#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
11/03/2011 09:09
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Εθνικός μύθος, το ευρώ;



Το τελευταίο διάστημα γίναμε μάρτυρες μιας βροχής δημοσιευμάτων που εξετάζουν τη σχέση της Ελλάδας με την ευρωζώνη ως προβληματική. Αναλυτές προσπαθούν να πείσουν με τρανταχτά επιχειρήματα, ότι η ασθενική ελληνική οικονομία, δεν αντέχει στο ανταγωνιστικό περιβάλλον ενός σκληρού νομίσματος.

Οι ξένοι αναλυτές εστιάζουν σε πολύ συγκεκριμένα ζητήματα:

Βεβαιώνουν ότι η Ελλάδα δεν πληρούσε τους όρους σύνδεσης και χρησιμοποίησε τα swaps της Goldman Sachs σε συνδυασμό με τη γερμανική πολιτική ανοχή
Επιμένουν ότι τα αγροτικά ελληνικά προϊόντα και ο τουρισμός επλήγησαν βάναυσα από την ισοτιμία του ευρώ, η οποία τα κατέστησε μη ανταγωνιστικά
Κάνουν λόγο για το διαρκώς αυξανόμενο εμπορικό έλλειμμα, το οποίο μέσα σε περιβάλλον κλειστού νομίσματος μετατρέπεται τελικά σε χρέος
Πιστεύουν πως μια γενναία αναδιάρθρωση του χρέους σε συνδυασμό με μια (έστω προσωρινή) έξοδο από τη ζώνη του ευρώ, θα έδινε ξανά δυναμική στη χειμαζόμενη οικονομία
Είναι πεπεισμένοι, ότι η πολιτική της μείωσης του ελλείμματος και ο φαύλος κύκλος της ύφεσης, θα οδηγήσει αναπόφευκτα τη χώρα σε μια βροντερή χρεοκοπία.

Όλα τα παραπάνω έχουν δημοσιευθεί, κυρίως ως απόψεις ξένων επιφανών επιστημόνων, στον ελληνικό και ξένο τύπο.

Από όλα τα δημοσιεύματα, το πιο θαρραλέο ήταν ένα των Financial Times, το οποίο ανέλυε τους λόγους για τους οποίους μια χώρα θα εγκατέλειπε το ευρώ και τις τεχνικές δυσκολίες που θα αντιμετώπιζε.

Στο συμπέρασμά του ο αρθρογράφος κατέληγε στο ότι μια πιθανή έξοδος της Γερμανίας από το ευρώ θα ήταν συμφέρουσα για αυτήν, αλλά μια έξοδος μιας χώρας του νότου, θα την οδηγούσε σε επιπλοκές. Τις περισσότερες όμως επιπλοκές, που ανέλυε το άρθρο, (υψηλή ανεργία, ανυπαρξία χρηματοδοτικού συστήματος, κοινωνικές αναταραχές κλπ), η χώρα μας τις βιώνει ήδη.

Ένα γεγονός που μας κάνει πολύ επιφυλακτικούς είναι η πρόσφατη συντριβή του κόμματος της κ. Μέρκελ στις πρόσφατες τοπικές εκλογές στο Αμβούργο. Όλοι οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η συντριβή οφείλεται κυρίως στο ελληνικό ζήτημα. Και επειδή είναι γνωστό πια σε όλους ότι Ε.Ε. = Γερμανία, δεν είναι καθόλου απίθανο τους προσεχείς μήνες η χώρα μας να δει την πόρτα της εξόδου.

Πόσο προετοιμασμένους θεωρείτε τους πολιτικούς και τα κόμματα για ένα τέτοιο ενδεχόμενο; Αν εξαιρέσει κανείς το (ανύπαρκτο ποσοτικά) μέτωπο του κ. Αλαβάνου και τις γνωστές αντιευρωπαϊκές θέσεις του κομουνιστικού κόμματος, όλοι οι υπόλοιποι θεωρούν το θέμα ταμπού.

Το ΠΑΣΟΚ, ο ΛΑΟΣ, η ΔΗΑΡ και η ΔΗΣΥ είναι στρατευμένοι στη ‘’λύση’’ του μνημονίου και ελπίζουν σε μια συνολική ευρωπαϊκή λύση του προβλήματος, που σε συνδυασμό με μια λιτότητα στο διηνεκές, θα επαναφέρει τα δημόσια οικονομικά στο σωστό δρόμο.

 

Η Ν.Δ. αποφεύγει να πάρει θέση, προφανώς περιμένοντας τις εξελίξεις και κάνει λόγο για το τρίπτυχο: Ευρωομόλογο, επιμήκυνση, χαμηλό επιτόκιο. Ενώ μάλιστα η επίσημη γραμμή του κόμματος είναι ενάντια στο μνημόνιο, ο κ. Σαμαράς έχει δηλώσει ότι τον δεσμεύει ως μελλοντικό πρωθυπουργό και ορισμένα επιφανή στελέχη του κόμματος που θέλουν να πρόσκεινται σε κάποιον ‘’μεσαίο χώρο’’, αμφισβητούν σχεδόν ανοικτά τις επιλογές του κ. Σαμαρά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Οικολόγοι, ακολουθώντας την αισιοδοξία και την επαναστατική διάθεση που χαρακτηρίζει το χώρο τους, κάνουν λόγο για έναν πανευρωπαϊκό ξεσηκωμό ενάντια στον καπιταλισμό που θα καταστήσει συνολικά την Ε.Ε. μια σοσιαλιστική οντότητα. Μέσα όμως στο συνασπισμό της αριστεράς υπάρχουν φωνές, με κυριότερη το αριστερό ρεύμα του κ. Λαφαζάνη, που μιλούν ανοικτά για επιστροφή στη δραχμή.

Καταθέτουμε λοιπόν κάποιους βασικούς προβληματισμούς, προκειμένου αφενός να μπορέσουμε βοηθώντας ο ένας τον άλλον με τις γνώσεις μας να αποκτήσουμε μια σαφή τοποθέτηση και αφετέρου να βοηθήσουμε τα κόμματα να κάνουν το ίδιο και, γιατί όχι, να τα πιέσουμε να τοποθετηθούν.

Πλεονεκτήματα του ευρώ:

Οικονομική σταθερότητα, προβλέψιμες διακυμάνσεις ισοτιμιών
Εξαιρετικό επενδυτικό περιβάλλον
Χαμηλά επιτόκια δανεισμού
Ανεπτυγμένες υποδομές
Πρόσβαση σε πληθώρα αγαθών και υπηρεσιών

Μειονεκτήματα:

Εκχώρηση νομισματικής πολιτικής (μέρος εθνικής κυριαρχίας)
Χαμηλή (ανύπαρκτη) ανταγωνιστικότητα λόγω ισοτιμίας
Εμπορικό έλλειμμα
Ανεξέλεγκτο χρέος

Προβληματισμοί κατά τη μετάβαση:

Πιθανή κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος
Υποτίμηση (1 ευρώ = 600 – 800 δρχ)
Πανάκριβες εισαγωγές
Κλονισμός εμπορικών κλάδων
Ενεργειακή ανεπάρκεια

Ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας και ας αναλογιστούμε, αν είμαστε ικανοί να επιβιώσουμε εκτός ευρωζώνης και αν αυτό τελικά θα ωφελήσει ή όχι τη χώρα μας.

