#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
04/06/2012 10:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δύο μέτρα άμεσης απόδοσης και δίκαιης κατανομής των βαρών



Δύο προτάσεις που θα λύσουν πολλά προβλήματα, οι οποίες θεωρώ (ενάντια στην κυριαρχούσα άποψη) πως είναι ΑΜΕΣΑ εφαρμόσιμες.

Όλοι (ή περίπου όλοι) δέχονται πως η πάταξη της φοροδιαφυγής, φοροαποφυγής, εισφοροδιαφυγής και η σύλληψη της «μαύρης» οικονομίας είναι ένα μέτρο προς την σωστή κατεύθυνση και θα μπορούσε ίσως μόνο του να δώσει λύση στα σοβαρά προβλήματα της οικονομίας ου μη μόνον, αλλά και να αμβλύνει τις συνέπειες προς τα αδύναμα κοινωνικά στρώματα της περιοριστικής πολιτικής που ακολουθείται. Και αυτό μπορεί να γίνει, όταν νέα και ασύλληπτα μέχρι στιγμής έσοδα προστεθούν στον κρατικό κορβανά. Η μόνιμη επωδός αντίρρησης σε αυτό το αναγκαίο μέτρο είναι πως πρόκειται για μέτρο μακροχρόνιας απόδοσης. Διαφωνώ, κάθετα – διαγώνια – οριζόντια που είπε κάποτε ο G-μερος ! Το μόνο που χρειάζεται είναι η ΑΜΕΣΗ ψήφιση των σχετικών αυστηρότατων ΝΟΜΩΝ και η χωρίς καθυστέρηση και προς κάθε κατεύθυνση εφαρμογή τους. Η φοροδιαφυγή – εισφοροδιαφυγή είναι ΚΛΟΠΗ και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται και ως ΚΛΕΠΤΕΣ πρέπει να διώκονται όσοι τις εφαρμόζουν. Μόλις οι πρώτες επιχειρήσεις κλείσουν και οι πρώτοι φοροκλέπτες περάσουν την πόρτα των φυλακών (κατά προτίμηση με πορτοκαλί φόρμες και αλυσιδίτσες χιαστί σε χεράκια – ποδαράκια) «όπως Αμερική» είμαι βέβαιος πως το φαινόμενο θα περιοριστεί δραστικά. Δίνω έναν χρόνο «αδρανείας» το πολύ έξι μήνες.

Το δεύτερο μέτρο που μπορεί να προσφέρει ανακούφιση στα δημόσια οικονομικά και να συμβάλλει στην αίσθηση δικαίου της κοινωνίας, είναι ακόμη βραχύτερης απόδοσης. Το κράτος (δηλαδή η κυβέρνηση, δηλαδή τα κόμματα) αδιαφορώντας για το πολιτικό κόστος, θα πρέπει να εξορθολογήσουν άμεσα τους μισθούς και τις συντάξεις του ευρύτερου και στενού δημόσιου τομέα (των ΔΕΚΟ συμπεριλαμβανομένων). Η πρόταση απλή και ΑΜΕΣΑ εφαρμόσιμη: ουδείς αμείβεται κάτω από ένα ορισμένο ποσόν (π.χ. 750 ευρώ) και ουδείς πάνω από ένα τέτοιο (π.χ. 2.000 ευρώ). Ομοίως και για τις συντάξεις: κατώτερη σύνταξη τα 600 ευρώ, ανώτατη τα 1.600! Κατάργηση των επικουρικών ταμείων και διανομή αναλογικά με τη μορφή εφάπαξ των τυχόντων διαθεσίμων τους άπαξ! Αυτά σε συνδυασμό με την επαναφορά του κατώτατου μισθού του ιδιωτικού τομέα στα 750 ευρώ και του επιδόματος ανεργίας στα 460 ευρώ. Για το πρώτο δεν χρειάζονται πόροι από το δημόσιο, αντίθετα αυξάνονται οι εισφορές προς τα ταμεία, για το δεύτερο οι πόροι θα εξοικονομηθούν από τις παραπάνω προσαρμογές των μισθών και των συντάξεων του Δημοσίου. Ακόμη: όσοι έχουν συνταξιοδοτηθεί προ της ηλικίας των 60 ετών (των στρατιωτικών – αστυνομικών συμπεριλαμβανομένων) ή χωρίς τη συμπλήρωση 35 ετών ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ υπηρεσίας, επιβάλλεται τετράωρη υποχρεωτική απασχόληση σε κοινωφελείς οργανισμούς, στους Δήμους και όπου υπάρχει ανάγκη, αν θέλουν να εξακολουθήσουν να παίρνουν τις συντάξεις τους. Τα οφέλη από το τελευταίο μέτρο είναι τόσα πολλά που δεν φτάνει ο χώρος για να εκτεθούν επακριβώς. Υπολογίζω χρόνο «αδρανείας» για τα παραπάνω μέτρα τους τρεις μήνες μάξιμουμ.

Όλοι πρέπει να καταλάβουν πως η χώρα βρίσκεται σε κατάσταση ανάγκης. Προς το παρόν το «μάρμαρο» το πληρώνουν περισσότερο οι πιο ανίσχυροι οικονομικά. Η κατεύθυνση μιας σωστής και  δίκαιης διαχείρισης τούτη την ώρα είναι η διαφύλαξη του κοινωνικού ιστού και η προστασία των πιο αδύναμων κρίκων της οικονομικής αλυσίδας. Ήρθε η ώρα να πληρώσουν και αυτοί που «κλαίνε άδαρτοι». Αν νομίζουν οι αναγνώστες του antinews πως συγκεκριμένες προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση βοηθούν στην συνομολόγηση ενός ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ εξόδου από την κρίση, μπορώ να συνεχίσω προτείνοντας και άλλα «ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ» μέτρα στην κατεύθυνση της δίκαιης κατανομής των βαρών. Όσοι νομίζουν από την άλλη, πως μπορούν να είναι «προνομιούχοι» και «ανέγγιχτοι» μέσα σε μια κοινωνία που καταρρέει παντοιοτρόπως, πλανώνται πλάνη οικτρή και σύντομα θα ανακαλύψουν πως αν δεν είναι σήμερα διατιθέμενοι να χάσουν μέρος των προνομίων τους προς όφελος του κοινού καλού, αύριο θα τα έχουν χάσει όλα προς όφελος της αναρχίας και της απόλυτης φτώχειας. Δεν γίνεται να κάνουμε ομελέτα χωρίς να σπάσουν αυγά. Αυτοί που το υπόσχονται είναι απλά μεγάλοι ψεύτες!

Ακενατόν  

ΣΧΟΛΙΑ

  1. camel avatar
    camel 04/06/2012 10:11:46

    Συμφωνω και με τα δυο μετρα. Πιστευω ομως οτι ειναι λογικης Συριζα. Μηπως τελικα ειμαστε ολοι Συριζα κατα βαθος?Να δω κατι γνωστους μου κατω απο 50 συνταξιουχους στρατιωτικους γαλοναδες να προσφερουν κοινωφελη εργασια ( βοηθεια στο σπιτι για παραδειγμα ) και τι θελω αλλο στο κοσμο. Αν το ανακοινωσει αυτο ο Σαμαρας εχει 10 ψηφους απο εμενα και το σοι μου

  2. TopGunZ avatar
    TopGunZ 04/06/2012 10:48:39

    Δε διαφωνώ με αυτά καθ' αυτά τα μέτρα που προτείνετε αγαπητέ (αν και θέλω να ξεκαθαρίσετε τι εννοείτε με φοροδιαφυγή και σε τι ποσό, γιατί καταλαβαίνετε πως αν μια επιχείρηση είναι στο τσακ για κλείσιμο και αναλόγως του μεγέθους της μπορεί εύκολα ο επιχειρηματίας να βρεθεί με μερικές χιλιάδες ευρώ χρέος από ΦΠΑ λόγω αδυναμίας πληρωμής και όχι από "κλεψιά"). Το πρόβλημα είναι ότι σε μια χώρα που πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις (βλέπε λιγότερα από τρία χρόνια) το εκλογικό σώμα σπεύδει να επικροτήσει το νέο "λεφτά υπάρχουν" του Τσιπρανδρέου το δεύτερο μέτρο είναι ελαφρώς ουτοπικό ως προς την εφαρμογή του, βλέπε συνδικαλιστικοί φορείς, λευκές απεργίες κλπ. Επίσης, αυτές οι λογικές με τις αυθαίρετες και ακοστολόγητες "ανακοινώσεις" ποσών ποτέ δε μου ήταν συμπαθείς. Γιατί ένας γιατρός να φάει τα νιάτα του σπουδάζοντας και τη μισή του ζωή σε εφημερίες αν του βάζεις πλαφόν μικρότερο από το βασικό μισθό του ειδικευόμενου σε άλλες χώρες. Γιατί ο ακαδημαικός να αφήσει τη διεθνή του καριέρα για να φοβάται μην τον τσιμεντώσουν μέσα στο γραφείο του για το μισθό που έπαιρνε μέχρι πρότινος η καθαρίστρια. Η λογική των οριζοντίων περικοπών είναι που διέλυσε την αγορά. Εγώ έχω να αντιπροτείνω σοβαρό μισθολογικό καταμερισμό του ανθρωπίνου δυναμικού βάσει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ και ΣΥΝΑΦΩΝ προσόντων (όχι να παίρνει παραπάνω μισθό ο ταμίας της εφορίας επειδή έχει master στην πιγκουινολογία) και βάσει ειδικών συνθηκών, όπως επικινδυνότητα και ευθύνη. Επίσης να μπορεί να πριμοδοτηθεί το εισόδημά του μέσω εθελοντικής ή σε άλλη βάση επιπλέον προσφοράς, όπως οι εφημερίες των γιατρών, οι εξτρά βάρδιες των σωμάτων ασφαλείας κλπ. Το έχω ξαναπεί, το πρόβλημά μας δεν είναι οι 700.000 δημόσιοι υπάλληλοι, είναι η λανθασμένη και μη αποδοτική για την οικονομία κατανομή των μισθών τους, με τους περισσότερους ΔΕΚΟτζήδες να έχουν 2-3 σπίτια προικό για τα παιδιά τους και ανθρώπους με θέσεις ευθύνης να μην έχουν ούτε κομπόδεμα για τα γεράματα. Εν συντομία, κόψε 2 από τα λαμόγια και δώσε 1 σε αυτούς που το αξίζουν για να μην έχει κανένας το ηθικό δικαίωμα να σου "κουνηθεί".

