#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/10/2011 16:20
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Εικόνες από την Ελλάδα του μέλλοντος

 

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τη "ρουμανοποίηση" του βιοτικού επιπέδου της Ελλάδας, ιδιαίτερα μετά από την πρόσφατη αποκάλυψη (σε εφημερίδα) γερμανικού σχεδίου που τυγχάνει και της σύμφωνης γνώμης της κυβέρνησης Παπανδρέου. Σύμφωνα με το σχέδιο, στόχος των Γερμανών, αλλά και αναγκαία προϋπόθεση για τη συνέχιση του προγράμματος των "δόσεων" προς τη χώρα μας, είναι η ταχεία μείωση των μισθών και των συντάξεων στην Ελλάδα ώστε να προσεγγίσουν τα επίπεδα εκείνων της Ρουμανίας.

Το σχέδιο αυτό έφερε στο μυαλό μου εικόνες που χαράχτηκαν στο μυαλό μου πριν από τρία χρόνια, όταν είχα επισκεφθεί τη χώρα κάνοντας οδικό τουρισμό στην Τρανσυλβανία. Ας δούμε λοιπόν μερικές χαρακτηριστικές από τις εικόνες αυτές, για να έχουμε υπ' όψη μας τι ακριβώς εννοούν οι "εταίροι και δανειστές" μας όταν απεργάζονται τη ρουμανοποίηση της κοινωνίας μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2008 η Ρουμανία δεν είχε ακόμα προσφύγει στο ΔΝΤ για βοήθεια -το έκανε την άνοιξη του 2009 και έκτοτε το βιοτικό επίπεδο που σκιαγραφείται παρακάτω έχει μειωθεί ακόμα περισσότερο. (Μια μικρή "λεπτομέρεια": όπως ίσως θυμάστε, οι Ρουμάνοι είχαν υποβληθεί σε φονική λιτότητα μεταξύ 1982 και 1989 προκειμένου να αποπληρωθεί το εξωτερικό χρέος της χώρας. Λίγους μήνες πριν από την πτώση του Τσαουσέσκου το χρέος είχε αποπληρωθεί, αλλά σε μόλις 20 χρόνια χρειάστηκε ξανά προσφυγή στο ΔΝΤ.)

Σε όλες τις εθνικές οδούς της χώρας ,στενότερες κι από την "εθνική μας σκοτώστρα", την Κορίνθου-Πατρών, κυκλοφορούν πληθώρα από μόνιππα κάρα αυτοσχέδιας κατασκευής που χρησιμοποιούνται κυρίως για τη μεταφορά ζωοτροφών και αγροτικών προϊόντων, αλλά και αμιγώς ως μεταφορικό μέσο ανθρώπων. Σε κάθε ταξίδι από πόλη σε πόλη έβλεπα τουλάχιστον 20-30 τέτοια κάρα στο δρόμο μου. Μόνη εξαίρεση από την εικόνα αυτή αποτελεί ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος της Ρουμανίας (μήκους μόλις 100 χιλιομέτρων).



Τα Dacia εποχής Τσαουσέσκου που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι σαφώς περισσότερα από τα σύγχρονα μοντέλα της ίδιας μάρκας και αποτελούν ένα μεγάλο μερίδιο του συνολικού στόλου των ΙΧ αυτοκινήτων.

Σε πόλη με πληθυσμό 320.000 κατοίκων, δηλαδή τάξης μεγέθους που δεν έχουμε στην Ελλάδα αν εξαιρέσουμε τη Θεσσαλονίκη που όμως είναι υπερτριπλάσια, τα εμπορικά καταστήματα στο κέντρο εκτείνονται μόνο σε δύο δρόμους και δεν ξεπερνούν τα 50-60 (!) συνολικά, ενώ στις απόκεντρες συνοικίες τα καταστήματα είναι επίσης ελάχιστα, διάσπαρτα σε αραιή πυκνότητα και φυσικά πουλάνε μόνο είδη καθημερινής αναγκαίας χρήσης.

Στην κεντρικότερη λεωφόρο του Βουκουρεστίου, ακριβώς μπροστά από το πάλαι ποτέ παλάτι του Τσαουσέσκου, το 70% των ισογείων καταστημάτων είναι ξενοίκιαστα, γεμάτα γκράφιτι και αφίσες.

Γριούλες ηλικίας άνω των 80 χρόνων προσπαθούν να συμπληρώσουν τη γλίσχρα σύνταξή τους γύρω στα 100 ευρώ πουλώντας μικροπράγματα στους δρόμους σε κάθε πόλη ή τουριστικό αξιοθέατο και κοιτάζοντας σχεδόν παρακλητικά τον υποψήφιο αγοραστή.

Σε πανηγύρι κωμόπολης πάνω σε κεντρικό οδικό άξονα, στο οποίο σταμάτησα, είδα ένα παιδάκι ηλικίας περίπου 7-8 χρόνων, που φορούσε ως... καλά του ρούχα ένα μεταποιημένο τεράστιο πουκάμισο ενηλίκου, μια ξεβαμμένη βερμούδα αθλητικής φόρμας, επίσης ενηλίκου, καθώς και ένα ζευγάρι ροζ μποτάκια προφανώς αποφόρια από τη μεγαλύτερη αδελφή του.

Σε εστιατόριο τουριστικής πόλης, μάλλον ακριβό για τα δεδομένα των Ρουμάνων, μετά το δείπνο μού ήρθε μια ακατανίκητη επιθυμία να απολαύσω ένα τσιγάρο.

Μη έχοντας τσιγάρα μαζί μου, έκανα το... λάθος να κάνω τράκα (πολύ ευγενικά) από έναν σερβιτόρο, τον οποίο είχα δει στο βάθος να καπνίζει στα κλεφτά, στο διάλειμμά του. Ο άνθρωπος γούρλωσε τα μάτια, με κοίταξε με έκπληξη και μου "απάντησε" ρωτώντας με απορημένα "...Cigarette?", σα να του είχα ζητήσει να κοιμηθώ με τη γυναίκα του. Για να με κοιτάξει έτσι επειδή του ζήτησα ένα τσιγάρο, καταλαβαίνετε πόσο χαμηλός θα ήταν ο μισθός του και πόσα λίγα θα μπορούσε να αγοράσει με αυτόν. (Μπορείτε επίσης να φανταστείτε πόσο αναξιοπρεπής αισθάνθηκα μετά από αυτό, για κάτι που εδώ στην Ελλάδα θα το θεωρούσαμε -μέχρι τώρα- περίπου φυσιολογικό.)

