#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
09/12/2011 15:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Δόξα σοι, Ἄνγκελα»



Ἰδοὺ λοιπόν, γιὰ ὅσους νομίζουν ὅτι τὰ παραλέμε, γραμμένο σὲ ἁπλᾶ γερμανικά, στὴν ὀγδόη σελίδα τοῦ ἐπίσημου περιοδικοῦ τοῦ βερολινέζικου CDU (Berliner Rundschau – Das Magazin der CDU Berlin, 8. Ausgabe 2011), μὲ τὶς πρῶτες-πρῶτες προτάσεις, μὲ τὰ πρῶτα-πρῶτα «Δόξα σοι, Ἄνγκελα» τῆς ἀνταποκρίσεως ἀπὸ τὸ συνέδριο τοῦ κόμματος CDU:

“Wie haben unser Ziel erreicht: Wir haben Deutschland wieder an die Spitze geführt” – mit minutenlangem Applaus wurden diese Worte der Parteivorsitzenden Angela Merkel von den 1001 Delegierten auf den Bundesparteitag der CDU Deutschlands in Leipzig bedacht. Deutschland sei wieder Stabilitätsanker und Wachstumslokomotive in Europa.

(Ἡ ὑπογράμμιση δική μου). Δηλαδής:

«Φτάσαμε τὸν στόχο μας: ὁδηγήσαμε τὴν Γερμανία ξανὰ στὴν κορυφή» – μὲ παρατεταμένο χειροκρότημα ἀναδείχθηκαν αὐτὰ τὰ λόγια τῆς ἐπικεφαλῆς τοῦ κόμματος Ἄνγκελα Μέρκελ ἀπὸ τοὺς 1001 συνέδρους στὸ συνέδριο τοῦ CDU Γερμανίας στὴ Λειψία. Ἡ Γερμανία εἶναι καὶ πάλι ἐγγυητὴς σταθερότητας καὶ ἀτμομηχανὴ ἀνάπτυξης στὴν Εὐρώπη.

Σύνθημα τοῦ συνεδρίου: «Γιὰ τὴν Εὐρώπη – Γιὰ τὴν Γερμανία». Θυμᾶστε κάτι ποὺ σᾶς ἔλεγα γιὰ τὴν ταύτιση τῶν ἐννοιῶν «Εὐρώπη» καὶ «Γερμανία» στὴν ἀνεπίδεκτη μαθήσεως γερμανικὴ πολιτικὴ σκέψη;

Διαπίστωση πρώτη: Ὅλη ἡ Εὐρώπη βουλιάζει, τὰ κράτη τρέμουν τὸ ἕνα μετὰ τὸ ἄλλο, καὶ τί βρῆκε νὰ πεῖ ἠ Καγκελλάριος; «Τὰ καταφέραμε! Εἴμαστε στὴν κορυφή!».

Διαπίστωση δεύτερη: Προφανῶς, αὐτὸς ὁ στόχος δὲν ἐγκαταλείφθηκε ποτέ: ἦταν, εἶναι καὶ θὰ εἶναι ἡ ὀνείρωξη τῆς Γερμανίας, ἁπλῶς μόλις τώρα φτάσαμε στὸ σημεῖο «καὶ διατί νὰ τὸ κρύψωμεν ἄλλωστε».

Διαπίστωση Τρίτη καὶ φαρμακερή: ἡ Καγκελλάριος καὶ ὁ Συντάκτης νιώθουν τὴν ἀνάγκη νὰ χρησιμοποιήσουν, σὲ τέσσερις σειρές, δύο φορὲς τὴν λέξη «wieder», ξανά. «Ἡ Γερμανία ξανὰ στὴν κορυφή, ἡ Γερμανία καὶ πάλι ἀτμομηχανὴ τῆς Εὐρώπης». Ρωτῶ, ὁ ἀδαής: ξανά, ὡς πρὸς πότε ἀκριβῶς; Προφανῶς ὄχι ἐπὶ χωρισμένης Γερμανίας, ἄρα προφανῶς ὄχι μεταπολεμικά. Προφανῶς ὄχι μετὰ τὴν ἐπανένωση, διότι τότε δὲν ἐξηγεῖται τὸ «ξανά»: ἡ πορεία εἶναι μᾶλλον εὐθεία ἀνοδικὴ ἔκτοτε, χωρὶς μεγάλα ζὶγκ-ζάγκ. Ἄρα; Πότε; Γλῶσσα λανθάνουσα τ’ ἀληθῆ λέγει!

Μὲ τὶς ὑγεῖες μας.

Νὰ μνημονεύσω δύο στιγμὲς Θάτσερ: πρῶτον, τὸν τρόμο της, κραδαίνουσα τὸν χάρτη τῆς Γερμανίας πρὸ τοῦ Μιτεράν, γιὰ τὸ ἐνδεχόμενο ἐπανένωσης. Καὶ τὴν βεττανικώτατη ἀτάκα της τὸ 1990, ποὺ ἡ ἐθνικὴ Γερμανίας νίκησε τὴν ἐθνικὴ Ἀγγλίας στὸ ποδόσφαιρο, ὅταν ὁ Χέλμουτ Κὸλ σχολίασε ὅτι οἱ Βρεττανοὶ ἔχασαν στὸ ἐθνικό τους σπὸρ ἀπὸ τοὺς Γερμανούς. Ἡ Μάργκαρετ Θάτσερ ἀπάντησε: «Δὲν πειράζει, ἄλλωστε κι ἐμεῖς τοὺς νικήσαμε δύο φορὲς σ’ αὐτὸν τὸν αἰῶνα στὸ δικό τους ἐθνικὸ σπόρ».