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ TopGunZ 04/06/2012 11:44:49

      Σωστός!
      Η φοροδιαφυγή είναι εύκολο να παταχθεί. Αρκεί μιά διασταύρωση στοιχείων. Τα αντικειμενικά κριτήρια, εξορθολογισμένα όμως, όχι όπως τα έχουν αξιολογήσει και θέσει. πχ, από που κι ως που ένα αυτοκίνητο 1400 κε κοστίζει στον ιδιοκτήτη του 4.οοο ευρώ. Τι σχέση έχουν οι αντικειμενικές αξίες ακινήτων με τις πραγματικές που σήμερα ουσιαστικά μπορεί να είναι και μηδέν σε κάποιες περιπτώσεις;

      Δε λέω να πάμε σε κράτος "μεγάλο αδερφό", αλλά κάποια στοιχεία μπορούν να ελεχθούν πολύ εύκολα!

      Φυσικά άμεση αλλαγή του φορολογικού νόμου, ήδη για τις τωρινές δηλώσεις, διότι αν εφαρμοστεί οι περισσότεροι Ελληνες θα είναι άμεσα φοροφυγάδες κι οι υπόλοιποι θα είναι η τελευταία φορά που πληρώνουν. Θα στεγνώσει οριστικά κι αμετάκλητα η αγορά. Το επόμενο στάδιο θα είναι η κατάσχεση περιουσιών εκ μέρους τραπεζών και του κράτους. Αν αρχίσει να συμβαίνει κάτι τέτοιο τότε πιστεύω ότι θα πάμε σε πραγματικά ανεξέλγκτες καταστάσεις.

      Και μεσομακροπρόθεσμα.... έλεγχος, έλεγχος, έλεγχος.....

    • akenaton avatar
      akenaton @ TopGunZ 04/06/2012 13:39:33

      Αγαπητέ Τοπ, αυτά που προτείνονται είναι αποσπασματικά όντως, επειδή είναι άμεσης εφαρμογής. Μακροπρόθεσμα φυσικά και θα πρέπει να συμφωνηθούν και να θεσμοθετηθούν κανόνες σαν αυτούς που προτείνεις. Κατά τη γνώμη μου μακροπρόθεσμα, το Δημόσιο θα πρέπει να δημιουργήσει ένα πλέγμα κριτηρίων και αξιολογήσεων, ώστε να προσλαμβάνει τους νεοεισερχόμενους υπαλλήλους με τον αντίστοιχο κατώτερο μισθό του ιδιωτικού τομέα ανά κατηγορία (ΥΕ, ΜΕ, ΑΕ) και να διαμορφώνει τους μισθούς τους μετά από αξιολόγηση και έλεγχο αποδοτικότητας ανάλογα με αυτούς του ιδιωτικού τομέα πάλι στις ίδιες κατηγορίες με κάποιο ανώτατο πλαφόν (π.χ. μισθός του ΓΓ υπουργείου). Αυτό προϋποθέτει όμως και κατάργηση μονιμότητας και άλλα πολλά που μπορούν να εφαρμοστούν μονάχα σε πιο "ομαλές" οικονομικές καταστάσεις.
      Όσον αφορά τη φοροδιαφυγή, ασφαλώς δεν προτείνουμε να μπουν φυλακή οι μικροοφειλέτες. Αν αρχίσουμε από τα "χοντρά ψάρια" με ποινές αντίστοιχες όσων κλέβουν τράπεζες ή μαγαζιά (αφού κοινοί κλέφτες είναι κι αυτοί), θα συμμορφωθούν γρήγορα και τα μικρότερα ψαράκια. Δυστυχώς, η ανθρώπινη φύση χρειάζεται την τιμωρία για να "πειστεί". Όλες οι χώρες που έχουν λύσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα στις αυστηρές ποινές έχουν στηριχθεί.
      ΥΓ. Δεν ξέρω αν θεωρείτε έναν μισθό 2000 ευρώ μηνιαίως μικρό, αλλά οι ιατροί του ΕΣΥ, οι ακαδημαϊκοί, οι ιπτάμενοι κλπ, ισχυρίζονται οτι ΔΕΝ παίρνουν παραπάνω! Μήπως λένε ψέμματα; Αν όχι, που το πρόβλημα; Για μένα ένας τέτοιος μισθός στη σημερινή Ελλάδα είναι αρκετός για οποιονδήποτε ΔΥ έχει αυξημένο έργο ή προσόντα. Αρκεί φυσικά οι καθαρίστριες να πληρώνονται ανάλογα κι αυτές, εδώ συμφωνούμε. Αλλά γίναμε συβαρίτες με τις ατέλειωτες "διεκδικήσεις" μιας αριστεράς του πεζοδρομίου και φτάσαμε ένας κλειδούχος του ΟΣΕ να παίρνει περισσότερα από έναν διευθυντή εταιρείας του ιδιωτικού τομέα!

      • TopGunZ avatar
        TopGunZ @ akenaton 04/06/2012 19:47:47

        Χαίρομαι που συγκλίνουμε περισσότερο. Για τα 2000 δεν αναφέρομαι στο μισθό, αλλά στις απολαβές, γιατί, ναι, υπάρχουν επαγγέλματα τα οποία εμπεριέχουν ευθύνες και επιπλέον του κανονικού απασχόληση, καθώς και απαίτηση ικανοτήτων και γνώσεων, τα οποία καθιστούν τα 2000 ευρώ, όχι βέβαια ψίχουλα, αλλά αποτρεπτικά για ενασχόληση σοβαρών επαγγελματιών με το δημόσιο τομέα ή, χειρότερα, προτροπή ενίσχυσης του εισοδήματός τους με άλλους τρόπους (προσωπικά ιατρεία π.χ.). Βέβαια με τη σημερινή κατάσταση 2000 ευρώ είναι δώρο εξ' ουρανού, αλλά αν μιλάμε για δίκαιη μισθολογική συμπεριφορά, πρέπει να ισχύσει αυτό το "παίρνω 2 δίνω 1" (σε κάποια αντίστοιχη αναλογία τέλος πάντων) που ανέφερα πιο πάνω.

  3. Δημοσιος avatar
    Δημοσιος 04/06/2012 11:44:14

    Στο δημοσιο δεν θα αλλαξει τιποτα οσο αυτο θα λειτουργει ως παραγωγος ψηφων μιας διεφθαρμενης εξουσιας (προσοχη , οχι των πολιτων).
    Ειναι υποθεση ενος μηνος να καταρτιστει ενα αξιοπιστο μισθολογιο παιρνοντας υπ΄οψη και την διεθνη εμπειρια. Κανεις δεν θελει αξιοθρηνητους υπαλληλους , αλλα ουτε και "ρετιρε ορμωμενους".
    Ειναι ζητημα πολιτικης βουλησης και οχι πολιτικου κοστους (;).
    Για την φοροδιαφυγη , εαν βγει ο υπ. οικονομικων μια βολτα στην Καραγεωργη Σερβιας και πιασει τον πρωτο τυχοντα φοροτεχνικο και του αναθεσει την διευθυνση του φορολογικου μηχανισμου, νομιζω οτι μονο απ΄αυτο θα ερθει στα ταμεια το 20% των διαφυγοντων εσοδων.
    Κατι ομως που δεν το θελει καμια κυβερνηση διοτι ειπαμε οτι το συστημα ειναι μια ανατροφοδοτουμενη διεφθαρμενη αλυσιδα.