Καλώς ήρθατε στην Ελλάδα του τροϊκανού μέλλοντός μας...

Αυριανιστής

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 06/10/2011 12:44:01

    h++p://eu1.1host.gr/~aspromav/wordpress/?p=222

  2. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 06/10/2011 16:44:42

    Προκαλεί απέραντη θλίψη το να βλέπεις ανθρώπους και, κυρίως παιδιά, να υποφέρουν...τους βλέπεις πλέον δίπλα στο σπίτι σου, στη δουλειά σου....ελπίζω οι φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί, να πληρώσουν...

  3. alakran avatar
    alakran 06/10/2011 16:52:03

    Το Mc Donald's όμως εξακολουθεί να υπάρχει,όπως φαίνεται και στη φωτογραφία.
    Παρακμή...

  4. The Saint avatar
    The Saint 06/10/2011 17:14:47

    Γιά τους γνωρίζοντες, το ερώτημα γιατι, μου προκαλεί κατάπληξη!!!!

    Τι στα κομμάτια έκαναν μέσα σε 20 χρόνια, και κατάφεραν να ξαναμπούν στο ΔΝΤ έχοντας μηδενικο αρχικό χρέος? ΠΟΣΟ είναι αυτό το χρέος που δεν μπορουσε μιά χώρα που διαθέτει ΚΑΙ βιομηχανία, να αποπληρώσει? Τι κυβέρνηση ήταν αυτή που ανέλαβε μετά τον Τσαουσέσκου, που δεν μπορεσε να ισορροπήσει κάπως την κατάσταση?
    Η εποχή Τσαουσέσκου δεν τους έβαλε μυαλό? Η την είχαν στοχοποιήσει τη χώρα τα ξένα οικονομικά συμφέροντα σε τέτοιο βαθμό, που την ξανα΄φεραν και ΠΩΣ σε αυτό το σημείο? Τι στο καλό, έπαιρναν δάνεια και τα έτρωγαν χωρίς να παράγουν τίποτα? Και όλοι αυτοί οι Ρουμάνοι που εδώ και ΧΡΟΝΙΑ έρχονταν στην Ελλάδα, ώς οικονομικοί μετανάστες γιατί έρχονταν, αν εκεί έτρωγαν τα δάνειά τους χωρίς να παράγουν?

    Κάτι δεν μου κάθεται καλά...

    • anonymous avatar
      anonymous @ The Saint 06/10/2011 17:42:02

      Πάνω από το 10% του Ρουμάνικου πληθυσμού είναι αθίγγανοι. Από τους υπόλοιπους όλοι έχουν το μυαλό τους στην κομπίνα. Τους βλέπουμε όταν είναι στην Ελλάδα. Η κοινωνία είναι οι άνθρωποί της. Η συγκεκριμένη κοινωνία έχει ανθρώπους χαμηλού επιπέδου. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ουκρανία.
      Ο άλλος λόγος είναι ότι το παγκόσμιο σύστημα το έχουν φτιάξει αγγλοσάξονες και είναι κομμένο ραμμένο στα μέτρα τους. Οι άλλοι δεν ξέρουν πως δουλεύει, δεν προέρχεται από την κουλτούρα τους και δε μπορούν να προσαρμοστούν.

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ anonymous 06/10/2011 19:34:22

        Μην είμαστε τόσο απόλυτοι. Η Ρουμανία ήταν μία χώρα με υψηλό πολιτιστικό επίπεδο, ειδικά σε πόλεις όπως το Βουκουρέστι ή το Ιάσιο. Εχει ο Έλληνας υψηλότερο πολιτιστικό επίπεδο από τον Ρουμάνο; Δεν είμαι βέβαιος. Και να λάβουμε υπ' όψη ότι εκεί διαμεσολάβησαν 50 χρόνια απάνθρωπου ολοκληρωτισμού, με ψυχιατρεία-φυλακές για τους αντιφρονούντες.
        Η Ουκρανία; Εχει σώνει και καλά η Ουκρανία χαμηλό μορφωτικό επίπεδο; Η Οδησσός; Το Κίεβο; Γιατί να γενικεύουμε; Εχω επισκεφθεί ουκρανικό πανεπιστήμιο (και όχι από τα προβεβλημένα, σε μεσαία μάλιστα πόλη) και είδα φοιτητές με ενδιαφέρον να μάθουν και με σε σεβασμό στον χώρο όπου σπουδάζουν και στους επισκέπτες. Ας έρθει ένας ουκρανός πανεπιστημιακός στη Νομική, τη Φιλοσοφική, την ΑΣΟΕΕ και θα σας πω τι θα σκεφτεί για τη χώρα μας. Πρόσφατα, αλβανός συνάδελφος μου περιέγραψε την εικόνα της Νομικής Αθηνών, με τις αφίσες και τα γκράφιτι, σαν εικόνα που θυμίζει αμερικάνικες φυλακκές. Τι να του πω; Οτι έχει άδικο;
        Y.Γ. Δεν είμαι καθηγητής ΑΕΙ.

        • anonymous avatar
          anonymous @ ΒΙΣ 06/10/2011 21:14:33

          Κοίτα άνθρωποι από αυτές τις χώρες έχουν έρθει κατά χιλιάδες στη χώρα μας. Τους έχουμε γνωρίσει και ξέρουμε μέσες άκρες τι καπνό φουμάρουν. Δυστυχώς δεν είναι και τα καλύτερα στοιχεία.

          • ΒΙΣ avatar
            ΒΙΣ @ anonymous 06/10/2011 23:56:45

            Και νομίζεις ότι έχουν έρθει οι καλύτεροι εδώ; Εχω γνωρίσει όμως και εξαιρετικούς ανθρώπους ακόμα και μεταξύ αυτών εδώ.
            Η μήπως νομίζουμε ότι οι Έλληνες που πήγαν μετανάστες ήταν οι μορφωμένοι;

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ anonymous 06/10/2011 19:37:53

        Εξω από το Βουκουρέστι έχει συνοικίες που είναι πολυτελέστατες, προάστεια τύπου Εκάλης και ακόμα παραπάνω. Το Αμερικανικό Σχολείο του Βουκουρεστίου είναι υπερπολυτελέστατο σε σχέση με τα δικά μας. Η πραγματικότητα είναι ότι στη Ρουμανία υπάρχουν λίγοι πάρα πολύ πλούσιοι και πολλοί πολύ φτωχοί.
        Δεν θα μου φύγει από το μυαλό πάντως η αξιοπρέπεια πολλών φτωχών Ρουμάνων. Μία ζητιάνα έξω από μία εκκλησία στο Βουκουρέστι ζητούσε από τον κόσμο που της έδινε λεφτά ονόματα ζώντων και κεκοιμημένων να τα μνημονεύει!

