#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
04/11/2008 16:27
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Δώστε τα λεφτά στις κρατικές Τράπεζες»

Βρε παιδιά έχω να κάνω μια χαζή ερώτηση, σαν ομογενής που δεν γνωρίζει καλά τα ελληνικά δρώμενα :Το κράτος λέει ότι δίνει 28 δις στις Τράπεζες. Ας πούμε τώρα, ότι 3 δις θα τα πάρει η Eurobank.Και ρωτάω εγώ ο αφελής: Ο κ. Λάτσης εκτιμήθηκε από το Forbes ως το Nr. 57 της παγκόσμιας κατάταξης των πλουσιότερων, με προσωπική περιούσια γύρω στα 23 δις!
Εφόσον λοιπόν έχει προσωπική περιούσια 23 δις γιατί δεν παίρνει 3 δις από αυτά για να τα χώσει στο μαγαζί του;

Εμένα άμα το μαγαζί μου δεν πάει καλά πρέπει να βάλω από τα δικά μου. Εμένα γιατί δεν με ενισχύει το κράτος για να μην κλείσω;

Επομένως (παρά τις όποιες οποιεσδήποτε δικές του σκοπιμότητες) είχε δίκιο ο Βγενόπουλος όταν είπε ότι οι Τράπεζες στην Ελλάδα «έχουν ονοματεπώνυμο» και πρέπει να ξανασκεφτεί το κράτος σε ποιον θα δώσει και σε ποιον όχι...

Πέραν τούτου είχε δίκιο και ο Καρατζαφέρης, σήμερα το πρωί, που είπε ότι εφόσον οι Τράπεζες κάνουνε κόλπα (και καλά δεν θέλουνε τα λεφτά) και εκβιάζουνε με υψηλά επιτόκια, τότε το κράτος να πει ότι τα 28 δις τα δίνει μόνο στις κρατικές Τράπεζες π.χ. ΑΤΕ με προϋπόθεση να δανείζουνε αβέρτα με 3,5%!!!

Και να δούμε μετα, αν θα βγάζουνε σποτ οι ΑLPHA, EUROBANK και οι λοιποί διαφημίζοντας δάνεια με 8% και 10%...

«ΛΑΚΗΣ»

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 04/11/2008 16:49:00

    Αναφορικά με τον Λάτση αλλά όχι συγκεκριμένα γι’ αυτόν, το θέμα είναι ευρύτερο. Άλλο η τσέπη του ιδιοκτήτη, άλλο το ταμείο της επιχείρησης. Δεν ισχύει αυτό το μπακαλίστικο που ακούγεται κατά καιρούς «τι πάει να πει δεν έχει να μας πληρώσει υπερωρίες, γιατί δεν πουλάει μια ζάντα από τη Jaguar να έχει». Στις Α.Ε, η έκτακτη εισφορά γίνεται υπό συγκεκριμένους όρους, προϋποθέσεις και παραστατικά.
    Δεν σε πληρώνει το πρόσωπο του ιδιοκτήτη, αλλά το νομικό πρόσωπο της εταιρίας.
    Δεν θα έστεκε λογιστικά και νομικά ως κίνηση, ακόμη και αν ήθελε να το κάνει.

  2. Νίκος avatar
    Νίκος 04/11/2008 16:54:00

    Αν και συμφωνω με τις παρατηρησεις του "ὁμογενη" οπως επισης και με αυτη του κ. Καρατζαφερη, υπαρχει ενα σημειο που η πλειονοτητα αγνοει. Ο λογος της πρεμουρας να χρηματοδοτηθουν οι τραπεζες εγκειται στη κεντρικη σημασια τους ως μοναδων δημιουργιας πλουτου/υπεραξιας για το κεφαλαιοκρατικο συστημα, ασχετως αν στον ακραιο φιλελευθερισμο την υπεραξια αυτη την καρπουνται κυριως οι ιδιοκτητες των μεσων παραγωγης ενω ο λαος παιρνει 1-2% "αυξηση" που ουτως ή αλλως την τρωει ο πληθωρισμος. Αν δινονταν σε ιδιωτες τοσα λεφτα τοτε θα χαραμιζονταν ακριβως εξ'αιτιας της θεσης των ιδιωτων. Επειδη ειναι απλα καταναλωτες/εργαλεια παραγωγης και μονο και δεν παραγουν υπεραξια για το συστημα. Αυτος ειναι ο απλος λογος που τα κερδη τα καρπουνται αυτοι που ειναι αναγενουν το συστημα. Και δεν εχει σημασια η οποιαδηποτε ηθικολογικη διαπιστωση εδω. Οπως και στη βιολογια ο λογος υπαρξης των εμβιων οντων ειναι να...αναπαραγουν τους εαυτους τους. τιποτα λογοτερο τιποτα περισσοτερο. Λιγοι στην Ελλαδα το καταλαβεινουν αυτο ιδιως οι "ἁριστεροι" η πλειοψηφια των οποιων που ακομα δεν αντιλαμβανεται για τι μιλουσε ο Μαρξ. Ο σοσιασλιμος (τρομαρα του) οπωε εφαρμοστηκε στην Σοβιετικη Ενωση απετυχε διοτι ως συστημα δεν παρηγε υπεραξια. Απλα. Και βεβαια με τις ηλιθιες αστυνομευσεις σε αλλα πεδια οι Σταλινικοι ολοκληρωτιστες κατεστρεψαν ολοκληρες κοινωνιες που ακομα δεν μπορουν να συνελθουν.

  3. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 04/11/2008 17:31:38

    ο Λάκης έχει δίκιο στο σκέλος για κρατική ενισχυση των κρατικών τραπεζών. Γιατί όχι; Το Κράτος έχει τουλάχιστον δύο τράπεζες με δίκτυα, υποδομές, εμπειρία σε τραπεζικές υπηρεσίες να κάνει όποια πολιτική θέλει.

