12/10/2008 01:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Επιστροφή στην Παραγωγή και την Επιστήμη



___________________________________________________ 

Όσο ανεβοκατεβαίνουν οι δείκτες και ο μέσος ανθρωπος είτε σαν καταναλωτής, είτε σαν επιχειρηματίας νοιώθει τις συνέπειες στην τσέπη του, τόσο θα αυξανεται η πίεση στους θεωρητικούς και τους ακαδημαϊκούς και τους αναλυτές να «εξηγούν», να «αναλύουν», να λένε «πόσο δίκιο είχαν αυτοί». Ελάχιστοι θα αποτολμήσουν να προβλέψουν το μέλλον

Με ρώτησε κάποιος αν θα πάμε ξανά στην μεσοπολεμική κατάσταση μετά το κραχ του 1929. Του απάντησα ότι δεν έχω ιδέα, ότι οι κεντρικές τράπεζες έμαθαν την ανάγκη παροχής ρευστότητας, αλλά ότι εξαρτάται από τον καιρό στις στέππες και τις μεγάλες πεδιάδες. Για παράδειγμα, μια καλή παγκόσμια ξηρασία, φέτος τον χειμώνα, θα μας στείλει όλους για περίπατο.

Θα κάνω μία πρόβλεψη: Ο χρηματοοικονομικός τομέας, παγκοσμίως, θα συρρικνωθεί, η εξάρτηση στα δανειακά κεφάλαια θα μειωθεί, και θα επανέλθουν παλιές (ή νέες) ρυθμιστικές παρεμβάσεις. Θα θυμηθούν πολλοί τα βιβλία τους, την εύλογη σχέση ρίσκου και απόδοσης, την σύγκρουση αντικρουομένων συμφερόντων. Τέλος θα ξαναγίνει της μόδας η πρωτογενής παραγωγή και η επιστήμη. Η μετάβαση σε αυτά που περιγράφω δεν θα είναι ούτε στιγμιαία ούτε ανώδυνη. Ούτε βεβαίως είναι δυνατόν ένα άρθρο να αναλύσει το παρελθόν και να προβλέψει το μέλλον.

Θα κάνω άλλη μία πρόβλεψη: Μερικοί θα προτιμήσουν τον κρατισμό. Την διοικητική παρέμβαση, αντί της ρυθμιστικής.  Θα προσπαθήσουν δηλαδή να αλλάξουν τα αποτελέσματα του προβλήματος, αντί να αλλάξουν τις γεννεσιουργές αιτίες. Αυτούς τους θεωρώ σκοταδιστές και καταδικασμένους, θλιβερά υπολείμματα αποτυχημένων μοντέλων.

Πολλοί θα κατηγορήσουν την «απληστία» ή την έφεση για εύκολο πλουτισμό. Λάθος. Δεν μπορείς να νομοθετήσεις την ανθρώπινη φύση.  Δεν φταίει η «απληστία».  Φταίει η συγκέντρωση εξουσιών. Σε πολιτικό επίπεδο, το καταλαβαίνουμε: Η κυβέρνηση που ταυτόχρονα είναι και νομοθέτης και δικαστής, ταιριάζει μόνο σε απολυταρχικά, ανελεύθερα και φαύλα συστήματα.

Σε χρηματοοικονομικό επίπεδο είναι πιο πολύπλοκο.  Αν υπάρχει μία μοναδική αιτία της σημερινής κρίσης, είναι η παράκαμψη του Glass Steagall Act, αρχικά από τις Ευρωπαϊκές Αγορές και η τελική κατάργησή του από την Αμερικανική αγορά, στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Αυτή η σκοτεινή ρύθμιση που ήρθε, νομίζω, σαν αποτέλεσμα του κραχ του 1929, απαγόρευε στις εμπορικές τράπεζες να ασχολούνται με επενδύσεις και με μετοχές.

Άν υπάρχει δεύτερη γενεσιουργός αιτία, είναι σειρά από τροποποιήσεις στις διεθνείς ελεγκτικές πρακτικές που παρέκαμψαν σιγά-σιγά την απλή αρχή της αποτίμησης πραγμάτων στα βιβλία των εταιριών σε τιμή που να είναι η χαμηλότερη της αγοραίας ή της τιμή κτήσης.

Αυτές οι δύο αλλαγές, έβγαλαν πολλή σύνεση και συντηρητικότητα από το σύστημα, επέτρεψαν καταχρήσεις και έκαναν πολύ κόσμο πλούσιο, λίγο κόσμο εξαιρετικά πλούσιο και μπορεί να κάνουν πολύ κόσμο πολύ φτωχό. Τα λάθη πληρώνονται και δορθώνονται. Οι Δημοκρατίες θα διορθώσουν τα λάθη τους. Οι Απολυταρχίες θα μπουν σε γύψο.

ΔΠ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Papanakos avatar
    Papanakos 12/10/2008 01:43:40

    Giati lete kai provalete ta idia komata kai "politikous" kai den kanete oute mia anafora stin enosi kentroon me ton vasili levedi;;;;;;;; me to na vgazete stin fora gia to ti kanoun kai den kanoun den vgeni tipota alla mono tous idious anaparagete kai diafimizete emesos plin safos!!!!!!!!
    dite tis ekpobes meso tis istoselidas giati ton levedi ton fimonoune dolios giati lei tin alithia
    http://www.enosikentroon.gr/
    http://www.enosikentroon.gr/
    http://www.enosikentroon.gr/

  2. T-Rex avatar
    T-Rex 12/10/2008 01:58:20

    Ένας από τους λόγους που προτιμώ το συγκεκριμένο μπλόγκ είναι για την ακρίβεια των άρθρων του, όπως το παραπάνω...

    Και ένας από τους λόγους που αποφεύγω τα σχόλια είναι το πρώτο σχόλιο.

  3. Factorx avatar
    Factorx 12/10/2008 02:11:43

    @T-Rex: Βρήκες σχόλιο να σταθείς. Πάντως, κάνεις λάθος αν το εννοείς. Ο χώρος των σχολίων ειναι σημαντικότατος.

  4. T-Rex avatar
    T-Rex 12/10/2008 02:15:48

    Σαφώς, όταν εκφράζονται προσωπικές απόψεις και γνώμες, εκεί ο χώρος των σχολίων είναι αναντικατάστατος.

    Όμως, αρκετές φορές το προσωπικό σχόλιο άγεται από "πολιτικές" και στη ουσία κομματικές επιλογές και τότε απλά είναι βαρετό. Θα το έχεις παρατηρήσει και εσύ, οι πλέον καλοί σχολιαστές μοιάζουν ανεξάρτητα άτομα.

  5. theo avatar
    theo 12/10/2008 02:28:19

    Ας σταματήσει η άπειρη ταχύτητα των τελευταίων 15 χρόνων. Μέσα από τον στροβιλισμό της, πέρα από κάποιους ευκαιριακούς "νικητές" ο κόσμος στο σύνολο του έχασε. Σε όλα τα επίπεδα. Το βλέπουμε τώρα και θα το βλέπουμε για πολύ ακόμη στο μέλλον. Βέβαια εδώ που έφθασαν τα πράγματα η επιστροφή του κρατισμού έρχεται όχι για να φυλάξει τα πολιτικά δικαιώματα του καθένα μας, αλλά να φυλάξει το σύστημα στην επιθετική του μορφή. Αυτή που βιώνουμε. Ας το αφήσουν το ριμάδι το καρκίνωμα να καταρρεύσει. Να γυρίσουμε κι εμείς στα καθήκοντα της ανθρώπινης διάστασης μας. Κάλιο τώρα παρά ποτέ.

  6. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 12/10/2008 03:11:21

    "Να γυρίσουμε κι εμείς στα καθήκοντα της ανθρώπινης διάστασης μας".

