#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/10/2012 14:27
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δεν φταίνε οι Νεφελίμ και δεν θα μας σώσουν οι Ελλοχίμ



Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη

 Έχει βγει στον αφρό όλος ο φανατισμός κι η τύφλωση κάθε πλευράς του πολιτικού φάσματος. Η δε συνωμοσιολογία, προσφιλές θέμα του λαού μας, κερδοφόρα για τους επιτήδειους της «δημοσιογραφίας», τους τηλεπωλητές βιβλίων, που δεν αξίζουν ούτε το χαρτί που χαραμίσθηκε για να τυπωθούν, πηγαίνει σύννεφο.

Λοιπόν, αδέρφια, οι Γερμανοί δεν θέλουν να μας καταστρέψουν. Η ισλαμοφασιστική Τουρκία, που έχει λαμπρές πολεμικές επιδόσεις μόνο σε αμάχους, γυναικόπαιδα και δεμένους πισθάγκωνα αιχμαλώτους, ναι, μόλις μας βρει τελείως μπόσικους και θεωρήσει το κόστος της μικρό, θα μας την χώσει πισώπλατα.

Η Γερμανία όμως δεν θέλει να μας καταστρέψει για να μας αγοράσει τζάμπα, ούτε και οι άλλοι εταίροι μας. Αν ήθελαν να μας καταστρέψουν, πολύ απλά, από την αρχή, θα μας αρνούνταν την χρηματοδότηση. Θα ρίχναμε ένα μεγαλοπρεπές κανόνι από πρόπερσι κιόλας. Το χρέος μας θα παρέμενε σε ευρώ, δολάριο,  εμείς ελλείψει χρήματος θα υποχρεωνόμασταν να γυρίσουμε σε εθνικό νόμιμα, το οποίο θα πήγαινε από υποτίμηση σε υποτίμηση και θα μπορούσαν τότε, διαλυμένους, να μας αγοράσουν μ’ ένα κάπακι πίτουρα και δυο μπαγιάτικα στρούντελ.

Δεν θα χρειάζονταν τρόϊκες, διαπραγματεύσεις, eurogroup και κόντρα eurogroup, σύνοδοι, τηλεδιασκέψεις κι ατελείωτα χιλιόμετρα αντιπροσωπειών στους αιθέρες. Όχι, ούτε ο «διεθνής σιωνισμός», ούτε οι Αλαμανοί, οι Φράγκοι και οι άλλοι εταίροι μας, επιδίδονται μαζί μας επί τρία χρόνια σε κομπαρσιλίκια, με πρόθεση να καταστρέψουν το αγλάϊσμα του ντιριντάχτα και της εύρωστης παπατζίδικης οικονομίας μας.

Προσπάθησαν με όσο πιο συμφέροντες γι’ αυτούς όρους, και με μια λάθος συνταγή, να αποφύγουν/αποφύγουμε το «κανόνι» της Ελλάδας; Γιατί; Για τον ίδιο λόγο που ήρθε κι η Μέρκελ. Όχι για να εκτιμήσει τα «ασημικά» μας, να δει πόσο πιάνει η Ακρόπολη στο Σόθμπυς, όχι για να επιθεωρήσει το βαλκανικό μας Gau.

Μας έδωσαν κι άλλα δανεικά για να μην κλατάρουμε και δεν θέλουν να κλατάρουμε, διότι απλούστατα φοβούνται την πυροδότηση της άγνωστης εκρηκτικής ύλης της ελληνικής χρεωκοπίας. Κι αυτό βεβαίως επιβεβαιώνει την θέση ορισμένων - και του αδαούς περί τα οικονομικά γράφοντος - ό,τι η έξοδος από το Ευρώ είναι καταστροφή για μας αλλά ΚΑΙ για την Ευρώπη. Διότι μπορεί να είμαστε μόνο το 2% του ετήσιου ακαθάριστου ευρωπαϊκού προϊόντος, να είμαστε ένα γρανάζι της όλης μηχανής, το οποίο όμως, αν σπάσει ή αφαιρεθεί, μπορεί όλη η μηχανή να βαρέσει μπιέλα.

Φυσικά και μας δανείζουν με 3%, αν θυμάμαι καλά. Οι Γερμανοί βγάζουν κέρδος. Όμως μόνο η μάνα σου, ο αδερφός σου κι ο παιδικός σου φίλος σε δανείζει τζάμπα. Κι οι Ισπανοί ή οι Σλοβένοι τι να πουν, που δανείζονται με μεγαλύτερο επιτόκιο για να τα δώσουν σε μας με μικρότερο;

Άρα λοιπόν, μύθος η συνωμοσία της καταστροφής. Κι όχι, δεν μας … ψεκάζουν.

Αν ήθελαν, επαναλαμβάνω, απλά μας έκλειναν την στρόφιγγα δανεισμού ή δεν την άνοιγαν από το 2010 και θα μας είχαν στο πιάτο. Όσο λοιπόν φοβόμαστε εμείς την κατάρρευση μας, άλλο τόσο την φοβούνται κι οι εταίροι μας, ιδίως η Γερμανία.

Ναι, είναι συχνά αγενείς, εξοργιστικά προσβλητικοί. Ναι, είναι είρωνες, καχύποπτοι, κάποιοι γίνονται ανελέητοι και κάνουν και προτάσεις που φτάνουν στην προσβολή του πυρήνα της αξιοπρέπειας μας. Γιατί; Γιατί εμείς τους το επιτρέψαμε. Τεράστια και η ευθύνη του δυσοίωνου και κακόφημου πλέον τουρίστα από τη Μινεσότα, που περιφερόταν τις ρούγες της υφηλίου καθυβρίζοντας την χώρα και τον λαό, που τρέφει όλο το σόϊ του τρεις γενιές τώρα. Γλιτώσαμε την τέταρτη.

Λοιπόν παθαίνουμε αυτό που επιτρέπουμε να μας κάνουν. Το ξαναείπαμε, δεν φταίνε οι Νεφελίμ και δεν θα μας σώσουν οι Ελλοχίμ. Και μάγκας και ζητιάνος δεν γίνεται. Δική μας δουλειά να σταθούμε στα πόδια μας και να κερδίσουμε ξανά τον σεβασμό.

Οι τυχοδιώκτες των άκρων μπορούν να σπεκουλάρουν με ανοησίες, τερατολογίες, να φαντασιώνονται πως πολεμούν στα μαρμαρένια Αλώνια. Το πρόβλημα είναι πως τα Μαρμαρένια Αλώνια είναι παντού και κύριος εχθρός ο κακός μας εαυτός. Οι ξένοι κάνουν τη δουλειά τους. Εμείς;

(δημοσιεύεται στην "Κυριακάτικη Δημοκρατία)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. DI.KO avatar
    DI.KO 14/10/2012 14:39:39

    "Λοιπόν παθαίνουμε αυτό που επιτρέπουμε να μας κάνουν. Δική μας δουλειά να σταθούμε στα πόδια μας και να κερδίσουμε ξανά τον σεβασμό".
    Συμφωνώ απόλυτα με την ανάρτηση κ. Κρανιδιώτη. Συνέχισε με τέτοιες αλήθειες. Έτσι και μόνο έτσι μπορούμε να καταλάβουμε που βρισκόμαστε τελικά.

  2. Θάνος avatar
    Θάνος 14/10/2012 14:51:55

    Αγαπητέ Φαήλο θα πιαστώ από την τελευταία φράση που είναι κατα την γνώμη μου και η κεντρική ιδέα του άρθρου.
    "Το πρόβλημα είναι πως τα Μαρμαρένια Αλώνια είναι παντού και κύριος εχθρός ο κακός μας εαυτός. Οι ξένοι κάνουν τη δουλειά τους. Εμείς;"

    Εδώ όμως θα ήθελα μια διευκρίνηση. Όταν λέμε "εμείς" τι ενοούμε;
    Όλοι εμείς με το πρίσμα του Πάγκαλου ότι όλοι τα φάγαμε
    ή αυτοί που μας έπεισαν ότι έχουν την λύση και εμείς τους ψηφίσαμε;

  3. xp avatar
    xp 14/10/2012 15:15:43

    Φαηλο ,το πρόβλημα δεν είναι η συνωμοσιολογία ,ούτε ο λιακο............
    Το πρόβλημα είναι ότι από το 2010 ,τα νούμερα δεν βγαίνουν.
    Οι καλοί πολιτικοί μας δέχονται προγράμματα ανεφάρμοστα και καταστροφικά και μετά την βέβαιη αποτυχία τους,εκλιπαρούν για νέα βοήθεια.Αυτό τους κάνει αναξιοπιστους ,διότι παρουσιάζεται εντεχνα μόνο η μια πλευρά να κάνει λάθος χειρισμούς.
    Αλλωστε ορισμένοι οικονομολόγοι προβλέπουν με καταπληκτική ακρίβεια το τι θα συμβεί ,μην το ξεχνάς.Εχουν κληρονομικό χάρισμα? Η απλά ειναι αλάδωτοι ?

    Φαντάζεσαι να γίνει και κούρεμα του Δημόσιου τομέα ,στα δάνεια του ΙΤ που ο Παπαδήμιος μετετρεψε σε χρεος κρατών ? Θα πηγαίνουμε σε Ευρωπαικές χώρες και θα φτιάχνουμε επιδερμίδα από τα γιαούρτια που θα τρώμε ,εάν μαθαίνουν πως είμαστε Ελληνες.
    Τέλος πως κρίνεις αυτό που έγραψε ο Πρετεντέρης για την τρόικα σήμερα ?
    "Ευλόγως, λοιπόν, μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί: Τι συμφέροντα εξυπηρετεί η τρόικα; Διότι έχουμε ξεφύγει προ πολλού από τον χώρο της ιδεοληψίας ή της υπαλληλικής στενομυαλιάς για να περιπλανηθούμε στο πεδίο της καθαρής μπίζνας.
    Αναρωτιέμαι, δηλαδή, μήπως αδικήσαμε την τρόικα όσοι νομίζαμε τόσον καιρό ότι την πληρώνει ο ελληνικός λαός. Και μήπως τελικά βάζει το χέρι στην τσέπη και κανένας άλλος. "
    Ο κόσμος Φαήλο το έχει τούμπανο................................................

  4. ION avatar
    ION 14/10/2012 15:18:17

    Κ.Κρανιδιώτη θα επαναλάβω για άλλη μια φορά οτι ο Α.Σαμαράς είχε την ευκαιρία να μαζέψει όλο το ''χαρτί'' το περασμένο Δεκέμβρη και με μεγάλη μου χαρά διάβασα πρόσφατα ποια ήταν ακριβώς η στάση σου τότε και βέβαια σε συγχαίρω για αυτό...Επί του παρόντος όμως αγαπητέ Φαήλο ο Σαμαράς δε φάνηκε να διδάσκεται απο το τραγικό εκείνο λάθος του και εξακολουθεί να ''απέχει'' απο το λαό. Μοιάζει να εχει επενδύσει τις τύχες της κυβέρνησης του και τις χώρας σε ενα εξωτερικό αμφισβητούμενο γεγονός που δεν ελέγχει καθόλου και υπόκειται σε ''ατυχήματα''. Ο κόσμος κ.Φαήλο θέλει σκληρή τιμωρία των ενόχων και πρέπει ήδη να το είχε κάνει ο Σαμαράς. και αμέσως μετά να συμπαρασταθεί έμπρακτα με νέα πρόσωπα, στις συνοικίες τις γειτονιές, τις ενορίες. Πάρε τις μάζες πάνω σου και μετά πήγαινε στην Ευρώπη. Εάν ακόμη προλαβαίνεις...

  5. Νίκος avatar
    Νίκος 14/10/2012 15:21:36

    ᾽᾽Λοιπόν, αδέρφια, οι Γερμανοί δεν θέλουν να μας καταστρέψουν. Η ισλαμοφασιστική Τουρκία, που έχει λαμπρές πολεμικές επιδόσεις μόνο σε αμάχους, γυναικόπαιδα και δεμένους πισθάγκωνα αιχμαλώτους, ναι, μόλις μας βρει τελείως μπόσικους και θεωρήσει το κόστος της μικρό, θα μας την χώσει πισώπλατα.᾽᾽

    'Ετσι ακριβώς Φαήλο!

