#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/07/2011 11:26
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Ειρήνη» µε τον κατακτητή;



Συμπληρώνονται σήμερα 37 χρόνια από την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο με τραγικές συνέπειες τη συνεχιζόμενη κατοχή του 37% του εδάφους της Κυπριακής Δημοκρατίας. Στην μνήμη των νεκρών και των χαμένων πατρίδων αναδημοσιεύουμε ένα κείμενο που δημοσιεύσαμε στο «Αντί» στις 4/12/1987, ύστερα από ένα ταξίδι στην Κύπρο, με τίτλος ένα σύνθημα γραμμένο κοντά στην πράσινη γραμμή:

Σ΄ αγαπώ και ένοπλα

Το Ακάκι είναι ένα μικρό χωριό, επάνω στη γραμμή του Αττίλα, εκτεθειμένο ανά πάσα  στιγμή σε μια επιθετική ενέργεια των Τούρκων. Θα περίμενε κανείς ότι οι  δρόμοι του θα  ήταν γεμάτοι οδοφράγματα και οχυρωματικά έργα και ότι, κοιτάζοντας στα παράθυρα των σπιτιών, θα έβλεπες κάνες πολυβόλων, έτοιμων να αποτρέψουν κάθε επιθετική ενέργεια. Και όμως, δεκατρία ολόκληρα χρόνια μετά την εισβολή, στο Ακάκι δεν υπάρχει ούτε ένα αντιαεροπορικό καταφύγιο. Ούτε ένας κάτοικός του δεν διαθέτει πολεμικό
όπλο. Ανά πάσα στιγμή οι Τούρκοι μπορούν να επιτεθούν, να σκοτώσουν και να φύγουν ανενόχλητοι. Κανένας κάτοικος του Ακακιού δεν θα ξέρει τι να κάνει για να τους αντιμετωπίσει.

Βέβαια ένας ειδήμων περί τα στρατιωτικά θα μπορούσε να παρατηρήσει ότι το
Ακάκι βρίσκεται στην «Πράσινη Γραμμή» και δεν θα ήταν «φρόνιμη» ενέργεια
ο εξοπλισμός των κατοίκων του, έστω και με τα «μαρτίνια» που διαθέτει η κυπριακή κυβέρνηση. Δυστυχώς , όμως, η κατάσταση είναι η ίδια και στα μετόπισθεν. Για παράδειγμα, οι έφεδροι της Εθνικής Φρουράς διδάσκονται «σεξουαλική αγωγή» ή πώς να προφυλάσσονται από το Έητζ.

Ποτέ δεν επιχειρήθηκε και το αντίστροφο: Να γίνει στρατιωτική αγωγή στα σχολεία, ή να διδάσκονται οι άντρες και οι γυναίκες της Κύπρου τακτικές ανταρτοπόλεμου.

Πέρασαν δεκατρία ολόκληρα χρόνια  από την εισβολή και η νόμιμη κυβέρνηση  της Λευκωσίας δεν έκανε σχεδόν τίποτα για να προστατέψει αυτά που έχουν απομείνει και -γιατί όχι- να προετοιμάσει το έδαφος για την απελευθέρωση αυτών που έχουν κατακτηθεί. Στο ίδιο χρονικό διάστημα ο τουρκικός επεκτατισμός εδραίωσε το προγεφύρωμά του στο βόρειο τμήμα του νησιού ενισχύοντας και εκσυγχρονίζοντας συνεχώς τις δυνάμεις κατοχής. Μπορούμε, λοιπόν, να εκτιμήσουμε, ότι η Άγκυρα είναι σε θέση να δημιουργήσει νέα «τετελεσμένα». Σε όσους πιστεύουν ακόμα το αντίθετο, τους θυμίζουμε ότι και πριν από το 1974 κανείς δεν πίστευε ότι οι Τούρκοι θα εισέβαλαν ποτέ στην Κύπρο.

