#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/11/2012 10:43
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Διαγραφή του ελληνικού χρέους μέχρι το 2015;

H ώρα της κρίσης και η επόμενη ημέρα



Η ώρα της κρίσης για την Ελλάδα και την Ευρώπη έφτασε και αύριο στις Βρυξέλλες ή θα υπάρξει μια συμφωνία που θα δημιουργεί αισιοδοξία ότι μπορεί να ξεπεραστεί η κρίση ή θα ζήσουμε να δούμε την πρώτη φτυαριά στην ταφή του ευρωπαϊκού οικοδομήματος.

Τα εμπόδια είναι ακόμη πολλά αλλά πλέον δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια. Αν υπάρξει νέα αναβολή των αποφάσεων ενδεχομένως στην Ελλάδα να σημειωθούν σοβαρές πολιτικές αναταράξεις που θα θέσουν σε κίνδυνο όλο τον αγώνα για μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα.

Αλλά επίσης, μια αναβολή επίλυσης της κρίσης θα στείλει στις αγορές ένα μήνυμα ανικανότητας της Ευρώπης να διαχειριστεί τα του οίκου της. Και τότε είναι σίγουρο ότι οι αδηφάγες αγορές θα κάνουν τη δουλειά τους και θα στείλουν στα… θυμαράκια αδύναμες χώρες όπως η Ελλάδα,  η Ισπανία ή ακόμη και η Γαλλία.

Ο κίνδυνος διάχυσης της κρίσης θα είναι πιο σοβαρός από ποτέ, κάτι που δε θέλει με τίποτε ο αμερικανικός παράγοντας. Για το λόγο αυτό σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν υπάρξει συντονισμένες κινήσεις από την πλευρά της αμερικανικής κυβέρνησης για να υπάρξει συμφωνία τη Δευτέρα. Συνεχείς επαφές και τηλεφωνήματα στους Ευρωπαίους ηγέτες και ιδιαίτερα στην Α. Μέρκελ για να «βάλει νερό στο κρασί της», ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει ακόμη και τηλεφωνική επαφή του Μπ. Ομπάμα με τη Γερμανίδα καγκελάριο πριν από το Eurogroup. Μάλιστα, λένε πηγές, οι Αμερικανοί δε θέλουν να επιβάλουν στο ακέραιο τις απόψεις τους για το χρέος, αλλά ζητούν από τους Γερμανούς να αναλάβουν μέρος των ευθυνών τους πριν είναι αργά.

Ίσως, λένε γνωρίζοντες την οικονομική διπλωματία, η Ελλάδα να επωφεληθεί από την πολιτική διελκυστίνδα Βερολίνου και Ουάσιγκτον. Γι’ αυτό ακριβώς δε σηκώνει τους τόνους η ελληνική κυβέρνησης καθώς δε θέλει να ταυτιστεί με καμιά πλευρά στην παρούσα φάση. Σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ, το… αριστερό κόμμα που επέλεξε να «παίξει» με τον αμερικανικό παράγοντα, στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό στην παρούσα φάση. Ναι μεν συμφωνούν ότι η Ελλάδα βρίσκεται πιο κοντά στις θέσεις της Κ. Λαγκάρντ, αλλά από την άλλη δεν μπορούν να επιβάλουν μονομερώς την άποψή της στους Ευρωπαίους με τους οποίους καλώς ή κακώς βαδίζουμε όλα αυτά τα χρόνια. Εν πάση περιπτώσει, η τακτική της ουδετερότητας κρίνεται ως η πιο ορθή στην παρούσα φάση.

Σε ότι αφορά τις διαπραγματεύσεις για τις αποφάσεις που θα ληφθούν τη Δευτέρα, αυτές βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο καθώς γίνεται προσπάθεια συγκερασμού των αντίθετων απόψεων. Να τα βρουν κάπου στη μέση με λίγα λόγια. Δεν είναι τυχαίο το ρεπορτάζ του γαλλικού πρακτορείου ότι υπήρξε μια βάση συμφωνίας με το ΔΝΤ για τη μείωση του ελληνικού χρέους και αναζητείται το σωστό μίγμα. Όπως ανέφερε το πρακτορείο  υπάρχει μια κατ’ αρχήν συμφωνία για μείωση των επιτοκίων στα υφιστάμενα δάνεια από το πρώτο μνημόνιο. Επίσης, φαίνεται να κλειδώνει η συμφωνία για επιστροφή κερδών από την ΕΚΤ από τη διακράτηση των ελληνικών ομολόγων ενώ φαίνεται να γίνεται μεγάλη κουβέντα για την επαναγορά του ελληνικού χρέους, με τα 30 σεντς να είναι η πιο κοντινή τιμή.

Την ίδια ώρα επανέρχεται στο προσκήνιο η πληροφορία για τη συμφωνία που φέρεται να είχε κάνει η Γερμανία την περασμένη Δευτέρα και που τελικά υπαναχώρησε. Σύμφωνα με δημοσίευμα της κυριακάτικης γερμανικής εφημερίδας, Welt am Sonntag, οι εκπρόσωποι της Ευρωζώνης συζήτησαν την περασμένη εβδομάδα στο Παρίσι, τη μερική εκκαθάριση του ελληνικού χρέους μέχρι το 2015. Σύμφωνα με πληροφορίες της γερμανικής εφημερίδας, η οποία επικαλείται πηγές που δεν κατονομάζει, κατά τη διάρκεια κλειστής συνεδρίασης τη Δευτέρα στη γαλλική πρωτεύουσα, όπου συμμετείχε και ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, οι διεθνείς πιστωτές της Αθήνας (η ΕΕ, η ΕΚΤ και το ΔΝΤ) συζήτησαν το ενδεχόμενο της παραίτησής τους από τις οικονομικές απαιτήσεις τους το 2015.

