#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
21/10/2011 11:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Γερμανία προϊδεάζει για έξοδό μας από το ευρώ




Ας υποθέσουμε ένα απλό παράδειγμα:

Στην περιοχή που ζείτε, δραστηριοποιούνται τέσσερις επιχειρήσεις που συνεργάζονται αρμονικά σε οικοδομικά έργα.  Η μία είναι μικρή εργολαβική και με την οικοδομική κρίση άρχισε να σφραγίζει επιταγές.  Τις επιταγές αυτές τις κατείχαν οι υπόλοιπες  τρείς επιχειρήσεις.  Η μία έχει είδη υγιεινής, η δεύτερη σκυρόδεμα και η άλλη κάνει εμπόριο οικοδομικών υλικών.   Οι τράπεζες που είναι αποδέκτες των επιταγών και που δανείζουν και τις τέσσερις επιχειρήσεις, αρχίζουν να ανησυχούν και να πιέζουν.  Η επιχείρηση με τα οικοδομικά υλικά συμπαρασύρεται, αφήνεται αβοήθητη από τις τράπεζες και σφραγίζει επίσης επιταγές.  Στις υπόλοιπες δύο επιχειρήσεις επικρατεί πανικός.  Αυτή με τα είδη υγιεινής είναι περισσότερο εκτεθειμένη και αν δε βρεθεί μια λύση με τις σφραγισμένες επιταγές των άλλων δύο, κινδυνεύει να καταρρεύσει.  Έτσι, προτείνει ένα σχέδιο σωτηρίας στην υγιή επιχείρηση του σκυροδέματος, η οποία και αυτή αντιμετωπίζει πρόβλημα, αλλά διαχειρίσιμο, αφού έχει ευρύτερο πελατολόγιο.

Το σχέδιο προτείνει την έκδοση ενός νέου μπλοκ επιταγών στο οποίο θα συμμετέχουν και οι τέσσερις επιχειρήσεις.  Οι νέες επιταγές θα αντικαταστήσουν τις παλιές και όλα θα επανέλθουν στην προτέρα κατάσταση.  Η επιχείρηση σκυροδέματος είναι ιδιαίτερα επιφυλακτική με τη λύση αυτή, γιατί έχει ορισμένες επιφυλάξεις.  Φοβάται ότι τελικά οι νέες επιταγές ίσως να μη γίνουν δεκτές με ικανοποίηση από τις τράπεζες, αφού θα είναι εγγυημένες από τρείς ουσιαστικά πτωχευμένες επιχειρήσεις και από μια μόνο υγιή.  Κατ’ επέκτασιν φοβάται ότι, αν αντικαταστήσει τις δικές της επιταγές με τις νέες, θα βρεθεί αντιμέτωπη με μεγαλύτερα επιτόκια και περισσότερη ανασφάλεια εκ μέρους των τραπεζών, υποθηκεύοντας τελικά το λαμπρό μέλλον της, για χάρη τριών άστατων συνεργατών.

Καλά καταλάβατε.  Η επιχείρηση σκυροδέματος είναι η Γερμανία, η επιχείρηση ειδών υγιεινής η Γαλλία και οι άλλες δύο η Ελλάδα και η Πορτογαλία.

Αυτήν την κατάσταση ζούμε τις τελευταίες μέρες. Οι Γάλλοι έχουν λυσσάξει για μια λύση η οποία υποτίθεται ότι θα επαναφέρει την τάξη στην κρίση χρέους.  Η Γερμανία δεν είναι καθόλου σίγουρη και φοβάται ότι θέλοντας να βοηθήσει την υπόλοιπη Ευρώπη, θα χάσει την πιστοληπτική της αξιολόγηση και θα συρθεί σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, δεν θα πρέπει να περιμένουμε τίποτα από τους Γερμανούς, ο καθένας στη θέση τους θα έκανε το ίδιο.  Οι Γερμανοί προτείνουν κάτι πολύ πιο απλό από τις μοχλεύσεις του EFSF, τα τοξικά ευρωομόλογα ή την έκδοση πληθωριστικού χρήματος από την ΕΚΤ:  Όσοι αδυνατούν να διατηρήσουν βιώσιμο το χρέος τους, να το κουρεύουν, με ότι αυτό συνεπάγεται στις τράπεζες και τα ταμεία τους.  Όσοι επιθυμούν να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα οφέλη του κοινού νομίσματος, να παραδίδουν περιουσία και δημοσιονομική πολιτική στους Γερμανούς.

Όσο οι τραπεζίτες και οι χώρες του νότου θα πιέζουν για κάτι διαφορετικό, οι Γερμανοί απλά θα αναβάλουν τις αποφάσεις.  Γιατί ο χρόνος δουλεύει για αυτούς.  Το κλειδί στην ιστορία αυτή είναι η Γαλλία.  Αν η Γαλλία χάσει την ανώτατη αξιολόγηση, τότε οποιαδήποτε λύση μέσω κοινής αναχρηματοδότησης του χρέους, θα έχει αποτύχει πριν καν αποφασιστεί η εφαρμογή της.

Τα τελευταία νέα λένε, ότι η ανώτατη αξιολόγηση της Γαλλίας θα πρέπει να θεωρείται ήδη παρελθόν και απομένει μόνο ο χρόνος ανακοίνωσης του μοιραίου.  Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι Γερμανοί εμφανίζονται αναβλητικοί στην Ευρώπη και σκληροί στην Ελλάδα.  Είναι περισσότερο από προφανές ότι οι Γερμανοί δεν θα ρισκάρουν άλλα ελληνικά θαλασσοδάνεια.  Ενδεχομένως να ανεχτούν για λίγους ακόμα μήνες την Ελλάδα μέσα στο ευρώ, αλλά με δυσβάσταχτους όρους.

Το ακόμα πιο θλιβερό είναι ότι η κυβέρνηση γνωρίζει με απόλυτη ακρίβεια όλα τα παραπάνω, αφού όχι μόνο διαθέτει άριστους συμβούλους, αλλά την έχουν προειδοποιήσει εγκαίρως οι ίδιοι οι Γερμανοί.  Η κυβέρνηση έχει μπροστά της δύο δύσκολες επιλογές:

1.      Να προκηρύξει εκλογές με σκοπό μια νέα κυβέρνηση να οδηγήσει τη χώρα συντεταγμένα στην αντιμετώπιση της κρίσης

2.       Να ικανοποιήσει όλες τις διαστροφικές απαιτήσεις των Γερμανών, προκειμένου να κερδίσει λίγο ακόμα ανώφελο χρόνο.  (Ουσιαστικά βέβαια ο Γερμανικός εκβιασμός αναφέρει ρητά ότι ειδικά για την Ελλάδα οι συνθήκες παραμονής στην ευρωζώνη αλλάζουν βίαια και γυρίζουν τη χώρα πίσω στην εποχή του Όθωνα.  Πρακτικά είναι βέβαιοι ότι η Ελλάδα θα απαιτήσει την έξοδό της από το κοινό νόμισμα.  Ο ίδιος εκβιασμός θα τεθεί και στις υπόλοιπες χώρες εν ευθέτω χρόνο.  Οπότε ή η Ε.Ε. θα μετατραπεί σε αυλή της Γερμανίας ή η ευρωζώνη θα περιοριστεί στις χώρες με ανώτατη αξιολόγηση, ενδεχομένως και χωρίς τη Γαλλία).

Ζούμε σε μια ζοφερή εποχή, που οι συνθήκες αλλάζουν όχι με την ημέρα πια, αλλά με την ώρα.  Κάθε σχεδιασμός, κάθε πλάνο, που συντάχθηκε χτες, μπορεί να είναι ήδη μπαγιάτικο.  Οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές και εκείνο που θεωρούσαμε βεβαιότητα χτες, μπορεί σήμερα να είναι άκυρο.  Και δυστυχώς οι εξελίξεις βαίνουν εναντίον μας και ο λιγοστός χρόνος που είχαμε, εξανεμίζεται πλέον με γεωμετρική πρόοδο.  Φοβάμαι πως όλο το, τεταμένο ομολογουμένως, σκηνικό των τελευταίων ωρών , με τους διαδηλωτές εξαγριωμένους να απαιτούν τα αυτονόητα και την κυβέρνηση πολιορκημένη να στήνει παρωδίες εθνικοφροσύνης, τείνει να ξεπεραστεί από τις απίστευτες εξελίξεις στην Ευρώπη.

Λυπάμαι πολύ, αλλά δεν έχω τη μαγική λύση, δεν μου έρχεται τίποτα έξυπνο στο μυαλό να προτείνω.  Μπορώ μόνο με βεβαιότητα να μοιραστώ μαζί σας την αγωνία μου για το άμεσο μέλλον.  Εύχομαι μόνο, στις δύσκολες αυτές στιγμές, να είχαμε ικανότερο τιμονιέρη.

