Εκτός από τα πρόσωπα να αλλάξει και η αυτοκτονική πολιτική της κυβέρνησης
12/06/2014 07:02
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Εκτός από τα πρόσωπα να αλλάξει και η αυτοκτονική πολιτική της κυβέρνησης

Η κυβέρνηση τόσον καιρό πυροβολεί τα πόδια της για να διασώσει τα «πελατάκια» ενός συστήματος που έπρεπε κανονικά να το έχει ξεπατώσει από την ρίζα του

Ας ξεχάσουμε για μια στιγμή ποιο είναι το σωστό για την σωτηρία της χώρας.

Ας δούμε ξερά και ωφελιμιστικά ποιο είναι το σωστό για την σωτηρία και την μακροημέρευση της συγκυβέρνησης.

Προφανώς, ήταν από καιρό γνωστό πως οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι οικογένειές τους, αυτοί που αποκαλούσαμε και «πελατάκια» του παλαιού κρατικίστικου μοντέλου ανάπτυξης, είχαν ήδη στραφεί μετά τις πρώτες οριζόντιες περικοπές των μισθών, των εφάπαξ και των συντάξεών τους, στην πλειοψηφία τους προς την αντιπολίτευση (κυρίως στον ΣΥΡΙΖΑ που υπόσχεται σε όλους αυτούς μισθούς, συντάξεις και εφάπαξ εποχής 2009, με παράλληλο διορισμό άλλων τόσων στον λεβιάθαν του δημοσίου τομέα που για την αξιωματική αντιπολίτευση θεωρείται μικρός και έχων ανάγκη ενίσχυσης).

Από την άλλη, αυτοί που επέμεναν να στηρίζουν ακόμη την παρούσα συγκυβέρνηση, ήταν οι μεσαίοι και μικρομεσαίοι νοικοκυραίοι και μεγαλο – μικροϊδιοκτήτες, οι αυτοαπασχολούμενοι και οι ελεύθεροι επαγγελματίες του ιδιωτικού τομέα, οι έμποροι, οι εξαγωγείς και αρκετοί αγρότες. Όλοι αυτοί δηλαδή που αποκαλούνται συλλήβδην «μεσαία τάξη» (και επιτρέψτε μου εδώ να κρατήσω τις επιφυλάξεις μου για την υποστήριξη που παρείχε στην παρούσα συγκυβέρνηση η «αστική – μεγαλοαστική» τάξη και οι μεγάλες «φαμίλιες» των διαπλεκόμενων, του εφοπλισμού, της βιομηχανίας και του πλούτου).

Και ποια ήταν η πολιτική της παρούσας συγκυβέρνησης τα δύο τελευταία χρόνια;

Η κυβέρνηση εφάρμοσε μιαν αυτοκτονική πολιτική, εξαπολύοντας ανηλεή φοροεπιδρομή κατά της μεσαίας – μικρομεσαίας τάξης και κατά των νοικοκυραίων, ώστε να μαζέψει εκείνα τα χρήματα που της είναι απαραίτητα για να διατηρηθεί αλώβητος ο λεβιάθαν του δημοσίου τομέα. Η κυβέρνηση τόσο καιρό πυροβολεί τα πόδια της για να διασώσει τα «πελατάκια» ενός συστήματος που έπρεπε κανονικά να το έχει ξεπατώσει από την ρίζα του. Η κυβέρνηση έχει στραφεί εναντίον των φυσικών της συμμάχων και υποστηρικτών, προασπιζόμενη τα δικαιώματα των φανατικών εχθρών και φυσικών υπονομευτών της. Με άλλα λόγια, αντί να μειώσει τις δημόσιες δαπάνες και παράλληλα την φορολογία (έμμεση και άμεση) των μεσαίων – φτωχών στρωμάτων, η κυβέρνηση προέκρινε το ακριβώς αντίθετο.

Αποτέλεσμα; Ο στραγγαλισμός όσου ιδιωτικού τομέα έχει απομείνει ακόμη όρθιος, ώστε να πληρωθούν μισθοί πλεοναζόντων δημοσίων υπαλλήλων και συντάξεις και εφάπαξ σαραντάρηδων και πενηντάρηδων προώρως συνταξιοδοτηθέντων υπαλλήλων του δημοσίου και των ΔΕΚΟ! Αν αυτός δεν είναι ο ορισμός του πολιτικού αυτοκτονικού ιδεασμού, δεν γνωρίζω πραγματικά τι είναι.

Και να ήταν αυτή η πολιτική σωστή για την σωτηρία της χώρας, πάει στο καλό. Θα μπορούσε κανείς να πιστώσει στην κυβέρνηση αντί για ευήθεια, πραγματική πατριωτική πνοή που αγνοεί επιδεικτικά το πολιτικό κόστος μπροστά στην σωτηρία της χώρας. Αμ δε! Η επιλογή της σωτηρίας του δημόσιου τομέα με τίμημα την καταστροφή μέχρις εξαφανίσεως του ιδιωτικού, αποτελεί τον ασφαλέστερο δρόμο για την ολοκληρωτική κατάρρευση της ίδιας της χώρας. Αλήθεια, από πού περιμένει η παρούσα συγκυβέρνηση να έρθει η πολυπόθητη Ανάπτυξη; Από τα «πελατάκια» του τεθνεώτος πολιτικο – οικονομικού συστήματος της τελευταίας σοβιετικής «δημοκρατίας» της Ευρώπης; Η χώρα θα ανακάμψει λοιπόν, επειδή θα καταναλώνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι μισθούς και συντάξεις που θα έχουμε πληρώσει αρπάζοντας και την τελευταία (ελάχιστη) εναπομείνασα ρευστότητα ενός ιδιωτικού τομέα που πνέει τα λοίσθια; Η οικονομία μας θα αναπτυχθεί πληρώνοντας τα παράλογα εφάπαξ και τις πολλαπλές συντάξεις των πολιτικών συνταξιούχων, την ώρα που αφήνουμε ανασφάλιστους τους άτυχους αυτοαπασχολούμενους για ελάχιστο χρέος στον ΟΑΕΕ, όταν δεν τους αρπάζουμε το σπίτι ή δεν τους κλείνουμε φυλακή για αυθαίρετα χρέη προς το δημόσιο, τον ΟΑΕΕ ή το ΙΚΑ;

Αντί να λυπόμαστε λοιπόν μονάχα τις καθαρίστριες του ΥΠΟΙΚ που – ειρήσθω εν παρόδω – κάποτε τρώγανε με χρυσά κουτάλια, κάποιος πρέπει επιτέλους να λυπηθεί και τον μικρομαγαζάτορα που έμεινε οικογενειακώς ανασφάλιστος επειδή χρωστά μερικές χιλιάδες στον ΟΑΕΕ. Όπως και τον μικρομεσαίο που του παίρνουν το σπίτι και την δουλειά, επειδή αδυνατεί να πληρώσει την παντελώς αυθαίρετη φορολογία. Ή τον άνεργο, τον μικροσυνταξιούχο, τον ιδιωτικό υπάλληλο των 500 ευρώ τον μήνα που αδυνατεί να πληρώσει το χαράτσι του κυρίου Βενιζέλου για το σπιτάκι που κληρονόμησε ή αγόρασε σε εποχές που μπορούσε να περισσέψει κάποιο εισόδημα.

Συμπερασματικά λοιπόν, η ακολουθούμενη πολιτική της παρούσας συγκυβέρνησης, είναι επίσης, εκτός από αυτοκτονική πολιτικά και εντελώς λάθος όσον αφορά την σωτηρία της χώρας και την πολυπόθητη ανάκαμψη της οικονομίας της. Συνεπώς, είναι απαραίτητο, εκτός της αλλαγής των προσώπων μέσω του ανασχηματισμού, να αλλάξει άρδην και η πολιτική της κυβέρνησης. Και η αλλαγή αυτή θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα στην κατεύθυνση της μείωσης με κάθε τρόπο των δημόσιων δαπανών, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα της παράλληλης μείωσης της αβάσταχτης φορολογίας και των χαρατσιών που κοντεύουν να καταστρέψουν την παραγωγική ραχοκοκαλιά της χώρας, την μεσαία τάξη. Ο δημόσιος τομέας πρέπει να μικρύνει το ταχύτερο δυνατόν και η επιχειρηματικότητα θα πρέπει να ενισχυθεί και να βοηθηθεί.

Το αντίθετο (που εφαρμόζεται μέχρι σήμερα) θα οδηγήσει τόσο στην εξαφάνιση των κομμάτων της συγκυβέρνησης (το λιγότερο κακό) όσο και στην οριστική κατάρρευση της ίδιας της χώρας. Και τότε, θα δούμε τι σημαίνει να μας κυβερνήσει ο Αλέξης Τσίπρας (στην καλύτερη) ή ακόμη και ο Μιχαλολιάκος με τον Κασιδιάρη (στην χειρότερη περίπτωση). Θέλω να ελπίζω πως κάτι τέτοιο δεν θα επιτρέψει να συμβεί ο Πρωθυπουργός της χώρας.

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. NikosP avatar
    NikosP 12/06/2014 07:29:28

    Οταν αναφερεστε στο δημοσιο να προσδιοριζετε ακριβως για ποιο δημοσιο μιλατε. Προφανως ο μισθος του διοικητη της ΤΤΕ και των υποδιοικητων πρεπει να πεσει απο τα 350.000 το χρονο στα 50.000 το πολυ. Προφανως εαν καταργηθουν ολοι οι συμβουλοι και οι μετακλητοι, 20-40.000 ατομα με μισθους απο 3500- 5000 το χρονο διορισμενα εκτος ΑΣΕΠ, θα κερδισουμε περισσοτερα απο 2δις. Απο την αλλη παλι χρειαζομαστε σχολεια και εκπαιδευση πολυ καλυτερη. Χρειαζομαστε φυλαξη συνορων. Χρειαζομαστε καλυτερα δημοσια νοσοκομεια γιατι πλεον κανενας δεν εχει λεφτα για ιδιωτικα και φακελακια. Χρειαζομαστε προφανως αστυνομια, δικαιοσυνη, στρατο. Γιατι με αυτα που γραφουμε θα ερθει μια μερα ο Τομσεν και θα πει στρατος γιοκ, δεν συμφερει τους δανειστες. Καλυτερα να σας αναλαβουν οι Τουρκοι αρκει εμεις να παρουμε τα δανεικα μας.