Όλα αυτά τα χρόνια το μόνο που κάνει η κυβέρνηση της Λευκωσίας είναι να «διεθνοποιεί» το Κυπριακό και να εκλιπαρεί την συμπαράσταση των μεγάλων δυνάμεων για την επίτευξη μιας «δίκαιης» λύσης. Πόσο δίκαιη όμως μπορεί να είναι μια λύση που θα προκύψει ύστερα από διαπραγματεύσεις με ένα στρατό κατοχής;

Η μόνη λογική που μπορεί να καταλάβει ένας κατακτητής είναι αυτή των όπλων

[caption id="attachment_113654" align="alignnone" width="600" caption=""Γραμμή του Αττίλα""][/caption]

Κανείς δεν αμφισβητεί βέβαια τη σημασία των διεθνών πρωτοβουλιών και της
διπλωματίας, όταν, όμως, συνδυάζονται και με τη λήψη άλλων μέτρων, αντίστοιχων με τη λογική των όπλων που εφαρμόζει η Άγκυρα. Κι αυτά τα «άλλα» μέτρα δεν μπορεί να είναι διαφορετικά από την πολεμική προετοιμασία του ελεύθερου ακόμα τμήματος του νησιού. Σε πείσμα των κάθε λογής «ρεαλιστών» και «ισορροπιστών» η μόνη λογική που μπορεί να καταλάβει ένας κατακτητής είναι αυτή των όπλων. Η ιστορία τουλάχιστον αυτό διδάσκει.

Αντίθετα, η κυπριακή κυβέρνηση δεν έκανε όλα αυτά τα χρόνια τίποτα για να προετοιμάσει το έδαφος για κάθε ενδεχόμενο. Περιορίστηκε στη διπλωματία και στο διάλογο. Μόνο πρόσφατα αποφάσισε -κι αυτό ύστερα από έντονες διαμάχες- να αγοράσει μερικά όπλα για την προστασία όσων έχουν απομείνει. Μην πάει κανενός το μυαλό σε καμιά φοβερή πολεμική μηχανή. Μιλάμε για πέντε (αριθμός 5) ελικόπτερα και μερικά ερπυστριοφόρα. Δεκατρία ολόκληρα χρόνια μετά την εισβολή η Κυπριακή Δημοκρατία έχει να αντιπαρατάξει στις πάνοπλες δυνάμεις κατοχής μόνο μερικά ελικόπτερα και θωρακισμένα. Για τον εξοπλισμό των κατοίκων, την παλλαϊκή άμυνα ή και αντάρτικο στα κατεχόμενα, ουδείς λόγος.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το μεγαλύτερο τμήμα του πολιτικού κατεστημένου
τη Λευκωσίας αντέδρασε έντονα στην αγορά των όπλων, προβάλλοντας τον ισχυρισμό ότι ο εξοπλισμός του νησιού αποτελεί …πρόκληση για τους Τούρκους

«Άµυνα» και «ειρήνη». Σε αυτές τις δυο λέξεις συνοψίζεται σήµερα η κυρίαρχη στρατηγική για τη λύση του εθνικού µας προβλήµατος. Τι σηµαίνουν, όµως, άµυνα και ειρήνη σε µια ηµικατεχόµενη χώρα; Πώς µπορεί να συναφθεί ειρήνη µε τον κατακτητή ξεχνώντας τους 200.000 πρόσφυγες, τις σφαγές και τους βιασµούς, τους αγνοούµενους και τις εκτελέσεις; Σε ποιο αίσθηµα δικαίου και εθνικής αξιοπρέπειας µπορεί να βασισθεί µια «ειρηνική λύση», ύστερα από διαπραγµατεύσεις µε το στρατό κατοχής; Μήπως λοιπόν και η Αθήνα και η Λευκωσία έχουν αποδεχθεί τα «τετελεσµένα»; Μήπως δεν πιστεύουν ότι η Κύπρος θα αποτελέσει και πάλι στο µέλλον ένα ενιαίο και αδιαίρετο κράτος; Αν είναι έτσι, τότε γιατί κανείς δεν αναλαµβάνει την πολιτική ευθύνη -και το κόστος της- και να µας το πει;……

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 20/07/2011 11:40:32

    Εξαιρετικό.
    Θυμήθηκα το παλιό καλό ΑΝΤΙ που το αγόραζα αδιαλείπτως όλη τη δεκαετία του `80, με 50-80 δρχ. αν θυμάμαι καλά.
    Επί του προκειμένου, πάντα απορούσα, από μικρό παιδί, γιατί οι Κύπριοι δεν οργάνωσαν ποτέ αντάρτικο στα κατεχόμενα. Έμεινα με την απορία.

