#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/02/2013 17:36
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση ή Εκπαιδευτική Ευγονική;



Του Νίκου Αργεάδη

 

Στο ερώτημα γιατί η δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα και αλλού, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, υπόκειται σε βάναυση επίθεση από τον ακραίο νεοφιλελευθερισμό είναι επίκαιρη και χρήζει απάντησης δεδομένων των «γεωτεκτονικών» μεταβολών που επιφέρει το σχέδιο «Αθηνά». Όμως η επίθεση δεν προέρχεται μόνο από το σύστημα το ίδιο, όπως ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ και άλλα κόμματα αλλά και από τους ίδιους αφού με τις συμπεριφορές τους, ιδιαίτερα τις φυσικές καταστροφές που πληρώνουμε ΟΛΟΙ μας, αναιρούν τα ίδια τα αιτήματά τους και «χορεύουν» τον ίδιο χορό αλλά με διαφορετικά «όργανα». Μία επίσκεψη στα κύρια ΑΕΙ θα σας πείσει πως η καταστροφή που γίνεται εκ των ένδο «συμμαχεί» και ενισχύει τις νεοφιλελεύθερες τάσεις και δή τις νεοταξικές.

Δυστυχώς, στην Ελλάδα η ανώτατη και ανώτερη δημόσια εκπαίδευση κάνει ακριβώς αυτό που αποτάσσονται όλοι σχεδόν, κυρίως όμως οι αυτοπροσδιοριζόμενοι ως προοδευτικοί: Παράγει μετριότητα και φτηνά εργατικά χέρια για ανύπαρκτες δουλειές. Θα έπρεπε να κάνει ακριβώς το αντίθετο: Να παράγει ανεκτικότητα, να διδάσκει δημοκρατικές νοοτροπίες και αξίες, φιλοσοφικά ευρέως πεπαιδευμένα άτομα που έχουν και ειδικευμένες αλλά και γενικότερες γνώσεις και όχι να αντιμετωπίζεται ως μηχανιστική διαδικασία παραγωγής εφαρμοσμένων εργατών που «ταιριάζουν» σε «γνωστικά» αντικείμενα. Από αυτή την άποψη οι δύο επιφανειακώς διαμετρικά αντιτιθέμενες θέσεις δεν διαφέρουν και πολύ: τα κόμματα κυρίως τα αυτοπροσδιοριζόμενα ως προοδευτικά θέλουν ευκολίες στην μόρφωση (δωρεάν όλα) και στο τέλος δουλειές έτοιμες που να ταιριάζουν με αυτά στα οποία φοίτησαν. Από την άλλη τα συμφέροντα θέλουν να μετατρέψουν τα ΑΕΙ σε προτυποποιημένες μονάδες παραγωγής τεχνοκρατών για άμεσες «παραγωγικές» διαδικασίες. Τα δύο έχουν ταυτόσημους στόχους.

Η πανεπιστημιακή μόρφωση δεν (πρέπει να) είναι μόνο τεχνοκρατική πρόσληψη γνώσεων που θα εφαρμόζονται σε βιομηχανικά περιβάλλοντα. Η πανεπιστημιακή μόρφωση είναι καθολική και πρέπει να παράγει ανθρώπους με ικανότητα λύσης προβλημάτων στο πεδίο τους μεγαλύτερων των τεχνοκρατικών. Ναι! Χρειαζόμαστε φιλοσοφόφους/επιστήμονες, όχι εργάτες εφαρμογών με πανεπιστημιακή μόρφωση. Όμως, η επικρατούσα τάση είναι να παράγουμε φοιτητές με «δεξιότητες», «ειδήμονες» και «διακεκριμένους» καθηγητές, μια εκπαιδευτική, προνομιακή υπερτάξη, και αυτό αποτελεί ευγονική του νού.

Η τάση αυτή ξεκίνησε, απ΄ όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω με τον Frederick Winslow Taylor στις αρχές του περασμένου αιώνα[1]. Οι αντιλήψεις αυτές διαδόθηκαν και εφαρμόστηκαν από τις γραμμές παραγωγής της Φόρντ μέχρι τις γενοκτονίες των Ναζί. Η μόνη παραδεκτή αρχή ήταν, και είναι, η ποιοτική παραγωγή που ως αποτέλεσμα έχει την απάνθρωπη χρήση των ανθρώπων. Οι Ναζί για παράδειγμα έβλεπαν την δημιουργία του Άριου ανθρώπου ως το δικό τους τρόπο ποιοτικού ελέγχου. Και το ονόμασαν πρόοδο!! Διότι με το δικό τους ψυχασθενικό ορισμό η γενοκτονίες τους ήταν παραγωγικές, όχι καταστροφικές. Τα ίδια, αν και όχι τόσο βιομηχανικά, έπραξαν και οι Αμερικανοί με τις ευγονικές τους εμμονές και πρακτικές στις αρχές του περασμένου αιώνα όπως και οι Σουηδοί στα μέσα του και μέχρι το ’50-‘60.

