#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/03/2013 11:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Εξωστρέφεια. Από τη Θεωρία στην Πράξη



Είναι κοινή παραδοχή, που διατρέχει κόμματα, παρατάξεις, ιδεολογίες και απόψεις, ότι η παραγωγή πλούτου πρέπει να αποτελεί την κορυφαία μέριμνα μιας αποτελεσματικής διακυβέρνησης.  Για την πρόοδο, την ανάπτυξη και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών. Κατ’ επέκταση για την κοινωνική ειρήνη και συνοχή.

Τα προβλήματα ξεκινούν από τη μέθοδο που θα προταθεί για την παραγωγή αυτού του πλούτου. Έτσι από τις ‘προικισμένες’, με φυσικό και ορυκτό πλούτο χώρες, μέχρι τις ‘αυτοκρατορίες’ των ‘αγορών του χρήματος’ και των υπηρεσιών, αλλά και τις μεταφυσικές προσεγγίσεις με τη λίθο και τα ‘φίλτρα’ των αλχημιστών και όσων περιμένουν τις ‘προφητείες’ και τα αγαθά ‘της γης της επαγγελίας’, ανθρωπότητα και χώρες είναι στη διαρκή αναζήτηση. Καμιά αναφορά βέβαια στο θέμα της διανομής αυτού του πλούτου, που κατ’ άλλους πρέπει να ‘οριστεί από το δίκιο του εργάτη’ και κατ’ άλλους να παραχθεί στη βάση του ‘εσείς θα πολεμήσετε’ και ‘εμείς θα δοξαστούμε’. Στην ιδεατή πάντα περίπτωση για τους καταφερτζήδες, χωρίς καμιά προσπάθεια.

Πολύ πρακτικότερα στη χώρα μας, όπου ούτε ‘βαριά βιομηχανία’ έχουμε, ούτε σε κέντρο υπηρεσιών , παρά τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα καταφέραμε να αναδειχθούμε, ως αντίδοτο και στόχος προβάλλεται-και ορθώς –το ‘άνοιγμα’ της χώρας στις αγορές. Και η διεύρυνση των επιχειρηματικών και επαγγελματικών οριζόντων των Ελλήνων. Με άλλα λόγια να έρθουν κεφάλαια στην Ελλάδα, να γίνουν επενδύσεις, να διευκολυνθούν οι εξαγωγές και να δοθούν νέες οδοί και κατευθύνσεις στην Ελληνική επιχειρηματικότητα αλλά και επιστημοσύνη, στην Οικονομία δηλαδή της γνώσης, όπου διαθέτουμε άριστο δυναμικό.

Πρώτος ο Πρωθυπουργός ανέδειξε τη σπουδαιότητα και την προτεραιότητα της εξωστρέφειας. Και επιβεβαιώνεται, καθώς ‘η συνταγή’ της λιτότητας και της ‘δημοσιονομικής εξυγίανσης’ και τα όριά της, εξ ορισμού, δεν μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη.

Συνακόλουθα και πέρα από τις όποιες καλές προθέσεις, θα κουράσει-και έχει ήδη κουράσει-και θα οδηγηθεί στην απαξίωση και την απόρριψη. Συμπαρασύροντας ένα πολιτικό σύστημα και όσες ενδεχομένως ‘θετικές’ διαρθρωτικές αλλαγές, δρομολογήθηκαν ή υλοποιούνται.

Το πέρασμα βέβαια από τη θεωρία στην πράξη, προϋποθέτει, απαιτεί, σχεδιασμό και ικανότητες. Ανθρώπους που και τις γνώσεις-πάνω από όλα-έχουν, αλλά και τα προσόντα, τον δυναμισμό, την αποτελεσματικότητα, να τις κάνουν πράξεις.

Το Δίκτυο της θεσμικής εκπροσώπησης της Ελληνικής Πολιτείας σε όλο τον κόσμο, μέσα από τις Πρεσβείες, τους Εμπορικούς και Οικονομικούς Ακολούθους, τους Επίτιμους Προξένους, τα στελέχη και τους προβεβλημένους παράγοντες της Ομογένειας, ιδίως όσους έχουν ενσωματωθεί και λειτουργούν στις τοπικές τους κοινωνίες, πρέπει να αποτελέσουν την αμφίδρομη γέφυρα υλοποίησης των δράσεων της εξωστρέφειας.