Κωνσταντῖνος Λ. Μαστακουνᾶς

(ἀνταποκριτὴς ἐκ Γερμανίας)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 09/12/2011 15:09:13

    Ανάλογα πως ερμηνεύει κάποιος την γερμανική γλώσσα an die Spitze geführt,στη θέση του οδηγού π.χ poll posision

    • Δήμος avatar
      Δήμος @ Διηνεκης 09/12/2011 16:08:13

      To θέμα είναι το «ξανά». Αν αυτή είναι μια επόμενη φορά, πότε ήταν η προηγούμενη; Σε αυτό πρέπει να απαντήσουν.

  2. gio23 avatar
    gio23 09/12/2011 15:36:00

    Η καλύτερη ανάρτηση της χρονιάς.

  3. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 09/12/2011 15:41:09

    Και σεις κατηγορείτε τον Γαπ...έχει απλωθεί η μόλυνση...
    ΥΓ: Η φωτό όλα τα λεφτά...(όσα μας έμειναν δηλαδή)

  4. Aggelos avatar
    Aggelos 09/12/2011 15:53:23

    φοβερη αναρτηση...ετσι,,πικρες αληθειες..

  5. Νίκος Γκ. avatar
    Νίκος Γκ. 09/12/2011 16:13:47

    +100000 φοβερό άρθρο! Ανυπομονώ για το σχόλιο του αρχαιοπτέρυγα...

  6. Κωνσταντῖνος Λ. Μαστακουνᾶς avatar
    Κωνσταντῖνος Λ. Μαστακουνᾶς 09/12/2011 16:31:55

    Καλά, ἠ φωτογραφία ἀπίθανη. Εὐχαριστῶ Φάκτορα.

  7. φωνη avatar
    φωνη 09/12/2011 16:50:38

    Ήταν πολύ ωραίο το σχόλιο, το διάβασα χθες το βράδυ και άξιζε να γίνει ξεχωριστή ανάρτηση. Πρέπει να μας εξηγήσει η Μέρκελ αυτό το επίμονο "ξανά" . Εμένα μου προκαλεί απορία και η φράση : " Ἡ Γερμανία εἶναι καὶ πάλι ἐγγυητὴς σταθερότητας καὶ ἀτμομηχανὴ ἀνάπτυξης στὴν Εὐρώπη."

    Για ποιά σταθερότητα και ποιά ανάπτυξη μιλάνε;;;;

  8. Κωνσταντῖνος Λ. Μαστακουνᾶς avatar
    Κωνσταντῖνος Λ. Μαστακουνᾶς 09/12/2011 17:06:15

    Καλά, δὲν ἔχεις δεῖ τίποτα, ἡ ΑΜΕΣΩΣ ἑπόμενη πρόταση τοῦ κειμένου εἶναι: "Ποτὲ πρὶν δὲν εἶχαν τόσοι ἄνθρωποι ἐργασία, ὅσο σήμερα" ἐξήγησε ἡ Καγκελλάριος, αὐτὸ εἶναι τὸ ἀποτέλεσμα τῆς καλῆς δουλειᾶς τοῦ CDU. ("Es hatten noch nie so viele Menschen Arbeit wie heute", erklärte die Bundeskanzlerin, dies sei das Ergebnis der guten Arbeit der CDU.) Δὲ θὰ μείνει ἄντερο λέμε... ἀλλὰ ὄχι ἀπ' τὸ γέλιο...

  9. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 09/12/2011 18:47:21

    Καλό θα είναι καταρχήν να μάθουμε να διαβάζουμε στο πραγματικό τους πλαίσιο τα όσα λέγονται, γράφονται ή διαδραματίζονται. Και κυρίως να τα εντάσσουμε στην όλη εικόνα. Οι αποσπασματικές αναγνώσεις καθότι επιλεκτικές ενέχουν τον κίνδυνο της ιδεοληψίας.
    Η αξία των όσων αναφέρει η κομματική αυτή έκδοση (Berliner Rundschau – Das Magazin der CDU Berlin, 8. Ausgabe 2011) της βερολινέζικης χριστιανοδημοκρατίας είναι αντίστοιχη του ρόλου της στη διαμόρφωση του κομματικού πατριωτισμού του αναγνωστικού της κοινού στο οποίο κι αποκλειστικά απευθύνεται. Σ΄αυτή τη συνάφεια δηλαδή πρέπει να γίνει κι η όποια ανάγνωσή της.
    Η χρήση του "ξανά", η αναφορά στη μείωση της ανεργίας, την οικονομική ανάπτυξη, τα πλεονάσματα, αφορούν στις περιόδους διακυβέρνησης της Γερμανίας από τη Χριστιανοδημοκρατία (καγγελαρία ΚΟΛ, Μέρκελ).
    Η κ. Μέρκελ αντιδιαστέλλει τα επιτεύγματα της με αυτά της Σοσιαλδημοκρατίας (καγγελαρία ΣΡΕΝΤΕΡ και επιγόνων) και τοποθετεί την καγγελαρία της επάξια δίπλα στην επιτυχή του μέντορά της Χέλμουτ Κολ που επανένωσε τη Γερμανία, επίτευγμα κορυφαίο και στόχο όλων των μεταπολεμικών γερμανικών κυβερνήσεων. Είναι τώρα και πάλι η Χριστιανοδημοκρατία με ηγέτη αυτή τη φορά την κ. Μέρκελ η οποία οδηγεί τη Γερμανία στο οικονομικό της θαύμα μετά την τραυματική περίοδο με την οπισθοχώρηση όλων των δεικτών κατά την ενδιάμεση περίοδο των κυβερνήσεων της Σοσιαλδημοκρατίας. Γι΄αυτό και η χρήση του "ξανά" ή "και πάλι". Η χρονική αναφορά είναι οι κυβερνήσεις της Χριστιανοδημοκρατίας (τότε ο Κολ, τώρα ξανά η Μέρκελ).
    Αυτή είναι η πραγματική ανάγνωση των όσων η κ. Μέρκελ ασκούμενη σε κομματική ρητορική κι απευθυνόμενη στην κομματική της πελατεία ανέφερε.
    Δεν συμμερίζονται βέβαια τις θέσεις της το σύνολο του γερμανικού πολιτικού κόσμου, ούτε κι όλοι οι Γερμανοί πολίτες. Αλλά έτσι είναι στις δημοκρατίες.
    Η υπεραπλουστευτική γενίκευση τέτοιων δηλώσεων και η συνακόλουθη έκφραση υπονοιών "εθνικοσοσιαλισμού" τόσο για την πολιτική της κ. Μέρκελ όσο και για τον γερμανικό λαό είναι και ατυχής και εκτός πραγματικότητας. Όταν δε γίνεται συνειδητά εξυπηρετεί αποκλειστικά αποπροσανατολιστικούς στόχους.
    Όταν δε εντάσσεται στο αντίστοιχο ιδεολογικό πλαίσιο χρήσης του πολυτονικού (με κορυφαίο παράδειγμα τον Άδωνη), ενώ επίσημο και με το νόμο είναι το μονοτονικό, φανερώνει απλά και ιδεοληψία.

