#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
02/02/2013 08:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ερωτήσεις και απαντήσεις για το σχέδιο Αθηνά



Γιατί τώρα;

Το «Σχέδιο Αθηνά» είναι η υλοποίηση της δέσμευσης της Κυβέρνησης, ήδη από τις Προγραμματικές Δηλώσεις για τον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη.

Μετά το Νόμο που φέραμε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο το καλοκαίρι του 2012 κατορθώσαμε να εφαρμοστεί η Μεταρρύθμιση του Συστήματος Διοίκησης των Ιδρυμάτων και προχωράμε στο ουσιαστικό σκέλος της Μεταρρύθμισης, στο διδακτικό, ερευνητικό και αναπτυξιακό ρόλο των Ιδρυμάτων.

Η χώρα διέρχεται κρίση και πιστεύουμε ότι η ανάκαμψη της χώρας δεν είναι δυνατή χωρίς την ανάταξη και την αναγέννηση του Εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Δεν χρειαζόταν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα διαβούλευσης;

Δεν έχουμε την πολυτέλεια ατέρμονων συζητήσεων. Παρόλα αυτά διαβούλευση πραγματοποιήθηκε. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου συνομίλησε με τους αρμόδιους φορείς, τα Ιδρύματα, τη Σύνοδο των Πρυτάνεων, τη Σύνοδο των Προέδρων των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων και με την ΠΟΣΔΕΠ, με το κάθε Ίδρυμα ξεχωριστά και με την ΑΔΙΠ. Οι προτάσεις τους ελήφθησαν πολύ σοβαρά υπ’ όψη.

Επίσης πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τις ηγεσίες των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στο Κοινοβούλιο.

Σήμερα κατατίθεται η πρόταση του Υπουργείου  και ο διάλογος συνεχίζεται. Αποστέλλεται στα Ιδρύματα και θα καλέσουμε την Εκπαιδευτική κοινότητα να τοποθετηθεί επί της πρότασης. Η πρόταση, επίσης αποστέλλεται στα Κόμματα και η βούληση της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου είναι να γίνει  μία ενδελεχής συζήτηση επί του Σχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, παρότι το  Σχέδιο αυτό δεν υλοποιείται μέσα από ένα Νομοσχέδιο, αλλά με Προεδρικά Διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις. Είναι, όμως, μία εθνική υπόθεση και πρέπει να γίνει μία συζήτηση επί της ουσίας, χωρίς ιδεοληψίες, χωρίς κομματικές περιχαρακώσεις.

Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;

Με τη λήξη της διαβούλευσης ανακοινώνεται το Μηχανογραφικό Δελτίο των Πανελληνίων Εξετάσεων αυτής της χρονιάς, το οποίο θα συμπεριλαμβάνει τα τμήματα του ακαδημαϊκού χάρτη.

Με την αρχή της νέας ακαδημαϊκής περιόδου τα νέα Τμήματα που προκύπτουν από το Σχέδιο Αθηνά θα πρέπει να είναι έτοιμα να υποδεχθούν τους φοιτητές τους.

Ποιες είναι οι βασικές παθογένειες που θέλετε να καταπολεμήσετε;

Ο ακαδημαϊκός χάρτης της Ελλάδας αυτή τη στιγμή χαρακτηρίζεται από:

πανσπερμία και  κατακερματισμό γνωστικών αντικειμένων κυρίως στα ΤΕΙ και ιδίως στους Τομείς της Διοίκησης Επιχειρήσεων και της Πληροφορικής.
ανεξάρτητα -απομονωμένα Τμήματα σε διαφορετικές πόλεις και κωμοπόλεις χωρίς να εντάσσονται σε Σχολές, χωρίς Διδακτικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, με ελάχιστους φοιτητές και ακόμη λιγότερους αποφοίτους
Τμήματα με αποφοίτους με πτυχία που έχουν τίτλο εξειδικευμένης κατεύθυνσης μεταπτυχιακού προγράμματος, συχνά χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και με πολύ μικρές επαγγελματικές προοπτικές

Και κυρίως Τμήματα και Ιδρύματα χωρίς σύνδεση με την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη, ώστε να ενισχύουν τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και να ενισχύονται από αυτές. Ιδρύθηκαν τμήματα κατακερματισμένα ακαδημαϊκά με ελλιπή προγράμματα σπουδών. Για την ικανοποίηση μικροκομματικών συμφερόντων Άσχετα με την οικονομική γεωγραφία της χώρας, με μεγάλο κόστος για τον Έλληνα Φορολογούμενο.

Σε ποιους απευθύνεται το Σχέδιο Αθηνά;

Στους φοιτητές, οι οποίοι πρέπει να βγουν ενισχυμένοι, μέσα από ισχυρά Τμήματα, που θα τους δίνουν πιο ισχυρά και ανταγωνιστικά πτυχία.
Στους μαθητές, που σήμερα προετοιμάζονται για τις εξετάσεις και πρέπει να δουν ένα μηχανογραφικό σύστημα, με πιο ορθολογικά αντικείμενα και να γνωρίζουν ότι θα αποκτήσουν ένα πτυχίο, το οποίο δε θα είναι είσοδος στην ανεργία.
Στην ελληνική οικογένεια, η οποία ιδίως μέσα σ’ αυτή την κρίση θα πρέπει να δει ότι οι θυσίες της δεν πάνε χαμένες και ότι υπάρχει μέλλον για τα παιδιά της.
Στις τοπικές κοινωνίες που θα βγουν ενισχυμένες, μέσα από τον εξορθολογισμό του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας και μέσα από την επένδυση στη γνώση.
Στους παραγωγικούς φορείς της χώρας, που πρέπει να συνδεθούν με κόμβους αριστείας που δημιουργούνται.