  4. juliet avatar
    juliet 04/06/2012 12:54:55

    Συμφωνώ μαζί σας ...αλλά θα σας ρωτήσω,η διαφάνεια συμφέρει;
    Οι συνδικα ληστές τι θα γίνουν, οι λουλουδούδες πως θα ζήσουν -εννοείται οι αγοράζοντες τα λελούδια;
    Αγαπητέ σιδεράκια ,είπες κάτι ..οι αντικειμενικές στο ναδιρ και για την εφορία-κράτος-έχουμε αύξηση των αντικειμενικών.Πριν ήτανε φούσκες για να κερδίσουν τα κυκλώματα ,τώρα είναι σχέδιο για την πλήρη ισοπέδωσή μας ...αυξάνω για να αποδείξω ότι είμαι ο κυριάρχος και εσύ αυτός που εξαρτάσαι από μένα.Σχέδιο πανικού....
    Ητανε και είναι εύκολα να ελέγξεις ...αλλά δεν θέλουν ,μας θέλουν συννενόχους ,βέβαια ο λογαριασμός πάντα στον συννένοχο...

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ juliet 04/06/2012 13:18:15

      Καλημέρα juliet.
      Η διαφάνεια συμφέρει, εμάς, όλους όσους προσπαθούν να ζήσουν "με το σταυρό στο χέρι". Δε συμφέρει βέβαια όσους είναι μαθημένοι στο εύκολο χρήμα, στην υπερτιμολόγηση, στη φοροδιαφυγή.
      Κάποια στιγμή σκεφτόμουν, δε θυμάμαι αν το έχω γράψει, ότι ο κρατικός μηχανισμός χρειάζεται "μπουλντόζα", ξερίζωμα. Οσο κι αν βρίζουμε τους υπουργούς γενικά, πρέπει να δεχτούμε ότι κι ο καλύτερος υπουργός, με τις καλύτερες προθέσεις είναι αδύνατον να κάνει αυτό που θέλει αν σαμποτάρεται από τους καρεκλοκένταυρους. Ας ξεχάσουμε το γεγονός ότι οι περισσότεροι είναι οι "αφισοκολλητές" του ΠΑΣΟΚ κυρίως και της ΝΔ δευτερευώντως κι ότι αναλόγα ποιός κυβερνά είναι καλύτεροι ή χειρότεροι στη δουλειά τους..... Για μένα το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η κακή νοοτροπία απέναντι στα καθήκοντά τους, το βρέξει χιονίσει "εγώ θα είμαι εδώ μέχρι τη σύνταξη", το "τι έχω να κερδίσω εγώ". Αυτοί όλοι πρέπει να φύγουν! Ας τους στείλουν στη σύνταξη, λιγότερα θα τους πληρώνουμε και θα ξεβρωμίσει ίσως ο τόπος. Προφανώς μαζί με ξερά θα καούν και χλωρά, αλλά δεν υπάρχει τρόπος αξιολόγησης.

      Εχουμε ακούσει ένθεν κακείθεν και σε διαφορετικούς χρόνους για επανεκκίνηση του κράτους. Δε μας είπαν ποτέ πως την εννοούν.

      Δεν υπάρχει λύση χωρίς "πόνο". Ας πονέσουν κι αυτοί που μέχρι στιγμής μπορεί να κρατούν και την κοιλιά τους από τα γέλια.

      Σωστά το θέσατε....το θέλουν αυτό οι επίδοξοι κυβερνήτες μας; Αμφιβάλλω κι εγώ, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μας κλείνουν το μάτι ότι δε θα αλλάξει κάτι. Κι "εμείς" έχουμε μάθει στη ρουτίνα μας.....

      Οψόμεθα....

      • juliet avatar
        juliet @ σιδεράκιας 04/06/2012 14:00:34

        Σιδεράκια,
        To θέμα εφορίας είναι πολύπλοκο και δαιδαλώδες...άλλοστε αυτό δεν ήθελαν;
        Οταν το κράτος κλέβει τις εισφορές των ασφαλισμένων ,όταν βάζει χέρι στ'αποθεματικά είναι νόμιμο ...είναι κράτος .
        Οταν ο ελεύθερος επαγγελματίας ''κρύβει '' ,δεν μιλάμε για εφοπλιστές ,γενικά μεγαλο......επιχειρηματίες ,είναι φοροφυγάς δηλ. ένας μικρός Τσοχατζόπουλος!
        Οταν ο κάθε μεγαλο.....που κερδίζει χρήμα με τον ''ιδρώτα '' του από καλές ''μπίζινες '' είναι πολιτικός κρατούμενος ....τάδε έφη ο Αγαπούλης.
        Τώρα λοιπόν εμείς οι μικροί ,η μαρίδα...... οι φοροφυγάδες θα πληρώσουμε πάλι ,ξέρεις γιατί; ανήκουμε στη κατηγορία των μη εχόντων καλές γνωριμίες ,μη εκτελεστών του μαθηματικού τύπου .
        Δεν έχουμε μάθει τη ρουτίνα μας ....άμυνες έχουμε μάθει ν'αναπτύσουμε ...αντισώματα.
        Η μαφία έχει νόμους ....τούτοι ούτε νόμους δεν έχουν.
        :)

  5. Κώστας Χ. avatar
    Κώστας Χ. 04/06/2012 13:15:41

    Ως γενικού περιεχομένου, οι προτάσεις είναι ορθές. Επισημαίνω όμως ότι -κατά την άποψή μου- αποτελούν αποσπασματικά μέτρα και δεν αντιμετωπίζουν τη βάση του προβλήματος. Και εξηγώ:
    Νόμους είχαμε και έχουμε. Πολλούς, επαρκείς και αυστηρούς. Αυτό που δεν έχουμε είναι ο μηχανισμός επιβολής τους. Ακόμη δε περισσότερο, η καθυστέρηση στην εφαρμογή τους δημιουργεί στους πολίτες την αίσθηση της ανομίας ή και της υπερβολικής και αδικαιολόγητης αυστηρότητας. Π.Χ. αν ένας επιχειρηματίας καταδικαστεί (ορθά) για κάποια φορολογική παράβαση, αυτός την αμφισβητήσει και η δίκη του γίνει μετά από 4-5 χρόνια, τότε θα επιβαρυνθεί (άδικα πλέον) με προσαυξήσεις 1000-1500%. Είναι προφανές ότι δεν θα μπορεί να πληρώσει και θα αισθάνεται και αδικημένος. Η αυστηρότητα λοιπόν των ποινών, πρέπει να είναι συνυφασμένη και με μία ουσιαστική και σε εύλογο χρόνο απόδοση ευθυνών.
    Όσον αφορά στους μισθούς. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο το ύψος (είναι και αυτό). Οι ΔΕΚΟ λειτουργούν (ή θα έπρεπε να λειτουργούν), με κριτήρια ιδιωτικού τομέα, δηλαδή, αν αποδίδουν τους στόχους τους, τα ΔΣ θα έπρεπε να αμείβονται ανάλογα. Δυστυχώς στην Ελλάδα, τα ΔΣ είναι δοτά και φίλια προσκείμενα στον εκάστοτε υπουργό, τοποθετούνται δε για να εισπράξουν αργομισθίες και όχι για να προσφέρουν (όχι όλα αλλά η πλειοψηφία τους). Από την άλλη, δε μπορούμε να μιλάμε για οριζόντια εξίσωση μισθών του στενού δημόσιου τομέα, χωρίς να μιλήσουμε πρώτα για αξιολόγηση και απομάκρυνση των κακών ή επίορκων υπαλλήλων. Αν το δημόσιο αποδίδει, κανείς μας δεν θα έχει αντίρρηση να πληρώνονται επαρκώς αυτοί που το κάνουν να αποδίδει. Ουσιαστικά μιλάμε για αλλαγή νοοτροπίας. Ο Δ.Υ. πρέπει να ξαναγίνει λειτουργός και όχι αμειβόμενος αργόσχολος.
    Αυτά όμως προϋποθέτουν αλλαγές σε δομές.
    Θα πρέπει τα δικαστήρια να αναδιοργανωθούν, θα πρέπει να μη μπορούν να βγάζουν αποφάσεις αλληλοαναιρούμενες (ειδικά τα ανώτατα δικαστήρια) και θα πρέπει όλα αυτά να γίνονται γρήγορα.
    Ο δημόσιος τομέας θα πρέπει να "ξεθεμελιωθεί" και να αναδιοργανωθεί εκ βάθρων. Το ερώτημα είναι, ποιός έχει τη θέληση και τη δύναμη να το κάνει, σε μία εποχή που το 50-60% των ελληνικών οικογενειών έχει έναν Δ.Υ στις τάξεις της (κάτι που δεν έγινε τυχαία) και ο μισθός του, όσο μικρός και αν είναι, αποτελεί εξασφάλιση διαβίωσης;
    Τέλος να επισημάνω ότι δε φταίει το ύψος του μισθού του Δ.Υ. για την πλήρη αναποτελεσματικότητα αναδιάρθρωσης του κράτους από πλευράς των πολιτικών δυνάμεων, φταίει όμως όταν γίνεται όπλο στα χέρια κάποιου Δ.Υ. ο οποίος δηλώνει ευθαρσώς ότι "δε δουλεύω αφού δε με πληρώνουν καλά". Θα πρέπει να θυμηθεί ότι δεν τον προσέλαβε μόνο ο βουλευτής του, αλλά εμείς που τον πληρώνουμε και αν θυμώσουμε δεν θα καλοπεράσει (αυτός όμως μόνο και όχι όλοι συλλήβδην).