    Παρεμπιπτόντως:
    h__p://www.antinews.gr/2009/07/25/9671/

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Strange Attractor 20/07/2011 11:50:56

      Δεν υπαρχει κανενα μυστηριο.Δεν το εκαναν για να μη χασουν και την υπολοιπη Κυπρο.Εβαλαν μυαλο εκ των υστερων.
      Οσο για τη φραση κανεις δεν πιστευε πριν το 1974 οτι θα εισβαλλουν οι Τουρκοι,ημουν πολυ μικρος για να θυμαμαι,αλλα αν ισχυει δειχνει την ασχετοσυνη της ελληνικης πλευρας και γιατι συγκρουονταν μακαριακοι και γριβικοι χρονια αδιαφορωντας για τα υπολοιπα.
      Και βεβαια και πριν το 2009 κανεις δεν πιστευε οτι μπορει να χρεωκοπησει μια χωρα της ευρωζωνης και αρα μπορουσε να ξοδευει αβερτα.Το οτι η συνθηκη του Μααστριχτ προβλεπε οτι δεν εχει καμμια υποχρεωση η ΕΕ να σωσει ενα μελος απο τη χρεωκοπια ηταν μια ασημαντη λεπτομερεια οπως και το οτι η συνθηκη της Ζυριχης προβλεπε δικαιωμα επεμβασης απο τις εγγυητριες δυναμεις αν καποιος ανετρεπε τη νομιμη κυβερνηση της Κυπρου.

  2. blue nile avatar
    blue nile 20/07/2011 11:51:14

    Mε την ευκαιρία αυτή επιτρέψτε μου να αναρτήσω ξανά ένα παλιότερο μου σχόλιο:

    12/01/2010 στις 3:24 am

    ΄΄λέω τον αριθμό των χρόνων μου και κλαίω΄΄ (Γ.Ρίτσος, Οι τελευταίες ώρες του Γρηγόρη Αυξεντίου)

    Προς Loretta και άλλους.

    Η υπόθεση της Κύπρου δεν τελειώνει σε δέκα σειρές ίσως όχι και σε δέκα βιβλία. Αν επικεντρώσουμε όμως στην περίοδο μετά την εισβολή και αφήσουμε το ποιος έφταιγε για αυτή τότε αβίαστα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι για τα τεκταινόμενα μετα το΄74 την πολύ μεγαλύτερη ευθύνη για όλα τα δεινά της Κύπρου την έχουμε εμείς οι Ελλαδίτες.

    1) Αμέσως μετά την αποχώρηση μας από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ, δεν προβήκαμε στην επιβεβλημένη πρώτη πράξη παθητικής αποτροπής. ΔΕΝ διακόψαμε
    τις διπλωματικές σχέσεις με την Τουρκία για να διαλαλήσουμε , ότι ως εδώ και μη παρέκει.
    2) Το περιβόητο ΄΄ Η Κύπρος αποφασίζει και η Ελλάς συμπαρίσταται΄΄ ήταν και είναι ένα λογοπαίγνιο που δηλώνει ξεκάθαρα ότι η Ελλάδα δεν έχει καμιά επιθυμία, κανένα σκοπό να επανορθώσει την οδυνηρή στρατιωτική ήττα που υπέστη το 1974. Και εμπαίζει τον Κυπριακό λαό που τον αφήνει έρμαιο στην νατοκεμαλική κτηνωδία του Κίσσινγκερ.
    Αν θέλαμε να προστατεύσουμε τους Κύπριους αδερφούς μας θα εντάσσαμε την Κύπρο σε ενιαία ζώνη επιχειρησιακής άμυνας μαζί με τα υπόλοιπα Ελληνικά εδάφη, οριστικά ξεκαθαρίζοντας ότι οποιαδήποτε επίθεση κατά της Κύπρου είναι και επίθεση κατά της Ελλάδας.
    Από τη στιγμή που ο συνολικός στρατηγικός σχεδιασμός του μείζονος ελληνισμού δεν συμπεριέλαβε την Κύπρο αφήνοντας την πρακτικά ανυπεράσπιστη, την έσπρωξε στην αμετάκλητη υποταγή. Δεν υπάρχουν ενδοτικοί Έλληνες στη Κύπρο, υπάρχουν σκλαβωμένοι Έλληνες που δεν έχουν άλλες επιλογές στην αποτρόπαια συνύπαρξη με τους κατακτητές τους.
    3) Η αλήθεια είναι ότι η Κύπρος οικονομικά τα πήγε καλά όλα αυτά τα χρόνια. Οι σύμμαχοι δεν δίστασαν να ρίξουν αμύθητα ποσά στο νησί προσφέροντας ευημερία αντί ελευθερίας. Παράλληλα καλλιεργήθηκε η ζήλεια στους ζορισμένους οικονομικά Ελλαδίτες που έβλεπαν το πλουτισμό των Κυπρίων ως πρόκληση.

