#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
15/11/2010 23:10
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Ευρώπη ενώπιον μιας νέας οικονομικής κρίσης



Η Ευρώπη προετοιμάζεται για μια νέα κρίση, καθώς τα σπρέντς, ανεβαίνουν και η οικονομική ανάπτυξη παραμένει στάσιμη.

Με την ευκαιρία της συνόδου των G20,  οι Ευρωπαίοι ηγέτες δήλωσαν πως η ΕΕ στηρίζει τα μέτρα λιτότητας της ιρλανδικής κυβέρνησης, ενώ την ίδια ώρα δηλώνουν πως δεν υπάρχουν σχέδια διάσωσης κάποιου κράτους πριν το 2013.

Τα σπρέντς ανεβαίνουν εξαιτίας της απαίτησης  της Γερμανίας  οι όποιοι νέοι μηχανισμοί διάσωσης να συμπεριλαμβάνουν μοίρασμα των οικονομικών βαρών και από τους ιδιώτες επενδυτές, και όχι μόνο από τις κυβερνήσεις. Για να καθησυχάσουν τις αγορές, ανακοίνωσαν επίσης, πως ο νέος μηχανισμός δεν θα αφορά σε ήδη υπάρχοντα χρέη.

Ο Jean-Claude Juncker και η κυβέρνηση της Ιρλανδίας διέψευσαν πως η χώρα ετοιμάζεται να κάνει αίτηση για έκτακτη βοήθεια από την ΕΕ. Όμως οι φήμες θέλουν την διάσωση της Ιρλανδίας, ως τη μόνη λύση αποφυγής χρεοκοπίας της.

Τα σπρέντς στα ιρλανδικά ομόλογα βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα από την εποχή που εισήχθη το ευρώ, το 1999. Και αυτό, παρά τις αναφορές ότι η ΕΚΤ σκοπεύει να παρέμβει υπέρ της Ιρλανδίας, αγοράζοντας μεγάλο μέρος των ιρλανδικών ομολόγων.

Οι μεγάλοι επενδυτές χαρακτηρίζουν το ρίσκο του ιρλανδικού χρέους στο ίδιο επίπεδο με αυτό του αντίστοιχου ελληνικού, πριν τη διάσωση της Ελλάδας με €440 δισ. από πλευράς ΕΕ. Η νευρικότητα των αγορών επιδεινώθηκε  τη τελευταία εβδομάδα, λόγω των σχολίων του επικεφαλής της Κεντρικής Τράπεζας της Ιρλανδίας, ότι η χώρα του ετοιμάζεται να προσφύγει στο ΔΝΤ. Η απάντηση της ιρλανδικής κυβέρνησης στις πιέσεις των αγορών, ήταν να επιτεθεί στην εργατική τάξη. Ανακοίνωσε ένα πακέτο μέτρων λιτότητας ύψους €15 δισ.  για τα επόμενα 4 χρόνια. Υπάρχουν όμως ενδείξεις και φόβοι στους  οικονομικούς κύκλους, πως η βαθύτατα αντιδημοφιλής ιρλανδική κυβέρνηση συνασπισμού δεν θα τα καταφέρει τελικά απέναντι στη λαϊκή δυσαρέσκεια.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ιρλανδία στις διεθνείς χρηματαγορές τα αντιμετωπίζουν και άλλες χώρες. Τα σπρέντς ανέβηκαν και στα ομόλογα της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανίας.  Τα αντίστοιχα ελληνικά επέστρεψαν στα επίπεδα του Μάιου του 2010, ενώ και αυτά του Βελγίου σημείωσαν αύξηση ρεκόρ.

Υπάρχει επίσης μια στασιμότητα στην οικονομική δραστηριότητα της Ευρώπης. Το ΑΕΠ των 16 χωρών της ευρωζώνης αυξήθηκε κατά μόλις 0.4% στη περίοδο Ιούνιο- Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την Eurostat. Αυτό αποτελεί ένδειξη στασιμότητας αν συγκριθεί με το 1% της αύξησης το αμέσως προηγούμενο διάστημα. Σε γενικές γραμμές τα στοιχεία ανάπτυξης της ευρωζώνης «φούσκωσαν» εξαιτίας της αξιοσημείωτης ανάπτυξης που σημείωσε η Γερμανία (0.7%), την ίδια ώρα που τα περισσότερα κράτη σημειώνουν στασιμότητα ή μείωση.

Η κατάσταση στην Ισπανία δείχνει πως τα μέτρα λιτότητας που επέβαλλε η σοσιαλιστική κυβέρνηση στις αρχές του χρόνου δεν είχαν αποτέλεσμα. Αυτό σημαίνει πως η οικονομία της θα παραμείνει στάσιμη και ίσως να πέσει στο εγγύς μέλλον.

Η Ισπανία αποτελεί σημαντική αγορά για τη γείτονα της Πορτογαλία, που πλήττεται επίσης από τη κρίση. Το έλλειμμα της είναι το τέταρτο μεγαλύτερο στην ΕΕ, μετά από αυτά της Ιρλανδίας, Ελλάδας και Ισπανίας. Πρόσφατα, η σοσιαλιστική κυβέρνηση ψήφισε προϋπολογισμό που εμπεριέχει 5% μείωση στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων που ξεπερνούν τα  €1.500 το μήνα, πάγωμα προσλήψεων, και αύξηση του ΦΠΑ κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες φτάνοντας στο 23%. Παρά τα μέτρα αυτά, που είναι τα σκληρότερα από το 1978, το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε  πως το δημόσιο χρέος της χώρας ως ποσοστό του ΑΕΠ, μάλλον θα ανέβει τον επόμενο χρόνο.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου παραδέχτηκε πρόσφατα πως η κυβέρνηση του μάλλον δεν θα μπορέσει να εκπληρώσει τους στόχους της σε σχέση με το δημόσιο έλλειμμα της χώρας, παρά τα δρακόντεια μέτρα λιτότητας που έχει ήδη πάρει.

Όλες οι παραπάνω εξελίξεις επιβεβαιώνουν τη συστημική φύση της τρέχουσας κρίσης που επικρατεί στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Μια τελευταία μελέτη της Royal Bank of Scotland μιλάει για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει ολόκληρη η Ευρώπη, εξαιτίας των δεινών της Ιρλανδίας, της Πορτογαλίας και της Ελλάδας: «Με τρία κράτη της ευρωζώνης, να μην έχουν πλέον πρόσβαση στις διεθνείς αγορές, οι συνέπειες για ολόκληρη τη περιοχή θα ξαναγίνουν συστημικές».

Όλη η προσοχή στρέφεται τώρα στην επικείμενη συνάντηση των υπουργών Οικονομικών στις Βρυξέλλες, όπου η κατάσταση που επικρατεί στις περιφερειακές χώρες της ΕΕ θα αποτελέσει το κεντρικό σημείο συζήτησης.

