#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/03/2008 22:09
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Είμαστε όλοι εξωθεσμικοί

Προσέξτε πως ο ΑΝΤ1 παρουσίασε στο βραδινό δελτίο του τη συλλογή υπογραφών για το ασφαλιστικό. «Πενήντα  μέτρα από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας μέλη του ΣΥΡΙΖΑ με πανό μαζεύουν υπογραφές». Λες και ετοιμαζόταν κάποιοι τρομοκράτες να απαγάγουν τον Κάρολο Παπούλια  και τους σταμάτησαν στο τσακ. «Επιχειρείται εμπλοκή Παπούλια στη διαδικασία του ασφαλιστικού» είναι η κυβερνητική γραμμή που κραυγάζουν από το πρωί τα καλοταϊσμένα παπαγαλάκια. Λες και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν είναι όλων των Ελλήνων και αποτελεί μόνο ειδικό προνόμιο του Πρωθυπουργού. Για «εξωθεσμική παρέμβαση» και «μεγάλο θεσμικό ατόπημα» μιλάνε οι οσφυοκάμπτες αναλυτές. Λες και οι θεσμοί αποτελούν ιδιοκτησία μόνο της κυβέρνησης και των πάμπλουτων προστατών της. Αν είναι έτσι, είμαστε όλοι εξωθεσμικοί πλέον.

Αλλά, μόνον αυτά μπορεί να κάνει πλέον ο κ. Ρουσόπουλος και η κυβερνητική προπαγάνδα; Αυτά μόνο μπορούν να ψελλίσουν ύστερα από την μεγάλη ήττα τους; Μόνο εκείνα που έλεγαν ανέκαθεν στον τόπο αυτό οι αντιδραστικές κυβερνήσεις που έχαναν τον παιχνίδι, έχουν να πουν; Περίμενε η κυβέρνηση ότι θα είχε ξεμπερδέψει από την περασμένη Πέμπτη με το Ασφαλιστικό, για να ασχοληθεί έπειτα απερίσπαστη με το ξεπούλημα  και της υπόλοιπης δημόσιας περιουσίας. Βρέθηκε όμως αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή λαϊκή κατακραυγή και ούτε καν το νομοσχέδιο να περάσει δεν μπόρεσε ακόμα. Ούτε την κοινωνία πήρε με το μέρος της ούτε τους απεργούς απομόνωσε. Μια Πύρρειος πραγματικά νίκη που βασίζεται μόνο στη θεωρία του μαντριού. Και έχουν τόσο πανικοβληθεί που φοβούνται ακόμα και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Μην γίνει καμιά δήλωση που θα τους στείλει αδιάβαστους. Κι όλα αυτά επειδή ο Αλαβάνος ζήτησε δημοψήφισμα. Απέναντι στην κυβέρνηση δεν υπάρχει λοιπόν πια μόνο ένα διαλυμένο ΠΑΣΟΚ και ένας ανήμπορο ΓΑΠ. Υπάρχει και μια Αριστερά που ξυπνάει από ένα βαθύ λήθαργο. Και που δεν είναι πια ο ηλίθιος του χωριού.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. νικος avatar
    νικος 25/03/2008 22:45:06

    "το πρόβατο πους βγαίνει από το μαντρί τον τρώει ο λύκος" Ευ.Αβεροφ
    αωτο που μένη στην στάνη το καταναλώνει ο τσομπάνης

  2. bill avatar
    bill 25/03/2008 23:11:36

    Εντάξει ρε παιδιά είπαμε Τσίπρας αλλά κόψτε και κάτι
    δεν είναι δα και ο Αινστάιν της πολιτικής,όταν πάρουν εντολή τα κανάλια να τον αποδομήσουν δεν θα τον σώσει κανείς(Ούτε και ο Λαζόπουλος)Το παιχνίδι της αντίστροφης μέτρησης τώρα αρχίζει.

  3. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 25/03/2008 23:37:01

    Ενώ τώρα με τις ώρες μόνο Τσίπρα δείχνουν. Ιδίως σήμερα και χθές δεν υπήρχε κανένας άλλος στα Κανάλια εκτός από αυτόν. Υπομονή, όμως. Τα "χειρότερα" για ορισμένους δεν ήρθαν ακόμη...

