17/09/2008 16:38
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δωράκι στους ανταγωνιστές της Ολυμπιακής

Οδεύοντας κατά την γνώμη μας σταθερά προς εκλογές - μέσα από την πρόκληση κοινωνικών συγκρούσεων με την ελπίδα ότι θα παραμερισθούν τα σκάνδαλα και την διαφθορά - η κυβέρνηση ενέκρινε σήμερα το σχέδιο εξυγίανσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών που χθες υιοθέτησε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αντί άλλων διαβάστε τι προβλέπει η συμφωνία για την ιδιωτικοποίηση τους εθνικού αερομεταφορέα, όπως την παρουσιάζει σήμερα η Ελευθεροτυπία:

* 7.500 εργαζόμενοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας και των Ολυμπιακών Αερογραμμών μένουν σε  κενό αέρος τουλάχιστον για εννιά μήνες.

* Περαιτέρω συρρίκνωση πτητικού έργου στο 65% του σημερινού.

* Κάλυψη των 23 «άγονων γραμμών» μόνο μέχρι τον Απρίλιο του 2012.

* Περιορισμό του προσωπικού επίγειας εξυπηρέτησης στο 50%.

* Εξαΰλωση της τεχνικής βάσης, που πέφτει στο 15% της σημερινής δυναμικότητας.

* «Σπάσιμο» της παλιάς Ολυμπιακής στα δύο και δρομολόγηση τριών ξεχωριστών διαγωνισμών για την πώληση έως και του 100% της πτητικής δραστηριότητας, της επίγειας εξυπηρέτησης (ground handling) και της τεχνικής βάσης.

* Χρονοδιάγραμμα πέντε σταδίων για την ανεύρεση επενδυτών μέχρι τις 30 Απριλίου 2009, τη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων, την ενεργοποίηση των νέων εταιρειών και τη ρευστοποίηση της περιουσίας των υφιστάμενων μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2009.

Με την εγκριτική απόφαση της Κομισιόν γίνεται δεκτή η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του πτητικού έργου μέσω του «κελύφους» της «Pantheon», η οποία θα αλλάξει όνομα για να θυμίζει «Olympic». Στη νέα εταιρεία μεταφέρεται και η σημερινή υποχρέωση να εκτελεί τα επιδοτούμενα δρομολόγια στους 23 «άγονους» προορισμούς. Με σαφήνεια αναφέρεται ότι στον ιδιώτη επενδυτή δεν επιβάλλεται η υποχρέωση της εκτέλεσης των επιδοτούμενων δρομολογίων μετά τον Απρίλιο του 2012.

Με πλειοδοτικό διαγωνισμό επιλέγεται ο ιδιώτης επενδυτής που θα αγοράσει το 49% της νέας εταιρείας, με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές (Δημόσιο) να κατέχουν το 51%. Του παρέχεται επίσης το δικαίωμα και όχι η υποχρέωση, μέχρι τις 30 Απριλίου του 2009 να αγοράσει με εύλογο τίμημα και το υπόλοιπο 51%, ενώ η Ολυμπιακή έχει το δικαίωμα να πουλήσει (call/put option).

Όλοι οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής χαρακτηρίζονται «πλεονάζον προσωπικό», κάτι που σημαίνει απόλυση με αποζημίωση.

Η νέα εταιρεία μισθώνει υποχρεωτικά αεροσκάφη μαζί με προσωπικό (wet lease) για να λειτουργεί στο μεταβατικό διάστημα και να μη χαθούν τα slots. (ΣΣ. Εδώ είναι το ζουμί και τα λεφτά)


Ιδιωτικοποίηση της δραστηριότητας επίγειας εξυπηρέτησης που θα αποσχιστεί από την Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες.

Ιδιωτικοποίηση της τεχνικής βάσης επισκευής αεροσκαφών που υπήρξε η πιο ακριβή επένδυση της Ολυμπιακής (85 εκατ. ευρώ) στα Σπάτα.

http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,id=60131080,82276872

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 17/09/2008 16:50:10

    Να κάνω τον προφήτη (αφού "ο" Προφήτης δεν ειναι εδώ) και να προβλέψω ότι είτε η Aegean είτε η Goldair ή κάποιο άλλο Λουφτχανσοειδές θα πάρουν τις υπηρεσίες εδάφους?

  2. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 17/09/2008 16:53:05

    να μην είμαστε άδικοι, υπάρχουν ανταγωνιστές. Κορόϊδα δεν υπάρχουν. Συμφωνώ ότι "νισάφι πιά" (από το that's enough πιά), και παρατηρώ με λύπη ότι κάτι συνδικαλιστές του Πασοκ που φώναζαν κάποτε, ήταν λιγάκι σε διατεταγμένη υπηρεσία.

  3. Nick avatar
    Nick 17/09/2008 17:07:15

    Ανώνυμε, από την ημέρα που βγήκε το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία άρχισε η "τζάμπα πτήση".

  4. γάιδαρος avatar
    γάιδαρος 17/09/2008 17:15:29

    Γιατί φώναξαν τον Εφραίμ να ανταλλάξουν την Ο.Α. με τίποτε οικόπεδα;

  5. Nick avatar
    Nick 17/09/2008 17:33:18

    Μέχρι το 1980-1981 τα κόμματα πλήρωναν κανονικά τα εισιτήρια.

    Και το ξέρω γιατί ένας εκ των θείων μου ήταν και πιλότος Ντακότας. Και τώρα δουλεύει μαζί με τον Ζλατάνη στη Θεσαλλονίκη.

  6. Nick avatar
    Nick 17/09/2008 17:36:10

    Και ναι, ακόμη και οι πέτρες ξέρουν ότι το ποσό είναι τεράστιο. Που να γίνει και αναπροσαρμογή βάση πληθωρισμού. Τα 9 μηδενικά σίγουρα τα πιάνει...

