#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/12/2012 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δικαιότερο το φορολογικό σύστημα

Mειώνεται η φορολογία σε μισθωτούς, συνταξιούχους και επιχειρήσεις

Όπως γράψαμε και χθες το νέο φορολογικό σύστημα που προτείνει η κυβέρνηση είναι απλούστερο, δικαιότερο και με αναπτυξιακή κατεύθυνση, καθώς μειώνονται οι φορολογικές κλίμακες επεκτείνεται το αφορολόγητο, φορολογούνται όσοι μέχρι σήμερα δεν φορολογούνταν (αγρότες και επαγγελματίες) και ευνοεί την επιχειρηματικότητα μέσω της μείωσης των συντελεστών για τις επιχειρήσεις.



Την πρόταση του υπουργείου Οικονομικών πήραν στα χέρια τους τα κόμματα και πλέον μπορούν να καταθέσουν τις απόψεις τους. Τέσσερις μέρες είναι η διορία για να γίνουν αλλαγές καθώς την Τρίτη θα κατατεθεί στη Βουλή και η πιο κρίσιμη ημέρα είναι η Παρασκευή όπου θα συνεχιστεί το παζάρι μεταξύ Στουρνάρα και εκπροσώπων των κομμάτων. Ήδη φαίνεται να υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις για ορισμένα σημεία του νομοσχεδίου όπως για παράδειγμα τα μπλοκάκια που άγνωστο ακόμη με τι συντελεστή θα φορολογηθούν, καλούνται να πληρώσουν και τέλος επιτηδεύματος αυξημένο κατά 30% στα 650 ευρώ. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜ. ΑΡ. θέτουν θέμα με τα επιδόματα των παιδιών και ζητούν περισσότερα στοιχεία. Ιδιαίτερα θετική εξέλιξη φαίνεται να είναι η απόφαση που ελήφθη το βράδυ της Πέμπτης για να εξαιρεθούν από το τέλος επιτηδεύματος οι ελεύθεροι επαγγελματίες που αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών, αλλά αυταπόδεικτα έχουν υπαλληλική σχέση με σταθερή μηνιαία αμοιβή.

Αν θα ήθελε κάποιος να κάνει μια κριτική στο νέο σενάριο για το φορολογικό θα έλεγε ότι είναι σαφέστατα καλύτερο από εκείνο που διέρρευσε την προηγούμενη Κυριακή. Η ουσία είναι ότι οι αντιδράσεις κοινωνίας και βουλευτών οδήγησαν τον Αντ. Σαμαρά στην απόσυρση των σκληρών προβλέψεων και στην κατάθεση των νέων προτάσεων που ασφαλώς είναι καλύτερες και πιοφορολογικές.

Ωστόσο, θα πρέπει να πούμε ξεκάθαρα ορισμένα πράγματα που βγαίνουν από μια πρώτη ανάλυση.

1.  Το πρώτο είναι ότι μειώνονται οι φόροι για μισθωτούς και συνταξιούχους μέχρι 25.000 ευρώ. Από εκεί και μέχρι τα 40.000 ευρώ την επιβάρυνση θα την πληρώσουν δηλαδή τα μεσαία εισοδήματα. Όσο για τα υψηλά εισοδήματα θα πληρώσουν περισσότερο αυτοί που δήλωναν εισοδήματα πάνω από 40.000 ευρώ αφού ο συντελεστής 40% για πάνω από αυτό το ποσό αντικαθιστά το 40% για πάνω από 60.000 και το 45% για πάνω από 100.000. Αλλά το εντυπωσιακό είναι ότι μόνο 2.600 φορολογούμενοι δήλωσαν 140.000 ευρώ και άνω, 6.800 δήλωσαν πάνω από 100.000 ευρώ και 11.500 δήλωσαν πάνω από 40.000 ευρώ. Όποιος δηλαδή πει ότι μπορεί να πιάσει τα μεγάλα εισοδήματα, αυτό σίγουρα δε μπορεί να το κάνει από τις δηλώσεις, αλλά από την ακίνητη περιουσία που έχουν, τις καταθέσεις κι ότι άλλο τεκμήριο.

2. Ζημιά παθαίνουν όσοι είχαν εισοδήματα μόνο από ενοίκια και ήταν γύρω στα 8-10 χιλιάδες ευρώ. Η αυτόματη φορολόγηση 10% τους υποχρεώνει να πληρώσουν περισσότερα απ' ότι πέρυσι που υπήρχε το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ. Ευνοημένοι όσοι εισέπρατταν π.χ. ενοίκια 80.000 ευρώ καθώς πριν το ποσό προστίθετο στο εισόδημα και φορολογούνταν με 45% ενώ τώρα θα φορολογείται με 33% για το ποσό πάνω από 12.000 ευρώ.

3.  Τα μπλοκάκια και γενικά όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα πληγούν καθώς το τέλος επιτηδεύματος αυξάνεται στα 650 από τα 500 ευρώ ενώ για τις εταιρείες στα 1.000 ευρώ από τα 500. Αν τελικά εξαιρεθούν όσοι έχουν σταθερή εργασία με μπλοκάκι αυτό θα είναι σίγουρα πολύ καλό.

4.  Οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα φορολογηθούν από το πρώτο ευρώ και δυστυχώς μαζί με τα «λαμόγια» που μέχρι τώρα δήλωναν ελάχιστα εισοδήματα θα την πληρώσουν και κάποιοι άδικα. Όμως, δε μπορεί γιατροί, δικηγόροι, ιδιοκτήτες μπαρ, κομμωτές, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί να δηλώνουν εδώ και χρόνια κάτω από το αφορολόγητο και να μην πληρώνουν ούτε ένα ευρώ φόρο. Δε μπορεί όλοι αυτοί να ζουν με ετήσιο εισόδημα 12,8 ή ακόμη και 5 χιλιάδες ευρώ.

5.  Τυχεροί της νέας αυτής κατάστασης είναι οι χαμηλόμισθοι με ένα παιδί που από εδώ και στο εξής θα παίρνουν επίδομα. Οικογένειες με ένα παιδί που θα δηλώσουν εισόδημα από 5.000 έως και 25.000 ευρώ με τη επιδοματική πολιτική και τη μείωση της φορολογίας που θα έχουν θα είναι κερδισμένοι από 30 έως 500 ευρώ. Όσοι όμως έχουν εισοδήματα πάνω από 25.000 ευρώ κι ένα παιδί θα αυξηθεί η φορολογία τους από 20 έως και πάνω από 2500 ευρώ. Μισθωτοί με δύο παιδιά και εισόδημα από 5 έως 25000 ευρώ θα πληρώσουν λιγότερο φόρο από 300 έως και 1.000 ευρώ. Από εκεί και πάνω ο φόρος θα είναι περισσότερος έως και 2.500 ευρώ. Οικογένεια με 3 παιδιά και εισόδημα έως 25000 χιλιάδες θα πληρώσουν από 150 έως και 1400 ευρώ λιγότερο φόρο. Για τα υψηλότερα εισοδήματα (τα μεσαία ουσιαστικά, από 25.000 και πάνω) η επιβάρυνση θα είναι από 400 έως και 2.500 ευρώ.

Πάμε τώρα σε ορισμένα παραδείγματα:

Για μισθωτούςσυνταξιούχους χωρίς παιδιά:

Όσοι έχουν εισόδημα από 5000 έως 25000 ευρώ θα δουν λιγότερο φόρο από 20 έως και 100 ευρώ. Όποιος όμως δηλώσει από 26000 και πάνω θα πληρώσει επιπλέον φόρο από 140 έως και 2300 ευρώ (εισοδήματα 100.000 ευρώ). Αν κάποιος δηλώσει 30.000 ευρώ εισόδημα ενώ πλήρωνε φόρο 5320 θα πληρώσει 5750 ευρώ, δηλαδή 430 ευρώ περισσότερα.

Μισθωτός με ένα παιδί και εισόδημα 17000 ευρώ πλήρωνε 1470 ευρώ και φέτος θα πληρώσει 1620 ευρώ, δηλαδή 150 ευρώ περισσότερα.

Όμως, θα πάρει και επίδομα παιδιού για πρώτη φορά 320 ευρώ, άρα θα έχει όφελος 170 ευρώ.

Οικογένεια με ένα παιδί και εισόδημα 35000 ευρώ πλήρωνε φόρο 6870 και θα πληρώσει 8050. Επειδή δε θα πάρει επίδομα ο επιπλέον φόρος του θα είναι 1.180 ευρώ.

Μισθωτός με 2 παιδιά και εισόδημα 20000 ευρώ πλήρωνε φόρο 2020 και θα πληρώνει 2350 ευρώ, επιπλέον δηλαδή 330 ευρώ. Όμως επειδή θα πάρει επίδομα παιδιών 640 ευρώ το όφελος θα είναι 310 ευρώ.

Μισθωτός με τρία παιδιά και εισόδημα 30.000 ευρώ πλήρωνε φόρο 4620 και θα πληρώσει 5750. Επειδή θα πάρει επίδομα 1584 ευρώ ο επιπλέον φόρος του θα είναι 844 ευρώ.

Να θυμίσουμε ότι η νέα κλίμακα είναι 21% για τα πρώτα 25.000 ευρώ, 36% για εισόδημα μέχρι 40.000 ευρώ και από εκεί και έπειτα το επιπλέον εισόδημα φορολογείται με 40%.

Επιδοματική πολιτική

Εξαιρετικά σημαντική είναι η επιδοματική πολιτική. Ένας μισθωτός με εισόδημα 5.000 ευρώ θα πάρει επίδομα για ένα παιδί 480 ευρώ, για 2 παιδιά 960 κ.λπ. μέχρι 3.960 ευρώ για 4 παιδιά. Είναι σημαντικό να το ξανατονίσουμε. Για πρώτη φορά θα παίρνουν επίδομα κι όσοι έχουν ένα παιδί μέχρι το εισόδημά τους να είναι 27.000 ευρώ. Σ΄ εκείνο το ποσό το επίδομα ενός παιδιού είναι 160 ευρώ και 320 για δύο παιδιά.