    Αλλά...οι τρεις αδερφές δεν αφήνουν. Διαψεύστε μου υπουργέ μου, διαψεύστε με.

  4. Ο Χαζος του χωριου avatar
    Ο Χαζος του χωριου 04/11/2008 17:35:23

    3

    Ο υπουργος φιλτατε,μονο τον εαυτο του ξερει να διαψευδει...Κι αυτο, με πραξεις!

  5. Νικόλας avatar
    Νικόλας 04/11/2008 17:41:30

    @Νίκος
    Χώρεσες μέσα σε μια παράγραφο όλο το σύμπαν. Από Μαρξ και Στάλιν μέχρι "ακραίο φιλελευθερισμό" και βιολογία. Η αξία των επιχειρημάτων σαν αυτό του "ομογενή" είναι η επισήμανση ακραίων αντιφάσεων. Από εκεί ξεκινάει η πραγματική συζήτηση, δεν τελειώνει εκεί.
    Το ίδιο ισχύει και με κάτι που μου έχει κολλήσει τελευταία στο μυαλό. Πως η Σοβιετία έκανε 70 χρόνια για να καταρρεύσει, ενώ οι νεοφιλελεύθεροι διάλυσαν τον κόσμο σε 30. Όχι άσχημα για κάποιον που δεν παράγει υπεραξία ;)

  6. makedonas avatar
    makedonas 04/11/2008 17:47:19

    Υπάρχει κι άλλος τρόπος συμμόρφωσης των τραπεζών που "τσούζει" πιο πολύ:να επιτραπεί επιτέλους σε ξένες τράπεζες να δανείξουν στην Ελλάδα με επιτόκια των χωρών τους.Είναι ζήτημα ενός Π.Δ. και ειλικρινά αδιαφορώ αν θα στεναχωρηθούν οι τραπεζίτες εδώ.

  7. o βουνισιος avatar
    o βουνισιος 04/11/2008 17:52:26

    "Δεν υπάρχουν περιθώρια για μεγάλες παροχές στους οικονομικά ασθενέστερους και τα σενάρια που ακούγονται τις τελευταίες ημέρες είναι ψευδή".

    Έτσι είπε ο υπουργός οικονομίας σήμερα,

    Για να δώσει 28 δις ευρω στις τράπεζες έχει;

  8. miaouth avatar
    miaouth 04/11/2008 17:53:10

    Το μεγαλύτερο μέρος του χρήματος που διακινείται μέσω των τραπεζών (δημόσιων και ιδιωτικών, σε όλο τον σημερινό κόσμο), είναι πιά "κοινωνικό χρήμα" (ασφαλιστικά ταμεία κτλ), όχι των ιδιωτών καπιταλιστών, όπως συνέβαινε σαράντα ή εξήντα χρόνια πρίν. Αυτό βέβαια ο Μάρξ το είχε προβλέψει ότι θα γίνει κάποτε.
    Το μεγάλο πρόβλημα με τη σημερινή κρίση είναι η τερατώδης απαξίωση αυτού του κοινωνικού πλούτου, που μπορεί να συμβεί όταν μια τράπεζα καταρρεύσει. Το μείζον θέμα δεν είναι άν πέσουν από το μπαλκόνι κάποιοι ιδιώτες επενδυτές (αυτό είναι ιδιωτικό πρόβλημά τους), ούτε κάν η στενότητα ρευστού για τις επιχειρήσεις (αυτό είναι πρόβλημα, αλλά όχι το μείζον). Τελικά, το μείζον είναι τα συνταξιοδοτικά & ασφαλιστικά ταμεία, που θα κινδυνεύσουν να μείνουν χωρίς αποθεματικά. Εκεί αρχίζει το πραγματικό χάος, το τέλος αυτού που γνωρίζουμε ως σύγχρονη κοινωνία.
    Γι αυτό, η εξασφάλιση του τραπεζικού συστήματος εν μέσω κρίσης (είτε με κρατικοποιήσεις, είτε με παροχή δημόσιων εγγυήσεων υπό δεσμευτικό έλεγχο της διακυβέρνησης της τράπεζας) είναι το κρίσιμο ζήτημα σήμερα (βλέπε αναλύσεις των Κρούγκμαν και Στίγκλιτζ). Πολλοί δογματικοί "μαρξιστές" αυτό δεν το καταλαβαίνουν (ακριβώς επειδή δεν μπορούν να σκεφτούν μαρξιστικά).
    Την αχλάδα τη βλέπουμε, τι ουρά έχει πίσω της, είναι άγνωστο ακόμα. Και μιά ενδεχόμενη κατάρρευση, θα φέρει άλλα, κακά πράγματα, αλλά σίγουρα όχι μια επανάσταση.

  9. o βουνισιος avatar
    o βουνισιος 04/11/2008 18:01:52

    Αν τα τελευταία 5 χρόνια η πολιτική που ακολουθήθηκε στην οικονομία δημιούργησε χαμηλή ανταγωνιστικότητα και δημοσιονομικές ανισορροπίες, οφείλονται στις κυβερνήσεις του παρελθόντος και στον ίδιο.

    Αν πέρυσι έγιναν εκλογές με βασικό ζήτημα την οικονομία και φέτος το έλλειμμα έφτασε στο 3,5% δεν φταίει ο χαμηλόμισθος η ο μικρομεσαίος φταίει ο ίδιος που δεν εφαρμόζει με συνέπεια και συνέχεια το εξαγγελθέν πρόγραμμα της νδ το 2004, λαμβανομένων υπόψη των παραπάνω εσείς τι θα προτείνατε στον κ. υπουργό της οικονομίας

  10. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 04/11/2008 18:06:09

    Β' ημιχρονο στο ματς Πειραιως - Προτον.