  7. Aθανάσιος Ι. avatar
    Aθανάσιος Ι. 17/09/2008 17:39:23

    ANONYMOUS----μην τα λες όλα που γνωρίζουμε όλοι μας και δεν τα λέμε όμμα . πάλι κανένας τιραμολα θα μας κατηγόρησε όλους μας ποια για εξυπνάκηδες .

  8. ataktos avatar
    ataktos 17/09/2008 17:52:54

    Archaeopteryx- λες «κάτι συνδικαλιστές του Πασοκ που φώναζαν κάποτε, ήταν λιγάκι σε διατεταγμένη υπηρεσία» μόνο λιγάκι,, δίχως δυστυχώς την δική τους συμμετοχή ποτέ δεν θα έφταναν η ΔΕΚΟ σε αυτά τα χάλια .Πανόμοια παραδείγματα βλέπαμε και καταγράφηκαν ΟΤΕ, ΔΕΗ (Τσαρουχας –ΠΑΣΚΕ, Ριζος ΣΥΝ κλπ ,KKE,Ν.Δ.- αυτό το ξέρω από την προσωπική εμπειρία ).Ξεφτίλισαν κάθε ένια δημοκρατίας ,καταπατώντας άρθρα του Συντάγματος 1985 (αναθεώρηση) ,ανθρώπινες αξίες .Αυτά έβλεπαν οι εργαζόμενοι και τους έχουν σιχαθεί .

  9. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 17/09/2008 18:52:23

    Anonymous –μα δεν γινόταν αλλιώς .Αυτοί έτρωγαν έπιναν και όλα τα βάρη δάνεια κλπ περνούσαν στους φορολογουμένους .έχω εγώ καμία σχέση με Ο.Α.και γιατι να έχω στην επαρχία που μένω ποιος ήταν ο λόγος να υπάρχει υπερχρέωση δις. Δεν κατάλαβα .Με έμμεσο τρόπο να επιδοτούν άλλες κατηγορίες κάτοικων που ήταν μη αποδοτικές δες ΔΕΗ ίδια τιμή Πτολεμαιδα ίδια Ρόδο ,Κρήτη .Έτσι είναι και με την ντομάτα του στο λεκανοπέδιο .Κάποτε είχα αναφερθεί και εδώ ότι μέσα σε 50 χρόνια λειτουργίας της ΔΕΗ στην περιοχή Κοζάνη –Φλώρινα έγινε υπερεκμεταλλεύσει γης –λιγνίτη που αντιστοιχεί σε 900 χρόνια!!!!! .είμαστε καλά η βάρβαροι και πρέπει να μας το που οι άλλοι (ξένοι ) με τέτοιων τρόπο Τώρα την τιμή θα την πληρώσει αυτός που καταναλώνει το προϊών . Αφού την απελευθέρωση αγορών την εκλάμβαναν ως ιδιωτικοποίηση και όχι ως σπάσιμο μονοπωλίων κρατικών και μεταφορά του πλούτου σε ιδιώτες .Λες και βρισκόμασταν στην CCCP συμπεριφερόμασταν ως καπιταλιστές λόγο δυνατότητας χρηματοδοτήσεως –ουσιαστικά δανεισμού και στο μυαλό και λογια ως απόγονοι ιδιοκτήτες αυτού του τύπου .

  10. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 17/09/2008 19:05:28

    Και μην χαρακτηριστώ νεοφιλελεύθερος και άλλες δεξιές π…,πέστε μου πασοκια που είναι η συνεταιρισμοί αγροτική ,δημοτική ,νομαρχιακή ,εργατική (ντρέπομαι να σας τα θυμίσω λόγο εξευτελισμού τον όρων ) ,η δημοτικές επιχείρησης σήμερα να διεκδικήσουν μερίδιο από την Ο.Α. ,ΔΕΗ ,ΟΤΕ μήπως το 1 ΚΠΣ δεν ήταν γ αυτό το σκοπό .Που είναι τα αστεράκια μας ,μήπως φοβηθήκαν τον Μητσοτάκη που τα πολεμούσε και τα διέλυσαν όλα .

  11. Le canard avatar
    Le canard 17/09/2008 19:08:51

    Υπουργός Μεταφορών της "Αγίας Οκογένειας". Προεδρος Ολυμπαικής, της "Αγίας Οκογένειας". Η Πάνθεον, γεμάτη με ειδικούς απεσταλμένους της "Αγίας Οκογένειας". Μπράβο ρε Καραλμανλή, όλα υπό τον άμεσο έλεγχό σου είναι!

    Η μίζα για τα 10 αεροσκάφη που θα πάρει με λίζινγκ η Ολυμπιακή, σε ποιόν θα πάει;

  12. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 17/09/2008 19:33:52

    Και να σε ενισχύσω με επιχειρήματα δες το συνημμένο http://kozani.net/kozani.php?table=NEA&p_id=10812
    Πριν δέκα χρόνια πέταξαν με την επιδότηση από Ε.Ε. στην γραμμή Αμύνταιο –Κοζάνη εκατομμύρια Ευρώ τώρα που δεν πέρασε ούτε ένα τρένο και ξέμαθαν τον κόσμο με τα παλιοσαραβαλα να κυκλοφορούν με ΙΧ ,έρχεται ο μοιραίως δήμαρχος μας –της Ντορουλας και ανεξάρτητος φιλελεύθερος και καλεί ποιον εμένα,, τον λαό,, .Μόνος του και μίζερος με τους διαπλεκομενους δημοσιογράφους (υπάρχουν και εδώ ) .Και η αδελφοποίηση με την Αλεξάνδρεια του στρατηγού πρώτος στόχος .Σου λέει τίποτα (Βατοπέδιο )

  13. potamiotis avatar
    potamiotis 17/09/2008 19:36:27

    ΣΤΙΣ ΗΠΑ Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΗΡΙΞΑΝ ΣΗΜΕΡΑ(ΧΘΕΣ) ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΣΦ ΤΟΥΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΙΔ ΤΑΠΕΖΕΣ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ ΠΟΛΙΤΗ,ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΤΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ ΟΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΠΟΥΣ,ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΤΑ ΣΑΪΝΙΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ?Η΄ΜΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΟΤΙ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΕΣ ΞΑΡΓΥΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΝΤΟΠΙΟ ΚΑΙ ΞΕΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ?.....