    • Σταύρος avatar
      Σταύρος @ blue nile 20/07/2011 13:30:56

      ...ο συνολικός στρατηγικός σχεδιασμός του μείζονος ελληνισμού δεν συμπεριέλαβε την Κύπρο...
      Όχι φίλε μου!
      Απαραίτητη προϋπόθεση ήταν η ΕΝΩΣΗ και αυτήν την τορπίλιζε από την αρχή ο Μακάριος και οι Κομμουνιστές του ΑΚΕΛ.
      Ο Μακάριος γιατί δεν ήθελε να γίνει "Νομάρχης" παρά Ηγέτης και Εθνάρχης.
      Οι Κομμουνιστές, επειδή είναι Κομμουνιστές!

      • blue nile avatar
        blue nile @ Σταύρος 20/07/2011 17:51:58

        Σταύρο μιλάω για τα πολιτικά δρώμενα μετά το΄74.
        Όσο για τα περί Μακαρίου και κουμμουνιστών συμφωνώ.

        • Σταύρος avatar
          Σταύρος @ blue nile 21/07/2011 00:37:20

          Μα κι εγώ με την σειρά μου, δεν διαφωνώ μαζί σου!
          Τονίζω μόνο το ότι, άν δεν είχαν παιχτεί τόσα και τόσα παιχνίδια Αγγλικής Γεωπολιτικής και η Κύπρος είχε ενωθεί με την Ελλάδα , δεν θα χρειαζόταν ο Κων/νος Καραμανλής Εθνάρχης να πει το : "Η Κύπρος κείται μακράν"!

  3. Τάκης avatar
    Τάκης 20/07/2011 12:31:57

    Γιατί δεν ανοίγουν τον υφιστάμενο φάκελλο της Κύπρου, παρά τον κρατούν επτασφράγιστο στα υπόγεια της Βουλής;
    Ήδη πέρασαν 37 χρόνια. Τι φοβούνται;

  4. yiannos avatar
    yiannos 20/07/2011 12:43:21

    Η αναδημοσίευση κειμένου του 87 (σημ: οι φανφάρες που περιέχει είναι χαρακτηριστικές της εποχής) είναι και έμμεση ομολογία άγνοιας για τα σημερινά δεδομένα.

    • factorx avatar
      factorx @ yiannos 20/07/2011 13:03:31

      Οι παρωπίδες που φοράς είναι τουρκικής κατασκευής;

      • Χαζούλης avatar
        Χαζούλης @ factorx 20/07/2011 13:48:10

        Ο νοητός (πλέον) "πόλεμος" γίνεται ανάμεσα σε Έλληνες που φορούν Ελληνικές παρωπίδες και Τούρκους που φορούν Τούρκικες.

        Όσο υπάρχουν αυτοί και από τις δύο πλευρές, θα κάνουμε ΟΛΟΙ τη ζωή μας δυσκολότερη...

        Αλλά που θα πάει, κάποια μέρα θα γίνε άλλο ένα μπαμ, θα χάσουμε δικούς μας ανθρώπους και οι μεν και οι δε και μετά θα έχουμε άλλη μια ευκαιρία να το ξανασκεφτούμε.