Η οποία είναι αποτιμητή και πρέπει να είναι μετρήσιμη, μέσα από τις δράσεις και το μερίδιο αρμοδιότητας, ιδίως των εμπλεκόμενων δημοσίων λειτουργών. Που μόνο έτσι μπορούν να νομιμοποιήσουν τον ρόλο και τα προνόμια που τους έχει δώσει η Πατρίδα.

Μέσα από καταγραφή και προβολή των προτάσεων για επενδύσεις που έχουμε ανάγκη ως χώρα, μέσα από καταγραφή και προώθηση επίλυσης, σε θεσμικό και διοικητικό επίπεδο όλων όσων εμποδίζουν τις επενδύσεις αυτές, μέσα από αναζήτηση αγορών για τα Ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες στο εξωτερικό και αντιστοίχηση με τις δυνατότητες και το  διαθέσιμο δυναμικό που έχουμε, μέσα από την προσωπική εμπλοκή, προώθηση και φιλτράρισμα όλων των επιδιωκόμενων επενδύσεων  από τους κάθε λογής αξιωματούχους και λειτουργούς, στα πρότυπα ακόμη και της ‘προσωπικής παροχής υπηρεσιών (όπως οι μεγάλοι οργανισμοί και το private banking επιδιώκουν), με στόχο την παραγωγή πλούτου για τη χώρα.

Ακόμη και οι λεγόμενες διαδικασίες γρήγορης προώθησης μεγάλων επενδύσεων (Fast Tracking), το αυτονόητο δηλαδή, απαιτούν θετικές πρωτοβουλίες (pro active) και προσεγγίσεις και όχι καρτερική αναμονή.

Με ανθρώπους και ικανότητες που κρίνονται και θα αξιολογούνται με βάση τα αποτελέσματά τους, σε τακτά διαστήματα. Και όχι με μεγαλόψυχες ‘αφέσεις αμαρτιών’ . Με την επίκληση της γενικότερης κακοδαιμονίας και του χαμηλότερου επιπέδου άλλων αξιωματούχων και λειτουργών.

Και πάνω από όλα αποφασιστικότητα. Και όχι ψοφοδεείς προσεγγίσεις  στα οποιαδήποτε ‘ταμπού’. Τα οποία εξυπηρετούν τον ‘κανόνα της ακινησίας’ και τις κάθε λογής ιδεοληψίες. Στο κάτω κάτω της γραφής όσοι αντιδρούν, είναι αυτοί που αντιτίθενται στη σημερινή διακυβέρνηση. Και στηρίζουν πρακτικές που κατά κανόνα οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα. Και που αν δεν αγνοηθούν θα οδηγήσουν εκ νέου στην αποτυχία. Και στην ανυπαρξία αποτελεσμάτων. Με βάση τα οποία κρινόμαστε. Και όχι για τις προθέσεις. Γιατί ως γνωστό ο ‘δρόμος για την κόλαση’ (εν προκειμένω την αποτυχία), είναι στρωμένος με καλές προθέσεις.

Πολύκαρπος Αδαμίδης

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Nik avatar
    Nik 01/03/2013 13:05:32

    Με εθνικά σλόγκαν τα "δεν γίνεται", "δεν προβλέπεται" και το μοναδικό "δεν επιτρέπεται" πως θα γίνει η χώρα κέντρο υπηρεσιών και μάλιστα διεθνών; Υπηρεσία σημαίνει συνεργασία και διεκπεραίωση, όχι άρνηση. Δείτε λίγο παραέξω πως συμπεριφέρονται δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμοί.

  2. Dias. avatar
    Dias. 01/03/2013 14:19:42

    "Με ανθρώπους και ικανότητες που κρίνονται και θα αξιολογούνται με βάση τα αποτελέσματά τους, σε τακτά διαστήματα. "
    Oλο το άρθρο είναι αυτή η πρόταση.
    Ητοι 1. Να τεθεί αμέσως σε διαθεσιμότητα ΟΛΟ το προσωπικό των πρεσβειών.
    2. Να τεθούν οι στόχοι (πχ. ανα τρίμηνο ή εξάμηνο) για κάθε πρεσβεία.
    3. Να ΕΠΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΟΛΟΙ (παλαιοί και νέοι με κλειστές γραπτές εξετάσεις τύπου Πανελλαδικών ή έστω ΑΣΕΠ) και εξ αυτών να διοριστούν οι άριστοι. Οσοι δεν πιάσουν τους στόχους τους στο εξάμηνο απολύονται και τη θέση τους καταλαμβάνουν οι επιλαχόντες.

