#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/04/2011 17:01
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ευκαιρίες στην Ανατολική Μεσόγειο, ή "μάθανε ότι ... και πλακώσανε και οι γύφτοι"



Το εικονιζόμενο εγγραφο της TPAO, της Τουρκικής Κρατικής Εταιρείας Πετρελαίων είναι σαφέστατο. Πρόκειται γαι «πρόσκληση ενδιαφέροντος» πρός κάθε ενδιαφερόμενο για αναζήτηση κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην Α. Μεσόγειο. Ε και; Ελεύθερες οικονομίες, ανοικτές θάλασσες, γιατί οχι ;

Προσέξτε τον συνοδευτικό χάρτη  και την οριοθέτηση των περιοχών οχι στο εγγραφο της TPAO αλλά στον χάρτη 1, οπου εχω προσθέσει με γεωαναφορά τα ορια των ΑΟΖ στην Μεσόγειο σύμφωνα με το Δίκαιο της θάλασσας (UNCLOS 1983).  Σε περίοπτη θέση το περιβόητο «οικόπεδο» 4321, ομού μετά του 4511, αμφότερα οριοθετημένα στα ορια των Ελληνικής και Κυπριακής ΑΟΖ. Οχι πολύ, «λίγο», οσο να ... «ακουμπάει» και λίγο ακόμη !



Μια ματιά σε παλαιότερο χάρτη της ΤΡΑΟ (Νοέμβριος 2008,  νορβηγικό ερυνητικό σκάφος νότια του Καστελόριζου) οπως ο εικονιζόμενος χάρτης 2 μας πληροφορεί για το βάθος και την «ευελιξία» της Τουρκικής στρατηγικής. Εδώ βλέπομε ξεκάθαρη οριοθέτηση εντός ελληνικής ΑΟΖ για ερευνες, ενώ στην πρόσφατη «πρόσκληση ενδιαφέροντος» τα ορια μετετέθησαν ελαφρώς ανατολικότερα και υποτονθορίζεται οτι «θα μπορούσε» η Τουρκία να αποδεχθεί την συνθήκη UNCLOS για το δίκαιο της θάλασσας, εμμένοντας ομως σε «εξαιρέσεις» οπως σαφέστατα εδήλωσε ο κ. Νταβούτογλου.

Ανατολίτικο παζάρι λοιπόν, ελαστικά ορια στα «οικόπεδα», εμμονή στην αρνηση αποδοχής ΑΟΖ για το Καστελόριζο και «καταγγελία» του Ελληνο – Κυπριακού «αξονα» στην Α. Μεσόγειο οπως σημείωσα σε προγενέστερη ανάρτηση μου. Είναι χαρακτηριστική η τακτική «εφαψία» στην ελληνική ΑΟΖ, ισα – ισα για να διατηρείται «ζεστό» το σενάριο “disputed area” πρός μεταγενέστερη αξιοποίηση, χωρίς να δημιουργηθούν αμεσα νομικές επιπλοκές με μια εν ψυχρώ οριοθέτηση ζώνης ερευνών εντός της ελληνικής περιοχής.



Εδώ δεν θα ασχοληθώ με την Κυπριακού ενδιαφέροντος πλευρά του ζητήματος – μολονότι το 4321 είναι κατά το ημισυ (διαγώνιος) εντός Κυπριακής ΑΟΖ - , οι Κύπριοι είναι μεγάλα παιδιά, ορισαν ΑΟΖ, συνήψαν συμφωνίες με σοβαρούς επιχειρηματικούς εταίρους και ενα σοβαρό Κράτος οπως το Ισραήλ και παρά τις  πασαλίδικες δηλώσεις η Τουρκία ΔΕΝ θα ρισκάρει μια μείζονα εμπλοκή στην περιοχή.