    Τεό, ωραία κουβέντα. Just do it: ΝΙΚΗ!

  7. maquis avatar
    maquis 12/10/2008 03:25:48

    VALUE CHANGE % CHANGE
    Oil 77.70 -8.89 -10.27

    Στα $77,70 το πετρελαιο (Bloomberg)αλλά η αγέρωχη ελληνική αγορά (η μαφια διυλιστηρίων-βενζινάδων-μεσαζόντων) μαδάει (το "μ" με "γ") κανονιά. Μάλλον θα μας αρέσει....

  8. maquis avatar
    maquis 12/10/2008 03:26:31

    Κανονικά.

  9. periergos avatar
    periergos 12/10/2008 03:37:09

    fagane to xainter?

  10. anonymous avatar
    anonymous 12/10/2008 03:59:59

    Ξεχάστε την Παραγωγή και την Επιστήμη.
    Αυτά ανήκουνε σε κάποιαν άλλη εποχή.
    Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι
    IRRATIONAL EXCUBERANCE!!!

    http://picasaweb.google.gr/jketseas/Greenspan#

    BRING BACK GREENSPAN!!!
    He has the solution is in his little gray book.
    Why reinvent the wheel?

  11. Απόστολος avatar
    Απόστολος 12/10/2008 07:29:10

    Πολύ εύστοχες οι παρατηρήσεις σου. Θα πρόσθετα ότι για να δέσει η σούπα υπήρχε και καραμπινάτη απάτη από την πλευρά της ασφαλιστικής εταιρείας AIG, η οποία ασφάλιζε τα ομόλογα χωρίς να έχει το ανάλογο αντίκρισμα σε αποθέματα. Έχοντας αυτή την "κάθαρση" από την κολοσιαία AIG οι επενδυτικές τράπεζες "εξασφάλιζαν" ΑΑΑ - ρίσκου ενεργητικό, ενώ στην πραγματικότητα είχαν στο χαρτοφυλάκειό τους σκουπίδια.

  12. ataktos avatar
    ataktos 12/10/2008 09:17:37

    Το άρθρο ξεχωριστό και άριστο .Στη πράξει «θέλει δουλεία πολύ»

  13. t avatar
    t 12/10/2008 09:23:12

    ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΣΩΜΕΡΙΤΗΣ, Για τους σλαβόφωνους Μακεδόνες
    Το ΒΗΜΑ, 12/10/2008 , Σελ.: A27

    Να ξεχάσουμε και εμείς τη ΘΡΑΣΥΤΑΤΗ από μέρους μας άρνηση της εθνικής και γλωσσικής τους ύπαρξης: η ιστορία, η αρχαία και η πρόσφατη, δεν ξαναγράφεται. Αυτό ισχύει για μας και για τη μικρή αλλά υπαρκτή και σεβαστή μειονότητα των σλαβόφωνων ελλήνων πολιτών.

  14. ataktos avatar
    ataktos 12/10/2008 09:50:15

    Ο Ριχάρδος έχει δίκαιο αλλά ποιος θα κάνει την αυτοκριτική του –και εδώ μέσα, έναντι οποιασδήποτε προσπάθειας υποστήριξης αυτού του προβλήματος .Πάτε να δείτε τι θρασύτητα» επίθεση»με φειν βολλαν στο τελευταίο «κάστρο» στο Ξυνο Νερό που εξαπέλυσαν τα κωλόπαιδα της «Χρυσής Αυγής» τώρα πρόσφατα-δεν τα βλέπει ο Λιάνης όταν τρώει εκεί κλπ κλπ

  15. stavrosx1 avatar
    stavrosx1 12/10/2008 09:55:28

    ... το άρθρο του Δ.Π.: Λέξεις κλειδιά - "κρατισμός", "θλιβερά υπολείμματα", "καταδικασμένοι", "δεν νομοθετείται η ανθρώπινη φύση", "δεν φταίει η "απληστία" κ.ά...
    ... τώρα, γιατί εμένα δεν μου φτάνει - "ως μια μοναδική αιτία η παράκαμψη του Glass Steagall Act" - πια, το χιλιοτραγουδισμένο "... οι αγορές θα αυτορρυθμιστούν", ίσως να οφείλεται στο ότι προτιμώ μια επί της ουσίας κρατική παρέμβαση από μια απλή σύσταση ρύθμισης...
    ... τώρα, το αν η "Δημοκρατία" θα κατατροπώσει την "Απολυταρχία", είναι ένα θέμα που μπορεί να απασχολεί το συγγραφέα στο διηνεκές. Εμένα με απασχολεί τώρα το κάθε λαμόγιο (χριστιανο-σοσιαλδημο-νεοφιλελεύθερο) που έχει καθίσει στο σβέρκο μου και με απομυζά οικονομικά και πολιτικά...
    ... και πάνω σ' αυτό δεν μου ακούγονται καθόλου, μα καθόλου πειστικές "φωνές" τύπου G. Soros, που υπεραμύνονται του φιλανθρωποκαπιταλισμού, και του φίλτατου Δ.Π., που δηλώνει ότι "τα λάθη πληρώνονται και διορθώνονται"...
    ... το 'χουμε ξαναδεί το έργο, αλλά δυστυχώς δεν μπορέσαμε να φύγουμε στη μέση. Μια πόρτα έχει η ζωή και δυστυχώς ήταν κλειστή - προσωρινά...

  16. babis avatar
    babis 12/10/2008 09:58:28

    Τετοια αρθρα τιμουν το συνολο της blogκοσφαιρας...
    Συγχαρτηρια.
    Εχω βαλει το blog σας ψηλα-ψηλα στα "αγαπημενα"
    Σας ευχαριστουμε πολυ
    babis

  17. ataktos avatar
    ataktos 12/10/2008 10:08:43

    stavrosx1- εμένα προσωπικά ούτε ξέρω τον όποιων Σορος ούτε τον υπηρέτησα ποτέ, ,γνωρίζουμε όλοι μας την Αννούλα Δ. του ΠΑΣΟΚ που ως Επίτροπος στην Ε.Ε. προωθούσε την αγγλική γλώσσα που κυριάρχησε στα σπίτια μας , αστοισε ότι είναι ποντιακής καταγωγής αλλά επειδή έχει απεριόριστο θράσος και δεν είναι ανεπάγγελτη όπως ο Αλέξης την χαλβαδιαζουμε στα ΜΜΕ .Να σοβαρευτούμε επιτέλους όλοι μας .

  18. ΔΠ avatar
    ΔΠ 12/10/2008 10:17:04

    Η «ρύθμιση» stavrosx1 είναι νομοθετική πράξη (που εισηγείται η εκτελεστική εξουσία αλλά αποφασίζουν οι νομοθέτες). H κρατική παρέμβαση είναι αμειγώς εκτελεστική πράξη.

    Ακούγεται σαν ψιλά γράμματα αλλά είμαι υπέρ του διαχωρισμού των εξουσιών και της θεσμικής δημοκρατίας, και κατά του πιο καλοπροαίρετου φασιμού.

    Τον Soros δεν τον ξέρω αλλά μου θυμιζεί παλαιοκομμουνιστή που τα κατάφερε στην Δύση, καλά να'ναι ο άνθρωπος.