Η προοπτική της μερικής διαγραφής του ελληνικού χρέους προτάθηκε, ώστε να ενθαρρυνθεί η Ελλάδα να τηρήσει τις δεσμεύσεις της, σε αντάλλαγμα για το δεύτερο πρόγραμμα βοήθειας. Η επιλογή αυτή ταυτόχρονα, θα καθησυχάσει και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), το οποίο επιθυμεί τη μείωση του χρέους της Αθήνας σε ένα βιώσιμο επίπεδο, ανέφερε η εφημερίδα. Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες σε αυτούς που συμμετείχαν στη σύσκεψη του Παρισιού και τις οποίες επικαλείται η εφημερίδα, ο κ. Σόιμπλε είναι ανοικτός σε αυτή την επιλογή, παρά την αντίθεση της γερμανικής κυβέρνησης.

Κι ενώ όλα είναι ανοικτά ως προς τις αποφάσεις της Δευτέρας, αυτό που πρέπει να κάνει η ελληνική κυβέρνηση είναι εκτός από το να περιμένει, να έχει και σχέδιο Β. Αν οι αποφάσεις δεν καταλήξουν σε κάποιο καλό σενάριο για τη χώρα τότε οι εξελίξεις μπορεί να είναι απρόβλεπτες γι’ αυτό και δύσκολα μπορούν να υπάρξουν σενάρια επόμενη ημέρας.

Αν, όμως, αποφασιστεί η εκταμίευση όλων μαζί των 44 δις ευρώ (είτε να δοθούν 31,5 μέχρι 5 Δεκεμβρίου και τα άλλα 12 δις στις αρχές του 2013) η ελληνική κυβέρνηση θα έχει πάρει μια ανάσα αλλά τότε θα αρχίζει η πολύ δουλειά. Καλείται να προχωρήσει σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επανεκκίνησης της οικονομίας, σε μια αναπτυξιακή διάσταση που θα δίνει στην Ελλάδα και στους πολίτες ένα όραμα για το μέλλον. Σε μια κατεστραμμένη οικονομία το μόνο που μένει είναι να δώσεις ελπίδα για το καλύτερο δυνατό σενάριο. Η άρση των αδικιών, των αποκλεισμών και των σκληρών δημοσιονομικών μέτρων μπορεί να επιτευχθεί μερικώς μέσω της ανάπτυξης και της δημιουργία πλεονασμάτων. Αυτό το έχουν αντιληφθεί όλοι γι’ αυτό και η επόμενη ημέρα είναι ουσιαστικά η αρχή της δουλειάς της κυβέρνησης. Κι εκεί θα χρειαστούν σοβαροί και άξιοι πολιτικοί, όχι απλά διαχειριστές της εξουσίας.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. blue nile avatar
    blue nile 25/11/2012 12:24:43

    Είναι αναληθές να λέγεται ότι δεν σηκώνει τους τόνους η ελληνική κυβέρνηση γιατί δεν θέλει να ταυτιστεί με καμία πλευρά και θεωρεί καταστροφική την ταύτιση με τον αμερικανικό παράγοντα.
    Η σωστή διατύπωση είναι το ότι η ελληνική κυβέρνηση κάνει ότι μπορεί για να μην δυσαρεστήσει την Γερμανία και τάσσεται ανοικτά υπέρ των γερμανικών συμφερόντων. Που δεν είναι και δικά μας συμφέροντα.
    Γιατί καλή η ψευτοδικαιολογία της ευρωπαικής συμπόρευσης αλλά στην ενδοευρωπαική κόντρα του περασμένου Ιουνίου που στη μία πλευρά είχε Γαλλία, Ιταλία , Ισπανία και στην άλλη τη Γερμανία και λοιπές πλεονασματικές χώρες η ελληνική πλευρά έλαμψε διά της απουσίας της.
    Κάτι που ωφέλησε την γερμανική πλευρά.
    Αν το καλοδείτε είτε έτσι είτε αλλιώς εμείς με την Γερμανία είμαστε. Που με τις πολιτικές που μας επιβάλει μας καταστρέφει.
    Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι παρόλο που οι ΗΠΑ φέρουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για την Κρίση του 2008 μετά το ξέσπασμα της κινήθηκαν πολύ καλύτερα από την Ευρώπη που καθοδηγούμενη από την Γερμανία θέλησε να παίξει τον ρόλο του τζαμπατζή αφήνοντας την υπόλοιπη υφήλιο να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά.
    Μέσω TARP οι ΗΠΑ επανακεφαλαιοποίησαν τις τράπεζες τους με αντάλλαγμα απλές μετοχές τους , δηλαδή τις κρατικοποίησαν και μετά τις πούλησαν μειώνοντας τον λογαριασμό για τον αμερικανό πολίτη.
    Εδώ επιλέχθηκε η λιτότητα και η εξαθλίωση των μημονίων μόνο και μόνο για να επανακεφαλαιοποιούνται οι γερμανικες ιδιωτικές τράπεζες από τον Γερμανό φορολογούμενο χωρίς αυτός να το παίρνει χαμπάρι και χωρίς οι τράπεζες να δίνουν τίποτα για αντάλλαγμα ώστε οι τραπεζίτες τους να εξακολουθήσουν να έχουν την κυριότητα τους.
    Οι ΗΠΑ εφάρμοσαν επεκτατικές δημοσιονομικές και νομισματικές πολιτικές.
    Ο ίδιος ο Ομπάμα είχε πει το 2009 στην Μέρκελ και στον Σαρκοζύ να κάνουν το ίδιο ενώ έστειλε και μερικές φορές τον Γκάιτνερ να τους το υπενθυμίζει.
    Αποτέλεσμα ουδέν.
    Στο ελληνικό πρόβλημα το ΔΝΤ από την αρχή είχε μαι πιο υγειή θεώρηση του θέματος και δεν κινήθηκε με την τιμωρητική λογική που χαρακτήριζε την γερμανική στάση.
    Χωρίς πολλά λόγια το επιτόκιο που μας δανείζει το ΔΝΤ είναι πολύ μικρότερο του μηχανισμού στήριξης και της ΕΚΤ.
    Στο παρόν αδιέξοδο που οδηγείται όλη η ευρωζώνη λόγω της γερμανικής επεκτατικής οικονομικής πολιτικής το ΔΝΤ λέει τα αυτονόητα για να διατηρηθεί η ευρωζώνη ως έχει.
    Ακούγεται οξύμωρο αλλά οι ΗΠΑ επειδή φοβούνται την παγκόσμια οικονομική αποσταθεροποίηση από μια ενδεχόμενη διάλυση της εργάζονται για την διατήρηση της ένωσης του ευρώ πολύ ορθολογικότερα από την Γερμανία που χρησιμοποιεί την Κρίση για να βγάζει χρήματα και για να κρύβει κάτω από το χαλί το πρόβλημα την χρεωκοπία των ιδιωτικών τραπεζών της.
    Μια Γερμανία που αναλογιζομενη το συμφέρον της και μόνο δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν θέλει να μείνει στην ευρωζώνη ή όχι.
    Κι αυτή της η αναποφασιστικότητα καταστρέφει τις ελλειμματικές χώρες και εμάς μαζί.
    Για το δικό μας θέμα οι ΗΠΑ προτείνουν τα μόνα που μπορούν να καταστήσουν το ελληνικό χρέος βιώσιμο αποτελματώνοντας έτσι την ελληνική κοινωνική οικονομία.
    1) Ένα γενναίο κούρεμα OSI.
    2) Tην διασύνδεση ρυθμού αποπληρωμής των χρεών με τους ρυθμούς ανάπτυξης
    3) Την δραστηριοποίηση της ΕΤΕ και την άντληση όλων των κεφαλαίων από τα ΕΣΠΑ