 

Κακοφωνίξ

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. jkr avatar
    jkr 11/03/2011 09:23:02

    Απλά και συμπυκνωμένα λόγια

  2. spiros avatar
    spiros 11/03/2011 09:48:28

    Πολύ καλό. Νομίζω ότι η συμμετοχή στο ΕΥΡΩ είχε ως αρχή "πέσε και κολύμπα" . Υπήρχε η άποψη ότι ο Ελληνας μπορεί να ξεπεράσει εμπόδια όταν τα συναντά. Όπως έγινε το 1979 με τον Καραμανλή. Αυτοί που κατηγόρησαν την είσοδο στην τότε ΕΟΚ την εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο. Η αλλαγή της νοοτροπίας ότι έχουμε μια αγελάδα που μπορούμε συνεχώς να την αρμέγουμε ήταν η καταστροφή . Σήμερα είμαστε αναγκασμένοι να προχωρήσουμε με όλες τις δυσκολίες γιατί το πισωγύρισμα θα απαιτήσει μεγαλύτερο χρόνο ομαλοποίησης της εσωτερικής αγοράς και οι αλλαγές μεγάλες και βίαιες. Σωστά ο μύθος του ΕΥΡΩ αλλά πολεμάμε να μείνουμε.

  3. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 11/03/2011 09:54:52

    Αλλο να μην ειχαμε μπει καθολου και αλλο να φυγουμε τωρα.Κατα τη γνωμη μου αν φυγουμε τωρα θα ειναι χειροτερα.
    Μπορει τα ονειρα καποιων για σοσιαλιστικη Ευρωπη να ειναι υπερβολικα αλλα δεν παυει να υπαρχει διαφορα Βορρα - Νοτου.
    Η δουλεια της ελληνικης πολιτικης ηγεσιας (στην οποια απετυχε) δεν ηταν να κανει την Ελλαδα Γερμανια αλλα Ιταλια ή εστω Ισπανια - απο την Πορτογαλια ειμαστε καλυτερα σε βιοτικο επιπεδο και χειροτερα σε χρεος.
    Θα επρεπε δηλαδη η Ελλαδα να μην απομονωθει απο τις αλλες μεσογειακες χωρες ωστε η λυση στην κριση να την περιλαβει.Αλλο να διασπασθει η ζωνη του ευρω και αλλο να φυγουμε μονο εμεις.
    Στα οσα αναφερθηκαν να τονισω οτι για την Ελλαδα το ευρω εχει και γεωπολιτικη σημασια.Οπως ειδαμε οταν εμφανισθηκε το ενδεχομενο χρεωκοπιας ετρεχε ολος ο κοσμος ακριβως επειδη επροκειτο για χωρα του ευρω.
    Κατα μειζονα λογο ειναι φανερο οτι ενας πολεμος εστω λιγων ημερων στον οποιο θα συμμετειχε η Ελλαδα θα προκαλουσε προβληματα στο ευρωπαικο συστημα και αρα εμμεσως το ευρω ειναι και μια ιδιοτυπη αμυντικη ασπιδα.
    Δεν πρεπει δηλαδη να παραγνωριζεται η σημασια της συμμετοχης αυτης για μια χωρα στα Βαλκανια - για την Ιρλανδια ή την Πορτογαλια εχει μονο οικονομικη σημασια.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ ψυχραιμια 11/03/2011 10:01:57

      Προσθετω οτι εξοδος απο το ευρω θα σημανει χρεος 200% αφου τα δανεια ειναι σε ευρω και σε ευρω πρεπει να πληρωθουν και οχι δραχμες και αρα σταση πληρωμων και αναγκαστικη εθνικοποιηση των τραπεζων οποτε η επενδυση που εχει γινει στα Βαλκανια θα υποστει ισχυρο πληγμα.
      Καλυτερα να δουμε πως η εσωτερικη υποτιμηση μπορει να βρεθει τεχνικα τροπος να μοιαζει οσο το δυνατον περισσοτερο με κανονικη υποτιμηση ωστε να μη την πληρωνουν μονο οι φτωχοι.

      • Panorama avatar
        Panorama @ ψυχραιμια 11/03/2011 10:58:45

        Έξοδος από το ευρώ χωρίς άρνηση καταβολής χρέους δεν έχει κανένα νόημα.
        Χέρι-χέρι, εξ ορισμού...

  4. Περίεργος avatar
    Περίεργος 11/03/2011 10:01:50

    Και φυσικά θα ωφελήσει. (Εντάξει θα έχουμε βουνό από προβλήματα)
    Οι ακριβές εισαγωγές ρυθμίζουν το εμπορικό ισοζύγιο.
    ΤΟ θέμα είναι όμως ότι δεν θα μας αφήσουν εύκολα γιατί είναι βέβαιο ότι θα μας ακολουθήσουν και άλλοι νότιοι και μή.
    Όσοι κρατήσουν το € θα το δούν στα 3$ και την επόμενη μέρα θα χρεωκοπήσουν και οι ίδιοι (τους το είπε ο Soible).

    Το ερώτημα λοιπόν είναι λίγο ...... ακαδημαικό!!!

  5. Antihero avatar
    Antihero 11/03/2011 10:10:31

    Δεν ξερω σε ποιο αρθρο των Financial Times αναφερθηκε οτι μια εξοδος απο το Ευρω για τη Γερμανια θα ηταν θετικη αλλα 2 απο τους διασημοτερους αρθρογραφους τους, ο Martin Wolf και ο Γερμανος Wolfgang Munchau ανελυσαν με στοιχεια οτι το Ευρω οδηγει σε εμπορικα πλεονασματα για τη Γερμανια και τις αλλες βιομηχανικες οικονομιες της ζωνης και σε εμπορικα ελλειματα για τις οικονομιες του Νοτου που μετατρεπονται σε ελλειματα προυπολογισμου και Χρεος. Ακομα και ο ιδιος ο Σοιμπλε προσφατα παραδεχτηκε σε συνεντευξη οτι ακομα και η εξοδος μιας χωρας του Νοτου θα οδηγουσε σε ανατιμηση του Ευρω καθιστωντας τις γερμανικες εξαγωγες πολυ ακριβες. Ειπε ακομα οτι οι Γερμανικες εξαγωγες μπορει και να κατερεαν(!) και αυτο θα οδηγουσε σε τεραστια ανεργια στη Γερμανια. Οσο για την Ελλαδα αν εφευγε απο τη ζωνη θα περνουσε αρχικα ενα μεγαλο σοκ για 1-2 χρονια, θα κατερρεε το τραπεζικο συστημα αλλα μετα θα αρχιζε ανακαμψη βασισμενη στις φτηνοτερες εξαγωγες λογο Δραχμης οπως στην Αργεντινη αφου εσπασε την ισοτιμια με το Δολαριο... Θα γινονταν ομως ολα γυαλια καρφια πριν αρχισει παλι η αναπτυξη οπως ειπε κι ο Ροθμπινι!!! Οπως εγραψε ο Νικος Κοτζιας στην Ελευθεροτυπια ο ΓΑΠ μπορουσε να μπλοφαρει με πιθανη εθελουσια εξοδο απο την Ευρωζωνη που θα εκανε κακο στις Γερμανικες εξαγωγες αλλα και στην αξιοπιστια του Ευρω ως παγκοσμιο αποθεματικο νομισμα, αποσποντας ετσι ευνοικοτερους ορους εκτακτων δανειων. Μαλλον αυτο εννοουσε ο Σαμαρας οταν ειπε οτι αυτος θα ειχε διαπραγαματευτει ενα Μνημονιο με ευνοικοτερους ορους, γιατι οπως εγραψε η Μαρια Δελιβανη στη σελιδα σας, ο πνιγμενος το νερο δεν το φοβαται... Θεωρητικα βεβαια, θετικο μου ακουγεται αυτο αλλα δεν ξερω κατα ποσο οντως ο Σαμαρας θα μπορουσε να ειχε αποσπασει καλυτερους ορους δανεισμου και κατα ποσο ειναι σε θεση να διαπραγματευτει αλλαγες στο μνημονιο εστω και τωρα... Παντως η εντυπωση που μου δινει ειναι οτι ειναι πιο εξυπνος απο τον ΓΑΠ, γιατι ειναι πολιτικα αυτοδημιουργητος και Οικονομολογος. Βεβαια σε τετοιες συνθηκες ο πνιγμενος απο τα μαλλια του πιανεται αναζητωντας ενα σωτηρα... Ιδωμεν... Γενικα παντως, ο Κρουγκμαν και ο Στιγκλιτς λενε οτι το Γερμανικο Κεφαλαιο και το πολιτικο του προσωπικο δεν θελει να αναλαβει τις ευθυνες του. Θελουν τα αφελη ενος κοινου νομισματος (1.προσβαση των εξαγωγων τους σε ολες τις αγορες τις ζωνης χωρις δασμους και χωρις ανταγωνισμο απο νομισματικες υποτιμησεις, 2.παγκοσμιο αποθεματικο νομισμα) χωρις τα κοστη (μεταβιβστικες πληρωμες οπως γινεται στι ΗΠΑ απο την Κεντρικη κυβερνηση προς τις ελλειματικες πολιτειες, Δημοσιονομικη Ενωση δηλ!!!) Ο Κρουγκμαν ειπε σε συνεντευξη σε Γερμανικη εφημεριδα προσφατα οτι η Ευρωζωνη πρεπει να μιμηθει τη ''ζωνη Δολαριου" !!! Δηλ. μεταβιβαση πορων!!! Η Σοσιαλδημοκρατες στη Γερμανια αποδεχονται αυτα τα επιχειρηματα και ειναι υπερ μιας φιλικοτερης πολιτικης προς τις χωρες του Νοτου, τουλαχιστον αυτα λεει ο αρχηγος τους Σταινμεγερ στη Μποθντεσταγκ... μιλαει και για Ευρωομολογο και για βασικο μισθο για ολη την Ευρωζωνη... Ομως οι επομενες Γερμανικες εκλογες ειναι το 2013!!! Θα αντεξουμε μεχρι τοτε??? Οπως γραφει κι ο Γιωργος Δελαστικ στο Εθνος..