    • Κωνσταντῖνος Λ. Μαστακουνᾶς avatar
      Κωνσταντῖνος Λ. Μαστακουνᾶς @ Εύμηλος 09/12/2011 20:06:26

      Εὐχαριστῶ γιὰ τὴ διαφωνία, ἀλλὰ μὲ τὴ σειρά μου θὰ διαφωνήσω. Δηλαδὴ ἡ Καγκελλάριος ἰσχυρίζεται ὅτι κάθε φορὰ ποὺ κυβερνᾶ τὸ CDU ἡ Γερμανία καθίσταται "ἐγγυητὴς σταθερότητας καὶ ἀτμομηχανὴ ἀνάπτυξης στὴν Εὐρώπη", ἐνῷ ἐπὶ SPD γίνεται παλιόψαθα τῶν ἐθνῶν;;; Ἕνα τόσο bold statement ἀναφέρεται σὲ κατάσταση ποὺ δύναται νὰ ἀλλάζει κάθε λίγα χρόνια, ἢ ὡς ἐπιστέγασμα ἱστορικῶν διεργασίες δεκαετιῶν; Δὲν εἶναι τόσο κουτοὶ (γιὰ τὴν ἀκρίβεια, καθόλου, ΚΑΘΟΛΟΥ κουτοὶ) οἱ Γερμανοί, οὔτε ἀκόμα ὡς κομματικὸ κοινό. Τὸ δὲ γεγονὸς ὅτι ἡ ἐκ DDR Α.Μ. δὲν ἔχει τὶς εὐαισθησίες ποὺ εἶχαν οἱ προηγούμενοι ὡς πρὸς τὴν ἀποφυγὴ τοῦ μεγαλοϊδεατισμοῦ εἶναι πανθομολογούμενο.

      Θυμίζω ὅτι τὸ παράθεμα λόγου τῆς Α.Μ. δὲν γράφτηκε ἀπὸ τὸ τοπικὸ (τῆς πρωτευούσης) ἔντυπο: ἐλέχθη ἀπὸ τὴν Καγκελλάριο ὡς ἐπιστέγασμα στὸ 24o συνέδριο τοῦ κόμματος, εἰς ἐπήκοον τῆς οἰκουμένης. Δὲν εἶναι φλυαρίες τοπικοῦ κομματαρχίσκου.

      Θυμίζω ὅτι τὸ θέμα τοῦ Συνεδρίου ἦταν ἡ πορεία τῆς Εὐρώπης, καὶ ὅ,τι ἐλέχθη εἶχε αὐτὴν ὡς ἄξονα. Ὄχι τὶς ἐσωγερμανικὲς κομματικὲς ἔριδες. Ὅταν ἡ Μέρκελ λέει "ξανά", ὅταν λέει "καὶ πάλι", ἀναφέρεται σὲ ὁρίζοντα αἰῶνα. Ὄχι σὲ ὁρίζοντα δεκαετίας.

      Δὲν ὑπονοῶ ὅτι ἡ Καγκελλάριος ἀναφέρεται συνειδητὰ ἐκεῖ ποὺ λές. Οὔτε γι' ἀστεῖο. Ὑπονοῶ αὐτὸ ποὺ καθαρὰ ἐννοῶ: ὅτι "γλῶσσα λανθάνουσα τ' ἀληθῆ λέγει". Καὶ αὐτὸ εἶναι, ἤδη, πολύ! Τὸ "ξανά", τὸ "καὶ πάλι" δείχνουν πόθο ἄσβεστο, αἰώνιο, ποὺ δὲν ἐξαντλεῖται φυσικὰ στὶς κυβερνητικὲς ἐναλλαγὲς τῆς τελευταίας εἰκοσαετίας. Δὲν σκέφτονται ἔτσι οἱ Γερμανοί, δὲν εἶναι τόσο ἐπιπόλαιοι.