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Κώστας Χ. 05/06/2012 02:59:20

      Στεκομαι στην αρνησιδικια και την ελλειψη μηχανισμου επιβολης ποινων.
      Σ'αυτα οφειλεται η ηθικη κριση και η αποσυνθεση του κρατους
      Για αυτα πρεπει να μιλαμε ..
      Τα υπολοιπα (τεχνοκρατικα και πολυ ευστοχα δεν αντιλεγω) αλλα δεν εχει πολυ νοημα να τα συζηταμε αν δεν απαντηθουν τα παραπανω που θετει ο Κωστας Χ ..
      Η Ελλαδα μπορει να αλλαξει οχι σε ενα 6μηνο αλλα μεσα σε ενα μηνα..
      Χρειαζεται απλα να αναπτυχθουν οι απαραιτητες 'αδιαφθορες' δυναμεις on the ground.
      Δεν νομιζω να υπαρχει κανεις που να μπορει να το κανει.
      Θεσμικα παντα, και συντεταγμενα ..οσο (αν) υπαρχει καιρος (.. γιατι για κατι 'μικροπροβληματακια' ειδαμε ποιοι ανελαμβανουν πρωτοβουλιες για να καλυψουν το κενο ...)

      @akenaton
      Εμπνευσμενη αναρτηση και δυνατα σχολια
      Ας το παμε ενα βημα παραπερα
      Απο το ΤΙ των νομων στο ΠΩΣ της εφαρμογης τους.

  6. juliet avatar
    juliet 04/06/2012 14:22:23

    Δεν μπορέσα ποτέ να εξηγήσω το κόμπλεξ του διορισμένου από κάποιον απέναντι στον πολίτη που έπρεπε να εξυπηρετηθεί.Η λογική λέει εφ'όσο έχεις εξασφαλίσει μια αξιοπρέπη δουλειά ,σκέφτεσαι και ποιός σε πληρώνει και πως να εξυπηρετήσεις ..γιατί μερικές φορές αυτή η εξυπηρέτηση να είναι και ζήτημα ζωής.
    Αλλα τελικά μήπως όλα είναι θέμα νοοτροπίας και ισοπέδωσης των πάντων;Ολα κοστολογημένα από την καλημέρα μέχρι το....... τελευταίο αντίο....
    Μύθος οι Ελληνες οι πιο φιλόξενοι....

  7. ΑΡΙΜΑΝΙΟΣ avatar
    ΑΡΙΜΑΝΙΟΣ 04/06/2012 14:23:44

    Όσο δεν υπάρχει μηχανοργάνωση σε όλα τα επίπεδα μην περιμένουμε να παταχθεί η φοροδιαφυγή(και όχι μόνο η φοροδιαφυγή,αλλά και η γραφειοκρατία,οι χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες κ.λ.π.)
    Επίσης η ατιμωρησία(που θίγεται εύστοχα εδώ)...Δε μπορεί π.χ. να πιάνεις γιατρούς που φοροδιαφεύγουν 100.000 ευρώ - και πολύ παραπάνω- και να τους βάζεις 3000 πρόστιμο,μιας βδομάδας δηλαδή δουλειά....

    Μέχρι να γίνουν αυτά όμως τι γίνεται?
    Βραχυπρόθεσμα κάντε ένα σώμα ελεγκτών μαζί με την τροχαία...κι όπου βλέπετε Ferrari,Lotus,Hammer,Jeepares και όλα τα πολυτελή έλεγχος πόθεν έσχες...Βλέπω κάτι R8 και κάτι SLR τελευταία σαν επαγγελματικά δηλωμένα να κυκλοφορούνε έτσι ....ΠΡΟΚΛΗΣΗ...
    Ας κάνει αυτό το σώμα μια επιδρομή σε όλες τις βιλάρες σε πανάκριβες περιοχές και παραθεριστικές και τους τσακώσαμε τους περισσότερους...

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΘΕΛΕΙ...Αφού δεν έρχονται αυτοί να δηλώσουν να πάμε εμείς σε αυτούς....Ίσως ακούγονται λίγο αφελή αυτά αλλά ο λαός όταν λέει πρακτικά και ουσιαστικά μέτρα αυτά εννοεί και καταλαβαίνει...
    ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΛΟΓΙΕΣ

  8. Nik avatar
    Nik 04/06/2012 15:01:41

    Σόρρυ αγαπητέ Akenaton αλλά δεν έχεις ιδέα για το πως λειτουργούν οι ελληνικές επιχειρήσεις και πως δημιουργούνται τα προβλήματα που αναφέρεις.

    Να σου εξηγήσω: όταν φύγει το τιμολόγιο από το μπλοκάκι μου θεωρείται ΑΥΤΟΜΑΤΑ έσοδο, έστω και αν δεν έχω εισπράξει ούτε λεπτό, και όταν εισπράξω θα είναι σε μορφή οκτάμηνης επιταγής. Εχω δηλαδή μια πλασματική είσπραξη που δεν μπορώ να καλύψω από τραπεζική υπερανάληψη, όντας μικρός επιχειρηματίας, ούτε από αποθεματικά εκτός αν αυτά είναι το πάκο των επιταγών που έχω στο συρτάρι μου, από εξάμηνες μέχρι δωδεκάμηνες. Αυτό οδηγεί σε αδυναμία πληρωμής των πάντω, φόρων, ΦΠΑ, μισθών και άλλων τρέχουσων υποχρεώσεων.

    Από την άλλη, οι πελάτες που πήραν τα τιμολόγια μου, τα πέρασαν στα βιβλία τους και έχουν εκπέσει και το ΦΠΑ και έχουν καταγράψει έξοδα!

    Ομως ο πιο πιθανός παραβάτης, λόγω οικονομικής στενότητας είμαι εγώ και όχι ο πελάτης.

    Κατανοείς τώρα πως το σύστημα που προτείνεις δεν λύνει το πρόβλημα, απλά το εντείνει μετατρέποντας πολλούς μικρούς επιχειρηματίες σε "Κλέφτες" κλπ, σύμφωνα με τις προτάσεις σου.

    Αν αυτά τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, δεν τα λύνει η πρόταση, τότε μιλάτε θεωρητικά. Αφήστε τις θεωρίες και δείτε τι γίνεται στην πραγματικότητα που βρίσκεται εκεί έξω.

    Κλείνοντας να θυμίσω για μία ακόμη φορά την διεθνή στατιστική: 98% των θέσεων εργασίας στις μεγάλες οικονομίες τις προσφέρουν εταιρείες με λιγότερους από 50 εργαζόμενους. Αυτούς θέλεις να εξοντώσεις;

    • akenaton avatar
      akenaton @ Nik 04/06/2012 15:19:02

      Λυπάμαι αν καταλάβατε από το σημείωμά μου οτι ο πρώτος στόχος της πάταξης της φοροδιαφυγής και της μαύρης οικονομίας θα είναι οι μικροεπαγγελματίες και τα μικρομάγαζα. Όσα γράφετε παρά πάνω τα ζούμε όλοι όσοι εργαζόμαστε στον ιδιωτικό τομέα (εγώ προσωπικά 30 χρόνια), οπότε μη μου λέτε εμένα για θεωρίες. Η αλυσσίδα των προβλημάτων (ρευστότητα, πίστη, κλπ) των μικρών και μεσαίων για να σπάσει χρειάζεται αναμόρφωση του τραπεζικού συστήματος κυρίως. Αυτό όμως δεν σημαίνει οτι δεν πρέπει να κηρυχθεί από το κράτος ο πόλεμος κατά της φοροδιαφυγής και της μαύρης οικονομίας. Ξεκινώντας φυσικά από τα μεγάλα ψάρια όπως έγραψα και πιο πάνω. ΥΓ. Το παράδειγμα με το τιμολόγιο ατυχές. Κι εσείς τα τιμολόγια που σας κόβουν τα περνάτε αμέσως, παρόλο που από όσα καταλαβαίνω δεν πληρώνετε τοις μετρητοίς τους προμηθευτές σας. Με διαρκή γκρίνια, κλάψα και κλεψιά, σωστή επιχειρηματικότητα δεν υπάρχει.

    • Δεν έχει σημασία avatar
      Δεν έχει σημασία @ Nik 04/06/2012 17:34:34

      Δηλαδή για να καταλάβω τι μου λες: επειδή εσύ αποφάσισες, για οποιουδήποτε λόγους, να δανείσεις άτοκα τον πελάτη σου πρέπει το κόστος να το πληρώσω εγώ; Αυτό είναι δικό σου επιχειρηματικό ρίσκο και αν δεν μπορείς να επιβιώσεις στην αγορά τότε κλείσε. Μην ζητάς χρηματοδότηση από το κράτος. Αρκετά πια με τους "επιχειρηματίες" που ζουν με δημόσιο χρήμα.