Οικογένειες με δύο παιδιά και εισόδημα μέχρι 30.000 ευρώ θα παίρνουν επίδομα από 960 έως 320 ευρώ κι από εκεί κι έπειτα τίποτε.

Καλή διόρθωση έγινε για τους πολύτεκνους. Όσοι έχουν 4 παιδιά θα πάρουν επίδομα από 3.960 ευρώ μέχρι 1800 ευρώ για όσους έχουν εισόδημα μέχρι 45.000 ευρώ. Από εκεί κι έπειτα τίποτε.

Για τους πολυσυζητημένους τρίτεκνους: Το επίδομα ξεκινά από τα 2.910 ευρώ και φτάνει τα 1.350 ευρώ μέχρι το εισόδημα των 45000 ευρώ.

Ένα τελικό συμπέρασμα: Για ακόμη μια φορά δεν μπορούν να πιαστούν τα μεγάλα εισοδήματα γιατί δεν μπορούν να βρεθούν αυτά με βάση τις δηλώσεις. Πρέπει να υπάρξει γενικευμένο σχέδιο αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής, κάτι που θα γίνει με νέο νομοσχέδιο το Μάρτιο.

Μέχρι τότε δυστυχώς θα πληρώσουν οι μεσαίοι Έλληνες. Όμως θα γλιτώσουν τα χαμηλά εισοδήματα. Όσοι δηλαδή παίρνουν από 400 ευρώ το μήνα μέχρι και 1.400-1500 ευρώ το μήνα. Κι επειδή με τις περικοπές χιλιάδες είναι αυτοί που έχουν χαμηλά εισοδήματα, τότε μπορούμε να πούμε ότι το νομοσχέδιο είναι θετικό. Περιθώρια βελτιώσεων υπάρχουν, κυρίως ως προς το αναπτυξιακό του κομμάτι.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. GAETANO avatar
    GAETANO 07/12/2012 07:55:47

    Οι φόροι μπορει να βεβαιωθούν δεν θα αυξήσουν όμως τα δημόσια ταμεία αλλα τους ανεισπρακτους φόρους του Δημοσίου. Να έχουμε να λέμε δηλαδή.
    Που είναι η φορολογικη επανασταση με το flat tax rate του 15% και η επιδότηση επιτοκίου για την αγορά πρώτης κατοικίας; Δημευση της ακίνητης περιουσίας με εξοντωτοτική φορολογηση της ακίνητης περιουσιας. Και γιατι καποιος που κληρονομησε ακινητο μεγαλης αξιας που δεν αποδιδει θεωρειτε μεγαλοεισοδηματίασ και πρεπει να πληρωσει φορο 2.5%. Αν αληθευει το ποσοστό. Όσο για την αξιοποίηση της Δημόσιας περιουσίας των 50δις που θα έλυνε το πρόβλημα τον Μάιο του 2010 και δεν θα πηγαίναμε στο μνημόνιο ας μην συζητάμε . Ακόμη περιμένουμε στο ακουστικό μας. Αλήθεια ποιανού φαεινή ιδέα ήταν η οποία άνοιξε την όρεξη της Τροικα και έβαλε στην ατζέντα της το ποσό αυτο; Τώρα ότι δεν εισπράτεται απο την αξιοποίηση η τις ιδιωτικοποιήσεις θα μεταφράζεται αυτόματα σε νέα μέτρα λιτότητας . Τα ισοδυναμα της δυστυχίας .
    Η χώρα χρειάζεται επειγόντως ισοδύναμα ανάπτυξης αλλα περι αυτών ακούμε μόνο στους λόγους των κυβερνητικών στελεχών και για να πούμε όλη την αλήθεια και στους λόγους της αντιπολίτευσης η οποία και αυτη για μια άλλη πολιτική ανάπτυξης μιλάει αλλα συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν ανακοινώνει . Απλά θα τα πάρουν απο τους πλούσιους να τα δώσουν στους φτωχούς. Το χιλιοειπωμένο τσιτάτο απο τότε που έγινε η δημοκρατία και οι πολιτικοί εκλέγονται με ψήφο . Και στον ορίζοντα διαφαίνεται εκ νέου το φόβητρο της δρχ η οποία σταματάει κάθε προσπάθεια επένδυσης και ανάπτυξης .

  2. yiao avatar
    yiao 07/12/2012 08:01:50

    Τις φοροαπαλλαγές και τις εκπτώσεις από τον φόρο, που δεν υπάρχουν πια, τις παραβλέπετε;
    Ακολουθεί, μην το ξεχνάτε, και ο φόρος ακίνητης περιουσίας.
    Ο φόρος σκοτώνει τον φόρο. Το λέμε, αλλά δεν το εφαρμόζουμε.

  3. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 07/12/2012 08:53:23

    Θα μειωθεί το βάρος για τους χαμηλόμισθους λέτε και θα επιβαρυηθεί για άλλους. Δυστυχώς δεν το κατανοώ αυτό γιατί δεν το επιτρέπει η επιστήμη των μαθηματικών. Εγώ ως δάσκαλος πλήρωσα φέτος 845 ευρώ φόρο στην εφορία, εκτός από τα χρήματα που μας κρατά το κράτος γιατί ο μισθός είναι 1600 μεικτά και 1100 καθαρά. Με 21% φόρο στα εισοδήματα ως 25000 ευρώ ετησίως θα πληρώσω 21% επί 18.000 μεικτά =3.780 ευρώ. Μείον η απομείωση των 1950 ευρώ=2.120 ευρώ. Θα πληρώσω δηλ. τα διπλάσια από πέρυσι . Ή μας κοροιδεύουν ή ...

    • dim avatar
      dim @ Γεώργιος 07/12/2012 16:20:48

      Κάτι δεν υπολόγισες καλά... Στη πρώτη περίπτωση λες για αυτά που πλήρωσες εκτός από αυτά που σου παρακρατούνται, και στην δεύτερη βάζεις όλο το ποσό οτι θα το πληρώσεις εσύ...

    • PILIKA ATHINA avatar
      PILIKA ATHINA @ Γεώργιος 07/12/2012 21:29:34

      ΞΕΧΑΣΕΣ ΦΙΛΕ ΓΙΩΡΓΟ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ ΤΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ ΑΠΟ 5000 ΕΩΣ 9000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ.ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ 845 ΕΥΡΩ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΠΕΣ ΠΟΣΑ ΣΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΜΗΝΙΑΙΩΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ.

  4. George avatar
    George 07/12/2012 08:53:31

    Τρομερά δίκαιο νομοσχέδιο. Δεν το συζητάω καν

    Αντιγράφω από το capital.gr (αναφορικά με τους κερδισμένους του νομοσχεδίου)

    - οι ελεύθεροι επαγγελματίες που δηλώνουν ετήσιο εισόδημα άνω των 55.000 ευρώ. Μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι οι λίγοι επαγγελματίες που δηλώνουν πάρα πολύ υψηλά εισοδήματα. Για παράδειγμα, όποιος δηλώνει ετήσιο εισόδημα 150.000 ευρω θα έχει ελάφρυνση φόρου κοντά στα 10.000 ευρώ.

    Εύγε και του χρόνου να είστε καλά

    Πως θα σας φανεί όταν θα πάρετε 0 ευρώ απο χιλιάδες Ε.Ε. που θα κλείσουν για να ησυχάσουν? Αλλα φυσικά αυτοί δεν δουλεύουν στις ΔΕΚΟ!!

    • Maximus Decimus avatar
      Maximus Decimus @ George 07/12/2012 09:23:16

      Φοβερό επιχείρημα "Μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι οι λίγοι επαγγελματίες που δηλώνουν πάρα πολύ υψηλά εισοδήματα". Για τους πολλούς τι λες;

      • George avatar
        George @ Maximus Decimus 07/12/2012 10:31:15

        Νομίζω ότι είναι φανερό ότι το έγραψα ειρωνικά

        • dim avatar
          dim @ George 07/12/2012 16:24:36

          Μα οι πολλοί είναι που επωφελούνται από το φορλογικό αυτό, μάλλον δεν κατάλαβες κάτι καλά....

  5. Ηλίας Κοντάκος avatar
    Ηλίας Κοντάκος 07/12/2012 09:09:47

    Γράφετε: "Οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα φορολογηθούν από το πρώτο ευρώ και δυστυχώς μαζί με τα «λαμόγια» που μέχρι τώρα δήλωναν ελάχιστα εισοδήματα θα την πληρώσουν και κάποιοι άδικα". Είναι απαράδεκτο να επιλέγετε μια διατύπωση που δημιουργεί την εικόνα ότι μαζί με τα λαμόγια θα την πληρώσουν και κάποιοι - μια αμελητέα ποσότητα - άδικα. Το σωστό θα ήταν να γράφατε ότι, επειδή υπάρχουν λαμόγια και επειδή η κυβέρνηση είναι παντελώς ανίκανη να τους εντοπίσει και να τους φορολογήσει (ή επειδή δεν θέλει), φορτώνονται στην πλάτη τη λαμογιά τους εκατοντάδες χιλιάδες συμπολιτών που σήμερα κινούνται κοντά στα όρια της απελπισίας. Γνωρίζετε ότι π.χ. ένας στους τρεις Αθηναίους δικηγόρους (για να μιλήσω για τον κλάδο μου) δεν είχε πέρυσι ούτε μία παράσταση στα δικαστήρια; Γνωρίζετε ότι 8 στους 10 δικηγόρους (82,44%) είχε λιγότερα από δύο συμβόλαια; Ότι ένας στους δύο είχαν μέχρι 4 παραστάσεις; Ότι οι Θεσσαλονικείς δικηγόροι είχαν κατά μέσο όρο 3 παραστάσεις τον χρόνο; Και είμαι βέβαιος ότι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει σε πάρα πολλές κατηγορίες επαγγελματιών. Σας φαίνεται ορθή λοιπόν η διατύπωση ότι "κάποιοι" θα την πληρώσουν άδικα; Μήπως θα την πληρώσει το 90% για χάρη του 10%; Και μήπως αυτό το 90% που θα την πληρώσει είναι αυτό που θα μπορούσε να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά αν η Πολιτεία συμπεριφερόταν ως όφειλε, γιατί αυτό το 90% είναι οι άνθρωποι που έχουν τη δυνατότητα να φέρουν την πολυπόθητη ανάπτυξη στην οικονομία; Κατανοώ ότι το antinews έχει μια συγκεκριμένη πολιτική τοποθέτηση - τη σέβομαι και ως ένα βαθμό τη συμμερίζομαι κιόλας. Αλλά μην περνάτε στα ψιλά μια σκανδαλώδη φορολογική ρύθμιση, κάνοντάς την να φαίνεται ως μια ασήμαντη παράπλευρη απώλεια, ενώ πρόκειται για την ταφόπλακα κάθε πιθανότητας για απεγκλωβισμό από τον φαύλο κύκλο.

