#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/08/2013 10:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ελλάδα, η χώρα της πολιτικής ταμπέλας



Υπάρχουν πολλές οικοδομές που έχουν κολλημένο στην είσοδό τους ένα χαρτί που γράφει «δεν δεχόμαστε διαφημιστικά». Σε πολλές μεγάλες ελεύθερες δημόσιες και ιδιωτικές επιφάνειες, βρίσκει κανείς γραμμένη την εντολή «απαγορεύεται η αφισοκόλληση». Καιρός είναι νομίζω να κρεμάσουμε οι περισσότεροι απλοί πολίτες και ψηφοφόροι αυτής της χώρας στο μέτωπό μας την επιγραφή «δεν δεχόμαστε τις πολιτικές ταμπέλες σας»! Μια επιγραφή που να απευθύνεται προς πάσα κατεύθυνση και να έχει αποδέκτες τόσο τα ίδια τα κόμματα, που «ψαρεύουν» οπαδούς και προσπαθούν μετά να τους «ιδρυματοποιήσουν» μετατρέποντάς τους σε κοπαδίσια πρόβατα ή αγελαία βοοειδή, με την χρωματιστή ταμπελίτσα του κόμματος να κρέμεται δίκην ενωτίου στα αυτιά τους, όσο και τον καθένα οπαδό, ινστρούχτορα, «φορέα», διαμεσολαβητή, κατηχητή, φανατικό οπαδό μιας ιδέας, που σε κάθε δυο γραμμές, σε κάθε δυο κουβέντες που ανταλλάσσει με κάποιον πολίτη οπαδό της κοινής λογικής και της ορθής πράξης, θεωρεί σκόπιμο να του κρεμάσει και κανα-δυό πολιτικές ταμπελίτσες, αυτός μεν να ’χει να χαίρεται, ο πολίτης δε να ‘χει παιδεύεται.

Δυστυχώς στην Ελλάδα μοιάζει ακατόρθωτο να συζητήσουμε έστω και για λίγα λεπτά, έστω και μέσω σχολίων στο διαδίκτυο, έστω και μέσα από ολιγόλογα τιτιβίσματα στο τουίτερ, χωρίς να αισθανθούμε την ανάγκη να «κρεμάσουμε» στον «αντίπαλο» με τον οποίο τυχαίνει περιστασιακά να διαφωνούμε, την ταμπέλα που εκείνη την στιγμή μας βολεύει. Μια ταμπέλα, που μας εξυπηρετεί όχι μονάχα βραχυπρόθεσμα, όταν μας λείπουν τα επιχειρήματα και αισθανόμαστε στριμωγμένοι, αλλά μας καλύπτει και μεσο-μακροπρόθεσμα σε κάθε περίπτωση που βρεθούμε αντιμέτωποι με τον ίδιο άτυχο συνομιλητή μας στον οποίο κρεμάσαμε την ταμπέλα άπαξ, θεωρώντας πως την κατοχυρώσαμε εναντίον του για πάσα χρήση και πάσα περίσταση.

Γενικεύοντας, θεωρώ πως υπάρχουν τρία εμπόδια που ανακόπτουν την πορεία της ελληνικής κοινωνίας και των απλών πολιτών προς την αυτογνωσία και την λογική σκέψη. Ο λαϊκισμός, η συνομωσιολογία και η «ταμπέλα». Αν υποθέσουμε πως τα δύο πρώτα είναι πολυδαίδαλα, πολυπλόκαμα, βαθιά ριζωμένα στην λαϊκή ψυχή και ως εκ τούτου δύσκολα αντιμετωπίσιμα σε μικρό χρόνο, η «ταμπέλα» είναι ίσως ο ευκολότερος στόχος στην πορεία αλλαγής του κοινωνικού και πολιτικού προτσές της χώρας. Υπάρχει αδήριτη ανάγκη να ξεφύγουμε από το στερεότυπο πως «δεν έχει σημασία ΤΙ λέει κάποιος, αλλά ΠΟΙΟΣ είναι αυτός που το λέει». Δηλαδή, τι είδους ταμπέλα έχει κρεμασμένη πάνω του ο λέγων ή τι είδους ταμπέλα θα μπορούσαμε να του κρεμάσουμε εμείς στους οποίους δεν αρέσουν αυτά που λέει, ώστε μέσω αυτής να αποδυναμώσουμε την αλήθεια  και την πειστικότητα των λεγομένων του.

