#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/04/2010 13:16
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ερευνα για τα blogs και τη δημοσιογραφία

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ TaXalia.



Τα αποτελέσματα παρουσιάζοντια αυτή τη στιγμή, στο ΟΛΥΜΠΙΟ, Πλ.Αριστοτέλους, Θεσσαλονίκη

Μηνύματα με πολλούς αποδέκτες και με μεγάλη σημασία, καθώς παρόμοια ερωτήματα απαντώνται για πρώτη φορά, στο πλαίσιο μίας δημοσκόπησης, δίνει η έρευνα για τα Blogs και τη Δημοσιογραφία.

Το κεντρικό συμπέρασμα της έρευνας είναι...

πως τα Blogs «ήρθαν για να μείνουν», αφού σταδιακά αναδεικνύονται σε ένα μέσο μαζικής ενημέρωσης, το οποίο αξιοποιούν οι πολίτες, προκειμένου να ενημερωθούν, ενώ την ίδια στιγμή μειώνεται η επιρροή των παραδοσιακών μέσων, όπως η τηλεόραση και οι εφημερίδες.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρία δημοσκοπήσεων Interview, στο πλαίσιο των μετρήσεων του δείκτη επιχειρηματικών προσδοκιών Northern Greece Business Index 500 (NGBI 500, http://www.ngbi500.gr/ ) και παρουσιάστηκε σήμερα σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, η οποία διοργανώθηκε σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Εκδοτών Βορείου Ελλάδος.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, το 77% των ερωτώμενων απαντά πως επισκέπτεται τα Blogs για την καθημερινή του ενημέρωση, ενώ μόλις το 23% απαντά αρνητικά.

Η περαιτέρω ανάλυση της παραπάνω ερώτησης καταδεικνύει πως το 56% επισκέπτεται πολλές φορές την ημέρα Blogs με ειδησεογραφική θεματολογία, το 23% μία φορά την ημέρα, το 17% δύο-τρεις φορές την εβδομάδα, το 3% δύο-τρεις φορές το μήνα και μόνο το 1% σπανιότερα.

Όσον αφορά στο κρίσιμο ζήτημα της αξιοπιστίας, το 71% θεωρεί την ενημέρωση, που λαμβάνει από τα Blogs ως πολύ-αρκετά αξιόπιστη και το 22% λίγο-καθόλου αξιόπιστη.


Πιο αξιόπιστα από τα άλλα μέσα

Το ερώτημα, που αναδεικνύει την αυξανόμενη επιρροή των Blogs είναι η αξιοπιστία τους, σε σχέση με τα άλλα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Έτσι το 47% εκτιμά ότι τα blogs είναι το πιο αξιόπιστο μέσο, το 27% οι εφημερίδες και το 18% θεωρεί ότι κανένα μέσο δεν είναι αξιόπιστο.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως μόλις το 5% απαντά υπέρ της αξιοπιστίας του ραδιοφώνου, ενώ ακόμη χειρότερη είναι η επίδοση της τηλεόρασης με μόνο 1%.

Τα Blogs αναδεικνύονται «νικητές» και στο ζήτημα της αμεσότητας στην πληροφόρηση, καθώς το 74% των ερωτηθέντων τους δίνει «ψήφο εμπιστοσύνης» σε αυτό το ερώτημα, το 12% συνηγορεί υπέρ της τηλεόρασης, το 11% υπέρ του ραδιοφώνου και το 2% υπέρ των εφημερίδων.

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες είναι οι απαντήσεις στο ερώτημα για το μέσο, στο οποίο τα Blogs προκαλούν τη μεγαλύτερη «ζημιά» με την ύπαρξη και λειτουργία τους. Το 50% θεωρεί πως οι εφημερίδες υφίστανται τις μεγαλύτερες απώλειες από τα Blogs, το 25% η τηλεόραση, το 5% το ραδιόφωνο και το 19% λέει ότι σε κανέναν δεν προκαλούν ζημιά.

Η σταδιακή ανάδειξη των Blogs αποδεικνύεται, καθώς το 69% απαντά πως το τελευταίο χρονικό διάστημα κερδίζουν περισσότερο από το χρόνο τους για ενημερωτικούς λόγους, το 27% τον ίδιο χρόνο και μόνο το 4% λιγότερο.


Απειλή ή ευκαιρία;

Μη αναμενόμενη και πρωτότυπη είναι η απάντηση στην ερώτηση εάν τα Blogs αποτελούν απειλή ή ευκαιρία για τη συμβατική δημοσιογραφία. Το 79% θεωρεί ότι είναι ευκαιρία και μόνο το 15% απειλή, δηλαδή ουσιαστικά οι ερωτώμενοι πιστεύουν πως τα Blogs βοηθούν και αναπτύσσουν τη δημοσιογραφία παρά την υπονομεύουν.

Μάλιστα συνδεδεμένη μ΄ αυτή την ερώτηση είναι και η επόμενη για το εάν τα Blogs με ενημερωτικό περιεχόμενο θα πρέπει να υπόκεινται στους κώδικες δεοντολογίας της συμβατικής δημοσιογραφίας, όπως το να υπάρχει η υπογραφή του συντάκτη κάτω από τα ρεπορτάζ και τα κείμενα. Το 55% συμφωνεί με την εφαρμογή των κωδίκων δεοντολογίας και από τα ενημερωτικά Blogs και το 38% διαφωνεί.