    • Zugzwang avatar
      Zugzwang @ Dias. 01/03/2013 20:25:46

      Οι πρεσβειες και τα προξενεια - οσες και οσα απεμειναν απο το πρωτο μαχαιρι που επεσε και οσες και οσα θ'απομεινουν απο το δευτερο μαχαιρι που θα πεσει αυτες τις μερες στο υπουργειο Εξωτερικων - εχουν και αλλα εθνικα θεματα να χειρισθουν. Εθνικα θεματα για τα οποια οι διπλωματικοι και οι διοικητικοι υπαλληλοι του ΥΠΕΞ απαιτειται να εχουν και αλλες ικανοτητες εκτος απο τις ικανοτητες στο markeing. Ικανοτητες που δεν μετριουνται με τα μετρα λογιστων ουτε απο εξετασεις του ΑΣΕΠ. Αν δεν κανω λαθος, ο κλαδος των Οικονομικων και Εμπορικων Συμβουλων ματαφερθηκε και παλι απο το ΥΠΕΞ στο υπουργειο Αναπτυξης (ειχε γεννηθει στο παλιο υπουργειο Εμποριου.)

      • Δίας. avatar
        Δίας. @ Zugzwang 02/03/2013 09:51:40

        Εντάξει αλλα και αυτοί θα πρέπει να επαναξιολογηθούν με ξεχωριστό έστω διαγωνισμό και να ελέγχονται για την απόδοσή τους σε τακτα χρονικά διαστήματα και όχι κάθε που αλλάζει κυβέρνηση...

        • Zugzang avatar
          Zugzang @ Δίας. 02/03/2013 12:36:08

          Συμφωνω για τον ελεγχο της αποδοσης τους και για εξετασεις, με την προυποθεση οτι οι εξετασεις αυτες θα ειναι προσηρμοσμενες στην ιδιαιτεροτητα του λειτουργηματος τους.

        • Zugzwang avatar
          Zugzwang @ Δίας. 02/03/2013 18:16:43

          Μην περιμενουμε πλεον σπουδαια πραγματα απο τις υπηρεσιες μας στο εξωτερικο. Αποφασισθηκε η καταργηση του 50ο/ο των δομων του υπουργειου Εξωτερικων. Αυτο σημαινει οτι πλεον θα εχουμε στοιχειδη εκπροσωπηση εξω. Και ομως, το ΥΠΕΞ ειχε παντα πολυ χαμηλο προυπολογισμο σε σχεση με τα αλλα ελληνικα υπουργεια.

          Απο το imerisia.gr
          «Ψαλίδι» στις δομές και υπηρεσίες έως και 50% σε έξι υπουργεία, αποφάσισε το κυβερνητικό συμβούλιο μεταρρύθμισης που συνεδρίασε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Αντ. Σαμαρά. Αυτό σημαίνει ότι θα βρεθούν στον αέρα χιλιάδες εργαζόμενοι στις υπηρεσίες αυτές και είναι άγνωστο αν θα τεθούν σε διαθεσιμότητα ή θα μετακινηθούν σε άλλες θέσεις.