  4. factorx avatar
    factorx 25/03/2008 23:46:43

    Είδατε πουθενά "Τσίπρα" στο κομμάτι; Εγώ για Αλαβάνο μιλάω μόνο. Όλοι έχουμε τις προσωπικές συμπάθειες και αντιπάθειες. Τον Αλεκο τον ξέρω απο τα παλιά και ποτέ δεν μου ήταν και τόσο συμπαθής. Αποδεκινύεται όμως οτι παίζει μπάλα. Χιλιάδες αδυναμίες και προβλήματα, αλλά παίζει μπάλα. Άμα δηλαδή ανοίξει μια πόρτα δεν θα μπείτε μέσα στο φως; θα καθίσετε έξω στο σκοτάδι; Μετα βλέπουμε. Βημα Βημα.

  5. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 26/03/2008 00:03:24

    Με συγχωρείς πολύ αγαπητέ FactorX, το σχόλιο μου αναφέρεται στον Bill, και όχι σε σας.

  6. αναστασια avatar
    αναστασια 26/03/2008 00:12:29

    η ΝΔ αυτο που ευχεται ειναι να τελειώνει εδω και τωρα με το ασφαλιστικο αλλα λογαριαζει χωρις την αντιδραση και την ανησυχια του κοσμου-η '' εμπλοκη'' του προεδρου της δημοκρατιας ειναι θεσμικη και επιτελους ας γινονται και καποιε ςκινησεις εστω τακτικης γιανα συνεχισει και ο κσομος να κινητοποιειται

  7. mesapola avatar
    mesapola 26/03/2008 00:14:53

    Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει κρίση και μπορεί να κρίνει μόνος του αν θα κάνει αναμπομπή ενός νομοσχεδίου ή όχι. Χρειάζεται τη συμβολή (ή σμβουλή) του Αλαβάνου; Δε νομίζω..
    Το λάθος του κυρ Αλέκου είναι ότι παίζει με τους θεσμούς κατά απαράδεκτο τρόπο, μόνο και μόνο από κομματική ιδιοτέλεια. Κι ο ίδιος γνωρίζει ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν πρόκειται να γυρίσει πίσω ως απαράδεκτο και αντισυνταγματικό το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό. (Άλλωστε ποτέ δεν έχει γίνει μέχρι τώρα). Γιατί λοιπόν εκθέτει έτσι τον Πρόεδρο κι ως πρόσωπο κι ως θεσμό; Γιατί θέλει να ρίξει την τελική ευθύνη εφαρμογής του νόμου στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας; Γιατί εμπλέκει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας στις κομματικές αντιπαραθέσεις; Το κάνει για κάποιο σκοπό ή από αφέλεια, βλακεία και τυφλό κομματισμό;

    Και επιτέλους μια πρόταση για το πώς θα λυθεί το ασφαλιστικό θα μας πει; θα μας πει αν συμφωνεί με την ενοποίηση των ταμείων; Κι ας αφήσει τα φούμαρα και τα φύκια που πουλάει εκμεταλλευόμενος την αγωνία των εργαζομένων.

  8. wert01gf avatar
    wert01gf 26/03/2008 00:19:19

    Μια χαρά τα είπε ο Λάκης. Μήπως ήρθε η ώρα για τη δική μας επανάσταση; Διαβάστε και εδώ για το Έθνος

  9. rs avatar
    rs 26/03/2008 00:29:21

    Mesapola, στο site του ΣΥΝ θα βρείς την πλήρη πρόταση για το ασφαλιστικό.Το άν θέλει περαιτέρω επεξεργασία, ή άν δεν συμφωνείς είναι άλλο θέμα.
    Ο κυνισμός και η ανέξοδη κριτική με συνθηματικό λόγο δεν είναι άποψη.

  10. Factorx avatar
    Factorx 26/03/2008 00:35:01

    mesapola: Είοναι δικαίωμα ενός κόμματος να καταθέσει πρόταση για δημοψήφισμα; Είναι. Αυτα τα περι παιχνιδιων με τους θεσμούς και τον Πρόεδρο το λέεει η κυβέρνηση. Εγω δεν είδα να το λέει πουθενά ο Αλαβάνος.