  19. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 12/10/2008 10:20:17

    "Οι Δημοκρατίες θα διορθώσουν τα λάθη τους" Μακάρι αλλά οι Δημοκρατίες δεν ειναι σημερα αυτό που ηταν κάποτε. Ιδεολογικές μεταβολές, ο σταδιακός έλεγχος των ΜΜΕ από ολιγοπώλια διεθνώς και η κυριαρχία της απάθειας και του ατομικισμού εχουν μετατρεψει τισ Δημοκρατίες της Δύσης σε ένα 'αριστοκρατικό" συστημα όπου οι ¨αριστοι" (μη χέσω) είναι οικονομικές και πολτικές ελιτ που αναπαράγονται ερήμην της κοινωνίας. Απο το 90 και μετά η ενσωματωση σ αυτό το αλισβερισι και των ηγεσιών των κεντρο-αριστερών σχηματισμών (Μπλερ κτλ) ολοκλήρωσε τον μη-ελεγχο των οικονομικών ελιτ στο βορειο ημισφαίριο
    Η τρομακτική - και ανεξελεγκτη- ανάπτυξη του χρηματοπιστωτικού συστηματος σε βάρος της πραγματικής οικονομίας ειναι μονο μια απο τις συνέπειες αυτης της νέας πραγματικότητας. Η σταδιακή συρικνωση του κράτους πρόνοιας η σταδιακή υποβαθμιση του ρόλου των μεσαίων κοινωνικών στρωμάτων και των αναγκών τους στον σχεδιασμό της πολιτικής υποβαθμιζει την ποιότητα της Δημοκρατίας καθως απογοητευει και σπρώχνει στον ατομικισμό και την ενσωμάτωση.
    Εξηντα χρόνια συνεχούς ειρήνης και ευημερίας χωρις στην ουσία άμεσες απειλές για την ασφάλεια και την ειρήνη εχουν δημιουργήσει μια ψευδαίσθηση "αθανασίας" που επιτεινεται καθώς ο ιδιος ο Θανατος εχει μετατραπεί ιδεολογικά και πρακτικά (χαρη στην ειρηνη και την ιατρική) ,από ενα φυσικό φαινόμενο της καθημερινής ζωής, σε ένα γεγονός αφύσικο που πρέπει να απωθηθεί το συντομότερο.
    Παλια η "καθαρση" ερχοταν με τον πόλεμο και την ηττα. Σημερα η δυση πιστευει οτι ειναι ανικητη χωρις εσωτερικό η εξωτερικό "εχθρό" και πράττει αναλόγως. Απο μια αποψη θυμιζει τη Ρωμαική Αυτοκρατορία λιγο πριν την εμφάνιση των Βαρβαρων

  20. ataktos avatar
    ataktos 12/10/2008 10:42:34

    ολλα ηταν και ειναι γραμμενα αρα ειναι εγγλειμμα αδιαφοριας και διρκειας

  21. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 12/10/2008 11:11:28

    Καλές οι επισημάνσεις αλλά η επιστροφή στην παραγωγή και την επιστήμη θα έχει να ανταγωνισθεί εκατομμύρια Κινέζους μηχανικούς και Ινδούς μαθηματικούς που δουλεύουν για 15 φορές μικρότερους μισθούς από τους Δυτικούς.
    Καλά ήταν όσο οι Κινέζοι δούλευαν στα εργοστάσια και οι Δυτικοί τα αγόραζαν ασχολούμενοι με "χρηματοοικονομικά προιόντα" δηλ. αέρα κοπανιστό.
    Τώρα το πάρτυ τελείωσε και η ιδιότυπη καπιταλοκομμουνιστική δικτατορία της Κίνας που στην πραγματικότητα κινείται από τον κινεζικό εθνικισμό δεν πρόκειται να μπει σε κανένα γύψο και θα πρέπει και οι Αμερικανοευρωπαίοι να δουλεψουν σκληρά χωρίς αερολογίες για να επιπλεύσουν.

    Επι της σωμερίτειας ρήσης δεν έχω καμμία αντίρρηση να αναγνωρίσουμε σλαβόφωνη μειονότητα.Θα τα χαλάσουμε όμως στο όνομα.Αν θέλουν να είναι βουλγαρική ή σλαβική μειονότητα συζητούμε.Αλλά μακεδονική όχι-υπάρχουν άλλοι 2,5 εκατομμύρια Μακεδόνες στην ίδια περιοχή που είναι Ελληνες.

  22. ahab avatar
    ahab 12/10/2008 11:17:54

    Άν υπάρχει δεύτερη γενεσιουργός αιτία, είναι σειρά από τροποποιήσεις στις διεθνείς ελεγκτικές πρακτικές που παρέκαμψαν σιγά-σιγά την απλή αρχή της αποτίμησης πραγμάτων στα βιβλία των εταιριών σε τιμή που να είναι η χαμηλότερη της αγοραίας ή της τιμή κτήσης.
    Απολύτως σωστό και μια υποπαράγραφος για την αποτίμηση αγαθών σε πραγματικές αξίες.
    Παρ. η τιμή πετρελαίου κατρακυλάει αυτές τις ημέρες απο το γεγονός όλοι

  23. aris avatar
    aris 12/10/2008 11:19:49

    Σοσιαλδημοκράτες και νεοφιλελεύθεροι είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Στην ουσία αυτό που πρεσβεύουν είναι το μασκάρεμα του συστήματος. Οι μεν σοσιαλδημοκράτες στην κατεύθυνση του φιλολαικού(καπιταλισμός με ισχυρό κράτος πρόνοιας, να χαμε να λέγαμε), Οι δε νεοφιλευλέυθεροι στην κατεύθυνση της διεκδίκησης ενός κράτους που εγγυάται την ελευθερία του ατόμου να ασκεί ανεμπόδιστα την οικονομική του δραστηριότητα (λες και το παιχνίδι είναι ποτε δυνατόν να παιχτει με ίσους όρους).
    Κατά αυτήν τη λογική είναι και οι ίδιοι μασκαράδες και λαοπλάνοι, πονηροί μάλιστα.
    Κάνουν πως ξεχνάνε ότι η εξουσία ασκείται από ένα σύμπλεγμα αρχών και οικονομικών ομάδων. Φταίει η απληστία των τραπεζών και των οικονομικών ελίτ λένε οι πρώτοι. Φταίει ο κρατισμός που απορυθμίζει τις αγορές λένε οι δεύτεροι. Λες και όλα αυτες οι δυνάμεις δεν λειτουργούν μαζί δεν αλληλοσυμπληρώνονται και δεν νέμονται την εκμετάλευση, την αδικία και την κλεψιά που ασκούν πάνω μας.
    Δεν είδα στο παρελθόν να γίνεται λόγος για τοξικά προϊόντα εντός της οικονομίας. Οι καθηγητάδες που σήμερα τα βάφτισαν έτσι, μέχρι χθες τα θεωρούσαν καλά και άγια. Γιατί? Γιατί καλό και άγιο στον καπιταλισμό είναι ότι αποφέρει κέρδος. Και γιατί όλοι αυτοί χορεύουν είτε έτσι έιτε αλλιώς στον ρυθμό του καπιταλισμού. Του καπιταλισμού που είναι αρκετά έξυπνος να μην χαμπαριάζει απο ιδεολογίες.
    Τη μια μέρα χρησιμοποιεί το κράτος για να φτιάξει τους σιδηροδρόμους γιατί θέλει να μεταφέρει τα εμπορεύματά του, δεν τους φτιάχνει η ίδια η αστική τάξη γιατί εκτιμά ότι τα κεφάλαια που θα διέθετε για μια τέτοια επένδυση δεν θα της επιστραφούν με τον ρυθμό κέρδους που θα επιθυμούσε. Την άλλη μέρα εκμεταλεύεται τις σχέσεις που έχει με την πολιτική εξουσία και πουλάει στους σιδηροδρόμους με όρους κλεψιμαίικους, πολιτική και οικονομική εξουσία δηλαδή λυμαίνονται το κράτος. Μέσα σε αυτό το κλίμα κακοδιαχείρισης έρχεται μετά και ζητά από το κράτος τους σιδηροδρόμους για να τους εξυγιάνει.
    Τι θα πει αυτό? Να κρατήσει ότι μπορεί να της αποφέρει κέρδος και τις ζημιές να τις φορτωθεί, όπως γνόταν και ως τώρα, το κράτος. Δηλαδή όλοι εμείς, μέσω της φορολογίας.
    Ας αφήσουν λοιπόν τα παραμύθια και οι κρατιστές σοσιαλδημοκράτες και οι υπερασπιστές της ελεύθερης αγοράς νεοφιλελεύθεροι. Και οι δυο δεν έχουν τίποτα άλλο στο μυαλό τους από το πως θα κάνουν να λειτουργεί καλύτερα το σύστημα που υπηρετουν. Το σύστημα που πια αισθάνεται σαν βαρίδια στα πόδια του τις αρχές με τις οποίες ήρθε: δικαιοσύνη-ελευθερία-δημοκρατία.

