#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/09/2010 08:50
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Επιστροφή στην ...Φεουδαρχία μέσω ΔΝΤ





Το πολιτικό μας σύστημα, όλο και πιο πολύ, αρχίζει και μοιάζει με αυτό της φεουδαρχίας. Τι συνέβαινε τότε; Ο κάθε γαιοκτήμονας ήλεγχε μέσω ιδιωτικού στρατού κάποιες εκτάσεις τις οποίες καλλιεργούσαν οι δουλοπάροικοι και απέδιδαν σε αυτόν το προϊόν τους, φυτοζωώντας οι ίδιοι. Ως αντάλλαγμα, είχαν τη προστασία του από τυχόν επιθέσεις άλλων στρατών άλλων γαιοκτημόνων. Μεροδούλι μεροφάι δηλαδή. Που και που, και όταν δεν πολεμούσαν ο ένας τον άλλο, οι φεουδάρχες παντρευόντουσαν μεταξύ τους, μεγαλώνοντας και ισχυροποιώντας έτσι την ιδιοκτησία τους. Όλοι μαζί, Βαρόνοι, Δούκες, Κόμηδες κλπ εξαρτώνταν από κάποιον πιο ισχυρό γαιοκτήμονα, και πάει λέγοντας. Στο τέλος, τα περισσότερα έσοδα κατέληγαν στον ισχυρότερο όλων, τον λεγόμενο Βασιλιά. Και έτσι κυλούσε ο καιρός, και οι «αριστοκράτες» ζούσαν καλά και οι δουλοπάροικοι χειρότερα.

Σήμερα τι βλέπουμε; Παρόλο που μεσολάβησε ο καπιταλισμός, η βιομηχανική επανάσταση, η γαλλική επανάσταση, και δεν ξέρω τι άλλο, επιστρέφουμε σε μια συγκαλυμένη μορφή σύγχρονης φεουδαρχίας. Οι βασικές αρχές είναι οι ίδιες. Ο απλός λαός δουλεύει για να πληρώνει φόρους και λογαριασμούς. Μεροδούλι μεροφάι. Και ως αντάλλαγμα έχει υποτίθεται την υψηλή προστασία του σύγχρονου γαιοκτήμονα, του κράτους. Όπου κράτος σημαίνει μια κάστα «πολιτικών» οικογενειών, που εναλλάσσονται στην εξουσία, χωρίς  όμως ποτέ κανένας από αυτούς να έχει δουλέψει στα χωράφια. Και βέβαια, αυτοί δίνουν λόγο σε κάποιους άλλους. Σε μια κάστα «επιχειρηματιών κεφαλαιοκρατών», που ελέγχουν το όλο σύστημα, προσποριζόμενοι τα έσοδα, μέρος μόνο από τα οποία καταλήγει στους μεσάζοντες διεκπεραιωτές πολιτικούς. Κάποιοι από αυτούς, οι ισχυρότεροι, είναι ο σύγχρονος (τοπικός) βασιλιάς.

Και τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε τον παράγοντα των ΜΜΕ, που στη χώρα μας αποτελεί απλά ένα εκβιαστικό ή λιβανιστικό μέσα (ανάλογα), προκειμένου από τη μια να κρατούν το λαό σε κατάσταση ύπνωσης,  ρόλο που έπαιζε κάποτε ο γελωτοποιός, από την άλλη να ανεβοκατεβάζουν τις οικογένειες που μας κυβερνούν (για λογαριασμό άλλων), αποφεύγοντας έτσι τα λουτρά αίματος άλλων εποχών. Η μάχη σήμερα δίνεται με πολιτισμένα μέσα.