  11. Factorx avatar
    Factorx 26/03/2008 00:36:50

    Προς τον αναγνώστη που έσβησα. Βάλε σοβαρό ψευδώνυμο και καλοδεχούμενος. Γιατι προσβάλεις και εμάς και τους άλλους;

  12. mesapola avatar
    mesapola 26/03/2008 00:50:37

    Factor βεβαίως και είναι δικαίωμα να ζητήσει δημοψήφισμα. Αλλά στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας πάει για να του εξηγήσει(;) ότι το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό, ότι δεν πρέπει να το υπογράψει και να το γυρίσει πίσω (αναπομπή). Αυτό είναι παιχνίδι με τους θεσμούς. Αυτό δεν έχει ξαναγίνει.. πολιτικός αρχηγός να δίνει οδηγίες στον Προόεδρο της Δημοκρατίας τι θα κάνει.. Κι αν ο Πρόεδρος το υπογράψει (που θα το υπογράψει), τι θα πει μετά ο Αλαβάνος; Θα καταγγείλει και τον Παπούλια; Θα πει ότι ο πρόεδρος της δημοκρατίας υπέγραψε αντισυνταγματικό νόμο; Θα ζητήσει την παραίτησή του; θα ζητήσει αλλαγή πολιτεύματος; Θα πει στους εργαζόμενους ότι ο Παπούλιας φταίει που έβαλε την υπογραφή του;

    Φίλε rs: Η μόνη πρόταση του Αλαβάνου για το ασφαλιστικό είναι ενοποίηση των ταμείων με στόχο συνολικά τα τρία ταμεία. Ένα μισθωτών, ένα αυτοαπασχολούμενων και ένα αγροτών. Συμφωνούμε... Οι απεργοί της ΔΕΗ συμφωνούν; Οι δικογόροι; Οι μηχανικοί; Οι δημοσιογράφοι και όσοι άλλοι συμφωνούν; Όταν συμπαραστέκονται στον αγώνα τους ο Αλαβάνος και ο Αλέξης τι τους λένε; Οτι η Ν.Δ. τα κάνει 13 και εμείς θα τα κάνουμε 3;

  13. Factorx avatar
    Factorx 26/03/2008 00:54:59

    "Αλλά στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας πάει για να του εξηγήσει(;) ότι το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό, ότι δεν πρέπει να το υπογράψει και να το γυρίσει πίσω (αναπομπή). Αυτό είναι παιχνίδι με τους θεσμούς. Αυτό δεν έχει ξαναγίνει.. πολιτικός αρχηγός να δίνει οδηγίες στον Προόεδρο της Δημοκρατίας τι θα κάνει.. "
    ΔΕΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΕΤΑΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΑΡΧΗΓΟΥΣ; ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ; ΤΟ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙ ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ ΟΤΙ ΕΝΑ ΝΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΕΙΜ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟΜ ΕΙΝΑΙ "ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟΥς ΘΕΣΜΟΥΣ";

  14. Προφήτης avatar
    Προφήτης 26/03/2008 01:10:08

    Δεν συμπαθησα ποτέ τον Αλαβάνο. Δεν ξεχνώ την απαράδεκτη στάση του στο Σχέδιο Αναν, στο Μακεδονικό, στο επικίνδυνο "ήλθαν για να μείνουν", στην στήριξη μιας ύποπτης, μη κινηματικής, "βαβούρας".

    Τον θεωρούσα πιο συνεπή πριν να αναλάβει την ηγεσία του ΣΥΝ. Πρόβαλλε σαν η μόνη ελπίδα απέναντι στον ανερμάτιστο Παπαγιαννάκη. Δυστυχώς από την ανάδειξή του γλυστρά συνεχώς, αποδεικνύοντας ότι το πρόβλημα είναι ο "χώρος".
    Δεν μπορείς να ηγηθείς νεοταξικού σχήματος χωρίς να γίνεις νεοταξίτης.

    Οφείλουμε όμως να τού αναγνωρίσουμε, τουλάχιστον, δύο πράγματα.
    1. Επέμεινε στην προσπάθεια για διάλογο με σκοπό την ενότητα της Αριστεράς. Εντελώς αντιδραστική η στάση του ΚΚΕ.
    2. Είναι ο μόνος που παράγει ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Και δείχνει ο μόνος που αντιστέκεται σε μια κυβέρνηση που έχει 2 σκοπούς α) να ξεπουλήσει τα πάντα β) να οδηγήσει βίαια την ελληνική κοινωνία στην "Μετά το κοινωνικό κράτος Εποχή".

    Έρμη χώρα. Να περιμένεις προκοπή απ' τον Αλαβάνο.