Κακοφωνίξ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Λιζα Αλεξίου avatar
    Λιζα Αλεξίου 21/10/2011 11:25:05

    Σήματα λυγρά (ολέθρια σημάδια) Ευριπίδης

  2. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 21/10/2011 11:28:34

    Τί σημαίνει "να οδηγήσει τη χώρα συντεταγμένα στην αντιμετώπιση της κρίσης," ρητορικό ακούγεται. Και κατά τη γνώμη σου, για να μήν υποχωρήσουμε στις ορέξεις των Γερμανών η λύση είναι οι εκλογές και η "ανασύνταξη" γενικώς ; Η μήπως και η "επανεκκίνηση" σου λέει κάτι παραπάνω απ'ότι κατάλαβα (ή δέν κατάλαβα) κι εγώ ;

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ τσώφλι πασατέμπου 21/10/2011 12:22:54

      Πολύ φοβάμαι ότι πίσω από τη ρητορεία της φράσης που πολύ σωστά επισημάνατε κρύβεαι η φράση, ''στην έξοδο από το ευρώ...''

  3. NIK THE GREEK avatar
    NIK THE GREEK 21/10/2011 11:31:37

    Αποριας αξιο οτι ενω αυτοι οι υποτιθεμενοι ισχυροι μας κουνουν αυστηρα το δακτυλο και μας βαζουν ορους και απαιτησεις και μεταξυ τους οχι μονο δεν μπορουν να συνενοηθουν αλλα ουτε να χωρισουν δυο γαιδουριων τα αχυρα.
    Οσο για τον εγχωριο τιμονιερη αστο καλυτερα,τι γελοια εικονα χθες στην βουλη να συγχαιρουν εαυτους και αλληλους που μας εδεσαν χειροποδαρα για τις επομενες δυο τουλαχιστον γενηες
    Καταλφαβητηξ.

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ NIK THE GREEK 21/10/2011 12:24:42

      Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι είναι αδύνατον να συνεννοηθούν για λόγους που ανέλυσα στο πόνημα. Όταν τα ψάρια σου πάψουν να βρωμάνε, θα βρει λύση και η Ευρώπη.

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 21/10/2011 11:32:18

    ctrl-alt-del Κακοφωνίξ, με συνετή, εθνική, δημοκρατική και ειλικρινή Κυβέρνηση. Και έξοδο από την Ευρωζώνη. Δεν θα γίνουμε Αλβανία (δεν είμαστε το 1970), απλά θα ΄φύγουν οι Αλβανοί που θέλουν ευρώ.

    Για΄ένα διασ΄τημα θα είμαστε πάμφτωχοι. Αλλά και στο ευ΄ρω τα ίδια.

    Το μαγικό ερώτημα λοιπόν από το οποί θα βρεις την μαγική λύση είναι:

    Προτιμάς Ελληνική διαχείριση; Ή είμαστε λαμόγια και δώσε το στους Γερμανούς. Απλά. Αυτό είναι οι εκλογές ή το δημοψήφισμα. Αλλά θέλει καθαρό καθρέφτη και καθαρό μυαλό, και ελπίζω ο you know who να έχει και τα δύο.

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ archaeopteryx 21/10/2011 12:25:46

      Αγαπητέ Αρχαίε, είναι μια ιστορική στιγμή κατά την οποία οι απόψεις σου μάλλον ταυτίζονται με αυτές των Γερμανών!!!

      • Ip0 avatar
        Ip0 @ kakofonix 21/10/2011 12:50:37

        Κάνεις λάθος. Η Γερμανία μόνο θεωρητικά θα ήθελε έξοδό μας από την Ευρωζώνη. Στην πράξη το απεύχεται, παρά τους πολιτικάντικους λεονταρισμούς και μπλόφες τις περί του αντιθέτου σε στυλ «οι πόρτες είναι ανοιχτές αν θέλετε να αποχωρήσεται». Αυτά τα λέει για να τα ακούμε εμείς, ο λαός και να πανικοβληθούμε από το πόσο εύκολο τους είναι δήθεν να μας διώξουν.
        Αν, μετά από πολύμηνη προετοιμασία, η χώρα βγεί από την ευρωζώνη με δικούς της όρους και σε χρόνο που βολεύει εμάς και όχι εκείνους ή έστω αν δείξουμε έμπρακτα πως είμαστε αποφασισμένοι να απασφαλίσουμε αυτή την επιλογή, θα δεις πως οι Γερμανοί θα πανικοβληθούν. Απλώς ξέρουν που απευθύνονται και πόσο ανενημέρωτος είναι ο κόσμος ως προς το σενάριο επιστροφής σε εθνικό νόμισμα, γι’ αυτό τολμούν, εκείνο που για τους ίδιους αποτελεί εφιάλτη, να μας το αντιστρέφουν ως εκφοβισμό. Αν ο λαός ξυπνήσει, αν ο Σαμαράς απεμπλακεί από την παγίδα που του έστησε ο ΣΚΑΙ και ο Παπαδημητρίου να καταδικάσει την ύπαρξη σκέψεων για επιστροφή σε εθνικό νόμισμα, τότε θα έχουμε τρομερή διαπραγματευτική ισχύει. Με τη διαφορά πως θα έχουμε δείξει οτι το εννοούμε πραγματικά και είμαστε πρόθυμοι και αρκετά προετοιμασμένοι ψυχολογικά και λογιστικα (στο βαθμό του εφικτου) να υλοποιήσουμε την απειλή μας.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ Ip0 21/10/2011 14:02:28

          μ' αρέσει...

        • ΠΗΛΕΑΣ avatar
          ΠΗΛΕΑΣ @ Ip0 21/10/2011 16:02:50

          Κι' εμένα μου αρέσει, αλλά είναι τόσες οι κακοδαιμονίες μας, που δεν θα μπορέσουμε σε εύλογο χρόνο (άν ποτέ) να βελτιώσουμε υποδομές, νοοτροπίες και θεσμούς (να γίνουμε Γερμανοί δηλ) και να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα του Ευρώ, προς όφελός μας. Συνεπώς, θα έλεγα καλύτερο να μπλοφάρουμε διαπραγματευόμενοι κάποια πρόσκαιρη βελτίωση και μετά να βγούμε στην δραχμή στα σοβαρά, παραμένοντας στην ΕΕ.

          Αν ξαναγυρίζαμε, υποθετικά, στον Οκτ.09, θα έλεγα να βγούμε στην δραχμή σήμερα.
          Γενικά, γίνεται καθημερινά πιό ορατό (ακόμα και στους Γάλλους) το αυτονόητο: Με το ευρώ μαντρωθήκαμε γυμνοί σε μια αρένα, όπου ο δυνατότερος νικά και τα παίρνει όλα. Και ο δυνατότερος είναι η Γερμανία. Τόσο απλά!

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ ΠΗΛΕΑΣ 21/10/2011 16:41:00

            ομολογώ ότι δεν φανταζόμουνα τον ΓΑΠ τόσο ...δεν ξέρω την λέξη... κυνικό; να μας πάει στο Μνημόνιο μέσω Καστελλόριζου. Μετά το Καστελλόριζο ξεστόμισα το δις ιζ Πάρτα, που πάει πακέτο με την δραχμή. Δυστυχώς, κανείς δεν τολμάει να κάνει εγχείρηση στον εαυτό του, μόνο που εδώ ο χειρούργος κάνει και εμπόριο οργάνων...

    • ΝΙΚΗ avatar
      ΝΙΚΗ @ archaeopteryx 21/10/2011 15:22:45

      Να φτωχείνουμε, θα το δεχτούμε.. Τη δραχμή, θα τη δεχτούμε. Με έναν πραγματικό ηγέτη στο τιμόνι όμως που θα είναι ικανός και θα μπορέσει να μας βγάλει από το σκοτάδι! Και θέλω να ελπίζω ότι αυτό το πρόσωπο υπάρχει ......

  5. koinos_nous avatar
    koinos_nous 21/10/2011 11:33:39

    Φτου, εγω νομιζα οτι θα "επανεκκινουσε" η οικονομια και σε συνδυασμο με την πρασινη αναπτυξη τα πρασινα πουλια και τα "πρασσειν αλογα" θα σωζομαστε.
    Ωστε δεν σωζεται η παρτιδα ε?

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ koinos_nous 21/10/2011 12:29:31

      Υπήρχε μια προοπτική πριν το Μάιο, αμέσως μετά το μνημόνιο, καθώς επικρατούσε σχετική αισιοδοξία στην Ευρώπη. Προσωπικά δεν ήμουν καθόλου αισιόδοξος γιατί υπολόγισα σε μεγαλύτερη ύφεση (πράγμα που απεδείχθη), άρα σε εκτροχιασμό των στόχων. Πάλι όμως υπήρχε φως στην περίπτωση που Γερμανοί και Γάλλοι αποφάσιζαν ένα ισχυρό αντίδοτο. Δυστυχώς αρχίζουν να μας τελειώνουν οι Γάλλοι, ενώ Ιταλοί (6%+ τα επιτόκιά τους) και Ισπανοί θεωρούνται ήδη μέρος του προβλήματος. Όταν δείτε τη Γαλλία να χάνει το ΑΑΑ, να ξέρετε ότι ήρθε η ώρα της δραχμής.

  6. Δικηγόρος avatar
    Δικηγόρος 21/10/2011 11:49:31

    "μια νέα κυβέρνηση να οδηγήσει τη χώρα συντεταγμένα στην αντιμετώπιση της κρίσης"

    Άρα ο αρθρογράφος θέλει να πει ότι στην κόλαση την οποία περιγράφει θα έρθει μία νέα κυβέρνηση (προφανώς εννοεί της ΝΔ) που θα αντιμετωπίσει όλα αυτά που περιγράφει.