Που και που μας προκύπτει και κανένας Ρομπέν των Δασών, ή στη δικιά μας περίπτωση Ρομπέν των Αστών. Στο τέλος όμως, τον τρώει και αυτόν η μαρμάγκα ή ενσωματώνεται στο σύστημα ως άλλος υποκόμης. Η όλη δομή είναι σαφώς πιο περίπλοκη από ότι πριν 1000 χρόνια, και αυτό είναι λογικό με όλη την εξέλιξη που έχουμε, αλλά οι βασικές αρχές σήμερα είναι ξεκάθαρα οι ίδιες. Η εξής μια: Δουλεύουμε για άλλους. Και εν αντιθέσει με τους παλιούς δουλοπάροικους που ήξεραν τη μοίρα τους και τη θέση τους στην ιεραρχία, εμείς βαυκαλιζόμαστε να πιστεύουμε πως είμαστε ελεύθεροι, πως είμαστε κύριοι της μοίρας μας και άλλα πολλά τέτοια. Διότι, λέει, επιλέγουμε τα αφεντικά μας. Αφεντικά, που μας πλασάρουν λόγια περί πατρίδας, έθνους, αξιών, ισονομίας, και βούρτσες μπλε, ενώ στην ουσία μοναδικός σκοπός  τους είναι η είσπραξη των φόρων, και η μοιρασιά τους. Έτσι απλά. Ζούμε δηλαδή σε μια σύγχρονη «δημοκρατική» φεουδαρχία. Και οι αφέντες μας ζουν στα κάστρα. Όχι επάνω στο λόφο, όπως παλιά. Σε γυάλινα κάστρα με κεραίες. Και οι αλυσίδες που μας δένουν είναι ηλεκτρονικές. Και δεν σπάνε με τίποτα.

Strange Attractor

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νίκος avatar
    Νίκος 17/09/2010 09:06:28

    Καλημέρα Παράξενε.
    Δεν χρειάζεται να σε "λιβανίσω", το άρθρο είναι γλαφυρό και σαφές στο στόχο του. Να μου επιτρέψεις μόνο να προσθέσω οτι στην Ελλαδα ειδικά έχουμε πιό συγκεκριμένη μορφή αυτού του πολιτεύματος.
    Οικογενειοκρατική ψευτοδημοκρατική ελεϊνοκρατία.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Νίκος 17/09/2010 09:33:47

      Κι η φεουδαρχία κληρονομικό οικογενειοκρατικό σύστημα ήταν. Και αν οι μεγάλοι γαιοκτήμονες ξεκίνησαν ως πολέμαρχοι και κατακτητές, με τον καιρό οι απόγονοι τους έγιναν μαλθακοί γαλαζοαίματοι ρεμπεσκέδες. Κάπως έτσι και με τους πολιτικούς μας. Τα πολιτικά μας "τζάκια" είχαν ως πατριάρχη κάποιον αυτοδημιούργητο πολιτικό, και κατέληξαν (3-4 γενιές μετά) ως κακέκτυπα του. Συνεχίζουν όμως να μας κυβερνούν. Και εμείς συνεχίζουμε να τους χειροκροτάμε. Σκυμένοι πάνω στο αλέτρι. Όντως ελεϊνοκρατία.

  2. Orestios avatar
    Orestios 17/09/2010 09:14:19

    Η φεουδαρχία (ή φεουδαλισμος) έχει όλα τα χαρακτηριστικά του σοσιαλισμού.
    Χαρακτηρίζεται δε σαν προ-Μαρξιστικός σοσιαλισμός.

    Θα διαφωνίσω με τον Strange μόνο στο γεγονός ότι στον φεουδαλισμό η θέση του Βασιλιά είναι ανίσχυρη καθώς το σύστημα είναι αποκεντροποιημένο και τον πλούτο έχουν τα σοβιέτ των φεουδαρχών.

  3. enianos avatar
    enianos 17/09/2010 09:26:22

    Χιλιάρχοντες και εκατόνταρχοι………..

  4. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 17/09/2010 09:44:27

    Και βέβαια να μη μας διαφεύγουν κάποιες ιστορικές παραλληλίες. Όταν τα κτήματα είχαν εξαντληθεί σε σχέση με τους κληρονόμους, ανοίχτηκε δυτικό μέτωπο εναντίον κάποιου τεχνητού "φανταστικού" εχθρού μέσω των σταυροφοριών. Σας θυμίζει τίποτα;

  5. bromoskylo avatar
    bromoskylo 17/09/2010 10:16:02

    Η φωτογραφία είναι του Φάκτορα;

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ bromoskylo 17/09/2010 10:37:41

      Την τράβηξε ο Ροδινός.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Strange Attractor 17/09/2010 21:30:40

        Ροδινέ, εδώ δεν απάντησες ακόμη. Είσαι όντως ο φωτογράφος ή απλάείσαι ο τύπος με τη φουστανέλα κάτω αριστερά;

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Strange Attractor 17/09/2010 21:42:54

        Παράλειψή μου.
        Ο φωτογράφος, προφανως!

