#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/11/2010 19:57
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Ευρωπη χορεύει χορό του Ζαλόγγου



Στην αρχή ήταν  οι «διεφθαρμένοι», «τεμπέληδες» και «κακομαθημένοι» έλληνες.

«The Greek debt crisis» έγινε παντού πρώτο θέμα!

Από τον καιρό των Ολυμπιακών Αγώνων, τότε που στοιχημάτιζαν ότι δεν θα προλάβουμε, είχαν να ασχοληθούν τόσο αρνητικά με την Ελλάδα.

Βρήκαν την ευκαιρία, οι γνωστοί …φιλέλληνες,   να ανοίξουν τα απύλωτα στόματά τους και ξερνούσαν δηλητήριο και ύβρεις.

Ετσι, προς  γνώσιν και παραδειγματισμό, μας  φόρεσαν το Μνημόνιο.

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα,  έρχονται οι επίτροποι, όπως σήμερα καλή ώρα, μας   ελέγχουν εκ του συστάδην για να δούνε  αν συμμορφωνόμαστε  «προς τας υποδείξεις» και μας κουνούν απειλητικά το δάκτυλο για το μέλλον…

Στη συνέχεια ακολούθησαν οι  άλλοι ατίθασοι, οι  Ιρλανδοί.

Αρχικά προσπάθησαν  να διαμαρτυρηθούν, αλλά στο τέλος ενέδωσαν και αυτοί.

Μετά τι;

«Η Πορτογαλία» λένε, οι αγορές.

Και μετά την Πορτογαλία τι;

Η Ισπανία….

Στο βάθος του ορίζοντα φαίνεται η …Ιταλία!

Οι κυβερνήσεις τους  διαρρηγνύουν  τα ιμάτια τους, αλλά μάταια!

Ποιος τις ακούει;

Αμα σε στοχεύσουν οι αγορές, δεν  έχει σημασία τι λένε οι Κυβερνήσεις.

Είναι προφανές ότι έχει αρχίσει ένας χορός του Ζαλόγγου, που οδηγεί τις ευρωπαϊκές οικονομίες στο γκρεμό,

Είναι το μόνο βέβαιο!

Οσοι  νομίζουν ότι η λύση είναι να τις εντάσσουν σε μηχανισμούς στήριξης  και να τις σώσουν μέσω της εξαθλίωσης των λαών τους, μάλλον  υιοθετούν  την οικονομική πολιτική του ….Καραγκιόζη.  Που για να λύσει τα οικονομικά του προβλήματα προσπάθησε να μάθει  το γάϊδαρό του να μην τρώει! Τα ξέρετε τα αποτελέσματα!



Οι αιτίες του προβλήματος

Κατ’ αρχήν καιρός, επιτέλους, να παραδεχτούν, όλοι αυτοί που μιλούσαν για ελληνικό πρόβλημα, ο κ. Παπανδρέου και η κυβέρνησή του πρώτα –πρώτα, ότι η κρίση μπορεί  να ήρθε πρώτα εδώ (αφού ο κ. Παπανδρέου έκανε ότι μπορούσε), αλλά είναι ένα πρόβλημα που αφορά την ευρωπαϊκή οικονομία στο σύνολό της. Η κρίση της Ελλάδος ήταν σύμπτωμα της Ευρωπαϊκής κρίσης.

Η Ευρώπη θα αποτύχει,  αν δεν συνειδητοποιήσει:

α) τις ρίζες του προβλήματος και

β) ότι το πρόβλημα τους αφορά όλους και κυρίως περισσότερο αυτούς που νομίζουν ότι δεν τους αφορά, δηλαδή τους Γερμανούς.

Και ποιες είναι οι  αιτίες του προβλήματος:

Μετά την επικράτηση του «υπαρκτού  σοσιαλισμού», στην Δύση  οικοδομήθηκε,  ως απάντηση,  ένα κράτος που  δεν μπορούσαμε  να συντηρήσουμε. Ηταν θέμα χρόνου να το βρούμε μπροστά μας. Όλα αυτά τα χρόνια οι κυβερνήσεις αριστερές και  δεξιές, προοδευτικές και  συντηρητικές δημιούργησαν δίκτυα προστασίας, χορήγησαν προνόμια, ανέχθηκαν στρεβλώσεις που επιβάρυναν το κράτος, έμαθαν να ζουν με ελλείμματα . Και το κράτος αντί να βάλει τάξη, συνέχισε να λύνει  τα προβλήματά του μέσω δανεισμού.  Ε, κάποτε πρέπει να πληρώσεις τα δανεικά.
Η  πολυδιαφημισμένη ΟΝΕ  δημιουργήθηκε σε μέρες ευδαιμονίας και δεν είχε προβλέψει μηχανισμούς  διαχείρισης κρίσεων. Με άλλα λόγια δεν ήξεραν πώς να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Για αυτό, όταν έσκασε (όπως έσκασε) η κρίση δανεισμού της Ελλάδος, τους πήρε τόσο καιρό για να αποφασίσουν τι θα κάνουν, αλλά και πάλι δεν τα κατάφεραν, αφού χρειάστηκαν την συνδρομή του ΔΝΤ!
Το τραπεζικό σύστημα τα τελευταία χρόνια αφέθηκε εντελώς αχαλίνωτο να επεκτείνεται, να κερδοσκοπεί και να καταβροχθίζει ότι εύρισκε μπροστά του. Δείτε για παράδειγμα την Ελλάδα. Πόσες τράπεζες έχουμε (για τα μεγέθη της χώρας) και σε πόσες δραστηριότητας έχουν επεκταθεί, αλλότριες προς τις αμιγώς τραπεζικές εργασίες. Νομοτελειακά, αυτή η διαρκής επέκταση πέραν του ότι προεξοφλούσε τη σύγκρουση, παράλληλα αποδυνάμωνε τις τράπεζες γιατί  τις άφηνε εκτεθειμένες  σε πολλαπλούς κινδύνους. Ετσι οι τράπεζες άρχισαν να στραγγαλίζουν εταιρείες, μετά να αλληλοσπαράσσονται  και ύστερα να βάλουν στο στόχαστρο τα κράτη που ήταν ήδη εξαρτημένα από τις τράπεζες  μέσω των κρατικών ομολόγων. Στηρίξαμε τις τράπεζες για να μην καταρρεύσουν οι οικονομίες, αλλά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να καταρρεύσουν οι χώρες που στήριξαν τις τράπεζες!
Ο ρόλος της Γερμανίας. Αναμφίβολα η Γερμανία εκμεταλλεύτηκε την ελληνική κρίση (μπορεί και να την μεγιστοποίησε κιόλας) για να πυροδοτήσει την ανάπτυξη της οικονομίας της λόγω του υποτιμημένου ευρώ.



Μετά την κρίση τι;



Προφανώς δεν είναι λύση να ενταχθούν οι μισές χώρες της ευρωζώνης στο μηχανισμό στήριξης.

Αυτό δεν αποτελεί μόνο ομολογία αποτυχίας της ίδιας της  Ευρώπης να ρυθμίσει τα του οίκου της. Είναι κάτι χειρότερο: ουσιαστικά υπονομεύει για άγνωστο χρονικό διάστημα τις  προσπάθειές ανάκαμψης. Μια  βιώσιμη λύση,  δεν  μπορεί  να  προέλθει μέσα από  την εξαθλίωση της κοινωνίας.

Το είχα γράψει και άλλοτε: αν πάρει φωτιά το αυθαίρετο του γείτονα, δεν μπορείς να αισθάνεσαι σίγουρος για την πολυτελή σου έπαυλη! Ερχεται  η σειρά σου!

Πολύ φοβούμαι  ότι η παρούσα κρίση  δεν αντιμετωπίζεται  με  τα συμβατικά οικονομικά εργαλεία  γιατί υπερβαίνει κατά πολύ και την οικονομία και τα μέχρι σήμερα  διαθέσιμα εργαλεία!

Υπερβαίνει και τις δυνατότητες μιας χώρας γιατί καμιά χώρα δεν  μπορεί να αντιμετωπίσει την κρίση μόνη της.

Αυτή τη στιγμή η Ευρώπη χορεύει στους ρυθμούς των κερδοσκόπων. Εκείνοι επιλέγουν τους στόχους-θύματα και η Ε.Ε. τρέχει για τις πρώτες βοήθειες. Βγαίνει ο κάθε απίθανος  και παριστάνει τον προφήτη των δεινών που  έρχονται.

Στην οικονομία,  όταν επενδύεις στο κακό σενάριο, αυτό και έρχεται γιατί η οικονομία είναι πρώτα απ΄ όλα ψυχολογία. Με αρνητική ψυχολογία, έχεις και αρνητικά αποτελέσματα!

Για πόσο καιρό μπορεί να συνεχιστεί αυτό;

Όχι για πολύ φαντάζομαι!

Αν συνεχιστεί, είναι πιθανό το σύνολο της ευρωζώνης να εισέλθει σε μια βαθιά και παρατεταμένη ύφεση που θα κρατήσει χρόνια. Για μια δεκαετία μιλάνε οι καταστροφολόγοι!

Ε, καιρός για την Ε.Ε. να αναλάβει  μια  πρωτοβουλία ανασύνταξής της.

Αντί να σύρεται από τις εξελίξεις, να τις δρομολογήσει.

Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται μια συμφωνία  σε κεντρικό επίπεδο η οποία θα είναι πολιτική.

Στη λύση που θα προκριθεί πρέπει να συνεισφέρουν και εκείνοι που όλα αυτά τα χρόνια θησαύρισαν από την κρίση. Και εννοώ τις τράπεζες πρωτίστως!

Ποιο θα είναι το αντάλλαγμα;

Η Ε.Κ.Τ  να εγγυηθεί την  ρευστότητα τους για όσο θα διαρκέσει η κρίση.

Ρευστότητα που θα διοχετευτεί στην αγορά για να ξεκινήσει η ανάκαμψη.

Κώστας Ροδινός

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Enzo avatar
    Enzo 23/11/2010 20:10:18

    οι ασθενεις χρειαζονται καινουρια εκτυπωτηρια και μπολικα μελανια.

    • Demetris avatar
      Demetris @ Enzo 23/11/2010 20:14:57

      ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΓΑΠΗΤΕ Enzo,.....ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ.

  2. ΛίγκαΤουΒορρά avatar
    ΛίγκαΤουΒορρά 23/11/2010 20:22:16

    Έχουν άλλοθι... Κατηγοροιοποιούν τις κρίσεις οι αθεόφοβοι...

    Εμείς λόγω διαφθοράς, η Ιρλανδία, εντελώς διαφορετική, λόγω Τραπεζικού Συστήματος, μετέπειτα η Ισπανία, λόγω Βάσκων Αυτονομιστών και η Πορτογαλία λόγω Τσιγγάνων.