  6. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 14/10/2012 15:22:58

    Εύστοχος, αγαπητέ Φαήλε. Αυτή τη φορά η "καραμπίνα" πέτυχε πολλαπλούς στόχους. Φανερούς, είδες όμως τί δράμα; Είναι πάμπολλοι όσοι δεν τους βλέπουν!

  7. P53 avatar
    P53 14/10/2012 15:25:18

    Η ισλαμοφασιστική Τουρκία, που έχει λαμπρές πολεμικές επιδόσεις μόνο σε αμάχους, γυναικόπαιδα και δεμένους πισθάγκωνα αιχμαλώτους, ναι, μόλις μας βρει τελείως μπόσικους και θεωρήσει το κόστος της μικρό, θα μας την χώσει πισώπλατα.

    Η Γερμανία όμως δεν θέλει να μας καταστρέψει για να μας αγοράσει τζάμπα, ούτε και οι άλλοι εταίροι μας. Αν ήθελαν να μας καταστρέψουν, πολύ απλά, από την αρχή, θα μας αρνούνταν την χρηματοδότηση. Θα ρίχναμε ένα μεγαλοπρεπές κανόνι από πρόπερσι κιόλας.
    AYTH EINAI OΛΗ Η ΟΥΣΙΑ .........!!!!!!!!!!!!!!

  8. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 14/10/2012 15:31:28

    Συμφωνώ απόλυτα με το βασική ιδέα του άρθρου ότι ο βασικός αντίπαλος του ελληνισμού παραμένει η τουρκία και ότι οι ευρωπαίοι δεν θέλουν να μας καταστρέψουν ή δεν είχαν σχεδιάσει να μας καταστρέψουν. Η καταστροφή της ελλάδος είναι κάτι που συμβαίνει εξαιτίας:
    1)Του αναίτιου υπερδανεισμού την δεκαετία 1981 - 1990.
    2)Μιας εγκληματικής κυβέρνησης πασοκ από τον οκτώβρη του 2009 μέχρι πριν λίγους μήνες.
    3)Και τέλος μίας σε πολλά σημεία προβληματικής συνταγής που προέκρινε η ευρώπη και το ΔΝΤ για την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους της χώρας.

    Ωστόσο, η καταστροφή της Ελλάδος απο μέρους των ευρωπαίων (εφόσον το πρόγραμμα που προκαλεί την ζημιά παραμένει ίδιο και απαράλλακτο), δεν καθίσταται λιγότερο επώδυνη απλά και μόνο διότι είναι ακούσια.

    Επίσης έχω μία ένσταση για την φράση:"Θα ρίχναμε ένα μεγαλοπρεπές κανόνι από πρόπερσι κιόλας. Το χρέος μας θα παρέμενε σε ευρώ, δολάριο, εμείς ελλείψει χρήματος θα υποχρεωνόμασταν να γυρίσουμε σε εθνικό νόμιμα"

    Η ένστασή μου έγκειται στο εξής. Αν επιστρέφαμε σε δραχμή, ασφαλώς ΔΕΝ θα επιστρέφαμε για να αποπληρώσουμε το χρέος "που θα παρέμενε σε δολλάρια". Θα επιστρέφαμε σε δρχ ακριβώς για να μην το πληρώσουμε! Αλλά και να θέλαμε να το πληρώσουμε (έστω ότι θα ήμασταν τόσο......."καλοί"), θα ήταν αδύνατο να τα καταφέρουμε. Έχω την εντύπωση ότι η επιστροφή στην Δραχμή πρέπει να θεωρείται συνυφασμένη με την αθέτηση εκούσια ή ακούσια του χρέους.

  9. stathis08 avatar
    stathis08 14/10/2012 15:39:15

    ''Οι ξένοι κάνουν τη δουλειά τους. Εμείς;''
    Θα σταθώ εδώ στο ''Εμείς;''.
    Τι εννοείς; Τον λαό; Αυτός το μόνο που χρειάζεται είναι δουλειά, νόμους ίσους για όλους και δίκαιο φορολογικό. Τότε θα σκύψει το κεφάλι, θα σηκώσει τα μανίκια και.......
    Πάμε στους πολιτικούς. Αυτοί έπρεπε να διδαχθούν από τους ξένους πολιτικούς.Όπως έγραψες ''Προσπάθησαν με όσο πιο συμφέροντες γι’ αυτούς όρους'', κόιταξαν, και καλά έκαναν, το καλό το δικό τους. Ο κάθε σωστός πολιτικός αυτό θα έκανε. Οι δικοί μας τί έκαναν;;;;;;;;;;;;;;;Προσπάθησαν με όσο πιο συμφέροντες για ΕΜΑΣ όρους;

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ stathis08 14/10/2012 20:45:27

      Εννοώ την ηγεσία, πρωτίστως.
      Δευτερευόντως τον λαό, να μην αγοράζει τα καθρεφτάκια του κάθε απατεώνα.
      Η συνωμοσιολογία συσκοτίζει την αλήθεια, καλύπτει ορισμένους από τους αληθινούς ενόχους της παρακμής μας και της λεηλασίας της χώρας και μας απομακρύνει από τις αληθινές κι αποτελεσματικές λύσεις.

  10. Γιώργος msn avatar
    Γιώργος msn 14/10/2012 15:39:45

    Φαήλο, από τον τρόπο που γράφεις αντιλαμβάνομαι πως είσαι και κομματάκι βιβλιοφάγος.
    Έτυχε μήπως να διαβάσεις το βιβλίο του Ρουμελιώτη για το άγνωστο παρασκήνιο της προσφυγής στο ΔΝΤ;
    Σίγουρα δεν ειδωλοποιώ κανέναν Ρουμελιώτη, αλλά είναι πραγματικά προβοκατόρικη η κωλλυσιεργεία των Παπανδρέου-Παπακωνσταντίνου αλλά και η διάθεση να μη γίνει εξ αρχής μια -όχι καταστροφική- αναδιάρθρωση του χρέους, που θα μας βοηθούσε να αντεπεξέλθουμε καλύτερα στις υποχρεώσεις μας.
    Από την άλλη είδα σήμερα στην εκπομπή "ανταποκριτές" γερμανικής καταγωγής ιστορικό, που διδάσκει στο παν/μιο Αθηνών, να κάνει λόγο για το κατοχικό δάνειο που είχαμε δώσει στους γερμανούς.
    Μοχλοί πίεσης γενικά για να μην μας αφαιμάξουν ΣΤΕΓΝΑ υπήρχαν και εξακολουθούν να υπάρχουν.
    Άλλωστε το ίδιο το πρόγραμμα του Ταμείου παραείναι υφεσιακό και κινδυνεύει να υποτροπιάσει, όπως συνέβη σε αρκετές περιπτώσεις παλιότερα καθώς υπάρχει κακό ιστορικό προηγούμενο.
    Και εν τέλει κάτι πρέπει να γίνει με τις φαιδρότητες Βενιζέλου για τη λίστα που παρέδωσε η Λαγκάρντ και όλως τυχαίως ...εξαφανίσθηκε.

    Το θέμα είναι να ορθοποδήσουμε δημοσιονομικά χωρίς να ξετιναχθεί ο κοινωνικός ιστός και χωρίς να παρουσιαζόμαστε άβουλοι απέναντι στη νοσηρότητα του Σόιμπλε.
    Η Μέρκελ εξετάζει τα γερμανικά συμφέροντα και για τον λαό της μπορεί να είναι καλή, αλλά εδώ γίνεται εμφανές πως επιθυμεί αφενός να μην καταρρεύσουμε , αφετέρου να συντηρούμαστε με τον αναπνευστήρα.


    Να αλλάξουμε μεν τους κακούς μας εαυτούς, όπως σωστά επισημαίνεις στο άρθρο σου στη "δημοκρατία", κακή η συνομωσιολογία, αλλά μπορούμε και να διαπραγματευτούμε κιόλας.

    Ειδικά εκείνο το π... ο Τόμσεν, θαρρεί κανείς και είναι υπεράνω του Σαμαρά, της Λαγκάρντ, κοκ...

    Υ.Γ
    Σε αυτή την ιστορία με τα άκρα, συμφωνώ απόλυτα.
    Παίζεται χοντρό παιχνίδι διχασμού.
    Από χαζοχαρούμενους διεθνιστούληδες και κρυφοναζί μέχρι εμετικούς λαϊκιστές, όλοι στον αγώνα για να "καλμάρουν" την ανήσυχη και ευάλωτη κοινωνία που πραγματικά ματώνει.
    Και θα τα καταφέρουν αν δεν μπει ένα φρένο στη λιτότητα της ασφυκτικής μονεταριστικής τακτικής.

  11. P53 avatar
    P53 14/10/2012 15:45:52

    ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΣΕ ΚΑΤΗΦΟΡΑ ΧΩΡΙΣ ΦΡΕΝΑ ΚΕ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗ

  12. Geros avatar
    Geros 14/10/2012 15:53:38

    Σωστός σε κάθε γραμμή και κάθε λέξη που γράψατε.
    Μακάρι να σας καταλάβουν όλοι και να ξαναγίνουμε μάγκες και όχι τσαμπουκαλεμενοι ζητιάνοι που όλο διαμαρτύρονται ότι οι κυβερνώντες δεν ξέρουν να διαπραγματεύονται. Ας γίνουμε μάγκες και η διαπραγμάτευση θα γίνει πανεύκολη , δεν φταίει ο κάθε Στουρνάρας , με πορδές αβγά δεν βάφονται.

  13. alexhers avatar
    alexhers 14/10/2012 15:58:35

    Εγω Φαηλο θα σου πω μια απλη λεξη αντι σχολιων-ειρωνικων η μη : ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ...
    Nαι σε ολα οσα λες.
    Ειναι σωστα σε ολες τις διαστασεις τους.
    Και η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ποτε ; ...
    Π Ο Τ Ε ;
    Π Ο Τ Ε ;
    Π Ο Τ Ε ;
    Ποτέ;

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ alexhers 14/10/2012 20:43:13

      Κανονικά έπρεπε ΧΤΕΣ.

  14. Απόστολος avatar
    Απόστολος 14/10/2012 15:59:09

    Το πιο ωραίο το άκουσα σήμερα από τον Πρόεδρο του Ελληνογερμανικού επιμελητηρίου, "η Ελλάδα πίνει μπύρες και προσπαθεί να ζήσει με την επιστροφή των μπουκαλιών"

  15. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 14/10/2012 16:45:49

    .....οι Γερμανοί δεν θέλουν να μας καταστρέψουν. Η ισλαμοφασιστική Τουρκία,......
    Παραδοσιακός σύμβουλος και σύμμαχος της τουρκίας ήταν είναι και θα είναι
    η Γερμανία.
    Αυτό να μην το ξεχνάμε αγαπητέ Φαήλο.

    • Φανη avatar
      Φανη @ ΠΕΛΙΑΣ 14/10/2012 19:52:25

      Και μολις φαμε τη μαχαιρια θα δοθει και το συνθημα να μπουκαρουν στο Αιγαιο κι οχι μονο.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ ΠΕΛΙΑΣ 14/10/2012 20:42:46

      Η Τουρκία έχει αυτονομηθεί εδώ και πολύ καιρό.

  16. Tolis avatar
    Tolis 14/10/2012 16:58:38

    Αν και δεν συμφωνώ πάντα με τα άρθρα σας κε Κρανιδιώτη, αλλά πάντα σέβομαι την γνώμη σας, σε αυτό το άρθρο συμφωνώ απόλυτα στον στοχασμό σας σε οτι αφορά τους εταίρους μας. Στο σκέλος που αφορά τους Τούρκους γείτονες θα ήθελα να σημειώσω, σαν ειδήμονας του Τούρκικου κράτους και λαού από οικογενειακές προσωπικές και επαγγελματικές εμπειρίες, οτι εμείς σαν Έλληνες έχουμε έναν ανυπόστατο φόβο για την Τουρκία. Καταλαβαίνω οτι η ιστορία έχει δημιουργίσει αυτή την κατάσταση αλλά πιστεύω οτι η Ελλάδα έχει να κερδίσει πολλά από μια οικονομικά δυνατή και σταθερή γείτονα χώρα.
    Ετοιμάζω ένα κείμενο με τις αναλύσεις μου επι του θέματος και όταν είναι έτοιμο θα το αποστείλω στο antinews.