  14. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 17/09/2008 19:53:30

    με την ΟΑ, τα σχόλια άνετα φτάνουν τα 5000.

    1. Όταν ο Ωνάσης την άφησε δεν ήταν τόσο καλά η εταιρία (άλλο αν είχε μεγαλώσει)

    2. Μεταξύ Ωνάση και Μητσοτάκη, δεν ξέρω ήμουν σε άλλο ανέκδοτο.

    3. Επί Μητσοτάκη μπορώ να σας πω ότι η εταιρία ήδη φαινόταν καταδικασμένη, λόγω της στρατηγικής των 5 ηπείρων, περίεργου μιξ αεροπλάνων και πτήσεων κλπ. Ωστόσο ενώ υπήρχε ο Μάνος, οι ιδέες του Oliver Letwin δεν ήταν ακριβώς κατανοητές από κάτι απολιθώματα (κατανοητές ήταν αλλά δεν υπήρχε «φως»)

    4. Όταν την ξανείδα επί εκσυγχρονιστών, η ΟΑ ήταν πολύ χειρότερα και η ΕΕ πίεζε αφόρητα. Κατάλαβα ότι η ΕΕ εκπροσωπεί και αυτή επιχειρηματικά συμφέροντα (αφελής γαρ, άργησα). Για μας, κάθε μέρα που περνούσε και που περνάει η ΟΑ μπάινει και πιο πολύ στο κοκκινο.

    5. Με το χέρι στην καρδιά σας λέω ότι ο τότε Πρωθυπουργός, και ο ΥΠΕΘΟ, και μάλλον ή με το ζόρι και ο Μεταφορών ήθελαν διαφανή και πολιτικά αποδεκτή λύση. Ως τέτοια κρίθηκε η αναθεση του μανατζμεντ σε μια αεροπορική εταιρία πρώτης τάξεως κατα προτίμηση ΕΕ ή Δυτικού κόσμου, με δικαίωμα από τον «μάνατζερ» να αγοράσει μέχρι το 20% των μετοχών.

    Αντέδρασαν οι πάντες, και μεσα σε όλους και οι συνδικαλιστές. Οι δεξιοί ηπιότεροι και σχεδόν συνεργάσιμοι. Οι ΚΚΕ με ξύλινη γλώσσα και ανοησίες. Οι Πασόκοι μπερδεμένοι και λάβροι. Έπεσε κομματική πίεση, έγινα «σύντροφος», οι εκσυγχρονιστές συνεργάστηκαν, οι προεδρικοί πηγαν να μας φάνε.

    Να μην σας πολυλογώ: Η Λουφτχάνσα αρνήθηκε να συμμετάσχει δηλώνοντας ότι έβλεπαν πίσω από την ανάθεση μανατζμεντ προσπάθεια να δώσουμε μετοχές και είπαν το αξέχαστο: «Θα πάρουμε το πτητικό έργο χωρίς να πάρουμε μία μετοχή». Γράψτε το, Έλληνες, γιατί έτσι έγινε. Ολοι απέρριψαν και ήρθαν μόνο οι Άγγλοι, με το ζόρι.

    Γρήγορα διαπίστωσαν οι Αγγλοι ότι η Σύμβαση των Σπάτων ήταν επαχθης και ποτέ τα Σπάτα δεν θα γινόταν hub. Επαχθέστερη με την τροποποίηση Λαλιώτη από ότι από την αρχική σύμβαση Μάνου. Οι Αγγλοι έχασαν ενδιαφέρον, οι προεδρικοί έκαναν το παν για να τους γελοιοποιήσουν (δεν ήθελε πολύ προσπάθεια από ένα σημείο και μετά), αντίο ιδιωτικοποίηση μεσω μανατζμεντ.

    Η Aegean παρά την φωναχτή και καμιά φορά δικαιολογημένη γκρίνια της ανδρώθηκε, και τα βρήκε και επίσημα με την Λουφτχανσα. Δύσκολα το λέω, αλλά πάντα δεν κοιτάμε ποιος οφελείται από μια κατάσταση;

    Η ΟΑ είναι επίσημα ζόμπυ. Ήταν ζόμπυ από το 97-98, αλλά δεν το πίστευε. Απίστευτη φαυλότητα, από το αεροπλάνο μεχρι το χαρτί τουαλέττας. Από τους αλητοπράκτορες μέχρι ξανθές αεροσυνοδούς που έδιναν αέρα για να διανυκτερεύσουν στο Ντουμπάϊ. Ντρέπομαι που το γράφω αλλά έχει γίνει και αυτό.

    Δεν μπαίνω εγώ στο αν το κράτος πρέπει η δεν πρέπει να έχει εθνικό αερομεταφορέα. Δεν πετάω με ΟΑ γιατί με έχει κρεμάσει 2-3 φορές, αργά την νύχτα σε ξένα αεροδρομια.

    Η πρόταση Χατζηδάκι είναι καλή και αναγκαία. Αν ωστόσο δεν έιναι προσυνεννοημένα ποιος θα πάρει τι, χαιρέτήστε μου τον πλάτανο. Πιστεύω ότι είναι προσυνεννοημένα, αλλά εδώ ήταν προσυνεννοημένος ο Σκαραμαγκάς, ο ΟΤΕ, οι Ολυμπιακοί αγώνες, τα πάντα! το πτώμα μας μάρανε;

    Τέλος, πιστεύω ότι ο Χατζηδάκις κάνει καλή προσπάθεια αλλά ο λόγος που δεν ουρλιάζουν τα σκυλιά είναι γιατι το υπόγειο επιχειρηματικό συμφέρον έχει κάνει την δουλειά του.

