18/12/2009 08:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Ελλάδα χρειάζεται θεραπεία με ηλεκτροσόκ



Για μια ακόμη φορά, η Ελλάδα βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, και για μια ακόμη φορά ζητάει από τους  Ευρωπαίους  εταίρους  της να τη σώσουν. Οι εταίροι όμως φαίνονται διστακτικοί, αν και δεν μπορούν να αγνοήσουν την ευθύνη που έχουν όλοι τους για αυτή την αποτυχία της ευρωζώνης. Στην Ελλάδα, τα  κριτήρια της συνθήκης του Μάαστριχτ που στηρίζουν το ευρώ, έχουν εκραγεί. Η απουσία της οποιασδήποτε δημοσιονομικής πειθαρχίας, αποτελεί παράδοση στη χώρα. Ο δημόσιος τομέας είναι ευρέως διεφθαρμένος, η παραοικονομία υπολογίζεται στο 25% της συνολικής οικονομίας, και οι πλούσιοι δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους. Αυτό λοιπόν που παίζεται σήμερα, είναι η αλλαγή της ψυχοσύνθεσης των Ελλήνων.

Με ένα δημόσιο χρέος που αγγίζει τα $450 δισ. η πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας έπεσε πρόσφατα στη κατηγορία Β από την Α, εκ μέρους της Fitch Ratings. Εάν η Ελλάδα δεν αποτελούσε μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι σίγουρο πως δεν  θα έπιανε ούτε  αυτό το βαθμό. Και αντί να αναθέσει σε κάποιους  να εξετάσουν τρόπους βελτίωσης της κατάστασης, ο  Έλληνας πρωθυπουργός  αντέδρασε,  κατηγορώντας τη Fitch πως «απειλεί την εθνική κυριαρχία» της χώρας του.

Όταν η Ε.Ε. εισήγαγε το ευρώ πριν από δέκα χρόνια, είχαν τεθεί σε κίνηση αρκετοί μηχανισμοί, προκειμένου να επιτευχθεί η απαραίτητη σύγκλιση των διάφορων ευρωπαϊκών οικονομιών. Κάτι τέτοιο ήταν απαραίτητο τόσο για την συνοχή, όσο και για την αξιοπιστία του νέου ευρωπαϊκού νομίσματος, που αποτελεί σήμερα το κοινό νόμισμα για περίπου 300 εκατομμύρια Ευρωπαίους. Μεταξύ των εν λόγω κριτηρίων, ήταν και το συνολικό χρέος της κάθε χώρας να είναι στη χειρότερη περίπτωση  το 60% του ΑΕΠ, ενώ το έλλειμμα του ετήσιου προϋπολογισμού δεν θα έπρεπε να ξεπερνά το 3%. Η Ελλάδα σήμερα,  έχει 107% και 9% αντίστοιχα. Η χώρα αντιμετωπίζει το υψηλότερο δημόσιο χρέος, και το υψηλότερα έλλειμμα των τελευταίων 16 χρόνων.

 Θα είναι λοιπόν τελείως παράλογο, αν επιτραπεί στην Ελλάδα να αρνηθεί τη βοήθεια του ΔΝΤ στη λήψη άμεσων διορθωτικών μέτρων, και αν βοηθηθεί, χωρίς όρους  από την Ευρώπη. Η χώρα θα πρέπει να παραδειγματιστεί από   τα αυστηρά  οικονομικά μέτρα που πήρε η Ιρλανδία, στη προσπάθεια της να αντιμετωπίσει ένα πολύ μικρότερο έλλειμμα. Η συσσώρευση του ελληνικού χρέους δεν είναι κάτι καινούργιο, και χρειάστηκαν χρόνια για να φτάσει στο σημερινό του μέγεθος. Κανένας από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς (Κομισιόν, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, κλπ.) δεν ήταν τυφλοί. Όλοι το γνώριζαν, αλλά γιατί δεν αντέδρασε κανένας;