      -----------------------------------

      ΥΓ: Γιατί μοῦ φορτώνεις ἰδεολογικὴ χρήση τοῦ πολυτονικοῦ; Δηλαδὴ ὅποιος δὲν θεωρεῖ ἁρμόδιους 30 βουλευτὲς γιὰ τέτοιες ἀποφάσεις* ἔχει ἐργαλειακὲς σκοπιμότητες;

      Δὲν εἶναι μὲ νόμο. Εἶναι μὲ μεταμεσονύκτια τροπολογία σὲ νομοσχέδιο γιὰ... τὴ λειτουργία τῶν λυκείων. Ψηφίστηκε ἀπὸ 30 βουλευτές. Ἡ ὑπουργὸς ΥΠ(τότε ἀκόμα Ε)ΠΘ, τὸ 2005 ἀπαντώντας σὲ ἐπερώτηση, εἶπε τὸ αὐτονόητο, ὅτι ὁ καθένας διαλέγει τὸ τονικό του σύστημα καὶ δὲν βρίσκεται, φυσικά, "ἐκτὸς νόμου". Ἐπίσης, μὲ ποιά λογικὴ εἶναι ἁρμόδια ἡ πολιτεία γιὰ τὴν ἐξάλειψη δισχιλιετοῦς τονικοῦ συστήματος. Σταματάω ἐδῶ.

      *νὰ σημειωθεῖ: οἱ δημοτικιστὲς κατὰ πλειονότητα πολυτόνιζαν.

      Δηλαδὴ ἀντὶ νὰ καταγγελθεῖ ἡ πασίγνωστη κομματικὴ γλῶσσα ποὺ χρησιμοποίησε τὸ ΠΑΣΟΚ στὴν προσεχῶς σχωρεμένη Μεταπολίτευση (ὁ Γιούνης, ὁ Γιούλης, τοῦ ἀσθενῆ, τοῦ διεθνῆ, τοῦ εὐγενῆ, τῆς ἀδρανὴς), καταγγέλεται ὡς "ἰδεολογικὴ γλῶσσα" τὸ πολυτονικό;;; Ὁ πολυτονίζων εἶναι ἐξ ἀντικειμένου ἰδεοληπτικός; Μήπως καὶ ἀντιδραστικός; Ἂν αὐτὸ δὲν εἶναι ἐκπασοκισμὸς τῆς σκέψης μας, τότε τί εἶναι;

      Νὰ μοῦ συγχωρεῖτε τὴν φλυαρία, μὰ νομίζω πὼς ἀξίζει.

      ΥΓ2: Α.Σ., σ' εὐχαριστῶ ποὺ δὲν ξεχνᾶς τὴν περισπωμένη στὸ ἐπώνυμό σου, στὴν ὐπογραφὴ τῶν ἐπιστολῶν σου πρὸς τὰ μέλη.

  10. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 09/12/2011 18:52:41

    Φίλε, παράγουν και εξάγουν οι ανθρώποι, κερδίζουν αγορές με το μυαλό, τη μεθοδικότητα, την επιμονή και με την σκληρή δουλειά. Αυτός είναι ο ιμπεριαλισμός τους - κι άς αφήσουμε τα πάντσερ και τον Γκέμπελς στην άκρη, δέν μας υποχρεώνει κανείς να αγοράσουμε Άουντι και Μίλε πλυντήριο ! Η αντίδρασή μας δικαιολογείται σε κάποιο βαθμό αλλά πολλές φορές μοιάζουμε με Μαντάμ Σουσού απ'τη γκρίνια, εμείς, που ενώ κοιμώμαστε (στην κυριολεξία) πάνω στο βωξίτη και στο νικέλιο όλης της ηπείρου, δέν μπορούμε να φτιάξουμε ούτε μπρίκι !

    • Αίθρα avatar
      Αίθρα @ τσώφλι πασατέμπου 09/12/2011 18:58:00

      +1000.

    • φωνη avatar
      φωνη @ τσώφλι πασατέμπου 09/12/2011 19:29:29

      Μιλάει σε κομματικό ακροατήριο, αλλά δε μιλάει μόνο για τη Γερμανία μιλάει για την Ευρώπη. Δεν υπάρχει σταθερότητα στην Ευρώπη και κινδυνεύει να μπει σε ύφεση όλη η Ευρώπη (αυτά δείχνουν και οι προειδοποιήσεις των οίκων αξιολόγησης). Αν η Γερμανία θεωρεί ότι έχει τον κυρίαρχο λόγο σε αυτήν την κρίση τον έχει, αλλά δεν πετυχαίνει σταθερότητα και ανάπτυξη στην Ευρώπη με τις αποφάσεις της.

      Δε μιλάω για το Γερμανία-Ελλάδα. Μιλάω για το Γερμανία-Ευρώπη.
      Δεν την κατηγορώ για το παραγωγικό της μοντέλο, ειδικά επειδή το συγκρίνω με το δικό μας που είναι ανύπαρκτο.Την κατηγορώ επειδή δε σκέφτεται ευρωπαϊκά. Μπορεί κάποιος να θεωρεί οτι είναι θεμιτος ο ιμπεριαλισμός σε βάρος της ίδιας της ένωσης. Δε συμφωνώ, γιατί κάνει κακό στην ένωση.

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ τσώφλι πασατέμπου 09/12/2011 19:56:43

      Τσώφλι:

      «Kερδίζουν αγορές με το μυαλό, τη μεθοδικότητα, την επιμονή και με την σκληρή δουλειά και, όποτε δεν αρκούν αυτά, με τις μίζες.»

      Έτσι, για να σε συμπληρώσω. Δεν είναι στραβός ο γυαλός, γέρνει και το υποβρύχιο. Και αρνούμαι να δεχτώ ότι όποιος τα δίνει είναι λιγότερο διεφθαρμένος από όποιον τα παίρνει.

