#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/04/2012 16:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δημοσκοπικά ... μυστικά



Ουδέποτε ως επαγγελματίας δημοσιογράφος,υπήρξα από αυτούς που αμφισβήτησαν δημοσκοπήσεις ως προς την γενική εικόνα που αυτές παρουσιάζουν. «Τσιμπήματα» και μικροστρεβλώσεις μπορεί να υπάρξουν, κατ’ απαίτησιν μέσων ενημέρωσης που θέλουν να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα πολιτικά ή κομματικά συμφέροντα. Αλλωστε ο τρόπος διατύπωσης των ερωτήσεων καθώς και ο τρόπος ανάγνωσης(στάθμισης) των στοιχείων επιτρέπουν ελαφρές διαφοροποιήσεις, συνήθως στο όριο του στατιστικού σφάλματος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η έρευνα είναι... «πειραγμένη» !  Και στην συντριπτική τους πλειονότητα(εξαιρέσεις σαφώς και υπάρχουν με κορυφαίο κρούσμα την περίοδο της εσωκομματικής αναμέτρησης στη ΝΔ), οι Ελληνες δημοσκόποι έχουν αποδείξει ότι και καλοί επαγγελματίες είναι, αλλά και σέβονται αρκετά τον εαυτό τους για να μην επωμίζονται διατεταγμένες αποστολές προκειμένου να κάνουν το «άσπρο-μαύρο».

Υπό αυτή την έννοια οι τελευταίες δημοσκοπήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας, αποτυπώνοντας υπεροχή της ΝΔ, αλλά και πλήρη κατακερματισμό τοπολιτικού σκηνικού δεν νομίζω ότι «ευνοούν ή αδικούν» κάποιον. Αυτή είναι η πραγματική εικόνα σήμερα, που δείχνει την παγιωμένη βεβαιότητα πρωτιάς της ΝΔ με μεγάλη απόσταση από το δεύτερο κόμμα (όχι απαραίτητα το ΠΑΣΟΚ), αλλά χωρίς προοπτικές συγκρότησης ισχυρής αυτοδύναμης κυβέρνησης.

Αυτά όμως συμβαίνουν δύο εβδομάδες πριν την τελική αναμέτρηση στις κάλπες και είναι πραγματικά οξύμωρο το γεγονός ότι δεν θα μπορέσουμε να πληροφορηθούμε τις όποιες αλλαγές  της εικόνας λόγω μίας αναχρονιστικής απαγόρευσης, που πότε αίρεται και πότε όχι, αναλόγως των γούστων της εκάστοτε εξουσίας.

Η εικόνα μπορεί να αλλάξει; Ασφαλώς. Γιατί οι συσπειρώσεις των κομμάτων είναι σε πρωτόγνωρα χαμηλά επίπεδα, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχουν περιθώρια ενίσχυσης του δικομματισμού. Προσωπικά για το ΠΑΣΟΚ δεν το βλέπω, καθώς η αποσυσπείρωση οφείλεται σε παγιωμένες διαρροές λόγω φθοράς της κυβέρνησης Παπανδρέου. Αντίθετα στην περίπτωση της Νέας Δημοκρατίας,  η εμπειρία μεταπολιτευτικά έχει αποδείξει ότι πλησιάζοντας την ώρα του...παραβάν, πριμοδοτείται έντονα το κόμμα με την ισχυρή «παράσταση νίκης» από την δεξαμενή των αναποφάσιστων.

Το κρίσιμο στοιχείο όμως που δεν μας έχουν πεί οι δημοσκόποι αφορά το πρωτοφανές ποσοστό αρνήσεων συμμετοχής στις τηλεφωνικές έρευνες και ειδικότερα μάλιστα σε αυτές που διεξάγονται σε περιφέρειες της επαρχίας.

