16/11/2008 19:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δεν αρκεί μια Αριστερά σε ρόλο Συνηγόρου του Πολίτη

Βρίσκουμε πολύ ενδιαφέρον και ως κείμενο αλλά κυρίως ως ερέθισμα για μια δικιά μας συζήτηση το σημερινό άρθρο του Νίκου Ξυδάκη στην «Καθημερινή»:

....Είναι νωπά τα πρόσωπα και οι ιδεολογίες εντός της ευρωπαϊκής συνομοσπονδίας, όσα οραματίστηκαν και υλοποίησαν το νεοφιλελεύθερο πρόγραμμα της απελευθέρωσης των αγορών, προτάσσοντας μια Ευρώπη των μεγάλων επιχειρήσεων, εις βάρος της κοινωνικής συνοχής, εις βάρος ακόμη και της κατακτημένης, δεδομένης ευημερίας του μεταπολέμου. Είναι οι ηγέτες της Σοσιαλδημοκρατίας... Όλοι θυμόμαστε τον Τρίτο Δρόμο των Μπλερ και Σρέντερ, όλοι θυμόμαστε ποιοι συνέδεαν τις εκλογές με τον πίνακα της Σοφοκλέους.

Κι αν η Σοσιαλδημοκρατία πρόδωσε την παράδοσή της και μετετράπη σε διαχειριστή του πλιάτσικου, η ριζοσπαστική Αριστερά φάνηκε ιδεολογικός και διανοητικός ουραγός. Ενώ όλη η ρητορική της τα τελευταία χρόνια ήταν μια μονότονη καταγγελία του νεοφιλελευθερισμού, όταν η κρίση έφτασε, αυτή κοιμόταν, βρέθηκε χωρίς εργαλεία, χωρίς αναλύσεις, χωρίς ιδεολογικές εναλλακτικές. Η ελληνική Αριστερά, λ.χ., η εκτός του απολιθωμένου ΚΚΕ, μετά το σοκ του '89, αναλώθηκε σε μάχες χαρακωμάτων υπέρ μιας συγκεχυμένης κουλτούρας δικαιωμάτων, σε καταγγελίες και μικροέριδες, που αφορούσαν το φαντασιακό μορφωμένων αστικών μεσοστρωμάτων, και καθόλου την υλική συνθήκη τους, πόσω μάλλον την υλική συνθήκη των οικονομικά και μορφωτικά αδύναμων.

Ο Συνασπισμός, το πιο ζωντανό και ενδιαφέρον μόρφωμα της Αριστεράς, μπορεί να δώσει όλες του τις δυνάμεις σε συμβολικές μάχες, για τη συμβίωση ομοφυλοφίλων, για το βιβλίο Ιστορίας, για το μάθημα Θρησκευτικών κ.λπ., και καλώς πράττει. Αλλά πόσες δυνάμεις διαθέτει για τη μητέρα όλων των πολιτικών μαχών; Πώς συνομιλεί με τα δοκιμαζόμενα πλήθη όταν απειλείται όχι το συμβολικό, όχι το φαντασιακό, αλλά το υλικό, ο ζωτικός δημόσιος χώρος, η ήδη συρρικνωμένη ευημερία τους, η ίδια η ύπαρξή τους; Στην παρούσα χαοτική κατάσταση, όπου το διακύβευμα είναι η ίδια η αξία της πολιτικής, ο τρόπος που βλέπουμε τον πλανήτη και τους εαυτούς μας, δεν αρκεί η ευαισθησία για τα δικαιώματα και τις αποκλίνουσες συμπεριφορές, δεν αρκεί μια Αριστερά σε ρόλο Συνηγόρου του Πολίτη.

Πολύ λίγα πράγματα λέει η Αριστερά τώρα που ο κόσμος τη χρειάζεται περισσότερο από ποτέ, τώρα που οι μετά το '89 ιδεολογίες σωριάζονται μέσα στη σκόνη τους, όπως ακριβώς σωριάστηκαν οι προ '89. Δεν λέει τίποτε ουσιώδες για το ρημαγμένο ΕΣΥ, για το ξεχαρβαλωμένο σχολείο, δεν λέει τίποτε για τον θάνατο των μικρομεσαίων, δεν λέει ποιον πραγματικό κόσμο προτείνει, δεν δείχνει μια κάποια έξοδο από την κρίση. Διότι δεν είχε σκεφτεί επαρκώς. Διότι σκέφτεται με όρους γκάλοπ, και χορταίνει με ποσοστά. Ίσως διότι εκτίμησε ότι πολιτική είναι να τσιμπολογάς τη δημοσκοπική δυσαρέσκεια. Ίσως διότι δεν αγωνιά.

Αλλά με τον μανουτσαορεπουσομπαφισμό δεν απαντάς στην κρίση του καπιταλισμού· γίνεσαι παρελθόν, και το ΠΑΣΟΚ που έστησε φούσκες και ασυδοσία, κερδίζει πόντους στα γκάλοπ. Αυτή η καθυστέρηση μας πονάει όλους.

news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_16/11/2008_292031

ΣΧΟΛΙΑ

  1. patos avatar
    patos 16/11/2008 19:37:54

    που τα γραψαν αυτά? ποιο μέσο είπαμε τα διακινεί?

    κι εξηγούμαι: αν τα γραφαν στην αυγή θα παρήγαγαν άλλο νόημα και άλλο νόημα έχουν να γράφονται στη καθημερινή.

    Το νόημα παράγεται απ το ρόλο της καθημερινής και όχι από σκέτο το αφήγημα του συγγραφέα.
    Ο συγγραφέας λέει και λέει και λέει και λέει ... και η καθημερινή λέει: καλές είναι οι κριτικές η εκτόνωση και τα μπουρ-μπουρ, τα χρειαζόμαστε. Η "αλήθεια" ήταν και παραμένει στη δεξιά.

  2. donaE avatar
    donaE 16/11/2008 19:57:28

    Εδω και πολυ καιρο ο ρολος της αριστερας ειναι να λειτουργει σαν οχημα για να καλοπερνανε και να πλασαρουν τον ευατο τους καποιοι.Οι αγωνες της ανηκουν σε περασμενες ιστορικες στιγμες,και ειναι σεβαστοι.Εξαλλου για ποια ακριβως αριστερα προκειται.Τι ειναι αριστερα σημερα,μετα το '89,ξερουμε?

  3. miaouth avatar
    miaouth 16/11/2008 20:15:34

    Η ανάλυση του Νίκου Ξυδάκη έχει τα σωστά της. Πάσχει όμως καίρια, επειδή κάνει ότι και η εγχώρια Αριστερά που κατακρίνει: Παραβλέπει αυτό που ξεκινά από την κλασική πολιτική θεωρία (με αρχή την "αγορά" και τον Αριστοτέλη με το "πολιτικό ζώον" του) και καταλήγει στη Γαλλική επανάσταση και στα πολύ νεώτερα (π.χ. Καστοριάδη):
    Για να υπάρχουν κοινωνικοί αγώνες, πρίν απ' όλα πρέπει να υπάρχουν πολίτες, δηλαδή άνθρωποι που ασχολούνται με τα κοινά σαν να είναι δική τους υπόθεση. Μας λείπουν οι κοινωνικοί αγωνιστές επειδή οι πολίτες είναι ελλειμματικό είδος, όχι αντίστροφα.
    Όπου κυριαρχούν οι υπήκοοι και ακόμη μιλούν για "εθνάρχες", δεν ευδοκιμούν οι κοινωνικοί αγώνες.

  4. Κρητικός avatar
    Κρητικός 16/11/2008 20:20:56

    Για να δοθείς σε κοινωνικούς αγώνες πρέπει να έχεις ιδανικά και κυρίως ΟΝΕΙΡΑ. Δεν ξέρω η γενιά η δική σας πάντως η δική μου το μόνο που βλέπει απ'τη μέρα που ενηλικιώθηκε είναι ΕΦΙΑΛΤΕΣ

  5. Κρητικός avatar
    Κρητικός 16/11/2008 20:23:55

    Σε λίγα χρόνια βέβαια θα το ρίξουμε και εμείς στους αγώνες. Αγώνες για νερό, φαγητό και οξυγόνο. Πρόοδος και ανάπτυξη.

  6. ερευνητής avatar
    ερευνητής 16/11/2008 20:26:51

    Θα ήταν πολύ λιγότεροι οι αριστεροί -του κ. Ξυδάκη including- αν υπήρχε περίπτωση να εφαρμοστούν αριστερές λύσεις.
    Εντυπωσιακό παραμένει πόσο πολλοί "τρώνε τόσο κουτόχορτο" στην Ελλάδα. Βρείτε μου ένα παρόμοιο άρθρο σε ευρωπαϊκή ή αμερικανική εφημερίδα.

