#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/08/2013 09:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

ΕΛΛΑΔΑ του Ονείρου και της Μουσικής


Είναι κάποιες βραδιές μα τι τα θες …… που σου αγγίζουν την ψυχή.


Ίσως ο ιερός χώρος του Ηρωδείου , ίσως η αέρινη μπαγκέτα του Μύρωνα Μιχαηλίδη , ίσως οι συγκινητικές φωνές Αγγέλων, του παιδικού μου  φίλου Δημήτρη Πλατανιά , του Βάλτερ Φρακκάρο, ίσως η θεϊκή φωνή της μεγάλης Ιταλίδας σοπράνο Μαρίας Λουίτζα Μπόρσι…….


Η Μαντάμα Μπατερφλάι είχε φτάσει στο τέλος , το κοινό χειροκροτούσε ακατάπαυστα για σχεδόν 15 λεπτά και η μεγάλη πρωταγωνίστρια βγαίνει στην σκηνή  συγκινημένη , σκύβει στο δάπεδο και φιλάει τον βράχο που βρίσκεται πλησίον της ορχήστρας.


Αναγνώριση βαθειά του ιερού χώρου. Αναγνώριση , προσωπική και επαγγελματική δικαίωση και απόλυτη ικανοποίηση από μια μεγάλη σοπράνο γιατί πραγματικά ήξερε που  βρισκόταν.


 Αναγνώριση της μαγείας του χώρου – Αναγνώριση Ελληνικού Πολιτισμού.


Αναγνώριση του Ελληνικού παρελθόντος που γέννησε την Δημοκρατία , την Φιλοσοφία και τον παγκόσμιο πολιτισμό.


Είναι βαθύ το κρίμα , να βλέπεις την μιζέρια  , είναι σκληρό να βλέπεις την καταβαράθρωση των θεσμών , την εξαθλίωση των συνανθρώπων γύρω σου , την βίαιη και αναγκαστική πτώση των ‘Όλων στην χώρα σου και μια μεγάλη σοπράνο που δεν είναι Ελληνίδα να σου δείχνει τον δρόμο……..


Η αισιοδοξία που πρέπει να κυριαρχήσει στον καθένα μας ξεχωριστά για να φτιάξουμε μαζί την Νέα Ελλάδα πρέπει να στεριώσει στις  ψυχές μας και να ξεκινήσει με όχημα την πολιτιστική μας ανάταξη.


Όταν η Μαρία Θηρεσία δεν μπορούσε να ελέγξει την αντίσταση του Λαού και η πτώση της μεγάλης Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας έγινε πραγματικότητα δημιουργήθηκαν οι ίδιες και απαράλλακτες συνθήκες που βιώνουμε στην Ελλάδα 150 χρόνια μετά.


Ο κόσμος ήταν εξαθλιωμένος , η πνευματική ηγεσία ήταν και εκεί κρυπτώμενη ( κάτι μας θυμίζει αυτό …..) και ο λαός ακολουθώντας την πολιτιστική και μουσική του ηγεσία , διαμόρφωσε μόνος του μέσω της μουσικής όχι μόνον το νέο μουσικό πλαίσιο που θα επηρέαζε τα επόμενα χρόνια όλη την Ευρώπη αλλά κυρίως φρόντισε μέσω των χρωμάτων και των αρωμάτων από τις νότες να δημιουργήσει βαθύ ψυχολογικό υπόστρωμα αντίστασης στην «τελειωμένη» του ψυχολογία.


Ο λαός βρήκε διέξοδο από την Μουσική. Άφησε σταδιακά τα προβλήματα στην άκρη και μέσω της μουσικής του  παιδείας διαμόρφωσε συνθήκες ζωής καλύτερες με κυρίαρχο στοιχείο την εξάλειψη της θλίψης.


Γράφτηκε ότι την περίοδο εκείνη στην Μαρία Χιλφεστράσε και στους γύρω δρόμους λειτουργούσαν 10.000 κατασκευαστές πιάνων !!!


Η άνθιση της νέας Αυστρίας προήλθε αποκλειστικά και μόνον μέσω της Μουσικής.


Αλληγορικά και γυρνώντας νοητά 150 χρόνια , παρατηρούμε της ίδιες συνθήκες  απαξίωσης της πολιτικής ζωής , απαξίωσης θεσμών και του ίδιου του κράτους και έναν λαό Απαίδευτο να μην μπορεί να βγει από την κρίση.


Η εκκλησία αγωνίζεται και αντιστέκεται σθεναρά με όλες τις δυνάμεις , αλλά αυτό δεν φτάνει , η πολιτεία και η κυβέρνηση προσπαθούν εν μέσω θυέλλης , καταιγίδας και θαλασσοταραχής να κρατήσουν την χώρα όρθια και η πνευματική ηγεσία της χώρας εξυπηρετούσα ΜΟΝΙΜΑ ίδια συμφέροντα βολέματος κλπ. ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΥΣΑ.


Η πολιτιστική αναγέννηση είναι αυτή που θα βγάλει από το αδιέξοδο το Λαό.


Οι μουσικές της Ελλάδος , έχουν την δύναμη να αλλάξουν την ψυχολογία ΟΛΩΝ.


Μακάρι η δουλεία που γίνεται στην ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ  ΣΚΗΝΗ , στο ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ κ.λπ. να γίνει έναυσμα για μια ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ περήφανη που θα βγει από την κρίση με όπλο τον πολιτισμό της.