    • George avatar
      George @ Ηλίας Κοντάκος 07/12/2012 10:30:46

      Φαντάζομαι ότι όταν ο υδραυλικός σας λέει 70 μαύρα ή 120 με απόδειξη εσείς επιλέγετε πάντα την απόδειξη.

      Ξέρετε, και στις δύο περιπτώσεις ο υδραυλικός 70 θα βγάλει. Άρα ποιός φοροδιαφεύγει ακριβώς?

      • George avatar
        George @ George 07/12/2012 10:32:22

        Συγνώμη. Παρεξήγησα τα γραφόμενα σας

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ George 07/12/2012 12:01:14

        Μόνον που με 120 και απόδειξη ως καθεστώς, ο υδραυλικός θ' ανέβει μερικά κλιμάκια στην κλίμακα φορολόγησης φυσικών προσώπων...

        • George avatar
          George @ Ο Θείος 09/12/2012 17:52:17

          Με τη σημαντική διαφορά ότι θα πρέπει να πληρώσεις τα έχτρα 50!!!

  6. Μιχαήλ avatar
    Μιχαήλ 07/12/2012 09:26:42

    Απλά θα έλεγα ότι η άποψη πως οι περισσότεροι γιατροί δηλ´ωνουν πολύ χαμηλά εισοδήματα είναι ΛΑΘΟΣ, και δεν είναι τίποτε άλλο από μία δημοσιογραφική μπούρδα......κόμπλεξ αν θέλετε. Η πλειοψηφία των γιατρών-το ξέρω γιατ´ι γιατρός είμαι- δηλώνει κατά μ´εσο όρο ετήσιο εισόδημα μεγαλήτερο από 40000€ τον χρόνο. Και αναφέρομαι για ποσοστό μεγαλήτερο από 80%. ΟΚ νε πληρ´ωσουμε τους φόρους που μας αναλογούν, καμία διαφορετική ´αποψη. Εγώ, για παράδειγμα πέρσι ´εχω δηλώσει 20000€ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΜΟΥ.
    Ε!.. Φτάνει πια με την φαρσοκκομωδία των ´ασχετων και των αντικειμένων.
    Τώρα να μου πουν οι κομπλεξικοί με τρία παιδιά- ΑΙΜΟΔΟΤΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ!!!???- που να πάω και πώς να αντισταθώ, που από τον Σεπτέμβριο έχω τρελλαθεί να πληρώνω φόρους, να μην μου μένει μία στην άκρη, με δύο δάνεια, τρία παιδιά, και να βλέπω ανίκανους και χαραμοφάιδες να καταρώνε τους φόρους και ταυτόχρονα το μέλλον των παδιών μου και των δικών σας. Φτάνει πιά με τους γιατρούς, ας επιληφθεί το κράτος για μερίδα αυτών που είναι επίορκοι.......εγώ δεν αντέχω άλλω να την πληρώνω. Στο κάτω-κάτω είμαι 40, και αν ´εχω πετύχει κάτι είναι μετά από συγκλονιστική προσπάθεια και τίποτε άλλο. Δεν κατέχω καμία δημόσια θέση και είμαι εντελώς ανεξάρτητος....! Μερικοί από εμάς ας είμαστε το παράδειγμα για τους υπολοίπους!
    Γιά να είμαστε λίγο προσεκτικοι, ΠΑΡΑΚΑΛΩ!!!!!

    Ελπίζω να αναρτηθεί φάκτορα!!!!!!

  7. viva avatar
    viva 07/12/2012 09:30:28

    Ηλιας Κοντακος 1000%
    ολα τα μαγαζια που κλεινουν τι ειναι φοροφυγαδες ?
    αντι να στυριξει τον ιδιωτικο τομεα που μπορει να φερει την αναπτυξη τον διαλυει,...

  8. Tassos avatar
    Tassos 07/12/2012 09:32:31

    Ρε παιδιά εισοδήματα του 12 ή του 13 αφορά το φορολογικό?

  9. AGGELOS avatar
    AGGELOS 07/12/2012 09:35:20

    Όμως, δε μπορεί γιατροί, δικηγόροι, ιδιοκτήτες μπαρ, κομμωτές, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί να δηλώνουν εδώ και χρόνια κάτω από το αφορολόγητο και να μην πληρώνουν ούτε ένα ευρώ φόρο. Δε μπορεί όλοι αυτοί να ζουν με ετήσιο εισόδημα 12,8 ή ακόμη και 5 χιλιάδες ευρώ.

    Ο κύριος Κοντάκος έπιασε το νόημα, κύριοι με το "δικαιότερο" συστημα!! Τί μας λεει δλδ εδώ ο mr Ζαππειο 1,2,3;;; Δεν μπορώ να πιασω κανεναν από δαύτους που φοροδιαφέγευι. Κανεναν!! Επομένως φάτε την όλοι!!! Κι ομως, θα ήταν τόσο απλό.... Πώς;; Μα με τις διασταυρώσεις περιουσιακών στοιχείων φυσικά. Εξηγούμαι: ο κυρ Θανάσης είναι υδραυλικός στην γειτονιά μου εδώ και 30 χρόνια. Εννοείται πως ο κυρ Θανάσης όπου πήγαινε δεν έδινε απόδειξη αλλά, για να μην τον αδικώ κιόλας, ουδείς του ζητούσε κιόλας! Ο κυρ Θανάσης έχει δύο διαμερίσματα, δύο παιδιά, δύο αυτοκίνητα. Προφανώς, θα έχει και κάποιες καταθέσεις εν Ελλάδι (δεν μπορούν όλοι οι κυρ Θανάσηδες να τα βγάλουν στην Ελβετία!!!). Ο κυρ Θανάσης που λέτε δηλώνει 30 χρόνια τωρα το "τυπικόν" εισόδημα. Δεν θα μπορούσε ο ελεγκτικός μηχανισμός του Κρατους (ποιος;;;;;) να κάνει έναν μικρό έλεγχο στην περιουσία του κυρ Θανάση και των συν αυτώ (συζύγου, τέκνων, κλπ;;). Θα μπορούσε αλλα προφανώς δεν μπορεί. Κι έτσι, μαζί με τον κυρ Θανάση την πληρώνει κι ο κύριος Κοντάκος!!!! ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ. ΑΠΟΡΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΑΝ ΣΚΕΦΤΕΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΙ ΑΠΟ ΤΟ 1974 ΚΙ ΕΝΤΕΥΘΕΝ!!! ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΙΡΕΣΤΕ!!

    • George avatar
      George @ AGGELOS 07/12/2012 10:34:31

      Εγώ τα τελευταία 10 χρόνια (μέχρι το 2009 γιατί μετα ...) για εισοδήματα 30000-40000 ευρώ πλήρωνα 35%-40% φόρο

      Ο αντίστοιχος μισθωτός (κυρίως Δ.Υ. με τα επιδόματα και τις υπερωρίες σε ειδικό φορολογικό καθεστώς πόσο ακριβώς λέτε να πλήρωνε?)

      Έλεος πια με τον μύθο για τα υποζύγια κλπ

    • George avatar
      George @ AGGELOS 07/12/2012 10:36:38

      Επίσης του κυρίου Θανάση μήπως δεν του ζητούσαν απόδειξη γιατί θα έπρεπε να πληρώσουν την διαφόρά φόρου+ΦΠΑ? Αρα τελικά ποιός γλύτωνε? Μόνο ο κυρ Θανάσης

      Για να δούμε όλα αυτά τα εξοχικά των Δ.Υ. στα οποία δούλευαν οι κυρ Θανάσηδες πως φτιάχτηκαν.

  10. Α avatar
    Α 07/12/2012 09:58:16

    Προς το δικαιότερον το νομοσχέδιο, αλλά έχει ακόμα αδικίες.
    Για παράδειγμα, δεν μπορεί να μην λαμβάνονται υπ΄οψιν ως φοροαπαλλαγή οι τόκοι των στεγαστικών δανείων και ακόμη θα πρέπει να μην επιβάλλεται το χαράτσι της ΔΕΗ σε ακίνητα που είναι υποθηκευμένα, που ακόμη δεν έχουν ξεπληρωθεί τα τραπεζικά τους δάνεια. Δεν μπορεί κάποιος που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει το δάνειό του και απειλείται με κατάσχεση του ακινήτου από την τράπεζα, να φορολογείται με το γνωστό χαράτσι. Ουσιαστικά δεν είναι ιδιοκτήτης αφού το ακίνητο είναι προσημειωμένο. Όσο θεωρείται ιδιοκτήτης ο δανειοδοτούμενος, τόσο θεωρείται και η τράπεζα που έδωσε το δάνειο. Άρα γιατί δεν πληρώνει η τράπεζα το χαράτισι;
    Συμπέρασμα: Πρέπει να εξαιρεθούν από το χαράτσι όλα τα υποθηκευμένα - υπό δανειοδότηση ακίνητα.

  11. Σισυφος avatar
    Σισυφος 07/12/2012 10:13:10

    μη ξεχνατε και τις μονιμες εκτακτες εισφορες!