    Το κούρεμα (1) από μόνο του δεν φτάνει. Είναι πολύ σημαντικά τα (2) και (3)
    Το αν θα χρεωκοπήσει ή όχι μια χώρα δεν εξαρτάται μόνο από το ύψος του χρέους της. Εξαρτάται και από το αν τα επιτόκια που πληρώνει για τον δανεισμό της είναι περίπου ίδια με τις τιμές μεγένθυσης της οικονομίας της.
    Υποθέστε ότι το χρέος μας πέφτει στο μισό, στα 175 δις δηλαδή, δεν σημαίνει ότι γλυτώνουμε την χρεωκοπία. Πρέπει και να έχουμε ανάπτυξη περίπου ίδιας τάξης με τα επιτόκια που θα δανειζόμαστε μετά.

    Αντί όλων των παραπάνω θα δείτε ότι οι αποφάσεις του παρόντος eurogroup δεν θα απαντούν με τίποτα στο ερώτημα της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.
    Με την εκταμίευση της δόσης απλώς θα αναβάλουν την χρεωκοπία μας ενώ τα μέτρα ύψους 11,5 δις με την πτώση ζήτησης που θα προκαλέσουν θα κάνουν αδύνατη την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων.
    Θα συνεχίστεί η πορεία προς την καατστροφή με πιστοποίηση κι από πάνω ότι δεν θα είναι αναστρέψιμη.
    Καλώς ή κακώς όπως γράφει και το άρθρο με τους Ευρωπαίους συμπορευόμαστε τα τελευταία χρόνια.
    Κανείς όμως δεν πρέπει να μας υποχρεώνει να συνεχίσουμε να συμπορευόμαστε με αυτούς που μας στέλνουν στον όλεθρο.

    Τα πάντα έχουν τα όρια τους.

    • akisenv avatar
      akisenv @ blue nile 25/11/2012 17:02:34

      Εξαιρετικό και πλήρες το σχόλιο...να προσθέσω αν επιτρέπεται την "ρευστοποίηση" που επιχειρείται για όλη την δημόσια και ιδιωτική περιουσία στην Χώρα μας ως εγγύηση για την περαιτέρω δανειοδότηση της. Είναι προφανές πλέον πως ο "δανεισμός" ουσιαστικά και μεθοδικά γίνεται με τιμωρητικούς όρους και στην λογική πως θα αποκλείει κάθε πιθανή ανάκαμψη της οικονομίας, ανεξάρτητη από περαιτέρω δυσβάσταχτο'α και με τοκογλυφικούς όρους νέα δάνεια.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ blue nile 25/11/2012 19:33:32

      Δεν είναι καθόλου έτσι. Το ΔΝΤ και οι ΗΠΑ εμφανίζονται επιτήδεια ως "καλοί" της υπόθεσης, ενώ η κρίση που προκάλεσαν στην Ελλάδα και στην Ευρώπη την προκάλεσαν καθαρά και μόνον αυτοί και προκλήθηκε από μόνη της, όπως ήθελαν να πείσουν ο Παπανδρέου και ο Παπακωνσταντίνου. Δες το εκτενές σχόλιό μου σε άλλο άρθρο.

      • alpha1 avatar
        alpha1 @ Διογένης 25/11/2012 21:39:03

        Kαι την κρίση στην Αγγλία και στις ΗΠΑ το 2007 με το σκάσιμο της Northrock bank England και των Leehman Bros AIG, GM κλπ στις ΗΠΑ ποιός την προκάλεσε? Το ΔΝΤ και οι ΗΠΑ? Διότι απο εκεί ξεκίνησαν όλα και αν δεν έσκαγε η Leehman bros δεν θα είχαμε κρίση στην Ευρωζώνη.
        Αν πχ. αντι της Leehman Bros έσκαγε η Εθνικη Τράπεζα της Ελλάδος κανείς δεν θα το είχε πάρει χαμπάρι. Και γιατί να σκάσει άλλωστε...Αυτό τουλάχιστο λένε τα Μαθηματικά