Η χώρα του Ηλίου και του Καλοκαιριού μπορεί να ξαναφτιαχθεί με ένα κλαδί Ελιάς έλεγε ο Οδυσσέας Ελύτης , ίσως να μπορούσαμε να προσθέσουμε ότι η


ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ του Ονείρου και της μουσικής μπορεί να φτιαχτεί ξανά με Νότες…………


Chef ΧΡΗΣΤΟΣ Π. ΚΟΥΜΑΝΤΟΣ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Gigi Riva avatar
    Gigi Riva 06/08/2013 12:11:02

    Οι Αρχαίοι συμβόλιζαν με την Ευτέρπη την μουσική διακονία, είχε τεράστια σημασία στην παιδαγωγική τους ιεράρχηση... ισάξια των άλλων μαθημάτων!
    Τυχαίο;
    Όχι, η μουσική είναι τρόπος έκφρασης, αφηρημένης όμως, που "σκεπάζει" λεκτικές ακρίβειες που μπορεί να πληγώσουν, ή να στρεβλώσουν ζητούμενα από ένα συντακτικό ατύχημα στο αρχικό νόημα που θέλουμε να εκτοξεύσουμε.
    Έδώ έχουμε έναν θείο, ευγενικό τρόπο "επικοινωνίας" και συνήχησης, με τον οποίο διά μαγικής φόρμας "συνομιλούμε" με άτομα που μπορεί να έχουμε και απολύτως αντίθετες κοινωνικοπολιτικές απόψεις... κι' όμως, στα κρίσιμα ζητήματα αισθητικής και πεμπτουσίας συμπίπτουμε... αυτά που απομένουν όταν ξεχάσουμε όσα εμάθαμε! (Μαλρώ).
    Αυτό είναι και το δράμα της επικοινωνίας, άτομα εμπλεγμένα με τον α ή β τρόπο σε επαγγελματικές, ταξικές κλπ διαφοροποιήσεις, να "εχθρεύονται" τρόπον τινά αλλήλους, ενώ στην σχόλη τους και έχοντας το ίδιο αισθητικό και άλλο υπόβαθρο, να μπορούν κάλλιστα να συνευρίσκονται... Είναι βέβαιον πως εάν υπάρχει άλλος, επέκεινα κόσμος, τα εκεί "κόμματα" θα αναδιέτασσαν πλήρως τους τρόπους συνοδοιπορίας των εκλεκτών τους με όρους “ήχων, χρωμάτων, σχημάτων... συμπεριφορών”.
    Ένα άλλο θέμα που μας ταλανίζει είναι το είδος που προηγείται ή έπεται (ως καλλιτεχνική αξία).
    Μάλλον είναι λάθος η αξιωματική διάταξις των μουσικών ειδών.
    Όλα τα είδη έχουν την απαράμιλλη αξία τους... όπως και τα μέλη του σώματος έχουν τη ιδική τους, χωρίς να μπορούν να αποκοπούν άνευ εμφανούς αναπηρίας του συνόλου.
    Βεβαίως ένα τεχνικότερο και πλουσιώτερο είδος υπερέχει, όπως πχ το κεφάλι από την βουβωνική χώρα... το καθέν εφ' ω ετάχθη, όμως όλα τελικώς κρίνονται στο κέντρο (εγκέφαλος) με τις επικοινωνιακές αισθητηριακές “τρελές” ανάγκες του και κατόπιν τις όποιες αισθητικές του κατασταλάξεις... ένας ολόκληρος υπερσύνθετος κόσμος που εκφεύγει του παρόντος.
    Εν τέλει, όλες οι “αναλήψεις” είναι απαραίτητες, στην αναλογία που η ψυχοσύνθεση, η μητρική γλώσσα, η σταμίνα της στιγμής κλπ επιβάλλουν, όπως είναι διαφορετικά τα διατροφικά γούστα μας κατά περίπτωση... είναι και κάποια θέματα ορμονικής και ωριμαστικής ηλικίας...
    youtube.com/watch?v=I-xlQfqx6yI

  2. η Dimi avatar
    η Dimi 06/08/2013 12:13:02

    .. * Ο γιαλός στίλβει σαν καθρέφτης,
    καταπίνοντας τη σύγχυση των μορφών,
    σχηματίζοντας ό,τι θέλει αυτός.

    Εδώ στην ακρογιαλιά, ολόκληρον,
    θα με καλύψει σαν χιόνι,
    ένα στρώμα από ζάχαρη.

    Αμαρτία η απουσία από το παρόν.*

    ~Πεντζίκης, Νίκος Γαβριήλ: *Tο Μυθιστόρημα της Κυρίας Έρσης*
    (απόσπασμα) – ISBN-13 978-960-325-001-2 – Εκδόσεις Άγρα 2005

  3. occultist avatar
    occultist 06/08/2013 13:49:28

    Οταν είσαι άνεργος, οταν το στομάχι γουργουρίζει απο την πείνα, οταν ζεις χαρις στα συσίτια της εκκλησίας και της Χ.Α τότε ΔΕΝ υπάρχουν χρήματα για εισητήρια στο Ηρώδειο προκειμένου να γεμίσεις το στομάχι σου με νότες.

  4. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 06/08/2013 14:06:06

    Ἡ μουσική φίλε μου δέν εἶναι γιά νά γεμίσει τό στομάχι.Εἶναι γιά νά ἀδειάσει λίγο τό μυαλό...

  5. shef teo kotrwnias avatar
    shef teo kotrwnias 06/08/2013 23:31:23

    arkei na theleis mesa apo tin mousikh anatash na janagenhthis auto einai sto xeri mas .

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.