  7. donaE avatar
    donaE 16/11/2008 20:35:19

    @8 Γιατι να σου βρουμε?Καθε χωρα εχει την δικια της ιστορικη εξελιξη,και διαφορετικες πολιτικες συνθηκες.Και σε αμερικανικη εφημεριδα κιολας!

  8. ερευνητής avatar
    ερευνητής 16/11/2008 20:38:39

    "Καθε χωρα εχει την δικια της ιστορικη εξελιξη΅

    Και καμία το χάλι της Ελλάδας. Στις ευρωαπαϊκές...

  9. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 16/11/2008 20:43:05

    "Καλώς πράττει"...

    Όσο κι αν η κοινωνία υφίσταται την πνευματική τρομοκρατία του να αποδεχθεί την ομοφυλοφιλία ως κάτι δήθεν "φυσιολογικό", αυτή εξακολουθεί να μην μπορεί να την αποδεχθεί. Όσο κι αν προσπαθούν με νύχια και με δόντια να ξερριζώσουν το συλλογικό υποσυνείδητο, αυτό ενισχύεται. Όσο κι αν προσπαθούν να απαλλαγούν από την Ορθόδοξη θρησκευτικότητα, αυτή παραμένει εκεί και δυναμώνει το λαό με τους ζωοποιούς χυμούς της Ορθοδοξίας.

    Όχι, δεν πράττει καλά αυτή η αριστερά. Δεν χρειαζόμαστε μια τέτοια αριστερά. Ας είναι όποιος θέλει ομοφυλόφιλος, αλλά δεν μπορούμε να την αποδεχθούμε ως "φυσιολογική" η υπόλοιπη. Μπορούμε μόνον να την ανεχθούμε. Αυτό είναι άλλο. Δεν μπορούμε να διδάξουμε ψέματα, ευνουχισμένη ιστορία στα παιδιά μας. Και δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς τη θρησκεία μας. Δεν μιλάω για τους λειτουργούς της, μιλάω για την ουσία της θρησκείας μας.

    Τι είναι τελικά Αριστερά; Όλοι ζητούμε να γίνεται το σωστό, όλοι ζητούμε να υπάρχει κοινωνική δικαιοσύνη. Όλοι ζητούμε να υπάρχει αποτελεσματικός έλεγχος των ισχυρών και μηδενισμός της πολιτικής επιρροής τους. Αλλά το λαϊκισμό και τον κοινωνικό φθόνο επειδή κάποιος μπόρεσε και έβγαλε χρήματα, πραγματικά δεν τον αντέχω.

  10. KaryID avatar
    KaryID 16/11/2008 20:57:26

    Εδώ η Αριστερά, εκεί η Αριστερά, που είναι η Αριστερά;

    Τη μία αριστερά, την ελπιδοφόρα κατ' αυτόν, την αποκαλεί "μόρφωμα", την άλλη, την κακιά, την αποκαλεί "απολίθωμα", τη σοσιαλδημοκρατία την αποκαλεί "διαχειριστή του πλιάτσικου".

    Οπότε λογικά η δεξιά είναι το "πλιάτσικο".

    Παλαιοδεξιά θα την αποκαλούσα εγώ.

    Απορία: αφού η ελπιδοφόρα αριστερά είναι ο ΣΥΝ γιατί τα βάζει με τους: " ... μανουτσαορεπουσομπαφισμούς"; Μπαφισμός; Νέα λέξη; Ξέρω, ξέρω...

    Μήπως έχω χάσει επεισόδια;

  11. Νίκος avatar
    Νίκος 16/11/2008 21:32:31

    "προτάσσοντας μια Ευρώπη των μεγάλων επιχειρήσεων, εις βάρος της κοινωνικής συνοχής, εις βάρος ακόμη και της κατακτημένης, δεδομένης ευημερίας του μεταπολέμου".

    Ως μαλλον κλασσικος Μαρξιστης ο Ξυδακης ερμηνευει την πραγματικοτητα με τον νεκρο μηχανιστικο τροπο των "χυδαιων" μηχανιστων που ελεγε ο Αλτουσσερ. Η αληθεια ειναι οτι η αρχουσες ελιτ, ειτε με αριστερες πινακιδες ειτε με δεξιες, ναι μεν θελουν αδυναμες και φτωχες τις μεσαιες ταξεις αλλα οχι εξουθενωμενες. Ειδαλλως το ολο συστημα παραγωγης αξιας/υπεραξιας καταρρεει.
    Κατα τα αλλα, ο ρολος της "άριστερας" τυπου ΣΥΡΙΖΑ και Σια, εγκειται ακριβως στη νομιμοποιηση αυτων των ακρως αδιαφανων πρακτικων που ουσιαστικα επιτεινουν το στατους κβο. Το οτι κραυγαζουν ταχα για τους πτωχους και αδυναμους ειναι ο νομιμοποιητικος φερετζες και μονο.

    Και η αποδειξη:Ακουσατε ποτε ολοκληρωμενο λογο για τα ουσιαστικα προβληματα των Ελληνων, π.χ την ανεργεια κλπ, παρα μονο για το καθε περιθωριακο ζητημα, ομοφυλοφιλια κ.α. Ειχε ποτε ο ΣΥΡΙΖΑ ή το ΚΚΕ συγκροτημενο λογο για το πως π.χ. θα ανασχεθει η αποβιομηχανιση της ελλαδας που μπορει να οδηγησει σε περαιτερω δορυφοροποιηση της απο την Τουρκια; Γραψτε μου αν δειτε προταση. Διοτι ο μονος τροπος που αντιλαμβανονται την απασχοληση ειναι μεσω του καπιταλιστικου κρατισμου.
    Αν ναι, και οταν συντασσονται με ξενα συμφεροντα για τους ανεμομυλους τους, π.χ τον ελληνικο "εθνικισμο". το ανυπαρκτο κληρικαλιστικο ελληνικο προβλημα, τους λαθραιους (επειδη και μονο τους ονειρευονται ως κομματικους πελατες).

    Η αριστερα σημερα ειναι η νεα...δεξια.

  12. Νίκος avatar
    Νίκος 16/11/2008 21:34:08

    Ο τσιπροαλαβανισμος ειναι η ανωτατη μορφη πολιτικου σαλτιμπαγκισμου.

  13. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 16/11/2008 21:54:37

    Μα και όταν είχαν θέσεις ήταν αντιγραφή των μαρξιστών του εξωτερικού.Η γενική ιδέα ήταν καταλαμβάνουμε την εξουσία και φτιάχνουμε εργοστασια χαλυβουργίας και βαριά βιομηχανία όπως οι Σοβιετικοί.Από τη στιγμή που αυτό έπαψε να είναι το πρότυπο και αφού δεν βγήκε άλλο στο εξωτερικό τι να κάνουν και οι δικοί μας.Αντιγραφείς ήσαν και αυτοί.

  14. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 16/11/2008 21:59:38

    δυστυχως εχει δικιο ο κ Ξυδάκης. Ενδεχομένως δεξιος ψάλτης αλλα οχι φάλτσος. Σ όλη την Ευρώπη η αριστερα μετα τηνπτωση του τειχους εχασε το βηματισμό της και ουσιαστικά αυτοκαταργηθηκε. Το οτι στην Ελλαδα διατηρει σημαντική εκλογική δυναμη εχει να κανει με κοινωνικές και κυρίως ιστορικές ιδιαιτερότητες. Το οτι παραμένει αμηχανη μπροστά στις εξελίξεις , αυτοπαγιδευεται σε ανυπαρκτα διληματα και περιοριζεται σε "χαμηλης εντασης" διεκδικήσεις οφειλεται στο γεγονός οτι στα χρονια που περασαν απέτυχε να προσαρμοστεί , να αναγνωρίσει τις αλλαγές στην κοινωνία και την οικονομία που μετέβαλλαν τον κόσμο (τον δυτικό τουλαχιστον) σε κάτι καπως πιο πολυπλοκο από την αντιθεση αστών εργατών που περιεγραψε ο Μαρξ για τις κοινωνιες του 19 αιώνα .
    Πως θα αποκαλούσες -αν οχι παλαιολιθική- την αριστερά που το 2008 "αναλύει" και δικαιώνει την Σταλινικη Τρομοκρατία της Σοβιετικής Ενωσης του 1930, KaryID, και πως λέγεται στα ελληνικά το κόμμα που περιλαμβανει ταυτόχρονα τον Παπαγιαννακη, τον Κοροβέση και τον Ψαριανο μαζί με τη μιση πρωην ΚΝΕ του Φαράκου και τον Ρουντι Ρινάλντι? Και αν δεχθούμε (που ετσι ειναι) οτι μόνο απο εκει μπορει και να προκύψει κατι ενδιαφέρον μακροπρόθεσμα τι σκατά πολιτική παρέμβαση μπορει να περιμένει κανείς βραχυπροθεσμα από έναν τέτοιο αχταρμά???

