#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/06/2009 19:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Επιστροφή στον οικουμενικό Ελληνισμό;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Speaker avatar
    Speaker 01/06/2009 20:01:25

    Πολύ καλό το άρθρο του Άλκιμου. Χρειάζεται μία υπερκοματική συντονισμένη ενωτική ιδεολογία. Και το διαδίκτυο είναι το μοναδικό μέσο που μπορεί να το πετύχει αυτό.

    Για περισσότερα πατήστε πάνω στο όνομα μου.

  2. ΑΚΚΜ avatar
    ΑΚΚΜ 01/06/2009 20:15:36

    Έλληνες!

    Εμπρός για ένα νέο 2ο χρυσό αιώνα (κακό sequel) με σύγχρονους στρατηλάτες τον Περίανδρο (αφού αποφυλακιστεί), τον Πλεύρη (πατήρ και υιό) και τον Μιχαλολιάκο.
    Στο ρόλο του ιδεολογικού καθοδηγητή ο Λιακόπουλος.
    Το Γραφείο Τύπου διεκδικείται από πολλά blog.

  3. ΑΚΚΜ avatar
    ΑΚΚΜ 01/06/2009 20:24:27

    Ο ανωτέρω σχολιαστής speaker έχει γράψει ένα σουπερυπερκαταπληκτικό επιστημονικό άρθρο για τη σχέση των πρόσφατων σεισμών στα σύνορα με τη FYROM με την υπέρτατη μάχη για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας. Πατήστε το όνομά του για να εκπλαγείτε.

    Ιδού απόσπασμα από το πόνημα:

    "Τρείς μόλις ημέρες μετά την ανακοίνωση αποστολής στον πρόεδρο των Η.Π.Α Ομπάμα επιστολής περί της Ελληνικότητας της Μακεδονίας και δύο μέρες μετά την φιλελληνική στήριξη 19 αμερικάνων βουλευτών στο Μακεδονικό, μια σειρά σεισμών ταράσσει τα Ελληνοσκοπιανά σύνορα. Γεγονότα φαινομενικά ασύνδετα μεταξύ τους ίσως συνδέονται περισσότερο απ’ όσο φαίνεται. "

    Διάγουμε ιστορικές στιγμές χάρη στα blog.

  4. Aris lalidis avatar
    Aris lalidis 01/06/2009 22:16:57

    @2-ΑΚΚΜ
    ΤΟ ΓΙΑΤΙ ΠΑΘΑΙΝΕΙΣ ΑΛΛΕΡΓΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΟΥ.
    ΤΟ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΠΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ,ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
    ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΣΟΥ ΠΕΣΕΙ Η ΨΗΦΟΣ..

  5. Aris lalidis avatar
    Aris lalidis 01/06/2009 22:23:14

    @3-ΑΚΚΜ
    ΔΕΝ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΟΛΑ ΑΠΟ ΚΕΙ ΠΟΥ ΤΑ ΚΥΤΤΑΣ..
    ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΝ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΤΕΘΕΝΤΑ "ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΑ ΑΣΥΝΔΕΤΑ",ΚΑΛΟ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΜΙΑ ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ "ΤΟ ΕΚΚΡΕΜΕΣ ΤΟΥ ΦΟΥΚΩ" ΤΟΥ ΕΚΟ.
    ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΝΑ ΣΥΝΔΕΕΙΣ ΤΑ ΑΣΥΝΔΕΤΑ.

  6. Καραμήτρος avatar
    Καραμήτρος 01/06/2009 22:33:58

    "... και η φανατική θρησκευτική πίστη σε μια παράλογη μυστικιστική θρησκεία..."

    Τι εννοεί ο ποιητής;

  7. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 01/06/2009 22:37:10

    @ΑΚΚΜ: υπάρχει ολόκληρη θεωρία συνωμοσίας ή "συνωμοσίας" για την πρόκληση σεισμών

  8. blue (label) avatar
    blue (label) 01/06/2009 22:54:58

    @ AKKM
    Τους πατησες τον καλο....