    • my way avatar
      my way @ NikosP 12/06/2014 09:05:55

      Προσδιόρισες τα πραγματικά πελατάκια που βέβαια δεν είναι οι καθαρίστριες του ΥΠΟΙΚ. Κατά τα λοιπά, ο αρθρογράφος, για να δομήσει τον συλλογισμό του, καθιστά τις εικασίες του δεδομένα, παραβλέποντας τα πραγματικά στοιχεία, όπως αυτά περιγράφονται στις έρευνες των exit-poles των εκλογών τόσο του 2012 όσο και των προσφάτων. Τι μας λένε τα μη εικαζόμενα αλλά τα μετρημένα στοιχεία; Μας λένε ότι ο Ιδιωτικός Τομέας στρέφεται προς τον ΣΥΡΙΖΑ όσο και ο Δημόσιος. Ιδού τα στοιχεία, τα οποία και το ANTINEWS έχει δημοσιεύσει. Απασχόληση (2014) Συνταξιούχοι: ΝΔ 35,0%, ΣΥΡΙΖΑ 23,3%. Οικιακά: ΝΔ 32,5%, ΣΥΡΙΖΑ 26,0%. Ελεύθεροι επαγγελματίες: ΝΔ 19,8%, ΣΥΡΙΖΑ 29,4%. Μισθωτοί δημοσίου: ΝΔ 18,7%, ΣΥΡΙΖΑ 30,7%. Μισθωτοί ιδιωτικού: ΝΔ 18,4%, ΣΥΡΙΖΑ 28,6%. Φοιτητές: ΝΔ 16,5%, ΣΥΡΙΖΑ 29,3%. Άνεργοι: ΝΔ 17,5%, ΣΥΡΙΖΑ 30,0%. Εκπαίδευση (2012) Πανεπιστημιακή: ΝΔ 14,5%, ΣΥΡΙΖΑ 19,2%. Μέση: ΝΔ 17,2%, ΣΥΡΙΖΑ 17,7%. Υποχρεωτική: ΝΔ 30,3%, ΣΥΡΙΖΑ 10,6%. Ηλικία (2014) 18-24: ΣΥΡΙΖΑ 39,5%, ΝΔ 10,5%. 25-34: ΣΥΡΙΖΑ 25,5%, ΝΔ 17,3%. 35-44: ΣΥΡΙΖΑ 34,8%, ΝΔ 13,9%. 45-54: ΣΥΡΙΖΑ 32,0%, ΝΔ 12,9%. 55-64: ΣΥΡΙΖΑ 25,7%, ΝΔ 20,9%. 65+ : ΣΥΡΙΖΑ 18,5%, ΝΔ 37,9%. Περιοχή (2014) Αστικά Κέντρα: ΣΥΡΙΖΑ 26,1%, ΝΔ 21,6%. Ημιαστικά: ΣΥΡΙΖΑ 28,1%, ΝΔ 24,6%. Αγροτικά: ΣΥΡΙΖΑ 26,8%, ΝΔ 24,4%. Ας μελετήσουμε προσεκτικά τα πραγματικά στοιχεία, ας μην προσπαθούμε να επανεισάγουμε, το έτος 2014, την πάλη των τάξεων και των κοινωνικών ομάδων και τότε θα καταλήξουμε σε πιο ασφαλή συμπεράσματα που οπωσδήποτε θα βοηθήσουν στην βελτίωση των πολιτικών.

      • Newcomer avatar
        Newcomer @ my way 12/06/2014 11:03:16

        Excuse me, στις ευρωεκλογές στους Δημόσιους Υπαλλήλους είχαμε τα εξής αποτελέσματα: Σύριζα 44%, ΝΔ 7%, ΠΑΣΟΚ 7% !!!....!!!!!! Καλά η ΝΔ η μόνη φορά που διόρισε μαζικά είναι επί Προκόπη Παυλόπουλου, πριμοδοτόντας όμως κυρίως συμβασιούχους του Σημίτη, και άρα δικαιολογούνται τα χαμηλά ποσοστά της ΝΔ (ήθελε να κάνει άνοιγμα στο κέντρο.....). Αυτό πάντως που κάνουν οι ΔΥ στο ΠΑΣΟΚ ξεπερνά κάθε όριο αχαριστίας και αποτελεί διδακτική εμπειρία για όλο το πολιτικό προσωπικό για την αξία της αξιοκρατίας και όχι της ψηφοθηρίας!! 4 χρόνια μνημόνιο και ο μόνος που έχει φύγει είναι ο Διευθυντής του Νοσοκομείου στη Σκύρο!! Μετά μας φταίνε οι Γερμανοί και οι Ευρωπαίοι που ανησυχούν για τα λεφτά τους....

        • my way avatar
          my way @ Newcomer 12/06/2014 13:22:15

          Excuse ME! Τα δικά μου στοιχεία, από την παρακάτω μία και μόνη διεξαχθείσα έρευνα: Τύπος έρευνας: Κοινό Exit poll (Metron Analysis, Alco, Marc, MRB, Opinion). Δείγμα: Αντιπροσωπευτικό δείγμα σε 100 εκλογικά κέντρα πανελλαδικά. Σχεδιασθέν Μέγεθος δείγματος: 8.000 ψηφοφόροι. Τα δικά σας, πόθεν; Αλλά και τα υπόλοιπα που γράφετε, μη νομίζετε, μισοαλήθειες είναι και μισοανακρίβειες, δηλαδή μισοσαχλαμαρίτσες.

          • Newcomer avatar
            Newcomer @ my way 12/06/2014 15:19:26

            Σε καμμία περίπτωση δεν ήθελα να μειώσω την αξία και την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων που δημοσίευσες myway, απλά ήθελα να καταδείξω πόσο φαίνεται ότι άλλαξαν οι τάσεις του εκλογικού σώματος μέσα σε 2 χρόνια, από τις Εθνικές εκλογές προς τις Ευρωεκλογές. Για την ακρίβεια των στοιχείων που παρέθεσα μπορείτε να δείτε την πηγή: capital.gr/stoupas/Article.aspx?postid=4408657&threadid=4407629

          • Newcomer avatar
            Newcomer @ my way 12/06/2014 19:13:01

            Είχα στείλει αρκετά νωρίτερα την απάντηση μου αλλά δεν αναρτήθηκε. Αγαπητέ myway, σε καμμία περίπτωση δεν θέλω να μειώσω την αξία των στοιχείων που παρέθεσες, αυτά που ανέφερα εγώ αποτελούν εκτιμήσεις από έρευνα της VPRC για το τι ψήφισαν οι οικονομικές τάξεις στις Ευρωεκλογές, και τις έδειξα ακριβώς γιατί δείχνουν την γενικότερα τάση που παρατηρείται στο σώμα των ΔΥ (από το 2012 προς το 2014) να ψηφίζουν μαζικά Σύριζα και όχι για παράδειγμα το ΠΑΣΟΚ, όπως έκαναν στο παρελθόν.

          • my way avatar
            my way @ Newcomer 12/06/2014 21:55:32

            Η ουσία της έρευνας και όχι κάποιων εκτιμήσεων, είναι μία. Εκτός των συνταξιούχων και των νοικοκυρών, όλοι οι άλλοι περνάνε στον ΣΥΡΙΖΑ, με τον ίδιο ρυθμό.

      • ΒΑΓΓΕΛΗΣ avatar
        ΒΑΓΓΕΛΗΣ @ my way 16/06/2014 18:48:56

        και μετα τα εκαθαριστικα θα δεις τα αποτελεσματα .εγω πηρα ενα μικρο δειγμα σημερα απο τη ΔΕΗ αυξηση πανω απο 60%

    • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
      ΣΟΝ ΠΕΝ @ NikosP 12/06/2014 10:34:45

      Δεν υπάρχει πλέον σύμβουλος με τέτοιες αμοιβές. Σύμβουλος υπουργού με διδακτορικό παίρνει σήμερα το πολύ 1250 ευρώ.

      • kritwn avatar
        kritwn @ ΣΟΝ ΠΕΝ 12/06/2014 11:31:09

        Εγώ ξέρω υπάλληλο του ΕΟΤ αποσπασμένη στις Βρυξέλλες με μηνιαίο επίδομα 3.000 ευρώ, έξτρα ο μισθός της. Προφανώς υπάρχουν ακόμα πολλά καλοβολεμένα στελέχη που δεν τα αγγίζει ούτε κρίση, ούτε περικοπές, ούτε τίποτα.

        • Παντελής avatar
          Παντελής @ kritwn 12/06/2014 21:24:50

          Εγώ επίσης έχω συγγενή διευθυντή οικονομικού τμήματος υπουργείου που παίρνει 3500 και ενώ σκεφτόταν να βγει στην σύνταξη, θα παραμείνει γιατι θα πάρει αύξηση 400 ευρώ.

          Η γυναίκα του, με απολυτήριο λυκείου παρακαλώ, στο ίδιο υπουργείο συνταξιοδοτήθηκε με μισθό 2500, προυστάμενο ενός άλλου γραφείου.