Οκτώ στους δέκα πολίτες κλείνουν το τηλέφωνο, γεγονός που επιτείνει το μυστήριο. Τι είναι αυτοί; «Βαρεμένοι» και αγανακτισμένοι,  που βλέπουν τις δημοσκοπήσεις σαν ένα φθαρμένο εργαλείο, του παλαιού πολιτικού σκηνικού που αποσυντίθεται; «Φαρμακωμένοι» και προδομένοι ψηφοφόροι ετοιμάζονται να «τιμωρήσουν», αλλά  δεν θέλουν να ανοίξουν τα χαρτιά τους; Καθημερινοί άνθρωποι που ντρέπονται να πουν αυτό που θα ψηφίσουν; Η μήπως το σιωπηλό ποτάμι των υπεύθυνων πολιτών, που την ώρα της κάλπης θα ζυγίσει την ελπίδα με την απογοήτευση  δίνοντας τελικά διέξοδο στο διαφαινόμενο μετεκλογικό τέλμα; Σε λίγες μέρες θα έχουμε απάντηση...

Γιώργος Χαρβαλιάς

ΣΧΟΛΙΑ

  1. anonymous avatar
    anonymous 22/04/2012 16:32:17

    Κι έτσι όπως είναι τα πράγματα δημοσκοπικά, σε επίπεδο εδρών προκύπτει ότι ΝΔ+Καμμένος+ΛΑΟΣ=150+ έδρες. Αν η ανάλυση επιβεβαιωθεί και η ΝΔ καταφέρει να κλειδώσει στο 30% τότε τα πράγματα είναι πιο εύκολα.

    • SKAIς avatar
      SKAIς @ anonymous 22/04/2012 17:05:06

      Πολύ σωστά anonymous.
      Aν η παρακαταθήκη Καραμανλή (33%) σκεφτεί πατριωτικά, τα πράγματα θα είναι ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΑ για την ΝΔ και την Ελλάδα. Αυτό είπε σήμερα ο Κώστας Καραμανλής!!!!

      Ας τον ακούσουν τώρα!!!!!

      • Ο Ιθαγενής avatar
        Ο Ιθαγενής @ SKAIς 22/04/2012 21:08:37

        χαχαχα
        Αν ο κύριος Κ Καραμανλής ο Β είχε κάνει τη δουλειά του μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004 σήμερα δεν θα υπήρχε ΠΑΣΟΚ και να αναζητούμε λύσεις σε προβλήματα που όλοι δημιούργησαν...αλλά τώρα μετά από Ζαχόπουλο Τατούλη Βουλγαράκη κλπ πρέπει να σκεφτούμε πατριωτικά.
        Εμείς πάντα το κάνουμε...οι καρέκλες;

        ΥΓ

        Το μεγάλο πρόβλημα της ΝΔ ε΄'ιναι ότι δεν είναι πλέον κόμμα αλλά ταυτίζεται με τον Πρόεδρο και τις ομάδες που λειτουργούν αντί να είναι οργανωμένο με δομές και λειτουργίες.
        Δεν λέω να γίνουμε ΠΑΣΟΚ που συνδετικός κρίκος είναι οι ...δουλειές αλλά έλεος με τους σωτήρες και τις νουθεσίες του.
        Αυτή η έρμη χώρα έχει ανάγκη αξίες ιδανικά και δουλειά να ξανά γίνουμε Εθνος γιατί και μπορούμε και θα τα καταφέρουμε επειδή σε αντίθεση με όσους μιλούν εμείς απλά δουλεύουμε.

    • Κρίτων avatar
      Κρίτων @ anonymous 23/04/2012 12:13:07

      Ακόμη με τον Καμμένο πιστεύετε ότι θα κυβερνήσει ο Σαμαράς. Δεν τον ακούτε πως μιλάει; Δεν βλέπετε την προεκλιγική του εκστρατεία; Αυτός θέλει να γίνει το αντίπαλο δέος στην κυβέρνηση ΝΔ -ΠΑΣΟΚ.Καταλάβετέ το επιτέλους!