  12. Μυρριναίος avatar
    Μυρριναίος 07/12/2012 11:05:14

    Συμφωνώ απόλυτα και με Ηλία Κοντάκο και AGGELO. Αυτό το παραμυθάκι με τους ελεύθερους επαγγελματίες ας τελειώσει ή ας μπει στην σωστή του διάσταση. Ξέρετε τι θέλει να πει ο κος Κοντάκος . Οτι όλι οι δικηγόροι δεν είναι κάθε μέρα στα Μεικτά Ορκωτά και στους ανακριτές. Πως οι πιο πολλοί πιστεύετε πως μόνο με την ιδιότητα (π.χ. δικηγόρος) το εισόδημα ανέρχεται σε 40 ή 50 ή 60 χιλιάδες. (Πολλοί πιστεύουν πως μπορεί να είναι και μηνιαίο) Οχι λοιπόν κύριοι. Αν ο Χ (βάλτε όποιν μεγαλοδικηγόρο θέλετε) βγάζει 985.000 τον χρόνο και εγώ 15.000 τον χρόνο δεν βγάζουμε και οι δύο από 500,000. Ελάτε να δείτε τις άδειες΄(από δικηγόρους) δικαστικές αίθουσες για να καταλάβετε τι γίνεται. Και ακόμα αν δεχθώ πως στο παρελθόν κάποιος μικρομεσαίος έβγαζε 15.000 και δήλωνε 13.000 , γιατί αυτή είναι η πλειοψηφία , τώρα δεν βγάζει ούτε τα μισά. Και η κατάσταση θα γίνει τραγική . Για ον απλούστατο λόγο πως πλέον ΚΑΝΕΙΣ δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει στην μεγάλη αύξηση του κόστους της δικαιοσύνης η οποία θεσπίστηκε ΥΠΕΡ ΤΠΥ ΚΡΑΤΟΥΣ με την αυξήσεις παραβόλων κλπ. Αν θέλετε να δείτε ποιοί έβγαλαν λεφτά να πάτε στον τρόπο ζωής του καθένα από εμάς. Αν δήλωνα μέχρι τώρα 12 έως 20 χιλιάδε; ρον χρόνο , δεν έχω σπίτι , δεν έχω γραφείο , δεν πηγαίνω 1-2 φορές τον χρόνο για ψώνια στις ευρωπαικές μςγαλουπόλεις ΓΙΑΤΙ ΦΟΡΟΔΙΕΦΕΥΓΑ ; Αν δήλωνα τα ίδια και έχω ιδιόκτητο γραφείο , μονοκατοικία, δύο πολυτελή αυτοκίνητα και γενικά ζω σα να έβγαζα τα δεκαπλάσια τότε ναι . Τσάκισέ με. Αλλά όχι επειδή δεν μπορείς να πιάσεις τους 10 να την πληρώνουν , ή μάλλον να μην την πληρώνουν γιατί δεν θα έχουν , οι υπόλοιποι 90. Και αυτό ισχύει για όλη την ελληνική κοινωνία. Κανένας δεν θα έχει αντίρρηση για ένα σκληρό αλλά δίκαιο φορολογικό νόμο. Αλλά ένας φορολογικός νόμος , όσο μαλακός και να είναι δεν θα βρεί δικαίωση αν δεν είναι δίκαιος. Και δίκαιο είναι να πληρώσεις για αυτά που βγάζεις. Όχι για αυτό που είσαι. Και τρόποι να το βρείτε αυτό υπάρχουν.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Μυρριναίος 07/12/2012 11:12:37

      Σωστός.
      Ο εργασιακός όρος "ελεύθερος επαγγελματίας" δεν σημαίνει πιά απολύτως τίποτε συγκεκριμένο, ούτε από εισοδηματική - περιουσιακή άποψη, αλλά ούτε και από την άποψη των εργασιακών σχέσεων (οι μισθωτοί - μπλοκάκια είναι εκατοντάδες χιλιάδες, είναι η μόνη κατηγορία εργαζομένων που αυξάνονται και πληθύνονται).
      Δεν θέλουν να φορολογήσουν με βάση τον πραγματικό κατεχόμενο πλούτο. Αυτή είναι όλη η ουσία - γι αυτό κάνουν διαρροές και "παίζουν με τις κούκλες τους"...

      • Χαζούλης avatar
        Χαζούλης @ Ο Θείος 07/12/2012 16:29:49

        Πολύ σωστό

      • George avatar
        George @ Ο Θείος 09/12/2012 17:55:50

        Οχι μόνο δεν θέλουν αλλά καταβάλλουν και κάθε προσπάθεια να τον ελαφρύνουν

        π.χ. ανώτατος συντελεστής 40%, αυτοτελής φορολόγηση στα ενοίκια κλπ

  13. Μυρριναίος avatar
    Μυρριναίος 07/12/2012 11:06:19

    Α , σωστός. Και να΄ταν μόν αυτά.

  14. ΓΙΩΡΓΟΣ κ. avatar
    ΓΙΩΡΓΟΣ κ. 07/12/2012 11:10:39

    Αφου γραφουμε για νεοπλουτους, μεσαια ταξη κλπ ας παραδεχθουμε οτι τα τελευταια χρονια ,ιδιως μετα το ευρω, το μαυρο χρημα εφερε την επανασταση στον τροπο ζωης μας και την καταρευση των κρατικων εσοδων αφου ΟΛΟΙ ΜΑ ΟΛΟΙ (λιγο εως πολυ) κινουμασταν γυρω απο αυτο με κυρια αιτιολογια αφου δινυον το παραδειγμα οι πολιτικοι και ο αυλογηρος τους και εμεις ας κανουμε το ιδιο. Ετσι ζησαμε χρονια μεσα στην παραζαλη της καταναλωσης και αποκτησης αγαθων που υπο κανονικες συνθηκες θα επρεπε να δουλευουμε παρα πολλα χρονια για να τα αποκτησουμε. Ξεφυγαμε και χασαμε το μετρο. Τα φτερα μας οσο πλησιαζαμε τον ηλιο ελιωναν και αντι να κατεβουμε σε επιπεδα ασφαλειας πηγαιναμε ολο και πιο κοντα ,ωσπου ξεκωλησαν και πεσαμε με γδουπο. Τωρα δυστυχως καλουμαστε να πληρωσουμε την ευμαρια των προηγουμενων ετων, με αποτομο τροπο , βιαιο και αδικο ιδιως για αυτους που δηλωναν τα πραγματικα τους εισοδηματα ,πληρωναν και δεν εκαναν περιουσιες. Για τους υπολοιπους δεν με πιανει καθολου συμπονοια , αντιθετα θα ελεγα καλα να παθουμε γιατι πιστεψαμε οτι θα ζουσαμε επ απειρω στο παραμυθι μας.
    Τελειωνοντας θεωρω το φορολογικο μας συστημα οτι πιο δαιδαλωδες υπαρχει , το οποιο βοηθα τα μεγιστα στην ενδεια των φορολογικων εσοδων και υποθαλπτει την συναλλαγη μεταξυ των υπαλληλων και των φορολογουμενων.

  15. Tasos avatar
    Tasos 07/12/2012 11:30:06

    Αν είναι αυτό το νομοσχέδιο τότε είναι προφανές ότι υπήρχε από την αρχή τρόπος να είναι αυτό και όχι το έκτρωμα που διαφαινόταν μαζί με όλες τις προκλητικές διαρροές οι οποίες έγιναν επίτηδες. Θα έπρεπε να ντρέπονται που σε τέτοια εποχή επιμένουν σε τέτοια τρίκ. Η άλλη εκδοχή είναι ότι στο ΥΠΟΙΚ είναι χαζοί και ανάλγητοι και ο Σαμαράς είναι ο έξυπνος και ευαίσθητος. Όμως η 2η εκδοχή είναι πολύ "βολική" για να είναι αληθινή.

  16. Zame avatar
    Zame 07/12/2012 11:33:12

    Α είπε:
    07/12/2012 στις 9:58 am ++++++++++++++++

  17. TARAMAS avatar
    TARAMAS 07/12/2012 11:36:52

    Έτσι είναι όπως τα έγραψαν οι προηγούμενοι. Επειδή δεν μπορούν ή δε θέλουν να πιάσουν τους φοροφυγάδες, ρίχνουν όλους τους υπόλοιπους στον καιάδα. Αυτός που βγάζει 40000 μαύρα και δηλώνει 10000, πάλι 10000 θα δηλώνει, σε αυτά θα τον φορολογήσει και το νέο φορολογικό. Σιγά την επιβάρυνση που θα πληρώσει 150 ευρώ επιπλέον και το φόρο που θα αναλογεί στις 10000. Αυτός που όμως βγάζει όντως 10000, θα εξωθηθεί να κλείσει. Άρα λοιπόν δεν πειράζουμε το φοροφυγά, επιβαρύνουμε την μεγάλη πλειοψηφία των ε.ε. που όντως τα βγάζουν πέρα με δυσκολία στη σημερινή ύφεση, διότι οι "μέσοι όροι" που βγάζουν οι φωστήρες δείχνουν φοροδιαφυγή γενικά και τσουβαλάτα σε μια ούτως ή άλλως τεχνητή "επαγγελματική κατηγορία" (τι σχέση έχουν π.χ. οι δικηγόροι όπως μας τους περιέγραψε γλαφυρά ο κ Κοντάκος ή οι γιατροί ή οι μηχανικοί που έχουν να δουν πελάτες ένα χρόνο, με τους ράφτες τους ξεναγούς τους μπλοκάκηδες και τους ζωγράφους κλπ και αθροίζονται όλοι μαζί).

  18. TARAMAS avatar
    TARAMAS 07/12/2012 11:39:14

    "Και δίκαιο είναι να πληρώσεις για αυτά που βγάζεις."
    Μυρριναίος. Πολύ σωστό.

    • TARAMAS avatar
      TARAMAS @ TARAMAS 07/12/2012 11:39:46

      "Και δίκαιο είναι να πληρώσεις για αυτά που βγάζεις. Όχι για αυτό που είσαι. "

  19. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 07/12/2012 11:50:36

    Δεν υπάρχουν μαγικές φόρμουλες για διεύρυνση της φορολογικής βάσης.
    Υπάρχει μία έγκυρη αρχή: "Πληρώνεις για αυτά που βγάζεις. Όχι για αυτό που είσαι".
    Και μερικά δίκαια εργαλεία για να διαπιστώνονται αυτά που βγάζεις:
    1. Έσοδα - έξοδα = καθαρά εισοδήματα.
    2. Κανένα τέλος επιτηδεύματος. Ζούμε σε κεφαλαιοκρατικό τρόπο παραγωγής, όχι στο φεουδαρχικό 1200 με τις συντεχνίες.
    3. Αντικειμενικά τεκμήρια διαβίωσης και έλεγχος τραπεζικών λογαριασμών ή μεταβιβάσεων, ως διασταύρωση για τα εισοδήματα που δηλώνεις. Ο συσσωρευμένος πλούτος - κινητός ή ακίνητος - είναι αναντίρρητη απόδειξη διαρκούς εισροής καθαρών (ή μαύρων !) εισοδημάτων. Και πρέπει να υπερισχύει ως αποδεικτικό στοιχείο.
    Τα λοιπά περιττεύουν.

