#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
02/01/2013 15:11
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δε θα πανηγυρίσουμε κιόλας επειδή υπάρχει πλεόνασμα εξαιτίας της σκληρής λιτότητας



Κάθε φορά που βγαίνουν στατιστικά στοιχεία από το υπουργείο Οικονομικών, συνήθως είναι για κακό και μας κάνει μαύρη την ημέρα. Άλλωστε, τα τελευταία χρόνια όλο για ελλείμματα ακούμε. Οπότε, όταν βγαίνει και κανένα καλό νέο, δεν είναι κακό να χαίρονται στην κυβέρνηση

Έτσι, το οικονομικό επιτελείο, και συγκεκριμένα από το γραφείο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα δόθηκαν τα στοιχεία της Γενικής Κυβέρνησης για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.

Τα ταμειακά στοιχεία για το πρωτογενές ισοζύγιο – χωρίς τις δαπάνες για τόκους – της Γενικής Κυβέρνησης, σε μη ενοποιημένη βάση, εμφανίζουν ένα πλεόνασμα της τάξεως των 2,3 δισ. ευρώ το ενδεκάμηνο του 2012, έναντι ελλείμματος 3,6 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

Σύμφωνα με το υπουργείο, το αποτέλεσμα του ενδεκάμηνου παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο με το δεκάμηνο του 2012, με τις ληξιπρόθεσμες, μάλιστα, υποχρεώσεις να έχουν μειωθεί κατά 119 εκατ. ευρώ τον Νοέμβριο.

Και όπως λέει το υπουργείο επιχαίροντας: «Αυτές οι θετικές εξελίξεις στην εκτέλεση του προϋπολογισμού καταδεικνύουν ότι η προσπάθεια δημοσιονομικής εξυγίανσης, προσαρμογής και πειθαρχίας αποδίδει καρπούς, ενώ διαμορφώνονται και οι προϋποθέσεις για τη σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας με στόχο η χώρα να μεταπηδήσει από τον κύκλο των ελλειμμάτων στο κύκλο της βιώσιμης ανάπτυξης, με στέρεες βάσεις».

Όπως προείπαμε, δεν είναι κακό να χαίρεσαι όταν επιτέλους έχεις πλεόνασμα που δείχνει ότι ι θυσίες δεν πάνε χαμένες.

Ωστόσο, και λίγη αυτοσυγκράτηση δε βλάπτει. Η δημοσιονομική προσαρμογή που λέει το υπουργείο δεν είναι τίποτε άλλο παρά σκληρή λιτότητα. Φτώχεια, επιστροφή της Ελλάδας 70 χρόνια πίσω, απίστευτες περικοπές επί δικαίων και αδίκων.

Άλλο το νοικοκύρεμα κι άλλο να κόβεις τη σύνταξη των 360 ευρώ.

Μιλά ο υπουργός για πειθαρχία και προσαρμογή αλλά πίσω από τις λέξεις κρύβεται ένα απίστευτο χάος στην κοινωνία. Το δημοσιονομικό πλεόνασμα δεν είναι αποτέλεσμα πολιτικών που φέρνουν έσοδα αλλά μέτρων που πλήττουν βάναυσα τους φτωχούς και τους μεσαίους.

Δε θα στήσουμε λοιπόν χαρές και πανηγύρια επειδή υπάρχει πλεόνασμα εξαιτίας της σκληρής λιτότητας. Να πούμε μπράβο στο οικονομικό επιτελείο γιατί καταπολέμησε τη φοροδιαφυγή ή γιατί έπιασε το «μαύρο» χρήμα στην Ελλάδα, τότε να το κάνουμε με χαρά. Ας πιάσει το 1 εκατ. επιχειρήσεις που δεν υπέβαλαν δήλωση ΦΠΑ αν και το εισέπραξαν από όλους εμάς, ο κ. Σταϊκούρας και τότε να του στήσουμε και άγαλμα.

Τα πλεονάσματα δημιουργούνται μέσα σε νοικοκυρεμένες οικονομίες οι οποίες όμως, δεν κόβουν το ψωμί των πολλών κι αφήνουν το παντεσπάνι των ολίγων.

Όταν λοιπόν θα υπάρξουν στοιχεία που θα δείχνουν ότι τα πλεονάσματα δημιουργούνται μετά από μια δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών, τότε να ξαναμιλήσουμε. Διότι τι να τα κάνεις τα πλεονάσματα αν ο πολίτης έχει καταστραφεί ή έχει πεθάνει;

Και θα το αντιληφθούν σύντομα όλοι ότι οι αριθμοί μπορεί να ευημερούν και πάλι στην Ελλάδα, αλλά ο κόσμος δυστυχεί.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΑΜΟΡΓΟΣ avatar
    ΑΜΟΡΓΟΣ 02/01/2013 15:17:08

    ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΕΤΕ,ΓΙΑΤΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.

  2. Zame avatar
    Zame 02/01/2013 15:28:41

    ..ελα ντε.

  3. Playstasion avatar
    Playstasion 02/01/2013 15:48:45

    Το ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ , αναφερεται χωρις να υπολογιστουν οι ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΩΝ ΤΟΚΟΧΡΕΩΛΥΣΙΩΝ (δημιουργικη λογιστικη)
    Τα λιξιπροθεσμα χρεη των πολιτων , αυξανωνται καθε μηνα 1 δις ευρω προς την εφορια και τα χρεη προς ιδιωτες φτανουν στα 8,8 δις ευρω , αυτα φυσικα δεν εγγραφωνται στο προυπολογισμο , αν θυμαμαι καλα περσυ το αντιστοιχο ποσο ηταν στα 6,5 δις ευρω
    Μια αυξηση της ταξεως του 28%

    Ειναι γεγονος , οτι οι οικονομικοι δεικτες θα επιδεινωθουν περαιτερω , οταν κοβεις συνεχως συνταξεις , μισθους και αυξανεις τους φορους , πεφτει η αγοραστικη δυναμη , με αποτελεσμα να εχουμε λουκετα , αυξηση ανεργειας και μειωση εσοδων , απλοι κανονες οικονομιας που τους αντιλαμβανεται και ο τελευταιος μπακαλης

    Ενα κλασσικο παραδειγμα καταρρευσης εσοδων , ηταν απο το πετρελαιο (ΕΔΚ) ,επεσε η καταναλωση κοντα στο 75% , ολοι το ριξαν στις σομπες και στα τζακια

  4. αννιβας avatar
    αννιβας 02/01/2013 16:43:15

    Eπομένως τώρα μπορούμε να σταματήσουμε άμμεσα την εφαρμογή των μέτρων των 13,5 δίς και να ζητήσουμε πάγωμα πληρωμής χρεών μέχρι να υπάρξει ανάκαμψη της οικονομίας, οπότε θα συνδέσουμε την αποπληρωμή με τα τυχόν μελλοντικά πλεονάσματα...Aν οι Γερμανοί αρνηθούν, απλά θα κάνουμε στάση πληρωμών των χρεών μας για λόγους ανθρωπιστικής κρίσης...