  2. Διογένης avatar
    Διογένης 22/04/2012 17:10:10

    Ειλικρινά, Γιώργο Χαρβαλιά, πιστεύεις ότι υπάρχει έστω και ένας από αυτούς τους "οκτώ στους δέκα" που κλείνουν το τηλέφωνο, ο οποίος "την ώρα της κάλπης θα ζυγίσει την ελπίδα με την απογοήτευση δίνοντας τελικά διέξοδο στο διαφαινόμενο μετεκλογικό τέλμα"; Εμένα μου φαίνονται όλοι για την πρώτη κατηγορία. Και ειδικά αυτοί που ανήκουν στην κατηγορία "καθημερινοί άνθρωποι που ντρέπονται να πουν αυτό που θα ψηφίσουν", που είναι κάμποσοι, τι θα ψηφίσουν; ΝΔ; ΠΑΣΟΚ; ΣΥΡΙΖΑ; Δεν νομίζω. Μάλλον Χρυσή Αυγή θα ψηφίσουν. Τα άλλα δεν υπάρχει λόγος να "ντρέπεσαι" να τα ψηφίσεις, ενώ την Χ.Α. υπάρχει σοβαρή πολεμική πολιτικής ορθότητας εναντίον της και είναι πολύ λογικό ο κόσμος να ντρέπεται. Από την άλλη, ο καθένας στον περίγυρό του εκπλήσσεται να δει πόσο πολύς κόσμος είναι αποφασισμένος να ψηφίσει Χρυσή Αυγή.

    Ας μην εκπλαγούμε, λοιπόν, αν δούμε διψήφια ποσοστά στη Χρυσή Αυγή και ας μην εκπλαγούμε αν δούμε την τελευταία στιγμή να εισπράττει τεράστιο ποσοστό αγανάκτησης που ούτε ο Καμμένος, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε ακόμη λιγότερο το φθαρμένο ως αγωνιστική δύναμη ΚΚΕ είναι σε θέση να εισπράξουν.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Διογένης 22/04/2012 18:31:29

      Το ΚΚΕ έχει ξοφλήσει οριστικά, και μετά τις αμφισημίες της Παπαρήγα τον τελευταίο καιρό, ακόμα και οι τελευταίοι αφελείς καταλαβαίνουν πια το διαχρονικό του ρόλο, επί δεκαετίες, ως το συνεπέστερο δεκανίκι του σάπιου συστήματος. Γι' αυτό δεν θα είναι όχι μόνο τρίτο κόμμα, αλλά ίσως ούτε και τέταρτο. Καιρός ήταν, γιατί τον είχε παρασηκώσει τον αμανέ. Και είθε αυτή η κατρακύλα να αποτελέσει την αφορμή για την εκκαθάριση των σταλινικών απολιθωμάτων που το διαφεντεύουν.

      Επιβεβαιώνω κι εγώ πάντως τη "βουβή" στροφή προς τη ΧΑ. Φίλος μου που είχε πάει χθες σε κοινωνική (όχι πολιτική/κομματική) συγκέντρωση σε κάποιο σπίτι, μου είπε ότι με τρόμο άκουσε τους μισούς εκ των παρευρισκομένων να λένε ότι θα ψηφίσουν αυτό το μόρφωμα.

      Δυστυχώς, όταν πλέον το πολιτικό σύστημα πέρασε υπερβολικά πολύ χρόνο χώνοντας το κεφάλι στην άμμο και κάνοντας ότι δεν βλέπει το τεράστιο υπαρκτό πρόβλημα των λάθρο, ήταν επόμενο να συμβούν αυτά. Ας λουστεί τώρα όλη η κομματική γκάμα τα διψήφια ποσοστά της ΧΑ που προβλέπεις. Από τους απροκάλυπτους πολιτικούς προστάτες των λάθρο μέχρι τους ενοχικούς της πολιτικής ορθότητας και του "ευχαριστούμε τους μετανάστες που μας προτίμησαν"...

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Αυριανιστής 22/04/2012 18:34:20

        Και φανταστείτε, απλώς, αν στη θέση του Μιχαλολιάκου στην ηγεσία της ΧΑ, βρισκόταν ένας Ρούντολφ Τζουλιάνι. Αυτοδύναμη θα έβγαινε η ΧΑ...

