29/09/2010 17:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Εισβολή της Ελλάδας στην Κύπρο "ανακάλυψε" ο Δ. Χριστόφιας



Έντονες αντιδράσεις πυροδότησε η αναφορά του προέδρου Δημήτρη Χριστόφια, στη δεξαμενή σκέψης Brookings της Ουάσιγκτον, ότι «στην πραγματικότητα οι αποκαλούμενες μητέρες πατρίδες εισέβαλαν στην Κύπρο». Όλα τα κόμματα, πλην του ΑΚΕΛ, τονίζουν πως η δήλωση Χριστόφια ήταν απαράδεκτη.

"Αυτό που ακούσαμε χθες μας αφήνει πραγματικά άφωνους, όπως και τον υπόλοιπο κυπριακό λαό. Ακούσαμε τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας να υιοθετεί την τουρκική επιχειρηματολογία του 1974, εξισώνοντας την Ελλάδα με τον εισβολέα και κατακτητή της Κύπρου. Και μάλιστα ενώ βρίσκεται στο εξωτερικό εκπροσωπώντας το σύνολο του κυπριακού λαού», αναφέρει σε ανακοίνωση του ο ΔΗΣΥ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση,"είναι ένα πράγμα να αντικρίζουμε την ιστορία με αυτοκριτική διάθεση και να καταδικάζουμε ασφαλώς το προδοτικό πραξικόπημα και είναι εντελώς διαφορετικό, ο ίδιος ο Πρόεδρος, να προβαίνει σε μια τέτοια ανήκουστη και ανιστόρητη ενέργεια, που προκαλεί τα αισθήματα όχι μόνο των Ελληνοκυπρίων, αλλά και του ελληνικού λαού".

Ο ΔΗΣΥ καλεί τον πρόεδρο Δημήτρη Χριστόφια να απολογηθεί και να αποσύρει τη δήλωσή του.

Ο αντιπρόεδρος ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος εξέφρασε λύπη για τη δήλωση και υποστήριξε ότι ο πρόεδρος Δημήτρης Χριστόφιας «δίνει επιχειρήματα στον κατακτητή και εισβολέα».

Αν είναι δυνατό να ισχυριζόμαστε εμείς ότι η Ελλάδα έχει εισβάλει ποτέ στην Κύπρο, είπε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε: «Σίγουρα η χούντα οργάνωσε το άφρον πραξικόπημα που χρησιμοποιήθηκε από την Τουρκία ως το πρόσχημα για την εισβολή και έχει τεράστιες ευθύνες για αυτό. Δεν μπορούμε όμως να εξισώνουμε το τι έγινε το 1974 στο πραξικόπημα με μία οργανωμένη εισβολή που έφερε την καταπάτηση του 33% του εδάφους μας, βιασμούς, αγνοούμενους, νεκρούς και 200.000 πρόσφυγες».

Ο εκπρόσωπος τύπου της ΕΔΕΚ Δημήτρης Παπαδάκης χαρακτήρισε τη δήλωση πέρα για πέρα απαράδεκτη. «Δεν μπορεί να εξισώνει τις ενέργειες της Τουρκίας με της Ελλάδας, παρ' όλο που οι πράξεις της χούντας είναι καταδικαστέες. Με αυτά που είπε ο κ. Χριστόφιας στην ουσία ανατρέπει την εδώ και 36 χρόνια βάση, ότι το κυπριακό πρόβλημα είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής», συμπλήρωσε.

Το Ευρωπαϊκό Κόμμα, με αφορμή την επίσκεψη του προέδρου της Ελλάδος Κάρολου Παπούλια στην Κύπρο την ερχόμενη Παρασκευή, καλεί τον κ. Χριστόφια να ανασκευάσει τη δήλωσή του για να διαλυθούν οι όποιες σκιές δημιουργήθηκαν.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Στέργιος avatar
    Στέργιος 29/09/2010 15:05:28

    Δεν μπορούμε να ισοπεδώνουμε τα πάντα.
    Για να χρησιμοποιήσω τις αναλογίες τού Χριστόφια με τις "μητέρες"...

    Μια "μητέρα" που ρίχνει αδίκως ένα χέρι ξύλο στο παιδί της δεν μπορεί να τιμωρηθεί με την ίδια ποινή όπως μια "μητέρα" που βιάζει και ακρωτηριάζει το παιδί της επί 36 συναπτά έτη.

  2. liotsos avatar
    liotsos 29/09/2010 15:26:43

    Ο κ. Χριστοφιας μηπως θελει να αποχωρησει απο την Κυπρο ο Ελληνικος στρατος "εισβολης" και "κατοχης"????

  3. Lewnidas avatar
    Lewnidas 29/09/2010 16:22:03

    α ρε ποσο νουμερα ειναι! και μετα θα τραγουδουν "ελλας ελλας την κυπρο μην ξεχνας". ηλιθιοτητες του μακαριου δεν επαιξαν κανεναν ρολλο..... ολα τα εκανα οι ελλαδιτες.

    • προβοκατορας avatar
      προβοκατορας @ Lewnidas 29/09/2010 22:18:16

      μην βαζεις στο ιδιο καλαθι τους ακελικους με τους υπολοιπους κυπριους αδερφους μας οκ?

  4. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 29/09/2010 17:08:12

    Εχμ, το ίδιο ακριβώς με το Χριστόφια είχε πει και ο Μακάριος στις 19 Ιουλίου 1974 από τη βήμα του ΟΗΕ στη Ν. Υόρκη, δίνοντας πάτημα για την τουρκική εισβολή.

    Το ΔΗΚΟ και τα λοιπά μακαριακά κόμματα δεν είναι και πολύ της αυτοκριτικής.

    Όσο για το ΑΚΕΛ, η μόνη πατρίδα που είχε ποτέ ήταν η ΕΣΣΔ. Από κεκτημένη ταχύτητα εξακολουθεί να μισεί ο,τιδήποτε το ελληνικό.

    Γνωστός μου είχε φωτογραφία του Παρθενώνα σε ένα από τα γραφεία της εταιρίας του στη Λευκωσία και ένας υπάλληλός του που ήταν του ΑΚΕΛ του ζήτησε να την κατεβάσει!

    Καταλάβατε για τι ανθρώπους μιλάμε;

    • nick avatar
      nick @ Επώνυμος 29/09/2010 17:32:52

      Το ίδιο ακριβώς είχε πει και ο ΓΑΠ στο πρώτο του ταξίδι ως πρωθυπουργός στην Τουρκία. Είχε μιλήσει για "μητέρες πατρίδες".
      Τυχαίο; Δε νομίζω...

    • gram avatar
      gram @ Επώνυμος 29/09/2010 18:18:38

      Συμφωνώ στα περί ΑΚΕΛ. Αλλά για το Χριστόφια, πολύ credit για σκέψη του δίνουμε νομίζω. Ειλικρινά πιστεύω ότι μέσα στη σύγχιση του κάτι άλλο πήγε να πει να τα μπαλανσάρει λίγο και να φανεί διαλακτικός και του βγήκε αυτή η μπαρούφα. Μπαίνει και ο παρορμητισμός των Ελλήνων από πάνω που είμαστε Κυπριότεροι των Κυπρίων, Κουρδικότεροι των Κούρδων, Σερβότεροι των Σέρβων κτλ, και έδεσε το διεθνές αδελφοκτόνο επεισόδιο...

    • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
      ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ Επώνυμος 29/09/2010 22:01:12

      Το ΑΚΕΛ δεν μιλάει καν για μητέρες πατρίδες. Είναι το κόμμα των νεοκυπρίων, οι οποίοι θεωρούν ότι οι Κύπριοι είναι απόγονοι ....των Φοινίκων.
      Ευτυχώς το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού των Ελλήνων της Κύπρου θεωρεί τιμή του να έχει μητέρα πατρίδα την Ελλάδα. Είναι άνθρωποι προσηλωμένοι στην Ορθοδοξία και στην Ελλάδα.

      Τώρα θα μουπείτε πώς βγήκε ο Χριστόφιας πρόεδρος, αυτό μόνο με τις ανίερες συμμαχίες (ΔΗΚΟ) εξηγείται.....

  5. ΣΤΑΜΑΤΗΣ avatar
    ΣΤΑΜΑΤΗΣ 29/09/2010 17:14:24

    ΑΠΛΆ ΗΓΕΤΙΣΚΟΣ! Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΔΙΧΑΣΜΟΥΣ ΣΕ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ, ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΕΜΑΣ, ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΑΣ-GAP!

  6. anonymous avatar
    anonymous 29/09/2010 17:14:27

    Έχω πει κατ επανάληψη ότι οι Κύπριοι δεν είναι Έλληνες στη νοοτροπία τουλάχιστον.
    1) Μεταξύ Ελλήνων και Κυπρίων στην Αγγλία επικρατεί τεράστια εχθρότητα
    2) Στο Πανεπιστήμιο στην Ελλάδα ποτέ δεν έκαναν παρέα με Έλληνες
    3) Παρόλο που είναι μικρή κοινωνία παράγει τόση πολλή και τόσο ειδεχθή εγκληματικότητα που έχω μείνει έκπληκτος.

    • προβοκατορας avatar
      προβοκατορας @ anonymous 29/09/2010 22:22:45

      1) σε πια πολη το ειδες αυτο ακριβως?
      2) εχεις πατησει ποτε στα γραφεια καποιου συλλογου κυπριων φοιτητων να ρωτησεις?
      3) παραδειγμα εχεις?
      4) να υπογραφεις αλλη φορα κοπελια

      • anonymous avatar
        anonymous @ προβοκατορας 30/09/2010 01:30:31

        Φρόντισε σε παρακαλώ να μην είσαι τόσο προκλητικός.

        1) Σε όλη την Αγγλία συμβαίνει και όποιον και να ρωτήσεις θα σου το επιβεβαιώσει.
        2) Όχι έχω προσπαθήσει να κάνω κονέ απ ευθείας με απλούς φοιτητές κι εκτός από κουτοπονηριά και μοχθηρία δεν είδα τίποτε άλλο.
        3) Κλοπή σορού Παπαδόπουλου, δολοφονία χατζηκωστή, διάφορες άλλες δολοφονίες συζύγων από συζύγους κι εραστές.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ anonymous 29/09/2010 23:38:20

      Αυτά τα λένε μόνον ανόητοι ή κρυπτοακελικοί κι αυτά που λες εκτός από ψευδή είναι και ανθελληνικά. Και μόνο οι όροι που χρησιμοποιείς τα λένε όλα.
      Είναι Ελλαδίτες και Κύπριοι, όλοι είμαστε Έλληνες.
      Έχω ταξιδέψει στην Κύπρο πάνω από 100 φορές, έχω περάσει πολύ χρόνο. Είχα πολλούς φίλους Κύπριους και ως φοιτητής και τώρα. Τα παιδιά μου κατά το ήμισυ είναι κυπριωτάκια και ξέρω τους φίλους τους. Η συντριπτική πλειοψηφία νοιώθουν ελληνότατοι.
      Τα πρώτα χρόνια μετά το '74 υπήρχε ένα μετρήσιμο αντιελλαδικό ρεύμα, που το "προμόταρε" το ΑΚΕΛ και η πικρία από το πραξικόπημα και την ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ. Αυτό έχει σπάσει εδώ και χρόνια.
      Το πόσο ΕΛΛΗΝΕΣ είναι οι Κύπριοι το δείξανε για πολλοστή φορά τρίβοντας το Σχέδιο Ανάν στην μούρη των ξένων και των ντόπιων ρουφιάνων τους.
      Συμμετείχαν στην Επανάσταση του '21.
      Από τις κρητικές εξεγέρσεις, ως τον πόλεμο του '97, τους Βαλκανικούς, τον Α' και Β' ΠΠ χιλιάδες Κύπριοι συμμετείχαν ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ στον Στρατό του Έθνους.
      Μόνο στον Β' ΠΠ στραυεύτηκαν ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ στον Ελληνικό και τον Αγγλικό Στρατό 45.000 Κύπριοι. Οι Άγγλοι τους στρατολογούσαν με κύριο σύνθημα: Πολεμήστε για την Ελλάδα.
      Διάβασε το "Διήγησις του βίου μου" του Σάββα Τσρρκετζή, πάμφτωχου Κύπριου μετανάστη στην Αίγυπτο και την Αμερική, που τρεις (3) φορές γύρισε αν και μπατίρης από την ξενητειά και πολέμησε εθελοντής στον Ελληνικό Στρατό από τους Βαλκανικούς ως το 1922.
      Μιλάς για τον Λαό του Ευαγόρα, του Πετράκη Γιάλλουρου, του Αυξεντίου, του Μάτση, του Καραολή, του Θεόφιλου Γεωργιάδη, του Τάσου Ισαάκ και του Σολωμού Σολωμού.
      Η δε εγκληματικότητα στο νησί είναι από τις χαμηλότερες παγκοσμίως.
      Αν έλεγες τέτοια καλά κάνανε οι Κύπριοι και δεν σε κάνανε παρέα.