        • blue nile avatar
          blue nile @ alpha1 25/11/2012 22:06:04

          Το ΔΝΤ δεν λέει τα σωστά από καλοσύνη. Τους έχουμε δει και δαύτους.
          Όμως δεσμεύεται από έναν πολύ σημαντικό όρο. Για να συμμετάσχει σττην χρηματοδότηση μαις χώρας πρέπει το χρέος της να είναι βιώσιμο. Και το δικό αμς δεν είναι...το ξέρουν κι οι πέτρες.
          Κανείς δεν διαφωνεί ότι την φωτιά του 2008 την άναψαν οι ΗΠΑ που επέτρεψαν από προεδρίας Κλίντον την τραπεζική ασυδοσία που μας οδήγησε στο 2008.
          Όμως από εκεί και πέρα πρέπει να είναι κανείς τυφλός για να μη βλέπει ότι οι ΗΠΑ αντιμετώπισαν την Κρίση πολύ πιο ορθολογικά από ότι η γερμανοδηγούμενη Ευρώπη .
          Κευνσιανοί και μονεταριστές μπορεί να διαφωνούν για το ποια μέθοδος είναι η καταλληλότερη γαι την αντιμετώπιση μιας Κρίσης.
          Οι πρώτοι θα λένε ότι χρειάζεται επεκτατική δημοσιονομική πολιτική πάνω απ'όλα , οι μονεταριστές θα μιλούν για επεκτατική νομισματική πολιτική, μπορεί να μαλώνουν με τις ώρες αλλά η ουσία είναι στο ότι όλοι παραδέχονται ότι μόνο με επεκτατικές πολιτικές αντιμετωπίζεται μια Κρίση.
          Στην Ευρώπη στην κορύφωση της Κρίσης εφαρμόζονται εδώ και 30 μήνες περιοριστικές πολιτικές μείωσης δαπανών και αύξησης της φορολογίας που έχουν οδηγήσει το ευρώ ένα βήμα πριν από το χείλος του γκρεμού.
          Ενώ την ίδια στιγμή οι χρεωκοπημένες ευρωπαικές ιδιωτικές τράπεζες λαμβάνουν πέντε τρις ευρώ !!!
          Πριν λίγους μήνες η ΕΚΤ τύπωσε ένα τρις και το'στειλε πεσκέσι στους τραπεζίτες !!!
          Η Ευρώπη συνεχίζει τις μισανθρωπικές πολιτικές λιτότητας χωρίς καμία τσίπα και αδιαφορώντας για τα θύματα ενώ θα μπορούσε να υποχρεώσει την ΕΚΤ να τυπώσει 500 δις μαι μαζί με άλλα 500 δις της ΕΤΕ να διατεθούν σε επενδύσεις που θα καλυτέρευαν πολύ τη κατάσταση.
          Και στο φινάλε οι ΗΠΑ θέλουν τη διατήρηση της ευρωζώνης ως έχει.
          Πάλι όχι από καλοσύνη ή από διάθεση αλληλεγγύης αλληλεγγύη αλλά από φόβο μήπως η κατάρευση της ευρωζώνης απορυθμίσει το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα.
          Η Γερμανία είναι η αναποφάσιστη. Αυτή που δεν ξέρει ακόμα τι θέλει.
          Και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι οι πολιτικές της δεν εξαθλιώνουν μόνο τους λοιπούς ευρωπαίους.
          Του χρόνου η γερμανική οικονομία θα φλερτάρει με υφεσιακούς ρυθμούς και με υψηλή ανεργία.
          Για να καταλάβετε με ποιον συμπορευόμαστε.
          Όταν δεν έχει κάποιος πρόβλημα να εξαθλιώνει το λαό του φανταστείτε τι μπορεί να κάνει σε μας...
          Που το κάνει ήδη...

  2. αργατεία avatar
    αργατεία 25/11/2012 12:53:13

    πολύ λογικά και με μετριοπάθεια τα περιγράφεις blue nile! φαίνεται φίλε μου πως το σύστημα Σήμενς δεν είναι εύκολο να ξηλωθεί από την Ελλάδα! είναι προφανές ότι ο Σημίτης μας ενέταξε σε γερμανική σφαίρα επιρροής με τις συνέπειες να τις πληρώνουμε τώρα!

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ αργατεία 25/11/2012 13:34:22

      Ποιο αυστημα και πρασινα αλογα.Οπως ειπε ο Σοιμπλε καποτε αν οι ΗΠΑ θελουν τοσο πολυ να αντιμετωπισουν το χρεος της Ελλαδος να το πληρωσουν αυτες.
      Κανουν τους γενναιοδωρους με τα λεφτα των άλλων;
      Η σταση της κυβερνησης ειναι σωστη γιατι σε Ευρωπαιους χρωσταμε.
      Ο Παπανδρεου πηγε να παιξει με τους Αμερικανους και εφαγε το ξυλο της ζωης του.
      Ποιος σας ειπε οτι εχουν δικαιωμα οι Αμερικανοι να λενε στις ευρωπαικες κυβερνησεις να χαριζουν χρεη;

      • rally monkey avatar
        rally monkey @ ψυχραιμια 25/11/2012 15:32:16

        ...βεβαια καλα ειναι να βρισκονται και οι Αμερικανοι/ΔΝΤ καπου κοντα οταν θα αρχισουμε να συζηταμε για Ισπανιες Ιταλιες κλπ ...
        οποτε δεν ειναι τοσο απλο οσο φαινεται εν πρώτοις

