13/01/2009 14:21
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Εκτεθειμένη η κυβέρνηση για τον Αστακό.

Απλά και καθαρά: Η ανακοίνωση του αμερικανικού πενταγώνου ότι «ακυρώνει» και «αναβάλει» τη μεταφορά πολεμοφοδίων στο Ισραήλ μέσω του λιμανιού του Αστακού εκθέτει την κυβέρνηση και το υπουργείο Εξωτερικών που έσπευσε να διαψεύσει «τα σχετικά δημοσιεύματα». Δυστυχώς για τον εκπρόσωπο του ΥΠΕΞ κ. Κουμουτσάκο, αλλά κι εκείνους που υπαγόρευσαν την διάψευση, τα σχετικά δημοσιεύματα επιβεβαιώνονται και μεταξύ άλλων και τον δικό μας:

Οι ΗΠΑ μεταφέρουν όπλα στο Ισραήλ μέσω Ελλάδας

Ερώτημα δικό μας: Αληθεύουν οι πληροφορίες ότι με το λιμάνι του Αστακού και την συγκεκριμένη μεταφορά συνδέονται συγκεκριμένα ελληνικά εφοπλιστικά  συμφέροντα και ποια; 

Όπως δήλωσε εκπρόσωπος του αμερικανικού Πενταγώνου η μεταφορά από τον Αστακό ματαιώνεται και η επιχείρηση θα καθυστερήσει «λόγω της κατάστασης στην Γάζα». Η EUCOM (US European Command) ψάχνει τώρα να βρει εναλλακτικές διαδρομές.
 

Στη φωτογραφία, Guided Bomb Unit-39 (GBU-39), σαν αυτές που θα μεταφερθούν στο Ισραήλ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. anonymous avatar
    anonymous 13/01/2009 14:28:22

    Aν καταλαβαίνω σωστά,εκτίθεται, ΟΧΙ ΟΛΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΥΠΕΞ!

  2. anonymous avatar
    anonymous 13/01/2009 14:29:57

    "Ερώτημα δικό μας: Αληθεύουν οι πληροφορίες ότι με το λιμάνι του Αστακού και την συγκεκριμένη μεταφορά συνδέονται συγκεκριμένα ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα και ποια;"


    Μήπως θα ήταν χρήσιμη, η δημοσιοποίηση των ονομάτων τους;

  3. μασωνία=σιωνισμός avatar
    μασωνία=σιωνισμός 13/01/2009 14:38:52

    @2

    όχι μονο χρήσιμη, αλλα αναγκαία. Και κάτι ακόμα. Ακόμη και ο Βούδας να πει οτι ακυρώθηκε η μεταφορά, πώς θα το ξέρουμε οτι πράγματι έγινε έτσι;΄Είναι προσβάσιμο το λιμάνι; Υπάρχουν κάμερες για να δει κανείς τις φορτοεκφορτώσεις; Και πού είναι αποθηκευμένα τα όπλα; ή απο πού έρχονται;

    Τα λεφτά του ισραηλινού λόμπι έχουν κατακλύσει τα ΜΜΕ και τα πολιτικά τζάκια. Το ξέρει κανείς;

  4. anonymous avatar
    anonymous 13/01/2009 14:43:27

    @3

    και πως ξέρεις, ότι ΑΥΤΟ ήταν το λιμάνι;

  5. Jimmy l avatar
    Jimmy l 13/01/2009 14:51:28

    Περιμενε κανεις διαφορετικη σταση απο την υπουργο εξωτερικων?Εαν εχει αυτη την θεση το οφειλει στην στηριξη που εχει απο τους αμερικανους.Θα μπορουσε να πει οχι??Αυτη η κυβερνηση κυβερνα με το ψεμα και την επικοινωνια.Αλλα εως ποτε???Λιγα τα ψωμια τους!!!!!

  6. anonymous avatar
    anonymous 13/01/2009 15:02:16

    @5
    ....μόνο απο τους αμερικάνους;

  7. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 13/01/2009 15:26:51

    @4
    Αυτό το Λιμάνι είναι το μοναδικό Free Zone !!!

    Αμαρτωλή ιστορία η αδειοδότησή του-ειδικό καθεστώς- και η διαχείρισή του.

