25/10/2009 15:59
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Αριστερά βγαίνει στο κλαρί



ΣΤΙΣ 11.30 το βράδυ της 18ης Οκτωβρίου 1981 ο τότε Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ Χαρίλαος Φλωράκης τηλεφώνησε στον ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ και νικητή των εκλογών Ανδρέα Παπανδρέου για να τον συγχαρεί για τη μεγάλη νίκη του. «Ηταν μια καθαρή νίκη» του είπε. Εκείνος τον ευχαρίστησε λέγοντάς του: «Μη χαθείς, Χαρίλαε. Αύριο θα σε φωνάξω να αποφασίσουμε για την κυβέρνηση»! «Κι ακόμη περιμένω...» έλεγε ο ιστορικός ηγέτης του ΚΚΕ ύστερα από πολλά χρόνια δίχως να κρύβει την αποστροφή του για τον ρόλο που διαδραμάτισε μεταπολιτευτικά το ΠΑΣΟΚ. Λίγους μήνες αργότερα ο Χαρίλαος Φλωράκης ρωτήθηκε από δημοσιογράφους: «Εσείς δεν τη βλέπετε την Αλλαγή;» και εκείνος απάντησε: «Αλλαγές, φυσικά, βλέπω. Αλλαγή όμως όχι! Αν μάλιστα θέλετε να σας το κάνω λιανά αυτό που λέω, ευχαρίστως...».

Τη δήλωση αυτή ο Ανδρέας Παπανδρέου δεν την προσπέρασε. Έτσι σε κάποια δεξίωση ξένης πρεσβείας όπου συναντήθηκαν, δεν δίστασε να του ζητήσει εξηγήσεις: «Ώστε έτσι, Χαρίλαε! Δεν βλέπεις Αλλαγή!». «Είναι μικροαλλαγές...» του απάντησε εκείνος ευθέως. Έκτοτε οι σχέσεις ανάμεσα στα δύο κόμματα κινούνταν μεταξύ σφύρας και άκμονος και όσο ο καιρός περνούσε τόσο οι δρόμοι τους χωρίζονταν, με αποκορύφωμα το αποκαλούμενο «βρώμικο ΄89», όταν με τη συναίνεση του τότε ενιαίου Συνασπισμού της Αριστεράς και της Προόδου, στον οποίο κεντρικό πολιτικό ρόλο διαδραμάτιζαν το ΚΚΕ από κοινού με την τότε ΕΑΡ του κ. Λ. Κύρκου, ο Ανδρέας Παπανδρέου παραπέμφθηκε στο Ειδικό Δικαστήριο.

Για το ΚΚΕ τα χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας από το σοσιαλδημοκρατικό ΠΑΣΟΚ ήταν χρόνια δοκιμασίας, τόσο στο ευρύτερο πολιτικό πεδίο όσο και στο εσωτερικό του, διχάζοντας κάποιες φορές τα μέλη και τα στελέχη του ως προς το τι στάση έπρεπε να τηρήσει έναντι ενός κόμματος το οποίο ήλθε με πρωτοφανή δυναμική στα πράγματα το 1981, χρησιμοποιώντας θέσεις και συνθήματα της Αριστεράς (από το «ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο» ως το «Εξω οι βάσεις του θανάτου»). Παρά τις παλινωδίες, η στάση του ήταν σκληρή με αποκορύφωμα την περίοδο Σημίτη.

Παρόμοια εικόνα σχηματίζεται και τώρα, παρά το γεγονός ότι το κυβερνών κόμμα υπό τον κ. Γ. Παπανδρέου βρίσκεται στην εξουσία μόλις τρεις εβδομάδες, κάτι που προκαλεί τις έντονες αντιδράσεις του ΠΑΣΟΚ. Χαρακτηριστική ήταν η αντίδραση του Πρωθυπουργού κατά τη δευτερολογία του στη Βουλή με την ευκαιρία των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησής του και αφού το κόμμα του είχε ακούσει τα εξ αμάξης από τους βουλευτές του ΚΚΕ καθ΄ όλη τη διάρκεια της τριήμερης συζήτησης. Ο κ. Παπανδρέου χαρακτήρισε αξιοπερίεργη τη στάση του Περισσού, ο οποίος, όπως ανέφερε, «εξήγγειλε με το “καλημέρα” όσες κινητοποιήσεις δεν έκανε τα τελευταία πέντε χρόνια». …