    Ότι και αν κάνετε κύριε υπουργέ, μην το δώσετε σε τυχοδιώκτες, θα σας ξαναέρθει πίσω. Σε επαγγελματίες του χώρου, πλήηζ.

  15. saska avatar
    saska 17/09/2008 22:36:15

    Μπραβο α....ξ είδες αμα βάζεις το μυαλό σου να δουλεύει ποσο ωραία τα γράφεις;
    Φυσικά συμπληρώνω οτι οι μοναδικοί που δεν πρέπει να μιλάνε σήμερα είναι οι ΠΑΣΟΚΟΙ και αυτό το ξέρουν πολύ καλά και ιδιαίτερα ο ΒΕΡΕΛΗΣ.

  16. fantomas avatar
    fantomas 18/09/2008 09:49:04

    archaeopteryx

    ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ.

    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΟΤΙ Η Λουφτχάνσα ΞΑΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΗΚΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΛΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΜΑΧΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ''ΑΙΓΑΙΟΥ''

    ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ Η Λουφτχάνσα ΤΕΧΝΙΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΑΣΗ!!!

  17. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 18/09/2008 10:06:12

    δεν με πειράζει fantoma με εξαίρεση την υποψία ότι υπήρχαν ανθρωποι μέσα, στην "δούλεψή" τους από παλιά. Προφανώς κάτι άλλαξε και τωρα κοιτάν την τεχνική βάση.

  18. Πέτρος avatar
    Πέτρος 18/09/2008 10:45:43

    archaeopteryx σε ευχαριστώ για την πολύτιμη συνεισφορά σου σήμερα. Ήταν μια πολύ τίμια απεικόνιση της πραγματικότητας και συνάμα μια ειλικρινής αναδρομή για κάποιον σαν κι εμένα που είναι αρκετά μικρότερος για να έχω ολοκληρωμένη γνώση. Αυτό που σκέφτομαι βέβαια είναι γιατί μας πήρε τόσα χρόνια να προχωρήσουμε σε μια τέτοια επιβεβλημένη κίνηση? Γιατί 6-7000 εργαζόμενοι με προκλητικά προνόμια και ακόμα πιο προκλητικά ευνοϊκές συνθήκες αποζημίωσης από εδώ και πέρα, είχαν την δύναμη να μπλοκάρουν την όποια προσπάθεια εξυγίανσης? Γιατί το ΠΑΣΟΚ στυλώνει τα πόδια, λόγω παράδοση? Αυτή είναι η μοντέρνα εναλλακτική πρόταση εξουσίας??

  19. Πέτρος avatar
    Πέτρος 18/09/2008 10:46:05

    archaeopteryx σε ευχαριστώ για την πολύτιμη συνεισφορά σου σήμερα. Ήταν μια πολύ τίμια απεικόνιση της πραγματικότητας και συνάμα μια ειλικρινής αναδρομή για κάποιον σαν κι εμένα που είναι αρκετά μικρότερος για να έχει ολοκληρωμένη γνώση. Αυτό που σκέφτομαι βέβαια είναι γιατί μας πήρε τόσα χρόνια να προχωρήσουμε σε μια τέτοια επιβεβλημένη κίνηση? Γιατί 6-7000 εργαζόμενοι με προκλητικά προνόμια και ακόμα πιο προκλητικά ευνοϊκές συνθήκες αποζημίωσης από εδώ και πέρα, είχαν την δύναμη να μπλοκάρουν την όποια προσπάθεια εξυγίανσης? Γιατί το ΠΑΣΟΚ στυλώνει τα πόδια, λόγω παράδοση? Αυτή είναι η μοντέρνα εναλλακτική πρόταση εξουσίας??

  20. antigrafi avatar
    antigrafi 18/09/2008 14:21:12

    Ανέκαθεν στην ιστορία του καπιταλισμού τούς κύκλους ανάπτυξης ακολουθούσαν περίοδοι στασιμότητας και ύφεσης. Ετσι η οικονομική κρίση που έχει πλήξει την οικονομία, θα μπορούσαν να πουν οι οικονομολόγοι, ήταν κάτι το αναμενόμενο. Ιδίως στις χώρες του ώριμου καπιταλισμού.

    Δεν χρειάζεται να αναφέρω τις αιτίες της κρίσης. Θυμίζω την τιμή του πετρελαίου, των πρώτων υλών, των τίτλων subprime, την εκτός ελέγχου χρηματοπιστωτική αγορά.

    Σωστά, αλλά πέρα από αυτά υπάρχουν και άλλες γενεσιουργοί αιτίες που αφορούν το κραχ της ελληνικής οικονομίας: η ακραία ανισοκατανομή των εισοδημάτων, οι μηδενικές επενδύσεις σε εκσυγχρονισμό της παραγωγής, οι σαρωτικές ιδιωτικοποιήσεις και η επιβολή της πολιτικής του κέρδους και στους κοινωνικούς τομείς (Υγεία, Παιδεία, ασφάλιση κτλ.). Οι οικονομικές κρίσεις δεν είναι ποτέ ουδέτερες, αλλά αυτό οι κυβερνήσεις και οι κεντρικές τράπεζες καμώνονται ότι το αγνοούν.

    Και όμως, από την κρίση μαθαίνουμε (ή ξαναμαθαίνουμε) ορισμένα πολύ χρήσιμα πράγματα. Το βασικότερο ότι ο καπιταλισμός δεν διστάζει να απαρνηθεί προτού ο κόκορας λαλήσει τρεις φορές κάθε ιδεολόγημα που την προηγούμενη ημέρα προπαγάνδιζε ως νομοτελειακό.

    Η ανατροπή της αγίας ελεύθερης αγοράς ξεκίνησε στη Βρετανία με τη διάσωση διά της κρατικοποίησης της Νorthern Rock, για να πάρει τη σκυτάλη η μητρόπολη του νεοφιλελευθερισμού, οι ΗΠΑ, με τις εθνικοποιήσεις των Fannie Μae, Lehman, ΑΙG και ακόμη δεν έχουμε τελειώσει.