    Ας δεχτούμε ότι ο Σαμαράς θα τα καταφέρει καλύτερα από τον ΓΑΠ. Το ρόλο του Βενιζέλου ποιος θα τον αναλάβει? Με ποια στελέχη θα αντιμετωπίσει η ΝΔ την κρίση? Στα μάτια του μη κομματικοποιημένου Έλληνα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ είναι το ίδιο πράγμα.

    • φωνη avatar
      φωνη @ Δικηγόρος 21/10/2011 12:17:52

      Στα μάτια του μη κομματικοποιημένου ή στα μάτια του τηλεορασόπληκτου που τρώει την προπαγάνδα των μέσων που στηρίζουν το ΠΑΣΟΚ με το κουτάλι;

      Δεν είναι εξυπνάδα, ούτε είναι αποστασιοποίηση από το κακό πολιτικό σύστημα το να λες όλοι είναι ίδιοι. Άλλο να μην είναι κομματικοποιημένος και άλλο το να μην είσαι πολιτικοποιημένος. Οι άνθρωποι που λένε "όλοι είναι το ίδιο"(όχι αυτοί που το λένε προσπαθώντας να φυτέψουν προπαγάνδα, αυτοί που το λένε επειδή τους φυτεύτηκε η προπαγάνδα και το πιστεύουν), λυπάμαι που το λέω, αλλά αυτοί δεν έχουν καθαρή εικόνα του πολιτικού συστήματος.

      Νιώθουν ότι όταν λένε "όλοι είναι ίδιοι" κρατούν μια διαφοροποιημένη στάση, ότι απορρίπτουν το κακό του πολιτικού συστήματος και επαναστατούν.
      *Δεν κρατούν καμία διαφοροποιημένη στάση, γιατί αυτή είναι μια προπαγάνδα που βολεύει την κυβέρνηση και προωθείται από τους κυβερνητικούς παπαγάλους. Είναι λόγια που τους τα έχουν βάλει στο στόμα τους μετά από μεγάλη δόση προπαγάνδας.Είναι λόγια του συστήματος-συστημικά και όχι αντισυστημικά.
      *Δεν απορρίπτουν καθόλου το κακό του πολιτικού συστήματος,αντιθέτως ισοπεδώνουν το καλό (που υπάρχει και θα υπάρχει πάντα) με το κακό και τα εξομοιώνουν, με αποτέλεσμα να μη βρίσκουν ποτέ το στόχο που θα έπρπε να σημαδεύει η κοινωνία.
      *Δεν επαναστατούν, γιατί η επανάσταση πρέπει να ζητάει μια αλλαγή. Αντιθέτως, αν πιστεύεις ότι όλοι είναι ίδιοι έχεις πέσει σε μια παγίδα αδιεξόδου που δε σαφήνει να διατυπώσεις πολιτικό αίτημα αλλαγής.

      Αν δούμε την ιστορία καθόλου ίδιο δεν είναι το ΠΑΣΟΚ με τη ΝΔ. Δεν εννοώ ότι η ΝΔ υπήρξε τέλεια. Έχει κυρίως την ευθύνη ότι δεν κατάφερε σε 5 χρόνια να βάλει τη χώρα σε πορεία ανατροπής του ΠΑΣΟΚικού καθεστώτος που έβλαψε τη χώρα. Το ΠΑΣΟΚ όμως έχει την ευθύνη της επιβολής αυτού του καθεστώτος που για πολλά χρόνια έβλαψε τη χώρα.
      Όσον αφορά στο παρόν η ΝΔ του Σαμαρά με το ΠΑΣΟΚ του Παπανδρέου είναι η μέρα με τη νύχτα.

      Λυπάμαι πολύ για τους ανθρώπους που δεν μπορούν να δουν ότι κανείς δεν είναι ίδιος με κάποιον άλλον. (κάθε πολιτικός χώρος και κάθε πρόσωπο είναι διαφορετικό) Και λυπάμαι που γίνονται θύματα και οδηγούν τους εαυτούς τους σε αδιέξοδο. Πιστεύω ότι το υγιές κομμάτι του πολιτικού συστήματος πρέπει να συνομιλήσει με αυτούς τους ανθρώπους, όχι για να τους κερδίσει, αλλά για να τους δώσει ξανά την ευκαιρία να κρίνουν με το δικό τους μυαλό.

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ Δικηγόρος 21/10/2011 12:34:04

      Όπως ίσως γνωρίζετε καλύτερα από εμένα λόγω της ιδιότητας που αποκαλύπτει το όνομά σας, το σύστημά μας είναι πρωθυπουργοκεντρικό. Καλώς ή κακώς, η εξουσία δίδεται σε ένα πρόσωπο με απόλυτες εξουσίες που δεν ελέγχεται ουσιαστικά από κανένας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ψηφίζουμε άνδρα και όχι κόμμα. Κανένας υπουργός οικονομικών δεν δρα αυτοβούλως, παρά σε πλήρη εναρμονισμό με τις βουλές του πρωθυπουργού. Συνεπώς, αν στην επόμενη κυβένρηση είναι υπουργός οικονομικών ο Σταϊκούρας, ο Πολύδωρας, ο Τσίπρας, ο Νανόπουλος ή ο Τσάβες ο ίδιος, πάλι κουμάντο θα κάνει ο Σαμαράς.

      • Ραβινος avatar
        Ραβινος @ kakofonix 21/10/2011 13:15:18

        Αλλη μια φορα πολυ σωστος !

  7. blue nile avatar
    blue nile 21/10/2011 11:57:40

    Νομίζω ότι μέχρι τώρα η ευρωζώνη κινήθηκε σε λάθος πλεύση. Μετά την κρίση του 2008 δεν είχαμε στην Ευρώπη αντιδράσεις τύπου Γκάιτνερ (ο οποίος επανεκεφαλαιοποίησε αγοράζοντας ομόλογα τις αμερικανικές τράπεζες ώστε έπαψαν αυτές να αποτελούν μαύρες χοάνες).
    Αυτό ήταν το πρώτο βήμα που θα έπρεπε να γίνει και άσε τον Σαρκοζί που δεν θέλει να χάσει τις προνομιακές του σχέσεις με τους Γάλλους τραπεζίτες να πάει να κουρεύεται. Το ίδιο και η Μέρκελ.
    Ως δεύτερο βήμα έπρεπε να προκριθεί η λύση εξαγοράς όλων των ομολόγων των ελειματικών χωρών από έναν ενιαίο κεντρικό ευρωπαικό τραπεζικό φορέα ο οποίος θα επαναομολογοποιούσε αυτό το χρέος με την εγγύηση του οπότε τα επιτόκια θα ήταν πιο χαμηλά και θα έψαχνε επενδυτές στις χώρες της Ασίας κυρίως (χωρίς να αποκλείονται βέβαια κια άλλοι επενδυτές). Αν έσκαγε κάποιο ομόλογο δικό μας εμείς θα είχαμε την ευθύνη αποπληρωμής του μόνο που αυτή θα πραγματοποιούταν με ευνοικότερους όρους για μας, σε βάθος χρόνου εικοσαετές και με τα χαμηλότερα επιτόκια που προαναφέρθηκαν.
    Ηταν πολύ πιο σοφές κινήσεις αυτές από το να δανειοδοτούνται με υψηλά επιτόκια ελειματικές χώρες όπου ο συνδιασμός πιστωτικής κρίσης και ύφεσης δημιούργησε ένα θανατηφόρο μίγμα που με την φαιδρή αντιμετώπιση του με επιταγές λιτότητας επιδεινώθηκε ακόμα περισσότερο.
    Τρίτο βήμα θα ήταν κάτι σαν ένα νέο σχέδιο Μάρσαλ με πόρους που θα μπορούσαν να βρεθούν από το ευρωομόλογο και αλλού.
    Όσο γαι τις λύσεις που προκρίνονται τώρα: Ποιος μπορεί να εξηγήσει πως μια ελειματική χώρα όπως η Ελλάδα μπορεί να εγκαταλείψει την Ευρωζώνη ; Αυτή την πολυτέλεια την έχουν μόνο οι πλεονασματικές χώρες. Σε περίπτωση που αποχωρήσει η Ελλάδα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσει Πορτογαλία, Ιρλανδία και αμέσως λίγο μετά θα έρθει η σειρά της Ιταλίας και ευρώ αντίο θα σε δω στο πλοίο ...
    Αν η Γερμανία που είναι πλεονασματική χώρα κουρασμένη από τη διαρκή χρηματοδότηση (σε λάθος κατεύθυνση) των ελειματικών χωρών αποφασίσει το μετέωρο βήμα επιστροφής στο μάρκο (και οι υπόλοιποι δουν πως θα πορευτούν με εθνικά νομίσματα ή με ένα νέο ευρώ ορισμένων χωρών) τότε αυτό το νέο μάρκο θα ανατιμηθεί τόσο πολύ με συνέπεια τη μείωση της γερμανικής ανταγωνιστικότητας οπότε η ανεργία δεν θα μπορεί να αντιμετωπιστεί μιας που πάνω από το 50% των εργαζομένων θα απολυθούν.
    Το κακό είναι ότι οι Γερμανοί με μια λογική γυμανασιάρχη που ραπίζει τα άταχτα παιδιά προσπαθεί να τιμωρήσει τις ελειματικές περιοχές θέτοντας μας ως τον πρώτο ζαβολιάρη ενώ τελικά όση λιτότητα και να επιβάλουν δεν θα δουν λύση στο πρόβλημα καταστρέφοντας τις περιφερειακές οικονομίες. Μπορεί δε να αποκομίσουν κάποια ωφέλη από αποκρατικοποιήσεις σε μορφή ξεπουλήματος αλλά το συνολικό κόστος που θα κληθούν να πληρώσουν θα είναι πολλαπλάσιο.
    Κάνοντας το τραγικό λάθος να μην καθαρίσουν τις τράπεζες τους από τα κωλόχαρτα του 2008 συνεχίζουν σε λάθος πορεία θυμίζοντας τον Χέρμπερτ Χούβερ ο οποίος με τη λιτότητα που επέβαλε μεταξύ 1929-1932 μεγιστοποίησε τις αρνητικές επιπτώσεις του κραχ κάνοντας τις δραματικές...