«Τι ΠΑΣΟΚ, τι Δεξιά»

Το ΚΚΕ τόσο με τις πρώτες κινητοποιήσεις που εξήγγειλε όσο και με τις διακηρύξεις του για το τι προτίθεται να πράξει, αλλά και με την κριτική που ήδη ασκεί στη νέα κυβέρνηση, δείχνει ότι θα κινηθεί σε ρότα ταύτισης της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ με αυτή της ΝΔ. Το παλαιότερο «τι ΠΑΣΟΚ, τι Δεξιά» είναι ο άξονας του Περισσού, ο οποίος στις βολές που δέχεται για επίδειξη πρωτοφανούς αντιπολιτευτικής διάθεσης έναντι του κυβερνώντος κόμματος σε αντίθεση με όσα έπραξε επί ΝΔ, απαντά ότι «εμείς θα σας παλέψουμε, όπως παλέψαμε κι εκείνους». Η κυρία Παπαρήγα μάλιστα κατηγορεί το ΠΑΣΟΚ ότι κάνει «εμπόριο φόβου και ελπίδων», γνωρίζοντας ότι «ο λαός εδώ και χρόνια έχει αποκτήσει μειωμένες απαιτήσεις απέναντι στην εκάστοτε κυβέρνηση» . ..

Οι «ανοιχτοί λογαριασμοί»

Υπάρχουν εξάλλου και οι ανοιχτοί λογαριασμοί με την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ η οποία διά του κ. Θ. Πάγκαλου έχει εξαπολύσει εδώ και καιρό επίθεση κατά του Περισσού όσον αφορά τα οικονομικά του. Μάλιστα την επομένη κιόλας ημέρα μετά την ολοκλήρωση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, ξέσπασε (στο Μega) καβγάς ανάμεσα στον κ. Πάγκαλο και τη βουλευτή του ΚΚΕ κυρία Λιάνα Κανέλλη, δίνοντας ένα ακόμη δείγμα του τι πρόκειται να επακολουθήσει ανάμεσα στα δύο κόμματα.
Οι τριγωνικές σχέσεις



Ωστόσο οι σχέσεις του ΚΚΕ με το ΠΑΣΟΚ αποκτούν ένα τριγωνικό σχήμα, καθώς ανάμεσά τους «παρεισφρύει» και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος κινείται σε άλλο μήκος κύματος. Μάλιστα έδωσε με τις τοποθετήσεις των βουλευτών του κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης την αίσθηση ότι υπάρχει μια περίοδος χάριτος για το ΠΑΣΟΚ.

Ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλ. Τσίπρας είπε χαρακτηριστικά στην παρθενική ομιλία του ότι «θα είμαστε εδώ για να ελέγχουμε το κυβερνητικό έργο από θέση αριστερής προγραμματικής αντιπολίτευσης» , κάτι που συγκράτησε ο κ. Παπανδρέου υπενθυμίζοντας στη δευτερολογία του «την πάγια θέση μας για προγραμματικές συγκλίσεις» . Ο κ. Τσίπρας απευθυνόμενος προς τον Πρωθυπουργό του είπε ότι «έχετε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αποδείξετε ότι είστε ειλικρινείς όταν λέτε, όταν λέγατε, ότι είστε διατεθειμένοι για μεγάλες ρήξεις και τομές προκειμένου να προασπίσετε το δημόσιο συμφέρον». «Κάντε το και θα έχετε μαζί σας την πλειοψηφία των πολιτών και της κοινωνίας να το υποστηρίζει και πρώτα εμείς θα το χαιρετίσουμε» κατέληξε δίνοντας το στίγμα των- καταρχήν- προθέσεών του. Για το ΚΚΕ η στάση αυτή συνιστά «πλήρη ευθυγράμμιση με τη σοσιαλδημοκρατική στρατηγική» και ως εκ τούτου η αντιπαράθεσή του με την «αντίπερα όχθη» του ΣΥΡΙΖΑ αναμένεται εφεξής να σφραγιστεί από τη στάση του έναντι του ΠΑΣΟΚ.