    Αν τα δισ. δολάρια (όπως γράφει ο Galapagos στο «Μanifesto») που δόθηκαν (και θα δοθούν) για τη διάσωση των χρηματοπιστωτικών κολοσσών δίνονταν για να αποκτήσουν στέγη όσοι δεν έχουν, το κραχ θα είχε αποφευχθεί. Αλλά αυτό αποτελεί βλασφημία. Ο καπιταλισμός δεν μπορεί να αρνηθεί τον εαυτό του παρά τα όσα λένε και πιστεύουν οι μεταμοντέρνοι αριστεροί. Η κρίση δείχνει επίσης την αποτυχία της ΕΕ, η οποία αδυνατεί να βρει μια κοινή πολιτική αντι-κρίσης, υποκύπτοντας στις μονεταριστικές συνταγές της ΕΚΤ. Αλλά και το νόμισμα (όπως και η κρίση) δεν είναι ουδέτερο όπως θέλουν να μας κάνουν να πιστεύουμε. Το αντίθετο, είναι η ίδια η υπόσταση του καπιταλισμού (για να ξαναθυμηθούμε τον Μαρξ). Ετσι η κάθε χώρα-μέλος τραβάει τον δικό της δρόμο για να αντιμετωπίσει την κρίση, τινάζοντας στον αέρα τον μύθο της ενιαίας οικονομικής πολιτικής.

    Oλες, εκτός από την Ελλάδα, η οποία κινείται υπό την καθοδήγηση του κ. Αλογοσκούφη στην αντίθετη κατεύθυνση: κατευθείαν στον γκρεμό.

    Επίσης αυτή η κρίση μάς κάνει να ξαναθυμηθούμε το περίφημο «it΄s the economy, stupid». Ολον τον τελευταίο χρόνο οι περίφημοι γκουρού των ΟΟΣΑ, ΔΝΤ, Παγκόσμιας Τράπεζας και άλλων διεθνών οργανισμών πέφτουν συνεχώς έξω στις προβλέψεις τους και αιωρούνται από την άκρα αισιοδοξία ως την άκρα απαισιοδοξία για το εύρος και τη διάρκεια της κρίσης.

    Αποδεικνύονται έτσι ανίκανοι με τα οικονομικά μεγέθη και ανάλγητοι με τις ζωές των ανθρώπων.

  21. ΧΑΛΚΙΔΙΚΙΩΤΗΣ avatar
    ΧΑΛΚΙΔΙΚΙΩΤΗΣ 18/09/2008 16:43:43

    επειδη ξανα ειδα την απιστευτη ανορθογραφια .... και στο δικο μας μπλογκ ... η τοποθεσια λεγεται ΒΑΤΟΠΕΔΙ (με Ε !!!!!!) ΟΥΤΕ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙ ΟΥΤΕ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟ .... ΟΥΤΕ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟ ΕΛΕΟΣ .... και η μονη, μονη ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ

    ΕΚΕΙ ΣΤΟ ΜΕΓΚΑ .... ΜΑΣ ΒΓΑΛΑΤΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΣΕΣ ΜΕΡΕΣ Ρωτηστε τουλαχιστον κανενα Ντοπιο να σας πει !

    ο ΧΑΛΚΙΔΙΚΙΩΤΗΣ

  22. Ανωνυμος avatar
    Ανωνυμος 18/09/2008 17:57:19

    ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ - ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ

    ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟ ΤΩΝ ΧΡΕΩΝ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΟΑ
    του Ιωάννου Ι. Λαΐνου
    Διδάκτορα Εναερίων Μεταφορών

    Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ Aegean ΚΑΤΑ ΤΗΣ Ο.Α. ΣΤΗΝ Ε.Ε.
    Το 2001 ο μοναδικός εγχώριος ανταγωνιστής της Ο.Α. Aegean την κατήγγειλε στην Ε.Ε. για αποδοχή παράνομων ενισχύσεων από το ελληνικό κράτος με συνέπεια την νόθευση του ανταγωνισμού. Η καταγγελία αυτή πραγματοποιήθηκε αφού η Aegean ως υποψήφιος αγοραστής της Ο.Α. είχε δυνατότητα πρόσβασης σε όλα τα απόρρητα στοιχεία της. Αυτό σημαίνει ότι είχε την δυνατότητα να γνωρίζει την ύπαρξη των τεράστιων χρεών του κράτους προς την Ο.Α. τα οποία ήσαν καταγεγραμμένα στα βιβλία της Ο.Α.
    "Επισημαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρεί παράνομη τη χρήση στοιχείων εναντίον των επιχειρήσεων που προέρχονται από εσωτερική τους πληροφόρηση."

    ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΤΗΣ Ε.Ε ΣΤΗΝ Ο.Α.
    Με βάση την καταγγελία αυτή της Aegean η Ε.Ε. διενήργησε «ενδελεχείς και λεπτομερείς ελέγχους» (ο χαρακτηρισμός ανήκει στον αντιπρόεδρο της Ε.Ε. κ. J.Barrot) στα βιβλία της Ο.Α. Οι έλεγχοι αυτοί της Ε.Ε. κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η Ο.Α. έχει λάβει από το 1998 παράνομες κρατικές ενισχύσεις το συνολικό ύψος των οποίων το 2005 η Ε.Ε. το αποτιμούσε σε 700 εκατ. ευρώ.