      • george avatar
        george @ ψυχραιμια 25/11/2012 16:15:36

        πολυ σωστα ψυχραιμια τα λες..καποιοι ακομη στα σχολια που γραφουν νομιζουν οτι λεφτα υπαρχουν παγκοσμιως..blue nile ειμαστε σοβαροι??ποιος θα το πληρωσει το κουρεμα???σαν πολυ γεναιοδωροι με τις τσεπες των αλλων ειμαστε στην ελλαδα σαν τον ομπαμα...για ρωτα ρε φιλε τους γερμανους αν εχουν την ορεξη να πληρωσουν τις δικες μας σπαταλες και τα χρεη...οσο για αμερικη φιλε πλησιαζει η ωρα του λογαριασμου για τα λεφτα που υπαρχουν του ομπαμα..να σαι σιγουρος..δεν μπορει και αλλιως απο τη στιγμη που εχεις ελλειματα στο 10% και χρεος στον Θεο..οποτε μην τα βλεπεις επιδερμικα γιατι και η ελλαδα της πρωτης δεκαετιας του ευρω με τα λεφτα και τις σπαταλες ηταν εξωτερικα υγιης και θωρακισμενη...ασε γιατι σαν ελληνοαμερικανος τα βλεπω περισσοτερο τα πραγματα και ηδη υπαρχουν τεραστια προβληματα...ετσι ειναι αυτα φιλε οταν κανεις πολιτικη με δανεικα οπως η ελλαδα και ο ομπαμα ερχεται η θλιβερη ωρα του λογαριασμου...και δεν ξερω με τι ασχολεισαι αλλα αν γνωριζεις απο οικονομικα blue nile και ψαξεις καλυτερα το θεμα δηλ απο οικονομικης αποψεως το θεμα θα διαπιστωσεις οτι η παρατεταμενη υφεση στην αμερικη οφειλεται στα τεραστια ελλειματα και στην αυξηση του χρεους που ειναι ιλιγγιωδης...τελος δες τη συνεντευξη της αρβελερ και δες τι συζητησε με ενα ξενο ηγετη που της ειπε οτι εχουμε κρατος μεχρι σεπτεμβριο του 13...οποτε μην περιμενεις να σε σωσουν παλι τα δανεικα και ο κευνς...ναι πρεπει να γινει κουρεμα και κατεμε επρεπε εξαρχης να γινει κουρεμα με αυτοματη ομως εξαλειψη ελλειματων δηλ να πηγαιναμε σε πρωτογενες πλεονασμα το 10 με οτι αυτο σημαινει για το κηφηναριο του δημοσιου και τις συντεχνιες και αμεση εφαρμογη διαρθωτικων αλλαγων αλλα τωρα ετσι οπως ηρθαν τα πραγματα λυπαμαι πολυ αλλα πιστευω οτι η ελλαδα θα σωθει μονο αν δεχθουν οι λαοι της ευρωπης να αναλαβουν και νεα βαρη..

    • kouvari avatar
      kouvari @ αργατεία 25/11/2012 14:36:25

      Ενω η Μπακογιαννη μας εβγαλε εξω απο την σφαιρα επιρροης.....!!

      • blue nile avatar
        blue nile @ kouvari 25/11/2012 22:23:54

        @george
        Το χρέος θα κουρευτεί θέλουμε δεν θέλουμε.
        Τα χρήματα όντως τα χρωστάμε στους Ευρωπαίους αλλά αυτοί δεν φταίνε που δανείζανε σε ένα ανυπόληπτο δημόσιο;
        Όταν δανείζαν οι γερμανικές ιδιωτικές τραπεζες την Ελλάδα με 1% μεγαλύτερο επιτόκιο από ότι εντός Γερμανίας δεν τους κακόπεφτε καθόλου.
        Πόσα από τα χρήματα που πήραμε ήταν οι αμοιβές της Siemens;
        Που κανονικά επειδή είναι προιόντα διαφθοράς θα έπρεπε να εξαιρεθούν από το χρέος.
        Κια με ποιο δικαίωμα φτωχοποιούνται λαοί όταν γράφω παραπάνω, και όποιος θέλει ας φέρει στοιχεία για το αντίθετο,en;v οι ευρωπαικές ιδιωτικές τράπεζες έχουν πάρει πάνω από πέντε τρις μέσα σε πέντε χρόνια.
        Δηλαδή τα χρέη των τραπεζών κουρεύονται κατά 100% με μια μονοκονδυλιά. Τα χρέη όμως των κρατών προς τις τράπεζες είναι ιερά και αδιαπραγμάτευτα γιατί υπάρχει το εύκολο θύμα. Οι λαοί.
        Όσο για την Αμερική.
        Όταν αντιμετωπίζεις μια τόσο μεγάλη Κρίση (που όμοια της μόνο το 1929 ξανάζησε η ανθρωπότητα) το τελευταίο πράγμα που νοιάζει είναι ο εκτροχιασμός του ελλείμματος.
        όταν ο Χούβερ αρχές δεκαετίας του 30' πήγε να μειώσει το έλλειμμα οι ΗΠΑ έφτασαν ένα βήμα πριν την καταστροφή ακι έπρεπε να έρθει το new deal για να συμμαζέψει κάπως τα πράγματα.
        @ψυχραιμία
        Ας μας απαντήσει πρώτα ο Σόιμπλε το γιατί η Γερμανία μας δανείζει με μεγαλύτερο επιτόκιο από το ΔΝΤ.
        Και το γιατί η Γερμανία δεν ξοφλάει το κατοχικό δάνειο προς την Ελλάδα.
        Κανείς Έλληνας πολιτικός δεν το'χει καν αναφέρει.
        Σκεφτείτε αυτά για να δείτε ότι ο αργατεία έχει δίκιο που αναφέρει την siemens.

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ blue nile 26/11/2012 00:49:08

          Το επιτοκιο του ΔΝΤ ειναι στανταρ.Το νεο επιτοκιο δανεισμου θα ειναι μικροτερο.
          Το κατοχικο δανειο ειναι εντελως αλλο ζητημα.
          Υπ οψιν οτι κουρεμα σημαινει μετρα.
          http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=485578