Αυτό είναι το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε στους εαυτούς μας. Είναι πολύ καλό το να υπάρχουν κριτήρια, αλλά αν δεν υπάρχει και μια ανεξάρτητη αρχή η οποία και θα μπορεί να  επιβάλλει τις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις και κυρώσεις επί των κρατών μελών που δεν συμμορφώνονται, τότε τα όποια  κριτήρια είναι άνευ σημασίας. Στη πραγματικότητα, οι κυρώσεις αποτελούν προνόμιο των κρατών μελών. Με άλλα λόγια, γίνεται πολιτικό παζάρι. Όταν ο πρόεδρος Σαρκοζί αρνείται να πάρει μέτρα λιτότητας ώστε να μειώσει το γαλλικό δημόσιο χρέος, τότε πως θα μπορέσει η Ευρώπη να επιβληθεί στην Ελλάδα;

Η συγκαταβατικότητα των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων προϋπήρχε της οικονομικής κρίσης, αλλά έχει γιγαντωθεί με τις άπειρες πλέον παρεμβάσεις με τη μορφή πακέτων οικονομικής βοήθειας. Εδώ και  πολλά χρόνια, η Ευρώπη αποδεχόταν τις ελληνικές αναφορές  για την οικονομική κατάσταση της χώρας, που αν μη τι άλλο ήταν άκρως αμφισβητήσιμες. Μόλις τη περασμένη εβδομάδα, οι υπεύθυνοι  Eurostat, αποφάσισαν να στείλουν στελέχη τους στην Αθήνα, με σκοπό να «επαληθεύσουν» τα διαθέσιμα στοιχεία.

Η όλη κατάσταση της Ελλάδας, σε συνδυασμό με την Ευρωπαϊκή αντίδραση, αποδεικνύουν τους κινδύνους που εμπεριέχει ένα κοινό νόμισμα, χωρίς όμως  τη παρουσία κάποιων οικονομικών αρχών,  οι οποίες θα μπορούσαν να προλάβουν μια κρίση, ή να επιβάλλουν μέτρα συμμόρφωσης. Τουλάχιστον η Γερμανίδα καγκελάριος ομολόγησε, πως υπάρχει «συλλογική ευθύνη» για τη κατάντια της Ελλάδας.

Κάθε κράτος κάνει λάθη. Η πραγματική δοκιμασία όμως  είναι στη δυνατότητα της Ευρώπης να μπορέσει να επιβάλλει μέτρα όπως αυτά του ΔΝΤ, σε μια προσπάθεια στήριξης της Ελλάδας, και όχι απλά να ενθαρρύνει  τη χώρα στο να κάνει κάποιες διορθωτικές κινήσεις, όπως είπε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Jean-Claude Trichet. Ο οποίος παρεμπιπτόντως δεν έχει καμιά εξουσία ή δυνατότητα ανάληψης  δράσης.

Αν δεν παρθούν αποφασιστικά μέτρα, το ευρώ θα είναι και το πρώτο θύμα της έλλειψης δημοσιονομικής και οικονομικής πειθαρχίας. Ας ελπίσουμε πως η Ελλάδα θα υποστεί τη θεραπεία ηλεκτροσόκ που χρειάζεται, και πως αυτό θα αποτελέσει μια ευκαιρία για την Ευρωζώνη στο να αντιληφθεί τι ακριβώς  έφταιξε.

 Huffington Post.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 18/12/2009 08:15:29

    Διασκεδάζω που η κυρία Μέρκελ ομολόγησε ότι "υπάρχει συλλογική ευθύνη" για την κατάντια μας. Ομολόγησε ότι κλέβαμε γλυκά και παχαίναμε χωρίς να μας κάνει νταντά. Δικαιώνει τον Θυμόσοφο (http://www.antinews.gr/?p=27964). Τώρα η μαμά θα ασχοληθεί. Deutsche Frauen, deutsche Treue, Deutscher Wein und deutscher Sang! Ή "Ευχαριστούμε τον κύριο Σημίτη"

  2. anonymus avatar
    anonymus 18/12/2009 09:05:17

    Και να σκεφτεί κανείς οτι ο Καραμανλής έλεγε πριν τις εκλογές οτι η Ελλάδα δεν έχει δεχθεί τόσο έντονα τα αποτελέσματα της κρίσης οπως οι άλλες Ευρωπαικές χώρες λόγω της καλής δουλιάς που έκανε στα οικονομικά!!