      • anonymous avatar
        anonymous @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 30/09/2010 01:26:22

        Κατ αρχάς σου απάντησε ο giorgos πιο κάτω.

        Αυτά τα λένε μόνον ανόητοι ή κρυπτοακελικοί κι αυτά που λες εκτός από ψευδή είναι και ανθελληνικά. Και μόνο οι όροι που χρησιμοποιείς τα λένε όλα.
        Είναι Ελλαδίτες και Κύπριοι, όλοι είμαστε Έλληνες.
        Δεν είμαι κρυπτοακελικός. Απλά έδωσα την εμπειρία μου. Μπορεί να πονάει αλλά έτσι είναι. Κι εμένα με πόνεσε όταν τους πλησίασα με συμπάθεια και άρπαξα κλωτσιές.

        Εμένα με ενδιαφέρει η κοινωνική όσμωση και συνοχή. Οι Κύπριοι μας απέφευγαν όπως ο διάολος το λιβάνι. Όχι μόνο εμένα αλλά όλους. Δηλ. δεν είναι προσωπικό το θέμα.

    • ΕΛΕΝΑ avatar
      ΕΛΕΝΑ @ anonymous 29/09/2010 23:49:33

      ΕΙΜΑΙ ΚΥΠΡΙΑ. ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΟΥ ΠΙΟ ΚΑΤΩ.

    • http://chomatery.blogspot.com avatar
      http://chomatery.blogspot.com @ anonymous 30/09/2010 17:40:40

      οι Κύπριοι είναι περισσότερο έλληνες από τους Ελλαδίτες, διότι δεν έχουν αλλοτριωθεί με τα μυθεύματα που το ελλαδικό κρατίδιο γαλουχήθηκε από την βαυαροκρατία μέχρι σήμερα....

  7. δρόμος avatar
    δρόμος 29/09/2010 17:18:39

    Πρέπει να ζητηθεί από τον Παπούλια να ματαιώσει την επίσκεψη της Παρασκευής

  8. qwert avatar
    qwert 29/09/2010 17:19:02

    Εάν χρησιμοποίηση τον όρο "εισβολή" είναι ΓΙΑ ΚΡΕΜΑΣΜΑ

  9. Θεσσαλονικιός avatar
    Θεσσαλονικιός 29/09/2010 17:23:20

    Δέκα χρόνια έστελλε τις μέλισσές του ο Ονήσιλος
    να μας κεντρίσουν
    να μας ξυπνήσουν
    να μας φέρουν ένα μήνυμα.
    Δέκα χιλιάδες μέλισσες έστειλε ο Ονήσιλος
    κι όλες ψοφήσανε πάνω στο παχύ μας δέρμα
    χωρίς τίποτε να νιώσουμε.

    Π. Μηχανικός

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Θεσσαλονικιός 29/09/2010 17:55:53

      Το καλύτερο ποίημα το Μηχανικού κατ' εμέ είναι άλλο. Από τη συλλογή "Κατάθεση", το 1975:

      η ψυχή
      μάς αγναντεύει αθάνατη
      καθισμένη σε ψηλό κλαρί.
      Ψάλλει.
      Κι ένα δάκρυ πέφτει απ’ το τραγούδι της
      - δικό της ήτανε το σώμα αυτό
      που ήξερε κι αυτό να τραγουδή
      που ήξερε κι αυτό να ψάλλη
      με ολοζώντανες αισθήσεις μέσα στο στήθος σου
      εν υψίστοις βαθειά στους κόλπους
      - δικός της ήτανε ο κόσμος αυτός
      Και ψάλλει ε και ψάλλει ε
      Και ψάλλει νω και ψάλλει ση.
      Κλαρί της μυγδαλιάς!
      Κράτησέ την απαλά κράτησέ την τελετουργικά
      κράτησέ την με δέος.
      Και δώσε της, ήλιε μου, τη δυνατή φωτιά
      να κάψη
      μέσα στις μάσκες
      το θάνατο.

  10. Ηλίας avatar
    Ηλίας 29/09/2010 17:36:43

    Και αγχωνόμαστε τόσα χρόνια τι θα γίνει με την Κύπρο. Δε μας θέλουν μια δε τους θελουμε δεκα. Άντε να γυρίσει και η ελδυκ πίσω.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Ηλίας 29/09/2010 18:01:43

      Δεν είναι όλοι οι Κύπριοι έτσι. Έτσι είναι μόνον οι του ΑΚΕΛ. 1/3 του πληθυσμού δεν είναι λίγο, αλλά δεν αρκεί για να συκοφαντήσει ολόκληρο τον Ελληνισμό του νησιού.

      Στις ελεύθερες περιοχές της Κύπρου το ελληνικό διώκεται, γιατί έτσι το θέλει το κυρίαρχο κατεστημένο που ανδρώθηκε πάνω στην υπονόμευση και τη ματαίωση της Ένωσης. Μέρος αυτού του κατεστημένου και βασικότερος ιδεολογικός του πυλώνας είναι το ΑΚΕΛ. Κάπου κάπου, εκεί στο άσχετο, βλέπεις να πετάγεται μια ελληνική σημαία εδώ, μια ελληνική σημαία εκεί, και σου φαίνεται τόσο άσχετη! Γιατί ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ η ελληνική σημαία στην Κύπρο! Το κατεστημένο δεν τη θέλει, δεν τη μπορεί, γιατί του θυμίζει συνεχώς το έγκλημά του, ένα έγκλημα που ξεκίνησε και ολοκλήρωσε ο Μακάριος, από το 1959 στο 1974, με τη συμμαχία του σοβιετικού ΑΚΕΛ και της αμερικανοκίνητης χούντας των Αθηνών.

      Πηγαίνεις όμως και στο σύνδεσμο φιλάθλων του ΑΠΟΕΛ και εκεί αγαλλιάζει η ψυχή σου από το πλήθος των ελληνικών σημαιών! Εκεί βλέπεις πόσο καταπιεσμένη είναι η ελληνικότητα των Κυπρίων και πόσο πολύ πονάει η καρδιά τους για την Ελλάδα!

      Ο Ολυμπιακός Λευκωσίας έχει για κανονικά χρώματά του το άσπρο και το γαλάζιο. Τα εθνικά χρώματα. Μετά την εισβολή έχει το μαύρο και πράσινο. Μαύρο για το πένθος, πράσινο για την ελπίδα. Θα τα ξανααλλάξουν στα κανονικά χρώματα, όταν γίνει η Ένωση!

      Δεν είναι λοιπον ότι δεν μας θέλουν. Κάποιους τους έμαθαν να μην μας θέλουν για να κάνει τη δουλειά του το κυπριακό κατεστημένο. Ό,τι και να κάνει όμως το κατεστημένο αυτό,

      Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ!

      • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
        ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ Επώνυμος 29/09/2010 22:05:37

        Ο,τι γράφεις Επώνυμε, είναι απολύτως ακριβή.

        Θυμίζω τους κύπριους επιχειρηματίες που το καλοκαίρι είχαν ξεδιπλώσει αφίσες στα καταστήματά τους να έρθουν οι κύπριοι που θα πάνε διακοπές στο εξωτερικό, στην Ελλάδα, προκειμένου μ΄αυτό τον τρόπο να συμβάλουν στα οικονομικά της.

        Ν΄αγιάσει το στόμα σου Επώνυμε....

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ Επώνυμος 29/09/2010 22:18:02

        Κι εγώ συμφωνώ μαζί σας. Τα εθνικά μας χαρακτηριστικά σώζονται στην Κύπρο με αφάνταστα περισσότερη ευλάβεια απ' ό,τι εδώ. Οι άνθρωποι κρατούν τις αρχές και τις παραδόσεις, και παρακάμπτουν τις φτιαχτές αντιπαραθέσεις.
        Έχω φίλους Κυπρίους που, από την αρχή της εκλογής Χριστόφια, προβλέπανε δυσάρεστες εξελίξεις σε κάθε επίπεδο. Άλλωστε πρέπει να προσθέσουμε στη ζυγαριά και τα καμώματα των δικών μας πολιτικών ηγεσιών (σχέδιο Αναν...)

      • Άγνωστος μεταξύ αγνώστων avatar
        Άγνωστος μεταξύ αγνώστων @ Επώνυμος 30/09/2010 12:05:34

        ΕΠΩΝΥΜΕ ΝΑ,ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ ΜΟΥ.ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΛΕΥΚΩΣΙΑ.ΟΛΟ ΣΟΥ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ(ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΜΑΤΙΑ).ΣΟΥ ΤΑ ΛΕΩ ΑΥΤΑ ΓΙΑΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΑ(ΑΠΝΗΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ) ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΙ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΝΑΝΤΙΩΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ..

  11. george avatar
    george 29/09/2010 17:38:17

    Αν απηχεί τη γνώμη όλων των Κυπρίων πρέπει άμεσα η Ελλάδα ν΄αποχωρήσει από την Κύπρο. Αν εκφράζει προσωπικές απόψεις, πρέπει οι Κύπριοι να μην του επιτρέψουν να ξαναεπιστρέψει στο νησί. Οι Έλληνες έχουν πληρώσει πολύ ακριβά τα λάθη στην Κύπρο...και εξακολουθούν να τα πληρώνουν...μετρητά μάλιστα. Ο κ. Χριστόφιας, είτε έτσι είτε αλλιώς κρίνεται επικίνδυνος πια για την Ελλάδα. Τέλος.

    • etsi_kai_allios avatar
      etsi_kai_allios @ george 29/09/2010 22:37:26

      Δεν την απηχεί. Ο Χριστόφιας είναι μειοψηφία. Όπως είναι και ο BravoGiorgo

  12. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 29/09/2010 17:44:33

    Ακομη και αν εξισωσουμε το πραξικοπημα με την εισβολη,το πραξικοπημα ειχε στοχο την ανατροπη μιας κυβερνησης και οχι το διωγμο πληθυσμου.Ουτε εθιγησαν οι Τουρκοκυπριοι απο τους πραξικοπηματιες.
    Ολα αυτα ειναι στα πλαισια του εσωτερικου ιδεολογικου αγωνα στην Κυπρο.

  13. Στέργιος avatar
    Στέργιος 29/09/2010 17:48:09

    Μπορεί να μας εξηγήσει ο Χριστόφιας γιατί ψήφισε ΟΧΙ στο Σχέδιο Αννάν;

    Προφανώς γιατί υπάρχει ένα όριο στον ανθελληνισμό του, ο οποίος δεν αφορά τη συντριπτική πλειοψηφία των ψηφοφόρων τού ΑΚΕΛ.

    Ο Χριστόφιας δεν εκφράζει τους Κυπρίους ΑΚΕΛίτες, όπως το ΚΚΕ τού Εμφυλίου που ήθελε να δώσει τη Μακεδονία και τη Θράκη στους Βούλγαρους και τους Γιουγκοσλάβους δεν εξέφραζε τους Ελλαδίτες κομμουνιστές.

  14. ΚΥΝΑΙΓΕΙΡΟΣ avatar
    ΚΥΝΑΙΓΕΙΡΟΣ 29/09/2010 18:06:50

    Ο πρόεδρος Χριστόφιας λέγει την Αλήθεια, έστω και αν αυτή μας ενοχλεί
    αφού προσβάλλει κατεστημένες εθνικές ευαισθησίες ! Μου κάνει πολλή
    εντύπωση ότι κανείς σας δεν επιθυμεί να το αντιληφθεί και να το αναλύσει
    αντικειμενικά.
    Η Ελλάδα εισέβαλε στην Κύπρο στις 15 Ιουλίου 1974 με ωμολογημένο σκοπό
    την ανατροπή του νομίμως εκλεγμένου (με δημοκρατικές διαδικασίες) προέδρου
    της αρχιεπισκόπου Μακαρίου. Δεν πιστεύω να διαφωνεί κάποιος με αυτό ;
    Η επιτευχθείσα ανατροπή του Μακαρίου και η εγκατάσταση της ψευτοκυβέρνησης
    του Ν. Σαμψών έγιναν με βίαιο τρόπο, από δυνάμεις της Κυπριακής Εθνοφρουράς
    που ήλεγχαν οι πραξικοπηματίες Έλληνες αξιωματικοί και δυνάμεις της ΕΛΔΥΚ,
    επίσης 100% ελεγχόμενες από την Αθήνα. Μήπως κάποιος από εσάς διαφωνεί ;
    Πολύ καλά λοιπόν έως εδώ. Αν εθίγησαν οι τουρκοκύπριοι ή όχι από την
    βίαιη αυτή μεταβολή του status quo , ποιός μπορεί να απαντήσει αρνητικά με
    βεβαιότητα ; Κανείς δεν μπορεί, διότι μετά 5 ημέρες έγινε η Τουρκική
    εισβολή , στις 20 Ιουλίου 1974 . Αυτή επέτυχε τον σκοπό της σε αντίθεση
    με την Ελληνική εισβολή η οποία απέτυχε.
    Γιατί λοιπόν κάποιοι κλαίνε και οδύρονται και κάποιοι άλλοι "γενναίοι"
    γράφουν τόσες ανοησίες ; Φυσικά εμάς δεν μας βολεύουν όλα αυτά, αλλά έτσι
    είναι , είτε μας αρέσουν είτε όχι.
    Οι δηλώσεις Χριστόφια επισημαίνουν το αυτονόητο. Δεν είναι τυχαίο, ότι
    γίνονται αυτήν την στιγμή. Φαίνεται ότι υπάρχουν σπουδαίοι πολιτικοί λόγοι
    που δεν ειναι σήμερα ανακοινώσιμοι. Ας περιμένουμε και ας στηρίξουμε την
    Κύπρο στις δύσκολες στιγμές που έρχονται γιά τον Ελληνισμό.