    ΠΠ

  8. Anonymous 2 avatar
    Anonymous 2 13/01/2009 15:39:35

    Συμβάλλει άραγε στην κατανόηση μια πληροφορία από 10/6/08;
    -----------------------
    Kάθε λιμάνι και... Πλατυγιάλι
    Την «προνομιακή» σύμβαση με ΟΛΠ και το «ξεθάψιμο» της Ιονίας Οδού, κάποιοι τα συνδέουν με την εμπλοκή τού αδελφού του κ. Γ. Αλογοσκούφη.
    Τι ακριβώς είναι ο Αστακός, πώς και γιατί άρχισε να απασχολεί εφοπλιστές και δημοσιογράφους και με τι είδους δραστηριότητες ασχολείται η Mediterranean Shipping Company (MSC), στην οποία ο κ. Χρήστος, αδελφός του κ. Γιώργου Αλογοσκούφη, παραμένει εμπορικός διευθυντής; Τι συνέβη με τη δεκαετή σύμβαση με τον ΟΛΠ, για την οποία εγκαλείται η εταιρία και πώς, έτσι ξαφνικά, «ξεθάφτηκε» η ιδέα της κατασκευής ενός τόσου σημαντικού έργου, της Ιονίας Οδού;
    Ο Αστακός, το μέχρι χθες ασήμαντο και άγνωστο στους πολλούς Έλληνες λιμάνι της Αιτωλοακαρνανίας, στο Πλατυγυάλι, ξαφνικά, απέκτησε αίγλη και αξία. Ο λόγος; Η συνεχιζόμενη επίσχεση εργασίας των λιμενεργατών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και το κλείσιμο των δύο λιμανιών, οδήγησε στην ανάδειξή του ως σημαντικού εναλλακτικού μέσου για τους Έλληνες και ξένους πλοιοκτήτες και στην έλξη των επιχειρηματικών και δημοσιογραφικών βλεμμάτων.
    Σύμφωνα με τη νέα κατάσταση και την ανάδειξη του ρόλου του λιμανιού στο Πλατυγυάλι, ήταν φυσικό να αναζητηθούν οι εταιρείες που το ελέγχουν και το εκμεταλλεύονται και πρώτα απ' όλα η Mediterranean Shipping Company (MSC), στην οποία κατέχει τη θέση του εμπορικού της διευθυντή, ο Χρήστος Αλογοσκούφης, αδελφός του υπουργού Οικονομίας.
    Το χρονικό
    Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Όλα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2007, όταν έχασε, ξαφνικά, τη μάχη με τη ζωή, σε ηλικία μόλις 58 ετών, ο Δημήτρης Θεοδωρίκας, ο αντιπρόσωπος στην Ελλάδα της MSC, μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, ιταλοελβετικών συμφερόντων. Τότε ήταν που ανέλαβε διευθυντικό ρόλο στην εταιρεία ο Χρήστος Αλογοσκούφης, ο οποίος δεν ήταν άσχετος με τα ναυτιλιακά. Κάθε άλλο, μάλιστα, αφού επί χρόνια διηύθυνε τη ναυτιλιακή εταιρεία Vista. Πριν αναλάβει, πάντως, υψηλό πόστο στην MSC είχε ασχοληθεί και με τα κτηματομεσιτικά.
    Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιλογή του Χρήστου Αλογοσκούφη έγινε από τον ίδιο τον κ. Θεοδωρίκα, λίγες εβδομάδες πριν πεθάνει, καθώς ο αδελφός του υπουργού Οικονομίας θεωρείται από τους πλέον ικανούς στην Ακτή Μιαούλη για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
    Βέβαια, το γεγονός πως ο κ. Χρήστος Αλογοσκούφης είναι αδελφός του υπουργού Οικονομίας κ. Γιώργου Αλογοσκούφη δεν προδικάζει μεροληψία, στρέφει όμως τα φώτα της δημοσιότητας στις δραστηριότητες της εταιρίας...
    Πριν φτάσουμε στη σημερινή μορφή συνεργασίας της MSC με τον Αστακό, να αναφέρουμε πως η εταιρία υπέγραψε σύμβαση με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (OΛΠ) για δέκα χρόνια, που προκάλεσε την μήνιν των δύο ανταγωνιστριών της ναυτιλιακών εταιρειών, εκείνες του Μιχάλη Σαρλή και του Δημοσθένη Γιαννόπουλου. Οι τελευταίοι προσέφυγαν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού κατά του (OΛΠ) για προνομιακή σύμβαση, με μειωμένο τιμολόγιο και άμεση προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση των πλοίων της που προσέγγιζαν το λιμάνι του Πειραιά.
    Απορίες, πάντως, προκαλεί η καθυστέρηση έκδοσης απόφασης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού όταν, μάλιστα, η σχετική εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης έχει γίνει από τον Αύγουστο του 2006. Από την Επιτροπή μάς ενημέρωσαν πως ολοκληρώθηκε η ακροαματική διαδικασία και η υπόθεση βρίσκεται τώρα στο στάδιο της διάσκεψης.
    Υπενθυμίζουμε ότι η Γενική Διεύθυνση είχε προτείνει, μεταξύ άλλων, στην Επιτροπή: «Να διατάξει την τροποποίηση των όρων της επίμαχης σύμβασης, προκειμένου η όποια πολιτική προνομιακών παροχών στην παραβολή κι εξυπηρέτηση των πλοίων να γίνεται με βάση την υφιστάμενη δυναμικότητα των λιμενικών εγκαταστάσεων, ώστε να εξυπηρετούνται απρόσκοπτα και σε ικανοποιητικό επίπεδο όλοι οι χρήστες του λιμένος. Να επιβάλει στον ΟΛΠ Α.Ε. το αρχικώς προταθέν πρόστιμο των 4.466.760 ευρώ και να ακυρώσει τις διατάξεις της σύμβασης με την MSC SA που κρίνονται αντίθετες προς τις διατάξεις των άρθρων 1 του ν. 703/77 και τις Κοινοτικές διατάξεις. Να επαπειληθεί χρηματική ποινή ύψους 5.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης του ΟΛΠ Α.Ε. και της MSC SA να συμμορφωθούν με την απόφαση».