Να σημειωθεί ότι το δείγμα της έρευνας είναι 514 άτομα πανελλαδικά και πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2010 μέσω Web έρευνας με δομημένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΡΕΥΝΑ:
Erevna blogs dimosiografia
Διαβάστε περισσότερα: http://taxalia.blogspot.com/2010/04/blogs_1473.html#ixzz0l4IKcO57

ΣΧΟΛΙΑ

  1. fit for fun avatar
    fit for fun 14/04/2010 14:02:57

    Είναι ιστορικός σταθμός. Η δημοσιογραφία μέχρι πρότινος λειτουργούσε στη βάση μιας αναγκαίας και ικανής συνθήκης: Χρηματοδότηση. Το χρήμα επέτρεπε στον εκδότη την έκδοση. Ο "δωρεάν" εκδότης, επώνυμος ή ημι-επώνυμος, γιατί ανώνυμος υπάρχει μόνο στο ευρύ κοινό, αποτελεί συγκλονιστική ιστορική-κοινωνική εξέλιξη. Συνταρακτικά τα ευρήματα της έρευνας που δείχνουν εκπληκτική αλλαγή του κόσμου και δραματική υποχώρηση της αξίας των εφημερίδων που χάνουν με βαρύ σκορ 47-27 από τις ηλεκτρονικές σελίδες.

    • Γιάννης Σ. avatar
      Γιάννης Σ. @ fit for fun 14/04/2010 14:36:47

      Μα δεν υπάρχει λόγος να χρεώνουν οι εφημερίδες. Το κέρδος από το κόστος πώλησης είναι μικρό μπροστά στα διαφημιστικά έσοδα. Ο διαφημιζόμενος δεν θα πειραχτεί να πληρώσει 1% παραπάνω, αλλά ο αναγνώστης θα εκτιμήσει περισσότερο το κέρδος στην τσέπη του. Αυτό δεν έχει σχέση με την ποιότητα της δημοσιογραφίας. Είδαμε κάτι δημοσιογραφάρες που μου θέλουν και... premium online εκδόσεις, να γράφουν στα μη δωρεάν έντυπά τους για τη συνάντηση Καραμανλή-Ερντογάν.

  2. Αφροδίτη avatar
    Αφροδίτη 14/04/2010 15:05:03

    Όσο τα ΜΜΕ θα τα κατέχουν Εργολάβοι και Προμηθευτές του Δημοσίου, τόσο η αξιοπιστία τους θα βρίσκεται σε διαρκή ελεύθερη πτώση!
    Βρήκαμε την υγειά μας, όσοι γλυτώσαμε από τη μοναδική τους «ανθυγιεινή» ενημέρωση!
    Στα blogs τουλάχιστον , της όποιας άποψης και του όποιου χρώματος, θα δεις αναρτημένη και την αντίθετη άποψη, θα συζητήσεις, θα αμφισβητήσεις και θα αμφισβητηθείς, θα μάθεις ίσως να μην σκέφτεσαι μονόπλευρα!
    Αυτό και μόνο συνιστά ένα πολύ πιο υγιεινό περιβάλλον, για τις περιηγήσεις μας και τις αναζητήσεις μας!
    Ελπίζω να αντέξουν τα κτυπήματα, γιατί ψυχανεμίζομαι κήρυξη πολέμου, εγγύτατα!

  3. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ 14/04/2010 16:14:27

    Φαντασθείτε δηλαδή,άν τα blogs μοίραζαν και CD,χτενάκια,καθρεφτάκια και σκουλαρικάκια.Ε,λοιπόν και πολύ ...Πυθίες ο Εισαγγελάτος και η Στάη,που πρόλαβαν και την έκαναν έγκαιρα γιά την μπλογκόσφαιρα.Οσο γιά κάτι άλλα καραγκιοζόπουλα-wanna be δημοσιογράγφους-αστέρες(τρομάρα τους, τα βλαχαδερά),πρωινών και βραδυνών ειδεισεογραφικών-πολιτικών εκπομπών εκπομπών,ψώνισαν από σβέρκο.Γιατί και σε blogs να σκάσουν μύτη,είναι τέτοια η αξιοπιστία τους,που....τι ναλέμε τώρα.Χώρια που στά blogs,δεν υπάρχει εικόνα,δεν υπάρχει,αίμα,δεν υπάρχει σπέρμα.Ούτε κάν δράκος υπάρχει.Εδώ είσαι μόνος με την αλήθεια ή το ψέμα σου κι ο κόσμος έπαψε πιά να μυρίζει το δόλωμα και να τσιμπάει.Προβλέπω στρατιές αναξιοπαθούντων και ηρωικώς πεσόντων υπέρ της 'δημοκρατίας που ...σιτίζει',να συνωστίζονται στον ΟΑΕΔ και στα ταμεία της Ιπποκράτους.Οπως θ'άλεγε κι ο Αλεξανδρινός ποιητής, "αποχαιρέτα την την Cayenne που χάνεις'.

  4. rodis avatar
    rodis 16/04/2010 00:41:37

    Λίγο ακραία τα αποτελέσματα της έρευνας, δυστυχώς, δικαιολογημένα όμως αφού το δείγμα προέρχεται από τον πληθυσμό του 30%, που έχει πρόσβαση και ασχολείται με το ιντερνετ. Το 30% το λέω ενδεικτικά. Δεν έχουμε τη γνώμη του υπόλοιπου 60%, όπου εκεί θα δείτε πόσο πρόβατα είναι, και το ρόλο του τσομπάνη τους (ΜΜΕ). Εδώ πάει το δυστυχώς, μιας και πάρα πολύς κόσμος δέχεται άκριτα ότι λέει η τιβι, και η ζωή τους έχει γίνει ένα με το κουτί. Δυστυχώς το 60% είναι αρκετό να καθορίζει τη μοίρα του υπόλοιπου 30% όταν εξασκεί (ή όχί) τα πολιτικά του δικαιώματα...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.