  6. Antihero avatar
    Antihero 11/03/2011 10:19:04

    Επι τι ευκαιρια... Τι γνωμη εχετε γι'αυτο ???????
    http://katohika.blogspot.com/2011/03/25-2011.html

  7. ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ avatar
    ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ 11/03/2011 10:19:39

    ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΥΣΠΡΟΔΕΚΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ANTINEWSΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΕΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ.

  8. Νίκος avatar
    Νίκος 11/03/2011 10:32:12

    Όσοι απο εμάς μιλούσαν για τους κινδυνους του ευρώ για την Ελλαδα, μας θεωρούσαν περίπου ως γραφικούς. Για τα (ιδιοτελή και κλεπτοκρατικά) συμφέροντά της η Ελληνική ελίτ έθετε το ζήτημα πάντα με όρους μηδενιστικούς. "Αν δεν μπούμε στο ευρώ (και γενικότερα στην Ευρώπη) θα καταστραφούμε". Τα πάντα στην Ελλάδα εξαρτώνταν απο έξω. Κοινωνία και κρατος με μηδενική παραγωγή και με προϊούσα αποδιάρθρωση ήταν επόμενο να συνθλιβεί.
    Για να μην τα πολυλογώ: Αν δεν αποκτησει ΔΙΚΗ της εσωτερική κοινωνικοικονομική δυναμική και αυτονομία, αν δεν αποφασίζει για το μέλλον της, το Ελληνικό κράτος και η κοινωνία θα διαλυθούν, διότι τώρα διέλυσαν την αγροτική παραγωγή και κάθε αυτάρκη δραστηριότητα και την αλυσσόδεσαν με τις προκρούστειες Ευρωπαϊκές διαδικασίες και εντολές. Αλλά, για να μην παρεξηγηθώ, αυτονομία δεν σημαίνει απομόνωση όπως θα έσπευδαν να ισχυριστούν οι εξαρτημένοι Ελληνώνυμοι νεοραγιάδες μας.

  9. Νίκος avatar
    Νίκος 11/03/2011 10:42:14

    Κακοφωνίξ, ας τα δούμε ένα-ένα τα "πλεονεκτήματα" και τα "μειονεκτήματα".

    Πλεονεκτήματα του ευρώ:

    * Οικονομική σταθερότητα, προβλέψιμες διακυμάνσεις ισοτιμιών: ΔΕΝ ΙΣΧΣΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΟΙΝΟ ΝΟΜΙΣΜΑ ΜΕ ΜΗ ΚΟΙΝΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (ΟΠΩς πχ ΣΤΙς ΗΠΑ) ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ.
    * Εξαιρετικό επενδυτικό περιβάλλον: ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ. Η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΠΑΡΑ ΤΟ ΕΥΝΟΟΥΝ
    * Χαμηλά επιτόκια δανεισμού: ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΔΟΜΕΣ ΕΥΝΟΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΟΙ
    * Ανεπτυγμένες υποδομές: ΑΣ ΤΟ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ. ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ 14!!! ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΘΗΝΩΝ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΟΙ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΑΦΟΣ
    * Πρόσβαση σε πληθώρα αγαθών και υπηρεσιών: ΝΑΙ, ΑΛΛΑ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑ ΟΛΑ ΣΧΕΔΟΝ.

    Μειονεκτήματα:

    * Εκχώρηση νομισματικής πολιτικής (μέρος εθνικής κυριαρχίας)
    * Χαμηλή (ανύπαρκτη) ανταγωνιστικότητα λόγω ισοτιμίας
    * Εμπορικό έλλειμμα: ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΔΥΟ
    * Ανεξέλεγκτο χρέος: ΜΑ ΒΕΒΑΙΑ, ΑΦΟΥ ΟΛΑ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΛΙΤ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ ΑΦΟΥ ΕΤΣΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΕ.

  10. karabacardish avatar
    karabacardish 11/03/2011 11:15:25

    Σε όλα τα παραπάνω επιχειρήματα υπέρ του ευρώ (αλήθεια, υπάρχει "οικονομική σταθερότητα" και "εξαιρετικό επενδυτικό περιβάλλον" τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, ποιές "ανεπτυγμένες υποδομές" θα καταρρεύσουν με την έξοδο;), έχει απαντήσει ο Δ. Καζάκης επανειλημμένα με άρθρα του στο Διαδίκτυο. Για μία γενική ενημέρωση αρχίστε από εδώ: http://dimitriskazakis.blogspot.com/2011/02/blog-post_9779.html#more. Ο Επίκουρος έχει δίκιο, πρέπει να κληθούν ειδικοί να καταθέσουν ολοκληρωμένη ανάλυση για τα υπέρ και κατά, να μην μιλάμε επιφανειακά.

  11. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 11/03/2011 11:27:47

    Στο παράδειγμα της κρίσης της Ισλανδίας το νόμισμά τους ήταν το σωσίβιο που τελικά τους έβγαλε στη στεριά.
    Στο παράδειγμα της κρίσης της Ιρλανδίας, το ευρώ λειτούργησε μάλλον ως βαρίδι που τους τράβηξε ακόμα πιο βαθιά, με εκ νέου προσφυγή σε δανεισμό και νέο, χειρότερο μνημόνιο. Μικρή σημασία έχει αν η κυβέρνηση της Ιρλανδίας το παλεύει διαφορετικά από ότι η εδώ.
    Γιατί η Ισλανδία ανακάμπτει ενώ η Ιρλανδία συνεχίζει να βουλιάζει;

    Στο παράδειγμα της Τουρκίας εντός ΔΝΤ, η τουρκική λίρα δεν αποτέλεσε τροχοπέδη στην ανάπτυξη. Το αντίθετο.