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ blue nile 21/10/2011 12:39:34

      Το παράδειγμα στην αρχή του πονήματος εξηγεί γιατί η λύση που σωστά θεωρείτε ότι θα ήταν καλή, δεν είχε ελπίδες εφαρμογής. Ως προς το δεύτερο σκέλος έχω να παρατηρήσω ότι συμφωνώ ως προς τα διλήμματα των Γερμανών και ως προς τους κινδύνους ανατίμησης του Μάρκου. Εκτιμώ όμως (προσωπική εκτίμηση) ότι οι Γερμανοί προτιμούν μια πιο κλειστή ευρωζώνη από το να ρισκάρουν την αξιολόγησή τους. Και αν πρόκειται να ρισκάρουν την αξιολόγηση αυτή θέλουν να είναι σίγουτοι ότι θα μπορούν να ελέγχουν, ως υποτελείς, τις χώρες - βαρίδια. Ο εκβιασμός είναι έκδηλος: Ή γίνεστε οικονομικό προτεκτοράτο ή τραβάτε στον πληθωρισμό σας.

      • blue nile avatar
        blue nile @ kakofonix 21/10/2011 15:21:24

        Προσωπικές απόψεις εκφράζω μπορεί να κάνω και λάθος.
        Το παράδειγμα ξεκινά με την παραδοχή ότι υπάρχει μια αρμονική συνεργασία μεταξύ των τεσσάρων.
        Εμεις αναγκαστήκαμε να έχουμε κοινό νόμισμα χωρίς να έχουμε κοινή νομισματική πολιτική και χωρίς να έχει δημιουργηθεί ένας συντονιστικό όργανο που θα επανακύκλωνε τα πλεονάσματα των εύρωστων χωρών υπό τη μορφή παραγωγικών επενδύσεων στις αδύναμες χώρες.
        Οπότε η παραμικρή κρισούλα θα μετατρεπόταν γρήγορα σε μπουρλότο.
        Όσο γαι τη προσωπική σου εκτίμηση. Δεν διαφωνώ σε ότι αφορά τις προθέσεις των Γερμανών επιφυλάσομαι στο αν θα μπορέσουν αν το πετύχουν. Για να εκφράσω και εώ μια προσωπική εκτίμηση.
        Το πρόβλημα αυτή τη στιγμή το έχει η Γερμανία.
        Το γερμανικό δημόσιο πληρώνει αυτή τη στιγμή και τις γερμανικές τράπεζες αλλά και τη βοήθεια προς τις άλλες χώρες . Μόνο που τα υψηλότοκα δάνεια όχι απλά δεν αποτελούν λύση του προβλήματος αλλά καταστρέφουν κάθε πιθανή λύση. Λύση είναι η επιδίωξη αναπτυξιακής προοπτικής στις μη παραγωγικές χώρες ώστε να μπορέσουν να σταθούν στα πόδια τους. Αν αυτές πνιγμένες στον φαύλο κύκλο της κρίσης χρέους της χαμηλής παραγωγικότητας και των μέτρων λιτότητας που επιδεινώνουν όλα τα άλλα καταρεύσουν, το κόστος εξόδου πχ της Ελλάδας από την ευρωζώνη ανέρχεται όπως παραδέχονται οι ίδιοι οι Γερμανοί σε πέντε φορές παραπάνω της αξίας της περιουσίας της . Καμία απολύτως καμία ελειματική χώρα δεν μπορεί να φύγει χωρίς να υπάρξει τεράστιος κίνδυνος διάλυσης της ευρωζώνης. Οπότε δεν μπορούν να μειώσουν τον αρθιθμό των μελών.
        Αν πάλι κουραστούν και θελήσουν να φύγουν εκείνοι είναι υποχρεωμένοι να ετοιμαστούν για το ενδεχόμενο μεγάλης ανεργίας και επιστροφή σε μια μεταμοντέρνα εκδοχή της δεκαετίας του '30.
        Αν θέλουν να μας κρατήσουν εντός ως οικονομικό προτεκτοράτο χωρίς θα πρέπει πάλι να φροντίζουν αυτοί για την ανάπτυξη μας που θα πρέπει να στηριχτεί στο δικό τους περίσσευμα. Αν θέλουν να κάνουν οτιδήποτε άλλο θα ξαναβρούν το πρόβλημα μπροστά τους μόνο που αυτή τη φορά θα είναι εξαιρετικά διογκωμένο.

        • kakofonix avatar
          kakofonix @ blue nile 21/10/2011 15:47:29

          Νομίζω ότι συμφωνούμε ως προς τις διαπιστώσεις αλλά διαφωνούμε ως προς τις εκτιμήσεις! Ο καιρός γαρ εγγύς. Συμφωνώ πάντως ότι μια βίαιη εθελοντική αποχώρηση από το ευρώ ισοδυναμεί με πυρηνική βόμβα και αποτελεί διαπραγματευτικό όπλο. Φοβάμαι όμως ότι οι Γερμανοί κτίζουν μεθοδικά τα τείχη τους.

          • blue nile avatar
            blue nile @ kakofonix 21/10/2011 16:17:14

            Ότι το προσπαθούν το προσπαθούν. Δε ξέρω όμως κάτι μου λέει ότι οι Γερμανοί βαδίζουν από νίκη σε νίκη μέχρι τη τελικη τους καταστροφή... Ίδωμεν...

  8. Christos Apostolidis avatar
    Christos Apostolidis 21/10/2011 11:58:23

    η ιδέα είναι απλή και μπορεί να έχει διάφορες εκδοχές ανάλογα το πόσο πλήρη ή/και οριστική θέλει κανείς την εφαρμογή της.

    Η ΔΕΗ διαχειρίζεται και αξιοποιεί για λογαριασμό του Ελληνικού δημοσίου και των Ελληνων πολιτών ορυκτό πλούτο αξίας περίπου 200-240 δις ευρώ με σημερινές τιμές. Η εταιρεία κάνει τζίρο περίπου 6 δις το χρόνο πουλώντας περίπου 60 δις κιλοβατώρες το χρόνο. Το απόθεμα αυτό επαρκεί για τις ανάγκες της χώρας μας για τα επόμενα 45 χρόνια και αυτός είναι και ο ορίζοντας της λύσης.

    Στόχος 1. Δημιουργία ρευστότητας στην Ελληνική αγορά.
    Στοχος 2. Αναπτυξη ενεργειακού τομέα / Δημιουργία εναλλακτικών πηγών / μέσων και τεχνολογίας για μελλοντική χρήση.
    Στόχος 3. Μειωση του χρέους της χώρας και των αναγκών της σε δαπάνες για πληρωμή τόκων/δανείων.
    Στόχος 4. Δημιουργία θέσεων εργασίας, συνολικά ανάπτυξη!

    Κάνουμε λοιπόν μια μαζική προ-πώληση ενέργειας μόνο που αντί για τηλεκάρτες όπως στην περίπτωση του ΟΤΕ, εκδίδουμε ένα νέο νόμισμα για παράλληλη χρήση με το ευρώ και μόνο στο εσωτερικό της χώρας και για ορισμένο χρονικό διάστημα.

    Ορίζουμε 1 Νέα Δραχμή = 0,01€ και πάγια τιμή για 1 Κιλοβατώρα 8 Νέες Δραχμές

    Εκδίδουμε 450 εκατομμύρια σε κάθε αξία, γραμμάτια σε νέες δραχμές με τα οποία αντικαθιστούμε όλα τα τραπεζογραμμάτια του ευρώ που όμως κυκλοφορούν παράλληλα και γίνονται εξίσου δεκτά σε όλες τις συναλλαγές όμως, κατατίθενται στο δημόσιο ταμείο από όλες τις υπηρεσίες, ΔΕΚΟ κλπ.

    Έτσι έχουμε γραμμάτια 100-200-500-1000-2000-5000-10000-50000 νΔρχ που αντιστιχούν σε 1-2-5-10-20-50-100-500 ευρώ.
    Φέρνουμε στην αγορά μια απαίτηση του πολίτη για χαρτονόμισμα 1-2 ευρώ, καταργούμε το έτσι κι αλλιως σπάνιο 200ευρώ και διατηρούμε ατόφια τα κέρματα που έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Τα κέρματα του 1 & 2 ευρώ κόβονται πλέον μόνο για συλλεκτικούς λόγους και τα αναμνηστικά 2 ευρα κόβονται κάθε χρόνο σε 1εκ τεμάχια μόνο (τα ελληνικά κέρματα ευρώ γίνονται έτσι περιζήτητα στους συλλεκτικούς κύκλους)

    Συνολική αξία 309,6 δις ευρώ / 30,96 τρις νΔρχ που ισοδυναμούν σε 3,87 τρις Κιλοβατώρες.