  3. βαγόνι avatar
    βαγόνι 23/11/2010 20:31:11

    Από τις αιτίες του προβλήματος που παραθέτεις, στην υπ' αριθ. 1:

    φταίει,στ'αλήθεια,το εύρος των δικτύων κοινωνικής προστασίας-
    η ουσία του κοινωνικού κράτους, η διαφορά της Ευρώπης απ'τους
    Αμερικανούς-ή η εκμετάλλευση του απο εξωγενείς παράγοντες,
    διασύνδεση γιατρών και φαρμακευτικών εταιρειών, λόγου χάρη!
    Αντίθετα στα επικρατούντα ρεύματα, τώρα χρειάζεται περισσότερο
    απο ποτέ, ένας αριστερός και στοχευμένος κευνσιανισμός,που
    προυποθέτει άμεσα την εθνικοποίηση του τραπεζικού συστήματος!
    (και την έξοδο,βεβαίως απο υπερεθνικά νομίσματα)

  4. Orestios avatar
    Orestios 23/11/2010 20:37:12

    Η πολιτική Ένωση είναι ουτοπία.
    Αν ήταν να γίνει θα είχε γίνει και χωρίς την κρίση.
    Τέτοιου είδους επιχείρημα απελευθερώνει τεράστια δυναμική που οδηγεί σε ευθεία σύγκρουση.
    Να είσαι σίγουρος πως οι λαοί θα είχαν ζητήσει ήδη τέτοια Ένωση αν το επιθυμούσαν.
    Όμως δεν έγινε κάτι τέτοιο τόσους αιώνες και δεν φαίνεται να γίνεται στο μέλλον.
    Το όραμα της αιώνιας ειρήνης είναι ανέφικτο.
    Ήδη ζούμε τις συνέπειες μια πολεμικής επιχείρησης επί χάρτου μέχρι να γίνει πραγματική.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Orestios 23/11/2010 21:13:58

      Ορέστιε,
      Μήπως με αφορμή την κρίση, εκχωρούμε όλο και περισσότερες εξουσίες;
      Γιατί σήμερα οι εκπρόσωποι της τρόϊκας μιλούσαν ως αφεντικά που δίνουν οδηγίες και είσαι υποχρεωμένος νας συμμορφωθείς!

      • Orestios avatar
        Orestios @ Κώστας Ροδινός 23/11/2010 21:42:29

        Η πολιτική Ένωση επισημοποιεί αυτές τις συμπεριφορές.
        Ναι, η κρίση είναι ευκαιρία για να χαθεί πλήρως κι όχι ένα κομμάτι Εθνικής Κυριαρχίας.
        Γιατί αυτή νοείται σαν ένα πράγμα και όχι σαν σύνολο κομματιών.
        Είτε υπάρχει, είτε δεν υπάρχει. Τόσο απλά.

  5. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 23/11/2010 20:44:22

    Και δεν ζει ούτε ο Βέρντι, ούτε ο Φελλίνι να διώξουν τους κακούς...

    Επιδρομή είναι, όπως τον Μεσαίωνα... Θα πάρουν ότι θέλουν και θα φύγουν. Όσοι από εμάς δεν φαινόμαστε ή μπορούμε να κρυφτούμε αλλού, θα επιζήσουμε. Συγγνώμη που το κάνω λίγο σαχλό

    • παγωτατζής avatar
      παγωτατζής @ archaeopteryx 23/11/2010 21:01:14

      "Tο σταχυ υποκλινεται στόν άνεμο,και επιβιώνει"....
      Θυμοσοφία εξ΄ανατολών...χρησιμη για χαλεπούς καιρούς

    • παγωτατζής avatar
      παγωτατζής @ archaeopteryx 23/11/2010 21:05:56

      Βέβαια έχουμε και τό "Μολών Λαβέ"..και αυτό αξεπέραστο.

      Τό δύσκολο είναι να ξέρεις πότε και πώς να τα χρησιμοποιείς...

  6. thanos avatar
    thanos 23/11/2010 20:54:27

    Δε νομίζετε κε συγγραφέα ότι ... ξεχάσατε τον ευεργετικό ρόλο που είχαν οι αποκαλούμενες αγορές στην προσφυγή μας στο ΔΝΤ. Με την απαραίτητη συνδρομή της ελληνικής κυβέρνησης.
    Δυστυχώς το παγκόσμιο τραπεζοπιστωτικό σύστημα έτσι όπως είναι δομημένο, μπορεί να τυλίξει σε μια κόλλα χαρτί αδύναμες χώρες και να τις ξετινάξει.
    Για τις δικές μας ευθύνες ως χώρα δε το συζητάμε είναι πολλές και γνωστές, αλλά δε μπορεί μια οικονομία που για 4-5 σερί χρόνια είχε ανάπτυξη 4% (έστω κ στρεβλή) να γίνεται μαύρο πρόβατο.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ thanos 23/11/2010 21:15:04

      Οι ....αγορές απλώς προετοίμασαν το έδαφος.

  7. KARBONAROS avatar
    KARBONAROS 23/11/2010 21:34:15

    N. Kοτζιάς


    1. Κακοί επιχειρηματίες επιθυμούν απολύσεις
    Ο πρόεδρος του ΣΕΒ κήρυξε πόλεμο στη μισθωτή εργασία και στο δημόσιο, ιδιαίτερα στον δημόσιο υπάλληλο. Με ότι τρόπο βρίσκει δηλώνει ότι το ελληνικό δημόσιο παρενοχλεί “το ισχυρό οικονομικό του έργο”. Θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι τα λέει αυτά διότι ετοιμάζει μεγάλες επενδύσεις.


    Προγραμματίζει να εισάγει νέες τεχνολογίες στην ελληνική βιομηχανία και άλλες επιχειρήσεις. Σχεδιάζει να ιδρύσει νέα ερευνητικά κέντρα στήριξης της ανάπτυξης της χώρας. Ότι σε λίγο, όλη η Ευρώπη έκθαμβη θα μελετά τα νέα οργανωτικά και αποτελεσματικά σχήματα διεύθυνσης. Όλοι μας πια, θα μαθαίνουμε από τις βαθιές αναλύσεις του για το διεθνές γίγνεσθαι και του πώς πρέπει να δρα η Ελλάδα.


    Δυστυχώς για τη χώρα η πλειοψηφία των Ελλήνων μεγάλων επιχειρηματιών, με φωτεινές εξαιρέσεις, δεν έχει κανέναν τέτοιο προσανατολισμό. Το μόνο που γνωρίζουν πολλοί από αυτούς είναι να είναι εισοδηματίες στις πιο διαφορετικές παραλλαγές. Για αυτό και ο ΣΕΒ έπαψε να είναι ακόμα και ως όνομα ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων. Αν. μάλιστα, διατηρούσε την παλιά του μορφή, τότε ο σημερινός πρόεδρος του ΣΕΒ δεν θα ήταν ούτε καν μέλος του.


    Πολλοί, ασφαλώς όχι όλοι, κάθε άλλο, Έλληνες επιχειρηματίες ζουν με εισοδήματα και όχι με πραγματική αυθεντική παραγωγική επιχειρηματική δράση. Και, όμως, τολμάνε να κατηγορούν τους Έλληνες εργαζομένους ως αντιπαραγωγικούς. Ορισμένοι από αυτούς στους οποίους αναφέρουμε, ζούνε από τα εισοδήματα που απέκτησαν πουλώντας τις επιχειρήσεις που διέθεταν.


    Υπέσκαψαν την ίδια την παραγωγική βάση της χώρας. Άλλοι πάλι ζούνε ως κρατικοδίαιτοι, από κρατικές προμήθειες και εισοδήματα από τον δημόσιο προϋπολογισμό, αυξάνοντας υπέρμετρα τις δαπάνες του δημοσίου και προσθέτοντας μεγάλους αριθμούς στα ποσοστά του πληθωρισμού. Χωρίς τις «business» με το δημόσιο και τις ευκολίες που αποκτούν, θα ήταν οικονομικά και κοινωνικά ανύπαρκτοι. Κάποιοι άλλοι ζούνε από αεριτζίδικες δραστηριότητες, πιστοί σε αυτή την περίπτωση με την ιστορική παράδοση της εποχής της κατοχής και της χούντας. Αυτοί καταγγέλλουν μέσω των φερέφωνων που διαθέτουν ανθρώπους που τους αντιστέκονται και που κοπιάζουν για μια διαφορετική, αναπτυσσομένη και δημοκρατική Ελλάδα.


    Πολλούς από αυτού του είδους επιχειρηματίες τους είδαμε να εξασφαλίζουν τεράστιες περιουσίες με την ανακατανομή εισοδήματος και ιδιοκτησίας που έγινε μέσα από το ελληνικό χρηματιστήριο. Τέλος, είναι αρκετοί εκείνοι που δεν πληρώνουν φόρους ή, ακόμα, και φοροκλέπτουν μη αποδίδοντας φόρους, με αποτέλεσμα να υποφέρει το ελληνικό κράτος από έσοδα και να έχουν οδηγηθεί τα ελλείμματα εκεί που οδηγήθηκαν.




    2. Ο Βέμπερ και οι εθνικοί ευεργέτες θα ντρέπονταν για αυτούς
    Πολλοί από τους Έλληνες επιχειρηματίες δεν έχουν καμιά σχέση με τον ιδεατό τύπο επιχειρηματία που περιέγραψε ο Βέμπερ: ο σεμνός επιχειρηματίας που επιδιώκει να πετύχει η επιχείρησή του. Να αυξήσει την παραγωγικότητά της. Ο οποίος δεν κάνει παραστάσεις πλούτου, δια του πλούτου και με τον πλούτο που αποκτά. Διότι τον πλούτο τον χρησιμοποιεί προκειμένου να ενισχύσει την επιχείρησή του. Αντίθετα με αυτόν τον ιδεατό τύπο επιχειρηματία, πολλοί Έλληνες επιχειρηματίες αρέσκονται στην επίδειξη πλούτου προς τα έξω. Αναζητούν τα πάρτι δημοσιότητας στη Μύκονο, όπου και εκεί συχνά δεν πληρώνονται φόροι. Ανταγωνίζονται να μπουν στις στήλες των περιοδικών life Style. Επιδεικνύουν τα νέα τους αμάξια και κότερα. Και όλα αυτά τα κάνουν ακόμα και σε περίοδο κρίσης, συχνά προκαλώντας.Πολλοί λίγοι από τους σημερινούς μεγάλους επιχειρηματίες θυμίζουν τους πλούσιους εθνικούς ευεργέτες χάρη στους οποίους εξασφάλισε η Ελλάδα σημαντικές υποδομές και έργα που επιβιώνουν μέσα στον χρόνο. Από το κτήριο Συγγρού που είναι η έδρα του Υπουργείου Εξωτερικών μέχρι το Ζάππειο. Δυστυχώς οι σημερινοί Έλληνες επιχειρηματίες προτιμούν να επιδεικνύουν τον πλούτο τους σε ιδιωτικά αγαθά, παρά να διευκολύνουν την χώρα στις δύσκολες στιγμές. Προτιμούν να φτιάχνουν προσωπικής χρήσης κατασκευές, παρά να προσφέρουν στο δημόσιο καλό και στα δημόσια αγαθά. Και δεν φτάνει μόνο αυτό. Ενώ δεν προσφέρουν αυτά που προσφέρουν επιχειρηματίες άλλων χωρών, καλούν δια στόματος του Προέδρού τους να απολυθούν εργαζόμενοι. Επιθυμούν, με άλλα λόγια να κάνουν κέρδη από την κρίση, εν μέσω κρίσης.






    3. Είναι η πηγή της διαφθοράς
    Στο δημόσιο υπάρχει πράγματι μεγάλη διαφθορά. Αλλά αυτή τη διαφθορά δεν την προκάλεσαν με αλληλορουσφέτια οι δημόσιοι υπάλληλοι μεταξύ τους. Για να υπάρχει στο δημόσιο διαφθορά πρέπει να υπάρχει στον ιδιωτικό τομέα και στις αγορές «επάρκεια διαφθοράς». Να υπάρχει μαύρο χρήμα. Να υπάρχει υπερκέρδος τιμών που καθορίζουν τα καρτέλ. Εξάλλου η κύρια διαφθορά του δημοσίου προέρχεται από τις μεγάλες επιχειρήσεις που δίνουν λίγα ψίχουλα σε αυτούς που διαφθείρουν προκειμένου να κάνουν άνομα υπερκέρδη που καμιά σχέση δεν έχουν με την ποιότητα των προϊόντων τους ή με κανόνες ανταγωνιστικότητας. Ίσα-ίσα που αποτελούν ευθεία παραβίαση αυτών των κανόνων αλλά και της υποτιθέμενης λογικής των αγορών. Και πρέπει να υπογραμμίσω ότι δεν ακούσαμε ποτέ τον ΣΕΒ να καταγγέλλει αυτή τη μεγάλη διαφθορά ή ότι η περαίωση υποσκάπτει κάθε έννοια ανταγωνισμού ανάμεσα σε παραγωγικούς επιχειρηματίες και αεριτζήδες. Κάθε άλλο. Δεν ακούσαμε ακόμα ποτέ ο ΣΕΒ να έδιωξε κάποιο μέλος του για λόγους ηθικής τάξης, ακόμα και ως προς την λεγόμενη ηθική των αγορών.Δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που έβγαλαν στο εξωτερικό τα χρήματα τους επιτείνοντας τα κρισιακά φαινόμενα της Ελληνικής Οικονομίας.


