανωτάτου δικαστηρίου, το οποίο υποτίθεται θα έλυνε όλες τις εμπλοκές από τα αμοιβαία βέτο των δύο κοινοτήτων. Δηλαδή σε όλα τα κρίσιμα θέματα που θα υπήρχε ανυποχώρητη εμμονή της μίας ή της άλλης πλευράς, θα "κέρδιζε" όποιος προσέγγισε τους 2 από τους 3 ξένους δικαστές με το μέρος του! Αυτό προέβλεπε το Σχέδιο Ανάν.

  32. o Μήτσος avatar
    o Μήτσος 04/11/2009 09:30:47

    Μόνοι τους έπρεπε οι Ιταλοί να κατεβάσουν τους σταυρούς και τις Μαντόνες από τις σχολικές αίθουσες. Ο μεσαίωνας πέρασε. Οι σταυροί και τα καντηλέρια ας λατρέυονται στις εκκλησίες οικιοθελώς.
    Τα σχολεία είναι χώροι εκπαίδευσης και μόρφωσης. Θα έπρεπε να είναι και Επιστήμης. Συμπαθητικοί και γραφικοί οι παπάδες των πόλεων, των χωριών και των νησιών, αλλά θα έπρεπε να είναι θέμα επιλογής των γονιών η σχέση των παιδιών τους με αυτούς.

    Είναι καιρός να βγει αυτό το καινοφανές "και Θρησκευμάτων" από το όνομα του Υπουργείου Παιδείας, που έχουμε την τιμή μόνο εμείς και ίσως οι Ιρανοί να συνδέουμε με την Παιδεία.

  33. Νίκος avatar
    Νίκος 04/11/2009 11:38:47

    @ αντι,
    μαλλον γραφεις ο,τι γραφιες διοτι ετσι λενε και κανουν στην εσπερια. αν αυτοπυροβοληθουμε συμφωνα με τις ψευτοπροοδευτικες υποδειξεις τους διοτι "μας ενοχλει" ο σταυρος αφου και οι δυτικοι (ανωτεροι οντες εν σχεσει με μας τους ιθαγενεις) το κανουν, θα γινουμε απλα συνοθυλευμα ατομων των οποιων οι μονες αναγκες ειναι το φαϊ, η αφοδευση και η αναπνοη. ΑΣΥΝΔΕΤΟΙ, ΑΧΡΩΜΟΙ, ΑΟΣΜΟΙ, και επομενως για μικροτερους λαους υποκειμενα υποδουλωσης πολιτικης. αν με εννοεις. Ο νεοφασιμος συνισταται ακριβως στη θρησκευτικη πιστη του προοδευτισμου. απλα αντι για το Χριστο οι νεοφασιστες τωρα ορκιζονται στις "προοδευτικες" ιδεες που μονο προοδευτικες δεν ειναι αφου προκαθοριζονται απο κρατη και κοινωνιες με διαφορετικες αναγκες και εμπειριες απο τη δικη μας. ΕΙΣΤΕ ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΕΣ μ' αλλα λογια, και ο ιδεολογικος προκρουστισμος ειναι ναζισμος, διαλεξε τον -ισμιο που σ' αρεσει.

  34. Νίκος avatar
    Νίκος 04/11/2009 11:49:39

    Σπυρο, δεν ειμαι ο ξενος δακτυλος αλλα ο Νίκος.

    Συμφωνω με ο,τι γραφεις και να μου επιτραπει να προσθεσω οτι ακριβως αυτο ΚΟΙΝΟ εσωτερικο συναισθημα του συνανοικεις προσπαθουν να διαρηξουν οι ολοκληρωτιστες νεοταξιτες. Σημερα το συνανοικειν, το κοινο συναισθημα περιεχει ΚΑΙ την ορθοδοξια, καλως ή κακως δεν εχει σημασια, θα μπορουσαν να ειναι οι 12 θεοι, η κατι αλλο. Εμενα δεν με πειραζει αν ο αλλος θελει να προσευχεται στον Αλλαχ ή στον διαβολο αλλα οταν προσπαθει να επιβαλλει ως "προοδευτικη" την μειψηφικη του αποψη στο 98% του λαου τοτε, αν και μη θρησκευομενος, τοτε λεω με πιανει το πατριωτικο μου διοτι δεν αποβλεπουν σε ταχα μου ισοτητα αλλα μεροληπτουν υπερ αλλων, ξενων για την κοινωνια μας στοιχειων, ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΣ και ρατσιστικα καταπιεζοντας το ΚΟΙΝΟΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. Διοτι αυτο θελουν να γκρεμισουν οι νεοταξιτες και τα επιδοτουμενα συμπραομαρτουντας τους. Και οσοι ειναι ξενοι, αλλοθρησκοι φιλοξενουμενοι στη χωρα μας ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΟΥΝ Ή ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ. Δεν θα αλλαξουμε το σπιτι μας και τις συνηθειες μας γιατι μπηκαν απροσκλητοι. απλα πραγματα.