      • teos avatar
        teos @ anonymous 07/10/2011 11:18:17

        Αν αυτό ειναι αλήθεια τότε και η Μέρκελ έλεγε αλήθεια όταν εβαζε όλους τους Ελληνες στο ιδιο ασκί λεγοντας οτι οι Ελληνες ειναι τεμπέληδες και πρεπει να κοψουν απο τις διακοπές τους και να δουλευουν περισσοτερο.
        Σε μια χώρα που ανθεί η κομπίνα, η αναξιοκρατία και η διαφθορόα και ο ξένος κάνει το ιδιο, οι Ρουμάνοι οπως και οι Βουλγάροι εάν εξαιρέσει κανείς τους Αθίγγανους που ειναι παντού ανεπιθυμήτητοι προσφέρουν εργατικά χέρια αλλά και μυαλά σε χώρες όπως η Αγγλία , η Γερμανία η Αμερική οποιος εχει δουλεψει στο εξωτερικό το ξέρει αυτό πολύ καλά. Δεν ειναι ολοι το ιδιο λοιπόν και μη γινόμαστε ρατσιτσές λοιπον εμείς και μετά μας κακοφαίνεται οταν κάνουν το ιδιο οι Γερμανοί και οι Ολλανδοί και αλλοι με τα χάλια μας.
        Και ενα σχόλιο για το άρθρο: προφανώς ανάφερεσται σε μια 20ετία τουλάχιστον, στην Τρανσυλβανία ήμουν διακοπές πριν δυο χρονια και λογω δουλειάς ταξίδευω συχνά στο Βουκουρέστι, τα καρα πλεον ειναι ειδος υπο εξαφανισης , απεναντιας δεν προλαβα να μετραω τα μεγαλα τζιπ Χ5 και Toureg, σίγουρα εχει μεγαλο ποσοστο εξαθλίωσης κυριώς ότι αφόρά τους Αθίγγανους, αλλά μην εχετε αυταπατες εχουν περασει μπροστα απο εμας σε πολλά, σε λιγο μόνο με Ουκρανια θα συγκρινόμαστε, Τουρκια, Ρουμανια, Βουλγαρια μας αφηνουν πισω να τρωμε την σκονη τους.... εδω ειμαστε και θα το δειτε....

        • teos avatar
          teos @ teos 07/10/2011 11:19:57

          Το σχολίο μου αναφέρεται στον anonymous αλλα βλεπω με προλαβαν και αλλοι...

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ teos 07/10/2011 11:25:45

          Προφανώς και δεν αναφέρομαι σε... εικοσαετία, αλλά σε τριετία πιο πριν, όπως και έγραψα άλλωστε. Κι εγώ είδα Χ5 και Touareg, αλλά μόνο αντιπροσωπευτικά δεν είναι όσον αφορά στο βιοτικό επίπεδο του μέσου Ρουμάνου.

  5. The Saint avatar
    The Saint 06/10/2011 17:16:45

    Αυριανιστή, κάτι λείπει απ'την εξίσωση, γιά δώσε περισσότερες πληροφορίες...

  6. Απορία avatar
    Απορία 06/10/2011 17:19:07

    Για να μην γίνουμε Ρουμανία θα πρέπει να αποκτήσουμε κυβέρνηση με εθνικούς προσανατολισμούς σύντομα. Σε πρώτη φάση πρέπει να πιεστεί ο πρόεδρος της δημοκρατίας να προκηρυχθούν εκλογές. Μέσα στους επόμενους 1-2 μήνες θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα για το αν θα ξεκουμπιστεί επιτέλους το ΠΑΣΟΚ. Εαν όχι η αντιπολίτευση πρέπει να αρχίσει πλέον ανένδοτο, δεν το συζητάμε. Με αυτούς τους απίθανους χαχόλους βαδίζουμε προς την καταστροφή της χώρας.

  7. Διας From Canada avatar
    Διας From Canada 06/10/2011 17:22:31

    McDonald's and Coca Cola πανε με ολα. Mην νομιζεις και στην αμερικη τα McDonald's ειναι πιο φτηνα και απο το supermarket.

  8. anonymous avatar
    anonymous 06/10/2011 17:23:51

    meno roumania kai sas diaveveono oti etsi itan prin 10 xronia kai vale. tora spania vlepis palio dacia (ekanan aposirsi) kao oi xamiloi mistoi pairnoun mono oi anidikeftoi

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ anonymous 06/10/2011 18:23:29

      Μάλιστα... Δηλαδή, όλα αυτά που έβλεπα με τα μάτια μου ήταν μαγικές εικόνες, παραισθήσεις...

      Μήπως θέλεις να μας πείσεις και ότι μετά την επέλαση του ΔΝΤ, ο μέσος Ρουμάνος από την εξαθλίωση βρέθηκε σε έναν παράδεισο ανάαπτυξης και ευμάρειας;

      • anonymous avatar
        anonymous @ Αυριανιστής 06/10/2011 18:52:27

        o mesos roumanos ki idiaitera o sintaxiouxos...
        se ligo oi ellines tha einai se afto to epipedo
        gia ton idiotiko tomea isxioun afta pou eipa gia tous eidikevmenous pou einai ipsila amoivomenoi

  9. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 06/10/2011 17:49:23

    Ρε παιδιά, η Ρουμανία δεν πνίγεται υποτίθεται στα πετρέλαια;
    Ή κάνω λάθος;
    Και αν ναι, τότε ποιος καρπώνεται τα έσοδα;
    Τι μου θυμίζει; Τι;

    • The Saint avatar
      The Saint @ Strange Attractor 06/10/2011 18:48:07

      Eχει ακόμη? Απο την εποχή του Χίτλερ είχε...
      Πάντως δεν πρέπει να πνίγεται κιόλας...

  10. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 06/10/2011 18:25:44

    (Φάκτορα, εξαιρετική φωτογραφική επιλογή -και ειδικά η πρώτη. Νομίζω ότι δεν θα μπορούσα να βρω αντιπροσωπευτικότερη!)