  2. Lamda avatar
    Lamda 12/06/2014 07:47:27

    Λόγια Σταράτα, εύγε Akenaton. Δυστυχώς όμως με κάποιους λαϊκιστές που έχουν εισέλθει στην κυβέρνηση βλέπω περισσότερα ρουσφετάκια προς εξαγορά ψήφων (ιδίως αγροτών). Μείωση των δημοσίων δαπανών σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν περικοπές μισθών των υψηλόμισθων (μεγαλοτραπεζιτών, βουλευτών, συμβούλων) ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ αργόμισθων, ανίκανων και οκνηρών υπαλλήλων. ΔΕΝ είναι ανάγκη να έρθει η τρόικα να μας πεί τα αυτονόητα. Επίσης θα πρέπει να τεθεί άμεσα το θέμα των ταμείων γιατί έχει πεθάνει ο τρόπος λειτουργίας τους (η αλληλεγγύη των γενεών, να δουλεύουν 4 για 1 συνταξιούχο), θα πρέπει να υπάρχει ανταποδοτικότητα όποιος εργάζεται να δικαιούται την αναλογική του σύνταξη (καρτέλα για κάθε μισθωτό) και θα βγαίνει στην σύνταξη όποτε το επιθυμεί. Με αυτόν τον τρόπο θα τερματιστούν οι κλεψιές (σε συνεργασία με τις συντεχνίες) και ΔΕΝ θα επιβαρύνεται ο Έλληνας φορολογούμενος. Όποιος δεν έχει συνεισφέρει στο συνταξιοδοτικό ταμείο θα παίρνει το προνοιακό επίδομα (τα πράγματα είναι απλά έχουν εφαρμοστεί αλλού δεν θα ανακαλύψουμε τον τροχό). Με αυτόν τον τρόπο θα κερδίσουμε 13 δισ Ευρώ τον χρόνο που θα πρέπει να δοθούν στην ανάπτυξη που δημιουργεί θέσεις εργασίας

  3. Ιδιώτης avatar
    Ιδιώτης 12/06/2014 08:30:43

    «Μετά από τόσο βαθιά κρίση, χρειαζόμαστε ισχυρή επιχειρηματική συγκέντρωση στην οικονομία», δήλωσε ο Γεώργιος Προβόπουλος στους Financial Times. «Η διαδικασία έχει ήδη αρχίσει αλλά πρέπει να επιταχυνθεί». Μη μιλάτε για μεσαία τάξη, "συγκέντρωση" είναι η λέξη, είναι αυτή από όπου πηγάζει η λέξη "συγκεντρωτισμός". Προς το παρόν έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται η καταδίκη των μικρών και μικρομεσαίων. Άρα έχει καταδικαστεί και η δημοκρατία μαζί της διότι βασίζεται στη μεσαία τάξη. Εκτός κι αν η κυβέρνηση αλλάξει τακτική.

  4. Greg avatar
    Greg 12/06/2014 09:04:07

    Το κράτος δεν έχει πλέον τη δυνατότητα να ενισχύσει την ανάπτυξη με την ουσιαστική επιδότηση επενδύσεων, στα πρότυπα των δεκαετιών του '90 και του 2000. Είναι όμως αναγκαία η δημιουργία νέων δυναμικών, παραγωγικών επιχειρήσεων, για να έρθει η ανάπτυξη. Χρειάζεται πλάνο και άνθρωποι με επιχειρηματική εμπειρία και φαντασία για να το υλοποιήσουν. Το σημερινό πολιτικό σύστημα δεν τους διαθέτει και το χειρότερο είναι ότι το αίσθημα αυτοσυντήρησης το οποίο διακατέχει τις πολιτικές επιλογές του, ουδέποτε θα επιτρέψει σε άτομα αυτής της κατηγορίας να αναλάβουν τις ευθύνες που μπορούν. Η ανάπτυξη θα έρθει μόνον εάν επικεφαλής στο ΥΠ.ΟΙΚ. αναλάβει ένας Έλληνας εκτελεστικός (πρόεδρος η Δ/νων σύμβουλος) μιας πολυεθνικής και το ΥΠ.ΑΝ. ένας αποδεδειγμένα επιτυχημένος και δημιουργικός (κατά προτίμηση αυτοδημιούργητος) επιχειρηματίας επικεφαλής βιομηχανίας ή έστω μεταποιητικής επιχείρησης. Όταν στο ΥΠ Αγρ Αν. δούμε επίσης έναν επιχειρηματία τροφίμων αντί των αγροτοπατεράδων του εκάστοτε κόμματος. Υπάρχουν ευκαιρίες στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον για επενδύσεις. Πχ. η Αμερικάνικη Tesla, που παράγει τα πιο εξελιγμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο, ετοιμάζεται να επεκταθεί στην Ευρώπη με πρωτοποριακά πρότζεκτ, πολύ ευρύτερα από τη κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Την ίδια ώρα εμείς θριαμβολογούμε διότι κάναμε συμφωνία με τη Νόκια (που δεν καταγράφεται πλέον στο παγκόσμιο ιστό του κλάδου της) για τη πρόσληψη 150 εργαζόμενων σε ένα "ερευνητικό" κέντρο στην Ελλάδα. Όσο οι παραδοσιακοί πολιτικοί αναλαμβάνουν τα παραγωγικά υπουργεία, θα βλέπουμε να καθυστερεί το τεχνολογικό πάρκο στη Θεσσαλονίκη και να χάνεται η ευκαιρία που δημιουργήθηκε από την ολοκληρωτική καταστροφή της Ηλείας (πυρκαγιά 2007) για τη δημιουργία μιας περιοχής στοχευμένης πρότυπης αγροτικής ανάπτυξης για τη καλλιέργεια προϊόντων αυξημένης προστιθέμενης αξίας. Εξάλλου υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρόν για τους πολιτικούς και τους επιγόνους τους για να διακριθούν στα λοιπά μη παραγωγικά υπουργεία και να εξασφαλίσουν την διαιώνιση του είδους τους με την επανεκλογή τους.

  5. Geros avatar
    Geros 12/06/2014 09:16:06

    Αγαπητέ Akenaton , είμαι πεπεισμένος ότι η προσπάθεια σωτηρίας του δημοσιου τομέα ακόμα και αν αυτό βουλιάξει το κράτος ολόκληρο είναι απόφαση του Ελληνικού λαου και καμίας τρόικας ή κυβερνήσεως. Ο Ελληνικός λαός έχει αντανακλαστικά ενάντια στην ιδιωτική πρωτοβουλία και το κέρδος αλλα και ανορθολογική αντίληψη για την οικονομία , έτσι οι πολιτικοί και οι δημοσιογράφοι εκφράζουν τα αντανακλαστικά αυτά αναγκαστικά για να επιβιώσουν στο επάγγελμα τους. Όποιος δεν εκφράζει τα αντανακλαστικά αυτά τον τρώει το μαύρο φίδι , γελοιοποιείται , δαιμονοποιείται , γίνεται γραφικός , βρικόλακας , προδότης ...... Ένα παράδειγμα. Ο Σαμαράς γιατί έβαλε τον Γιακουμάτο υπεύθυνο για το εμπόριο? Δεν ξέρει ότι είναι άσχετος νομίζεις? Οι δηλώσεις που έκανε ούτε στην Ζιμπάμπουε δεν στέκονται! "Θα μειώσετε τις τιμές για να μην σας πλακώσω στο ξύλο καθάρματα επιχειρματίες!" . Ο Σαμαράς νομίζεις δεν ξέρει ότι αυτά είναι ηλιθιότητες για λαϊκή κατανάλωση και όποια περιοριστικά μέτρα μπούν η αγορά θα τα γυρίσει εναντίων του καταναλωτή σε χρόνο μηδέν? Το ξέρει, αλλα ξέρει ότι με τις γελοιότητες παίρνεις ψήφους ακόμα και αν αυτές οι γελοιότητες κάνουν την κατάσταση ακόμα χειρότερη για τον καταναλωτή! Ο πολιτικός δεν μπορεί να ξεφύγει από τα πλαίσια της αντίληψης του ψηφοφόρου του. Άρα όλα τα πολύ σωστά που λες δεν είναι θέμα πολιτικών αποφάσεων , είναι θέμα αλλαγής τής αντίληψης του πολίτη.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Geros 12/06/2014 16:46:09

      Εν πολλοίς, συμφωνώ.

    • ΓΙΑΝΝΗΣ Α. avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ Α. @ Geros 12/06/2014 17:14:03

      Πράγμα το οποίο είναι αδύνατο να συμβεί οταν τον κυβερνουν επι 40 χρόνια οι ίδιοι πολιτικοί, του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

  6. Βούλα Ελευθεριάδου avatar
    Βούλα Ελευθεριάδου 12/06/2014 09:35:27

    να αγιάσει η πένα σου ,, προσυποφράφω

  7. κοινός νούς avatar
    κοινός νούς 12/06/2014 09:41:18

    ΑΚΕΝΑΤΟΝ , εξαιρετικό άρθρο . Δυστυχώς οι αντιστάσεις είναι μεγάλες . 1.000.000 ΔΥ και οι οικογένειες τους βγάζουν κυβέρνηση . Ασε που τα κανάλια θα τους παίζουν συνέχεια , ενώ οι σημερινοί απολυμένοι της Χαλυβουργίας δεν πρόκειται να ενοχλήσουν και να απασχολήσουν κανένα . Αν δεν μπεί συνταγματικός όρος γιά τον αριθμό των ΔΥ ως ποσοστό του πληθυσμού δεν κάνουμε τίποτα . Και βέβαια τέτοιος αριθμός πάνω από 400.000 δεν νοείται . Από την άλλη ακόμα και τώρα διαβάζουμε γιά συντάξεις στα 50 και λιγότερο χρόνια και η τρόικα και τα υπαλληλάκια της γραφειοκρατίας των Βρυξελλών που έχουν ιδρύσει την Ευρωπαική Ενωση Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών , με τους μεγάλους μισθούς τους , συνεχίζουν να θεωρούν τους μη μισθωτούς Ελληνες "φοροφυγάδες" , παρ΄ ότι οι "φοροφυγάδες" δεν έχουν λεφτά να πληρώσουν την ασφάλιση τους και παραμένουν ανασφάλιστοι . Τώρα ότι με αυτά όλα γίνονται ο Τσίπρας , αλλά και ο Κουτσούμπας και ο Μιχαλολιάκος επιθυμητοί είναι ένα πραγματικό γεγονός και το έδειξαν και οι εκλογές . Αλλωστε όσο πληθαίνουν αυτοί που δεν έχουν και πολλά να χάσουν , τόσο λιγότερο θα φοβούνται το άγνωστο .