    • new age avatar
      new age @ Ο Θείος 07/12/2012 13:26:26

      σωστος!
      θα συμπληρωνα ομως για το ΜΕΛΛΟΝ:
      τελος στις "ορφανες" αποδειξεις. μονο ενα εντυπο αντιστοιχο του τιμολογιου για ολους και υποχεωτικη χρηση της καρτας αποδειξεων.
      θεωρημενες αποθηκες αγαθων για ολους τους επαγγελματιες.
      οι αποδειξεις (τιμολογια) παροχης υπηρεσιων να αφαιρουνται εξ' ολοκληρου απο το εισοδημα.
      νομοθετικη ρυθμιση ωστε η φοροδιαφυγη να ειναι κακουργημα.
      υποχρεωση ηλεκτρονικων συναλλαγων ακομη και για μικρα ποσα (πχ 50 ευρω και πανω)
      και αρκετα αλλα που τα γνωριζουν στο υπουργειο οικονομικων.
      Θέληση υπαρχει;

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 07/12/2012 13:27:21

      Το ότι διακομματικά δεν χρησιμοποιούν το (3), με πείθει ότι το "μαύρο" είναι ευνοοούμενη επιλογή.

    • Μικρασιάτης avatar
      Μικρασιάτης @ Ο Θείος 07/12/2012 13:33:55

      Καλα ολα αυτα, αλλα υπαρχουν αρκετοι τροποι για να κρυψει και εν συνεχεια να απολαυσει καποιος τα μαυρα εισοδηματα του, ακομα κι αν γινει η καλυτερη δυνατη διασταυρωση.

      Πχ αγορα πανακριβου αυτοκινητου απο μαντρα σε εικονικη τιμη, αγορα πανακριβου οικειακου εξοπλισμου, αναβαθμιση των ακινητων του (αρα κερδος) του με χαμηλοτατο- εικονικο κοστος, γενικα δαπανες σε λιανικες αγορες ή σε ταξιδια, αγορα κοσμηματων και χρυσου και τοποθετηση τους σε θυριδες και χρημ/τια, οικονομικη βοηθεια σε συγγενικα προσωπα και κοινες καταθεσεις σε πολλα ονοματα κλτ κτλ.

      ΜΗΝ τα εχετε ολα τοσο απλα.

    • Ἀντρέας avatar
      Ἀντρέας @ Ο Θείος 07/12/2012 16:34:32

      Θείε σε διαβάζω και εκτιμώ τις γνώσεις σου, αλλά εδώ έχεις άδικο.
      Υπάρχει φόρμουλα και δεν είναι καν μαγική ή μυστική.
      Συλλαμβάνεσαι μια φορά να μην έχεις κόψει απόδειξη/τιμολόγιο, επίπληξη και μικρό πρόστιμο. Συλλαμβάνεσαι δέυτερη φορά, μεγάλο πρόστιμο και κλείνεις. Τελείωσες. Χωρίς εξαιρέσεις, κολπάκια, παραθυράκια, χωρίς δικαστικές διαδικασίες καν. Επιτόπου τελείωσες ως επαγγελματίας.

      Όταν έφερα εμπόρευμα πριν 12 χρόνια από Καναδά, έτριβα τα μάτια μου: Το τιμολόγιο, ήταν ένα απλό χαρτί τυπωμένο σε εκτυπωτή. Ούτε διατρήσεις, ούτε αριθμοί για φορολογικές σημάνσεις, ούτε σφραγίδες. Τίποτα. Πίστεψα οτι πρόκειται περί προχείρου συνοδευτικού, ότι το "επίσημο" τιμολόγιο θα ακολουθούσε με κούριερ, βλέποντας οτι δεν έρχεται απίσημο τιμολόγιο τηλεφώνησα στο εργοστάσιο, απ όπου μου εξήγησαν οτι ΑΥΤΟ είναι το τιμολόγιο, και μπορώ να το περάσω στα βιβλία μου.
      Μετά από ένα χρόνο, όταν είχε αναπτυχθεί και μια φιλία, μιλώντας με τον Καναδό επιχειρηματία, τον ρωτάω πως είναι δυνατόν να μην υπάρχει ένα "τυπικό" σ αυτά, ένας τρόπος ελέγχου από την εφορία. Τον ρώτησα, αν συνηθίζονται οι απάτες πάσης φύσεως μιας και από το κράτος είναι τόσο χαλαρά τα πράγματα.
      Μου απάντησε οτι στο τέλος της χρονιάς, οφείλει να δηλώσει στο κράτος τα κέρδη του, η δήλωση του είναι πάντα πιστευτή, αλλά δε διαννοείται να φοροδιαφύγει. Πρώτον επειδή δεν θέλει, μιας και βλέπει αποτέλεσμα απο τους φόρους που πληρώνει, αλλά και επειδή αν σε δειγματολειπτικό έλεγχο συλληφθεί αποστολή 2 φορές χωρίς τιμολόγιο, έχει ΚΛΕΙΣΕΙ το εργοστάσιο. Εχει ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ, χωρίς να υπάρχει περίπτωση να τη γλυτώσει εκμεταλλευόμενος κάποιο παραθυράκι, κόλπο, γνωριμία.

      Να την η φόρμουλα λοιπόν Θείε.
      Κατάργηση όλων των νόμων, κωδίκων βιβλίων και στοιχείων κι όλων αυτών των χαζών που ισχύουν σήμερα, δημιουργία ενός νόμου 2 σειρών που να λέει το τι θα πάθει ο φοροφυγάς, και αντί να απολυθούν χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι, να τους ανατεθούν έλεγχοι. Ανά ομάδες, με "ομαδάρχη" υπόλογο ποινικά για τυχόν παρατυπίες, με ένα "δέντρο" ελέγχου των ομάδων αυτών των ελεγκτών.

      Το θέμα απ ότι καταλαβαίνεις είναι να τερματιστεί η ανοχή, το τηλεφώνημα στο γνωστό που λύνει τα ...προβλήματα, να μην υπάρχει εξαίρεση, να μην υπάρχει περίπτωση ατιμωρησίας.

  20. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 07/12/2012 11:54:35

    Μια λογική πρόταση. Ακούει κανείς;
    h**p://www.naftemporiki.gr/finance/story?id=2261057

  21. elli avatar
    elli 07/12/2012 12:05:46

    Δηλαδή οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα συνεχίσουν να πληρώνουν για:
    - τα λαμόγια του Δημοσίου
    - τις μεγάλες επιχειρήσεις ,στις οποίες η φορολογία μειώθηκε αλλά αν τα βρουν "σκούρα" "χτυπάνε" και μια χρεοκοπία ή μεταφορά έδρας στη Βουλγαρία.
    - αυτούς που έβγαλαν "μαύρα" λεφτά στο εξωτερικό και οι πολιτικοί δεν θέλουν να τους φορολογήσουν, γιατί όπως αποδεικνύεται καθημερινά είναι οι "υμέτεροι"
    - τους πάσης φύσεως και προέλευσης αλλοδαπούς οι οποίοι δουλεύουν "μαύρα" και στέλνουν όλα τα χρήματα στις χώρες τους.
    Αν κάποια στιγμή πάψουν να υπάρχουν οι Ε.Ε , να δούμε από που θα συντηρηθούν όλοι αυτοί!

    • orion avatar
      orion @ elli 07/12/2012 20:28:08

      Και μπορει να μου εξηγησει καποιος γιατι εγω που αγοραζω μονο με τιμολογιο και αρα δεν μπορω (η δεν θελω) να φοροδιαφυγω να πρεπει να πληρωσω πολαπλασια απο αυτα που πληρωνει ο δημοσιος υπaλληλος με το ιδιο(;) εισοδημα.Δεν ισχυει οτι ολοι πληρωνουμε στο κρατος αναλογα με τα εισοδηματα μας;;;;
      Τελικα ποιος ειναι το υποζυγιο;;;

  22. klak avatar
    klak 07/12/2012 12:06:46

    Μην το ψάχνεις, μας δουλεύουν

    • dim avatar
      dim @ klak 07/12/2012 16:23:33

      Εσύ ψάχνε για φαντάσματα εκεί που δεν υπάρχουν... Το 80% του πληθυσμού ωφελείται από το φορολογικό αυτό, και εσύ μόνο ειρωνεία και γκρίνια είσαι... Δεν είπε κανένας ότι είναι ευκολα τα πράγματα, εδώ που μας έφθασαν ως χώρα τίποτα δεν είναι εύκολο, αλλά η κυβέρνηση αυτή προσπαθεί να μοιράσει όσο πιο δίκαια γίνεται τα βάρη που πρέπει ακόμα να πληρώσουμε για να έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα και να μπούμε σύντομα στη φάση της ανάπτυξης....

      • klak avatar
        klak @ dim 07/12/2012 17:06:54

        Mόνο εσύ το καταλαβαίνεις αυτό.
        Απορώ πως κρατάς την επιχείρησή σου.. λέμε τώρα.

        • dim avatar
          dim @ klak 07/12/2012 17:37:41

          Ποιο καταλαβαίνω μόνο εγώ? Ότι το 80% θα έχουν φοροελάφρυνση? Τα παραδείγματα και τις αναλύσεις των ειδικών διαβάζω, ενώ εσύ επηρεάζεσαι από τα παραδείγματα του καθενός, που είτε δεν έχουν υπολογίσει κάτι καλά, είτε επίτηδες αποκρύπτουν κάτι για να δημιουργήσουν κλίμα, είτε αφορά μια μικρή μερίδα του 20% που μπορεί τελικά να επιβαρυνθούν....