  15. miaouth avatar
    miaouth 16/11/2008 22:01:40

    Η γενια του Νίκου Ξυδάκη (που είναι και δική μου, και άλλων εδώ μέσα φαντάζομαι) είναι αυτή που "έφτιαξε" αυτές τις αριστερές, κεντροαριστερές, κεντροδεξιές, δεξιές, κι ακόμα παραπέρα, που έχουμε μπροστά μας. Όχι το αντίστροφο. Οι πολιτικές δυνάμεις δεν αναπτύσσονται σε γυάλινο πύργο.
    Ο τρόπος που ζεί, οι ιδέες της, τα καλώς ή κακώς εννοούμενα συμφέροντά της, τα όνειρά της και τα ιδανικά της γενιάς που είναι σήμερα στο τιμόνι (και μιλώ για το τμήμα της που ακούγεται η φωνή του και φαίνεται η εικόνα του),επιλέγει τέτοιους πολιτικούς "αρχιερείς". Με την ίδια λογική που ο κ. Αλαφούζος, λ.χ., επιλέγει αυτόν που επιλέγει, και όχι κάποιον άλλο.
    Στη χώρα που κανείς δεν θέτει υπό αίρεση το δικό του τρόπο διαβίωσης (μέχρι που φθάνουν κάποιοι για τα περιβαλλοντικά προβλήματα να θεωρούν υπεύθυνους τους ...οικολόγους, και δή τους "κακούς δυτικούς"), είναι βολικό να δέρνεις το σαμάρι για να μη χρειαστεί να πειράξεις το γαιδούρι.
    Και από που ως που να παρηγορήσει η (όποια) Αριστερά τα μεσοστρώματα, που χάνουν την "ευημερία" τους; Από πότε είναι προστατευτέα κοινωνική αξία το εξοχικό, το αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού και το διαζύγιο στα πενήντα (προς εύρεσιν νεωτέρας συζύγου);

  16. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 16/11/2008 22:09:59

    Οι πολιτικοί σχηματισμοί όπως τους γνωρίζουμε έχουν τελειώσει και οι ιδεολογίες έχουν πεθάνει. Πάμε για άλλα αλλά πρώτα θα επέλθει πλήρης κατάρρευση της κοινωνίας για να μπορέσει να ανασυνταχθεί.

    Δείτε την ειδησεογραφία των τελευταίων ημερών. Θλιβερή. Μια κοινωνική πραγματικότητα γκρίζα, κομπίνες, ρεμούλες, εκβιασμοί και από κοινωνική δυναμική, προτάσεις και λύσεις τίποτε.

    Προσωπικά το μόνο που θα ήθελα για την Ελλάδα είναι η επίλυση πρακτικών προβλημάτων της καθημερινότητας αλλά όλοι κάθονται και λένε πράγματα ανεδαφικά που καμιά σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα και συνεπώς δε μπορούν να εφαρμοστούν.

  17. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 16/11/2008 22:14:29

    @ Νικος
    Από τον αλτουσερ στην υποστηριξη της Εκκλησία και την αντιπάθεια για τους μεταναστες ομολογω οτι δυσκολευομαι να σε παρακολουθησω.
    Ομως Αριστερα ειναι και αυτά που καταδικάζεις. Η υποστηριξη των αδυνάτων και των καταφρονεμένων , των κοινωνικά αποκλεισμένων αρα και των μεταναστών και των ομοφυλοφιλων, η καταδική του αυτιστικού επιθετικού εθνικισμού και η αναδειξη της αξίας της ειρήνης και της συνεργασίας . Δεν ειναι ευκαιριακές συμπορευσεις , τουλαχιστον δεν μπορει να ειναι. Η συγκροτηση ολοκληρωμένου λόγου , μιας νέας συγχρονης αντίληψης που να περιλαμβανει και αυτά αλλα και προοδευτικές λύσεις για την ανεργεια τον -αναγκαιο- εκσυγχρονισμο της κοινωνίας με τρόπο που να μειωνει την φτώχεια και τους αποκλεισμούς τις κοινωνικές εντάσεις ειναι το ζητούμενο. Δεν ειμαι ιδιαιτερα αισιοδοξος ουτε περιμενω θαυματα από αυτό που αποκάλεσα αμεσως παραπανω αχταρμά, μην τρελαθουμε ομως και τελειως. Μπορει να ειναι κουτση και μπερδεμένη αλλα τον αλτουσερ με τον Χριστόδουλο και τον Πλευρη δεν τους μπερδεψε ακόμη.

  18. KaryID avatar
    KaryID 16/11/2008 22:17:03

    @17 Περαστικός ξανά: μα συμφωνώ, αδιέξοδο της αριστεράς έτσι θα το αποκαλούσα, εκόμισα γλαύκα εις Αθήνας τώρα...

  19. tiramola avatar
    tiramola 16/11/2008 22:23:25

    Η Αριστερα ειναι δεδομενο οτι θα ειχε προβλημα απο την στιγμη που επικρατησαν οι ατομικοτητες ισχυος εναντι της συλλογικοτητας , βασικο στοιχειο στο οποιο βασιζεται και ο Αριστερος λογος.
    Η μοναδικη προταση που μπορει να την φερει στο προσκηνιο ειναι η "απαιτηση" για εκδημοκρατισμο και συμμετοχης των πολιτων στην ληψη των αποφασεων με επιτροπες πολιτων οι οποιες μπορει να επιλεγονται
    με κληρωση αφου το υπουργειο εσωτερικων εχει τους καταλογους και να εφαρμοζεται rotation προκειμενου να συμμετεχουν ολοι...

  20. Le canard avatar
    Le canard 16/11/2008 22:43:22

    miaouth Says:"Για να υπάρχουν κοινωνικοί αγώνες, πρίν απ’ όλα πρέπει να υπάρχουν πολίτες, δηλαδή άνθρωποι που ασχολούνται με τα κοινά σαν να είναι δική τους υπόθεση. Μας λείπουν οι κοινωνικοί αγωνιστές επειδή οι πολίτες είναι ελλειμματικό είδος, όχι αντίστροφα".

    Σίγουρα υπάρχει αυτό. Ομώς, εξίσου δεδομένη είναι η αλληλεπίδραση βάσης-κορυφής και το αντίθετο. Δεν είναι λίγες οι φορές στην ιστορία που κάποιες, όπως τις χαρακτηρίζουμε, φωτεινές πρωτοπορίες μπήκαν μπροστά και τράβηξαν τις μάζες. Τις έβαλαν στο παιχνίδι. Αναμφισβήτητα, πρέπει να υπάρχουν, αυτό που λέγαμε, αντικειμενικές συνθήκες (ώριμες κοινωνικές, οικονομικές) συνθήκες για να δημιουργηθεί αυτή η πρωτοπορία. Νομίζω ότι υπάρχουν και μένει να δημιουργηθεί αυτή η πολιτική έκφρασή τους. Η ιστορία, στην τελική φάση, μπορεί να γράφεται από τις μάζες, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει αυτό δίχως μια ομάδα ιδεολόγων, πολιτικών, κ.ο.κ., να διαμορφώσουν, όχι μόνο τους στρατηγικούς πολιτικούς στόχους, αλλά και να εμπνεύσουν με ιδεολογικά "όνειρα" (έφοδο στον ουρανό, το λέγαμε. Δεν είναι όμως, τόσο ρομαντικό όσο φαίνεται). Η ελληνική αριστερά, αλλά και η διεθνής, έχουν σοβαρότατες ελλείψεις και λόγω της ιδεολογικο-πολιτικής κατάρρευσης που προκάλεσε η πτώση της ΕΣΣΔ (μην ξεχνάμε δεν κατέρρευσαν μόνον οι υποστηρικτές της, αλλά και οι επικριτές της, "ευρω-κομμουνιστές"-εσωτερικάκηδες στα καθ'ημάς). Η ελληνική αριστερά όμως, είναι πολύ πιο πίσω και από την υπόλοιπη δυτική αριστερά, η οποία επίσης δεν έχει βρεί (και δεν ξέρουμε αν θα βρεί) το δρόμο της. Εν πάση περιπτώσει, ας μην περιχαρακοκώμαστε. Η ιστορική ιδεολογία της αριστεράς πρέπει να αποτελεί βάση για κάτι μελλοντικό (άμεσο ή απώτερο). Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να πάμε για "έφοδο στον ουρανό" και στο μέλλον, με τις παραδοσιακές ιδεολογικο-πολιτικές ρετσέτες. Τις λαμβάνουμε σοβαρότατα υπόψιν μας, αλλα το καινούργιο πάντα έχει μέσα του κάτι το απόλυτα νέο, που δεν έχει καμμία σχέση με το παλιό. Δεν μιλάμε βέβαια, για παρθενογεννέσεις. Ουτε και για τεχνητές γονιμοποιήσεις. Αυτές είναι ολότελα ξένες για την ιστορία και μόνον προσωρινά μπορούν να αλλάξουν την πορεία της.