Αλλος είναι ο αδύναμος κρίκος, η Ελλάδα είναι που σφυρίζει αδιάφορα για τον ορισμό της ΑΟΖ της, που κινείται με τους παραδοσιακούς ράθυμους ρυθμούς του ελληνικού δημοσίου οταν προκύπτει εμπλοκή στα κυριαρχικά της δικαιώματα στην περιοχή ( η ενίοτε δεν κινείται καθόλου !)

Οι ερευνες στις ανωτέρω περιοχές «προσκλήσεως ενδιαφέροντος» θα ξεκινήσουν – πιθανότατα για επιχειρησιακούς λόγους σχετιζόμενους με καιρικές συνθήκες κλπ – το καλοκαίρι...Τι θα συμβεί εάν και οταν σκάφη Χ – Ψ εθνικότητος και εταιρείας  συνοδευόμενα απο τουρκικά πολεμικά εισέλθουν για ερευνες στο «οικόπεδο» 4511 ? Υπάρχει ΣΥΜΠΕΦΩΝΗΜΕΝΟ «δόγμα» ανάμεσα στα ΥΠΕΞ – ΥΠΕΘ, κοινή ατεγκτη στάση με ΕΜΠΡΑΚΤΑ ΜΕΤΡΑ επιβολής της εθνικής κυριαρχίας, ΣΑΦΕΙΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΜΠΛΟΚΗΣ, η θα εχωμε πόλεμο διαρροών απο «κύκλους» των υπουργών, διαβήματα στους «καλούς Τούρκους» και παράπονα οτι οι «κακοί» του βαθέως Κράτους δεν τηρούν τα μέτρα εμπιστοσύνης ?

Μήπως η καθυστέρηση διακηρύξεως ΑΟΖ κινείται  στην καιροσκοπική λογική «δεν υπάρχει σαφής οριοθέτηση» ΑΡΑ πρόκειται για ...ανοικτή θάλασσα, ΑΡΑ ο πάσα ενας δύναται να ερευνά και να εκμεταλλεύεται πλούτο ? Και οταν προκύψει πλούτος , ΤΟΤΕ θα «καθήσωμε στο τραπέζι» με την παρουσία φυσικά των ξένων καλοθελητών που θα επείγονται να βγάλουν  λεφτά για να διαμοιράσωμε αυτό που μας ανήκει ?

Εχουν  ληφθεί υπ’οψιν η ασταθής κατάσταση στην Αίγυπτο, αμεσο εμπλεκόμενο στην επίμαχη περιοχή (ουσιαστικά «τριεθνές» με τις ελληνική – κυπριακή – αιγυπτιακή ΑΟΖ να εφάπτονται  (βλ. χάρτη 1) η εάν δεχθούμε τη τουρκική αποψη την τουρκική ΑΟΖ να εφάπτεται με την αιγυπτιακή), οι ερωτοτροπίες του καθεστώτος με την Χαμάς και το Ιράν, η διεθνής κινητικότης της Τουρκίας με «παραινέσεις» στον Καντάφι σε επίπεδο Ομπάμα – Ερντογάν ενώ ο αρχηγός της CIA συσκέπτεται στην Αγκυρα για την «ασφάλεια του Ασσαντ» και την σταθερότητα στην Συρία ?

Η Τουρκία είναι παρούσα, προσκαλεί επενδύσεις στην Α. Μεσόγειο και ταυτόχρονα καθελκύει περιπολικά σκάφη ανοικτής θαλάσσης (20 Απριλίου περεδόθη το δεύτερο, ΕΓΧΩΡΙΑ κατασκευαθέν...), εχει οργανώση ενα αρτιο Ολοκληρωμένο Σύστημα Θαλάσσιας Επιτηρήσεως (UZUN UFUK), διαθέτει αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας – Περιπολίας (MPA)  και εχει αποδείξει οτι στηρίζει «εν οπλοις» τις πολιτικές επιλογές της...