      • τσώφλι πασατέμπου avatar
        τσώφλι πασατέμπου @ ΚΜ 09/12/2011 21:31:21

        Κι αυτό ικανότητα θέλει, φίλε μου. Γιά πάνε να εξάγεις τελάρο με σάπια ροδάκινα σ'αυτούς, με την ίδια ευκολία που το πασσάρω εγώ για να το φάνε τα κορόϊδα οι Αθηναίοι (δηλαδή εσείς) ! Η ζίμενς και η Μέρκελ φταίει που είναι διεφθαρμένο ώς το κόκκαλο όλο το πολιτικό προσωπικό αυτής της χώρας ;

        • ΚΜ avatar
          ΚΜ @ τσώφλι πασατέμπου 09/12/2011 22:01:51

          Ναι, φταίει - εκτός αν θεωρείς ότι η κότα έκανε το αυγό και μόνον - και όχι το αυγό την κότα. Αλλά και γενικότερα μπάζουν οι σοφιστείες σου. Από τη μία μέμφεσαι τους πολιτικούς της χώρας ως διεφθαρμένους
          και από την άλλη εξαίρεις την διαφθορά ως ικανότητα. Δίπορτο.

          Αλλά το πιο άκυρο είναι που με έβγαλες... αθηναίο!

          • Φρίξος Γιαννιός avatar
            Φρίξος Γιαννιός @ ΚΜ 10/12/2011 18:55:01

            αυτός που καθορίζει το σ΄συτημα της μίζας είναι αυτός που αγοράζει εάν αυτός που αγοράζει δεν μιζάρεται δε υπάρχει μίζα! Αυτός μάλιστα που αγοράζει για λογαριασμό του κράτους του και μιζάρεται εκτός από παράνομος είναι και προδότης εσχάτης προδοσίας και θα πρέπει να καταδικάζεται πολύ αυστηρά, στην περίπτωση της siemens εάν δεν ήταν η siemens θα ήταν η alcatel? η κάποια άλλη εταιρεία ? θα ήταν οπότε ο κύριος υπεύθυνος είναι πάντα ο αγοραστής!!!

    • mx avatar
      mx @ τσώφλι πασατέμπου 09/12/2011 21:22:40

      mises alithies = psemata

  11. sam530 avatar
    sam530 09/12/2011 19:52:18

    χωρίς πολλά λόγια και αναλύσεις, εμένα μια ευρώπη μη δημοκρατικών κοινών
    αποφάσεων δεν με εμπνέει καθόλου.

  12. Κωνσταντῖνος Λ. Μαστακουνᾶς avatar
    Κωνσταντῖνος Λ. Μαστακουνᾶς 09/12/2011 20:29:23

    Ἐπειδὴ ἀκόμα ἀρκετοὶ ἀμφιβάλλετε γιὰ τὴν γερμανικὴ παρρησία, σᾶς προτείνω νὰ κάνετε μιὰ βόλτα ἀπὸ τὰ πρωτοσέλιδα τῆς Bild (καὶ δὲν ἀναφέρομαι μόνο στὸ ξεκάθαρο "νὰ πουλήσουν τὰ νησιά τους") καὶ ἀπὸ τοὺς πίνακες τοῦ ἀριθμοῦ/ποσοστοῦ τῶν ἀναγνωστῶν της σὲ σχέση μὲ ὅλες τὶς ἄλλες ἐφημερίδες. Τὸ παιχνίδι ἔχει χοντρύνει, πάει καὶ τελείωσε, εἴτε μᾶς ἀρέσει εἴτε ὄχι.

    Καὶ ὅσον ἀφορᾶ τὴν Bild: μὴν αὐταπατᾶσθε, δὲν εἶναι "τοῦ λαουτζίκου" καὶ τελειώνει τὸ θέμα. Σύμφωνα μὲ τὰ στοιχεῖα (ποὺ διαρκῶς ἐπικαλεῖται ἡ Bild στὶς διαφημίσεις της), οἱ ἀπόφοιτοι πανεπιστημίου ποὺ τὴν διαβάζουν εἶναι πολὺ περισσότεροι ἀπὸ τοὺς ἀντίστοιχους τῆς Frankfurter Allgemeine, τῆς "ἔξυπνης ἐφημερίδας" ("πίσω ἀπὸ μιὰ Frankfurter Allgemeine κρύβεται πάντα ἕνα ἔξυπνο κεφάλι"). Ἡ δὲ ἀφόρητη πίεση τῆς Bild ἀσκεῖται κυρίως στὸ CDU.

    Ἀγαπητὲ Εὔμηλε: ἐντάξει, ἐγὼ εἶμαι ἰδεοληπτικός. Ἐλάχιστος καιρὸς πέρασε, ξέχασες τὴν δήλωση τοῦ ἐπικεφαλῆς τῆς Κ.Ο. τῶν Χριστιανοδημοκρατῶν Φόλκερ Κάουντερ ὅτι «ἡ Εὐρώπη μιλάει τώρα γερμανικά»;

    Ἐδῶ οἱ ἴδιοι οἱ Γερμανοὶ τὸ βλέπουν. Δεῦτε λάβετε: http://www.youtube.com/watch?v=qyDY7nfYYM0 Ἰδεοληπτικὸς καὶ ὁ Χέλμουτ Σμίτ; Ἢ ἁπλῶς μικροκομματικός;

    Ἀλλὰ αὐτὸ ἦταν τὸ λιγώτερο. ΕΔΩ ὁ καλὸς ὁ Σμίτ: "Τέλος, εξέφρασε την ενόχλησή του για τον μεγαλοϊδεατισμό των Γερμανών που θεωρούν ότι πρέπει μόνοι τους να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την Ευρώπη. «Εχουν πολλή βρωμιά στα χέρια τους από το 1933 ώς το 1945 για να μεγαλοπιάνονται» (Καθημερινὴ 4-12-11). Κανείς μας ἐδῶ δὲν τολμᾶ νὰ πεῖ καθαρὰ αὐτὰ ποὺ ὁ ἴδιος ὁ πρώην Καγκελλάριος λέει μὲ ἀπόλυτη σαφήνεια!