          Από τη στιγμή που έχουμε στόχο να αυξηθούν 2,5 δις τα φορολιγικά έσοδα, δε μπορεί να ελαφυνθούν όλοι... Η διεύρυνση της φορολογικής βάσης κάποιους θα πλήξει, ταυτόχρονα όμως αυτοί που έχουν χαμηλά εισοδήματα θα βγουν κερδισμένοι...

  23. Καβαλιώτης avatar
    Καβαλιώτης 07/12/2012 12:07:45

    Στα όσα εύστοχα γράφετε, προσθέτω, ως συνάδελφος, τα εξής:
    Kυκλοφορεί η άποψη ότι στόχος του νομοσχεδίου , όσον αφορά τους ελεύθερους επαγγελματίες, είναι ακριβώς το να μην αντέξει μια (μεγάλη) μερίδα τους να λειτουργεί αυτόνομα. Από τον κανόνα του μεμονωμένου ελεύθερου επαγγελματία (δικηγόρου, στην περίπτωσή μας) να οδηγηθούμε στον κανόνα της εταιρίας (- "χταπόδι").
    Σύμφωνα με την "αθώα" εκδοχή της άποψης αυτής, μέσω του μετασχηματισμού αυτού, θα ελεγχθεί ευχερέστερα η (δήθεν τρομερή) φοροδιαφυγή.
    Βέβαια, ο συλλογισμός αυτός πάσχει εν τη γενέσει του.
    Αν υπήρχε τέτοιας έκτασης φοροδιαφυγή, οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα εξακολουθούσαν να αντέχουν, δεν θα γίνονταν υπάλληλοι σε εταιρικά σχήματα κ.ο.κ..
    Πράγμα που μας οδηγεί στην πιο "πονηρή" εκδοχή: ότι δηλ. σκοπός του επιδιωκόμενου (?) μετασχηματισμού της αγοράς είναι το σάρωμα της (δικηγορικής, εν προκειμένω) ύλης από τις εταιρίες - "χταπόδια", και ιδίως (για να επιμείνω στη θαλασσινή ορολογία) της "μαρίδας", μια και οι "μεγάλες" υποθέσεις αναλαμβάνονται εδώ και χρόνια από εταιρίες.




    1. Στην κοινωνία γενικά, εξακολουθεί να υπάρχει η μαγική εικόνα - στερεότυπο του ευκατάστατου δικηγόρου, που ανταποκρίνεται, όπως εμείς γνωρίζουμε, στις συνθήκες περασμένων δεκαετιών.
    2. Ειδικά οι συντάκτες τέτοιων νομοσχεδίων έχουν κατά νου τους δικηγόρους με τους οποίους οι ίδιοι συνήθως συναγελάζονται.

    • Ηλίας Κοντάκος avatar
      Ηλίας Κοντάκος @ Καβαλιώτης 07/12/2012 12:52:31

      Είναι προφανές, κατά τη γνώμη μου, ότι το φορολογικό νομοσχέδιο, σε συνδυασμό με σειρά άλλων ρυθμίσεων (όπως η αύξηση των φορολογικών εισφορών και η υποχρεωτική ανά τριετία αλλαγή κλίμακας για τους δικηγόρους), στοχεύει, μεταξύ όσων σωστά μνημονεύσατε, στη βίαιη μείωση του αριθμού των δικηγόρων - ιδίως της Αθήνας, που είναι περί τους 22.000 σε σύνολο 40.000 πανελλαδικά - ώστε να καταστεί το επάγγελμα πιο ανταγωνιστικό (η πιο αθώα εκδοχή) ή να σαρωθεί από τα μεγάλα σχήματα (η πιθανότερη εκδοχή). Με τα μέτρα αυτά είναι βέβαιο ότι πολλοί συνάδελφοι θα εξαναγκαστούν είτε να εγκαταλείψουν το επάγγελμα είτε να ενταχθούν σε τέτοια σχήματα, και μάλιστα υπό καθεστώς ανελαστικών και απορρυθμισμένων εργασιακών σχέσεων, βορά στις διαθέσεις των εργοδοτών τους - και φυσικά δεν έχω αμφιβολία ότι τέτοια αντιστοιχία υπάρχει και σε άλλους κλάδους ελεύθερων επαγγελματιών, απλά δεν μου αρέσει να μιλώ εξ ονόματος άλλων που σαφώς γνωρίζουν καλύτερα τα του οίκου τους. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τις μεγάλες δικηγορικές εταιρείες - εξ άλλου, ποτέ δεν ήμουν "φαν" της παλαιάς μορφής δικηγορίας, όπου ο κάθε δικηγόρος είχε το δικό του γραφείο - είναι όμως ένα θέμα να το επιλέγεις εσύ επειδή αυτό σε εξυπηρετεί ως επαγγελματία ή ως επιστήμονα και άλλο θέμα να σου το επιβάλλουν με την απειλή της απόλυτης πενίας. Πέραν τούτου, είναι επίσης ένα θέμα να είσαι μέρος μιας υγιώς λειτουργούσας δικηγορικής εταιρείας που σέβεται τη νομοθεσία και την - ανθρώπινη πάνω απ' όλα - αξιοπρέπεια του εργαζομένου και άλλο θέμα να είσαι θύμα μιας δικηγορικής εταιρείας που ωσάν το κοράκι στη θέα του ψυχορραγούντος τραυματία περιμένει να βουτήξει ό,τι έχει απομείνει σε κρέας, και μάλιστα με τη χρησιμοποίηση αθέμιτων μέσων ή με τη σε όφελός της αξιοποίηση μιας εφιαλτικής για την πλειονότητα των επαγγελματιών νομοθετικής - και κοινωνικής - πραγματικότητας.

    • Tryphoon avatar
      Tryphoon @ Καβαλιώτης 07/12/2012 14:31:04

      Συμφωνώ απολύτως! Ο στόχος είναι εξάλειψη του –έντιμου- αυτοαπασχολούμενου και της μικρομεσαίας επιχείρησης, του κορμού δηλ της ελληνικής οικονομίας . Ο αυτοαπασχολούμενος που τώρα βγάζει 1000 ευρώ το μήνα και επιβιώνει πρέπει να πάει υπάλληλος για 570 μεικτά. Η φοροδιαφυγή δεν χτυπιέται με αυτόν τον τρόπο και συμφωνώ απόλυτα και με το σχόλιο του Ηλία Κοντάκου. Όταν για παράδειγμα καταργήθηκαν οι ελάχιστες νόμιμες αμοιβές για τους μηχανικούς και «άνοιξε» τα επάγγελμα, εκεί που ο φοροφυγάς θα φοροδιέφευγε για το ποσό πέραν της ελάχιστης ( καθώς ο μηχανικός δεν μπορεί να μην κόψει κάποια απόδειξη αφού παντού μεσολαβεί κάποια αρχή) τώρα δηλώνει ότι αμοιβή γουστάρει και κόβει και ανάλογη απόδειξη. Αυτό σε συνδυασμό με τους νέους φόρους θα πολλαπλασιάσει την φοροδιαφυγή, καθώς είναι πλέον θέμα επιβίωσης. Το ίδιο επιχειρείται και με του φόρους στα ακίνητα ενοίκια κ.τ.λ. Εκεί πρέπει να χτυπηθεί ο μικροϊδιοκτήτης. Σου λέει ο Τόμσεν: από πού και ως που να έχει ο έλληνας ιδιοκτήτη κατοικία την στιγμή που ο μέσος ευρωπαίος δεν έχει? Αυτή είναι η μέριμνα του Σαμαρά για τους νοικοκυραίους που τόσο στήριζε προεκλογικά.

      • Afroditi P. avatar
        Afroditi P. @ Tryphoon 07/12/2012 15:19:44

        Πολύ σωστά!

        Λέει το άρθρο:

        ''Ευνοημένοι όσοι εισέπρατταν π.χ. ενοίκια 80.000 ευρώ καθώς πριν το ποσό προστίθετο στο εισόδημα και φορολογούνταν με 45% ενώ τώρα θα φορολογείται με 33% για το ποσό πάνω από 12.000 ευρώ.''

        Υπάρχει κάποιο σκεπτικό ''δικαίου'' στο γιατί ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ η φορολογία στα ΥΨΗΛΑ εισοδήματα από ενοίκια ( ενώ αυξάνεται στα χαμηλά εισοδήματα από ενοίκια?
        Και παράλληλα, ΓΙΑΤΙ το εισόδημα πάνω από 80000 ευρώ, αν είναι από εργασία φορολογείται με 40%, ενώ από ενοίκια ΜΟΝΟ με 33%?

        Τελικά, είναι ΚΑΙ αυτό στο ίδιο σκεπτικό με τους ελευθερους επαγγελματίες:

        Εξοντώστε τους μικρούς, ΜΟΝΟ εταιρείες θα επιβιώσουν ( αφού , όσον αφορά ενοίκια από ακίνητα, είναι ελάχιστοι οι Ελληνες ιδιωτες που έχουν τόσο μεγάλ εισοδήματα από ακίνητα )

        Και οι ''εταιρείες'' αυτές ήδη λειτουργούν..
        Αγοράζουν ακίνητα σε τιμές πολύ κάτω της αντικειμενικής, από απελπισμένους ιδιοκτήτες, που τους πνίγουν τα χρέη προς το ΔΗΜΟΣΙΟ , και τα πουλάνε όσο-όσο.

        Αλλιώς, έχει φυλακή, βλέπετε.

  24. klak avatar
    klak 07/12/2012 12:15:29

    Φίλε μου συμπάσχω σε διπλανό επαγγελματικό χώρο (των μηχανικών).
    Η κατάσταση δεν αντέχεται πλέον.
    Είναι ανήθικο να μιλάμε για δίκαιο φορολογικό σύστημα.
    Σου εύχομαι καλή δύναμη.

  25. klak avatar
    klak 07/12/2012 12:16:24

    Ευτυχώς του 13.
    Οπότε αποδείξεις ούτε για πλάκα πλέον...

  26. klak avatar
    klak 07/12/2012 12:18:09

    Είσαι δύναμη. Όπως τα λες είναι

  27. klak avatar
    klak 07/12/2012 12:20:29

    Όπως πάντα, διδάσκεις.