Η κριτική σκέψη, το επιχείρημα και ο διάλογος πάνε περίπατο, όταν κυριαρχούν απόψεις του είδους «οτιδήποτε λέει ο τάδε είναι λάθος, αφού ο τάδε είναι ΑΥΤΟ ή υποστήριξε ΕΚΕΙΝΟ σε κάποια δεδομένη στιγμή» ή βεβαιότητες του στυλ «αφού το λέει ή το γράφει ο τάδε που είναι ΑΥΤΟ ή συμφωνώ μαζί του στο ΑΛΛΟ, δεν μπορεί παρά να είναι σωστό». Η προβατοποίηση των πολιτών και η ένταξη τους σε αγέλες, κοπάδια και στρούγκες, ξεκινά ακριβώς από αυτό το λεπτό σημείο που άπτεται της διανοητικής ευσυνειδησίας του καθένα πολίτη ξεχωριστά και της διαχωριστικής αντιληπτικής ευαισθησίας του συνόλου των πολιτών που απαρτίζουν την κοινωνία γενικότερα. Όταν η ατομική ευσυνειδησία και η κοινωνική αντιληπτική ευαισθησία ανεπαρκούν ή βρίσκονται εν  υπνώσει, τότε μιλάμε για πολίτες που μεταβάλλονται σε πελάτες, οπαδούς και πωλητές ψήφων και για λαούς που σφάλλουν συχνά και είναι έτοιμοι να ακολουθήσουν τον κάθε λαοπλάνο πωλητή ονείρων που υπόσχεται πως «λεφτά υπάρχουν», ή πως «δεν θα απολυθεί κανείς και θα προσλάβουμε κι αυτούς που απολύθηκαν στο δημόσιο» ή πως «θα διώξουμε με τις κλωτσιές όλους τους μετανάστες σε έναν μήνα» ή πως «θα καταργήσουμε μονομερώς τα μνημόνια και τις δανειακές συμβάσεις αλλά θα παραμείνουμε στο ευρώ» ή ότι άλλο κατεβάσει η γκλάβα του κάθε δημοκόπου λαϊκιστή.

Η αλλαγή της χώρας γενικότερα και των πολιτών ειδικότερα καθώς και η μετατροπή της κοινωνίας μας σε μια σύγχρονη δυτική κοινωνία – με τις δικές της φυσικά ιδιαιτερότητες και διαφορές – περνά οπωσδήποτε μέσα από την όσο το δυνατόν πληρέστερη κατάργηση των ταμπελών σε κάθε έκφανση τόσο της ατομικής όσο και της κοινωνικής μας ζωής. Κυρίως δε στην πολιτική, κάτι τέτοιο είναι τούτη την ώρα απαραίτητο. Επειδή τελικά και ο χειρότερος και πιο ανίκανος πολίτης ή πολιτικός μπορεί να προτείνει κάποτε την πιο σωστή λύση σε κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα. Οφείλουμε να είμαστε αρκούντως ευσυνείδητοι και αντικειμενικοί ως πολίτες ώστε να την αναγνωρίσουμε και  κριτικά λογικοί και πρακτικοί ως κοινωνία ώστε να την υιοθετήσουμε. Καιρός να αρχίσουμε να δίνουμε περισσότερο βάρος στο περιεχόμενο αυτών που λέει κανείς παρά στην ταμπέλα που κρέμεται πάνω του σαν παράταιρο σήμα κατατεθέν. Επειδή ταμπέλες πρέπει να φέρουν μονάχα τα σινιέ και επώνυμα ρούχα και τα αυτοκίνητα, όπως έλεγε ένας ρέκτης καθηγητής της γεωγραφίας που είχαμε στην πρώτη γυμνασίου, καλή του ώρα αν ζει ακόμη, όπου κι αν βρίσκεται.

Akenaton      

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. fitsoulas avatar
    fitsoulas 01/08/2013 10:33:25

    Έχετε απόλυτο δίκιο. Όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης λέει ότι χρειάζονται απολύσεις στο δημόσιο τομέα, δεν έχει σημασία ότι το λέει ο Κυριάκος αλλά ότι πρέπει να γίνουν.

  2. Hawk avatar
    Hawk 01/08/2013 10:46:46

    Μήπως πρέπει πρώτα να θάψουμε το μίσος τους εμφυλίου πολέμου και αφού το θάψουμε πολύ βαθειά να του κάνουμε και μερικά μνημόσυνα & να προχωρήσομε όλοι μπροστά χωρίς ταμπέλες?
    Δεν ξέρω λέω, εγώ γεννήθηκα αρκετά μετά τον εμφύλιο και δεν με αγγίζει, αλλά με λύπη μου βλέπω ότι τα πάθη του εμφυλίου διαρκώς αναμοχλεύονται, τι Βίτσια και Γράμμους θυμώμαστε τι Μελιγαλάδες, μνημόσυνα πάνε κι έρχονται από τα διάφορα στρατόπεδα αλλά μνημόσυνο κατά του μίσους και της έχθρας δεν βλέπω.
    Οσο δε αφορά τον λαϊκισμό που εγκαθίδρυσε ο Ανδρέας Παπανδρέου και βασίστηκε η πολιτική του, είναι αδύνατον να εξαλειφθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, εξάλλου υπήρχε τόσο πρόσφορο έδαφος και ρίζωσε για τα καλά.