  21. donaE avatar
    donaE 16/11/2008 22:45:24

    Η ανατροπη σαν σταση μου φαινεται αρκετα αριστερη κατασταση,κατ αρχην.Πρεπει ο καθενας να το δει με τον εαυτο του αυτο το πραγμα,και να ξεκινησουμε απο εκει.

  22. ερευνητής avatar
    ερευνητής 16/11/2008 22:46:07

    Η αριστερά στην Ελλάδα δεν είναι παρά το 10% της συμφωνίας της Γιάλτας. Ας σοβαρευτούμε. Και όσοι εξαπατηθήκατε στα νιάτα σας με τα φούαμαρα αντί να επιμένετε ζητήστε συγγνώμη από τα παιδιά σας και αποσυρθείτε. Η μόνη υπηρεσία που μπορείτε(ίσως χρειάζται καιεπιτήρηση) να προσφέρετε είναι αυτή

    Το μέλλον θα έχει πολλή ξηρασία... Καλός ο χαβαλές αλλά επτέλους υπάρχει και το ένστικτο της αυτοσυντήρησης.

  23. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 16/11/2008 22:53:07

    Το πρόβλημα είναι ότι στις χώρες που είναι πρωτοπορία στην τεχνολογία (ΗΠΑ -Ιαπωνία) δεν υπάρχει αριστερά ούτε για δείγμα.Πως μπορεί να προτείνει αξιόπιστο νέο οικονoμικό μοντέλο κάποιος που είναι σε καθυστερημένη χώρα;
    Η έμφαση στα κινήματα παραβλέπει ότι δεν ανεβαίνει η παραγωγικότητα με τις διαδηλώσεις.Ούτε μπορεί να καταρτίζει κάποιος πενταετή πλάνα όταν δε γνωρίζει την τεχνολογία του αύριο.

  24. tiramola avatar
    tiramola 16/11/2008 22:53:26

    Και που θα αποτανθεις ερευνητη οταν και αν η ζωη σου τα φερει ασχημα?
    Στην εκκλησια?

    Καποιος εχει μιλησει για συμμετοχικη δημοκρατια.
    Αυτος ο καποιος αποκαλειται "Γιωργακης" σε μια χωρα οπου δυστηχως οι Κουκουβινοι ειναι η πλειοψηφια...

  25. Le canard avatar
    Le canard 16/11/2008 22:58:30

    @donaE@

    Απολύτως σύμφωνος, αλλά μου φαίνεται λίγο Φροϋδική η προσέγγισή σου. Δίχως συλλογικότητα, ξέρεις πολύ καλά πως λειτουργεί το σύστημα. Ξεμοναχιάζει τον έναν μετά τον άλλον και τους ξεσκίζει.

    @ερευνητής

    Πολύ εμφυλιοπολεμικός εμφανίζεσαι φίλτατε. Είσαι κι εσύ προφανώς με τους νικητές, ε; Ωραία, να ζητήσει συγγνώμη η αριστερά. Για πές μου όμως, έχει ζητήσει ποτέ συγγνώμη η Δεξιά για τα πενήντα χρόνια μετεμφυλιακής βίας και μιζέριας στην Ελλάδα; Ας το ξεκαθαρίσουμε με ψυχραιμία, αν θέλουμε η κοινωνία μας να ξεπεράσει την υπανάπτυξη που της φόρτωσε το μετεμφυλιακό κράτος και την πληρώνει -και θα την πληρώνει- μέχρι σήμερα.

  26. KaryID avatar
    KaryID 16/11/2008 23:15:12

    Την είδαμε και τη λατρεία της αγοράς του ακραίου σταδίου του καπιταλισμού που οδήγησε. Και δεν έχει τελειώσει ακόμα αυτό. Στην αρχή είναι. Η ευημερία αυτή που συνηθίσαμε τέλος. Εξάλλου πρέπει να ζήσουν κάπως και οι εξαθλιωμένοι αυτής της γης. Δισεκατομμύρια φθηνά εργατικά χέρια. 10 δις κάτοικοι. Όχι 700 ευρώ, 300 ευρώ σε λίγο. Τι γκρινιάζουμε για τους λαθρομετανάστες. Εδώ είμαστε σε δίνη πλέον.

    Τι εστί καθυστερημένη και μη καθυστερημένη χώρα ποιος θα το πει με βεβαιότητα πια.
    Τι εστί τεχνολογική πρόοδος, τι εστί οικο-μόλυνση, τι εστί μεταλλαγμένα, τι εστί βιοκαύσιμα, τι εστί έλεγχος της σκέψης, τι εστί άκρατος αμερικανισμός με 50.000.000 ανασφάλιστους, πριν το κραχ. Αποθέωση της εμπορευματοποίησης, της αγοράς, του προϊόντος.

    Τα κινήματα δεν είναι οι διαδηλώσεις, είναι η δυναμική που επικρατεί στην κοινωνία.

    Την τεχνολογία τη δέχομαι μόνο όταν είναι προς όφελος του ανθρώπου, στην ιατρική, στο περιβάλλον. Αλλιώς, Χιροσίμα.

  27. donaE avatar
    donaE 16/11/2008 23:22:57

    @Le canard 27 Δεν εχεις αδικο,ετσι οπως διαβαζεται.Ομως δεν πρεπει να παρασυρθει κανεις και να αρχισει τα συνθηματα και τους παιανες,γιατι εχουν εξαντληθει ολα αυτα.Δεν ειναι και τοσο ιδεαλιστικο ολο αυτο,γιατι η οικονομικη-κοινωνικη κατασταση μας αλλαζει γρηγορα,θα αναγκαστουμε να αναθεωρησουμε.Ειναι ευθυνη πολιτικη.Μετα ελπιζω,(πρεπει)να υπαρξει συλλογικοτητα.

  28. miaouth avatar
    miaouth 16/11/2008 23:38:21

    Ξεχνάμε και κάτι άλλο: Κρίσιμο το μάτς "αριστεράς-δεξιάς" (όπως το ξέρουμε από όσα είναι πιά ιστορία), αλλά τί γίνεται όταν βουλιάζει το γήπεδο;
    Αυτή η γενιά μας, πόσο έχει πάρει χαμπάρι ότι υπάρχει οικολογική κρίση και φαινόμενο του θερμοκηπίου; Και οι εγχώριοι πολιτικοί της εκπρόσωποι (αριστεροί, κεντρώοι και δεξιοί), άν και όσοι το έχουν πάρει χαμπάρι, πόσο το παίρνουν σοβαρά υπ' όψη;
    Αυτό υποβαθμίζεται από την "υπαρκτή αριστερά" (ενώ υπερτονίζει άλλα πολύ λιγότερο σημαντικά, π.χ. δικαιώματα ομοφυλοφίλων). Αλλά και τούς υπερσπιστές της συλλογικότητας τύπου Ξυδάκη, περισσότερο τους καίει το μέλλον της ζωής ή οι ... "μανουτσαορεπουσομπαφισμοί"; (what is this)?

  29. Σπύρος avatar
    Σπύρος 16/11/2008 23:38:29

    Ερευνητή;
    Eιχες τιποτα μαυραγορίτες συγγενείς και έχεις ενοχές????
    Aντε μπράβο γιατί η 21η Απριλίου είναι παρελθόν και τά ξερονήσια κλείσανε.

  30. KaryID avatar
    KaryID 16/11/2008 23:45:01

    @miaouth: Manu Chao-Ρεπούση-Μπαφισμός ... (=αποποινικοποίηση)

  31. ερευνητής avatar
    ερευνητής 17/11/2008 00:05:11

    @canard
    μην κάνεις συμψηφισμούς. Οταν προσδιορίζεις έτσι τη στάση σου φαίνεται ότι η σκέψη σου ελεγχεται ακόμη από την ΚΟΒκάτι, παρότι πιθανό να έφυγες πριν από πολλά χρόνια.
    Λόγου χάριν: Είναι καταπληκτικό αλλά κανείς δεν δείχνει να αντιλαμβάνεται ότι η συγκεκριμένη ελληνική δεξιά είναι ο καθρέφτης της ελληνικής αριστεράς. Το άλφα της πολιτικής σκέψης. Σκέψου να φτάσεις το Εψιλον.
    Και εσείς εδώ είστε οι προχώ, χωρίς πλάκα.