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ ΚΥΝΑΙΓΕΙΡΟΣ 29/09/2010 18:57:44

      πολύ πιθανόν ότι έχει δίκιο ο κύπριος πρόεδρος,
      αφού λοιπόν ζητούν να φύγει ο τουρκικός στρατός κατοχής,
      ας ζητήσουν να φύγει κι η ΕΛΔΥΚ.
      η ιστορία μας διδάσκει. ότι ήταν κακό κι άστοχο τότε είναι και τώρα;

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ ΚΥΝΑΙΓΕΙΡΟΣ 29/09/2010 19:56:18

      Καμία αλήθεια δε λέει και δεν διαβάζεις τίποτε από αυτά που γράψαμε τόσοι άνθρωποι εδώ.

  15. the force avatar
    the force 29/09/2010 18:20:18

    μαλακια αν το ειπε ετσι ακριβως,

    γιατι και τα κωλομμε πασαρουν πολλες αρλουμπες..

    αν ομως ειναι αληθεια πρεπει να ζητησει συγνωμη.

    • the force avatar
      the force @ the force 29/09/2010 18:21:01

      ειναι βαρυ και αδικο..

      • kitrocar avatar
        kitrocar @ the force 29/09/2010 18:46:34

        ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΥΠΡΙΟΣ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΦΙΑΣ. ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΝΗΜΕΙΟ ΑΓΝΩΜΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΕΒΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ Η ΚΥΠΡΟΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΗΣ

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ the force 29/09/2010 19:45:51

      @ kitrocar

      Μην ανησυχείς, φίλε. Όσοι από εμάς τους Ελλαδίτες γνωρίζουμε καλά την Κύπρο και δεν μένουμε στις εντυπώσεις που αφήνουν οι ελάχιστοι (αλλά πολύ ηχηροί) "Νεοκύπριοι", ξέρουμε πολύ καλά πόσο Έλληνες νιώθετε και είστε. Μην αμφιβάλλεις για την αγάπη της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλαδιτών για τους Κυπρίους αδερφούς μας.

  16. Ιωαννης Ένατος avatar
    Ιωαννης Ένατος 29/09/2010 19:38:18

    Βαρέθηκα τα αυτονόητα! Ναι ιστορικά έτσι έγινε. Μητέρα Πατρίδα όμως και η Τουρκία; Είναι η δεύτερη φορά που το λέει. Το σημαντικό στη δήλωση δεν είναι πως κατηγορεί για εισβολή την Αθήνα. Εξάλλου η πραγματικότητα είναι. Δεν μπορεί κανείς να κλείσει τα μάτια στην πραγματικότητα.
    Το σημαντικό στη δήλωση όμως είναι πως για ακόμη μία φορά εξισώνει την Τουρκία του 18% στην Κύπρο, με την Ελλάδα. Είναι η δεύτερη φορά και αυτό είναι για μένα το σημαντικότερο. Το σχέδιο Αννάν δεν πέρασε με δημοψήφισμα, φοβάμαι όμως πως θα περάσει με την αλλοτρίωση των συνειδήσεων!
    Για σκεφτείτε. Πως λειτουργεί Νέα Τάξη τα τελευταία χρόνια; Δια της κατανοήσεως των ιδανικών της. Αν η Τουρκία γίνει μία ισότιμη Μητέρα Πατρίδα της Κύπρου έχει ηθικά δικαιωθεί για την εισβολή στα μάτια των σύγχρονων Κυπρίων. Αυτό θα είναι και το τελευταίο βήμα πριν την ολοκληρωτική κατάκτηση του Νησιού... από τους δαίμονες της Νέας Τάξης!

    • anonymous avatar
      anonymous @ Ιωαννης Ένατος 29/09/2010 20:39:45

      Κι εσένα τι σε νοιάζει; ενήλικες είναι οι Κύπριοι και γράμματα γνωρίζουν. Και οι Έλληνες το ίδιο. Για το λόγο αυτό θα φέρουν δικαίως τις συνέπειες των πράξεών τους.

      Ο Σαρρής ένα εύχεται, να μην καταντήσουμε με τη λαλακία που μας δέρνει σαν τους Ασσύριους που είναι εγκατεσπαρμένοι σε 4 κράτη και στη διασπορά και δεν έχουν που την κεφαλήν κλίναι.

  17. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 29/09/2010 19:39:42

    Οκ, κι εγώ δεν συμπαθώ πολιτικά τον κ. Χριστόφια, αλλά η συλλογιστική του που είδα στο βίντεο, που είναι λάθος;

    Δεν λέμε και ξαναλέμε ότι η χούντα έδωσε το πρόσχημα με την δική της "εισβολή" στην τουρκική εισβολή.

    Το ότι τα λέει εκεί που τα λέει την ώρα που τα λέει κλπ κλπ, είναι φυσικά άλλο ζήτημα. Αλλά που λέει ψέμματα;

    Θραξ Αναρμόδιος

  18. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 29/09/2010 19:54:59

    Ποια εισβολή;

    • Θραξ Αναρμόδιος avatar
      Θραξ Αναρμόδιος @ Επώνυμος 29/09/2010 20:25:34

      http://www.antinews.gr/?p=63842&cpage=1#comment-533941

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Επώνυμος 01/10/2010 19:08:20

      Σε ΕΛΛΗΝΙΚΟ έδαφος η Ελλάδα δεν μπορεί να κάνει εισβολή. Αυτό που έκανε η χούντα στην Κύπρο ήταν εμφύλιος μεαξύ Ελλήνων. Αυτός που έκανε η Τουρκία ήταν εισβολή σε ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΑΤΑΟ έδαφος.

      Σημασία δεν έχει αν η Κύπρος ήταν τυπικά ξεχωριστό κράτος, σημασία έχει ότι είναι έδαφος και νησί από αρχαιοτάτων χρόνων ΕΛΛΗΝΙΚΟ.

      Με την ίδια λογική, ο εμφύλιος Πελοποννησιακός πόλεμος μεταξύ Αθήνας και Σπάρης, αλλά στην ουσία μεταξύ των Πανελλήνων, πρέπει να εξομοιώνεται με τους Μηδικούς πολέμους.

      Το ίδιο πράγμα είναι;

  19. ΒΡΑΧΟΣ avatar
    ΒΡΑΧΟΣ 29/09/2010 20:29:21

    Να ζητήσει και πολεμικές αποζημειώσεις....
    Αχαρακτήριστος.

  20. athamas avatar
    athamas 29/09/2010 22:01:29

    Δεν φτάνει που μας κοστίζουν ένα κάρο φράγκα
    Δεν φτάνει που επί δεκαετίες οι στρατιώτες μας τράβαγαν των παθών τους τον τάραχον εκεί κάτω
    Δεν φτάνει που σκοτώθηκαν Έλληνες για να υπερασπίσουν την Κύπρο
    Έχουμε και τον Χριστόφια να μας την λέει κι από πάνω!
    Εδώ που τα λέμε.. δεν είναι ο μόνος Τσίπριος που δεν μας γουστάρει στην Κύπρο, είναι πολλοί.

    Μήπως είναι καιρός να εγκαταλείψουμε εντελώς την Κύπρο και να αποχωρήσουμε ως άλλοι αμερικάνοι στρατιώτες απ το .. Ιράκ που κατακτήσαμε;;;

    Ας τα βγάλουν πέρα μόνοι τους ..

    • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
      ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ athamas 29/09/2010 22:12:29

      Κανεις λάθος αγαπητέ! Δεν είναι πολλοί. Είναι πολύ λίγοι. Και θα τους γράψει κι αυτούς η Ιστορία στον κατάλογο με τον Τσολάκογλου, τον Γιωργάκη και τους συν αυτώ....

      • athamas avatar
        athamas @ ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 29/09/2010 22:16:51

        Δεν είναι λίγοι
        Και πολλοί Κύπριοι *δεν* αισθάνονται Έλληνες
        Ούτε κάν αυτοί που έρχονται - έρχονταν κάποτε, δεν ξέρω σήμερα - να εκπαιδευτούν για έφεδροι αξιωματικοί στην Ελλάδα δεν αισθάνονταν Έλληνες αλλά Κύπριοι.
        Και το έλεγαν μετ' εμφάσεως.
        Σαφώς όχι όλοι.
        Αλλά αρκετοί.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 29/09/2010 22:32:11

        μάλλον σου είναι δύσκολο να κατανοήσεις την ψυχολογία ενός ελάχιστου αριθμητικά λαού, χαμένου στην άκρη της θάλασσας, που αγωνίζεται για επιβίωση χωρίς προστάτες, μέσα στο πιο εχθρικό περιβάλλον που θα μπορούσε να υπάρξει. Ούτε ψύλος στον κόρφο τους, είναι ντροπή να τους κριτικάρουμε έτσι.

      • athamas avatar
        athamas @ ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 29/09/2010 22:49:39

        @δρόμος
        Είναι δικαίωμά τους να μείνουν μόνοι τους και δεν νομίζω πως εμείς οι Έλληνες τους στερούμε με το ζόρι αυτό το δικαίωμα.
        Αλλά δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να επιβιώσουν μόνοι τους επειδή είναι πολύ λίγοι πληθυσμιακά.
        Απ την άλλη όταν έχεις την ανάγκη υποστήριξης τότε δεν μπορείς να βρίζεις - είθισται από κάποιοιυς Κύπριους, «Έλληνες είστε και φαίνεστε!» κλπ - αυτόν που σε υποχτηρίζει.
        Αν τους είμαστε ανεπιθύμητοι μπορούν να μας το πούν.
        Να μας πούν ότι τα καταφέρνουν μόνοι τους και δεν χρειάζονται καμία βοήθεια ή υποστήριξη από μάς.

        Δεν το βλέπω κακό να τα μαζεύουμε αν δεν μας θέλουν.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 29/09/2010 22:59:52

        είναι όμως σωστό να τους χαρακτηρίζεις συνολικά εξαιτίας της συμπεριφοράς μιας μειοψηφίας?

      • athamas avatar
        athamas @ ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 29/09/2010 23:04:53

        Δεν τους χαρακτήρισα *συνολικά*, αναφέρθηκα σε «κάποιους» που δεν είναι «λίγοι».

        Το «συνολικά» που το είδες;
        Και τον χαρακτηρισμό που τον είδες αλλά ...
        Δεν χαρακτήρισα κανέναν, δεν είπα κάν ότι το να θέλουν να είναι Κύπριοι και όχι Έλληνες - αυτοί οι «κάποιοι» - είναι κακό.

        Περιέγραψα την κατάσταση, το γεγονος, δεν το χαρακτήρισα.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 29/09/2010 23:11:51

        επειδή η διατύπωση της θέσης σου ήταν από την αρχή αμυντική, ελάχιστα μπορώ να τη διαβάσω σαν απλή περιγραφή. Πολλοί εδώ, κι εγώ μαζί, παραθέτουμε την προσωπική μας γνώση για την ψυχική προσέγγιση του κυπριακού λαού με τον δικό μας. Μη μένεις σε μικροεντυπώσεις, η γενική εικόνα είναι εντελώς διαφορετική.

        Πες μου, έκανες ποτέ Πάσχα στο νησί?

  21. giorgos avatar
    giorgos 29/09/2010 23:15:46

    ΑΣ ΜΗΝ ΓΕΛΟΥΜΑΣΤΕ ΕΙΜΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ 7 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΡΗΚΑ ΕΝΑ ΚΥΠΡΙΟ ΝΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΑ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΗΣΙΕΣ.ΤΟ ΚΑΛΑΜΑΡΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΥΓΕΝΙΚΟ ΤΟΥΣ ΟΛΟΙ ΠΙΣΩ ΣΑΣ ΣΑΣ ΛΕΝΕ ΠΟΥΣΤΟΚΑΛΑΜΑΡΑΕΣ.ΛΟΙΠΟΝ ΑΔΕΛΦΙΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΤΗΝ ΧΑΣΑΜΕ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΙΣΣΙΝΓΕΡ ΕΔΩ.ΟΣΟΙ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΣΑΣ ΣΥΜΠΑΘΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΟΝΤΑ ΦΑΣΙΣΤΟΕΙΔΗ ΝΟΣΤΑΛΓΟΙ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ.ΚΑΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΜΑΣ.ΤΟ ΞΕΡΩ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΝΑΕΙ.