  24. ahab avatar
    ahab 12/10/2008 11:21:27

    συνεχεια....
    ...οι σπεκουλαδόροι που κρατούσαν ψηλα τις τιμές φεύγουν απο τα παράγωγα λόγω ανάγκης ρευστού.
    Το ίδιο θα γίνει και σε πολλά άλλα αγαθά

  25. ataktos avatar
    ataktos 12/10/2008 11:41:30

    Στην έκτακτη σύνοδο Κορυφής στο Παρίσι σήμερα συζητιέται η αναστολή λειτουργίας των Χρηματιστήριων – ποιος αλήθεια σήμερα θα θυμάται την αντίδραση του Αντρέα για την λειτουργία του Χ.Α.Α. –δηλ. πρόκειται ουσιαστικά για δικαίωση του .

  26. Σπύρος avatar
    Σπύρος 12/10/2008 11:55:34

    Η προτεστάντικη αντίληψη πώς τά ΄λάθη πληρώνονται΄και ΄διορθώνονται΄μάλλον δεν έχει αποδειχτεί αληθινή.
    Δεν πρόκειται περί ΄λαθών΄αλλά εγγενούς κρίσεως τού Συστήματος ή οποία θά ΄επιλυθεί΄καί ΄διορθωθεί΄μέ συγκεκριμένα θύματα..
    Από το περίφημο ΄Σόκ Bόλκερ'τού 1979 μέ την δημιουργία τού ΄σκληρού δολλαρίου΄καταστράφηκαν επιχειρήσεις και γενικότερα υπήρξε μια μεγάλη μετατόπιση κεφαλαίων απο τήν εμπορική στήν χρηματιστηριακή και χρηματοπιστωτική σφαίρα.
    Φτάσαμε σέ τετοιο σημείο κερδοσκοπίας στίς δήθεν απελευθερωμένες αγορές συναλλάγματος ώστε να διακινούνται σε αυτές ποσά 50 φορές μεγαλύτερα από τον συνολικό όγκο τού διεθνούς εμπορίου.
    Αλλος ένας κύκλος τού συστήματος τείνει να ΄κλείσει΄γιά να αρχίσει ένας καινούριος μέ άγνωστα αποτελέσματα.
    Τώρα στο κατά πόσον ΄Οι Δημοκρατίες δέν έχουν αδιέξοδα΄και αυτό είναι κομματάκι αμφιλεγόμενο..
    Δεν έχουν αδιεξοδα γιά ποιούς??
    Και τελικά τί είναι η Δημοκρατία τού σήμερα??
    Ενας ειδυλλιακός κόσμος κάτι σάν την διαφήμιση μέ τά ροδοκόκκινα παιδάκια πού πίνουν Νουνού και ανηκουν σέ χαρούμενες οικογένειες ή ένας σκληρότατος ταξικός κόσμος μέ γνωστούς τούς κερδισμένους και τούς χαμένους??

  27. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 12/10/2008 12:05:33

    O Marc Roche έγραψε στην εφημερίδα Le Monde και το ΒΗΜΑ , 9-9-08, αναδημοσίευσε:

    «Οι θρησκευτικές διαστάσεις της κρίσης»

    "Προτεστάντες τραπεζίτες εναντίον εβραίων τραπεζιτών: η εχθρότητα ανάμεσα στην JΡ Μorgan και στη Lehman Βrothers δεν είναι χθεσινή. «Μετρά» πάνω από 150 χρόνια... Η Lehman Βrothers, όταν ιδρύθηκε το 1844, από τρεις γερμανούς μετανάστες στην Αλαμπάμα, τους αδελφούς Χένρι, Μέγερ και Εμάνουελ Λέχμαν, ειδικεύθηκε στις προεξοφλήσεις συναλλαγματικών.
    Το 1869, ένας άλλος γερμανός μετανάστης, ο Μάρκους Γκόλντμαν, και ο γαμπρός του Σάμουελ Ζαξ δημιουργούν μια παρόμοια χρηματοπιστωτική εταιρεία, που ονομάστηκε Goldman Sachs. Μια τρίτη, η Salomon Βrothers, που ιδρύθηκε από τους αδελφούς Σάλομον, συμπληρώνει το δίκτυο των εβραϊκών τραπεζών της Wall Street.

    Από την αρχή το εβραϊκό τραπεζικό λόμπι της Wall Street πλήττεται από το προτεσταντικό κατεστημένο των (ήδη από τότε) μεγάλων αμερικανικών τραπεζών, ιδιαίτερα από την JΡ Μorgan, η οποία μάλιστα δεν ντρέπεται να διατυμπανίζει τον αντισημιτισμό της. Ετσι τα εβραϊκά ιδρύματα αποκλείονται από τις μεγάλες βιομηχανικές χρηματοδοτήσεις και συγκεκριμένα από τους κλάδους του αυτοκινήτου, του χάλυβα, του σιδηροδρόμου και του πετρελαίου.

    «Ας αφήσουμε τις τραπεζικές μικροδουλειές στους εβραίους» δηλώνει χαρακτηριστικά ο Τζον Πίρποντ Μόργκαν.

    Ως τα τέλη της δεκαετίας του 1960 οι Lehman, Goldman και Salomon περιορίζονται κατ΄ ανάγκην στη χρηματοδότηση των κλάδων του λιανικού εμπορίου, της υφαντουργίας και των τροφίμων. Ανάλογες διακρίσεις- δηλαδή αποκλεισμό από τους μεγάλους κλάδους της βιομηχανικής επανάστασης του 19ου και του 20ού αιώνα- υφίστανται και οι καθολικές χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις. Αυτές περιορίζονται στη χορήγηση πιστώσεων στον κλάδο του μεταπρατικού εμπορίου. Η Μerrill Lynch, που ιδρύθηκε από έναν ιρλανδό καθολικό, αποτελεί τη μόνη εξαίρεση στον κανόνα...

    Ωστόσο την ίδια ώρα που οι προτεσταντικές εταιρείες στηρίζονται στη δόξα τους και απολαμβάνουν την αυταρέσκειά τους οι εβραϊκές «χτίζουν» με επιμέλεια μια πιστή πελατεία ανάμεσα στους νέους οικονομικούς παράγοντες των Ηνωμένων Πολιτειών, που δραστηριοποιούνται στον ραγδαία αναπτυσσόμενο τριτογενή τομέα της οικονομίας, δηλαδή στις υπηρεσίες. Ετσι οι εβραϊκές τράπεζες αποκτούν σημαντικά ερείσματα στους αλματωδώς αναπτυσσόμενους τον 20ό αιώνα θεσμικούς επενδυτές, όπως είναι για παράδειγμα τα συνταξιοδοτικά ταμεία.