    • Φανη avatar
      Φανη @ Tolis 14/10/2012 19:55:41

      Ε οχι κι ανυποστατο....απλα τωρα παιδευονται με τους Κουρδους και τη Συρια και δεν εχουν γινει ακομα οι Αμερικανικες εκλογες....Εχουμε λιγο καιρο ακομα.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Tolis 14/10/2012 20:42:04

      Η μόνη ασφαλής και σταθερή λύση για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή, είναι ο διαμελισμός της Τουρκίας και η απόδοση των ελευθεριών τους στους λαούς που καταπιέζει. Όλα τ' άλλα...

      • parsifal avatar
        parsifal @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 14/10/2012 21:18:40

        Επιτέλους ενας που τολμά να το πεί !
        Οι αλλοι κωλύονται απο "πολιτικό πολιτισμό" και πολιτική ορθότητα εναντι της "διεθνούς κοινότητος"...

        • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
          Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ parsifal 15/10/2012 01:15:05

          Δεν το λέω μόνο...

  17. roadrunner avatar
    roadrunner 14/10/2012 17:22:20

    Θα συμφωνούσα και θα πίστευα το άρθρο φίλε Φαήλο, αν έπασχα από μερική αμνησία και ξεχνούσα επιλεκτικά τα τεκταινόμενα πριν την 23η Απριλίου 2010, και συγκεκριμένα αν ξεχνούσα, τη στάση των Γερμανών απέναντί μας, το πρώτο τρίμηνο του 2010. Επειδή (προς το παρόν), θυμάμαι πολύ καλά, ότι ακριβώς, δυο μήνες πριν την προσφυγή μας στο ΔΝΤ στις 23/4/10, το Φλεβάρη του 2010, όταν η χώρα ακόμη θεωρητικά μπορούσε να δανειστεί από τις αγορές,
    οι «φίλοι μας που δεν θέλουν να μας καταστρέψουν», μας έδωσαν μια δυνατή και αποφασιστική σπρωξιά για να πέσουμε μια ώρα αρχύτερα στο λάκκο με τα φίδια (στο ΔΝΤ),
    έχω να κάνω την εξής ερώτηση, εφόσον πιστεύεις πως οι Γερμανοί δεν θέλουν (άρα προφανώς και, ποτέ δεν ήθελαν) την καταστροφή της Ελλάδας:
    Πως κατά τη γνώμη σου λοιπόν, η παραπάνω στάση των Γερμανών (που μόνο βοηθητική δεν ήταν εκείνη την εποχή, αντίθετα μας έσπρωξε στην αγκαλιά του ΔΝΤ ταχύτερα), συνάδει με την επιθυμία τους να μην καταστρέψουν την Ελλάδα ;

    (Σ.σ.: Αναφέρομαι στα άκρως συκοφαντικά και ανθελληνικά δημοσιεύματα του γερμανικού τύπου στα τέλη Φλεβάρη του 2010, (αρχή γενομένης από το Focus με την Αφροδίτη της Μήλου και την άσεμνη χειρονομία), και όπου οι Έλληνες χαρακτηριζόμασταν ως «Απατεώνες στην ευρω-οικογένεια», «οι Έλληνες μάς στερούν τα χρήματά μας», «απατεώνες του Νότου θα αρπάξουν τα λεφτά των τίμιων Γερμανών φορολογουμένων. Επίσης, ο Γερμανικός τύπος παρουσίαζε δημοσιεύματα σχετικά με την πτώχευση της Ελλάδας, και τη γενικότερη οικονομική της αδυναμία. )

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ roadrunner 14/10/2012 20:39:59

      Μην κρίνεις το τι θα γίνει στη πολιτική μιας χώρας από το τι γράφουν οι εφημερίδες.
      Αν ίσχυε αυτό, τότε σύμφωνα με τον Τράγκα κι άλλους "αγωνιστές της ενημέρωσης" η κυβέρνηση έχει ήδη ανακοινώσει την κήρυξη πολέμου στην Γερμανία.
      Κι επαναλαμβάνω: αυτό που λέω είναι πως οι Γερμανοί δεν θέλουν την έξοδο μας από το Ευρώ διότι φοβούνται τις συνέπειες στους ίδιους. ¨οχι πως τους έπιασε ο πόνος για μας.

      • roadrunner avatar
        roadrunner @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 14/10/2012 20:53:14

        Κατανοητό. Τότε όμως η κυβέρνηση θα πρέπει να πηγαίνει τοίχο-τοίχο. Και να έχουμε και μια επιφύλαξη , για το ενδεχόμενο, η επιθυμία αυτή της Γερμανίας, να έχει ημερομηνία λήξεως.

  18. charulisN avatar
    charulisN 14/10/2012 17:36:56

    Ποια άκρα και ποιες θεωρίες συνομωσίας και Νεφελίμ
    Η τρόικα φταίει που οι κυβερνώντες ΠΑΣΟΚ-ΝΔ στήριζαν με νύχια και με πόδια τη φοροδιαφυγή.
    Ξέρετε πόσες φορές εφάρμοζαν την περαίωση για να κλείνουν φορολογικές υποθέσεις χάνοντας με αυτό τον τρόπο το κράτος εκατοντάδες εκατομμύρια.
    Ξέρετε ότι το υλικό των φακέλων που είναι στα υποθηκοφυλακεία και στις πολεοδομίες δεν είναι σε ψηφιακή μορφή και δεν μπορεί να διασταυρωθεί από τις εφορίες.
    Ξέρετε πόσους άχρηστους μάζεψαν στο δημόσιο τα τελευταία 30 χρόνια και πόσους καλούς τους εκτέλεσαν με αποσπάσεις, μεταθέσεις και κυνηγητά γιατί έκαναν καλά τη δουλειά τους υπέρ του δημοσίου.
    Βέβαια κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τους περισσότερους δήθεν δημοκράτες που είχαν αιρετή εξουσία σε δήμους, νομαρχίες κ.λπ. και δεν «έβλεπαν» και δεν μίλαγαν γιατί για όλα έφταιγε ο καπιταλισμός και ο ιμπεριαλισμός.
    Όλοι αυτοί βρίζουν τη τρόικα και- καλά κάνουν - που προσπαθεί να διασώσει όντως τα χρήματα των δανειστών-τοκογλύφων, αντί να βρίζουν τους πραγματικούς εγκληματίες που είναι οι πολιτικοί και το σινάφι τους, που διέλυσαν την Ελλάδα.
    Όλοι αυτοί βρίσκουν άλλοθι και κρύβονται πίσω από τις επικοινωνιακές «εισβολές» της «Χρυσής Αυγής» προβάλλοντας τις τερατώδεις πράξεις της που στη πράξη λειτουργεί υπέρ της –γίνονται ήρωες- γιατί τόσα χρόνια με τη δύναμη της εικόνας και της υποκουλτούρας έχουν προετοιμάσει εγκεφαλικά το λαό εθίζοντας τον σε κάθε τι εγκληματικό και αντικοινωνικό μέσα από τον πνευματικό βόθρο πέρα του Ατλαντικού.
    Αλλά και εδώ έρχεται η «κουλτούρα» της Αριστεράς να βάλει ταφόπλακα.
    Έχετε ακούσει μια ανακοίνωση από τα αριστερά τρολ για το τι τραβάνε οι γυναίκες στο μουσουλμανικό κόσμο.
    Έχετε ακούσει μια ανακοίνωση από τα αριστερά τρολ για τη περίπτωση της 14χρονης Αφγανής.
    Έχετε ακούσει μια ανακοίνωση από τα αριστερά τρολ για την πνευματικότητα των τουρκικών σήριαλ.
    Για αυτό καλύτερα με τα Ελωχίμ!

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ charulisN 14/10/2012 20:31:31

      Θα σου πω το πιο ωραίο για το τούρκικα σήριαλ.
      Η ΕΕ επιδοτεί την Τουρκία με εκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή αυτών των σήριαλ κι ύστερα εμείς τα αγοράζουμε. Δηλαδή τα πληρώνουμε δυο φορές! Στόχος; Να "γνωριστούμε", να γίνουμε ελληνοτουρκική σούπα.

  19. Απελπισμενος Συνταξιουχος avatar
    Απελπισμενος Συνταξιουχος 14/10/2012 17:56:39

    Συμφωνω απολυτα για την ευθυνη που εχουμε εμεις οι ιδιοι. Και, ναι, οι Γερμανοι και οι αλλοι δεν ηθελαν να μας καταστρεψουν. Τα Νεφελιμ ηθελαν απλα να μας κανουν ΕΟΖ με μισθους μπανανιας και αναλογη εθνικη συνειδηση.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Απελπισμενος Συνταξιουχος 14/10/2012 20:28:23

      Τους αρέσει η ιδέα στο όνομα της "ανταγωνιστικότητας" και της "ανάπτυξης", όμως άλλο αυτό κι άλλο να λέμε ότι θέλουν να μας καταστρέψουν, να μας οδηγήσουν σε πτώχευση. Μας εκμεταλλεύονται, οπι Γερμανοί, γιατί εμείς το επιτρέπουμε, άλλοι όμως, Σλοβένοι, Ισπανοί κλπ, πληρώνουν για να μας δανείζουν. Δεν είναι τόσο απλή η εξίσωση, έχει πολλούς αστάθμητους και μη ελεγχόμενους από κανένα παράγοντες.

  20. tzagerCrete avatar
    tzagerCrete 14/10/2012 18:10:03

    Φαήλε μέχρι χτες σε θυμάμαι να 'τα χώνεις χοντρά' στους τυχοδιώκτες δανειστές μας και στα εγχώρια τσιράκια τους...

    Σίγουρα οι Γερμανοί και λοιποί Ευρωπαίοι εταίροι μας δεν θέλουν το κακό μας..! Τα λεφτά τους πίσω θέλουν μόνο οι άνθρωποι..;;;

    Αφού τους τα δίνουμε και με το παραπάνω..!!!

    Μήπως όλοι αυτοί επιδιώκουν να επωφεληθούν τη μερίδα του λέοντος από μία κατακερματισμένη και αποδεκατισμένη Ελλάδα..;;;
    Μήπως κανένα θαλάσσιο οικοπεδάκι από νότια Κρήτη μεριά είναι το ζητούμενο..;;;
    Μήπως πολλά προγράμματα "Ήλιος" είναι τελικά το ζητούμενο..;;;

    Και μη μου πεις ότι όλα αυτά είναι δημοσιογραφικές θεωρίες συνωμοσίας.

    Δυστυχώς η καθαρή αλήθεια είναι, την οποία συνειδητοποιώ κάθε μέρα τελευταία.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ tzagerCrete 14/10/2012 20:25:24

      Συνεχίζω να τα χώνω. Γιατί θεωρώ αδιέξοδη την παρούσα πολιτική. Διογκώνει τα προβλήματα που υποτίθεται θέλει να λύσει.
      Απαντάς σαν να διάβασες το μισό κείμενο μου.
      Φυσικά και κάποιοι, λέγε με Γερμανία, κερδοσκοπούν, διότι δανείζονται με μηδενικό σχεδόν επιτόκιο και μας δανείζουν με υψηλότερο. Άλλοι πληρώνουν και κόστος.
      Αδερφέ, αν απλά θέλανε να μας τινάξουν, δεν θα μας δάνειζαν από την αρχή και θα είχαν όλα τα οικόπεδα; σε τιμή κάτω του κόστους.
      Το τραγικό κι εσφαλμένο είναι πως φοβούνται τυχόν χρεωκοπία μας (για την αφεντιά τους, όχι γιατί μας λυπούνται, φοβούνται μην σκάζοντας η βόμβα τους ανατινάξει κι αυτούς) αλλά προσπαθούν με λάθος συνταγή, ποιυ φέρνει κι άλλη ύφεση κι άλλη ανεργία.

      • tzagerCrete avatar
        tzagerCrete @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 14/10/2012 20:54:02

        Αν μου επιτρέπεις, το επιχείρημα ότι αν ήθελαν θα μας είχαν τινάξει στον αέρα απο την αρχή, άρα τώρα συνεχίζουν να μας στηρίζουν γιατί φοβούνται είναι αίολο.