    Τα γραμμάτια έχουν διάρκεια 44 χρόνια και 1 χρόνο επιπλέον για την μετατροπή τους σε ευρώ. Εννοείται επίσης ότι γίνεται νομοθετικά ρύθμιση για την αποδοχή των γραμματίων σε όλες τις εντός της χώρας συναλλαγές.

    Έτσι αντικαθιστούμε 1-1 όλα τα τραπεζογραμμάτια ευρώ όπου στην χώρα, τράπεζες, ταμεία, εταιρείες τα πάντα και οι τράπεζες και δημόσια ταμεία δέχονται μέν και ευρώ, πληρώνουν όμως μονο σε νΔρχ.

    Συγκεντρώνουμε -εντελώς αυθαίρετα- 100 δις ευρώ.

    Ρευστοποιούμε σε νΔρχ όλα τα ομόλογα και έντοκα γραμμάτια ελληνικού δημοσίου από τράπεζες/ταμεία ιδιώτες κλπ στο άρτιο. Αυτή η κίνηση δίνει άμεση ρευστότητα, με μόνη απώλεια τα προσδοκόμενα κέρδη απο τόκους μέχρι την λήξη τους… τα χρήματα αυτά μπορούν να επενδυθούν εκ νέου σε υγιή ομόλογα νέων εκδόσεων με νέους όρους μόλις αποκατασταθεί η κατάσταση ή εφόσον δεν γίνονται δεκτά στο εξωτερικό, μπορούν να αγοράσουν ακίνητα, να γίνουν επενδύσεις, να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη.

    Για την κίνηση αυτή πάλι αυθαίρετα, απαιτούνται επιπλέον 150 δις ευρώ (15 τρις νΔρχ) και ισόποσα ομόλογα περιέρχονται στην κατοχή της ΔΕΗ.

    Το κράτος σαν κύριος μέτοχος της ΔΕΗ εξαγοράζει το σύνολο της επιχείρησης που βρίσκεται σε χέρια ιδιωτών. Παραμένουν τα μερίδια ταμείων κλπ τα οποία μπορούν φυσικά να επενδύσουν τα νέα κεφάλαια τους στην ΔΕΗ.

    Η ΔΕΗ πλέον διαθέτει 100 δις ευρώ μετρητά, 150δις ευρω σε ομόλογα και σχεδόν 6 τρις νΔρχ (60δις ευρώ) σε νΔρχ.

    Με τα ευρώ σε μετρητά και ομόλογα “αγοράζει” από το κράτος 1 νέα έκδοση “ομολόγου” σε ευρώ συνολικής αξίας 250 δις με τόκο 1% το χρόνο. Δανείζει δηλαδή το κράτος με 1% και λαμβάνει 45 ισόποσες ετήσιες δόσεις περίπου 5,6 δις σύν τους τόκους (2,5 δις τον πρώτο χρόνο, 56 εκατομύρια τον τελευταίο).

    Με τα 6 τρις νΔρχ που τις απομένουν και τα ποσά σε ευρώ που λαμβάνει κάθε χρόνο η επιχείρηση πραγματοποιει σχέδιο ολοκληρωμένης μετάβασης σε νέες πηγές ενέργειας, αναπτύσσει αυτόνομες μονάδες σε νησιά και επαρχία κλπ καθώς και έργα με στόχο την ανάπτυξη εξαγωγών ενέργειας για πρόσθετα έσοδα.

    Η επιχείρηση πουλάει σε σταθερες τιμές για όλο αυτό το χρονικό διάστημα μόνο σε πελάτες στο εσωτερικό της χώρας. Οι εξαγωγές γίνονται με τιμές διεθνούς αγοράς και ένταση ανταγωνισμού με ότι θετικό αυτό συνεπάγεται.

    Η σταθερές τιμές ενέργειας είναι ελκυστικές για την βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας.

    Στόχος είναι, στα 44 χρόνια η επιχείρηση να έχει διαθέσιμα αξίας 310 δις ευρώ για να αντικαταστήσει τα γραμμάτιά της στο σύνολό τους με κέρδος φυσικά όσα δεν επιστραφούν.

    Το δημόσιο τωρα, αποκτά ρευστο πάνω από 100δις ευρώ με τα οποία επαναγοράζει ομόλογα από το εξωτερικό και έτσι, το χρέος της χώρας πέφτει περίπου 25-30% (από τα 350+ στα 250δις τα οποία όμως είναι πλήρως τακτοποιημένα. Οι τράπεζες έχουν απλετη ρευστότητα αφού δεν έχουν χάσει τίποτε από τα ομόλογά τους και αναγκαστικά στρέφονται στην εσωτερική αγορά ενώ το δημόσιο μπορεί να εκδίδει 1 σειρά ομολόγων κάθε χρόνο για την εσωτερική αγορά κυρίως για τα ταμεία και την ιδιωτική αγορά τα οποία διαθέτει μέσω των τραπεζών με πολύ χαμηλό επιτόκιο 0,75-1,5%.

    Η ΔΕΗ ξεκινά παράλληλα την ανάπτυξη των ενεργειακών πόρων της χώρας για την μετά λιγνίτη εποχή οδηγόντας σε τρομακτική ανάπτυξη και μείωση της ανεργίας.

    Σε 10 χρόνια η χώρα εντείνει τον τουρισμό, την ναυτιλία και φυσικά την ενέργεια και παράγει πλεονάσματα σε ευρώ για τις ανάγκες του εμποριου, της ναυτιλίας, για επενδύσεις σε πηγές ενέργειας και για κοινωνικές παροχές ενώ από τον πρώτο χρόνο καθίσταται ανεξάρτητο οικονομικά αφού ουσιαστικά δεν έχει ανάγκη τον δανεισμό.

    Περιττό να προσθέσω ότι όλα αυτά θέλουν τρομερά πολιτικά κότσια, αποφασιστικότητα και προσπάθεια και από αυτό και μόνο είναι καταδικασμένο σε αποτυχία.

    Επίσης θα δεχτεί τρομακτικες πιέσεις από τράπεζες, χώρες και συμφέροντα ενώ, όντας αυθαίρετο σε πολλά του σημεία και με το σκεπτικό ότι ο γράφων είναι απόφοιτος τεχνικου λυκείου και όχι οικονομολόγος κλπ σαφώς και θα θέλει αμέτρητες ώρες υπολογισμών για την πλήρη κοστολόγηση και αξιολόγησή του.

    Χάριν συζητήσεως βέβαια θα ήταν πολύ ευχάριστη η ανταλλαγή απόψεων, σχολίων κλπ….

    • np_complete_problems avatar
      np_complete_problems @ Christos Apostolidis 21/10/2011 12:19:59

      Αγαπητέ κ Apostolidis,
      Η αλήθεια είναι οτι δεν έχω τις γνώσεις για να αξιολογήσω την πρότασή σας. Οπότε μου είναι αδύνατο να κάνω κάποια "τεχνοκρατικά σχόλια".
      Αυτό που μπορώ να πώ, είναι ότι ΔΕΝ νομίζω ότι υπάρχουν αρκετοί Ελληνες να υποστηρίξουν "μια λύση με ορίζοντα 45ετίας" !!!

      • Christos Apostolidis avatar
        Christos Apostolidis @ np_complete_problems 21/10/2011 12:29:50

        Πότε είμασταν πολλοί αγαπητέ μου? Καλύτερα λίγοι και καλοί.... άλλωστε 1 Εφιάλτης φτάνει.... το θέμα είναι... πότε θα μετρηθούμε????

        • Ανώνυμος Έλληνας avatar
          Ανώνυμος Έλληνας @ Christos Apostolidis 21/10/2011 14:04:26

          Κύριε Χρηστο Αποστολιδη, διαβαζοντας σας δεν μπορω παρα να εκφρασω τον απολυτο θαυμασμο μου για το πονιμα σας. Αποφοιτος τεχνικου λυκειου η αποιφοτος δημοτικου Ο λογος σας κι μονο (ακομα κι αν ειναι αυθερετος) ειναι λόγος μεστός, πατριωτικος κι πανω απ’ ολα δείχνουν
          εναν Ανθρωπο Καθαρο, Οραματιστη, αλλα κι ετοιμο να Εργαστεί για μια κοινη ιδεα!! Αυτον η αυτους τους Ανθρωπους (κι μετα πολιτικους) χρειάζεται η Ελλαδα – κι ας ειναι κι αποφοιτοι νηπιαγωγείου: –
          Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ειναι ΤΕΧΝΗ του ΑΝΕΦΙΚΤΟΥ

          • Christos Apostolidis avatar
            Christos Apostolidis @ Ανώνυμος Έλληνας 21/10/2011 16:03:40

            ΠΡΟΤΑΣΗ Β'

            Τα νούμερα και μεγέθη που αναφέρω είναι στρογγυλοποιημένα και προσεγγιστικά χάριν ευκολίας.