Η ταχέως αυξανόμενη ευρωπαϊκή οικονομική κρίση είναι το αποτέλεσμα συγκεκριμένης πολιτικής από πλευράς της ευρωπαϊκής ελίτ, προκειμένου να διασφαλίσει πως το κόστος για τη διάσωση των τραπεζών το 2008, θα το πληρώσουν οι εργαζόμενοι. Έχοντας ρίξει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ στα ταμεία των τραπεζών, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ρίχνουν τώρα το βάρος στους πληθυσμούς τους, καταδικάζοντάς τους σε ανεργία και εξαθλίωση.

Όλα τα μέτρα λιτότητας που έχουν παρθεί, έχουν εντατικοποιήσει τις οικονομικές ανισορροπίες μέσα στην ΕΕ και τώρα απειλούν να ρίξουν ολόκληρες χώρες στη χρεοκοπία. Και παρά τα καταστροφικά αποτελέσματα των πολιτικών αυτών, οι ηγέτες της ΕΕ υπογραμμίζουν τη θέληση και την αποφασιστικότητά τους να συνεχίσουν στον ίδιο ρυθμός, παρά τη λαϊκή δυσαρέσκεια.

Μιλώντας στο Βερολίνο στις 9 Νοεμβρίου, ο πρόεδρος της ΕΕ Herman Van Rompuy, παίνεψε «το θάρρος» των ηγετών της ΕΕ, λέγοντας: «Είμαι εντυπωσιασμένος για το πολιτικό θάρρος που επέδειξαν οι κυβερνήσεις τον τελευταίο χρόνο. Όλες παίρνουν μέτρα που δεν είναι καθόλου δημοφιλή, έτσι ώστε να αναμορφώσουν τις οικονομίες τους, και τους προϋπολογισμούς τους, και μάλιστα σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από αύξηση του λαϊκισμού. Μερικοί ηγέτες τα καταφέρνουν ενώπιον ισχυρών αντιπολιτεύσεων στα κοινοβούλια, διαμαρτυριών στους δρόμους, απεργιών στους χώρους εργασίας, και γνωρίζοντας πως αντιμετωπίζουν εκλογική ήττα. Παρόλα αυτά συνεχίζουν μπροστά. Αν αυτό δεν είναι πολιτική γενναιότητα, τότε τι είναι:».

S.A.-Global Research

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 15/11/2010 23:53:27

    Παράξενε Ελκυστή μου έδωσε μία ιδέα... Να βάλουμε έναν-δύο ευρωβουλευτές, κατά προτίμηση Άγγλους, να καταγείλουν την Γερμανική Κυβέρνηση για παραπαλνητικά στατιστικά. Τα δημοσιονομικά τους βασίζονται σε εξαγωγές σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες που αποτελούν επισφάλειες. Δεν κάνω πλάκα.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ archaeopteryx 15/11/2010 23:59:26

      Επικροτώ!

    • ErnestoChe avatar
      ErnestoChe @ archaeopteryx 16/11/2010 11:24:39

      Ας μπούμε σε sites & blogs ευρωπαϊκών εφημερίδων - Le Monde, Times, Independent, El Pais, γερμανικών κλπ - να τους τα γράψουμε.

  2. rage avatar
    rage 16/11/2010 09:14:46

    Νέα κρίση;
    Γιατί, πότε τελείωσε η παλιά και δεν το πήραμε χαμπάρι;

    Μπας και συνεχίζεται - και θα συνεχίζεται - αυτή που ξεκίνησε πριν λίγα χρόνια και λεω, μπας και, πρόκειται για την ίδια κρίση που θα τελειώσει μόνο με κάποιον πόλεμο;

  3. ΦΩΤΕΙΝΟΣ avatar
    ΦΩΤΕΙΝΟΣ 16/11/2010 09:16:53

    DAS KAPITAL

  4. aengus avatar
    aengus 16/11/2010 09:26:43

    Αυτή η καπιταλιστική κρίση θα αποβεί μοιραία για πολλά εκατομμύρια αθώων πάνω στη γη… Στην πτώση του ο ύστερος καπιταλισμός θα συμπαρασύρει ό,τι προσπάθησε η ανθρωπότητα να δημιουργήσει για αιώνες.

    Εκτός αν…

  5. Enzo avatar
    Enzo 16/11/2010 09:29:18

    η κριση ειναι πανω απο ολα πολιτικη. απο εκει ξεκινανε ολα.

    • ΝΙΚΟΣ avatar
      ΝΙΚΟΣ @ Enzo 16/11/2010 11:00:54

      Δυστυχώς, είναι βαθύτερη: πολιτισμική! Αφού μας καλόμαθαν για λίγο σε μια επίπλαστη και νόθα ευδαιμονία, για να απεμπολήσουμε τα ιδανικά, τις πραγματικές αξίες της ζωής και τις ρίζες μας, τώρα που γ'ιναμε εύκολα χειραγωγήσιμη μάζα θα μας εκβιάσουν απόλυτα με την επίσης πλαστή "οικονομική τους κρίση", για να υποταχθούμε στα κελεύσματά της Παγκοσμιοποιημένης Νέας Εποχής αντί πινακίου φακής!

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ ΝΙΚΟΣ 16/11/2010 16:01:36

        Ασφαλώς είναι και πολιτισμική! Πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς;
        «ιδανικά, τις πραγματικές αξίες της ζωής και τις ρίζες μας»:
        Αυτά δεν έχουν καμμία θέση στον σκουπιδοκαπιταλισμό των τελευταίων είκοσι ετών.

  6. ένας Άμλετ avatar
    ένας Άμλετ 16/11/2010 09:33:17

    Σταδιακά θα αποκαλυφθεί ότι η λεγόμενη ΕΕ είναι το μεγαλύτερο τερατούργημα του εικοστού αιώνα. Όταν το αντιληφθεί ο «μέσος πολίτης» θα είναι πολύ αργά για όλους.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ένας Άμλετ 16/11/2010 10:52:52

      είναι ήδη

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ archaeopteryx 16/11/2010 15:55:20

        Δίκιο έχεις! Είναι πολύ ήπια η διατύπωσή μου….

  7. undercover gpr avatar
    undercover gpr 16/11/2010 11:31:25

    Η Ευρώπη ή θα ενωθεί δημοσιονομικά ή θα διαλυθεί.

    Διαλέχτε.