    • Σπάρτακος avatar
      Σπάρτακος @ Hawk 01/08/2013 12:19:46

      Αυτή είναι πολύ καλή ιδέα. Η λήθη μεταπολιτευτικά λειτούργησε μονόπλευρα με σκοπό την επιβολή των αριστερών ιδεολογημάτων και κουλτούρας και την αντίστοιχη δαιμονοποίηση της πατριωτικής-δημοκρατικής παρατάξεως. Η σχεδόν θεσμική θυματοποίηση των ηττημένων ήταν (και είναι) το μεγάλο ατού τους. Κάτι σαν το ολοκαύτωμα των Εβραίων που χρησιμοποιήται σαν εργαλείο (και από ντόπιους τοποτηρητές τους) εναντίον κάθε ενοχλητικού αντιϊσραηλινού (κατα το αντιαμερικανού, εντάξει;).
      Ποτέ δεν είναι αργά βέβαια να θεσπιστεί ένας νόμος που να απαγορεύει την οποιαδήποτε αναφορά στα γεγονότα 44-49 και μάλιστα όταν αυτή είναι αξιολογική. Και να ισχύει παντού (και στα πανεπιστήμια) σαν έγκλημα μίσους και να ισχύσει για, ας πούμε, 50 χρόνια. Να είναι δε επιβαρυντικό στοιχείο ιδιαίτερα γιά κόμματα και παντός είδους συλλογικότητες. Αλλά σιγά μη μας αφήσουν οι ξένοι. Αφού αυτά τα έχουν γιά να μας κουμαντάρουν...

      • sender avatar
        sender @ Σπάρτακος 01/08/2013 18:44:21

        Ο,τι απαγορεύεις,το θεριεύεις.Τα βάσανα της καθημερινότητάς μας και το προσηλωμένο βλέμμα στο μέλλον,των νέων της χώρας,αποτελούν το τείχος που απομακρύνει το αίσχος των ανομημάτων των προηγουμένων γενιών.

  3. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 01/08/2013 10:51:03

    Στην πολιτική αντιπαράθεση τα επιχειρήματα είναι σχεδόν άχρηστα.

    Δεν αντιμετωπίζεις με εκτεταμένη επιχειρηματολογία και "δεν θέλω ου" έναν αποφασισμένο αντίπαλο που δεν θα δίσταζε να πει "κύριε τάδε, είστε γελοίος".

    Αυτό δεν έχει να κάνει με την Ελλάδα ειδικά. Είναι η ψυχολογία των μαζών. Υποτονικοί επιχειρηματολόγοι πολιτικοί πάντα ηττώντο και πάντα θα ηττώνται μπροστά στην θυελώδη επέλαση αυτών που δεν διστάζουν να απευθυνθούν στο πλήθος χρησιμοποιώντας όχι λογικά επιχειρήματα αλλά δυνατές συναισθηματικές εικόνες, ακραίες εκφράσεις, ακόμη και ύβρεις κατά των αντιπάλων.

    Τα παραπάνω είναι αλήθεια ακόμη και για λαούς φλεγματικούς και ήπιες πολιτικές περιόδους. Πολύ δε περισσότερο για λαούς θυελλώδεις και εποχές ταραγμένες.

    Το να κολλάς μία ταμπέλα είναι βολικό και εύκολο και μοιάζει με βρισιά. Όπως μπορείς να πεις κάποιον γελοίο, έτσι μπορείς να πεις κάποιον "ακραίο νεοφιλελεύθερο", έχοντας ασφαλώς πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Ασφαλώς πάιζει ρολο και ο τόνος της φωνής. Μπορείς να προφέρεις την λέξη "νεοφιλελεύθερος" σαν να έχεις σκατά στο στόμα σου και το αποτέλεσμα θα είναι ακόμη καλύτερο. Με αυτόν τον τρόπο αλλάζουν σημασία στο συλλογικό ασυνείδητο οι έννοιες.

    Διάβασε ΤηΝ "ψυχολογία των όχλων" του Γουστάβου Λε Μπον και άλλα σχετικά βιβλία.

    Αγαπητέ ακενατόν,
    Μην απορείς που ο κόσμος δεν είναι τέλειος. Έτσι είναι ο κόσμος και οι άνθρωποι. Τι να κάνουμε;
    Ας μάθουμε να λειτουργούμε με τους κανόνες του παιχνιδιού αντί να ανατωτιόμαστε γιατί οι κανόνες είναι τόσο στρεβλοί.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Γιώργος Αχαιός 01/08/2013 13:17:55

      Μα, αν δεν ήταν αποτελεσματική πρακτική το "κρέμασμα" ταμπέλας δεν θα χρησιμοποιούνταν τόσο πολύ! Επίσης, καμιά σχέση ο ορμητικός ή ενθουσιώδης πολιτικός λόγος με την ταμπελοποίηση των πάντων. Έχετε δίκιο, οι χαμηλών τόνων πολιτικοί συνήθως αποτυγχάνουν, ιδίως σε κοινωνίες σαν την δική μας και ειδικά σε περιόδους κρίσης. Παρόλα αυτά, ο μειλίχιος "λογιστής" υπήρξε ο μακροβιότερος Πρωθυπουργός της μεταπολίτευσης (σε συνεχόμενη θητεία)!!!