Ποιοι είναι οι στόχοι;

Η ενίσχυση της Δημόσιας, Δωρεάν Παιδείας.
Η αναβάθμιση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, με τον εξορθολογισμό των γνωστικών αντικείμενων των Τμημάτων, με Τμήματα και Ιδρύματα ισχυρά, εξωστρεφή, κόμβους αριστείας. Αναβάθμιση των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων με επιστροφή στην αρχική φιλοσοφία ίδρυσή τους, αυτή  της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Τα ΤΕΙ ισχυρός, τεχνολογικός πυλώνα εκπαίδευσης, όχι κακέκτυπα των Πανεπιστημίων.
Σύνδεση του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας, με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας, διότι δεν είναι δυνατόν η γνωσιακή διαδικασία για τους σκοπούς της κοινωνίας να είναι αποκομμένη από την παραγωγική διαδικασία.

Ποιες είναι οι παράμετροι της μεταρρύθμισης;

Εντάσσουμε όλα ανεξαιρέτως τα Τμήματα, Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, στις Σχολές.
Ενοποιούμε τα κατακερματισμένα γνωστικά αντικείμενα στα Τεχνολογικά Ιδρύματα, κυρίως αυτά που έχουν να κάνουν με τις Σχολές Διοίκησης και Οικονομίας, και αυτά που έχουν να κάνουν με την Πληροφορική, στα ΤΕΙ.
Αναδιατάσσουμε χωρικά τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, μέσα στις Διοικητικές Περιφέρειες. Η προσπάθειά μας είναι, Τμήματα, τα οποία ανήκουν σε μία Σχολή, να στεγάζονται σε μία πόλη, ώστε να δημιουργηθεί μία κρίσιμη Ακαδημαϊκή μάζα.
Προχωράμε στις συγχωνεύσεις Τμημάτων, με ομοειδή αντικείμενα, γνωστικά αντικείμενα και στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ. Συγχωνεύουμε τα Ιδρύματα, που διοικούνται από Διοικούσες Επιτροπές και έχουν λιγότερα από τέσσερα Τμήματα.
Συγχωνεύουμε Ιδρύματα που λειτουργούν εντός της ίδιας Περιφέρειας και βρίσκονται σε πόλεις με μικρή χιλιομετρική απόσταση , προκειμένου να κάνουμε αυτή τη χωρική αναδιάταξη και να δημιουργήσουμε ένα Ίδρυμα ανά Περιφέρεια.

Γιατί το Αθηνά δεν προχώρησε σε συγχωνεύσεις περισσοτέρων από 147 τμήματα;

Γιατί δεν πρέπει να περάσουμε στο άλλο άκρο, να βάλουμε την ελληνική κοινωνία στο κρεβάτι του Προκρούστη, και να ωθήσουμε χιλιάδες φοιτητές σε μετακίνηση. Η μεταρρύθμιση είναι μια διαρκής διαδικασία.

Στα τμήματα που απορροφώνται σε άλλα τι γίνεται με τους καθηγητές, τους φοιτητές και τους διοικητικούς;

Το τμήμα που απορροφά είναι ο καθολικός διάδοχος του τμήματος. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτό εντάσσονται οι διδάσκοντες, οι φοιτητές και οι διοικητικοί υπάλληλοι. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων του τμήματος που συγχωνεύεται.

Κάποιες χιλιάδες φοιτητών θα αναγκαστούν να αλλάξουν πόλη μέσα στην οικονομική κρίση.

Θα υπάρξει πρόνοια επιδότησης των εξόδων, αλλά έχουμε μεριμνήσει οι μετακινήσεις να είναι οι λιγότερες δυνατές.

Αφού δεν απολύονται διδάσκοντες, ούτε διοικητικοί, πως εξοικονομούνται  χρήματα;

Βασικός σκοπός δεν είναι η εξοικονόμηση τμημάτων αλλά η δημιουργία ισχυρών τμημάτων στη χώρα.  Όλα τα τμήματα εντάσσονται σε σχολές συναφούς γνωστικού αντικειμένου.  Δε μας ενδιαφέρουν οι πόλεις αλλά οι ισχυροί πόλοι.

Στόχος είναι η Ισχύς εν τη ενώσει.  Ενώνουμε δυνάμεις γιατί θέλουμε ισχυρούς κόμβους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συνδέουμε τους θύλακες αριστείας, προκειμένου να λειτουργήσουν ισχυρά ιδρύματα σε όλα τα επίπεδα: Υποδομών, Υπαλλήλων, Καθηγητών.