    • Στάθης Δ avatar
      Στάθης Δ @ undercover gpr 16/11/2010 14:21:53

      undercover
      Νομίζω ότι έχει κι' ένα ακόμα μεγάλο δίλλημα να απαντήσει: Το άν δηλαδή θα αφήσει τις "αγορές" να νέμονται την αποκλειστική "παραγωγή" και διαχείριση του (άϋλου εν πολλοίς) χρήματος ή θα τα επαναφέρει ξανά κάτω από απόλυτο πολιτικό έλεγχο, "εξαερώνοντας" δραστικά όλη αυτή την φούσκα (σου θυμίζω ότι τα δημόσια και ιδιωτικά χρέη σε παγκόσμιο επίπεδο είναι 150 τρις δολλάρια, όταν το παγκόσμιο ΑΕΠ είναι "μόνο" 60 τρις)

    • ένας Άμλετ avatar
      ένας Άμλετ @ undercover gpr 16/11/2010 15:56:41

      Αυτό μου κάνει κάτι σαν εκβιασμός γιωγοτσολάκογλου –αλλά σε θηριώδη κλίμακα!

      • undercover gpr avatar
        undercover gpr @ ένας Άμλετ 16/11/2010 16:19:33

        απλός ρεαλισμός αγαπητέ , εάν θες ΟΝΕ πρέπει να την υποστηρίξεις , εάν δεν θες διαλέγεις τη διάλυση και επιστροφή στα εθνικά νομίσματα που είναι και trendy εδώ μέσα.

        Rationalism λέγεται.

        • ένας Άμλετ avatar
          ένας Άμλετ @ undercover gpr 16/11/2010 17:54:31

          Το πώς ακριβώς λέγεται, ας μην το συζητήσουμε.

  8. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 16/11/2010 12:31:08

    Έχουμε βαρομετρικό χαμηλό. Τώρα θα φανεί ποιοί έχουν γερά νεύρα.
    Στο βασικό ερώτημα, ο undercover gpr από πάνω, έχει απόλυτο δίκιο.
    Η πολιτική πρέπει να αποφασίζει, "μέσος πολίτης" (που λέει σωστά - σε εισαγωγικά - ο Άμλετ) είναι ιδεολόγημα, κάτι που δεν υπάρχει. Η οικονομία είναι συνάντηση και σύγκρουση συμφερόντων.
    h**p://www.nooz.gr/economy/rompei-antimetopizoume-mia-krisi-epiviosis
    Ή θα παρατείνει την ύπαρξή του με "λελογισμένο εξορθολογισμό" ο καπιταλισμός δυτικού τύπου όπως τον ξέρουμε - να ξεχάσουμε όμως το ανορθολογικό "αόρατο χέρι" της αγοράς - ή θα γίνει "κατακίτρινος, με σχιστά μάτια", αργά και βασανιστικά.
    Το ζήτημα είναι ότι δεν φαίνεται άλλος αξιόπιστος "απόγονος.

  9. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 16/11/2010 12:46:19

    Η Ιρλανδία διστάζει ακόμη να δανεισθεί από το Ευρωπαικό σύστημα, επειδή άν το κάνει, θα υποχρεωθεί να αυξήσει τους χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές της (σήμα κατατεθέν της "κέλτικης τίγρεως"). Αλλά το φορτίο της χρεωκοπημένης τράπεζας είναι αβάστακτο - έχει και απόλυτη κατάρρευση της αγοράς ακινήτων.
    Η μεγάλη αγωνία είναι τι θα γίνει με τους "ταυρομάχους". Είναι πολλά τα λεφτά, εκεί.
    Η κρίσιμη Ιταλία μπαίνει σε ακυβερνησία.
    Στη Γερμανία ο κυβενητικός συνασπισμός είναι ένα εσωτερικό μπάχαλο για το θέμα των φόρων. Οι Ελεύθεροι Δημοκράτες και Βαυαροί "ψιλοαυτονομιστές" του CSU επιμένουν για μείωση φορολογικών συντελεστών. Ο Σόιμπλε ούτε που θέλει να το ακούσει, αλλά είναι άρρωστος και εξασθενημένος. Η Μέρκελ το φορτώνει στον κόκκορα: "Θέλω κι εγώ μείωση φόρων, αλλά δεν μπορώ, φταίει ο Σρέντερ και οι Σοσιαλδημοκράτες, που έβαλαν στην Ευρωζώνη στην Ελλάδα και τώρα δανείζουμε τα ελλείμματά τους". Οι Σοσιαλδημοκράτες πιέζονται δημοσκοπικά από τους Πράσινους.
    4 χώρες σε οικονομική κατάρρευση (Ιρλανδία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Ισπανία), 2 μπαίνουν με ταχύτητα σε ακυβερνησία (Ιταλία, Γερμανία). Ο Σαρκοζύ δυσκολεύεται, αλλά είναι ο μόνος που κρατά κάπως ακόμη τα μπόσικα στον Ευρωζωνικό χώρο. Έκανε πάντως δεξιόστροφο ανασχηματισμό, πάει ο Κουσνέρ. Έχουμε εκεί και έντονη κομματική - πολιτική δραστηριοποίηση του Στρός-Κάν.
    Είναι βαθύ το βαρομετρικό χαμηλό, αλλά στις κρίσεις γίνονται οι μεγάλες ανατροπές.

    • tiramola avatar
      tiramola @ Ο Θείος 16/11/2010 13:06:44

      Και στην Αμερική οι βαρβαρικές ακροδεξιές ορδές του Tea Party επιτίθενται στον "κομμουνιστή" Ομπάμα που καταστρέφει τη χώρα επειδή έφτιαξε σύστημα κοινωνικής ασφάλισης...

      Οι κυβερνήσεις των κρατών δεν έχουν χρήμα για δημόσιες επενδύσεις ένεκα σφικτής οικονομικής πολιτικής λόγω ανάγκλης εσόδων για εξυπηρέτηση του χρέους.
      Σε ποιούς λοιπόν απομένει να επενδύσουν?
      Στους ιδιώτες, οι οποίοι προκειμένου να το κάνουν ζητούν πλήρη απελευθέρωση των εργασιακών σχέσεων και να μην πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές και φόρους λόγω μεγάλου ανταγωνισμού.
      Και γαμώ την αυτορρύθμιση μιλάμε...

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Ο Θείος 16/11/2010 13:24:55

      Και η Πορτογαλία εξαρτάται πολύ από εξαγωγές στην Ισπανία.

      Μόνο ο Σόιμπλε έχει καθαρές θέσεις, που θα μπορούσαν να στηρίξουν μια Ευρώπη κόντρα στην Αμερική. Πολύ καλύτερα αν ήταν αυτός καγκελάριος.

      Γενικά, όλοι οι σημερινοί Ευρωπαίοι ηγέτες , διαμορφωμένοι κατά την παντοκρατορία της Αμερικανικής Αυτοκρατορίας στην Ευρώπη, είναι σκυλάκια των Αμερικανών.
      Οι συντηρητικοί πάντως κρατάνε περισσότερες αντιστάσεις. Τα σοσιαλδημοκρατικά καθάρματα και κάτι "Πράσινοι", τύπου Γερμανίας με επικεφαλής τον Τούρκο, είναι 5η Φάλαγγα.