        • ΚΜ avatar
          ΚΜ @ Χαζούλης 20/07/2011 16:01:49

          Εξαιρετικά εύστοχη η επιλογή ψευδωνύμου εκ μέρους σου! Ασφαλώς, δεν μπορώ να πω το ίδιο και για όσα αριστεροκλισεδιάρικα γράφεις...

          • Χαζούλης avatar
            Χαζούλης @ ΚΜ 20/07/2011 16:54:55

            Όντως έχω μεγαλώσει σε αριστερή οικογένεια. Όμως από τα 20 μου και ώς σήμερα η λέξη "αριστερά" μου φέρνει αναγούλα.
            Τις δύο μοναδικές φορές που θεώρησα ότι αξίζει να ψηφίσω ήταν Σαμαράς 1993 και Καραμανλής 2003.

            Έχω συνηθίσει να ζω σε μια χώρα όπου ότι και αν πει κάποιος η ειρωνία και ο σαρκασμός του χτυπάνε την πόρτα σε χρόνο μηδέν. Αυτό δεν είναι κακό οπωσδήποτε. Είναι απλά τόσο συνιθησμένο που όπως βλέπεις ακόμα και εγώ ο ίδιος σαρκάζω τον ευατό μου επιλέγοντας αυτό το ψευδώνυμο.

            Κακό θα ήταν να βιώναμε είτε εγώ είτε εσύ την εικόνα που περιγράφω παραπάνω. Νομίζω ότι η απώλεια ζωής ανθρώπου που αγαπάς είναι κάτι δυσβάσταχτο, πόσο μάλλον όταν αυτή είναι αποτέλεσμα "συνειδητής" ανθρώπινης πράξης.

            Αυτό πιστεύω... Είτε το ενστερνίζεται η "δεξιά" είτε η "αριστερά" or whoever...

            Φιλικά,
            Χ.

          • daughter of mercy avatar
            daughter of mercy @ Χαζούλης 21/07/2011 01:18:24

            Τίποτα δεν ξεχνιέται κανένας δεν ξεχνά

            Ένα από αυτά τα παιδιά ήμουν και εγώ!

            http://www.youtube.com/watch?v=mO_YgABHwgM&feature=player_embedded

          • Dora avatar
            Dora @ Χαζούλης 21/07/2011 01:46:38

            Δηλαδη "χαζουλη",μας λες τι ακριβως πρεπει να κανει η Ελλαδα εναντι της τουρκικης επιθετικοτητας για να μην θρηνησουμε ουτε οι μεν ουτε οι δε θυματα?
            Συγκεκριμενη προταση θα βοηθουσε να καταλαβουμε το πνευμα σου καλυτερα.

            Απ' οτι μου ειναι γνωστο,δεν ειναι η Ελλαδα που προκαλει,ουτε που απαιτει εδαφη και θαλασσες.Η Τουρκια ειναι που το κανει.
            Τι θα πρεπει να κανει -κατ'εσε- η Ελλαδα λοιπον για να μην θρηνησουμε θυματα και να ζησουμε ολοι ησυχα κι ευτυχισμενα?

          • Prometheus avatar
            Prometheus @ ΚΜ 20/07/2011 17:22:09

            χαχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχααααάχ ... πές τα... όχι πές τα γιατί όλοι οι νεοφιλελεύθεροι προσπαθούν να πείσουν (πρώτα τον ευατό τους) οτι ο άνθρωπος είναι ενα φιλήσυχο όν και όλα τα ''στραβά'' που συμβαίνουν είναι ευθύνη των παθόντων... και οτι μάλιστα λόγο βλακείας (...κατα λάθος), άλλα φιλήσυχα όντα προσπαθούν να επιβληθούν επί των, κατα τα άλλα ''ανωτέρων'' , αδυνάμων...

            Χαζούλη φίλε μου ... την επόμενη φορά που θα συνεισφέρεις με σχόλιο, να συμπληρώσεις και το - Αφελής.

          • Χαζούλης avatar
            Χαζούλης @ Prometheus 20/07/2011 18:23:36

            Φίλε Prometheus,

            Δεν έχω καταλήξει στο τί είδους όν είναι ο άνθρωπος. Έχω την αίσθηση ότι το ον άνθρωπος δεν έχει φτιαχτεί ακόμα. Συνεχίζει να εξελίσετε. Το ότι αυτό το ον κουβαλάει μεταξύ άλλων ένα κάρο επιθετικά ένστικτα, θα ήταν όντως αφέλεια να μην το δω μιας και αυτά τα επιθετικά ένστικτα εκφράζονται σε πολέμους, πολιτικές, συζητήσεις, σχόλια σε blogs (βλέπε παραπάνω) κτλπ.