        Δηλαδή δεν φοβόταν πιο πολύ στην αρχή που ήταν και περισσότερο εκτεθειμένοι;;;

        Φαήλε δεν μπορούσαν να μας τελειώσουν τότε γιατί θα τελείωναν κι αυτοί ακαριαία.
        Άρα συναίνεσαν όλοι στο σχέδιο σταδιακής αλλά σταθερής αποσύνθεσης της Ελληνικής οικονομίας με λάφυρα ζωτικής σημασίας εξαγορές και επενδύσεις χαμηλότατου κόστους.

        Τώρα πια γνωρίζουν το τίμημα του εγχειρήματος τους και συμφωνώ απόλυτα ότι φοβούνται σε ποιανού τα χέρια θα σκάσει η βόμβα!

  21. mx avatar
    mx 14/10/2012 18:17:01

    "Αν ήθελαν να μας καταστρέψουν, πολύ απλά, από την αρχή, θα μας αρνούνταν την χρηματοδότηση. Θα ρίχναμε ένα μεγαλοπρεπές κανόνι από πρόπερσι κιόλας. Το χρέος μας θα παρέμενε σε ευρώ, δολάριο, εμείς ελλείψει χρήματος θα υποχρεωνόμασταν να γυρίσουμε σε εθνικό νόμιμα, το οποίο θα πήγαινε από υποτίμηση σε υποτίμηση και θα μπορούσαν τότε, διαλυμένους, να μας αγοράσουν μ’ ένα κάπακι πίτουρα και δυο μπαγιάτικα στρούντελ."

    Mισές αλήθειες.... ότι γίνεται από το διάγγελμα στο Καστελόριζο και εντεύθεν εξυπηρετεί πρώτιστους τους δανειστές... Δανειζόμαστε για να πληρώνουμε τα δανεικά και όλο εγγράφονται καινούριες υποθήκες και όλο ζητούν να πάρουν και το management.Το κανόνι δεν ευνοούσε πρωτίστως αυτούς για αυτό και δεν μας άφησαν να το βαρέσουμε. Αν θυμάσαι για το Αγγλικό Δίκαιο υπήρξαν πολλές διαμαρτυρίες....
    Αν ένα "πρόβατο" έφευγε από το μαντρί εκείνη την εποχή δημιουργούσε πολύ κακό προηγούμενο και θα εναντιωνόταν - καθυστερούσε στην δημιουργία των Ε.Π της Ευρώπης.
    Αρα καλό είναι να βλέπουμε το μεγάλο κάδρο....

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ mx 14/10/2012 20:20:35

      Να μοπυ βρεις μια περίπτωση όπου οι δανειστές εξυπηρετούν πρωτίστως τους δανειζόμενους;. Που; Στα παραμύθια.
      Οι ΄΄εξω θέλανε την προσφυγή στο ΔΝΤ για να μοιραστούν το βάρος χρηματοδότησης και γιατί η Γερμανία γουστάρει τρελλά το "μοντέλο" του, ήτοι το τρίπτυχο: λιτότητα, περικοπές ιδιωτικοποιήσεις.
      Κάποιοι εγχώριοι το σπρώχνανε διότι, προσωπική μου εκτίμηση, οι ίδιοι ή κολλητοί και συγγενείς τους σορτ΄λαρανε και τα κονομήσανε. Το να ξέρει προς τα που θα πάει μια οικονομία, τέτοιες σοβαρές πληροφορίες, είναι ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ. Πόσο μάλλον να εξαρώνται από σένα τον ίδιο οι αποφάσειος για το μέλλον της χώρας ή από αποφάσεις συγγενή σου, φίλου σου. Ε;
      Αυτό δεν αποδεικνύει ότι στόχος ήταν η καταστροφή μας αλλά η κερδοσκοπία κάποιων μέσα από τις εξελίξεις, που για ορισμένους ίσως περιγράφεται στον Ποινικό Κώδικα στο κεφάλαιο Περί προδοσίας.

  22. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 14/10/2012 18:35:55

    Αν όντως είναι αλήθεια η είδηση που κυκλοφορεί πως επίκειται εισβολή της Τουρκίας στη Συρία, και η Ρωσία δεν αντιδράσει εμπράκτως, τότε οι εδώ ανεγκέφαλοι που υποστήριζαν πως το Ξανθό Γένος θα σώσει τους Ορθόδοξους Έλληνες πιστεύοντας σε ηλίθιες προφητείες θα πρέπει να το βουλώσει….μια για πάντα. Το ίδιο και τα κάθε είδους κόμματα και κομματίδια που ισχυρίζονταν τα ίδια….καθώς θα αναδειχτεί η πλήρης ανεπάρκεια της Ρώσικης πολιτικής….θα αποδειχτεί πως η Ρωσία δεν κουνά και δεν στηρίζει…και όποιος εξωθεί την Ελλάδα σε τέτοιου είδους αρκουδοφιλίες είτε έχει άγνοια, είτε παίζει άλλα πονηρά παιγνίδια…αν η Ρωσία ΔΕΝ εμπλακεί άμεσα σε πόλεμο με την Τουρκία, όπως είχε κάνει η Κίνα με τσαμπουκά κατά τη διάρκεια του πολέμου της Κορέας, τότε πάπαλα για ΧΑ, ΣΥΡΙΖΑ, ΛΑΟΣ, ΑΝΕΛ κλπ….πάπαλα….
    Για να δούμε. Οι στιγμές πλησιάζουν…

  23. thanos avatar
    thanos 14/10/2012 18:40:13

    Κε Φαήλο, διαβάζω τα άρθρα σου πάντοτε διότι στα εθνικά θέματα και στα πολιτικά συμφωνώ πολλές φορές με τις απόψεις σου.
    Δυστυχώς, σήμερα διαβάζω ένα άρθρο που σαν δικηγόρος που είσαι είναι έξω από τα νερά σου, πλην όμως ζεις μέσα στην κοινωνία κ όχι μόνο,είσαι στην πολιτική και ενημερώνεσαι άριστα.
    Άρα το άρθρο σου είναι ... τουλάχιστο ατυχές.
    Και εξηγούμε: Είναι αδύνατο να ταυτίζεις την μονομερή έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ σήμερα με την περίοδο που άρχισε η απότομη άνοδος των επιτικίων δανεισμού της χώρας (τέλη 2009-ΓΑΠ).
    Τότε η χώρα όντως μπορούσε με σχεδιασμένη πολιτικά και οικονομικά έξοδο (κρατώντας άκρα μυστικότητα) να αλλάξει το ρου της ιστορίας του ευρώ.
    Η καθίζηση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων θα ήταν αισθητά μικρότερη, η πληρωμή των υποχρεώσεων των μισθών των Δ.Υ. θα γινόταν για ένα διάστημα με όσα χρήματα μπορούσαν να διατεθούν, των προμηθευτών δε κλπ. θα γινόταν όταν ήταν εφικτό (έτσι κι αλλιώς από τον Ιούνιο του '11 έχει προκηρυχθεί στάση πληρωμών).
    Η χώρα θα μπορούσε να ορθοποδήσει βάζοντας εισαγωγικούς δασμούς στο σύνολο των εισαγόμενων (προοδευτικά στα πολυτελείας) και επιδοτώντας τις εξαγωγές.
    Πραγματικά τότε κρατούσε το πιστόλι η χώρα (κατά την έκφραση του ΓΑΠ) μόνο που όταν το λες για επικοινωνιακούς λόγους οι σερίφηδες της Δύσης σε ξαπλώνουν (το λαό). Αν το έκανε τότε η χώρα το ευρώ ήταν τελειωμένο (όχι ότι έχει πολύ μελλόν ακόμη).
    Τέλος πάντων, σήμερα η χώρα είναι με το πιστόλι στον κρόταφο, ο Πρωθυπουργός είναι αναγκασμένος να λέει σε όλες τις παράλογες απαιτήσεις των δανειστών μας ναι, διότι είμαστε εξαρτώμενοι από το παραμικρό σεντ, οι συμβάσεις - μνημόνια που υπογράφει η χώρα συνεχώς ξεπουλούν τα παρόντα και μελλοντικά της έσοδα έναντι πινακίου φακής και παρά την καταστροφική τριετία δεν έχουμε δημιουργήσει ακόμη πρωτογενές πλεόνασμα.
    Επίσης, το χρέος της χώρας προς ιδιώτες με την κυβέρνηση Παπαδήμου έγινε χρέος του προϋπολογισμού της χώρας και κλπ.
    Πλέον είναι αδύνατο κάτι διαφορετικό από την σφαγή του λαού και την ... αναμονή για τη δόση, αλλά παράλληλα πρέπει να προετοιμάζεται και σχέδιο Β για το αν δεν ευοδωθούν οι προσπάθειες εντός ευρωζώνης. Αλλά αυτό δε συζητείται δημόσια και κλείνω εδώ.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ thanos 14/10/2012 20:13:17

      Απορία; Τότε γιατί απλά δεν μας αρνήθηκαν την χρηματοδπότηση από τότε;
      Πιστεύω λοιπόν πως οι εξελίξεις είναι περισσότερο χαοτικές από ότι νομίζουμε.
      Απλά πάνω στις εξελίξεις που φέρνει το χάος της "αυτορρύθμισης" του καπιταλισμού, έρχονται διάφοροι και στήνουν υπαρκτές μικρές συνωμοσίες για να σορτάρουν και να τα κονομήσουν.
      Η γνώμη μου, που την έχω γράψει κατ' επανάληψη, είναι πως οι Ευρωπαίοι, ούτε τότε ούτε και τώρα ρισκάρουν ελληνική χρεωκοπία, διότι δεν γνωρίζουν το κόστος της και τους κινδύνους για πάρτη τους. Επομένως και τότε καθι τώρα η απειλή είναι εν πολλοίς χάρτινη, ό,τι δηλαδή οι ίδιοι οι Ευρωπαίοι θα μας σπρώξουν στην έξοδο.
      Ναι, υπάρχει κίνδυνος να σπρωχτούμε στην έξοδο από τυχόν άλλες χαοτικές εξελίξεις. Όσο κοστολογούν την καταστροφή μας περισσότερο από την διάσωση μας, τότε δεν θα μας "εκτελέσουν".
      Τι σημαίνει όλη αυτή η άποψη μου;
      1. Μπλόφα η απειλή τους να μας διώξουν από το Ευρώ, γι' αυτό και η ΝΔ ΔΕΝ έπρεπε να μπει στην κυβέρνηση Παπαδήμου και να επέμενε σε εκλογές τον Δεκέμβριο του 2011.
      2. Υπήρχαν και υπάρχουν περιθώρια αληθινής διαπραγμάτευσης.

      • noldor avatar
        noldor @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 15/10/2012 00:36:35

        Γιατί τότε το χρέος μας ήταν προς τις γερμανογαλλικές τράπεζες, στο ελληνικό δίκαιο, όχι ενυπόθηκο και αυτοί απροετοίμαστοι. Σήμερα πια τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει, αντιθέτως κάθε μέρα που περνάει αυτοί είναι και πιο έτοιμοι και μεις πιο βαθιά χωμένοι στο χώμα.