      @Θείος
      Το θέμα είναι : κακώς κάποια πράγματα έγιναν, όπως η είσοδος της Ελλάδας με ισοτιμία 340,75 δρχ. Αλλά η διάλυση της Ευρωζώνης και η κατάρρευση του Ευρώ είναι ΠΛΕΟΝ πολύ πιο οδυνηρά. Πρέπει να υποστηριχθεί πάση θυσία.
      Οι πλέον διαπρύσιοι κήρυκες για ανάγκη χρεωκοπίας της Ελλάδας είναι αριστεροί αναλυτές, όπως ο Καζάκης, και Αμερικάνοι ακροδεξιοί Ρεπουμπλικάνοι.
      Τυχαίο;

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Προφήτης 16/11/2010 13:31:19

        Προφήτη, νομίζω ότι πλέον είναι πολύ αργά για να υποστηριχθεί η παραμονή μας εντός της ευρωζώνης, ακόμα και αν το θέλουμε.

        Ο χθεσινός υπαινιγμός της Μέρκελ δεν ήταν καθόλου τυχαίος, καθώς αποτελεί άλλη μία επανάληψη (σε τακτά διαστήματα) του ίδιου υπαινιγμού που έχει ξεκινήσει από πέρυσι κιόλας. Με το λέγε-λέγε, πιστεύεις ότι θα κρατήσουν πολύ οι αντιστάσεις των άλλων μελών της ευρωζώνης; Θα μας "αδειάσουν" στεγνά, και να μας αναγκάσουν σε κακήν-κακώς έξοδό μας.

        Η εκτίμησή μου είναι ότι το 2012 δεν πρόκειται να μας βρει στην ευρωζώνη. Πιθανότατα μάλιστα και πολύ πιο νωρίς, προκειμένου να προλάβουμε την τουριστική περίοδο του επόμενου καλοκαιριού με πιο "ανταγωνιστικό" νόμισμα.

      • παγωτατζής avatar
        παγωτατζής @ Προφήτης 16/11/2010 13:36:26

        @ Προφήτη

        Οσο αργείς να παραδεχθείς τήν κατάστασή σου,άλλο τόσο αναβάλλεις τήν σωτηρία σου....

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ παγωτατζής 16/11/2010 14:11:09

          @αυριανιστής @παγωτατζής
          παιδιά, υποτιμάμε λίγο αυτούς που έφτιαξαν την ΕΕ.

          1. Οι Γερμανοί είναι στυγνοί. Θέλουν να αντλήσουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη από την κρίση και τους πιεζόμενους. Κι αυτό γίνεται με διαρκή χτυπήματα, και τύπου Focus. Υπενθυμίζω ότι 1 μήνα πριν το Μηχανισμό Διάσωσης που οδήγησε στο Μνημόνιο η Μέρκελ "χτυπιόταν" ότι δεν θα υπάρξει στήριξη της Ελλάδας ή άλλων χωρών.

          2. Η Γερμανία οφείλει να στηρίξει την Ευρωζώνη γιατί αποτελεί το 75% των εξαγωγών της. Αλλά χρησιμοποιεί και την κρίση για να υποτιμάται το Ευρώ και να γίνεται ανατγωνιστική και στις άλλες αγορές, όπως η Αμερικανική. Δηλαδή εμείς πληρώνουμε πανάκριβα spreads για να μπορούν να πουλάνε οι Γερμανοί.

          3. Το όντως ανησυχητικό είναι η εισαγωγή των θεμάτων αυτών στον γερμανικό δημόσιο διάλογο και ο κίνδυνος να καθοριστεί η στάση της Γερμανίας από τους εσωτερικούς πολιτικούς συσχετισμούς και όχι από το γερμανικό/ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Ήδη, πληρώσαμε πανάκριβα τις εκλογές στη Βεστφαλία, που καθυστέρησαν τη στήριξη της Ελλάδας, για να μην λένε οι Γερμανοί ψηφοφόροι ότι "πληρώνουν τα ελλείμματα των Ελλήνων".

          παγωτατζή, μπορείς να καθορίσεις τι θα συμβεί αν αποχωρήσουμε από το Ευρώ ;

          • Επώνυμος avatar
            Επώνυμος @ Προφήτης 16/11/2010 14:18:32

            Προφήτη, ενώ αυτά που λες είναι σωστά, παραβλέπεις κάτι σημαντικό (νομίζω ότι έχουμε ξανακάνει τη συζήτηση): Η "σωτηρία" της χώρας μας από δάνεια της Γερμανίας μόνον κατ' επίφαση είναι σωτηρία. Προσχηματικά. Στην πραγματικότητα είναι μηχανισμός σκόπιμης υποδούλωσής μας.

            Αν δηλαδή ρωτάς εμένα, θα ήθελα τότε να είχε περάσει ΕΝΤΕΛΩΣ το "χατήρι" της Μέρκελ και να μην είχε υπάρξει ΠΟΤΕ μηχανισμός στήριξης. Δεν θα είχαμε μπει ποτέ, τότε στο Μνημόνιο και, με ένα "μαγικό" τρόπο, τα σπρεντς δεν θα είχαν ανεβεί ποτέ τόσο πολύ...

            Μας έβαλαν όμως να νομίζουμε ότι είμαστε χρεωκοπημένοι και ότι τάχατες "έχουμε ανάγκη" τη Γερμανία που είναι η "κακιά" της υπόθεσης.

            Η Γερμανία είναι ΚΑΙ αυτή κακιά της υπόθεσης, αλλά όχι πρώτα αυτή.

            Εκ των υστέρων, και βλέποντας και τι παίζεται σήμερα στην Ιρλανδία, που πάνε να την υποτάξουν με παρόμοιο τρόπο, όπως και την Ελλάδα, νομίζω ότι εκείνες τις ημέρες που φτιαχνόντουσαν οι "μηχανισμοί στήριξης" (ο πρώτος για την Ελλάδα και ο δεύτερος για όλους τους άλλους), αυτό που παίχτηκε ήταν ότι η Γερμανία διαπραγματεύτηκε σκληρά με τις ΗΠΑ και τις άλλες χώρες της Ε.Ε. (δηλαδή, τη Γαλλία) και, για να συμμετάσχει στο πλιάτσικο της εισβολής του ΔΝΤ στις χώρες της Ε.Ε. με τα λεφτά των φορολογουμένων της, πήρε ως αντάλλαγμα την υποταγή της οικονομικής διακυβέρνησης των χωρών αυτών στην ίδια. Έτσι φτάσαμε σήμερα στους μηχανισμούς ελεγχόμενης χρεωκοπίας.