    Τι συμβαίνει με Αστακό και Ιονία;
    Γυρνώντας στο σήμερα, η συνεχιζόμενη επίσχεση εργασίας των λιμενεργατών έχει φέρει σε κατάσταση απελπισίας τις περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες υπολογίζεται ότι εξαιτίας της έχουν απωλέσει τουλάχιστον τον μισό ετήσιο τζίρο τους. Δεν έχουν απελπιστεί, όμως, όλες - και όχι πάντως η MSC, το συνδικάτο της οποίας είναι το μοναδικό που έχει προχωρήσει σε ειδική συμφωνία με τη διοίκησή της και παρέχει τις υπηρεσίες του κανονικά, 24 ώρες το 24ωρο επί επτά ημέρες την εβδομάδα.
    Η ΜSC, άλλωστε, χρησιμοποιεί και το λιμάνι του Πλατυγυαλίου, στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας, το οποίο ανήκει σε ιδιώτες και, συγκεκριμένα, στην εταιρεία Akarport. Το ερώτημα είναι αν το συγκεκριμένο λιμάνι λειτουργεί νόμιμα ως εμπορικό ή όχι! Κάποιοι λένε όχι, άλλοι απαντούν καταφατικά. Στους τελευταίους ανήκει ο δήμαρχος Αστακού, Παναγιώτης Στάικος, ο οποίος, μιλώντας στην «Άποψη», χρησιμοποιεί βαρείς χαρακτηρισμούς για τους απεργούντες λιμενεργάτες του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται ότι εκεί που παλιότερα ερχόταν ένα καράβι στους τέσσερις μήνες, τώρα το Πλατυγυάλι είναι γεμάτο κοντέινερ εξαιτίας της απεργίας στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
    «Το Πλατυγυάλι λειτουργεί νόμιμα εδώ και χρόνια. Τα περί του αντιθέτου λεγόμενα πηγάζουν από συμφέροντα ψευτονταβατζήδων που τους κόβεται το ψωμί. Το μόνο που ξέρουν είναι να κάθονται και να εισπράττουν 100 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο. Οι αδειοδοτήσεις είχαν δοθεί εδώ και χρόνια. Αυτό που έμενε να γίνει ήταν να έρθουν οι πελάτες. Τώρα που ήρθαν, κάποιοι αντιδρούν. Αν υπάρχουν παρανομίες ας έρθουν να μας σταματήσουν οι νταβατζήδες», υπογραμμίζει ο κ. Στάικος.
    Το λιμάνι του Πλατυγυαλίου, όμως, είναι μικρό και, το κυριότερο, μακριά από την Αθήνα κι άλλα εμπορικά κέντρα.
    Αυτή την απόσταση έρχεται τώρα να καλύψει ο Γιώργος Αλογοσκούφης, εξαγγέλλοντας την κατασκευή της Ιονίας Οδού, αλλά και τις βελτιώσεις στην εθνική οδό Αθηνών - Πατρών, στο πλαίσιο του Γ΄ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ. Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι αυτά τα δύο έργα είναι άχρηστα, ή ότι γίνονται εξαιτίας της συμμετοχής του αδελφού του κ. Γιώργου Αλογοσκούφη στη ναυτιλιακή εταιρία που εκμεταλλεύεται τον Αστακό. Όταν, μάλιστα, αφορούν την πιο υποβαθμισμένη, τουλάχιστον συγκοινωνιακά, περιοχή της χώρας μας, τη δυτική Ελλάδα. Βέβαια, δεν λείπουν και οι «κακεντρεχείς» που μιλούν για εξαιρετική χρονική σύμπτωση ( ; ) αναγγελίας μιας ξεχασμένης δέσμευσης, της κατασκευής της Ιονίας Οδού ακριβώς όταν την είχε ανάγκη το λιμάνι στην Αιτωλοακαρνανία και η... ΜSC.
    Κέρδη από τη μεταβίβαση του ΟΛΠ
    Προβάδισμα της Cosco έναντι της Hutschinson προκύπτει από το άνοιγμα, την προηγούμενη εβδομάδα, των οικονομικών προσφορών για τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ.
    Η μεν κινεζική εταιρεία προσφέρει 4.305 δισ. ευρώ έναντι 4.063 δισ. της κοινοπραξίας της Hutschinson, στην οποία συμμετέχει και η Alapis. Σημειώνεται ότι το ελάχιστο εγγυημένο ποσό είχε καθοριστεί στα 3,4 δισ. ευρώ. Αν και υπήρξαν παρενέργειες από την αναγωγή των ποσών στην προοπτική της 35ετίας, η ίδια η Cosco δήλωσε πως το ποσόν που αντιστοιχεί στη σημερινή καταβολή αγγίζει τα 500 εκατ., η Επιτροπή Διαγωνισμού θα εξετάσει περαιτέρω τις προσφορές και θα συντάξει πρακτικό, το οποίο θα υποβληθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΠ Α.Ε., προκειμένου να ληφθεί απόφαση για την ανακήρυξη του προσωρινού αναδόχου. Αυτές οι διαδικασίες εκτιμάται πως θα ολοκληρωθούν μέσα στον Ιούνιο, σε απόλυτη συμφωνία τόσο με το αρχικό χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού όσο και με τις δεσμεύσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργου Βουλγαράκη.
    Ο ίδιος δήλωσε πως το προσφερόμενο τίμημα είναι εφτά φορές παραπάνω από την τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία του ΟΛΠ και σε ετήσια απόδοση 17 φορές περισσότερο από τα ετήσια κέρδη του Οργανισμού. Ο κ. Βουλγαράκης πρόσθεσε πως τον επόμενο μήνα θα προχωρήσει και η διαδικασία για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Ο υπουργός τόνισε πως επιβεβαιώνεται η κυβερνητική πολιτική και πως έγινε ένα εξαιρετικά σημαντικό βήμα για να γίνει η Ελλάδα στρατηγικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
    [Γιάννης Συμεωνίδης, www.iapopsi.gr]