  32. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 17/11/2008 00:10:41

    @ Κary ID
    Οταν γράφω για καθυστερημένη χώρα εννοώ τεχνολογικά και όχι οικονομικά.Τεχνολογικά είναι οι περισσότερες.Μία χώρα μπορεί να είναι οικονομικά πολύ καλά επειδή πχ. έχει πετρέλαιο ή τουρισμό ή κατι άλλο αλλά τεχνολογικα να αγοράζει τα πάντα.
    Αυτή η χώρα μπορεί να ζήσει πολύ καλά αλλά δεν μπορεί να προτείνει ενα νέο παραγωγικό μοντέλο γιατί δεν έχει γνωσεις να το προτείνει.Αν αρχίσει να επενδύει σε τεχνικές που σε λίγο θα είναι παρωχημένες θα βουλιάξει πιο πολύ.
    Μanu Chao = ενασχόληση με τη Λατινική Αμερική.
    Ρεπούση = προοδευτισμός εκ του ασφαλούς.
    Μπαφισμός = αποποινικοποίηση ναρκωτικών.
    Δηλαδή ιδέες για το πως θα ανέβει το εισόδημα των φτωχών δεν έχουμε και ασχολούμαστε με άλλα.
    Πως όμως θα έχουμε τέτοιες ιδέες όταν δεν ξέρουμε τι μέσα παραγωγής θα υπάρχουν σε λίγο καιρό αφού τα αγοράζουμε απέξω;

  33. KaryID avatar
    KaryID 17/11/2008 00:24:08

    @Ψυχραιμία: Καθυστερημένη χώρα πλέον το εννοώ ουμανιστικά, έχω φύγει από την εποχή που αποθέωνα την τεχνολογία.

    Ίσως η χώρα μας να πρέπει να στραφεί ολοκληρωτικά στις δικές της πηγές, τον ήλιο, τη θάλασσα, τον αναβαθμισμένο τουρισμό, τις καλλιέργειες, και μερικοί από μας να σκίσουμε συνειδητά και με επίγνωση τα όποια στεγνά τεχνοκρατικά πτυχία μας, δεν είν' κακό (βάζω και τον εαυτό μου μέσα).

    Τα περί Manu Chao κλπ. τα γνωρίζω - η miaouth ρώτησε (για πλάκα νομίζω, τα ξέρει μάλλον). Μπαφιστές ενωμένοι ποτέ νικημένοι - αυτό ας μην απομονωθεί παρακαλώ - ΔΕΝ ΤΟ ΠΡΕΣΒΕΥΩ!!! ΦΥΛΑΜΕ ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΜΑΣ.

    Για τα μέσα παραγωγής και την αποβιομηχάνιση δεν φταίει η αριστερά - στην ουσία δεν έχει υπάρξει αριστερή διακυβέρνηση στη χώρα, δεν την αφήσαμε ποτέ.

  34. donaE avatar
    donaE 17/11/2008 00:26:56

    ...ελληνική δεξιά είναι ο καθρέφτης της ελληνικής αριστεράς' Η αριστερα που γνωριζουμε εχει πολλα απωθημενα ακομα και η δεξια πολλες φοβιες.

  35. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 17/11/2008 00:31:56

    @ ψυχραιμία
    δηλαδη αν κατάλαβα καλά ιδέες για το πως θα ανεβει το εισοδημα των φτωχων θα πρεπει να περιμενουμε απο τις ΗΠΑ, αντε και απο τη Γερμανια.Σωθηκαμε δηλαδη.
    Ο ελεγχος των μέσων παραγωγης μέσω του ελεγχου των τεχνολογιών αιχμής ειναι ενα πολυ ενδιαφερον θέμα αλλά δεν καταλαβαινω τι σχέση έχει με την κατανομη του εισοδήματος και την διαχειρηση του εθνικου προιόντος ειδικά μιας χώρας σαν την Ελλαδα που ούτε τεχνολογίες αιχμής ενσωματώνει στην βιομηχανία της ούτε εξαρτα την αναπτυξη της από τέτοιου ειδους δραστηριοτητες. Κανεις δεν ζήτησε από την Αριστερα ουτε και απο κανεναν άλλο την διαμορφωση μιας πολιτικής που θα ανατρεψει την παγκοσμια οικονομική τάξη. Λύσεις που μπορουν να βελτιωσουν την οικονομική κατασταση της χώρας και την θέση των οικονομικά ασθενέσθερων στην Β Αθηνών αναζητούμε.

  36. KaryID avatar
    KaryID 17/11/2008 00:50:29

    @Κάτι διάβασα σε ένα παραδίπλα blog ότι ο ΔΟΥΚΑΣ έστειλε εισπράκτορες εισπρακτικής στον ΚΑΜΜΕΝΟ,
    αν είναι αλήθεια έχω να πω δεν αλλάζουν αυτοί παιδί μου, τους δώσαμε μια ευκαιρία και τους δοκιμάσαμε, αλλά ... αποδείχθηκαν κατώτεροι των περιστάσεων σε όλα.
    ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΙ. Παλαιοδεξιά.

  37. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 17/11/2008 02:11:23

    ΣΕ ΛΙΓΟ ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΟ ΤΑΝΚ...

    (Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι...)


    “Η εξέγερση έγινε όχι μόνο ΈΞΩ απ’ τα κόμματα γιατί τα κόμματα δεν λειτουργούσαν, αλλά και ΕΝΆΝΤΙΑ στην θέληση των περισσοτέρων. Θυμίζουμε την δήλωση του Δρακόπουλου τη πρώτη μέρα της κατάληψης ότι ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΕΣ στο Πολυτεχνείο βάζουν σε κίνδυνο την φιλελευθεροποίηση του Παπαδόπουλου ..

    (Τα κόμματα της αριστεράς) κρατάνε απ’ τη μια μια επαναστατική φρασεολογία, να μην τους φύγει η βάση τους κι απ’ την άλλη κάνουν ότι μπορούν για να επαναφέρουν τον λαϊκό αγώνα στα πλαίσια του ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, με αποτέλεσμα να έχουν γίνει το βασικό στήριγμα του Καραμανλή ..

    Τι έκαναν τα κόμματα; Σούρθηκαν πίσω απ’ το λαό, τραβώντας τον προς τα πίσω, με πρώτο το ΚΚΕ εσ. που έλεγε ότι πάρθηκαν πολλά μέτρα εκδημοκρατισμού .. Ενώ πριν απο 15 χρόνια δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι κατέβαιναν σε μαζικές δυναμικές εκδηλώσεις, .. σήμερα στέλνουν το λαό σπίτι του και καλάνε διάλεξη- οπερέτα στο θέατρο με 300 άτομα, ή συγκέντρωση- πανηγύρι με 1500 άτομα στα Προπύλαια ή στο Πολυτεχνείο. Κι αυτό το ονομάζουν μαζικοποίηση, ανάπτυξη του λαϊκού κινήματος...”, (Απρίλιος 1977).

    Και: “Η ΛΑΪΚΗ ΕΞΕΓΕΡΣΗ της 17 Νοέμβρη 1973 που υπήρξε η σημαντικότερη μεταπολεμική μαζική βίαιη εκδήλωση ενάντια στο ΣΥΣΤΗΜΑ και όχι μόνο τη δικτατορία έγινε ΑΥΘΌΡΜΗΤΑ, όχι μόνο ΧΩΡΙΣ την οργάνωση και την συμμετοχή των γνωστών κομμάτων της αριστεράς, ΑΛΛΑ και ενάντια στην θέλησή τους. Όλες οι ηγεσίες των κομμάτων της αριστεράς, τόσο του ΚΚΕ όσο και των υπολοίπων, δήλωναν ότι ο λαός δεν είναι διατεθιμένος να συγκρουστεί με την δικτατορία ..

    Και γι’ αυτό τα κόμματα είχαν δεχτεί, άλλα ρητά, άλλα σιωπηρά, τη “φιλελευθεροποίηση” του Παπαδόπουλου με τον Μαρκεζίνη. Το δε ΚΚΕ εσωτ., - η σημερινή ΕΑΡ - είχε πάρει καθαρή θέση την πρώτη μέρα της κατάληψης ότι

    “ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΕΣ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΘΕΤΟΥΝ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΗΝ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΠΟΪΗΣΗ”

    (11/10/1989), Ε. Ο. ‘17 Νοέμβρη’”, “Οι προκηρύξεις, 1975- 2002″, εκδ. Κάκτος, σελ. 29, 31, 33 και 479.