            Πιστεύω ότι υπάρχει καλό διαπραγματευτικό περιθώριο με την ίδια τη Μέρκελ, ώστε να τελειώσει αυτή η κωμικοτραγική ιστορία του μηχανισμού "στήριξης" και να γίνουμε ξανά μια φυσιολογική χώρα, όπως προ ΓΑΠ.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Προφήτης 16/11/2010 14:26:02

            Η σύγκρουση στη Γερμανία δεν είναι αμιγώς πολιτική. Οι "φίλοι της Μέρκελ" μιλούν για λογαριασμό του χρηματοπιστωτικού μπλόκ - λέγε με Deutsche Bank κυρίως, που επενδύει σε "προιόντα" εκτός συνόρων. Ο Σόιμπλε και ο Τριττίν "μιλούν" για την εξαγωγική βιομηχανία - που θέλει το Ευρώ ως ασπίδα έναντι των βραχυπρόθεσμων κερδοσκόπων του χρηματοπιστωτικού. Τουε πρώτους τους ενδιαφέρει η ισορροπία με τις ΗΠΑ, τους δεύτερους κυρίως η Κίνα και Ρωσία ως αγορά. Πλήρης διάσταση.

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Προφήτης 16/11/2010 14:49:35

            Επώνυμε, μα το λέω πρώτο-πρώτο : "Θέλουν να αντλήσουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη από την κρίση και τους πιεζόμενους".
            Το μέγιστο δυνατό όφελος είναι η υποδούλωσή μας.

            Δεν διαφωνώ με την ακολουθητέα πορεία, το αντίθετο. Αλλά για να έχει υπάρξει διαφορετική πορεία μας θα έπρεπε να έχει υπάρξει διαφορετική επιλογή μας : να μην έχει εκλεγεί ο Γιωργάκης πρωθυπουργός.
            Αν πάμε ακόμα πιο πίσω, να μην έχει εκλεγεί ο αρχικαταστροφέας Ανδρέας, που μάς καταχρέωσε.

            Για το ΔΝΤ, δυστυχώς δεν κράτησα το λινκ και τώρα που το ψάχνω στην DW να στο στείλω δεν το βρίσκω, ένας Γερμανός οικονομολόγος τάλεγε όλα :
            1. Δεν ήθελαν να χρεωθούν πολιτικά τη δυσαρέσκεια των Ελλήνων για τα σκληρότατα μέτρα.
            2. Το ΔΝΤ, κατ' αυτούς, έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία για τέτοιες (βρομο)δουλειές.

          • παγωτατζής avatar
            παγωτατζής @ Προφήτης 16/11/2010 15:29:58

            @ Προφήτη,

            Φίλε μου,μπορώ να σού καθορίσω.Εχει γραφεί επανειλημμένα άλλωστε από πάρα πολλούς οικονομολόγους πολύχρωμων πολιτικών αποχρωσεων.
            Από οικονομοτεχνικής πλευράς εννοώ.
            Οπως στηρίζεται παρομοίως και ή αντίθετη πλευρά.
            Για μένα όμως τό ζήτημα μας -στα στενά Ευρωπαικά όρια- είναι καθαρά πολιτικό και όχι τό τί σημαίνει τό Ευρώ.
            Χοντρικά:
            1. Μένεις στό Ευρώ (με ΔΝΤ κλπ),και δεν ξεπληρώνεις ΠΟΤΕ( είναι αδύνατον αν δείς τα νούμερα),έχεις μόνιμα 10% + ανεργία και ένα κόσμο να δυστυχεί, και να υποφέρει (άν δεν επαναστήσει στό μεταξύ)
            ή
            2. Φεύγεις μόνον σου με σχέδιο ( αν περιμένεις να σε διώξουν ΔΕΝ ΘΑ το κάνουν,τούς χρησιμεύεις σάν άλλοθι για γνωστούς λόγους κλπ),και κόβεις Δραχμούλες να δώσεις στόν κοσμάκη να φάει και να ΜΠΟΡΕΙ να πληρώνει πληθωριστικά τα δάνειά του, και με τά λοιπά πλεονεκτήματα(ανταγωνιστικότητα κλπ κλπ) και να τον κρατήσεις μήν πάρει τούς δρόμους σβάρνα και όποιον πάρει ό χάρος.
            Ολο τό σύστημα είναι ένα τεράστιο ΙΟU έτσι και αλλιώς.(τό οποίο θα διαφοροποιηθεί οσονούπω ελέω Κίνας).

            Για μένα λοιπόν, προτιμώ να φύγω βάσει όμως σχεδίου από την ΟΝΕ (οχι την ΕΕ), ΠΑΡΆ ΝΑ ΜΕ ΣΤΙΒΟΥΝ, μέχρι να αποφασίσουν πότε θα με διώξουν ή θα τό διαλύσουν αυτοί(τό ίδιο μού κάνει).

            Και οι 2 λύσεις είναι οδυνηρές αλλά...
            ...με την 2η , θα ανακάμψω σαν χώρα γρηγορότερα,και θα υποφέρω λιγότερο
            (σάν πολίτης).
            Είπαμε όμως :Βάσει οργανωμένου και συντεταγμένου σχεδίου. Πρέπει να βλέπουμε τό μέλλον ώς Ελληνες για τούς Ελληνες τί είναι τό καλύτερο...αλλά
            Ποίος πολιτικός έχει τά heutzspa (χούτσπα=εβραικά μπαλλάκια ) να τό κάνει;;

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Προφήτης 16/11/2010 14:00:30

        @ Προφήτης
        συμφωνώ για την υποστήριξη της Ευρωζώνης, και για την Πορτογαλία. Για τον Σόιμπλε επίσης, τον προτιμώ, αλλά δεν είναι καλά. Για τους Πράσινους έχεις λάθος εκτίμηση, ο Τσεμ Έζντεμιρ είναι πιό Γερμανός από τη Μέρκελ. Δυστυχώς και ο παλιός πρώην υπουργός τους Τριττίν (από την Ευρωπαιστική "φράξια φίλων του Κόλ" - μαζί με τον Σόιμπλε) έπαθε ελαφρό έμφραγμα. Μετά την κατάρρευση του FDP, η θέση τους στο Γερμανικό πολιτικό σύστημα είναι στρατηγική, χωρίς αυτούς δεν βγαίνει στη Γερμανία σταθερότητα και Ευρωπαιστική λύση - με SPD ή CDU. Μετρημένα κουκιά.
        Το άλλο κουμπί είναι φυσικά η Γαλλία, εύχομαι να κρατήσει ο Σαρκοζύ μέχρι τέλος της θητείας και να υπάρξει ομαλή διαδοχή.
        Ο Ιταλός γερο-καζανόβας τελείωσε.
        Άν θέλει κανείς να βλέπει ρεαλιστικά Ευρωπαιστική λύση, χωρίς Σοσιαλδημοκράτες και Πράσινους είναι πιά αδύνατη.
        Όποιος θέλει δραχμή και ζώνη του δολλαρίου, δραχμή με αδελφά νομίσματα το Γεωργιανό λάρι και το Ισραηλινό σεκέλ, ο δρόμος ανοιχτός, δημοκρατίαν έχομεν, μπορεί ελεύθερα να το προτείνει και να το διεκδικήσει.