Με την εισαγωγή του Ομόσπονδου Μοντέλου τι επιδιώκετε;

Είναι ένα μοντέλο, το οποίο έχει εφαρμοστεί με επιτυχία και στη Μεγάλη Βρετανία και στη Γαλλία και αυτό το εισάγουμε στην Αττική.

Επιδιώκουμε τη δημιουργία «Κόμβων Αριστείας», κινητικότητα του προσωπικού, μεγαλύτερες δυνατότητες φοιτητές, δυνατότητες οικονομίας κλίμακος και σύνδεση με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της χώρας μας.

Δημιουργούμε έναν Πανεπιστημιακό Ομόσπονδο κόμβο, το ομόσπονδο Πανεπιστήμιο «Αδαμάντιος Κοραής», το οποίο φέρει και το όνομα ενός ανθρώπου που έχει συνδεθεί με το διαφωτισμό και έχει εισάγει και τον όρο «Πανεπιστήμιο» στην ελληνική γλώσσα και ένα Τεχνολογικό Ομόσπονδο κόμβο, το Αττικό ΤΕΙ.

Ενδυναμώνουμε τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ που εντάσσονται στα Ομόσπονδα Ιδρύματα, τα οποία διατηρούν την ακαδημαϊκή τους αυτοτέλειά, τα προγράμματα σπουδών τους, τα πτυχία τους και την εξέλιξη του προσωπικού τους. Δημιουργείται μια υπερδομή από τα υφιστάμενα Συμβούλια σε ένα ομόσπονδο Κεντρικό Συμβούλιο.

Το Διεθνές Πανεπιστήμιο γιατί δεν συγχωνεύεται με το Αριστοτέλειο ή το Μακεδονίας;

Το Διεθνές Πανεπιστήμιο αναβαθμίζεται για να επιτελέσει έναν επιπλέον ρόλο.  Θέλουμε να καταστήσουμε το Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκη, ένα κόμβο που θα δημιουργήσει δίκτυο με τις Έδρες Ελληνικών Σπουδών του εξωτερικού. Θα ενισχυθεί ως Ακαδημαϊκός χώρος προσέλκυσης ξένων σπουδαστών, που ήδη το πράττει, με ξενόγλωσσα Μεταπτυχιακά προγράμματα, κατά τα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου της Φλωρεντίας.

Γιατί αφού μιλάτε για πολυδιάσπαση αφήνετε Τμήματα σε 51 πόλεις;

Στις περισσότερες από αυτές τις πόλεις έχουν επενδυθεί τα τελευταία χρόνια χρήματα του έλληνα φορολογουμένου. Αυτές οι  υποδομές δεν πρέπει να έχουν την τύχη των Ολυμπιακών Ακινήτων. Επίσης λειτουργούν τμήματα που δίνουν προοπτικές στους αποφοίτους τους και είναι συνδεδεμένα με τα τοπικά και περιφερειακά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα:

Στα δυο μεγάλα διαμετακομιστικά κέντρα της Ελλάδας, Θήβα και Κατερίνη: Τμήματα  Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού.
Μεσολόγγι: Τμήμα Ιχθυοκαλλιέργειας στο Μεσολόγγι
Κιλκίς:  Τμήμα  Ετοίμου Ενδύματος και   Κλωστοϋφαντουργίας
Κοζάνη: Τα Πολυτεχνικά τμήματα  εντάσσονται στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ παραμένουν στην Κοζάνη, γιατί συνδέονται με τον τομέα της βαριάς βιομηχανίας της περιοχής.

Ποια θα είναι η στάση του Υπουργείου απέναντι σε αντιδράσεις από πόλεις που χάνουν τμήματα ή τις 12 πόλεις που μένουν χωρίς φοιτητές?

Δε θέλουμε Τμήματα φαντάσματα, δε θα κοροϊδέψουμε την ελληνική οικογένεια και τους Έλληνες φορολογουμένους. Δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να σπαταλάμε τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου για να λειτουργούν Πανεπιστήμια χωρίς Τμήματα, Τμήματα χωρίς Πανεπιστημιακούς και πολλές φορές χωρίς αποφοίτους. Και όλα αυτά μακριά από την αναπτυξιακή πολιτική των ελληνικών Περιφερειών. Πρέπει να σταματήσουμε να εισάγουμε ανέργους και να φροντίσουμε να εξασφαλίσουμε τους επιστήμονες εκείνους, που θα βρουν εργασία στην Ελλάδα.

Οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να αντιληφθούν ότι η πραγματική επένδυση δεν είναι σε μία κοινωνία ραντιέρηδων, αλλά σε μία κοινωνία της Γνώσης.  Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, οι τοπικές κοινωνίες θα βγουν ενισχυμένες, μέσα από τον εξορθολογισμό του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας και μέσα από την επένδυση στη γνώση.

Οι εισακτέοι μειώνονται;

Η εκτίμησή είναι ότι, θα έχουμε αύξηση 15% εισακτέων στα Πανεπιστήμια και μείωση 30% στα ΤΕΙ. Η συνολική εκτίμηση είναι, ότι η μείωση δεν θα υπερβεί το 4%. Συνολικά το 2012 οι εισακτέοι στην γενική σειρά κατάταξης ήταν 51485 άτομα και το 2013 προβλέπεται να είναι 49600 άτομα.