  5. Φοιτητης avatar
    Φοιτητης 02/01/2013 17:22:30

    Το πλεονασμα ειναι δημιουργικο. Τα ληξιπροθεσμα (που δεν μπορουν να αποπληρωθουν) ξεπερνουν τα 12 δις. Η φοροδιαφυγη την ιδια στιγμη ειναι μεγαλυτερη απο ποτε. Οι μειωσεις μισθων 40% ειχαν ως αποτελεσμα την αυξηση (!) των τιμων ελληνικων προϊοντων κατα 11%, την μεγαλυτερη της Ευρωζωνης (θελετε και εσωτερικη υποτιμηση, αργειοι!). Μα με ενα μαγικο και ανεξηγητο τροπο, η ανταγωνιστικοτητα τους αυξανεται (ετσι λενε τα ξεφτερια των μνημονιων και των διεθνων οργανισμων). Αλλα αυτα ειναι ψιλα γραμματα. Τουλαχιστον, παραμενουμε στο ευρω (εικονικα)...

    • Playstasion avatar
      Playstasion @ Φοιτητης 02/01/2013 18:58:12

      Η εσωτερικη υποτιμηση φερνει ανταγωνιστικοτητα , ΜΟΝΟ στην τσεπη των ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ που βρισκουν φτηνα εργατικα χερια , μονοπωλουν την αγορα και τελος εξαγουν το πλουτο τους , αφορολογητο σε τραπεζες του εξωτερικου , εις βαρος φυσικα της εγχωριας παραγωγης

      • Φοιτητης avatar
        Φοιτητης @ Playstasion 02/01/2013 19:57:30

        Καλα, την μονοπωληση της αγορας και την εξαγωγη αφορολογητου πλουτου σε τραπεζες εξωτερικου γινοταν και γινεται και απο τους εγχωριους αλητ, δεν χρειαζομαστε τις πολυεθνικες για κατι τετοιο...

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 02/01/2013 17:55:37

    Mην πανηγυριζετε αφου δεν το θελετε.

  7. Διαφωνών avatar
    Διαφωνών 02/01/2013 18:08:55

    Καλά, δεν υπάρχει ούτε ένας εδώ μέσα που να καταλαβαίνει πόσο σημαντικό είναι που η χώρα σημειώνει για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια πρωτογενές πλεόνασμα και να μπορεί να πει μια καλή λέξη για αυτό; Ήμαρτον Κύριε...

    • Φοιτητης avatar
      Φοιτητης @ Διαφωνών 02/01/2013 20:05:37

      Οχι οταν το πρωτογενες πλεονασμα εχει υπολογιστει ταμειακα (οπως τα παντα στον Δημοσιο τομεα), την ιδια στιγμη που οι οφειλες του Δημοσιου ειναι περισσοτερες απο ποτε. Τι σοϊ πλεονασμα ειναι αυτο; Να εχουμε να λεμε να κοροϊδευουμε; Τον εαυτο μας κοροϊδευουμε, κανεναν αλλο. Και αληθινο να ηταν (υπολογισμενο σε δεδουλευμενη βαση), πως να χαρεις οταν η επιτευξη του ηρθε με υπερφορολογηση και περικοπες νευραλγικων δαπανων και οχι απο παταξη φοροδιαφυγης, διαφθορας, γραφειοκρατιας και δημοσιας αναποτελεσματικοτητας; Μονο τα τελευταια θα βαλουν βαση για ενα καλυτερο μελλον και θα εγγυηθουν πλεονασματα για παντα. Και στους τομεις αυτους δεν εχει γινει απολυτως τιποτα. Επομενως, συγγνωμη, αλλα εμεις δεν χαιρομαστε με το εικονικο πλεονασμα που ηρθε με λανθασμενους τροπους επιτευξης του και μονο προσωρινο θα ειναι. Η χωρα εχει τεραστια προβληματα και καθε λιγο προστιθεται και ενα νεο. Ποτε και πως θα αντιμετωπιστουν ολα αυτα με την οικονομια συνεχως σε υφεση, την πολιτικη σε τεντωμενο σκοινι και την κοινωνια διαλυμενη; Λυπουμαστε, αλλα δεν μπορουμε να ειμαστε χαρουμενοι. Ειμαστε ρεαλιστες.

  8. Δικερως avatar
    Δικερως 02/01/2013 18:24:32

    χχχχχχχχχχχχχχ

    • factorx avatar
      factorx @ Δικερως 02/01/2013 18:51:25

      Ακου καραγκιόζη του κομματικού σωλήνα. Δεν έχω καμία αντίρρηση να δημοσιεύσω τις ανοησίες που γράφεις, αρκεί να το κάνεις επωνύμως - επειδή με ψευδώνυμο είναι απλώς συκοφαντίες, ίδιον φαντάζομαι του χώρου όπου κινείσαι και προέρχεσαι.

  9. tpe avatar
    tpe 02/01/2013 18:49:19

    Πες τα ρε "Διαφωνών".
    Ο Έλληνας έχει μάθει στη γκρίνια...
    @Συντάκτη: Μήπως να τονίσουμε για ακόμα μία φορά πως η άγρια λιτότητα επεβλήθη γιατί ούτε ο Σαμαράς ούτε κάποιος άλλος θέλει να απολύσει;

  10. panos2 avatar
    panos2 02/01/2013 19:22:33

    σημασια εχει τι γινετε με το χρεος!!
    και πλεονεσμα 100τρις να εχουμε εφοσον δανειζομαστε παραπανω χρωσταμε παραπανω

    εσεις που λετε για πλεονασμα?πριν μπουμε δντ ποιο ηταν το χρεος της ΕΛλαδας και ποιο σημερα?μειωνεται η αυξανεται οσο περναει ο καιρος?