  22. ΕΛΕΝΑ avatar
    ΕΛΕΝΑ 29/09/2010 23:17:50

    ΛΟΙΠΟΝ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ:

    The Greek people are anarchic and difficult to tame. For this reason
    we must strike deep into their cultural roots: Perhaps then we can force
    them to conform. I mean, of course, to strike at their language, their religion,their cultural and historical reserves, so that we can neutralize their ability to develop, to distinguish themselves, or to prevail; thereby removing them as an obstacle to our strategically vital plans in the Balkans, the Mediterranean, and
    the Middle East.

    ΑΡΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΧΑΣΟΥΜΕ ΡΕ ΚΟΠΕΛΙΑ. ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ KISSINGER ΕΛΛΗΝΟΚΥΠΡΙΟΙ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΜΑ.

    ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΤΩ, ΕΝ ΠΑ ΝΑ ΗΤΑΝ Ο ΘΕΟΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ Η ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΑΝ ΗΤΑΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ Ο KISSINGER ΘΑ ΤΟΝ ΕΚΑΤΕΒΑΖΕ. NA ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΛΙΓΟ ΑΛΛΙΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΟΛΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΒΓΑΛΤΕ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ.

  23. athamas avatar
    athamas 29/09/2010 23:47:49

    @δρόμος
    Το πως βλέπω το θέμα το έγραψα νομίζω με σαφήνεια.

    Δεν αρέσκομαι να βγάζω συμπεράσματα απ τον γραπτό λόγο των συνομιλητών μου ούτε να ερμηνεύω όσα διαβάζω, ούτε να εννοώ οτιδήποτε άλλο πέρα απ' αυτό που *ακριβώς* διαβάζω, στο κατά γράμμα, στο κατά λέξιν.

    Καλό βράδυ (ως προς το παρόν θέμα τουλάχιστον)

  24. ΔενΠαειΑλλο! avatar
    ΔενΠαειΑλλο! 30/09/2010 00:48:45

    http://4.bp.blogspot.com/_JwUCQiYCz70/R-wKd8zisnI/AAAAAAAAAFI/XS8yRzTheO8/s1600-h/fylakismena.jpg

  25. Γιάννης Χριστόπουλος avatar
    Γιάννης Χριστόπουλος 30/09/2010 01:15:00

    Χριστόφια άντε και παραιτήσου.

  26. aurora3363 avatar
    aurora3363 30/09/2010 02:46:25

    Και εγω ομολογω ενιωσα οταν πηγα σαν τουριστας στην Κυπρο αυτην την "αντιπαθεια' να το πω?πως να το πω τωρα ..και μαλιστα απο ξεναγο!!που μας πηγεναι να επισκεφτουμε τα μνηματα των Ελληνων παλληκαριων απολη την Ελλαδα, που επεσαν προδομενοι και αυτοι, οχι μονο οι Κυπριοι..και λυπηθηκα και εξοργηστηκα γιατι ητε το θελουν ητε οχι, αμφοτεροι Ελλαδιτες και Κυπριοι η μοιρα μας ΕΙΝΑΙ κοινη.Ειναι κριμα το αιμα τοσων και τοσων αγωνιστων για την Ενωση, να μενει αδικαιωτο! Παρολα αυτα ομως,παρολη την προπαγανδα,το διχαστικο δηλητηριο,που σταζει απο τα χειλη μερικων μερικων και απο τις δυο μεριες εμεις σαν λαοι αγαπιωμαστε και ποναμε!Θυμηθητε το αμημητο του Καραμανλη νομιζω(σορυ αν κανω λαθος)¨"αλλωστε η Κυπρος ειναι μακρυα"

  27. KYNAIΓΕΙΡΟΣ avatar
    KYNAIΓΕΙΡΟΣ 30/09/2010 04:07:52

    O Χριστόφιας είπε πράγματα πασίγνωστα και αυτονόητα ακόμη και σε
    στοιχειωδώς μορφωμένους και σκεπτόμενους Έλληνες.
    Τι είναι αυτά που γράφετε μερικοί/ές από εσάς ;
    Επικεντρωθείτε στο θέμα και αφήστε τα υπόλοιπα άσχετα (αν συμπαθείτε
    κάποιοι από εσάς τους Κυπρίους, τι σχέση μπορεί να έχει με το θέμα που
    δημιουργεί η δήλωση Χριστόφια ; ).

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ KYNAIΓΕΙΡΟΣ 30/09/2010 07:59:40

      Κυναίγειρε για αρχιπροβοκάτορα σε κόβω.

  28. Άντης Ροδίτης avatar
    Άντης Ροδίτης 30/09/2010 08:07:03

    Η Κύπρος του Χριστόφια δεν είναι η αληθινή Κύπρος. Είναι η διαστρεβλωμένη, παραμορφωμένη, διχοτομημένη, ανθελληνική Κύπρος που εγκαινίασε ο Μακάριος προσπαθώντας να αποφύγει την Ένωση. Ο Χριστόφιας και το ΑΚΕΛ στήριξαν τον Μακάριο κι αποτελούν σήμερα, ως υποθήκες του, την καρδιά του πολιτικού κατεστημένου της Κύπρου. Όλοι αυτοί (πλην του ΔΗ.ΣΥ. που στεγάζει την παλιά ΕΟΚΑ)που φωνάζουν σήμερα εναντίον των δηλώσεων Χριστόφια (ακριβώς τις ίδιες δηλώσεις έκαμε ο Μακάριος στον ΟΗΕ τον Ιούλη του 74)είναι και φανατικοί οπαδοί του Μακαρίου. Σήμερα φωνάζουν για να ρίξουν τον Χριστόφια, όμως είναι οι ίδιοι που τον ανέβασαν στην εξουσία. Ο Μακάριος, Εθνάρχης, Αρχιεπίσκοπος, Πρόεδρος, κατάφερε με την πολιτική του να διχοτομήσει την Κύπρο και να διχάσει και την ίδια την προσωπικότητα των Κυπρίων. Υπάρχουν πολλοί αληθινοί Έλληνες ακόμα στην Κύπρο, δυστυχώς όμως και πολλοί που μια είναι έτσι και μια αλλιώς. Το κυπριακό δεν εξηγείται με μηνυματάκια στο ίντερνετ.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Άντης Ροδίτης 30/09/2010 08:29:34

      Πράγματι, δεν εξηγείται με μηνυματάκια στο Ίντερνετ.

      Για όσους δεν σας γνωρίζουν, να πούμε, κύριε Ροδίτη, ότι είστε ο συγγραφέας του νέου βιβλίου "Δέκα χιλιάδες μέλισσες", μέσα απο το οποίο εξηγείται το Κυπριακό όπως δεν το έχει εξηγήσει ποτέ κανένας. Υπερπολύτιμη είναι η συνεισφορά σας και με το έργο "Την Ελλάδα θέλομεν κι ας τρώγωμεν πέτρες, ύλη ιστορίας για μιαν αγγλική αποικία της Ελλάδος".

      Προτείνω ανεπιφύλακτα να τα διαβάσει ο καθένας και σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας στη συζήτησή μας.

      • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
        ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ Επώνυμος 30/09/2010 09:03:45

        ....και να διαβάσει Επώνυμε, και Μιχαηλίδη και Λιπέρτη και Κώστα Μόντη και Κύπρο Χρυσάνθου και Παπασταύρο Παπαγαθαγγέλλου και χιλιάδες άλλους Ελληνες της Κύπρου οι οποίοι αγαπούσαν και αγαπούν με πάθος την μητέρα Ελλάδα.

        Επισημαίνω την περίπτωση του αειμνήστου γυμνασιάρχου και αγωνιστή της ΕΟΚΑ Κωνσταντίνου Γιαλλουρίδη (πατέρα του καθηγητού του Παντείου και δημοσιογράφου Χρ.Γιαλλουρίδη), ο οποίος το 1940 μαζί με ομάδα Κυπρίων ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ πήγαν στα βουνά της Αλβανίας να υπερασπίσουν τα δίκαια του Ελληνισμού. ΄Η τα χρυσαφικά που διέθεσε και η τελευταία Κυπρία τότε για την οικονομική στήριξη του αγώνα της Ελλάδας. Αυτό είναι το πραγματικό πρόσωπο της ελληνικής Κύπρου. Ολα τ΄άλλα είναι τίποτα. Ενα μεγάλο ΤΙΠΟΤΑ, όπως άλλωστε ο ίδιος ο Χριστόφιας και οι συν αυτώ (εννοώ τους νενέκους και εντός Ελλάδος).

    • athamas avatar
      athamas @ Άντης Ροδίτης 30/09/2010 14:27:18

      Έτσι!
      Πές τα για να μαθαίνουν μερικοί τι ρόλο έπαιξε ο Μακάριος.

      Κοντά 20 χρόνια πριν φίλος Κύπριος που πολέμησε στην εισβολή μου έλεγε τότε για τα πεπραγμένα του Μακάριου και του ΑΚΕΛ.
      Απ την στιγμή που ο mr. ΑΚΕΛ έγινε πρόεδρος - σαφώς αδιαμφισβήτητο δικαίωμα των Κυπρίων να ψηφίζουν όποιον θέλουν για πρόεδρό τους, δεν το σχολιάζω - η πολιτική του Μακάριου «ξαναπήρε τ' απάνω της» και ο ανθελληνισμός το ίδιο.

      • anonymous avatar
        anonymous @ athamas 30/09/2010 19:03:38

        Τον ανθελληνισμό θα πρέπει να τον καταλάβεις ως αντίθεση προς την ένωση. Υπάρχει μεγάλος αριθμός Κυπρίων που θέλουν να είναι ανεξάρτητοι. Οι ηγεσίες το υποδαυλίζουν για να μη χάσουν τα οφίτσια. Άλλο Πρόεδρος της Κύπρου κι άλλο έπαρχος της Ελλάδας στην Κύπρο.
        Το κόλπο για να επιτύχουν το στόχο αυτό είναι να δηλητηριάζουν την κοινωνία τους με ανθελληνικά μηνύματα.

        Εμείς κάπου βαρεθήκαμε να ασχολούμεθα με αυτή την παιδική χαρά.

    • anonymous avatar
      anonymous @ Άντης Ροδίτης 30/09/2010 18:56:56

      Αγαπητέ Κύριε Ροδίτη,
      δε θέλω να μπω σε λεπτομέρειες αλλά θα κάνω μια παρατήρηση:
      Η Κυπριακή κοινωνία είναι βαθύτατα διχασμένη πάνω σε κάποια θέματα και ο προσανατολισμός της δεν είναι ξεκάθαρος. Πρέπει πρώτα να τα βρείτε μεταξύ σας να αποφασίσετε τι θέλετε και μετά να χαράξουμε μια κοινή πορεία.

      Τον τελευταίο καιρό βλέπω τα βιντεάκια του Νεοκλή Σαρρή στο youtube. Θα τα βρείτε εδώ.
      http://lomak.blogspot.com/2007/01/sarris.html

      Σε κάποια αναφέρεται και στο Κυπριακό. Έχει πει σε κάποιο ότι αυτή τη στιγμή οι Τουρκοκύπριοι έχουν μειωθεί στους 80.000 από 120.000 την περίοδο της εισβολής και οι έποικοι είναι περί τους 400.000. Έχει πει επίσης ότι το σχέδιο Ανάν μιλούσε για πλειοψηφούσα κοινότητα με την ελπίδα ότι οι Ελληνοκύπριοι θα μετατραπούν σε μειοψηφία με τους νέους εποίκους και μια δημογραφική έκρηξη των Τούρκων.
      Σε συνδυασμό επίσης με το γεγονός ότι το Ισλάμ θεωρεί τους αλλόθρησκους κάτι κατώτερο είμαι της άποψης ότι οι Ελληνοκύπριοι προοδευτικά θα υποδουλωθούν στους Τούρκους.

      Νομίζω ότι η καλύτερη λύση είναι να διαπραγματευτούμε το εδαφικό και να αποφύγουμε λύσεις συγκυριαρχίας. Να πάμε δηλ σε διχοτόμηση. Αν δε μας αρέσει τα πράγματα να μείνουν όπως είναι με την ελπίδα να τα ανατρέψουμε στο μέλλον.

      Πάντως σε κάθε περίπτωση πρέπει να πάψετε να είστε διχασμένοι διότι κανείς δε θα μπορέσει να σας βοηθήσει.

  29. Πολύκαρπος avatar
    Πολύκαρπος 30/09/2010 10:05:24

    Είναι προφανές ότι ο κ.Γιαδικιάρογλου ανακατεύει τη γνωστή σούπα για να αποπροσανατολίσει παρά να συγκεντρώσει την προσοχή των λιγότερο ενημερωμένων: Με το αράδιασμα ονομάτων που κάμνει (αναφέροντας και τον κορυφαίο Βασίλης Μιχαηλίδη - αδύνατον να διαβαστεί ακόμα κι απο ψαγμένους Ελλαδίτες στην Κυπριακή διάλεκτο), παρουσιάζει τη γνώση του κυπριακού ως, περίπου, απασχόληση ζωής. Αν κατάλαβα καλά ο Επώνυμος αναφέρει ένα βιβλίο που είναι σε θέση να φωτίσει άμεσα το παρόν κυπριακό χάος και τις καταβολές του.

    • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
      ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ Πολύκαρπος 30/09/2010 14:19:59

      Κα Γιαδικιάρογλου!
      Αγαπητέ μου όλοι αυτοί που τους τσουβαλιάζεις ως "αράδιασμα ονομάτων"μιλάνε για το ζητούμενο: Οτι δηλαδή η Κύπρος ήταν είναι και θα είναι ελληνική (τα επιχειρήματα χρειάζονται κατεβατά για να απαριθμηθούν)και ήταν ατόπημα (αλλά βοηθάει πολύ στην λύση του κυπριακού με ένα καινούργιο σχέδιο αλά Ανάν-νομίζουν)οι δηλώσεις Χριστόφια. Οπως ατόπημα είναι και η σταθμισμένη ψήφος , η οποία και μαγειρεύεται από τον εν λόγω πρόεδρο και τον "ομόλογό" του στα κατεχόμενα.
      Και το "παρόν κυπριακό χάος" δεν προήλθε εκ παρθενογεννεσεως, αλλά είναι απότοκο της πολιτικης που εφαρμόσθηκε από το 1960 και μετά.
      Τέλος σε πληροφορώ ότι ο Βασιλης Μιχαηλίδης δεν χρειάζεται "μετάφραση" αλλά τον καταλαβαίνεις στην ψυχή σου, αν αισθάνεσαι βέβαια Ελληνας. Για προσπάθησε.....

  30. Χαντακωμένος avatar
    Χαντακωμένος 30/09/2010 11:36:01

    Τραγικές οι δηλώσεις του Χριστόφια, μοναδικό και ολόδικό του κατόρθωμα να αραδιάσει τόσες μαζεμένες κοτσάνες μονοκοπανιάς. (Η αναφορά σε εισβολή της Ελλάδας, αν και απείρου κάλλους, δεν είναι η μοναδική, βλ. πχ άρθρο του Κ. Αντωνίου στη Σημερινή h**p://www.sigmalive.com/simerini/columns/stigma/310236).
    Φαίνεται ότι και εμείς στην Κύπρο βρήκαμε τον Μπους που μας αξίζει :)

    Προσωπικά θεωρώ ότι χειρότερος και πιο επικίνδυνος και από τον ίδιο τον αντίκτυπο που θα έχουν και την εκμετάλλευση της οποία θα τύχουν τα (επίσημα!) λόγια του Χριστόφια, είναι ο διχασμός που αυτά φαίνεται να δημιουργούν ανάμεσα σε Έλληνες και Έλληνες. Δεν ξέρω τι σκέφτεται ο Χριστόφιας, δε γνωρίζω τη ψυχολογία του ή ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετεί, αν εννοούσε όσα έλεγε ή αν είναι απλά ηλίθιος. Εκείνο για το οποίο είμαι σίγουρος είναι ότι ό,τι σφυρηλατήθηκε με αγώνες και θυσίες, ό,τι για χιλιάδες παρέμενε ενιαίο περιγελώντας «λογική» και αποστάσεις δεν είναι δυνατόν να τίθεται εν αμφιβόλω γιατί ο όποιος κ. Χριστόφιας ενήργησε έτσι ή αλλιώς. Ο διαχωρισμός Ελλαδίτη – Κυπρίου, αν κάτι τέτοιο υφίσταται ουσιωδώς ως έννοια, δεν είναι και ούτε μπορεί να είναι μεγαλύτερος από την απόσταση Αθηναίου – Σαλονικιού, Αιγαιοπελαγίτη – Ηπειρώτη, Καλαματιανού – Γρεβενιώτη, και αντίστοιχα Παφίτη – Παραλιμνίτη και Εγκωμίτη – ΑηΝικολίτη. Η ενότητα αυτή είναι υπαρκτή και μας υπερβαίνει, χωρίς αυτό να αίρει την υποχρέωσή μας να τη σεβόμαστε, ή τουλάχιστον να μην την προσβάλουμε.

    Και ακόμη, αλίμονο αν η ελληνικότητα της Κύπρου εξαρτιόταν από τις όποιες ιδεολογικές αναζητήσεις και τα ιστορικοπολιτικά κόμπλεξ του όποιου κόμματος. Το ποσοστό που εξασφαλίζει το ΑΚΕΛ στις εκλογές δεν είναι ίσο με όσους θα δήλωναν (ή δηλώνουν) μη Έλληνες. Προσωπικά αρνούμαι να το δεχτώ αυτό. Και περιμένω από τους ίδιους τους ψηφοφόρους του ΑΚΕΛ (όπως επίσης και του συγκυβερνώντος ΔΗΚΟ) να αντιδράσουν (δεν ξέρω πώς, ας επαναλάβουν ότι έκαναν και το 2004 προ του δημοψηφίσματος).

  31. Πολύκαρπος avatar
    Πολύκαρπος 30/09/2010 12:00:24

    Αγαπητέ "Χαντακωμένε",
    Όλ' αυτά που λες είναι ορθά, ξεκάρφωτα και χαντακωμένα. Πώς, καημένε, περιμένεις από τους ψηφοφόρους του ΑΚΕΛ ν΄αντιδράσουν αφού αυτά που λέει ο Χριστόφιας σήμερα είναι τα ίδια που τάϊζε στους ψηφοφόρους του το ΑΚΕΛ για χρόνια. Όσο για εκείνους του ΔΗ.ΚΟ τι περιμένεις, ΑΥΤΟΙ εξέλεξαν πρόεδρο της Κύπρου τον Χριστόφια. Ξεχαντακώθου.

  32. Α.Κ. avatar
    Α.Κ. 30/09/2010 13:29:40

    Θα προσθέσω μία παράμετρο που δεν έχει σχέση με το τι πραγματικά έγινε και γίνεται στην Κύπρο.

    Σήμερα, δεν έχει σημασία εάν η Ελλάδα έχει ευθύνες για το τί συνέβει πριν από δεκαετίες στην Κύπρο. Για αυτές τις ίδιες δεκαετίες, έχουμε συνδέσει το εθνικό μας "ανάστημα-αξιοπιστία-πρόσωπο-παγκόσμια εικόνα" με την υποστήριξη της Κύπρου σε όλα τα επίπεδα. Δεν γίνεται, χωρίς να χάσουμε πολλές μονάδες σε ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, να αφήσουμε την Κύπρο μόνη της.

    Ενα επιπλέον θέμα είναι ότι, εάν αφήσουμε σιγά - σιγά την Κύπρο στο έλεος της Τουρκίας, θα είναι σαν να καλούμε τους Τούρκους για τη δημιουργία νέων τετελεσμένων π.χ. στο Καστελόριζο (τυχαίο παράδειγμα). Δεν επιτρέπεται μία σοβαρή χώρα να αποδέχεται, έστω και μετά από δεκαετίες, τόσο σοβαρά χτυπήματα στο γόητρό της. Δεν θα την παίρνει στα σοβαρά κανένας στον πλανήτη.

    Οι επιπτώσεις θα είναι ασύλληπτες: στην εισροή επενδύσεων, στο διεθνή ρόλο της χώρας, στην υποστήριξη άλλων χωρών σε υποψηφιότητες Ελλήνων σε διεθνείς οργανισμούς, στο στάτους της χώρας στους ίδιους αυτούς Διεθνείς Οργανισμούς, στη δυνατότητα της χώρας να παίρνει πρωτοβουλίες εξωτερικής πολιτικής στην ευρύτερη περιοχή της κτλ.

    Οσοι λοιπόν ευαγγελίζονται την, με κάθε κόστος, εύκολη, γρήγορη απεμπλοκή μας από το θέμα της Κύπρου, νομίζοντας ότι κλείνοντας μέτωπα γλιτώνουμε π.χ. άχρηστα έξοδα, δεν ξέρουν (είναι σίγουρο αυτό) τη σημαίνει Διεθνής θέση - εικόνα - βάρος μιάς χώρας και τι είδους επιπτώσεις μπορεί να έχει ένα τέτοιου είδους πλήγμα.

    Απλά, το θέμα της Κύπρου έχει καταστεί ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΣ για την Ελλάδα. Σε όλα τα επίπεδα της (και εγχώριας) ζωής μας.

  33. ςοτος1874 avatar
    ςοτος1874 01/10/2010 00:20:20

    «Την Ελλάδα αγαπώ, αλλά και σένα
    μ’ έναν έρωτα μεγάλο, αληθινό,
    τα γαλάζια σου τα μάτια τα θλιμμένα
    τον καθάριο της θυμίζουν ουρανό.»
    Ευαγόρας Παλληκαρίδης (1938-1957)


    «Θα πάρω μιαν ανηφοριά, θα πάρω μονοπάτια, να βρω τα σκαλοπάτια που παν στη Λευτεριά».

    Στα λόγια τα καταφέρνουν πολλοί. Πόσοι όμως έκαναν τα γραπτά τους πράξη; Πόσοι είχαν το θάρρος ενός νεαρού μαθητή, που επέλεξε να μετακομίσει στα 18 του χρόνια στο «Πάνθεον των Ηρώων»;

    Ο νεαρός ήρωας του αγώνα της ΕΟΚΑ, οραματιστής και ποιητής ήταν το τέταρτο παιδί της οικογένειας του αστυνομικού Μιλτιάδη Θεοδώρου από τη Λάπηθο Λάρνακας κι εγγονός του Θεόδωρου Παλληκαρά απ’ τον οποίο πήρε το επίθετό του ο ήρωας. Ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης γεννήθηκε στην Τσάδα της Πάφου, στις 28 Φεβρουαρίου 1938. Ήταν το τέταρτο παιδί της οικογένειας του Μιλτιάδη. Στην οικογένεια του Ευαγόρα ανήκει –δεύτερος ξάδερφος– και ο ήρωας Στέλιος Μαυρομμάτης, απαγχονισθέντας ήρωας της ΕΟΚΑ.

    Από το σχολείο άρχισε να φαίνεται το συγγραφικό του ταλέντο, δημιουργεί τη σχολική εφημερίδα της τάξης του την οποία γράφει σχεδόν ολόκληρη μόνος του. Το Φθινόπωρο του 1950 εγγράφεται στο Γυμνάσιο στο Κτήμα, καθώς μετακόμισαν εκεί οι γονείς του το 1949. Εκείνη την εποχή ξεκινά να γράφει στίχους. Πέρασε τις 6 τάξεις του Δημοτικού σχολείου με άριστα. Πάντα ο ίδιος, ντροπαλός, φιλότιμος, σοβαρός και ήρεμος. Η φυσική του Εξυπνάδα τον κάνει να ξεχωρίζει γρήγορα. Το ύφος του ευγενικό, λεπτό, τονίζεται από τη ζωηρότητα της εφηβική ηλικίας και αφήνει στις μνήμες των συμμαθητών του και των άλλων που τον γνώρισαν, ανεξίτηλες εντυπώσεις.

    Η μανία του για τους στίχους ήταν μεγάλη. Δεν άφηνε τετράδιο ή περιθώριο βιβλίου που να μη το γεμίσει με στίχους. Συνολικά μας άφησε γύρω στα 500 ποιήματα και πολλές δεκάδες σελίδες πεζών και επιστολών. Τα ποιήματα του μπορούμε να τα ξεχωρίσουμε σε πατριωτικά, θρησκευτικά, εύθυμα–σατιρικά και ερωτικά. Σε αυτά τα τελευταία, που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος της ποιητικής του παραγωγής ξεχωρίζει…:

    Την Ελλάδα αγαπώ, αλλά και σένα
    μ’ έναν έρωτα μεγάλο, αληθινό,
    τα γαλάζια σου τα μάτια τα θλιμμένα
    τον καθάριο της θυμίζουν ουρανό.

    Σαν μαθητής του Γυμνασίου από το 1950, έζησε έντονα τους δύσκολους καιρούς που περνούσε η Κύπρος στην προσπάθεια της να κρατήσει το ελληνικό λάβαρο της ελευθερίας ψηλά, ζώντας κάτω από τον ζυγό του Άγγλου κατακτητή που δήλωνε απερίφραστα ότι «ουδέποτε» θα έδιδε την ελευθερία στους Κυπρίους. Πίστευε ακράδαντα στον δίκαιο του αγώνα της Κύπρου και η όλη πορεία του σημαδεύτηκε ανεξίτηλα, στα 13 του χρόνια, από το ιστορικό Δημοψήφισμα του 1951 με την αξίωση των Ελληνοκυπρίων για Ένωση με την μητέρα πατρίδα, την Ελλάδα.