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ Ο Θείος 16/11/2010 14:30:54

          @Θείος
          Συμφωνώ σε όλα. Ο φουκαράς ο Σόιμπλε ήταν σε αναπηρική, τού ήρθαν κι άλλα. Ήταν ο μόνος που προσπάθησε να κάνει κάτι για το "σπεκουλάρισμα" των Αμερικανών.

          Οι Πράσινοι είναι οργανικό στοιχείο του πολιτικού σκηνικού, απλά δεν κρύβω την αντιπάθειά μου για κάτι τύπους σαν το Γιοσκα Φισσερ, τους τεως RAF νυν αυτοκρατορικούς βομβαρδιστές.
          Οι Πράσινοι ξεκίνησαν από τα πιο αγνά πολιτικά στοιχεία, που σύντομα περιθωριοποιήθηκαν από τους επαγγελματίες της πολιτικής, με τη γνωστή κυβερνητική συνέχεια.
          Έχω ένα αρχείο, την αληθινή ιστορία των Πρασίνων, σε PDF, και δεν μπορώ να σου το στείλω. Βρες στο Google : Jutta Ditfurth : Zahltag, Junker Joschka!

          Για τον Μπερλουσκόνι, πέρα από τα καραγκιοζιλίκια, έκανε αναχαιτίσεις λαθρομεταναστευτικών και κορόιδεψε το gay κοινό.
          Λόγος για να μπει στο στόχαστρο των δύο lobbies.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Ο Θείος 16/11/2010 14:38:49

          Πάει ο Φίσερ, "συνταξιούχος" είναι.
          Τον ρώτησαν οι δημοσιογράφοι: "Γιατί πάει το κόμμα σας καλύτερα μετά τη συνταξιοδότησή σας;" Και απάντησε: "Έπρεπε να φύγει ο παλιόγερος, για να προκόψουν".

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Ο Θείος 16/11/2010 14:39:48

          Ο άλλος είναι αδιόρθωτος καραγκιόζης. Τα θέλει ο κώκος του.

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Ο Θείος 16/11/2010 14:59:25

            @Θείος, ενώ θέτεις επακριβώς την εσωτερική δομή των δύο οικονομικοπολιτικων μπλοκ στη Γερμανία, υπάρχει και το δίπολο των "Ατλαντιστών"-"Ευρασιατικών", λίγο περισσότερο ιστορικο-ιδεολογικό, που εκπορεύεται βέβαια πάλι από κύκλους οικονομικών συμφερόντων.

            Λες να ρίξουν τη Μερκελ;
            Μόλις επανεξελέγη στο κόμμα με 90%.
            Και σε μετρήσεις είναι η "επιθυμητή εκπρόσωπος του Γερμανικού Λαού" για το 60% όλων των Γερμανών, ανεξαρτήτως εκλογικής προτίμησης.

    • tiramola avatar
      tiramola @ Ο Θείος 16/11/2010 13:39:13

      Και στην Αμερική οι βαρβαρικές ακροδεξιές ορδές του Tea Party επιτίθενται στον “κομμουνιστή” Ομπάμα που καταστρέφει τη χώρα επειδή έφτιαξε σύστημα κοινωνικής ασφάλισης…

      Οι κυβερνήσεις των κρατών δεν έχουν χρήμα για δημόσιες επενδύσεις ένεκα σφικτής οικονομικής πολιτικής λόγω ανάγκης εσόδων για εξυπηρέτηση του χρέους.
      Σε ποιούς λοιπόν απομένει να επενδύσουν?
      Στους ιδιώτες, οι οποίοι προκειμένου να το κάνουν ζητούν πλήρη απελευθέρωση των εργασιακών σχέσεων και να μην πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές και φόρους λόγω μεγάλου ανταγωνισμού.
      Η απορρύθμιση της αυτορρύθμισης.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ tiramola 16/11/2010 14:30:00

        Την οποία, οι υπουργοί του κόμματός σου (Λοβέρδος, Κατσέλη), μια χαρά την υπηρετούν σαν πιστά σκυλάκια.

  10. undercover gpr avatar
    undercover gpr 16/11/2010 14:02:11

    Εντός των τοιχών , υπέρ της εξόδου από την ΟΝΕ , υπάρχει και το νέο φρούτο των χριστιανο-πρώην αριστερο-Νεοδημοκρατών.

    Η εκτίμηση εκδίωξής μας από την ΟΝΕ από πιέσεις γερμανογάλλων (αυτοί συνεδριάζουν και εάν συμφωνήσουν , αποφασίζουν) είναι εκτός τόπου και χρόνου μετά τις εξελίξεις σε Ιρλανδία,Πορτογαλία και Ισπανία.

    Εάν αποφασιστεί οποιαδήποτε μεταβολή της ΟΝΕ θα είναι περί οικειοθελούς αποχώρησης από ισχυρό κράτος και μετέπειτα η διάλυσή της.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ undercover gpr 16/11/2010 14:19:59

      Άν η φράξια "φίλων της Mέρκελ" - Deutsche Bank (να λέμε πιά ονόματα) αποφασίσει να βγάλει τη Γερμανία από το Ευρώ, το εξαγωγικό μπλόκ των Γερμανών βιομηχάνων θ' ανατρέψει την κυβέρνηση Μέρκελ. Έχει υπεραρκετά κουκιά μέσα στον κοινοβουλευτική ομάδα του CDU. Θα μπορούσαν ν ' αλλάξουν καγκελλάριο, ίσως τον δημοφιλή Γκούτεμπεργκ του CSU, ο ίδιος είναι φιλόδοξος και προσεκτικός, αλλά η γραμμή του κόμματός του είναι νταλά-μπαλά. Ο Σόιμπλε είναι άρρωστος. Θα πάνε σε πρόωρες εκλογές.
      Οι δημοσκοπικοί συσχετισμοί είναι 30 % CDU+CSU, ~25 % SPD, 20-25 % Πράσινοι.

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ Ο Θείος 16/11/2010 15:02:23

        Αυτό το σχόλιο πάει εδώ, όχι παραπάνω

        @Θείος, ενώ θέτεις επακριβώς την εσωτερική δομή των δύο οικονομικοπολιτικων μπλοκ στη Γερμανία, υπάρχει και το δίπολο των “Ατλαντιστών”-”Ευρασιατικών”, λίγο περισσότερο ιστορικο-ιδεολογικό, που εκπορεύεται βέβαια πάλι από κύκλους οικονομικών συμφερόντων.