    ΥΓ. "ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΟΝ ΔΙΟΜΗΔΗ ΚΟΜΝΗΝΟ"

  38. Σπύρος avatar
    Σπύρος 17/11/2008 02:36:28

    Ρε τι ειναι μερικοί??
    Φοβούνται ακομα και το φάντασμα της Αριστεράς και τό ξορκίζουν συνέχεια....
    Λές και όλοι ειναι τιγκαρισμένοι στά Καγιέν..
    Και δεν φοβούνται την ΄επίσημη αριστερά΄-Νηπιε σωστό το κείμενο,όμως ο Ρήγας είχε πολλούς στά Στρατοδικεία και τουλάχιστον δεν κυκλοφορησε τευχος ά λά Πανσπουδαστική-αλλά αυτό πού αναφέρει στο 22 ο le canard.
    Aς υπάρχει ο ΄φόβος΄της αριστεράς έστω και κάτω απο τίς αμήχανες συνθήκες που περνάει..
    Αλλά μερικοί ενώ θάπρεπε να κάνουν και λίγο αυτοκριτική πού η νεοφιλελευθερη ολιγαρχία ξετίναξε τον κόσμο,συνεχίζουν ακάθεκτοι.

  39. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 17/11/2008 07:54:28

    Νήπιε Γέροντα, δεν τα ξέρεις όλα. Και μετά το Πολυτεχνείο η Πανσπουδαστική κυκλοφόρησε προκήρυξη κατά της προβοκάτσιας.

    Σχετικά πρόσφατα είχα τυχαία γνωριμία και συζήτηση με άνθρωπο που ήταν επί χρόνια δίπλα στον Ανδρέα Παπανδρέου, πρώην μεγαλοστέλεχος κρατικής εταιρίας στα Βαλκάνια και σήμερα μεγαλοπαράγοντα. Εντελώς τυχαία γνωριμία για κάτι τελείως άσχετο. Από τη φρασεολογία του κατάλαβα ότι πιθανόν να είχε κάνει και στην ΚΥΠ. Παλαιοπασόκος του πατριωτικού ΠΑΣΟΚ. Ο άνθρωπος με διαβεβαίωσε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι το Πολυτεχνείο ήταν προβοκάτσια οργανωμένο από τους Αμερικανούς. Δεν ήταν τυχαίες οι ανακοινώσεις των κομμάτων της Αριστεράς τότε. Και ας μην καταδικάζουμε την φιλελευθεροποίηση Παπαδόπουλου έτσι εύκολα. Την είχε αποδεχτεί το σύνολο του πολιτικού κόσμου με ανακούφιση, περιλαμβανομένου και του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Ο τόπος έβαινε προς πραγματική ομαλοποίηση, μπορεί υπό την "ανώτατη εποπτεία" Παπαδόπουλου, αλλά οπωσδήποτε σε ομαλοποίηση. Το κυριότερο: αν είχε μείνει ο Παπαδόπουλος δεν θα είχε συμβεί ποτέ το αίσχος της Κύπρου.

    Προσωπικά πήγα σχολείο στη δεκαετία του 1980. Μαθαίναμε για τους "χιλιάδες νεκρούς" του Πολυτεχνείου και η μουσικός μας στο Γυμνάσιο μας μάθαινε να τραγουδούμε εκείνο το καταπλητικό και συγκινητικό τραγουδάκι "Ορέστη απ' το Βόλο - Μαρία απ' τη Σπάρτη - την κόρη μου θέλω - το γιο μου γυρεύω". Μετά διάβασα τα "Νέα" της 16 Νοεμβρίου 2002. Η αλήθεια για τους νεκρούς στο Πολυτεχνείο. Κράτησα εκείνο το φύλλο, αν και δεν κρατώ εφημερίδες γενικώς. 17 οι νεκροί, άντε με το ζόρι να γίνουν 24, αν συμπεριλάβεις και ορισμένους θανάτους σε μακρινά προάστια της Αθήνας (π.χ. Αγίους Αναργύρους - εκεί ντε, δίπλα στο Πολυτεχνείο!) Κανένας μέσα στο Πολυτεχνείο, μόνον ένας ελαφρώς τραυματίας από τυχαίο λόγο. Πόσους και πόσους δεν είχε καταπλακώσει η πόρτα του τανκς! Έτσι μας έλεγαν στο σχολείο. Είχε μια συνέντευξη από έναν ερευνητή που έλεγε "δεν μπορεί να είναι ψέμματα ότι καταπλάκωσε κόσμο το τανκς" όμως από την όλη έρευνα έβγαινε ότι πράγματι δεν είχε καταπλακώσει κανέναν το τανκς! Όλοι οι νεκροί ήταν εκτός του χώρου, από πυροβολισμούς από εδώ και από κει των αλαφιασμένων οργάνων του καθεστώτος. Το κυριότερο: δεν υπήρχε κανένας Ορέστης απ' το Βόλο, καμία Μαρία απ' τη Σπάρτη. Μα τι μας έλεγαν τότε στο σχολείο;!

    Δεν ήταν ο "Ελληνικός Κόσμος" φίλοι, ήταν τα κεντροαριστερά Νέα, που τα έγραφε αυτά. Ομολογώ ότι πάγωσα. Μετά ήταν που διάβασα και την ανακοίνωση της Πανσπουδαστικής για την προβοκάτσια. Και τότε συντέθηκε το παζλ στο μυαλό μου. Η άρνηση χρησιμοποίησης της Σούδας από τον Παπαδόπουλο για τον πόλεμο του Γιομ Κιμπούρ, λίγες μέρες πριν το Πολυτεχνείο, ο Ιωαννίδης στις 25 Νοεμβρίου, η Κύπρος μερικούς μήνες μετά, με τους Αμερικανούς να προαναγγέλουν λίγες μέρες πριν την τουρκική εισβολή ότι σε λίγες μέρες θα αποκατασταθεί η δημοκρατία στην Ελλάδα...

    Μακριά από εμένα ο φιλοχουντισμός, αλλά το Πολυτεχνείο, ενώ ξεκίνησε πράγματι ως αυθόρμητη εκδήλωση των διψασμένων για πολιτική ελευθερία φοιτητών και μη, δεν μου φαίνεται τίποτε άλλο, ως "επέτειος", παρά ένα βολικό άλλοθι για μας, για την αντίσταση που δεν κάναμε, και ένα ακόμη βολικότερο άλλοθι για τους ξένους προστάτες, για όσα δεινά μας φόρτωσαν. Το παρακράτος του Ιωαννίδη, που ανέλαβε μερικές ημέρες μετά, θα αξιοποιούσε οποιαδήποτε λαϊκή εκδήλωση για να κάνει την δουλειά του. Η αναγωγή του όμως σε διαστάσεις που ποτέ δεν είχε, αυτό είναι έργο των μεταγενέστερων και είναι ύποπτων κινήτρων.

  40. KaryID avatar
    KaryID 17/11/2008 11:06:04

    Τι λες ρε παιδί μου εδώ πέρα;

    Ορισμένα από αυτά τα πράγματα τα πρακτοριλίκια κλπ. έχουν γίνει γνωστά πριν το 2002, πριν τα μάθεις εσύ, από τη δεκαετία του '90. Εγώ κρατώ μικρό καλάθι σε αυτά ένθεν και ένθεν γενικότερα.
    Για τους κεντρικούς πρωταγωνιστές πολλά έχουν ακουστεί, η συμμετοχή του κόσμου, το δυσβάσταχτο της δικτατορίας δεν μπορεί να διαψευστεί με τίποτα.

    Και γι' αυτό αντέχει 35 χρόνια τώρα.
    Μας κατέβαζε στο Μουσείο το λεωφορείο από το σχολείο το απόγευμα και δεν θα ξεχάσω ποτέ την κοσμοσυρροή, ούτε τα δακρυγόνα σε όλη την Αθήνα, τους πυροβολισμούς. Και την ατμόσφαιρα τις προηγούμενες ημέρες.

    Όσον αφορά τους νεκρούς και τους τραυματίες τα νοσοκομεία είχαν γεμίσει, νεκρούς ή τραυματίες δεν ξέρω, δεν είδα, δεν ήμουν εκεί. Στο βίντεο βλέπεις ένα τανκ να γκρεμίζει μια πύλη τεράστια, τσαμπιά κρεμασμένα τα παιδιά στους ορθοστάτες και στις κολώνες.

    Δεν καταλαβαίνω τη φράση 17 νεκροί, άντε 24, ούτε τη φράση "...τους Αγ. Αναργύρους, εκει ντε, δίπλα στο Πολυτεχνείο...".!!!
    Παρακαλώ όποιος έχει στοιχεία εδώ πέρα να τα γράψει τον αριθμό, δεν θυμάμαι, 95 έχω εγώ ένα νούμερο.