  6. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 17/09/2010 10:49:04

    Ας μην ξεχνάμε ότι στην Ελλάδα ουδέποτε ίσχυσε ολοκληρωμένη αστική δημοκρατία.
    Συνιστώ το βιβλίο του Γ. Κορδάτου, "Η κοινωνική σημασία της επανάστασης του 1821".

  7. ΦΩΤΕΙΝΟΣ avatar
    ΦΩΤΕΙΝΟΣ 17/09/2010 10:57:09

    Μεταφεουδαρχία για να είμαστε και IN.....τρομάρα μας...
    Ελλάδα MEGAλη χώρα....

  8. Misha avatar
    Misha 17/09/2010 11:23:28

    H Eυρωπη ποτέ δεν ξέφυγε από το φεουδαρχικό μοντέλο.
    Αυτό γνωρίζει, αυτό εμπιστεύεται.
    Πότε με τους μεγαλοτσιφλικάδες, σημερα με τις πολυεθνικές.

  9. ΕΛΠΙΔΑ avatar
    ΕΛΠΙΔΑ 17/09/2010 12:18:59

    Factorx: δεν ντρέπεσθαι μαντάμ; Που τα είδατε όλα αυτα; Μηπως σας έβαλαν απο κανένα υπόγειο της Ιπποκράτους για να βρητε πάτημα; Δεν τσιμπάμε

    • ΕΛΠΙΔΑ avatar
      ΕΛΠΙΔΑ @ ΕΛΠΙΔΑ 17/09/2010 13:05:20

      Ζητώ συγγνώμη αν σας πρόσβαλα, Factorx.
      Εκτός από τις προκλητικές φωτογραφίες, τα υπόλοιπα που είπα φωτογράφιζαν τα σχόλια.
      Θα ήθελα την σελίδα σας να την διαβάζουν και άνθρωποι που δεν βρίζουν κλπ, γυναίκες χωρίς να νοιώθουν προσβεβλημένες, ανήλικοι χωρίς να βλέπουν και να διαβάζουν αυτά που ανέφερα.

      Τώρα, καμία σχέση δεν έχω με την Ιπποκράτους, και το Πασόκ γενικότερα. Ούτε να το δω ούτε να το ακούσω θέλω.
      Γι΄ αυτό και σας διαβάζω όποτε μπορώ, για να έχω επιχειρήματα στις συζητήσεις μου, εναντίον του.
      Όμως θα ήθελα και περισσότερος κόσμος να ενημερώνεται από σας, χωρίς να θεωρεί ότι δεν υπάρχει σοβαρότητα και ευαισθησία στην ιστοσελίδα σας.

      Αν έγινα σαφής τώρα, μπορεί να μπει το πρώτο σχόλιο μου για την κάρτα του πολίτη;

  10. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 17/09/2010 12:26:21

    Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση. Να σημειώσουμε ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ και την απαγόρευση του φόρου εισοδήματος που ίσχυε σε μια από τις πατρίδες της σύγχρονης δημοκρατίας, τις Η.Π.Α., μέχρι το 1913, επειδή θεωρούνταν ως δουλοπαροικία! Αν το καλοσκεφτούμε, ο φόρος εισοδήματος είναι δουλοπαροικία. Με δεδομένο ότι οι δουλοπάροικοι πλήρωναν στο γαιοκτήμονα/φεουδάρχη το 1/3 του εισοδήματός τους, κάθε φόρος που είναι πάνω από το 1/3 του εισοδήματος του πολίτη είναι κανονικότατη δουλοπαροικία.