        Λες να ρίξουν τη Μερκελ;
        Μόλις επανεξελέγη στο κόμμα με 90%.
        Και σε μετρήσεις είναι η “επιθυμητή εκπρόσωπος του Γερμανικού Λαού” για το 60% όλων των Γερμανών, ανεξαρτήτως εκλογικής προτίμησης.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Προφήτης 16/11/2010 15:15:11

          Το πιθανότερο είναι ότι θα κάνει στροφές, θα κάνει ελιγμούς, δεν θα χρειαστεί να τη ρίξουν. Προσπαθεί να κρατήσει τη δημοτικότητά της, να τους ικανοποιήσει όλους, πράγμα αδύνατο όμως. Δεν έχει διάδοχο. Άν "φύγει", θα υπάρξει χάος ηγεσίας στο CDU, όπως έγινε στο SPD όταν έφυγε ο Σρέντερ. Το Μάρτη έχει 2 πολύ δύσκολες εκλογές, στα ομόσπονδα κράτη Βάδης-Βυρτεμβέργης και Βερολίνου.
          Το "Ευρασιατικό" μπλόκ επικαλύπτεται με τους "εξαγωγείς".

  11. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 16/11/2010 14:07:56

    Ο αδύνατος οικονομικός κρίκος είναι πιά η Ιρλανδία, με την μπατιρο-τράπεζα κινδυνεύει να γίνει ...Ισλανδία. Σε μια χώρα με σταθερή πολιτική - κυβερνητική πλειοψηφία.
    Ο αδύνατος πολιτικός κρίκος είναι η Γερμανική κυβέρνηση - δηλαδή σε μια χώρα οικονομικά ακλόνητη.
    Η απόλυτη Ευρωπαική ασυμμετρία δηλαδή. Το σύστημα δεν λειτουργεί.
    Ή θα αλλάξει βαθειά, ή θα καταρρεύσει.

    • undercover gpr avatar
      undercover gpr @ Ο Θείος 16/11/2010 15:09:07

      Η Γερμανία είναι οικονομικά ακλόνητη όσο είναι στην ΟΝΕ.

      Πρακτικά δεν μπορεί να εκβιάζει για απολύτως τίποτα διότι πλέον οι συνασπισμοί κρατών που βρίσκονται σε συστημικό κίνδυνο είναι ικανοί να φέρουν την ολική κατάρρευση.

      Υποθετικά , εάν η Γερμανία αποχωρήσει από το ευρώ (που ουσιαστικά είναι η μόνη της επιλογή) θα είναι ιδανικό για όλη την υπόλοιπη Ευρώπη.Το ευρώ θα υποτιμηθεί και το καινούργιο μάρκο θα γίνει το ισχυρότερο νόμισμα παγκοσμίως με απρόβλεπτες εξελίξεις για τις Γερμανικές εξαγωγές και θετικές εξελίξεις για όλους τους υπολοίπους..

      Η Γερμανία χρειάζεται περισσότερο την ΟΝΕ απ'ότι οι Ελλάδα,Πορτογαλία,Ιρλάνδία,Ισπανία και εκεί πρέπει να δώσουν βάση στις διαπραγματεύσεις.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ undercover gpr 16/11/2010 15:27:08

        Έτσι είναι. Αυτοί που έχουν τα "κλειδιά του σπιτιού" στη Γερμανία, το θέλουν το Ευρώ, το έγραψα ήδη.
        Το πρόβλημά τους είναι πολιτικό, οικονομικά δεν έχουν αβεβαιότητα επιλογής.
        Είναι αναγκασμένοι να αναδιατάξουν το μετά - Μέρκελ πολιτικό σκηνικό (μέχρι τότε χαλαρά) και έχουν, τεχνικά, 3 εναλλακτικά ζεύγη: CDU-SPD, Grüne - SPD, CDU- Grüne. Αλλά στα πρόσωπα διαδοχής υπάρχει δυσκολία.
        Το πρόβλημα γι αυτούς δεν είναι η Μέρκελ (αυτή ελιγμούς κάνει), αλλά οι "φίλοι της Μέρκελ".
        Η πλειοψηφία πολιτών την εμπιστεύεται, αλλά είναι αντίθετη σε όλες τις κεντρικές πολιτικές προτάσεις της (οικονομικά, συνταξιοδοτικό, ασφάλιση, πυρηνικοί σταθμοί, συγκρούονται ακόμη και για τα έργα στο σιδηροδρομικό σταθμό της Στουτγκάρδης).

  12. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 16/11/2010 14:56:35

    Ιδέες πέφτουν βροχή στο τραπέζι:
    Ο Ρουμπίνι προτείνει ανταλλαγή του ομολογιακού χρέους Ιρλανδίας - Ελλάδας - Πορτογαλίας με νέα ομόλογα επιμηκυσμένου χρόνου - χωρίς περαιτέρω διευκρινήσεις - και μείωση επιτοκίων. Υπονοεί το συζητούμενο Ευρωομόλογο, δηλαδή συγκαλυμμένο "τύπωμα" νέων Ευρώ; Η σταθερή υπερκ-Κευνσιανή θέση του Πέρση.
    Μετά την ΕΚΤ, και το επενδυτικό τμήμα του Γερμανικού Ταμιευτηρίου (κρατικό), απορρίπτει μετά πολλών επαίνων την πρόταση Μέρκελ Σαρκοζύ για συμμετοχή ιδιωτικών τραπεζών στις "διασώσεις" μετά το 2013: "Καλή ιδέα, αλλά ανεφάρμοστη".
    h**p://news.in.gr/economy/article/?aid=1231067654

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Ο Θείος 16/11/2010 15:06:51

      Το παγκόσμιο χρέος δεν θα πληρωθεί όλο.
      Μέρος θα κουρευτεί, μέρος θα επιμηκυνθεί, μέρος θα αναδιαπραγματευθεί.

      Μόνο εμείς οι μαλ..κες με τους ξεφτίλες πασόκους που εκλέγονται 30 χρόνια θα το πληρώσουμε όλο. Σε εθνική κυριαρχία και δυστυχία.

      • tiramola avatar
        tiramola @ Προφήτης 16/11/2010 15:16:04

        Γιατί το λες αυτό, ο πρωθυπουργός μας δίνει μάχες.
        Μην είσαι εμπαθής...

        • παγωτατζής avatar
          παγωτατζής @ tiramola 16/11/2010 15:53:34

          Και εγώ έτσι χιουμουριστικά το βλέπω...!

  13. tiramola avatar
    tiramola 16/11/2010 15:02:24

    Δυστηχώς από ότι φαίνεται οι Δημοκρατικοί στις ΗΠΑ αλλά και η ευρωπαική σοσιαλδημοκρατία δεν έχουν την δύναμη ή και την διάθεση αναμόρφωσης του χρηματοπιστωτικού συστήματος που είναι η ενσάρκωση του καπιταλισμού της καταστροφής.
    Αν επικρατήσει το κόμμα του τσαγιού στην Αμερική και δεν αλλάξει στάση η νέα σιδηρά κυρία Μέρκελ, κοινώς τη βάψαμε.