  3. factorx avatar
    factorx 25/11/2012 14:59:24

    «Κούρεμα» του χρέους κατά 50% προβλέπει σχέδιο διάσωσης για την Ελλάδα, το οποίο προωθούν η ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, το οποίο επικαλείται αποκλειστικές πληροφορίες.
    Οπως αναφέρει η ηλεκτρονική προδημοσίευση του άρθρου από το περιοδικό που θα κυκλοφορήσει αύριο, «στην μάχη για την διάσωση της Ελλάδας, ΕΚΤ και ΔΝΤ βγαίνουν επιθετικά μπροστά και υποστηρίζουν ένα νέο εκτεταμένο κούρεμα του χρέους, κατά το οποίο οι χώρες πιστωτές θα πρέπει να παραιτηθούν από το ήμισυ των απαιτήσεών τους, προκειμένου το ελληνικό χρέος το 2020 να μειωθεί από το 144% στο 70%». Διευκρινίζεται πάντως ότι η Γερμανία θέλει οπωσδήποτε να αποφύγει τη νέα αναδιάρθρωση.
    «Η ΕΚΤ και το ΔΝΤ θεωρούν αναπόφευκτη την εξέλιξη προκειμένου η Ελλάδα να καταφέρει να σταθεί και πάλι στα πόδια της, έστω και αν αυτή την εβδομάδα δεν υπάρξει απόφαση», επισημαίνει το περιοδικό, ενώ τονίζει ότι οι πρόσφατες συνομιλίες στο Eurogroup ναυάγησαν επειδή ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, κατ'εντολή της Καγκελαρίου Μέρκελ, αναγκάστηκε να αποσύρει μια ήδη υπεσχημένη μεγάλη μείωση του επιτοκίου.
    «Η Μέρκελ φοβήθηκε ότι δεν θα μπορεί να περάσει στο κόμμα της ένα τέτοιο μέτρο, καθώς είναι μεγάλες οι αντιδράσεις των ευρωσκεπτικιστών στις τάξεις των Χριστιανοδημοκρατών», τονίζει το Spiegel και αποδίδει ακριβώς σε αυτό την έκκληση του Επιτρόπου Όλι Ρεν, «να επανεξετάσουν όλοι τις κόκκινες γραμμές τους».
    ethnos.gr

  4. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 25/11/2012 15:08:08

    Πρόβλεψη για επαναγορά ομολόγων, Goldman Sachs:
    h**p://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=731024

    • ΝΙΚΟΣ avatar
      ΝΙΚΟΣ @ Ο Θείος 25/11/2012 15:37:41

      ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ!

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ ΝΙΚΟΣ 25/11/2012 15:45:01

        h**p://www.antinews.gr/2012/11/24/191532/#comment-1090927
        Να μελετούν Τεχνική Ανάλυση και διαγράμματα ξέρουν αρκετοί, αγαπητέ.
        Όπως και μακροοικονομικά, για άλλα θέματα.
        Ασφαλώς και στον ΣΥΡΙΖΑ, π.χ. απ' όσο γνωρίζω, ο κ. Σταθάκης - και άλλοι - είναι επιστημονικά αρτιότατοι.
        Το πρόβλημα αξιοπιστίας των κομμάτων είναι πολιτικό. Αποφεύγουν να πούν στους πολίτες την αλήθεια.
        Τα επιστημονικά τους επιτελεία είναι καλά.

      • Enzo avatar
        Enzo @ ΝΙΚΟΣ 25/11/2012 15:58:38

        Ποιον ΣΥΡΙΖΑ ρε Νίκο ;
        Και χίλια άδικα να έχει αυτή η κυβέρνηση την Ελλάδα δεν πρόκειται ποτέ να την αφήσουμε στα χέρια των αριστερών .
        Είναι απλά.
        Ας τους να ονειρεύονται

        • peter avatar
          peter @ Enzo 25/11/2012 16:39:52

          χα χα, καλό! Ποιοί κυβερνάν βρε από το '74 και μετά? Οι δεξιοί?

          • ελλην-1821 avatar
            ελλην-1821 @ peter 26/11/2012 01:13:28

            φυσικα και κυβερναει ο συνασπισμος απο το 74.. Αλλα γιατι;

        • BLACK QUEEN avatar
          BLACK QUEEN @ Enzo 25/11/2012 16:43:40

          Για να...αφήσεις όμως ''κάτι'' στα ...χέρια ''κάποιου'' '''άλλου'', δεν αποτελεί προϋπόθεση ''αυτό '' το ''κάτι'', να σου ανήκει κατ΄αποκλειστικότητα ;;;; Αυτό που δεν ....παραχωρείτε κύριε, δεν σας ανήκει. Είστε μόνον ένας, από τα 10.000.000 των κτητόρων !!!!!
          Απλά, για να μην αυτοπαραμυθιάζεστε.... :-)

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ BLACK QUEEN 25/11/2012 19:15:32

            Είτε έτσι είτε γιουβέτσι, όπως είπε και ο άνθρωπος: «Την Ελλάδα δεν πρόκειται ποτέ να την αφήσουμε στα χέρια των αριστερών».

          • george avatar
            george @ BLACK QUEEN 26/11/2012 03:28:07

            black queen το γούσταρα πολύ το σχόλιό σου.

            Πραγματικά απίστευτη η νοοτροπία αυτών των ανθρώπων. Τους "ανήκουν" τα πάντα.
            ΄Ετσι απλά.

            Τι τραγωδία που μοιάζει η ζωή τους.

        • akisenv avatar
          akisenv @ Enzo 25/11/2012 17:09:08

          Όταν λες "δεν πρόκειται να την αφήσουμε στα χέρια των αριστερών" υπονοείς κάτι;;
          Δηλαδή πως ακριβώς θα εμποδίσετε μια τέτοια εξέλιξη;

        • σσσ... avatar
          σσσ... @ Enzo 25/11/2012 19:28:32

          oti peis strathge mou

      • GN avatar
        GN @ ΝΙΚΟΣ 25/11/2012 22:32:42

        Ούτε που έχεις καταλάβει τι έχει συμβεί. Αν δεν είχαμε πάρει τα μέτρα, τίποτα από όλα αυτά δεν θα συζητιόταν. Με μονομερείς ενέργειες και ψευτοτσαμπουκάδες Συριζα θα μας είχαν πετάξει με τις κλοτσιές. Τα υπόλοιπα είναι για λαική κατανάλωση...

        • Tryphoon avatar
          Tryphoon @ GN 26/11/2012 15:15:44

          Για λαική κατανάλωση είναι η απειλή αποπομπής από το ευρώ. Ελεος πια με αυτή την καραμέλα. Δεν πρόκειται πότε και για κανένα λόγο να μας βλάλουν απ΄το ευρώ. Έξοδος της Ελλάδας απ' το ευρώ ισοδυναμεί με το τέλος του.