        • Ιωάννης33 avatar
          Ιωάννης33 @ Αυριανιστής 22/04/2012 21:06:57

          Η ΧΑ απλώς εισπράτει κάποια γραμμάτια της εποχής.Είναι ένα κλειστό κλαμπ,μια λέσχη που θέλει να μονοπωλεί τον χώρο του Εθνικισμού.Αν η Αριστερά είναι μοιρασμένη σε δέκα πολιτικούς χώρους-κομμάτια,η ΧΑ είναι σε εκατό.Ισως και καλύτερα.Το ποσοστό της θα ξεφουσκώσει σε βάθος χρόνου,όπως και ο ΛΑΟΣ,όπως και ο Καμμένος

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ Διογένης 22/04/2012 21:22:13

      Αυτό. που λες δεν θα συμβεί. Θα το δεις μετά την ερχόμενη Πέμπτη (Ζάππειο 4). Η λαθρομετανάστευση είναι το μοναδικό θέμα που στέλνει ψήφους προς τα εκεί. Αυτό θα αντιστραφεί όταν ο Σαμαράς την Πέμπτη ως αρχηγός ενός αστικοδημοκρατικού και μη ακραίου κόμματος θα πείσει ότι θα την πατάξει. Θα το κάνει

  3. samarikos avatar
    samarikos 22/04/2012 17:40:19

    Το σχόλιο σας κ.Χαρβαλιά και η εμπειρία σας σε συνδιασμό με τη σοβαρότητα σας που πολλόι στο πολιτικό σχεδιασμο δεν έχουν ακόμα και μέσα στις εκλογές μας δίνει μια ελπίδα.Το σημαντικό όμως είναι η πληροφορία οτι οι οκτώ στους δέκα πολίτες κλείνουν το τηλέφωνο και αυτό γιατί αν το κάνουν από θυμό τότε μας εμπεριέχει και εμάς μέσα ,εξαιτίας της μέχρι τώρα αντιπολίτευσης στάσης μας,άρα οι εκπλήξεις θα αφορούν και εμάς.

  4. airman avatar
    airman 22/04/2012 17:57:46

    ''Η μήπως το σιωπηλό ποτάμι των υπεύθυνων πολιτών, που την ώρα της κάλπης θα ζυγίσει την ελπίδα με την απογοήτευση δίνοντας τελικά διέξοδο στο διαφαινόμενο μετεκλογικό τέλμα;''
    Επειδή ''το ποτάμι δε γυρίζει πίσω'', αυτό το σιωπηλό ποτάμι θα δώσει και την τελική απάντηση. Λίγο υπομονή!

    • JOHN avatar
      JOHN @ airman 22/04/2012 19:47:06

      airman.Ουτε ελπιδα ουτε απαγοητευση,ξεσπασμα θα ειναι αυτο της 6ης Μαιου.Κι ναν τα πραγματα δεν ομαλοποιηθουν θ ακολουθησουν κι αλλα οδυνηροτερα!Δεν παει αλλο αυτη η κατασταση που βιωνουμε καθημερινα.

  5. m avatar
    m 22/04/2012 19:08:28

    Το είχα ξαναγράψει σε παλιότερο σχόλιο....
    Για να πετύχουν οι δημοσκοπήσεις το πολυπόθυτο δείγμα 1000 ατόμων παίρνουν κατά μέσο όρο 1700 τηλεφωνήματα και το ίδιο ισχύει και σε door to door έρευνες.
    Και από τα 1000 άτομα τουλάχιστον το 30% δεν λέει την αλήθεια στην πρόθεση ψήφου.

  6. Λ.nikos avatar
    Λ.nikos 22/04/2012 19:13:32

    Πρεπει να πιστεψουμε οτι ο ΑΝΤ.ΣΑΜΑΡΑΣ θα προσπαθηση να υλοποιηση τα πιο πολλα απο αυτα που υποσχεθηκε στο Ζαπειο 3 γιαυτο πρεπει να τον ψηφισουμε . Ετσι θα υλοποιηση αυτα τα μετρα.