  28. Inno avatar
    Inno 07/12/2012 13:18:36

    (το) τέλος (του) επιτηδεύματος.

  29. Δημήτριος avatar
    Δημήτριος 07/12/2012 14:00:46

    Λοιπόν νομίζω ότι πρέπει να σοβαρευτούμε και να σταματήσουμε να αντιμετωπίζουμε τον Ελληνικό Λαό με την λογική του Χότζα.

    Γιατί ξέρετε τι μου θυμίζει αυτό;
    Το να μπαίνει κάποιος σπίτι σου και να λέει ότι θα σου πάρι όλη την περιουσία θα βιάσει τα παιδιάσου και θα σε δείρει απο πάνω. Και μετά τις διαμαρτυρίες σου να έρχεται ο Μεγάλος Βεζύρης και να λέει ότι "μην σε νοιάζει" εγώ θα φροντίσω μετά απο όλα αυτά να σου δώσουν ιώδιο και γάζες.

    Οπότε εσύ πανηγυρίζεις και κάνεις δεήσεις στο όνομα του Πολυχρονεμένου.

  30. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 07/12/2012 14:49:30

    Αλήθεια, γιατί δεν γίνεται καμμιά "διαρροή" (και φυσικά καμμιά συζήτηση), για τα αντικειμενικά τεκμήρια πολυτελούς διαβίωσης;
    Για περιουσιολόγιο, για διασταύρωση με τραπεζικά δεδομένα;
    Αντί να βάζουν τέλη επιτηδεύματος και αντί να συζητάνε για τρελαμένες κλίμακες, απλώς άς κάνουν διασταύρωση των δηλώσεων με τραπεζικές καταθέσεις και με κατοχή αυτοκινήτων και ακινήτων (τουλάχιστον όπου υπάρχει ενεργό Κτηματολόγιο) για όλη την περιβόητη "κατηγορία" "ελεύθεροι επαγγελματίες" !
    Δεν είναι δύσκολο !
    Πώς αλλοιώς νομίζουν ότι θα πιάσουν την μεγάλη μάζα της φοροδιαφυγής;

    • Tryphoon avatar
      Tryphoon @ Ο Θείος 07/12/2012 15:09:11

      Μα δε θέλουν να την πιάσουν!!

    • rasputin avatar
      rasputin @ Ο Θείος 07/12/2012 15:54:33

      Συμφωνώ μέχρι κεραίας Θείε . Η μεγάλη μάζα της φοροδιαφυγής ως γνωστόν παράγεται από τους λίγους που βγάζουν πάρα πολλά και φοροδιαφεύγουν πάρα πολύ . Όχι από τους πολλούς που βγάζουν λίγα και φοροδιαφεύγουν λίγο . Άρα οι διασταυρώσεις που προτείνεις θα ξεγυμνώσουν τους "λίγους" που μαζεύουν το πολύ χαρτί και η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει την δύναμη να το κάνει .

  31. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 07/12/2012 15:13:50

    Οι "ελεύθεροι επαγγελματίες" (δηλαδή τα "μπλοκάκια") που εργάζονται σε έναν εργοδότη δεν θα φορολογηθούν ως επιχειρηματίες, ούτε και θα πληρώσουν τέλος επιτηδεύματος, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας.
    Μιλώντας στον Real FM ο κ. Στουρνάρας πρόσθεσε: «Για τους υπόλοιπους προσπαθούμε να εξυγιάνουμε το σύστημα, όλοι θα φορολογούνται με βάση βιβλία, θα αφαιρούνται οι δαπάνες, θα αφαιρούνται οι ασφαλιστικές τους εισφορές, κάτι που δεν γινόταν μέχρι τώρα, άρα θα έχουμε ένα πραγματικά καλύτερο σύστημα από πριν, το οποίο θα πατάσσει την φοροδιαφυγή».
    Και πρόσθεσε: «Να είμαστε ξεκάθαροι, η φοροδιαφυγή δεν πατάσσεται μόνο με την φορολογική κλίμακα και με το φορολογικό σύστημα, θέλεις και ελέγχους, θέλεις περιουσιολόγιο, θέλεις και ποινές. Αρα προσπαθούμε να εξυγιάνουμε κάθε μέρος του φορολογικού συστήματος» (από in.gr).
    Το έχω γράψει απο καιρό: Μου φαίνεται ότι ο στούρνος έχει μυαλό.
    Για πολλούς υπηρεσιακούς εκεί μέσα στο υπουργείο του, αμφιβάλλω σφοδρότατα.

    • Tryphoon avatar
      Tryphoon @ Ο Θείος 07/12/2012 15:57:57

      Μην προτρέχεις! Κάτσε να δούμε με τι όρους θα εξαιρεθούν αυτής της φορολόγησης τα μπλοκάκια. Γιατί άμα πουν π.χ εισόδημα κάτω από 10000 ευρώ, αποδείξεις αποκλειστικά από ένα εργοδότη, γαλανά μάτια ή δε ξέρω κι΄εγώ τι άλλο τότε θα είναι ακόμα ένα φίασκο. Δηλαδή αν κάποιος υποαπασχολείται βασικά από ένα εργοδότη, παίρνει μισθό της ξευτίλας, και κάνει που και που και καμιά άλλη δουλίτσα για να επιβιώσει και έχει και 2-3 αποδείξεις σε άλλους εργοδότες τότε είναι επιχειρηματίας?

    • dim avatar
      dim @ Ο Θείος 07/12/2012 16:40:50

      Αφήστε τους να κάνουν τη δουλειά τους, είναι η χρυσή ευκαιρία για τη πατρίδα μας να αλλάξουν μέσα σε λίγους μήνες όσα δεν άλλαξαν επί δεκαετίες... Έχουμε μια κυβέρνηση που συνθέτει όλες τις τάσεις, από την εκσυγχρονιστική κεντροαριστερά έως τη πατριωτική δεξιά, αν καταφέρουμε να περιθωριοποιήσουμε τις ακραίες φωνές της οπισθοδρομικής αριστεράς και της φασιστικής ακροδεξιάς, που στην ουσία δεν ενδιαφέρονται για τη προκοπή αυτού του τόπου, αλλά ενδιαφέρονται να εκμεταλλευτούν τις δυσκολίες που ζει ο λαός τώρα για να έρθουν στην εξουσία και να υλοποιήσουν τη δική τους ατζέντα (μαρξιστική - λενινιστική οι μεν, φασιστική - ολοκληρωτική οι δε), σε τρία χρόνια από τώρα θα τρίβουμε όλοι τα μάτια μας από την εικόνα που θα έχει πια η οικονομία και η δημόσια διοίκηση μας...

      Και με νέες εκλογές τότε, με θριαμβευτές την ενωμένη κεντροαριστρά και την ενωμένη κεντροδεξιά, που από μόνες τους δεν θα πιάσει καμία αυτοδυναμία, αλλά μαζί θα έχουν το 60% των ψήφων, πάμε για άλλα 4 χρόνια ενός μεγάλου συνασπισμού που θα καταστήσει την Ελλάδα του 2020, την Ελλάδα που όλες εμείς οι δημιουργικές, παραγωγικές δυνάμεις αυτού του τόπου ονειρευόμαστε...

      • George Kappa avatar
        George Kappa @ dim 07/12/2012 19:18:52

        Μπράβο dim! Ψυχραιμία χρειάζεται από όλους μας και καθαρό μυαλό.
        Όλα τα παραπάνω σχόλια είναι σωστά, όπως σωστή είναι και οι αγανάκτηση μας για ότι γίνεται με το φορολογικό και σωστά διαμαρτυρόμαστε. Αλλά τα πράματα είναι εδώ που είναι και περιθώρια για θεαματικούς ελιγμούς ελάχιστα.
        Ο Στουρνάρας μιλά για μίνι φορολογικό και ότι μετά θα ακολουθήσει η πραγματική φορολογική μεταρρύθμιση το πρώτο εξάμηνο του 2013.
        Εκεί θα κριθεί κατά την άποψή μου για το πως θέλουμε να κάνουμε τον τόπο μας. Ας αναρωτηθούμε και ας συγκρίνουμε αυτή την κυβέρνηση με όλες της προηγούμενες που μπορούμε να θυμηθούμε και νηφάλια ας κρίνουμε.
        Για να πάμε μπροστά πρέπει να την παλέψουμε όχι στα λόγια αλλά στην πράξη. Walk the talk λένε οι Αμερικάνοι και έχουν απολύτως δίκιο.
        Ας κοιτάξουμε μπροστά γιατί "το μέλλον ενώνει, το παρελθόν διχάζει" και ας βάλουμε τη "μπλέ φόρμα" εργασίας, σκούπα, φαράσι και λοιπά σύνεργα και βουρ για φασίνα! Να ξεβρομίσουμε το σπίτι γιατί τις προηγούμενο καιρό, κάτι "αριστοκράτες" φάγαν ήπιαν και μαγαρίσανε τον τόπο όλο.... αν το θέλουμε καθαρό και νοικοκυρεμένο.

    • Γιώργος Π. avatar
      Γιώργος Π. @ Ο Θείος 07/12/2012 17:00:01

      Δεν αρκεί.. Εϊμαι μηχανικός με μπλοκάκι, αλλά πληρώνομαι από 2 εταιρείες του αφεντικού μου, ανάλογα με το ποια έχει ρευστότητα.

      Δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ ικανοποιητική εξήγηση για το διαχωρισμό που έγινε μεταξύ των φυσικών προσώπων..

      Φιλικά

      • Tryphoon avatar
        Tryphoon @ Γιώργος Π. 07/12/2012 21:32:21

        Φιάσκο όπως προέβλεψα.
        "Οι φορολογούμενοι που τυπικά είναι ελεύθεροι επαγγελματίες αλλά ουσιαστικά έχουν εξαρτημένη σχέση εργασίας με τους εργοδότες τους δεν θα φορολογούνται ως ελεύθεροι επαγγελματίες αλλά ως μισθωτοί. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουν αφορολόγητο όριο, εφόσον συνυπολογιστεί και η έκπτωση φόρου, έως και 9.000 ευρώ. Πρόκειται για τους εργαζόμενους με μπλοκάκι οι οποίοι θα φορολογούνται ως μισθωτοί εφόσον έχουν έναν «πελάτη» - εργοδότη."