 Λ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ. http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=295769&dt=25/10/2009

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΑΡΗΣ Θ avatar
    ΑΡΗΣ Θ 25/10/2009 17:21:12

    Το ΠΑΣΟΚ , ιδίως αυτό του Σημίτη και ακόμα περισσότερο του ΓΑΠ, δεν έχει καμμία απολύτως σχέση με το ΚΚΕ ούτε καν με το σημερινό ΣΥΡΙΖΑ (ούτε στη βάση ούτε πολύ περισσότερο στην κορυφή).
    Το ξέρουν και οι μεν και οι δε. Το ΠΑΣΟΚ όμως οφείλει να διατηρεί ανοιχτά τα κανάλια επικοινωνίας με την Αριστερά (δεν είμαι πολύ σίγουρος τι αντιπροσωπεύει επι της ουσίας ο όρος, αλλά .. τέλος πάντων)και φροντίζει από καιρού εις καιρόν να την κολακεύει γιατί θεωρεί ότι αποτελεί μια προνομιακή δεξαμενή άντλησης ψήφων. Από την άλλη το μεν ΚΚΕ δεν θέλει τις γέφυρες, ούτε κουβέντες για συνεργασίες (για συνεργασία δεν το συζητάμε) στα πλαίσια της μόνιμης τακτικής του που δεν θέλει αντιμετώπιση ή έστω άμβλυνση των προβλημάτων ώστε να αποδειχθεί η αποτυχία του συστήματος και να έρθει επιτέλους ... η επανάσταση, ο δε ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην ανάγκη για μη συνεργασία (τυχόν συνεργασία θα τον εξαφάνιζε πολιτικά) και στην ανάγκη να δείξει ότι υπό προυποθέσεις (ακαθόριστες) θα μπορούσε να συνεργασθεί (γιατί ΚΑΙ η αυτοπεριθωριοποίηση του ενέχει τον κίνδυνο πολιτικής εξαφάνισης).
    Μέσα σε αυτό το κλίμα πορευόμαστε χρόνια και μάλλον θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε έτσι, μέχρι ίσως κάποιες (προ)εκλογικές ανάγκες επιβάλουν σε κάποιους αλλαγή πορείας.

    • abebab avatar
      abebab @ ΑΡΗΣ Θ 25/10/2009 21:40:50

      Διαφωνώ ως προς τούτο: Το ΚΚΕ, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι η εξαθλίωση δημιουργεί ψηφοφόρους ακόμη πιο εξαρτημένους από το σύστημα, επιθυμεί βελτιώσεις, ή έστω καθυστερήσεις στους ρυθμούς προλεταριοποιήσεως ακόμη και στρωμάτων της μεσαίας τάξης, πια. Tο έχει διακηρύξει σε όλους τους τόνους και το έχει αποδείξει. Ο Σύριζα είναι εντελώς διαφορετική υπόθεση. Το λέω με την έννοια ότι δεν γνωρίζω τι ακριβώς (ή περίπου) επιδιώκει, καθώς προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στη σοσιαλδημοκρατία και τον αριστερισμό.

  2. chgian avatar
    chgian 25/10/2009 21:15:35

    Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής,ο θείος, πριν επιστρέψει το 1974 στην Ελλάδα είπε
    στον βασιλέα Κωνσταντίνο ότι θα τον φωνάξει να έρθει μόλις προετοιμάσει
    το έδαφος για αυτόν. Και φυσικά στην πολιτκή κάποια πράγματα λέγονται χωρίς
    να γίνονται.