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ panos2 02/01/2013 23:55:12

      Aυξανεται οσο υπαρχει πρωτογενες ελλειμμα.Θα αρχισει να μειωνεται οταν υπαρξει πρωτογενες πλεονασμα δηλαδη αυτο που μολις ειπαν.

  11. ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΙΛΙΟΝ avatar
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΙΛΙΟΝ 02/01/2013 19:46:41

    Συμφωνω με τους πανηγυρισμους,,δεν ειναι να πανηγυριζεις οταν ο λαος εχει φτωχοποιηθει..το πλεονασμα ειναι πλασματικο..το κρατος χρωσταει παντου,και αν βαλεις και τους τοκους των δανειων που πρεπει να δωσει.γυρω στα 5,6 δις..τι πλεονασμα ειναι αυτο;..μαλλον η ειδηση αυτη εχει δοθει για ψυχολογικη τονωση,αλλα τι τονωση να υπαρξει οταν οπως βλεπουμε και εμεις γυρω μας τα παντα καταρεουν..καλη χρονια με υγεια αγαπη ευτυχια..

  12. Διαφωνών avatar
    Διαφωνών 02/01/2013 20:49:57

    Παρατηρώ ότι ορισμένοι θεωρούν το πλεόνασμα "πλασματικό", επειδή, λένε, οι οφειλές του δημοοσίου αυξάνονται και είναι μεγαλύτερες παρά ποτέ.
    Σοβαρά; Αυτό είναι επιχείρημα;
    Αν είναι, τότε γιατί δεν λένε συγχρόνως ότι και οι οφειλές ΠΡΟΣ το δημόσιο αυξάνονται και είναι μεγαλύτερες παρά ποτέ;
    Κύριοι, η λογική για να στέκει πρέπει να είναι συμμετρική. Δεν πειράζει να χαρείτε λιγάκι με ένα καλό νέο για την Ελλάδα, με όλα τα στραβά και άδικα που εμπεριέχονται στο Μνημόνιο. Προπαντός ψυχραιμία...

  13. Διογένης avatar
    Διογένης 02/01/2013 21:08:46

    Αγαπητό antinews,

    Διαφωνώ καθέτως και οριζοντίως. Ασφαλώς και πρέπει να πανηγυρίσετε και μάλιστα πάρα πολύ για αυτή την εξαιρετικά θετική εξέλιξη. Καταρχάς, η λιτότητα δεν είναι καινούργια. Είναι ήδη τριών ετών σχεδόν. Κι όμως, για πρώτη φορά η χώρα καταφέρνει να ξεπεράσει κατά πολύ τους στόχους της. Έπειτα, αφού θέλετε να μιλήσουμε για λιτότητα, το πέραν των στόχων αυτό πλεόνασμα, θα δώσει τη δυνατότητα στην κυβέρνηση, με βάση τη συμφωνία 30-70 που έχει κάνει με την τρόικα, να μειώσει φόρους και να πάρει πίσω κάποια από τα τρομακτικά μέτρα του παρελθόντος. Αν έχουμε μια ελπίδα να μην εφαρμοστεί το τρομακτικό φορολογικό που αναμένει την ελληνική μεσαία τάξη, αυτή είναι το πλεόνασμα για το οποίο"δεν θέλετε να πανηγυρίσετε. Τέλος, η εξαιρετικά θετική αυτή εξέλιξη θα μπορέσει να βγάλει τη χώρα μια ώρα αρχύτερα στις αγορές, ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΝΕΛΠΙΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ!!!

    Το να αρνείστε λοιπόν να πανηγυρίσετε, σημαίνει ότι αρνείστε να πανηγυρίσετε διότι πλησιάζει η απαλλαγή της χώρας μας από τον καταστροφικό ζυγό των Μνημονίων!!! Μάλιστα, με τα μέτρα του 2013 και με τον ρυθμό βελτίωσης που έχει επιτευχθεί, μπορεί βάσιμα να προσδοκά κανείς ότι πάμε για μηδενισμό του ελλείμματος μέσα στο 2013 και για (κανονικά, όχι πρωτογενή) πλεονάσματα μέσα στο 2014, άρα, για πρόωρη έξοδο της Ελλάδας στις αγορές και λήξη των Μνημονίων!

    Μερικά σχόλια τώρα στην ουσία του πράγματος:

    α) Τα στοιχεία δεν συνυπολογίζουν την απεργία των Δ.Ο.Υ. στις 29 και 30 Νοεμβρίου 2012. Όταν έγινε όμοια απεργία στις 27 και 28 Σεπτεμβρίου, τις δύο τελευταίες εργάσιμες του Σεπτεμβρίου, τα έσοδα που ήλθαν τις δυο-τρεις πρώτες εργάσιμες του επόμενου μήνα καταγράφηκαν στο επόμενο μήνα και έδειξαν βελτίωση περί το ένα περίπου δις (μαζί με την βελτίωση του τρέχοντος μηνός).

    β) Παρά την απεργία του Νοεμβρίου, το πρωτογενές πλεόνασμα ΓΚ έμεινε σχεδόν σταθερο (για την ακρίβεια, αυξήθηκε κατά 2 εκ. ευρώ) στο ενδεκάμηνο (Ιαν-Νοε 2012), σε σχέση με το δεκάμηνο (Ιαν-Οκτ 2012). Αυτό σημαίνει ότι η δυναμική του πράγματος είναι καλή και για τον τελευταίο μήνα του έτους. Το συνολικό πρωτογενές πλεόνασμα ΓΚ ενδέχεται δηλαδή να κλείσει άνω των τριών δις ευρώ! Άνω του 1,5% του ΑΕΠ!