    Στο παράδειγμα της Αργεντινής, κατόρθωσαν να ξεφύγουν από τις συνέπειες του ΔΝΤ όταν αποσυνέδεσαν το νόμισμά τους από το δολάριο, με το οποίο ήταν τεχνικώς προσδεδεμένο.

    Η επιβολή του ευρώ στην Ελλάδα συνδυάστηκε με την επιβολή της καταστροφής του παραγωγικού της ιστού, αγροτικού, βιομηχανικού, και τη μετάβαση σε οικονομία υπηρεσιών.
    Μόνο έτσι θα ΕΙΧΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ ΝΟΗΜΑ [διάβαζε ΚΕΡΔΟΣ] η υιοθέτηση του ευρώ από μια μεσογειακή και πλήρως αυτάρκη -προηγουμένως- χώρα.

    Το μόνο ισχυρό, σχετικά, επιχείρημα υπέρ του ευρώ ειναι το γεωπολιτικό, και αυτό υπό προϋποθέσεις.
    Αν π.χ. αφαιρεθεί από την Ελλάδα μέσα στο ευρώ, το δικαίωμα ισότιμης ψήφου στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, ιδίως για Σκόπια, Τουρκία, το γεωπολιτικό πλεονέκτημα χάνεται.

    Τα πλεονεκτήματα του ευρώ νομίζω ήταν προ κρίσης και αφορούν σχετικά υγιείς οικονομίες.
    Η οικονομική σταθερότητα έχει κλονισθεί, το επενδυτικό περιβάλλον έχει διαλυθεί, και όσον αφορά στα χαμηλά επιτόκια δανεισμού, επί δραχμής αντίστοιχα υψηλά ήταν τα επιτόκια καταθέσεων.
    Πρόσβαση σε πληθώρα αγαθών και υπηρεσιών: τα περισσότερα και οι περισσότερες των οποίων είναι άχρηστες καταναλωτικές συνήθειες μιας χρήσεως, από την κινητή τηλεφωνία ως την τελευταία επώνυμη κινέζικη σαβούρα που στοιβάζεται στα νοικοκυριά.

    Ολα αυτά είναι το αποτέλεσμα της απόφασης κάποιων να στριμώξουν την Ελληνική οικονομία στη γωνία για να γίνει οικονομία παροχής υπηρεσιών.

    Όλα τα μειονεκτήματα του ευρώ στην περίπτωση της Ελλάδας ισχύουν πολλαπλασιαστικά.
    Προβληματισμοί κατά τη μετάβαση:
    Πιθανή κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος: και ναι και όχι, μήπως τώρα είναι υγιές που συντηρείται με εγγυητικές ενέσεις;
    Υποτίμηση (1 ευρώ = 600 – 800 δρχ) : υπάρχει και άλλο σενάριο, για σταδιακή ελεγχόμενη διολίσθηση και όχι ξεκίνημα από τόσο ψηλά, και μετά σταθεροποίηση.
    Πανάκριβες εισαγωγές: αδιάφορο, θα ξεσκαρτάρουμε από τα άχρηστα, θα δημιουργηθεί ελληνική παραγωγή, οι εισαγωγείς θα στενάξουν μεν, αλλά καιρός δεν ήταν;
    Κλονισμός εμπορικών κλάδων: βλέπε άνω. Θα δημιουργηθούν άλλοι. Τώρα που το 1 στα 3 μαγαζιά του κέντρου Σταδίου/Πανεπιστημίου/Ακαδημίας/Ερμού/Πατησίων είναι κλειστά δεν έχει επέλθει κλονισμός;
    Ενεργειακή ανεπάρκεια: μέχρι το 2002 πως τη βγάζαμε;

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 11/03/2011 11:43:42

      Με μια διττή κατάσταση, π.χ. ευρωδραχμή εντός, ευρώ εκτός, εκλείπει και η απειλή κάθε μήνα πάνω από τα κεφάλια των εργαζομένων στο δημόσιο και των συνταξιούχων "δεν θα έχουμε λεφτά για μισθούς και συντάξεις", ούτε θα εξαρτώμαστε από τον κάθε Τρισέ να κόβει ότι ποσότητα χρήματος νομίζει αυτός ότι πρέπει να ελεεί την Ελλάδα.

      Όσοι έχουν άξιες λόγου καταθέσεις σε ευρώ δεν απειλούνται.
      Το αντίθετο μάλιστα, ευνοούνται παντοιοτρόπως και ποικιλλοτρόπως.
      Η επανεισαγωγή δικού μας νομίσματος δεν θα επηρεάσει την τραπεζική και νομισματική παγκόσμια κυκλοφορία του ευρώ στο διεθνοποιημένο τραπεζικό σύστημα.
      Ύπό το ίδιο πρίσμα, δεν απειλούνται ούτε οι μικροκαταθέσεις.
      Όσοι πάλι δεν έχουν καταθέσεις και ζουν από το μισθό τους, μία η άλλη.

  12. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 11/03/2011 11:42:28

    *Στο τέλος του τρέχοντος μήνα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η διαδικασία διάθεσης του 20% της Finansbank, τουρκικής θυγατρικής της ΕΤΕ.

    Αρχισαν το οργανα....

    ΠΠ

  13. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 11/03/2011 11:43:19

    *Στην υποβάθμιση των προοπτικών του ΟΤΕ, σε αρνητικές από σταθερές, προχώρησε ο οίκος αξιολόγησης Fitch. «H αναθεώρηση αντανακλά ενδεχόμενο ρίσκο επιδείνωσης της ελληνικής οικονομίας...και τις σχετικές επιπτώσεις στις καταναλωτικές δαπάνες»", ανέφερε ο οίκος σε ανακοίνωσή του.

    Να και το Ελληνικο τσουναμι του ΓΑΠ...!!!!!!!! ηρθε. Καταρευση.

    ΠΠ

  14. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 11/03/2011 11:54:31

    Λεω παλι..
    Αλλο Χρεος άλλο ελλειμα. Συνεχιζουμε να ξοδευουμε περισσοτερα απ οσα παραγουμε. Δεν ασχολειται κανεις.. ηρθε ο Ντομινικ και η Μερκελ να μας οργανωσει λιγο και να μας επαναφερει στην ταξη.
    Ποιο χρεος?? πως τα το πληρωσεις οσο και αν ειναι... με ελλειματικους προυπολογισμους, με μειωμενη παραγωγη και στεγνη αγορα?? εεεεεεεεεεεεεε

    ΠΠ

  15. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 11/03/2011 12:17:46

    Το θέμα είναι ότι, με τούτα και με κείνα, τις τελευταίες 2-3 μέρες διακινούνται μαζικά φήμες περί αναδιάρθρωσης/χρεωκοπίας (όπως θέλετε πείτε την) και εξόδου από το ευρώ, σε βαθμό που, αν μη τι άλλο, είναι εξαιρετικά ύποπτος.