    Δυστυχώς ο χρόνος είναι ενελέητος και τρώει τα παιδιά του, το χρονοντούλαπο
    έχει χώρο για πολλούς. Πάντα υπάρχει κάποιος πιο δυναμικός και καπάτσος
    να πει τον τελευταίο λόγο αφήνοντας του άλλους με το παράπονο να βλέπουν
    από την απ΄έξω.

  3. καθρέφτης avatar
    καθρέφτης 25/10/2009 22:15:00

    Το ΚΚΕ δεν επιθυμεί την αποτυχία του συστήματος για να έλθει η...επανάσταση, απλώς περιχαρακώνεται για να μην έχει απώλειες.Αν έχει και κέρδη, ακόμα καλύτερα. Ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ, που δεν έχει σταθερές και ευκρινείς θέσεις, που αλληθωρίζει και προς το ΠΑΣΟΚ και προς τον αριστερισμό και προς την Οικολογία και γενικώς προς λίγο απ' όλα, μέσα σε μια πλήρη σύγχυση, και με διάθεση οπορτουνιστική, είναι ευάλωτος σε απώλεια ψήφων,και στο μέλλον αν δεν αλλάξει θα βουλιάξει.

  4. ΑΡΗΣ Θ avatar
    ΑΡΗΣ Θ 25/10/2009 23:03:54

    Η περιχαράκωση του ΚΚΕ δεν είναι απλώς μια τακτική για να μη χάσει ψήφους. Είναι μια περιχαράκωση που προκύπτει αναγκαστικά από τη λογική του "5 κόμματα 2 πολιτικές" (η λογική του αυτή είναι κατά βάση σωστή αφού το ΚΚΕ υποστηρίζει μιά εντελώς ΑΛΛΗ πολιτική πλήρως ασύμβατη με τα υπόλοιπα κόμματα).
    Ως προς το αν το ΚΚΕ επιθυμεί ή όχι και γιατί την αποτυχία του συστήματος (απαντώ και στον abebab) θα παρατηρούσα ότι αυτή η στάση του -ότι δηλαδή δεν επιθυμεί την άμβλυνση προβλημάτων- είναι σύμφυτη με την ιδεολογία του. Διότι αν το "σύστημα" μπορεί να βελτιωθεί και έχει τη δυνατότητα να βελτιώνεται η ανατροπή του -και ό,τι αυτή συνεπάγεται ή προυποθέτει - είναι πλέον περιττή.

    • abebab avatar
      abebab @ ΑΡΗΣ Θ 26/10/2009 05:34:58

      Το σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί, γιατί δεν θέλει. Η παλιά καλή σοσιαλδημοκρατία δεν έχει ---δυστυχώς, να πω εγώ--- διάθεση επιστροφής. Πρόσεξε μια εκδήλωση για το βιβλίο του ….Τάκη Μίχα, περί «φιλελεύθερης σοσιαλδημοκρατίας»…Και δες ποιοι συμμετέχουν. Όχι αγαπητέ μου, το σύστημα, θεωρώντας ότι δεν έχει αντίπαλο, πιστεύει πως τώρα είναι η ώρα να τα πάρει όλα, η ώρα για το Μεγάλο Πλιάτσικο. … Η απληστία που είναι εγγενής στο σύστημα μας έχει γυρίσει πίσω στον Κοινωνικό Δαρβινισμό της βικτωριανής Βρετανίας και στον Σπένσερ. Με όρους πολιτικού και κοινωνικού χρόνου, βρισκόμαστε, πάλι, γύρω στα 1880. Και η Σεγκολέν Ρουαγιάλ παραπονείται γιατί, λέει, «οι Φιλελεύθεροι μας κλέβουν τις ιδέες»!

  5. καθρέφτης avatar
    καθρέφτης 26/10/2009 09:26:49

    Σοβαρά νομίζεις ότι πιστεύουν ότι θα ανατραπεί το σύστημα; Έχω πολλές επιφυλάξεις.Τώρα για τη "σωστή λογική" κι επειδή έχω βαρεθεί την καραμέλα ότι είναι συνεπές στις θέσεις του, θα ήταν υπερβολή να ρωτούσα γιατί στέλνουν εωρωβουλευτή στις Βρυξέλλες, αφού διαφωνούν ριζικά και απόλυτα με την ΕΕ;Κατά τα άλλα, δεν χάνω Πάγκαλο-Κανέλλη με τίποτα!