    Την 1η Απριλίου 1953 ο Ευαγόρας πρωταγωνιστεί σε διάφορες διαδηλώσεις κατά των Άγγλων. Συγκεκριμένα στις 2 Ιουνίου θα γινόταν η στέψη της βασίλισσας Ελισάβετ. Στην Αγγλία και σε όλες τις αποικίες γίνονταν προετοιμασίες για το μεγάλο γεγονός. Στην Πάφο στο «Ιακώβιο Γυμναστήριο» κατεβαίνει η ελληνική σημαία και αναρτάται η αγγλική, γεγονός που εξοργίζει τους μαθητές. Παραμονή της στέψης οι μαθητές της Πάφου και οι φοιτητές του Λιασιδίου Κολεγίου οργάνωσαν διαδήλωση μ’ αίτημα να υποσταλεί η αγγλική σημαία και να εκκενωθεί το γήπεδό τους από στρατιώτες και αστυνομικούς. Ο 15χρονος τότε Βαγορής αναρριχάται στον ιστό, κατεβάζει και ξεσκίζει την αγγλική σημαία, την οποία οι άλλοι μαθητές ξεσκίζουν κι αυτοί με την σειρά τους και της βάζουν φωτιά. Ήταν η υπογραφή της πρώτης επαναστατικής του πράξης. Το γεγονός αυτό έδωσε το έναυσμα για επέκταση των διαδηλώσεων. Οι μαθητές και το πλήθος συγκρούονται με την αστυνομία η οποία ενισχύεται από Τούρκους. Ο διοικητής στέλνει διαταγή να αποσυρθούν οι αστυνομικοί γιατί δεν έπρεπε η στέψη της βασίλισσα να αμαυρωθεί με αίμα. Έτσι οι μαθητές ελεύθεροι τώρα ορμούν σαν χείμαρρος και παρασύρουν ο,τι είχε σχέση με τους εορτασμούς για την στέψη. Η Πάφος έγινε το μόνο μέρος όπου δεν γιορτάστηκε η στέψη. Ο Ευαγόρας συνελήφθηκε αλλά αφέθηκε ελεύθερος λόγω της μικρής του ηλικίας.

    Τον Ιανουάριο 1955 προσάγεται σε δίκη και του επιβάλλεται πρόστιμο 10 Λιρών γιατί συμμετείχε σε μαθητική διαδήλωση για την απελευθέρωση των συλληφθέντων μελών πληρώματος του πλοιαρίου Άγιος Γεώργιος που κουβαλούσε στην Κύπρο όπλα για τον αγώνα που θα άρχιζε.

    Το καλοκαίρι του 1955, ο Ευαγόρα πραγματοποίησε το μεγάλο του όνειρο: να επισκεφθεί την ελεύθερη πατρίδα (την Ελλάδα) με την καθιερωμένη εκδρομή των μαθητών της προτελευταίας τάξης του σχολείου του. Και γράφει:

    Αύριο ξεκινούμε για την πατρίδα,
    γιαλούς θε να περάσουμε και στεριά.
    Μαζί μας θε να πάρουμε την ελπίδα
    ταχιά πως θα μας έρθη κι η Λευτεριά.

    Κι όταν γύρισε –πολλοί συμμαθητές του είχαν μείνει στην Ελλάδα για να τελειώσουν το Γυμνάσιο– κι η μητέρα του τον ρώτησε γιατί δεν προτίμησε να μείνει κι αυτός αποφεύγοντας τόσους κινδύνους της επαναστατημένης Κύπρου, η απάντηση του ήταν: «Εγώ δεν πήγα για να μείνω. Χρειάζομαι εδώ!!!».

    17 Νοεμβρίου 1955. Ο Ευαγόρας πήρε το δρόμο για το σχολείο. Στον περίβολο του γυμνασίου, όλοι οι μαθητές συγκεντρωμένοι και κραυγάζοντας συνθήματα επέμεναν να βγουν στους δρόμους και να διαδηλώσουν…είχε κιόλας διαδοθεί από μέρες πως οι στρατιώτες είχαν διαταγή να πυροβολούν αδιάκριτα τους διαδηλωτές. Ο πατέρας του Ευαγόρα έφτασε βιαστικός στο γυμνάσιο…βρήκε τον Ευαγόρα και του ζήτησε να πάει σπίτι. Ο Ευαγόρα υποσχέθηκε να υπακούσει…ο πατέρας προχώρησε προς το σπίτι αλλά στον δρόμο τον πλησίασε ένας μαθητής και του είπε φοβισμένα: «Τον Ευαγόρα τον συλλάβανε, σαν πήγαινε σπίτι!»

    Από την έναρξη του αγώνα τον Απρίλιο του 1955, σε ηλικία 17 χρόνων, ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης εγκατέλειψε το σχολείο και εντάχθηκε στις αντάρτικες ομάδες της ΕΟΚΑ, όπου συμμετέχει σε επιχειρήσεις δολιοφθορών κατά κυβερνητικών κτηρίων.

    Στις 17 Νοεμβρίου 1955 οι μαθητές του Γυμνασίου συγκεντρώθηκαν και προετοίμαζαν μια διαδήλωση από τις γνωστές που οργάνωνε η ΑΝΕ (Άλκιμος Νεολαία ΕΟΚΑ) ως αντιπερισπασμό. Οι στρατιώτες είχαν διαταγή να πυροβολήσουν αδιάκριτα τους διαδηλωτές. Ο πατέρας του Ευαγόρα έφτασε βιαστικός στο γυμνάσιο…βρήκε τον Ευαγόρα και του ζήτησε να πάει σπίτι. Ο Ευαγόρας υποσχέθηκε να υπακούσει…ο πατέρας προχώρησε προς το σπίτι αλλά στον δρόμο τον πλησίασε ένας μαθητής και του είπε φοβισμένα: «Τον Ευαγόρα τον συλλάβανε, σαν πήγαινε σπίτι!». Ο Ευαγόρας είχε επιτεθεί και τραυματίσει δυο στρατιώτες αγγλικής περιπόλου που είχαν συλλάβει και κακοποιούσαν έναν μαθητή γυμνασίου. Ο Βαγορής οδηγείται στο δικαστήριο με την κατηγορία ότι συμμετείχε παράνομα σε οχλαγωγές.
    Στις 19 Νοεμβρίου 1955 δικάζεται και του επιβάλλεται πρόστιμο 30 λιρών ως εγγύηση. Ο Ευαγόρας δεν παραδέχτηκε την κατηγορία και η δίκη αναβλήθηκε για τις 6 Δεκεμβρίου 6 Δεκεμβρίου 1955. Ήταν η αρχή του τέλους.

    Την παραμονή της μέρας που ο Ευαγόρας Παλλικαρίδης θα εμφανιζόταν μπροστά στον Άγγλο δικαστή…πλησίασε τον πατέρα του: «Πατέρα, αύριο είναι η δίκη μου. Ξέρω ότι από το δικαστήριο θα γλιτώσω, μα η αστυνομία θα με συλλάβει και θα με στείλει στο Κάστρο. Εγώ στη φυλακή δε μπορώ να μείνω. Αν δε μπορέσω να δραπετεύσω, θα σκοτώσω κανέναν από τους φρουρούς και θα με σκοτώσουν. Προτιμώ να φύγω, να βγω στο βουνό». Τι μπορούσε να πει και ποια θα ταν η απόφαση του πατέρα μπροστά σε τούτη την αποφασιστική δήλωση του παιδιού του; Είδε πως ο κύβος ερρίφθη…«Παιδί μου, εκεί που θα πας πρόσεξε προ πάντων να σαι τίμιος και ηθικός…πήγαινε στην ευχή μου!»…
    Μα είχε κάτι άλλο να κάνει πριν πάρει τις ανηφοριές. Εκτός από τον πατέρα του, είναι το σχολείο του, την τάξη του, τους συμμαθητές του να αποχαιρετήσει. Μα είναι απόγευμα και κανένας τούτη την ώρα δε βρίσκεται εκεί. Κι αύριο θα ναι πολύ αργά. Έτσι ο αποχαιρετισμός πρέπει να γίνει γραπτός…μπαίνει στην αδειανή αίθουσα της τάξης του…αφήνει πάνω στην έδρα ένα χαρτί, με τίτλο «Εγερτήριο σάλπισμα» και τρέχει…ν΄ ανέβει τα σκαλοπάτια της λευτεριάς…

    Το πρωί οι συμμαθητές του διαβάζουν:

    Παλιοί συμμαθηταί. Αυτή την ώρα κάποιος λείπει ανάμεσά σας, κάποιος που φεύγει αναζητώντας λίγο ελεύθερο αέρα, κάποιος που μπορεί να μη τον ξαναδείτε παρά μόνο νεκρό. Μην κλάψετε στον τάφο του. Δεν κάνει να τον κλαίτε. Λίγα λουλούδια του Μαγιού σκορπάτε του στον τάφο. Του φτάνει αυτό ΜΟΝΑΧΑ.

    Θα πάρω μιαν ανηφοριά, θα πάρω μονοπάτια, να βρω τα σκαλοπάτια που παν στη Λευτεριά.
    Θ’ αφήσω αδέλφια συγγενείς, τη μάνα, τον πατέρα μέσ’ τα λαγκάδια πέρα και στις βουνοπλαγιές.
    Ψάχνοντας για τη Λευτεριά θα ‘χω παρέα μόνη κατάλευκο το χιόνι, βουνά και ρεματιές.
    Τώρα κι αν είναι χειμωνιά, θα ‘ρθει το καλοκαίρι Τη Λευτεριά να φέρει σε πόλεις και χωριά.
    Θα πάρω μιαν ανηφοριά θα πάρω μονοπάτια να βρω τα σκαλοπάτια που παν στη Λευτεριά.
    Τα σκαλοπάτια θ’ ανεβώ, θα μπω σ’ ένα παλάτι, το ξέρω θαν απάτη, δεν θαν αληθινό.
    Μέσ’ το παλάτι θα γυρνώ ώσπου να βρω τον θρόνο, βασίλισσα μια μόνο να κάθεται σ’ αυτό.
    Κόρη πανώρια θα της πω, άνοιξε τα φτερά σου και πάρε με κοντά σου, μονάχα αυτό ζητώ.

    Γεια σας παλιοί συμμαθηταί. Τα τελευταία λόγια τα γράφω σήμερα για σας. Κι όποιος θελήσει για να βρει ένα χαμένο αδελφό, ένα παλιό του φίλο,

    ας πάρει μιαν ανηφοριά,
    ας πάρει μονοπάτια,
    να βρει τα σκαλοπάτια που παν στη Λευτεριά.
    Με την ελευθερία μαζί, μπορεί να βρει και μένα.
    Αν ζω, θα με’ βρει εκεί.

    Ευαγόρας Παλλικαρίδης 5.12.1953
    Στο βουνό περνά κάθε μέρα ώρες ατέλειωτες κλεισμένος σε κρησφύγετα μέχρι να πέσει το σκοτάδι. Τις νύχτες ατέλειωτες πορείες, συναντήσεις με άλλες αντάρτικες ομάδες, διανυχτερεύσεις σε σπίτια φιλόξενων πατριωτών, αποστολές.

    Την 28η Μαΐου 1956, η ομάδα του Ευαγόρα στήνει ενέδρα στο χωριό Κινούσα σε αγγλικά καμιόνια κι αφήνει στον τόπο τρεις νεκρούς και έξι τραυματίες. Συμμετέχει στις επιθέσεις κατά των αστυνομικών σταθμών Στρουμπιού και Παναγιάς.

    Στις 26 Ιουνίου 1956 η ομάδα του στήνει ενέδρα στο χωριό του, την Τσάδα όπου σκοτώνονται τρεις Άγγλοι στρατιώτες. Το καλοκαίρι εκείνο ο Ευαγόρας βρίσκεται επικηρυγμένος για 5.000 Λίρες.

    Στις 21 Σεπτεμβρίου 1956 απαγχονίζονται οι αγωνιστές Μαυρομάτης, Κουτσόφτας, Παναγίδης.

    Στις 25 Σεπτεμβρίου 1956 η ομάδα του Ευαγόρα ειδοποιεί τους Άγγλους παραπλανητικά στη Λυσσό για δήθεν εγκαταλελειμμένη βόμβα κι ενώ οι Άγγλοι πλησιάζουν στο χωριό πλήττονται από βόμβα που είχε τοποθετηθεί από την ομάδα σε δέντρο δίπλα στο δρόμο κι αφήνουν τέσσερις νεκρούς και είκοσι τραυματίες.