            Όλες οι ευρωπαικές χώρες έχουν το δικαίωμα να εκδίδουν δικά τους νομίσματα σαν αναμνηστικά (εκτός από τα 2 ευρώ που έχουν ειδική ρύθμιση σαν νόμισμα γενικής κυκλοφορίας) με ονομαστική αξία άλλη από αυτή των νομισμάτων κυκλοφορίας και τα οποία γίνονται δεκτά σαν ονομαστική αξία μόνο εντός της εκδίδουσας χώρας.

            Συνήθως εκδίδονται νομίσματα με υψηλό μεταλλικό περιεχόμενο (πχ μια ουγγιά χρυσός = 1540$/1000€) αλλά μικρή ονομαστική αξία (100 ευρώ/500 ευρώ) και τιμή πώλησης σαν συλλεκτικά αντικείμενα πλέον μεγαλύτερη της τιμής του μετάλλου πχ, 1500€. Ο σκοπός είναι να πωληθεί μέταλλο με κάποιο premium .... και φυσικά στο γεγονός ότι η ονομαστική αξία είναι τόσο μικρή που κανείς ποτέ δεν θα το χρησιμοποιήσει. Επίσης η κυκλοφορία αυτών των νομισμάτων είναι το πολύ λίγες χιλιάδες κομμάτια.

            Ακούγονται πολλά για τον χρυσό της Ελλάδας.
            Ακόμα και να μήν έχουμε ούτε μια ουγγιά σε ΤΤΕ ή αλλού κρατικό απόθεμα, μπορούμε πάντα να βγούμε στην αγορά και να σηκώσουμε 92 τόνους χρυσό!
            Κόστος με “σημερινές” τιμές 1500$US/troy oz = 5δις $US ή περίπου 3,3δις €.
            Το μπασταρδεύουμε με χαλκό/ασήμι (ίσως και κάποιο άλλο εξωτικό μέταλλο για να προστατεύσουμε το κράμα) ώστε να προκύψει χρυσός 14-22 καρατίων (ανάλογα την ποσότητα που θα θελήσουμε τελικά να προκλύψει).
            Με θεωρητικό ιδεώδες να προκύψει ένα νόμισμα ίδιο με την χρυσή λίρα αγγλίας, θέλουμε ένα νόμισμα βάρους 8γρ περίπου με 92% καθαρό χρυσό και ένα 8% χαλκό/ασήμι ή ότι άλλο.
            Θα χρειαστούμε επιπλέον 8 τόνους μέταλο (με 92% χρυσό 6% χαλκό 1,5% ασήμι και 0,5% πλατίνα θέλουμε μέταλλο κόστους 3,4δις €).
            Με μια παρόμοια σύνθεση, έχουμε 100 τόνους μέταλο το οποίο θα μας δώσει 12,5εκ νομίσματα των 8 γραμμαρίων. (με έναν πρόχειρο υπολογισμό μπορούν κάλλιστα να εκδοθούν σχεδόν τα διπλάσια αλλά με μειωμένη σύνθεση – μειωμένη αποδοχή!)
            Σαν πρόσθετο μέτρο ασφαλείας, υπάρχει η τεχνολογική δυνατότητα να προστεθεί στο σώμα του νομίσματος τσιπάκι RFID που κάνει πάρα πολύ δύσκολη την αντιγραφή, προσθέτει σειριακό αριθμό όπως στα χαρτονομίσματα και κάνει εύκολο τον εντοπισμό/ταυτοποίηση των νομισμάτων. Το συνολικό κόστος έκδοσης είναι χονδρικά περίπου 5 δις €.

            Με την πρόφαση της έκδοσης συλλεκτικού/αναμνηστικού νομίσματος όπως έχουμε το δικαίωμα να κάνουμε, κόβουμε 12,5εκ νομίσματα των 1000 ευρώ!!!! δηλαδή 12,5δις ευρώ τα οποία γίνονται δεκτά σε όλες τις συναλλαγές πάνω από πχ 2000 ευρώ (δεν είναι νόμισμα για γενική κυκλοφορία αλλά για αγορές παγίων/επενδύσεις). Κερδίζουμε αυτόματα 7,5δις € (αν χρησιμοποιηθεί ο θεωρητικά διαθέσιμος χρυσός της χώρας το κέρδος είναι πρακτικά πάνω από 10-11δις € ενώ το μέταλλο δεν χάνεται...
            Τα νομίσματα αυτά με τρέχουσες τιμές έχουν εξασφαλισμένη αξία περίπου το 1/4 της ονομαστικής σε πολύτιμο μέταλλο (κάτι που δεν έχει κανένα νόμισμα ή χαρτονόμισμα ευρώ).
            Δίνονται σε τράπεζες σαν νομίσματα κυκλοφορίας, οι τράπεζες δίνουν συνολικά 12,5δις χάρτινα ευρώ τα οποία μπαίνουν στο ταμείο του κράτους για πληρωμή δανείων. Μέσω των τραπεζών τα νομίσματα δίνονται σε ιδιώτες που θέλουν να σηκώσουν χρήματα (αλλά δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν εκτός χώρας) για αγορές πχ αυτοκινήτου, πληρωμή φόρων, αγορές ακινήτων, ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ... το σημαντικότερο είναι ότι πίσω από την κυκλοφορία τους μπαίνει μια ρήτρα για απόσυρση από την αγορά σε 5-10 χρόνια με την ελπίδα φυσικά να έχουμε το ίδιο νόμισμα μέχρι τότε και να μήν έχουμε πτωχεύσει.

            Σε 5-10 χρόνια το κράτος αποσύρει όλα τα εν κυκλοφορία χρυσά νομίσματα, τα λιώνει και ανακτά το πολύτιμο μέταλλο.
            Ένα αξιόλογο μέρος θα παραμείνει σε συλλογές κλπ –παγκοσμίως!- αφήνοντας καθαρά κέρδη στο κράτος μιας και παύει να είναι νόμιμο χρήμα σε συναλλαγές!
            Η κυκλοφορία αυτού του νομίσματος δεν θα γεννήσει πληθωρισμό πρώτον γιατί η ποσότητα είναι μικρή για κάτι τέτοιο και το σημαντικότερο γιατί δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε καθημερινές συναλλαγές.

            Το καθαρό κέρδος είναι άμεσα 7-11 δις €, όσο τα έκτακτα μέτρα που παίρνουμε τώρα σε βάρος της οικονομίας μας και αντίθετα θα λειτουργήσει καταλυτικά για επενδύσεις ή αποταμίευση! Χώρια τον αντίκτυπο στις αγορές από την θέση σε κυκλοφορία ενός ευρώ που δεν μπορούν να ελέγξουνε να αποσύρουνε, να δανείσουνε, να αγοράσουνε ή να πουλήσουνε.
            Είναι σαν να γυρνάμε σε μια μορφή δραχμής χωρίς να αλλάζουμε νόμισμα.. Εάν μάλιστα συνοδευτεί από την έκδοση πχ νομίσματος των 100-200 ευρώ σε ασήμι “δένει” καλύτερα η μαγιά!

            Είναι πολλοί αυτοί που προτείνουν την επιστροφή σε δραχμή ώστε να “αποτινάξουμε” τον ζυγό του ευρώ.. διαφωνώ... με λίγη φαντασία, μια μικρή ανταρσία εντός του ευρώ και φυσικά την αποφασιστικότητα στις κινήσεις της κυβέρνησης –καλά αυτό είναι πιο δύσκολο από όλα- μπορεί η χώρα να βάλει μπροστά την οικονομία της και να ταπώσει τους τοκογλύφους και τους σπεκουλαδόρους αφού θα τους αποδείξει ότι πρώτα οι έλληνες έχουν πίστη στην έξοδο από την κρίση.. έχουν χαθεί 20 πολύτιμοι μήνες αλλά ποτέ δεν είναι αργά.

          • Christos Apostolidis avatar
            Christos Apostolidis @ Ανώνυμος Έλληνας 21/10/2011 16:15:13

            Να τονίσω ότι σε καμία πρότασή μου δεν μιλάω για έξοδο από το ευρώ... μιλάω για μια σοβαρή, τεκμηριωμένη και αιτιολογημένη αποστασία μέσα στο ευρώ... το προτιμώ από μια πτώχευση μέσα στο ευρώ ή ακόμα χειρότερα από μια δραχμή με το ευρώ αντίπαλο και στα ίδια χέρια που διαχειρίστηκαν τόσο δραχμή όσο και ευρώ και μας φέρανε στα σημερινά χάλια...

          • undercover gpr avatar
            undercover gpr @ Christos Apostolidis 21/10/2011 21:34:17

            "ή ακόμα χειρότερα από μια δραχμή με το ευρώ αντίπαλο και στα ίδια χέρια που διαχειρίστηκαν τόσο δραχμή όσο και ευρώ και μας φέρανε στα σημερινά χάλια…"

            τα είπες όλα
            +1000

          • Σταύρος avatar
            Σταύρος @ Christos Apostolidis 22/10/2011 00:15:59

            Εσένα κάτι καλό και σωστό σε ποτίζανε στο "τεχνικό λύκειο" που πήγαινες!
            Από την εποχή του ΠορταΠορτα έχω να διαβάσω τόσο ολοκληρωμένες προτάσεις!!!
            Για... keep on talking!