  8. George N avatar
    George N 12/06/2014 10:33:53

    Ήδη άρχισαν οι πρώτες προβλέψεις για μικρότερο ΑΕΠ το 2014. Και είναι λογικό όταν φορτώνεις μια μη ανταγωνιστική οικονομία με δαπάνες στο 50% του ΑΕΠ, αυτή να μην αντέχει. Ουσιαστικά δημιουργείς μεγαλύτερη φτώχεια και ανεργία στον συνολικό πληθυσμό (υφαρπάζοντας ένα στα 2 ευρώ που παράγονται) προς χάρη μιας όλο και μικρότερης πελατείας που όμως κι αυτήν την πηγαίνεις στο γκρεμό μια και θα είναι τα μεγαλύτερα θύματα της κατάρρευσης. Φαντασιώνεσαι ανάπτυξη (που θα λύσει τα προβλήματα) και εισπράττεις αποπληθωρισμό. Φυσικά ανάπτυξη δεν θα έρθει ποτέ, με αυτούς τους φόρους και εισφορές, μια και δεν υπάρχει κανένας λόγος να αναπτύξει κανείς τίποτα. Διατάσεις πάταξη της φοροδιαφυγής όταν πια αυτή γίνεται ο μόνος τρόπος επιβίωσης για μεγάλα τμήματα του πληθυσμού. Απειλείς με κατασχέσεις πρώτης κατοικίας σε όσους επιλέγουν κάλυψη των σημερινών τους αναγκών αντί μιας μελλοντικής σύνταξης που όλοι ξέρουν ότι δεν θα έρθει ποτέ. Το θέμα είναι πως τα δύο κόμματα της συμπολίτευσης ακολουθούν υπνωτισμένα τον δρόμο της εξαφάνισης τους. Η άποψή μου είναι ότι το σοκ της χρεοκοπίας ήταν πολύ μεγαλύτερο για τα στελέχη τους από ότι για την υπόλοιπη κοινωνία. Όχι το κόστος αλλά το σοκ. Εγκλωβισμένα σε εγκεφαλικά Fuhrerbunker περιμένουν τις εφεδρικές στρατιές της ανάπτυξης ενώ δεν έχει μείνει τίποτα, παρά μοναχά συντρίμμια. Νομοτελειακά σε τέτοιες περιπτώσεις ακολουθεί η Πτώση.

  9. Χμμμμ avatar
    Χμμμμ 12/06/2014 12:04:41

    Οτι και να γράψω είναι περιττό. Με κάλυψες απολύτως.

  10. Αντώνης avatar
    Αντώνης 12/06/2014 12:44:40

    Πληρώνουμε την ηλίθια αντίληψη της μεταπολίτευσης ότι το κράτος θα μας σώσει. Όλοι στράφηκαν προς αυτό και απαξίωσαν αυτό που σ΄όλο τον αναπτυγμένο οικονομικά κόσμο είναι το θεμέλιο. Τον επιχειρηματία και την επιχειρηματικότητα. Αυτόν που θα παράγει τον πλούτο. Ο δημόσιος υπάλληλος είναι μεν απαραίτητος αλλά μόνο αν υπάρχει επιχειρηματίας μικρός ή μεγάλος μικρός ή μεγάλος που δημιουργεί θέσεις εργασίας και πλούτο .Αυτός θα πληρώσει φόρους για να μπορέσει να πληρωθεί ο κρατικός λειτουργός.Δυστυχώς οι δημόσιοι υπάλληλοι έπαιζαν στα σίγουρα με την αλλαγή κυβερνήσεων.Επειδή δε η γελιότητα του εμείς είμαστε γιατροί δεν είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι ,οι άλλοι είναι δικαστικοί,οι άλλοι στρατιωτικόί να τελεώνουμε μ΄αυτήν την υποκρισία.Να καθιερώσουμε έναν όρο που θα τους συμπεριλαμβάνει όλους. Αυτοί που πληρώνονται από το κράτος με κάθε μορφή.Οι κρατικοπληρωμένοι. Αυτοί λοιπόν κάθε φορά τσιμπούσαν και κάτι. Σήμερα στέκονται σούζα μπροστά στους λαϊκιστές κρατικοπληρωμένους. Γιατί αυτοί στηρίζονται σε οργανωμένες ομάδες σ (πάρτε τα στελέχη των κομμάτων και ρωτήστε πόσοι είναι του ιδιωτικού τομέα) Ασχολούνται π.χ.με τις καθαρίστριες και δεν ρωτάνε ούτε ένας δημοσιογράφος αν αυτές οι καθαρίστριες με τόσα τετραγωνικά τόσους ορόφους θα καθαρίζουν έστω κι ένα γραφείο. Ντροπή.Το να διεκδικούν να δουλέψουν είναι έντιμο. Το να διεκδικούν να ξαναπροσληφθούν για να κάθονται είναι πρόστυχο.Να πάνε σε νοσοκομεία σε σχολεία σε γηροκομεία που θα δουλεύουν πραγματικά.Να καταλάβει ο κόσμος ότι κάτι άλλαξε. Η πλειοψηφία των υπαλλήλων ψηφίζει ΣΥΡΙΖΑ οι οικογένειες με δύο υπαλλήλους ολοκληρωτικά.Για να ξαναγυρίσει η κατάσταση στο πριν 2009.Να παίρνουν τα χριστούγεννα 6000 Ευρώ και να κλαίνε στους άνεργους ότι δεν τους φτάνουν. Κάποιοι δε να προγραμματίζουν το επόμενο ταξίδι στο εξωτερικό αφού τα 6000 ευρώ ήταν περίπου 10000 Δολάρια! Τρέλα. Ε λοιπόν δεν έχουμε μέλλον.Ο Σαμαράς φαίνεται ότι γονατίζει μπροστά στους λαϊκιστές της αντιπολίτευσης και τους δικούς του.Γονατίζει μπροστά στο ΠΑΣΟΚ που έγινε θεματοφύλακας των προνομίων που κέρδισε. Ε αν δεν πει αι σιχτήρ εσείς και οι κομματο-ταϊζμένοι ψηφοφόροι σας και θα χάσει και θα ατιμαστεί ! Ο απλός κόσμος που τον ψήφισε περίμενε ότι θα προσέξει άλλους . Οι οργανωμένοι ψήφισαν όλοι Ντόρα! ¨Εχει πολύ λίγο καιρό να σκεφτεί και να αλλάξει πορεία!Ο ΓΑΠ προστατευόμενος κάποιων δίνει διαλέξεις ως να σωθούν.Αυτό φιλοδοξεί και ο Σαμαράς. Κανένας δεν το πιστεύει!!

  11. NESTORAS avatar
    NESTORAS 12/06/2014 13:28:18

    Eπειδή κυριαρχεί η αντίληψη περί "να μικρύνει" το δημόσιο απολύσεις κλπ. Αγαπητέ Αkenaton να συμφωνήσουμε σε αυτό ως ένα υποτίθεται μέτρο. Αλλά γιατί δε προτείνουμε καλύτερα οι μεταρρυθμίσεις να γίνουν πράξη. Γνωρίζεις προφανώς πόσο δραματικά μειώθηκαν οι Δημόσιες Επενδύσεις; Γνωρίζεις πόσο έχει μειωθεί η μισθοδοσία των δημοσίων υπαλλήλων; Αλήθεια πόσα χρόνια πλέον είναι κολλημένοι μισθολογικά και βαθμολογικά οι δημόσιοι υπάλληλοι; Προφανώς δεν θέλω να κάνω την αγιογραφία του Δημοσίου και όποιος το κάνει δεν μένει σε αυτήν την χώρα. Από την άλλη αλήθεια ποιος είναι (ήταν τουλάχιστον) ο αυτός ο πολλά υποσχόμενος ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα που κάνει επενδύσεις; Μήπως ο κρατικοδίαιτοι επιχειρηματίες καναλάρχες; Μήπως οι μικρομεσαίοι που έπαιρναν αφειδώς τα δάνεια και κλείνανε τα μαγαζιά σαν τα πουκάμισα; Μήπως οι αγροτοεπιχειρηματίες με τις φουσκωμένες κοιλιές από τις επιδοτήσεις και τις μπύρες; Οι εργολάβοι, που θησαύρισαν από ένα σάπιο σύστημα (και εδώ μπαίνει το Δημόσιο) που παρότι είχε τους κρατικούς μηχανισμούς όχι μόνο πλήρωνε αλλά και παραλάμβανε ανύπαρκτα έργα, έργα που κατέρρεαν, επειδή κάποιοι έπαιρναν τα δωράκια τους; Τέλος για τους περισσότερους από τους λεγόμενους ιδιώτες επειχειρηματίες, επαγγελματίες κλπ δεν γνωρίζω κανέναν ή τουλάχιστον κανέναν που να δήλωνε τα πραγματικά εισοδήματά του (ελεύθεροι επαγγελματίες με εισόδηματα μικρότερα από συνταξιούχο του ΙΚΑ...). Γιατί αν από την μία πλευρά έχει εμπεδωθεί η αντίληψη περί ενός άχρηστου δημοσίου (όχι εν πολλοίς) άδικα δεν ξέρω πως έχει εμπεδωθεί η πεποίθηση περί ενός πολλά υποσχόμενου ιδιωτικού τομέα.

  12. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 12/06/2014 13:35:33

    εύγε ακενατών, έτσι...

  13. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 12/06/2014 13:46:36

    Λέμε τα ίδια και τα ίδια και έχουμε καταντήσει κουραστικοί. Η πλειοψηφία δε θέλει ουσιαστικές αλλαγές. Τις αλλαγές θα τις φέρει η ίδια η πραγματικότητα.

    • Geros avatar
      Geros @ Γιάννης Φαίλτωρ 12/06/2014 14:34:29

      Το καλύτερο σχόλιο στο άρθρο.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Γιάννης Φαίλτωρ 12/06/2014 16:13:48

      η επανάληψη είναι η μήτηρ της μαθήσεως. δεν πειράζει, καλύτερα κουραστικοί παρά λειψοί.

    • blackunder avatar
      blackunder @ Γιάννης Φαίλτωρ 12/06/2014 16:59:37

      Nαι, αρκεί να ζούμε οι υπόλοιποι να το δούμε

  14. foros1 avatar
    foros1 12/06/2014 14:51:05

    ΑΚΕΝΑΤΟΝ, φαίνεται πως έχετε βαλθεί να διώξετε όλους τους ΔΥ και τις οικογένειές τους από την ΝΔ. τους στοχοποιείτε επίτηδες για ότι κακό συμβαίνει σ'αυτή τη χώρα, ενώ ξέρετε ότι δεν είναι έτσι. Συνεχίστε έτσι και σύντομα θα δείτε τα αποτελέσματα...

    • Geros avatar
      Geros @ foros1 12/06/2014 15:31:21

      Και ποιο θα είναι το αποτέλεσμα βρε κουμπάρε? Θα πάνε τα πελατάκια στον ΣΥΡΙΖΑ? E και? Εκεί στάζει η μύτη τους καιρό τώρα. Θα γίνει ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση? E και? Έτσι λειτουργεί η δημοκρατία , αν οι θέσεις σου δεν είναι δημοφιλείς πας στο σπίτι σου. Σαν πολύ δεν μας την κραδαίνετε σαν ρόπαλο την πιθανότητα να κυβερνήσετε , δεν νομίζεις? Τι άλλο να περιμένεις από μια ιδεολογία που μετέτρεψε κράτη σε υπαίθριες φυλακές ......