Είναι κατανοητό οτι «νηστική  αρκούδα δεν χορεύει» και οτι ο κόσμος καίγεται για τα οικονο μικά, την ανεργία, το μνημόνιο και τις δραματικές αλλαγές που επέφερε στην κοινωνία, την εύλογη αγωνία «πού πάμε», «θα πτωχεύσει η χώρα» κλπ.

Η διαμόρφωση ομως  ενός αρνητικού status quo σε οτι θα επρεπε να αποτελεί το δικό μας “lebensraum” , η εν τοις πράγμασι «ανάσχεση» της ελληνικής σφαίρας επιροής στην Α. Μεσόγειο και στο υπό διαμόρφωση νέο τοπίο στην ενέργεια (που θα παραμείνει ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ και ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ για πολλά – πολλά χρόνια εις πείσμα της αερο-ηλιακής αδολεσχίας) υποθηκεύει ακόμη περισσότερο τις οποιες ελπίδες ανακάμψεως και τοποθετεί οριστικά την χώρα σε παρακμιακή πορεία.

Parsifal

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 27/04/2011 17:06:31

    Ο Μανιατης ειναι Νορβηγια σημερα... STAT OIL...!!!

    ΠΠ

  2. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 27/04/2011 17:34:51

    ο Θ Αγγελοπουλος μπηκε σε πλατφορμες (μ Νορβηγους)! ( ινδικο προς το παρον !! )
    0 Γ Οικονομου το ιδιο !!

    ΠΠ

  3. andronikos avatar
    andronikos 27/04/2011 17:52:55

    ΕΡΩΤΗΣΗ
    1.ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ? ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΚΥΡΗΞΗ ΑΟΖ? ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΧΤΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΙ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ?(ΓΙΑΤΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΕΙΧΕ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ..1982 Η 6 ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ)
    2.ΤΟ ΕΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΟΗΕ??
    αυτη ειναι η διαδικασια..ανακυρηξης αοζ
    ΑΝ ΟΧΙ ΟΛΛΑ ΕΙΝΑΙ Μ@@@@Σ ΚΑΙ ΑΠΛΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣΑΜΕ
    ΑΝ γνωριζει καποιος ας μας πει...

  4. Νίκος avatar
    Νίκος 27/04/2011 18:17:47

    "Η Τουρκία είναι παρούσα,.... καθελκύει περιπολικά σκάφη ανοικτής θαλάσσης (20 Απριλίου περεδόθη το δεύτερο, ΕΓΧΩΡΙΑ κατασκευαθέν…), εχει οργανώση ενα αρτιο Ολοκληρωμένο Σύστημα Θαλάσσιας Επιτηρήσεως (UZUN UFUK), διαθέτει αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας – Περιπολίας (MPA) και εχει αποδείξει οτι στηρίζει «εν οπλοις» τις πολιτικές επιλογές της…".

    Έλα τώρα Παρσιφάλ. Αυτά δεν τα κάνουν κράτη, με εξευγενισμένα Ευρωπαϊκά "κεκτημένα" όπως η Ελλάδα. Για όνομα του Θεού. Για βράχους στη θάλασσα θα πολεμάμε; ΜΑ τόσος εθνικιστικός αταβισμός τέλος πάντων. Αφού ειμαστε αδέλφια οι λαοί...

  5. Νίκος avatar
    Νίκος 27/04/2011 18:19:19

    Το μόνο αρνητικό στάτους στην περιοχή είναι η ελληνική (κυβερνώσα, λέμε τώρα...) ελιτ...

  6. ierofantis avatar
    ierofantis 27/04/2011 19:01:40

    Καλησπέρα Πάρσιφαλ και Χρόνια Πολλά,

    Αφού σε συγχαρώ για άλλη μια φορά για τις άοκνες προσπάθειές σου να διαφωτίσεις με τις αναλύσεις σου τα κρίσιμα θέματα της εθνικής άμυνας, της γεωπολιτικής και των Ελληνοτουρκικών, θα μου επιτρέψεις ένα - δυο σχόλια.