  11. βασιλης avatar
    βασιλης 06/10/2011 18:56:47

    εχω παει πολλες φορες ρουμανια και η κατασταση μπορει να περιγραφει ως εξης , η κεντρικη και νοτια ρουμανια οπου ζουν πανω απο 3.000.000 ρομα βριθει απο τετοιες εικονες, βοτρεια προς την τιμισουαρα τα πραγματα ειναι καλυτερα αλλα και εκει η φτωχια ειναι εμφανης, μετα τον τσαουσεσκου και τον μηδενισμο του εξωτερικου χρεους με μεσα του στυλ δεν τρωει ο λαος ηρθαν οι ξενες επενδυνσεις και αρχισε αλλα ελλαδα μια τρελλα χρεωσης του μεσου ρουμανου ο οποιος πριν δεκα χρονια δεν ηξερε τι ειναι το μπλου τζην με τα σημερινα αποτελεσματα, το απιστευτο και με τους ρουμανους και με τους βουλγαρους ηταν η σπουδη που δειξανε οι ευρωπαιοι να τους ενταξουν με συνοπτικες διαδικασιες στην ΕΕ γνωριζοντας βεβαια τα χαλια τους , προσωπικα θυμαμαι σοβαρους ρουμανους που κυριολεκτικα γελουσανε με την ιδεα της εισοδου της χωρας στην ΕΕ, τα αποτελεσματα γνωστα , το θετικο για αυτους ειναι οτι η μεγαλη μαζα του πληθυσμου ειδικα στην υπαιθρο ειναι μαθημενο σε φοβερη φτωχια οποτε και ειναι μαθημενοι αλλα και αυταρκεις / δεν ξερω πως ο ελληνας θα ζησει τα νεα χρονια που τον περιμενουν.

    • The Saint avatar
      The Saint @ βασιλης 06/10/2011 19:00:27

      Παιδιά συγγνώμη που πιεζω, αλλά εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω ΠΩΣ έφτασε ξανα σε αυτό το σημείο η χώρα τους.
      Μπορεί κάποιος πιό αναλυτικά?

  12. βασιλης avatar
    βασιλης 06/10/2011 19:24:29

    τυπικη ιστορια κρατικου δανεισμου για την δημιουργια τεχνητης ευμαριας κατι αλλα ελληνικα αν αυτο σου λεει κατι , ο δουρειος ιππος και για αυτους αλλα και χωρες πολυ πιο αναπτυγμενες απο ρουμανια οπως πχ η ουγγαρια ειναι στο ιδιο λουκι, υπερχρεωση ξεπουλημα των παντων και λοιπα για μια ντεμεκ καλη δεκαετια που ειχαν, αντιθετα χωρες που απεφυγαν η δεν τους δεχτηκαν οι ευρωπαιοι στους κολπους τους οπως η κροατια η και ακομα η σερβια ειναι πολυ καλυτερα σε αριθμους αλλα και συνθηκες ζωης απο τους ρουμανους, βουλγαρους, ουγρους και λοιπους που φαγαν την καραμελα της καλυτερης ζωης με την εισοδο στην ΕΕ.

    • Εύμηλος avatar
      Εύμηλος @ βασιλης 06/10/2011 20:59:25

      Πολύ εύστοχο το σχόλιό σου "Βασίλης". Επειδή βρέθηκα σε όλες αυτές τις χώρες τους τελευταίους μήνες έχω κάνει ακριβώς αυτή τη διαπίστωση. Ούγγροι, Ρουμάνοι, Βούλγαροι γνώρισαν παρενθετικά τον καπιταλιστικό παράδεισο με δανεικά, υπερχρεώθηκαν και μετά τους ξεπούλησαν. Μέσο εισόδημα 200 ευρώ! Εστιατόρια, καταστήματα, κατανάλωση, άγνωστες καταστάσεις. Βέβαια δε συγκρίνεται η Κροατία ακόμη κι η Σερβία με την Ουγγαρία, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Το πολιτιστικό επίπεδο των πρώην γιουγκοσλάβων στο επίπεδο του μέσου πολίτη τόσο στον αστικό όσο και στον αγροτικό χώρο είναι υψηλότερο έναντι των άλλων κατά πολύ. Όπως και των Ούγγρων. Αλλά η Ρουμάνοι κι οι Βούλγαροι είναι εξαθλιωμένοι σε μεγάλα ποσοστά. Η ρουμανική ελίτ βέβαια, προσανατολισμένη προς το Παρίσι, δεν παίζεται. Τα πνευματικά τους ιδρύματα κι ιδιαίτερα όσα προβάλλουν τη χώρα στο εξωτερικό λειτουργούν άψογα και μοντέρνα. Έχουν για παράδειγμα Ακαδημίες ή Ινστιτούτα (κάτι σαν το Γκαίτε) σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και λειτουργούν αξιοθαύμαστα. Στο εσωτερικό όμως για εκατομύρια ανθρώπους τα στοιχειώδη είναι ζητούμενο. Τις απέραντες εκτάσεις της χώρας (Ρουμανία) τις έχουν μισθώσει και τις καλλιεργούν ξένοι (μεταξύ αυτών κι έλληνες). Το ίδιο και τα δάση της όπως και τα πετρέλαιά της βρίσκονται σε ξένα χέρια. Η παγκοσμιοποίηση τους εξανδραπόδισε. Η Κροατία έχει κι αυτή αγοραστεί από το γερμανικό κεφάλαιο. Όμως η παραμονή της ακόμη εκτός ΕΕ τη σώζει. Με εθνικό νόμισμα αγροτική παραγωγή, αυτοκατανάλωση και ανεπτυγμένο τουρισμό είναι το ακριβώς αντίθετο, μέχρι στιγμής, για χώρα του πρώην παραπετάσματος. Παροιμιώδης η καθαριότητα σε όλη τη χώρα. Άνθρωποι φιλικοί και ντόμπροι. Κιμπάρηδες. Πωλήτρια σε κατάστημα γερμανικής αλυσίδας σε επαρχιακή πόλη είχε μηνιαίο μισθό 400 ευρώ. Πολύ καλός για τα δεδομένα της χώρας, όπως μου είπε.
      Αυτές οι όψεις βαλκανικών πραγματικοτήτων.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Εύμηλος 06/10/2011 21:06:13

        Έχουν για παράδειγμα Ακαδημίες ή Ινστιτούτα (κάτι σαν το Γκαίτε) σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις...

        Εις τα καθ' ημάς, το υπουργείο Παιδείας τα δύο τελευταία χρόνια έκλεισε σωρηδόν ελληνόφωνα σχολεία (για παιδιά Ελλήνων μεταναστών), καθώς επίσης και ανακάλεσε όλους τους καθηγητές που δίδασκαν την ελληνική γλώσσα σε ξένα πανεπιστήμια (με διακρατικές συμφωνίες).