    Περισσότεροι, όμως, είναι εκείνοι που υποφέρουν από την έλλειψη δυνατοτήτων να στηριχθούν σήμερα στις δημόσιες επενδύσεις και σε τραπεζικά δάνεια με λογικούς όρους. Το ερώτημα είναι γιατί ο πρόεδρος του ΣΕΒ δεν τα έβαλε με αυτές τις καταστάσεις; Η απάντηση είναι σαφής: στο ίδιο το εσωτερικό του ΣΕΒ υποχωρούν οι εκπρόσωποι του παραγωγικού κεφαλαίου και έχουν ενισχυθεί εκείνοι που ζουν από το εισόδημα και την δράση στον τομέα των χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων. Εκείνων που ζουν από το τραπεζικό εισόδημα και όχι από την παραγωγική δράση. Και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Τόσο για τον ΣΕΒ, όσο και για τη χώρα συνολικά. Η ήττα του παραγωγικού ελληνικού κεφαλαίου έναντι των τραπεζικών τοκογλύφων και των εισοδηματιών υπέσκαψε τις προοπτικές διεύρυνσης της παραγωγικής βάσης της χώρας. Ακόμα, οι του ΣΕΒ κάνουν ότι περνάνε από το χέρι τους για να μην πετύχουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε αυτό τον τόπο, η ραχοκοκαλιά της επιχειρηματικότητας. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει σήμερα «ούτε καν καπιταλισμός της προκοπής».






    4. Κοίτα ποιος μιλά…
    Εάν συγκρίνει κανείς τους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους άλλων κρατών-μελών της ΕΕ, ιδιαίτερα της ευρωζώνης, τότε θα διαπιστώσει ότι ενώ οι Έλληνες εργαζόμενοι έχουν ποιότητα που βρίσκεται τουλάχιστον στο μέσο ευρωπαϊκό επίπεδο, οι περισσότεροι Έλληνες επιχειρηματίες είναι περισσότερο τριτοκοσμικοί παρά ευρωπαίοι στις επιλογές και στρατηγικές τους.Ας μας πει ο κ.Πρόεδρος του ΣΕΒ ποιες είναι οι παραγωγικές επενδύσεις και η έρευνα που έκαναν τα τελευταία χρόνια τα μέλη του Συνδέσμου.


    Όλοι μας γνωρίζουμε, αλλά πρέπει να το υπενθυμίζουμε: ουσιαστικά καμία. Και αν επενδύθηκαν χρήματα, αυτά επενδύθηκαν σε υπάρχοντα πλούτο και παραγωγική βάση. Δηλαδή, επενδύθηκαν για να αλλάξει ιδιοκτησία ή και απλά προσωρινά χέρια ήδη υπάρχων παραγωγικός πλούτος.Για αυτό επιμένω να λέω ότι τα προβλήματα της Ελλάδας αφορούν και τον τραπεζικό τομέα, και το δημόσιο, και τις αγορές, αλλά πριν από όλα τους Έλληνες μεγαλοεπιχειρηματίες. Οι οποίοι αφού κατάντησαν προβληματικές τις ίδιες τις επιχειρήσεις τους συμβάλανε στην αποδιοργάνωση του ελληνικού κράτους και τώρα θέλουν να πάρουν εκδίκηση απέναντι στους εργαζομένους. να θεμελιακό πρόβλημα της Ελλάδας είναι ότι δεν διαθέτει σε επάρκεια καλούς επιχειρηματίες.


    Δεν διαθέτει σε επάρκεια στην «κορυφή» ανθρώπους με επιχειρηματικό πνεύμα και εγκράτεια. Που σέβονται και κατανοούν πόσα προσφέρουν οι εργαζόμενοι. Αλλά όταν είναι κανείς εισοδηματίας, από πού να γνωρίζει κάτι τέτοιο!Ο ΣΕΒ που ουδέποτε έλαβε μέτρα για να αναβαθμιστεί ουσιαστικά η ποιότητα των Ελλήνων επιχειρηματιών. Ουδέποτε απέβαλλε από τις γραμμές του επιχειρηματίες και επιχειρήσεις που παραβίαζαν την ηθική, τους κανόνες της αγοράς, τις απαιτήσεις της οικονομίας, δεν δικαιούται να ομιλεί. Διότι αποτελεί τον Σύνδεσμο των πρώτων υπεύθυνων για τα κατάντια της χώρας. Κατά τον ΣΕΒ στην Ελλάδα οι καπιταλιστές είναι οι μόνοι ανεύθυνοι για το ότι ο καπιταλισμός δεν λειτουργεί ακόμα και με εκείνους τους στοιχειώδεις κανόνες που συναντάμε στην υπόλοιπη ΕΕ και στις ΗΠΑ. Ορθά λοιπόν ο λαός μας ακούγοντας τις προτροπές του πρώην βιομήχανου για το δημόσιο και τις απολύσεις των εργαζομένων φωνάζει: «Κοίτα ποιος ομιλεί»…

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ KARBONAROS 23/11/2010 22:42:32

      Αλήθεια, αυτός παραμένει ακόμα σύμβουλος του Πρωθυπογού;

    • aristotelis avatar
      aristotelis @ KARBONAROS 24/11/2010 08:49:30

      Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο του κ. Κοτζιά...αποτυπώνε πλήρως την ελληνική πραγματικότητα και ξεγυμνώνει αλήθειες που και ακόμα και πολλοίς από εμάς μέσα στο πνεύμα του φιλευθερισμού που μας διαπνέει αγνοούμε ή λησμονούμε.

  8. A.M. avatar
    A.M. 23/11/2010 21:40:00

    Μην ανησυχείτε!
    «Η μαγική χείρ» θα τα ρυθμίσει όλα χωρίς καμμία παρέμβαση.
    Πού 'σαι μεγάλε Άνταμ Σμίθ να δείς πόσο τα «ρυθμίζει» όλα η μαγική σου χείρα!

    Είμαι πάντως απόλυτα πεπεισμένος ότι μετά από 50 χρόνια δεν θα έχω κανένα οικονομικό πρόβλημα.
    Και σκέφτομαι ότι δεν χρειάζεται να ανησυχώ και πολύ για όσα βλέπω γύρω μου αφού «σύντομα» όλα θα έχουν διευθετηθεί.

    Υγ.
    Συγγνώμη για το ειρωνικό του ύφους μου αλλά με τέτοιο μπάχαλο που επικρατεί στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία έχω ακούσει άπειρες θεωρίες για το πως θα λυθούν τα προβλήματα αλλά καμμία δεν με πείθει.
    Και αυτό που βλέπω να εφαρμόζεται είναι ο νόμος της ζούγκλας.
    Τα μεγαλύτερα «ζώα» - εντός ή εκτός «» - τρώνε τα μικρότερα.
    Αυτό και τίποτε άλλο δεν βλέπω γύρω μου.

  9. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 23/11/2010 21:47:44

    οι παλιές θεωρίες δεν μπορούν να λύσουν τα σημερινά προβλήματα.

    • Orestios avatar
      Orestios @ Κώστας Ροδινός 23/11/2010 22:05:11

      Ο πόλεμος μπορεί?

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Orestios 23/11/2010 22:08:35

        "War is a continuation of politics with other means."
        Κλαούσεβιτς

        • Orestios avatar
          Orestios @ Κώστας Ροδινός 23/11/2010 22:10:55

          "Πόλεμος πάντων πατήρ εστί, πάντων δε βασιλεύς, και τους μεν θεούς έδειξε τους δε ανθρώπους, τους μεν δούλους εποίησε τους δε ελευθέρους"

      • A.M. avatar
        A.M. @ Orestios 23/11/2010 22:34:33

        Αυτή είναι η πανάρχαια θεωρία που λύνει πάντα το οικονομικό πρόβλημα.

    • A.M. avatar
      A.M. @ Κώστας Ροδινός 23/11/2010 22:30:24

      Οϋτε και οι νέες, προφανώς.
      Εκτός και αν θεωρούμε λύση του οικονομικού προβλήματος του πλανήτη το τύπωμα χαρτονομισμάτων χωρίς κανέναν αντίκρυσμα.
      Μόνο που αυτό δεν είναι θεωρία ούτε λύση, είναι απάτη.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ A.M. 23/11/2010 22:40:59

        Α.Μ.
        νέες θεωρίες, απ' οτι είμαι σε θέση να γνωρίζω δεν έχουν διατυπωθεί ακόμα.

        • A.M. avatar
          A.M. @ Κώστας Ροδινός 23/11/2010 23:01:44

          Αν οι παλαιές θεωρίες δεν λύνουν το οικονομικό πρόβλημα
          και νέες θεωρίες δεν έχουν διατυπωθεί ακόμα
          τότε απλά το πρόβλημα δεν λύνεται.
          Θα συνεχίσει να υφίσταται μέχρι να βρεθεί μία νέα θεωρία που θα το λύσει
          ή θα λυθεί με κάποια απ τις πολλές παλαιές θεωρίες.

        • Orestios avatar
          Orestios @ Κώστας Ροδινός 23/11/2010 23:58:12

          Κώστα διαφωνώ.
          Η κατάσταση αυτή δεν είναι πρωτόγνωρη στην ιστορία.
          Είναι πρωτόγνωρη σε εμάς.
          Όμως επειδή το σύστημα βασίζεται σε συγκεκριμένες αρχές, όπως και η ζωή άλλωστε σε αυτή τη γη, αυτές θα εφαρμοστούν.
          Άλλοι το λένε εξισορρόπηση, άλλοι νέμεση.
          Πιθανόν να υπάρχουν και άλλα ονόματα.
          Ο κύκλος κλείνει και θα αρχίσει ένας άλλος.

  10. ανέστης avatar
    ανέστης 23/11/2010 21:58:02

    Μήπως απλά το πρόβλημα είναι η χρεοκοπία του καπιταλιστικού μοντέλου οικονομίας που ακολουθεί πλέον όλος ο πλανήτης . Η θεοποίηση του κέρδους και το ατέρμονο κυνήγι του θα μας οδηγούσαν κάποια στιγμή στο μοιραίο . Η απάντηση σίγουρα δεν είναι να ξαναφέρουμε τον κομμουνισμό όπως εφαρμόστηκε στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλογκ αλλά ίσως μιά στροφή απο τις αγορές , τα χρηματιστήρια , τις τράπεζες , τα ακριβά αυτοκίνητα , τις βίλες , την χλιδή , και το κυνήγι του " αμερικανικού " ονείρου σε άλλες αξίες και ιδεώδη και σε μιά προσπάθεια αυτογνωσίας να βοηθούσαν

  11. neotera avatar
    neotera 23/11/2010 22:02:00

    Τούτη είναι μια κρίση που προήλθε από την αυθαιρεσία και τη χειραγώγηση του λαού. Η επίλυσή της μπορεί να προέλθει μόνο από την ανάπτυξη της πολιτικής δημοκρατίας. Δεν πρέπει να ξαναέχουν οι ισχυροί τέτοια δικαιώματα γιατί με όρους δικαιωμάτων και κοινωνικού ελεγχου θα τεθούν άμα τεθούν τα ζητήματα επι της ουσίας. Αλλιώς βαδίζουμε με μαθηματική ακρίβεια σε μεγάλο πόλεμο και βαθειά σκοτάδια με τη βοήθεια της ανάπτυξης της τεχνολογίας.