  5. panos avatar
    panos 25/11/2012 17:04:07

    Μονο με κουρεμα 50% διασωζεται η Ελλαδα. Ολα τα αλλα θα ειναι ημιμετρα, και παραταση ενος προαναγγελθεντος θανατου.Βεβαια αν γινει κουρεμα μπορει το χρεος να κατεβει στο 110 του ΑΕΠ απο το 2013, αλλα θα πρεπει το πολιτικο μας συστημα να σπασει πολλα.....κλαδακια απο το παλατειακο τους συστημα, να ξεχασει τα παλαια αμαρτηματα και να κανει γενναιες μεταρρυθμισεις που δεν εκανε τα τελευταια 30 χρονια. Επισης να βρει και τους υπολοιπους ΑΚΗΔΕΣ που ειναι σε ολλα τα κομματα, ωστε καποια στιγμη να αποδοθει δικαιοσυνη που τοσο πολυ θελει ο Λαος. Πρεπει επιτελους στην Ελλαδα κατι τυποι στυλ μπαλασοπουλου-φωτοπουλου και σια να γυρισουν στις δουλιτσες τους και να μην προκαλουν το κοινο αισθημα με τη στηριξη του ΣΥΡΙΖΑ, γιατι οι εποχες του Ανδρεα εχουν περασει ανεπιστρεπτι οσο και αν θελει ο Αλεξις να τον μιμηθει.

  6. Δραχμικός avatar
    Δραχμικός 25/11/2012 17:36:42

    Μόνο ολική διαγραφή ?
    Και μεταφορά στους Φρίτσιδες όλου του χρέους μας, προτείνω.

  7. Θόδωρος XVII-VI-MMXII avatar
    Θόδωρος XVII-VI-MMXII 25/11/2012 18:03:35

    http://www.youtube.com/watch?v=82zt5Fk5YTc&feature=related

    Είναι αναπόφευκτο.

    Γιατί όπως έλεγε κι ο Νίτσε: "Αυτοί που πολεμάν τέρατα, να προσέχουν. Γιατί όταν κοιτάς την άβυσσο, κοιτάει και κείνη μέσα σου"

    http://www.youtube.com/watch?v=IanZWSfiETI&feature=fvst

    Μπορείς να γίνεις ο Σουλτάνος, Πρόεδρε?

  8. BLACK QUEEN avatar
    BLACK QUEEN 25/11/2012 20:06:03

    Το ''έτσι'' και το ''γουβέτσι'', απλώς ξορκίζουν τους αναίτιους φόβους σας.... Η καλύτερη αντιμετώπιση πάντως δεν είναι τα ξόρκια, αλλά το να συμφιλιωθεί κανείς εν τέλει, μ΄ αυτό που τον τρομοκρατεί... Η αριστερή οπτική δεν είναι μπαμπούλας, είναι μία ελπιδοφόρα προοπτική. Άδικα σκιάζεστε.

    • ελλην-1821 avatar
      ελλην-1821 @ BLACK QUEEN 26/11/2012 01:15:36

      σωστα η σκια ειναι αυλο.. Ειναι κατι που δεν υπαρχει. Απλα να το καταλαβεις οτι αυτο ειναι απουσια καποιου.

      • BLACK QUEEN IN STORM avatar
        BLACK QUEEN IN STORM @ ελλην-1821 26/11/2012 16:34:56

        Η ...σκιά αγαπητέ, δεν είναι κάτι που ΔΕΝ υπάρχει, είναι κάτι που ΔΕΝ αντιλαμβάνονται οι αδαείς και οι μη υποψιασμένοι. Υπάρχει για τους μυημένους, το τρέμουν οι δειλοί και το φαντασιώνονται οι κινδυνολόγοι, σαν απειλή.

  9. BLACK QUEEN avatar
    BLACK QUEEN 25/11/2012 20:10:31

    ....Μην την .... ''αφήσετε'' πάντως έτσι κι αλλιώς, Εnzo και ΚΜ. Σε κανέναν μας δεν συμφέρει, γιατί είναι πάρα πολύ βαριά και χρειάζεται και τα δεξιά και τα αριστερά χέρια για να την κρατήσουν όρθια :-) .

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ BLACK QUEEN 26/11/2012 00:12:55

      Σε τιμά πραγματικά αυτό που γράφεις.

  10. Dal avatar
    Dal 25/11/2012 20:56:50

    H διαμάχη που διεξάγεται μεταξύ ΔΝΤ και Γερμανίας είναι για το εάν το χρέος είναι βιώσιμο. Πιστεύει κανένας ότι είναι? Δεν νομίζω ότι κανένας ούτε κυβερνητικός να το πιστεύει. Το ΔΝΤ άλλωστε δεν το πίστευε εξ αρχής από το 2010. Του χρόνου αναμένεται στο 190% μετά όμως από κούρεμα 105δισ!!!!

    Το ΔΝΤ εκφράζει τα συμφέροντα πολλών χωρών του πλανήτη και όχι μόνον της Γερμανίας. Επομένως επιθυμεί για να βρεθεί λύση και να βάλει η Γερμανία το χέρι βαθιά στη τσέπη και όχι να κερδίζει και από πάνω. Έλα όμως που το δίδυμο της συμφοράς ,Μερκοιμπλέ ,έχει παγιδευτεί μεταξύ της αντιελληνικής ρητορείας και των επερχόμενων εκλογών .

    Εμείς σ' αυτή την διαμάχη παραμένουμε απαθείς, όπως εδώ και 3 χρόνια, αναμένοντας τους άλλους να μας λυπηθούν, να βρουν λύση στο πρόβλημα μας και να μας σώσουν, μετατρέποντας έτσι τη χώρα σε Γερμανική αποικία.

  11. ΑΡΙΩΝ avatar
    ΑΡΙΩΝ 25/11/2012 21:10:06

    Το να γίνεται αμείλικτος πόλεμος στο ευρώ δεν παίζει;Και εμείς να πληρώνουμε τις επιπτώσεις;
    Πώς εξηγούνται οι κινήσεις της Αγγλίας;
    Ωχ! ΤΏΡΑ ΤΙ ΚΆΝΟΥΜΕ;
    Πάντως όσοι έλεγαν ότι ο ΓΑΠ ήλθε επί τούτου ίσως δικαιωθούν, σύντομα.