    Εἶναι μπροστὰ στὰ μάτια μας, ὁλόγυμνο, τί ἄλλο θέλουμε πιά;

  13. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 10/12/2011 02:45:26

    Αγαπητέ ΚΛΜ,

    θα αρχίσω με το πολυτονικό στο οποίο η διαφωνία μου εστιάζεται κατά πρώτον για πρακτικούς λόγους και κατά δεύτερο για γλωσσολογικούς. Δεν αμφιβάλλω ότι τα πνεύματα κι οι τόνοι είχαν ως γραφήματα αντίστοιχη φωνητική αξία. Η οποία σήμερα έχει εκλείψει. Η χρήση τους μόνο αισθητικούς λόγους μπορεί σήμερα να ικανοποιεί. Η γνώση τους στα πλαίσια της ιστορίας της γλώσσας και για την προσέγγιση των κειμένων του παρελθόντος, δεν αντιλέγω, είναι θεμιτή. Αλλά ως εδώ. Από κει και πέρα είναι θέμα ειδίκευσης.
    Κατά δεύτερον: Επειδή ένας νόμος ψηφίστηκε με τη διαδικασία που αναφέρεις σημαίνει ότι δεν πρέπει να εφαρμοστεί και δη μετά από τριάντα χρόνια εφαρμογής του; Εμείς, δηλαδή οι γενιές που δεν έχουμε διδαχθεί το πολυτονικό πρέπει μήπως να επιμορφωθούμε; Δε το θεωρώ πρωτεύον. Ούτε καν ως στοιχείο ιδεολογικής αντιπαράθεσης. Ειδικά στις παρούσες συνθήκες.
    Έρχομαι στα γερμανικά πράγματα.
    Δε διαφωνώ για τα όσα λες ότι γράφει το άκρως λαϊκίστικο και σκανδαλοθηρικό BILD καθώς κι άλλα γερμανικά έντυπα της αυτής κατηγορίας και ποιότητας για λόγους αύξησης των πωλήσεών τους, ούτε ακόμη ότι αξιωματούχοι της Χριστιανοδημοκρατίας έχουν κάνει δηλώσεις σαν αυτή που αναφέρεις. Το ακροατήριό τους είναι πολύ συγκεκριμένο. Απευθύνονται στο εσωτερικό της χώρας τους. Σε ότι αφορά τον πρώην καγγελάριο Σμιτ και τις τοποθετήσεις του εγώ ο ίδιος σε σχόλια μου εδώ τον έχω αναφέρει για τις διαφορετικές κι ενδιαφέρουσες θέσεις του. Όπως αντίστοιχα κριτικά για την πολιτική της κ. Μέρκελ έχουν εκφραστεί κι άλλοι γερμανοί πολιτικοί, ακαδημαϊκοί, δημοσιογράφοι κι αναλυτές σε όλο τον γερμανόφωνο χώρο.
    Αυτό που έχει πλέον καταστεί σαφές τώρα σε όλους, αλλά ήταν γνωστό στις ελίτ εδώ και χρόνια, είναι:
    1ον) το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε βαλτώσει καθώς δεν διέθεται τα νομιμοποιημένα εκείνα θεσμικά όργανα που να λαμβάνουν αποφάσεις
    2ον) πολιτικά είναι ανίσχυρη,
    3ον) η Ευρωζώνη ήταν κομμένη και ραμμένη εξαρχής στα μέτρα ων ισχυρών οικονομιών και νομισμάτων της Ένωσης
    και 4ον) το σημαντικότερο, το είχε επισημάνει ως ευρωβουλευτής και εν συνεχεία κι ως βουλευτής Μεσσηνίας ο Αντώνης Σαμαράς. Οι οικονομίες των κρατών μελώς της Ένωσης και δη της Ευρωζώνης ήσαν και παρέμειναν εθνικές. Με διερυμένο κι ενισχυμένο το ρόλο των ισχυρών. Τα αποτελέσματα είναι γνωστά. Η κρίση διεύρυνε το χάσμα και το έκανε ορατό.
    Και βέβαια οι σημερινές αποφάσεις (09.12.2011) δεν λύνουν αλλά περιπλέκουν τα πράγματα. Διότι δεν προωθούν την Ευρωπαϊκή ιδέα ούτε και την πολιτική εμβάθυνση της Ένωσης. Αλλά αναζητούν τρόπο να κρατήσουν το Ευρώ (ενιαίο μεν νόμισμα αλλά στην πραγματικότητα μάλλον πολλαπλών ταχυτήτων κι αξιών) με τους εθνικούς όρους των ισχυρών του χωρών του Βορρά. Όπως ήταν κι εξαρχής. Πράγμα που δεν το σκεφτήκαμε ως λαός ποτέ καθώς αφενός έρρεε το πλαστικό χρήμα κι αφετέρου οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας μας που το είχαν αποδεχτεί εξαρχής το αποσιωπούσαν επιμελώς .
    Σε ότι μας αφορά ως Έλληνες την πρώτιστη ευθύνη φέρουν οι ελληνικές κυβερνήσεις με τις πολιτικές ή τις παραλείψεις τους. Δε διαφωνώ ότι κι οι Γερμανοί δεν παίξαν τίμια (Ζήμενς, δωροδοκίες, εξοπλιστικά κλπ). Ούτε είναι κι οι μόνοι. Αλλά όλοι αυτοί βρίσκουν τους εδώ προθύμους και τα κάνουνε με σύμμαχο τον ανίκανο κρατικό μηχανισμό (για τον τελευταίο τα λέει όλα η πρόσφατη έκθεση του ΟΑΣΕ). Το έγραψα και σε άλλο μου σχόλιο: το παραφούσκωμα ενός αντιγερμανισμού όπως άλλοτε και του αντιαμερικανισμού λειτουργεί πάντα ως άλλοθι για τις πράξεις και παραλήψεις των ελληνικών ελίτ κι είναι εν τέλει αποπροσανατολιστικό.
    Τώρα πρέπει αφενός να αναδειχθούν στη συζήτηση από τη μια η ζοφερή ευρωπαϊκή πραγματικότητα και η διάστασή της προς το ευρωπαϊκό ιδεώδες κι από την άλλη οι προτάσεις για μια άλλη πολιτική συμβατή με τα ιδεώδη της Ευρώπης των λαών και της αλληλεγγύης και βέβαια η ελληνική τους συνάφεια.
    Επίσης εδώ πρέπει να γίνει και η ταύτιση των προσώπων και πολιτικών φορέων με τις παραπάνω πολιτικές. Στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Με όρους πραγματικούς. Ιδεολογικούς και πολιτικούς. Εδώ το ζήτημα είναι εξόχως περίπλοκο. Διότι ξεπερνά το περίγραμμα και τους υπάρχοντες πολιτικούς σχηματισμούς. Γι΄αυτό και δε μπορεί είτε να αφεθεί στις διαθέσεις εντύπων όπως το BILD και τα συναφή είτε ακόμη χειρότερα να ακολουθήσει την αποπροσανατολιστική ρητορική τους.
    Η Ελλάδα πρέπει να έχει τη δική της πρόταση ως το Μάρτιο που θα αποφασιστούν οι λεπτομέρειες και θα διαμορφωθούν οι τελικές αποφάσεις. Η ΝΔ κι ο Αντώνης Σαμαράς οφείλουν να τα αναδείξουν ως ζητήματα εγκαίρως και να τα θέσουν στην κρίση του ελληνικού λαού. Όπως σωστά έπραξε ο Αντώνης Σαμαράς στο Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στη Μασσαλία. Επίσης θα πρέπει οι εθνικές εκλογές να γίνουν πριν την ευρωπαϊκή Σύνοδο του Μαρτίου ώστε η Ελλάδα να εκπροσωπηθεί από κυβέρνηση με νωπή και ισχυρή λαϊκή εντολή.