    • A.M. avatar
      A.M. @ neotera 23/11/2010 22:25:57

      Καλά, «αναμείνατε στο ακουστικό σας» σε ότι αφορά στα περί «πολιτικής δημοκρατίας»
      «Ο μεγάλος πόλεμος» είναι η ΜΟΝΗ λύση που εγώ βλέπω να λύνει όλα τα προβλήματα με την μία.
      Για να δημιουργηθεί κάτι νέο πρέπει να καταστραφεί ολοσχερώς το παλαιό.
      Και το μόνο μέσον για να διαλυθούν τα πάντα από μια - ούτως ή άλλως και αποδεδειγμένα - άρρωστη και σάπια κατάσταση είναι ο πόλεμος.

      Και πιστεύω πως αυτό θα συμβεί.
      Και μετά ότι επιβιώσει απ τον πόλεμο - Θεός οίδε αν θα μείνει κάτι και τι θα είναι αυτό με τόσα όπλα που υπάρχουν στον πλανήτη - θα δημιουργήσει κάτι εντελώς νέο που κανένας δεν μπορεί σήμερα να προβλέψει γιατί κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει την επόμενη μέρα ενός παγκόσμιου πολέμου.

      Και η ιστορία δείχνει ότι στο τέλος πάντα ο πόλεμος λύνει τα όποια άλυτα προβλήματα.

  12. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 23/11/2010 22:21:44

    Αγαπητέ Ροδινέ,
    συμφωνώ ότι οι θεωρίες είναι ακατάλληλες για να δώσουν λύση σε σημερινά προβλήματα, αλλά όχι λόγω χρόνου, όσο γιατί αντιμετωπίζουν το πρωτόγνωρο περιβάλλον χωρών χωρίς οικονομικά μεταξύ τους σύνορα και με κοινό νόμισμα, αλλά χωρίς κοινή ("ομοσπονδιακή") οικονομία. ΚΑΝΕΝΑ κλασσικό σύγγραμμα δεν το έχει προβλέψει.
    Πάντως, δεν νομίζω ότι οι Γερμανοί επιδιώκουν να "χαμηλώσουν" το Ευρώ. Αν το ήθελαν κι αυτοί, ποιός δεν θα συμφωνούσε; Αλλά αυτοί στοχεύουν να καταστήσουν το Ευρώ ΤΟ παγκόσμιο Αποθεματικό Νόμισμα, εκτοπίζοντας το δολλάριο. Τότε, πραγματικά, θα κερδίσουν οι Ευρούχοι, αφού θα μπορούν να κόψουν σταδιακά πολλαπλάσιο "χαρτί" χωρίς να χάνει το Ευρώ την αξία του, αφού το χαρτί θα κρύβεται στα σεντούκια των αποταμιευτών! Κάποιοι εκτιμούν ότι. αυτή τη στιγμή, το Δολλάριο κυκλοφορεί σε πενταπλάσιους του αντικρύσματός του αριθμούς.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΠΗΛΕΑΣ 23/11/2010 22:25:36

      Γειά σου Πηλέα,

      Εχεις δίκιο σ' αυτά που γράφεις.
      Απλώς επεσήμανα οτι στην αρχή η Γερμανία χρειαζόταν ένα πιό αδύναμο ευρώ για να διεκολυνθεί η ανάκαμψη της,

  13. undercover gpr avatar
    undercover gpr 23/11/2010 22:29:17

    Γιατί δεν αγγίζεται από καμμία ανάλυση το αμερικανικό βατερλό του 08' που ουσιαστικά είναι και η πηγή όλων των μετέπειτα εξελίξεων ?Τα ελείματα που προέκυψαν στην ΑνγκλοΑιρις από που προήλθαν οεο?

    Καλός είναι ο ευρωσκεπτικισμός αλλά αν συνδυάζεται με απόκρυψη των καταρχήν υπαίτιων της παγκόσμιας κρίσης κάτι αρχίζει να μυρίζει άσχημα...

  14. Ermippos avatar
    Ermippos 23/11/2010 22:40:55

    κ. Ροδινέ, υπάρχει ένας σοβαρός κίνδυνος. Να ενοχοποιήσουμε για όλα το "σύστημα" και να ξεχάσουμε τις αδυναμίες και τις κακοδαιμονίες μας που, αν τελικά το κακό "σύστημα" υπάρχει, είναι αυτές που του άνοιξαν διάπλατα τις πόρτες και του έστρωσαν χαλιά για να περάσει. Επιπλέον το γεγονός ότι υπάρχουν και άλλοι που βρίσκονται στην ίδια θέση με εμάς δεν αποτελεί ούτε δικαιολογία για να παραβλέψουμε τα δικά μας λάθη ούτε πρέπει να μας κάνει να προχωράμε σε εύκολες γενικεύσεις.

    Μπορεί να βρισκόμαστε μπροστά σε πολλές φούσκες που σκάνε ταυτόχρονα αλλά θα ήταν λάθος να τις θεωρήσουμε όλες ίδιες και να βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα που θα μας οδηγήσουν σε λανθασμένες απόπειρες λύσης. Κάθε αναξιοπαθών, από όλους όσοι τελευταία μαζεύονται στις αυλές των ισχυρών για βοήθεια, έχει πίσω του την δική του φούσκα με τα δικά της μοναδικά χαρακτηριστικά. Αν είναι κάτι κοινό που τα "γουρούνια" μοιράζονται μεταξύ τους είναι όχι ο τρόπος που τα οδήγησε στην καταστροφή αλλά η φενάκη που μοιράστηκαν ότι μπορούν σε μια 10ετία να προσεγγίσουν, πουλώντας και αγοράζοντας αέρα, το επίπεδο ζωής των ισχυρότερων κοινωνιών του πλανήτη. Από εκεί και πέρα, πιστεύοντας στο όνειρο που αποδείχθηκε τελικά ουτοπία, μια και τίποτε δεν γεννάται εκ του μηδενός, το κάθε γουρούνι ακολούθησε τον δικό του δρόμο επιχειρώντας να συνθέσει χρυσό από τα μόρια του αέρα. Η σιγουριά για την επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη ώστε τελικά το υποτιθέμενο προϊόν της αλχημείας καταναλώθηκε με μορφή δανεικών πριν από την κατασκευή του.

    Ένα άλλο μεγάλο λάθος είναι η συνωμοσιολογική θεώρηση των πραγμάτων. Δεν υπάρχει εγκέφαλος στον κόσμο ο οποίος είναι σε θέση να καταρτίσει τόσο περίπλοκα σχέδια και να τα εφαρμόσει μέσα σε ένα τόσο ευμετάβλητο περιβάλλον. Είμαστε αφημένοι εδώ και χρόνια στις δυνάμεις του χάους και σήμερα το πληρώνουμε. Δημιουργήσαμε ένα σύστημα ευαίσθητο στις αρχικές συνθήκες το οποίο δεν είναι ελέγξιμο. Μην αμφιβάλλετε καθόλου ότι εάν οι κυβερνήσεις ήξεραν ποιος είναι ο εχθρός θα τον είχαν ήδη στοχεύσει και θα τον είχαν εξουδετερώσει. Η κρατικές υποστάσεις είναι εξ ορισμού πανίσχυρες και ανίκητες. Απλά τα κράτη δεν γνωρίζουν πλέον ποιος είναι ο εχθρός, επειδή παραιτούμενα από τον ρυθμιστικό τους ρόλο απελευθέρωσαν δυνάμεις διάσπαρτες και ανέλεγκτες. Η κ. Μέρκελ είναι μια φοβισμένη μεσόκοπη κυρία που, όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι της, τα έχει χαμένα και προσπαθεί να προβλέψει και να προλάβει το μέλλον γυρεύοντας εναγωνίως συμβουλές από εξ ίσου αμήχανους σοφούς και ειδικούς.

    Και τέλος, πολύ σύντομα, καθόμαστε και συζητάμε εάν είναι δυνατόν να υπάρξει κοινό νόμισμα χωρίς κοινή οικονομική πολιτική και προσπαθούμε να μαζέψουμε το τέρας που δημιουργήσαμε την στιγμή που έχουμε από πολλού ανυποψίαστα δεχθεί ότι μπορεί να υπάρξει ελεύθερο διεθνές εμπόριο (σε αυτήν την κλίμακα που έχει αναπτυχθεί σήμερα) με κλειδωμένες ισοτιμίες οικονομιών, που διεκδικούν ελευθερία κινήσεων στο διεθνές επίπεδο ενώ ταυτόχρονα ρυθμίζουν με σιδηρά κομμουνιστική πυγμή τα εσωτερικά τους ζητήματα, από τα οποία εξαρτάται πρωτίστως η δύναμη τους στο εξωτερικό. Ότι μπορούν να υπάρξουν ελεύθερες και δίκαιες συναλλαγές, που δεν θα οδηγήσουν σε αδιέξοδα, μεταξύ κρατών που οι πολίτες τους απολαμβάνουν ως αυτονόητα πλείστα όσα δικαιώματα και κρατών που διαχειρίζονται ως πολυεθνικές επιχειρήσεις αυθαίρετα την ζωή και την εργασία σύγχρονων σκλάβων.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Ermippos 23/11/2010 22:52:52

      Ermippe,
      Δεν θα μπορουσα να συμφωνήσω μαζι σου περισσότερο.

    • Orestios avatar
      Orestios @ Ermippos 24/11/2010 00:02:04

      Επαναλαμβανόμενες όσο και αλληλοσυγκρουόμενες διαπιστώσεις

      • Ελεύθερος avatar
        Ελεύθερος @ Orestios 24/11/2010 15:00:59

        Και μαλιστα από αντι-Σαμαρικούς όπως ο έρμος ο Έρμιππος.

        • Ermippos avatar
          Ermippos @ Ελεύθερος 24/11/2010 20:51:50

          Δυστυχώς, ο αντισαμαρισμός οδηγεί σε μόνιμες πλάνες. Είναι κάτι σαν αρρώστια του μυαλού. Τι τυχεροί που είστε!

  15. john M avatar
    john M 23/11/2010 23:13:35

    Δεν θα πρεπει να σκοτωσουμε τοσο ευκολα το ευρωπαικο μας οραμα..Λυση ειναι
    1. Προστασια της Ευρωπης με δασμους στα ξενα προιοντα (Κινας, Ινδιας κτλ) που σημαινει προστασια των εισοδηματων και των θεσεων εργασιας.Η Ευρωπη ειναι αρκετα μεγαλη και αυτοδυναμη σε πορους και εμψυχο υλικο.
    2.Κοινος φορολογικος συντελεστης παντου και σε καθε οικονομικη δραστηριοτητα στην παλια Ευρωπη των δωδεκα πχ 30% μαξιμουμ και 15% στα νεα μελη για 10 χρονια για βοηθεια οπως και κοινο διχτυ ασφαλειας
    3. Πληρης απαγορευση συναλλαγων με offshore εντος Ευρωπης.Αρκετα ο διαχωρισμος ηλιθιων που πληρωνουν 40%50& η και πολυ παραπανω οπως εδω αυτη την περιοδο με ΦΜΑΠ σε απροσοδα ακινητα και πονηρων που δεν πληρωνουν τιποτα η πληρωνουν 3% εως 10% φορο πχ ναυτiλια και εξωχωριες.

