#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/07/2008 00:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η ΕΕ άρχισε να ζητά πίσω τις προμήθειες

Θυμάστε που γράφαμε στο «Να πως μπλέκουν όλοι, Ζήμενς, Φρεγάτες, Eurofighter…» ότι η ελληνική δικαιοσύνη (που το είχε βάλει στο συρτάρι) αναγκάστηκε πριν από λίγες ημέρες να ξανανοίξει το φάκελο του εκσυγχρονισμού των έξι φρεγατών, ύστερα από παρέμβαση στην Αθήνα εισαγγελέων της Eurοjust, και υπαλλήλων της ευρωπαϊκής υπηρεσίας για την καταπολέμηση της διαφθοράς; Τo πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των έξι φρεγατών τύπου Standard είχε καταλήξει επί ΠΑΣΟΚ σε μία σύμβαση αξίας ύψους 381.578.580 ευρώ, από τα οποία 257.768.200 ευρώ θα έπαιρνε η Thales Naval Netherlands και 128.810.380 ευρώ τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ως επιδότηση. Οι ευρωπαϊκές αρχές συγκέντρωσαν όμως σημαντικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία σειρά πληρωμών εταιρειών συμβούλων όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις υπηρεσίες που παρασχέθηκαν, αλλά ακολουθούν και πολύ περίεργες διαδρομές, σε ελβετικές τράπεζες και υπεράκτιες εταιρείες της Καραϊβικής και της Κύπρου.

Τώρα, η ΕΕ ζητά από την Ελλάδα να ανακτήσει από τα Eλληνικά Nαυπηγεία του Σκαραμαγκά πάνω από 230 εκατομμύρια € παράνομες ενισχύσεις. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Κομισιόν μεταξύ 1996 και 2002, η Ελλάδα έλαβε 16 διαφορετικά μέτρα ενίσχυσης των ναυπηγείων, σε μια περίοδο που αντιμετώπιζαν δυσχέρειες. Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι πολλές από τις ενισχύσεις αυτές χορηγήθηκαν από το ελληνικό κράτος και την τότε κρατικής ιδιοκτησίας τράπεζα ΕΤΒΑ υπό μορφή δανείων, εγγυήσεων και εισφορών κεφαλαίου χωρίς προηγουμένως να εγκριθούν από την Επιτροπή και, επιπλέον, ότι δεν ήταν συμβατές με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων. Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι η Ελλάδα και τα ναυπηγεία δεν τήρησαν τους όρους που συνόδευαν τις ενισχύσεις που είχε εγκρίνει το 1997 και το 2002. Με σημερινή της ανακοίνωση η ιδιοκτήτρια των ναυπηγείων ThyssenKrupp Technologies δηλώνει περίπου ότι το … σκέφτεται. Ε βέβαια, αφού η ΕΕ βρήκε σκάνδαλο με μίζες, τι να πει; Ότι δεν υπάρχει σκάνδαλο;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Nick avatar
    Nick 03/07/2008 00:08:49

    Τελικά γι'αυτό έκαναν τα πάντα για να μας πουλήσουν το μπαταρισμένο υποβρύχιο. Έτσι τελικά εξηγούνται οι εκβιασμοί περί απολύσεων...

  2. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 03/07/2008 00:09:36

    κοίτα μικρός που είναι ο κόσμος...όταν ο Χριστοδουλάκης πουλούσε τον Σκαραμαγκά, το γνωρίζαμε το θέμα...μερικοί μάλιστα υπέθεσαν ότι το εδωσε στην HDW, με την θεωρία ότι η HDW είχε μπάρμπα στην ΕΕ και επομένως θα «καθάριζε»...

    Λες να μην «καθάρισε» η Krupp; Ή αποφάσισαν οι της ΕΕ να μας βάλουν λίγο χέρι... Λες για να πάρουμε Eurofighters?

  3. Lara avatar
    Lara 03/07/2008 00:13:58

    Sugnomhn

    Molis anakoinosse to kratiko Germaniko kanali ZDF
    sto programma "Auslandsjournal" oti mia stratiotikh epemvash tou Israel enantia sto Iran einai thema elaxistou xronou-
    Einai tromero
    lara

  4. Ο Χαζος του χωριου avatar
    Ο Χαζος του χωριου 03/07/2008 00:29:20

    Mono apo to exoteriko tha boressoume na mathoume leptomereies gia tis remoules stin latremeni plin polyplygeissa psorokostaina...