    Στις «αγκάλες» της Πειραιώς επιστρέφει αναγκαστικά η Proton Bank μετά την άκαρπη διερεύνηση ενδιαφερόμενων αγοραστών σε Ελλάδα και εξωτερικό

    Οι δύο πλευρές βρίσκονται ξανά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων κατά τις τελευταίες ημέρες . Διαπραγματεύσεις που διεξάγονται με χειρότερους όρους αυτή τη φορά σε σχέση με την προηγούμενη για την Proton καθώς η προτεινόμενη σχέση ανταλλαγής κινείται στην περιοχή των 8,25 μετοχών Proton για κάθε 1 μετοχή Πειραιώς.

    Υπενθυμίζεται ότι οι δύο πλευρές είχαν έρθει σε συμφωνία για κατ αρχήν ανταλλαγή περίπου του 26,98% της Proton με – ίδιες- μετοχές της στις 13/10 με σχέση ανταλλαγής τότε 5,5 μετοχές Proton για κάθε 1 Πειραιώς. Η συμφωνία τότε τινάχθηκε στον «αέρα» όταν μετά τη διενέργεια ενός γρήγορου due diligence η Πειραιώς ζήτησε η σχέση ανταλλαγής να μεταβληθεί υπέρ της ( στα επίπεδα του 6,5 ή 7 προς 1) αίτημα που δεν έγινε αποδεκτό από τους μετόχους της Proton.

    Η επιδείνωση της σχέσης ανταλλαγής στις τρέχουσες διαπραγματεύσεις οφείλεται αφενός στην αλλαγή των κεφαλαιοποιήσεων αφετέρου στο ότι πιθανόν να αποτυπώνει και τα κόστη αναδιάρθρωσης της Proton τα οποία θα αναλάβει η Πειραιώς.

    Ατιμη κενωνια αλλους τους ανεβαζεις κι αλλους τους πετας στα ταρταρα..

    ΠΠ

  11. miaouth avatar
    miaouth 04/11/2008 18:11:08

    @ o βουνισιος (10)
    Για το πιστωτικό σύστημα, αυτό ακριβώς που έγραψα, ανάλογα με την κατάσταση κάθε τράπεζας: Είτε κρατικοποιήσεις, είτε παροχή δημόσιων εγγυήσεων υπό δεσμευτικό έλεγχο της διακυβέρνησης της τράπεζας. Άν πάλι κάποια τράπεζα είναι ασφαλής (και αυτό μπορεί να ελεγχθεί, αρκεί να υπάρχει η έρημη η πολιτική βούληση), να τα βγάλει πέρα μόνη της.
    Αυτό λέει ο Κρούγκμαν και ο Στίγκλιτζ. Μήπως πειράζει άν λένε το ίδιο ο Βγενόπουλος και Παπανδρέου (που εμπιστεύονται τους νομπελίστες καθηγητές); Μήπως πειράζει που οι καθηγητές είναι "νεοκευνσιανών" - σοσιαλδημοκρατικών τάσεων;
    Όταν είσαι άρρωστος και πάς στο γιατρό, τον ρωτάς πρώτα τι κόμμα ψηφίζει;

  12. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 04/11/2008 18:15:12

    Μην ετεροχρονίζουμε τον Αι-Βασίλη. Δουλειά του κράτους είναι να κλέβει, να ρημάζει, να διαλύει, να υποθάλπτει, να καταστρέφει, να διαστρέφει, να αλλοτριώνει, να εκμαυλίζει, να φτιάχνει αγάλματα στον εαυτό του και να δίνει στις οδούς τα ονόματα των λιμοκοντόρων, που το έχουν καταλάβει και το παίζουν περισσότερο από μια ζωή μπαλάκι.
    Επειδή φοράμε παντελόνια, θέλουμε να το παίζουμε ότι δεν είμαστε παθητικοί. Ας μην κοιτάζουμε μέσα στο παντελόνι. Την ψήφο να βλέπουμε.

  13. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 04/11/2008 18:22:32

    Αληθευει οτι ο κ Βγενοπουλος κατα τη διαρκεια της τελευταιας του δημοσιας ομιλιας στο Ελληνικο κοινο, ειχε βαλει εταιρια δημοσκοπησεων να κανει μετρησεις????

    Για το ποιος ειναι ο καλυτερος Τραπεζιτης ???

    Ο καλυτερος Παναθηναικος ???

    Ο καλυτερος ρητορας??

    δεν γνωριζω, ρωταω...


    ΠΠ

  14. Evros avatar
    Evros 04/11/2008 18:28:41

    Λάκη η Ελλαδα βρίσκεται στα σύνορα της λογικής με το παράλογο. Τα πάντα εξηγούντε με τα συμφέροντα αυτών που ελέγχουν την εξουσία. Όλοι οι υπόλοιποι είμαστε απλώς κομπάρσοι.

  15. αποχωρών avatar
    αποχωρών 04/11/2008 18:29:22

    Η υπερβολική αυτοπεποίθηση φέρνει συνήθως μεγάλη συμφορά].