      • juliet avatar
        juliet @ Δεν έχει σημασία 04/06/2012 17:47:40

        Οντως δεν έχουν σημασία όσα λες ....σε μια αγορά στείρα όταν ο πελάτης σου λέει θα σε πληρώσω μ'επιταγή 6μηνη ή πολλές φορές 8μηνη ...εσύ θα του πεις ,δεν θα πάρω.....όταν 10 σας και σένα περιμένουν.
        Καλό θα είναι αν δεν γνωρίζεις την αγορά να μην πετάς κακίες απέναντι σ'ανθρώπους που κάνουν αγώνα και που εξαρτώνται από άλλους.Προμηθευτές σ'μεγάλες αλυσίδες ...κύριε ''δεν έχει σημασία''ξέρετε ότι πληρώνουν μ'επιταγές 6μηνες και βάλε.Ξέρεις ότι για να πληρωθείς σε ένα οργανισμό θα πρέπει να πας εξοφλημένο τιμολόγιο ; και αυτός ο επιχειρηματίας δεν ζητά από το κράτος .Αυτού του κάνει παρακράτηση του ΦΠΑ για να μπορείς εσύ ....μάλλον του δημοσίου ο κύριος ,να πληρώνεσαι.Δεν γνωρίζει μαθηματικούς τύπους και δεν παίρνει μίζες ....μάλλον γίνει για να κάνει τη δουλειά του.
        Γενικά δεν έχει σημασία τι λες .....

  9. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 04/06/2012 15:10:39

    Μα δεν έχετε ακούσει για αυτούς που φυλακίζουν καθημερινά;
    Eσείς τι λέτε, όλοι αυτοί θέλουν να μείνουν φυλακή;
    Γιατί δεν πουλάνε τα ακίνητά τους;
    Μήπως επειδή δεν πωλείται τίποτα;

    Μα δεν έχετε ακούσε ούτε για αυτοκτονίες;

    Άλλος ένας "φοροκλέφτης" αυτοκτόνησε σήμερα. Επιχειρηματίας τουριστικών καταλυμμάτων με 4 παιδιά.

    Και με τι φορολογικους συντελεστές θεωρείται "κλοπή" η φοροαποφυγή;
    Με το 45%; Αν ναι, αυτό είναι κλοπή του μόχθου και του κόπου του επαγγελματία!

    Αν με το 25% εντάξει. Είναι λογική φορολόγηση.

    • akenaton avatar
      akenaton @ αλλενάκι 04/06/2012 15:58:01

      Συγνώμη, αλλά προς το παρόν συλλαμβάνονται κυρίως όσοι έχουν ΚΛΕΨΕΙ ΦΠΑ και μάλιστα μεγάλα ποσά. Έχετε καμιά αντίρρηση με αυτό; Το κακό είναι πως οι περισσότεροι βγαίνουν αμέσως και ορίζεται δικάσιμος σε βάθος 10ετίας!!! Εγώ προτείνω οι κλέφτες του ΦΠΑ (για μεγάλα ποσά φυσικά) να προφυλακίζονται μέχρι τη δίκη τους. Και μάλιστα να δεσμεύονται όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία (καθώς και συγγενών Α βαθμού) έως ότου τελεσιδικήσει η υπόθεσή τους. Δεν μπορεί κάποιος που έκλεψε εκατομμύρια σε ΦΠΑ να μην έχει να πληρώσει!

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ akenaton 04/06/2012 17:05:50

        Εγώ δεν ξέρω πως είναι δυνατόν να έχει παρακρατήσει εκατομμύρια από ΦΠΑ όταν όλες οι συγκεντρωτικές πάνε εδώ και δέκα χρόνια σχεδόν ηλεκτρονικά και δεν υπάρχει περίπτωση να μην τον ενοχλήσει κάποια στιγμή η εφορία αφού οι διασταυρώσεις των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών γίνονταν πάντα τακτικότατα (ειδικά δε όταν τα ποσά είναι μεγάλα στις ΑΕ, όπου διακυβεύει και τη σχέση με τον πελάτη αν παρακρατήσει ΦΠΑ).

        Συνήθως ΦΠΑ δεν μπορεί να αποδώσει όταν το τιμολόγιο πληρώνεται αργότερα από την ημερομηνία έκδοσης -όπως γίνεται πάντα δηλαδή-.
        Τότε πρέπει να έχει φροντίσει να έχει πάντα ένα ποσό στην τράπεζα για να καλύπτει το ΦΠΑ.
        Σε περίπτωση που του τύχει μια αναποδιά, τελείωσε.

        Αν εννοείτε ότι έχει κλέψει ΦΠΑ με εικονικά τιμολόγια, τότε είναι άλλη περίπτωση που φυσικά πρέπει να τιμωρείται.

        Όλοι συλλαμβάνονται, όχι μόνο για ΦΠΑ, για τα πάντα και σταδιακά κατεβαίνουν όσον αφορά το όριο φυλάκισης.

        Τα περιουσιακά στοιχεία σε όλες αυτές τις περιπτώσεις μη απόδοσης ΦΠΑ και χρεών στην εφορία είναι ήδη υπό συντηρητική κατάσχεση, αλλά η φυλάκιση από μόνη της δε λέει τίποτα, όταν δεν μπορεί να αποφέρει έσοδο η περιουσία.

        Και στη σημερινή κατάσταση η περιουσία δεν αποφέρει αμέσως έσοδο και όταν πωληθεί πωλείται κοψοχρονιά.

        • akenaton avatar
          akenaton @ αλλενάκι 04/06/2012 19:29:48

          Πως; Απλώς μην εμφανίζοντας στις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ τα αντίστοιχα τιμολόγια. Και δεδομένου τους αργού συστήματος διασταυρώσεων, αυτά μπορούν να ανέλθουν σε εκατομμύρια για επιχειρήσεις με μεγάλους τζίρους (με ΦΠΑ 23% !!!) μέσα σε ένα μονάχα εξάμηνο. Θέλετε κι άλλα παραδείγματα;;;

          • αλλενάκι avatar
            αλλενάκι @ akenaton 05/06/2012 11:51:11

            αντί ΦΠΑ λοιπόν, εγώ θα πρότεινα για τον Ελληνικό λαό μία ημέρα το μήνα Εθνική κοινωνική εργασία για τη χώρα του (θητεία και Εθνική παλλαϊκή Άμυνα , εφόρου ζωής κάθε Έλληνα/Ελληνίδας πολίτη (όσο αντέχει)

  10. juliet avatar
    juliet 04/06/2012 15:13:04

    akenaton
    χαιρετώ ,συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ,απλά και εφαρμόσημα ,αυτές τις στιγμές τα πολύπλοκα ίσως ανοίξουν νέα παραθυράκια για φοροδιαφυγές .
    Οι μειώσεις είναι αναγκαίες εφ'όσον όλες οι τιμές είναι πτωτικές .Δεν μπορεί να μειώνεις μισθούς ,να βγάζεις στην ανεργία και να ανεβάζεις είδη πρώτης ανάγκης ,γάλα,τυρί .Δεν μπορεί οι συνεταιρισμοί να παράγουν προιόντα ακριβότερα από την ιδιωτική επιχείρηση γιατί πρέπει να πληρώσουμε τους συνδικα ληστές.
    Το real estate ,εννοώ ενοίκια δεν θά πρέπει να είναι ανάλογα με τον βασικό πχ.για 60τμ το 1/3 του βασικού;
    Ξέρεις πολύ καλά ότι όταν έχεις να κάνεις με συνειδητοποιημένους πολίτες όλα είναι εύκολα .Είναι συνειδητοποιημένος ο πολίτης που μετακομίζει σ'όποιον του υποσχεθεί λεφτά ,σ'όποιον -πάντα πριν τις εκλογές-ότι δεν θα έχει περικοπές ;Δεν καταλαβαίνουν ότι τα οικονομικά δεν βγαίνουν; το καταλαβαίνουν αλλά δεν θα πρέπει να μειωθεί η ποιότητα ζωής τους!
    Είναι τυχαίο που δεν έβαλε κανείς χέρι στις ΔΕΚΟ; φυτώρια μελλοντικών συναγωνιστών και διοργανωτών συλλαλητηριών ενάντιο της δεξιάς ,το κεφάλαιο πάντα σε δεξιά χέρια και τα χρήματα σε αριστερούς αντιρρησίες .
    Θέλει να βγεί σε σύνταξη η μανταμ ,στα 38; ναι, αφού συμπληρώσει τα 65 και αναλογικά.
    Ξέρουμε ότι τρόποι υπάρχουν ...θέληση ;Τελείωσε ...θα πρέπει να γίνουμε ίδιοι ,αυτό πληρώνουμε .
    Ο τρόπος που γράφεις είναι σεβασμός προς όλους που σημαίνει κάποιος που μπορεί να μη γνωρίζει να καταλαβαίνει χωρίς παρανοήσεις απλά και καθαρά.Τα σέβη μου.