    Νέα παιδιά και απλοί πολίτες ήταν αυτοί, εργαζόμενοι, περαστικοί, προσπερνιέται αυτό έτσι ελαφρά τη καρδία για να μην πω αναλγησία και θυμώσεις; Οι δε δικοί τους άνθρωποι να ξέρεις δεν μιλούσαν, ούτε και μιλούν ακόμα ίσως.

    Για ποιο λόγο να χρειάζεται άλλοθι κάποιος για την αντίσταση που δεν έκανε; Κανείς δεν το ζήτησε αυτό. Τώρα τι κάνουν οι ξένες δυνάμεις, αυτό δεν μας αφορά εμάς, εμείς κοιτάζουμε τι κάνουμε εμείς, ως πολίτες, ως χώρα. Οι ξένες δυνάμεις πάντα αυτά κάνουν σε μια μικρή χώρα.

    Για το ΚΚΕ έχω να πω ότι συνήθη τακτική είχε και ίσως έχει ακόμα - βλέπε ΠΑΜΕ - ότι δεν ελέγχει ... συμπλήρωσε εσύ τη συνέχεια.

    Αυτές οι απόψεις δεν ενώνουν, διχάζουν.

    Ασχέτως του εάν ήταν προβοκάτσια ή όχι, η συμμετοχή ήταν ΥΠΑΡΚΤΗ ΚΑΙ ΑΥΘΟΡΜΗΤΗ. Υπήρχε κάτι στην ατμόσφαιρα που εγώ δεν το έχω ξαναζήσει.
    Οι πόρτες των πολυκατοικιών στη γύρω περιοχή στο Μουσείο και στο Πολυτεχνείο, Εξάρχεια, Λυκαβηττό, Σόλωνος, άνοιγαν στα σκοτεινά και τράβαγαν οι νοικοκυραίοι τα παιδιά μέσα για να τα προστατεύσουν από το χαλασμό, τα δακρυγόνα.

    Για την ομαλοποίηση δεν γνωρίζω. Ούτε για το αίσχος της Κύπρου, αν θα αποτρεπόταν ή όχι. Τι σχέση έχει αυτό. Τώρα μιλάμε για το Πολυτεχνείο.

    Και για το τέλος, λες:
    "Η αναγωγή του όμως σε διαστάσεις που ποτέ δεν είχε, αυτό είναι έργο των μεταγενέστερων και είναι ύποπτων κινήτρων."

    ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ακριβώς συνέβη, τις διαστάσεις που αρχικά είχε - ασχέτως ή όχι προβοκάτσιας - οι μεταγενέστεροι προσπάθησαν να τις απαξιώσουν και να τις μηδενίσουν με όλους τους τρόπους (βλέπε και καταστροφές σε κάθε επέτειο).

    Το συμπέρασμα σου είναι ότι οι ξένες δυνάμεις όπως λες εκμεταλλεύθηκαν την αγωνία του κόσμου από 7 χρόνια δικτατορία, για να επιβάλλουν δικές τους λύσεις.

    Η φωτιά σιγόκαιγε όμως σε όλη την κοινωνία, κατάλαβες;

  41. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 17/11/2008 11:40:50

    Καμιά αντίρρηση σε αυτά που γράφεις. Άλλο είπα εγώ. Μίλησα με πολλούς ανθρώπους που ήταν εκεί. Οι γονείς ενός φίλου μου έμεναν τότε στην Πατησίων και μου είπαν πόσο συγκλονισμένοι έκρυβαν φοιτητές που έφευγαν τρέχοντας για να σωθούν, αν και φοβόντουσαν (που τους έκρυβαν). Δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι όσα λες είναι έτσι ακριβώς και ακόμη περισσότερο. Ήταν μια αυθόρμητη λαϊκή εξέγερση, ένα ξέσπασμα ελευθερίας μέσα σε τόσα χρόνια καταπίεσης. Μην ανησυχείς, δεν πρεσβεύω τη θεωρία ότι το Πολυτεχνείο ήταν "μύθος".

    Αλλά αυτό που λέω εγώ είναι ότι αυτό το ξέσπασμα ελευθερίας το εκμεταλλεύτηκαν οι δυνάμεις που ήθελαν συνέχιση της εκτροπής και να συνεχίσει να παίζεται το παιχνίδι εις βάρος της Κύπρου. Ο Ιωαννίδης, με υποδαύλιση των Αμερικανών, έψαχνε να βρει την πρώτη ευκαιρία για να ανατρέψει τον Παπαδόπουλο. Αντί λοιπόν να λύσει πολιτικά την εξέγερση των φοιτητών που κλείστηκαν στο Πολυτεχνείο, που μπορούσε να λυθεί πολιτικά, έβγαλε στους δρόμους τους δολοφόνους του και άρχισαν να πυροβολούν αδιακρίτως.

    Η προβοκάτσια δεν έγινε τόσο από μέσα (κάπου είχα διαβάσει ένα νούμερο για 250 προβοκάτορες της χούντας μέσα στο Πολυτεχνείο, αλλά δεν θυμάμαι πού το διάβασα και δεν το υιοθετώ), όσο κυρίως απέξω. Μια εξέγερση που θα είχε πολύ μικρότερη έκταση και σημασία από όση της αποδόθηκε τελικά από την ΕΣΑ εμφανίστηκε ως απειλητική για το τότε καθεστώς, ενώ ΔΕΝ ήταν. Αυθόρμητο λαϊκό ξέσπασμα ήταν, εκδήλωση της "φωτιάς που σιγόκαιγε σε όλη την κοινωνία" ήταν, σε ένα παλλαϊκό αίτημα για περισσότερη ελευθερία. Δεν είχε σκοπό να ανατρέψει τη χούντα το ξέσπασμα εκείνο, μια χούντα που ούτως ή άλλως έφευγε. Να διαμαρτυρηθεί, ναι, να εκτονωθεί, ναι, να ξεδιψάσει από τις πρώτες σταγόνες ελευθερίας, ενόψει της αποκατάστασης των πολιτικών ελευθεριών, ναι. Αλλά η προβοκάτσια συνίσταται στο ότι το παρακράτος το εμφάνισε ως ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΑΝΑΤΡΟΠΉΣ της χούντας. Και αυτό ακριβώς ήταν το νόημα των καταγγελιών της αριστεράς, που έχω διαβάσει εγώ.

    Εκεί έγκειται ο εφησυχασμός και το βολικό συλλογικό άλλοθι "ε, κάτι κάναμε κατά της χούντας". ΔΕΝ ήταν αυτό το πράγμα το Πολυτεχνείο. Εμφανίστηκε εσκεμμένα ως τέτοιο από τους σκληροπυρηνικούς της χούντας για να πάμε σε νέα εκτροπή. Το αποδέχθηκε ως τέτοιο η δημοκρατία, διότι τη βόλευε. Και τη βόλευε πολλαπλά.

    Ψάξε να βρεις το αφιέρωμα των Νέων του 2002 στους νεκρούς του Πολυτεχνείου. Η ειρωνία που διατυπώνω για τους Αγίους Αναργύρους αναφέρεται στο ότι ενώ στο σχολείο μας μάθαιναν για τους χιλιάδες νεκρούς μέσα στο Πολυτεχνείο, τελικά, για να βγει 24 ο αριθμός στο αφιέρωμα των Νέων, έπρεπε να μπουν ως νεκροί του Πολυτεχνείου και άσχετα θύματα της ασυγκράτητης ΕΣΑτζίδικης βίας εκείνων των ημερών, που τοπικά και λογικά δεν είχαν καμία σχέση με το Πολυτεχνείο. Στην πραγματικότητα, οι νεκροί ήταν 17, όσους ακριβώς βεβαίωσε και η δίκη του Πολυτεχνείου. Αν το διαβάσεις θα πάθεις την πλάκα σου για το τι συλλογικό δούλεμα έχουμε φάει ως κοινωνία και ως λαός.

    Τιμή και δόξα στα θύματα του Πολυτεχνείου, αλλά μαύρο και φτύσιμο σε όσους εκμεταλλεύονται το αίμα των αθώων για σκοπούς που δεν έχω αντιληφθεί ακόμη πλήρως ποιοι είναι.

  42. Helmut avatar
    Helmut 17/11/2008 11:43:01

    Η Αριστερά είναι σε κρίση γιατί στις κοινωνίες μας το μοντέλο της ταξικής πάλης που είναι η βάση κάθε αριστερής ιδεολογίας απλά δεν υφίσταται πλέον εδώ και αρκετές δεκαετίες.

    Η "δεξιά" (ή μάλλον για να ακριβολογούμε η κοινωνία της κατανάλωσης) αντικατέστησε την "τάξη", τις κοινωνικές ομάδες, με άτομα (individuals).