  16. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 04/11/2008 18:49:54

    Δεν χρειάζεται αλλαγή ιδιοκτησίας που θα οδηγούσε στα φαινόμενα της δεκαετίας του 70-80 με τις κρατικές υπναλέες τράπεζες.
    Εκείνο που γίνεται-αλλά δε θα συνέφερε ούτε το Βγενόπουλο-είναι να ανακοινώσει το κράτος ότι εγγυάται ΜΟΝΟ τις καταθέσεις στις τράπεζες που θα μπουν στο σχεδιο.
    Οσες τράπεζες λένε ότι δεν χρειάζονται το κράτος και το παίζουν μάγκες δεν έχουν ανάγκη και εγγύηση καταθέσεων από αυτό.Θα βλέπατε τότε τι θα γινόταν.
    Οσο για τα 28 δις θα ξαναπώ ότι αυτά δίνονται ΚΑΤΑ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ του Συμφώνου Σταθερότητας μετά από απόφαση της ΕΕ λογω της παγκόσμιας τραπεζικής κρίσης.Δεν έχουμε δηλαδή 28 δις που μπορούμε να τα δώσουμε όπου θέλουμε.Εχουμε 28 δις που μπορούμε να τα δώσουμε μόνο για εγγυήσεις τραπεζικών δανείων ή να μη τα δώσουμε καθόλου και σε κανένα.

  17. Τάσος Πάτρα avatar
    Τάσος Πάτρα 04/11/2008 18:55:55

    Προς Ξένος Δάκτυλος : November 4th, 2008 at 4:49 pm
    Ρε παπαγαλάκι ούτε τραπεζίτης να ήσουνα αυτοί βέβαια είναι πιο ξύπνοι δεν μιλάνε αφήνουν εσας να λέτε κάτι τέτοιες παπαριες. Ο Πρωθυπουργός ο ίδιος ναι ο χοντρούλης μας διαβεβαίωνε ότι οι Ελληνικές τράπεζες δεν έχουν κανένα πρόβλημα το θυμάσαι; Σε 10 μέρες έθεσε στη διάθεσή των τραπεζών που δεν έχουν πρόβλημα 10.000.000.000 δρχ το διαβάζεις αυτό το νούμερο ... κατανοείς ότι πρόκειται για 10 τρισεκατομύρια δραχμές το ένα τρίτο του τελευταίου προυπολογισμού σε δραχμές απίστευτο ποσό. Να θυμίσω ότι το σκάνδαλο Κωσκωτά που έφερε το Μητσοτάκη ήταν 3 δις δρχ που πήγαν στις εκδώσεις .
    Δηλαδή ρε μεγάλε αν είχαν πραγματικό πρόβλημα πόσο θα τους έδινε ;;;;; θα μα έβαζε όλους ενέχυρο . Ενώ οι άνεργοι και οι συνταξιούχοι που ΕΧΟΥΝ πραγματικά ζωτικό πρόβλημα παίρνουν το...ΠΟΥΛΟ. Κανονικά το Πούλο έπρεπε να πάρει και ο χοντρούλης σε ψήφους αν δεν υπήρχαν τόσοι πολοί ΧΟΝΔΡΟΚΕΦΑΛΟΙ

  18. provato avatar
    provato 04/11/2008 18:56:56

    ΄΄Greek banks’ funding structure: Limited exposure to wholesale markets;
    Eurobank, Alpha and Piraeus the exceptions

    Σημαντικά στοιχεία για τη ρευστότητα των ελληνικών και των κυπριακών τραπεζών περιλαμβάνει σε έκθεσή της με ημερομηνία 31/10 η Goldman Sachs.΄΄
    http://www.euro2day.gr/dm_documents/research-pet_cvEVO.pdf
    http://www.euro2day.gr/news/market/123/articles/392573/Article.aspx

  19. Νίκος avatar
    Νίκος 04/11/2008 19:05:26

    Φιλε Νικολα, "...οι νεοφιλελεύθεροι διάλυσαν τον κόσμο σε 30",
    Διαφωνω, δεν εχει διαλυθει ο κοσμος γενικα και αοριστα, μπορει το συστημα να περναει κριση αλλα ουδεμια σχεση δεν εχει με το τι και πως το εκανε η Σοβιετια. Απλα, στον ακραιο φιλελευθερισμο οι "παχεις γατοι" αφαιμαζαν περισσοτερα απο ο,τι μπορουσε η κοινωνια συνολικα να αντεξει. Αυτο οφειλεται στο οτι (και) το κρατος το στελεχωναν οι ιδιοι (Κλιντον, Μπους κλπ στην Αμερικη). Ξεχναμε οτι ηταν η κυβερνηση Κλιντον που μετετρεψε τη Γουολ στρεετ σε καπιταλιστικο καζινο; Και το κυριοτερο, δεν παρηγαν υπεραξια, π.χ. προιοντα οπως ο Φορντ για παραδειγμα, αλλα ανακυκλωναν χρημα καρπωνομενοι της υπεραξιας που γεννουσε η "κυκλοφορια" του χρηματος. Και αυτο δεν ηταν ουτε ειναι ιδιοτητα του συνολικου συστηματος. Κακα τα ψεμματα, οσο και να με απωθει το οτι συμφωνω με τον κ. Καρατζαφερη (μπρρρρ!) η ιδεα του ειναι καθαρη και ουσιαστικη. Λογικα, αν η ροη των 28 δις παει στις εθνικες και ριξουν τα επιτοκια αυξανονται οι πιθανοτητες να τα ριξουν και οι ιδιωτικες. Ποιος θα ωφεληθει αν οχι οι καταναλωτες; Και το χρημα θα γινει φθηνοτερο και οι οικονομια (που εν πολλοις στηριζεται στην καταναλωση, τι να κανουμε δηλαδη)θα αναζωογονηθει. Αν υπαρχει καλυτερη προταση απο την υπαρξη τοκων, επιτομκιων κλπ που θα λαμβανει υπ΄οψη της την δημιουργια αξιας και υπεραξιας τοτε να την ακουσουμε. Παντως απο το αριστερο Ελληνικο "ἱερατιο" θα ακουσουμε τις ιδιες γενικολογες μπουρδες. Οτι για ολα φταινε οι κακοι καπιταληστες και οτι η ἁγια"εργατια πρεπει να κανει την Οκτωβριανη της επανασταση. Απο δε το νεοφιλελευθερο "ιερατιο" θα ακουσουμε το ιδιο τροπαριο οτι οι αγορες τα κανονιζουν ολα. Αμφοτερα τριχες λεω εγω.