    Η ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΤΗΣ Ο.Α. ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Ε. ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ
    Στηριζόμενη στο ανωτέρω αποτέλεσμα του ελέγχου της, η Ε.Ε. παρέπεμψε τρεις φορές το ελληνικό κράτος στο ευρωπαϊκό δικαστήριο (2002, 2003 και 2005).
    Εντύπωση προκαλεί ότι το Ελληνικό κράτος παρ’ όλον ότι αντέκρουσε εγγράφως όλες τις επί μέρους αιτιάσεις της Ε.Ε., δεν αναφέρθηκε καθόλου στα τεράστια χρέη του προς την Ο.Α., ενώ επέλεξε να μην παραστεί στην πρώτη εκδίκαση της υπόθεσης στο ευρωπαϊκό δικαστήριο το 2003 με συνέπεια να καταδικασθεί ερήμην.

    Η ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ Ο.Α. ΤΩΝ ΧΡΕΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ
    Το 2005-2006 η διοίκηση της Ο.Α. προσέφυγε τέσσερις φορές στην ελληνική δικαιοσύνη κατά του κράτους-αποκλειστικού της μετόχου, διεκδικώντας την επιστροφή τμήματος των χρεών του προς αυτήν περί το ένα δις. ευρώ.
    Τον Ιούλιο και τον Δεκέμβριο του 2006 η ελληνική δικαιοσύνη τελεσίδικες αποφάσεις της για τις τρεις από τις τέσσερις προσφυγές της Ο.Α., αποφαίνεται ότι το κράτος οφείλει στην Ο.Α. περί τα 800 εκ ευρώ σε τρέχουσες τιμές.
    Επισημαίνεται ότι εκκρεμούν στην ελληνική δικαιοσύνη δύο επί πλέον διεκδικήσεις της Ολυμπιακής Αεροπορίας και των Ολυμπιακών Αερογραμμών κατά του κράτους για χρέη του ύψους 680 εκ ευρώ οι οποίες δεν έχουν εκδικασθεί μέχρι τώρα.

    Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ κ. J. Barrot ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ Ο.Α.
    Σχετικά με τις αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης η οποία εντόπισε τεράστια χρέητου κράτους προς την Ο.Α, ο αρμόδιος Επίτροπος της Ε.Ε. κ. J. Barrot έχει δηλώσει ότι τα χρέη αυτά αποτελούν «νέο στοιχείο» για την Ε.Ε.
    "Αυτό σημαίνει ότι ο κ. Barrot γνώριζε ότι οι ελεγκτές οι οποίοι κατ' εντολήν της Ε.Ε. πραγματοποίησαν ελέγχους στα οικονομικά της Ο.Α. δεν μπόρεσαν (;;;} να εντοπίσουν ούτε ένα ευρώ από τα τεράστια χρέη του κράτους προς την Ο.Α. παρ’ όλον ότι τα χρέη αυτά ήσαν καταγεγραμμένα στα βιβλία της Ο.Α."
    Στην προσπάθεια του να δικαιολογήσει το ατόπημα αυτό της Ε.Ε. ο Επίτροπος κ.Barrot προσφάτως δήλωσε: "Το ζήτημα δεν είναι αν το διαιτητικό δικαστήριο πήρε τη σωστή απόφαση, το ζήτημα είναι αν συμβατικές σχέσεις στις οποίες βασίστηκε ως σημείο αφετηρίας είναι συμβατές με το κοινοτικό δίκαιο."
    "Σημειώνεται ότι η εφαρμογή των τελεσιδίκων δικαστικών αποφάσεων των εθνικών δικαστηρίων για τις κρατικές ενισχύσεις με βάση το ισχύον δίκαιο της Ε.Ε. είναι υποχρεωτική και για το κράτος αλλά και για την Ε.Ε."
    Η παρέμβαση του κ. Barrot αλλά και της ευρωπαϊκής Επιτροπής γενικότερα, και η αμφισβήτηση εκ μέρους τους των τελεσιδίκων αποφάσεων της ελληνικής
    Δικαιοσύνης συνιστά σοβαρότατη, βάναυση παραβίαση του ευρωπαϊκού δικαίου σε βάρος των συμφερόντων της κρατικής Ο.Α.

    ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΗ Η ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Ε. ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ
    Η παραπομπή της Ελλάδος στο ευρωπαϊκό δικαστήριο από την Ε.Ε. στηρίχθηκε σε ελέγχους των οικονομικών της Ο.Α. από ελεγκτές της Ε.Ε. οι οποίοι στην ευνοϊκότερη γι' αυτούς περίπτωση δεν διέθεταν τα απαιτούμενα προσόντα για να εντοπίσουν τα χρέη του κράτους προς την Ο.Α. τα οποία ήσαν καταγεγραμμένα στα βιβλία της Ο.Α. και τα οποία εντόπισε η ελληνική δικαιοσύνη. Την ευθύνη δε για το γεγονός της ανακριβούς αποτύπωσης των οικονομικών της Ο.Α. από τους ελεγκτές της Ε.Ε. φέρει ακέραια και αποκλειστικά η Ε.Ε.
    Ας σημειωθεί ότι τα χρέη του κράτους προς την Ο.Α. είναι κατά πολύ ανώτερα των ποσών τα οποία η Ε.Ε. θεωρεί ότι έχει λάβει η Ο.Α. από το κράτος.
    "Επειδή η παραπομπή από την Ε.Ε. της Ελλάδος στο ευρωπαϊκό Δικαστήριο για παροχή παράνομων κρατικών ενισχύσεων στην Ο.Α. στηρίχθηκε σε στρεβλή παρουσίαση των οικονομικών της Ο.Α. από την Ε.Ε., η παραπομπή αυτή είναι άκυρη. Γι' αυτό η Ε.Ε. υποχρεούται να την αποσύρει. Το δε ελληνικό κράτος-αποκλειστικός μέτοχος της Ο.Α. υποχρεούται να επικαλεσθεί στο ευρωπαϊκό δικαστήριο τις ανακριβείς εκθέσεις της Ε.Ε. αναφορικά με την οικονομική κατάσταση της Ο.Α. επί των οποίων η Ε.Ε. βάσισε τις προσφυγές της εναντίον του."

    ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟ ΤΩΝ ΧΡΕΩΝ ΚΡΑΤΟΥΣ-Ο.Α.
    Τους τελευταίους μήνες μετά την έκδοση των αποφάσεων της ελληνικής δικαιοσύνης για την επιστροφή των χρεών του κράτους προς την Ο.Α., άρχισε να προβάλλεται από εκπροσώπους του κράτους-μετόχου (Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού Δελτία Τύπου Κομμάτων Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2007, ΝΔ: Συνέντευξη Κ. Καραμανλή στο Alter το επιχείρημα του συμψηφισμού των τελεσιδίκως δεδικασμένων χρεών του κράτους προς την Ο.Α. με αυτά που η Ε.Ε. θεωρεί χρέη της Ο.Α. προς το κράτος.
    Η θέση αυτή στερείται λογικής και νομικής βάσης και γι' αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί ως ενέργεια συνετού διοικούντος αφού:
    1) Το ελληνικό κράτος ως μέτοχος συζητά τον συμψηφισμό των τελεσιδίκως δεδικασμένων χρεών του προς την Ο.Α., με απλές απαιτήσεις της Ε.Ε., παρ'όλον ότι το ίδιο δεν έχει αποδεχθεί ούτε την νομιμότητα ούτε το ύψος των απαιτήσεων αυτών της Ε.Ε. για την Ο.Α. και γι' αυτό τις έχει προσβάλλει στο ευρωπαϊκό δικαστήριο.
    2) Αναφορικά με την νομιμότητα αλλά και το ύψος των απαιτήσεων της Ε.Ε.,επισημαίνεται ότι το ευρωπαϊκό πρωτοδικείο το οποίο εκδίκασε μία εκ των προσφυγών του ελληνικού κράτους κατά της Ε.Ε., αποφάσισε την 12-9-07, ότι τμήμα των απαιτήσεων της Ε.Ε. στερείται νομικής αιτιολόγησης και γι' αυτό το ακύρωσε. Και όμως το ελληνικό κράτος επιδιώκει τον συμψηφισμό με τα ποσά που απαιτούσε η Ε.Ε. τα οποία ακόμα και από την πρώτη δίκη μειώθηκαν από το ευρωπαϊκό δικαστήριο.
    3) Από την άλλη πλευρά η διοίκηση της Ο.Α. -την οποία διορίζει ο μέτοχος- ανακοίνωσε την 12-9-07, ότι σκοπεύει να εφεσιβάλλει το σύνολο της απόφασης του ευρωπαϊκού Δικαστηρίου διότι δεν αποδέχεται ούτε και ένα τμήμα του ποσού που η Ε.Ε. θεωρεί ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις της Ο.Α. Είναι προφανές ότι η διοίκηση της Ο.Α. η οποία γνωρίζει καλλίτερα από όλους την πραγματική οικονομική κατάσταση της Ο.Α. διαφωνεί ριζικά με την επιλογή του μετόχου για συμψηφισμό.
    4) Ο συμψηφισμός των χρεών κράτους-Ο.Α. στη βάση αυτή θα μπορούσε να προταχθεί ως νόμιμη λύση μόνον εάν και το ευρωπαϊκό δικαστήριο είχε εκδώσει τελεσίδικες αποφάσεις γεγονός που δεν αναμένεται να συμβεί ενωρίτερα της τετραετίας από σήμερα.

    ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΗΣ Ο.Α.
    Τα σωρευτικά ελλείμματα της Ο.Α. ύψους 1,4 δις. ευρώ δεν αντανακλούν την πραγματική οικονομική κατάσταση της αφού το 46% είναι τόκοι πρόστιμα και προσαυξήσεις των οφειλών της Ο.Α. που της επιβάλλει το κράτος και οι κρατικοί οργανισμοί λόγω αδυναμίας εξόφλησης των οφειλών της. Όμως η αδυναμία αυτή είναι αποτέλεσμα της άρνησης του κράτους να της καταβάλλει τα τεράστια χρέη τουπρος αυτήν.
    Για την αντικειμενική καταγραφή των χρεών της Ο.Α. προς το κράτος και του κράτους προς την Ο.Α., επιβάλλεται να γίνει, από μηδενική βάση, έλεγχος στα οικονομικά της Ο.Α. από το 1993 και μετά.
    Ο έλεγχος αυτός επιβάλλεται να πραγματοποιηθεί από επαΐοντες διότι πολλά χρέη του κράτους προς την Ο.Α. έχουν καταγραφεί στα βιβλία της Ο.Α. ως δικό της λειτουργικό κόστος π.χ. ταξίδια της ανωτάτης πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας, μεταφορά κομματικών ψηφοφόρων, υποχρεωτική υποτιμολόγηση των κομίστρων του εσωτερικού δικτύου κλπ.
    Επισημαίνεται ότι το 1992 ήταν η καταληκτική ημερομηνία της προηγουμένης σχετικής μελέτης, η εκπόνηση της οποίας είχε πραγματοποιηθεί κατ’ απαίτηση του τότε Επιτρόπου της Ε.Ε. Α. Matutes και είχε ανατεθεί από την διοίκηση της Ο.Α. στον γράφοντα. Μεγάλο δε τμήμα των συμπερασμάτων της είχε συμπεριληφθεί από το ελληνικό κράτος στο πρόγραμμα εξυγίανσης που είχε υποβάλλει το 1994 στην Ε.Ε..
    Σημειώνεται ότι καμία αντίστοιχη επίσημη μελέτη δεν έχει εκπονηθεί από τότε, ενώ δική μας σχετική μελέτη έχει καταλήξει ότι τα χρέη του κράτους προς την Ο.Α. για το διάστημα 1993-2006 ανέρχονται σε τρέχουσες τιμές στα 14 δις. ευρώ περίπου.