    γ) Αντίστοιχα και για το συνολικό έλλειμμα. Αυξήθηκε ελαφρά (περίπου κατά 300 εκ.) στα 9,656 δις, λόγω της αυξημένης δαπάνης των τόκων. Αλλά, εάν τελικά υπάρχει η βελτίωση που έκρυψε η απεργία και πέσει σε ποσό κάτω των 9 δις ευρώ, αυτό θα σημαίνει ότι πάμε για συνολικό έλλειμμα κάτω του 4,5% του ΑΕΠ (αν δεχθούμε, χονδρικά, το ελληνικό ΑΕΠ σε 200 δις ευρώ), που είναι καλύτερο από της Γαλλίας και πάνω από 2% καλύτερο από τον στόχο!

    δ) Οι εξοφλήσεις χρεών προς την πραγματική οικονομία θα γυρίσουν σε μεγάλο βαθμό προς το κράτος, καθώς ένα μέρος τους θα επιτρέψει στον κοσμάκη να πληρώσει φόρους, ένα άλλο μέρος να πληρώσει άλλα χρέη που θα κάνουν αντίστοιχο κύκλο, ένα τελευταίο μέρος θα πάει στην κατανάλωση και θα γίνει ΦΠΑ, φόρος εισοδήματος, ΑΕΠ. Προσωπικά είχα την εντύπωση ότι τα ληξιπρόθεσμα, πλην επιστροφών φόρων, είχαν ήδη συνυπολογιστεί στο έλλειμμα. Δέχομαι όμως επί του παρόντος ως ορθή την παρατήρηση του "Φοιτητή" παραπάνω, ότι τα στοιχεία δίδονται σε ταμειακή βάση. Αν και προσωπικά είχα την εντύπωση ότι επρόκειτο για την λεγόμενη "τροποποιημένη ταμειακή βάση", που είναι σε μεγάλο βαθμό στοιχεία "δεδουλευμένα". Αυτό φαίνεται ότι αφορά μόνον τον καθαυτό κρατικό προϋπολογισμό, που είναι όντως σε "τροποποιημένη ταμειακή βάση", όπως βλέπω τώρα στον σχετικό πίνακα. Ας είναι. Τα ληξιπρόθεσμα θα γυρίσουν το κράτος σε ποσοστό άνω του 30%, μπορεί και 50%.

    Εγώ θέλω να δώσω θερμά συγχαρητήρια στην κυβέρνηση Σαμαρά. Μπορεί σε μεγάλο βαθμό τα μέτρα να τα πήραν οι προηγούμενοι, όμως για τη λειτουργία της οικονομίας μεγάλη σημασία έχει το κλίμα και το κλίμα το έφτιαξε ο Σαμαράς, με σοβαρότητα και μεθοδικότητα. ΑΥΤΟ είναι το μεγάλο επίτευγμα αυτής εδώ της κυβέρνησης και για αυτό πρέπει, ναι, να πανηγυρίσουμε, διότι το καλό αυτό νέο θα αποδειχθεί προάγγελος πολλών άλλων ακόμη καλύτερων νέων.

    • Φοιτητης avatar
      Φοιτητης @ Διογένης 03/01/2013 11:47:37

      Το απολογιστικο ελλειμμα για το 2012 θα κλεισει περιπου στο 6,7% του ΑΕΠ, πως πιστευετε οτι το 2014 θα ειναι 0%, δεν καταλαβαινω... Θα χρειαστουν καθε χρονο διπλασια με τριπλασια μετρα απο αυτα του 2012 και ετησια αναπτυξη τουλαχιστον 5%. Ιδιως απο εκει που μιλατε για το τελος των μνημονιων, την μειωση φορων και την αρση μετρων... Τι να πω; Μαλλον δεν ακουσατε οτι η Ελλαδα χρειαζεται τουλαχιστον αλλη μια δεκαετια απειρων μειωσεων δαπανων και μισθων για να στανιαρει, ταδε εφη Ασμουσεν. Και αν οι μειωσεις μισθων 40% και η υποτιμηση του ευρω 10% την τελευταια 3ετια εφεραν αυξησεις τιμων ελληνικων προϊοντων 12% ενω χρειαζοταν μειωση τιμων 30% για να ισορροπησουμε, φανταστειτε τι μειωσεις μισθων εχουν να γινουν απο δω και περα που το ευρω παλι θα παει στο θεο. Δεν ξερω... Αυτα τα εχετε υπολογισει στην αισιοδοξη σας προβλεψη;

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Φοιτητης 03/01/2013 12:51:24

        Οι μειώσεις μισθών κλπ. ήταν όχι μόνον αχρείαστες, αλλά έβλαψαν την υπόθεση της μείωσης του ελλείμματος, λόγω της τρομακτικής ύφεσης που προκάλεσαν. Λελογισμένα μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής όπως αυτά που είχε εξαγγείλει ο Καραμανλής προεκλογικά το 2009, θα είχαν φέρει πολύ καλύτερο και ταχύτερο αποτέλεσμα. Η προσωπική μου πρόβλεψη ήταν ότι ουδέποτε θα συνερχόταν η ελληνική οικονομία από τις συνεχείς μειώσεις, εκτός αν αυτές σταματούσαν. Ομολογώ ότι η σταθεροποίηση που εμφανίζει η Ελλάδα είναι δυσεξήγηση και, εξ όσον γνωρίζω, το ίδιο φρονούν και οι εσωτερικές αναλύσεις διεθνών οργανισμών και μελετητών. Όταν τον Σεπτέμβριο ήδη φαινόταν ότι είχαμε μπει σε φάση σταθεροποίησης της ελληνικής οικονομίας, υπήρχαν δημοσιεύματα που έλεγαν "η μαύρη οικονομία έσωσε την Ελλάδα", χωρίς όμως να αναλύουν (τότε) σε τι συνίστατο η "σωτηρία" που δεν είχε εξαγγείλει ακόμη κανένας. Η δική μου γνώμη είναι διαφορετική. Νομίζω ότι η οικονομία ήταν υπερβολικά εξαρτημένη από το κράτος. Οι πρώτες περικοπές έριξαν υπερβολικά το ΑΕΠ που εξαρτιόταν από το κράτος. Όχι μόνον των δημοσίων υπαλλήλων, συνταξιούχων και μισθοσυντήρητων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αλλά και των πάμπολλων προμηθευτών και εργολάβων του δημοσίου και όσων άλλων είχαν εξάρτηση άμεση ή έμμεση από το κράτος (π.χ.: το μαύρο χρήμα που έρρεε άφθονο μέχρι πρόσφατα σε διάφορα παράκεντρα εξουσίας). Αυτό το μεγάλο κομμάτι του ΑΕΠ καταρρακώθηκε, όμως αυτό που απέμεινε είναι πια πολύ πιο ανθεκτικό (τουρισμός, ναυτιλία, παραγωγή/επεξεργασία τροφίμων, ορυκτός πλούτος, δραστηριότητες εξαγωγικού προσανατολισμού) και ας μην μένουμε μόνον στα αμφίβολης αξιοπιστίας νούμερα της ΕΛΣΤΑΤ. Αυτό το ΑΕΠ στηρίζει την κατανάλωση που στηρίζει το υπόλοιπο ΑΕΠ, συν το εξαιρετικά μειωμένο κρατικοδίαιτο ΑΕΠ. Συν τη μαύρη οικονομία που αυξήθηκε, διότι πολλοί συμπολίτες μας βρήκαν μαύρη εργασία που έως σήμερα έκαναν αλλοδαποί κλπ. (βλέπει κανείς π.χ. πολύ περισσότερους Έλληνες τώρα πια σε βενζινάδικα).