    Αυτή είναι και η βαθύτερη αιτία της ελληνικής (και όχι μόνον) φοροδιαφυγής. Ο πολίτης αποδέχεται κάποια μορφή φορολογικης επιβάρνυσης, ουδέποτε όμως θα αποδεχθεί να δουλεύει για να ζουν από αυτό διάφοροι επιτήδειοι που έχουν μαζευτεί γύρω από τον "σύγχρονο φεουδάρχη" και θέλουν να ζουν από τον κόπο άλλων. Λέει "μα θα δουλεύω για να τρώνε αυτοί;" και δεν εννοεί μόνον τα (πολλά) λαμόγια που λυμαίνονται τον κρατικό πλούτο, αλλά και όσους έχουν χαριστικές συντάξεις, τους εξασφαλισμένους και "τεμπέληδες" (συγκριτικά με τη δουλειά που ρίχνει κανείς στον ιδιωτικό τομέα) δημοσίους υπαλλήλους, υπηρέτες μιας γραφειοκρατίας σε μεγάλο βαθμό αχρείαστης και επιβαρυντικής για την κοινωνία.

    Το κλειδί, για μένα, είναι στην κυριαρχία του Νόμου. Ο σεβασμός στο Νόμο ήταν ύψιστη αρχαιοελληνική αξία, αλλά και μεταγενέστερη, βυζαντινορρωμαϊκή αξία. Ξέφτισε στην Τουρκοκρατία, όταν ο νόμος έγινε το δίκιο του δυνάστη Τούρκου, και δεν άλλαξε ποτέ αυτό, διότι δεν καταφέραμε να δημιουργήσουμε κράτος με ηθικό ανάστημα, με ηθική υπεροχή έναντι του πολίτη. Να είναι δηλαδή μια instance εντιμότητας, η οποία θα μπορεί να έχει ηθικό ανάστημα να τιμωρήσει τον παρανομούντα πολίτη.

    Σήμερα το κράτος μας ΔΕΝ έχει τέτοιο ανάστημα, διότι είναι ο πρώτος που παρανομεί.

    Αυτό είναι και το βαθύτερο πρόβλημα της χώρας μας.

  11. zackii avatar
    zackii 17/09/2010 12:34:10

    Οι αλυσίδες σπάνε..Με δύο τρόπους
    1. ΑΚ47 ταχύτητα βλήματος 2000fps (περίπου, ανάλογα το βάρος του βλήματος)
    2. και καλύτερο, αλλά γιά πιό extreme περιπτώσεις....
    444 winchester magnum Σταματάει τρένο -φανταστείτε ότι διαπερνά ράγα
    σιδηροδρόμου, το έχω δει σε φωτογραφία.

    • zackii avatar
      zackii @ zackii 17/09/2010 12:36:46

      Εννοείται σε τουφέκι..

  12. Dimitris D avatar
    Dimitris D 17/09/2010 12:41:11

    Στην Ελλάδα δεν είχαμε φεουδαρχία παλιότερα ώστε να επιστρέψουμε σε αυτή. Η φεουδαρχία είναι ευρωπαϊκό φρούτο, ήρθε σε εμάς γιατί οι πολιτικοί 180 χρόνια προσπαθούσαν να μας κάνουν "Ευρωπαίους".

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Dimitris D 17/09/2010 13:01:24

      Σωστό κι αυτό που λες, όμως μην ξεχνούμε τους "δυνατούς", τους γαιοκτήμονες που κατέστρεψαν το Βυζάντιο την παρακμή του.

      Και τώρα που έχουμε μια μορφή φεουδαρχίας (τους "νταβατζήδες"), πάλι σε καιρούς παρακμής ζούμε.

  13. ΕΛΠΙΔΑ avatar
    ΕΛΠΙΔΑ 17/09/2010 13:22:46

    «Και οι αλυσίδες που μας δένουν είναι ηλεκτρονικές.»
    Για την κάρτα του πολίτη θα υπάρξει κανένα σχόλιο;
    Το ανακοίνωσε ο ίδιος ο ΓΑΠ στην ΔΕΘ.
    Θα ισχύει λέει από 1-1-2011.