  3. niko avatar
    niko 18/12/2009 09:27:59

    Για να είναι σε θέση μία αρχή -έστω ευρωπαϊκή- να πάρει μέτρα υποχρεωτικά σε μία χώρα θα πρέπει να έχει το δικαίωμα αυτό εκχωρηθεί από τα κράτη -μέλη. Όμως, είναι αστείο που όλα αυτά τα θυμόμαστε μόλις "σκάσει" ένα πρόβλημα και τα ξεχνάμε σε διαπραγματεύσεις όπως το Ευρ. Σύνταγμα ή η Συνθήκη της Λισαβόνας. Οι ίδιοι που εναντιώνονται σε κάθε προοπτική περαιτέρω ενοποίησης (π.χ. οι Άγγλοι, αλλά όχι μόνο) είναι εκείνοι που πρώτοι κατηγορούν την Ένωση ότι είναι πολύ αδύναμη να παρέμβει.

    Και κάτι ακόμα: Η οικονομική ένωση έχει προχωρήσει αρκετά, όμως όσο δεν είναι ακόλουθη με την πολιτική τέτοιου είδους διαφοροποιήσεις και προβλήματα θα υπάρχουν πάντα. Διότι αυτή τη στιγμή -και τώρα οι Έλληνες το νιώθουμε πεντακάθαρα- κινδυνεύουμε να γίνουμε από Ευρωπαϊκή Ένωση η Ένωση του Ευρώ.

  4. Lavazza avatar
    Lavazza 18/12/2009 09:49:32

    Εμείς όμως βιώνουμε πάρα πολύ ήπια τις συνέπειες της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

    Η κρίση είναι σε μεγάλο μέρος "ελληνική".

    Δεν είμαστε όπως άλλες Χώρες που π.χ. μειώθηκαν οι Εξαγωγές τους επειδή οι αγοραστές από άλλες χώρες έχασαν σημαντικό μέρος από την αγοραστική τους δύναμη...

    Όταν ο Έλληνας βγάζει 1.500 Ευρώ μηνιαίως και κάνει ζωή για 5.000 Ευρώ μηνιαίως επί σειρά ετών, δεν φταίει η Ε.Ε ούτε το Ευρώ...

    ΔΕΝ υπάρχει καμία Χώρα στην Ευρώπη όπου μισθωτός των 700 Ευρώ μπορεί να έχει 10 πιτωτικές κάρτες από 10 διαφορετικές Τράπεζες και να πάνε όλες μέχρι μείον 5.000 η καθεμία!!!

    Δεν υπάρχει καμία Χώρα στη Ευρώπη όπου τα δάνεια από Κάρτες και γενικώτερα τα καταναλωτικά δάνεια να υπερτερούν σε μέγεθος των στεγαστικών!!!

    Φυσικά οι Τράπεζες δεν είναι αμέτοχες ούτε και το Κράτος με τις τεράστιες σπατάλες αλλά στο χάλι βοήθησε τα μέγιστα και η νοοτροπία των πολιτών.

    Μιλάει το ποστ να μας στηρίξει το ΔΝΤ και η Ε.Ε κτλ.

    Τί ακριβώς να στηρίξει το ΔΝΤ;;;;;;;;;

    Φωτιά θα πάρουν από την επόμενη εβδομάδα τα μηχανάκια πληρωμής με πιστωτική κάρτα στα chalet στην Αράχωβα, στα Ζαγοροχώρια, στο Καϊμακτσαλάν και αλλού όπου η διανυκτέρευση κοστίζει 400 Ευρώ!!!

    Φωτιά θα πάρουν τα μηχανάκια στα Μπουζούκια (ναι έχουν κι εκεί) όπου το μπουκάλι κάνει 300 Ευρώ!

    Φωτιά θα πάρουνε τα μηχανάκια στα GUCCI, FENDI, LV κτλ.