        Από εκεί και πέρα, το 6,7% είναι η επίσημη πρόβλεψη, η οποία με τη δυναμική που υπάρχει σήμερα θα ξεπεραστεί κατά πολύ για τους λόγους που ήδη σας εξήγησα. Η δική μου εκτίμηση είναι ότι πάμε για κάτω από 5% του ΑΕΠ φέτος. Ο Στουρνάρας μίλησε αυτές τις ημέρες σε κάποιο ραδιοφωνικό σταθμό για 1,5%, αλλά δεν κατάλαβα αν ήταν η εκτίμησή του για την επόμενη χρονιά. Αν είναι αυτή, εγώ την θεωρώ συντηρητική. Ας ελπίσουμε να διαψευστείτε εσείς και να δικαιωθώ εγώ. Πιστεύω να μην σας πειράξει εάν διαψευστείτε στο συγκεκριμένο θέμα.

        • Φοιτητης avatar
          Φοιτητης @ Διογένης 03/01/2013 19:06:08

          Τουναντιον, αγαπητε Διογενη. Μακαρι να διαψευτω εγω (αν και δεν το συνηθιζω). Δεν ειμαι εγωϊστης. Το καλυτερο ειναι να διαψευτω και μακαρι αυτο να γινει. Απλα σας εδωσα την εκτιμηση μου. Χαιρομαι για την μεστη τοποθετηση σας. Ομως, οπως προφανως γνωριζετε, τα προβληματα της Ελλαδος ειναι παρα πολλα. Δεν μπορω να ειμαι αισιοδοξος. Οπως σας ειπα, αν με μειωσεις μισθων 40% και υποτιμηση νομισματος 10% γινομαστε λιγοτερο ανταγωνιστικοι (στο κοστος) κατα 12% οταν χρειαζομαστε αυξηση ανταγωνιστικοτητας κατα τουλαχιστον 30%, τοτε τι ελπιδα να μου μεινει;

  14. akenaton avatar
    akenaton 02/01/2013 21:32:48

    Πάντως, στο Antinews ακόμη και αυτό το είχαμε προβλέψει εγκαίρως: http://www.antinews.gr/2012/11/12/189233/
    Καλή Χρονιά.

  15. Διαφωνών avatar
    Διαφωνών 02/01/2013 21:39:30

    Δόξα σοι ο Θεός. Ένας Διογένης τα είπε όλα. Από καρδιάς συγχαρητήρια.

  16. Αριστερός Ψάλτης avatar
    Αριστερός Ψάλτης 02/01/2013 21:58:39

    Πάει, θα τρελαθούμε τελείως εδώ στο antinews. Πότε μας χαρακτηρίζεται Μνημονιακούς, Σαμαρικούς, κυβερνητικούς και ότι άλλο σας έρχεται στο μυαλό και πότε μας ασκείτε και κριτική γιατί δε βγήκαμε στους δρόμους να χορεύουμε πεντοζάλι και τσάμικο γιατί υπάρχει πλεόνασμα. Ενας μάλιστα λέει ότι πλησιάζει η ώρα που θα απαλλαγούμε από τα μνημόνια κι ότι η κυβέρνηση όπου να' ναι θα πάρει πίσω τα μέτρα που ακόμη δεν έχει επιβάλλει.
    Μα να πανηγυρίσουμε κι εμείς μαζί σας αν βγει αύριο η κυβέρνηση πει ότι παίρνει πίσω ορισμένες από τις διατάξεις του φορολογικού νομοσχεδίου που κατά γενική ομολογία είναι αντιαναπτυξιακό και επαχθές για τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών.
    Από την άλλη, αφού όλοι εσείς οι ξαφνικοί υποστηρικτές της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης, αλληλοσυγχαιρόσαστε για το μεγάλο επίτευγμα του πλεονάσματος, ας μας απαντήσετε (γιατί ξέρετε καλά να απαντάτε εκεί στο Σύνταγμα) τα εξής:
    1. Γιατί δεν κάνατε τίποτε για τη φοροδιαφυγή, όχι αυτή της λίστας Λαγκάρντ, αλλά την καθημερινή; Αντίθετα, με τους απανωτούς φόρους δημιουργείτε νεα γενιά φοροφυγάδων και ληξιπρόθεσμων οφειλών;
    2. Πότε θα κυνηγήσετε 1,1 εκατ. επιχειρήσεις κι ελεύθεροι επαγγελματίες που πήραν τον ΦΠΑ από τον πολίτη αλλά δεν τον κατέβαλαν ως όφειλαν;
    3. Υπάρχουν 55 δισ. ευρώ ληξιπρόθεσμες οφειλές και σύμφωνα με την τρόικα το 80% αυτών δεν πρόκειται ποτέ να εισπραχθεί. Θα κάνετε τίποτε με το 20% το υπόλοιπο;
    4. Πλεονάσματα δημιουργούνται και με αναπτυξιακές πολιτικές, όχι μόνο με σκληρή λιτότητα και συνεχείς περικοπές και φόρους; Θα «σφυρίξετε» στον επάνω όροφο να κάνουν κάτι με την ανάπτυξη;
    5. Πλεονάσματα δημιουργούνται και με περικοπές δημοσίων δαπανών που δεν είναι κατ' ανάγκη μισθοί και συντάξεις. Ας κόψουν καμιά επιτροπή και διάφορους παρατρεχάμενους που παίρνουν μισθούς, ας απολύσουν και κανέναν δημόσιο υπάλληλο που με τεχνάσματα τύπου διαθεσιμότητας ρίχνουν στάχτη στα μάτια.
    6. Στο κάτω - κάτω γιατί να μας νοιάζουν τα πλεονάσματά τους και οι αριθμοί; Οι άνθρωποι μας ενδιαφέρουν. Θέλετε νούμερα; 30% ανεργία, 1,5 εκατ. κάτω από τα όρια της φτώχειας, άλλοι τόσοι νεόπτωχοι, πάνω από 20.000 νεοάστεγοι μόνο στην Αθήνα, χιλιάδες άνεργοι ζούν με το πενιχρό πλέον επίδομα. Αυτοί είναι ελλειμματικοί αριθμοί, όχι πλεονασματικοί.
    Κύριοι, λοιπόν, που απαντάτε με ψευδώνυμα, κοιτάξτε να στρωθείτε να κάνετε περισσότερη δουλειά, να βγάλετε καμιά πιο πρωτότυπη ιδέα κι όχι μόνο φόρους και περικοπές. Κι όταν θα τα κάνετε όλα αυτά και δε θα βαυκαλίζεσθε με τα «πλεονάσματα» τότε θα έχετε το δικαίωμα να βγείτε και να πανηγυρίσετε. Κι εμείς μαζί σας, να σύρουμε το χορό. Αλλά από την άλλη, γιατί να πανηγυρίσετε; Τη δουλειά σας κάνετε, τις θυσίες τις κάνουν άλλοι.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Αριστερός Ψάλτης 03/01/2013 18:55:57