      • Γιώργος Αχαιός avatar
        Γιώργος Αχαιός @ akenaton 01/08/2013 13:59:27

        Δεν είχε τον κατάλληλο αντίπαλο προφανώς ο λογιστής, για αυτό άργησε τόσο να χάσει.

        Είσης, στο στρατόπεδο του λογιστή υπήρχαν πολύ μη μειλίχιοι τύποι....

        • Γιώργος Αχαιός avatar
          Γιώργος Αχαιός @ Γιώργος Αχαιός 01/08/2013 18:49:53

          πολλοί εννοούσα...

      • Nikos K. avatar
        Nikos K. @ akenaton 01/08/2013 14:21:05

        @ο μειλίχιος “λογιστής”...

        "Μειλίχιος"; χα! Ο πατέρας του ήταν υπουργός στη κυβέρνηση του Βουνού και ο ίδιος έβαζε βόμβες στη Χούντα.

  4. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 01/08/2013 11:29:33

    Σέ ποιόν ανήκει η μπότα τού σκίτσου, ακενατέ;

    • Μ.Β avatar
      Μ.Β @ ειδωλοκλάστης 01/08/2013 13:06:51

      Οι μπότες πλέον, είναι δύο. Μία κλασσικά Αμερικανική και μία νεοαποκτηθείσα, Γερμανική. Από το σκίτσο, απουσιάζει το μακάβριο θέαμα που προέκυψε εκ της καθόδου του κατακτητικού υποδήματος, που μετέτρεψε το...ζωγράφο σε χαλκομανία.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ειδωλοκλάστης 01/08/2013 13:12:44

      Στον .... ταμπελοποιό;;; !!!!

  5. CC avatar
    CC 01/08/2013 11:30:15

    Ενδιαφέρον όπως πάντα αγαπητέ Akenaton. Θα ήθελα να διαφοροποιηθώ όμως στη ρήση σου για το στερεότυπο «δεν έχει σημασία ΤΙ λέει κάποιος, αλλά ΠΟΙΟΣ είναι αυτός που το λέει». Συμφωνώ μαζί σου στις απόψεις σου για το στερεότυπο για τις «απλές» συζητήσεις μεταξύ απλών ανθρώπων που δεν έχουν κάποιο συμφέρον. Αλλά να ξέρεις ότι στον ιδιωτικό τομέα στο εξωτερικό που εργάζομαι εδώ και 27 χρόνια σε Ευρώπη και Αμερική ισχύει (με αυτή τη σειρά) το «ΠΟΙΟΣ είναι αυτός που το λέει, ΓΙΑΤΙ το λέει (Τι θέλει να πετύχει, τι ζητάει) και τέλος ΤΙ λέει».

    Καλό καλοκαίρι

    • akenaton avatar
      akenaton @ CC 01/08/2013 13:10:01

      Έχετε δίκιο, η αμερικάνικη άποψη αυτή είναι (υπάρχει και το περίφημο "says who" στην καθημερινή τους έκφραση που δείχνει δυσπιστία μάλλον) αλλά αφορά συνήθως εργασία και επιστήμη (έρευνα).

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ CC 01/08/2013 13:17:24

      Η λογική των αρχαίων φιλοσόφων μας με πρώτο τον Σωκράτη, είναι τι λες, που χρησιμεύει το να το πεις, γιατί το λες. Από αυτές τις απαντήσεις κρίνεται και ο άνθρωπος που εκφέρει το λόγο όταν συνεχώς κάνει καλό ή κακό με αυτά που λέει.

  6. panas avatar
    panas 01/08/2013 11:35:59

    Πολύ σημαντικό και αυτό το άρθρο σας, αφού αναφέρεται και πάλι σε μια από τις πιο σημαντικές αγκυλώσεις του Έλληνα που δεν μας αφήνει να λειτουργήσουμε ως κοινωνία, μιας και η καχυποψία και ο φόβος που απορρέουν από το φαύλο "εμείς και οι άλλοι" οδηγούν την κοινωνία μας στον αλληλοσπαραγμό και στο μίσος. Έτσι είμαστε ευάλωτοι στο διχασμό, αλλά και στην παράλυση...
    Δεξιοί και αριστεροί, εθνομηδενιστές και πατριώτες, πατριώτες και πατριδοκάπηλοι, ορθόδοξοι και αλλόθρησκοι, σοσιαλιστές και καπιταλιστές και οι ταμπέλες δεν έχουν τέλος...

    ΥΓ. Εύστοχο λοιπόν το άρθρο σας αν και προέρχεται από έναν "φιλελεύθερο" για να μη πω "νεοφιλελεύθερο" ή καλύτερα "ακρονεοφιλελεύθερο"...
    Αυτό που δεν ξέρω ακόμη είναι αν πρόκειται για ένα εθνικιστή νεοφιλελεύθερο ή διεθνιστή... :)

    Πλάκα κάνω... Είναι ηλίου φαεινότερο πως είστε ένας "φιλελεύθερος πατριώτης με αρκετές ανταύγειες διεθνισμού"... :)

    • akenaton avatar
      akenaton @ panas 01/08/2013 13:11:57

      Ευφάνταστο σχόλιο και με πολύ χιούμορ, ευχαριστώ!