    Πελάτης μου, που εκτός από τρεις καφετέριες έχει και δύο μεγάλες πίστες των Αθηνών (με βαρβάτα ονόματα), σε συζήτηση που είχαμε τελευταία παραπονιόταν οτι δεν μπορεί στα Μπουζούκια πλέον ελεύθερα να κλέβει την Εφορία επειδή 75% των πελατών πληρώνει με πιστωτική κάρτα και οι λογαριασμοί περνάνε μέσα από την Τράπεζα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Αν έχουμε το Θεό μας ρε Αρχαιοπτέρυγα...........

    Επισκέπτομαι τους πελάτες μου που έχουν Καφετέριες και δεν υπάρχει Καφετέρια ούτε στο Καματερό που να πουλάει τον Καφέ κάτω από 3,50 Ευρώ, και τα μαγαζιά είναι ΠΊΤΑ!!!

    Εγώ με τους Καφέδες και τα ροφήματα απασχολώ καμιά 30αριά (γραφεία, αποθήκες, οδηγοί, διανομείς κτλ.).

    Υπάλληλος αποθήκης με 1500 το μήνα επεδύκνειε ρολόι Audemars Piquet (αληθινό όχι φόλα) αξίας 5.999 Ευρώ (!!!) που το έβαλε δόσεις 72 μήνες από ένα κατοστάρικο το μήνα!!!
    Εγώ το rolex το πήρα εφόσον έφτασα τους δέκα υπαλλήλους πρώτα...

    Υπεύθυνος Εισαγωγών (ο προηγούμενος όχι αυτός που έχω τώρα) με μισθό 2.100 Ευρώ πήρε αύξηση 400 Ευρώ ημέρα Τετάρτη και τη Δευτέρα ήρθε για δουλειά με Mercedes CLS 350 CDI!!!
    Τέτοιο αμάξι δεν έχω ούτε εγώ...!!!
    Όταν μετά από τέσσερις μήνες λόγω κάποιων κακών χειρισμών του είπα οτι δυστυχώς δεν μπορούμε να συνεχίσουμε άλλο, εκλιπαρούσε να μείνει στη δουλειά όχι για να βγάζει τα προς το ζειν αλλά για να μην του πάρουνε το αμάξι...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Άλλος υπάλληλος αποθήκης με 1500 Ευρώ μηνιαίως (εξτρα οι υπερωρίες) έρχεται και ζητάει δύο μισθούς μπροστά. Επειδή ξέρω οτι έχει άρρωστο πατέρα τον ρώτησα εάν πρέπει να τρέξει με τον πατέρα του σε τίποτα γιατρούς και απαντάει με αφοπλιστική ειλικρίνεια οτι τα θέλει για να κλείσει για τα Χριστούγεννα με την κοπέλα του στα Καλάβρυτα κάποιες μέρες σε resort που έχει 350 Ευρώ η διανυκτέρευση!!!!!!!!!!!

    Έχω αγανακτήσει να παίρνουν στα γραφεία διάφορες εισπρακτικές εταιρείες (ξέρεις εκβιαστικά) και να ζητάνε μια τον έναν μιά τον άλλον για δάνεια, κάρτες, κινητά κτλ.
    Μέχρι δικαστικοί κλητήρες έρχονται με χαρτιά για κατάσχεση μισθού και τέτοια...

    Τί να βοηθήσει το ΔΝΤ;;;;

    Να προμηθευτεί κι άλλες 5-6 πιστωτικές ο κάθε πολίτης...;;;

    Κι αν νομίζετε οτι τα παραπάνω που έγραψα είναι ενδεικτικά για μικρό ποσοστό του πληθυσμού της Χώρας, είστε γελασμένοι...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Lavazza 18/12/2009 11:06:36

      Πες τα, χρυσόστομε!!!

      Lavazza, μπορεί σε πολλά -ιδίως με τις θέσεις σου για τους μετανάστες- να διαφωνώ ριζικά, αλλά με τα παραπάνω δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω 100%. Τα έγραφα κι εγώ πέρυσι:
      http://www.antinews.gr/?p=4249
      αλλά ποιος με άκουγε...