  20. silegav avatar
    silegav 04/11/2008 19:11:55

    Γραφτηκε πριν από 20 ημέρες, με αφορμή την πρόταση Brown, αλλά μιάς και εμείς ακόμη ψαχνόμαστε τι να κάνουμε με τις τράπεζες είναι επίκαιρο:

    "The natural thing to do, then — and the solution adopted in many previous financial crises — is to deal with the problem of inadequate financial capital by having governments provide financial institutions with more capital in return for a share of ownership.

    This sort of temporary part-nationalization, which is often referred to as an “equity injection,” is the crisis solution advocated by many economists ..."

    Εδώ το πλήρες άρθρο:
    http://www.nytimes.com/2008/10/13/opinion/13krugman.html

  21. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 04/11/2008 19:18:20

    Τάσο από την πάτρα, από που και ως που με βάφτισες «παπαγαλάκι των τραπεζιτών» και τι σχέση έχει το σχόλιο που έγραψες ως απάντηση σε αυτό που επισήμανα. Αν θες να παίξεις εσύ και κάποιοι άλλοι, να πας στο press-gr. Εδώ δε σηκώνει, δώσαμε.

  22. ΑΛΕΦΑΝΤΟΣ avatar
    ΑΛΕΦΑΝΤΟΣ 04/11/2008 19:27:45

    Α!!! ΡΕ ΛΑΚΗ!!!
    Α!!! ΡΕ ΛΑΚΗ!!!
    ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΣΟΥ....ΒΟΥΝΟ!!
    ΑΛΛΑ ΤΙ ΨΑΧΝΕΙΣ ΡΕ ΣΥ ΛΑΚΗ?
    Α!!! ΡΕ ΛΑΚΗ!!!

  23. Κασσάνδρας avatar
    Κασσάνδρας 04/11/2008 19:34:42

    οι κυπριακές τράπεζες δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα ανοιγμάτων, ενώ από τις ελληνικές τράπεζες τους καλύτερους δείκτες τους έχει η Hellenic Postbank (ΤΤ), η ΑΤΕ Bank και η Εθνική Τράπεζα

    Σε ότι αφορά το ίδιο δείκτη για τις ελληνικές τράπεζες, η Hellenic Postbank (TT) έχει και αυτή λαμβάνειν, ενώ αντίθετα οφείλουν η ΑΤΕ Bank το 3% του ενεργητικού της, η Alpha Bank το 5%, η Εθνική το 6%, η Eurobank το 13% και η Πειραιώς το 16%.

    http://www.euro2day.gr/news/market/123/articles/392573/Article.aspx

    Αυτά μια και έλεγα για ΤΤ και Αγροτική τόσο καιρό.

  24. Κασσάνδρας avatar
    Κασσάνδρας 04/11/2008 19:37:06

    Οι τιμές των μετοχών όμως γιατί ανεβαίνουν το βλέπω κάπως παράδοξο υπάρχει κάποια εκτίμηση για το Q4 ή την κερδοφορία τους;

  25. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 04/11/2008 19:40:18

    Και πως θα γινει ρε συ φιλε; Θα δωσει τα δικα μας λεφτα σε αθρωπους, που μπορει και να μην τα γυρισουν πισω καθολου, αφου θα εχουν να κανουν με το ξεφτιλισμενο ελληνικο κρατος του λαικισμου και της διαπλοκης;
    Στις κανονικες Τραπεζες, τα λεφτα θα ταδινε, αγοραζοντας καποιες σπεσιαλ μετοχες,με επιτοκιο 10%, και ετσι δεν θα ταχανε.
    Ενω εσεις λετε, να αρχισει να μοιραζει λεφτα, οπως εκανε περυσι στην Ηλεια και πλακωσαν οι γυφτοι και παιρνανε.Δωσε μου και μενα μπαρμπα.
    Και το ιδιο το κρατος, που θα τα βρει, νομιζεις φιλε; Δανεικα θα τα παρει, με πολυ μεγαλο επιτοκιο πια, λογω του τεραστιου χρεους.
    Γι αυτο, μην ανοιγετε το στομα σας να λετε πραγματα που δε στεκουν.
    Εκτος αν γουσταρετε να το ριξουμε εξω το μαγαζι.
    Οπως ελεγαν το 2000, κατι αλητες παπαγαλακια, οταν το ΧΑΑ,επεσε στον πατο, να βαλουν τα ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ,το μελλον των γενεων δηλαδη, να μπουν και να αγορασουν, για να ανεβει παλι και να ξεφορτωθουν τη χαρτουρα οι μαλακες απληστοι συμπατριωτες μας, και να μην εχω εγω να παρω συνταξη.
    Τετοια μαλακυνση.