    Οι ενέργειες της Τουρκίας, όσο θεαματικές και προκλητικές και αν είναι, στερούνται νομικού ερείσματος. Κατά συνέπεια δεν παράγουν δίκαιο, και επιπροσθέτως αποτελούν ανασχετικό παράγοντα για οποιαδήποτε σοβαρή εταιρία του χώρου της έρευνας και εξόρρυξης υδρογονανθράκων, να επενδύσει σε μη καθορισμένο και ανδιαμφισβήτητο νομικό περιβάλλον.

    Δεύτερον, ο υπερεξοπλισμός της Τουρκίας και η εν όπλοις άσκηση πολιτικής δια της στρατιωτικής πίεσης είναι παράγων ανησυχητικός, πλην όμως εξόχως ενοχλητικός και για άλλες δυνάμεις στην περιοχή και ίσως και τους ίδιους τους Αμερικανούς. Η φαινόμενη διαταραχή της ισορροπίας δυνάμεων στην περιοχή μπορεί να οδηγήσει στο σύντομο μέλλον σε κινήσεις εξισορρόπησής της.

    Τρίτον, η κατάσταση στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική είναι εντελώς ρευστή και μολονότι η Τουρκία ευελπιστεί να παίξει καθοδηγητικό ρόλο στα πράγματα της περιοχής και να αναδειχθεί ως ηγέτιδα δύναμη του μουσουλμανικού κόσμου, υπάρχουν έντονες διαφοροποιήσεις και προκαταλήψεις εντός του μουσουλμανικού κόσμου που δεν βλέπουν με καλό μάτι την προσπάθεια της Τουρκίας που είναι σχεδόν βέβαιο πως αν δεν θα δυναμιτίσει τουλάχιστον θα ανασχέσει την πορεία πραγμάτωσης αυτών των μεγαλεπίβολων σχεδίων.

    Ωστόσο δεν μπορώ να μην συναχθώ μαζί σου στην ενδόμυχη φοβία που αποτελεί και δικό μου προβληματισμό, αναφορικά είτε με την αδιαφορία είτε με την ύποπτη ίσως, αφωνία της δικής μας πλευράς και της διαφαινόμενης έλλειψης πρωτοβουλιών για τα θέματα αυτά. Μου κάνει και εμένα εντύπωση το τέλμα στο οποίο δείχνει να βρίσκεται η πολιτική μας στα θέματα της γειτονιάς μας και πολλές φορές νομίζω ότι δρούμε σαν παρακολουθηματικό στοιχείο της πολιτικής της Υψηλής Πύλης των Νεοθωμανών. Σίγουρα η οικονομική μας κατάσταση δεν επιτρέπει λεονταρισμούς και τσαμπουκάδες. Βέβαια άν έχεις το δίκιο με το μέρος σου, επιβάλλεται να το διεκδικήσεις.

    Η νηνεμία που επικρατεί ή κρύβει παραίτηση και συμβιβασμό ή (και εδώ εκφράζω προσωπική άποψη) ίσως εξυφαίνεται στο παρασκήνιο κάτι άλλο, που οι πληροφορίες μας και οι γνώσεις μας από ανοικτές πηγές, ενδεχομένως δεν επαρκούν για να το ορίσουμε πλήρως.

    Οψόμεθα αγαπητέ.

  7. stefanos avatar
    stefanos 27/04/2011 20:34:01

    Γέροντας Παϊσιος:Όταν ακούσετε στην τηλεόραση να συζητούν για την επέκταση στα 12 ναυτικα μίλια απο πίσω έρχεται ο πόλεμος!