  15. Σπύρος avatar
    Σπύρος 26/03/2008 01:37:24

    Μια απορία μόνον..
    Γενικά συμφωνώ απολύτως με την έννοια τού δημοψηφίσματος....
    Στην περίπτωση τών ταυτοτήτων οταν τέθηκε θέμα για δημοψηφισμα τι είχαν απαντήσει συνταγματολόγοι αλλά και κομματικά στελέχη τού Συν??
    Μην κολλάτε στο εάν συμφωνείτε ή διαφωνείτε στά περί ταυτοτήτων(προσωπικά δεν το θεώρησα ποτέ μείζον θέμα)αλλά στον ειρωνικό τρόπο πού αντιμετωπίστηκαν εκατομύρια ελληνες..
    Τοτε τι θέση είχε πάρει ο ΣΥΝ ??
    Μήπως οι συνταγματολόγοι του έλεγαν οτι δεν χωρά δημοψήφισμα σε τετοιο θέμα??
    Εάν πάλι κάνω λάθος στην ερμηνεία του Συντάγματος,απολύτως δεκτό απο μένα μιάς και δεν είμαι ειδικός...

  16. Σπύρος avatar
    Σπύρος 26/03/2008 01:42:08

    Αγαπητέ Προφήτη ,η Ν.Δ. ολοκληρώνει το έργο πού ξεκίνησε το ΄εκσυγχρονιστικό΄ΠΑΣΟΚ τών Σημίτη,Χριστοδουλάκη,Γιαννίτση κ.λ.π..
    Το ξεδόντιασμα ξεκίνησε απο τότε (βεβαια υπήρχε και η τριετια Μητσοτάκη και μετά Μιμής-αεροσυνοδών).
    O O.T.E απο τότε άρχισε να μοιράζεται...Τα νεα τζάκια τοτε ολοκληρώθηκαν....
    Απλά τούτοι εδώ έχοντας επι τής ουσίας το ξεδοντιασμενο ΠΑΣΟΚ ως φυσικό σύμμαχο ξεπουλάνε και τά πανέρια,που περιείχαν τά ασημικά τού σπιτιού..
    Αφήστε πού εάν φτάνουμε στά 65 θα στέλνουν πληρωμένους εκτελεστές να μάς ΄καθαρίζουν΄για να μήν παρουμε σύνταξη....

  17. Factorx avatar
    Factorx 26/03/2008 01:47:55

    Γιατί με βάζετε τώτρα να υπερασπίζομαι τον ΣΥΝ και δεν τον θέλω με τίποτα. Τομ θέμα είναι "συνταγματολογικό", ακαδημαικό, θεωρητικό. 'Η πολιτικό; Πότε άλλη φορά στριμώχθηκε ο Καραμανλής σε θέμα τακτικής;
    Αλλού είναι τα θέματα που πρέπει να παίξει ο ΣΥΝ και να πάρει όλο το παιχνίδι: ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΘΟΡΑ.

  18. Προφήτης avatar
    Προφήτης 26/03/2008 03:01:29

    Αγαπητέ Σπύρο, έχουν εκπέσει όλες οι κινηματικές οργανώσεις, δεν εκφράζεται έμπρακτα η κοινωνική αντίδραση, και η διάχυτη οργή διοχετεύεται, μερικά, μόνο στο διαδίκτυο. Δηλαδή, χέστηκε η φοράδα στ΄ αλώνι, για τον Καραμανλή. Εγώ δεν μπορώ να νοιώσω κίνημα τη συγκέντρωση μαυροφόρων.

    Αν το σκεφθείς λίγο είναι σαν να βρισκόμαστε στον 19ο Αιώνα, πριν οι κοινωνικές ωδίνες να γεννήσουν το λενινιστικό κόμμα, για να εκφράσει την ανερχόμενη τότε εργατική τάξη.
    Σύμφωνοι : η ΝΔ συνεχίζει το ΠΑΣΟΚ που συνέχιζε το Μητσοτάκη. Κάποια στιγμή όμως πρέπει να δούμε τις εγχώριες διεργασίες ως αντανάκλαση των παγκόσμιων. Έχουμε και το πρόβλημα της διαφοράς φάσης, σε όλα. Εφαρμόζουν σκληρό νεοφιλελευθερισμό εποχής Θατσερ τη στιγμή που διεθνώς αμφισβητείται, ιδιαίτερα μετά την κατάρρευση της sub-prime.
    Αλογοσκούφειος καπιταλισμός.