            Αυτό που έγραψα παραπάνω είναι ότι οι συγκρούσεις δεν γίνονται μεταξύ καλών και κακών όντων. Γϊνονται μεταξύ αυτών που δεν ασκούν κανένα έλεγχο στα ένστικτά τους. Μεταξύ αυτών των οποίων η μόνη αλήθεια στην οποία πιστεύουν και την οποία υπηρετούν τυφλά είναι ουσιαστικά τα κατώτερα ένστικτά τους. Ούτε πατρίδες υπηρετούν ούτε κοινωνίες ούτε οικογένειες. Μόνο τον κατώτερο εαυτό τους.

            ΥΓ: Ακούω τη λέξη "αριστερά" και μου έρχεται να ξεράσω... Ακούω τη λέξη "νεοφιλελεύθερος" και πάλι τα ίδια...

            Πάντα φιλικά,
            Χ.

          • Dora avatar
            Dora @ Χαζούλης 21/07/2011 01:51:05

            Παντα φιλικα κι εγω "χαζουλη" μπορεις να πεις τι πρεπει να κανεις οταν ο αλλος σου επιτιθεται?
            Δεν μιλαμε για προσωπικη διαμαχη,αλλα για μια χωρα η οποια δειχνει καθαροτατα διαθεσεις επιθετικες.Τι κανεις λοιπον τοτε εσυ απ' την μερια σου ως χωρα,για να ζησουμε ολοι καλα?

      • yiannos avatar
        yiannos @ factorx 21/07/2011 00:10:53

        Για τουρκικής προελεύσεως υλικά μην μου λες. Κύπριος είμαι και ξέρω πολύ καλά ότι μόνο Ελληνικά υπήρξαν τα υλικά της διάλυσης του τόπου μου. Εδώ και δεκαετίες αναμένουμε Ελλάδα αλλά Ελλάδα δεν βλέπουμε. Οι πάντες στην Αθήνα μας έγραψαν. Από τον Βενιζέλο μέχρι τον Καραμανλή και τους χουνταίους.

    • Χαλκιδέος avatar
      Χαλκιδέος @ yiannos 20/07/2011 14:36:48

      Βλέπεις πολλά τούρκικα σήριαλ. Να τα κόψεις πριν πάθεις τίποτα χειρότερο...

  5. ΣΠΥΡΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΟΣ 20/07/2011 12:57:05

    Καμία λύση στο Κυπριακό πρόβλημα δεν πρόκειται να δοθεί στο αιώνα τον άπαντα.
    Η ΛΥΣΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ και για την ΚΥΠΡΟ και για όλη την ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ .Για να λυτρωθούν επιτέλους οι αλύτρωτες ΠΑΤΡΙΔΕΣ ΜΑΣ.

    • Dora avatar
      Dora @ ΣΠΥΡΟΣ 21/07/2011 01:54:48

      Τις αλυτρωτες πατριδες μας,Σπυρο,τι να τις κανεις παιδι μου με 80 εκατομυρια τουρκους μαζι και αλλα 3.500.000.000 μουσουλμανους στην χωρα σου?
      Τι μελλον θα εχεις εσυ και τα παιδια σου σ' εναν τετοιο κοσμο?

  6. Σταύρος avatar
    Σταύρος 20/07/2011 15:37:09

    Δροσερά ντουσάκια και τοπικές μαλάξεις!
    Αν δεν δεις αποτέλεσμα, βρές κοπέλα!