  5. aristos avatar
    aristos 18/12/2009 10:54:53

    Οι Φίλοι μας οι Σοσιαλιστές: "Shock therapy for Greece"

    Δείτε τι λένε οι"φίλοι" Σοσιαλιστές σε σχετικό site, World Socialist Web Site
    Hλεκτροσόκ θα μας κάνουν ...
    Απέτυχε, λένε οι Word Socialists, o Πρωθυπουργός να δώσει λεπτομέρειες για τις περικοπές στις συντάξεις και σε κοινωνικές παροχές.
    Δεν αποκάλυψε και δε "μπήκε" σε ανάλυση του πώς θα μειώσει το βαρύ Ελληνικό χρέος.
    Αν έχεις τέτοιους φίλους Σοσιαλιστές τις να τους κάνεις τους Δεξιούς...........

    http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2009/12/shock-therapy-for-greece.html

  6. JOHN avatar
    JOHN 18/12/2009 11:06:54

    Σωστα γραφεις οτι δεν φτεει το ευρω εαν εμεις με εισοδειματα των 1500 το μηνα θελουμε να κανουμε ζωη των 5000!Μαζυ ομως με το ευρω υποχρεοτικα μπηκαν και καποιες διαταξεις τις οποιες ειμασταν απροετοιμαστοι να τις αντιμετωπισουμε.Ανοιξαν τα συνορα,τα προιοντα μας λογω δομης της οικονομιας μας δεν ειναι ανταγωνιστικα με αποτελεσμα οι εγχωριες βιομηχανιες και βιοτεχνιες να κλεινουν,και κυριως το πατιακο συστημαμα μας δεν επετρεψε να δημιουργειθουν αυτοι οι ελεγκτικοι μηχανισμοι,ικανοι να ελεγκξουν που πηγαιναν τα πακετα της ΕΕ η τα χρηματα που η χωρα δανιζονταν υποτιθεται για αναπτυξη.Χωρις το ευρω τετοια ανοιγματα θα ηταν αδιανοητο να γινουν και το προβλημα θα υπηρχε σε πολυ μικροτερη κλιμακα.Πρωτα λοιπον επρεπε να δημιουργησουμε τετοιες δομες στην οικονομια μας ωστε η ελευση του ευρω να ειχε ευεργετικα αποτελεσματα και για την εγχωρια παραγωγη και για την αναπτυξη.Τωρα συνεβει ακριβως το αντιθετο!Δεν παραγουμε πια τιποτε,εισαγουμε τα παντα,και τα τελευταια χρονια ζουμε με δανικα τα οποια πρεπει να επιστραφουν και με τον αναλογο τοκο.Μεσουσης της διεθνους κρισης το προβλημα της οικονομιας μας ηλθε στην επιφανεια τοσο πιεστικα που στο περασμα του κινδυνευεινα παρασυρει τα παντα.Εχουμε ελθει σε τραγικα αδιεξοδα και δυστυχως μονο μια σοκ θεραπυ θα σταματησει τη κατρακυλα.Η ηπια προσαρμογη που επρεπε να κανουμε τοσα χρονια για να επιβιωσουμε στο περιβαλλον του ευρω,δυστυχως πρεπει να γινει βιαιη,αλλιως το μελλον μας προδιαγραφεται αβεβαιο.Ολα τα υπολοιπα ειναι ασπιρινες που δεν πειθουν κανενα.

  7. Μάρκο Τ avatar
    Μάρκο Τ 18/12/2009 11:38:39

    Η νεοπλουτίστικη αυτή συμπεριφορά δύσκολα συναντάται σε δυτικοευρωπαϊκές χώρες. Και εδώ το πρόβλημα είναι ότι δεν περιορίζεται μόνο στους πραγματικούς νεόπλουτους (δήθεν μεγαλοαστούς, με τη μαιζονέτα στην Κάτω Κηφισιά και με παππού γιδοβοσκό), αλλά έχει επεκταθεί σε πλήθος ανθρώπων που απλά τα φέρνουν καλούτσικα βόλτα, ειδικά μόλις πιάσουν λίγο ζεστό χρήμα στα χέρια τους.
    Έτσι εξηγείται το ότι η Ελλάδα έχει γεμίσει από πανάκριβους "ξενώνες" και δήθεν "θέρετρα" για το χειμώνα.

    Φίλος μου μου έλεγε για στενό συγγενή του, 20 ετών, που πούλησε οικόπεδο της μάνας του στη Χίο για να αγοράσει αυτοκίνητο 35.000 ευρώ. Με τη συγκατάθεση της μαμάς φυσικά.