  26. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 04/11/2008 19:47:54

    Επειδη εξακολουθεί να γίνεται η ερώτηση γιατί δε διατίθενται τα 28 δις αλλού θα γράψω πάλι ότι δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα.
    Η χώρα μας για να υιοθετήσει το ευρώ έχει υπογράψει τη Συνθηκη του Μααστριχτ που απαγορευει το έλλειμμα του προυπολογισμού να ξεπερνά το 3% του ΑΕΠ και ελέγχει και το δημόσιο χρέος.
    Ολες οι ελληνικές κυβερνήσεις θα ήθελαν να κυκλοφορήσουν άλλα 28 δις στην αγορά αλλά δεν μπορούν να το κάνουν χωρίς να αυξήσουν το δημόσιο χρέος ή το έλλειμμα.
    Καθώς όμως εγινε η παγκόσμια τραπεζική κρίση η ΕΕ
    αποφάσισε για τη διάσωση των τραπεζών σε όλες τις χώρες ένα ορισμένο ποσο που για την Ελλάδα καθορίσθηκε στα 28 δις να δοθεί με έκδοση ομολόγων ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΟΣ Η ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ.
    Αυτό το ποσό ΔΕΝ μπορούσε να δοθεί για άλλους σκοπούς γιατί τότε θα μέτραγε στο χρέος και θα μας κυνηγούσε η ΕΕ.
    Ακόμη και οι χώρες που δεν έχουν προβλημα οι τράπεζες τους όπως η Ελλάδα τους συμφέρει να πάρουν το ποσό γιατί ψάχνουν ευκαιρία για παραπάνω ρευστότητα στην οικονομία και έστω και με το πρόσχημα να σώσουν κάτι που δεν κινδυνεύει δηλ. τις ελληνικές τράπεζες πρέπει να το παρουν.
    Οι τράπεζες όμως επειδή έχουν κέρδη δε δέχονται να βάλουν στο κεφάλι τους το κράτος και απειλούν να μη μπουν στο πρόγραμμα και να μείνουν τα 28 δις αδιάθετα γιατί αλλού ΔΕΝ μπορούν να πάνε.
    Για το λόγο αυτό έγραψα ότι ο μόνος τρόπος να επιβληθεί το κράτος στις τράπεζες και να τις αναγκάσει να δεχθούν τους όρους του είναι να δηλώσει ότι θα εγγυάται τις καταθεσεις μόνο στις τράπεζες που θα μπουν στο πρόγραμμα.Η ανασφάλεια των καταθετών θα αναγκάσει και τις πιο ισχυρές τράπεζες να βάλουν νερό στο κρασί τους.
    Κρατικοποίηση των τραπεζών θα σήμαινε εκταμίευση νέων ποσών για την αγορά των μετοχώ τους και κυρίως επάνοδο στις δεκαετίες του 70-80 με κομματικοδιορισμένες υπναλέες τράπεζες.
    Χρειάζεται να μπει επίτροπος για να ελέγχει τις υπερβολές τους αλλά όχι κρατικοποίηση που σημαίνει πτωση της παραγωγικότητας.

  27. o βουνισιος avatar
    o βουνισιος 04/11/2008 21:18:19

    @ miaouth κατά τη γνώμη μου ένα πράγμα πρέπει να ενοχλεί.

    Όταν οι πολιτικές που εφαρμόζονται έρχονται κατ εξακολούθηση αντίθετες με τα συμφέροντα του συνόλου και υπονομεύουν την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας.

    και το πιστωτικό σύστημα και ο κάθε πολίτης πρέπει να σέβονται τους γενικούς κανόνες.

  28. ahab avatar
    ahab 04/11/2008 22:14:23

    Ψυχραιμία 27
    Πολύ σωστός στην ανάλυση.
    Έχω όμως ενα όνειρο που λένε και αν θές δούλεψέ το λίγο . Ξέρω όπως και αρκετοί άλλοι οτι αυτό που είδαμε ειναι το πρώτο κύμα της πτώσεως, ακολουθει(τώρα) συσσώρευση για 2-3 μήνες και ξανά βουτιά με ηπιότερους ρυθμούς το νωρίτερο μέχρι το 2012 με όλα τα παρελκόμενα . Αυτά τα είχα ήδη προβλέψει/γράψει απ΄τον Αύγουστο 2007 στο capital.gr προτρέποντας κατ΄επανάληψη τον κόσμο να φύγει απ΄το χρηματιστήριο.

    Σαν υπόθεση εργασίας θα με ενδιέφερε να μάθω τι θα πρότεινες για μια τέτοια παρεταμένη κρίση(παγκόσμια).

  29. o βουνισιος avatar
    o βουνισιος 04/11/2008 22:27:32

    ΑΠΟΡΙΑ:
    πως είναι δυνατόν να υπάρχει κρίση και τα κράτη να δίνουν δισεκατομμύρια στις τράπεζες! Στην οικονομική κρίση απ όσο γνωρίζω τα νομίσματα χάνουν την αξία τους!

    Σήμερα τα νομίσματα δεν έχουν χάσει αξία το δολάριο ανεβαίνει, το ευρώ είναι σταθερό το πετρέλαιο πέφτει κτλ.

    Όταν άρχισε ο πόλεμος στην Γιουγκοσλαβία το 1990 και υπήρχε εκεί οικονομική κρίση, με ένα μηνιαίο μισθό αγόραζες 1 μάρκο Γερμανίας, αυτό ήταν κρίση.

    Μήπως κάποιος με περισσότερες οικονομικές γνώσεις μπορεί να εξηγήσει το φαινόμενο.

  30. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 04/11/2008 22:41:13

    χμμμ... Η σημερινή κρίση δεν έχει προγούμενο. Η παγκόσμια φούσκα πήγε να ξεφουσκώσει και προσπαθούνε με τρις να την ελεγξουν.
    Δεν έχω «οικονομικές» γνώσεις, αλλά νομίζω τυπώθηκε χρήμα για να σβησει αμαρτίες, αλλά ελεγχόμενες, ώστε το χρήμα να μην βγει προς τα εξω και δημιουργήσει υπερπληθωρισμό.