  14. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 16/11/2010 15:47:01

    Μόνον οι Γερμανικές τράπεζες κατέχουν 138 δις από το Ιρλανδικό ομολογιακό χρέος. Το σύνολο του Ιρλανδικού χρέους σε Ευρωπαικά πιστωτικά ιδρύματα είναι γύρω στα 700, διπλάσιο από το Ελληνικό. Άχ, τι εμπιστοσύνη δημιούργησε στους πιστωτές το στεγαστικό μπούμ, οι χαμηλοί φορολογικοί συντελεστές, η Dell που έφυγε, η HP που είναι ακόμα εκεί ....
    Είναι πολλά τα λεφτά, τι συζητάμε; Δεν γίνεται να "κουρέψουν" τέτοια χαίτη τίγρεως. h**p://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/0,1518,729322,00.html
    Πρόσθεσε και τα Ελληνικά, Πορτογαλέζικα.
    Κάθονται πάνω σε πολύ ιρλανδικό μπαρούτι εκλεκτής ποιότητας. Ο Πέρσης ίσως έχει δίκιο, η "αναδιάρθρωση" θα έχει μορφή αναχρηματοδότησης, επιμήκυνσης, μείωσης επιτοκίων.

    • παγωτατζής avatar
      παγωτατζής @ Ο Θείος 16/11/2010 15:57:29

      Ο Πέρσης επίσης πρότεινε να αποδεχτούμε την χρεωκοπία μας και επίσης(εμμέσως πλήν σαφώς) να την κάνουμε με ελαφρά πηδηματάκια....
      .....δεν βλέπει αλλη λύση στό άμεσο μέλλον εκτός εάν είμαστε σαδομαζοχιστές λέει...

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ παγωτατζής 16/11/2010 16:06:24

        Άλλο λέει τώρα. Επιμήκυνση χρόνου πληρωμής, ανταλλαγή με άλλα ομόλογα, χαμηλά επιτόκια. Είναι πολλά τα λεφτά για να "την κάνουμε", Έλληνες, Ιρλανδοί και Πορτογάλοι, και να εξαερωθούν.
        Θ' αφήσουμε πίσω μεγάλη (μαύρη) τρύπα.

        • παγωτατζής avatar
          παγωτατζής @ Ο Θείος 16/11/2010 16:11:25

          Τό βλέπει ότι θα γίνει στό τέλος ,και τό φέρνει γλυκά -γλυκά,μήν αναστατωσει τούς Ούννους και τούς εξ΄ανατολών νέους προστάτες τους..
          Τό ώραίο είναι ότι όλοι τό ξέρουν,και ο καθείς περιμένει με τό δάχτυλο στην σκανδάλη...

        • παγωτατζής avatar
          παγωτατζής @ Ο Θείος 16/11/2010 16:14:42

          Ημείς μόνον (ώς Ελληνες εννοώ) ώσάν νεόκοποι Californians τρέχουμε να ανανεώσουμε τήν συνδρομή στό γυμναστήριο τού Μr.Fitness.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Ο Θείος 16/11/2010 16:23:42

          Μάλλον δεν καταλαβαίνεις τα μεγέθη ...
          138 δις είναι μόνον το Ιρλανδικό χρέος σε Γερμανικές τράπεζες. Η Εθνική Τράπεζα ολόκληρη με τις θυγατρικές της σε Ευρώπη και Τουρκία αξίζει στο Χρηματιστήριο 7 δις σήμερα.

          • παγωτατζής avatar
            παγωτατζής @ Ο Θείος 16/11/2010 16:31:35

            Oh! yes Θείο, απόλυτα κατανοητά τα μεγέθη.
            Απλώς η Γερμανία αρνείται να τό αποδεχθεί. Δεν θα χρεωκοπήσει.Θά υποφέρει αλλά θα την διασώσει ό νέος της προστάτης Θείο.
            Για να τηρεί την τάξη στήν αυλή της.
            Μάλον εσύ δεν τό κατάλαβες τό έργο Θείο

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Ο Θείος 16/11/2010 16:37:36

            Την Κίνα εννοείς; Φραγκοφονιάδες είναι! Οι Σκωτσέζοι είναι μπροστά τους σπάταλοι.

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Ο Θείος 16/11/2010 16:48:25

            παγωτατζή, μια απάντηση για παραπάνω.
            Κατά την άποψή μου εντοπίζεται μια διάσταση ανάμεσα στο "θέλω" και στο "είναι".
            Συμφωνώ μ' αυτά που γράφεις. Κι εγώ θέλω ανεξάρτητη εξωτερική, οικονομική και κοινωνική πολιτική.
            Αλλά με το υπήρξαν και το υπάρχον πολιτικό προσωπικό είναι αδύνατη.
            Συνεπώς, η πρότασή μου/σου δεν είναι εφικτή πρόταση. Είναι ευσεβής πόθος.

            Διάβασα εκατοντάδες αναλύσεις για αποχώρηση της Ελλάδας από το Ευρώ κλπ. Αποκόμισα την εντύπωση ότι οι άνθρωποι (που τις έγραφαν) δεν είχαν καμμία σχέση με την υπαρκτή οικονομία. Ή είχαν τζογάρει στην κατάρρευση του Ευρώ.

          • παγωτατζής avatar
            παγωτατζής @ Ο Θείος 16/11/2010 17:46:07

            Oχι φίλε μου, Προφήτη
            όσο ανεύφικτο φάνταζε να βγεί ό Σαμαράς αρχηγός πέρυσι και βγήκε, κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τό ευρώ/δραχμή.
            Δεν είναι επιθυμία μου,ούτε ευσεβής πόθος.Τόλμη είναι.
            Σε περιπτώσεις σαν την δική μας (Ελλάδα)συνήθως ή αλήθεια κρύβεται στην αίρεση,και επιβεβαιώνεται δυστυχώς με καθυστέρηση αργότερα.Καί πληρώνεται με χαμένες γενιές. Nothing is free.
            Στήν πλειοψηφία συμφέρει τό Ευρώκαι οι ζουρλομανδύες τύπου Μάαστριχτ(Γερμανία και συν αυτώ), όχι στην Ελλάδα αυτήν ή οποιαδήποτε άλλη στιγμή.
            Τήν υπαρκτή οικονομία τής ισχυρής χώρας τού Σημίτη τήν θυμάσε;
            Τά μεγέθη είναι ευθέως ανάλογα τών συμφερόντων, εκτός εάν φέρνεις στήν ομήγυρι μία μοναδικότητα αξεπέραστη και ξεχωριστή (Υπάρχει;;)
            Τότε συγχωρείσαι να υστερείς.Αλλως είσαι ό καρπαζοεισπράκτορας και τό παιδι πού κουβαλάει τίς πετσέτες στήν ομάδα.
            Και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ακόμη και άν πληρώνεις δύο μνημόνια.

  15. Προφήτης avatar
    Προφήτης 16/11/2010 16:37:17

    Να κι ένας προφήτης.
    Από το 2006.
    Ιρλανδία : Η αθέατη όψη του «θαύματος»
    http://www.enet.gr/online/online_text?c=114&id=51531704

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.