    Αυτος ειναι ο δρομος κυριοι της Ευρωπης και τοτε ολοι θα ειμαστε μαζι σας..Ειδαλως ο κανιβαλισμος ειναι μπροστα μας.
    Οι μεγαλοι ηγετες εδω φαινονται κυρια Μερκελ και κυριε Σαρκοζι

  16. ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ avatar
    ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ 23/11/2010 23:25:05

    Kοντευουμε να κλεισουμε το δευτερο χρονο της οικονομικης κρισης και για πρωτη φορα ενα αρθρο κανει επιτελους μια ρεαλιστικη προσεγγιση στα αιτια της κρισης.Συγχαρητηρια κ Ροδινε.

  17. Διοτίμα avatar
    Διοτίμα 23/11/2010 23:37:12

    @ Ermippos
    «Να ενοχοποιήσουμε για όλα το “σύστημα” και να ξεχάσουμε τις αδυναμίες και τις κακοδαιμονίες μας… δεν αποτελεί δικαιολογία για να παραβλέψουμε τα δικά μας λάθη».
    Ποιά καί τίνος ἀκριβῶς λάθη ἐννοεῖς. Ἄν ἐννοεῖς τά λάθη τῶν πολιτικῶν μας ἔχει καλῶς. Ἄν ὅμως ἐννοεῖς τά δικά μας ἀτομικά ἤ καί συλλογικά λάθη, ποιά εἶναι αὐτά ἀκριβῶς; Ἐπειδή, τελευταῖα, βλέπω ὅτι μερικοί (δέν λέω σώνει καί καλά ἐσύ) μᾶς προτρέπουν σέ αὐτομαστίγωση (καί ἄρα ἐλάφρυνση τῶν ἐγκληματικῶν λαθῶν τῶν πολιτικῶν μας «ἀνδρῶν, μέ τό φόρτωμά τους στίς δικές μας πλάτες), θέλω νά τούς εἰπῶ τά ἑξῆς:
    Πρῶτον, κάτι εἰδικό. Ποιός δημόσιος λειτουργός προστάτεψε ἐμένα ὅταν μέ ἐγγύηση τόν μισθό μου, μοῦ ἔδωσαν μέ πάσα εὐκολία δάνειο νά πάρω ἕνα σπίτι (ἤ σέ κάποιον ἄλλο νά πάει διακοπές, ἤ τό χειρότερο νά ἀγοράσει μετοχές!); Γιατί δέν μέ προειδοποίησαν ὅτι μπορεῖ νά συμβοῦν ὅλα ὅσα ἐν συνέχειᾳ συνέβησαν; Ἤ νά μή μοῦ τό δώσουν καθόλου! Δέν χάθηκε ὁ κόσμος, θά μέναμε στό ἐνοίκιο (ἄλλωστε ἐπιβαρυμένο ἐνοίκιο κατάντησε ἡ μηνιαία δόση)…
    Καί δεύτερον, γενικότερο. Ἀκοῦστε, ὅσοι φίλοι της «συμμαχίας τῶν προθύμων». Ἀπό ἀρχαιοτάτων χρόνων, οἱ πολλοί, ἐπειδή κατά βάθος (ὡς «σοφός λαός») γνωρίζουμε ὅτι μπορεῖ νά τρελαθοῦμε καί νά κάνουμε ὅ,τι γουστάρουμε ἀτομικά ἤ συλλογικά, ἔχουμε ἐφεύρει τό ἑξῆς ἁπλό (τό περίφημο «πολιτικό φαινόμενο»): κάθε τόσο (σήμερα, περίπου κάθε τέσσερα χρόνια) ἐκχωροῦμε τήν προσωπική μας εὐθύνη ἐπί ἁδρᾷ πληρωμῇ σέ κάποιους ὀλίγους, γιά νά μᾶς προσέχουν… Τόσο ἁπλά. Ἐν προκειμένῳ, ἄν δέν ἔκαναν καλά τή δουλειά τους, ὀφείλουμε νά τούς ζητήσουμε τόν λόγο καί ἄν χρειαστεῖ νά τούς πάρουμε τό κεφάλι. Δέν ἀρνοῦμαι ὅτι ὑπάρχει προσωπική εὐθύνη, ἀλλά, σᾶς ρωτῶ, πρῶτον πώς τήν ἀποκτᾶ κανείς, καί δεύτερον ποιός νομιμοποιεῖται νά τήν ἐπικαλεστεῖ.

    • Ermippos avatar
      Ermippos @ Διοτίμα 24/11/2010 01:59:17

      Εννοώ τα λάθη της χώρας. Το πως αυτά επιμερίζονται στους πολίτες και το πολιτικό κατεστημένο είναι μια μεγάλη συζήτηση που ξεφεύγει από το πλαίσιο της συγκεκριμένης ανάρτησης. Αν θέλεις την άποψη μου, πρόχειρα μόνο μπορώ να πω ότι χωρίς οι πολίτες να είναι τελείως ανεύθυνοι το έγκλημα θα πρέπει να χρεωθεί κατά κύριο λόγο στους πολιτικούς. Το "μαζί τα φάγαμε" του τρισαθλίου Πάγκαλου μπορεί να ισχύει ως έναν βαθμό ποσοτικά αλλά δεν είναι αρκετό για να θεμελιώσει ίσης έκτασης ενοχή και στα δύο μέρη. Διότι το ένα, αυτό των πολιτικών, κατείχε την κρατική εξουσία και αποφάσιζε εκτός νόμου την μοιρασιά, ενώ το άλλο αντιδρούσε μόνον παθητικά και απόλυτα εξαρτημένα, πολλές φορές μάλιστα και με στάθμιση διλημμάτων επιβίωσης, που ετίθεντο υπόγεια και εκβιαστικά.

  18. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 23/11/2010 23:46:11

    Συμφωνώ με τον Έρμιππο. Αφήσαμε να ανοίξει το κουτί της Πανδώρας, όταν οι αγκυλώσεις του Κευνσιανού μεταπολέμου μας οδήγησαν πάλι στην λατρεία του Ρικάρντο και του Μάλθους, με τρισχειρότερα αποτελέσματα.
    Εκεί βρίσκεται και η απάντηση που ζητάει ο undercover. Γιατί και η κρίση των τραπεζικών ιδρυμάτων, που λάβωσε την Αμερική, μια "γρήγορη αρπαχτή" κολοσσαίων διαστάσεων ήταν, που οργάνωσαν μερικές, μάλλον, Τράπεζες και παρέσυραν και άλλες στην εξέλιξη. Σκεφτείτε τα ακόλουθα:
    Ας πούμε ότι είμαι Αμερικάνος τραπεζίτης το 2000 και η τράπεζά μου αποτιμάται στο ένα εκατομ. Γοητευμένος από την ευκολία μεταφοράς κεφαλαίων στην παγκοσμιοποιημένη υφήλιο και βαθύς γνώστης τωνΧρηματιστηρίων, δίνω εντολή προς κάθε υφιστάμενο να εγκρίνονται δάνεια προς κάθε αιτούντα, ακόμα και τον πιό επισφαλή, και μάλιστα με μεγάλη περίοδο χάριτος, αλλά και παχύ επιτόκιο. Μαθαίνουν ότι χαρίζουμε και πλακώνουνε και οι γύφτοι! Αδιάφορο! Ο κύκλος εργασιών της απογειώνεται κυριολεκτικά, οι περίοδοι χάριτος καλύπτουν το ποιόν των δανειοληπτών μου και οι μετοχές μου δεκαπλασιάζονται! Όταν οι λογιστές μου με πληροφορούν ότι άρχισαν να φουσκώνουν οι επισφάλειες πουλάω και τις τελευταίες και ασφαλίζω τα κέρδη. Οι μισές έχουν πάει εκτός ΗΠΑ. Όταν σκάει το κανόνι, εγώ έχω 10 εκατομ, οι Αμερικάνοι έχουν ζημιά 5 εκατομ. και οι ξένοι (με μεγάλο μερίδιο οι Ισλανδοί, οι Βρετανοί και οι Ιρλανδοί) άλλα πέντε. Οι ΗΠΑ κλονίζονται, αλλά κάποιοι γιάπηδες είναι πλέον βαθύπλουτοι. Σχεδόν όλες οι οικονομίες του κόσμου ζητάνε δάνεια και τα βρίσκουν, από εμένα που τα "μεθόδευσα"! (Δεν σας κάνει εντύπωση ότι, ΟΛΟΙ ζητούσαν δάνεια και ΟΛΟΙ τα εύρισκαν, αλλά "τσιμπημένα"; Που, στην ευχή, βρέθηκαν αυτά τα λεφτά;). Τώρα, στην πορεία, μοιράστηκα το κόλπο και με άλλους και φάγαμε όλοι μαζί.
    Ενδιαφέρον συμπέρασμα: Μακροπρόθεσμα, η Αμερικάνικη οικονομία βγαίνει κερδισμένη. Γιατί όλα τα πραγματικά κεφάλαια που κίνησα είναι εκεί (τα σπίτια, τα μεροκάματα, τα λεφτά που έχασαν τόσοι στις μετοχές μου και τα έχω εγώ). Και μαζί με αυτά και τα πέντε εκατομ. που "εισήγαγα" από τα κορόϊδα του εξωτερικού. Long Live America! Απλά η Αμερική είναι φτωχότερη και οι (μερικοί) Αμερικάνοι πλουσιότεροι. Η Ευρώπη έχασε, αγοράζοντας Αμερικάνικη Φούσκα. Και αυτό θα γίνει πασιφανές όταν η ύφεση του Χρηματιστηρίου της Ν.Υόρκης πάψει.

  19. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 23/11/2010 23:50:03

    H συνθηκη του Μααστριχτ απο την πρωτη στιγμη ηταν αποτελεσμα συμβιβασμων και ειχε δομικες αδυναμιες που φανηκαν τωρα.Πολυ απλα δεν ειναι δυνατον ισχυρες οικονομιες να δεχθουν να επιδοτουν ασθενεις συνεχως απο τη στιγμη που δεν υπαρχει ενιαια εθνικη συνειδηση.
    Απο την εξελιξη της κρισης θα εξαρτηθουν και οι λυσεις που θα δοθουν.
    Αν η κριση περιορισθει στους δυο και τη Πορτογαλια θα κινηθουμε με μηχανισμους και ελεγχομενη χρεωκοπια αργοτερα.Αν φθασουμε σε μεγαλες χωρες και ιδιως Ιταλια τα παντα θα αλλαξουν.
    Θυμαμαι την εποχη της ΟΝΕ την δυσθυμια των Γερμανων για την Ιταλια.
    Απο τη μια μερια φοβουνταν πολυ οτι θα χρειασθει καποια μερα να σωσουν μια μεγαλη χωρα με 120% χρεος/ΑΕΠ και απο την αλλη φοβουνταν οτι αν μεινει εξω απο το ευρω μια υποτιμημενη λιρεττα θα εκανε ζημια στη γερμανικη βιομηχανια καθως οι Ιταλοι εχουν και δικη τους βιομηχανια.
    Ετσι τελικα την εβαλαν μεσα και το μεγαλο χρεος της και τα στατιστικα κολπα ηταν το αλλοθι για να μπουν και αλλοι -π.χ. αφου μπηκε η Ιταλια γιατι οχι η Ελλαδα.
    Δεν ξερω αν το συστημα θα αντεξει μια κριση της Ισπανιας αλλα σιγουρα δεν θα αντεξει ιταλικη κριση.Τοτε οι Γερμανοι πρεπει να αποφασισουν ειτε διαλυση της ΕΕ ειτε μια μορφη ενοποιησης.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ψυχραιμια 24/11/2010 00:03:20

      Το πακέτο των 700 δις περιλαμβάνει και την Ισπανία, αλλά μέχρι εκεί.
      Αν η κρίση φτάσει στην Ιταλία, κανένα πακέτο δεν θα επαρκεί!