  9. Anonymous 2 avatar
    Anonymous 2 13/01/2009 16:04:18

    Συνέχεια του προηγουμένου...Υπάρχει και το εξής ενδιαφέρον περιοδικό (598th Trans Tribune, Vol.6, Number 9, October 2007) σε pdf (μας ενδιαφέρουν οι σελ. 5-6):
    http://www.ndta-benelux.org/TTOCT07.pdf
    Κατεβάστε το πριν εξαφανιστεί...

  10. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 13/01/2009 18:14:26

    Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση το #9.

    Ο Αστακός είναι ιδωτικό λιμάνι και δεν ελέγχεται. Δεν ξέρω τι θα μπορούσε να κάνει η ελληνική κυβέρνηση για να σταματήσει τη μεταφορά, πέρα από το να απαγορέψει ευθέως τη μεταφορά αυτού του υλικού.

    Θέλω όμως να διατυπώσω την εξής "αιρετική" άποψη, όσο και δεν νιώθω καλά με τον κυνισμό που αυτή θα εκφράσει: μήπως δεν μας παίρνει να κοντράρουμε τους Αμερικανούς σε ένα θέμα που δεν μας αφορά άμεσα; Εδώ στα δικά μας και ζοριζόμαστε να τους κοντράρουμε, εκεί που έχουμε εύλογο συμφέρον να αντιδράσουμε και δεν θα έπρεπε να το παίρνουν στραβά. Πόσο μάλλον αν αντιδράσουμε για ένα θέμα που δεν είναι στα δικά μας ενδιαφέροντα, πέρα από τη συμπάθεια που μπορεί να νιώθει κανείς για τους Παλαιστίνιους.