  7. dim avatar
    dim 22/04/2012 20:25:47

    Οι δημοσκοπήσεις των τριών τελευταίων ημερών μετά και τις αναγωγές δίνουν περίπου τα εξής για τον χώρο από το κέντρο και προς τα δεξιά: ΝΔ 24%, ΑΕ 9%, ΧΑ 4,5%, ΛΑΟΣ 3,5%, ΔΗΣΥ 2,5%, ΔΡΑΣΗ 1,5%

    Αυτό που πιστεύω ότι είναι ρεαλιστικό και εφικτό για την ΝΔ είναι η αναζήτηση ενός + 9%, από 4 κυρίως άξονες:


    1. Από τους μετακινούμενους – νοικοκυραίους του λεγόμενου ‘μεσαίου χώρου» ένα 3% με 4%

    Αυτά μας δίνουν ένα σύνολο από τα κεντροδεξιά ως τα άκρα γύρω στο 45%. Αν δούμε ιστορικά αθροίζοντας τα ποσοστά των αντίστοιχων εκάστοτε σχηματισμών, ότι το ιστορικό χαμηλό ήταν το 2009 με 40% και το ιστορικό υψηλό το 2004 με 48%, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι οι ‘μετακινούμενοι’ – ‘σκεπτόμενοι’ ψηφοφόροι που πάντα στοιχίζονται πίσω από τον διαφαινόμενο ‘νικητή’ που θα τους εξασφαλίσει τη σταθερότητα και τη προοπτική που αναζητούν ως οικογενειάρχες και νοικοκυραίοι, αυτό το 3% που λείπει από το 45% έως το 48%, θα πρέπει να καταλάβει ότι η μόνη δύναμη ελπίδας και προοπτικής αυτή τη στιγμή για τη πατρίδα είναι η ΝΔ και ό Αντώνης Σαμαράς.

    Επομένως, αν κερδηθεί το στοίχημα των ‘μετακινούμενων’ ανεβαίνουμε στο 27%



    2. Από τον επαναπατρισμό της ‘χαμένης’ ψήφου προς τα 2 νεοφιλελεύθερα κόμματα, ενός 1% περίπου

    Από ΔΗΣΥ και Δράση, που εξάλλου δεν έχουν και καμιά ιδιαίτερη δεξαμενή, μπορείς να προσδοκάς max ένα 1% που θα καταλάβει ότι η ψήφος του σε αυτά τα κόμματα είναι χαμένη ψήφος, με τη λογική ότι τα κόμματα αυτά έτσι κι αλλιώς δε θα μπουν στη βουλή, και να μείνει έτσι σε αυτά μόνο ο στενός πυρήνας που προέρχεται είτε από γεωγραφικά κριτήρια (Κρήτη), είτε από την ‘ακραία’ τους ιδεολογία – νεοφιλελευθερισμού στα οικονομικά, και ‘ελευθέρων ηθών (Βαλλιανάτος) στα κοινωνικά...


    3. Από την ανακοπή ενός 2% που τώρα δείχνει να φεύγει προς τα ‘άκρα’.

    Πείθοντας τους ώριμους και ‘υγιείς’ δεξιούς, που προς τώρα από θυμό δηλώνουν ότι θα ψηφίσουν ακροδεξιά, με το επιχείρημα ότι η βία δεν είναι η λύση, και οτι ο Σαμαράς αν μη τι άλλο τους προσφέρει και με το παραπάνω το αίσθημα της ασφάλειας που προφανώς για να στρέφονται στα άκρα είναι σημαντικό για αυτούς. Η παραδοχή που πρέπει να κάνουμε εδώ είναι ότι το ποσοστό της Χ.Α. δεν θα μειωθεί θεαματικά ως τις εκλογές, γιατί σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις ένα μεγάλο μέρος του ποσοστού της δεν το αντλεί από ‘υγιώς’ σκεπτόμενους και ώριμους ψηφοφόρους αλλά από παιδιά 18-24 χρονών που προφανώς έχουν παρασυρθεί από τους ‘παληκαράδες’ και τους αυτόκλητους υπερασπιστές της τάξης. Δυστυχώς αυτές τις ηλικίες δεν είναι εύκολο να τις πείσεις με επιχειρήματα ότι η λύση στο ‘έλλειμμα’ ασφάλειας που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, και που αποκλειστικά υπεύθυνο είναι φυσικά το κράτος, δεν λύνεται με τη βία, αλλά με πολιτική βούληση, και να τους πείσεις ότι τη πολιτική αυτή βούληση την έχει και θα την κάνει άμεσα πράξη ο Αντώνης Σαμαράς. Οπότε, ας πούμε ότι και από αυτόν το χώρο μπορεί να αντληθεί ένα πρόσθετο 2% max.