    Προσωπικά, πιστεύω πως 1. χωρίς αυστηρό έλεγχο των δημοσίων δαπανών και 2. χωρίς αυστηρό έλεγχο των ελεύθερων επαγγελματιών για φοροδιαφυγή (με ταυτόχρονο εξορθολογισμό του φορολογικού συστήματος και μείωση των συντελεστών φορολόγησης), δεν υπάρχει θεραπεία. Γιατί όλη αυτή η "βιομηχανία" της καφετέριας, της γκλαμουριάς και της σπατάλης στο μαύρο χρήμα βασίζεται.

    • Μάρκο Τ avatar
      Μάρκο Τ @ Μάρκο Τ 18/12/2009 11:41:19

      Το σχόλιο ανώνυμου πιο πάνω δικό μου είναι, το περιεχόμενο είναι σχεδόν πανομοιότυπο. Απλά ξεχάστηκα και το έστειλα προτού γράψω τα στοιχεία μου.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Μάρκο Τ 18/12/2009 12:02:09

      Δεν μπορώ να δεχθώ εύκολα ότι το πληθυσμιακό έμφραγμα στο Mall (και στο κάθε Mall) ΚΑΘΕ Σάββατο, οφείλεται στους έχοντες και διακινούντες μαύρο χρήμα. Τα "Νέα" πέρυσι (και ενώ υποτίθεται ότι είχε ξεσπάσει η λεγόμενη "κρίση") είγαν γράψει επί λέξει ότι η πεζογέφυρα πάνω από το σταθμό "Νερατζιώτισσα", η οποία οδηγεί στο Mall, είχε γεμίσει μια μέρα από πεζούς και πάνω της επικρατούσε... πλήρης ακινησία! Αυτοί οι μαζάνθρωποι-καταναλωτές, λέτε να έχουν ΟΛΟΙ τους μαύρο χρήμα;

      Για ψάξτε να δείτε αν ΤΟΣΕΣ ΠΟΛΛΕΣ καφετέριες, τόσα πολλά εμπορικά κέντρα, τόσα πολλά σκυλάδικα και τόσοι πολλοί ακριβοί ξενώνες μπορούν να συντηρηθούν από το μαύρο χρήμα. Πολύ αμφιβάλλω. Περισσότερο από το... δανεικό χρήμα συντηρούνται, παρά από το μαύρο. Ε, λοιπόν, ήρθε τώρα η ώρα του λογαριασμού!

      • Μάρκο Τ avatar
        Μάρκο Τ @ Αυριανιστής 18/12/2009 12:23:09

        Το μαύρο και το δανεικό χρήμα πάει πολλές φορές χέρι-χέρι. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο.
        Το μαύρο χρήμα είναι πάρα πολύ για το αγνοήσουμε. Και μην πηγαίνει ο νους μας σε μαφιόζους και πρεζέμπορους και σωματέμπορους. Και ο "ταπεινός" υδραυλικός της γειτονιάς, με μαύρο χρήμα ζει. Και πολλές φορές ζει πολύ καλά.

  8. Νίκος avatar
    Νίκος 18/12/2009 11:59:26

    Αυτο που λειπει απο την Ελλαδα ειναι η πιστη ΚΑΙ στις δικες της δυναμεις, στην δικη της ισχυ, την οποια παρεπιμπτοντως τα νεοταξικα τρωκτικα σιγοτρωνε σε ολα τα επιπεδα και κυριως στο ψυχολογικο.
    Μεχρει τωρα "επρεπε" να μπουμε στην ΕΕ διοτι ειμαστε "μονοι", "επρεπε" να μπουμε στο ευρω -που αποδεινυεται ΣΤΕΝΩ- διοτι "θα ειμαστε στον σκληρο πυρηνα" και τετοιες μπουρδες (φαναστειτε ποσο υπολογιζουν τα πλουσια μελη ενος κλαμπ το φτωχο συγγενη τους που συνεχως επαιτει) και αλλα τοσα. ΠΟΤΕ δεν ακουσα κατι δημιουργικο, π.χ. πως να μεγαλωσουμε την Ελληνικη οικονομικη πιττα, αλλα οχι πουλωντας σουβλακια και "υπηρεσιες" εις αλληλους.
    Αν η ελλαδα δεν αποκτησει δικη της, ελληνικη εσωτερικη δυναμικη, οικονομικη ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ψυχολογικη σε πειπεδο λαου και ηγεσιας, μια ζωη θα "προσαρμοζομαστε" σε προκρουστειες οικονομικες και αλλες κλινες που ξενοι στρωνουν για μας, ΩΣ ΕΛΛΑΔΑ, ΩΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.