  7. Mariana avatar
    Mariana 01/08/2013 12:33:46

    Τελικά είσαι μεγάλος επαναστάτης, "akenaton" !
    Μεγάλη βόμβα στην διαχρονική ελληνικού τύπου "ομαλότητα" πας να βάλεις όταν προκρίνεις να ξεκινήσει ό Έλληνας να έχει αυτογνωσία και να σκέφτεται αυτόνομα...
    Και επειδή η σκέψη πολλές φορές είναι μια σπίθα στο μυαλό, μπορεί αν λειτουργήσει η σκέψη και κάνει κανένα "τσαφ", ξαφνικά θα γίνουν τέτοιου μεγέθους "μονομερείς ενέργειες" που η μονομερής ανατροπή των μνημονίων θα φαντάζει παιδική χαρά!

  8. firiki2010 avatar
    firiki2010 01/08/2013 13:00:25

    Εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο, akenaton, και δύσκολα θα διαφωνούσε κανείς για την ανάγκη "αποταμπελοποίησης" στο μέτρο που οι ταμπέλες χρησιμοποιούνται για να μην γίνει κουβέντα επί της ουσίας αλλά απλώς ανταλλαγή ... αναθεμάτων. Ακόμα σημαντικότερο ίσως είναι να καταλάβουμε πως πολλές από τις δημοφιλείς ταμπέλες λόγω της μακράς χρήσης και μάλιστα κατά δεκάδες διαφορετικούς τρόπους αλλά και λογω της αλλαγής των συνθηκών σε τελευταία ανάλυση δεν λένε τίποτα (Χαρακτηριστικότερο ίσως παράδειγμα το "αριστερός- δεξιός" την αντιλειτουργικότητα των οποίων επεσήμανε ο Καραμανλής - όχι το 1977 όπως νόμιζα- αλλά προδικτατορικά).
    Το θέμα όμως που θέτεις παράλληλα .... "με ενδιαφέρει τι λέι κάποιος και όχι ποιος το λέει " είναι κάπως διαφορετικό απο το θέμα της ταμπέλας. Γιατί δεν ξαναρχίζουμε τη ζωήμας κάθε μέρα από την αρχή ! ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΠΟΙΟΣ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ - όχι για την ταμπέλα που κουβαλάει ή κάποιοι του κολλήσαν - αλλά γιατί με ενδιαφέρει και τι έλεγε πριν 6μήνες ένα χρόνο ή μια πενταετία και το τι έχει κάνει στη ζωή του. Διότι αν μη τι άλλο πρέπει να ελέγξω και την συνέπεια λόγων- έργων αλλά και την συνέπεια αυτών που έλεγε χθες με αυτά που λέει σήμερα και να τεστάρω αν οι όποιες αλλαγές αποτελούν καθαρό καιροσκοπισμό ή μια καθ΄ όλα θεμιτή εξέλιξη και ωρίμανση.
    Προφανώς πάντοτε ενδιαφέρει τι λέει κάποιος και καλό είναι ΝΑ ΑΚΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΟΠΟΙΟΣ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ . Ακόμα κι αν δεν μας κάνει σοφότερους ή διαφωνούμε μια προσεκτική ακρόαση βοηθάει να τον αντικρούσουμε επί της ουσίας και όχι υπεκφεύγοντας κολλώντας ταμπέλες.

    • akenaton avatar
      akenaton @ firiki2010 01/08/2013 13:43:24

      Ευχαριστώ για το (όπως πάντα αλλωστε) πολύ ενδιαφέρον σχόλιό σας!

  9. Διογένης avatar
    Διογένης 01/08/2013 13:13:35

    Αγαπητέ Akenaton,

    Αναρωτιέμαι τι απέγινε το άρθρο σας για την κατάργηση των μετρητών (δεν θυμάμαι τον ακριβή τίτλο, "πώς η μαύρη οικονομία γίνεται κατάλευκη", νομίζω). Ενώ ήταν ευκαιρία για ωραία ανταλλαγή απόψεων (έστω και με τις συνήθεις αντεγκλήσεις), το άρθρο ξαφνικά εξαφανίστηκε.

    Θα μπορούσατε να μας διαφωτίσετε για τους ακριβείς λόγους;

    Ευχαριστώ θερμά.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Διογένης 01/08/2013 13:44:03

      Στην θέση του είναι φίλε μου!

  10. Factorx avatar
    Factorx 01/08/2013 13:20:56

    Μηπως πρεπει να αλλ´αξετε τα γυαλιά σας;

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Factorx 01/08/2013 14:29:11

      Όχι ακριβώς. Για κάποιες ώρες τουλάχιστον στο τέλος της ημέρας που αναρτήθηκε δεν υπήρχε στην σελίδα, και ο σύνδεσμος στην μνήμη του browser έβγαζε page not found. Τώρα υπάρχει.