  24. ΒΑΣΟΣ avatar
    ΒΑΣΟΣ 14/10/2012 18:40:26

    Εμείς; Δεν τα μάθατε τα νέα;

    Τ Ι Π Ο Τ Α
    Π Α Ρ Α Δ Ο Θ Η Κ Α Μ Ε Α Ν Ε Υ Ο Ρ Ω Ν

  25. Αγγελόπουλος Δημήτρης avatar
    Αγγελόπουλος Δημήτρης 14/10/2012 19:11:28

    Αγαπητέ κ. Κρανιδιώτη,

    Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω απο το οτι σας εκτιμώ, αν και δεν συμφωνώ πάντα με τη στήριξη που παρέχετε σε πρόσωπα και καταστάσεις που μέρα με τη μέρα σας εκθέτουν ολο και περισσότερο. Ένα λογο μπορώ μονο να σκεφτώ για αυτή τη στήριξη που απλόχερα χαρίζετε και το ''χαρίζετε'' δεν το χρησημοποιώ τυχαία. Ο ιδεαλισμός σας και οι αγνές προθέσεις σας δεν αμφισβητούνται στο ελάχιστο απο εμένα γιατί αυτό που με οδηγεί στο να σκέφτομαι ετσι είναι στο τέλος αυτό που μας βοηθά όλους.Το ένστικτο.Και το ένστικτο μου λέει οτι είστε ένας άνθρωπος που προτάσει το ΕΘΝΙΚΟ συμφέρον πάνω απο όλα, ακόμα πιο πάνω και απο πρόσκαιρο πολιτικό συμφέρον.Πείτε μου όμως πως στη καθημερινότητα μου εγω θα πρέπει να πείσω τα παίδια μου μεγαλώνοντας ότι θα πρέπει να ζούν με μισθό που δεν θα αρκεί για τα στοιχειώδη, δεν θα έχουν πρόσβαση σε αξιοπρεπή υγεία σε αξιοπρεπή παιδεία και ο πατέρας τους, γιατί κάποιοι το αποφάσισαν βιαίως με την επίφαση οτι τον σώζουν, θα είναι εν δυνάμει φοροφυγάς καθώς ψάχνω εδώ και μήνες να βρώ τρόπο να ξεκινήσω να δίνω το φόρο που ενω πέρσυ το κράτος μου επέστρεψε Α΄τώρα μου ζητά να του αποδόσω 2 Α΄με πολύ λιγότερα εισοδήματα. Κύριε Κρανιδιώτη με σώζει ο άνθρωπος που πρίν απο λίγα χρόνια διόρισε τη μισή Καλαμάτα στο μουσείο της Ακρόπολης και τώρα θέλει να εξορθολογίσει το Δημόσιο τόμέα, αυτός που συμμάχησε προεκλογικά με τη πολιτικό που εκπροσωπούσε οτι πιο διαπλεκόμενο μέσα στο κεντροδεξιό χώρο , ο άνθρωπος που για να παραλάβει την προεδρεία ενος αποτεφρωμένου κόμματος στήριξε δοσίλογους εντός και εκτός Ελλάδος αναλαμβάνοντας υπουργός οικονομικών και συνεχίζοντας το εργο δέκαετιών του ιδίου και του συναφίου του και ο άνθρωπος που κατέκρινε ως αναξιόπιστους τους δυο προηγούμενους μιάς και ο ίδιος και ο πολιτικός του χώρος ήθελαν για μια σειρά ετών και θέλουν μια Ελλάδα με '' Δημόσιο χαρακτήρα'' και εξέθρεψαν γενιές αργόμισθων και επιδοτούμενων Ελλήνων. Αυτούς στηρίζετε εσείς και στήριξαν και πολλοί άλλοι πιστεύοντας οτι η Χώρα μπορεί να σωθεί απο ετερόκλητες δυνάμεις διεφθαρμένων και όψιμα πατριωτών καθώς είναι παρδέχομαι ίσως η τελευταία της ευκαιρία. Αυτό το ''ίσως'' είναι που με κράτα ζωντανό πέραν απο τα παίδια μου γιατί σίγουρα αυτοί δεν θα με σώσουν. Αυτοί σιγουρα όμως είναι οτι πιο κοντινό σε εγχώρια Νεφελίμ και για να μην παρεξηγηθώ ούτε ο επόμενος που θα έρθει,γιατί θα έρθει πολύ πιο σύντομα απο οτι νομίζουμε, μοιάζει καθόλου με Ελοχίμ. Η ουσία είναι όμως είναι να μην τους ''χαρίζετε'' ούτε εσείς προσωπικά άλλα ούτε και εμείς τη στήριξη που για τίποτε απο αυτά που έκαναν δεν την αξίζουν. Η Ελλάδα τέλος δεν θα έχει ποτέ. Για αυτούς όλους και τον επόμενο τους ελπίζω το τέλος τους να είναι κοντά. Γιατί οσο πιο κοντά το δικό τους τόσο πιο μακρυά των Ελλήνων.

    Συνεχίζω να σας εκτιμώ

    Α.Δ

  26. Νικος avatar
    Νικος 14/10/2012 19:17:14

    Συμφωνώ με τα περσσότερα του σχολίου, Φαήλε. Πες μου όμως τι θα γίνει με τις οικογένειες που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ έχουν βρεθεί σε οικονομικό αδιέξοδο εξαιτίας των άδικων κοινωνικά μέτρων; Αυτές οι οικογένειες στο τετράγωνο που ζω, περυσι ήταν ελάχιστες, φέτος είναι πολύ περισσότερες και μετά τον επερχόμενο χειμώνα θα είναι ένα΄μεγάλο ποσοστό της Ελληνικής κοινωνίας, τέτοιο που να είναι ικανό να πυροδωτήσει κοινωνική έκρηξη. Τότε δεν θα μας σώσει τίποτε από τα νύχια των τυχοδιωκτών των άκρων. Γκε γκε;

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Νικος 14/10/2012 20:03:25

      Μιρ. Γι' αυτό χρειάζεται επειγόντως ένα μακρόχρονο σχέδιο - μαμνούθ για την ανασύσταση της παραγωγικής μας βάσης, με παράλληλη την παραδειγματική τιμωρία των ενόχων πολιτικών/επιχειρηματιών/δημοσιογράφων για το οικονομικό 1922 που ζούμε.
      Το άμεσο όμως είναι πολιτική τιμών, επιτέλοιυς, διότιο δεν είναι δυνατόν να πέφτρουν τα ενοίκια, να πέφτει το μισθολογικό κόστος και τα καλόπαιδα να μην ρίχνουν τις τιμές των βασικών αγαθώ. Επίσης αάμεσες προτεραιότηες η εκκίνηση των μεγάλων έργων, η δημιουργία σταθερού και δίκαιου φορολογικού σαυστήματος και η εθνικοποίηση των Τραπεζών. Το Έθνος πληρώνει, στο Έθνος θα ανήκουν, ώστε να χρησιμοποιηθούν ως άμεσα εργαλεία παρέμβασης/χρηματοδότησηγς για την έρμη την ανάπτυξη.

      • xp avatar
        xp @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 14/10/2012 20:32:34

        Συμφωνω απολυτα!!!

  27. xp avatar
    xp 14/10/2012 19:21:47

    Τα επιτελικά γραφεία Θάνο είναι γεμάτα σχέδια.Ειναι δυνατόν να μην υπάρχει πλάνο Β ,με τόσο ασταθείς και αλληλοσυγκρουόμενους συμμάχους?
    Η Τουρκία είναι ένας παίκτης ,που πάντα μας δάγκωνε όταν κάναμε σοβαρό λάθος.
    Το θέμα είναι ότι σε λίγα χρόνια θα έχουν υπεροπλία συντριπτική.

  28. xp avatar
    xp 14/10/2012 19:42:03

    Τα επιτελικά γραφεία Θάνο είναι γεμάτα σχέδια.Ειναι δυνατόν να μην υπάρχει πλάνο Β ,με τόσο ασταθείς και αλληλοσυγκρουόμενους συμμάχους?
    Η Τουρκία είναι ένας παίκτης ,που πάντα μας δάγκωνε όταν κάναμε σοβαρό λάθος.
    Το θέμα είναι ότι σε λίγα χρόνια θα έχουν υπεροπλία συντριπτική.
    Τέλος αν δεν κάνω λάθος η τρομακτική κρίση στηρίχθηκε σε δήθεν ΠΛΑΣΤΑ στοιχεία της κυβέρνησης ΚΚ.
    Η Γεωργαντά γράφει στη Ιστιοσελίδα της ,και είναι σοβαρή , ότι ΕΑΝ μετράμε με τον ίδιο τρόπο το έλλειμα με ορισμένες μεγάλες χώρες ,τότε έχουμε από τα μικρότερα .
    Γραφει
    " Όμως η ανυπαρξία τέτοιων θεσμών, σε συνδυασμό με την ασάφεια των ορισμών στα διάφορα Εγχειρίδια και Συμβουλευτικά κείμενα της Eurostat που εκδίδονται ως πρακτικά «λυσάρια» εφαρμογής του ESA95, οδηγεί τις χώρες-μέλη σε ερμηνείες που ευνοούν τα πολιτικά τους προγράμματα. Στον κανόνα αυτό υπάρχουν εξαιρέσεις, μία από τις οποίες είναι η Ελλάδα, στην οποία «υπαγορεύονται» ερμηνείες χωρίς, δυστυχώς, αντίλογο εκ μέρους της χώρας μας, όπως φαίνεται από τα δεδομένα και τον έγκυρο Τύπο. Ταυτόχρονα, οι ορισμοί που περιλαμβάνονται στο ESA95 διαφέρουν από τους αντίστοιχους ορισμούς στα πλαίσια του EDP (διαδικασίας υπερβολικού ελλείμματος) αυξάνοντας έτσι την σύγχυση ακόμα και στους ειδικούς. Το αποτέλεσμα είναι ότι όποια χώρα στην ΕΕ είναι σήμερα οικονομικά ισχυρότερη, έχει και μεγαλύτερη δυνατότητα στο να αξιοποιεί το κονδύλι Κ, και με την δημιουργική λογιστική (εφαρμογή παράνομων λογιστικών τεχνασμάτων) να ωφελείται αδιαφανώς και μονομερώς διότι στην ΕΕ ο έλεγχος του Κ γίνεται από τους ισχυρούς προς τους αδύνατους και όχι και αντίστροφα, όπως θα απαιτούσαν οι δημοκρατικές διαδικασίες."
    Και μετα
    "Έτσι, το K ως ποσοστό του ΑΕΠ φούσκωσε κατά 2700% το 2010, κατά 2930% το 2011 και 26100% προβλέπεται να φουσκώσει το 2012 σε σύγκριση με το 2009! το D (έλλειμμα) ως ποσοστό του ΑΕΠ ξεφούσκωσε κατά 34% το 2010, κατά 42% το 2011, και κατά 57% προβλέπεται να ξεφουσκώσει το 2012 σε σύγκριση με το 2009. Κατά τα άλλα, μας λένε οι κκ πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ και Γενικός Διευθυντής της Eurostat ότι «δεν υπήρξε καμία πολιτική παρέμβαση»!! "

    Λεγεται ότι σε μια σύνοδο κορυφής έπαιζαν με τις προβλέψεις,για να βγαίνουν τα νούμερα ,επί ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΩΡΕΣ !!!!!
    Η ΕΕ θυμίζει Αφρικανική σαβάνα ,που το ισχυρότερο ζώο ,τρώει το ποιο αδύναμο.
    Απλά εδώ γίνεται με την πέννα!!!

  29. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 14/10/2012 19:50:11

    «Η Γερμανία όμως δεν θέλει να μας καταστρέψει για να μας αγοράσει τζάμπα, ούτε και οι άλλοι εταίροι μας. Αν ήθελαν να μας καταστρέψουν, πολύ απλά, από την αρχή, θα μας αρνούνταν την χρηματοδότηση. Θα ρίχναμε ένα μεγαλοπρεπές κανόνι από πρόπερσι κιόλας. Το χρέος μας θα παρέμενε σε ευρώ, δολάριο, εμείς ελλείψει χρήματος θα υποχρεωνόμασταν να γυρίσουμε σε εθνικό νόμιμα, το οποίο θα πήγαινε από υποτίμηση σε υποτίμηση και θα μπορούσαν τότε, διαλυμένους, να μας αγοράσουν μ’ ένα κάπακι πίτουρα και δυο μπαγιάτικα στρούντελ.»

    Συμφωνώ μέ τήν συμπερασματική λογική τού κ. Κρανιδιώτη.