    Τα ταμεία αυτά, που προέκυψαν και αναπτύχθηκαν εν πολλοίς χάρη στο Νew Deal του προέδρου Φραγκλίνου Ρούζβελτ, αυξάνουν θεαματικά τα αποθεματικά τους. Ταυτόχρονα αισθάνονται να τα «σνομπάρουν» τα περιβόητα «ιδρύματα WΑSΡ», δηλαδή τα ιδρύματα των λευκών αγγλοσαξόνων προτεσταντών (White Αnglo-Saxon Ρrotestants). Αυτοί οι νέοι παράγοντες της οικονομικής ζωής αποδεικνύονται ιδιαίτερα εφευρετικοί στον χώρο των χρηματοπιστωτικών προϊόντων, όπως στη διαπραγμάτευση ομολόγων ή πρώτων υλών. Κατά γενική ομολογία, σήμερα η θρησκευτική διάκριση έχει πάψει να ισχύει. Ωστόσο μερικές ιδιωτικές λέσχες επιχειρηματιών σε πολυτελείς συνοικίες της Νέας Υόρκης εξακολουθούν να απαγορεύουν ό,τι είναι μαύρο, κίτρινο ή εβραϊκό!".

  28. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 12/10/2008 12:23:01

    "νήπιος γέρων"- O μεγάλος Πολωνός αστρονόμος Ν. Κοπέρνικος ήταν και ως οικονομικός διαχειριστής της Μητρόπολης του πολύ οξυδερκής και στα οικονομικά καταγράφοντας το ρόλο του «κακού (άχρηστου-τότε ,κερδοσκοπικό-σήμερα) χρήματος» που νομοτελειακά διαλύει το κάλος (εννοούμενου) –δημιουργικού χρηματος . Σε αυτήν τη βάσει έχει κινηθεί και ο Μαρξ με το ΚΕΦΑΛΑΙΟ του. Πατέρας αυτών όλων θεωρείτε ο δικός μας Αριστοτέλης( αυτό ποιος σήμερα να το θυμάται )

  29. Nick avatar
    Nick 12/10/2008 12:26:14

    Μα ο Αριστοτέλης στα "Πολιτικά" του είχε πρωτοεισάγει την έννοια της Οικονομίας.

  30. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 12/10/2008 12:38:46

    Ναι NICK όλα αυτά τα έχουν γράψει οι «δικοί» μας πρόγονοι ,αλλά βλέπεις τώρα ποιος δικός μας Μπουλης ,Ντορα, ΓΑΠ ,Αλογομουρης θα κάθονται να τα διαβάζουν και μελετούν .Αυτοί έχουν χρόνο μόνο τα βίτσια τους να ικανοποιήσουν και εμείς οι «αφελείς» να τους χαιρόμαστε στα ΜΜΕ.

  31. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 12/10/2008 12:50:02

    Πολύ φοβάμαι ότι η πρωτογενής παραγωγή και η επιστήμη που ουσιαστικά υπηρετεί την πρωτογενή παραγωγή προσφέροντας νέες γνώσεις θα συνεχίσουν να απαξιώνονται διότι έχουμε υπερπαραγωγή. Έχουμε προϊόντα που δεν τα χρειάζεται κανείς.

    Ίσως κάποιοι να προτιμήσουν τον κρατισμό. Είμαι υπέρ της άποψης του ανταγωνισμού με ίσους όρους κρατικού και δημοσίου τομέα.

  32. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 12/10/2008 13:25:41

    Η παρέμβαση των 700 δισ., αρχικά απορρίφθηκε, και περασε μόνο όταν είχε και μια μείωση 100 δισ φόρων.

    Δεύτερον, τόσο η παρεμβαση των 700 δισ, όσο και κάθε παρέμβαση που γίνεται είναι διοικητική παρέμβαση, με όλα τα θεωρητικά μειονεκτήματα, αλλά είναι η αντίδραση που λέει το βιβλίο ότι πρέπει να γίνει σε κρίση ρευστότητας. Αν διαβάσετε τους New York Times σήμερα, (στο nytimes.κομ) ή στο Ηerald Tribune στο περίπτερο, ήδη υπάρχει κριτική στην παρέμβαση των 700 δισ ως «χασιμο χρόνου»

    Δεν παίρνω θέση αν θέλουμε να κερδίσει η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία ή οι βάρβαροι, καθένας με τα γούστα του.

    Αλλά αν είσαι με την Αυτοκρατορία, θες να κερδίσεις. δεν θα ασχοληθείς τώρα με τους αεριτζήδες, τώρα φροντίζεις να κλεισεις τα πορτοπαράθυρα. Νομίζω η ανάρτηση αναφέρεται στο μετά, στο τι κάνεις ώστε οι αεριτζήδες, που πάντα θα υπάρχουν να μην κάνουν ξανά ζημια

    Σκεφτειτε το άλλο: Ξέρετε πόσα μεγάλα αφεντικά έγιναν πάμπλουτα από το πλασματικό αλλά νόμιμο φούσκωμα των ισολογισμών; Είτε με τα στοκ όψιονς είτε με τα μπόνους;

  33. theo avatar
    theo 12/10/2008 13:49:55

    Ινδοί, Κινέζοι, και λοιποί ενταγμένοι στην ΠΟΕ και όπου αλλού χρειάσθηκε να τους εντάξει το "σύστημα" παίζουν καπιταλισμό με δομές μεσαιωνικές. Μετασχηματισμούς δεν έζησαν ποτέ. Ενα τουβλάκι στο καπιταλιστικό σπίτι - που σημειωτέων δεν είναι μόνο μπάμπλες, καλωδιακό χρήμα και άχρηστη τεχνολογία - δεν μπόρεσαν και δεν θέλησαν να βάλουν ποτέ. Το "σύστημα" αυτοχειριάζεται προκειμένου να φθάσει στον αυτοσκοπό του. Την Καταστροφή! Τι θα ήταν Καπιταλισμός χωρίς νέα ξεκινήματα; Αυτή δεν είναι η αυτοδομή του; Θέμα είναι ότι το χρήμα παρκάρεται σε χέρια που και πάλι στο νέο ξεκίνημα θα δώσει υπεροχή εκκίνησης σε λίγους και αυτό θα είναι ήδη το λάθος του νεογεννημένου που θα προκύψει. Ανισοι όροι εξ αρχής. Στρεβλώσεις αργότερα... και στο τέλος πάλι καταστροφή. Ανελέητη επανάληψη του γνωστού σεναρίου δηλαδή.

  34. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 12/10/2008 15:25:27

    @τέως ενος απ' αυτούς- ποιο αρμόδιος να σου απαντήσει είναι ο Αλέκος Τσ.. πνευματικός πατέρας του Γιαννάκη Τσ. παλιά ,όπως σήμερα Εφρεμ με τον Α...

  35. Σπύρος avatar
    Σπύρος 12/10/2008 15:28:24

    Αρχαιοπτέρυξ οι Βάρβαροι είναι ολοζώντανοι μπροστά σου και βρίσκονται στήν Αυτοκρατορία τού Μπούς..Εκεί είναι η σύγχρονη βαρβαρότητα μαζί με την τεράστια πολιτισμική καθυστέρηση τών εκατομυρίων ευαγγελιστών...Οι Η.Π.Α δέν είναι μόνον η Πανεπιστημιακή Βοστώνη..
    Και παρότι εκτιμώ την ειλικρινή παρουσία σου στο blog(ουδέποτε απέκρυψες τά πιστεύω σου)θά περίμενα και μιά αυτοκριτική γιά όσα πρεσβεύεις μιά και ευθαρσώς δηλώνεις συντηρητική νεοφιλελεύθερη.
    Και μήπως τελικά οι ΄αεριζτήδες΄είναι απλά μέρος τού συστήματος και όχι τά ΄παράσιτά ΄του??

  36. Σπύρος avatar
    Σπύρος 12/10/2008 15:30:56

    Συγνώμη,ειλικρινά, γιά την ΄αλλαγή φύλου΄.
    Εννοούσα συντηρητικός-νεοφιλελεύθερος΄.