      • foros1 avatar
        foros1 @ Geros 12/06/2014 16:06:35

        "αν οι θέσεις σου δεν είναι δημοφιλείς", είναι επιλογή σου και φυσικά σεβαστό σε μία δημοκρατία. πρέπει όμως πάντα να είναι νόμιμες....

        • Geros avatar
          Geros @ foros1 12/06/2014 18:41:17

          Θέσεις παράνομες στην δημοκρατία δεν υπάρχουν κουμπάρε . Τα μπέρδεψες τα πράγματα με την Σοβιετία που ονειρεύεσαι .

  15. sender avatar
    sender 12/06/2014 14:54:00

    Δείγμα πολιτικού ήθους και χυδαίας έκφρασης παρουσίασε σήμερα στην Τσαπανίδου,η Βούλτεψη.Πως το είπε για τον κόσμο που φωνάζει;''πεινάμε..ψοφάμε''.!!!να αλλαχθεί πάραυτα.ΔΕΝ είναι αυτή η λα'ι'κή δεξιά.

  16. blue nile avatar
    blue nile 12/06/2014 15:08:33

    Tα έχω ξαναγράψει ... Σε ένα κράτος , μια μάκρο οικονομία δηλαδή δεν υπάρχει ανεξαρτησία εσόδων-εξόδων (όπως πχ σε μια επιχείρηση που είναι μίκρο) Τα έξοδα οι κρατικές δαπάνες δηλαδή την ίδια στιγμή είναι και τα έσοδα. Το έλλειμμα είναι μια ενδογενής μεταβλητή: έσοδα-έξοδα. Όταν σε μια μάκρο οικονομία κόβω τα έξοδα θα είχα πραγματικά αποτέλεσμα αν τα έσοδα έμεναν σταθερά. Όμως αυτό δεν γίνεται. Με το που περιορίζονται οι δημόσιες δαπάνες αναπόφευκτα μειώνονται και τα δημόσια έσοδα τα οποία προκύπτουν από την φορολόγηση και αντιπροσωπεύουν το 50% περίπου του ΑΕΠ. Στην περίπτωση μας οι απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων θα εξοικονομούσαν στο δημόσιο κάποια χρήματα, την ίδια όμως στιγμή θα περιόριζαν και τα έσοδα του λόγω πτώσης του ΑΕΠ που θα επέφερε η μείωση της ενεργής ζήτησης. Οπότε το αποτέλεσμα θα ήταν μια πολύ όμορφη τρύπα στο νερό. Η μόνη χώρα που κατάφερε πραγματικά να μειώσει τα κρατικά έξοδα απολύοντας δημοσίους υπαλλήλους (και έμειναν σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστα τα κρατικά έσοδα) ήταν ο Καναδάς πριν από είκοσι και κάτι χρόνια. Αυτό όμως που διαφοροποιεί καισαρικά την κατάσταση τότε με τώρα ήταν το ότι τότε τόσο ο Καναδάς όσο και η παγκόσμια οικονομία διογκωνόταν, είχαμε δηλαδή παντού ανάπτυξη. Λόγω ακριβώς αυτής της ανάπτυξης οπότε οι απολυμένοι του δημοσίου τομέα βρήκαν εύκολα δουλειά.` Μέσα σε μια τεράστια Κρίση το δημόσιο μπορεί να κάνει λίγα πράγματα για να μειώσει τα έξοδα του. Πρέπει να προφυλάξει όλες τις θέσεις εργασίας που προσφέρει και να συμπιέσει τους μεγάλους μισθούς προς τα κάτω. Σκεφτείτε το εξής. Υπάρχουν περίπου 100000 ΔΥ που αμοίβονται με πάνω από 3000 ευρώ το μήνα. Αν κόψουμε από 1000 ευρώ από αυτούς είναι σα να κάνουμε περίπου 50000 απολύσεις. Και η ενεργός ζήτηση θα πέσει μεν αλλά ελάχιστα δε. Ας ξεκινήσουμε από τα αυτονόητα ...

    • foros1 avatar
      foros1 @ blue nile 12/06/2014 15:46:08

      σωστά το θέτετε, όμως είναι δυνατόν ο "κορμός" του δημοσίου να δεχθεί να υποστεί τέτοιες θυσίες; αφήστε, καλύτερα να κοπούν 50.000 "κλαδάκια" του....

      • blue nile avatar
        blue nile @ foros1 12/06/2014 17:34:32

        Δυστυχώς από το 2010 και μετά οι καλοβολεμένοι του δημοσίου δεν πολυπειράχτηκαν. Φίλος δεκοτζής μου έλεγε ότι μέχρι και το 2012 έπαιρνε κάθε χρόνο περισσότερα χρήματα. Και μιλάμε για πεντοχίλιαρο μηνιαίως... Ας υπολογίσουμε και τους χρυσούς μισθούς σε οργανισμούς του δημοσίου που έμειναν ανέγγιχτοι. Ελεύθερος επαγγελματίας είμαι. Μακάρι να μπορούσε να λυθεί το πρόβλημα της χώρας με απολύσεις 100000 ΔΥ. Θα ήμουν ο πρώτος που θα τις επιδοκίμαζε. Το πρόβλημα όμως είναι πολύπλοκο και η αντιμετώπιση του απαιτεί στοχευμένους χειρισμούς.

    • gnik61 avatar
      gnik61 @ blue nile 12/06/2014 18:48:02

      Και όχι μόνο..Υπάρχουν σε οργανισμούς ακόμα υπάλληλοι των 4700 το μήνα (Ο.Λ.Π), και σε ΔΕΚΟ των 2200. Υπάρχουν σε τράπεζες (ΕΘΝΙΚΗ) εφάπαξ 220000, και τους μισθούς τους ίσα που τους ακούμπησαν. Και.. γιά να τους αναπληρώσουν τα χαμένα τους δίνουν κάτι ξεγυρισμένα μπόνους και έχουν βρει και πατέντες να τους πληρώνουν (σε προισταμένους τμημάτων τουλάχιστον) αποδείξεις που προσκομίζουν από καφετέριες, μπαρ, εστιατόρια κλπ. Από την άλλη έχουν κόψει από καθηγητές (επειδή είναι οι περισσότεροι) ίσα με 10000 το χρόνο, και έχουν και την απαίτηση ο νεοπροσλαμβανόμενος να πάει σε ένα βράχο στο Αιγαίο με 630 ευρώ. Γιά αυτές τις αδικίες θάλω να μου πει ο Α.Σ τι θα κάνει και να μην κατηγορούμε όσους πάνε στο Σύριζα και οπουδήποτε αλλού χωρίς να σκεφτόμαστε..

    • βαγγέλας avatar
      βαγγέλας @ blue nile 12/06/2014 18:55:57

      Τη μακροοικονομία δεν την έχετε, αφήστε τη ήσυχη. Αν ήταν έτσι, τεράστιες αυξήσεις μισθών και αθρόες προσλήψεις θα έφερναν άνθηση της οικονομίας. Αντί για αυτό έφεραν τη χρεοκοπία. Το να περιμένεις θετικό ισοζύγιο στα δημοσιονομικά αυξάνοντας το μισθολογικό κόστος (ή μη μειώνοντάς το αν είναι υψηλό) είναι σαν να επιδιώκεις το αεικίνητο στη Μηχανική.

    • George N avatar
      George N @ blue nile 12/06/2014 19:19:59

      Προφανώς η μείωση εξόδων θα γινόταν αντίστοιχη μείωση φόρων και επομένως σε ένα κλειστό σύστημα η ζήτηση θα παρέμενε ίδια. Φυσικά αυτό θα οδηγούσε σε άλλες δραστηριότητες που επίσης όμως θα έφερναν έσοδα. Απλά θα εξέλιπε το distortion που προκαλούν οι υπέρμετρες δημόσιες δαπάνες και -ελπίζει κανείς- θα υπήρχε πιο ορθολογική χρήση πόρων. Έχετε δίκιο αν η μείωση των δημοσίων εξόδων γίνεται με μείωση δανεισμού. Εκεί όντως έχουμε πτώση της συνολικής ζήτησης όπως είδαμε από το 2010 και μετά. Σημαντικό όμως είναι η φθίνουσα πορεία των δημόσιων εσόδων όταν υπάρχει υπέρμετρη φορολογία. Ακόμα πιο σημαντικό η μείωση της οικονομικής δραστηριότητας μια και δεν υπάρχει κίνητρο. Υπάρχει κι ο ηθικός κίνδυνος. Εφόσον το κράτος παίρνει την μερίδα του λέοντος του εισοδήματος που παράγεται, η ανταμοιβή κάποιου δεν εξαρτάται από τις προσπάθειες του αλλά από τις κρατικές του διασυνδέσεις. Φυσικά έτσι υφαρπάζει τον κόπο κάποιου άλλου, ο οποίος έχει κάθε κίνητρο να σταματήσει -και φυσικά το κάνει-για να αναζητήσει κρατική διασύνδεση. Έτσι φτάνουμε να έχουμε μια κοινωνία που δεν δίνει δυνατότητες σε πολλούς αλλά σε λίγους. Μια κοινωνία που η μηχανή της δουλεύει με όλο και λιγότερους κυλίνδρους μέχρι να σταματήσει-αν δεν βρει τον τρόπο να αλλάξει.

    • akenaton avatar
      akenaton @ blue nile 12/06/2014 23:52:20

      Εξακολουθείτε να κάνετε το ίδιο λάθος. Άλλη μια φορά δεν θα βαρεθώ να το επισημάνω: τα χρήματα που θα κατανάλωναν οι απολυμένοι του δημοσίου, είναι λεφτά που θα κόβονταν από τον ιδιωτικό τομέα. Καλύτερα αντί στην κατανάλωση να οδηγηθούν σε επενδύσεις (ακόμη και δημόσιες σε έσχατη ανάγκη!).