    Αυτό εξηγεί την σημερινή καμπύλη επιτοκίων στις ΗΠΑ αλλά και το μεγάλο spread ανάμεσα στα κρατικά και τα εταιρικά χαρτιά. Εξ ού και σε μας η κουβέντα για να βγει ρευστότητα στην αγορά.

    Που όμως δεν θα βγει, ή θα βγει μόνο στους «σίγουρους». Και ψάχνουν οι σοφοί (που μόνο σοφοί δεν είναι) πως θα χρηματοδοτηθέι το υγιές κομμάτι, χωρίς να συμπαρασυρθεί από την κατάρευση του σάπιου.

    Πολλά «βαθυστόχαστα» αλλά μοιάζει να συμφωνούν όλοι ότι πάμε για ύφεση, παρατεταμένη, με ελπίδα (θρησκευτική θα έλεγα) να μην συνδεθεί με πληθωρισμό. Που πως είναι δυνατόν, λέω εγώ, όταν μπήκαν 2 ή 4 τρις στο σύστημα (και ακόμα που είσαι).

    Το σύστημα είναι ακόμα ασταθές. Η διατραπεζική είναι σαν σταθερή (συγγνώμη, θα το πω αγγλικά, metastable: λίγο να φυσήξει, έφυγε). Οι εταιρίες είναι σε αγώνα δρόμου να μαζευτούν, αλλά αυτό από μόνο του δημιουργεί πιέσεις προς τα πάνω και τα κάτω.

    Οι Δυτικές οικονομίες είναι ή θα είναι σε 1-3 μήνες σε ύφεση. Και οι αναπτυσσόμενες; Θα αντέξει η Ευρώπη μία Ουγγαρία εκτός; Και η Ασία;

    Έχει ξαναγραφτεί: Γράφεται ιστορία, και σιγά μην ξέρει κανείς το τέλος.

  31. ernesto avatar
    ernesto 04/11/2008 23:28:56

    @Ξένε Δάκτυλε

    Γίνεται. Mε Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου,
    τι θα πει

    "Δεν θα έστεκε λογιστικά και νομικά ως κίνηση, ακόμη και αν ήθελε να το κάνει."

  32. splogo avatar
    splogo 04/11/2008 23:43:11

    @ ernesto

    άριστος!!

    @ξένος δάκτυλος

    Σε όλες (ή "όλες" ) τις ΑΕ υάρχουν κάτι λογαριασμοί (33 και κάτι, 43 και κάτι κλπ) που κινούνται περίπου κατά βούληση.Μη λέμε τώρα ότι αν θέλει ο Λάτσης να σώσει τη Eurobank (πχ) θα κολλήσει στην λογιστικο-φορολογική νομοθεσία!!

  33. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 05/11/2008 00:20:59

    @ Ahab
    Τα μέτρα που θα παρουμε εμείς είναι συνδεδεμένα με την ΕΕ.Αναλόγως θα πράξουμε.
    Εάν υπάρξει παρατεταμένη κρίση μπορεί να αποφασίσουν να τυπώσουν πληθωριστικά ευρώ σε μεγαλύτερο βαθμό.
    Θα παρουμε το μερίδιο μας.Υπ όψιν ότι ο πληθωρισμός μας ευνοεί για το λόγο ότι ευνοεί πάντα αυτούς που χρωστάνε και ξεπληρώνουν τα δάνεια με χρήμα λιγότερης αξίας.Φυσικά αν είχαμε τη δραχμή δεν θα μπορούσαμε να ξεφύγουμε ως χώρα από το χρέος με πληθωριστικές δραχμές γιατί θα ακολουθούσε υποτίμηση.Το πληθωριστικό ευρώ όμως είναι άλλη υπόθεση.Ως προς τι θα υποτιμηθεί αφού και το δολλάριο έχει κακά χάλια.Ως προς το γουάν δεν μας πειράζει,δεν έχουμε χρέος σε γουάν.
    Αυτό απαντά και στην απορία του βουνίσιου.
    Τα νομίσματα χάνουν την αξία τους ως προς άλλα ισχυρότερα νομίσματα.Ως προς τι θα χάσει την αξία του το ευρώ;
    H κρίση του 1929 προκάλεσε υποπληθωρισμό που θεωρείται πολύ χειρότερο από τον πληθωρισμό και το ίδιο κινδύνευσε και η Ιαπωνία τη δεκαετία του 90.
    Πτώση τιμών καταστρέφει τα πάντα.Νομίζω λοιπόν ότι θα προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση με μετριοπαθη αύξηση της νομισματικής κυκλοφορίας και σε έσχατη ανάγκη είναι έτοιμοι να ανεχθούν πληθωρισμό 10-15% για να σωθεί το σύστημα.
    Αν αποφασίσουν τόνωση της ζήτησης με δημόσια έργα πάλι μέσα είμαστε.
    Το μόνο σενάριο δικής μας καταστροφής είναι η κατάργηση του ευρώ.Αλλά εν μέσω κρίσης δεν θα το κάνουν,είναι και πολιτικοί οι λόγοι.

  34. tiramola avatar
    tiramola 05/11/2008 00:43:01

    Ο ξενοδακτυλος μας επαναφερει στην πραγματικοτητα...
    Ετσι ειναι ακριβως
    Δεν σε κατηγορω που το επισημαινεις.
    Κομμενα και ραμμενα στα μετρα της οικονομικης ελιτ.