Επανεξετάζουμε την απόδοση, βέβαια, επαγγελματικών δικαιωμάτων, προκειμένου να υπάρξει αντιστοιχία με τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων. Και βέβαια, στο πλαίσιο αυτό, θα δοθεί μεγάλη έμφαση στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων των απόφοιτων ΤΕΙ, κάτι που εκκρεμεί εδώ και χρόνια.

Ο συνολικός χάρτης, για να κάνουμε την συνολική αποτίμηση, μας δείχνει μετά από αυτές τις παρεμβάσεις, ότι τα 533 Τμήματα που είχαν ιδρυθεί, και τα 480 που ήταν στο μηχανογραφικό δελτίο πέρυσι, θα περιοριστούν στα 386. Μειώνονται κατά 20 τα τμήματα των Πανεπιστημίων και κατά 74 των ΤΕΙ.

Η βάση του 10 θα επανέλθει;

Η βάση του 10 δεν θα επανέλθει φέτος. Θα εξετάσουμε την επαναφορά της στις επόμενες Πανελλήνιες εξετάσεις με οδηγό τις φετινές εξετάσεις.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Βασίλης Παπαχρήστος avatar
    Βασίλης Παπαχρήστος 02/02/2013 09:38:03

    Τελικά το Βαλκανικών,Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών Μακεδονίας,μαζί με το Βαλκανικών Σπουδών στη Φλώρινα,θα πάνε με το Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Μακεδονίας;Γιατί κυκλοφορεί μια διορθωμένη εκδοχή του σχεδίου,η οποία δε λέει όσα η πρώτη....

    • Βανζέτι avatar
      Βανζέτι @ Βασίλης Παπαχρήστος 02/02/2013 17:19:40

      Θα πανε μαζί

    • Βανζέτι avatar
      Βανζέτι @ Βασίλης Παπαχρήστος 02/02/2013 17:21:53

      Μαζί πανε

  2. ΤΟΥΛΑ avatar
    ΤΟΥΛΑ 02/02/2013 10:23:30

    "Κοζάνη: Τα Πολυτεχνικά τμήματα εντάσσονται στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ παραμένουν στην Κοζάνη, γιατί συνδέονται με τον τομέα της βαριάς βιομηχανίας της περιοχής."
    1)Τα συγκεκριμένα πολυτεχνικά τμήματα απέχουν μια ώρα (1 ώρα) από Θεσσαλονίκη και 1,5 ώρα από Γιάννενα.
    2) Δεν έχουν καμία μα καμία υποδομή (ενοίκιο σε οικοδομή για το πανεπιστήμιο) και ενοίκιο σε αποθήκη.
    3) Οι διδάσκοντες έχουν προσληφθεί από τον κομματάρχη πασοκ της περιοχής.
    4) Τα συγκεκριμένα τμήματα ιδρύθηκαν παραμονές των εκλογών του 2004 όλοι καταλαβαίνουν τον λόγο.
    5) Η περιοχή που ονειρεύονται να πάνε μελλοντικά και αφού σπαταληθούν εκατομμύρια είναι το αποτυχημένο real estate του δήμου κοζάνης όταν ο παραπάνω κομματάρχης ήταν δήμαρχος στην κοζάνη και πλέον στο πλευρό Βενιζέλου.

    • Βανζέτι avatar
      Βανζέτι @ ΤΟΥΛΑ 02/02/2013 17:21:27

      Δε μπορείς να εξαφανίσεις όλα τα τμήματα της Περιφέρειας.αλλιως θα συγκεντρώσουμε τα τμήματα σε ΑΘΗΝΑ κ Σαλονικη

    • Μερόπη Βαγιωάκη avatar
      Μερόπη Βαγιωάκη @ ΤΟΥΛΑ 03/02/2013 13:01:47

      Συμφωνώ απολύτως . Η προτεινόμενη συγχώνευση των Πολυτεχνικών Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας αποτελεί άμεση παραδοχή ότι τα τμήματα αυτά δεν έχουν υποδομές . Η μετακόμισή τους στη Θεσσαλονίκη αποτελεί τη μόνη λύση για την επιστημονική τους επιβίωση . Όσο για την υποτιθέμενη σύνδεσή τους με τη βαριά βιομηχανία της περιοχής ( αποτελεί το επιχείρημα του Υπουργού για την παραμονή τους στην Κοζάνη ) είναι ψεύδος ασύστολο και " προφάσεις εν αμαρτίαις " , αφού ουδεμία τέτοια σύνδεση υπάρχει μέχρι σήμερα . Πολύ περισσότερο που η Θεσσαλονίκη από τη ΔΕΗ απέχει μια ώρα . Αν λοιπόν θέλουν να συνδέσουν τα Πολυτεχνεία με τη βιομηχανία της περιοχής , η απόσταση αυτή της μιας ώρας δεν το απαγορεύει .Αλήθεια από αύριο το Πολυτεχνείο του ΑΠΘ θα έχει δύο τμήματα μηχανολόγων ; Ένα της Θεσσαλονίκης και ένα της Κοζάνης ; Τι λογική υπάρχει σε αυτό ;

      • Μερόπη Βαγιωνάκη avatar
        Μερόπη Βαγιωνάκη @ Μερόπη Βαγιωάκη 03/02/2013 13:23:06