  11. Zame avatar
    Zame 01/08/2013 13:49:16

    ΕΥΣΤΟΧΟ το άρθρο σας ΑΚΡΙΒΩΣ
    & να αγιασει το στομα..
    που ελεγε & η μανα μου.
    αφου σε εποχες ακατασχετης & οχι μονον (γιατι αραγε) ευκολιας..
    επιτελους εκθετονται αυτα τα 'εργαλεια - ΤΑΜΠΕΛΑΣ-'
    ..που αναδείχθηκανε για πάσα χρήση και πάσα περίσταση.
    (παντος καιρου & συνθηκων)
    γιατι σε αυτο το τοπιο ΚΑΤΑΚΡΗΜΝΙΣΗΣ ΑΞΙΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ & ΕΦΙΑΛΤΙΚΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ κλπ..πρωτιστως θελει να επικυριαρχει το ακαταμαχητο γνωστο προαπαιτουμενο-ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΠΛΑΚ-ΑΟΥΤ-..διευκολυνοντας μια ευρυτερη σύγχυση
    προκειμενου τι..? κανει νιαου-νιαου.. & που ?
    κανείς δεν λέει πως είναι ο κόσμος τέλειος..αλλά ΟΧΙ ομως & έτσι.. κάτι πρέπει να κάνουμε-γινει μάλιστα κάνοντας την ιδια αλλα ΟΡΘΟΤΕΡΗ χρήση αυτών των στρεβλών (κανόνων του παιχνιδιου)
    ώστε να υποτονισουν τα στρεβλα φαινομενα.
    οσο για τα- ετσι & αλλιως- διεθνικιστικα που ειναι οι ποροι , τα δικαιωματα του ανθρωπου & οι κοινωνικες παροχες & δομες..κλπ που θελουν
    την ΗΘΙΚΗ ως ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ,
    και το ΔΙΚΑΙΟ ως ΑΙΣΘΗΜΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
    να είναι ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ και ΘΕΜΕΛΙΟ του ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΒΙΟΥ. (συγκολλητική ουσια)
    γιατι Χωρίς ντροπή και χωρίς δίκαιο ..
    οποιαδήποτε μορφή κοινωνικής συμβίωσης είναι απλώς Α δ ύ ν α τ η!

  12. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 01/08/2013 14:02:19

    Αγαπητέ συνάδελφε καλημέρα. Νομίζω ότι για τους περισσότερους ανθρώπους είναι πολύ εύκολο να σκέφτονται διπολικά. Μανιχαϊστικά. Είναι μια αποτύπωση του παλιού σχήματος Δέοντος και Είναι διαμορφωμένου σε μάχη ανάμεσα στο Καλό και στο Κακό. Πρέπει να υπάρχουν κάποιοι Καλοί οι οποίοι είναι συνήθως όσοι εκλαμβάνουν τους εαυτούς τους ως αδικημένους ενός συστήματος ή μιας τάξης πραγμάτων και Κακοί θεωρούνται όσοι, κατά τη γνώμη των αδικημένων, τους έφεραν σε αυτή την κατάσταση. Το σχήμα είναι απλοϊκό αλλά λειτουργεί θαυμάσια αιώνες τώρα. Σε αυτό το σχήμα, μπορεί να προσθέσει κανείς την πίστη σε κάποια Μοίρα η οποία αποφασίζει δεσμευτικά για τις τύχες των Καλών και επίσης κάποιο Μεσσία (ή από μηχανής Θεό) ο οποίος στο τέλος τιμωρεί το Κακό και οδηγεί στο θρίμαβο το Καλό.
    Αυτό το σχήμα αγνοεί την πολυμορφία και την πολυπλοκότητα του Κόσμου, για να μιλήσουμε με όρους Χάους, αγνοεί την Ετερογονία των Σκοπών, για να μιλήσουμε Αριστοτελικά, αλλά είναι απλό στη σύλληψη.
    Συνεπώς, είσαι ένας νεοφιλελεύθερος γερμανοτσολιάς που υποστηρίζεις τα συμφέροντα των Τραπεζών που κυβερνούν τον Κόσμο ;-)

    • akenaton avatar
      akenaton @ Γιάννης Φαίλτωρ 01/08/2013 20:42:41

      Καλησπέρα αγαπητέ Ιωάννη! Η απλοϊκότητα και η αφέλεια όρισαν τον πολιτικό μας βίο διαχρονικά. Επίσης, η κουτοπονηριά και η ιδιοτέλεια. Οι πολιτικέςταμπέλες λειτούργησαν συνεργατικά προς αυτά τα ελαττώματα του πολιτικού μας βίου.
      ΥΓ. Δηλαδή υποννοείτε πως είμαι ένας αισχρός "Μερκελιστής";

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ akenaton 01/08/2013 20:47:19

        Μερκεντιλιστής! Ακούγεται πιο ωραίο.