  11. camel avatar
    camel 04/06/2012 15:23:17

    Ολες οι τραπεζες εχουν το ΑΦΜ ολων των Ελληνων. Αν καποιος ηθελε να πιασει το 80% της φοροδιαφυγης πολυ απλα θα μπορουσε να βαλει 40000 δημοσιους υπαλληλους να διασταυρωσουν σε βαθος πεντετιας η δεκαετιας την κινηση των τραπεζικων λογαριασμων καθε Ελληνα και τη δηλωση του στην εφορια. Οποις βρισκοταν να εχει φοροδιαφυγει θα πληρωνε χωρις προσαυξησεις και προστιμα οτι δεν εχει πληρωσει για φορους. Αν υπολογισουμε οτι η μαυρη οικονομια ειναι το 35% του ΑΕΠ δηλαδη 70 δισ το χρονο τουλαχιστον το 70% να πιανοταν θα ειχαμε φορολογητεα υλη 50 δισ. Με 15% μεση φορολογηση αυτο αντιστοιχει 7,5 δισ το ετος. Οριστε το πρωτογεβες πλεονοσμα του προυπολογισμου . Αυτη ειναι στην πραξη η ακυρωση του μνημονιου.Εχει κανεις τα κοτσια να το κανει . Μαλλον οχι . Τα αστικα κομματα φοβουνται και μονο ο Συριζα εχει ψελισει κατι παρομοιο που ομως αν αναλαβει μαλλον θα παει στις καλενδες . Συμπερασμα βγαλτε το μονοι σας...

  12. Pantelis avatar
    Pantelis 04/06/2012 16:01:00

    Συμφωνώ με τα περισσότερα που λέτε
    Κυρίαρχα ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΘΕΛΕΙ
    Λύσεις πολλές να προσφέρω και εγώ μια
    Πρόβλημα: ΔΙΑΦΘΟΡΑ-ΣΑΠΙΛΑ
    Λύση: Άμεσες δίκες.
    Σύσταση ενός σώματος από τους υφιστάμενους δικαστές, πρωτοδίκες – εφέτες και ξεκινάμε άμεσα δίκες με υποχρέωση των δικηγόρων να δίνουν προτεραιότητα σε αυτές τις υποθέσεις .
    Πιάστηκες ή έχεις πιαστεί να κλέβεις δημόσιο χρήμα να λαδώνεσαι να χρωστάς στο δημόσιο κ.τ.λ. σε μια εβδομάδα δίκη, θες αναβολή, την έχεις αλλά για δύο μέρες, θες άλλη άλλες δυο μέρες, άλλη αναβολή άλλες δυο μέρες οπότε σε μια άντε δύο εβδομάδες δικάστικες πρωτόδικα. Βγαίνει η απόφαση γρήγορα και εάν θέλεις έφεση σε μια εβδομάδα ξεκάνει το εφετείο και άμεσα τελειώνει και αυτό.
    Συμπέρασμα : μέσα σε ένα μήνα μπορούν να αρχίσουν οι πρώτες δημεύσεις περιουσιών και φυλακίσεις εάν χρειάζεται και τότε να δούμε πόσοι θα συνεχίσουν να κλέβουν.ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ

    • akenaton avatar
      akenaton @ Pantelis 04/06/2012 16:18:22

      Εχετε δίκιο, αυτός είναι ο τρόπος υλοποίησης των μέτρων που προτείνονται. Η γρήγορη απόδοση δικαιοσύνης. Αλλά εμείς για αυτό (άλλο ένα διαρθρωτικό μέτρο των μνημονίων) δυστυχώς δεν κάναμε απολύτως τίποτε!!! ώρα να κάνουμε λοιπόν!!!!

  13. Nik avatar
    Nik 04/06/2012 16:02:42

    "Κι εσείς τα τιμολόγια που σας κόβουν τα περνάτε αμέσως, παρόλο που από όσα καταλαβαίνω δεν πληρώνετε τοις μετρητοίς τους προμηθευτές σας."

    Πάλι out φίλε Akenaton.

    Οι προμηθευτές όντας μεγάλα ψάρια, πχ ΑΕ, επιβάλλουν τους δικούς τους όρους πληρωμής και αν θέλεις. Οι δε εξωτερικοί τώρα ζητούν Telegraphic Transfer with Order, πάνε τα Letters of Credit.

    Δεν είναι κλάψα. Και το πρόβλημα παραμένει, ότι η πρόταση σου δεν λύνει το αίτιο του προβλήματος, απλά το εντείνει μετατρέποντας τον μικρό επιχειρηματία που κάποια στιγμή καθυστερεί μια εισφορά του ΤΕΒΕ ή μια δόση του ΦΠΑ σε εγκληματία.

    Υπάρχει η άλλη οδός, κάτι που έκανε η Ρωσσία πριν μερικά χρόνια: απλοποίηση του φορολογικού συστήματος, καθιέρωση ενός και μόνο συντελεστή φορολογίας, εκεί ήταν 13% αν δεν κάνω λάθος, και άμεση αναδιοργάνωση του συστήματος ώστε να λειτουργεί. Στην Ρωσσία είχε άμεση βελτίωση στο θέμα της φοροδιαφυγής.

    Η αναδιοργάνωση θα μειώσει κωμικές καταστάσεις όπως τις ουρές για τον κλειδάριθμο, που μπορούσε κάλλιστα να αποσταλεί στον κάθε φορολογούμενο.

    Εχεις ποτέ υπολογίσει πόσες εργατώρες χάνονται στις ουρές των διπλότυπων και των ταμείων;

    • akenaton avatar
      akenaton @ Nik 04/06/2012 16:14:25

      Οι προμηθευτές σας εκβιάζουν, οι πελάτες δεν σας πληρώνουν, μήπως είστε του πρωτογενή τομέα; Είμαστε συμπάσχοντες, τα ίδια βιώνουμε κι εμείς εδώ. Τουλάχιστον το ΦΠΑ όμως καταφέρνουμε να το πληρώνουμε στην ώρα του. Το ξαναλέω: η τιμωρία των Κλεφτών του ΦΠΑ δεν θα έπρεπε να διαφέρει από αυτήν των κοινών κλεφτών του ποινικού δικαίου.
      Όσο για τα άλλα που σημειώνετε, έτερον εκάτερον. Είναι όλα σωστά αλλά άλλης ανάρτησης αντικείμενο πιθανόν.
      Φιλικά.

    • juliet avatar
      juliet @ Nik 04/06/2012 16:16:14

      Nik
      Οταν σε κατάσταση εκτάτου ανάγκης ,όταν δεν κινείται τίποτε ,όταν η αγορά έχει καθήσει το κράτος δεν μπορεί να ανεβάζει τις εισφορές και να βάζει και 10 ευρώ κοινωνική εισφορά.Δηλ .έχει 10 ανέργους και επιδιώκεις να τους κάνεις 15-20 αυτό είναι το ζητούμενο;η ν'ανοίξεις την αγορά και να μειώσεις τους ανέργους ;οι όποιοι πολλές φορές έπαιρναν και το ανεργίας και δούλευαν -ήτανε προτιμηταίοι γιατί μπορούσαν να είναι ανασφάλιστοι.
      Θα διαπιστώσεις μέσα από διάλογο πόσα έχουμε επισημάνει ..μη μου πεις ότι ασχολήθηκε κάποιος μ'όλα αυτά .Ολα νομοθετημένα με μια παράγραφο στα ψιλά για να μη τιμωρείται κανένας για τίποτε και μετά φταίνε όλοι οι άλλοι εκτός από μας.
      Τι πιο απλό παίξανε τα χρήματα των εισφορών στο χρηματιστήριο ,ποιός πλήρωσε γι'αυτό το έγκλημα; για τη μη καταβολή χιλιάδων επιχειρήσεων που δεν μπορουν να επιβιώσουν και που είναι εγκλωβισμένοι στις διατάξεις του φορολογικού συστήματος ποιός θα πληρώσει ; μα φυσικά οι ίδιοι που θα τιμωρηθούν γιατί δεν έδιναν δημόσιοι .