  37. mesas avatar
    mesas 12/10/2008 16:20:32

    επιτρέψετε μου ένα σχόλια για το ποστ:

    ΠΑΡΑΓΩΓΑ
    ΔΟΜΗΜΕΝΑ ΟΜΟΛΟΓΑ
    ΕΚΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ ΡΙΣΚΟΥ

    είναι μερικά από αυτά που εκλείπουν από τις αιτίες της κρίσης του ποστ - που είναι τόσο καλό όσο καλό μπορεί να είναι χωρίς τα παραπάνω..

    επίσης

    ΑΠΛΗΣΤΙΑ

  38. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 12/10/2008 18:13:13

    @σπύρος και Νο38

    «Δεν παίρνω θέση αν θέλουμε να κερδίσει η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία ή οι βάρβαροι, καθένας με τα γούστα του».

    το είπα και πριν το λέω και τώρα και θα το λέω μέχρι τέλους. Εσείς έχετε άποψη για το που θέλετε να είστε. Δεν σας είπα ποτέ τι γούστα να έχετε και μην θεωρείτε δεδομένο ότι ξέρετε τα δικά μου

    Έχω δηλώσει αναρχικός, νεοφιλελεύρεος, νεοσυντηρητικός, αντιεξουσιαστής, ό,τι θες... Βασικά προσπαθώ να είμαι νοητικά συνεπής και δεν είμαι ούτε κομμουνιστής ούτε (από όσο ξέρω) αδερφή.

    Δεν υπάρχει τίποτα από αυτά που πρεσβεύω ή πιστεύω, ούτε στα αλητάκια του Λονδίνου που παριστάνουν τους fund managers, ούτε στις μετριότητες που παριστάνουν τους επενδυτικούς τραπεζίτες ούτε στις εγχώριες απομιμήσεις τους που ξεκίνησαν από κοντές τρύπιες κάλτσες και τώρα έχουν Καγιέν. Γιατί να το κρύψω, εχω βαρεθεί το ξεφωνημένο αδερφάτο και τους λαοπλάνους πο_νόγερους που μας κυβερνάν από το 1960.

    Που ξέρεις; Μπορεί να είμαι πιο κοντά στον Αθ. Κλάρα από εσάς. Απλά αντί για όπλα και άλογο ανακάλυψα το πληκτρολόγιο.

    Απολογητής του Μπους δεν γίνομαι. Όταν ψηφίζω, ψηφίζω ιδεολογία. Ούτε κόμματα ούτε άτομα. Ούτε εδώ ούτε πουθενά.

    ΥΓ. Δεν πήγα σε πανεπιστήμιο στην Βοστώνη.

    Factorx, κάνουμε ένα poll, τι προτιμάει ο λαός; Την Ρωμαϊκή αυτοκρατορία ή τους βαρβάρους;

  39. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 12/10/2008 19:14:29

    ό,τι πεις ανώνυμε 44, είναι συρφετός χειραγωγούμενος, αδερφές, χαζοί, άσχετοι, καταδικασμένοι ό,τι πεις.

    ΕΣΥ τι προτιμάς την Ρωμαϊκή αυτοκρατορία ή τους βαρβάρους; Δεν σου ζητάω παραλληλισμούς, αναφέρομαι στον 5ο, 6ο, 7ο αιώνα μΧ.

  40. Σπύρος avatar
    Σπύρος 12/10/2008 19:24:15

    Aρχαιοπτέρυξ τά στοιχεία γιά την κατάσταση τών Αμερικανών πολιτών τάχεις δεί ποτέ??Ανεργία,υπερχρέωση νοικοκυριών,αριθμός ανασφαλίστων?

    Γιατί ειλικρινά αισθάνομαι πώς αναφέρεσαι σε μιά Αμερική πού έλεγαν κάποτε οι παππούδες μας και πού ονειρεύονταν να πάνε εκεί γιά να πλουτίσουν.
    Και πούσαι..
    Ουδεμία αυτοκρατορία επέζησε χωρίς ΄Βαρβάρους΄..Οταν έπαψαν οι ΄Βάρβαροι΄κατέρρευσε.
    Υ.Γ.
    Οσο γιά τά γκάλοπ τού τί προτιμάει ο λαός αγγίζουν τά όρια τού λαϊκισμού..
    Ο λαός μπορεί να φαντάζεται πώς μέ το νέο μοντέλο τηλεόρασης θά κατακτήσει τον κόσμο...
    Εσύ σάν ριζοσπάστης αναρχικός συντηρητικός νεοφιλελεύθερος που ψηφίζεις ιδεολογικά τί το θές το γκάλοπ??

  41. δημοσθενης avatar
    δημοσθενης 12/10/2008 19:27:07

    Πάντως το τσούρμο με τον Παρασκευαιδη στη Σαλονικα ,δίπλα στρ.Μερτσος μου έχει μήνη στη μνήμη .Ήταν πολύ μοντε θυμάται κανείς σας .Τα λεωφορεία με κρατική τζάμπα μεταφορά από άκρη σε άκρη ,ανεπανάληπτο τελευταίο σόου του ΧΧ αιώνα .

  42. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 12/10/2008 20:04:59

    @Σπύρο,

    Ταυτιζόμαστε συναισθηματικά με τους Βυζαντινους ας πούμε κατά των Φράγκων, λες και είμαστε εμεις Βυζαντινοί. Ωστόσο, με τα χρόνια και εγώ είμαι υπέρ των Βυζαντινών (Ρωμαίων με δόσεις ελληνικές μεταξύ 1260 και 1453). Θέλουμε την Βυζαντινή-Ρωμαϊκή «τάξη» (ή καταπίεση); Ή θέλουμε βαρβάρους;

    Όσο για τα αντιαμερικανικά αντανακλαστικά, ή την παρηγοριά στο ότι είναι χάλια οι Αμερικάνοι, στον λόγο μου, μετά 20 χρόνια στην Ελλάδα, δεν νομίζω ότι εξηγείται από την χούντα ή την Κύπρο, και με όλο τον σεβασμό το αποδίδω σε ξένη προπαγάνδα που νόμιζα ότι είναι ρώσικη, αλλά εκ του αποτελέσματος καταλήγω ότι είναι γερμανική (τελλό δεν ακούγεται;)

    Προφανώς γουστάρω την αμερική (αλλά για δικους μου λόγους). Το ότι την γουστάρω την αμερική δεν σημαίνει ότι δεν έχει προβλήματα, ή ότι δεν έυχομαι να τα ξεπεράσει. Παρομοίως γουστάρω κομμάτια της Γερμανικής πολιτιστικής κληρονομιάς, χάρηκα που ενοποιήθηκαν, δεν χάρηκα που πηγαν να μας κατσουν στο σβέρκο το 40, δεν χαίρομαι που τους βλέπω στο σβέρκο μου τώρα, δεν χαίρομαι που με επιδοτούν κλπ.

    Όλα αυτά είναι όμως τρίχες. Το θέμα είναι, αν οι παρεμβάσεις για την αποφυγή κρίσης είναι οι ενδεδειγμένες, εάν κατέρρευσε ο καπιταλισμός, αν αυτοί που φταίνε είναι νεοφιλελεύθεροι, Πασόκοι, δεξιοί ή απλά διακομματικά λαμόγια, και τι μας ξημερώνει, και πως θα βγάλουμε τον χειμώνα, και τι κόσμο θα βλέπουν τα παιδιά μας, αν έχουμε, σε 5 χρόνια.

    Και νομίζω αν προτιμάμε την ελευθερία με τις υπερβολές και τις ατέλειες από τον γύψο με την γαλήνη του. Μερικοί από μας θα προτιμήσουν το ένα, μερικοί το άλλο.