    Διευκρινιστικά όμως, θά ήθελα νά σχολιάσω τά κάτωθι:

    - Τήν έκρηξη τής χρηματοπιστωτικής φούσκας σηματοδότησε η πτώχευση τής Lehman brothers. Η ενέργεια τής κυβέρνησης τού προέδρου Κλίντον (τού Πιπατζή) νά παραχωρήσει τό δικαίωμα στίς Investmentbanks νά μετατρέψουν τό τραπεζικό σύστημά τους σέ ένα νόμιμο γραφείο ατέλειωτων στοιχημάτων καί νά αποκοπεί τελείως ο ομφάλιος λώρος πού τούς συνέδεε μέ τήν πραγματική οικονομία είναι ένα τεράστιο θέμα πού θά απασχολήσει στό μέλλον πολλούς ειδήμονες. Η εξέλιξη πάντως αυτή βρήκε τελείως απροετοίμαστο τό σύνολο, σχεδόν, τών ευρωπαίων πολιτικών (ο ρόλος τών οποίων είναι ο ρόλος κοινού γραμματέα υπουργείου) καί τών ευρωπαϊκών Think Tank. Τουλάχιστον αυτών τών κατώτερων «βαθμών» πού παίζουν τόν ρόλο τού νεροκουβαλητή τής αγγλοσαξωνικοκρατούμενης «παγκόσμιας εξουσιαστικής αδελφότητας». Γιά παράδειγμα η Deutshe Bank δέν είναι η γερμανική Τράπεζα, όπως κοινώς αφήνει νά εννοήσει τό όνομά της καί η χώρα βάσης της, αλλά πολύ περισσότερο είναι ένα μέλος αυτής τής «παγκόσμιας εξουσιαστικής αδελφότητας».
    Χωρίς νά θέλω νά μακρυγορήσω, θέλω μόνο νά επισημάνω τόν πανικό τών τοπικών ευρωπαϊκών κυριαρχικών ελίτ, όταν συνειδητοποίησαν τό παιχνίδι τού «μεγάλου αδελφού» (υπάλληλοι τού οποίου είναι οι ίδιοι, αλλά μόνον καλοπληρωμένοι υπάλληλοι) καί τόν καινούργιο ρόλο πού τούς ζητούσε νά παίξουν στό μεγάλο παιχνίδι εξουσίας τών λαών. Οι επιλογές των δέν ήταν πολλές. Ή θά συνέχιζαν μέ τούς καινούργιους όρους ή θά τούς παράσερνε τό ποτάμι πληθώρας επίδοξων νεοσσών, καταλλήλως επεξεργασμένους από τήν «παγκόσμιας εξουσιαστική αδελφότητα».

    Σέ τοπικό (ελλαδικό) επίπεδο τώρα καί παίρνοντας υπ'όψη τόν απείρως κατώτερο διαχειριστικό ρόλο τών ιθαγενών εξουσιαστικών ομάδων συμφερόντων, έγινε κοινώς τής κακομοίρας.
    Ένας από τούς πολιτικούς πού συνειδητοποιούν καί καταλαβαίνουν τό παγκόσμιο παιχνίδι εξουσίας καί συγχρόνως ενδιαφέρεται στήν κοσμοχαλασιά νά προστατέψει (όσο μπορεί) τήν δική του στάνη, είναι ο Σαμαράς.
    Προσοχή όμως. Νά προστατέψει (όσο μπορεί) τήν δική του στάνη στά πλαίσια τού λειτουργούντος εξουσιαστικού συστήματος καί όχι στήν λογική άς ψοφήσουν τά έρμα γιατί εγώ (καί οι δικοί μου) έχουμε καί άλλες εναλλακτικές λύσεις καί ο καιρός έχει γυρίσματα.
    Γιά νά γίνω πιό σαφής. Ο Σαμαράς δέν είναι ο μεγάλος επαναστάτης τής ανατροπής. Είναι ένας αστός πολιτικός, ξέρει τά όριά του (αυτά εξυπηρετεί), αλλά πιστεύει στήν διάσωση τής στάνης του (στά πλαίσια τής λειτουργίας της) καί τήν συνδέει μέ τήν δική του αστική ελληνική αξιοπρέπεια καί όνειρα. Όπως έκανε καί ο Ε.Βενιζέλος.
    Σέ αυτό τό πλαίσιο κινείται καί προσπαθεί, καί σέ ένα παρόμοιο πλαίσιο κινείται καί η Μέρκελ. Ενστικτωδώς καί ουσιαστικώς καί οι δύο καταλαβαίνουν (ο καθείς από τήν μεριά του) ότι συνταξιδεύουν στό ίδιο καράβι. Οι Γερμανοί στήν πρώτη θέση, εμείς στό αμπάρι. Συνταξιδεύουμε όμως καί άν τό καράβι πέσει στά βράχια δέν είναι τόσο σίγουρο ότι οι επιβάτες τής πρώτης θέσης έχουν καί εξασφαλισμένη τήν λέμβο διάσωσης. Ο πανικός τού χαμού μπορεί νά οδηγήσει σέ ανεξέλεγκτες καταστάσεις καί δέν εγγυάται τήν διάσωση (σώνει καί καλά) τών επιβατών τής πρώτης θέσης.
    Αυτή είναι η χημεία πού τούς συνδέει καί τό κοινό (άν μπορεί νά ειπωθεί έτσι) συμφέρον.
    Εξ' άλλου οι περίφημες «αγορές» πού, υποτίθεται, πρέπει νά ηρεμήσουν δέν βρίσκονται στίς Onshore επικράτειες πού, υποτίθεται, ότι ελέγχουν.
    Αυτές εδρεύουν πέρα από κράτη καί έθνη. Κατοικοεδρεύουν στίς Ofshore επικράτειες τής «παγκόσμιας εξουσιαστικής αδελφότητας». Καί άν η λέμβος διάσωσης τής ελληνικής οικονομίας δέν τά καταφέρει, δέν τούς καίγεται καρφί.

    Κάθε επιχείρηση ( εννοείτε τής «παγκόσμιας εξουσιαστικής αδελφότητας») εμπεριέχει καί τόν κίνδυνο παράπλευρων (Collateral) απωλειών.
    Αυτό πού προέχει είναι νά αποφύγουμε πάση θυσία νά συμπεριληφθούμε σέ αυτή τήν κατηγορία απωλειών.

    • Εμμανουήλ Πρόιος avatar
      Εμμανουήλ Πρόιος @ Ιαπετός 14/10/2012 22:47:23

      Μπράβο σας!

  30. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 14/10/2012 20:45:04

    thano, με πρόλαβες αυτά είχα σκοπό να επισημάνω, με την προσθήκη ότι , το 2009 δεν χρειάζονταν να φύγουμε από το ευρώ, αρκούσε και μιά απειλή γι΄αυτό, την οποία όμως θα την εννοούσαμε και δεν θα μπλοφάραμε !!
    Αγαπητέ Φαήλο,( και το εννοώ), Για πρώτη φορά δεν συμφωνώ με τα γραφόμενα σου, τουλάχιστον σε μερικά καίρια σημεία, με τις υστερογραφίες σου κάπως διορθώθηκαν τα πράγματα. Σε παραπέμπω σε όλες τις προηγούμενες σχετικές αναρτήσεις σου.

  31. Ζωροάστρης avatar
    Ζωροάστρης 14/10/2012 20:45:46

    "Οι ξένοι κάνουν τη δουλειά τους. Εμείς;"

    Αγαπητέ κ. Κρανιδιώτη εγώ και εσείς δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα, οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών όμως θα μπορούσαν εαν είχαν την στοιχειώδη ικανότητα.

    Καμμιά κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν έκανε διαχείριση της κρίσης, όλες έκαναν μεταφορά των αξιώσεων των ξένων τραπεζιτών στην κοινή γνώμη.

    Αλλά όταν από κρίσιμα υπουργεία όλα αυτά τα χρόνια παρήλασαν ορδές ανίκανων τζιτζιφιόγκων που τους τρώνε για μπρέκφαστ δευτεροκλασάτα στελέχη του ΔΝΤ τι να περιμένουμε;

    Μεταξύ μας ποιο σοβαρό άτομο θα πάει να αναλάβει υπουργείο υπο τις παρούσες συνθήκες και υπό την αρχηγία ατόλμων ηγετών;
    Μόνον τυχοδιώκτες τζιτζιφιόγκοι θα βρεθούν, που ονειρεύονται διεθνείς καριέρες στο σχηματιζόμενο παγκοσμιοποιημένο σκηνικό του πλανήτη μας.

  32. Μ.Ο. avatar
    Μ.Ο. 14/10/2012 20:52:58

    Οι Αλαμανοί μπορεί να μη φταίνε, για τους Βασιβουζούκους έχω τις αμφιβολίες μου. Δεν μας χρεοκοπούν για να μας ξεφτιλίσουν πρώτα ηθικά (έτσι λένε οι προφέσσορες των καφενείων). Και στη μη αξιοποίηση των ανύπαρκτων 600 δις του Σώρρα, βλέπουν προδοσία...

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Μ.Ο. 16/10/2012 10:06:30

      Πτι γαμώ την ατυχία μου! Κι ήλπιζα ο κ. Σώρρας ν' αναλάβει και τα γραμμάτια της Harley...

  33. Φιλιππος VI avatar
    Φιλιππος VI 14/10/2012 21:22:48

    Οι Γερμανοι σαν φιλοι μας ερχονται,μας αγαπανε.Ελπιζω οταν φυγουν,γιατι θα φυγουν και συντομα μαλιστα,να μην το κανουν με τον ιδιο τροπο που το εκαναν οι προγονοι τους το 44.

  34. ΕΛΛΗΝ avatar
    ΕΛΛΗΝ 14/10/2012 22:34:45

    Φαήλο !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Για πρώτη ΝΑΙ για πρώτη φορά σε βλέπω να αντιφάσκεις.

    Τη μία λές οτι άν ήθελαν να μας καταστρέψουν μπορούσαν να μας κόψουν την χρηματοδότηση.........

    Και την άλλη λές οτι άν μας κατέστρεφαν θα καταστρεφόταν και αυτοί.......

    ΑΡΑ δεν ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ !!!!!!!!! και ΟΧΙ δεν ΗΘΕΛΑΝ.

  35. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ avatar
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ 14/10/2012 22:49:41

    Αγαπητέ Φαήλο συμφωνώ με όσα γράφεις στο άρθρο σου αφού εν πολλοίς και εγώ στα ίδια συμπεράσματα κατέληγα μέσα από αναλύσεις άρθρων και οικονομικών μελετών από διάφορους ειδικούς. Οικονομολόγος δεν είμαι, ούτε και έχω εκ του σύνεγγυς σχέση με την πολιτική, όπως άλλωστε και οι πλειονότητα των συμπολιτών μας. Ενδιαφέροντα τα σχόλια και οι αναλύσεις και όλων των φίλων που απαντούν στο άρθρο σου. Εγώ απλά σκέπτομαι ότι μια καλή αρχή θα είναι να αρχίσει το κράτος να εισπράττει τα οφειλόμενα έσοδα από τους φοροφυγάδες και εισφοροφυγάδες ισόνομα και δίκαια. Να πληρώνουν οπωσδήποτε οι μικροοφειλέτες. Να καταβάλουν όμως τις οφειλές τους και οι μεγαλοκαρχαρίες άμεσα χωρίς διακανονισμούς και ρυθμίσεις. Πληρώνει έχειν καλώς. Αδυνατεί ή αρνείται; Δέσμευση και κατάσχεση ακόμη και αυτής της αναπνοής του. Ένα κράτος δικαίου και σύγχρονο δεν είναι δυνατόν να αρκείται σε διακανονισμούς και συμψηφισμούς που και χρονοβόρες και δαπανηρές διαδικασίες εις βάρος του κοινού ταμείου περιέχουν και τα οφειλόμενα όταν τελικά μετά από πολλά χρόνια εξοφληθούν δεν θα καλύπτουν ούτε το 1/3 της τρέχουσας αξίας της κάθε οφειλής. Ο κύριος λόγος που πέφτουν πολλές σφαλιάρες από τους εταίρους μας στην χώρα μα ς είναι αυτός ανεξάρτητα από τις κερδοσκοπικές και ευρο- στηρικτικές τακτικές τους. Πώς να αισθάνεται φιλικός μαζί μας ο κάθε ευρωπαίος πολίτης όταν ενώ στην πατρίδα του εκταμιεύονται πόροι αναγκαίοι για την ζωή του και των παιδιών του, έλληνες πάμπλουτοι μεγαλοοφειλέτες του δημοσίου απολαμβάνουν ύπνο μακάριο από το ύψος των αδήλωτων μαύρων καταθέσεων τους; Όπως κανένας δεν σε δανείζει χωρίς κέρδος, επίσης και κανένας δεν σου οφείλει να στερηθεί έστω και ένα ψίχουλο επειδή είσαι ανίκανος ή δεν θέλεις να εισπράττεις από τους «δικούς» σου. Ταυτοχρόνως αυτοί οι ίδιοι οι δικοί σου να προκαλούν στις χώρες των δανειστών με δαπάνες και χλιδή που δεν συνηθίζεται ούτε από τους πλούσιους συμπολίτες τους. Πόσο μάλλον χώρας πτωχευμένης και διαρκώς δανειοδοτούμενης από τους εθνικούς τους πόρους. Είναι η ψυχρή ρεαλιστική λογική της λαϊκής βάσης. Δεν σου χρωστάω Έλληνα , γιατί να σου δώσω; Και όντως δεν μας χρωστάει ο Δανός, ο Φιλανδός, ο Ολλανδός, ο Βέλγος. Στα διάφορα ταμπλόιντ έντυπα τους μαζί με τους περίεργους δικούς τους πλούσιους, περιλαμβάνουν τακτικά και διάφορους δικούς μας και τις κυρίες τους που ξεσαλώνουν εκεί. Προσωρινοί κάτοικοι στις χώρες τους ή επισκέπτες τους. Πως λοιπόν να πάψει ο Γερμανός, ο Ολλανδός, ο Γάλλος, ο Βρετανός χαμηλόμισθος, να μας δείχνουν υψωμένο το μεσαίο δάχτυλο όταν εμείς αδρανούμε ή κλείνουμε πονηρά το μάτι στον κάθε καταχραστή του δημοσίου χρήματος. Αν είχαμε την νομοθεσία των ΗΠΑ και την δραστηριότητα της Income Tax Refund Service τουλάχιστον 25.000 έλληνες θα ήταν τώρα έγκλειστοι με μακρόχρονες άνω των οκτώ ετών καταδίκες. Με τέτοιες συνθήκες που συνεχίζουν να επικρατούν στην δημόσια ζωή υπερισχύοντας της νομιμότητας και της ισονομίας, πώς να νοιώθω όποτε έρχομαι στην πατρίδα, ότι είμαι σε χώρα προοδευμένη με ευνομούμενη κοινωνία και αξιοσέβαστη κρατική μηχανή.