Οι ευγονιστές θέλουν ουσιαστικά –Πλατωνικώ τω τρόπω- να τερματίσουν τις διαφορές και τον πλουραλισμό. Γι’ αυτό μιλούν για τα ίδια πρότυπα ποιότητας που πρέπει να εφαρμόζονται σε όλους[2]. Η ομοιότητα συνεπάγεται την σιγουριά. Το εκπαιδευτικό σύστημα που επαγγέλλεται μοιάζει με τον «Ταυλορισμό» και επιχειρεί να σχεδιάσει την ανώτατη παιδεία με όρους βιομηχανικού Πλατωνισμού της ποιότητας και ομοιόμορφων προτύπων για όλους ανεξαιρέτως. Έτσι, τα ΑΕΙ και γενικά το σχολείο μετατρέπεται σε εργοστάσιο εργασιακής εκπαίδευσης. Αντί να εξοπλίζει τον πολίτη να είναι σκεπτόμενο μέλος μιας δημοκρατικής κοινωνίας θέλει να τον «βοηθήσει» να «πετύχει»  στον «πραγματικό» κόσμο εξοπλίζοντάς τον με εμπορεύσιμες δεξιότητες. Αυτό οφείλεται στην σύγχυση και ταύτιση των στενών γνωστικών δεξιοτήτων των επί μέρους επιστημών με τις γενικότερες κοινωνικές απαιτήσεις της θεοποιημένης αγοράς. Ό,τι δήποτε κείται έξω από αυτόν τον ορισμό δλδ των αγοραίων δεξιοτήτων περιθωριοποιείται και εξοβελίζεται από το κύριο πρόγραμμα σπουδών. Αυτό αποκαλείται «αποτελεσματικότητα» αλλά μόνο «εκπαίδευση» δεν είναι. Εκεί οφείλεται και ο εξοβελισμός των ανθρωπιστικών επιστημών από το πεδίο των λεγόμενων «θετικών» επιστημών στην Ελλάδα αλλά και αλλού. Παρεμπιπτόντως, πουθενά οι κατά κύριο λόγο πειραματικές επιστήμες δεν καλούνται «θετικές», ως εάν να υπάρχουν και «αρνητικές» επιστήμες.

Αυτή είναι η νέα ευγονική του νου και η δουλεία της ψυχής. Είναι σύστημα που βλέπει τους νέους μας όχι ως ξεχωριστές οντότητες άξιες γαλούχησης με ανθρωπιστικές αξίες αλλά ως υποψήφιους εργάτες και μόνο, εφοδιασμένους με το «ορθό φορτίο γνώσης» και προγραμματισμένους να είναι «αποτελεσματικοί». Όλα αυτά εισάγονται και στην Ελλάδα σαν αναμασημένες ιδεοληψίες περί προόδου σε μια οικονομία και κοινωνία που παραπαίει. Αντί να σχεδιάζουμε το μέλλον μας με τους όρους του δικού μας βίου αφήνουμε τις ξενόφερτες ιδεοληψίες περί προόδου να μας ορίζουν τις ζωές μας.

 







[1] amazon.com/Principles-Scientific-Management-Frederick-Winslow




[2] washingtonpost


ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ενας Έλληνας avatar
    Ενας Έλληνας 19/02/2013 17:58:48

    Παράδειγμα: Έχω μπροστά μου, «τρεις γενιές» θα έλεγα, βιβλίων γλώσσας Στ’ Δημοτικού, που παλαιότερα τα ονομάζαμε «Αναγνωστικά», γιατί μέσω αυτών γινόταν και ανάγνωση του πολιτισμού μας. Του 1964, 1983 και 2006 αντίστοιχα. Το πρώτο ξεκινά με βυζαντινή εικόνα «Ο Χριστός ευλογών τα παιδιά», το δεύτερο, μ’ ένα απόσπασμα της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή, στο τρίτο, το νεοταξικό, θα βρεις άσκηση με την οποία οι μαθητές καλούνται να γράψουν μια ιστορία στην οποία πρωταγωνιστούν ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Καραγκιόζης και η… Κοκκινοσκουφίτσα. Στα παλιά βιβλία μοσχοβολούσαν τα κείμενα για ήρωες και αγίους, σμίλευε ο δάσκαλος ψυχές. Στα νέα, του Νέου Σχολείου, περισσεύουν τα μίζερα, τα καταθλιπτικά, τα σχιζοφρενικά κείμενα....Mε τις υγείες μας..!!!