  13. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 06/10/2011 19:25:59

    Το έχω ξαναγράψει εδώ μέσα: Ηδη από τις αρχές του 2010 στελέχη των Βρυξελλών έλεγαν σε δικά μας στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, κατά τις επαφές που είχαν στις Βρυξέλλες, ότι "αν δεν γίνουν οι μισθοί σας σαν της Βουλγαρίας, ξεχάστε το". Φίλος μου καθηγητής Πανεπιστημίου στη Σόφια, τακτικός παρακαλώ και με μεγάλο επιστημονικό έργο και με σπουδές και εδώ και στην Αμερική, λαμβάνει γύρω στα 700 καθαρά μηνιαίως.
    Η πληροφορία που αναφέρω σχετικά με όσα έλεγαν επανειλημμένα τα στελέχη των Βρυξελλών είναι απολύτως αξιόπιστη, δεν είναι φήμη του τύπου "κάποιοι μου είπαν ότι του είπαν ότι τους είπαν....".

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ ΒΙΣ 06/10/2011 19:33:40

      Βούλγαρος είναι ο εν λόγω φίλος σου που είναι καθηγητής πανεπιστημίου;

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ Αυριανιστής 06/10/2011 19:39:14

        Ναι, Βούλγαρος και μάλιστα από παλαιά οικογένεια της Σόφιας.

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ ΒΙΣ 06/10/2011 20:51:02

          Δεν με εκπλήσσει καθόλου ο μισθός που αναφέρεις, αν σκεφτείς ότι (σύμφωνα με στοιχεία της FedEE) ο κατώτατος μισθός σήμερα στη Βουλγαρία είναι 270 λέβα, δηλαδή 138 ευρώ. Στη Ρουμανία, αντίστοιχα, ο κατώτατος μισθός είναι 670 λέι, ήτοι 167 ευρώ.

          (Όπως βλέπετε, ακόμα κι από τα 548 ευρώ που ζήτησαν οι τροϊκανοί κατακτητές να πάει ο κατώτατος μισθός στη χώρα μας, έχουμε ακόμα... δρόμο να διανύσουμε μέχρι τη ρουμανοποίηση!)

    • anonymous avatar
      anonymous @ ΒΙΣ 06/10/2011 19:35:04

      Να μεταφέρεις σε παρακαλώ σε αυτούς στις Βρυξέλλες ότι αν είναι να γίνουμε Βουλγαρία ή Ρουμανία τότε δεν έχουμε λόγο να μείνουμε στην ΕΕ. Επίσης πριν μπούμε στην ΕΕ είχαμε μια απόσταση από Ρουμανία και Βουλγαρία. Την απόσταση αυτή θέλουμε να τη διατηρήσουμε. Αν δε γίνεται τότε κάτι φταίει στην ΕΕ. Και το εννοώ σοβαρά αυτό όχι ειρωνικά προς εσένα. Πες το σε αυτόν που έχει την πρόσβαση να το μεταφέρει. Έτσι θα τους κοπεί ο βήχας.

  14. johndoctor avatar
    johndoctor 06/10/2011 19:51:40

    Ο καπιταλισμός πάντα δημιουργεί ανισότητες
    Πρέπει να το καταλάβουμε αυτό και μια καλή πρόταση μου ειναι ορισμένα βιβλία όπως είναι ο καπιταλισμός ηλίθιε του Νίκου Μπογιόπουλου
    Καιρός για δράση αγαπητοί συνΈλληνες μπα.τσοκ και ΝΔ έχουν βάλει σαν στόχο την βαλκανοποίηση της χώρας.

    • anonymous avatar
      anonymous @ johndoctor 06/10/2011 21:03:29

      Οι ανισότητες δημιουργούνται λόγω του νόμου του κοινωνικού διαφορισμού. Έτσι λέγεται. Διάβασε λίγο Λεμπέση. Κάποιοι άνθρωποι είναι ικανότεροι, εξυπνότεροι, πιο οργανωτικοί, μεγαλύτερης αντοχής, πιο δουλευταράδες κλπ και στο σύνολο της ζωής τους πιο παραγωγικοί. Αυτό σαφώς οδηγεί σε ανισότητες αλλά αυτές οι ανισότητες τραβάνε μπροστά την κοινωνία.
      Και ο σοσιαλκομμουνισμός όπου επικράτησε δεν εξάλειψε τις ανισότητες. Τις έκανε πιο κραυγαλέες. Νομενκλατούρα που περνούσε καλά και οι άλλοι που πέθαιναν.

      • johndoctor avatar
        johndoctor @ anonymous 07/10/2011 03:05:02

        Ποιόν Λεμπέση πρότεινε μου βιβλίο φίλε ανώνυμε
        Για μένα αυτά με τα δουλευταράδες και τεμπέληδες δεν υπάρχει...όλοι στην ίδια μοίρα είμαστε

  15. greekboy avatar
    greekboy 06/10/2011 20:29:50

    Παιδιά,

    Νομίζω οτι το άρθρο καθώς και ορισμένα από τα σχόλια είναι ακραία αν και ειχα παρόμοια αποψη πριν έλθω στην χώρα. Ζώ και εργάζομαι στην Ρουμανία εδώ και μερικά χρόνια και έχω την ευτυχία να έχω βρεθεί και στις 42 επαρχίες της χώρας. Ναι υπάρχει φτώχια αλλά σας πληροφορώ ότι εκτός απο τα dacia ενα άλλο κοινό αυτοκινήτο είναι η Bentley. Η χώρα έχει ένα εξαιρετικό σύστημα παιδείας και υγείας (τουλαχιστον απο τις προσωπικές μου εμπειρίες). Ειναι μια ιδανική χώρα για να μεγαλώσει κάποιος τα παιδιά του. Η χώρα είναι αποδεκτής μεγάλων επενδύσεων και εχει ηγετική θέση στην Ενέργεια. Η χώρα αποκαλείται απο τους επενδυτές ο Τίγρης της Ανατολικής Ευρώπης και όχι τυχαία. Ναι, ο μισθος εκτος Βουκουρεστίου είναι 300 ευρώ και μέσα στο Βουκουρέστι 600-700 για πολύ κόσμο. Ομως ενας καφές σε μια καφετέρια επάνω σε μια απο τις λίμνες τους Βουκουρεστίου σε περιβάλλον που δεν έχει ομοιο η Ελλάδα κοστίζει 4 λέι (< 1ευρω) . Ενα ξενοδοχείο κοστίζει 30-40 ευρω (με πισίνες ,κλπ). Φόροι στα σπίτια ελάχιστοι και ένα φορολογικό καθεστώς σταθερό εδω και πολλά χρόνια (16% για ολους - Ιδιωτες ή επιχειρήσεις). Εγκληματικότητα μηδενική. Οσο για τους τσιγγάνους σίγουρα είναι πολλοί και είναι πληγή για την χώρα. Οχι όμως όπως είναι οι Αλβανοί για την Ελλάδα.Αλλά αλλο οι τσιγγάνοι άλλο οι Ρουμάνοι. Οσο για την εγκληματικότητα που αποδίδεται σε Ρουμάνους στην Ελλάδα, στην συντριπτική πλειοψηφία τους είναι ή τσιγγάνοι ή Μολδαβοί (άλλη χώρα ίδια γλώσσα).