  43. Σπύρος avatar
    Σπύρος 12/10/2008 20:23:06

    Kαμιά παρηγοριά δεν νοιώθω που οι Αμερικανοί είναι χάλια..Ουτε βλέπω την Αμερική σαν μιά ΄άμορφη καί ομογενοποιημένη μάζα΄.Μεγάλωσα μέ τά κινήματα αμφισβήτησης που ξεκίνησαν απ΄εκεί,άσχετο πού κατέληξαν.
    Γιά την πολιτική τους δέν αισθανομαι και πολύ καλά όμως και πίστεψέ με πώς ο Αμερικανός πολίτης πού δεν έχει νοσοκομείο να πάει τό παιδί του με αφορά .

    Ούτε επιχαίρω γιά την κρίση γιατί μπορεί να ακουμπήσει και τον δικό μου κ@λο ακόμα περισσότερο απο σήμερα.
    Αλλά όπως έσβησε ο μύθος τού Υπαρκτού μήπως είναι καιρός να αρχίζουν να αμφισβητούνται και κάποια άλλα πράγματα στίς Δυτικές κοινωνίες_?
    Γιατί ο ΄άερας ΄τής υπεροχής΄και τής ΄βεβαιότητας΄απεδείχθη Αέρας..
    Καλό θάταν να βλέπαμε και τό τί προκάλεσε αυτή την κρίση σήμερα.

  44. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 12/10/2008 20:38:36

    Σπύρο,

    Λες ξέρει κανείς για να μας πει;

    Νομίζω ότι ΑΦΟΡΜΗ της κρίσης ηταν η διακύμανση στο πετρέλαιο (η πτώση από το καλοκάιρι ήταν ο χρηματιστηριακός οιωνός της ύφεσης) (Η Lehman από παράγωγα πετρελαίου νομίζω την πάτησε αλλά δεν ορκίζομαι)

    Τα αίτα της κρίσης είναι η επι σειρά ετώ ανάληψη αλογιστου ρίσκου τόσο απο άτομα όσο και από εταιρίες, βοηθούσης και της καταργησης θεσμικών φραγμών που λέει ο ΔΠ στην ανάρτηση. Εκτιμώ ότι το λογιστικό είναι πολυ σημαντικότερο από τα λίγα λόγια που του αφιερώνει.

    Και φυσικά πίσω από τα αίτα και την αφορμή είναι η θέληση όλων μας για μια καλύτερη ζωή, που σε μερικούς είναι ταπεινή αλλά σε μερικούς γίνεται απληστία. Ανθρώπινη φύση; Παιδεία; που να ξέρω.

  45. mesas avatar
    mesas 12/10/2008 22:05:40

    archaeopteryx

    το πρόβλημα είναι καθαρά η μεγάλη ενσωμάτωση παραγώγων προϊόντων από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας

    λινκς:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Structured_investment_vehicles
    και
    http://en.wikipedia.org/wiki/Collateralized_Debt_Obligation

    που τα δύο αυτά δημιούργησαν το σκιώδες τραπεζικό σύστημα...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_banking_system

    το σύστημα αυτό ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΣΕ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ...

    και αυτά δεν γίνεται να μειωθούν...
    είναι συμβόλαια, που εύκολα συνάπτονται μεταξύ δύο μερών και δεν χρειάζονται να βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση...
    άλλωστε το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς είναι εκτός διαπραγμάτευσης - over the counter

    υπάρχει "λύση" λογιστικής αποτύπωσης ενός τέτοιου πράγματος;
    δε νομίζω...

  46. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 12/10/2008 23:40:20

    έχεις δίκιο, αλλά το ζητούμενο δεν έιναι η σωστή λογιστική αποτύπωση αλλά η ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ λογιστική αποτύπωση. Π.χ αν αγόρασες ένα παράγωγο για 5, καιμπορεί να κάνει 50 την άλλη μέρα, στα βιβλία είναι 5. Αν δεν ξέρεις πόσο κάνει γιατί έπεσε από τον ουρανό, κάνει 0 μηδέν zero. Απλούστατα. Που σημαίνει δεν έχει μπονους επέιδή υπάρχει στα βιβλία σου. φυσικά αν το πουλήσεις και παρεις μετρητά mazeltov! (για να φτιάξουμε τους αντιεβραίους)

    Ίδιο πρόβλημα με τα goodwill. H τάδε ακταναλωτική έχει 100.000.000 στον ισολογισμο goodwill από επώνυμες μάρκες. Λάθος, ΜΗΔΕΝ.

    Εχεις ένα ακίνητο. Το πήρες 1000. Κάνεις 100.000. Στα βιβλία 1000. Πέφτει η αξία στα 10. ΔΕΚΑ. Δεν ξέρεις πόσο κάνει ΜΗΔΕΝ

    Συντηρητισμός: όταν έχεις άγνοια ή αμφιβολία, η αξία είναι «0»

    Το μόνο εύκολο. Αλλά είναι σαν να είσαι αφεντικό της procter and gamble και να σου πω «παληκάρι μου δεν θα πάρεις 5.000.000 φέτος και 6.000.000 του χρόνου.»

  47. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 13/10/2008 00:01:46

    @τέως ενος απ' αυτούς: "η αναφορά σου στους Goldman, Lehman, Salomon και Merrill είναι λίγο επιπόλαιη, αλλά δεν πειράζει".
    "Πειράζει", φίλε, αν ήταν λάθος. Γι' αυτό το έβαλα κι όλας, για να δω αντιδράσεις, αν στέκουν αυτά τα ΣΟΒΑΡΑ που λέει. Εμείς την αλήθεια ψάχνουμε. Πες μας την άποψή σου, -please.

    @archaeopteryx: "Την Ρωμαϊκή αυτοκρατορία ή τους βαρβάρους;".

    α) Οι Ρωμαίοι ...ΔΕΝ ήταν βάρβαροι;

    β) Ούτε με τους Ρωμαίους ούτε με τους Βαρβάρους. Με τους Έλληνες.

    Τους αρχαίους, φυσικά, Έλληνες. Αυτών που η ΠΟΛΙΤΙΚΗ τους στόχευε την Ελευθερία και όχι την Οικονομία. Εμείς, μονοθεϊστικά γαλουχημένοι, πλέον, επιδιώκουμε την "οικονομική ανεξαρτησία", ως απαραίτητη προϋπόθεση για την κατάκτηση της Ελευθερίας. (Πιο ...οικονομικά την κατακτούσαν, πάντως, οι Έλληνες: με την μία, όχι με τις δύο!).

    ΟΜΩΣ, φίλοι μου, αν υπάρχει ένα γεγονός άσχημο στον πλούτο, αυτό είναι ότι, άπαξ και τον κατακτήσεις, αρχίζουν οι σκοτούρες να τον εξ-ασφαλίσεις "πάση θυσία"! Γίνεσαι, δήλα δη, ΥΠΗΡΕΤΗΣ-> ΔΟΥΛΟΣ-> ΣΚΛΑΒΟΣ του...

    Είμαστε Έλληνες και Χριστιανοί. Όπως λέμε γίγαντας νάνος, έξυπνος βλάκας, αδύνατος χοντρός κλπ. Διότι το "Έλλην" και το "Χριστιανός" είναι έννοιες Α-ΣΥΜΒΑΤΕΣ, -δεν κολλάνε, δεν πάνε μαζί, αλληλοαπωθούνται. Γι' αυτό και οι Χριστιανοί αυτοπροσδιορίζονταν ως "μη Έλληνες". Εξ ού και οι αφορισμοί κατά των Ελλήνων την "Κυριακή της Ορθοδοξίας". Εκ τούτου και οι καταστροφές των ελληνικών αριστουργημάτων, η απαγόρευση των Ολυμπιακών κλπ εορτών, -είχαν τον ...Διάολο μέσα τους! Δεν μιλάμε για την φυλετική καταγωγή, αλλά την πνευματική, την ιδεο-λογική, την φρονημα-τική. Είμαστε, δηλαδή, από χέρι, "ΣΧΙΖΟ-ΦΡΕΝΕΙΣ", -κυριολεκτικά. Το μισό μας μυαλό είναι ελληνικό και το άλλο μισό μονοθεϊστικό- εβραϊκό- χριστιανικό. Η μισή ύπαρξή μας είναι ορθολογική- επιστημονική και η άλλη δογματική- "αποκαλυπτική".