      Να το πούμε απλά. Όλο το οικοδόμημα που κτίστηκε από το 1981 ήταν σαθρό.
      Η ανάπτυξη ψεύτικη. Η ευημερία κάλπικη.
      Ο πασοκισμός/παπανδρεϊσμός αντίστοιχα του περονισμού (Ν. Πουλαντζάς) μπόλιασε και τη ΝΔ.

      Η διακυβέρνηση 2004 - 2009 έχει το στοιχείο του τραγικού.
      Ο Κώστας Καραμανλής παραδομένος στα σμήνη των μελισσών βίωνε
      την τραγικότητα της γνώσης και της ταυτόχρονης ανημποριάς.
      Βίος παράλληλος με αυτό του Σημίτη την περίοδο 1998 - 2004.
      Ανήμποροι κι οι δύο παρακολουθούσαν κρυμμένοι το πλιάτσικο.

  17. Maximus Decimus avatar
    Maximus Decimus 02/01/2013 22:36:19

    Εχει πολύ πλάκα πάντως να επτίθενται στο antinews τα γαλάζια τρωκτικά που ήδη διορίστηκαν.

  18. Α avatar
    Α 02/01/2013 22:48:31

    Tα δημοσιονομικά νούμερα είναι καλό να πηγαίνουν καλά, είναι το εισιτήριο για την επόμενη δόση της δανειακής μας χρηματοδότησης, αυτό όμως που πρέπει να γίνει είναι η εξόφληση των υποχρεώσεων του κράτους προς τους ιδιώτες.
    Ελπίζουμε να γίνει, αλλά φυσικά προέχει να παρθούν τα χρήματα των δόσεων, οπότε θα υπάρχει μεγαλύτερη ταμειακή άνεση από την πλευρά του κράτους για την αποπληρωμή των χρεών στους ιδιώτες.
    Το κακό είναι ότι πολλές εταιρείες και πολλοί ελ. επαγγελματίες ήδη καταστράφηκαν, πτώχευσαν και έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους μέσα σ΄αυτό το οικονομικό περιβάλλον, με ένα κράτος άδικο, που απαιτούσε την φορολόγηση ενώ το ίδιο δεν πλήρωνε.
    Καμμιά σχέση αξιοπιστίας κράτους - πολίτη. Όταν χρωστάει ο πολίτης να τον κυνηγάμε μέχρις τελικής εξόντωσης κι΄όταν χρωστάει το κράτος να ... σφυρίζουμε αδιάφορα.
    Αυτά δεν είναι δίκαια πράγματα ...

  19. Τιγράνης avatar
    Τιγράνης 02/01/2013 23:49:28

    Συμφωνώ απόλυτα με τον συντάκτη. Πύρρεια πλεονάσματα που χτίστηκαν πάνω σε κλεισμένα μαγαζιά, κατεστραμμένες οικογένειες και αυτόχειρες δεν είναι για πανηγύρια. Όχι τουλάχιστον για όσους διατηρούν μια κάποια στοιχειώδη επαφή με την κοινωνία. Καλές και οι αφ΄ υψηλού αναλύσεις αλλά όταν υπαγορεύονται από ατομικά βολέματα και κομματική ξετσιπωσιά αυτοακυρώνονται εξευτελιστικά.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Τιγράνης 03/01/2013 00:09:18