    • Β.Κ.Σ. avatar
      Β.Κ.Σ. @ Ενας Έλληνας 19/02/2013 22:37:55

      Εξαιρετική παρέμβαση!

      Νίκο Αργεάδη εξαιρετική προσέγγιση!

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Β.Κ.Σ. 20/02/2013 08:50:33

        Καλημέρα ΒΚΣ, σ' ευχαριστώ. Ως ιδέα θέλει περισσότερη επεξεργασία πάντως και θα ήμουν ευγνώμων σε όποιον μοιραστεί τις ιδέες του.

  2. δημης avatar
    δημης 19/02/2013 20:11:42

    Α: Στην ανώτερη -Ανώτατη Εκπαίδευση δυστυχώσ όλοι έχουν βάλει το χεράκι τους....(δημοκρατικο 5 δημοκρατικο Παν/μιο κλπ).... με τισ ..κυβερνήσις να σπεκουλάρουν....
    Β: Στη Μέση και στη Δημοτική έχουν ξεπεράσει κάθε κατεδαφιστική φαντασία... δεν υπάρχει πιό τέλεια κατεδάφιση (πάρτε το παλιό βιβλιαράκι του Λαλιώτη για το...δημοκρατικό σχολείο....) Πάρτε τα βιβλία ....τα προγράμματα ,πάρτε τις σχέσεις του σχολείου με την κοινωνία....
    Κάποτε αναρωτιώμουν γιατι ο κάθε ΥΠΕΠΘ το πρώτο που άλλαζε ήταντο ..."εξεταστικό" (η μετάβασση από το λύκειο στη Τριτοβάθμια Εκπ/ση) τελικα κατάλαβα οτι σαν θεσμός είχε μείνει όρθιος για αυτό τον ..πετροβολούσαν...

  3. Μακεδόνας avatar
    Μακεδόνας 19/02/2013 22:22:39

    "Είναι σύστημα που βλέπει τους νέους μας όχι ως ξεχωριστές οντότητες άξιες γαλούχησης με ανθρωπιστικές αξίες αλλά ως υποψήφιους εργάτες και μόνο, εφοδιασμένους με το «ορθό φορτίο γνώσης» και προγραμματισμένους να είναι «αποτελεσματικοί»" Θα μπορούσε κάποιος να αποδεχτεί να συνυπάρχει το «ορθό φορτίο γνώσης» με τις ανθρωπιστικές αξίες αρκεί να συνυπάρχουν ισότιμα γιατί το «ορθό φορτίο γνώσης» ξεπερνιέται γρήγορα και γιατί οι Έλληνες ιστορικά ήταν γραμματιζούμενοι και μεταπράτες. Η δύναμη άλλωστε που τους κράτησε ενωμένους στο πέρασμα του χρόνου ήταν οι ανθρώπινες αξίες όπως τις παρέλαβαν από τους αρχαίους παππούδες και ώριμες από το χρόνο έφτασαν μέχρι τις μέρες μας. Όπως οι "αθάνατοι της ΔΟΕ", τρομάρα τους, θέλουν να καταργήσουν το αρχαιότερο άθλημα των ολυμπιακών αγώνων έτσι και εμείς(;) πάμε να εξοβελίσουμε τα απαραίτητα εφόδια για να είναι κάποιος πρώτα ΑΝΘΡΩΠΟΣ και μετά καλός επιστήμονας-εργάτης -αγρότης.

  4. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 19/02/2013 23:21:29

    Αργεάδη.

    «Η ομοιότητα συνεπάγεται την σιγουριά. Το εκπαιδευτικό σύστημα που επαγγέλλεται μοιάζει με τον «Ταυλορισμό» και επιχειρεί να σχεδιάσει την ανώτατη παιδεία με όρους βιομηχανικού Πλατωνισμού της ποιότητας και ομοιόμορφων προτύπων για όλους ανεξαιρέτως.»
    «Αυτή είναι η νέα ευγονική του νου και η δουλεία της ψυχής.»