  14. panas avatar
    panas 04/06/2012 16:06:58

    Από τις παραπάνω προτάσεις, αλλά και από τα σχόλια φαίνεται καθαρά πως για την Ελλάδα οι ιδεολογικές διαφορές ανάμεσα στα κόμματα (πλην ΚΚΕ) δεν παίζουν πρωτεύοντα ρόλο. Το ζητούμενο είναι η χρηστή διαχείριση.
    Τα παραπάνω μέτρα θα μπορούσαν να είναι σε πρόγραμμα σύγκλισης ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, αν οι μεν της ΝΔ μπορούσαν να ξεφορτωθούν τους παλαιοκομματικούς διαπλεκόμενους, όπως την Ντόρα και των Ψωμιάδη και οι δε τους "νεοαριστερούς" πρώην και νυν διαπλεκόμενους, όπως την Κατσέλη και διάφορους άλλους "συνδικαλιστές"

    • akenaton avatar
      akenaton @ panas 04/06/2012 16:35:13

      Συμφωνώ! Κι επαυξάνω! Μήπως όμως είμαστε αιθεροβάμμονες;
      Κατά τη γνώμη μου, μία είναι η ιδεολογική διαφορά που ορίζει και τις δύο τάξεις στη σημερινή Ελλάδα της κρίσης: από τη μια αυτοί που φταίνε, που φάγανε, που βολεύτηκαν και δεν θέλουν τίποτε να αλλάξει γιατί ακόμη ΔΕΝ τους άγγιξε η φτώχεια πολύ και από την άλλη αυτοί που ΔΕΝ φταίνε, δεν φάγανε, δεν βολεύτηκαν και όντας το παραγωγικότερο κομμάτι της οικονομίας, θέλουν ευλόγως να αλλάξουν όλα, να τιμωρηθούν οι κλέφτες και να γίνει μια σωστή αρχή. Να το κωδικοποιήσουμε: συντηρητικοί (με την έννοια της διατήρησης του υπάρχοντος μοντέλου κρατικισμού και διαπλοκής) και μεταρρυθμιστές (με την έννοια εφαρμογής ενός νέου μοντέλου διαχείρισης και διακυβέρνησης). Ανάλογα με το ποιά τάξη (ιδεολογία) θα κερδίσει την 17η Ιουνίου, η χώρα θα έχει ελπίδες και αύριο ή θα οπισθοχωρήσει μερικές δεκαετίες. Όλα τα άλλα (αριστερά - δεξιά, μνημόνιο - αντιμνημόνιο, ευρώ - δραχμή), είναι για το θεαθήναι και για να έχουν να συζητούν όλοι αυτοί που δεν κατάλαβαν ή καμώνονται πως δεν κατάλαβαν τι παίζει....

  15. ΘΟΔΩΡΟΣ Κ avatar
    ΘΟΔΩΡΟΣ Κ 04/06/2012 17:00:36

    Πολύ πλάκα έχουμε πάντως!
    Η φιλελεύθερη ιδεολογία έγινε φασιστοκομμουνιστική πράξη!!!
    Απλά πράγματα δηλαδή και προπαντός ΄΄νόμιμα΄΄.
    1) Νομοθετούμε δήθεν δίκαι την φορολογική ισότητα και μετα΄δημεύουμε περιουσίες. Πιο καλά το έκανε ο ΄΄πατερούλης΄΄ Στάλιν και ο εθνικοσοσιαλιστής Χίτλερ. Δεν χρειάζονταν καν τη βάσανο της τάχαμου νομοθεσίας. Απλά αποφάσιζαν, δήμευαν, εκτελούσαν ή εκτόπιζαν.
    2) Όσο για τους μισθούς και τα επικουρικά των Δ.Υ:
    α) Υποτίθεται ότι το περασμένο Οκτώβριο, με την ανοχή της ΝΔ, πέρασε ένα νέο μισθολόγιο βαθμολόγιο που γκρεμοτσάκισε τους μισθούς και τα επιδόματε των Δ.Υ (του στενού δημόσιου τομέα και κάποιων ΝΠΙΔ που το εφάρμοσαν). Από τότε όλοι ψελίζουν ΄΄ όχι άλλες μειώσεις΄΄ και άλλα τέτοια φιλεύσπλαχνα με κυρίαρχη τη ΝΔ. Τι έγινε τώρα ξαφνικά με σοβιετική ισοπεδωτική νοοτροπία προτείνουμε ο νεοεισερχόμενος κλητήρας να παίρνει 750 και ο απερχόμενος ΠΕ υπάλληλός με μεταπτυχιακά, διδακτορικά , κ.λ.π ν α παίρνει 2000 € ; Ζήτω η αξιοκρατία.
    β) Έτσι δηλαδή να κοπούν τα επικουρικά, εφάπαξ μία δια παντός και να μοιραστούν τα αποθεματικά; Για ποια αποθεματικά μιλάς; Αυτά που φαγώθηκαν με τα κάθε είδους δομημένα και αδόμητα ή αυτά που με εντολή Τρόϊκας κουρεύτηκαν; Πιστεύεις ότι ένας μέσος υπάλληλος (π.χ ΤΕ με 15 χρόνια προϋπηρεσία) που έχει καταβάλει γύρω στις 15 χιλ. (και πλέον ) € για την ανταποδοτική επιστροφή (μιλώ μόνο για τα επικουρικά και όχι για υγεία & βασική σύνταξη) δεν θα κατφύγει (ομαδικά φυσικά) στη ελληνική και στην Ευρωπαϊκή δικαιοσύνη και δεν θα δικαιωθεί για την δήμευση των cash καταβληθέντων χρημάτων του;
    Συμπέρασμα: Είναι ωραίο, τώρα που ζέστανε ο καιρός, να λέμε και καμιά χαζομάρα, αλλά να προσέχουμε γιατί ΄΄το γαρ πολύ της θλίψεως, γεννά παραφροσύνη΄΄.
    Μόνοι σας βγάζετε τα μάτια σας.
    Το επόμενο είναι να διακηρύξετε την ΄΄δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας΄΄ , γιατί ΄΄ η θρησκεία είναι το όπιο του Λαού΄΄ και άρα άχρηστη και επικίνδυνη.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΘΟΔΩΡΟΣ Κ 04/06/2012 19:19:03

      Φαίνεται οτι μερικοί από μας δεν έχουν ακόμη καταλάβει τι έχει συμβεί. Ας το εξηγήσουμε λοιπόν:
      α) Λεφτά δεν υπάρχουν. Μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις στο Δημόσιο είναι απαραίτητες όσα ψέμματα κι αν λένε κάποιοι. (Αλλιώς απολύσεις τουλάχιστον 300.000 υπαλλήλων όπως λέει ο Μάνος). Το θέμα είναι αν γίνουν οριζόντια (δηλαδή μείωση και στους μισθούς των 700 ευρώ) ή στοχευμένα όπως προτείνουμε. Με την πρότασή μου κατά βάση θα "κουρευτούν" οι μεγάλοι μισθοί και θα μείνουν ανέγγιχτοι οι μικροί. Εκτός και αν ο μέσος μισθός είναι ΠΟΛΥ μεγάλος, μεγαλύτερος δηλ του μέσου των 1.375 ευρώ που βγαίνει με την πρόταση παραπάνω.
      β) Χα! Επικουρικές από ταμεία που έχουν χάσει τα διαθέσιμά τους περιμένετε; Πόθεν; Λεφτά δεν υπάρχουν είπαμε. Ποιός θα τις χρηματοδοτήσει; Είναι σωστό να κάνουμε κρατήσεις (άλλη πονεμένη ιστορία οι κρατήσεις του Δημοσίου αλλά τεσπα) από νέους υπαλλήλους που δεν θα πάρουν ποτέ επικουρική, για να πληρωθούν οι παλιοί τις δικές τους επικουρικές; Το παραμύθι των επικουρικών ταμείων πρέπει να τελειώσει άπαξ δια παντός. Όποιος θέλει δεύτερη σύνταξη φροντίζει εξ ιδίων να την εξασφαλίσει στην ιδιωτική ασφαλιστική αγορά. Τα μπόνους αντί αυξήσεων με τη μορφή (και) επικουρικών συντάξεων θα τελειώσουν στο Δημόσιο. Όπως και τα εφάπαξ που είναι άλλη μορφή αυξήσεων. Αλήθεια, τα υπολογίζετε όλα αυτά όταν βγάζετε τον τελικό καθαρό μισθό σας; Σας τα κρατούν αλλά σας τα επιστρέφουν ανταποδοτικά, άρα είναι μέρος του καθαρού μισθού και έπρεπε να υπολογίζονται σε αυτόν. Ομοίως μέχρι τώρα σας επιστρεφόταν οι παρακρατήσεις φόρου σχεδόν στο σύνολό τους και άδικα φωνάζατε οτι πληρώνετε φόρο!!!!
      Ο νέος δημόσιος υπάλληλος που θα προσλαμβάνεται θα γνωρίζει επακριβώς τον μισθό του (εισόδου - εξόδου) και την τελική του (ΜΙΑ) σύνταξη (ούτε κρατήσεις, ούτε άλλες βλακείες: καθαρός μισθός - σύνταξη. Όλα από την ίδια τσέπη βγαίνουν αυτήν του δημοσίου, άκου κρατήσεις! Τα βγάζουμε από τη μια τσέπη τα βάζουμε στην άλλη!)και θα αποφασίζει αν θέλει να εργαστεί στο δημόσιο ή όχι. Οι μισθοί και οι συντάξεις στο δημόσιο θα αυξηθούν κάποτε, όταν η (μετρήσιμη) παραγωγικότητα θα πιάσει νούμερα ανάλογα ξένων δημόσιων υπηρεσιών και όχι όταν ο κάθε Φωτόπουλος θα κατεβάζει τους διακόπτες. Συνεννοηθήκαμε;;

  16. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 04/06/2012 18:05:31

    Να δω ελληνα βολευτή να ψηφίζει για την τσέπη του σύνταξη 1,600 € και μισθό 2,000 και ας ....πεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεθάνω

    ΥΓ

    Αν τα 24,000 ΝΠ γίνουν 1,000 πόσα δις εξοικονομεί το Κράτος;
    Αν τα Μέγαρα και οι Λυρικές με τις δημοτικές επιχειρήσεις δεν επιχορηγούνται για ...μισθοδοσίες θα χρειαζόταν μνημόνιο;

    Αλλά πως κάθε ένας θα θέλει αν κερδίσει ο "δικός του" θέση στο ΔΣ της ΔΕΗ ΟΤΕ Εθνικής και λοιπών ...Ιδρυμάτων;

  17. Nik avatar
    Nik 04/06/2012 18:06:35

    Ναι, μέρος των εσόδων μου προέρχεται από επιχείρηση στον πρωτογενή τομέα.