      Η κοινωνια δεν ξερει τι της γινεται.Αρκετα με τους λαικισμους.
      Χωρις την επιστημη η "κοινωνια" δηλαδη οι "μαζες" ,ο "λαος" και ολα αυτα τα υπεροχα πραγματα θα νομιζαν οτι η γη γυριζει γυρω απο τον ηλιο απλως επειδη αυτο βλεπουν οπως νομιζαν δηλαδη για αιωνες.
      Οπως ειπε ο Στουρναρας το ρητο "ευημερουν οι αριθμοι και δυστυχουν οι ανθρωποι" ειναι εξωπραγματικο.Πρεπει πρωτα να ευημερησουν οι αριθμοι για να ευημερησουν μετα οι ανθρωποι.
      Και ας ελθουμε στην ιστορια αυτου του γελοιου ρητου.Το ρητο το ειπε ο ΓΑΠ ο Α΄ο αυτοαποκαλουμενος και "Γερος της Δημοκρατιας" ως αντιπολιτευση στον Καραμανλη Α΄την εποχη της μεγαλης αναπτυξης της οκταετιας 1955-63 ,τοτε που η Ελλαδα αναπτυσσοταν με το δευτερο ρυθμο στον κοσμο μετα την Ιαπωνια.
      Διοτι βλεπετε η "κοινωνια" ειχε την αξιωση δεκα χρονια μετα τη ληξη των πολεμων και των ερειπιων να γινει με το μαγικο ραβδι πλουσια.Δε γινοταν ομως,οι περισσοτεροι ησαν ακομη φτωχοι,αλλοι εφευγαν μεταναστες,ο Σαββοπουλος τραγουδαγε για παραγκες και γενικα τους ρυθμους αναπτυξης λιγοι τους προσεχαν.
      Ομως οι αριθμοι ευημερησαν και μετα λιγα χρονια η ανεργια εξαφανισθηκε και αρχισε και η ευημερια των ανθρωπων.Τοτε ηλθε ο ΑΓΠ,γιος αυτου που ειπε το ρητο και επιταχυνε την ευημερια των ανθρωπων δια της μη ευημεριας των αριθμων με τα δανεια.
      Αυτα τα δανεια πληρωνονται τωρα αλλά οχι να μην πανηγυρισουμε που αρχιζουν και ευημερουν οι αριθμοι γιατι δυστυχουν οι ανθρωποι κλπ.
      ΜΠΟΥΡΔΕΣ.Η κοινωνια που ψηφιζε τοσα χρονια ΠΑΣΟΚ και παπανδρεισμο ΑΞΙΖΕΙ αυτα που παθαινει.Και λιγα επαθε.
      Θα αργησει η ευημερια και των ανθρωπων.Αν θελετε να την επιταχυνετε να πατε στον Τσιπρα οπως καποτε στον Ανδρεα για να παει αλλα 20 χρονια πισω.

      • Τιγράνης avatar
        Τιγράνης @ ψυχραιμια 03/01/2013 12:22:36

        «Η κοινωνια που ψηφιζε τοσα χρονια ΠΑΣΟΚ και παπανδρεισμο ΑΞΙΖΕΙ αυτα που παθαινει.Και λιγα επαθε»

        Να φανταστώ ότι σε κάθε είδηση για διαλυμένα νοικοκυριά, λουκέτα, αυτόφωρα και ανέχεια εσύ βγάζεις ποπ κορν και απολαμβάνεις ως άλλος άγγελος της αποκάλυψης τη δίκαιη αντιμισθία των αυτουργών του παπανδρεϊσμού; Συγχαρητήρια.

        ΥΓ1. Αυτοί που την πατήσανε αγρίως στην κρίση είναι όσοι λειτουργούσαν χωρίς κομματικά νταβατζηλίκια. Οι άλλοι, τα στίφη των διορισμένων γραναζιών του κομματικού κράτους, ακόμα στις θέσεις τους είναι.

        ΥΓ2. Τα «να πάτε στον Τσίπρα όπως κάποτε στον Ανδρέα» σ΄ εμένα το απευθύνεις; Είσαι σοβαρός;

        • Φοιτητης avatar
          Φοιτητης @ Τιγράνης 03/01/2013 13:43:51

          +1

  20. tak avatar
    tak 03/01/2013 08:50:32

    Αγαπητέ "Διαφωνών", δεν μπορούν ούτε να το ξέρουν όλοι ούτε να το καταλαβαίνουν...
    Εδώ οι Έλληνες έχουν γίνει πανεπιστήμονες -και γιατροί ακόμα- δε θα γίνουν οικονομολόγοι;
    Ευκαιρία το Οικονομικό Επιμελητήριο να τους ανακηρύξει, εισπράττοντας και δικαιώματα, όπως από όλους τους άλλους, αφού η ιδιότητα ... αποκτιέται στην πράξη...
    Είναι μεγάλη υπόθεση αυτό το πρωτογενές πλεόνασμα ως γεγονός και δεν συσχετίζεται αβασάνιστα με τις άλλες παραμέτρους της οικονομίας ...

  21. romeo avatar
    romeo 03/01/2013 08:57:41

    Ονόματα; Για να τα γράφεις με τόση βεβαιότητα, κάτι θα ξέρεις... Δε μπορεί...

  22. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 03/01/2013 09:53:11

    Αυτή ακριβώς η αύξηση των τιμών είναι ένα τεράστιο σκάνδαλο και θα το πληρώσει ακριβά η σημερινή κυβέρνηση...Δεν γίνεται συρρίκνωση εισοδημάτων κατά 30% τουλάχιστον, χώρια οι άνεργοι, και την ίδια ώρα οι τιμές να αυξάνονται.

  23. Φοιτητης avatar
    Φοιτητης 03/01/2013 11:36:51

    Πωπω, μερικοι εχουν καψει πολυ περισσοτερα απο τον κρισιμο αριθμο κυτταρων...

    Ψυχραιμε μου, ευτυχως που ο κοσμος ψηφισε το 2004 τη ΝΔ και ειδε το χρεος της χωρας μονο να διπλασιαζεται σε απολυτα ποσα και την διαφθορα και την φοροδιαφυγη να φτανει σε επιπεδα ρεκορ, αλλωστε οπως λες και εσυ, για ολα αυτα ευθυνεται το ΠΑΣΟΚ και λιγα παθαινει η κοινωνια που το ψηφιζε...

    Τελος, η ευημερια των ανθρωπων δεν εχει καμια σχεση με την ευημερια των αριθμων. Ευημερια σημαινει χαρα. Και την χαρα δεν την φερνει για ολους μας ο πλουτος.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Φοιτητης 03/01/2013 18:06:51

      Ελπίζω να μην είστε φοιτητής οικονομικών!