  13. Nτ.Κ. avatar
    Nτ.Κ. 01/08/2013 14:31:46

    "Η αλλαγή της χώρας γενικότερα και των πολιτών ειδικότερα καθώς και η μετατροπή της κοινωνίας μας σε μια σύγχρονη δυτική κοινωνία – με τις δικές της φυσικά ιδιαιτερότητες και διαφορές – περνά οπωσδήποτε μέσα από την όσο το δυνατόν πληρέστερη κατάργηση των ταμπελών σε κάθε έκφανση τόσο της ατομικής όσο και της κοινωνικής μας ζωής. Κυρίως δε στην πολιτική, κάτι τέτοιο είναι τούτη την ώρα απαραίτητο"
    Οι ταμπέλες στην πολιτική είανι ειδική κατηγορία ταμπέλας. Αλλάζουν όταν πάψουν να εξυπηρετούν και συνήθως αντικαθίστανται με καινούργιες. π.χ. Α) δεξιός- κεντρώος -αριστερός, Β) κεντροδεξιός δημοκρατικού τόξου, ευρω, σοβαρής πρότασης- αριστερός του λομπι της δραχμής, τρεις λαλούν και δυό χορεύουν (ο κεντρώος κάπου χάθηκε στο δρόμο..) κλπ κλπ
    Η κατηγοριοποίηση είναι διαδικασία αυτόματη στον εγκέφαλο.. αμά πέσει και λίγο σπρώξιμο.. γίνεται ακόμα πιο αχμ... αυτόματη! :) Θέλει δουλειά για να μπορέσεις να της επιβληθείς (κριτική σκέψη)

  14. Nτ.Κ. avatar
    Nτ.Κ. 01/08/2013 14:41:37

    Οι ταμπέλες στην πολιτική είναι ειδική κατηγορία ταμπέλας. Ποτέ δεν χάνονται. Απλά αλλάζουν. Βλέπετε είναι εξαιρετικά χρήσιμες. Σου λέει.. Άμα γίνουν όλα "σούπα" πάνε τα προβατάκια. Θα μπλεχτούν και θα μας τα φάει άλλος... Ένας διαχωρισμός.. μια ταμπελίτσα, χρειάζεται! Άλλωστε η "κατηγοριοποίηση" ειναι αυτόματη διαδικασία στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Με λίγο σπρώξιμο.. γίνεται εχμ.. ακόμα πιο αυτόματη :)
    Προσπάθεια αφαίρεσης ταμπέλας γίνεται .. όταν έχει βρεθεί η επόμενη..... ή όταν θέλουμε να αυξήσουμε το target group. Στην πολιτική αναφέρομαι πάντα.

  15. Zame avatar
    Zame 01/08/2013 14:51:05

    & οσο Θυμαμαι εκεινες τις ταμπελες της τροχαιας που ορισμενες ητανε & ειναι
    (στο οτιναναι αρκει να ειναι κρυμενες )..ωχ.
    .& όντως σε αυτήν την
    - χαοτική ετερογονια των σκοπών -
    τι άλλο από την "ορθή σηματοδότηση "
    μπορεί να εχει τις εξορθολογικότερες ικανότητες
    (όταν είναι γνωστό πς το πάθος ζει & η λογική μακροημερεύει)
    να λειτουργεί βιώσιμα συγκολλητικά
    εκτός από το σκίτσο της ανάρτησης πού είναι 'όλα τα λεφτά.

  16. nikos nikidis avatar
    nikos nikidis 01/08/2013 15:12:46

    ρε, ποιους μου θυμίζει αυτό το άρθρο, ποιους μου θυμίζει;;;!!!....

  17. Μεγαλες στιγμες avatar
    Μεγαλες στιγμες 01/08/2013 15:55:13

    Δεν με ενδιαφερουν οι ταμπελες εκτος και εαν γραφουν χαριζω οικοπεδα,χαριζω χρεη,σβηνω Μνημονια.

  18. ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ avatar
    ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ 01/08/2013 20:58:25

    τι λε ρε μάγκα..... Διάβασε λίγο ιστορία... Που θα μας πεις και να μην αναφέρουμε καν, αλλά ούτε και αξιολογικά , το ότι οι συμμορίτες έκαναν το μεταπτυχιακό τους στις σφαγές κ όχι μόνον....

    • sender avatar
      sender @ ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ 01/08/2013 21:33:38

      Εγώ διάβασα τόση ιστορία,που διδάχθηκα.Εσύ με το βάρος ενός κληρονομημένου μίσους χαλάς την ζωή σου.