  17. ΕΝΑΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ avatar
    ΕΝΑΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ 12/06/2014 15:55:43

    Καλα τα λες, αλλα αυτα ομως γινονταν επι 30 ετη,τοτε δεν τα εβλεπες & συ & οι κυβερνωντες φωστηρες της ΝΔ που συναγωνιζονταν το ΠΑΣΟΚ για το ποιος θα διορισει περρισοτερους? Και καλα οι Δημοσιοι υπαλληλοι ειναι πολλοι οι βουλευτες δεν ειναι πολλοι? 44 υπουργοι ειναι λιγοι? 300 υπαλληλοι στη βουλη ειναι λιγοι? Τωρα τα βλεπεται ολοι, πριν τα κανατε γαργαρα ε? Το οτι ο παραγωγικος ιστος της χωρας , αγροτια - τουρισμος - ναυτιλια κλπ ποιος ευθυνεται αγαπητε ? μηπως ολοι αυτοι που τωρα θελουν να με σωσουν ? Αν ηταν καθαροι θα επρεπε να με προφυλαξουν απο το γκρεμο πριν & οχι τωρα που διελυσαν την χωρα . Να μιλατε την αληθεια & οχι να κάνετε πλυση εγκεφαλου στους κακομοιρους Ν.Δ.

  18. mage avatar
    mage 12/06/2014 16:29:54

    Οταν τα ελεγα αυτα πριν απο 2-3 χρονια ποιος ακουγε? Τωρα εχουν τελειωσει ολα.

  19. ΚωσταςΧ. avatar
    ΚωσταςΧ. 12/06/2014 16:46:25

    εγω το γραφω κι ας μην το δημοσιευσετε! ΠΙΣΩ και ΠΑΝΩ απο καθε κακο δημοσιο οργανισμο ΠΑΝΤΑ υπαρχει καποιος κακος ανικανος ανιδεος (συμπληρωστε οτι λειπει) υπουργος υφυπουργος γ.γραμματεας διοικητης (συμπληρωστε την πυραμιδα) !ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΩΣΟΥΝ! τους παχυλους μισθους προεδρων και διοικητων ποιος τους ενεκρινε? οταν ο γιακουματος ηταν στο ικα δεν γινοταν υπερσυνταγογραφιση? μαιμου αναπηροι και συνταξεις σε πεθαμενους δεν εδιναν? ΕΤΣΙ θα παμε στην αναπτυξη ! ΟΧΙ ΤΟ 2020 !!!ΟΥΤΕ ΤΟ 2220 αν υπαρχει ελληνικη οντοτητα !

  20. πολίτης avatar
    πολίτης 12/06/2014 18:19:17

    Η ευγενής τάξη των νοικοκυραίων να αναγνωρίσει τα του οίκου της πρώτα και μετά υιοθετεί το στυλάκι Μάρθα Βούρτση. Δεν κατάλαβα, κακοπερνούσατε εσείς τις προηγούμενες δεκαετίες; Και για ποιους φόρους μιλάτε που τάιζαν τους εγκληματίες του δημοσίου; Αυτούς που δεν πληρώνατε; Κλέβατε, κλέβετε και θα κλέβετε στο μέτρο που μπορεί ο καθένας σας την εφορία στον αιώνα τον άπαντα. Εξαιρώ τους ιδιωτικούς υπαλλήλους. Και αυτό δεν είναι αδυναμία των μηχανισμών, είναι πολιτική επιλογή. Γιατί εσείς φίλοι μου είστε οι άλλοι πελάτες και το δημόσιο "σεβόταν" το μότο σας "εγώ δε βάζω συνεταίρο μου το κράτος". Τώρα, αν μπήκαν οθωμανικά χαράτσια γιατί οι τόκοι είναι πολλοί και το μοντέλο προστατεύει μόνο τα συμφέροντα των πολυεθνικών και των πολύ πλουσίων, δε θέλετε να το καταλάβετε. Συμφωνώ για ένα διαφορετικό δημόσιο. Αυτό επιτυγχάνεται με τις απολύσεις; Και για τις ελεύθερες απολύσεις του ιδιωτικού τομέα τι λέτε; Μόνο εκτελέσεις δεν έχετε ακόμα προτείνει. Τι μίσος είναι αυτό; Εγώ ένα ξέρω..είμαι κρατικοδίαιτος δάσκαλος και μένω στο ενοίκιο. Οι νοικοκυραίοι γνωστοί μου είναι με σπίτια και περιουσίες. Πληρώστε κανένα φόρο λοιπόν πρώτα, για να δικαιούστε την κλάψα.

    • βαγγέλας avatar
      βαγγέλας @ πολίτης 12/06/2014 18:58:18

      Οι φόροι δεν πληρώνονται εθελοντικά, πληρώνονται όταν το Δημόσιο (εφορία, διοίκηση) κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

    • Xωρίς μάσκα avatar
      Xωρίς μάσκα @ πολίτης 12/06/2014 23:34:55

      Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζύ σου "Πολίτη".Αυτή η λύσσα για τα "πελατάκια" από κάποιους που γράφουν αυτά τα λυσσαλέα άρθρα για υπαλλήλους και συντα-ξιούχους δεν θα βγει σε καλό στην Ν.Δ. Έχουμε μείνει τρείς κι ο κούκος,αν διαβάσουν οι λίγοι αυτοί,αυτές τις γεμάτες χολή κουβέντες ..γράψτε τέλος!Η φοροδιαφυγή ζει και βασιλεύει.Παραδείγματα άφθονα.α}οι γιατροί αν είναι γνωστοί ή φίλοι ή ξέρουν πως τους έχεις ανάγκη, δεν κόβουν αποδείξεις.Οι άλλοι που δεν σε ξέρουν και καλά σου λένε τόσο με και τόσο άνευ αποδείξεως.Κι επειδή συνηθίζω να τους λέω με απόδειξη με ρωτούν "και τι θα την κάνεις, έτσι κι αλλοιώς σου είναι άχρηστη". Στις ταβέρνες παρόμοια ειρωνία.Όταν λοιπόν τους πεις πως την θες για να μην σου κόψουν κι άλλο την ολίγη εναπομείνασα σύνταξη,έχουν το θράσος,να σου λένε πως αυτοί σου πληρώνουν την σύνταξη...πως άραγε ..με τους φόρους που δεν πληρώνουν;Δεν καταλαβαίνω την τρέλλα μερικών-μερικών.Δεν ξέρω ποιός είναι ο akenaton που υπογράφει το άρθρο αυτό του μίσους και της ανθρωποφαγίας,αλλά σαν κι αυτόν έχω γνωρίσει πολλούς και πράγματι, έχουν την ίδια νοοτροπία.Οι κακοί οι άλλοι που πρέπει να αφανιστούν , οι καλοί εμείς που είμαστε οι μόνοι που πρέπει να επιβιώσουμε!Και φοροδιαφεύγουν με το σλόγκαν"εγώ δεν βάζω συνεταίρο μου το κράτος".Ας τους εξαφανίσουν όλους να δούμε στο τέλος που θα βρούν δούλους "υπαλλήλους "να τους υπηρετούν.Εκτός κι αν έχουν κατά νουν να φέρουν μαύρους από την μαστιζόμενη από την πείνα Αφρική.

      • akenaton avatar
        akenaton @ Xωρίς μάσκα 13/06/2014 00:23:46

        Προς το παρόν εξαφανιζεται τάχιστα ο ιδιωτικός τομέας και οι επιχειρηματίες. Αυτοί δηλαδή από τους οποίους μπορεί η χώρα να περιμένει ανάπτυξη. Οι ιδεοληψίες της ελληνικής κοινωνίας (και δικές σας δυστυχώς) θα οδηγήσουν την χώρα (και εσάς δυστυχώς) στην καταστροφή.

        • Marcelos avatar
          Marcelos @ akenaton 13/06/2014 01:01:44

          Ακενατον, έχετε δίκιο! Μόνο ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να παράγει, να εξάγει, να προσλάβει ανέργους, να πληρώνει εφορία, να πληρώνει στα ασφαλιστικά ταμεία! Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι απλώς "διεκπαιρεωτικό προσωπικό"! Με 10.000.000 πληθυσμό χρειαζόμαστε το ανώτερο 350.000 δημοσίους υπαλλήλους ανεξαρτήτου οικονομικής κατάστασης της χώρας! Δηλαδή και πλούσια χώρα να ήμασταν όπως π.χ. η Ελβετία ή το Λίχτενσταϊν, πάλι 350.000 θα χρειαζόμασταν το ανώτερο! Παιδεία, Υγεία, Σώματα Ασφαλείας, Οικονομικές υπηρεσίες (εφορία, ΣΔΟΕ κτλ.). Τίποτε παραπέρα κρατικό! Όλες οι ΔΕΚΟ ιδιωτικές με μικρό ποσοστό του κράτους όλπως σε όλες τις πολιτισμένες κι ευημερούσες χώρες! Το ανώτερο 350.000 καταρτισμένοι υπάλληλοι και με τον ανάλογο καταμερισμό εργασίας, το Δημόσιο θα δουλεύει σαν Rolex! Το party στο Δημόσιο πρέπει να τελειώσει με τον Σαμαρά μια για πάντα! Δεν μπορεί π.χ. το ΕΜΠ να πληρώνει 450 άτομα για γραμματειακή υποστήριξη, τη στιγμή που η Γραμματεία μόλις και μετά βίας χωράει 40 άτομα μέσα....