  36. αρέλεγος avatar
    αρέλεγος 14/10/2012 23:23:28

    κ. Φαήλε, πραγματική έκπληξη αυτό το άρθρο σου. Εδώ και τρία χρόνια σε διαβάζω ανελλιπώς στο ANTINEWS , δεν σ'έχω σχολιάσει ποτέ και γενικά συμφωνώ μαζί σου , όταν δεν θαυμάζω κι'όλας τις σκέψεις σου.
    Σήμερα όμως παραλίγο να ''δαγκώσεις'' την ''ουρά'' σου .
    Γράφεις στο τέλος του άρθρου σου απαξιωτικά:''...φαντασιώνονται πως πολεμούν στα μαρμαρένια Αλώνια...''
    και στα σχολιά σου ''...Υπήρχαν και υπάρχουν περιθώρια αληθινής διαπραγμάτευσης.''
    Η αληθινή διαπραγμάτευση εκεί γίνεται στα μαρμαρένια αλώνια.
    Αφού τόσο πολύ φοβούνταν και φοβούνται οι Γερμανοί που μπλοφάρουν και συμφωνώ, γιατί δεν γίνεται η αληθινή διαπραγμάτευση και γιατί δεν επικεντρώνεις σ'αυτό το έλλειμμα?
    Αφού είσαι Ίσιος τι τις θες τις ντρίπλες , έχουμε χορτάσει απ'αυτές από Παπαχελά , Πρετεντέρη κλπ

  37. xp avatar
    xp 15/10/2012 00:00:59

    H "αντίφαση" του Φαήλου ισοδυναμεί με την σχιζοφρένεια και την διπολική διαταραχή της ελίτ της ΕΕ !
    Δεν ξέρουν τι να κάνουν,απλώς επειδή δεν έχουν αποφασίσει ακόμη !
    Η απόφαση δεν είναι απλή ,σημαίνει κεφάλαια , όχι μόνο για μας ,αλλά και για όλα τα γουρούνια του Νότου!
    Αλλο να συζητάμε για την μετοχή της ΕΤΕ γενικως , αλλο να βγάλεις 10.000 € από την τράπεζα και να αγορασεις μετοχες ,με ρισκο να χασεις σε μια μετοχη τα λεφτα σου!

  38. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 15/10/2012 01:34:31

    Καμμία ντρίπλα. Προτιμώ την βίαιη διάρρηξη των αμυντικών γραμμών του αντιπάλου. Κι οι άντρες δεν έχουν "ουρά".
    Αυτό που λέω είναι απλό:
    Δεν μας δανείζουν από συμπάθεια, αλληλεγγύη, φιλανθρωπία.
    Δεν θέλουν να μας οδηγήσουν σε πτώχευση κι έξοδο από το ευρώ για τό δικό τους συμφέρον, γιατί φοβούνται τις συνέπειες πάνω τους.
    Το φοβόντουσαν τότε, το 2010, το φοβούνται και τώρα.
    Άρα έχουμε όπλα.
    Η αληθινή διαπραγμάτευση γίνεται στις επίσημες κι ανεπίσημες συναντήσεις, με πολιτικές αποφάσεις και δηλώσεις που γίνονται πράξεις.
    Αν αυτά θεωρείς Μαρμαρένια Αλώνια, πάω πάσο.
    Πόσο πιο ίσια να το πω; Φυσικά και μας έχουν στην καρπαζιά, έτσι που η αλητεία, που κυβέρνησε και λεηλάτησε επί δεκαετίες, κατάντησε τη χώρα. Φυσικά και θα προσπαθούν από τις διαδικασίες κάποιοι να βγάζουν κέρδος. Αν σε οποιοδήποτε στάδιο θεωρήσουν μεγαλύτερο για τους ίδιους το κόστος της στήριξης από το κόστος της χρεωκοοπίας μας, θα μας παρατήσουν χωρίς να ΄παίξουν βλέφαρο.
    Απλά ρε αδερφέ δεν γουστάρω τις συνωμοσιολογικές ανοησίες. Καλύπτονται πίσω τους απατεώνες, συσκοτίζουν την αλήθεια, μας απομακρύνουν από την αλήθεια και τις αληθινές λύσεις.
    Το ότι δήθεν η Μέρκελ ήρθε να επιθεωρήσει το προτεκτοράτο, το θεωρώ τόσο γελοίο, όσο και αυτό που κάποιοι, λίγοι,΄με ρωτούσαν στα σοβαρά "μήπως έρχεται με κάποια ριζική λύση και αλλάξουν όλα προς το καλύτετρο;"!
    Οι μεν φαντασιώνονται μάχες με ναζιστικά στρατεύματα, οι δε από μηχανής Θεό φορτωμένο φράγκα, που μαγικά θα μας πάει πίσω στο 2007, μην πω στο 1999, πριν σωριαστεί το Χρηματιστήριο.
    Άλλο πράγμα, όχι την ανύπαρκτη "ουρά" μας, θα δαγκώσουμε όλοι, αν δεν δούμε καθαρά τα πράγματα και δεν ενεργήσουμε με τολμηρό σχέδιο.

  39. Χαλκιδέος avatar
    Χαλκιδέος 15/10/2012 02:10:09

    Ακριβώς έτσι... Ρίξτε μια ματιά να δείτε από τα 60 μύρια που έχει η Τουρκία ΠΟΣΟΙ είναι οι καθαρόαιμοι Τούρκοι! Μόνο 12 μύρια είναι οι Κούρδοι!

  40. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 15/10/2012 08:20:14

    Η φωνή της λογικής ηχεί περίεργα σε όσους θέλουν να φαντασιώνονται ,κύκλωπες και λαιστρυγόνες ,κούγκια κλπ
    Και δεν πουλάει κιόλας.

    Σωστός ο Φαήλος.

  41. Lampros avatar
    Lampros 15/10/2012 10:20:02

    Δεν κατάλαβα τη σχέση έχουν ΧΑ, ΣΥΡΙΖΑ, ΛΑΟΣ, ΑΝΕΛ με τη Ρωσσία, και μόνο με αυτή. Ούτε ίδια κόμματα είναι, ούτε τα ίδια πρεσβέυουν.

    Δεύτερον, ότι και να κάνει η Ρωσσία στο συγκεκριμένο θέμα, καλύτερα θα είναι από κάτι πισώπλατες Γερμανίες.

    • Τί να λέμε; avatar
      Τί να λέμε; @ Lampros 15/10/2012 12:51:42

      1. Τα προαναφερόμενα κόμματα, κατά καιρούς άφηναν υπόνοιες περί αλλαγής γεωπολτικής θέσης της Ελλάδας (προς Ρωσία μεριά). Σε αυτό το θέμα πρέσβευαν ακριβώς τα ίδια. Αυτό το είχε επιχειρήσει και ο Κωστάκης...
      2. Η Ρωσία και η Γερμανία τα έχουν βρει εδώ και 2-3 χρόνια, κυρίως σε θέματα ενέργειας...

  42. franc avatar
    franc 15/10/2012 10:32:47

    Aγαπητέ Φαήλο,
    Η "ανάλυσή" σου μου θυμίζει τη μάνα μου οταν προσπαθούσα να της εξηγήσω οτι η γή είναι στρογγυλή. Πάντα με αποστόμωνε λέγοντας οτι το πολύ διάβασμα κάνει ζημιά στο μυαλό. Και το ακλόνητο επιχείρημά της: Αν η γή ήταν στρογγυλή πως θα περπατούσαμε ισια? Δεν θα πέφταμε? Πέθανε με αυτή την πεποίθησή της ακλόνητη...
    Το να πιστεύεις λοιπόν οτι η κρίση οφείλεται στον κακό εαυτό των Ελλήνων είναι παρόμοιο με την πεποίθηση της μάνας μου. Στό αποδεικνύει εναργέστατα η ανάρτηση του Ιαπετού εδώ παρακάτω και κυρίως στο δηλώνει κατηγορηματικά ο μεγαλύτερος εν ζωή πολιτικός της Γερμανίας Χέλμουτ Σμίτ.:
    «Δεν είναι δουλειά του ηγέτη να ευχαριστεί τις αγορές, αλλά να τους αφαιρέσει δύναμη τους και να την ξαναδώσει στο κράτος», δήλωσε ο Σμιτ. Σύμφωνα με τον πρώην Καγκελάριο, οι αρχηγοί των χωρών της Ευρώπης απέτυχαν ως προς τη διαχείριση της κρίσης. Σήμερα οι τραπεζίτες κυριαρχούν και πάλι στο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα."«Είναι γελοίο να κυβερνάται ο κόσμος με βάση τις διαθέσεις των αγορών, από 35χρονους νεαρούς οι οποίοι αυτοθεωρούνται μάνατζερ τραπεζών», δήλωσε ο πρώην καγκελάριος της Γερμανίας."

    Aγαπητέ Φαηλο η κρίση αυτή δεν είναι δουλειά ούτε των Νεφελίμ ούτε κάποιας σκοτεινής συνομωσίας. Είναι "δουλειά" των Υπερτραπεζιτών (των 10-12) μεγαλύτερων τραπεζών του κόσμου, που πρώτα χρεώνουν εν πλήρει αγνοία τους τους λαούς (¨Οπως η Deuchebank με τον Τσοχατζόπουλο την Ferostaal και τις Offshore) και μετά τα φορτωνουν σε όλους με το κόλπο "Πάγκαλου-μαζί τα φάγαμε" (Δηλαδή εσύ εγώ η Budensbank και ο ΟΠάγκαλος) που επιστημονικά ονομάζεται δημιουργία αισθήματος συλλογικής ευθύνης, πρωτεργάτης του οποίου υπήρξε ο Γκαίμπελς.
    Aν δεν είχαμε τα τεράστια κουσούρια που πάντα εχουμε απο την ιδρυση του Νεοελληνικού κράτους μέχρι σήμερα και είμασταν ένα κράτος-μοντέλο νεοφιλελευθερισμού σαν την Ιρλανδία, το μόνο που ίσως θα είχαμε καταφέρει θα ήταν να χρεοκωπούσαμε μια εβδομάδα μετά την Ιρλανδία. Αλλά τότε δεν θα χρεωκοπούσαμε με έλλειμα 13% αλλά 34% που είχε το 2009 η Ιρλανδία...
    Δεν είναι λοιπόν καθόλου " Δική μας δουλειά να σταθούμε στα πόδια μας και να κερδίσουμε ξανά τον σεβασμό", όπως λες, γιατί αν αύριο το πετύχουμε αυτό , δεν θα αλλάξει ΑΠΟΛΥΤΩς ΤΙΠΟΤΕ στην Ευρωπαική και την Αμερικανική κρίση.
    Με αυτό το περιβάλλον στην Ευρώπη, αν υποθέσουμε οτι αύριο η Ελλάς παίρνει 300 από τα 600 δις των Ελλοχίμ ομογενών μας και βγαίνει ξεχρέωτη στις αγορές, σε ένα μήνα μετά την κατάρρευση της Ισπανίας θα 'εχουμε πάλι χρεωκοπήσει.
    Αν λοιπόν αγαπητέ Φαήλο δεν τυπώσει η ΕΚΤ χρήμα όπως έκανε και η FED (Ξέρουν καλύτερα οι Αμερικάνοι απο εσένα και εμένα) δεν θα έχουμε ελπίδα διάσωσης. Και δεν νομίζω να έχει καμμία σημασία όταν βυθιστεί ο Τιτανικός της Ευρώπης, το άν εμείς θα πνιγούμε στα αμπάρια ή στην Α' θέση...