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Κώστας Ροδινός 24/11/2010 00:18:18

        Ειμαι σιγουρος οτι εκει γινεται η μητερα ολων των στατιστικων κολπων απο το Μπερλουσκονι με συμφωνη γνωμη ΕΕ και Μερκελ για να μην ανοιξουν οι ασκοι του Αιολου.
        Επισημως το χρεος ειναι στο 115% του ΑΕΠ και το ελλεμμα του 2009 ηταν 6%,δηλαδη "καραμανλικο" νουμερο.
        Ετσι και εβγαινε οτι το ελλειμμα του 2009 πλησιαζε το 10% θα ηταν δυσκολα τα πραγματα.Βεβαια εγω πιστευω οτι και η Ελλαδα θα μπορουσε να ξεφυγει με αλλους χειρισμους αλλα αυτο το εχουμε συζητησει πολλες φορες.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ψυχραιμια 24/11/2010 12:37:30

      "καθως οι Ιταλοι εχουν και δικη τους βιομηχανια"

      δεν απαλλάσω τους Ελληνες βιομηχάνους για την αποτυχία τους, αλλά όποιον κι αν πιάσεις, θα σκιαγραφήσεις τον ρόλο του κράτους, πρωτα της ΕΡΕ σε αντίδραση πίεσης από "αριστερούς" της εργατικής τάξης και φυσικά τον μεγαλειώδη Αντρέα. Το 1980 η ελληνική βιομηχανία είχε πεθάνει. Το 1990 πέθανε και η αγροτική παραγωγή. Η χρηματοδότηση των θανάτων από την ΕΟΚ. Ιδεολογικό υπάβαθρο η αριστερίζουσα εκδοχή καλύτερης ζωής με δανεικά και other people's money.

      Εθνική ενοποίηση; Τι θα κάνουμε αλλαξοκωλιές ή θα μας παντρέψουν με Πολωνούς;

  20. Διοτίμα avatar
    Διοτίμα 24/11/2010 00:12:53

    Φυσικά καί δέν μποροῦμε νά ἀρνηθοῦμε τήν «διεθνῆ» ἤ «εὐρωπαϊκή πραγματικότητα». Καί καλά κάνουν ὅσοι μποροῦν καί συμβάλλουν στήν γενικότερη συζήτηση. Προσέχτε, ὅμως, τί κατάφερε ἡ ἀνηλεής προπαγάνδα τῶν ἀποδεκτῶν τοῦ μνημονίου (καί τοῦ συναφοῦς δανείου, βεβαίως!) στήν χώρα μας, μαζί μέ τό «νικηφόρο» ἀποτέλεσμα τῶν πρόσφατων περιφερειακῶν ἐκλογῶν. Νά μεταφερθεῖ ἡ συζήτηση ἀπό τό ἐσωτερικό πεδίο στό διεθνές! Ὅπου, βεβαίως, τώρα ἀνακαλύψαμε ὅτι ὑπάρχει διεθνής οἰκονομική κρίση, ἀποδεχόμενοι τόν ἀνεκδιήγητο κυβερνήτη μας ὡς διεθνῆ παίκτη! Μιλοῦσα σήμερα μέ δυό φίλους «πασόκους», νοήμονες κατά τά ἄλλα ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι ὡστόσο δέν μποροῦν νά παραδεχθοῦν ὅτι ἡ περίφημη «διαχειριστική ἱκανότητα» τοῦ κόμματός τους πάει περίπατο… Καί ξέρετε πλέον τί περιμένουν, μέ ἀγωνία, προκειμένου νά ἁπαλύνουν τίς κραυγαλαῖες εὐθύνες τῆς κυβέρνησής τους τόν τελευταῖο χρόνο; Πότε θά καταρρεύσουν οἱ οἰκονομίες ὄλου τοῦ κόσμου! Παραφροσύνη…

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Διοτίμα 24/11/2010 00:15:41

      Το γάρ πολύ της θλίψεως...

  21. firiki2010.wordpress.com avatar
    firiki2010.wordpress.com 24/11/2010 00:20:58

    Με τόσες καταστροφολογικές προβλέψεις (και βεβαίως όχι πάντα άδολες) που λειτουργούν όπως επισημαίνει η ανάρτηση σαν αυτοεπιβεβαιούμενη προφητεία δικαιούμαι κι εγώ-έστω ως άσχετος - να κάνω μια "προφητεία" αισιόδοξη: Από το "μπάχαλο" η Ευρώπη θα βγει σίγουρα διαφορετική. Με ενισχυμένες τις "Βρυξέλλες" και τις εθνικές οικονομίες υπό στενότερο έλεγχο και λιγότερες ευκαιρίες για κονόμα "πουλώντας και αγοράζοντας αέρα" όπως γράφει ο Ερμιππος Η κρίση θα γίνει αφορμή για "εμβάθυνση" της ενοποίησης. Ισως αρχίσουμε να κουβεντιάζουμε σοβαρά και για θέματα πολιτικής ενοποίησης. (Για να μην γινόμαστε πολύ αισιόδοξοι , τα παραπάνω θα συμβούν όχι άκοπα και όχι χωρίς κλυδωνισμούς). Oσο για εμάς εδώ στη... Δανία του Νότου μέσα από επιμηκύνσεις και διευκολύνσεις διαφόρων ειδών θα έχουμε την ευκαιρία να γλιτώσουμε τα χειρότερα πληρώνοντας βέβαια ακριβότερα απ΄ ό,τι θα έπρεπε και θα μπορούσαμε

    Κώστα Ροδινέ , μια ακόμα εξαιρετική ανάρτηση που την ακολούθησαν και μερικά πολύ διεισδυτικά σχόλια (μικρή απογοήτευση ότι έπεσα στην ανάρτηση σου την ώρα που προετοίμαζα post με ανάλογο θέμα -συμπίπτουμε πλέον ΚΑΙ στο timing)

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ firiki2010.wordpress.com 24/11/2010 00:27:37

      Firiki,

      Είναι αλήθεια οτι αυτό το άρθρο το σκεφτόμουνα καιρό, αλλά πλέον τα πράγματα γίνονται τόσο αποκαλυπτικά, που δύσκολα μπορεί κανένας να τα αγνοήσει.

      Για να είμαι ειλικρινής δεν είμαι εντελώς απαισιόδοξος για την τελική εκβαση των πραγμάτων.

      Με άλλες ηγεσίας σε Ελλάδα και Ευρώπη, θα μπορούσαμε όλοι να ελπίζουμε περισσότερο.

  22. george_T avatar
    george_T 24/11/2010 00:33:31

    Εγώ πάντως διαφωνώ ότι αιτία της κρίσης είναι το αδηφάγο κοινωνικό κράτος που δημιουργεί συνεχώς ελλείμματα. Αν συνέβαινε αυτό, τότε πως είναι δυνατό οι σκανδιναβικές χώρες (Σουηδία, Φιλανδία, Νορβηγία) αλλά και λοιπές χώρες του Ευρωπαϊκού Βορρά με βασικό εκπρόσωπο την Γερμανία να έχουν ταυτόχρονα κοινωνικό κράτος και υγιή δημόσια οικονομικά?

    Η κρίση που βιώνουμε στην Ευρώπη πυροδοτήθηκε από την κρίση των ΗΠΑ το 2007-2008 και είχε ως αποτέλεσμα την μεγέθυνση των προβλημάτων που οι αδύναμες χώρες της Ευρώπης έχουν. Στην Ελλάδα, το απερίγραπτο ελληνικό δημόσιο με τα ελλείμματα του και τα χρέη δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της ύφεσης, στην Ιρλανδία η φούσκα των τραπεζών και των ιδιωτικών χρεών έσκασε, στην Πορτογαλία η ύφεση επιβάρυνε την στάσιμη και οικονομία, στην Ισπανία ο ξεχειλωμένος τραπεζικός τομέας είναι πιθανό να μην αντέξει.

    Η παρούσα φάση πάντως εμένα μου δίνει την εντύπωση ενός παγκόσμιου πολέμου με επίκεντρο την κυριαρχία στον αιώνα που διανύουμε και μόλις εισήλθαμε. Η Αμερική και το δολάριο αποδεικνύονται πολύ σκληροί αντίπαλοι και πολεμούν με κάθε μέσο για να παραμείνουν στο κέντρο της παγκόσμιας οικονομίας. Το ευρώ, το οποίο στηρίζεται σε σαφώς καλύτερα βασικά οικονομικά μεγέθη πρέπει να αποδυναμωθεί. Τι καλύτερο από την "ξαφνική αποκάλυψη" των αδυναμιών του Ευρώ. Η χώρα με τα στρεβλά στατιστικά (βλ. Ελλάδα) αποτελεί την προμετωπίδα για να ξεκινήσει το γαϊτανάκι των προβληματικών οικονομιών της Ευρώπης και να θέσει ερωτήματα επιβίωσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Το βασικό πρόβλημα της Ευρώπης σήμερα είναι η έλλειψη μίας στρατηγικής που θα καλύψει τόσο τις ισχυρές όσο και τις ανίσχυρες χώρες. Δυστυχώς ως Ευρωπαϊκή Ένωση τρέχουμε πίσω από τις εξελίξεις. Δεν έχουμε επιθετικό στόχο (π.χ. να καταστεί το Ευρώ το βασικό παγκόσμιο αποθεματικό νόμισμα, να διαμορφώσουμε τους κανόνες της μεταβιομηχανικής εποχής των υπηρεσιών που έχει ήδη ανατείλει), δεν έχουμε βρει τη θέση μας στην παγκόσμια σκακιέρα που τείνει, αν δεν έχει ήδη, δημιουργηθεί. Η αμυντική μας τακτική μπροστά στην επίθεση της Αμερικής, η οποία και μας επιτίθεται μέσω των αγορών, έχει ως αποτέλεσμα να πηγαίνουμε κατευθείαν στην φάκα που μας στήνουν, δηλαδή τη διάλυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Η δική μου λοιπόν άποψη είναι πως πρέπει η Ευρώπη να δει τον εαυτό της, όχι απλά ως σύνολο χωρών, αλλά ως μια συνεκτική μονάδα που θέλει να έχει συγκεκριμένη θέση στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα και η θέση αυτή να παρέχει ευκαιρίες και προοπτική για όλες τις χώρες και όχι μόνο για ορισμένες.

    Τέλος, αν και συμφωνώ ότι η λύση της μεγαλύτερης νομισματικής χαλάρωσης θα αποτελούσε στην τρέχουσα περίοδο την καλύτερη επιλογή, ωστόσο ακόμα και αυτή αν δεν αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης επιθετικής στρατηγικής, φοβάμαι ότι θα έχει περιορισμένα αν όχι αρνητικά αποτελέσματα.

  23. μια αλεπού στο παζάρι avatar
    μια αλεπού στο παζάρι 24/11/2010 01:14:39

    Ο αρθρογράφος δεν έχει δίκιο.

    Τα ελλείμματα στην Ευρώπη (εκτός Ελλάδος) ΣΑΦΩΣ και ΔΕΝ οφείλονται στην οικοδόμηση ενός κράτους-κρατικού μηχανισμού που δεν μπορούσε κάθε χώρα να συντηρήσει(όπως έγινε δυστυχώς στην Ελλάδα).
    Πριν την παγκόσμια κρίση του 2008 τα ελλείμματα και στην ευρωζώνη και στην Ε.Ε συνολικά ήταν σαφώς μικρότερα και πιο εύκολα διαχειρίσιμα.
    Μετά όμως το 2008 οι ευρωπαικές κυβερνήσεις προχώρησαν σε μεγάλες κρατικές δαπάνες προκειμένου να ξεπεραστεί ευκολότερα και πιο γρήγορα η προαναφερόμενη μεγάλη χρηματοπιστωτική κρίση που ξέσπασε το 2008 και να επανέλθει συντομότερα η ευρωπαική οικονομία σε τροχιά ανάκαμψης.