  9. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 02/06/2009 00:22:49

    Νομίζω ότι η λογική δεν αποτελεί την πεμτουσία της Ελληνικής Οικομενικότητας, αλλά αποτελεί βάση της κομοθεωρίας του Comte και του Καρτέσιου, του πυρήνα δηλαδή του Αγγλικού εμπειρισμού, που αποτελεί τον θεωρητικό άξονα των κατ' εξοχήν ανθελληνικών δυνάμεων.
    Στη βάση του Ελληνικού Οικομενισμού βρίσκεται ο Λόγος. Η έννοια αυτή δεν είναι ταυτόσιμη με την λογική και δεν διέπεται από την σχάση υποκειμένου και αντικειμένου. Η απόστασή μας από την αρχαία σοφία δεν είναι μόνο χρονική. Σημαντική διαφορά φάσεως έχει επέλθει σε μέγάλο τμήμα της Ελλαδικής αυτοσυνειδησίας που ανάγεται σε επιβολή εισηγμένων αλλοιώσεων, όπως ο Παυλιανισμός, η επηροή του Ισλάμ και ο εκδυτικισμός.
    Παρ' όλα αυτά ο Ελληνικός Οικουμενισμός μεσουρανεί, εκεί που με συνέπεια εκδηλώνεται. Όπως στην σκέψη και την παρέμβαση του Κορνήλιου Κατοριάδη ή του Δημήτρη Κιτσίκη. Καταγράφοντας ότι αυτό που μοιάζει να βρίσκεται πολύ μακρυά, μπορεί να συντελείται δίπλα μας.
    Το άρθρο του Άλκιμου είναι σε κάθε περίπτωση θετικό, διότι θέτει το πρόβλημα. Για να προχωρήσει όμως αυτή η ζύμωση, απαιτείται μια βαθιά ενδοσκόπηση για να ανακαλύψουμε εκ νέου τον εαυτό μας. Ας μην ξεχνάμε ότι η γνώση βγήκε από τον μύθο. Για μια ακόμη φορά οι ήρωες καλούνται να παλαίψουν και να κατισχύσουν πάνω στα τέρατα.

  10. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 02/06/2009 00:30:34

    @bleu(label)
    Για να πατηθεί κάλος απαιτούνται δυο προϋποθέσεις: Κάποιος να έχει τον κάλο και κάποιος να διαθέτει το πόδι.
    Από αυτή την διαδικασία εξαιρούνται οι έχοντες κάλο στον εγκέφαλο. Διότι σ' αυτή την περίπτωση το πάτημα του κάλου προϋποθέτει θλάση κρανίου.

  11. Σαος avatar
    Σαος 02/06/2009 11:59:12

    @ΑΚΚΜ

    Είσαι δηλαδή οπαδός της παρούσας κατάστασης; Παντού σ' αυτό το κράτος οθωμανέζοι (κατά το Φιλιππινέζοι); Τελικά έχουμε γεμίσει γκρουπούσκουλα...

  12. lypon avatar
    lypon 02/06/2009 14:56:05

    Ενδιαφέρον, Μποτίλια στο πέλαγος, @ 9…

    «Το άρθρο του Άλκιμου είναι σε κάθε περίπτωση θετικό, διότι θέτει το πρόβλημα.»

    Λοιπόν, το άρθρο του Άλκιμου οπισθοβατεί αγρίως. Και φοβούμαι ότι παραπέμπει σε Ελληνολαγνικές θεωρήσεις της ιστορίας, θεωρήσεις κατά τις οποίες πρέπει όλοι να συνταχθούμε κάτω από ένα ηγέτη (προφανώς όχι λαοπρόβλητο, αυτά είναι κομμουνιστικά πράγματα!) και να προχωρήσουμε ακάθεκτοι να πάρουμε την Κόκκινη Μηλιά, με τη βοήθεια των ΕΛ και τα μυστικά υπερόπλα που κρύβονται στον Όλυμπο…

    Δηλαδή το πρόβλημα είναι ο Ηγεμών, τίποτα άλλο.

    Με τις υγείες μας!