    4. Με την αποδόμηση του πιο λαϊκίστικου μορφώματος που έχει εμφανιστεί στη πολιτική σκηνή του τόπου από το ’80 και μετά.

    Αυτό που πρέπει να καταλάβουν όσοι ‘κέντρο-δεξιοί’ εμφανίζονται τώρα να ψηφίζουν Καμμένο, είναι ότι κάθε ψήφος εκεί είναι στην ουσία μια ‘κενή’ ψήφος, αφού ο κεντρικός πυρήνας αυτών που λένε οι ΑΕ, μας οδηγεί απευθείας εκτός ευρώ και Ευρώπης. Βέβαια αυτό το αποκρύπτουν, λέγοντας και καλά ότι δε μπορούν να μας βγάλουν από την Ευρώπη κλπ, αν όμως καταστεί σαφές στους εν δυνάμει τους ψηφοφόρους ότι η όποια επιχείρηση εφαρμογής από μεριάς τους μιας τέτοιας πολιτικής, οδηγεί αυτόματα τη χώρα εκτός ευρώ, τότε είναι σίγουρο ότι τουλάχιστον οι μισοί τους ψηφοφόροι, θα τους εγκαταλείψουν στο λεπτό.
    Πρέπει να καταλάβουν ότι αυτά που λένε οι ΑΕ είναι λαϊκισμοί χειρίστου είδους, ακόμα πιο χοντροειδής λαϊκισμοί ακόμα και από αυτό το περίφημο πια ‘λεφτά υπάρχουν’.

    Επομένως, συνοψίζοντας:
    ΝΔ: 24% μέση τιμή έως προχθές,
    + 3% - 4% από τους διαχρονικά μετακινούμενους του μεσαίου χώρου,
    + 0,5% - 1% από νεοφιλελεύθερους
    + 1% - 2% από ‘άκρα’
    + 3% - 4% από αυτούς που πρόσκαιρα έχουν παρασυρθεί από τους λαϊκιστές,

    Σύνολο: 33%

    Αυτό πιστεύω ότι είναι και το μέγιστο ποσοστό που μπορεί να φθάσει η ΝΔ μέσα στις 14 μέρες που απομένουν. Πρόβλεψη επομένως: 27% - 33%, με πιο πιθανή τη μέση τιμή του 30%

    Αν καταφέρει ο Σαμαράς στις επόμενες 14 μέρες να πείσει και στους 4 άξονες τότε το 33% είναι ένας ρεαλιστικό και εφικτός στόχος.

    Ήδη με τη σημερινή του εμφάνιση στο Ζάππειο 3, και το ξεκάθαρο και ρεαλιστικό οικονομικό του πρόγραμμα, ένα 2-3% από τους ‘μετακινούμενους του ‘μεσαίου’ χώρου τους κέρδισε.

    Επόμενος σταθμός τα θέματα μεταρρυθμίσεων, ασφάλειας και λαθρομετανάστευσης τη Πέμπτη,

    Και μετά στη τελική ευθεία με τις μεγάλες συγκεντρώσεις και τα debate…

    • ΘΟΔΩΡΟΣ Κ. avatar
      ΘΟΔΩΡΟΣ Κ. @ dim 22/04/2012 21:41:06

      Δυστυχώς έχεις δίκιο σε όλα (δυστυχώς γιατί το 30 % υποτίθεται πως ήταν βάση εκκίνησης και όχι οροφή).
      Μη κάνεις όμως το λάθος να θεωρείς ότι αθροίζονται κοινοβουλευτικά τα ποσοστά των κεντροδεξιών κομμάτων με την Χ.Α .
      Δεν υπάρχει περίπτωση.
      Μόνο ψήφο ανοχής και όχι συνεργασίας με τη Χ.Α.
      Θα στιγμάτιζε για πάντα και τη Ν.Δ και των χώρο γενικά κάτι τέτοιο.