    Εξαίρετο.
    Τό μόνο πού μπορώ νά προσθέσω είναι ένα μεγάλο εύγε.

  5. Δαναός avatar
    Δαναός 19/02/2013 23:31:10

    Τι να προσθέσει κανείς Νίκο; Ας το διαβάσουν τουλάχιστο ...κάποιοι.

  6. Θαλής avatar
    Θαλής 19/02/2013 23:43:43

    Αγαπητέ Νίκο,
    Αυτά που περιγράφεις προφανώς αφορούν την παιδεία των τελευταίων 30 ετών διότι όσοι τελειώσαμε το Πανεπιστήμιο πριν το 1980 έχουμε μόνον την άλλη παιδεία που περιγράφεις και που λοιδωρηθηκε απο τους τεχνοκράτες τύπου Ταυλορ, της ήσσονος προσπάθειας και του γρήγορου μεγάλου κέρδους...Ευτυχώς ακόμα οι καλές μας ανώτατες σχολές και καθηγητές μας κρατάνε ακόμα άμυνα...

  7. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 20/02/2013 09:19:49

    Ιαπετέ, Δαναέ και Θαλή, καλημέρα και σας ευχαριστώ.
    Στην Ελλάδα, κατά την γνώμη μου, έχουμε 1)πρόβλημα εκπαίδευσης (τι είδους εξετάσεις θέλουμε για τα ΑΕΙ; τι μαθήματα θέλουμε στις διαφορετικές βαθμίδες; πως θα διδάσκουμε πχ την ιστορία; ως εγχειρίδιο μαγειρικής με τις "σωστές δόσεις" πληροφοριών και την πολιτικά ορθό γ΄΄ωσσα για "να μην προσβληθούν" οι απέναντι του Αιγαίου και άλλοι υπερατλαντικοί ή ως βίωμα Ελληνικό;) και 2)πρόβλημα παιδείας.
    Συχνά βλέπω ανθρώπους στην τηλ. "εκπαιδευμένους" από ΑΕΙ αλλά με λόγο που δείχνει θεμελιώδη έλλειψη παιδείας και ιδεών. Και αντιστρόφως βλέπω ανθρώπους που δεν "εκπαιδεύτηκαν" αλλά με ήθος και παιδεία που αντανακλάται στην γλώσσα τους και στην ευγένεια που πηγάζει από μέσα τους.
    Με το άρθρο δεν θέλω να πως πως δεν πρέπει να έχουμε πρότυπα και εξετάσεις και αξιολόγηση. Τουναντίον.

    • Q-Nihilism avatar
      Q-Nihilism @ Νίκος Αργεάδης 20/02/2013 11:49:43

      Νίκο στην Ελλάδα, όπου η ορθολογισμός έχει καεί στην πυρά σαν μάγισσα, έχουμε μπλέξει (βολικά) διάφορες έννοιες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ακαδημαϊκή ελευθερία που έχει, και πάλι βολικά, ταυτιστεί με την ελευθερία ιδεών και ιδεολογιών. Κατά την άποψή μου, θα έπρεπε όλοι μας να διαβάσουμε την Magna Charta Universitatum για το ρόλο των πανεπιστημίων
      http://www.magna-charta.org/library/userfiles/file/mc_english.pdf
      Πρέπει, επιτέλους, ο ορθολογισμός να επιστρέψει στην χώρα που γεννήθηκε!

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Q-Nihilism 20/02/2013 14:52:39

        "η ακαδημαϊκή ελευθερία που έχει, και πάλι βολικά, ταυτιστεί με την ελευθερία ιδεών και ιδεολογιών."

        Έτσι ακριβώς αγαπητέ Q-Nihilism. Ειδικά των ιδεολογιών. Προσωπικά δεν με ενοχλούν οι διαφορετικές ιδέες αλλά η στενη ιδεολογική τους αντιμετώπιση με ανορθολογικές μεθόδους και ενίοτε με φασισμό των "θρησκευομένων" μειοψηφιών που νομπιζουν πως κατέχουν την αλήθεια

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Q-Nihilism 20/02/2013 17:17:42

        Σ' ευχαριστώ για την Magna Charta.