    • ΑΡΗΣ Θ avatar
      ΑΡΗΣ Θ @ καθρέφτης 26/10/2009 10:40:01

      Δεν είναι ασυνέπεια να εκλέγουν Ευρωβουλευτές παρά την αντίθεση τους με την ΕΕ (είναι ένα πεδίο αντιπαράθεσης και στο κάτω-κ'ατω καλό είναι να ξέρουν τι γίνεται στο "στρατηγείο του αντιπάλου") Εξ άλλου εκλέγουν και βουλευτές παρά την αντίθεση τους στην υπάρχουσα κοινοβουλευτική δημοκρατία.
      Οσο για το τι πιστεύουν στο ΚΚΕ είμαι απολύτως αναρμόδιος να απαντήσω.Εικάζω ότι υπάρχουν περισσότερα του ενός "πιστεύω".
      Προσωπικά κρίνω (από / τα ) λόγια και τα έργα τους

  6. ΑΡΗΣ Θ avatar
    ΑΡΗΣ Θ 26/10/2009 10:12:39

    Προφανώς διαφωνούμε για την δυνατότητα βελτίωσης του συστήματος. Δεν είναι το θέμα τόσο αν ΘΕΛΕΙ να βελτιωθεί το σύστημα (αν και η βελτίωση είναι όρος επιβίωσης του). Το θέμα είναι αν ΜΠΟΡΟΥΜΕ να το βελτιώνουμε με μικρά ίσως και επίπονα βήματα μέσα από μια διαδικασία που περιλαμβάνει και αποτυχίες και πισωγυρίσματα.
    Η εγγενής στο σύστημα απληστία, λες, μας έχει γυρίσει πίσω στον Κοινωνικό Δαρβινισμό.Ασχετα αν συμφωνώ (μάλλον το ξέρεις κι εσύ ότι υπερβάλλεις) είναι προφανές ότι κάποια άλλα χαρακτηριστικά του συστήματος μάς βοήθησαν να ξεφύγουμε πολιτικά και κοινωνικά από το 1880 στο οποίο ισχυρίζεσαι ότι επιστρέψαμε.
    Δύσκολο να συμφωνήσουμε- και δεν είναι απαραίτητο.
    Η διαφωνία μας πάντως ίσως ανατρέπει την αρχική ένσταση σου ότι "..το ΚΚΕ ...επιθυμεί βελτιώσεις..." Εαν εξ ορισμού "το σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί" τότε οι όποιες βελτιώσεις -κατά το ΚΚΕ- είναι απλώς "φτασιδώματα" που βοηθούν στην περαιτέρω επιβίωση και άρα μόνη
    λύση είναι η ανατροπή που προυποθέτει μεταξύ άλλων να μην επιτρέψουμε τα "φτιασιδώματα".
    Δεν συμφωνώ με την λογική αυτή,δεν νομίζω ότι οδηγεί πουθενά (έστω και στην ανατροπή),έχει πάντως μια εσωτερική συνέπεια.