      • dim avatar
        dim @ ΘΟΔΩΡΟΣ Κ. 22/04/2012 22:05:10

        Ουτε κατα διάνοια.
        Ειναι ντροπή για τη δημοκρατία να μπει ενα τέτοιο μόρφωμα στη βουλή. Δε μίλησα για συνεργασία σε επίπεδο βουλής. Εννοώ ότι τις επόμενες 2 βδομάδες είναι εφικτό να αντλήσει η ΝΔ ένα ποσοστό της τάξης του 2%, από αυτούς που στις δημοσκοπήσεις τώρα δήλωνουν ότι θα ψηφίσουν Χ.Α., με την έννοια ότι (εξαιρώντας τους 18-24 χρονών που έτσι κι αλλιώς δεν έχουν προλάβει καν σε προηγούμενες εκλογές να ψηφίσουν ΝΔ), μπορεί να απευθυνθεί στους πιο ώριμους ψηφοφόρους και να τους κάνει να συνηδητοποιήσουν ότι η σωστή κατά τα άλλα ανησυχία τους για ασφάλεια, μπορεί να απαντηθεί αποτελεσματικά από την αποδεδειγμένα πατριωτική διαχρονική στάση Σαμαρά, και όχι από ναζιστικά μορφώματα που μιλούν μόνο για βια, κρεμάλες και καλλιεργούν το μίσος.

    • Αυτονομία-dikefalosaitos avatar
      Αυτονομία-dikefalosaitos @ dim 22/04/2012 21:50:53

      @dim,
      παρ' όλη την ωραία ανάλυση που κάνεις, μην ξεχνάς ότι υπάρχει ένα ποτάμι ψηφοφόρων της τελευταίας στιγμής, το οποίο μετακινείται μαζικά προς αυτόν που φαίνεται να είναι ο νικητής. Μην ξεχνάς το 2009 που ενώ οι δημοσκοπήσεις έδιναν την διαφορά στο 3-4 % τελικά να ξεπεράσει το 10%.
      Γι' αυτό γίνονται και τα κολπάκια των δημοσκοπήσεων για να θολώσουν την εικόνα, έφτασαν στο σημείο να δείχνουν το ΠΑΣΟΚ, αν όχι πρώτο αλλά σε τροχιά πρωτιάς.

  8. Wraia ta leme avatar
    Wraia ta leme 22/04/2012 21:34:56

    Πώς μπορεί να πάρει σοβαρά κάποιος σαν "αντισυστημική επιλογή" την Χρυσή Αυγή, την ώρα που ο αρχηγός της αναπέμπει ύμνους στους συνταγματαρχαίους της Χούντας. Δηλαδή να νοσταλγήσουμε τον Παττακο για να βρούμε λύση στο αδιέξοδο που μας έφεραν οι αλήτες του κοινοβουλίου; Ε, οχι ! Προτιμώ να ελπίζω στον έντιμο Σαμαρά και θα τον κρίνω εκ του αποτελέσματος...

  9. dorothea avatar
    dorothea 22/04/2012 21:41:12

    Από δώ το πάει από εκεί...το στραμπουλάει, πάντα αυτός ο Χαρβαλιάς αφήνει μιά ελπίδα για το αύριο, όσες απογοητεύσεις κι αν έχουμε εισπράξει. Προσωπικά, προσυπογράφω τις απόψεις του κι ας ξέρω πώς ήταν από αυτούς τους ελάχιστους που διαφώνησαν κάθετα με την υπερψήφιση της δεύτερης δανειακής σύμβασης. Ο Αντώνης σήμερα ήταν αντικειμενικά καλός. Στιβαρός, αποφασιστικός και αρκετά πειστικός, τουλάχιστον σε ότι αφορά τις προθέσεις του, αν και οι γενικόλογες διακηρύξεις τύπου "θα κόψουμε την σπατάλη στο δημόσιο", μένουν να αποδειχθούν στην πράξη. Ας ελπίσουμε ότι ο κόσμος, έστω και την τελευταία στιγμή θα παραμερίσει την οργή. Αλλη λύση δεν υπάρχει...

  10. dim avatar
    dim 22/04/2012 22:47:40

    Μακάρι να συμβεί και τώρα αυτό με το μαζικό ποτάμι που όντως συνέβαινε πάντα στις προηγούμενες εκλογές. Απλά, εγώ το έχω προσδιορίσει αυτή τη φορά στο 3%-4% που λέω για τους 'μετακινούμενους' που πάνε με το νικητή, και όχι στο 9%-10% που ήταν τις άλλες φορές, με την έννοια ότι αυτή τη φορά έχει πέσει και πολύ 'προπαγάνδα' περί δικομματισμού...(με κορυφαίο ότι λένε για πτώση 30% πχ του δικομματισμού, αλλά ξεχνάνε να αναφέρουν ότι στην ουσία το 25-27% πτώσης θα προέρχεται αποκλειστικά από το ΠΑΣΟΚ).