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ greekboy 06/10/2011 20:43:53

      Όσο για τις τιμές των αγαθών, θα διαφωνήσω εν μέρει. Πράγματι, η εστίαση ήταν τότε το πολύ στο 40-50% για τις αντίστοιχες τιμές Ελλάδας, αλλά ξενοδοχείο, και δη "με πισίνες κ.λπ" με "30-40 ευρώ" δεν κατάφερα να βρω ούτε κατά διάνοια. Εκτός αν αναφέρεσαι σε τιμές που δίνονται σε Ρουμάνους (ή κατοίκους Ρουμανίας γενικά) και όχι σε ξένους.

    • unfair avatar
      unfair @ greekboy 06/10/2011 21:02:14

      Συμφωνώ, κατά το μεγαλύτερο μέρος με τα λεγόμενα σου, κ αν μου επιτρέπεις, θα συμπληρώσω με ακόμη κάποια στοιχεία.
      Μεγάλο μέρος του πληθυσμού έχει ιδιόκτητο σπίτι - διαμέρισμα, που είναι σχετικά μικρό σαν τετραγωνικά. Ζορίζονται με τους μισθούς που παίρνουν, μιας κ είναι πολλά τα έξοδα, ειδικά τώρα που έχει πουληθεί η δικιά τους ΔΕΗ, κ πιο πριν ο ΟΤΕ, κ η γηγενής παραγωγή τους έχει μειωθεί αφάνταστα πολύ, κ τα εισαγόμενα πλησιάζουν τις ευρωπαϊκές τιμές.
      Υπάρχει σημαντική διαφθορά, σε όλους τους τομείς.
      Για το πως έφτασαν στο ΔΝΤ, για να δώσω μια κάποια εξήγηση στον The Saint, πρωτίστως φταίει η διαφθορά, κ κατά δεύτερον, από εξαγωγική χώρα, έγινε εισαγωγική [μεγάλη πέραση τα γερμανικά αμάξια!!!]. Όπως, σε μεγάλο βαθμό, πως ΞΕΠΟΥΛΗΣΑΝ ντιπ παρά, κρατικές εταιρείες [τεράστιες!!!] ...μέχρι κ πηγές νερού!!!
      Είναι μεγάλη χώρα, με πλούσιο έδαφος, με τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο, χωρίς αυτοκινητοδρόμους [εκτός από 100+150χλμ], με φτωχικά σπίτια σε πολλά χωριά [ιδιόκτητα όμως]. Πολλούς μορφωμένους ανθρώπους, αλλά κ πολλούς αμόρφωτους.
      Όσο για τα κάρα, ακόμη υπάρχουν σε δρόμους, αν κ όλο λιγοστεύουν [βέβαια, έχω δει κοπάδι με κατσίκες στο κεφαλάρι!!!]. Δυστυχώς υπάρχει μεγάλη διαφθορά κ λόγω τσαουσέσκου, είχαν μείνει σε πολλά ζητήματα πίσω. Κ με τους "νέους" πολιτικούς "κάποιοι" έφαγαν καλά!
      Μια εικόνα που μου έρχεται από Βουκουρέστι είναι τα άπειρα κρεμασμένα καλώδια ανάμεσα στους στύλους, που είναι για καλωδιακή [φτηνή] τηλεόραση κ για ίντερνετ.

    • juliet avatar
      juliet @ greekboy 06/10/2011 22:55:48

      Καλησπέρα ,
      δεν θα πρέπει να ξεχνάτε φίλοι ότι σε αυτή τη χώρα που εσείς κατηγορείτε και λέτε τους ανθρώπους της εγκληματίες και κλέφτες έζησαν Ελληνες που είχανε την ευγένια και τον πολιτισμό των Ρουμάνων ,η Κωνστάνζα ήτανε το μικρό Παρίσι .Ο Ζάππας ,ο Αρσάκης,ο Χαροκόπος ,Ξενάκης πάρα πολλοί αξιόλογοι άνδρες που έδωσαν στην εδώ Πατρίδα .
      Ο σοσιαλισμός απο όπου πέρασε άφησε ανθρώπους ρημαγμένους, ισοπέδωμένους.Ητανε πολλά τα χρόνια ....
      Και αν συμφωνήσω μαζί σας ,πείτε μου άλλο λαό που τιμώρεισε τον δυνάστη του.
      Οι άνθρωποι είχανε χάσει την αξιοπρέπειά τους ,πορνεία παιδιών αγοριών και κοριτσιων στο όνομα του σοσιαλισμού.
      Εχεις δίκιο ,φίλε ,η πληγή της Ρομανίας είναι οι Ρωμά.Εχεις ακούσει τα τραγούδια τους;Η Μολδαβία ήτανε Ρουμανία μεχρι που έγινε ανεξάρτητο κράτος ,είναι διαφορετικοί .
      Μια χώρα που ήτανε ο σιτοβολώνας της Εύρώπης ρημάχτηκε.Ποτέ οι άνθρωποι δεν θα είναι οι ίδιοι ,ποτέ όσοι έζησαν την λαίλαπα που λέγεται ισοπέδωση των αξιών και πάλι θα βρείς ανθρώπους που είναι διαμάντια .Πόσα χρόνια χρειάστηκαν για να ισοπεδωθεί η Πατρίδα μας απο τον σοσιαλισμό;
      Η διαφορά είναι ότι εκεί ο σοσιαλισμός επιβλήθηκε με τα όπλα και τελείωσε με την δολοφονία των δυναστών.
      Εδώ επιβλήθηκε με το μοίρασμα χρημάτων δανεικών και δεν θέλω να πιστεψω ότι θα τελειώσει με τον διαμελισμό της Πατρίδος μου.
      Εκεί ο λαός δεν μπορούσε να παράγει γιατί όλα έπρεπε να ελέγχονται από το κόμμα.Τα στάχυα διπλάσια σε μέγεθος απο τα ελληνικά ,ξέρετε γιατί ;γιατί έχουνε περισσότερο χρόνο ''ύπνου''.
      Να μπορούσα να σας πω ιστορίες για να σας πω ότι οι Ρουμάνοι είναι αξιοπρεπείς και ευγενικοί αλλά σας είναι αδιάφορο ,για σας είναι οι κλέφτες ,οι σκληροί ,οι αδίστακτοι γιά μένα είναι η χώρα που γεννήθηκε ο πατέρας μου και έζησα κοντά σε Ελληνορουμάνους που ήτανε καταπληκτικοί άνθρωποι και που μιλούσανε 3-4,ο πατέρας μου 6 γλώσσες .
      Οταν το 81 ήλθε το Πασοκ στην εξουσία ,ο μπάρμπας μου μου είπε εύχομαι οι Ελληνες να μην μετανοιώσουν ποτέ γι' αυτή την επιλογή.
      Δεν έχω πολύ μπαταρία ,και τελειώνω.
      Είθε ο Θεός της Πατρίδας μας να μην μας αξιώσει να ζήσουμε ότι εκέινοι.