    • abebab avatar
      abebab @ ΑΡΗΣ Θ 26/10/2009 13:25:06

      Επειδή, παρά τις διαφωνίες μας(και γιατί θα έπρεπε να συμφωνούμε;) βλέπω ότι είσαι και ευφυής αλλά και καλόπιστος συζητητής, θέλω να σε προτρέψω να ερευνήσεις μόνος σου την Βικτωριανή κοινωνία, πολιτική, αποικιοκρατία, οικονομία, και, ιδίως τέχνη και λογοτεχνία. Θα το βρεις πολύ ενδιαφέρον. Και θα πεισθείς, πιστεύω, ότι πραγματικά δεν υπερβάλλω. Για να είμαι πιο ειλικρινής, θεωρώ ότι τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα τώρα, λόγω τεχνολογικών εξελίξεων αλλά και λόγω πολιτισμικής γενοκτονίας. Τα παιδιά που βλέπουν ΓΚΟΡΜΙΤΙ, π.χ. (το γράφω σωστά;) είναι έτοιμα να σκοτώσουν…Καταλαβαίνω ότι αυτά δεν συνοψίζονται σε λίγες λέξεις (έτσι αποσπασματικά και τσουβαλιασμένα ακούγονται απλουστευτικά) αλλά δυστυχώς με πιέζει πολύ ο χρόνος… Δες το μόνος σου πάντως. Αξίζει τον κόπο!

  7. ΑΡΗΣ Θ avatar
    ΑΡΗΣ Θ 26/10/2009 10:19:45

    Το σχόλιο μου 10.12 απευθύνεται προφανώς στον abebab.

  8. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 26/10/2009 10:31:34

    To πραγματικο προβλημα δεν ειναι τι βελτωνεται και τι οχι.Η δυσκολια οφειλεται στο οτι οι χωρες πλεον πρεπει να σκεπτονται οπως οι μεμονωμενοι ανθρωποι ή εστω οι εταιριες.Τι ανταγωνιστικοτητα εχουν στην παγκοσμια αγορα,τι μπορουν να πουλησουν στους ξενους για να αποκτησουν συναλλαγμα και να αγορασουν τα αναγκαια.Και οι σχεσεις αυτες ειναι καθαρα σχεσεις προσφορας και ζητησης.Αν μια χωρα φυγει απο την παγκοσμια αγορα απλως πυροβολει τον εαυτο της-ειναι σαν ενα αγροτικο νοικοκυριο παλιας εποχης που εφτιαχνε το δικο του λαδι,τυρι,κρεας και δεν εμπαινε σε σχεσεις με αλλους.
    Οι εμπορικες σχεσεις με το εξωτερικο αναγκαστικα θα γινονται με ορους αγορας.Αν εσυ μπορεις στο εσωτερικο σου να εχεις κρατικες επιχειρησεις που να δινουν καλους μισθους και ταυτοχρονα να παραγουν διεθνως ανταγωνιστικα αγαθα μεγια σου με χαρα σου.Αλλα ολη η διεθνης εμπειρια μαρτυρει περι του αντιθετου.

  9. καθρέφτης avatar
    καθρέφτης 26/10/2009 10:50:33

    Ε, και δεν υπάρχει ασυνέπεια λόγων και έργων; Χαχα, καλό αυτό με το στρατηγείο του αντιπάλου - μου θυμίζει κάτι παλιούς "αντιεξουσιαστές" που μετακόμισαν στην Εκάλη και στην Πολιτεία για να χτυπήσουν το σύστημα από μέσα...

  10. ΑΡΗΣ Θ avatar
    ΑΡΗΣ Θ 26/10/2009 11:06:27

    Δεν μίλησα μόνο για το"στρατηγείο του αντιπάλου". Γράφω και ότι είναι "πεδίο αντιπαράθεσης" ( η Ευρωβουλή). Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι ασυνέπεια η συμμετοχή του ΚΚΕ σε αυτή.
    Οσο για την μετακόμιση "αντιεξουσιαστών" σε Εκάλη και Πολιτεία μάλλον μου μοιάζει απόδειξη ότι το σύστημα ... έχει και τα καλά του και ότι τέλος πάντων έχει περιθώρια βελτίωσης.