        Εννοείται ότι συμφωνώ απόλυτα με τα σχόλια της ΤΟΥΛΑΣ . Το σχέδιο Αθηνά για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας θυσιάζεται στο βωμό μικροπολιτικών και οικονομικών συμφερόντων μιας μικρής μόνο μερίδας των πολιτών της Κοζάνης . Καθώς οι συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών της , θέλω να πιστεύω πως δεν έχει τη λογική του "Ζήσε Εσύ και άσε τους άλλους να πεθαίνουν "αλλά ονειρεύεται ένα άλλο, σύγχρονο Πανεπιστήμιο. Αντιλαμβάνεται λοιπόν και βέβαια συμφωνεί με την ανάγκη να αποκτήσουν επιτέλους επιστημονική υπόσταση τα Πολυτεχνικά Τμήματα της Κοζάνης . Γιαυτό και προκρίνει τη μόνη λύση . Να μετακομίσουν στο Πανεπιστήμιο με το οποίο συγχωνεύονται .

  3. giannis avatar
    giannis 02/02/2013 10:37:48

    οσοι δηλαδη εκπαιδευτικοι, διοικητικοί κλπ εγκαταστάθηκαν στην εδρα του τμήματος εκαναν οικογενεια, το σπίτι τους, οργανωσαν τη ζωη τους θα πρεπει να μετακινηθούν. Επιβραβεύονται ετσι οι αερομεταφερόμενοι. Συγχαρητηρια κυριε υπουργε!!!!

    • klik avatar
      klik @ giannis 02/02/2013 12:38:36

      Ως κρατικός υπάλληλος οφείλεις να εκτελέσεις.
      Αν όχι, υπάρχει και η παραίτηση.
      Ο κόσμος χάνεται και εσύ απλώς ξεβολεύεσαι...

      • Stef avatar
        Stef @ klik 02/02/2013 21:42:47

        Πες μας εσύ πως θα ένιωθες αν παρατούσες οικογένεια για να πηγαινοέρχεσαι 400 χλμ κάθε εβδομάδα επί 20 και πλέον χρόνια και να πηγαίνεις από ένα Τμήμα με εξοπλισμό εκατομμυρίων ευρώ, με Αγρόκτημα αξιοζήλευτο, με εκατοντάδες φοιτητές, στο παραγωγικό κέντρο της Β. Ελλάδας, σε ένα Τμήμα με υποτυπώδεις υποδομές. Σκέψου απλά και άσε τις εξυπνάδες εκ του ασφαλούς. Τολμάνε να εφαρμόσουν κάτι παρόμοιο σε καθηγητές της Αθήνας;

  4. μυρσινη avatar
    μυρσινη 02/02/2013 10:56:50

    ΕΙΜΑΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΣΤΗΝ ΦΛΩΡΙΝΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΜΕ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΤΕΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΕΛΕΞΑ ΝΑ ΠΑΩ ΕΠΕΛΕΞΑ ΝΑ ΓΙΝΩ ΕΛΕΓΧΤΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΤΟ ΤΕΙ ΠΟΥ ΜΕ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ !

  5. ΝΙΚΟΣ avatar
    ΝΙΚΟΣ 02/02/2013 11:05:27

    Είμαι πτυχιούχος που έχω εισαχθεί με κατατακτήριες σε τμήμα της πόλης όπου διαμένω και εργάζομαι οπότε μπορώ να παρακολουθώ τα μαθήματα του τμήματος. Αν το τμήμα μεταφερθεί 200χλμ μακριά θα πρέπει να διακόψω τις σπουδές μου διότι δεν θα έχω το χρόνο και τα χρήματα για να μετακινούμε καθημερινά και βέβαια δεν μπορώ να εγκαταλείψω την εργασία μου.
    Δεν είναι λογικό στο μέσο των σπουδών και του προγραμματισμού που έχω κάνει να με φέρνουν σε αδιέξοδο. Δεν ζητώ να έχω τμήμα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ δίπλα στο σπίτι μου, ζητώ να μην πετάξουν στα σκουπίδια την προσπάθεια που έχω κάνει ως σήμερα. Ομοίως είναι παράλογο κάποιοι που δήλωσαν στο μηχανογραφικό δελτίο τις σχολές που θέλουν να εισαχθούν, έχοντας ασφαλώς και τον τόπο σπουδών ως κριτήριο, να τους ανατρέπουν ξαφνικά τον προγραμματισμό τους. Οι αλλαγές πρέπει να γίνουν για εκείνους που θα εισαχθούν τα επόμενα χρόνια και θα προγραμματίσουν και αποφασίσουν τις σπουδές τους, γνωρίζοντας τι θα συμβεί.
    Αν το σχέδιο είναι εξορθολογισμός του χάους, πρέπει το ίδιο να μην προκαλεί χάος. Αν διαλαλεί ότι προγραμματίζει μακροπρόθεσμα το μέλλον μια καλύτερης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, απαραίτητης για το μέλλον της χώρας δεν πρέπει να ανατρέπει το πρόγραμμα αυτών που σήμερα σπουδάζουν.
    Η άμεση ανατροπή του προηγούμενου συστήματος και του προγραμματισμού όσων τώρα είναι φοιτητές δείχνει πόσο χαμηλή εκτίμηση έχουν για το υπάρχον σύστημα αλλά μήπως κάποιοι υπουργοί και κάποιες εκλεγμένες κυβερνήσεις δεν το έφτιαξαν; Αντί οι παρόντες να θεωρούν τον εαυτόν τους ως τον εκλεκτό του Θεού και της μοίρας του τόπου που θα διορθώσει τα πράγματα, να επιδιώξουν την μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση και τον πλέον μακροχρόνιο και συμμετοχικό δρόμο για την όποια αλλαγή. Διαφορετικά αν γίνει πρόχειρα και βιαστικά με την επίκληση της ανάγκης για την σωτηρία της χώρας, θα είναι δικαιολογία για τον επόμενο υπουργό να το ανατρέψει και να δημιουργήσει πάλι χάος, θεωρώντας εαυτόν πάλι Ειδικό-Εκλεκτό-Αποφασιστικό και Καινοτόμο ώσπου με την σειρά του πάλι να ανατραπεί.