    Factor θεωρώ πως η διαφθορά και η διαπλοκή δεν είναι πια σύμπτωμα αλλά, πια, δομικό στοιχείο του συστήματος. Με μια κουβέντα, η Οικονομία έχει τοσο μεταστραφεί που ένας τίμιος άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει. Κυριολεκτικά.
    Για να μη μακρηγορώ ξημερώματα, δες το βίντεο με τον πρόεδρο της Intralot Αντωνόπουλο. Λινκ στον κουρδιστό. Θα καταλάβεις τι εννοώ. Μιλάει με μια άνευρη επιχειρηματική γλώσσα για τον τζόγο, λες και πουλάνε τρόφιμα αντί για ναρκωτικό.

  19. συνταξιούχος avatar
    συνταξιούχος 26/03/2008 03:21:11

    Όταν ακούω από απλό άνθρωπο (κάπου και εδώ αλλά και στα πάνελ ) την φράσει «Και επιτέλους μια πρόταση για το πώς θα λυθεί το ασφαλιστικό θα μας πει; π.χ. ο Αλαβάνος, Αλέκα ,Γιώργος κλπ » αναρωτιέμαι
    Ο ίδιος ο ερωτών ξέρει το πρόβλημα του ασφαλιστικού και από πού ?
    Μας έχουν παρουσιάσει οι υπεύθυνοι κάποια στοιχειά ,η απλά η κυβέρνηση μας φοβίζει και εκβιάζει? .
    Είδε κανείς έστω μια συζήτηση πάνω σε συγκεκριμένα στοιχειά ? ισοζύγια ,ισολογισμούς ,έξοδα ,έσοδα ? Πλήρης χάος .
    Και αφού η κυβέρνηση δεν έχει πρόταση διεξόδου από την κοινωνική αναστάτωση που προκάλεσε τι έγινε και τόσο φοβήθηκε(αλλά και ο συνομιλητής μας ) από μια συνάντηση πολιτικών ,ανθρώπων ?
    Τελικά η άσκηση εξουσίας ανήκει μόνο για τον απλό πολίτη σε οικογένεια Καραμανλη ,Παπανδρεου ,Μητσιοτακη .
    Έχεις αντιλήφθη συνομιλητή μας ότι εδώ το Ελλάδα ΟΧΙ Ελλαδιστάν , λόγο και δικής μας συμπεριφοράς .
    Αυτό το λες δημοκρατία,η παίζουμε φιλολογία ? .
    Πάντως λογική Γιοκ!!!

  20. νέος avatar
    νέος 26/03/2008 03:58:34

    «ΣΑΣ ΧΑΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΑΣ» ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΘΑ ΓΚΡΕΜΙΣΟΥΝ ΤΗ ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ





    του Γιάννη Θεοφύλακτου



    Την εβδομάδα αυτή φαίνεται πως θα περάσει –παρά τις εκτεταμένες αντιδράσεις- το ασφαλιστικό νομοσχέδιο (όταν δημοσιεύεται το παρόν ήδη ψηφίστηκε). Αν εξαιρέσουμε τους ήδη συνταξιούχους, οι υπόλοιποι συμπολίτες μας χωρίζονται κατά τη γνώμη μου σε δύο μεγάλες κατηγορίες:



    Α) στην κατηγορία των περίπου άνω των 50, 45 και 40 ετών (ή των ασφαλισμένων προ του 1993), οι οποίοι –απόλυτα δικαιολογημένα- είναι με ένα ‘κομπιουτεράκι στο χέρι’ και υπολογίζουν τι χάνουν, σκεπτόμενοι περίπου: «τρεις πέντε δεκαπέντε, συν ένα ενήλικο τέκνο, μείον ένα ανήλικο, συν 10 χρόνια βαρέα και ανθυγιεινά = χάνω 180€ / μήνα» και πάει λέγοντας. Συμπαθέστατη η κατηγορία αυτή και όντως θίγεται από την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση.



    Β) η δεύτερη μεγάλη κατηγορία είναι οι νέοι, οι κάτω των 40, 35, 30, αυτοί που ασφαλίστηκαν μετά το 1993 και έως σήμερα, αυτοί που ξεκίνησαν τώρα ή τα τελευταία χρόνια την εργασία τους. Εδώ ανήκουν βέβαια και όσοι θα μπουν στο εξής στην εργασία. Και το μεγάλο ερώτημα είναι: τι γίνεται με όλους αυτούς, ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ; Γιατί δεν ξέρουμε τις απόψεις τους;



    Η απάντηση είναι απλή:

    Το Ασφαλιστικό γίνεται για αυτούς (για τους νέους), χωρίς αυτούς. Και επιτρέψτε μου να μιλώ σε πρώτο πληθυντικό, εφόσον μόλις πέρασα τα χρόνια του Ιησού: το Ασφαλιστικό, λοιπόν, γίνεται για εμάς, χωρίς εμάς.