    Τυχαίο που δεν έγινε επί Καραμανλή; Δεν νομίζω.
    Tυχαίο που έπεσε ο Καραμανλής; Δεν νομίζω.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ ΕΛΠΙΔΑ 17/09/2010 13:24:54

      Στην Αγγλία την αρνήθηκαν την κάρτα, δημιούργησαν επιτροπές και δεν πήγε κανείς να υποβάλλει αίτηση.
      Δεν μπορούν με νόμο να σε υποχρεώσουν.

      • http://neotera.wordpress.com avatar
        http://neotera.wordpress.com @ αλλενάκι 17/09/2010 13:29:44

        Οπως την πάτησαν με το σόσιαλ σεκιούριτυ νάμπερ θα την πατήσουν και με την κάρτα ευθείας αστυνόμευσης... Πάντως ειναι πολύ καλός στόχος για κινητοποίηση υπέρ των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων (ναι τα Σίβιλ Ράϊτς που ξεσήκωσαν τη νεολαία τη δεκαετία του 60 ))
        Δυστυχώς οι πολυπουλεμένες ηγεσίες μας δεν επιτρέπουν την πολιτική χειραφέτηση του έλληνα, άρα πρωτοβουλίες από τη βάση γιόκ !

      • Misha avatar
        Misha @ αλλενάκι 17/09/2010 13:40:46

        Aλλενάκι

        Άκουσες ότι για να κάνεις συναλλαγές μεγα΄λυτερες των 1500 ευρω θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις οπωσδηποτε ηλεκτρονική κάρτα;
        Ακουσες γαι την κάρτα-πελάτη με το μοναδικό barcode που θα μας διευκολύνει στη συγκέντρωση των αποδείοξεων, για να καταπολεμηθεί , και καλά, η φοροδιαφυγή;
        Μπορείς να πάς σε χωρα εκτός ΕΕ χωρίς το διαβατήριο με το τσιπάκι και τα βιομετρικά δεδομένα;
        Στην Αγγλία αντέδρασαν, εμείς εδώ ρέγχουμε.
        Α, και τον ΑΜΚΑ η ΝΔ μάς τον κότσαρε με την αλήστου μνήμης Φάνη.

      • ΕΛΠΙΔΑ avatar
        ΕΛΠΙΔΑ @ αλλενάκι 17/09/2010 14:09:21

        Στην Ελλάδα ξέρει κανείς να υπάρχουν ανάλογες επιτροπές;

      • Misha avatar
        Misha @ αλλενάκι 17/09/2010 14:15:44

        h**p://orthodox-watch.blogspot.com/

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ ΕΛΠΙΔΑ 17/09/2010 13:49:35

      Οι Bilderbergs πασχίζουνε τους Ελληνες να καταγράψουνε.

      Ηρθε η Ωρα και γιά Εμάς, τους Bilderbergs να.. Γράψουμε!
      (σε ό,τι ο καθείς κι η κάθε μιά διαθέτει)

  14. Ανατολή avatar
    Ανατολή 17/09/2010 20:52:56

    Αγαπητοί φίλοι σας παρακολουθώ τακτικά.
    Άλλοτε συμφωνώ και άλλοτε διαφωνώ μαζί σας. Σήμερα, επειδή η ανάρτηση του Στρ. Ατράκτορα με έβρισκε σύμφωνη, την αναδημοσίευσα.
    http://anatolikatisedem.blogspot.com/2010/09/blog-post_17.html

    Και να σας κάνω μια έκκληση: Όλοι σ' αυτή τη ρημαδιασμένη χώρα που είμαστε ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ, δεξιοί, αριστεροί, ακροαριστεροί, εθνικιστές κλπ, πρέπει να παλέψουμε ενωμένοι για να διώξουμε την ξένη κατοχή. Έτσι γινόταν πάντα.
    Για να μην αναγκαστεί να γράψει πάλι ο ποιητής:
    "Η διχόνοια που κρατάει
    ένα σκύπτρο η δολερή,
    καθενός χαμογελάει
    πάρτο, λέγοντας κι εσύ.
    .....................
    Μην ειπούν στο στοχασμό τους
    τα ξένα έθνη αληθινά,
    αν μισούνται ανάμεσό τους,
    δεν τους πρέπει λεφτεριά."
    Σας ευχαριστώ

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Ανατολή 17/09/2010 21:31:40

      Τιμή μου.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.