    • klik avatar
      klik @ ΝΙΚΟΣ 02/02/2013 12:37:25

      Aυτά πέσ'τα στους γονείς σου. Να υπολόγιζαν καλύτερα όταν ψήφιζαν...

  6. ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΣΤ. avatar
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΣΤ. 02/02/2013 11:19:26

    Όταν με το έτσι θέλω μετακινείς 30.000 φοιτητές χωρίς να λάβεις κανέναν υπ όψης σου αυτό είναι δημοκρατία???.Όταν φέρνεις αναταραχή σε οικογένειες με προβλήματα οικονομικά τους προσθέτης ακόμη ένα???.Όταν ένας φοιτητής είναι δύο χρόνια ακριβώς στήν μέση τις εκπαιδευτικής περιόδου του λες φύγε και πάνε αλλού να συνεχείσης???.Όταν κάνεις ρουσφέτια σε δικού σου υπουργούς να πάνε ΤΕΙ στις εκλογικές τους περιφέρειες αναβαθμισμένα γιατί έτσι γουστάρουν είναι αυτό δημοκρατία???.Αν όλα αυτά είναι η δημοκρατία που πιστεύετε ,τότε να την χαίρεστε.

    • Βανζέτι avatar
      Βανζέτι @ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΣΤ. 02/02/2013 17:25:32

      Η άλλη επιλογή ειναι να συνεχίΖεις να βγάλεις ανέργους πτυχιούχους

  7. christos georgalis xanthi avatar
    christos georgalis xanthi 02/02/2013 11:59:45

    Υπάρχει στο ΤΕΙ της ΑΘΗΝΑΣ το τμήμα <> και το ίδιο τμήμα υπάρχει και στο ΤΕΙ Σερρών.
    Με το προτεινόμενο σχέδιο το μεν τμήμα των Αθηνών παραμένει στη <>, το δε των Σερρών απορρο- φάτε από το τμημα <> (ΚΙΛΚΙΣ)
    η το τμήμα <> (ΚΑΡΔΙΤΣΑ).
    Ερώτηση 1η. Θα αλλάξει το γνωστικό αντικείμενο των σπουδαστών;
    Ερώτηση 2η. Το πτυχίο που θά πάρουν απο το νέο τμήμα θα είναι ισοδύναμο με το πτυχίο του τμήματος των Αθηνών και του ίδιου αντικειμένου;
    Ερώτηση 3η. Αφού τα 2 τμηματα έχουν το ίδιο γνωστικό αντικείμενο γιατί δε απορροφάται το τμήμα των Σερρών από το τμήμα των Αθηνών;
    Επισήμανση: Οι σπουδαστές πού επέλεξαν το τμήμα αυτό, τό επέλεξαν συνειδη-
    τά γιατί δεν ήταν και από τα ευκολότερα για να πετύχουν. Πως είναι δυνατόν εκ των υστέρων να έρχεται κάποιος και να τους αναγκάζει να αλλάξουν σχολή και αντικέιμενο. Αλλωστε αν γνώριζαν τι επρόκειτω να συμβεί πολλοί θα προτιμούσαν το τμήμα των Αθηνών, επειδή για πολλούς ήταν και η μοναδική επιλογή το συγκεκριμένο τμήμα, είχαν την απαιτούμενη βαθμολογία και προτίμησαν το τμήμα των Σερρών καθαρά για λόγους οικονομικούς. (αποστάσεις απο τα σπίτια τους, κόστος ζωής κ.λ.π.)
    Ευχαριστώ για την φιλοξενεία.