  35. o βουνισιος avatar
    o βουνισιος 05/11/2008 01:29:43

    ψυχραιμια είπε: «Τα νομίσματα χάνουν την αξία τους ως προς άλλα ισχυρότερα νομίσματα. Ως προς τι θα χάσει την αξία του το ευρώ;»

    Σήμερα αλλά και από παλιότερα το ευρώ έχει χάσει αξία ως προς την αγοραστική του δύναμη.
    Πχ.
    Πριν το ευρώ στη χώρα μας έδινες για να αγοράσεις 1 μικρό μπουκάλι νερό περίπου 15 λεπτά 50 δραχμές, σήμερα δίνεις 50 λεπτά δηλαδή 170 δραχμές. Για ένα καφέ έδινες 1,47 500 δραχμές , σήμερα το λιγότερο που δίνεις είναι 3 ευρώ δηλαδή 1.000 δραχμές.

    Συμπέρασμα, με το ευρώ η αγοραστική δύναμη του πολίτη αντί να αυξηθεί μειώθηκε, οι μισθοί και τα κέρδη των μικρομεσαίων δεν ακολούθησαν τις αυξήσεις, οι τιμές στα καύσιμα εξόντωσαν το εισόδημα τα τελευταία χρόνια( με δέκα χιλιάδες μεροκάματο τότε ζούσε οικογένεια, σήμερα τι κάνεις με 30 ευρώ) αυτό οδήγησε συνολικά την αγορά και την κοινωνία σε έλλειψη ρευστότητας.

    Αν συνεχίσει να μην υπάρχει ρευστότητα στην αγορά, δεδομένου ότι υπάρχουν αυξητικές τάσεις στις τιμές θα οδηγηθούμε σε κατάρρευση.

  36. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 05/11/2008 10:26:36

    Ernesto και splogo στην αρχή του σχολίου ξεκαθάρισα οτι δεν αναφέρομαι συγκεκριμένα στην περίπτωση Λάτση. Αναφορικά με την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, γίνεται με την σύμφωνη γνώμη όλων των μετόχων και μέσα σε συγκεκριμένο πλέγμα παραγόντων, ακριβώς όπως εξήγησα στο σχόλιο. Αν πεις στα μέλη του Δ.Σ της εταιρίας σου «κύριοι προτείνω να κάνουμε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου για να πληρώσουμε υπερωρίες» μπορείς μια χαρά να λάβεις μια ξεγυρισμένη απάντηση «μη σώσουν και πάρουν υπερωρίες, ας κόψουν το λαιμό τους να βγάζουν περισσότερη δουλειά σε λιγότερη ώρα, αλλιώς τους διώχνουμε να πάρουμε άλλους πιο δουλευταράδες» κι εσύ ως καλός και τρυφερός πρόεδρος να μείνεις παγωτό. Εξηγώ ότι το απλοϊκό και ηθικολογικό «να βγάλει από την τσέπη του να χώσει λεφτά στο ταμείο» δεν γίνεται έτσι στις Α.Ε, πόσο μάλλον στις τράπεζες που το πράγμα μπλέκει ακόμα περισσότερο.

  37. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 05/11/2008 11:59:47

    Ξέχασα να διευκρινίσω οτι αυτό που «δεν στέκει λογιστικά», είναι να περάσουν τα χρήματα από την τσέπη του ιδιοκτήτη στα δικά σου χέρια, χωρίς αυτό να γίνεται μέσω της επιχείρησης. Και όταν έχεις να κάνεις με πολυμετοχικές Α.Ε, όπου ζητάς κάτι τέτοιο για λόγους που δεν προαναγγέλλουν αύξηση επενδύσεων και κατ’ επέκταση εσόδων, αλλά για κάλυψη ζημιών ή χρεών, το πράγμα μπλέκει πάρα πολύ.

  38. ahab avatar
    ahab 05/11/2008 17:13:04

    Ψυχραιμία 34
    συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση.
    Εν ολίγοις αν κατάλαβα καλά εμείς σαν χώρα αναγκαστικά θα πλέουμε στο ίδιο κύμα με τους υπολοίπους και όπου μας ξεβράσει. Αλλά το ίδιο κύμα στο εύρος του τον έναν μπορεί να τον βγάλει στην αμμουδιά και τον άλλο στα βράχια.
    Απο τα νομίσματα ισχυρότερα ειναι τα αγαθά περιλαμβανομένου του χρυσού.
    Σαν σενάριο το βλέπω παθητικό και μάλλον κάποιος συντελεστής πρέπει να αλλάξει. Με 10-15% πληθωρισμό έχουμε ξαναζήσει αλλά το βλέπω μάλλον αισιόδοξο.
    Η Ιαπωνία και η Αμερική ειναι πολύ κοντά στα μηδενικά όρια μείωσης επιτοκίων. Με μισή ή μια μονάδα βάσης περαιτέρω μείωση κανείς δεν πιστεύει οτι θα αντιστραφεί η κατάσταση. Αρα με τα σημερινά δεδομένα το πιθανότερο οδηγούμαστε σε "stagflation".
    ΄Εχουμε λοιπόν το παράδοξο οτι ενώ όλοι γνωρίζουμε το αποτέλεσμα αδυνατούμε να το αντιστρέψουμε ή τουλάχιστον να το γλυκάνουμε.

    Επανέρχομαι στην ανάλυση των χρηματαγορών επειδή οι αγορές δεν λένε ψέμματα. Προ ημερών ο Nikkei ήλθε στις 6995 μον. παραβιάζοντας τα χαμηλά του 2003 που ηταν στις 7607 μον. Εν συνεχεία ανέκαμψε και τώρα παίζει λίγο ψηλότερα.
    Αυτή η παραβίαση για εναν αναλυτή σημαίνει οτι στο κοντινό μέλλον θα έχουμε συνέχεια πτώσεως του Nikkei κάτω απ΄τα επίπεδα του 2003, επιβεβαιώνοντας (σαν ένδειξη) τι μέλλει γενέσθαι και στα υπόλοιπα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.