    Ακούμε οι νεότεροι: οι αναλογιστικές μελέτες, μπλα, μπλα, μπλα, τα Ταμεία έχουν προβλήματα μπλα, μπλα, μπλα, η γήρανση του πληθυσμού μπλα, μπλα, μπλα, μπλα….

    Να ξέρετε: όλα αυτά στους νέους ακούγονται σαν ένα ατελείωτο «μπλα-μπλα-μπλα». Πίνουμε τον καφέ μας και γελάμε λέγοντας ότι «δεν θα πάρουμε σύνταξη ποτέ».

    Κανένας νέος δεν ασχολείται με το Ασφαλιστικό όσο θα έπρεπε, αν και αυτό αλλάζει άρδην τις ζωές μας. Κι όμως: όλοι το βλέπουμε ‘από μακριά’, σα να μην μας αγγίζει καθόλου. Και το ερώτημα είναι: ΓΙΑΤΙ; Γιατί οι νέοι δεν αντιδρούμε καθολικότερα και εντονότερα στο Ασφαλιστικό;



    Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

    Το Ασφαλιστικό, όπως και πολλά άλλα θέματα, αποτελεί κατ’ ουσία ρύθμιση σχέσεων μεταξύ γενεών. Αυτός, βέβαια (για να θυμηθώ και τις σπουδές μου) είναι ο ορισμός της αειφορίας, της βιωσιμότητας (sustainability αγγλιστί, αφού πλέον εμείς μεταφράζουμε τους άγγλους): όπως λοιπόν στο Περιβάλλον αειφορία σημαίνει ότι κάθε γενιά οφείλει να παραδίδει στην επόμενη γενιά το Περιβάλλον, όπως ακριβώς το βρίσκει, χωρίς δηλ. να το εξαντλεί και χωρίς να εκμεταλλεύεται τους πόρους του με τέτοιο τρόπο ώστε να καταστρέφεται το φυσικό του κεφάλαιο, έτσι και στο Ασφαλιστικό αειφορία και βιωσιμότητα σημαίνει ότι η οικονομική πολιτική και τα οικονομικά αποθέματα κάθε γενιάς σέβονται και την οικονομική πολιτική και τα αποθέματα της επόμενης.

    Παράδειγμα: πώς είναι δυνατόν να έχουμε εν ενεργεία διπλο- και τριπλο-συνταξιούχους και μάλιστα με παχυλότατες συντάξεις και στη δική μας γενιά να ψάχνουμε με το κυάλι για τη σύνταξη των 500€; Προφανώς οι προηγούμενες γενιές, δεν είχαν προβεί σε ‘οικονομοτεχνικές μελέτες’ όταν τις χορηγούσαν, ιδίως δεν είχαν προβλέψει την τύχη των επόμενων γενιών, τη δική μας τύχη (ενώ τώρα έχουν ετοιμάσει ένα σωρό ‘οικονομοτεχνικές μελέτες’ για να μας δείξουν ότι πρέπει να στενάξουν οι επόμενες γενιές). Θα μου πείτε, φταίει και η κακή μεταχείριση των Ταμείων, τα χρέη του Δημοσίου προς αυτά κτλ. Σωστό. Και πάλι όμως αποδεικνύεται ότι έκανε το Δημόσιο (και τελικά οι γενιές που το χρησιμοποίησαν τότε) χρέη στις πλάτες των επόμενων γενιών.

    Το σχήμα είναι απλό: οι προηγούμενες γενιές άσκησαν μία πολυτελέστατη πολιτική στο ασφαλιστικό, χρεώνοντας εμάς του νεότερους. Οι προηγούμενες γενιές ουσιαστικά δανείστηκαν από εμάς τους νεότερους. Όλα αυτά που πέτυχαν, τα πέτυχαν με δανεικά από εμάς, που πασχίζουμε τώρα ως ‘γενιά των 700€’ (και συνταξιούχοι των 300€ μήπως;)

    Αυτά δεν τα λέω μόνο για να απενοχοποιήσω όλους εκείνους τους νέους που ακόμη ‘τρέφονται’ από το μισθό ή τη σύνταξη του πατέρα τους. Τα λέω κυρίως για να καταλάβει ο κόσμος τι σημαίνει η εκκωφαντική σιωπή των νέων απέναντι σε ένα τόσο μεγάλο ζήτημα που μας θίγει τόσο άμεσα.