    Στις 18 Δεκεμβρίου 1956 μαζί με άλλους 2 συναγωνιστές του μετέφεραν με ζώα, όπλα και τρόφιμα από την Λυσό. Ξαφνικά βρέθηκαν αντιμέτωποι με αγγλική περίπολο. Οι 2 συναγωνιστές του Ευαγόρα κατάφεραν να διαφύγουν αλλά ο ίδιος συνελήφθη.
    Στην κατοχή του είχε ένα πυροβόλο Μπρεν χωρίς σφαιροθήκη, το οποίο σύμφωνα με την μαρτυρία Άγγλου ειδικού εμπειρογνώμονα, στη διάρκεια της δίκης του, δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί. Επίσης κουβαλούσε 3 γεμιστήρες γεμάτες. Την ώρα της σύλληψής του, δήλωσε στους Άγγλους: «Είμαι ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης και πολεμώ για την πατρίδα μου». Τον μεταφέρουν στο Κτήμα, στο στρατόπεδο «Δασούδι» όπου τον βασανίζουν. Ο Ευαγόρας δεν λυγίζει. Στις αρχές Ιανουαρίου 1957 τον μεταφέρουν στον αστυνομικό σταθμό Κτήματος όπου του ζητούν να αποκαλύψει άτομα και οπλισμό. Δεν υποκύπτει και πάλι στις πιέσεις και μεταφέρεται στις Κεντρικές φυλακές Λευκωσίας, κατηγορούμενος για κατοχή και διακίνηση οπλισμού και η δίκη ορίζεται για τις 14 Φεβρουαρίου και η υπόθεση του παραπέμφθηκε στο «Ειδικό Δικαστήριο» για τις 25 Φεβρουαρίου. Η δίκη υπήρξε συνοπτική.

    Στη δίκη του ο Παλλικαρίδης δεν άφησε περιθώρια στους δικηγόρους του να τον υπερασπιστούν, αφού παρά τις αντιρρήσεις του παραδέχθηκε την ενοχή του με τον εξής αξιοθαύμαστο τρόπο:

    Γνωρίζω ότι θα με κρεμάσετε. Εκείνο όμως το οποίον έχω να είπω, είναι τούτο. Ό,τι έκαμα το έκαμα ως Έλλην Κύπριος όστις ζητεί την Ελευθερίαν του. Τίποτα άλλο.

    Ο δικαστής Σω ανακοινώνοντας την απόφαση, του είπε: «Ο νόμος προνοεί μόνο μια ποινή. Την ποινή του θανάτου. Σε καταδικάζω εις θάνατον».

    Την επόμενη μέρα της καταδίκης του Παλληκαρίδη οι μαθητές του Γυμνασίου Πάφου απείχαν από τα μαθήματά του σε ένδειξη διαμαρτυρίας και έστειλαν τηλεγράφημα στον Χάρτιγκ με το οποίο του ζητούσαν να απονεμηθεί χάρη στον Ευαγόρα. Όλος ο κόσμος αρχίζει μια γιγαντιαία προσπάθεια να σώσει τον νεαρό μαθητή. Η Ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να αποτρέψει την εκτέλεσή του. Η Κυπριακή αδελφότητα Αθηνών ζητά προσωπική παρέμβαση του βασιλιά Παύλου. Η Βουλή των Ελλήνων στέλνει τηλεγραφήματα προς την Βουλή των Κοινοτήτων και τα Ηνωμένα Έθνη. Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Δωρόθεος, ο Χωρεπίσκοπος Σαλαμίνος Γεννάδιος, ο δήμαρχος Λευκωσίας κ. Δέρδης, 40 Εργατικοί Άγγλοι βουλευτές, συντεχνίες, ο Αρχιεπίσκοπος Νοτίου Αφρικής Νικόδημος, ο Αμερικανός Γερουσιαστής Fulton, απλοί πολίτες προσπαθούν αν ματαιώσουν αυτή την εκτέλεση. Ο Χάρτιγκ όμως και η Αγγλική διπλωματία απορρίπτει την απονομή χάριτος. Ο Ευαγόρας δεν πτοείται. Στις 16 μέρες που μεσολάβησαν μέχρι τον απαγχονισμό του, εντυπωσίασε τους πάντες για την εγκαρτέρησή του, την αταλάντευτη πίστη του, στο σκοπό για τον οποίο θα έδινε την ζωή του και για την ηθική ενίσχυση που πρόσφερε στους δικούς του και στους συγκρατούμενους του. Στο τελευταίο γράμμα του δηλώνει:

    Θ’ ακολουθήσω με θάρρος τη μοίρα μου. Ίσως αυτό να ‘ναι το τελευταίο μου γράμμα. Μα πάλι δεν πειράζει. Δεν λυπάμαι για τίποτα. Ας χάσω το κάθε τι. Μια φορά κανείς πεθαίνει. Θα βαδίσω χαρούμενος στην τελευταία μου κατοικία. Τι σήμερα τι αύριο; Όλοι πεθαίνουν μια μέρα. Είναι καλό πράγμα να πεθαίνει κανείς για την Ελλάδα. Ώρα 7:30. Η πιο όμορφη μέρα της ζωής μου. Η πιο όμορφη ώρα. Μη ρωτάτε γιατί.

    Η εντολή του δικαστηρίου εκτελέσθηκε τα μεσάνυχτα της 13ης προς 14ης Μαρτίου 1957, στις 12:02 ακριβώς…
    O 18χρονος έφηβος στάθηκε περήφανα κάτω από τη μακάβρια θηλιά, αντάλλαξε χειραψία με τους εκτελεστές του και η βροντερή φωνή του έσπασε τη σιωπή της νύχτας και των φυλακών και σε πείσμα των κατακτητών ψέλνει τον Εθνικό Ύμνο…
    Σε λίγο ακούγεται να βροντοφωνάζει:

    Γεια σας αδέλφια… Γεια σας λεβέντες… Ελπίζω να ‘μαι ο τελευταίος που εκτελούν… Αδέλφια συνεχίστε τον αγώνα. Εγώ βαδίζω στην αγχόνη γελαστός, αποφασιστικός και υπερήφανος.

    Οι συγκρατούμενοι του φωνάζουν: «Θάρρος Παλληκαρίδη, θάρρος Παλληκαρίδη».
    Ο ίδιος ανταπαντά:

    Θάρρος έχω πολύ. Αυτή τη στιγμή περνώ την είσοδο του ικριώματος…

    Απόλυτη ησυχία…
    Αυτή τη σιγή σπάζει το τρίξιμο από το άνοιγμα της καταπακτής της αγχόνης.
    12:02. Ο 18χρονος Βαγορής πέρασε στην αθανασία. Βρήκε την «γη των ηρώων», ενώ ευχή του έγινε πραγματικότητα… Ήταν ο νεαρότερος από τους εννέα απαγχονισθέντες, αλλά και ο τελευταίος αγωνιστής που απαγχονίστηκε από τους Άγγλους.
    i5102c
    Η εκτέλεση του Ευαγόρα, προκάλεσε παγκόσμια κινητοποίηση και κατακραυγή κατά των Άγγλων. Η κατακραυγή αυτή, απέτρεψε τον απαγχονισμό 26 άλλων αγωνιστών, που είχαν καταδικαστεί σε θάνατο.

    «Θυμάμαι, σα να ήταν χθες», αναπολεί συγκινημένη η αδελφή του Ευαγόρα, κυρία Μαρούλα Βρυωνίδη – Παλληκαρίδη, «εκείνο το κρύο και μουντό απόγευμα της 13ης Μαρτίου του 1957. Ήταν η τελευταία επίσκεψή μας στον Ευαγόρα. Τον βρήκαμε όρθιο στο κελί του, πίσω από την κλειστή πόρτα. Μας χώριζε πυκνό σύρμα. Στεκόταν ευθυτενής και σίγουρος, έτοιμος να αντιμετωπίσει αυτό που θα συνέβαινε σε λίγες ώρες… το θάνατο. «Δεν θέλω να κλάψετε, ούτε να στεναχωριέστε», μας είπε. «Εγώ θα πάω στο Θεό και θα τον παρακαλέσω να είμαι ο τελευταίος που απαγχονίζεται».
    Ζητήσαμε από τους φρουρούς να μας ανοίξουν, για ένα τελευταίο αγκάλιασμα, ένα τελευταίο φιλί. Όμως η απάντηση ήρθε σκληρή: «Δεν επιτρέπεται».

    Οι Άγγλοι αποικιοκράτες δεν τόλμησαν να παραδώσουν τη σορό του στους γονείς του για να την κηδέψουν. Φοβούνταν γενικό ξεσηκωμό του Κυπριακού Λαού στο ξόδι του. Την έθαψαν στο νεκροταφείο, στα «Φυλακισμένα Μνήματα» στην Λευκωσία, που έφτιαξαν μέσα σας φυλακές και στον ίδιο τάφο που έντεκα μέρες πριν είχαν θάψει το σταυραετό του Μαχαιρά, το θρυλικό Γρηγόρη Αυξεντίου.

    Εψές πουρνό μεσάνυχτα στης φυλακής τη μάντρα,
    Μες της κρεμάλας τη θηλιά σπαρτάραγε ο Βαγόρας.
    Σπαρτάρησε, ξεψύχησε, δεν τ’ άκουσε κανένας .
    Η μάνα του ήταν μακριά, κι ο κύρης του δεμένος,
    Οι νιοί συμμαθητάδες του μαύρο όνειρο δεν είδαν,
    Κι η νια που τον ορμήνευε δεν είδε νυχτοπούλι.
    Εψές πουρνό μεσάνυχτα θάψαν τον Ευαγόρα.
    Σήμερα Σάββατο ταχιά όλη η ζωή σαν πρώτα.
    Ετούτος πάει στο μαγαζί, εκείνος πάει στον κάμπο,
    ψηλώνει ο χτίστης εκκλησιά, πανί απλώνει ο ναύτης,
    και στο σχολείο ο μαθητής συλλογισμένος πάει.
    Χτυπά κουδούνι μπαίνουμε στην τάξη του ο καθένας.
    Μπαίνει κι η πρώτη η άτακτη κι η Τρίτη που διαβάζει
    μπαίνει κι η Πέμπτη αμίλητη, η τάξη του Ευαγόρα.

    -Παρόντες όλοι;
    -Κύριε ο Ευαγόρας λείπει.
    -Παρόντες λέει ο δάσκαλος και με φωνή που τρέμει:
    -Σήκω Ευαγόρα να μας πεις Ελληνική Ιστορία.
    Ο δίπλα, ο πίσω, ο μπροστά, βουβοί και δακρυσμένοι
    Αναρωτιούνται στην αρχή, ώσπου η σιωπή τους κάνει,
    Να πέσουν μ’ αναφιλητά αυτοί κι όλη η τάξη.
    -Παλληκαρίδη Άριστα, Ευαγόρα πάντα πρώτος
    στους πρώτους πρώτος, άγγελε, πατρίδας δοξασμένης,
    συ μέχρι χθες, της μάνας σου ελπίδα κι αποκούμπι,
    και του σχολειού σου σήμερα Δευτέρα Παρουσία.
    Τα’ πε κι απλώθηκε σιωπή πα στα κλαμένα νιάτα,
    Που μπρούμυτα γεμίζανε της τάξης τα θρανία,
    Έξω απ’ εκείνο τ’ αδειανό παντοτινά γεμάτο…

  34. ελευθερία avatar
    ελευθερία 01/10/2010 10:42:34

    Μην τρελαθούμε κιόλας. Η Κύπρος είναι ΕΛΛΑΔΑ, πώς έκανε εισβολή η Ελλάδα στην Κύπρο;; Μην ακούτε τα νεοεποχικά, δουλικά ανιστόριτα λόγια ενός ανθέλληνα τουρκολάγνου πουλημένου στους εγγλέζους!!! Στοχεύουν σαν γκρίζα διαφήμιση να περάσουν στο υποσυνείδητο μας. Δύσκολοι καιροί στην Κύπρο, πολύ δύσκολοι!!! Δοκιμάζουν τις αντοχές μας για ένα νέο σχέδιο Ανάν. Ελπίζω η ελληνική ψυχή μας ν΄αντέξει και να ανατρέψει και αυτή τη φορά τα σχέδια τους. Η Κύπρος δεν είναι απλώς Ελληνική είναι ΕΛΛΑΔΑ!!!!!!!!!!

  35. ελευθερία avatar
    ελευθερία 01/10/2010 10:55:05

    Εύγε! καλύτερη απάντηση στα αλγεινά λόγια του τουρκολάγνου προέδρου δεν θα μπορούσα να σκεφτώ!! Παρά τα ποίηματα των ηρώων μας που έσταζε η ψυχή τους Ελλάδα!! Και προσθέτω:
    Ω βασιλεύ του κόσμου, ορκίζομαι σε Σε,

    στην γνώμην των τυράννων, να μην έλθω ποτέ.

    Μήτε να τους δουλεύσω, μήτε να πλανηθώ,

    εις τα ταξίματά τους, για να παραδοθώ.



    Εν όσω ζω στον κόσμον, ο μόνος μου σκοπός,

    για να τους αφανίσω, θε νάναι σταθερός.

    Πιστός εις την πατρίδα, συντρίβω τον ζυγόν,

    αχώριστος για να 'μαι, υπό τον στρατηγόν.



    Κι αν παραβώ τον όρκον, ν' αστράψ' ο ουρανός,

    και να με κατακάψη, να γένω σαν καπνός.