    Βλέποντας πως λειτουργούν ανταγωνιστές μου στο εξωτερικό κατανοώ ότι σύντομα θα πρέπει να αποφασίσω μεταξύ δύο επιλογών: ή θα κλείσω την δουλειά ή θα την μεταφέρω σε άλλη χώρα για να γλυτώσω από το κόστος της επιβεβλημένης γραφειοκρατείας, κάτι που κανείς εδώ δεν φαίνεται να λαμβάνει υπόψη στον λογαριασμό της "ανταγωνιστικότητας".

    Από τις λύσεις που προτείνει το άρθρο λείπει το βασικότερο: η απλότητα. Ναι σίγουρα χρειάζεται βελτίωση, αλλά όχι με περίπλοκα σχήματα. Προσωπικά πιστεύω ότι χρειαζόμαστε μια φάση απλοποίησης, ίσως ένα υπουργείο απλοποίησης διαδικασιών, νόμων, δομών. Είναι αδιανόητο ότι το 2012 περνάμε ακόμη από ακρόαση δικαστηρίου για την δήλωση εμπορικού σήματος!!!

    Τα απλά είναι που μειώνουν το κόστος και μας κάνουν πιο ανταγωνιστικούς.

    Οσο για την φοροδιαφυγή και την μαύρη οικονομία, ας μην παρασυρόμαστε σε υπερβολές. Η μαύρη οικονομία είναι πρόβλημα σε όλη την Ευρώπή, ειδικά από τότε που εισήχθη ο ΦΠΑ. Εμείς είμαστε στο 25%, αξία μαύρης οικονομίας σε σχέση με την "άσπρη", το Βέλγιο είναι στο 17%, η Γερμανία στο 14%, ουδείς αναμάρτητος λοιπόν, και δεν χρειάζονται δρακόντεια μέτρα και δημεύσεις.

    Οσο για το ασφαλιστικό, ας δούμε επιτέλους το σύστημα 401Κ των ΗΠΑ, κάτι που αντέγραψαν οι Σουηδοί που τόσο πολύ ζηλεύουμε. Το σύστημα επιτρέπει την μείωση εισφορών, αλλά δίνει τρόπο για την αυτοσυνταξιοδότηση για τον αυτοαπασχαλούμενο και τον μισθωτό. Βέβαια θέλει προσωπική ευθύνη και διαχείριση, δεν είναι για ανώριμους που ψάχνουν για κράτος πατέρα.

  18. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 05/06/2012 11:47:53

    Προσωπικά θεωρώ το ΦΠΑ ένα ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΛΗΣΤΡΙΚΟ ΦΟΡΟ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ ΜΑΣ.

    Και επομένως δεν θα μπορούσα ποτέ να συμμαχήσω με όποιον έχει κάνει σημαία του την είσπραξη ΦΠΑ αντί την κατάργησή του.

    Πέραν αυτού, από τα ελάχιστα που τυχαίνει να γνωρίζω για τη λειτουργία μεγάλων επιχειρήσεων με τα οργανωμένα λογιστήρια, έχω τη γνώμη ότι ειδικά σε αυτό το επίπεδο τιμολογίων μεταξύ ΑΕ και μεγάλων ΕΠΕ, είναι δύσκολο να συμβεί αυτό που λέτε.
    Και αν συμβεί μια φορά μπορεί να ανιχνευθεί αμέσως στο χρόνο επάνω, συγκρίνοντας εκκαθαριστική ΦΠΑ με συγκεντρωτική πελατών-προμηθευτών όπου πρέπει να αναγράφεται και ο αύξων αριθμός του στοιχείου π.χ. τιμολόγιο πώλησης 1, 2, 3, ... 100, κοκ.

    (οι εισπράξεις του ΦΠΑ λιανικής διαχωρίζονται στο έντυπο της εφορίας, δεν είναι ένας αχταρμάς όλο το ΦΠΑ όπου οπωσδήποτε είναι πιο δύσκολο να ανιχνευθεί)

    Αυτό φυσικά σημαίνει ότι η παρακρατούσα επιχείρηση έχει πλέον σοβαρά νομικά προβλήματα και θα αντιμετωπίσει και τη διακοπή της συναλλακτικής σχέσης.

    Σε επίπεδο μικροσυναλλαγών με πολλά τιμολόγια χαμηλού ύψους που δεν ελέγχονται είναι πιο εύκολο να γίνει αυτό που λέτε.
    Εκεί, επειδή είναι μαρίδα (ήτοι πολυπληθείς) μπορεί να κρύβονται 1 ή 2 δις το πολύ για το κράτος - σε περίπτωση μπορέσει να τα εισπράξει στο ακέραιο εννοείται-.

    Δεν είπατε όμως για ποιο φορολογικό συντελεστή προτείνετε αυτά που προτείνετε.
    Συμφωνείτε με το στιλ ιρλανδέζικο φλατ ταξ 13% ή 15% που προτείνει η ΝΔ;

    Εγώ συμφωνώ, αλλά βρίσκω δύσκολο να εφαρμοστεί στην Ελλάδα, λόγω του κλίματος που επικρατεί κατά ο,τιδήποτε επιχειρεί.

    • akenaton avatar
      akenaton @ αλλενάκι 05/06/2012 12:04:40

      Αντί άλλης απαντήσεως: "Ειδικότερα, όσον αφορά τους άμεσους φόρους το 2010 διαμορφώθηκαν στο 7,3% του ΑΕΠ στην Ελλάδα, έναντι 12,2% του ΑΕΠ στην ΕΕ-27 (το 2009). Μια ικανοποιητική σταδιακή μείωση της φοροδιαφυγής στην Ελλάδα θα μπορούσε να ανεβάσει το ανωτέρω ποσοστό των άμεσων φόρων στο 10,5% του ΑΕΠ το 2014, πράγμα που θα σήμαινε την είσπραξη πρόσθετων φορολογικών εσόδων ύψους € 7,5 δις ετησίως. Επίσης, το ποσοστό των έμμεσων φόρων ανήλθε στο 12,9% του ΑΕΠ στην Ελλάδα το 2010, έναντι 14,8% στη Γαλλία το 2009 και 13,6% στην Ιταλία με πολύ χαμηλότερους συντελεστές ΦΠΑ και φόρους στα καύσιμα από την Ελλάδα. Με μόνη τη μείωση της φοροδιαφυγής στον ΦΠΑ το ποσοστό των έμμεσων φόρων θα μπορούσε να αυξηθεί σταδιακά στο 14,0% του ΑΕΠ στην Ελλάδα το 2014. Τα ανωτέρω συνεπάγονται μια συνολική δημοσιονομική προσαρμογή της τάξεως του 3,5% του ΑΕΠ μόνο από την αναγκαία μείωση της φοροδιαφυγής."
      Πηγή: Το οικονομικό δελτίο της Αlpha Bank στις 27-01-2011

      http://apolitik.pblogs.gr/2011/02/ta-esoda-apo-ton-fpa-to-2010-para-thn-ayxhsh-twn-syntelestwn-kat.html

    • akenaton avatar
      akenaton @ αλλενάκι 05/06/2012 12:07:36

      Και σημειώστε οτι μιλάμε μόνο για την ΕΜΦΑΝΗ φοροδιαφυγή και απόκρυψη ΦΠΑ. Σκεφτείτε να συλληφθεί και το 50% της "μαύρης" οικονομίας!!!

  19. MONOS avatar
    MONOS 05/06/2012 19:23:57

    ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ Η ΕΛΙΤ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. 750€. ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΟ ΒΕΒΑΙΑ , ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΙΤ ΤΑ ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ ΠΕΤΣΕΤΑΚΙΑ. ΧΟΥΒΑΡΝΤΑΔΕΣ. ΘΑ ΞΥΠΝΗΣΕΤΕ...

    • akenaton avatar
      akenaton @ MONOS 05/06/2012 23:16:41

      Κι εσείς θα ξηπνήσετε. Με τη τσέπη γεμάτη πεντοχίλιαρα - κουρελόχαρτα!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.