  9. stelios avatar
    stelios 18/12/2009 12:10:23

    Αγαπητοι Συμφορουμιτες,
    το ΔΝΤ εχει πειρα απο ημιαγριες χωρες οπου υπαρχουν αντιστοιχα φαινομενα παρακμης και εχει συνταγες δοκιμασμενες πλειστακις.
    Αν δεν τις εφαρμοσει τυποις το ΔΝΤ,θα τις εφαρμοσει ΒΙΑΙΑ η ΕΕ η οποια δεν προκειται να διαλυσει την Ευρωπη χαριν των Νεοελληνων μικροαπατεωνων.
    Τα ανωτερω που περιγραφει και ο Lavazza,ειναι πασιγνωστα και εξω,δεν ζουμε στην εποχη του τηλεγραφου.Απο τη μια νομιζουμε οτι ειμαστε ο ομφαλος της Γης,απο την αλλη νομιζουμε οτι μπορουμε να κρυφτουμε πισω απο το δαχτυλο μας.Τα ψεματα τελειωσαν ομως,game over.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ stelios 18/12/2009 12:15:37

      Αν όλως όλα αυτά είναι "πασίγνωστα και έξω", τι κάνουν τόσα χρόνια και ανέχονται τα καπρίτσια δέκα εκατομμυρίων κακομαθημένων; Γιατί δεν περνάνε μια πρόνοια για κλωτσηδόν ξωπέταγμα όποιας χώρας αποδεικνύεται κατά σύστημα υπότροπος σε τέτοιες παραβάσεις των κανονιστικών Συνθηκών;

      Ας μας πέταγαν επιτέλους έξω, όπως μας πρέπει, και τότε να δεις πόσα απίδια θα έπιανε ο σάκος...

      • Lavazza avatar
        Lavazza @ Αυριανιστής 18/12/2009 12:43:09

        Αυριανιστή,

        έχεις δίκιο.

        Μόνο για ζημιά είμαστε...

        Δικαιώματα θέλουμε αβέρτα αλλά υποχρεώσεις μηδεν...

    • man8os avatar
      man8os @ stelios 18/12/2009 12:59:13

      Καλυτερα δεν ειναι να εφαρμοσει τα αναγκαια μετρα ο ΓΑΠ? Να βρει το θαρρος και να τα εφαρμοσει? Δεν ειναι ντροπη να μας επιβληθουν απο εξω?

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ man8os 18/12/2009 13:15:56

        Επειδή ποτέ Έλληνας πολιτικός -εκτός ίσως από τον... Μητσοτάκη- δεν θα έβρισκε το θάρρος αυτό, είναι μονόδρομος να μας επιβληθούν έξωθεν. Και μάλιστα θα το πάω ακόμα παραπέρα: να μας θέσουν υπό επιτροπεία όχι μόνο στα οικονομικά, αλλά και στη διοίκηση.

        • Μάρκο Τ avatar
          Μάρκο Τ @ Αυριανιστής 18/12/2009 18:14:37

          Το έχω σκεφτεί και εγώ καμιά φορά ότι μας χρειάζεται επιτροπεία από έξω, μπας και βάλουμε μυαλό.
          Πολύ φοβούμαι όμως ότι οι επιτροπείες είναι μόνο για να επιβάλουν έναν δήθεν "εξευρωπαϊσμό" σε θέματα "πολιτικής ορθότητας" που ενδιαφέρουν μόνο τους αριστεροφιλεύθερους (οι εικόνες στα σχολεία και λοιπά...φλέγοντα ζητήματα. Τα σχολεία κλείνουν για εθιμικές καταλήψεις 1 μήνα το χρόνο, κάθε χρόνο, και η Αριστερά τον χαβά της, τις εικόνες!).