    Και ξέρετε πού καταλήγω; η σιωπή αυτή των νέων δείχνει το εξής σκεπτικό: «κάντε ό,τι είναι να κάνετε με το Ασφαλιστικό, γιατί όταν θα έρθουμε εμείς στα πράγματα (κάτι που δεν αργεί πολύ – βλ. περίπτωση Τσίπρα), θα το γκρεμίσουμε το σαθρό αυτό οικοδόμημά σας». Και βέβαια τότε μπορεί να θιγούν ‘κεκτημένα’ ασφαλιστικά δικαιώματα: ας προσφύγουν τότε οι θιγόμενοι στη δικαιοσύνη που θα την στελεχώνουν δικαστές που θα περιμένουν κι αυτοί τη μισή ή την υποτριπλάσια σύνταξη απ’ ό, τι οι παλαιότεροι συνάδελφοί τους…



    Γ. Θ. δικηγόρος

  21. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 26/03/2008 05:41:45

    Εγώ, ο πιό άσχετος στα πολιτικά, βλέπω, διαβάζω, ακούω και συμπεραίνω: αδιέξοδο! Το πρόβλημα ξεκινάει από την γενικότερη φτώχεια της χώρας, την αδυναμία παραγωγής αρκετού πλούτου από υπηρεσίες, την εστίαση σε ανακατανομή ανύπαρκτων πόρων και την γιγάντωση της διαφθοράς και της διαπλοκής. Χωρίς να θέλω να προσβάλω την γειτονική Αλβανία, είμαστε σαν την Αλβανία με λίγο καλύτερο κλίμα και παραθαλάσια οικόπεδα, (άντε και παράδοση και εμβάσματα).

    Μην σνομπάρετε τις οικονομοτεχνοικές μελέτες για το ασφαλιστικό: αυτές (που δεν έχουν γίνει γιατί κανείς δεν τις ήθελε -- με εξαίρεση τον Γιαννίτση) δείχνουν το πρόβλημα: Γερνάει η μεταπολεμική γενιά, το μαγαζί δεν παράγει περίσσευμα, τα λεφτά των ταμείων ροκανίστηκαν, οι νέοι έχουν ανικανοποίητες προσδοκίες και ανάγκες, οι γέροι δεν μπορούν να ζουν από τα χωράφια των παπούδων τους, οι φάμπρικες σκούριασαν και οι καινούργιες δεν επαρκούν.

    Παρήχθη πλούτος τα τελευταία 30 χρόνια αλλά πήγε σε βελτίωση βιωτικού επιπέδου και κατανάλωση κα τώρα που μυρίζει η διεθνής ύφεση μας έχει πιάσει πανικός.

    Η αναγνώριση του προβλήματος της διαφθοράς και της διαπλοκής είναι το πρώτο βήμα στο να χτίσουμε με ό,τι έχει απομείνει, όταν βρείτε πιός θα το κάνει εκλέξτε τον και να εύχεστε να ξέρει από "διαχείριση".

  22. rs avatar
    rs 26/03/2008 07:07:24

    Αγαπητέ mesapola,
    σωστά ρωτάς εάν είναι σύμφωνοι όλοι (ΔΕΗ,μηχανικοί, γιατροί,κλπ) αλλά εκέι ακριβώς είναι και το θέμα.
    Μήπως έφτασε η ώρα η Αριστερά να πάρει συγκεκριμένες θέσεις και να μήν είναι αδιακρίτως υπέρ όλων ....των "αδυνάτων";
    Διότι μην μου πείς οτι όλα όσα "κατέκτησαν" π.χ.οι μηχανικοί, οι της ΔΕΗ και άλλοι είναι ξεκάθαρα και δίκαια.Και φυσικά μην μπλέκουμε τους εργάτες των ορυχείων με τους υπαλλήλους των γραφείων.
    Είναι δυνατόν να υπάρχουν συν/χοι 45 ετών ή όπως στον ΟΤΕ εθελούσια έξοδο με σκοτεινές διαδικασίες;
    Συμφωνώ με τον "Συνταξιούχο" οτι, όλοι σχεδόν είμαστε άσχετοι με τις επιμέρους διατάξεις και τα προβλήματα ενός τόσο πολύπλοκου θέματος όπως το Ασφαλιστικό. Μην λειτουργούμε λοιπόν όπως στο ανέκδοτο "και σείς γιατί βασανίζεται τους μαύρους".
    Όσο για τον Πρόεδρο, τώρα το ανακαλύψαμε και αυτό.
    Μέχρι τ;vρα όλα καλώς καμωμένα;Κατι περίεργες εκλογικές διαδικασίες κάτι συνταγματικές αλλαγές, όλα αυτά ξεχάστηκαν;