  16. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 06/10/2011 20:40:24

    Δεν μπορώ να κρίνω τις εμπειρίες σου για το σύστημα υγείας και παιδείας, καθώς... δεν τα χρειάστηκα. Για τις Bentley, εγώ δεν είδα κάποια, αλλά ομολογουμένως είχα δει (τότε) κάποια άλλα πολυτελή αυτοκίνητα. Όχι βέβαια στη συχνότητα που τα βλέπαμε μέχρι πρόσφατα στην Ελλάδα, αλλά και πάλι, μήπως αυτά τα κατείχαν οι τοπικές... ελίτ -ή, για να το πούμε καλύτερα και απερίφραστα, οι τοπικές μαφίες;

    Τώρα, για το αν θεωρείς ότι τα σχόλιά μου είναι ακραία (και άρα μη αληθή), ειλικρινά δεν μπορώ να βοηθήσω πολύ. Μπορώ όμως να σου στείλω καναδυό φωτογραφίες που επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές για αντίστοιχες περιπτώσεις που ανέφερα.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Αυριανιστής 06/10/2011 20:44:24

      (Στον greekboy αναφέρεται το σχόλιο.)

  17. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 06/10/2011 21:18:49

    Εγώ ήμουν στο Βανάτο πρίν δέκα μέρες. Στα χωριά τα κάρα, όπως στη φωτογραφία της ανάρτησης, ήταν παντού. Τα προ του εκδημοκρατισμού μοντέλα αυτοκινήτων κι ότι αποσύρθηκε από τη γερμανική αγορά πριν εικοσαετία κυριαρχούσαν. Πανεπιστημιακός καθηγητής και διευθυντής μουσείου παίρνει 600 ευρώ περίπου. Καλλιεργεί το αμπέλι του, τον κήπο του στο χωριό κι έχει και τα ζωάκια του προς σφαγή και κατανάλωση. Ο καπουτσίνο ένα ευρώ. Φαγητό πλουσιοπάροχο με ορεκτικά, κυρίως πιάτο, κρασί, γλυκό και καφέ σε εστιατόριο στο κέντρο 8 ευρώ το άτομο. Βέβαια είμασταν στο εστιατόριο στο κέντρο της πόλης μόνο επτά άτομα όλοι ξένοι. Σε όλο το κέντρο μήκους όση η Πανεπιστημίου είχε μόνο δύο εστιατόρια! Ξενοδοχείο 3 αστέρων με πρωινό στο κέντρο 25 ευρώ. Καθαρό, προσεγμένο και πολύ καλό πρωινό. Ένα ευρώ στο φούρνο τρεις τυρόπιτες και δύο μηλόπιτες. Ενδεικτικά.
    Τα παιδιά από χωριό σε χωριό πηγαίναν στο σχολείο στην έδρα του δήμου με ποδήλατα ή πάνω σε κάρα. Φαντασθείτε τι γίνεται το χειμώνα. Και δεν είναι ο ήπιος ελληνικός.
    Απευκταία λοπόν για το λαό μας η όποια τέτοια εξέλιξη.

  18. drl avatar
    drl 06/10/2011 21:25:40

    Αυριανιστή, καλό θα'ταν να ξαναδιαβάσεις με περισσότερη προσοχή όσα γράφει ο greekboy ο οποίος ζει και εργάζεται μερικά χρόνια εκεί. Επίσης αν δεν μπορείς να ανανεώσεις τις απόψεις σου ιδίοις όμμασι μπορώ να σου στείλω κάποιες φωτογραφίες που έβγαλα τον προηγούμενο μήνα που ήμουν εκεί.
    ΥΓ: Με βάση την χώρα μας δες πόσο γρήγορα μπορεί να αλλάξουν οι συνθήκες διαβίωσης προς το καλύτερο ή στην περίπτωσή μας προς το χειρότερο.

  19. ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
    ΝΙΚΟΛΑΣ 06/10/2011 21:43:45

    Ξανά οι Γιατροί του Κόσμου μιλούν για την τραγική κατάσταση των απόρων.
    Προσέξτε τί επισημαίνουν οι ίδιοι στο σχετικό άρθρο:

    SOS για τους...Έλληνες άπορους
    h__p://tvxs.gr/news/ellada/sos-apo-toys-giatroys-toy-kosmoy-ta-iatreia-gemizoyn-kai-apo-ellines-aporoys

    ..Περιγράφοντας το προφίλ των ανθρώπων που καταφεύγουν στους Γιατρούς του Κόσμου προκειμένου να ικανοποιήσουν βασικές ιατροφαρμακευτικές ανάγκες, εκτός από τους -παγιωμένους ως ενδιαφερόμενους- μετανάστες, η κ. Θάνου κάνει λόγο για Έλληνες όλων των ηλικιών, άνεργους, πρώην φυλακισμένους ή μέχρι πρότινος κάτοχους μικρών μαγαζιών και βιοτεχνιών που χρωστούν στα ασφαλιστικά τους ταμεία και άρα δεν δικαιούνται περίθαλψης. Επίσης, «φωτογραφίζει» χαμηλοσυνταξιούχους των 300 ευρώ οι οποίοι -καθώς πάσχουν από κάποιο χρόνιο νόσημα και λαμβάνουν σε μηνιαία βάση τα απαιτούμενα φάρμακα, οφείλουν να συνεισφέρουν με μια συμμετοχή της τάξης των 5 ευρώ- αναγκάζονται να απευθύνονται στους Γιατρούς του Κόσμου, μια και «με αυτά τα χρήματα αγοράζουν το ψωμί της εβδομάδας». Μάλιστα, στα πολυϊατρεία της ΜΚΟ απευθύνονται και ασθενείς που προηγουμένως έχουν εξεταστεί από δημόσια νοσοκομεία τα οποία, ωστόσο, ενίοτε αδυνατούν να παρέχουν τα φάρμακα που χρειάζονται για τη θεραπεία. Δεν λείπουν και οι μητέρες οι οποίες επιθυμούν να εμβολιάσουν τα παιδιά τους ή γενικότερα πολύτεκνες οικογένειες που χρήζουν ιατρικής εξέτασης...