    • Κωνσταντῖνος Λ. Μαστακουνᾶς avatar
      Κωνσταντῖνος Λ. Μαστακουνᾶς @ Εύμηλος 10/12/2011 04:04:14

      Ἀγαπητὲ Εὔμηλε,

      δὲν διαφωνῶ ἐπὶ τῆς οὐσίας καὶ πολὺ σ' αὐτὰ ποὺ λές. Εἶναι παράλληλα σημαντικὸ νὰ καταλάβουμε ὅλοι κάτι: οἱ θέσεις αὐτὲς δὲν ἀλληλαναιροῦνται. Δὲν εἶναι, Ἢ ἡ Ἑλλάδα ἔχει λερωμένη τὴ φωλιά της Ἢ ἡ Γερμανία θρέφει διασπαστικὸ μεγαλοἰδεατισμό- καὶ ἄλλα παρόμοια "ζευγάρια". Τὸ τρέχον πρόβλημα εἶναι πολυαιτιοκρατικό, καὶ ἡ ἀνάδειξη μίας πτυχῆς του δὲν σκοπεύει κατ' ἀνάγκην στὴν συγκάλυψη τῶν ὑπολοίπων. Τὸ λοιπόν, ναί, μεταξὺ ἄλλων καίριων ἔχουμε καὶ μιὰ Γερμανία μὲ μεγαλοϊδεατισμό, προηγούμενα καὶ ὅλο καὶ λιγώτερη αἰδὼ γι' αὐτά. Τὸ νὰ τὸ παραθεωρήσουμε θὰ ἦταν ἐξ ἴσου λάθος μὲ τὸ νὰ τὸ θεωρήσουμε ὡς τὸ μόνο ἢ κυριώτερο πρόβλημα.

      Τὸ πρόβλημα μὲ τὴν "Εὐρώπη τῶν λαῶν" εἶναι πὼς οἱ τριγμοὶ τῆς παρούσας κρίσης ἀνέδειξαν ὡς πρώτιστο ἀντανακλαστικὸ τῶν εὐρωπαϊκῶν λαῶν τὴν περαιτέρω περιχαράκωση (ἐπ' οὐδενὶ δὲν τὴν δαιμονοποιῶ, τοὐναντίον) στὸ ἔθνος ἀντὶ γιὰ τὴν ἔκφραση τοῦ πόθου ἀντικατάστασης τῆς "Εὐρώπης τῶν τραπεζῶν ἢ τῆς χαρτοκοπτικῆς" μὲ τὴν "Εὐρώπη τῶν λαῶν". Ὡς ἐκ τούτου, αὐτὴ μένει μᾶλλον στὰ χαρτιά.