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Σταύρος 20/07/2011 15:46:55

      +10000

  7. Κώστας Δημητρίου avatar
    Κώστας Δημητρίου 20/07/2011 16:27:45

    Το κυπριακό θα στοιχειώνει και θα είναι πια κάποια στιγμή η προίκα που θα έχει το ελληνικό έθνος αιώνια... Μάλλον ήδη είναι.
    ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
    1- Την απορία σχετικά με το γιατί δεν οργανώθηκε αντάρτικο την είχα κι εγώ. Δεν είναι δικαιολογία το ότι είχαν μυαλό και φοβήθηκαν μήπως χαθεί κι η υπόλοιπη Κύπρος. Όταν σε διώχνουν απ' το σπίτι κλπ. δεν έχεις να χάσεις και να φοβηθείς τίποτε.
    2- Μετά από χρόνια βρήκα μια εξήγηση: Η Κύπρος μετά το 1974 ορθοπόδησε οικονομικά και φυσικά αυτό βόλεψε κάθε Κύπριο, αφού το καλό οικονομικό επίπεδο ζωής κανείς δεν θέλει να το χάσει.
    3- Κι όταν πάλι είχαμε το σχέδιο Ανάν, ήταν δεδομένο ότι δεν θα γίνει δεκτό από τον Ελληνοκύπριο. Ο λόγος ήταν ότι δεν θα μπορούσε -όπως και τώρα-να δεχθεί ότι θα ...ταίζει μια για πάντα τον φτωχό βορρά και κάθε Τουρκοκύπριο προκειμένου να υπάρχει κάποια ενιαία Κυπριακή Δημοκρατία.
    4- Σήμερα ξέρω ότι ήδη με τις συνθήκες Ζυρίχης-Λονδίνου ήταν δεδομένο ότι θα γινόταν κάποτε κάτι στην Κύπρο, οπως το 74. Ο λόγος ήταν ότι ενώ είχαμε ανεξάρτητη Κύπρο, είχαμε διαμορφωμένες δύο Κοινότητες. Μάλιστα οι Άγγλοι φρόντισαν να τονίσουν κάθε διαφορά των δύο Κοινοτήτων. Μόνο και μόνο το γεγονός ότι δεν είχαμε κοινά κόμματα (εξαίρεση αλλά για λίγο κι αυτό το ΑΚΕΛ) και κοινές ομαδικές εκπροσωπήσεις των δύο Κοινοτήτων και ότι είχαμε ξεχωριστές εκλογές κλπ. η ρήξη-διχοτόμηση ήταν μονόδρομος. Μάλιστα οι Άγγλοι φρόντισαν και κάτι πολύ σατανικό: Επέβαλαν να ακολουθείται το αγγλοσαξωνικό δίκαιο στο νέο κράτος, παρά το γεγονός ότι ιστορικά και εθιμικά οι Τούρκοι και Έλληνες της Κύπρου δεν είχαν τίποτε κοινό με τα αγγλικά μορφώματα. (Η Ελλάδα και η Τουρκία έχουν υιοθετήσει σύστημα κεντροευρωπαικού δικαίου στην λειτουργία τους).
    5- Επιγραμματικά κλείνω μ' αυτό που μου 'πε ένας καλός φίλος Ελληνοκύπριος: Μεγάλωσα πια. Και γιατί να λυθεί το Κυπριακό; Για να πληρώνω κάθε Τουρκοκύπριο. Μόλις υπήρξε ελεύθερη επικοινωνία αμέσως κάποιοι Τουρκοκύπριοι θυμήθηκαν να έρθουν στην ελεύθερη μεριά για να πάρουν την σύνταξή τους και μάλιστα πήραν και αναδρομικά...
    Αυτά τα ολίγα!

    • yiannos avatar
      yiannos @ Κώστας Δημητρίου 21/07/2011 00:15:40

      1- Την απορία σχετικά με το γιατί δεν οργανώθηκε αντάρτικο την είχα κι εγώ. Δεν είναι δικαιολογία το ότι είχαν μυαλό και φοβήθηκαν μήπως χαθεί κι η υπόλοιπη Κύπρος. Όταν σε διώχνουν απ’ το σπίτι κλπ. δεν έχεις να χάσεις και να φοβηθείς τίποτε.

      Κι όμως, υπήρξε εποχή (1955-59) που οργανώθηκε αντάρτικο στην Κύπρο. Με αίτημα την Ένωση με την Ελλάδα. Όμως, οι πατριώτες των Αθηνών ταυτίστηκαν με την μαμά Αγγλία. Ουδέποτε η Ελλάς ζήτησε Ένωση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.