  8. parsifal avatar
    parsifal 27/04/2011 20:40:26

    Σαφέστατα οι κινήσεις της Τουρκίας δεν παράγουν δίκαιο, σαφέστατα ενοχλούνται και αλλοι παράγοντες της περιοχής. Ομως, η ανακίνηση θεμάτων κυριαρχίας με πρόσχημα την "ισονομία", η de facto επιβολή γκρίζων ζωνών σήμερα, διαπραγματεύσιμων αύριο επιτυγχάνεται. Στα Ιμια δεν επαρήχθη δίκαιο, ποιό ελληνικό αλιευτικό τολμά ομως να ψαρέψει εκεί, ποιός βοσκός να πάει τα γίδια του ? Και πρόκειται για μια νησίδα που αναφέρεται ρητώς "Imia - Greece" στους χάρτες, οχι για πολύγωνα στην θάλασσα...
    Τώρα οι αλλοι παράγοντες ανησυχούν, αλλά ακριβώς λόγω ρευστότητος με τον αραβικό κόσμο για πόσο ακόμη θα ισχ ύουν τα παραδοσιακά σχήματα ? Πόσο ακόμη οι ΗΠΑ θα υπολογίζουν στον "τοποτηρητή" Ισραήλ που τους δημιουργεί χίλια προβλήματα (και οικονομικά) και γιατί οχι στο χαρτί "ισλαμο-κοινοβουλευτικές Δημοκρατίες " a la Turque"?
    Τέλος η Τουρκία δεν εχει διστάσει να ορθώσει ανάστημα στους ισχυρούς, π.χ. αρνούμενη την διέλευση των αμερικανικών δυνάμεων για το Ιράκ, πότε ? Οταν οι αμερικάνοι κυριολεκτικώς εκαίοντο !
    Συμφωνώ οτι δεν χάθηκαν ολα. Οχι ακόμη. Αλλά αυτό επισημαίνω : Υπάρχει πρόβλεψη ? Υπάρχει "κόκκινη γραμμή" για αποφυγή μιας ακόμη "γκριζοποιήσεως" που ΟΤΑΝ πάμε σε ΑΟΖ θα μας επιβάλλει "κουτσούρεμα" επιβεβλημένο μέσω των τωρινών "προσκλήσεων ενδιαφέροντος" ?

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ parsifal 27/04/2011 21:01:10

      Τα Ίμια είναι ελληνικό έδαφος. Κατά συνέπεια αν η Ελλάς επιθυμεί να προβάλει και στρατιωτικά την παρουσία της εκεί έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει. Νομικά λοιπόν και στρατιωτικά δεν έχει αλλάξει κάτι. Πολιτικά βέβαια...φαίνεται να αποφεύγεται μια δυναμική έκφραση της βούλησης του ελληνικού κράτους να προβάλλει ισχύ και κυριαρχία.

      Για τον αραβικό κόσμο και την αναταραχή του καθώς και την πιθανή απόσυρση της εμποστοσύνης των Αμερικανών από τους Ισραηλινούς, επέτρεψέ μου να έχω διαφορετική άποψη. Πρώτον διότι εν πολλοίς εκτιμώ (υπάρχουν και σχετικές πληροφορίες) ότι την αναταραχή την υποδαυλίζουν αν όχι την έχουν εν μέρει οργανώσει και οι Ισραηλινοί. Άλλωστε, η μεταβολή καθεστώτων παραδοσιακά εχθρικών προς το Ισραήλ και η επιβολή δήθεν δημοκρατικών καθεστώτων στις χώρες αυτές από τη Δύση και τους Αμερικανούς είναι μάννα εξ ουρανού για τους Εβραίους. Επισης δεν είναι απίθανο αντί για δημοκρατικά καθεστώτα να ανέλθουν στην εξουσία διάφορες φράξιες φανατικών φονταμενταλιστών αντιδυτικών πολιτικών οργανώσεων, οι οποίες εμπνεόμενες από στείρο φανατισμό κατά οποιασδήποτε πολιτικής σχέσης με τη Δύση ή τον τοποτηρητή της στη Μέση Ανατολή (Βλέπε Ισραήλ) ενδέχεται να οδηγηθούν σε ρήξη των σχέσεων των κρατών τους με το Ισραήλ, το οποίο ως απείρως ισχυρότερο στρατιωτικά, οικονομικά και με καλύτερες προσβάσεις στα φόρα λήψεως αποφάσεων παγκοσμίως θα έχει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να ξεκαθαρίσει στρατιωτικά (και με τις ευλογίες της Δύσης) τους λογαριασμούς της με τα κράτη αυτά και τις όποιες θεμιτές ή μη διεκδικήσεις τους.