  20. akis avatar
    akis 06/10/2011 23:00:57

    Ελπιζω ολοι αυτοι που τοσα χρονια μας φερανε σε αυτην την κατασταση να φανε οτι λεφτα κλεψανε σε γιατρους και νοσοκομεια. Για να καταλαβουν πως περνανε οι ελληνες που μπαινουν με ενα μικρο προβλημα στα νοσοκομεια και βγαινουν με σοβαρες λοιμωξεις.

  21. Christo avatar
    Christo 06/10/2011 23:58:57

    Έζησα στην Ρουμανία 10 χρονια και ξερω τη χωρα καλυτερα απο πολλους απο σας. Οποιος βγαζει συμπερασματα για τη χωρα και τον πληθυσμο της απο τους Ρουμανους που γνωρισε εδω ειναι ανεγκεφαλος. Οι μεταναστες που ηρθσν στην Ελλαδα ειναι συνηθως αθιγγανοι απο το νοτο και τηαανατολικη Ρουμανια. Δεν εχω συναντησει κανεναν απο Κλουζ , για παραδειγμα. Τον κλασσικο Ελληναρα τον βολευει η εικονα που του εχουν μαθει για την χωρα του.... αρχαια Ελλαδα , πολιτισμος , φιλοτιμο... αλλα οταν βγεις μια βολτα στην Αθηνα αρχιζεις να παραληρεις. Καταλαβαινεις ποσο αρρωστα σε εχουν μεγαλωσει οταν ολα αυτα δεν συναβουν με τις εικονες που εχεις καθημερινα ( και μην μου πειτε οτι χαλαν την εικονα της πολης οι Πακιστανοι αλλα εμεις οι ιδιοι με τα αυτοκινητα μας παρκαρισμενα στα πεζοδρομια, με. την καφριλα μας, με τα σκουπιδια μας πεταμενα οπουδηποτε μακρια ομως απο τα σπιτια μας). Ο συγχονος Ελληνας νοσει και νοσει πολυ βαρια απο μια μικτη διαταραχη προσωπικοτητας. Οσοι ειναι ψυχιατροι θα γνωριζουν οτι η ανωτερω νοσος δεν εχει θεραπεια αλλα και το χειροτερο απο ολα ειναι οτι μεταφερεται επικτητα και στα παιδια μας.
    Αποστολιδης Χριστοφορος
    Ψυχιατρος
    Πανεπ. Κλινικη. Οσλο

    • juliet avatar
      juliet @ Christo 07/10/2011 15:03:01

      Γιατρέ ,σ' ευχαριστώ.
      Εχεις δίκιο ,η επιφάνεια είναι το παν για τους Ελληνες.
      Τη κόρη μου στη Γαλλία ,τη ρώτησαν αν είναι Ρουμάνα,είπανε ότι οι Ρουμάνοι είναι ευγενικοί και διακριτικοί .Και είπε ο παππούς μου γεννήθηκε εκεί και έζησε(50 χρόνια ).
      Δεν μπορείς να φανταστείς τι ήτανε γι΄αυτούς τους ανθρώπους μια επάνοδος σε μια Ελλάδα απο έναν εμφύλιο .....με ανθρώπους που μισούσαν ο ένας τον άλλο.
      Ν΄είσαι καλά εκεί που είσαι ....
      Εχω έλθει βορρά ,αλλά στη Φιλανδία.

    • teos avatar
      teos @ Christo 07/10/2011 22:34:11

      Πολύ καλά τα λες γιατρέ, δυστυχώς έτσι είναι, μόνο να προσθέσω ότι κάθε λαός έχει το επίπεδο της παιδείας που του προσφέρεται, η παιδεία στην Ελλάδα πάσχει απο εμμονές στο παρελθόν για να κρύψει το θλιβερό παρόν πχ εμφύλιος

  22. bruce waine avatar
    bruce waine 07/10/2011 00:16:41

    Τι κοινό έχουν, άραγε, η Ελλάδα και η Ρουμανία; Και οι δύο βρίσκονται σε ευρωπαϊκή κορυφή πλούτου στο υπέδαφος (πολύτιμα μέταλλα, πετρέλαιο κ.α.). Πώς θα τύχουν αυτά εύκολης και φθηνής εκμετάλλευσης από αυτούς που πρέπει, αν δεν συντριβεί πρώτα το βιοτικό επίπεδο των πολιτών;

  23. teos avatar
    teos 07/10/2011 11:24:23

    To άρθρο αναφέρεται προφανώς σε μια 20ετία τουλάχιστον πίσω, στην Τρανσυλβανία ήμουν διακοπές πριν δυο χρονια και λογω δουλειάς ταξίδευω συχνά στο Βουκουρέστι, τα καρα πλεον ειναι ειδος υπο εξαφανισης , απεναντιας δεν προλαβα να μετραω τα μεγαλα τζιπ Χ5 και Toureg, σίγουρα εχει μεγαλο ποσοστο εξαθλίωσης κυριώς ότι αφόρά τους Αθίγγανους, αλλά μην εχετε αυταπατες εχουν περασει μπροστα απο εμας σε πολλά, σε λιγο μόνο με Ουκρανια θα συγκρινόμαστε, Τουρκια, Ρουμανια, Βουλγαρια μας αφηνουν πισω να τρωμε την σκονη τους…. εδω ειμαστε και θα το δειτε….

    • juliet avatar
      juliet @ teos 07/10/2011 12:27:14

      Ξέρεις γιατί; γιατί είναι πειθαρχημένοι,είναι αξιοπρεπείς .
      Γιατί είναι πατριώτες και αν δεν είχανε τόσα χρόνια το καθεστώς της εξαθλίωσης,σίγουρα θα ήτανε χρόνια μπροστά.Είναι έξυπνος λαός.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.