  43. γελωτοποιος avatar
    γελωτοποιος 15/10/2012 12:42:36

    επιτρεψτε μου αλλα θεωρω το αρθρο απαραδεκτο κ. Κρανιδιωτη...σαν να απευθυνεστε σε νηπια μιλατε και προσπαθειτε να δωσετε συγκεκριμμενη γραμμη μ'ενα ηθικιστικο και διδακτικο υφος. Το θεμα με την τροικα και οι σχεσεις της χωρας με τους δανειστες χρηζουν πρωτα απ'ολα οικονομικης αναλυσης κι επειτα πολιτικης...εσας στοχος σας βεβαια ειναι να δειξετε οτι δεν υφισταται συνομωσιολογια....αφου διαπιστωσατε οτι δεν μας ψεκαζουν...σοβαρα μιλατε? οσο καιρο διαβαζω το αντινιους δεν εχω διαπιστωσει τετοιες δοξασιες απο τους αναγνωστες. Αν και συμφωνω με τη βασικη θεση σας οτι δεν φταινε για ολα τα στραβα μας οι ξενοι θα σας σεβομουν περισσοτερο αν λεγατε τα ιδια λογια οταν ο κ. Σαμαρας ηταν αντιμνημονιακος οπως εκαναν οι γνωστοι Μπαμπης και Πασχος της καθημερινης...δεν θελω να υπερασπιστω την επιχειρηματολογια των κυριων αυτων, θεωρω τη πολιτικη της αγριας λιτοτητας ανεπιτρεπτη κι απαραδεκτη, αλλα δεν μπορω να τους κατηγορησω για αμετροεπεια...κι αν υπαρχουν διαφορες στη προσεγγιση σας απο τους αρθρογραφους της καθημερινης δεκτο, αλλα εγω κρινω την τοτε βασικη σας γραμμη οπως και του κ. Σαμαρα που ηταν σαφως κατα της τροικας. Οσον αφορα τις σχεσεις της χωρας με τη τουρκια, σεβομαι τις γνωσεις σας αλλα θα ηθελα να σας ρωτησω αν πιστευετε οτι υπαρχει δυνατοτητα ειρηνικης επιλυσης των προβληματων με τη γειτονα. Φιλικα

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ γελωτοποιος 15/10/2012 14:49:19

      Το "φιλικά" στο τέλος ήταν φαντάζομαι ευφημισμός.
      Το σχόλιο σου μοιάζει σαν να γράφτηκε απλά για να πεις κάτι, ό,τι να 'ναι.
      Τα ίδια έλεγα και τότε και τώρα.
      Το σχόλιο σου αποδεικνύει ότι καλά κάνω και τα λέω.
      Από που κι ως που η αντιμνημονιακή θέση ταυτίζεται με την συνωμοσιολογία; Ο ΑΣ και τότε ποτέ δεν υιοθέτησε συνωμοσιολογικές ανοησίες για τους εταίρους μας. Για λάθος πολιτική μιλούσε, για λάθος φάρμακο, λάθος συνταγή. Άλλο το τι κάποιοι εγχώριοι επιδίωξαν με προφανή σκοπό την κερδοσκοπία.
      Αν συγχέεις την θέση τη δική μου με τους Μπάμπηδες και τον κυρ Πάσχο, τότε αγαπητέ έχεις σοβαρό θέμα αντίληψης.
      Στην θέση μας οι σχολιαστές του Antinews δεν ήμασταν συνωμοσιολόγοι. Στα σχόλια όμως κάποιες φορές φίλοι που παρεμβαίνουν υιοθετούν τέτοιες απόψεις αλλά γενικά στο διαδίκτυο και όχι μόνο φοριούνται πολύ διάφορες ανοησίες. Δεν απευθύνομαι μόνο στο Αntinews. Το συγκεκριμένο πρωτοδημοσιεύτηκε στην "Κυριακάτικη Δημοκρατία" κι αφορά και χιλιάδες άλλους ανθρώπους.
      Εάν αποκαταστήσουμε την δύναμη αποτροπής της χώρας δεν θα χρειαστεί να πολεμήσουμε με τους ισλαμοφασίστες επεκτατιστές. Τον διαμελισμό της Τουρκίας θα τον φέρει το κουρδικό εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα και ο τυχοδιωκτισμός της υπερφίαλης αλλά με γυάλινα πόδια Τουρκίας, που συσσωρεύει γύρω της εχθρούς. Ο επόμενος διαμελισμός της, θα είναι και ο τελευταίος.

  44. franc avatar
    franc 15/10/2012 14:58:40

    Αγαπητέ φάκτωρ,και πάλι συγχαρητήρια για την εικόνα σου.
    Αν αυτό το πλάσμα στη φωτογραφία σου είναι Νεφελίμ ή Ελλοχίμ, ας με πάρει κι εμένα να χαθώ στην άβυσσο μακριά απο τις κρίσεις...
    Luis Royo o Μέγας Νότιος πάλι, αν δεν κάνω λάθος?...

  45. Αετιδευς avatar
    Αετιδευς 15/10/2012 15:17:54

    ¨Και μαγκας και ζητιανος δεν γινεται". Η πεμπτουσια του αρθρου.

  46. xp avatar
    xp 15/10/2012 16:44:38

    Μου άρεσε το άρθρο του φρανκ.
    Εχουμε χρεωκοπήσει 4 φορές ως κράτος ,Οι τρεις συνέβησαν ,
    Με την συμμετοχή μας στην Λατινική Ενωση(Χρωκοπία Τρικούπη),
    Με τον κανόνα Χρυσού (Βενιζέλος),
    Με την ΕΕ (Παπαδήμιος)
    Ολες οι νομισματικές ενώσεις (69) διαλύθηκαν ,με εξαίρεση 3
    ΗΠΑ,Βρ Αυτοκρατορία, Γερμανία οι οποίες εξελίχθηκαν σε πολιτικές ενώσεις δια της βίας.
    Σε μια απλή νομισματική ένωση δεν εξασφαλίζεται η μεταφορά πόρων από τις Πλούσιες στις Ελλειματικές περιοχές.
    Εννοώ ποροι,όχι δάνεια! Η Αθήνα έβαλε συμμετοχή για την Εγνατία στην Β.Ελλάδα.Η Β.Ελλάς ΔΕΝ χρωστά στην Αθήνα,αφού βρίσκεται εντός Ελληνικής επικράτειας.Το ίδιο και με τα νησιά μας.Διδουμε χρήματα ,οχι δάνεια , για σχολεία ,Υδρευση κτλ.
    Σε μια νομισματική ένωση αυτό δεν γίνεται διότι δεν είναι ενιαίο κράτος,ούτε υπάρχει ενιαία αναπτυξιακή πολιτική.
    Αντιθέτως ευνοείται ο εσωτερικός δανεισμός σαν υποκατάστατο (Δάνεια τρικούπη,Ολυμπιάδα 2004 κτλ).
    Αν κρίνουμε από την Λατινική Ενωση φύγαμε πρώτοι και χρεωκοπήσαμε.
    Η Ιστορία επαναλαμβάνεται.......

  47. xp avatar
    xp 15/10/2012 17:17:18

    Προσοχλη ομοιότητες με σήμερα!!!!
    Το 1865, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ιταλία και η Ελβετία ιδρύουν την Ένωση και συμφωνούν να αλλάξουν τα εθνικά τους νομίσματα σε ένα πρότυπο σύμφωνα με το οποίο κάθε νομισματική μονάδα του κάθε κράτους θα ισούται με 4,5 γραμμάρια αργύρου ή 0,290322 γραμμάρια χρυσού και θα είναι ελεύθερα ανταλλάξιμα. Ουσιαστικά δηλαδή οριζόταν μία σταθερή σχέση μεταξύ χρυσού και αργύρου με αναλογία 15,5 προς 1 μέσα στους κόλπους της ένωσης. Οι ισοτιμίες μεταξύ των νομισμάτων της κάθε χώρας ήταν 1:1.
    Αργότερα προσχωρήσαν στην ένωση η Ισπανία και η Ελλάδα το 1868, και η Ρουμανία, η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Βενεζουέλα, η Σερβία, το Μαυροβούνιο, το Σαν Μαρίνο και το Παπικό κράτος το 1889. Το 1904 οι Δανικές Δυτικές Ινδίες επίσης υιοθέτησαν αυτό το πρότυπο, παρόλο πού δεν είχαν επίσημα ενσωματωθεί στη ΛΝΕ.
    Ένα σημαντικό πρόβλημα της ΛΝΕ ήταν ότι παρέλειψε να θέσει εκτός νόμου την εκτύπωση χαρτονομισμάτων με βάση το διμεταλλικό νόμισμα. Μια αδυναμία που εκμεταλλεύθηκε η Γαλλία και η Ιταλία, που με τυπωμένα χαρτονομίσματα χρηματοδοτούσαν δικές τους δαπάνες, "αναγκάζοντας τα άλλα μέλη της Ένωσης να φέρουν μέρος του κόστους της δημοσιονομικής σπατάλης, εκδίδοντας χαρτονομίσματα με βάση το νόμισμά τους" [1]. Η Ελλάδα προκάλεσε επίσης προβλήματα. Οι διαδοχικές ελληνικές κυβερνήσεις, ανταποκρίθηκαν στην χρονίως αδύναμης οικονομία της χώρας, μειώνοντας την ποσότητα του χρυσού στα ελληνικά νομίσματα της, υποτιμώντας έτσι το εθνικό νόμισμα σε σχέση με εκείνο των άλλων κρατών μελών στην Ένωση και κατά παράβαση της αρχικής συμφωνίας. Η Ελλάδα αποβλήθηκε επισήμως από τη Λατινική Νομισματική Ένωση το 1908 και επανεντάχθηκε το 1910.

    Δηλαδή Η Γαλλία και η Ιταλία άρχισαν τις παραβιάσεις και η Ελλάς τις αλεπουδιές

    Οσο για σήμερα η Ζήλου από Καθημερινή αναφέρει
    Βεβαίως, το μείζον πρόβλημα είναι η ανισομερής ανάπτυξη και η διαφορά ανταγωνιστικότητας στους κόλπους της Ευρωζώνης. Αυτές δημιουργούν αναπόφευκτα ανισορροπία και αδύναμους κρίκους. Είναι αποδεδειγμένο ότι από την ύπαρξη του κοινού νομίσματος επωφελούνται οι πιο ανταγωνιστικές οικονομίες, με πρώτη τη γερμανική. Τα γερμανικά πλεονάσματα κατά βάσιν είναι τα ελλείμματα του ευρωπαϊκού Νότου. Το ευρώ εμποδίζει τις λιγότερο ανταγωνιστικές χώρες-μέλη να εξισορροπήσουν το μειονέκτημά τους. Επειδή καμία χώρα-μέλος δεν μπορεί να ανεχθεί για πολύ την υπονόμευση των συμφερόντων της, όσες χάνουν έδαφος, θα αντιδράσουν.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.