  11. καθρέφτης avatar
    καθρέφτης 26/10/2009 11:31:07

    Έχεις δίκιο ότι το σύστημα έχει και πολλά καλά που όσο με αφορά τα απολαμβάνω - δεν αντέχω όμως πλέον εκείνους που εντοπίζουν μόνον αρνητικά,
    στο σύστημα, αλλά απολαμβάνουν τα θετικά εξίσου, αν όχι και περισσότερο από εμένα - είτε είναι άτομα, είτε είναι κόμματα. Και αυτό το "παραμύθι" πρέπει κάποτε να τελειώσει. Αν δεν πιστεύω στην κοινοβουλευτική δημοκρατία, τότε περιττεύει η δράση και η αντιπαράθεση μαζί της,
    το ίδιο ισχύει και με την ΕΕ. Αν δεν ψηφίζω εξ' ορισμού ποτέ και
    κανένα νομοσχέδιο τί προσφέρω, εκτός από ένα μόνιμο ΟΧΙ σε όλα;
    Δεν λέω καλή η στηλίτευση των κακώς κειμένων - και πολλές φορές λέγονται από το ΚΚΕ σκληρές αλήθειες - αλλά θα ήθελα να ξέρω και την αντι-πρόταση.

  12. tiramola avatar
    tiramola 26/10/2009 12:48:57

    Περί ιδεολογίας και διαχωριστικών γραμμών.
    Κατ αρχήν όταν μιλάμε για Αριστερά στην Ευρώπη εννοούμε την Αριστερά εκείνη όπου ο φιλελευθερισμός δεν συμπεριλαμβάνεται στο λεξιλόγιό της.
    Στην Αμερική τα δύο αντίπαλα στρατόπεδα είναι η νεοσυντηρητική δεξιά (Ρεμπουπλικάνοι) και οι φιλελεύθεροι (Δημοκρατικοί).
    Ο Πρώτος που είχε μιλήσει για νεοσυντήρηση και φιλελευθερισμό στην Ελλάδα ήταν ο ΓΑΠ από το 2005.
    Στην πραγματικότητα φιλευθερισμός και ισότητα μπορούν να πάνε μαζί.
    Διότι εκτός από τον φιλελευθερισμό στην οικονομία που δημιουργεί και τις κοινωνικές ανισότητες υπάρχει και ο φιλελευθερισμός που αφορά τον άνθρωπο την ελευθερία της γνώμης του , την ανεξιθρησκία , το σεβασμό της ιδιαιτερότητας του.
    Στην Αμερική η νεοσυντηρητική δεξιά των Ρεμπουπλικάνων δίνει μάχη ακόμα και κατά της κρατικής ασφάλισης μερικών εκατομμυρίων ανασφάλιστων Αμερικανών φτάνοντας στο σημείο μάλιστα να κινδυνολογούν λέγοντας ότι τέτοιου είδους πολιτικές οδηγούν στον Κομμουνισμό.
    Στην πραγματικότητα η φιλελεύθερη Αμερικανική "αριστερά" του Ομπάμα με τέτοιου είδους μέτρα προσπαθεί να διατηρήσει την κοινωνική συνοχή.
    Στην Ευρώπη τώρα η σοσιαλδημοκρατία ακολούθησε φιλελεύθερες οικονομικές πολιτικές με αποτέλεσμα να κατηγορηθεί για προδοσία και ενδοτισμό ενώ όλοι είχαν αντιληφθεί στην πραγματικότητα ότι ουσιαστικά επρόκειτο για ένα μονόδρομο αφού οι πολίτες καταναλωτές είχαν βολευτεί στη λογική πάρε σήμερα , δώσε αύριο.
    Ο φιλελευθερισμός έχει τις ρίζες του στον Γαλλικό διαφωτισμό του 18ου αιώνα.
    Η φιλελεύθερη ιδεολογία δεν είναι προνόμιο της δεξιάς , είναι της αριστεράς.
    Η αποστολή της αριστεράς σήμερα πρέπει να είναι οι κανόνες της εύρυθμης λειτουργίας της ελεύθερης αγοράς και η προσπάθεια διατήρησης ενός υγιούς ανταγωνισμού ενάντια στα καρτέλ και τις ατομικότητες ισχύος.
    Η υψηλή φορολόγιση των υπερκερδών τραπεζών και μεγάλων επιχειρήσεων για ένα ισχυρό κοινωνικό κράτος είναι αναγκαία.
    Όλοι πρέπει να ζήσουμε , άλλοι με καγιέν και άλλοι με ζάσταβα , αλλά όλοι με αξιοπρέπεια σε ένα κράτος δικαίου όπου οι νόμοι ισχύουν το ίδιο για όλους.