          Οι αλλαγές που εγκρίθηκαν αφορούν τα υπουργεία Εξωτερικών, Εσωτερικών, Υγείας, Ναυτιλίας και Αιγαίου, Τουρισμού και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και την πρώην Γενική Γραμματεία Τύπου. Στα νέα οργανογράμματα, το ποσοστό μείωσης των δομών των παραπάνω υπουργείων κυμαίνεται από 32% έως 50%.
          Όπως επισημαίνεται, η μείωση της δημοσιονομικής δαπάνης κυμαίνεται σε ποσοστό από 7% έως 16%, ενώ μακροπρόθεσμα και κατά τη φάση της υλοποίησης των οριστικοποιηθέντων μεταρρυθμιστικών δράσεων το έμμεσο δημοσιονομικό όφελος αναμένεται να είναι υψηλότερο, καθώς θα ολοκληρωθεί η φάση της διαχείρισης της αλλαγής.
          Οι μεταρρυθμιστικές δράσεις περιλαμβάνουν:
          - Αναδιάρθρωση οργανικών δομών.
          - Ανασχεδιασμό επιχειρησιακών διαδικασιών με τη χρήση των εργαλείων της Πληροφορικής.
          - Ανασχεδιασμό αποστολής και επιχειρησιακών αντικειμένων με σκοπό την βελτίωση της αποτελεσματικότητας.
          - Ανάπτυξη και ενίσχυση συνεργασιών με φορείς όπως -για παράδειγμα- τα οικεία επιμελητήρια για την παροχή υπηρεσιών, με την πιστοποίηση και τον έλεγχο των υπουργείων.
          - Δράσεις μετεγκατάστασης και συστέγασης υπηρεσιών.
          - Ενδυνάμωση λειτουργιών, όπως είναι η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, ο οικονομικός έλεγχος και η κεντρικοποίηση των προμηθειών αγαθών και υπηρεσιών.
          - Αναδιοργάνωση υπηρεσιών εξωτερικού, με βάση τις προτεραιότητες και τις ανάγκες της χώρας και τη δημιουργία συνεργειών μεταξύ όλων των ελληνικών αποστολών στο εξωτερικό.
          Επίσης, συνεχίζεται εντατικά και αποτελεσματικά σε όλα τα υπουργεία, ο έλεγχος και η άρση των αλληλεπικαλύψεων προκειμένου να είναι αποδοτικότερη η συνεργασία μεταξύ των τομέων κάθε υπουργείου αλλά και η μεταξύ των υπουργείων.

          Στη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, συμμετείχαν οι υπουργοί: Εξωτερικών Δημήτρης Αβραμόπουλος, Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης, Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνης Μανιτάκης, Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, Υγείας Ανδρέας Λυκουρέντζος, Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, Ναυτιλίας Κώστας Μουσουρούλης, Επικρατείας Δημήτρης Σταμάτης, καθώς και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου και ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Μανούσος Βολουδάκης

  3. Zugzwang avatar
    Zugzwang 01/03/2013 22:01:04

    Sygnwmh, marketing

  4. sfina avatar
    sfina 01/03/2013 22:29:05

    Κύριε Αδαμίδη,
    Έχετε αναπτύξει την εξωστρέφεια που απαιτείται για την ανασύσταση της χώρας μας πάρα πολύ καλά. Θα ήθελα όμως να εστιάσω στην ενότητα που αναφέρεστε...
    απαιτούν θετικές πρωτοβουλίες (pro active) και προσεγγίσεις και όχι καρτερική αναμονή.

    Με ανθρώπους και ικανότητες που κρίνονται και θα αξιολογούνται με βάση τα αποτελέσματά τους, σε τακτά διαστήματα. Και όχι με μεγαλόψυχες ‘αφέσεις αμαρτιών’ . Με την επίκληση της γενικότερης κακοδαιμονίας και του χαμηλότερου επιπέδου άλλων αξιωματούχων και λειτουργών...΄
    Έχουμε χάσει πάρα πολύ χρόνο προσπαθώντας να ξεφύγουμε από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος όπου επέβαλαν την δημόσιο-υπαλληλική νοοτροπία του "ΜΗ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΡΙΟ". Η επάνδρωση όλων των θέσεων σε θέσεις κλειδιά του δημοσίου, θέσεις που θα έχουν σημαντικό ρόλο στην ανασύσταση του ελληνικού κράτους σαφώς και απαιτεί τον συνεχή έλεγχο των αποτελεσμάτων, με σκοπό την ενδεχόμενη διόρθωση των ενεργειών τους ώστε να πάρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στο συντομότερο χρονικό διάστημα.
    Ένα άλλο σημείο που απαιτεί αλλαγή νόμου είναι η απαγόρευση της εντοπιότητας των δημοσίων υπαλλήλων, η οποία (εντοπιότητα) αποτελεί γάγκρενα, ειδικότερα στην περιφέρεια. Η Ελλάδα αλλάζει καθημερινά προς το καλύτερο, και σε αυτή την αλλαγή πρέπει ο καθένας μας από το μετερίζι του να βάλει το δικό του λιθαράκι.
    Ευχαριστώ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.