        Πηγή:www.capital.gr

    • Δικηγόρος avatar
      Δικηγόρος @ Ο Θείος 07/12/2012 18:08:08

      Εδώ δεν τα ξέρεις καλά Θείε μου. Μετά λόγου γνώσεως σε ενημερώνω ότι οι υπηρεσιακοί της Δ12 (Διεύθυνση Φορολογίας Εισοδήματος) είναι εντελώς αντίθετοι στις διαφορετικές κλίμακες στα φυσικά πρόσωπα, διότι πέραν από τις αντισυνταγματικότητες και την εκτίναξη της φοροδιαφυγής, δημιουργούνται και τεχνικά προβλήματα. Ομοίως οι υπηρεσιακοί της Δ13 (Κεφάλαιο) τραβούσαν (και συνεχίζουν ακόμα...) τα μαλλιά τους με το ΕΕΤΗΔΕ. Στο συγκεκριμένο Υπουργείο το βασικό πρόβλημα είναι ότι δεν ακούγονται οι υπηρεσιακοί αλλά οι "σύμβουλοι".

  32. Tasos avatar
    Tasos 07/12/2012 15:42:34

    Όλη η κουβέντα γίνεται πάνω σε ένα non paper και τίποτε περισσότερο και ενώ υπάρχουν σοβαρά κενά/εκκρεμότητες και υπάρχει τουλάχιστον 1 ακόμη συνάντηση για το ίδιο θέμα. Οι ίδιοι που έγιναν ρόμπα με τις διαρροές των αισχρών "ιδεών", τώρα γίνονται πάλι ρόμπα γιατί είναι σαν να μας λένε ότι οι προηγούμενες "ιδέες" δεν ήταν και τόσο υποχρεωτικές και οι ατάκες του Στουρνάρα του στύλ "οκ να μείνει το αφορολόγητο παιδιών, φέρτε ισοδύναμα" δεν είχαν αυτό ακριβώς το νόημα.

  33. Enzo avatar
    Enzo 07/12/2012 16:40:35

    η Αττικη εχει κλεψει ολα τα λεφτα και την πληρωνει ολη η Ελλαδα.

  34. Βασίλης avatar
    Βασίλης 07/12/2012 19:01:32

    Χαλαρώστε όλοι, κυβερνητικοί και μη....
    Δεδομένα:
    1. το φορολογικό αυτό θα ισχύσει για τα εισοδήματα του 2013.
    2. το ότι αυτό το νομοσχέδιο θα αναθεωρηθεί το καλοκαίρι είναι πλέον βέβαιο, δηλαδή δεν είναι σίγουρο ότι κάτι από όλα αυτά θα ισχύσει όπως το διαβάζετε σήμερα.
    3. για το φόρο που μας επιβλήθηκε φέτος και ακόμη τον πληρώνουμε, κανείς δεν γράφει κάτι..... μην ξεχνάτε ότι τον ίδιο φόρο θα πληρώσουμε και τον Σεπτέμβριο του 2013.
    4. δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μια στο εκατομμύριο να μην υπάρξουν πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις από το Μάρτιο και μετά, από τη στιγμή που προϋπολογισμός του 2013 θα πέσει έξω δραματικά σε όλες τις προβλέψεις του. και επειδή δεν θα κόψουν μισθούς και συντάξεις θα αυξήσουν τους έμμεσους φόρους.
    Συμπέρασμα: Τζάμπα μελάνι χύνεται όλη αυτή την εβδομάδα.

    • George avatar
      George @ Βασίλης 09/12/2012 18:01:27

      Εμ πως να μην πέσει έξω αφού ο πανηλίθιος ο βουβουζέλος κατάφερε να αυξήσει σε μία χρονιά τον φόρο εισοδήματος κατά 500% και επιπλέον να βάλει και 2 δις χαράτσι.

      Με βάση ότι θα εισπραχθούν τα ανωτέρω συντάχθηκε ο προυπολογισμός και στην συνέχεια με αυτό το δεδομένο συντάχθηκε ο προυπολογισμός του 2013.

      Άρα ...

  35. Ελεος avatar
    Ελεος 07/12/2012 20:21:04

    τι πινεις?

  36. Γεωργία avatar
    Γεωργία 07/12/2012 21:28:26

    Πως γίνεται όταν σου κόβουν τις φοροαπαλλαγές, να σου αυξάνουν την κλίμακα φόρου, το φορολογικό να είναι δικαιότερο, μόνο ο αρθογράφος τελικά το βλέπει.

  37. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΚΩΝ avatar
    ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΚΩΝ 07/12/2012 22:43:05

    "Ο στόχος είναι εξάλειψη του –έντιμου- αυτοαπασχολούμενου και της μικρομεσαίας επιχείρησης, του κορμού δηλ. της ελληνικής οικονομίας . Ο αυτοαπασχολούμενος που τώρα βγάζει 1000 ευρώ το μήνα και επιβιώνει πρέπει να πάει υπάλληλος για 570 μεικτά.
    ...Αυτό σε συνδυασμό με τους νέους φόρους θα πολλαπλασιάσει την φοροδιαφυγή, καθώς είναι πλέον θέμα επιβίωσης. Το ίδιο επιχειρείται και με του φόρους στα ακίνητα ενοίκια κ.τ.λ. Εκεί πρέπει να χτυπηθεί ο μικροϊδιοκτήτης..."
    Συμφωνώ απολύτως! Οι ρυθμίσεις ευνοούν το κρατικοδίαιτο συνάφι της αμαρτωλής εξουσίας και καταδικάζουν την τάξη της Ελευθερίας, απ' όπου πιθανόν περιμένουμε την ανάκαμψη και την ανάπτυξη. Ξεχνούν ότι αυτή η τάξη ιστορικά ήταν η κολώνα και το καμάρι της χώρας (βλέπε 1821 Φιλική Εταιρεία, Μεγάλους Ευεργέτες κ.λπ.).
    Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας (ένα κατάστημα - οικογενειακή επιχειρησούλα 15 ετών, στην απόλυτα χειμαζώμενη επαρχία και πατέρας δύο ανηλίκων παιδιών, για τα οποία φυσικά ουδέν επίδομα προβλέπεται, γιατί ο πατέρας και η μητέρα τους δεν φίλησαν κατουρημένες ποδιές για να αράξουν στο δημόσιο). Άκου τα τομάρια από το πρώτο ευρώ! Εγώ από 1-1-2013 καταργώ την ταμειακή μηχανή και (με αγκάλες ανοικτές) περιμένω εκείνους που θα τολμήσουν τον έλεγχο... Να το δουν το πρώτο ευρώ!
    ΥΓ. 1. πλήρωσα -πέραν των δηλώσεων ΦΠΑ- 2.000 ευρώ φορολογία εισοδήματος, δεν θέλω να υπολογίσω -για το ίδιο εισόδημα- τι θα μου ζητήσουν τώρα!
    2. δεν τους νοιάζει απολύτως αν εισπραχτούν ή όχι όσα μας φορολογούν! Όσοι θα αδυνατούμε να πληρώσουμε θα συσσωρεύονται στο όνομά μας οι ψευτο-οφειλές και θα έρθουν σύντομα οι πλειστηριασμοί ακίνητης περιουσίας (του νεοσοβιετικού καθεστώτος της ξένης και ντόπιας Τρόικας), το ξανάγραψα: θέλουν το παραθαλάσσσιο οικόπεδο που κληρονόμησα από τον παππού μου σε κάποια γραφική γωνιά της Λακωνίας.

  38. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 08/12/2012 19:51:20

    Ακριβώς!

  39. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 08/12/2012 19:55:33

    Θείε τώρα τελευταία δεν ακούμε συνέχεια για κλήση προς απόδειξη του πόθεν έσχες για μεγαλοκαταθέτες; Τι διαφορετικό εννοείς;

  40. ioan avatar
    ioan 09/12/2012 23:01:43

    απαράδεκτο το νέο φορολογικό αφού οικογένεια με δύο παιδιά όπου δουλεύει ο ένας και έχει εισόδημα 31000 ευρώ ενώ η σύζυγος εισόδημα 5000 ευρώ από ένα ενοίκιο χάνει από όλες τις μεριές. Αντίθετα όταν δουλεύουν και οι δυο και έχουν εισοδήματα π.χ. από 18000 ευρώ (σύνολο 36000 ) κερδίζουν από παντού. Μια ζωή η ίδια αδικία.

  41. Ofis avatar
    Ofis 13/12/2012 19:01:01

    Ναι φοροδιαφευγουν και ειναι ευνοημενοι οι ελευθεροι επαγγελματίες σε αντίθεση από τα συνήθη υποζύγια τους μισθωτούς. Είστε βαθιά νυχτωμένοι όσοι το πιστεύεται αυτό. Τόσες επιχειρήσεις κλείνουν επειδή μπαινουν μέσα και εσείς πιστεύεται ότι φοροδιαφεύγουν? Τότε γιατί κλείνουν. Τόσοι επιστήμονες ξενιτεύονται. Αφού βγάζουν λεφτά γιατί ΄φευγουν?? Και αφού είναι τόσο τυχεροί οι ελεύθεροι επαγγελματίες γιατί ποτέ κανένας δημόσιος υπάλληλος δεν παραιτήθηκε ωστε να πάει να δουλέψει ελέυθερο επάγγελμα? Αφού θεωρείται ότι βγάζουν όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες τουλάχιστον 1 000 ευρώ το μήνα και άρα π΄ρεπει να πληρώσουν έχουν δεν έχουν τότε θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα να προσληφθούν και αυτοί στο δημόσιο με μισθό μικρότερο των 1000 ευρώ. Αν βγάζαν τόσα κανένας δεν θα πήγαινε. Αν γινόταν αυτό όμως θα έτρεχαν όλοι να προσληφθουν με χίλια .Οσοι τα λένε αυτά είναι κρατικοδίαιτοι που δεν έχουν δουλέψει όυτε μία ώρα στην ζωή τους.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.