      Όσο για την Τουρκία, τη θέση μου νομίζω την γνωρίζεις. Θα πώ λοιπόν για άλλη μια φορά συντόμως ότι η Τουρκία παίζει επικίνδυνα με τη φωτιά, εμφανίζει τάσεις αυτονόμησης που δεν δικαιολογούνται από τα οικονομικά, στρατιωτικά, κοινωνικά ή πολιτικά δεδομένα της και σύντομα θα δούμε τα επίχαιρα αυτής της πολιτικής της. Τους Αμερικανούς μπορείς να τους κατηγορήσεις για πολλά πράγματα. Ένα όμως πράγμα για το οποίο δεν μπορεί κανείς να τους κατηγορήσει είναι ότι ξεχνάνε. Όποιος έχει ποτέ στη ζωή του συνεργαστεί ή συνδιαλλαγεί με Αμερικανούς το καταλαβαίνει αυτό. Εκτιμώ, για να μην πλατιάζω, ότι εκεί θα ισχύσει το λαϊκώς λεγόμενο "πίσω έχει η αχλάδα την ουρά"...

  9. parsifal avatar
    parsifal 27/04/2011 21:57:51

    Ιεροφάντη γνωρίζω οτι τα Ιμια είναι ελληνικό εδαφος, οπως και οτι τα 6500 πόδια επάνω απο το Αγαθονήσι ελληνικός εναέριος χώρος. Και στις δυο περιπτώσεις το ελληνικό Κράτος ΔΕΝ ενεργεί οπως προσιδιάζει στα Κράτη να ενεργούν. Συνεπώς δίκαιο η οχι, εγγράφονται υποθήκες απο τους απέναντι και η προιούσα εξασθένηση της χώρας μας σε ΟΛΑ τα επίπεδα δεν επιτρέπει αισιοδοξία.
    Ελπίζω να μήν τρέφεις φούδες ελπίδες οτι κάτι θα αλλάξει με την αλλαγή κυβερνήσεως. Είναι δομική η φοβική στάση και οχι προσωποπαγής, τα καφενειακά περί "κακού ΓΑΠ" και "καλού Χ" είναι αστεία και χρήσιμα για να εκτονώνονται οι εκάστοτε αντιπολιτευόμενοι και διαρκώς φενακιζόμενοι. ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΕΙΜΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ. Και για τον ψευτο - εθνάρχη Καραμανλή η Κύπρος επεφτε "μακριά"... Οι ελληνικές "ελίτ" η αυτό που υπέχει θέση "ελίτ" (απόγονοι ταγματασφαλιτών και μαυραγοριτών, σκυλοπνίχτες εφοπλιστές των Λίμπερτις και του λαθρεμπορίου καυσίμων, νεόπλουτοι πράκτορες των δυο Βερολίνων, μούφα "αντιστασιακοί" της επταετίας , αριστεροί νεοταξίτες "διανοούμενοι" κλπ. πολιτικά σκύβαλα) ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΤΟΥΝ με αυτό που προσλαμβάνουν ως απειλή για την dolce vita που εξασφάλισαν με την "αποκατάσταση της δημοκρατίας".
    Για τα υπόλοιπα, μπορεί οι αμερικάνοι να θυμούνται, αλλά δεν αρκεί αυτό. Πρέπει και να μπορούν, κάτι για το οποίο εχω σοβαρές αμφιβολίες...Στα νιάτα μου λέγαμε οτι ο αμερικάνικος ιμπεριαλισμός είναι μια χάρτινη τίγρις και μάλλον ετσι είναι.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ parsifal 28/04/2011 00:03:39