          • foros1 avatar
            foros1 @ Marcelos 13/06/2014 19:24:47

            αλήθεια, όλοι εσείς που έχετε κάνει σημαία σας τις απολύσεις στο δημόσιο, πού ήσασταν προεκλογικά, όταν οι της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ διερύγνυαν τα ιμάτιά τους ότι δεν θα απολυθεί κανείς μη επίορκος στο δημόσιο; είναι άδικο αν μιλάμε για πολιτική εξαπάτηση;

        • Xωρίς μάσκα avatar
          Xωρίς μάσκα @ akenaton 13/06/2014 01:09:28

          Ειδικά γι αυτούς τους επιχειρηματίες,που έχουν φτιάξει έως και τα δισέγγονα τους,ζούν και βασιλεύουν εκεί στα βόρεια προάστια ,ας με συγχωρέσεις Akenaton,δεν μούχουν περισσέψει άλλα δάκρυα.Έχω κλάψει μόνο για το δικό μου χάλι,την ζωή μου που πήγε στράφι,τις σπουδές μου ,που με κόπο μου προσέφεραν οι γονείς μου,ταπεινοί κι αυτοί στην καταγωγή,τα 36 χρόνια δουλειάς σε ΔΕΚΟ,τους ιδίων σπουδών με μένα, άνεργους μηχανικούς γιούς μου{από Ελληνικά Πολυτεχνεία άπαντες}και για τόσα άλλα που βλέπω γύρω μου,όπως ανθρώπους που μέχρι χθές είχαν μια αξιοπρέπεια ,διόλου κλέφτες και φοροφυγάδες,να λιμοκτονούν,να ψηφίζουν Χ.Α. και για τόσα άλλα που πράγματι δεν μου μένουν περίσσευμα να κλάψω για κάποιους που ζούσαν τόσα χρόνια πλουσιοπάροχα εις υγείαν των κορόϊδων και τώρα απλά ελαφρώς περιόρισαν τα περίσσια.Και δεν πρόκειται περί ιδεοληψιών παρά περί βεβαιότητος ότι σε κάποιους δεν τους έφταναν τα πολλά παρά ήθελαν τα πάντα.Δεν τους άρεσε που κάποιοι{όχι από την δικιά τους φάρα}σήκωσαν κι αυτοί το κεφάλι τους και ζούσαν λίγο καλύτερα και έπρεπε να τους δώσουν μιά να ξαναπάνε στον πάτο.Όσο για το κλάψιμο σας για τους μικρομεσαίους κ.λ.π ποιός τους εξολόθρευσε;Εγώ κι οι όμοιοι μου που τους στηρίζαμε ή μήπως οι μεγαλοκαρχαρίες "επιχειρηματίες"για να μεγαλώσουν το κομμάτι της δικιάς τους πίττας;Ας είναι όμως ας φτιάξουν την φορολογία,να μην φεύγουν οι "επιχειρηματίες " τις επιχειρήσεις τους όξω από τα σύνορα της χώρας μας,να μηνλένε πως με τέτοια ψηλή φορολογία δεν τους συμφέρει να βάζουν συνέταιρο το κράτος,να φορολογήσουν τις εξωχώριες ,αλήθεια πούντες αυτές,να περιορίσουν τους μισθούς των βουλευτάδων,προέδρων,συμβούλων,και τόσων άλλων παρατρεχάμενων,γιατί από τα συνήθη υποζύγια {μισθωτούς και συνταξιούχους} πάπαλλα.Ουκ αν λάβεις παρά του μή έχοντος.Ξεζούμα-ξεζούμα δεν έμεινε τίποτε άλλο.Μόνο κόκκαλα κι αυτά δύσκολο να τα σπάσετε.

          • Marcelos avatar
            Marcelos @ Xωρίς μάσκα 13/06/2014 01:58:45

            Επιχειρηματίας δεν είναι μόνο ο κρατικοδίαιτος "νταβατζής". Άλλο τώρα αν έτσι έχουν μάθει να το ερμηνεύουν στην Ελλάδα. Επιχειρηματίας είναι οποιοσδήποτε έχει δική του δουλειά (δηλ. δεν είναι σε υπαλληλικό καθεστώς) και δεν ζει εις βάρος του κράτους και συνεπώς των συμπολιτών του... Και οι έμποροι και οι μαγαζάτορες και οι αυτοαπασχολούμενοι, επιχειρηματίες είναι και αυτοί κατά έναν τρόπο. Αυτούς τους ΙΣΟΠΕΔΩΣΕ το κράτος, κατά κύριον λόγο για να μην απολυθεί κανείς δημόσιος υπάλληλος!

          • Xωρίς μάσκα avatar
            Xωρίς μάσκα @ Marcelos 13/06/2014 08:15:14

            Αυτούς ισοπέδωσε το κράτος{τους μικρομεσαίους} όχι για να μην απολύσει υπαλλήλους,αλλά για να μην βάλει χέρι στους άλλους που λέτε τους μεγαλοκαρχαρίες, τους κρατικοδίαιτους νταβατζήδες.Εμένα η σύνταξη μου από το 2010 έως σήμερα έχει μειωθεί κατά 75%.Πόσοι έχουν υποστεί από τους "μεγάλους" τέτοια φθορά; Άνθρωποι σαν και μένα ,που δεν έχουν πιά την ευχέρεια να ψωνίσουν κάτι που να ξεφεύγει του βαλαντίου τους,να πάνε διακοπές , να πάνε σε ταβερνούλες ,γίνανε το μέσον να κτυπηθεί ο μικρομεσαίος που περίμενε από μας. Οι μικρομεσαίοι έπρεπε νάναι ένα με τους συνταξιούχους και τους υπαλλήλους.

  21. MCA avatar
    MCA 12/06/2014 21:13:41

    Δεν αρκεί το σωστό φάρμακο σε μια θεραπεία. Αν μάλιστα δοθεί σε υπερβολική δόση μπορεί να αποδειχθεί μοιραία....

  22. pan_nikoloau@otenet.gr avatar
    pan_nikoloau@otenet.gr 12/06/2014 22:52:43

    κ.Akenaton, μας δώσατε μερικά στοιχεία τα οποία τα διαβάζω εδώ και χρόνια από τα λεγόμενα τα ορφανά του Μάνου και του Τζήμερου. Το δημοσιονομικό πρόβλημα στην Ελλάδα, ήταν είναι και παραμένει στο τομέα των ΕΣΟΔΩΝ. Οι κυβερνητικές δαπάνες είναι συγκρίσιμες με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά τα έσοδα βρίσκονται σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο λόγω της φοροδιαφυγής. Υπό αυτήν την έννοια, η φοροδιαφυγή αποτελεί την κύρια αιτία του δημοσιονομικού ελλείμματος στην Ελλάδα. Εξαιτίας της φοροδιαφυγής, η κυβέρνηση αδυνατεί να παρέχει κρατικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, το φορολογικό σύστημα χαρακτηρίζεται από ανισότητες ενώ ωφελούνται δραστηριότητες χαμηλής ανάπτυξης. Η φοροδιαφυγή είναι σύνηθες φαινόμενο στην Ελλάδα όχι διότι υπάρχει στα γονίδια των Ελλήνων αλλά επειδή δεν έχουν θεσμοθετηθεί αρκετά κίνητρα για την αποτροπή της. Το ότι η παραοικονομία είναι στο 27% του ΑΕΠ, δείχνει και το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ του Ελληνικού κράτους. Το κύριο πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι ότι το ο δημόσιος τομέας είναι πολύ μεγάλος αλλά ότι τα χρήματα δεν δαπανώνται αποτελεσματικά. Η ποιότητα, δηλαδή, των δημοσίων υπηρεσιών μπορεί να βελτιωθεί και παράλληλα να εξοικονομηθούν χρήματα. Αυτά τα χρήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την χρηματοδότηση άλλων δημοσίων υπηρεσιών, των οποίων η χρηματοδότηση είναι ελλιπής αλλά είναι σημαντικοί για την ανταγωνιστικότητα, όπως π.χ. επενδύσεις σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό. Πρέπει να υπάρχουν δείκτες μέτρησης της παραγωγικότητας στον δημόσιο τομέα, όπως συμβαίνει σε κάθε ιδιωτική εταιρεία ενώ οι δημόσιες υπηρεσίες πρέπει να αξιολογούνται με βάση τον τρόπο με τον οποίο επιτυγχάνουν συγκεκριμένους στόχους παραγωγικότητας. Τέλος μιας και αναφερθήκατε σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, σας υπενθυμίζω ότι όλη σχεδόν την προηγούμενη 15ετία, αυτές οι κοινωνικές ομάδες ήταν κατά το 85% ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΣ, ενώ συνέβαλλαν μόλις στο 30% των εσόδων του φόρου εισοδήματος.

    • Geros avatar
      Geros @ pan_nikoloau@otenet.gr 13/06/2014 10:19:27

      Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω ότι η Ελλάδα έχει πρόβλημα εσόδων. Πολλές στατιστικές κυκλοφορούν για το θέμα αλλα είναι εσκεμμένα παρουσιασμένες μισές αλήθειες. Τι μας νοιάζει ποσο φόρο εισοδήματος έχει το ένα ή το άλλο κράτος? Ένα κράτος αποφάσισε να τα παίρνει από τους πολίτες του με τον ένα τρόπο και άλλο κράτος με τον άλλον τρόπο. Το μονο στατιστικό που λέει όλη την αλήθεια είναι η παρουσίαση ΟΛΩΝ των εσόδων του κράτους , από ΟΛΕΣ τις πηγες , ως λόγος του Α.Ε.Π. Και εδώ φυσικά η Ελλάδα ήταν δύσκολα μετρήσιμη μιας και δεν ξέρει το κράτος το σύνολο των εισφορών , χαρτοσήμων , παραβόλων , ειδικών τελών, φόρων προς τρίτους που εισπράττει. Το Ελληνικό κράτος τα παίρνει από παντού! Σχεδόν σε κάθε προϊόν υπήρχε ένα κομμάτι τις τιμής που πήγαινε κάπου που ούτε μπορείτε να φανταστείτε , και το Ελληνικό κράτος σφυρίζει αδιάφορα , δεν είναι φορολογία λέει! Όμως ότι φεύγει αναγκαστικά από την τσέπη μου για να πάει στην τσέπη κάποιου που αποφάσισε το κράτος ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΟΣ. Έτσι ενώ το επίσημο στατιστικό έλεγε ότι είχαμε 38% έσοδα ως λόγο του A.E.Π. (με Ευρωπαϊκό όρο στα 42% αν δεν κάνω λάθος , δηλαδή και έτσι να το δεις το νούμερο δεν ήταν τραγικά μικρό), υπήρχαν πολλοί αστερίσκοι στο στατιστικό αυτό. Εκτιμάται ότι αν μπορούσαμε να βάλουμε μέσα στο νούμερο αυτό όλα αυτά που το κράτος ή δεν ξέρει ότι εισπράτει ή απλά μεσολαβεί για να πάνε στην τάδε ή στην δείνα κοινωνική ομάδα χωρίς να περνάνε από το ταμείο του , το νούμερο αυτό ξεπερνά τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αυτά όμως όλα είναι προ κρίσης , τώρα πια από ότι ξέρω έχουμε φτάσει τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο ακόμα και με την επίσημη μέτρηση! Οπότε αυτά που λέτε για υστέρηση εσόδων σε σχέση με την Ευρώπη είναι αμφισβητήσιμα όσο αφορά το παρελθόν και απλά ψευδή όσο αφορά το τώρα. Η ένδειξη για το ότι τα συνολικά έσοδα του κράτους είναι πολύ ψήλά σε σχέση με το A.E.Π. είναι η ακρίβεια. Η φορολογία πάει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στις τιμές. Η Ελλάδα είναι μια χώρα ακριβότερη από όσο θα δικαιολογούσε η επίσημη φορολογία. Δεν φταίνε οι κερδοσκόποι (υπάρχουν πουθενά χασοσκόποι? Όπως είχε πει κάποιος ....) αλλα μια τεράστια ανεπίσημη φορολογία που το Ελληνικό κράτος έχει εξαντλήσει κάθε φαντασία για να την ονοματίσει κάπως και να την κρύψει κάπου. Γενικά αγαπητέ η όποια φράση του στιλ "φταίνε τα έσοδα" ή "φταίνε τα έξοδα" είναι υπεραπλούστευση που μόνο κακό κάνει. Το πρόβλημα της Ελλάδος είναι πολύπλοκο και πολυπαραγοντικό , δεν φταίνε οι κλεφτες φοροφυγάδες του ιδιωτικού (Σάμπως οι δημόσιοι όπου είχαν έσοδο πέραν του μισθού δεν το έκρυβαν?) , ούτε τα παράσιτα του δημοσιου (Όπου μπορούσαν αυτοί του ιδιωτικού δεν παρασιτούσαν?). Φταίμε όλοι εμείς για την αυτιστική κοινωνία που δημιουργήσαμε , και αν δεν μπούμε μέσα στο πρόβλημα να ξετυλίξουμε το κουβάρι του αυτισμού μας δεν υπάρχει σωτηρια. Φυσικά καταλαβαίνω ότι είναι ευκολότερο να πιστέψετε ότι φταίνε εκατό οικογένειες που μας κλέβανε , ή εκατό μεγαλέμποροι που θα τους πλακώσει ο Γιακουμάτος (ή ο Λαφαζάνης αύριο) στα χαστούκια και θα πέσουν οι τιμές , από το να δεχτείτε την πολυπλοκότητα του θέματος που βάζει και όλους εμάς στο κάδρο του φταίχτη. Αυτή είναι μια απόφαση που προσωπικά παίρνει ο καθένας μας και συνολικά πληρώνουμε όλοι μας ....