  23. Nick avatar
    Nick 26/03/2008 08:44:29

    Από τη στιγμή που ΟΛΟΙ οι πολιτικοί, αλλά ΚΑΙ εμείς, δεν δεχόμαστε να καταπολεμήσουμε την εισφοροδιαφυγή (γιατί πολύ απλά θα έκλειναν πολλές επιχειρήσεις), δεν πρόκεται να λυθεί συννενετικά το Ασφλαιστικό.

    Και αυτό που έκανε η κυβέρνηση, όπως σωστά είχαν αναφέρει η "Ναυτεμπορική" αλλά και σχολιαστές στο ιστολόγιο αυτό, αυτό είναι ένα δημοσιονομικό συμμάζεμα.

    Και προς τον κύριο Αλαβάνο: Καλά κάνατε και προτείνατε δημοψήφισμα για το Ασφαλιστικό. Εύχομαι να κάνετε το ίδιο στο μέλλον και με τη κατάργηση της μονιμότητας στο Δημόσιο... αν θέλετε να είστε "προοδευτικός" και όχι συντηρητικός πολιτικός που αναμασά συνθήματα περασμένων δεκαετιών.

  24. Theodore avatar
    Theodore 26/03/2008 09:57:48

    xxxxxxxxx

    Εχω βαρεθει, ακουγοντας καθημερινα ολους τους ασχετους, να κανουν κρισεις επι του ασφαλιστικου, που συνοψιζονται στο εξης. Μη θιξεις τα "κεκτημενα" μας.
    Τα οποια "κατακτηθηκαν", υστερα απο καποιο εκβιασμο καποιας αδυναμης και ψοφοδεους κυβερνησης.
    Και καλα λεει ο νεος παραπανω. Εμας, μας ρωτησατε;Οταν θα ζητατε τη συνταξη, θα ειμαστε εμεις στα πραματα και τοτε, θα περετε τον πουλο.
    Εγω απορω, πως οι νεοι, ειναι τοσο μαλακες, που δεν εχουν κανει ακομα κομμα. Ναι. Πολιτικο κομμα των νεων. Εκει να δεις σφιξμο οι κωλοι.
    Οχι να περιμενουν απο τους ηλιθιους και διεφθαρμενους εκπροσωπους των ηδη υπαρχοντων κομματων, να μοιραζουν δεξια και αριστερα σε χοντρες συνταξεις,τα λεφτα που πληρωνουν οι νεοι σημερα.Ετσι ωστε να μη μενει τιποτα γι αυτους αυριο.

  25. Jini avatar
    Jini 26/03/2008 11:16:07

    theodore -sosta omilis ,perimeno na kanis kati ti ta thelis omos ta brisidia se ftiahnoun .

  26. Χρήστος avatar
    Χρήστος 26/03/2008 11:56:21

    Η επίθεση των κάθε λογής οικονομισάριων εναντίον του Αλαβάνου, προεξάρχοντος του Κυριακού που περιμένει τη Ν.Δ. να αποφασίσει αν θα τον βάλει φυλακή ή όχι για την ιστορία στο Ναύπλιο, τώρα ξεκινάει.
    Τι δεν έχουν υπολογίσει όλοι τους; Ότι θα είμαστε και εμείς εκεί, απέναντί τους.
    Όλα αυτά που ήξεραν χρόνια τώρα και παραμύθιαζαν τον κοσμάκη με τις γνωστές εξουσίες και τους εκπροσώπους τους τελείωσαν.
    Όσο πιο γήργορα το πάρουν χαμπάρι, τόσο πιο έυκολα θα διασωθούν οι ίδιοι.

  27. Theodore avatar
    Theodore 26/03/2008 14:27:28

    Ζητω ταπεινα συγγνωμη για την αθυροστομια μου, αλλα ως μεγαλωμενος στον Πειραια, εμαθα να εκφραζομαι καπως "χαλαρα".
    (Και που να διαβαζες, αυτα που μου εβαλε με αστερακι ο boss εδω.Αστα σου λεω. Θα καραφλιαζες).

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.