    • Βανζέτι avatar
      Βανζέτι @ christos georgalis xanthi 02/02/2013 17:23:42

      Πτυχίο παίρνεις απο το τμήμα που μεταφέρεσαι! Δεν αλλάζει το γνωστικό αντικείμενο !και θα ειναι ισοφυναμο

  8. Stef avatar
    Stef 02/02/2013 12:07:32

    Σε ποιά λογική εντάσσεται η μοναδική κατάργηση του αρχαιότερου Τμήματος Φυτικής Παραγωγής του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και η μεταφορά του στη Φλώρινα, ενώ παράλληλα λειτουργούν τμήματα Φυτικής Παραγωγής σε Άρτα, Μεσολόγγι, Λάρισα, Καλαμάτα και Ηράκλειο;
    Χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η υποδομή, το Εκπαιδευτικό Προσωπικό (15), επιτυχής εξωτερική αξιολόγηση, αξιόλογο ερευνητικό έργο και μεγάλος αριθμός δημοσιεύσεων με υψηλό δείκτη αξιολόγησης, εισαγωγή φοιτητών με πρώτη προτίμηση και την υψηλότερη βαθμολογία Πανελλαδικά (προερχόμενη από το Νομό Θεσσαλονίκης και τους όμορους Νομούς), ο μεγάλος αριθμός πτυχιούχων με επιτυχή παρουσία και συμβολή στην Ελληνική Γεωργία και αγροτική ανάπτυξη, η ιστορική παράδοση, συνέχεια και σημαντικότατη συνεισφορά στον παραγωγικό ιστό της χώρας. Γιατί θυσιάζονται στον βωμό μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων πολυέξοδες εγκαταστάσεις και εξειδικευμένος εξοπλισμός, ένα ολόκληρο αγρόκτημα 1.000 στρεμμάτων το οποίο βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, αλλά και τα πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα που παρέχει η στρατηγική θέση του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, τόσο πλησίον μιας από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές περιοχές της χώρας, όσο και σε απόσταση αναπνοής από τις γεωργικά και κτηνοτροφικά παραγωγικές περιοχές των όμορων νομών της Ημαθίας και της Πέλλας.

  9. γιατι? avatar
    γιατι? 02/02/2013 13:51:53

    παιδιά
    ΔΕΔΟΜΕΝΑ

    ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    -κεντρικο πανεπιστημιακο τμημα,περιζητητο(δευτερη μεγαλυτερη βαση στο πανεπιστημιοσε απολυτους αριθμους,πρωτη με συντελεστες σταθμισης,αφου υπαγεται σε αλλο δυσκολοτερο κλαδο εισαγωγικων εξετασεων)
    -το πιο παλιο τμημα πληροφορικης στην θεσσαλονικη
    -επαγγελματικα δικαιωματα πληροφορικου ΠΕ19
    -με ΔΙΠΛΑΣΙΟΥΣ εισακτεους από τα τμηματα πληροφορικης της πολης
    -με διδακτικο προσωπικο πανω απο 25 ατομα

    και απορροφάται(!!!) απο το τμημα διοικησης τεχνολογιας που μεταφερεται στο Πανεπιστημιο μακεδονιας,στην εδρα της εφαρμοσμενης πληροφορικης
    το οποιο τμημα διοικησης τεχνολογιας ιδρυθηκε το 2004 με 9 ατομα διδακτικο προσωπικο!
    το οποιο τμημα εχε σημαντικες διαφορες στο προγραμμα σπουδων του και λιγοτερα μαθηματα επιστημης υπολογιστων,το οποιο τμημα εχει περισσοτερα μαθηματα μανατζμεντ...η εφαρμοσμενη πληροφορικη τα πεισσοτερα μαθηματα αφορου μαθηματα της επιστημης υπολογιστων και τα υπολοιπα στην συντριπτικη τους πλειοψηφια αφορουν εφαρμογες με λογισμικα πακετα στις επιστημες της λογιστικης,της οικονομιας,της στατιστικης κτλ.
    ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΤΜΗΜΑ ΒΓΑΙΝΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

    ετσι εχουμε την πρωτοτυπια σε οικονομικο πανεπιστημιο να καταργουμε τηνε φαρμοσμενη πληροφορικη!!!η οποια να απορροφαται απο ενα μικρο τμημα,να καταδιακζουμε ολους τους εισακτεους και επιτυχοντες της σε αλλο προγραμμα σπουδων,αλλη σχολη και σε αλλα επαγγελματικα δικαιωματα...να καταργουμε δηλαδη τους κοπους τοσων ετων..που ακουστηκε μπιζνεσ σκουλ χωρις εφαρμοσμενη πληροφορικη!

    υπενθυμιζω πως το αντιστοιχο τμημα στο οικονομικο πανεπιστημιο αθηνων διατηρειται..και οχι μονοα υτο εχει και τοντ ιτλο πληροφορικη σκετο


    το λοιπον αυτο ειναι ή δεν ειναι ενα εγκλημα εναντιον των κοπων τοσων παιδιων,τοσων χιλιαδων οικογενειων?ποιος σκεφτηκε καιε νηργησε ετσι?με ποια λογικη!!!

    • γιατι? avatar
      γιατι? @ γιατι? 02/02/2013 13:54:41

      το τμημα διοικησης τεχνολογιας υπενθυμιζω μεταφερεται στο πανεπιστημιο μακεδονιας και αντι να απορροφηθει απο την διοικηση επιχειρησεων ως κατευθυνση ή αποτ ηνε φαρμοσμενη πληροφορικη επισης ως κατευθυνση απορροφα το κατα πολυ μεγαλυτερο τμημα της εφαρμοσμενης πληροφορικης!αλλαζοντας και τα επαγγελματικα δικαιωματα των φοιτητων που επελεξαν αυτην σχολη,μοχθησαν και καταφεραν να μπουν σε σχολη πληροφορικη με αντιστοιχα επαγγελματικα δικαιωματα..
      ΕΙΝΑΙ Η ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟ?μπειτε στην θεση τους?θα το θελατε αυτο το εφιαλτικο σεναριο υποβαθμισης και καταργησης στα παιδια σας?