      Πάρσιφαλ, για να προλάβω παρεξηγήσεις, δεν ισχυρίζομαι ότι επειδή δεν κατοχυρώνονται νομικά οι διεκδικήσεις των Τούρκων δεν πάυουν να αποτελούν ανησυχητικό παράγοντα που πρέπει να ληφθεί υπόψιν. Ούτε βεβαίως αρνούμαι ότι η μεταπολιτευτική πολιτική ηγεσία δεν φαίνεται να διαθέτει τσαγανό για να προβάλει ισχύ και να διεδικήσει τα δίκαια της χώρας.

      Αλλά μιας και μιλάς περί δομικής φοβίας απέναντι στους Τούρκους και αφού πιάνεις τόσο μεγάλο θέμα, θα ήθελα να πω και γω κάτι...

      Να συμφωνήσω με τα όσα λες για τις ψευτοελίτ και το τρόπο ζωής τους που θέλουν να διαφυλάξουν. Αλλά σκέψου...

      Μήπως και οι συνέλληνες - νεοέλληνες της μπουζουκλερίας και του life style θέλουν να συγκρουστούν; Ή οχυρωμένοι πίσω από τις φοβικές ηγεσίες τους, που σε τελική ανάλυση οι ίδιοι επέλεγαν τόσα χρόνια, δικαιολογούν την αδυναμία της μεταπολιτευτικής Ελλάδας να διεκδικήσει κάτι καλύτερο για τον εαυτό της στις σχέσεις της με τους γείτονές της;

      Για να το συνοψίσω. Κυβερνιόμαστε από αυτό που οι ίδιοι είμαστε. Σε παλαιότερη ανάρτησή μου μίλησα για πολίτες - οπλίτες. Τέτοιοι αν είμασταν, δεν θα είχαμε ηγεσίες μπουχέσιδες. Σήμερα εισπράττουμε τα επίχαιρα της μαλθακότητας των ιδιών των εαυτών μας. Επιλέγουμε ηγέτες ίδιους με εμάς. Γίναμε χυλός, χαλβάς και ζητάμε από τους χαλβάδες που εκλέγουμε να γίνουν σκληροί σαν το ατσάλι.

      Εμ, δεν γίνονται έτσι τα πράγματα φίλε Πάρσιφαλ...

  10. asxeth avatar
    asxeth 27/04/2011 22:50:48

    Καλησπέρα σας κ χρονια πολλα! τον τελευταιο καιρο διαβαζω κ βρισκω πολυ ενδιαφερον το site αυτο!

    @parsifal θα εβρισκα πολυ ενδιαφερον να μας ενημερωνατε κ εμας τους νεους για τους 'ελιτ' '' απόγονοι ταγματασφαλιτών και μαυραγοριτών, σκυλοπνίχτες εφοπλιστές των Λίμπερτις και του λαθρεμπορίου καυσίμων, νεόπλουτοι πράκτορες των δυο Βερολίνων, μούφα “αντιστασιακοί” της επταετίας , αριστεροί νεοταξίτες “διανοούμενοι” κλπ. πολιτικά σκύβαλα'' ποιοι ειναι κτλ
    ευχαριστω!

    • parsifal avatar
      parsifal @ asxeth 28/04/2011 00:43:30

      Απολύτως σύμφωνος. Εχω ξαναγράψει, "τοιούτου λαού, τοιούτοι αρχιερείς".