  36. Μια Παλιοκύπρια avatar
    Μια Παλιοκύπρια 03/10/2010 19:56:43

    ΚΥΝΑΙΓΕΙΡΕ, κάπου έχεις χάσει και τ’ αυγά και τα καλάθια. Εξισώνεις ένα άφρον Πραξικόπημα που ήταν μια δράση κάποιων εγκάθετων χουντικών αξιωματικών, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα την πολιτική ανωμαλία στην Κύπρο- την συνταγματική αναρχία, με μια βάρβαρη εισβολή της Τουρκίας με χιλιάδες θύματα. Ποια η βασική διαφορά των δύο ότι η φάση του Πραξικοπήματος και της συνταγματικής ανωμαλίας κράτησε μια εβδομάδα, ενώ η Τουρκική εισβολή έγινε με πάνοπλο στρατό κατά των στρατιωτικών δυνάμεων, αλλά κυρίως κατά των αμάχων και κρατάει εδώ και 36 χρόνια. Η Δεύτερη Φάση της εισβολής έγινε σχεδόν 20 μέρες μετά την αποκατάσταση της Συνταγματικής τάξης. Αφού ανέλαβε ως Προεδρεύον της Κύπρου ο Κληρίδης, Πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων όπως ορίζει το Σύνταγμα. Το βασικότερο όμως είναι ότι η Τουρκική μπότα εξακολουθεί να πατά το νησί μας, να κατέχει την γη μας, να δημιουργεί και να στηρίζει ένα παράνομο Ψευδοκράτος, σε μια χώρα μέλος του ΟΗΕ της οποίας την ανεξαρτησία υποτίθεται ότι στηρίζει με βάση την Συμφωνία της Ζυρίχης, ως μια από τις τρεις εγγυήτριες δυνάμεις. Το να πιστεύεις στο Α ή Β κόμμα δεν στο αμφισβητεί ούτε στο περιορίζει κανείς, άλλωστε η ελευθερία και η δημοκρατία είναι από τα ύψιστα αγαθά του ανθρώπου, το να βάζεις παρωπίδες όμως και να μην βλέπεις την τόσο πρόσφατη ιστορική αλήθεια είναι πικρό και κακόβουλο. Επιτέλους σαν Κύπριοι πρέπει να παραδεχθούμε ότι ο Πρόεδρος της Κύπρου ο κ. Χριστόφιας δεν έχει συνειδητοποιήσει ακόμη ότι είναι Πρόεδρος μιας Δημοκρατίας και δεν πρέπει να εκφράζεται σαν πρόεδρος του ΑΚΕΛ. Εάν το συνειδητοποιήσει αυτό δεν θα πέφτει από την μια τραγική γκάφα στην άλλη. Αγάπα Πρόεδρε Χριστόφια τους Τουρκοκύπριους κανείς δεν θα βρεθεί να στο απαγορεύσει, αλλά να θυμάσαι ότι είσαι εκεί που είσαι γιατί ψηφίστηκες από τους Ελληνοκύπριους, ε και όσο νάνε λίγο φιλότιμο δεν βλάπτει, στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάν για σχοινί.

  37. Μια Παλιοκύπρια avatar
    Μια Παλιοκύπρια 03/10/2010 20:13:06

    Σώτο (ςοτος1874 ) έχεις μεγάλο δίκαιο :

    «Την Ελλάδα αγαπώ, αλλά και σένα
    μ’ έναν έρωτα μεγάλο, αληθινό,
    τα γαλάζια σου τα μάτια τα θλιμμένα
    τον καθάριο της θυμίζουν ουρανό.»

    και σωστά γράφεις ότι αυτά τα είπε ο Βαγορής μας και εδώ να προσθέσω πόσο όμορφα το μελοποίησε ο αείμνηστος Μάριος Τόκας, με μια διαφορά όμως, ότι ο Βαγορής μεγάλωνε με ελληνική παιδεία, από Έλληνες γονείς, με μόνο σκοπό και ελπίδα ΤΟ ΝΑ ΖΗΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΑΤΡΙΔΑ.
    Εμείς τι κάνουμε σήμερα, ποια είναι τα θέλω του παιδιού της Κύπρου; Ποια είναι τα θέλω εμάς των γονέων πρώτα και τι μεταδίδουμε στα παιδιά μας; Πόσοι κρατάμε ζωντανό το δεν ξεχνώ;
    Η βασικότερη δε ευθύνη εμάς των ενηλίκων είναι αυτό που λέει και ο λαός μας- δεν ήξερες; Δεν ρώταγες; Οι θέσεις του κ.Χριστόφια ήταν γνωστές εδώ και χρόνια, ποιος τον έκλεξε Πρόεδρο της Δημοκρατίας, καταψηφίζοντας τον Πρόεδρο του μοναδικού ΟΧΙ που είπε ο ελληνισμός εδώ και δεκαετίες, εμείς οι ίδιοι.
    Ας αναλογιστούμε λοιπόν και εμείς τις ευθύνες μας και ας ζητήσουμε συγνώμη από τους αγωνιστές μας που θυσιάστηκαν γ’ αυτό τον τόπο είτε είναι από την Κύπρο ή την Ελλάδα.

  38. Πολύκαρπος avatar
    Πολύκαρπος 04/10/2010 07:55:44

    Η Ιστορία του πράγματος

    Το επεισόδιο, λέει, πρόεδρε Χριστόφια, μεταξύ Κύπρου και Ελλάδος δέον να θεωρείται λήξαν! Όμως το επεισόδιο, πρόεδρε, δεν ήταν, ποτέ δεν ήταν μεταξύ Κύπρου και Ελλάδος! Το επεισόδιο ήταν πάντα μεταξύ Κύπρου και των προέδρων της, πρόεδρε. Από την εποχή του Γεωργίου Παπανδρέου, τα επεισόδια ήταν μεταξύ του Αρχιεπισκόπου-προέδρου και της Κύπρου. Από την εποχή του Εζεκία (Γ.Γ. του ΑΚΕΛ) και του κοντού με τη γραβάτα (τάχα γάτα - Σπύρου Κυπριανού), τα επεισόδια δεν ήταν μεταξύ Ανδρέα Παπανδρέου και Κύπρου. Τα επεισόδια ήταν μεταξύ Κύπρου και των προέδρων της, που εσείς, πρόεδρε Χριστόφια τους ορίζατε, τους καθορίζατε, άξιους και ικανούς τους ανεβάζατε και μετά ανάξιους και ανίκανους τους εκατεβάζετε, πρόεδρε. Βήμα-βήμα, τοίχον-τοίχον, μέχρι να έρθει η δική σας σειρά πρόεδρε, λίγο μετά τους ξιπετσισμένους κουρκουτάδες και τώρα με την Ελλάδα να εισβάλλει το ’74 – όπως, άραγε, εισέβαλε και η Μεραρχία ΜΑΣ το ’64; Τότε, πρόεδρε, που κάποιοι έγραφαν «να φύγουν οι φαντάροι του Παπανδρέου», τότε που κάποιοι έκοβαν το νερό στα στρατόπεδα τους, για να φεύγει το συντομότερο η Μεραρχίας ΜΑΣ από την Κύπρο πρόεδρε!
    Το ξαναλέω, πρόεδρε: Επεισόδια μεταξύ Κύπρου και Ελλάδος δεν υπήρξαν ποτέ. Τα επεισόδια ήταν πάντα μεταξύ των προέδρων που εσείς εκλέγατε ή συντηρούσατε στην εξουσία και υμών προσωπικώς ως προέδρου, και της Ελλάδος. Ποτέ μεταξύ Κύπρου και Ελλάδος.
    Και να ξέρετε πρόεδρε: Η Ελλάς ήταν, είναι και θα είναι πάντα εδώ. Πού να φύγει η θάλασσα να πάει, πρόεδρε. Πού να φύγουν οι ελιές και τα κυπαρίσσια να πάνε, πρόεδρε. Δεν είναι πράγματα αυτά που φεύγουν από τον τόπο τους, πρόεδρε. Όσο αφορά εσάς και την παρέα σας, τους υποτακτικούς σας, τους οσφυοκάμπτες σας, τους δκιακονητάδες σας, που μέχρι μιας μπακίρας προεδρία απλώνατε γενναιόδωρα το χέρι και ελεημοσύνη τους την εδίνετε για να σας παραδώσουν πίσω με τη σειρά τους το τομάρι τους, ποτέ να μην το ξεχνάτε: Η στιγμή της Ελλάδος στην Κύπρο είναι εσαεί παρούσα και αδιάκοπη και απρόβλεπτα σαν αερόλιθος θα πλήττει κατακέφαλα όσους νομίζουν πως τάχα ήρθε η στιγμή της να την ξεκάμουν. Ποτέ μην το ξεχνάτε. Όπως τη Δικαιοσύνη να τη φοβάστε, πρόεδρε, και διπλά να τη σέβεστε αν καμιά φορά σας φαντάζει για ελαφρότητα η αγάπη της και η σοφία της – είναι που άλλα έχει στο μυαλό της, άλλα που άλλοι αλλού σάς έμαθαν. Και… πρόεδρε, πάνω απ’ όλα τη μεγαλοψυχία της… μπροστά σ’ αυτήν κι αν πρέπει να γονατίζετε, και να μην ποτέ το ξεχνάτε: Είναι οι πρόεδροι της Κύπρου που έχουν πρόβλημα με την Ελλάδα, η Κύπρος ποτέ.

    Αυτό το κείμενο γράφτηκε το απόγευμα της Κυριακής 3 Οκτωβρίου. Το βράδυ της ίδιας μέρας στο γήπεδο ΓΣΠ της Λευκωσίας η Ομόνοια ηττήθηκε από τον ΑΠΟΕΛ (Αθλητικό Όμιλο Ελλήνων Λευκωσίας) 3-0. Για "εκδίκηση" οι ομονοιάτες (η Ομόνοια είναι το επίσημο κόμμα του ΑΚΕΛ και του Δημήτρη Χρισόοφια), έκαψαν μέσα στο γήπεδο ελληνικές σημαίες. Αυτή είναι η κληρονομιά του "Εθνάρχη" Μακαρίου στον Κυπριακό λαό.

  39. Πολύκαρπος avatar
    Πολύκαρπος 04/10/2010 08:01:00

    διόρθωση: η 8η γραμμή από το τέλος να διαβαστεί "άλλα από αυτά που άλλοι αλλού σας έμαθαν".

  40. Πολύκαρπος avatar
    Πολύκαρπος 05/10/2010 17:53:12

    διόρθωση 2: Η Ομόνοια είναι η επίσημη ποδοσφαιρική ομάδα του ΑΚΕΛ και του κυρίου Χριστόφια και όχι "κόμμα"!

  41. giorgos paxis avatar
    giorgos paxis 19/10/2010 16:59:16

    ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΤΙ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΣΤΗ ΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ. Η ΧΟΥΝΤΑ ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΝ ΕΙΣΕΒΑΛΕ ΣΤΗΝΝ ΚΥΠΡΟ; ΔΕΝ ΕΠΙΔΙΩΚΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΟΥ; ΑΛΗΘΕΙΑ, Η ΧΟΥΝΤΑ ΔΕΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΝΑΤΟ, ΤΟΝ ΟΗΕ ΤΟΤΕ; ΓΙΑΤΑ ΣΑΣ ΠΕΙΡΑΞΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ; ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΠΕ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ Ο ΚΥΠΡΙΟΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ;
    Ο ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΟΠΑΔΟΙ ΤΗΣ ΟΜΟΝΟΙΑΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΕΛ ΕΚΑΨΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ. ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΟ ΡΙΚ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΟΤΙ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΟΒΓΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΨΥΧΙΑΤΡΕΙΟ ΠΗΓΕ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΨΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΑΚΟΨΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ, ΚΑΙ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΡΚΙΔΑ ΤΩΝ ΦΑΝΑΤΙΚΩΝ. ΤΑ ΨΕΥΔΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΥ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΥ ΑΛΛΟΥ.

  42. Πολύκαρπος avatar
    Πολύκαρπος 21/10/2010 16:41:18

    Απαντώ στον giorgos paxis ότι ελληνικές σημαίες κλέβονται, σκίζονται, καίονται και βεβηλώνονται από ακελικούς "ασθενείς" εδώ και δεκαετίες στην Κύπρο κι όχι από έναν μόνο στη συγκεκριμένη περίπτωση. Το ίδιο το κομμουνιστικό κόμμα Κύπρου, το λεγόμενο ΑΚΕΛ, πολιτικοποίησε και το ποδόσφαιρο και καλλιεργεί στους οπαδούς του, ασθενείς και μή, μορφωμένους και αμόρφωτους, πλούσιους (και υπάρχουν πολλοί πολύ πλούσιοι "κομμουνιστές" σήμερα στην Κύπρο) και πτωχούς μίσος εναντίον της Ελλάδος και κάθε τι του ελληνικού. Αν υπήρχε Νόμπελ...ψευτιάς αυτοί θα το έπαιρναν πρώτοι διαμιάς και διαπαντός, μια για πάντα, και δεν θα ξαναδινόταν ποτέ σε κανένα. Δεν υπάρχουν δεύτεροι στο ψέμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.