      Περὶ BILD, τὸ ὅτι ἡ ἐφημερίδα λέει ὅ,τι λέει γιὰ νὰ αὐξήσει τὶς πωλήσεις της ἐπιρρωνύει τὴν ἀπολύτως δυσάρεστη διαπίστωση ὅτι ὁ μέσος Γερμανὸς θέλει νὰ ἀκούει -καὶ πιστεύει- ἀκριβῶς αὐτά. Ἐξ οὗ καὶ... αὐξάνονται οἱ πωλήσεις. Σὲ πολιτικὰ συστήματα μὲ κύρια ἀναφορὰ τὴν ἀντιπροσωπευτικότητα, ὅπως τὸ κοινοβουλευτικό, ὅλοι καταλαβαίνουμε τί σημαίνει αὐτό.

      Γιὰ τὸ πολυτονικὸ προφανῶς διαφωνῶ, ἀλλὰ δὲν εἶναι τῆς παρούσης. Ἐλπίζω κάποια στιγμή, Φάκτωρος θέλοντος καὶ Φάκτωρος jr. ἐπιτρέποντος, νὰ ἀφεθεῖ ἡ δημοσίευση ἑνὸς ἄρθρου ἐκ σχολιαστῶν γιὰ τὸ θέμα, γιὰ νὰ γίνει διάλογος στὸν φυσικό του χῶρο, ἤτοι σὲ σχετικὸ ἄρθρο. Ἐπειδὴ ὅμως μὲ τρώει, νὰ δανειστῶ νόστιμη σύνοψη ἀπὸ πρόσφατο ἄρθρο ἀριθμοῦ νέων στὸ "Ἀντίβαρο" πὼς πολυτονίζουν ἐπειδὴ
      (α) Θεωροῦν πὼς μὲ τὸ πολυτονικὸ διασώζεται καίρια καὶ σημαντικὴ πληροφορία στὴν λέξη καὶ κυρίως στὴν πρόταση, πληροφορία ὄχι κατ' ἀνάγκην φωνητική.
      (β) Ἀντιμάχονται τὴν ἄρση περίπου δισχιλιετοῦς συνέχειας τῆς ὀπτικῆς (βιωματικῆς) ἀποτύπωσης τῆς γλώσσας. (Δὲν θεωροῦν τὴν Βουλὴ ἁρμόδια γιὰ μιὰ τέτοια ἀπόφαση, καὶ δὴ μὲ τροπολογία καὶ 30 βουλευτές, ὅπως συνέβη.)
      (γ) Ἀποστρέφονται τὴν τραγικὰ λανθασμένη de facto διχοτόμηση τῆς γλώσσας σὲ "ἀρχαῖα" καὶ "νέα", δηλαδὴ σὲ ὅ,τι τυπώθηκε πρὶν τὸ 1982 καὶ μετὰ τὸ 1982 ἀντίστοιχα (γιὰ τοὺς μαθητὲς τῶν λυκείων μας, ὁ Ἐλύτης γράφει "στὰ ἀρχαῖα", ἐπειδὴ τυπώνεται σὲ πολυτονικό. Ρωτῆστε τους). Ἢ τὴν θεώρηση τῆς πολυτονισμένης δημοτικῆς γλώσσας ὡς "καθαρεύουσας", θεώρηση κρατικὰ ὑποβοηθούμενης ἡμιμάθειας.
      (δ) Διαπιστώνουν πὼς τὸ πολυτονικὸ εἶναι πιὸ λειτουργικό, "λογικὸ" τονικὸ σύστημα, μὲ ἐσωτερικὴ συνέπεια ποὺ στὴν μονοτονία ἀντικαθίσταται μὲ δύσκαμπτες τονικὲς συμβάσεις ("ὁ δάσκαλός του"- ὁ δεύτερος τόνος ἐμφανίζεται ἀπὸ τὸ πουθενὰ κ.ἄ.).
      (ε) Κρίνουν πὼς ἂν σὲ γλωσσικὰ ζητήματα προκρίνουμε τὸ κριτήριο τῆς χρησιμότητας/εὐκολίας, καλύτερα νὰ κάνουμε τὴ δουλειὰ σωστά: νὰ υἱοθετήσουμε ἐπισήμως φωνητικὴ γραφή, γκρῆκλις/λατινικὸ ἀλφάβητο ἢ ἀκόμα καλύτερα τὰ διεθνῆ ἀγγλικά. Δυστυχῶς, τὰ ἑλληνικὰ εἶναι δύσκολα καὶ ἀφοροῦν μιὰ πολὺ μικρὴ ἀγορά. Πρὸς τί τόση ταλαιπωρία;
      (ς) Πέραν τούτων, τὸ προτιμοῦν καὶ αἰσθητικά.

      Τέλος, πολὺ ἁπλά, συχνὰ ἔχουν πειστεῖ ἀπὸ τὶς σχετικὲς ἀπόψεις τοῦ Ἐλύτη, τοῦ Σαββόπουλου, τοῦ Γιανναρᾶ, τοῦ Καστοριάδη, τοῦ Ράμφου, τοῦ Παπάζογλου (παρεμπιπτόντως, ἅπαντες δημοτικιστές), τῆς Ντὲ Ρομιγὶ καὶ ἄλλων. Ἐνῷ δὲν τυγχάνουν ἀκριβῶς θαυμαστὲς τοῦ Ἐλ. Βερυβάκη, ὑπουργοῦ Παιδείας τότε, ἢ τῶν ἐμμονῶν τοῦ κ. Κριαρᾶ, ποὺ ἀμφισβητεῖ τὴν ὕπαρξη νέων ἀνθρώπων ποὺ πολυτονίζουν- δηλαδή, τὴν ὕπαρξή μας. Οὔτε πείθονται ἀπὸ τὴν ζωτικὴ προτεραιότητα τῆς ἥσσονος προσπάθειας.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.