    • Kurosaki Ichigo avatar
      Kurosaki Ichigo @ Νίκος 04/11/2009 15:02:16

      Μη μπουρδουκλώνεσαι έτσι, σε εμένα απευθύνθηκε ο Σπύρος, που είμαι πράγματι αυτός που ανέφερε και έχω το όνομα που είπε. Σου είχα ξαναπεί παλιά οτι είμαστε συνονόματοι.

  35. antiathlitikos avatar
    antiathlitikos 04/11/2009 12:33:47

    Ζητώ εκ των προτέρων ταπεινά συγγνώμην ως πολυπολιτισμικός δυτικόστροφος βλαξ για την ύβρι που ακολουθεί, αλλά αυτή η ομοφωνία εδώ πέρα με (εξ)έπληξε:

    1. Τα υλικά

    • Θρησκεία
    • Εκκλησία
    • Χριστιανισμός
    • Αθεϊα
    • Διαφωτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Κοράνι
    • Ποσοστά
    • Αστειάκια (μόνο τα πετυχημένα)
    • Ποίηση

    2. Η συνταγή

    Παίρνουμε 100 γρμ Χριστιανισμού και ανακατεύουμε καλά με 21 αιώνες εκκλησίας μέχρι το μίγμα να πήξει καλά. Κλείνουμε το διαφωτισμό στο ψυγείο να παγώσει στους -18 βαθμούς. Κόβουμε τη συσκευασία της εκπαίδευσης σε κύβους των 3 cc και τη σκεπάζουμε με το κοράνι ανοιχτό να μη φαίνεται. Τοποθετούμε την αθεϊα στον πάγκο της θρησκείας και την τεμαχίζουμε σε φέτες μέχρι να κοκκινίσει. Τα βάζουμε όλα στο μίξερ ΣΤΑΥΡΩΤΑ και σε αυθαίρετα ποσοστά (να προσέξουμε μόνο το κοράνι να μην υπερβαίνει το 6%) και τα κάνουμε νιανιά. Βράζουμε στους 1600 βαθμούς της κόλασης πασπαλίζοντας για νοστιμιά με ολίγη ποίηση και αστειάκια. Σε 2 λεπτά θα έχουμε ένα υπέροχο γεύμα που θα είναι έτοιμο να καταψυχθεί για τους επόμενους δύο αιώνες δίπλα στο διαφωτισμό. Απολαμβάνουμε από τώρα.

    Πεταγόμαστε εν τω μεταξύ μέχρι το Παρίσι και ξανακάνουμε το Πάνθεον εκκλησία, μεταφέροντας τα οστά του Ρουσώ και του Βολταίρου στο Α. Νεκροταφείο στο Μετς. Ακολουθεί τρισάγιο.
    Τέλος!

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ antiathlitikos 04/11/2009 12:46:17

      Αντιθέτως! Διαβάζεται πολύ ευχάριστα.

      Να φωτίσω με λίγο ρομαντισμό που ξέχασες. Είναι το ποίημα

      "His back to Earth, his face to Heaven" του Byron,
      a poem for life, love, death, and afterlife.

      το έγραψε όταν ήταν στην Αθήνα τις μέρες της Επανάστασης και μιλάει για τη μάχη μέχρις εσχάτων ενός βενετού γκιαούρη (άπιστου) με έναν άπιστο (οθωμανό πασά), βάζει να αφηγούνται τρεις, o καθείς τη δικη του οπτικη της θρησκειας.

    • inquisitor avatar
      inquisitor @ antiathlitikos 04/11/2009 12:49:17

      Έχετε δίκιο, επανέρχεται η Ιερά Εξέταση -από την ανάποδη.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ inquisitor 04/11/2009 13:50:55

        Το ποίημα είναι πολύ μεγάλο, 3 αφηγήσεις, 700 σειρές κάθε μία,
        απόσπασμα πολυπολιτισμικό δυτικόστροφο και ευφυές:

        "The Giaour”
        ... But Love itself could never pant
        For all that Beauty sighs to grant
        With half the fervour Hate bestows
        Upon the last embrace of foes,
        When grappling in the fight they fold
        Those arms that ne’er shall lose their hold:

        -Friends meet to part, Love laughs at faith- ...

        His turban far behind him roll’d
        His flowing robe by falchion torn,
        And crimson as those clouds of morn
        That, streak’d with dusky red, portend
        The day shall have a stormy end;
        A stain on every bush that bore
        A fragment of his palampore;

        His breast with wounds unnumber’d riven,
        -His back to earth, his face to heaven,-

        Fall’n Hassan lies — his unclosed eye
        Yet lowering on his enemy,
        As if the hour that seal’d his fate
        Surviving left his quenchless hate;
        And o’er him bends that foe with brow
        As dark as his that bled below

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ antiathlitikos 04/11/2009 12:55:47

      Ο Αϊνστάϊν, εξάλλου, είχε πει ότι ο φόβος του θανάτου είναι ο πιο αδικαιολόγητος φόβος, αφού, όταν πεθάνεις, δεν διατρέχεις κανένα κίνδυνο...