    Osso gia tin epithessi sto Iran,palia mou techni koskino...
    Leider!

  5. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 03/07/2008 01:34:57

    Λάρα,

    τίποτα άλλες λεπτομέρειες απ' όσα είπε;

  6. STAVROS avatar
    STAVROS 03/07/2008 11:52:12

    FactorX,
    Μιας και είσαι τόσο καλός αναλυτής, θα ήθελα τη γνώμη σου για την υπόθεση των φρεγατών, όπως και του C4I.
    Ποιοί τα πήραν, σε τί τιμές, πότε και κατά πόσο τα δισεκατομύρια αυτά ευρώ συμψηφίζονται με το ταξίδι του Λιάπη για τον αγώνα Ελλάδα-Βραζιλία όπως και τα 43.000 ευρώ που χρωστούσε ΜΕ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ο μπεμπο-μητσοτάκης στη Siemens.
    Θα εκτιμούσα ένα συγκεκριμένο σχόλιο (όχι κάποιο του τύπου: έλα τώρα, όλοι τα παίρνουν άλλοι πολλά και άλλοι λίγα).
    Ευχαριστώ

  7. Lara avatar
    Lara 03/07/2008 13:53:02

    Νηπιος Γερων

    Η ειρωνια ειναι αυτο που ειπωθηκε απο Ισραηλινο αξιωματουχο οτι με αυτη την επιθεση του Ισραηλ στο Ιραν συμφωνει συσσωμος ο Αραβικος κοσμος.

    Οι πληροφοριες μου απο Περσιδες εδω φιλες προσφυγες αριστοκρατικης καταγωγης της αυλης του Σαχη
    λενε πως το Ιραν ειναι πανετοιμο να απαντησει, επιδεικνυοντας τον μοντερνο πυρηνικο του εξοπλισμο,
    μετατρεποντας την περιοχη σε γης Μαδιαμ.
    λαρα

  8. Basil avatar
    Basil 03/07/2008 16:23:43

    Καλημέρα ΝΓ

    Ο Πάνος Χαρίτος έδωσε μερικές απαντήσεις στην εκπομπή ανιχνεύσεις χθές

    Α. Η IAF ήθελε να τεστάρει την δυνατότητα εναέριου ανεφοδιασμού μεγάλου αριθμού αεροσκαφών~100, γιαυτό και ο μεγάλος αριθμός συμμετεχόντων αεροσκαφών
    Β. Η υπουργός εξωτερικών του Ισραήλ είχε την προηγούμενη εβδομάδα συνάντηση με εκπροσώπους της ΙΑΕΑ. Μεθόδευση για την επισημοποίηση κατοχής πυρηνικών όπλων;
    Γ. “Διαρροές” του είδους των πυρηνικών που διαθέτει
    Δ. Πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού (; δεν το συγκράτησα) στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης-φύλαξης των πυρηνικών όπλων.
    Ε. Η άσκηση δεν κόστισε στην ΠΑ ,όλα τα έξοδα καλύφθηκαν από τους Ισραηλινούς.

    Ερώτημα μέγα έγιναν ηλεκτρονικές καταγραφές των εκπομπών των ραντάρ των ΤΟΡ Μ1 και S-300 που διαθέτουμε;


    Οι Ιρανοί εκτός των 29 ΤΟΡ Μ1 που ήδη διαθέτουν θα αποκτήσουν και S-300

    Ο ψυχολογικός (προς το παρόν) πόλεμος καλά κρατεί

    φρέσκα
    δες για US official
    http://www.aljazeera.com/news/newsfull.php?newid=136258

    Iranian view
    http://www.aljazeera.com/news/newsfull.php?newid=136280

  9. aa avatar
    aa 03/07/2008 19:29:18

    Καλώς ήλθατε Ο Πέτρος Τατούλης Έργο Θέσεις Δημόσιες Παρεμβάσεις Photo Gallery
    Καλώς ήλθατε Εργο Κοινοβουλευτικός Έλεγχος Εξοπλιστικές συμβάσεις & αντισταθμιστικά ωφελήματα Εξοπλιστικές συμβάσεις & αντισταθμιστικά ωφελήματα




    Αθήνα, 9 Ιουνίου 2008








    ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΟΥΛΗΣ




    ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ Ν.Δ.