  12. alpha1 avatar
    alpha1 25/11/2012 22:49:15

    Aγαπητέ Blue Nile,
    Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυσή σου όπως και τα σχόλια των φίλων που την ακολουθούν. Και σε μένα κινεί την περιέργεια το θέμα που βάζει ο Διογένης: Aν είναι όπως τα λές, γιατί οι Αμερικάνοι δεν έχουν κάνει τίποτε για να μας βοηθήσουν μέχρι στιγμής?
    Δυστυχώς φοβάμαι οτι ο ΜΕΓΑΛΟΣ μου φόβος επαληθεύεται...Ούτε οι Αμερικάνοι (Η κυβέρνηση Ομπάμα και η FED) τολμούν να τα βάλουν ανοιχτά με το ΘΗΡΙΟ δηλαδή τους Μπάνκστερς. Είδες τελικά πως και η Ρωσία, ενώ δεν δίστασε να βγάλει το στόλο για να προστατέψει την Κύπρο όταν άρχισε τις γεωτρήσεις, τελικά τώρα που χρειάστηκε τη βοήθειά της στο οικονομικό, δεν τόλμησε...Είχε προηγηθεί ο ωμός εκβιασμός των Γερμανών-συνεργατών των Μπάνκστερς οτι θα τινάξουν στον αέρα τις τραπεζικές καταθέσεις των Ρώσων που όπως ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ καταθέσεις είναι βεβαίως σε μεγάλο βαθμό ΜΑΥΡΕΣ...Ετσι καταλήγω στο συμπέρασμα, οτι βρισκόμαστε μπροστα στον Γ' Παγκόσμιο πόλεμο με άλλα μέσα. Αντι των όπλων το χρήμα, και σ' αυτό μπορεί να κουνιέται άνετα η Γερμανία παρ' όλο που με τα όπλα δεν μπορεί ακόμα να κάνει τίποτε σχεδον...Η μόνη μας ελπίδα λοιπόν είναι και πάλι η ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ . Απ' τη μιά πλευρά οι Γερμανοί-Μπάνκστερς και από την άλλη εμείς οι σύμμαχοι του Β' Παγκοσμίου πολέμου. Ητοι: Αμερική-Ρωσία-Γαλλία-Ευρώπη πλήν Γερμανίας και δορυφόρων της (Αυστρία, Φινλανδία, Λουξεμβούργο?).
    Και για να είμαι πιό σαφής, όταν λέω Μπάνκστερς εννοώ τους εξής:
    Bank of America
    JP Morgan
    Citigroup
    Wells Fargo
    Goldman Sachs
    Morgan Stanley
    BlackRock
    Bank of NY Mellon
    State Street Corporation
    Budensbank
    Deucebank
    BNP Paribas
    Societe Generale

    Eντελώς συμπτωματικά σε ΟΛΕΣ αυτές τις Υπερτράπεζες τον έλεγχο έχουν οι οικογένειες Rotchild, Rocfeller, Paulson. Κατέχουν δε πάνω από το 60% του πλούτου της γής . Πραγματικό-Εικονικό και Μαύρο χρήμα, γύρω στα 5 τετράκις εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Μέσα σ’ αυτά, το πραγματικό χρήμα που παράγει η Πραγματική Παγκόσμια οικονομία είναι μόλις τι 1% περίπου!!!

    • Φανη avatar
      Φανη @ alpha1 26/11/2012 10:20:45

      Συμφωνω μαζι σου alpha1 οτι η Αμερικη οταν χρειαζεται [οπως τωρα] να βαλει το χερι στη τσεπη κανει πισω και αφησε τα πραγματα στη Γερμανια.Φανηκε αλλωστε καθαρα με τη σταση της Λαγκαρντ, οταν με τον τροπο της ειπε η Μερκελ: αμα δεν σου αρεσει οπως τα κανονιζουμε, πληρωσε εσυ για την Ελλαδα, οποτε η Γαλλιδα εκανε πισω....
      Οι Αμερικανοι να πληρωσουν; αυτοι το πολυ πολυ να κανουν κανενα πολεμο, ετσι χειριζονται τα θεματα τους, οχι με χρημα.
      Στο μονο που διαφωνω μαζι σου ειναι στα οπλα.Πλησιαζει ο καιρος, οταν θα αντιληφθουν ΟΛΟΙ οτι τα γραναζια της οικονομιας δεν παιρνουν αλλιως μπροστα, να γινει ο πραγματικος πολεμος με τα πραγματικα οπλα.Εκει η μικρη κουκιδα της ανθρωποτητος, η Ελλαδα, ας ξεχασει οικονομικες αναλυσεις, PSI, μνημονια και χρεη και ας απευθυνθει εκει που ακουμπουσε αιωνες τωρα και επεζησε.Στην Ορθοδοξια που την ξεχασε ολοτελα και που ισως εξ αιτιας αυτου καλειται τωρα να πληρωσει το βαρυ τιμημα.Εκει τα σχεδια ειναι διαφορετικα και μπορει πιο αποτελεσματικα.......

  13. PA avatar
    PA 26/11/2012 15:20:36

    Αν αντέχετε άλλα 2 χρόνια ύφεσης, τότε περιμένετε διαγραφή το 2015. Διότι με το ελληνικό χρέος να καλπάζει ανεξέλεγκτα στο μεσοδιάστημα, κανείς σοβαρός επενδυτής δεν πρόκειται να πατήσει στη χώρα. Η βιωσιμότητα του χρέους είναι sine qua non προϋπόθεση αναστροφής του κλίματος και πυροδότησης της ανάπτυξης. Γι' αυτό πρέπει να επιτευχθεί άμεσα με νέο κούρεμα. Όλα τα υπόλοιπα είναι υπεκφυγές και σίγουρα δεν εξυπηρετούν κανένα ελληνικό εθνικό συμφέρον.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.