  9. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 21/10/2011 12:04:30

    Καλημέρα Κακοφωνίξ:
    Όντως, ζουμε την εντατικοποίηση των εθνικών ωφελειών, για την Γερμανία, και των απωλειών των υπολοίπων με μοχλό το ευρώ (ή στενώ, όπως το λέω). Να προσθέσω και κάτι άλλο, πιστέυω ότι ο ΓΚΑΠ και η κυβερνητική συμμορία του προσβλέπουν στο γλίσχρο θετικό!!! ισολογισμό του ισοζυγίου πληρωμών το 2012 (έτσι πιστεύει ο γκουρού της αρλουμπολογικής ευγλωττίας, Βενιζέλος) για να μπορέσουν, όπως πιστεύουν να επανέλθουν και να πουν, "ορίστε, πετύχαμε", αφού, εν τω μεταξύ, η πραγματική οικονομία θα έχει διαλυθεί, η ανεργία θα έχει εκτιναχθεί και, το κυριότερο, η εθνική επριουσία θα έχει πέσει σε ξένα χέρια, και οι ελληνώνυμοι γραικύλοι θα έχουν κάνει το "προφιτ" τους.

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ Νίκος Αργεάδης 21/10/2011 12:48:07

      Καλημέρα Νίκο,
      Ειλικρινά, στο πρωτογενές πλεόνασμα δεν πιστεύει πια ούτε ο Βενιζέλος (αν ποτέ το πίστεψε). Το πρωτογενές πλεόνασμα είναι μια προϋπόθεση που τέθηκε από τους Γερμανούς για να επιτρέψουν το κούρεμα.
      Η ωμή πραγματικότητα λέει ότι λόγω της ύφεσης δεν θα υπάρξει κανένα πλεόνασμα και καθώς όλα τα δάνεια θα έχουν παγώσει, η κυβέρνηση θα αναγκαστεί να αναστείλει για κάποιο διάστημα τις ανελαστικές πληρωμές.

  10. TARAMAS avatar
    TARAMAS 21/10/2011 12:14:05

    Ωραίο και νηφάλιο άρθρο. Εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν. Αν η Ελλάδα αφεθεί στην τύχη της είναι μάλλον σίγουρο ότι θα θελήσει από μόνη της να βγει από το ευρώ γιατί αλλιώς δεν επιβιώνει. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο εκτός από την προετοιμασία γι αυτό το ενδεχόμενο.
    Πολλοί αγνοούν ή δε θέλουν να καταλάβουν, ότι η Ελλάδα έχει ακόμη πρωτογενή ελλείμματα (δηλ. ακόμη κι αν δεν πληρώνουμε ούτε ευρώ για τόκους και χρεωλύσια). Δεν έχουμε αρχίσει ακόμη να ξεπληρώνουμε χρέη (μόνο τα αναχρηματοδοτούμε και τα ανακυκλώνουμε), ένα μέρος των δανεικών που παίρνουμε είναι για να ζούμε. Αν δεν αλλάξει αυτό, αν αύριο σταματήσει η χρηματοδότηση από την τρόικα, θα πρέπει να πάρουμε επιπλέον μέτρα με ΑΚΟΜΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ μειώσεις μισθών, συντάξεων και κοινωνικών παροχών και ΕΠΙΠΛΕΟΝ αύξηση φορολογίας (και με επακόλουθο πολλαπλασιασμό της ύφεσης) για να μη κηρύξουμε και εσωτερική στάση πληρωμών (διότι βέβαια με την διακοπή της χρηματοδότησης, αυτομάτως κηρύσσουμε εξωτερική στάση πληρωμών). Ο μηδενισμός του πρωτογενούς ελλείμματος συνεπώς και οι μεταρρυθμίσεις είναι το κλειδί για να μπορέσει η οικονομία να λειτουργήσει σε αυτό το ενδεχόμενο, όσο επώδυνο και να είναι αυτό για κάποιες τάξεις. Πλήρης απελευθέρωση επαγγελμάτων, σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις, δραστική μείωση της κρατικής παρέμβασης (και άρα της γραφειοκρατίας) σε τομείς κλειδιά όπως στα θέματα ίδρυσης νέων επιχειρήσεων. Αν το καταλάβουμε αυτό, τότε και μεις πρέπει να κερδίσουμε χρόνο για να τα πετύχουμε αυτά, πριν μας κόψουν τη χρηματοδότηση.
    Το σίγουρο είναι ότι τίποτε δε θα είναι το ίδιο πια και όσοι νομίζουν ότι μπορούμε να ξαναγυρίσουμε σε αυτά που ξέραμε, είναι βαθιά νυχτωμένοι. Εκτός κι αν έχει κανένας κανένα μαγικό τρόπο για να χρηματοδοτήσει τα ελλείμματά μας, τα πράγματα θα γίνουν πολύ χειρότερα από ότι είναι τώρα, δυστυχώς οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.

  11. gadas avatar
    gadas 21/10/2011 12:36:58

    Η κυβερνηση προβαλει το διλημα Πασοκ/ΓΑΠ η χαος,
    εδω ο αρθρογαφος προβαλει το διλημα εκλογες η χαος δηλαδη
    α) ΝΔ + καποιοι αλλοι η χαος
    Β) οικουμενικη (φανταστειτε οποια μορφη θελετε)η χαος
    Γ) ακυβερνησια=αναληψη εξουσιας απο τροικανους (με εκτελεστικες αρμοδιοτητες) η με σκιωδης ελληνες υπουργους διορισθεντες απο αυτους για να υπογραφουν οτι τους απαιτουν χωρις δισταγμο η χαος
    Δεν θελω να κανω πολιτικους υπαινιγμους αλλα ειλικρινα ειμαι πολυ προβληματισμενος τι να διαλεξω απο ολα αυτα, αναρωτιεμαι ομως τελικα το χαος θα το αποφυγουμε??

  12. tasos avatar
    tasos 21/10/2011 12:43:49

    Η Γερμανία θα κάνει αυτό που πάντα ήξερε να κάνει , να διαιρεί και να βασιλεύει .

    Οπότε για εμάς δεν πρόκειτε για μία καινούργια , η αναπάντεχη εξέλιξη , το πραγματικό κορόιδο της τράπουλας είναι ο Σαρκοζί ο οποίος έβαλε τον λύκο (μερκελ) να φυλάει τα πρόβατα .

    Η αισιόδοξη λοιπόν προσέγγιση λέει ότι , αφού για μία 15ετία σχεδόν ζήσαμε σαν βασιλιάδες , με τα Cayenne μας , τις βίλες μας , τα εξοχικά μας , τα εξωτερικά μας και όλα αυτά τα ωραία του High lifestyle , (τα οποία γεμίσαν το μυαλό μας και αδειάσαν την ψυχή μας) θα επανέλθουμε στην πραγματικότητα , αφήνοντας πίσω μας το μικρό αυτό διάλειμα χρυσόσκονης , σαν μία ανάμνηση και θα ξανα-ανακαλύψουμε αξίες όπως η φιλία , η αλληλεγγύη , το φιλότιμο , η μπέσα , το να ζείς και το να χαίρεσαι .

    Σε κάθε περίπτωση αυτή η τελευταία 10ετία - 15ετία , για τον Έλληνα δεν αποτελούσε τον κανόνα , αλλά την εξαίρεση της πορείας του .

    Μιάς πορείας ποτισμένης σε αγώνες , σε προδοσίες , σε θυσίες , σε προδοσίες , σε δυσκολίες , σε προδοσίες , σε φτώχεια και σε προδοσίες .

    Παράληλα όμως αυτή η πορεία ήταν μοναχική , έντιμη , πολλές φορές ηρωϊκή , με ανάταση ψυχής στις μεγάλες η μικρές νίκες και κατακτήσεις , με χαρά , γλέντι , ελπίδα , περηφάνεια (εξαιρούνται οι προδότες).

    Καμία φορά (στις αισιόδοξες σκέψεις μου) φαντάζομαι ότι αυτό που βιώνουμε σήμερα δεν είναι προϊόν κάποιας σκευορίας και πλεκτάνης , αλλά μία διόρθωση του συστήματος και της ισσοροπίας της φύσης , προκειμένου να ξαναέλθουμε δια της επώδυνης βέβαια οδού , στα συγγαλά μας και να ξαναγίνουμε ο λαός που είμασταν με τα σπουδαία γνωρίσματα , συνήθειες και αξίες που μας χαρακτηρίζανε (να μην επαναλαμβάνομαι).

    Στον αντίποδα λοιπόν οι Γάλλοι , οι Ιταλοί , οι Ισπανοί και οι λοιποί καταχρεωμένοι λαοί , που βλέπουν το φάσμα της κρίσης , της ύφεσης και της λιτότητας να χτυπάει την πόρτα τους , δεν θα έλεγες ότι έχουν βιώσει δυσκολίες (με εξαίρεση μικρές χρονικές περιόχους της ιστορίας τους) αντίστοιχες με τις δικές μας και φοβάμαι ότι για αυτούς η υπέρβαση θα είναι πιο επίπονη.

    Τέλος οι Γερμανοί , οι οποίοι υποθετικά (και μόνο) θα είναι οι ευνοημένοι της όλης κατάστασης , το μόνο που θα καταφέρουν στο τέλος της ημέρας θα είναι να τους μισήσει (ξανά) όλος ο κόσμος και να στραφεί εναντίον τους , να απομονωθούν και να περιθωριοποιηθούν (ξανά) και στο τέλος με όλα όσα θα έχουν κατακτήσει , κερδίσει και καταφέρει θα έχουν παραμείνει Γερμανοί και αυτό (το να είσαι Γερμανός) , είναι ένα φορτίο που δεν παλεύεται.