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
    1. Η Aegean το 2001 κατήγγειλε την Ο.Α. στην Ε.Ε. για αποδοχή παράνομων ενισχύσεων από το ελληνικό κράτος αφού είχε προηγηθεί η πρόσβαση της στα απόρρητα οικονομικά στοιχεία της Ο.Α.
    2. Το κράτος-μέτοχος δεν ενημέρωσε την Ε.Ε. για τα τεράστια χρέη του προς την Ο.Α.
    3. Οι ελεγκτές της Ε.Ε. δεν μπόρεσαν να εντοπίσουν τα καταχωρημένα στα βιβλία της Ο.Α. τεράστια χρέη του κράτους-μετόχου προς αυτήν με συνέπεια η Ε.Ε. να θεωρεί ότι η Ο.Α. οφείλει στο κράτος.
    4. Με βάση την ανακριβή αυτή εικόνα των οικονομικών της Ο.Α. η Ε.Ε. παρέπεμψε τρεις φορές στο ευρωπαϊκό Δικαστήριο το ελληνικό κράτος για παράνομη κρατική ενίσχυση της Ο.Α. ύψους περί τα 700 εκ ευρώ.
    5. Το κράτος-μέτοχος δεν αποδέχθηκε την απόφαση αυτή της Ε.Ε. και την προσέβαλε στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο χωρίς όμως να αναφερθεί στα τεράστια χρέη του προς την Ο.Α. ενώ επέλεξε να μην παραστεί στην πρώτη εκδίκαση της υπόθεσης από το ευρωπαϊκό δικαστήριο από το οποίο καταδικάσθηκε ερήμην.
    6. Η ελληνική δικαιοσύνη στην οποία είχε προσφύγει η διοίκηση της Ο.Α., με τρεις τελεσίδικες αποφάσεις της το 2006 καταδίκασε το κράτος μέτοχο να επιστρέψει στην Ο.Α. τμήμα των χρεών του προς αυτήν ύψους 800 εκ ευρώ περίπου (σε τρέχουσες τιμές).
    7. θεωρούμε ότι η απουσία νομιμοποίησης των κατηγοριών της Ε.Ε. κατά της Ο.Α., δεν εδράζεται κυρίως στις επί μέρους αιτιάσεις τις οποίες προβάλλει το ελληνικό κράτος, αλλά στην αρχική στρεβλή παρουσίαση των οικονομικών της Ο.Α. από τους ελεγκτές της Ε.Ε. επί της οποίας η Ε.Ε. βάσισε τις καταγγελίες της κατά της Ο.Α.
    8. Ο προτεινόμενος από το κράτος-μέτοχο συμψηφισμός του τελεσιδίκως επιδικασθέντος στην Ο.Α. τμήματος των χρεών του προς αυτήν, με τις απαιτήσεις της Ε.Ε., εναντίον των οποίων έχει προσφύγει το ίδιο το ελληνικό κράτος στο ευρωπαϊκό Δικαστήριο, δεν μπορεί να θεωρηθεί νόμιμη και λογική ενέργεια συνετού διοικούντος εκτός και αν συνειδητή επιδίωξη του κράτους είναι να οδηγήσει την Ο.Α. στην πτώχευση.
    9. Επειδή τα ανωτέρω είναι γενικά γνωστά και στα δύο εμπλεκόμενα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών μπορεί κάποιος να καταλήξει αβίαστα στο συμπέρασμα ότι ή άποψη περί συμψηφισμού των χρεών και ιδιωτικοποίησης ή κλεισίματος της Ο.Α. λόγω ζημιογόνας λειτουργίας, έχει μάλλον πολιτικά κίνητρα αφού δεν στηρίζεται στην αντικειμενική οικονομική κατάσταση της Ο.Α.
    10. Από την επιλογή της ιδιωτικοποίησης της Ο.Α. ωφελείται αποκλειστικά ο ιδιώτης αγοραστής της ο οποίος θα εισπράξει από το κράτος όλες τις οφειλές του προς την Ο.Α., ενώ από το κλείσιμό της ωφελείται ο μοναδικός εγχώριος ανταγωνιστής της Aegean. Και στις δύο περιπτώσεις ζημιώνεται η πλειοψηφία της κοινωνίας (επιβάτες, τουριστικοί και ακριτικοί προορισμοί κλπ)


    ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΝΩ ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ ΣΕ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΡΗΓΙΛΛΗΣ ΤΑ GOLDEN ΠΑΙΔΑΚΙΑ! ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΡΟΙΔΑ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ ΚΙ ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ ΤΟ ΜΟΧΘΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΤΟΥΣ ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΝ ΤΟ "ΜΟΣΧΟ ΤΟ ΣΙΤΕΥΤΟ" ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ ΣΕ ΑΙΜΟΣΤΑΓΕΙΣ ΔΡΑΚΟΥΛΕΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Ο ΚΟΥΜΠΑΡΟΣ ΤΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΠΟΥ "ΑΓΟΡΑΣΕ" ΤΟ OLYMPIC CATERING ΕΝΑΝΤΙ 10 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ "ΤΣΕΠΩΣΕ" 11 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΩΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΣΠΑΤΑ! ΔΗΛΑΔΗ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΔΕ ΦΤΑΝΕΙ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΣΑΜΠΑ ΧΡΥΣΟΦΟΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΜΕ "ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙ" ΚΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΞΕΦΟΡΤΩΘΟΥΜΕ! ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ ΟΛΩΝ! ΑΛΛΑ ΤΕΤΟΙΟΙ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ, ΤΕΤΟΙΑ ΜΑΣ ΑΞΙΖΟΥΝ, ΤΕΤΟΙΟΙ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ! ΚΟΡΟΙΔΑ, Ε ΚΟΡΟΙΔΑ!

  23. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 18/09/2008 19:06:10

    όπως λένε chechez la femme,
    εμείς λέμε cherchez να φάμ'

  24. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 19/09/2008 01:54:03

    @archaeopteryx: αφού το κράτος επιχορήγησε την ΟΑ με όσα της χρωστάει, πού είναι η παρανομία; Η ανάλυση του Λαΐνου είναι λανθασμένη;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.