      • Φοιτητης avatar
        Φοιτητης @ akenaton 03/01/2013 18:57:34

        Αν ειχατε παρατηρησει κι αλλα μου σχολια και την σποραδικη ορολογια που χρησιμοποιω, θα καταλαβαινατε οτι ειμαι φοιτητης οικονομικων, συγκεκριμενα νομισματικης και λογιστικης και ΟΧΙ χρηματοοικονομικης που την θεωρω πολυ επικινδυνη και επιζημια in the long run για την οικονομια αν δεν εχει αυστηρους περιορισμους (το 1929 με το χρηματιστηριο και το 2008 με τις τραπεζες, παντα η πολυ ελευθερη χρηματοοικονομια ειναι που διαλυει την οικονομια). Βεβαια, το οτι ειμαι φοιτητης οικονομικων δεν μου επηρεαζει την προσωπικη μου αποψη για την ευημερια η οποια πιστευω οτι ειναι η χαρα και οχι ο πλουτος. Δεν σας καταλαβαινω γιατι ελπιζετε να μην ειμαι φοιτητης οικονομικων... Εσεις, δηλαδη, πιστευετε οτι την ευημερια (=νιωθω οτι ζω καλα) την φερνει ο πλουτος και οχι η χαρα της ευτυχιας; Πιστευετε οτι ενας φτωχος δεν μπορει να ειναι ευτυχισμενος αρα να νιωθει οτι ζει καλα; Αν ειναι ετσι, θα με παρεξηγησετε αν σας ελεγα οτι ειστε υπερκαταναλωτικο θυμα, ενα trend που ειναι και θα ειναι πλεον μονο αναμνηση παγκοσμιως για τους περισσοτερους που το ειχαν; Ευτυχως, βεβαια...

      • Φοιτητης avatar
        Φοιτητης @ akenaton 03/01/2013 19:02:28

        Α, και το πιο σημαντικο. Η χαρα και η ευτυχια ειναι απειρη και φτανει με το παραπανω για ολους. Ο πλουτος εχει ηδη αρχισει να φθινει απο στενοτητα πορων και εχουμε παγκοσμιως ενα παρασιτικο 1% που θελει ολο και περισσοτερο απο τον ολο και λιγοτερο παραγομενο πλουτο, επομενως αναγκαστικα θα περιοριζομαστε εμεις στο "ολο και λιγοτερα". Επομενως, αρχιστε κι εσεις να νιωθετε την ευημερια με την ευτυχια και με την χαρα και οχι με τον πλουτο, γιατι θα εχετε συντομως ψυχολογικα προβληματα. Αυτο ειναι το μεγαλο στοιχημα της εποχης. Να απορριψουμε τον πλουτο ως μεσο ευημεριας, αφου πλεον θα εχουμε ολο και λιγοτερο. Η παγκοσμια αυτη κριση ειναι μονο η αρχη. Μην αναμενετε οτι υπαρχει επιστροφη στην ευημερια του πλουτου για την πλειοψηφια. Αυτα περασαν ανεπιστρεπτι.

        • akenaton avatar
          akenaton @ Φοιτητης 04/01/2013 21:01:30

          Η παρατήρησή μου είχε να κάνει με την αποστροφή σας : "η ευημερια των ανθρωπων δεν εχει καμια σχεση με την ευημερια των αριθμων". Αυτό και μόνο αχρηστεύει αυτομάτως και συνολικά, την επιστήμη την οποία σπουδάζετε !!! (π.χ. ας υποθέσουμε πως είστε λογιστής μιας εταιρείας. Ισολογισμό αριθμών θα κλείσετε ή ευημερούντων υπαλλήλων, πελατών, αφεντικών;).
          Στα άλλα που αναφέρετε δεν θα δυσκολευτώ (ειδικά εγώ) να συμφωνήσω !!!

          • Φοιτητης avatar
            Φοιτητης @ akenaton 06/01/2013 20:31:32

            Γιατι σας ειναι τοσο δυσκολο να καταλαβετε οτι δεν αφηνω τις αποψεις μου να επηρεαζουν την δουλεια μου; Ασφαλως και ισολογισμο αριθμων θα κλεισω.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Φοιτητης 03/01/2013 19:07:23

      Aσφαλως δεν ειναι ο πλουτος το παν.Το ρητο ομως σε αυτον αναφεροταν και οχι σε χαρουμενους φτωχους που βεβαιως υπαρχουν σε ολο τον κοσμο.

  24. Θεόδωρος avatar
    Θεόδωρος 03/01/2013 13:56:18

    Προτείνω την κυριολεκτική εκδορά του ελληνικού λαού και την πώληση του δέρματος της χονδρικής στο Καπαλί-Τσαρσί προς επεξεργασία. Προβλέπω ότι το μέτρο αυτό θα ανεβάσει το πρωτογενές πλεόνασμα - δυστυχώς, μόνο για ένα έτος - στο πρωτοφανές ύψος των 20 δισ. ευρώ κατά τους μετριότερους υπολογισμούς. Η έλλειψη φορολογητέας ύλης το επόμενο έτος θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί, κατά τι, με την ανάδειξη των πάσης φύσεως λαθρομεταναστών σε "νέο ελληνικό λαό". Από τα προκύπτοντα έσοδα(?) θα πρέπει πάντως να αφαιρεθεί το κόστος φυλάξεως των συνόρων ώστε να αποφευχθεί η μαζική έξοδος των νέων Ελλήνων υπηκόων προς τις πρώην πατρίδες τους. Ευτυχές και χαρούμενο το προσοδοφόρο 2013 για τους εκδορείς.

  25. λαλακης avatar
    λαλακης 04/01/2013 20:17:50

    Η λογικη της κυβερνησης (οπως και της προηγουμενης) κινηται στη λογικη
    οτι βγαλω τωρα οπως να ναι για να παρω τη δοση.
    Το αποτελεσμα ειναι μαζικα λουκετα κοινωνικοοικονομικη καταστροφη
    κανενα σχεδιο για το μελλον.
    Θεσμικες αλλαγες στην ουσια δε γινονται , φορολογουνται ανθρωποι με
    ανυπαρκτο εισοδημα , παραμενει το τεβε στα υψη πνιγοντας εντελως
    την υγιη επιχειρηματικοτητα .
    Συντομα θα χρειαστουν νεα μετρα αφου εσοδα δε θα προκυπτουν ,μαγαζια
    θα κλεινουν και δε βαριεσαι.
    Η χωρα ειναι αιχμαλωτη ανικανων (;) πολιτικων , επικυνδυνων γραφειοκρατων και ολα τα ιδια μενουν.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.