  11. parsifal avatar
    parsifal 27/04/2011 23:33:17

    @asxeth: Η επικέντρωση στην συγκεκριμένη παράγραφο μόνον ασχετότητα δεν δηλοί... Οσο για την απάντηση, κύτταξε γύρω σου.
    Μια ενδελεχής ματιά στο παρελθόν πολιτικών και οικονομικών παραγόντων, στην ιστορία ΜΜΕ - διακινητών "αμερικανιάς" και εθνομηδενισμού, στην ελληνική εκδοχή της υψηλής τεχνολογίας, στην πορεία πολιτικών - συγγραφέων "μετα" - μυθιστορημάτων μπουρδολογικής και σεξο-διαστροφικής υφής απο τον Στάλιν στην αυλή Κυριών και στην βουλή, στο παρελθόν και τον ανθρωπότυπο των "ενημερωτών" και των "δεξαμενών σκέψεως" της χώρας θα σε διαφωτίσει αρκούντως.
    Δεν μπορώ να γίνω πιό συγκεκριμένος, καραδοκεί ο κ. Αντιπρόεδρος και το κυνήγι μαγισσών - μπλόγκ...

  12. ΦωΚ avatar
    ΦωΚ 28/04/2011 01:11:43

    η ιστορια με τα Ιμια δικαιολογει σωστα την αποψη του παρσιφαλ αυτο το δικαιο των Οργανισμων και της παγκοσμιας κοινοτητας ειναι αρκετα ελαστικο.

  13. Pluto avatar
    Pluto 28/04/2011 09:10:45

    Εχει πολυ δίκιο ο Parsifal στην ανάλυσή του,βάζει κάτω τις ανοικτές πηγές καί πλησιάζει στο λαγό...
    Αν μπορούσε να ξέρει ,τότε θα παλάβωνε!Καί όχι μόνο από τις επιδόσεις των αρμοδίων που υλοποιούν το Κυβερνητικό δόγμα "καλύτερα λιγότερα (στρέμματα) όσων δικαιούμεθα χάριν της ησυχίας μας . Αλλά από την διαχρονικότητά των προσώπων καί των διαπλεκόμενων-- σε ΥΠΕΘΑ, ΥΠΕΞ καί βεβαίως σε ΜΜΕ-- παραθεσμικών μηχανισμών...
    Ας μην κοροϊδευόμαστε : καί επί προηγουμένης Κυβερνήσεως (τόσο δίχως, όσο καί με την Ντόρα) ζωτικά συμφέροντα της χώρας παραβλέφθηκαν καί ζημιώθηκαν,χάριν του κατευνασμού της γείτονος καί της εύνοιας του υπερατλαντικού παράγοντα.Ιδιοι οι αρμόδιοι επί των διατεταγμένων παραλείψεων καί διολισθήσεων καί τότε καί τώρα ....
    Ομως, το μείζον πρόβλημα είναι η αδιαφορία καί η παθητικότητα του κόσμου, της νεολαίας συμπεριλαμβανομένης.Αυτό είναι που πολλαπλασιάζει καί επιτείνει τους κινδύνους!

    • parsifal avatar
      parsifal @ Pluto 28/04/2011 10:40:12

      Φίλε Pluto δυστυχώς ξέρω...Λογοτεχνικά διερωτώμαι και τα γράφω μήπως και αντιδράσει κάτι, κάποιος...
      Εχεις απόλυτο δίκιο για την παθητικότητα του κόσμου που παρέχει αλλοθι στους "ταγούς" ολων των αποχρώσεων, παλαιούς, νέους και εκκολαπτόμενους.

  14. nikos1969 avatar
    nikos1969 28/04/2011 21:50:35

    εγω παντως δεν ανησυχω...
    αιγυπτος,λυβιη,ιορδανια,...συρια...αντε και στην τουρκια να χαρουμε
    20.000.000 κουρδοι..και ποσα αλλα εκατομμυρια καταπιεσμενοι απο τον τουρκο...
    αν ξεσπασει τοτε...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.