    Χθες το μεσημέρι έλαβα εγώ την πρώτη πληροφορία (για χρεωκοπία αμέσως μετά τις 25 του μήνα) από φίλο μου, που η γυναίκα του εργάζεται σε μεγάλη ξένη τράπεζα. Το βράδυ, κατά τις 10:30, μου τηλεφώνησε άλλος φίλος μου από μεγάλη πόλη της Ελλάδας, και μου είπε ότι ένας πρώτος του ξάδελφος δέχτηκε κλήση από κάποιον, τον συνάντησε εσπευσμένα, και αργότερα ενημέρωσε το φίλο μου ότι "επίκειται χρεωκοπία το προσεχές Σαββατοκύριακο"!

    Ψάξε από 'δω, ψάξε από 'κει, βρήκα και το παρακάτω κείμενο μιας δήθεν "επιστολής τραπεζικού στελέχους", που όμως βρωμάει από χιλιόμετρα ότι αποκλείεται να έχει όντως γραφεί από τραπεζικό στέλεχος: h**p://hellenicrevenge.blogspot.com/2011/03/25-2011.html

    Έχουμε να ακούσουμε και να διαβάσουμε πολλά ακόμα, αλλά το κακό είναι ότι αν αυτές οι φήμες γενικευτούν θα υπάρξει τέτοιο bank run, που θα γίνουν... αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

  16. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 11/03/2011 12:23:18

    Έχω γράψει στο Φάκτορα ότι θα απέχω από το σχολιασμό, (όχι βεβαίως από την ανάγνωση των αναρτήσεων), «προκειμένου να μη …..», αλλά ελπίζω να επιτρέψει αυτή τη μικρή παρασπονδία και να δημοσιευτεί το σχόλιο μου.

    Είμαι και εγώ οπαδός και φανατικός υποστηρικτής της επιστροφής της δραχμής, μολονότι δεν ανήκω στο «σύστημα» Λαφαζάνη, αν και ο άνθρωπος έχει δίκιο και έχει επαληθευτεί αναφορικά με τις προβλέψεις του για την εθνική οικονομία από την υιοθέτηση του ευρώ - πιστεύω ότι θα επαληθευτεί και στις προβλέψεις του αν επιστρέψουμε στη δραχμή.

    Η Ελλάδα με τη δραχμή πορεύτηκε 170 χρονιά, επανειλημμένα έπεσε καταστράφηκε και αναστήθηκε, συμμετείχε σε μακροχρόνιους και πολυέξοδους πολέμους για την υλοποίηση της μεγάλης ιδέας και την ελευθερία της χώρας, αποκατέστησε πρόσφυγες, επούλωσε πληγές από εμφυλίους, συντηρούσε καθ’ όλη τη διάρκεια του 20ου αιώνα μεγάλες ένοπλες δυνάμεις, αναπτύχθηκε σημαντικά μετά από μια δεκαετία πολέμου κατοχής και εμφυλίου, αντιμετώπισε επιτυχώς ένα Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο και τρεις χρεοκοπίες και οπωσδήποτε «τάισε και μπούκωσε» άπειρα πιράνχας του δημόσιου κορβανά. ... Και το 1981 το δημόσιο χρέος ήταν 30% του ΑΕΠ....

    Εγώ από τη φύση της εργασίας μου (στο παρελθόν) έμαθα ότι σε κάθε επιλογή (Τρόπος Ενέργειας – Τ.Ε.), παραθέτεις τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα ενός εκάστου, προκειμένου να υιοθετήσεις τον πλέον κατάλληλο.

    Κατόπιν των παραπάνω, αγαπητέ Κακοφωνίξ επέτρεψε μου να προσθέσω και εγώ κάποιες δικές μου σκέψεις στους προβληματισμούς σου (εντός παρενθέσεων οι παρατηρήσεις μου)

    Πλεονεκτήματα του ευρώ:

    · Οικονομική σταθερότητα, προβλέψιμες διακυμάνσεις ισοτιμιών
    (Δηλαδή πρόσδεση -μέσω περίεργων μεθοδεύσεων- της προβληματικής οικονομίας μας σε ένα σκληρό νόμισμα -όπως και η Αργεντινή-, δηλαδή η απόλυτη συνταγή καταστροφής. Βεβαίως σήμερα έχουμε νομισματική σταθερότητα, αλλά οικονομική κατάρευση)

    · Εξαιρετικό επενδυτικό περιβάλλον
    (Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε ποιες σοβαρές παραγωγικές επενδύσεις έγιναν στην Ελλάδα μετά την είσοδο στην Ευρωζώνη. Αυτό που είναι γνωστό, είναι ότι οδηγηθήκαμε στην ταχεία αποβιομηχανοποίηση της χώρας και στην ανεργία. Να μη ξεχάσω και το χρηματιστήριο, την άλλη μεγάλη επένδυση).

    · Χαμηλά επιτόκια δανεισμού
    (Υπερχρέωση όλων των Ελλήνων με δάνεια που κατά βάση οδήγησαν στην υπερκατανάλωση, στις εισαγωγές ακριβών καταναλωτικών προϊόντων και στη καταστροφή της γεωργίας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων)

    · Ανεπτυγμένες υποδομές
    (Σωστό. Οι υποδομές κατασκευάζονταν όμως με πιστώσεις από τα κοινοτικά πλαίσια στήριξης και πριν την υιοθέτηση του ευρώ. Βεβαίως το πάρτι των υπερτιμολογήσεων από τους «εθνικούς κατασκευαστές» συνέχισε να λαμβάνει μυθώδεις διαστάσεις).

    · Πρόσβαση σε πληθώρα αγαθών και υπηρεσιών
    (Διεύρυνση του εμπορικού ελλείμματος που σε συνθήκες σταθερού νομίσματος διεύρυνε το δημόσιο χρέος)

    Μειονεκτήματα:

    · Εκχώρηση νομισματικής πολιτικής (μέρος εθνικής κυριαρχίας)
    (Κακό-κάκιστο. Τραγικό και ντροπιαστικό. Και τελικά οδηγηθήκαμε στη δορυφοροποίηση στην αυτοκρατορία του Δ΄ Ράϊχ, στην υποτέλεια στο ΔΝΤ και τον Ευρωπαϊκό μηχανισμό «στήριξης», στην υπογραφή πρωτοκόλλων παράδοσης της εθνικής κυριαρχίας –υπόψη ότι ο Τσολάκογλου υπόγραψε μόνο τη συνθηκολόγηση του στρατού).

    · Χαμηλή (ανύπαρκτη) ανταγωνιστικότητα λόγω ισοτιμίας
    (Τραγικό. Οικονομική καταστροφή. Εκτόξευση της ανεργίας)

    · Εμπορικό έλλειμμα
    (Διευρύνθηκε και μετατράπηκε σε χρέος που δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί)

    · Ανεξέλεγκτο χρέος
    (Θα μας φάει το χρέος έλεγε ο συχωρεμένος ο Αντρέας – αυτός βεβαίως που το τριπλασίασε- και τελικά κατατρώει τις σάρκες της πατρίδας, την απαξιώνει και τη συντρίβει)

    Προβληματισμοί κατά τη μετάβαση:

    · Πιθανή κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος
    (Σοβαρό. Θα πρέπει να το στηρίξει ο Π/Υ, δηλαδή το δημόσιο. Να το εθνικοποιήσει;! Αλλά αυτό δεν γίνεται αυτή τη στιγμή;; Πόσα έχουν πάρει οι τράπεζες;)

    · Υποτίμηση (1 ευρώ = 600 – 800 δρχ)
    (Σωστό. Αλλά η μετάβαση στη δραχμή, γιατί θα πρέπει να γίνει στη σχέση 1:340, ή 1:400, ή 1:500 κλπ και όχι στη σχέση 1:1 ή 1:10 και στη συνέχεια να την αφήσουμε να διολισθήσει;; Και αυτή τη στιγμή τι γίνεται; Δεν υποτιμάται η ζωή μας καθημερινά; Δεν χάνουμε μισθό, σύνταξη; Δεν έχουμε ανεργία; Δεν ακριβαίνουν τα όλα προϊόντα; Γιατί η υποτίμηση να είναι τόσο κακή και μάλιστα σε περιόδους κρίσης; Και αμφιβάλει κανένας ότι το ευρώ θα συνεχίσει να κυκλοφορεί στην Ελλάδα και να αποτελεί μέσο συναλλάγής;)

    · Πανάκριβες εισαγωγές
    (Δεν πειράζει. Κάποτε καμαρώναμε επειδή τα αυτοκίνητά μας ήταν 1300 κυβικά και έβγαζαν 75 άλογα.)