    Σύντομος ορισμός νεοσυντηρητικών:Πατριδοκάπηλα θρησκευόμενα λαμόγια υπάλληλοι των ατομικοτήτων ισχύος και της υπερεθνικής οικονομικής ελίτ.

    • ΑΡΗΣ Θ avatar
      ΑΡΗΣ Θ @ tiramola 26/10/2009 16:11:26

      Να δεις που στο τέλος θα βρεθούμε και ομοιδεάτες.
      Μερικές σύντομες εοπισημάνσεις όμως είναι απαραίτητες
      1 "Φιλελευθερισμός και ισότητα πάνε μαζί". Αρκεί να μιλάμε ισότητα έναντι του νόμου και ισότητα ευκαιριών (αν και η τελευταία περιορίζεται από διάφορους άσχετους με τις ασκούμενες πολιτικές παράγοντες). Γιατί αν μιλάμε για ισότητα -ισοπέδωση ο φιλελευθερισμός δεν έχει καμμία σχέση.
      2 Η σοσιαλδημοκρατία στην Ευρώπη δεν ακολούθησε φιλελεύθερες πολιτικές επειδή οι πολίτες-καταναλωτές είχαν συνηθίσει στο παρε σήμερα πλήρωσε αύριο. Η συγκεκριμένη νοοτροπία ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση έχει με φιλελευθερισμό. Οι φιλελεύθερες πολιτικές ακολουθήθηκαν επειδή είναι οι μόνες γνωστές πολιτικές που βοηθούν τη δημιουργία πλούτου (πριν τον μοιράσουμε πρέπει βλέπεις να τον παράγουμε)
      3 Οταν λες ότι η φιλελεύθερη ιδεολογία είναι "προνόμιο της αριστεράς" μάλλον αντιφάσκεις γιατί στην αρχή του σχολίου σου μιλάς για Αριστερά που δεν περιλαμβάνει τον φιλελευθερισμό στο λεξιλόγιο της. Εκτός αν εννοείς κάποια φανταστική αριστερά που θα ήθελες να υπάρχει και στην οποία πιστώνεις οτιδήποτε "καλό".
      4 Αν όπως λες η αποστολή της αριστεράς πρέπει είναι σήμερα " οι κανόνες της εύρυθμης λειτουργίας της ελεύθερης αγοράς και η προσπάθεια διατήρησης ενός υγιούς ανταγωνισμού" τι ακριβώς οφείλουν να υποστηρίζουν οι μη αριστεροί?
      Ασυδοσία,μονοπώλια,νοθευμένο ανταγωνισμό και κονόμα με κάθε μέσο? Εχεις δηλαδή την εντύπωση ότι οι μη αυτοπροσδιοριζόμενοι ως αριστεροί αυτό έχουμε ως όραμα και πολιτική πρόταση?
      Εκτός αν κατά την άποψη σου ή είσαι αριστερός ή πατριδοκάπηλο θρησκευόμενο λαμόγιο κλπ. Αποψη όπως καταλαβαίνεις διόλου φιλελεύθερη.
      Και κάτι τελευταίο . Τί ακριβώς σχέση έχει η Αριστερά που έχεις στο κεφάλι σου με το ΚΚΕ και το ΣΥΡΙΖΑ?

  13. abebab avatar
    abebab 26/10/2009 15:41:50

    Σύντομος ορισμός «φιλελεύθερων»:
    Εθνομηδενιστικά (και στην περίπτωσή μας ανελλήνιστα ή αφελληνισμένα) λαμόγια, υπάλληλοι των ατομικοτήτων ισχύος και της υπερεθνικής οικονομικής ελίτ.

  14. pekunia avatar
    pekunia 26/10/2009 15:54:09

    Ο ΓΑΠ είναι δηλαδή liberal. Καλό είναι που διασαφηνίζεται αυτό.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.