  13. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 02/06/2009 16:08:22

    @lypon
    Αγαπητέ φίλε ή φίλη:
    Το γεγονός ότι πολλές φορές χρησιμοποιούμε σκληρή γλώσσα στα σχόλια, δεν σημαίνει ότι αποσκοπούμε στην ιδεολογική εξουδετέρωση του άλλου. Ο φρονιμότερος όλων των στόχων, θα έπρεπε να είναι ίσως να μπορέσουμε κάποτε να συνεονοηθούμε όλοι οι άνθρωποι καλής θελήσεως μεταξύ μας, διότι όπως εντόπισαν οι τσιγγάνοι, δεν χρειάζονται πολλά για την ευτυχία.
    Για να μπορέσουμε όμως να συνενοηθούμε, θα πρέπει να εντοπίσουμε συγκεκριμένα πού βρίσκονται οι συμφωνίες και πού οι διαφωνίες μας. Με αυτή την έννοια είναι σκόπιμο και παραγωγικό να απαντάμε στις απόψεις, που πράγματι ο σχολιαστής που θέλουμε να απαντήσουμε, ή να τοποθετηθούμε πάνω στα γραφόμενά του, καταθέτει. Και όχι σε αυτά που εμείς πραξικοπηματικά επιμένουμε να του αποδίδουμε ότι ισχυρίζεται. Διότι είτε το θέλουμε είτε όχι, η οθόνη είναι άσπρη και τα γράμματα μαύρα.
    Με αυτή την έννοια αναπαρήγαγες με το σχόλιό σου την ανούσια τακτική των σχολίων 2 και 3 ταυτίζοντας κάθε πατριωτική άποψη με την πραμμάτια των Πλεύρη και Λιακό. Και μάλιστα επανέλαβες το ατόπημα του ΑΚΚΜ που ήταν τουλάχιστον γενικόλογα δημαγωγικό, αποδίδοντας τόσο σε μένα όσο και στον Άλκιμο επιπλέον συγκεκριμένες θέσεις και προβληματική, που - τουλάχιστον στην συγκεκριμένη ανάρτηση και το σχόλιο που έγινε - δεν προβάλαμε.
    Στην ουσία επαρκής απάντηση θα μπορούσε να αποτελέσει η παράκληση μιας εκ νέου ανάγνωσης της ανάρτησης του Αλκίμου και του δικού μου σχολίου. Επειδή όμως έδωσα ήδη μια σκληρή απάντηση με το σχόλιο 10 σε αντίστοιχους χειρισμούς όπως ο δικός σου και επειδή δεν θέλω να αμφισβητήσω σώνει και καλά τις προθέσεις σου, ευχαρίστως θα τοποθετηθώ πάνω στις παρερμηνείες - και ίσως παραξηγήσεις - που γίνονται αναλυτικά, μετά από 3 ώρες διότι προς στιγμήν εργάζομαι.

  14. chgian avatar
    chgian 02/06/2009 20:43:25

    @12 lypon
    Ο Άλκιμος προσπάθησε να γράψει ένα άρθρο για τον ελληνισμό
    ξεφεύγοντας από την πεπατημένη. Αντίστοιχα
    η μποτίλια στο πέλαγος ανταπάντησε με επιχειρήματα και παραδείγματα.
    Ανεξάρτητα αν οι παρατηρήσεις τους ήταν ορθές ή αν συμφωνώ με αυτές, δείχνουν αν μη τι άλλο πολλές ώρες συστηματικής μελέτης,
    μετριοπάθεια και πάνω από όλα καλή προαίρεση.

    Σε κανένα σημείο δεν υπέπεσαν στην επιφανειακότητα, στα στερεότυπα
    ή αν θέλεις ακόμα και στον φονταμενταλισμό εθνοκεντρικών κομμάτων
    και τηλεοπτικών παρουσιαστών βιβλίων. Αν πιστεύεις πώς ο κλασσικός
    ελληνισμός δεν θεμελιώθηκε στην λογική ή στον Λόγο,
    θα ενδιαφερόμουν πολύ να διαβάσω την άποψή σου.

    Καλό όμως είναι να διατηρούμε την συζήτηση σε κόσμια πλαίσια. Καταλαβαίνω
    την αντίδρασή σου αφού θεωρώ απατεώνες όλους αυτούς τους εθνοκεντριστές
    της τηλεόρασης, αλλά κινδυνεύεις να χάσεις και το δίκιο που έχεις.

    @ μποτίλια στο πέλαγος
    Θα επιθυμούσα να επεκταθείς λίγο περισσότερο στην περιγραφή του Λόγου
    κατά τους αρχαίους Έλληνες.