    Το σύνολο του δημοσιονομικού ελλείμματος των 16 χωρών της ευρωζώνης για το 2009 ανήλθε στο 6,3% του ΑΕΠ , από 2,0% που ήταν το 2008 και μόνο 0,6% το 2007.
    Το σύνολο του δημοσιονομικού ελλείμματος για τις 27 χώρες της Ε.Ε ανήλθε το 2009 στο 6,8% του ΑΕΠ από από 2,3% που ήταν το 2008 και μόνο 0,9% το 2007
    Το δημόσιο χρέος των χωρών της ευρωζώνης αυξήθηκε το 2009 στο 79,2% του ΑΕΠ έναντι 69,8% του προηγούμενου έτους(2008) και 66,2% το 2007.
    Το δημόσιο χρέος των χωρών για τις 27 χώρες της Ε.Ε ανήλθε το 2009 στο 745 του ΑΕΠ έναντι 61,8% του προηγούμενου έτους(2008) και 58,8% το 2007.
    Αυτό δείχνουν και τα επίσημα στοιχεία, που κανένας δεν μπορεί να τα αμφισβητήσει, και τα οποία είναι ατράνταχτα.

    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/2-15112010-AP/EN/2-15112010-AP-EN.PDF

    Ας δούμε λίγο πιο διεξοδικά το παράδειγμα της Ιρλανδίας

    Με την πρόσφατη παγκόσμια κρίση του 2008, ιδιωτικές τράπεζες στην Ιρλανδία άρχισαν να έχουν σοβαρά προβλήματα λόγω των «τοξικών ομολόγων». Τότε η κυβέρνηση της Ιρλανδίας, με σκοπό να σώσει το τραπεζικό σύστημα της χώρας, έσπευσε δια της κρατικοποίησης να διασώσει αυτές τις τράπεζες όπως την υπό κατάρρευση Anglo Irish Bank (μεγάλη Ιρλανδική τράπεζα).
    Βέβαια αυτή η κρατικοποίηση των ιρλανδικών τραπεζών έγινε με τεράστια ποσά από τα χρήματα των Ιρλανδών φορολογούμενων, πράγμα που, πέραν των άλλων, εκτίναξε το έλλειμμα του κρατικού ιρλανδικού προϋπολογισμού σε αστρονομικά ύψη.
    Πιο συγκεκριμένα, η ιρλανδική κυβέρνηση εφάρμοσε χωρίς επιτυχία ένα (μη ρεαλιστικό) σχέδιο για την διάσωση του εγχώριου τραπεζικού συστήματος, βάση του οποίου το ιρλανδικό κράτος θα αναλάμβανε ιδιωτικά χρέη που ήταν αδύνατον να εισπραχθούν, συνολικού ύψους 81 δις ευρώ.
    Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι το ΑΕΠ της Ιρλανδίας (το οποίο σημειωτέον μειώνεται με ραγδαίους ρυθμούς την τελευταία διετία, από τότε που έσκασε η φούσκα) ανέρχεται περίπου σε 165 δισεκατομμύρια ευρώ, διαπιστώνουμε ότι η κυβέρνηση της Ιρλανδίας προσπάθησε να φορτώσει στα δημοσιονομικά της χώρας, ιδιωτικά τραπεζικά χρέη αξίας ίσης με το μισό ΑΕΠ της χώρας!!!!!!

  24. paskitis avatar
    paskitis 24/11/2010 01:33:19

    διαφωνω στα περισοτερα σημεια με τον ροδινο,επιτρεψτε μου να θεσω μερικα θεματα
    1.το μεγαλο κοινωνικο κρατος διογκωνει τα ελλειμματα η παραγει ελλειμματα
    αυτο ειναι ενα απυθμενο ψεμα.οι σκανδιναβικες χωρες εχουν ενα κοινωνικον κρατος σε βαθμο που προκαλει ενοχες κ ζηλει σε αλλα κρατη.υγεια παιδεια ερευνα τεχνολογια ειναι διογκωμενες με στυλοβατη το κρατος.η φορολογια τεραστια σε σχεση με εδω.αρα δεν φταιει η φορολογια για τις επιχειρησεις.παιδεια?δεν θιγω το θεμα καν γιατι θα αρχισουμε ολοι να κλαιμε.οταν ειπα σε φιλανδη γυναικα φιλου για τα ιδιαιτερα δεν με πιστευε.επισης ο ανεργος παιρνει ως επιδομα ανεργιας τον τελευταιο μισθο του κ συμμετεχει με κοινωνικη εργασια μεχρι να τοποθετηθει σε δουλεια.το επιδομα χορηγειται μεχρι κ 3 χρονια κ βαλε
    το δημοσιο απασχολει το 30% του πληθυσμου στην δανια κ η ανταποδοτικοτητα φορου κ δημοσιου ειναι εξωπραγματικη.οι δανοι αρνουνται ναπληρωσουν για κατι που δικαουνται.πχ μεταφορα του παιδιου στο σχολειο
    2.η απαιτηση του κυριου δασκαλοπουλου και καθενος σαν αυτον ειναι για να εξαφανισει ολο εκεινο το πλαισιο που τον περιοριζει να κανει οτι θελει,επισης δε εξαφανιζει τον κρατικο ανταγωνισμο που αντεχει να δουλευει διχως κερδος
    η ιδιωτικη πρωτοβουλια κ η αγιοποιηση της σημερα ως το θεοσταλτο εργαλειο για αναπτυξη κρυβει ακομα ενα τεραστιο ψεμα.αυτοι οι κυριοι δανειζονται με 1% απο την εκτ και χρηματοδοτουν εταιρειες θυγατρικες η οχι με 10πλασιο επιτοκιο οταν το ιδιο το κρατος δανειζεται με σχεδον 6% σημερα και αδυνατει να χρηματοδοτησει την αγορα.η εμπλοκη ιδιωτων στον μηχανισμο στηριξης ειναι κατι πολυ απλο.
    οι ιδιωτες χανουν χρηματα απο τον αποκλεισμο της ελλαδας απο την αγορα αλλα και απο τον δικη τους απουσια απο τον μηχανισμο στηριξης του6%.δεν συμμετεχουν σε αυτο το παρτυ και χανουν χρηματα.ευλογη λοιπον η μετατροπη του μηχανισμου στηριξης με πρωτοβουλια της γερμανιας μιας και διαθετει τις περισοτερες εταιρειες κορακια στην ευρωπη
    3.η αμοιβη δεν ειναι υπευθυνη για το το δηθεν υψηλο κοστος παραγωγης.ποιας παραγωγης αραγε?οταν ο ελληνικος μισθος εχει καταρευσει στο -30% του μεσου ορου ευρωζωνης ποσο να κατεβει?να ανταγωνιστει τι?τον κινεζο?
    ευθυνη της μισθολογικης δαπανης ειναι οι ασφαλιστικες εισφορες που ειναι οι ακριβοτερες στην ευρωπη !!ειναι ακριβοτερη η εισφορα για μισθο ουτε καν 800 ευρω.και γιαυτο ο ενοχος ειναι η ληστεια των αποθεματικων που βοηθουσαν τα ταμεια να χορηγουν συνταξεις.σημερα εφτασαν να βασιζονται με εισπραξεις ημερας για να χορηγουν συνταξεις κ φαρμακα
    4..για μενα το ευρω ειναι προ καταρρευσης.και πολυ αντεξε κατα την γνωμη μου.κερδισε ενας σημαντικος πηρυνας της ευρωπης απο αυτο το νομισμα.η γερμανια εσβησε καθε ιχνος ανταγωνισμου στην ευρωπη με το ευρω ωσ μεσο και σημερα οι χαμενοι ζητανε μεριδιο απο τα κερδη.αυτη η ενωση η πρεπει να σπασει η να αλλαξει.το πιθανοτερο να σπασει με την γερμανια σε ρολο καποιου που σηκωσε τις εισπραξεις νυχτα και την εκανε για βραζιλια
    ελπιζω συντομα ολοι να καταλαβουν οτι τα περι σπαταλης και παραγωγικου ιδιωτικου τομεα ειναι ενα ματσο μπουρδες οταν ο ιδιωτικος τομεας εμενε ορθιος οσο απομυζουσε το κρατος.εργολαβοι,τραπεζες με επιδοτησεις,αγροτες,ανοιχτος δανεισμος με κρατικη εγγυηση,ειδικο φορολογικο καθεστως σε μεσα κλπ,προστασια πλοιοκτητων,εκκλησια που πληρωνεται απο το κρατος διχως εισφορα,εργα με πλαγια χρηματοδοτηση κλπ κλ.τωρα που κοπηκε ο δεσμος ο ιδιωτικος τομεας καταρεει πρωτος και ασ προσπαθουν να το κρυψουν οσο θελουν

  25. Ermippos avatar
    Ermippos 24/11/2010 02:09:32

    Πριν από λίγες ημέρες έστειλα αυτό το πολύ πρόχειρο σχόλιο σε έναν φίλοστο πλαίσιο μιας συζήτησης πάνω σε ένα κείμενο ενός οικονομολογούντος (του αστείου τύπου εν προκειμένω). Νομίζω πως ταιριάζει στην παρούσα συζήτηση και το παραθέτω χωρίς διορθώσεις.

    *********************

    Ποιός είναι αυτός ο αστείος τύπος με τις επιφανειακές ανοησίες;
    Κάποιος πρέπει να του μιλήσει για τα ευαίσθητα στις αρχικές συνθήκες συστήματα.
    Το χάος θεραπεύεται με χάος μέσα από το οποίο αναδίδεται τάξη.
    Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η τάξη άλλοτε μας αρέσει και άλλοτε όχι.
    Όταν μας αρέσει επιδιώκουμε τον πολλαπλασιασμό των βαθμών ελευθερίας του συστήματος
    με πονηρό σκοπό να εκμεταλλευτούμε την δυναμική του και ελπίζοντας ότι διατηρούμε την
    ανοδική γραμμική πορεία του η οποία όμως, δυστυχώς, όχι μόνο δεν είναι εγγυημένη αλλά
    αντίθετα καθίσταται ακόμη περισσότερο ασταθής μέσω της αύξησης των βαθμών ελευθερίας.
    Επιπλέον η προσθήκη μεγαλύτερης πολυπλοκότητας αυξάνει την αστάθεια του συστήματος υπό
    την έννοια της συχνότερης διαταραχής της (διαισθητικά και φαινομενικής μόνο) γραμμικότητας.
    Τα χαοτικά συστήματα δεν επιδέχονται διορθώσεις μέσα στο πλαίσιο λειτουργίας τους. Απλούστατα
    διότι λειτουργούν με κανόνες που ούτε κατανοούμε ούτε ελέγχουμε.
    Τα προβλήματα αυτών των συστημάτων δεν τα επιλύεις. Τα καταργείς αφαιρώντας βαθμούς ελευθερίας
    μεταθέτοντας κατ΄ ουσίαν τους συντελεστές από το πεδίο των μυστηριωδών πραγματικών αριθμών
    στο φιλικό για την διάνοια πεδίο των διαισθητικά ελκυστικών ακεραίων.
    Στο κοινωνικό επίπεδο αυτό προσομοιάζει με τον απινιδισμό των ρευμάτων στους δήθεν ελευθέρους εγκεφάλους
    (δείτε και Γερμανία και μην παρασύρεσθε από τις θεωρίες που θέλουν τον άνθρωπο ως κορωνίδα της δημιουργίας
    με πετράδι του στέμματος τον ορθό λόγο - παρεκτροπή της φύσεως είμεθα και ο λόγος πρέπει να κατευθύνεται πάντοτε
    προς την κατεύθυνση διατήρησης της συλλογικότητας η οποία από την στιγμή που δεν μπορεί να καταργηθεί
    πρέπει να διαμορφώνεται).
    Στο οικονομικό επίπεδο τα εργαλεία βίαιας απομάκρυνσης από την αριθμητική των πραγματικών αριθμών λέγονται δασμοί
    και διατάγματα αναδιανομής του διαθέσιμου εισοδήματος με ανακαθορισμό του υπολογισμού των αξιών των πραγμάτων
    (ελπίζω να σας λέει κάτι το γεγονός ότι ένας πιτσιρικάς ονόματι Τσουκενμπεργκ σκέφτηκε μια πλατφόρμα -κάτι τις άϋλο δηλαδή-
    για να παίζει με τους φίλους του και σήμερα έχει τόσα λεφτά όσα η μισή Αφρική απλά και μόνο επειδή κάποιοι επιτρέπουν το φέησμπουκ
    να είναι ακριβότερο από το σιτάρι). Θα μου πείς πως επανακαθορίζει κανείς την αξία των πραγμάτων για να πετύχει την αναδιανομή.
    Μα ασφαλώς με την ίδια την αναδιανομή (πονηρό ε;). Το εργαλείο λέγεται φορολογία και δεν θα ήταν καθόλου άδικο να φορολογείς με 99%
    τον Τσούκενμπεργκ. Παραμένει χαοτικά πλούσιος και ταυτόχρονα μειώνονται και οι πραγματικοί αριθμοί στις εξισώσεις μας.
    Αντίθετα αν θεωρείς ότι φορολογική δικαιοσύνη είναι να παίρνεις από κέρδη 200 δις το ίδιο ποσοστό με αυτό που αφαιρείς από κέρδη
    του 1 εκ. πλανάσαι πλάνην οικτράν. Δικαιώματα;;; Σχετικές έννοιες που εκτιμώνται με πολλαπλές σταθμίσεις που πρέπει να υπακούουν στην
    λογική της βίαιης απώθησης προς τον διάφανο κόσμο των ακεραίων.