  19. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 01/08/2013 22:10:55

    Ωραίο κείμενο, Ακένατον, για πολύ σημαντικό ζήτημα.
    Ο Καβάφης το συμπυκνώνει : "και τώρα τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους;"
    Σε επίπεδο Κοινωνιολογίας η ταμπελοποίηση είναι μέρος της αναγκαίας για τη διοίκηση κατά τη βούληση των ηγεμονικών δυνάμεων χειραγώγησης των "μαζών".
    Στο επίπεδο του πολιτικού πολιτισμού, όπως το θέτεις - ενικό, γιατί κι ο Πλάτωνας ενικό χρησιμοποιούσε - η ταμπελοποίηση στη χώρα μας είναι αποτέλεσμα, μεταξύ των άλλων, του πολιτικού και πολιτισμικού μας πολιτισμού.
    Ο λαϊκισμός δεν είναι απλό σύμπτωμα ψεύδους και απάτης. Είναι κύρια ενδογενές χαρακτηριστικό κοινωνικών σχηματισμών που πάσχουν από έλλειψη σταθεροποιημένων παραγωγικών τάξεων με ηγεμονικό πολιτικό λόγο.
    Χαρακτηριστικό του λαϊκισμού είναι ο συνθηματικός και μανιχαϊστικός τρόπος έκφρασης, αλλά και σκέψης. Δηλ. η στεγανοποίηση της σκέψης και η απόρριψη του σωκρατικού διδάσκω αεί διδασκόμενος.

    Δυστυχώς, η χώρα μας είναι στον Αστερισμό του Λαϊκισμού (Αγγελος Ελεφάντης).
    Το θέμα της ταμπελοποίησης γίνεται επικίνδυνα επίκαιρο. Εκδήλωσή του
    είναι το εμφυλιοπολεμικό κλίμα που εξαπλώνεται λες και κάποιοι το επιθυμούν.
    Βάζουμε ταμπέλα και καθαρίσαμε. Οι μουζαχεντίν της πολιτικής μας ελίτ πιστεύουν πως έτσι θα ενισχυθούν και θα νικήσουν τον αντίπαλο. Ξεχνούν, όμως, ότι η νίκη του λαϊκιστή και των μουζαχεντίν δεν φέρνει παρά μόνο Εβίτες Περόν και Αγιατολάχες.
    Απομένει εμείς ως Πολίτες με τη βοήθεια που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μας δίνουν να συνομιλήσουμε, να συνυπάρξουε και να αντισταθούμε στο μίσος των μουζαχιντίν. Γιατί ποιο το υλικό της ταμπέλας; Το μίσος.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Μανιάτης 02/08/2013 17:56:53

      Και πολύ εύστοχο το σχόλιό σου αγαπητέ Μανιάτη! Ευχαριστώ.

      • Zame avatar
        Zame @ akenaton 02/08/2013 19:36:14

        . sorry.. αλλα & πολύ ωραία η ερώτηση !
        ( Γιατί ποιο.. το υλικό της ταμπέλας;)
        ελα ντε.
        πού αν δεν είναι το μίσος (ως 2ο το παράγωγο αποτέλεσμα)
        αιωρείται μια προφανέστατη διάθεση δημιουργίας προβλήματος
        (από εκεί που δεν υπάρχει..)
        για να 'πουλήσουν λύση' -(ως 1ο παραγωγο)
        αυτον τον πολιτικο πολιτισμο..
        εισπραξαμε- μας αρεσε & τον 'αβανταρουμε κιολας?
        σε επιπεδο εξιδανικευσης..
        η πανταχόθεν εκμετάλλευσης της εκμετάλλευσης
        ω εκβιασμέ.?
        & αυτές οι ηγεμονικές δυνάμεις που κάνουν τόσο συχνή χρήση αυτού "εργαλείου" που ειναι σημαντικο- στον λαϊκισμό..
        τι σόι ηγεμονικές δυνάμεις ειναι ?

  20. tassos avatar
    tassos 01/08/2013 23:40:45

    Δυστυχώς, πριν πολλά χρόνια όταν κάποιος τολμούσε να καταφερθεί ενάντια στο ΠΑΣΟΚ ήταν, ή φασίστας, ή δεξιός. Σήμερα έχει αλλάξει. Όποιος καταφέρεται κατά της κυβέρνησης είναι ΣΥΡΙΖΑ. Εκεί έχουμε φτάσει... Κάποτε πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας ότι οι κομματικές ταμπέλες δεν έχουν κανένα λόγο ύπαρξης, ούτε νόημα, πια.

  21. Zame avatar
    Zame 03/08/2013 17:18:43

    !..οι κομματικές ταμπέλες ως φολκλόρ στοιχείο..?
    αφου αυτη η ορμη της -λεμαργης- παγκοσμιοπ..
    θα τα σαρωσει ΟΛΑ..
    ενδιαφερον εχει νέα διαφημιστική εκστρατεία
    της βραζιλιάνικης φίρμας εσωρούχων Hope
    με την οποία καταφέρνει να φέρει κοντά
    την Αριστερά με τη Δεξιά
    και να ενώσει πολιτικούς αντιπάλους.
    Τζορτζ Μπους & Ούγκο Τσάβες
    Ρόναλντ Ρίγκαν & Φιντέλ Κάστρο
    Μάργκαρετ Θάτσερ & Τσε Γκεβάρα.
    Κι όλα αυτά με καμβά έναν..
    εναν στηθόδεσμο! HOPE

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.