  15. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 03/06/2009 21:11:21

    @lypon
    Αγαπητέ φίλε ζητώ συγνώμη που δεν έδωσα την επέκταση που ανήγγειλα στο θέμα, λόγω έλλειψης χρόνου. Θα μας δωθεί όμως σύντομα εδώ και πάλι η δυνατότητα να συζητήσουμε γύρω από την προβληματική του πατριωριτισμού, καθότι αυτή η σελίδα κάθε άλλο παρά παρακάμπτει αυτή τη θεματολογία.

    @chgian
    Όπως έχω αναφέρει και στο παρελθόν αγαπητέ φίλε, είμαι επαγγελματίας πολιτικός μηχανικός και πολύ απέχω λόγω ιδιότητος να θεωρώ τον εαυτό μου ειδικό σε θέματα φιλοσοφίας, παρόλο που στις συζητήσεις εδώ συχνά μου αποδίδεται (νομίζω αδικαιολόγητα) μια τάση προς το αφηρημένο, με ταυτόχρονη παράκαμψη του συγκεκριμένου και απτού. Πολύ απέχω επίσης από το να έχω μελετήσει όλα εκείνα τα έργα, που είναι απαραίτητα για να τποθετηθεί κάποιος με πλήρη γνώση των θεμάτων σε ζητήματα φιλοσοφίας.
    Όπως έχω όμως δηλώσει, θεωρώ ότι οι φιλοσοφικές μας θεωρήσεις επηρεάζουν άμεσα και αποφασιστικά τόσο τις βασικές μας αντιλήψεις, όσο και τις βασικές μας επιλογές. Επίσης τόνισα ότι πιστεύω ότι οι κοινωνίες - συχνά ασυναίσθητα - σκέπτονται και ενεργούν με τον τρόπο που η σκέψη των φιλοσόφων που επικράτησαν σε αυτές έχουν προδιαγράψει.
    Με αυτή την έννοια θεωρώ την συνειδητή ενασχόληση με την φιλοσοφία καθήκον του κάθε συνειδητού ανθρώπου - ιδιαίτερα των πολιτών - και όχι αποκλειστικά των φιλοσόφων. Η πολιτική παρέμβαση του Κορνήλιου Καστοριάδη προτάσσει το ίδιο για τους πολίτες όσο αφορά την ψυχολογία.
    Αυτό το πρόταγμα του "φιλοσοφικού βίου" που απευθύνεται στον κάθε άνθρωπο αποτελεί ίσως την πεμπτουσία του Ελληνικού Πνεύματος.