      • γιατι? avatar
        γιατι? @ γιατι? 02/02/2013 13:55:14

        το οποιο τμημα διοικησης τ εδρευε στην ΝΑΟΥΣΑ

  10. Στέλιος avatar
    Στέλιος 02/02/2013 15:05:58

    είμαι απόφοιτος του τμήματος Δομικών έργων Σερρών και έχω περάσει με κατατακτήριες ( τελειόφοιτος) του τμήματος Γεωπληροφορικής και τοπογραφίας στις Σέρρες. τώρα που στγχωνεύονται οι δυο σχολές τί γίνεται ?? γιατί δεν υπάρχει πλήρη ενημέρωση για νέα προγράμματα σπουδών - κατευθύνσεις και επαγγελματικά δικαιώματα ??

    ο τομέας της γεωπληροφορικής που θεωρείται νέα τεχνολογία γιατί παύει να ισχύει ?

    το τμήμα γεωπληροφορικής και τοπογραφίας είναι το μοναδικό στην χώρα .

  11. sofia avatar
    sofia 02/02/2013 16:25:15

    Όσον αφορά το τμήμα ιστορίας εθνολογίας στην Κομοτηνή που απορροφά το τμήμα γλωσσών φιλολογίας και πολιτισμού παρευξεινιων χωρών τι γίνεται έπειτα με τα επαγγελματικά δικαιώματα θα έχουν και αυτοί δικαίωμα στο π02 των φιλολόγων όπως έχουν και οι φοιτητές του ιστορικού;Τα αντικείμενα μας δεν έχουν καμία σχέση.

  12. epi avatar
    epi 02/02/2013 21:24:51

    Οι ερωτοαπαντήσεις είναι στημένες από τον υπουργό. Δεν εξηγείται αλλιώς πώς απουσιάζει η ερώτηση: "ΜΕ ΠΟΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ;".
    Εκεί σιγή ιχθύος. Δεν υπάρχει απάντηση και φυσικά καμία λογική σε αυτά που γίνονται. Διότι δεν εξηγείται λογικά υπέρτερα τμήματα να απορροφώνται από υποδεέστερα σε αξιολογήσεις, υποδομές, προσωπικό και φοιτητές. Απλά γίνεται, και είναι φυσιολογικό για τον υπουργό. Παράνοια!

  13. thodoris avatar
    thodoris 02/02/2013 22:24:36

    υπάρχουν φοιτητές όπως και εγώ με μικρό αριθμό μαθημάτων να χρωστάνε τα οποία στην ενιαία σχολή δεν υπάρχουν τι γίνετε με αυτά? Υπάρχει περίπτωση για να αντισταθμιστεί η ειδικότητα που θα αποκτήσει το νέο ίδρυμα φοιτητές από τα υπό κατάργηση ιδρύματα να κληθούν να δώσουν και άλλα μαθήματα? Γιατί αλλιώς θα δούμε οικονομολόγους να πέρνουν πτυχία μηχανικών και δεν θα ξέρουν βίδα να βάλουν.

    • Γιώργος Π. και ... avatar
      Γιώργος Π. και ... @ thodoris 03/02/2013 00:58:46

      Φίλε Θοδωρή χωρίς να ξέρω τη τύφλα μου, αλλά με βάση τη κοινή λογική, εκτιμώ πως για όλους ισχύει μεταβατικό καθεστώς, άρα δεν μπορεί να μένει κάποιος ξεκρέμαστος και ενώ ξεκίνησε με ένα "χ" καθεστώς, να μεταβεί βίαια σε ένα άλλο εντελώς διαφορετικό.
      Η λογική -όσο στη χώρα μας μπορεί να ευοδωθεί- λέει πως θα υπάρχει πρόβλεψη τέτοια που να μην επηρεαστούν οι τωρινοί σπουδαστές, αλλά οι επόμενοι φοιτητές.
      Η "λογική" έτσι;
      Από εκεί και ύστερα, θα δείξει!

  14. andreas avatar
    andreas 03/02/2013 02:44:33

    Στον νόμο 4009/2011 κεφάλαιο 3 παράγραφοι 6-8 γίνεται αναφορά σε κάποιο προεδρικό διάταγμα το οποίο καθορίζει τα θέματα που προκύπτουν απο τις συγχωνεύσεις τμημάτων/σχολών.Λόγω της κατάστασης που δημιουργήθηκε,μπορει κάποιος να μου πει που μπορώ να βρω το συγκεκριμένο διάταγμα έτσι ώστε να ξέρω και γω τι προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις και να μην βασίζομαι σε φήμες που διαδίδονται απο δω και απο εκει;Ευχαριστώ.

  15. Νελλη avatar
    Νελλη 09/07/2013 19:27:09

    Τι γινεται με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των σχολών που θα καταργηθούν;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.