    Το ίδιο πρόβλημα, ΟΜΩΣ, έχει και ολόκληρος ο Δυτικός Κόσμος και Πολιτισμός. Έχει πάρει τα πάντα από τους Έλληνες, ΕΚΤΟΣ από την "θρησκεία" τους. "Θρησκεία" σε εισαγωγικά, γιατί δεν ήταν αυτό που είναι οι θρησκείες, σήμερα. (Με τον Βουδισμό να της μοιάζει πολύ, αλλά κι αυτός έχει ιδρυτή, ιερά βιβλία, ιεραρχία κ.ά.). Την αντικατέστησε με μια αίρεση του εβραϊκού Δόγματος.

    Όποιος ανακαλύψει το "ΓΙΑΤΙ" έγινε αυτό, ξέρει και γιατί ο κόσμος είναι άρρωστος και δυστυχής, όσα πλούτη και να έχει.

  48. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 13/10/2008 03:09:27

    Για να μην παραξηγηθούμε, γιατί τώρα διάβασα όλα τα σχόλια, δεν έχω τίποτα με τους Εβραίους, γενικά, αλλά με τους Σιωνιστές, δηλ. τους εθνικιστές Εβραίους, (: "περιούσιος λαός").

    Για όλες τις θρησκείες που υπήρξαν και υπάρχουν, πλην της μόνης ανθρωπομορφικής, ever, ελληνικής, έχω την ίδια άποψη: σκοτίζουν τον νου των ανθρώπων, αντί να τον φωτίζουν. ΑΓΝΟΙΑ-> ΦΟΒΟΣ-> ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑ => ΘΕΟ-ΚΡΑΤΙΑ ή "ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ" ΔΕΣΠΟΤΙΣΜΟΣ

    Για μένα, υπάρχουν Έλληνες στην καταγωγή που δεν είναι Έλληνες στο πνεύμα, (η συντριπτική πλειοψηφία!), και ξένοι που είναι Έλληνες "τω πνεύματι", (15.000 πτυχεία αρχαίων ελληνικών στην Ιαπωνία, -..."σαγιονάρα" μας!). Πολλοί εξ αυτών, φυσιο-λογικά, είναι Εβραίοι στην καταγωγή...

    “«Η ισραηλινή φιλοσοφία έγκειται στην πεποίθηση πως μπορούμε να σκοτώσουμε είκοσι Άραβες για να μείνει στην ζωή ένας Εβραίος. Όμως, για μένα δεν υπάρχει χώρος ούτε για εκλεκτό λαό ούτε για Γη της Επαγγελίας. Θα ήταν καλυτερα να δημιουργηθεί ένα εβραϊκό κράτος στην Βαυαρία!».

    Ακριβώς αυτό που πρότεινε πρόσφατα ο σκληροπυρηνικός Ιρανός πρόεδρος Αχμαντινεζάντ, παρατηρεί η απεσταλμένη της «Γεντιότ Αχρονότ». «Έχει δίκιο» της απαντά εκείνος ξεσπώντας σε γέλια, «το κλίμα εκεί είναι θαυμάσιο!». Ποιός τα λέει αυτά; (: Προσδεθήτε, για καλό και για κακό, ό,σοι τυχόν…ελληναράδες!).

    «Υπήρξε από τους αρχηγούς της εξέγερσης του εβραϊκού γκέτο της Βαρσοβίας εναντίον των Ναζί, το 1943… Θεωρείται ήρωας στο Ισραήλ, αλλά, επικρίνει έντονα τον σιωνισμό… Ο ΜΑΡΚ ΕΝΤΕΛΜΑΝ, ογδόντα τεσσάρων ετών σήμερα, ζητούσε το 2002 από την ισραηλινή κυβέρνηση να συνομιλήσει με την Χαμάς και την Τζιχάντ και όχι με τον Αραφάτ!.. Αποσπάσματα συνεντεύξεως στη «Γεντιότ Αχρονότ» παραθέτει ο Γιώργος Αγγελόπουλος στα «Νέα»”, «Ελευθεροτυπία»… (: Να, ένας αφυπνισμένος Εβραίος προς συν-ζήτηση, π,χ.!).
    ***

    Κι επειδή εμένα φιλοσοφική μου λίθος είναι η Μουσική...

    «Εκστατικοί άκουγαν το Σάββατο οι καλεσμένοι της Σεμίνας Διγενή, .. όπως και πάμπολλοι τηλεθεατές (1.140.000), τον Ισραηλινό Σλόμι Σαράνγκα να ερμηνεύει τραγούδια του Στέλιου Καζαντζίδη και να στέκεται δίπλα στην μεγάλη Καίτη Γκρέυ .. ο ισπανικής καταγωγής πατέρας του ήταν λάτρης του Καζαντζίδη.

    Ο Σλόμι, που έχει κάνει πολλούς δίσκους με ελληνική μουσική, δεν θα μπορούσε να είναι Εσκιμώος. Είναι παιδί της Μεσογείου και το χρώμα της φωνής του κουβαλά και την παράδοση της ελληνικής μουσικής που πρωτοέφτασε στο Ισραήλ πριν από περίπου 50 χρόνια ..

    Ναι, μας κολακεύει το γεγονός ότι στην ισραηλινή δισκογραφία υπάρχουν π έ ν τ ε διαφορετικές εκτελέσεις του «Υπάρχω» ή ότι η Γλυκερία χαρακτηρίζεται «βασίλισσα» και ότι ο Μίκης Θεοδωράκης είναι πασίγνωστος και αγαπητός, όμως αγνοούμε την επίδραση που άσκησαν στη μουσική της χώρας οι Αιγυπτιώτες Ελληνες μουσικοί (που συνεργάστηκαν με Εβραίους μουσικούς). Αυτή η άγνωστη ιστορία μας αναγκάζει να αναλογιστούμε το πόσο αποσπασματικός, μεροληπτικός και τελικά επαρχιωτικός είναι ο πολιτισμός της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης, ο οποίος ταυτίζεται με τη βίαιη, την επιθετική επιβολή ενός διεθνούς μέσου όρου α π ο β λ ά κ ω σ η ς ..

    Με χαρά, λοιπόν, είδαμε τον Σλόμι .. να ερμηνεύει με πάθος τα «δικά μας» τραγούδια, που δεν είναι ιδιοκτησία μας, αλλά ανήκουν σε όλους όσους τα αγαπάνε και τα σέβονται»,

    "Εικονογράφημα", Μαριάννα Τζιαντζή, Καθημερινή, 8-2-05

  49. stelios avatar
    stelios 13/10/2008 11:32:02

    Πραγματικη οικονομια σημαινει δουλεια και παραγωγη με υγιη ανταγωνισμο.
    Οταν στο ιδιο ραφι ανταγωνιζονται το προιον της Ελλαδας που ασθμαινει κατω απο την ασφυξια των εθρωπαικων προδιαγραφων(περιβαντολογικων,εργασιακων,ποιοτικων και Ο,ΤΙ φανταστει καθε μυστηριος Επιτροπος)με το Ασιατικο που μπαινει λαθραια στην Ιταλια και βαφτιζεται απο την Καμορα ως Κοινοτικο,και τους κανονες ανταγωνισμου τους ελεγχουν απο τις Βρυξελες κατι τυποι που στο παρελθον ηταν στα δικαστηρια για παροχη μαιμου διαβατηριων σε Ινδους μεγιστανες,δεν υπαρχει ελπιδα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.