  8. areth avatar
    areth 20/02/2013 12:38:56

    Ακόμα και τώρα δυστυχώς μέσω του σχεδίου "αθηνά" η παιδεία μπαίνει στην λογική της γκαρσονιέρας και του fast food (πχ διοικητική ενσωμάτωση των σχολών ΑΕΙ κοζάνης αλλά παραμονής τους σε κτήριο οικοδομή και εργαστήρια σε πρώην αποθήκες μασούτη).

  9. Αγροφύλακας, Ontario, Canada avatar
    Αγροφύλακας, Ontario, Canada 21/02/2013 14:59:45

    Είναι ανησυχητικό όταν όλοι συμφωνούν σε κάτι. Είχα την εντύπωση, ότι γενικώς οι πεφωτισμένοι μας κκ. Καθηγητές μας μιλούν συνεχώς για τους ‘επιστήμονες’ που 'παράγουν' και όχι τους δεξιοτέχνες που ζητά η αγορά, ενώ όλοι ξέρουμε ότι τα Ελληνικά πανεπιστήμια, γενικώς, παράγουν τοὐβουλα, αν όχι ντουβάρια. Οι εξαιρέσεις βέβαια ενισχύουν τον κανόνα. Και μην ειπεί κανείς ότι δεν είχαμε δημόσια πανεπιστήμια στην Ελλάδα.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Αγροφύλακας, Ontario, Canada 21/02/2013 19:22:51

      "τα Ελληνικά πανεπιστήμια, γενικώς, παράγουν τοὐβουλα, αν όχι ντουβάρια".

      Αν πιστεύετε πως αυτός είναι τροπος για να συμμετάσχετε σε διάλογο, απλά δείχνετε το επίπεδό σας. Αν κρίνετε εξ' ιδίων ακόμα χειρότερα.

      • Αγροφύλακας, Ontario, Canada avatar
        Αγροφύλακας, Ontario, Canada @ Νίκος Αργεάδης 22/02/2013 05:45:15

        Και εσείς θεωρείτε τον διάλογο επιτυχημένο όταν όλοι συμφωνούν μαζί σας? Ναι, δυστυχώς, και εγώ όταν αποφοίτησα από την Ανωτάτη Γεωπονική Σχολή Αθηνών το 1973 δεν ήξερα να μοιράσω δυο γαϊδουριών άχυρο. Παρά ταύτα, μας είχαν φουσκώσει τα μυαλά ότι ήμασταν επιστήμονες'. Φανταστείτε το επίπεδο γνώσης και δεξιοτεχνίας των σημερινών αποφοίτων, που συνεχίζουν να τους λένε ότι είναι επιστήμονες όταν αποφοιτούν. Άλλοι όμως, στην Αμερικανική Ήπειρο, με διδακτορικά και διεθνή αναγνώριση ντρεπόμαστε όταν μας αποκαλούν ‘επιστήμονες’, γιατί έχουμε άλλη εκτίμηση για τον συγκεκριμένο τίτλο.

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Αγροφύλακας, Ontario, Canada 22/02/2013 09:30:40

          Φυσικά και όχι, άλλωστε, αν διαβάζατε ένα σχόλιό μου πιο πάνω θα βλέπατε πως ζητησα (και αντίθετες) ιδέες για να γίνει γόνιμος ο διάλογος.
          Αν η εκ΄τιμησή σας είναι προσωπική είναι αλλο ζήτημα και δεν μπορούμε να κρίνουμε γιατί δεν ξέρουμε τις συνθήκες σας. Υπάρχει ένα και μόνο έα δεδομένο που καταρρίπτει την αποψή σας: Το γεγονός πως η συντριπτική πλειοψηφία όσων αποφοίτησαν από Ελληνικά ΑΕΙ ή και Λύκεια και ξενητεύτηκαν ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ. Η διάκριση δεν έχει μόνο κοινωνικό περιεχόμενο, με την στενή Ελλαδική αντίληψη να σε "παρουσιάσουνστην τηλ και να σε εκθειάζουν", αλλά πλατύτερη, και κυρίως ατομική. Είναι άνθρωποι ενταγμένοι σε κοινωνίες με δομές και σχετικά γιή ιεραρχία, παραγωγικοί και συνεισφέροντες. Δεν μπορούμε λοιπόν γενικόλογα να εκμηδενίζουμε.
          Τέλος, εγώ στο άρθρο αναφέρομαι στην τάση για ομογενοποίηση των πάντων. Αυτή την έννοια έχει η Ναζιστικής σύλληψης εφαρμογή εκπαιδευτικών μετρικών ΜΟΝΟ υπό αγοραίους όρους. Ο ¨Ελληνας αγαπητέ Αγροφύλακα, αγαπάει την μαθηση για την μαθηση σε αντίθεση με την "Δυτική" κουλτούρα του χρησιμοθηρισμού. Γι' αυτό και από τα Ομηρικά χρόνια δεν είχαμε, ούτε και θα έχουμε ποτέ, κάστες κοινωνικές όπως έχουν στην Αγγλία ή αλλού. Ο Έλληνας δίνει αξία στην γνώση γι' αυτό και διαχρονικά οι άνθρωποι που τιμάμε έιναι όσοι με την παιδεία τους ανήψωσαν τον ¨Ελληνα. Και αυτό είναι ακόμα ένα αδιαμφισβήτητο δεδομένο της συνέχειάς μας ως Ελλήνων.
          Καλή σου μέρα στον Καναδά.