    · Κλονισμός εμπορικών κλάδων
    (Και τώρα τι γίνεται; Σε καθεστώς ευρώ, δεν κλίνει το 1 στα 5 εμπορικά; Πόσες μικρομεσαίες παραγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις έχουν απομείνει;)

    · Ενεργειακή ανεπάρκεια
    (Με τη δραχμή πάντα είχαμε ενεργειακή επάρκεια, γιατί να μην έχουμε και στο μέλλον; Βεβαίως τα οποιαδήποτε συναλλαγματικά έσοδα θα πρέπει να διατίθενται κατά προτεραιότητα για τη προμήθεια τροφής, φαρμάκων και καυσίμων και όχι για την αγορά καταναλωτικών προϊόντων)

    Η αγορά και οικονομία χρειάζεται χρήμα για να ζήσει και να αναπτυχθεί, όπως ο άνθρωπος χρειάζεται τον αέρα. Η φύρερ όμως του Δ΄ Ράίχ, αρνείται πεισματικά να εκδόσει. Και για ποιο λόγο άλλωστε; Το Ράϊχ έχει έσοδα από εξαγωγές (μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και τα υποβρύχια που γέρνουν και τα Λέοπαρντ και η Ζίμενς) που ξεπερνούν το 1 τρις ευρώ.

    Βεβαίως όλοι οι «οικονομικοί αναλυτές» των καναλιών και όλοι οι οικονομικοί καθηγητάδες, υποστηρίζουν ότι ή έξοδος από το ευρώ θα είναι καταστροφή. Δεν μας λένε όμως ποια είναι η πιο μεγάλη. Η παραμονή ή η έξοδος; Αλλά και γιατί να τους πιστέψει κάποιος; Πρώτο, ποτέ και σε τίποτε δεν συμφωνούν μεταξύ τους, δεύτερο, καθηγητάδες ήταν οι υπουργοί οικονομικών που μας οδήγησαν στην οικονομική καταστροφή και τρίτο όλοι τους είναι υπάλληλοι και πάντα σε διατεταγμένη υπηρεσία κάποιων αφεντικών.

  17. JOHN avatar
    JOHN 11/03/2011 13:00:26

    Το ευρω,εφ οσον δεν μπορει ν α υπαρξει πολιτικη ενοποιηση στην Ευρωπη εξακολουθει να εχει τα χαρακτηριστικα λογιστικης μονοδας παρα ενιαιου νομισματος.Χωρις πληρη εναρμονιση φορολογικης και εισοδηματικης πολιτικης των κρατων μελων που το αποτελουν,θα ευνοει τις ισχυρες και λιγο η πολυ ομορες οικονομιες των βιομηχανικων χωρων εις βαρος των χωρων του νοτου και οχι μονο.Τωρα εαν η χωρα μας παραμεινει η οχι στο ευρω αυτο δεν εξαρταται απο εμας.Εφ οσον η ΕΚΤ εχει συμφερον να μας στηριζει θα επιβιωνουμε εστω και με το ζορι.Οταν καλυφθουν καποιοι στοχοι που εχουν και θα τους ειναι ασυφορη η στηριξη θα μας ριξουν στο καιαδα!Μην εχουμε αυταπατες,τα μαγειρεματα που εγιναν για να μπουμε στο κοινο νομισμα νομοτελιακα μας εφεραν στη τραγικη κατασταση που ειμαστε,εδω εκτος απο τη ρεμουλα και το φαγοποτι των γνωστων που ακολουθησε υπαρχουν και πολιτικες ευθυνες!Γι αυτο λυση δεν πρεπει να δωθει αποκλειστικα και μονο με τεχνοκρατικα κτητηρια αλλα και πολιτικα.Εδω που φτασαμε λυση ειναι το μικροτερο κακο και αυτο δεν ειναι αλλο απο μια προσωρινη κατα καποιο τροπο εξοδο απο το κοινο νομισμα,εως οτου διαμορφωσουμε το πλαισιο για τη δυνατοτητα μονημης και χωρις κλειδωνισμους παραμονης στο ευρω και στο ανταγωνιστικο περιβαλλον του.

  18. Agiatolax avatar
    Agiatolax 11/03/2011 14:48:58

    Σωστες αναλυσεις απο αλλενακι και αρματιστης
    Φυσικα η δραχμη δεν ειναι παραδεισος , ειναι ομως η λιγοτερο επωδυνη λυση σε σχεση με τις υπολοιπες που ειναι τα χειροτερα σεναρια , αφου πρωτα προχωρησουμε σε αναδιαρθωση χρεους και λογιστικο ελεγχο
    Δεν υπαρχουν πουπουλενιες λυσεις ...

    Μονο υγειεις πολιτικες δυναμεις θα επιδιωξουν και θα οδηγησουν σε τετοιες εξελιξεις

    Το πολιτικο σκηνινο της χωρας της χωρας ειναι ανικανο να διαχειρηστει αυτη την κριση ,αφου ειναι μερος του προβληματος
    (κκε, συριζα,λαος,νδ,πασοκ) , τα μεν δυο μεγαλα κομματα ως εξουσιες δημιουργησαν τα τεραστια ελλειματα ( 222 δις το πασοκ - 115 η νδ) , τα μικρα ειναι συνενοχοι σε αυτη την πολιτικη , συγκαληψη τοσα χρονια σε αυτες τις πολιτικες και μας παιζουν τους υπερπατριωτες τωρα με τις εξεταστικες

    Οι δημοσκοπησεις στημενες και μη δειχνουν τα αυτονοητα , πληρης απαξιωση του πολιτικου σκηνικου , στις εκλογες του ΔΣΑ , ο υποψηφιος νδ και πασοκ μαζεψαν 38,5%

    Η κοινωνια σε καποιο ευλογο χρονο θα απαιτησει αλλαγη πλευσης και διαλυσης αυτου του σαπιου πολιτικου συστηματος , η χρονολογια θα εξαρτηθει απο τις εξελιξεις που θα ζησουμε απο εδω και περα

    Τα παντα ρει

  19. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 11/03/2011 15:56:13

    Χαίρομαι, που βλέπω ότι, όλο και περισσότεροι σκέφτονται σοβαρά την επιστροφή στην δραχμή, που, φοβάμαι ενοχλητικά, υποστήριζα από πέρυσι το καλοκαίρι στο Antinews.
    Παρακαλώ τους Φάκτορες να βρούν τρόπο να αναρτήσουν το κείμενο-άρθρο σε τοπική εφημερίδα, που έστειλα προ ημερών, γιατί, πιστεύω, θα απαντήσει σε πολλά ερωτήματα των αναγνωστών-σχολιαστών. Καταλαβαίνω ότι 20 σελίδες Α4 είναι πολλές, αλλά και το θέμα είναι τεράστιας σημασίας, αφού αφορά την επιβίωσή μας. Με ατάκες και υπονοούμενα δεν λύνεται.
    Και, όχι, δεν είμαι δημοσιογράφος. Τις οικονομολογικές γνώσεις μου εξασκώ.