  10. yangoolas avatar
    yangoolas 18/12/2009 12:20:39

    Χορεύαμε ρομαντικούς ξέφρενους χορούς,
    χορεύουμε ακόμα,
    απλά οι μουζικάντηδες θα πάψουνε να παίζουν

    (και τα παιδάκια μας θα την πληρώσουν)

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ yangoolas 18/12/2009 13:19:33

      Όσοι έχουν παιδάκια σε μικρή ηλικία, προλαβαίνουν ακόμα να ΜΗΝ τα κακομάθουν με τον καταναλωτισμό και την ήσσονα προσπάθεια, ώστε να μην τους έρθουν απότομα όλα όσα τους μέλλονται εξαιτίας της δικής μας αφροσύνης.

  11. stelios avatar
    stelios 18/12/2009 15:50:11

    man8os,
    ο ΓΑΠ ουτε εχει καταλαβει τι συμβαινει,δεν το λεω απο αντι-Πασοκικο μενος,
    απλα ειμαι πεπεισμενος οτι δεν διαθετει το προαπαιτουμενο μυαλο για να αντιληφθει τι γινεται,οσο λιγο κι αν ειναι αυτο που χρειαζεται.
    Στην κοσμαρα του προσπαθει να επιβαλλει...φορο στη Γερμανια επειδη καιει ανθρακα,λεγοντας ταυτοχρονα καταμουτρα στη Μερκελ μια μερα μετα τις δηλωσεις της ουτε λιγο ουτε πολυ οτι δεν ξερει τι της γινεται,διοτι η Ελλαδα δεν εχει σοβαρο προβλημα,απλα ολα ειναι φημες...
    Οταν γινεσαι γελοιος με δηλωσεις τυπου<>,
    οταν δινεις στους λιμενεργατες πιο πολλα λεφτα απο οσα παιρνουν οι τεχνοκρατες της ΕΕ που σου εχουν το πιστολι στον κροταφο.δεν εισαι για Πρωθυπουργος αλλα για συντελεστης στα Παρατραγουδα της Πανια....

  12. ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ avatar
    ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ 18/12/2009 16:07:13

    Που ειναι τα σηματα κυκλοφοριας οεο;
    Γιατι ακομα δεν εχουν αποσταλει σε εκατονταδες χιλιαδες ιδιοκτητες τα σηματα τελων κυκλοφοριας;Για να γινει η πληρωμη τους το 2010,αυξανοντας τα εσοδα της νεας χρονιας ωστε να μειωθει το ελλειμα;
    Που ειναι η τροχαια οεο;Οποιος κυκλοφορει στους δρομους ξερει οτι η τροχαια τον Δεκεμβρη τη στηνει για να ανεβασει εσοδα τοΥ κρατος.Βλεπει κανεις την τροχαια αυτες τις μερες;Οχι.Να το θυμαστε θα τη δειτε απο Γεναρη να κανει σαφαρι.
    Οπως και θα δουμε την εκπληξη του υποργειου υποδομων που συμφωνα με πληροφοριες θα συνδεσει την ασφαλιση των οχηματων με τον ελενχο του οχηματος απο Κ.Τ.Ε.Ο.
    Με κατι τετοια το Πασοκ θα στησει τη μαγικη εικονα μειωσης του ελλειματος.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ 18/12/2009 16:21:32

      έλεγχος από ΚΤΕΟ = πρασινόμαυρη ανάπτυξη

  13. Y. avatar
    Y. 18/12/2009 19:30:55

    Κάπου διάβασα ότι από Δευτέρα έρχεται κλιμάκιο του ΔΝΤ, για έλεγχο στους δημοσιονομικούς λογ/σμούς.

    • man8os avatar
      man8os @ Y. 18/12/2009 19:32:10

      Κατι ψελισε και το μεγκα.

  14. falkonbee avatar
    falkonbee 19/12/2009 23:18:04

    Σχετικά με τα οικονομικά μήπως τα πράγματα δεν είναι έτσι,τόσο τραγικά;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.