    Γενικά καλλιεργείται εντέχνως η άποψη ότι και οι 2 το ίδιο είναι, με σκοπό να παρασύρουν προς τα κάτω και τη ΝΔ.

    Πρέπει επιτέλους κάποιος να τους το πει καθαρά οτι, όχι, δεν είμαστε το ίδιο, δεν μπορεί να βάζουν στην ίδιο μοίρα, το κόμμα που ανέκαθεν λαϊκιζει, το κόμμα των Μένιων, των Άκηδων, των ΤσουκατοΜαντέληδων (μιλάω για αποδεδειγμένα πράγματα, όχι για θεωρίες περι σκανδάλων κλπ.), με το κόμμα που πάντα έβαζε το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό.

    Συν του ότι πέρα των προσώπων και του λαϊκισμού, υπάρχει και μεγάλη διαφορά στο θέμα της ιδεολογίας, που επιτέλους με μεγάλη μου χαρά άκουσα τον Σαμαρά να το λέει ξεκάθαρα πλέον σήμερα στο Ζαππειο.

    Πάντως μακάρι να συμβεί αυτό που λές και τότε μπορεί να 'αγγίξει' και την αυτοδυναμία. Αν και πιστεύω ότι υπό προϋποθέσεις, μπορεί να αποδειχθεί πιο 'χρήσιμο' ένα ποσοστό 'κοντά' στην αυτοδυναμία, από μια οριακή αυτοδυναμία....

    Αλλα ας μην επεκταθούμε προς το παρόν σε αυτό....καλό είναι κάποιες εναλλακτικές στρατηγικές για την επόμενη μέρα να μην αποκαλύπτονται από πριν....

  11. occoultist avatar
    occoultist 22/04/2012 22:56:48

    dim είπε: ""Ειναι ντροπή για τη δημοκρατία να μπει ενα τέτοιο μόρφωμα στη βουλή.""

    Χωρίς να θέλω να υποστηρίξω την Χ.Α , πιστεύω οτι είναι ντροπή να φέρνουμαι την δημοκρατία στα μέτρα μας, ανάλογα με τις προσωπικές μας προτιμήσεις. Δημοκρατία είναι ότι αποφασίσει ο λαός μέσω της κάλπης. Ακόμη και εάν υφαρπαγεί η ψήφος μέσω του ""λεφτά υπάρχουν"".

    • dim avatar
      dim @ occoultist 22/04/2012 23:40:48

      Ok, το διατυπώνω αλλιώς. Δεν τα βάζω με τους πολίτες, με τη δημοκρατία την ίδια τα βάζω...που εκρφράζεται μέσα από τον κοινοβουλευτισμό....
      Θα είναι ντροπή για τη δημοκρατία , που μέσα από τις παραλείψεις της κοινοβουλευτικής της πλειοψηφίας τα τελευταία χρόνια, από την αδράνεια της στο να προσφέρει το βασικότερο αγαθό για τον άνθρωπο, αυτό της ασφάλειας για τη ζωή του, έδωσε το δικαίωμα σε αυτό το μόρφωμα να εκμεταλλευτεί το φόβο και την αγωνία συνανθρώπων μας και να τους πείσει να την ψηφίσουν...

      Έχεις δίκιο πάντως, ότι αυτό είναι το μεγαλείο της δημοκρατίας, ότι πρέπει να σεβόμαστε την όποια απόφαση του λαού, ακόμα κι αν δεν μας αρέσει....είτε αυτή έχει να κάνει με την επιλογή του για διακυβέρνηση (βλέπε υφαρπαγή ψήφου με το 'λεφτά υπάρχουν΄όπως είπες κι εσύ) είτε με την επιλογή του να στείλει ακόμα κι ένα 'μορφωμα' οπως λέω εγώ στη βουλή...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.