    ΕΡΩΤΗΣΗ








    ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ:








    1) ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ




    2) ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ








    ΘΕΜΑ: Καθυστέρηση στην υλοποίηση της σύμβασης για τα αντισταθμιστικά ωφελήματα








    Την 28/8/2000 η τότε Ελληνική Κυβέρνηση υπέγραψε σύμβαση με τη γαλλική εταιρεία Dassault Aviation για την προμήθεια 15 μαχητικών αεροπλάνων Μιράζ 2000-5. Μαζί υπογράφηκε και σύμβαση για 41 προγράμματα αντισταθμιστικών ωφελημάτων ύψους 1,85 δις €, με 8 ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες. Μολονότι η συμβατική υποχρέωση της Dassault Aviation είναι, η σύμβαση για την προμήθεια των Μιράζ να προχωρά παραλλήλως με τη σύμβαση για τα αντισταθμιστικά ωφελήματα, η υλοποίηση των τελευταίων προχωρά αργά, με προβλήματα και με πράξεις ή παραλείψεις που δημιουργούν ερωτηματικά για τη νομιμότητά τους. Σε 2 χρόνια λήγει η συμβατική υποχρέωση για τα αντισταθμιστικά ωφελήματα, οπότε το ελληνικό κράτος θα ζημιωθεί με εκατομύρια ευρώ.








    Αν υπάρξει απόκλιση από τη δεύτερη συμφωνία, σημαίνει ότι το κόστος των αεροπλάνων αυξάνει ισόποσα για τη χώρα μας και το ποσόν αυτό ισοδυναμεί με υπερβάλλον κέρδος για τον προμηθευτή. Τα αντισταθμιστικά ωφελήματα αφορούν την ελληνική οικονομία και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, σε μια εποχή που η ακρίβεια και η ανεργία ταλαιπωρούν τους Ελληνες πολίτες. Επιπλέον, καθώς συζητείται η αγορά και νέων αεροπλάνων, θα αποτελέσει διαπραγματευτική αδυναμία της χώρας μας η μη απαίτηση τήρησης των συμφωνηθέντων σε προηγούμενες συμβάσεις.








    Ερωτάται ο κ. Υπουργός Εθνικής Αμυνας:




    1.Πόσα προγράμματα αντισταθμιστικών ωφελημάτων έχουν υλοποιηθεί, και σε ποιό ποσό έχουν ανέλθει μέχρι σήμερα οι σχετικές δαπάνες και ποιές είναι οι ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες που τα έχουν αναλάβει;




    2.Πόσα και τί ύψους προγράμματα βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης, από ποιές εταιρείες, και πότε προβλέπεται να ολοκληρωθούν;




    3.Υπάρχουν μέσα στη συμφωνία εταιρείες που εδρεύουν και λειτουργούν εκτός του λεκανοπεδίου Αθηνών, δηλαδή στην ελληνική περιφέρεια που δοκιμάζεται περισσότερο από την οικονομική δυσπραγία, και αν ναι, έχουν ληφθεί μέτρα για την προώθηση των συγκεκριμένων προγραμμάτων ώστε να μην κλείσουν οι εταιρείες αυτές και χαθούν οι θέσεις εργασίας στην περιφέρεια;




    4.Φημολογείται ότι κατά την υλοποίηση προγραμμάτων έχουν γίνει διαχειριστικές ακροβασίες του τύπου απομείωσης εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης κλπ. Ισχύουν αυτά και, αν ναι, τί κάνει το Υπουργείο Εθνικής Αμυνας γι’ αυτό;




    5.Ποιά μέτρα λαμβάνει το Υπουργείο για να υλοποιηθεί μέχρι κεραίας η σύμβαση για τα αντισταθμιστικά ωφελήματα μέχρι τελευταίου ευρώ, επ’ ωφελεία των ελληνικών αμυντικών βιομηχανιών και των Ελλήνων πολιτών;








    Ερωτάται ο κ. Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών:




    Καταβάλλεται κανονικά το αντίτιμο για τα αεροπλάνα ή γίνεται κάποια παρακράτηση, ώστε να ασκηθεί πίεση για την υλοποίηση της σύμβασης για τα αντισταθμιστικά ωφελήματα;








    Ο ερωτών βουλευτής








    Πέτρος Τατούλης

  10. Nick avatar
    Nick 03/07/2008 20:59:09

    Λαρα, οι Άραβες μόνο φίλοι με τους Πέρσες και τους Τούρκους δεν είναι...

  11. Lara avatar
    Lara 03/07/2008 21:30:02

    Nai, sosta!
    giauto sthn arxh grafo
    eironeia

    lara

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.