    Ο σκοτωμός όμως γίνεται έτσι κι αλλιώς και το να μπλοκάρεις μια μεταφορά υλικού, όταν το διεθνές περιβάλλον είναι έτσι κι αλλιώς ρευστό και απάνθρωπο, δεν ξέρω αν θα μας βοηθήσει. Ας μην ξεχνούμε πώς την πάτησε και ο δικτάτορας Παπαδόπουλος που δεν έδωσε τη Σούδα το 1973. Η εκδίκηση των Αμερικανών θα είναι πραγματικά σκληρή. Τουλάχιστον μπορείς να κάνεις κάποιες ακροβασίες "νομιμοφροσύνης" επιτρέποντας τη διέλευση υλικού.

    Ντρέπομαι για τον υπερβολικό κυνισμό της άποψής μου, αλλά εν πάση περιπτώσει, τη θέτω στην κρίση σας.

  11. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 13/01/2009 18:23:11

    @ Eπώνυμος
    Εχεις απόλυτο δίκιο.Δεν ξέρω ποιος αποφάσισε ξαφνικά ότι η Ελλάδα είναι σύμμαχος της Χαμάς και πρέπει να διακοψει τις σχέσεις της με το Ισραήλ.
    Εχουμε δικά μας θέματα όπου διαφωνούμε με τις ΗΠΑ και δεν υπάρχει λόγος για πρόσθετες διαμάχες.

  12. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 13/01/2009 19:58:41

    Να σου πω την αλήθεια, #14, το σκέφτηκα κι εγώ, ειδικά τώρα που το αμερικανικό Πεντάγωνο εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση... αναβολής! της διέλευσης. Δηλαδή προσέξτε σκηνικό: Το Ισραήλ ανεφοδιάζεται από όλα τα λιμάνια που μπορεί να ανεφοδιαστεί. Το λιμάνι του Αστακού, ένα οποιοδήποτε λιμάνι στη Μεσόγειο, στην καθόλου στρατηγική Αιτωλοακαρνανία, είναι ένα από αυτά. Γίνεται χαμός για το λιμάνι αυτό και μόνον. Και εκεί που βλέπουν οι ΗΠΑ ότι γίνεται χαμός και κατηγορούν κάποιοι την ελληνική κυβέρνηση - δικαίως ή αδίκως δεν εξετάζουμε - έρχονται και λένε "δεν θα περάσουμε τελικά από εκεί." Βλ. www,tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4496484

    Δηλαδή λες και η όλη δουλειά έγινε για να βγουν και να πουν οι ευαίσθητοι υπέρ των Παλαιστινίων Έλληνες, α) ότι η ελληνική κυβέρνηση στηρίζει το Ισραήλ και β) ότι η ελληνική κυβέρνηση λέει ψέματα όταν λέει ότι δεν υπάρχει τίποτα.

    Τώρα πείτε με όσο συνωμοσιολόγο θέλετε, αλλά εμένα αυτό φυσιολογικό και τυχαίο, δεν μου φαίνεται.

  13. O Ιθαγενής avatar
    O Ιθαγενής 13/01/2009 20:05:23

    Μια ιστορία που μυρίζει.
    Αν και ποτέ δεν πίστεψα τις ιστορίες συνωμοσίας εναντίον του ΚΚ του Β η ιστορία με τον Αστακό είναι λίγο περίεργη.
    Οι ΗΠΑ υπέβαλαν αίτημα για άδεια μεταφόρτωσης σε δύο τουρκικά μισθωμένα πλοία του "εμπορεύματος" στο Υπουργείο Ναυτιλίας και όχι στο ΥΠΕΞ και ξαφνικά έπηξε το διαδίκτυο και τα Αγγλοσαξωνικά ΜΜΕ για αναφορές Ισραήλ-Γάζα-Ελλάδα.
    Δεν μπορώ να πιστέψω ότι σε μια χώρα που πουλά όπλα, δεν γνώριζαν τις διαδικασίες.
    Δημιουργήθηκε ένα θέμα, που δείχνει την κακιά Ελλάδα να είναι έμμεσος προμηθευτής του Ισραήλ.
    Γιατί?

  14. Το Κατάρ, ο Αστακός, οι ΗΠΑ και ο ….Γιλμάζ | Search Top Greek Blog avatar
    Το Κατάρ, ο Αστακός, οι ΗΠΑ και ο ….Γιλμάζ | Search Top Greek Blog 08/03/2010 13:16:04

    [...] Εκτεθειμένη η κυβέρνηση για τον Αστακό. [...]

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.