          • Αγροφύλακας, Ontario, Canada avatar
            Αγροφύλακας, Ontario, Canada @ Νίκος Αργεάδης 22/02/2013 14:24:33

            Το γεγονός πως η συντριπτική πλειοψηφία όσων αποφοίτησαν από Ελληνικά ΑΕΙ ή και Λύκεια και ξενιτεύτηκαν ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ'.
            Πράγματι αυτό είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός, αλλά όχι όμως δεδομένο που καταρρίπτει την άποψη μου. Τουναντίον!
            'Ο ¨Έλληνας αγαπητέ Αγροφύλακα, αγαπάει την μάθηση για την μάθηση σε αντίθεση με την “Δυτική” κουλτούρα του χρησιμοθηρικού'.
            'Δεν μπορούμε λοιπόν γενικόλογα να εκμηδενίζουμε''.
            Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκρατεις. Δεν αποτελεί ''εκμηδενισμό' η διαπίστωση σας ότι οι Δυτικοί δεν αγαπούν την μάθηση?
            Εγώ τουλάχιστον είπα υπάρχουν και εξαιρέσεις! Και συμφωνήσατε ότι όντως υπάρχουν εξαιρέσεις, πρόκειται για αυτούς που ξενιτευτήκαν και πήραν τα φώτα από αυτούς που στηρίζεσθε ότι δεν αγαπούν την μάθηση. ‘Balance’ and ‘Reality’ Sir. That is what is missing in your article, in the Greek Universities and the Greek Society in general.

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Αγροφύλακας, Ontario, Canada 22/02/2013 15:16:18

            "Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκρατεις. Δεν αποτελεί ”εκμηδενισμό’ η διαπίστωση σας ότι οι Δυτικοί δεν αγαπούν την μάθηση?"

            Χα, χα, χα! Καλή η παρατήρησή σου. Όμως το εννοώ ως πολιτισμική παράμετρο ή ταση που είναι επικρατούσα αν θέλεις.

  10. Αγροφύλακας, Ontario, Canada avatar
    Αγροφύλακας, Ontario, Canada 22/02/2013 14:29:48

    Διόρθωση: '' Ισχυρίζεστε' αντί για '' στηρίζεσθε'

  11. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 22/02/2013 22:31:43

    Αγαπητέ Αγροφύλακα, "balance" and "reality". Περιμένω συγκεκριμένα να γράψεις που λείπουν στο άρθρο. Είναι ευπρόσδεκτες οι παρατηρήσεις σου αλλά πρέπει να έισαι σαφής
    Στο άρθρο εστιάζω στην γενική τάση για ομοιομορφία στην εκπάιδευση όταν λεκτικά ομνύουμε στην ποικιλότητα (diversity ο Αγγλοσαξωνικός ευφημισμός), η οποία έχει Πλατωνικές ρίζες εξιδανικευμένης ἁποτελεσματικότητας"η οποία είναι σχεδόν αποκλειστικά αγοραία. Να φανταστείς πως έχουμε φτάσει στο σημέιο να ταυτίζουμε την ποσότητα και αλληλοαναφορά των δημοσιευμένων εργασιών με την ποιότητα. Έτσι, υπό τις σημερινές συνθήκες ο Αϊνστάϊν δεν θα μπορούσε επ'ουδενί να δημοσιεύσει τις θεωρίες του. Επιφυλάσσομαι μα επανέλθω με πιο ειδικευμένο άρθρο και με δεδομένα εμπειρικά.
    Καλό βράδυ στο Οντάριο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.