      • antiathlitikos avatar
        antiathlitikos @ αλλενάκι 04/11/2009 15:44:00

        Ευχαριστώ για το ποίημα! Λόγω προβλήματος στον εδώ server μόλις ελήφθη! Παρότι ρομαντικού έξοχο! Όπως και του Ελύτη φυσικά.
        Μη ξεχνάμε όμως κι έναν άλλον (κι όχι μόνον έναν είναι η αλήθεια) που ανέδειξε(αν) την αγωνία και το φόβο του θανάτου σα την κινητήρια δύναμη της ζωής!

  36. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 04/11/2009 12:56:39

    Η τυραννία της μειοψηφίας και ο εκφυλισμός της δημοκρατίας.

  37. Νίκος avatar
    Νίκος 04/11/2009 15:08:25

    @ Kurosaki Ichigo, δεν προσεξα οτι αλλαξες το εικονικο σου ονομα. να με συγχωρεις.

  38. α καλάαα avatar
    α καλάαα 04/11/2009 15:24:17

    Χαχαχα πολύ γέλιο έχετε τελικά εσείς οι χριστιανοταλιμπάν. Σε λίγο θα μας πείτε ότι οι Γάλλοι μουσουλμάνοι έχουν επιβάλει στους υπολοίπους( χριστιανούς) το κοσμικό κράτος τους για να πλήξουν την θρησκεία τους σε συνεργασία με τον Κίσσινγκερ και τον Τσίπρα.

  39. Α.Κ. avatar
    Α.Κ. 04/11/2009 15:36:37

    Ασ υποθέσουμε ότι το άρθρο αφορά μία Μαροκινή μετανάστρια στην Ιταλία η οποία προσφεύγει στο εν λόγω δικαστήριο και κερδίζει. Η Ιταλία και οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες αποδέχονται τη δικαιοδοσία του. Φανταστείτε έναν Ιταλό στο Μαρόκο ο οποίος προσβάλεται από τη θέα μιας εικόνας του Μωάμεθ στο σχολείο που στέλνει το παιδί του. Ο Ιταλός αυτός όμως ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΙ ΣΤΟ ΕΥΡ. ΔΙΚΑΣΤ. ΑΝΘΡΩΠ. ΔΙΚΑΙΩΜ. γιατί το Μαρόκο δεν αποδέχεται τη διακιοδοσία του !!! Κάποιος που ξέρει Διεθνές Δίκαιο μπορεί να μας διαφωτίσει αν εδώ συντρέχει η "αρχή της αμοιβαιότητας" ΄;;;;;;

  40. Νίκος avatar
    Νίκος 04/11/2009 16:07:25

    @α καλάαα, που ειδες χριστιανοταλιμπαν ρε φιλε; στις "προοδευτικες" ονειρωξεις σου; Δεν επιτρεπουμε σε ΞΕΝΕΣ μειοψηφιες να επιβληθουν στην συντριπτικη πλειοψηφια. λεγεται ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ αν δεν το ξερεις. Για πανε κατα Ιραν να τα πεις αυτα και θα δεις που θα καταληξεις.

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ Νίκος 04/11/2009 16:24:17

      Nίκο, είναι τέτοιο το επίπεδο συζήτησης εδώ μέσα που τέτοια αθύρματα τα ξερνά η ίδια η αγνόησή τους. Υπάρχουν αρκετοί σχολιαστές εδώ που έχουν τις ιδεολογικές θέσεις του ενλόγω, αλλά δεν έχουν το ηθικό του έλλειμα και την τυφλαμάρα, ε, μ΄ αυτούς αξίζει η κουβέντα.

  41. zonitis avatar
    zonitis 04/11/2009 16:08:16

    Εχει πολυ μεγαλυτερο και το ξερεις και εσυ πολυ καλα, αν ζεις εδω. Μονο ν οι κοσοβαροι ειναι 200000. Αλβανοι, τουρκοι, αραβες, βοσνιοι μας κανουν εναν αριθμο πολυ μεγαλυτερο. Πλυθησμος Ελβετιας 7739100. 6% ειναι 465000. Μονον οι τουρκοι ειναι περισοτεροι

  42. dr.thess avatar
    dr.thess 04/11/2009 19:37:42

    θελετε τον σταυρό στα σχολεια..αλλα οταν παει το παιδι σας σε κανα μοναστηρι, ακολουθωντας το δρομο του θεου, τρεχετε με τις καμερες και κλαιτε εξω απο τα καγκελα καταγγελοντας τους μοναχους που τα παραπλάνησαν

    • Σπύρος avatar
      Σπύρος @ dr.thess 04/11/2009 22:44:55

      Ενώ άμα το δούμε τό παιδί μας Μπαχαλάκια έχει και τήν κάλυψη τών ΄προοδευτικών΄ και φταίει και η κακούργα η Κενωνία...
      Οιοσδηποτε τυφλός φανατισμός μοιάζει μέ εγκλεισμό σέ Μοναστήρι,είτε ειναι θρησκευτικός,είτε ΄ιδεολογικός΄,είτε ποδοσφαρικός κ.ο.κ.

  43. peter avatar
    peter 04/11/2009 23:47:22

    Η ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία, είναι θεραπεία και σώζει απο τις θρησκείες. Καταλαβετετο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.