    • Άργος avatar
      Άργος @ ΠΗΛΕΑΣ 12/03/2011 01:31:44

      .."καταλαβαίνω ότι 20 σελίδες Α4 είναι πολλές", ...γι' αυτό, ορίστε μια σύνοψις:

      ΠΗΛΕΑΣ είπε:
      08/01/2011 στις 8:02 pm

      Ελεύθερα συνάγεται από το άρθρο (σσ: "Το ευρώ πέθανε", Foreign Policy, [Strange]) ότι, αν θεωρήσουμε ότι, ήδη είμαστε σε μη αναστρέψιμη κατάσταση, τότε η έξοδος στη παράλληλη δραχμή είναι η μόνη λύση. Κατά τη γνώμη μου έπρεπε να έχει ΗΔΗ γίνει, για να συντομέψουμε τον χρόνο, που θα είμαστε έτοιμοι, στα σοβαρά, αυτή τη φορά, να ξαναμπούμε στο Ευρώ. Ακόμα πιό πολύ θα μου άρεσε να ομοσπονδοποιηθεί η ΕΕ, ώστε Γερμανοί ελεγκτές να ελέγχουν τα λαμόγια μας και Γερμανικοί φόροι, από τις πωλήσεις τους στη χώρα μας, να στηρίξουν την οικονομία μας, χωρίς “χαριστικές” τοκογλυφίες.

      Μέχρι τότε όμως, και επειδή δεν το βλέπω σύντομα πιθανό, επαναφέρω τα τρία ερωτήματα, που δυό φορές έθεσα εδώ, κι απάντηση δεν πήρα, ελπίζοντας ότι προβληματίζω δημιουργικά και όχι ενοχλητικά:

      Ένα θεωρητικό:
      –Γνωρίζετε κάποιον αναγνωρισμένο Οικονομολόγο, που να δίδαξε ότι, μία χώρα με παραπαίουσα Οικονομία ευνοείται έχοντας ένα πάνσκληρο νόμισμα;

      Ένα πρακτικό:
      –Από όσες χώρες μικρής ανταγωνιστικότητας μπήκαν στην Ευρωζώνη, υπήρξε κάποια, που, τώρα, να αισθάνεται σε καλύτερη οικονομική μοίρα, απ’ ότι τότε; Εναλλακτικά: Υπήρξε χώρα που να ΜΗΝ μπήκε και να το μετάνοιωσε;

      Και ένα λογικό:
      –Αφού το 65% των εξαγωγών των Γερμανών είναι προς την ΕΕ, βλέπετε πιθανό, πέραν του ενυπόθηκου δανεισμού, να μας βοηθήσουν οι Γερμανοί να γίνουμε πιό ανταγωνιστικοί (να υποκαταστήσουμε, δηλαδή, δικά τους προϊόντα με δικά μας στις Ευρωπαϊκές αγορές -για την ψυχή της μάνας τους);

      Όποιος συγκεντρώσει τρία “Όχι” παίρνει ένα Κουπόνι Προτεραιότητος για Δραχμές Πρώτης Ημέρας Κυκλοφορίας!

      ΥΓ. Σωστά; Φίλε, αναγκαστικά, μαθαίνουμε οικονομικά από το Διαδίκτυο! Έχω συγκεντρώσει διαλόγους ή και μεμονομένα σχόλια που "λένε", (πάντα, κατά την δική μου φτωχή άποψη), από το 2008 και δώθε! Έχω και μια κατηγορία για την διαμάχη υπέρ και κατά της Δραχμής, όπου αυτό το σχόλιό σου ήταν πάνω πάνω, και το θυμήθηκα.

  20. Greece Pleading avatar
    Greece Pleading 11/03/2011 16:15:10

    Η Ελλαδα θα βγει απο το ευρω ΟΤΑΝ θα ειναι ετοιμη η Τουρκια για να την αγορασει. Μη με πιστευετε αν θελετε.
    Αν κανει συντονισμενες κινησεις η Ελλαδα για να αποφυγει τους μελλοντικους σκοπελους μιας εξοδου απο το ευρω και δεν απειληθει ταυτοχρονα και η γεωπολιτικη της ευσταθεια, τοτε η πλαστιγγα των προβληματων γυρνα προς τις χωρες που ασκουν επιθετικη γεωπολιτικη προς εμας. Παραδειγμα. με την επιστροφη στη δαρχμη αποχαιρεταμε και τους λαθρομετανστες. ΠΑΣΟΚ, Αριστερα, θα δουν την ευκαιρια για επικρατηση με τη λαθροψηφο να απομακρυνεται. Η Τουρκια θα δυσκολευτει πολυ να βρει χρησιμους ηλιθιους στο αλλοδαπο στοιχειο αφου αυτο θα εκλειπει.

    • Greece Pleading avatar
      Greece Pleading @ Greece Pleading 11/03/2011 16:20:02

      να επισημανω οτι ΔΡΑΧΜΗ=ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
      Επισης οτι το μεγεθος της αξιας του ρευστου απο τη Δυση προς την Ελλαδα, πολλαπλασιαζεται εφοσων θα βρισκωμαστε στη Δραχμη.
      Μας συμφερει να βουμε απο τη δραχμη, αλλα δεν μας συμφερει να εχουμε αυτους που μας κυβερνουν τωρα να οργανωσουν την εξοδο μας απο το ευρω γιατι οπωσδηποτε θα σαμποταρουν οποιαδηποτε ασφαλη επιστροφη στη δραχμη με κερδος για τον τοπο.
      Ειδικα ο "πιστολης-πανω-στο-τραπεζι" θα κανει οτι μπορει για να μη δουμε ασπρη μερα ουτε με δραχμη.

  21. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 11/03/2011 18:49:36

    Μη εφικτη.Οι ξενοι δανεισαν σε ευρω και ευρω θα ζητησουν πισω.Τωρα αν φεσωσεις τα δικα σου ασφαλιστικα ταμεια που εχουν ομολογα του Δημοσιου και μετατρεψεις υποχρεωτικα τα ομολογα σε δραχμικα παλι εσυ χανεις - ή μαλλον οι ασφαλισμενοι.

    • Δημος avatar
      Δημος @ ψυχραιμια 11/03/2011 20:22:48

      τα "χρέη" αυτά είναι κατά κανόνα παράνομα, οπότε τα αρνούμαστε χωρίς πρόβλημα - αν φυσικά έχουμε την κατάλληλη ηγεσία.
      Αν ήταν νόμιμα, θα έδινε στη δημοσιότητα η ΕΚΤ τις συμβάσεις για τα swaps των κυβερνήσεων Σημίτη... Προς το παρόν τα έχουν κρυμμένα για ευνόητους λόγους...