  16. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 03/06/2009 21:50:36

    @chgian
    συνέχεια του προηγούμενου
    Η προσέγγιση στο θέμα του Λόγου είναι δύσκολη, διότι αυτός αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο της κλασσικής Ελληνικής σκέψης. Και η παράθεση της αντίστοιχης προβληματικής ξεπερνάει τα όρια ενός σχολίου. Όμως παρόλα αυτά οι βασικές πλευρές του ζητήματος είναι ακροθιγώς οι εξής:
    Η νοησιαρχία, ως Δυτική επινόηση, αφορά κατ' αρχήν την νοητική διεργασία ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ. Αυτό που ονόμασε ο Ρουσώ "χειραφετημένο πολίτη", σαν μια προέκταση του αιτήματος του Λούθηρου, ότι για την κατανόηση των μηνυμάτων της Αγίας Γραφής, επαρκεί η ΑΤΟΜΙΚΗ ΝΟΗΣΗ του κάθε πιστού, χωρίς να χρειάζονται ενδιάμεσοι.
    Αυτή η αντίληψη είναι τελείως διαφορετική από την Ελληνική. Ο Ηράκλειτος διακύρηξε:
    ΔΙΟ ΔΕΙ ΕΠΕΣΘΑΙ (ΤΩ ΞΥΝΩ - ΤΟΥΤΕΣΤΙ) ΤΩ ΚΟΙΝΩ, ΞΥΝΟΣ ΓΑΡ Ο ΚΟΙΝΟΣ. ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ Δ' ΕΟΝΤΟΣ ΞΥΝΟΥ ΖΩΟΥΣΙΝ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΩΣ ΙΔΙΑΝ ΕΧΟΥΣΙΝ ΦΡΟΝΗΣΙΝ.
    Σύμφωνα με τον Ηράκλειτο Ο ΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟΣ. Όποιος επιδιώκει ιδίαν φρόνησιν κάνει λάθος.
    Πως όμως γίνεται αυτό; Πάλι απαντάει ο Ηράκλειτος: ΕΑΝ ΜΕΝ ΚΟΙΝΩΝΗΣΩΜΕΝ ΑΛΗΘΕΥΟΜΕΝ, ΕΑΝ ΙΔΙΟΤΕΥΣΩΜΕΝ ΨΕΥΔΟΜΕΘΑ.
    Ο Αριστοτέλης κάνει χρήση στο "Μετά Τα Φυσικά" του όρου Μέθεξις. Η αλήθεια δεν είναι κάτι επί του οποίου μπορούμε να κυριρχήσουμε, αλλά στο οποίο μορούμε να μετέχουμε. Γι αυτό έκανα λόγο ότι δεν υπάρχει στην γνωσιολογική θεώρηση των Ελλήνων σχάση μεταξύ υποκειμένου και αντικειμένου. Αυτή την επίγνωση επιβεβαιώνει και η σύγχρονη κβαντική φυσική.
    Ο Καρτέσιος καλεί να φτάσσουμε στην γνώση και την αλήθεια "για να γίνουμε αφέντες και κτήτορες της φύσης". Τουναντίον το Ελληνικό πνεύμα ορίζει τον άνθρωπο σαν μέρος της παγκόσμιας αρμονίας. Το είδος υπάρχει επειδή μετέχει στο όλον, πέρα από τα παιδαριώδη σχήματα εξουσιασμού της Δύσης πάνω σε αυτό που Έλληνες ονόμασαν "Κόσμο".
    Η γνωσιολογική θεώρηση του Πλάτωνα είναι τελείως διαφορετική από αυτή των εμπειριστών. Δεν αποκτάται στα εργαστήρια, αλλά "επιφυλάσσεται δια τους εναρέτους".
    Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Πλάτων ήταν ενάντια στην "επιστημονική" γνώση. Αυτά που εντοπίζει στον "Τιμαίο" για παράδειγμα, συχνά δείχνουν βαθιά γνώση. Όπως η αναφορά στον χημικό τύπο του ύδατος, γράφοντας ότι το ύδωρ αποτελείται από δυο μέρη αέρινα και ένα πύρινο (Η2Ο).
    Αυτά όμως αποτελούν μια επιγραμματική και εν τάχει αναφορά. Δυστυχώς οι μελέτες που έχουν γίνει συγκεκριμένα πάνω σε αυτά τα θέματα είναι λίγες και αποσπασματικές. Άρα και η πρόκληση δεδομένη για μια συστηματική αντιμετώπιση. Ποιος διαθέτει όμως τα κότσια; Η συζήτηση περί πατριωτισμού αποδεικνύεται συχνά - όσο απαραίτητη κι αν είναι - πολύ πιο εύκολη από το ίδιο το πατριωτικό πρόταγμα.

    • mnk avatar
      mnk @ Μποτίλια στο Πέλαγος 20/02/2010 11:18:28

      ***Ο Καρτέσιος καλεί να φτάσσουμε στην γνώση και την αλήθεια “για να γίνουμε αφέντες και κτήτορες της φύσης”. Τουναντίον το Ελληνικό πνεύμα ορίζει τον άνθρωπο σαν μέρος της παγκόσμιας αρμονίας.***

      Είναι αλήθεια πως ο Άλκιμος έχει ένα θεματάκι σχετικά. Αντιλαμβάνεται το αρχαιοελληνικό πνεύμα με δυτικά (διαφωτιστικά) γυαλιά. Το έχω διαπιστώσει και σε πολλά προγενέστερα άρθρα του.

      Φαίνεται κι εδώ, όταν γράφει περί "απομόνωσης των ενστίκτων απ' την λογική σκέψη". Τέτοια "απομόνωση" μάλλον λουθηρανισμό μυρίζει, παρά Ελλάδα. Οι Έλληνες δεν "απομόνωσαν" τα ένστικτα, αλλά τα τιθάσευσαν, τα εξημέρωσαν και τα έθεσαν στην υπηρεσία τους, ως φορείς τεράστιων κινητήριων δυνάμεων. Τρανό παράδειγμα η Τραγωδία.

    • ataktos avatar
      ataktos @ Μποτίλια στο Πέλαγος 20/02/2010 11:53:43

      καλη σου μερα αδελφε....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.