    • victoria (true) avatar
      victoria (true) @ tasos 21/10/2011 15:29:07

      Μακάρι να είναι έτσι.

  13. Αναστάσιος avatar
    Αναστάσιος 21/10/2011 12:56:39

    Κύριοι, λύσεις υπάρχουν και μπορούν να δοθούν από ικανούς οικονομολόγους της χώρας. Βέβαια, πρωτίστως, πρέπει να υπάρχει πραγματική πολιτική βούληση επίλυσης του προβλήματος, με γνώμονα αποκλειστικά το εθνικό συμφέρον και με αποκλειστικό σκοπό την οικονομική διάσωση της πατρίδας. Θεωρώ ανούσιο να συζητάμε τρόπους επίλυσης ενός εθνικού προβλήματος, τη στιγμή που αυτοί στους οποίους αναθέσαμε τη διακυβέρνηση της χώρας δεν φαίνεται όχι μόνο να επιδιώκουν αλλά ούτε καν να επιθυμούν την προς το συμφέρον της χώρας επίλυση του προβλήματος. Προέχει λοιπόν η ανάθεση επίλυσης των εθνικών θεμάτων σε πολιτικούς, οι οποίοι πρέπει το λιγότερο να διακατέχονται από αγνά πατριωτικά συναισθήματα και εν συνεχεία συζητάμε τους τρόπους επίλυσης των όποιων εθνικών θεμάτων. Ικανά και με πατριωτικά συναισθήματα στελέχη, θέλω να πιστεύω, ότι υπάρχουν σε όλες τις παρατάξεις. Στο χέρι τους είναι να ενωθούν και στο χέρι μας είναι να τους στηρίξουμε.

    • Christos Apostolidis avatar
      Christos Apostolidis @ Αναστάσιος 21/10/2011 16:11:36

      Όσο περιμένουμε φωστήρες και σωτήρες, άς κουνήσουμε τα χεράκια μας, δεν κάνει κακό.... λύσεις σίγουρα υπάρχουνε... το ζήτημα είναι πώς τις τεκμηριώνουμε και πώς τις παρουσιάζουμε στο υπάρχον πολιτικό σκηνικό σαν βιώσιμη εναλλακτική και σαν απαίτησή μας για ένα καλύτερο μέλλον... Οι λύσεις δεν είναι πολιτικές... είναι προιον θέλησης και σκληρής δουλειάς από εμάς τους ίδιους.....

  14. victoria (true) avatar
    victoria (true) 21/10/2011 15:54:42

    Κακοφωνίξ ευχαριστούμε για το άρθρο που εξηγεί ...διεθνή πολιτική, τόσο κατανοητά.

    Κι εμείς ευχόμαστε σε τέτοιες στιγμές να είχαμε τιμονιέρη. Ή καπετάνιο για την ακρίβεια... Ας ελπίσουμε αυτή η ώρα να μην αργήσει. Το παιχνίδι είναι πολύ χοντρό, για να το παίζουν άσχετοι και επικίνδυνοι.

  15. JOHN avatar
    JOHN 21/10/2011 17:38:48

    Οι Γερμανοι θα σκληραινουν συνεχως τους ορους παραμονης στο ευρω ωστε καποια στιγμη να ζητησουμε εμεις την εξοδο μας απο αυτο,διευκολυνοντας ετσι τη κατασταση.Αυτος αλλωστε ειναι και ο στοχος τους απαιτοντας συνεχως νεα μετρα που εγγυονται οτιδηποτε αλλο εκτος απο την αναπτυξη.Χωρις ομως αναπτυξη δεν μπορει να υπαρχει ξεκολυμα απο το τελμα.Οσο πιο γρηγορα το συνειδητοποιησουμε τοσο καλυτερα θα ειναι για εμας.

  16. ΚΟΥΡΗΤΗΣ avatar
    ΚΟΥΡΗΤΗΣ 21/10/2011 20:36:54

    ΩΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΛΟ, ΑΛΛΑ ΔΕΙΚΝΥΕΙ ΜΟΝΟΝ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.

    Η ΜΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ (ΓΕΡΜΑΝΙΑ) ΘΑ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΕΙ (ή ετσι θα επρεπε να της ειχαν πει) ΣΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΕΙΣ (ΑΙΓΑΙΟ, ΙΟΝΙΟ, ΚΡΗΤΗ), ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΛΕΧΓΕΙ Η ΜΙΚΡΗ ΕΡΓΟΛΑΒΙΚΗ.

    ΕΠΙΣΗΣ Η ΚΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΣΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ. (ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ-ΜΕΘΟΡΙΟΥ)

    Η ΑΝΤΙΔΡΟΥΣΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ (ΓΕΡΜΑΝΙΑ) ΕΛΕΓΧΕΙ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΤΑ (ΜΠΛΟΚ ΕΠΙΤΑΓΩΝ) ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΤΟΚΙΑ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΠΟΥ "ΑΔΕΙΟΔΟΤΕΙ" ΑΛΛΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ. (Ε.Κ.Τ).

    ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΧΘΕΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΕΙΣ.

    ΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΑΣ Η ΜΙΚΡΗ ΕΡΓΟΛΑΒΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΟΥ ΕΚΛΕΙΣΕ ή ΚΛΕΙΝΕΙ (ΕΛΛΑΣ) ΠΑΡΗΓΑΓΕ ΚΑΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ. ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΑΣΧΕΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ; ΠΩΣ ΘΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΔΗΛΑΔΗ;

    ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΛΙΓΟ ΧΡΟΝΟ ΔΕΙΤΕ:
    http://isxys.blogspot.com/2011/05/blog-post_7763.html
    http://isxys.blogspot.com/2011/07/blog-post_9324.html

    ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, Η ΜΙΚΡΗ ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΒΑΡΕΣΕΙ ΚΑΝΟΝΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΕ ΑΛΛΗ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΕ ΕΠΙΚΑΛΥΠΤΟΜΕΝΑ ή ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ...

  17. ΗΛΙΑΣ avatar
    ΗΛΙΑΣ 21/10/2011 22:59:28

    Από τα πιο πάνω σχόλια συμπεραίνω ότι ελάχιστοι έχουν κατανοήσει το τεράστιο πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας και της δυναμικής του δημοσίου χρέους .Θέλω να ενημερώσω τους προηγηθέντες σχολιαστές ότι απο το 1985 ο τότε Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος αϊμνηστος κ.Χαλκιάς είχε επισημάνει το πρόβλημα και τότε αναφέρθηκε για πρώτη φορά ο κίνδυνος χρεοκοπίας της χώρας αν δεν λάμβανε η κυβέρνηση δραστικά μέτρα περιορισμού των ελλειμμάτων του κρατικού προϋπολογισμού.Αλλά και όλες οι εκθέσεις των διεθνών οργανισμών της τελευταίας δεκαετίας επεσήμαιναν το πρόβλημα του δημοσιονομικού εκτροχιασμού της χώρας αλλά κανείς δεν τι λάμβανε υπόψη του.Όλος ο πολιτικός κόσμος της χώρας ενημερώνεται τακτικά απο την τράπεζα της Ελλάδος για την πορεία της οικονομίας και κάθε χρόνο δημοσιέυει την σχετική έκθεσή της ,αν ανατρέξει κανείς στις εκθέσεις των τελευταίων ετών θα καταλάβει γιατί ήταν αανπόφευκτο να φτάσουμε ως εδώ .Εξ άλλου ο κ. Προβόπουλος τον Σετ'εμβριοο του 2009 ,αν θυμάμαι καλά στις δέκα του μηνός ,ένημέρωσε τον τότε πρωθυπουργό παρουσία του κ.Σουφλιά και λέγεται πως του είπε "η χώρα πρόκειτ3ε να χρεωκοπήσει μην γίνετε εσείς δεύτερος Τρικούπης". Αυτά για να μην ψάχνουμε πιός φταίει αν φταίνε οι Γερμανοί ή οι Γάλοι .Εκεί που είχε φτάσει το πράμα δηλαδή ή αύξηση του εθνικού πρϊόντος ,όταν είχαμε αύξηση ,να υπολοίπεται κατά πολύ των τόκων που έπρεπε να καταβάλουμε για το χρέος και τά έσοδα του Δημοσίου να επαρκούν μόνο για μισθούς και συντάξεις των υπαλλήλων,και νοσοκομεία ενώ και όλες οι άλλες δαπάνες των υπουργείων εξωτερικών ,άμυνας ,δημοσίων έργων,παιδείας ,Γεωργίας,Εσωτερικών κλπ καλύπτονται με εξωτερικό δανεισμό! Πόσο μπροεί να αντέξει αυτή η χώρα και μέχρει πόσο μπορούν οι ξένες αγορές να μας δανείζουν:

    • TARAMAS avatar
      TARAMAS @ ΗΛΙΑΣ 21/10/2011 23:15:46

      Σε παρακαλώ τώρα μη μας χαλάς τη μανέστρα, εδώ μέσα όλοι ξέρουν ότι χωρίς τον ΓΑΠ, τη Μέρκελ και τους Ολυμπιακούς δε θα χρεοκοπούσε η Ελλάδα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.