  22. Agiatolax avatar
    Agiatolax 11/03/2011 19:13:45

    Greece Pleading

    Η τουρκια ουτε τους τουρκοκυπριους δεν μπορει να κανει ζαφτι , εκτος αυτου υπαρχουν οι μελοντικες συμφωνιες με ισραηλ για τον αγωγο , ας δουμε αν θα κουνηθουν τοτε

    Οταν παμε στην δραχμη θα εχει προηγηθει χρεωκοπια και αναδιαρθωση χρεους και πιθανον και μια προσωρινη δεσμευση καταθεσων στις τραπεζες για να αποφευχθει το bank run , ολα αυτα θα φερουν την καταρρευση του πολιτικου συστηματος και θα βγουν νεες δυναμεις , οσοι δεν προλαβουν να φυγουν να δεν θα γλυτωσουν απο τις δικες που θα γινουν η απο τους εξαγριωμενους πολιτες

    Η κηρυξη της χρεωκοπιας κατα την γνωμη μου ειναι διπλα επιβεβλημενη , οσο για το ξαλαφρωμα στο χρεος και την αναταξη της οικονομιας , αλλα και για την ολικη καθαρση του σαπισμενου πολιτικου συστηματος της μεταπολιτευσης

  23. LEWNIDAS avatar
    LEWNIDAS 11/03/2011 21:59:29

    υπαρχει μια μικρη λεπτομερεια! μπορεις να φυγεις απο το ευρω αλλα να κρατησεις το ευρω. οπως το κανει το μαυροβουνιο.!! αυτο ειναι ισως το ποιο εφικτο σεναριο!!

  24. panpan avatar
    panpan 11/03/2011 23:04:49

    Ρε πατριώτες τρελαθήκατε τελείως;; Τι κάθεστε και γράφετε; Είναι ποτέ δυνατόν να φύγουμε από το ευρώ; (προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να φύγουμε, άλλη κουβέντα όμως). Εδώ πάμε για παγκόσμια κυβέρνηση, το είπε και ο γαπ, και εσείς λέτε ότι θα μπορέσουμε ή έχουμε δυνατότητα επιστροφής στην δραχμή;

  25. rally monkey avatar
    rally monkey 12/03/2011 03:39:24

    Θα μου επιτρεψεις καποια random σχολια σε πολυ εμπεριστατωμενο αρθρο

    - 'Παγκοσμιοποιηση' και 'ελευθερες αγορες' ειναι οροι marketing 'δεν υπαρχει
    Παγκοσμιοποιηση μονο Αμερικανοποιηση' που λεει ιδιωτικα και ενας φιλος (που
    ειναι και 'ανθρωπος των αγορων'), παρ'ολαυτα συνεχιζω να τον χρησιμοποιω τον ορο παρ'οτι ειναι αστειος

    - εθνικη ανεξαρτησια χωρις οικονομικη αυταρκεια ειναι δυσκολο να υπαρξει
    (φυσικα δεν μπορουμε ολοι να παραγουμε τα παντα αλλα μπορουμε να παραγουμε αρκετα ωστε να να πληρωνουμε για να εισαγουμε ο'τι δεν παραγουμε)
    - 'καταστροφη της παραγωγικης βασης της χωρας' που αναφερεις ειναι αποτλεσμα της Νο=1 συνταγης στο cookbook της 'παγκοσμιοποιησης' - παυεις να παραγεις
    κατι που στο οποιο δεν εισαι ανταγωνιστικος -τελεια.(winner takes it all)
    - οσον αφορα τις επιπτωσεις της το παραδειγμα σου για την επιβιωση στα χωρια και τα αστικα κεντρα στην κατοχη ειναι πολυ ευστοχο

    - εθνικη ανεξαρτησια χωρις αποτρεπτικη ισχυ επισης δεν μπορει να υπαρξει

    Αληθεια ειναι πως δεν βρισκω ευκολα σημεια στα οποια να διαφωνω αλλα αυτο ειναι ενα: στα περι 'αδειας'/εξοδου απο το ευρω
    - λυσεις αυτου του τυπου οπως και προτασεις του στυλ 'αναδιαρθρωση τωρα'
    ισοδυναμουν με αυτοχειριασμο - 'αφου θα σε σκοτωσουν αυριο γιατι δεν

    αυτοκτονεις σημερα' οπως ξαναγραψα εδω.
    - ο 'ψυχραιμια' το περιγραφει καλα εδω σε ενα επισης πολυ καλο post του Κακοφωνιξ για το ευρω
    http://www.antinews.gr/2011/03/11/90305/#comment-657380
    με λιγα λογια για την Ελλαδα το Ευρω εχει γεωπολιτικη αξια (και
    αποτρεπτικη ισχυ) και ειναι βλακωδες να παραδωσεις ενα απο τα
    ισχυροτερα οπλα σου. Ας βρουμε αλλους τροπους να γινουμε ανταγωνιστικοι. .

    - το προβλημα για μενα ειναι πως θα ανακτησει η χωρα την εμπιστοσυνη των
    αγορων/επενδυτων. Χωρις εμπιστοσυνη δεν υπαρχει επενδυση και κατα συνεπεια
    δεν υπαρχει αναπτυξη και προκοπη. Το προβλημα της Ελλαδας δεδομενων των
    μεγεθων ειναι κατα βαση πολιτικο. Τα υπολοιπα μνημονιακοι οροι, δομικες
    αλλαγες στην οικονομια (πως θα φτιαξουμε την εσωτερικη αγορα ετσι ωστε με
    1100 ευρω το μηνα να θεωρεισαι 'καλα' - αυτο σημαινει ανταγωνιστικοτητα) -
    ολα αυτα πολυ σημαντικα αλλα απαντανε στο 'Πως' το οποιο προυποθετει να – ξέρουμε τι θέλουμε οπως λες και στον τιτλο. Δεν νομιζω πως οι περισσοτεροι θελουμε να δουμε την Ελλαδα περιθωριακο κρατος.

    (λιγο off topic) πιο πολυ με βρισκεις συμφωνω (σημειο 5) στο προηγουμενο
    αρθρο 'Τι να κανουμε' το αντιγραφω :
    Πέμπτον, να βρει συμμάχους-στηρίγματα στο εξωτερικό: Συμμάχους, όχι
    «προστάτες». Για στήριξη στο εθνικό του σχέδιο! Όχι για να γίνει ο
    επόμενος«αχυράνθρωπός» τους…
    Να τον βολεύει και η συγκυρία γι’ αυτό. Δηλαδή να προκύψουν «ρωγμές» στο
    διεθνές σύστημα, ώστε να υπάρχουν κάποιοι που μπορεί να παίξει μαζί τους σε
    βάρος άλλων που θα τους «κακοφανεί» στην αρχή. Γιατί αλλιώς την αποτυχία του θα την πληρώσει πρώτα-πρώτα η ίδια η χώρα.
    Και να «παίξει» μαζί τους χωρίς να γίνει υποτελής τους! Αυτό παντού αλλού
    είναι συνηθισμένο. Στην Ελλάδα υπήρξε μάλλον σπάνιο. Και τις λίγες φορές που έγινε πραγματικότητα αποδείχθηκε πολύ δύσκολο. Το πέτυχε (μετρίως) ένας
    Τρικούπης, (σε πολύ μεγάλο βαθμό) ένας Ελευθέριος Βενιζέλος, ένας
    Κωνσταντίνος Καραμανλής, ένας Ανδρέας Παπανδρέου και…τέλος.
    τα υπολοιπα 9/10 σημεια μπορουν να συνοψισθουν στα εξης 2 'χαρακτηρας' και 'στρατηγικη' - αυτα θα εξασφαλισουν και τα στηριγματα στο εξωτερικο (αφου
    πρωτα κερδισουν τον λαο και σε αναδειξουν σε φορεα δυναμης).
    (ΟΚ δε θα μπω στον πειρασμο να σχολιασω ποια boxes κανει tick ο Σαμαρας).

  26. rally monkey avatar
    rally monkey 12/03/2011 04:07:05

    πηγαινε στο αρθρο του Ε. Μπαλτα - ποστ σε λαθος σελιδα - μπορεις να το αφαιρεσεις απο εδω

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.