    Συμπέρασμα.

    Εάν θεωρήσουμε ότι η ελευθερία είναι φυσικό δικαίωμα είμαστε εκ των προτέρων χαμένοι. Άσε που δεν ευεργετούμε και κανέναν ούτε σε επίπεδο
    προσώπου ακόμη. Όσο και αν φωνάζουν οι μουζίκοι στις πλατείες κατά βάθος κανείς δεν θέλει να είναι ελεύθερος. Διαβάστε επ΄ αυτού και
    Ντοστογιέφσκυ (Αδελφοί Καραμαζώφ). Η συλλογικότητα είναι η πρώτη δουλεία από την οποίο δυστυχώς δεν μπορούμε να ξεφύγουμε. Σχεδιάσαμε λοιπόν ένα σύστημα με βάση τις αρχές του άκρατου ατομισμού. Βάλαμε τους πραγματικούς αριθμούς στην ζωή μας χωρίς να είμαστε σε θέση να επιλύσουμε
    εξισώσεις που απαιτούν μεθόδους χειρισμού των άπειρων τάξεων του απείρου.

    Καλημέρα σας

  26. μια αλεπού στο παζάρι avatar
    μια αλεπού στο παζάρι 24/11/2010 02:25:02

    διόρθωση στο προηγούμενο σχόλιό μου......Το δημόσιο χρέος των χωρών για τις 27 χώρες της Ε.Ε ανήλθε το 2009 στο 74% (και όχι στο 745 που έγραψα εκ παραδρομής) του ΑΕΠ έναντι 61,8% του προηγούμενου έτους(2008) και 58,8% το 2007.

  27. μια αλεπού στο παζάρι avatar
    μια αλεπού στο παζάρι 24/11/2010 03:11:46

    όπως έγραψα και σε προηγούμενο σχόλιό μου, πριν την παγκόσμια κρίση του 2008 τα ελλείμματα και στην ευρωζώνη και στην Ε.Ε συνολικά ήταν σαφώς μικρότερα και πιο εύκολα διαχειρίσιμα.

    Έτσι το σύνολο του δημοσιονομικού ελλείμματος των 16 χωρών της ευρωζώνης για το 2008 ανήλθε στο 2,0% του ΑΕΠ και μόνο 0,6% το 2007.
    Αντίστοιχα, το σύνολο του δημοσιονομικού ελλείμματος για τις 27 χώρες της Ε.Ε ανήλθε το 2008 στο 2,3% του ΑΕΠ και μόνο 0,9% το 2007.

    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/2-15112010-AP/EN/2-15112010-AP-EN.PDF

    Όπου όμως χώρες της Ε.Ε έκτισαν "πραγματικά ισχυρό κοινωνικό κράτος", οι παροχές για τους πολίτες τους είναι ασύλληπτες και πρωτόγνωρες για τα ελληνικά δεδομένα.
    Και οι οικονομίες τους είναι αρκετά ως πολύ εύρωστες.
    Τρανταχτό παράδειγμα οι σκανδιναβικές χώρες(Φιλανδία, Δανία, Σουηδία).

    Ας δούμε λίγο το εκπαιδευτικό σύστημα της Φιλανδίας

    Το χαρακτηριστικό της Φινλανδικής κοινωνίας είναι η προσπάθεια εξεύρεσης συναινετικών λύσεων σε θέματα εθνικής σημασίας όπως είναι και ο τομέας της εκπαίδευσης. Έτσι χαράσσονται μακροχρόνιες πολιτικές που δεν αλλάζουν κατεύθυνση με την αλλαγή κυβερνήσεων. Η μόρφωση του πληθυσμού θεωρείται ως σημαντική προυπόθεση για την ανταγωνιστικότητα της χώρας και για την δυνατότητα εξεύρεσης καινοτόμων λύσεων για το μέλλον και έτσι η δημόσια δαπάνη για την εκπαίδευση βρίσκεται γύρω στο
    6 % του ΑΕΠ.

    Οι βασικές στρατηγικές του φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος (που θεωρείται πρότυπο και ένα από τα καλύτερα του κόσμου), είναι οι ακόλουθες :
    - Λεπτομερής και μακροχρόνιος σχεδιασμός διδακτικών προγραμμάτων.
    - Οικοδόμηση πάνω στα παλιά θεμέλια με στόχο τη βελτίωση και όχι την ισοπέδωση του παλαιότερου.
    - Ισότιμη αντιμετώπιση όλων των παιδιών, άσχετα από την εθνότητα, το φύλο, το μαθησιακό-γνωστικό επίπεδο και το κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον απ’ όπου προέρχονται.
    - Διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (οι οποίοι είναι όλοι κάτοχοι μεταπτυχιακών διπλωμάτων) και μεταξύ τους συνεργασία.
    - Παροχή άριστων κτιριακών υποδομών, εξοπλισμού και εκπαιδευτικών υλικών.
    Όλα τα παραπάνω έχουν δημιουργήσει σχολεία ελκυστικά για τους μαθητές, χώρους όπου αισθάνονται άνετα για να δημιουργήσουν και να αλληλεπιδράσουν κατακτώντας τη γνώση, αλλά και βασικές δεξιότητες χρήσιμες για την καθημερινότητά τους.

    Μία από τις σημαντικότερες διαφορές με την Ελλάδα, είναι η αποκέντρωση των λειτουργιών της εκπαίδευσης από την κεντρική εξουσία στις τοπικές αυτοδιοικήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Υπουργείο Παιδείας ασχολείται μόνο με τον γενικό καθορισμό της στρατηγικής και με την έρευνα στα επιστημονικά πεδία. Το Φινλανδικό Εθνικό Συμβούλιο για την Παιδεία είναι αυτό που καθορίζει την ύλη, που συντονίζει την επαγγελματική ανάπτυξη των ειδικών και την εκπαιδευτική υποστήριξη.
    Ο κάθε δήμος έχει επιτροπή παιδείας με ουσιαστικές δυνατότητες, έχει την ευθύνη των εκπαιδευτικών υπηρεσιών και μεριμνά για τις κτιριακές υποδομές, τον εξοπλισμό των σχολείων, τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών.
    Τέλος για την διδασκαλία (μέθοδοι, ιδιαιτερότητες) είναι υπεύθυνα τα ίδια τα σχολεία.

    http://paidagwgos.blogspot.com/2010/02/blog-post_16.html

    Το δημοσιονομικό έλλειμμα της Φιλανδίας για το 2009 ανήλθε στο 2,5% του ΑΕΠ, ενώ το 2008 είχε δημοσιονομικό πλεόνασμα 4,2% και το 2007 είχε δημοσιονομικό πλεόνασμα 5,2%.
    Αντίστοιχα το δημόσιο χρέος της Φιλανδίας για το 2009 ήταν 43,8% του ΑΕΠ, ενώ το 2008 ήταν 34,1% του ΑΕΠ και το 2007 ήταν 35,2% του ΑΕΠ.

    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/2-15112010-AP/EN/2-15112010-AP-EN.PDF

    Όσο αφορά την Σουηδία διατηρεί ακόμα ένα ισχυρότατο κοινωνικό κράτος .
    Ένα κράτος πρόνοιας όπου οι υψηλής ποιότητας δημόσιες υπηρεσίες υγείας κυριαρχούν ακόμα, παρά την ενίσχυση της ιδιωτικής ασφάλισης και περίθαλψης.
    Το μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης που ακολούθησε η Σουηδία βασίστηκε κατά κύριο λόγο στη φορολογία, η οποία είναι αρκετά υψηλή.
    Kινητήριος μοχλός για την ανάπτυξη της χώρας δεν είναι τα ξένα επενδυτικά κεφάλαια αλλά οι φόροι που πληρώνουν οι πολίτες της.
    Σε αντάλλαγμα βέβαια οι Σουηδοί πολίτες απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου δωρεάν εκπαίδευση, υγεία και κοινωνική πρόνοια και αισθάνονται περιορισμένη ανασφάλεια για την εργασία τους, καθώς το ποσοστό ανεργίας βρίσκεται σταθερά τα τελευταία χρόνια σε χαμηλά επίπεδα.
    Οι φόροι των Σουηδών πολιτών καταλήγουν σε έργα και κοινωνικά προγράμματα, δεν γίνεται απερίσκεπτη σπατάλη, ούτε υπάρχει κακοδιαχείριση σε γενικευμένο επίπεδο.

    Για αυτό το δημοσιονομικό έλλειμμα της Σουηδίας για το 2009 ανήλθε στο 0,9% του ΑΕΠ, ενώ το 2008 είχε δημοσιονομικό πλεόνασμα 2,2% και το 2007 είχε δημοσιονομικό πλεόνασμα 3,6%.
    Αντίστοιχα το δημόσιο χρέος της Σουηδίας για το 2009 ήταν 41,9% του ΑΕΠ, ενώ το 2008 ήταν 38,2% του ΑΕΠ και το 2007 ήταν 40% του ΑΕΠ.

    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/2-15112010-AP/EN/2-15112010-AP-EN.PDF

  28. Aggelos avatar
    Aggelos 24/11/2010 09:02:27

    η λυση ειναι πολιτικη ενοποιηση.
    και αυτο γινεται σοβαρα με εν μονο τροπο..
    οι ευρωπαιοι να ψηφιζουν τον αρχηγο τους!
    εχουμε προεδρικη θεση τον Ρομ παυ.
    ε,το επομενο βημα να ειναι να ψηφιζεται ο προεδρος της ΕΕ απο το ευρωκοινοβουλιο..θα φυγει η κυρια εξουσια απο τους μη επαρκεις ντοπιους σαρκοζυ,μερκελ και αλλους..και να παει στο κεντρο..

    δυσκολο,,αλλα αυτο θα γινει,,να το δειτε..

    μνο οταν εμεις οι απλοι πολιτες ψηφιζουμε την ευρωπαιο προεδρο μας θα νιωσουμε πραγματικα ενωμενοι..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.