      • pan_nikoloau@otenet.gr avatar
        pan_nikoloau@otenet.gr @ Geros 13/06/2014 17:32:21

        Υπάρχει και από αυτό και αφορά τον ΟΟΣΑ του 2010. Έχουμε 30,9% σε ότι αφορά του φόρους κατανάλωσης, (18οι στους 25) , 22,2% σε ότι αφορά τους φόρους εισοδήματος (24οι στους 25) και 39% σε ότι αφορά τις υπηρεσίας(1οι στους 25). Δηλαδή πόσο πιο ξεκάθαρο από αυτό;

  23. sender avatar
    sender 13/06/2014 02:02:55

    Δεν μπορώ να κατανοήσω τον ''εμφύλιο''των μικρομεσαίων.Το θέμα είναι τόσο απλό αλλά και δυσεπίλυτο.Δεν υπάρχουν κακοί εργαζόμενοι,υπάρχουν κακοί και διεφθαρμένοι πολίτες και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα και παράλληλα,αν και μειοψηφία,έντιμοι,συνειδητοποιημένοι πολίτες που κρατούν με τεράστιο κόστος όρθια αυτή τη χώρα.Να δεχθούν λοιπόν οι του δημοσίου τομέα,ότι σε μεγάλο βαθμό διορίσθηκαν και επιβραβεύθηκαν και επιστρατεύθηκαν από κομματικά γραφεία[δεν ξεχνώ,επί πασόκ,μεγαλοκυρά σήμερα πολιτικός είχε τα ονόματα των πελατών της σε κωδικούς,τέτοια οργάνωση μιλάμε].Από την άλλη διαπλεκόμενοι μικροί και μεγάλοι του ιδιωτικού τομέα δεν αποδίδουν τα οφειλόμενα στο κράτος και προωθούνται με αθέμιτα μέσα ανταγωνισμού.Συνολικά λοιπόν πάσχει η κοινωνία,αλλά μια προκλητική εύνοια προς το δημόσιο από τους πολιτικούς την βλέπουμε.Αυτό το ισχυρό δημόσιο που ελέγχει στρεβλά τον ιδιωτικό τομέα.Μην ξεχνάμε ότι και οι ίδιοι οι πολιτικοί προνομιούχοι υπάλληλοι του δημοσίου είναι.

  24. blue nile avatar
    blue nile 13/06/2014 03:07:47

    Δε μίλησε κανείς για αυξήσεις. Όμως το βασικότερο για μια μάκρο οικονομία σε περιόδους Κρίσης όπως η σημερινή, είναι η διαφύλαξη της ενεργούς ζήτησης. Γι'αυτό και το δημόσιο οφείλει να προστατεύει τις θέσεις εργασίας που προσφέρει και αν είναι δυνατόν, να δαπανά για δημόσιες επενδύσεις Την χρεοκοπία δεν την έφεραν οι μισθοί υψηλοί ή μη. Την έφερε η τεράστια απαλλοτρίωση του δημόσιου χρήματος και η Κρίση του 2008. Με τους λεγόμενους δημοσιονομικούς συντελεστές καταλαβαίνει κανείς ότι πολλά από αυτά που έδωσε το κράτος για μισθούς ξαναγύρισαν στο κράτος υπό τη μορφή φόρων. Όσα φαγώθηκαν όμως μετανάστευσαν για ξένες τράπεζες και εξωτικούς προορισμούς. Και βέβαια δεν μπορεί κανείς να πετύχει θετικό ισοζύγιο, σε περιπτώσεις όπως της δικής μας ελληνικής, με συμπίεση του μισθολογικού κόστους από πάνω προς τα κάτω. Όμως μπορεί να νοικοκυρέψει τα έξοδα χωρίς να επηρεαστούν τα έσοδα. Και να έχει ένα καλό και σχετικά αναίμακτο αποτέλεσμα για την κοινωνική οικονομία. Εκτός αν προτιμάτε το πογκρόμ των τεσσάρων τελευταίων χρόνων ή έχετε να προτείνετε κάτι καλύτερο. Παρεπιπτόντως , ας αναφέρει όποιος θέλει, πότε σε περίοδο Κρίσης η μείωση των κρατικών δαπανών καλυτέρευσε την κατάσταση; Προσέξτε, επαναλαμβάνω για περίοδο Κρίσης με κάπα κεφαλαίο, δηλαδή τα διαστήματα από το 1929-1940 και από το 2008 μέχρι σήμερα. Ένα παράδειγμα που μου έρχεται πρόχειρα στο μυαλό είναι αυτό του ίσως χειρότερου πρόεδρου στην ιστορία των ΗΠΑ, του Χέρμπερτ Χούβερ που με τις περιοριστικές πολιτικές μείωσης δημοσίων δαπανών που εφάρμοσε μέσα στην Κρίση, λίγο έλειψε να διαλύσει τη χώρα του...

  25. Βασιλική Κ. Σ. avatar
    Βασιλική Κ. Σ. 13/06/2014 09:50:09

    ευτυχώς υπάρχουν και οι αναλαμπές να αναθαρρούμε... Εύγε στην Ελληνική Προεδρία για τα ΓΤΤ!

  26. ΚωσταςΧ avatar
    ΚωσταςΧ 13/06/2014 17:02:19

    Καθε λιγο η "ειδηση" Συνεληφθη οφειλετης για χρεη προς το δημοσιο! Υψους εκατονταδων χιλιαδων ευρω!! Μην νομιζετε οτι προκειται για Δημ.υπαλληλους η ιδιωτικους!!! ΟΧΙ ! απ' τους αλλους ειναι! αυτους ντε του ΟΑΕΕ! αυτους που εχουν και κρυβουν! αυτους που πληρωνουν? φορους ,αλλα εχουν παιδια στα κολλεγια,πανε στο εξωτερικο για διακοπες και γενικα περνανε δυσκολα! Υ.Γ το παραπανω ειναι εξαιρετικα αφιερωμενο στους λατρεις του ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ που θα φερει την αναπτυξη ΔΩΡΕΑΝ!!!!!!!!!

  27. ΓΙΑΝΝΗΣ Α avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ Α 13/06/2014 20:09:55

    Η λύση τελικά είναι απλή. Αν απολυθούν σχεδόν όλοι οι Δ.Υ. και γίνουν ΤΑ ΠΑΝΤΑ ιδιωτικά, η Ελλάδα θα γίνει το μοναδικό κράτος στον κόσμο που δεν θα κινδυνέψη πλέον ποτέ να χρεωκοπήσει αφου δεν θα μπορεί να κάνει στάση πληρωμών και συντάξεων. Επίσης δεν θα υπάρχει φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή αφού όλα οι πολίτες θα τα πληρώνουν κατ΄ευθείαν απο την τσέπη τους. Ακόμα και η αστυνομία θα είναι ιδιωτική-σεκιούριτυ... Ετσι θα διαγράψει μονομερώς όλο το χρέος της και θα σκίσει μνημόνια και τρόικες.

  28. Κώστας Σταματάκης avatar
    Κώστας Σταματάκης 14/06/2014 08:31:52

    Ένας νέος άνθρωπος, ένας λαμπρός επιστήμονας, εκλέχθηκε πρύτανης στο ΑΠΘ, ο Περικλής ο Μήτκας. Ο Περικλής είναι καθηγητής στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ. Έχει διακριθεί σε δεκάδες ερευνητικά προγράμματα αλλά και στη προσπάθεια του να αναδείξει τις καινοτόμες ικανότητες των φοιτητών του. Ο Περικλής είναι γνώριμος στο antinews, παλαιότερα για τα σχόλια του, αλλά και για τα καινοτόμα ερευνητικά του προγράμματα στη ρομποτική. Είναι ένας νέος άνθρωπος που διακρίνεται για την αφοσίωση του στην έρευνα και την σκληρή δουλειά. Τέτοιους νέους ανθρώπους χρειάζεται η χώρα για να αναγεννηθεί. Του ευχόμεθα καλή δύναμη στο έργο του και είμαστε σίγουροι ότι στη διάρκεια της δικής του θητείας το ΑΠΘ θα απογειωθεί και θα γίνει υπόδειγμα κρατικού Πανεπιστημίου.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.