    Ευτυχώς για τα Media Markt και τα Carrefour, το άθροισμα των ατόμων καταναλώνει περισσότερο απ'ότι οι παλιότερες "τάξεις".

    Δυστυχώς για την Αριστερά, το άθροισμα των ατομικισμών έχει πολύ μικρότερη ανατρεπτική δύναμη και φωνή απ'ότι παλιότερα. Πλέον μας έχει πνίξει η απάθεια και η παθητικότητα σε πολιτικό επίπεδο.

    Αν δεν καταφέρει η Αριστερά να απαγκιστρωθεί από το ταξικό μοντέλο, δεν θα ξεπεράσει την κρίση που την μαστίζει.

    Η προσπάθεια μετάλλαξης της Αριστεράς σε Σοσιαλδημοκρατία (σε Αγγλία, Γαλλία, Ελλάδα, Ισπανία....) και πλήρη υποταγή στον οικονομικό φιλελευθερισμό πάντως, δεν της (μας) βγήκε σε καλό.

    Με την κρίση που περνάμε θέλω να ελπίζω-πίστέψω πως συγκεντρώνονται κάποιες προϋποθέσεις οι οποίες μπορούν -με αρκετή τύχη είναι αλήθεια- να δώσουν νέο νόημα και νέα πνοή στην έννοια της Αριστεράς.

    Αυτό το κίνημα βέβαια δεν περιμένω να ξεκινήσει από την Ελλάδα, για να καταλαβαινόμαστε. Ούτε στα φόρουμ της Σοσιαλιστικής Διεθνούς.

  43. KaryID avatar
    KaryID 17/11/2008 12:01:32

    Στα ίδια συμπεράσματα έχουμε καταλήξει τελικά, εσύ ένας άνθρωπος νεότερος που δεν τα έζησε και εγώ μία παλαιότερη που τα έζησε σε μικρότερη ηλικία μέσα από το λεωφορείο του σχολείου.
    Ούτε και εσύ έχεις απαντήσεις για τους σκοπούς αυτών που λέγεται ότι εκμεταλλεύτηκαν τη λαϊκή δυσφορία, και γι' αυτό κρατώ μικρό καλάθι ένθεν και ένθεν.

    Δεν ανησυχώ ότι πρεσβεύεις τη θεωρία του "μύθου του Πολυτεχνείου". Όποιος θέλει την πρεσβεύει.
    Είναι σαν να λέμε ότι όποιος δεν έλαβε μέρος στην αντίσταση δεν υπήρξε αντίσταση.

    Έχουν καταρριφθεί αυτά τα στεγανά, και ο μύθος του αντιστασιακού και ποιος είναι ή δεν είναι. Τώρα είμαστε στο 2010.

    Πάντως το ότι το Πολυτεχνείο εξακολουθει 35 χρόνια μετά να απασχολεί και να προβληματίζει, έχει το συμβολισμό του, από όποια πλευρά να το δει κάποιος.

  44. comment avatar
    comment 17/11/2008 12:08:17

    Πολλές φορές σχολιαστές της Καθημερινής, για να δείξουν την πολυπόθητη "αντικειμενικότητα" δείχνουν να στενοχωριούνται ότι δεν υπάρχει "ρεαλιστική αντιπολίτευση" κι ότι οι αριστεροί δεν είναι οι αριστεροί που έχει στο φαντασιακό του ο κάθε σχολιαστής. Θυμηθείτε και παλιό σχόλιο (του Γιανναρά νομίζω, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος) που στενοχωριόταν που πλέον οι αριστεροί είναι "βολεμένοι" και δεν τρώνε ξύλο.

    Αν καίγονται τόσο πολύ να γραφτούν στο ΚΚΕ ή σε όποιο αριστερό κόμμα θέλουν για να τους δείξουν το σωστό δρόμο, τι να πω.....

  45. KaryID avatar
    KaryID 17/11/2008 15:19:18

    Κάθε χρόνο τα ίδια.

  46. Νἰκος avatar
    Νἰκος 17/11/2008 17:00:53

    Φιλε Περαστικε. Δεν εκπλησσομαι. Η γραμμικη σκεψη και λογικη αιτιου-αιτιατου στην οποια πιστευουν θρησκευτικα και που εφαρμοζουν ΟΛΟΙ οι μηχανιστικοι μαρξιστες δεν μπορει να αντιληφθει τετοια πραγματα και γι'αυτο τα στελνει στο "αριστερο" πυρ το εξωτερο. Δεν ειναι αντιπαθεια στους μεταναστες. Μιλαμε για το ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΝΝΟΜΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, του μονου νομιμοποιητικου μηχανισμου που προστατευειτην Ελληνικη κοινωνια, που μπορει να να εχει διαλυτικες επιρροες μακροπροσθεσμα. Εκτος και αν πιστευεις (Τι σου ειναι η πιστη, ε; και μετα την κυνηγατε ως γνησιοι αντικληρικαλιστες) οτι ο διεθνισμος αποτελει ισχυροτερη εξουσια που θα μας προστατευσει απο πασαν νοσν και μαλακιαν.

  47. Νἰκος avatar
    Νἰκος 17/11/2008 17:05:17

    "Η συγκροτηση ολοκληρωμένου λόγου , μιας νέας συγχρονης αντίληψης που να περιλαμβανει και αυτά αλλα και προοδευτικές λύσεις για την ανεργεια τον -αναγκαιο- εκσυγχρονισμο της κοινωνίας με τρόπο που να μειωνει την φτώχεια και τους αποκλεισμούς τις κοινωνικές εντάσεις ειναι το ζητούμενο".

    Σεβομαι τον πυρηνα των αποψεων σου αλλα η δηλωση σου αυτη ειναι μονο για εκθεσεις γυμνασιου.
    Και ρωτω:Περιλαμβανει ο "ολοκληρωμενος λογος" την καταργηση της κοινωνιας μας επειδη υπαρχουν "αδυναμοι", ΣΤΗΝ ΕΛΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙΤΕ ΟΤΙ ΙΣΧΥΡΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΤΑ[ΙΕΣΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΒΓΑΛΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΣΑΣ. Χωρις ισχυρο κρατος, που εκφραζει την κοινωνια κατα πλειοψηφια, θα ειμαστε ερμαιο του καθε ιμπεριλαιστακου ή ιμπεριλαιστη, ειτε λέγεται Τουρκους ειτε ο,τι δηποτε αλλο.

  48. miaouth avatar
    miaouth 17/11/2008 18:21:56

    Μικρή αφιέρωση στο Πολυτεχνείο

    Όπου κοιτάζω να κοιτάζεις.
    Όλη η Ελλάδα ατέλειωτη παράγκα.
    Παράγκα, παράγκα, παράγκα του χειμώνα.
    Κι εσύ μιλάς σαν πτώμα.
    Ο λαός, ο λαός στα πεζοδρόμια
    κουλούρια ζητάει και λαχεία.
    Κοπάδια, κοπάδια, κοπάδια στα υπουργεία
    αιτήσεις για τη Γερμανία.
    Κυράδες, φιλάνθρωποι παπάδες,
    εργολαβίες, ψαλμωδίες και καντάδες.
    Η Ευανθούλα κλαίει πριν να κοιμηθεί
    την παρθενιά της βγάζει στο σφυρί.
    Στα γήπεδα η Ελλάδα αναστενάζει.
    Στα καφενεία μπιλιάρδο, καλαμπούρι και χαρτί.
    Στέκει στο περίπτερο διαβάζει
    φυλλάδες με μιάμιση δραχμή.
    Όχι, όχι. Αυτό δεν είναι τραγούδι,
    είναι η τρύπια στέγη μιας παράγκας.
    Είναι η γόπα που μάζεψε ένας μάγκας.
    Κι ο χαφιές που μας ακολουθεί.

    Διανύσης Σαββόπουλος

    (εκτός από τις "φυλλάδες με μιάμιση δραχμή" - και τη γόπα, για τα λοιπά, "όσα είπαμε παλιά ισχύουν" - κατά Μ. Μέσκον)

  49. miaouth avatar
    miaouth 17/11/2008 18:25:50

    1975 η κυκλοφορία, οι στίχοι είναι γραμμένοι παλιότερα, ίσως επί χούντας.
    Σημασία έχει ότι όλα άλλαξαν για να μείνουν ίδια.

  50. KaryID avatar
    KaryID 17/11/2008 21:53:11

    Έχω εκνευριστεί. Ότι διαβάζω εδώ πέρα για θεωρίες συνομωσίας τα ακούω και στα ραδιόφωνα σήμερα.
    Μας ενδιαφέρει πρωτίστως να επιβεβαιωθούμε σε προσωπικό επίπεδο ή να βγάλουμε τα σωστά συμπεράσματα και να διαφυλάξουμε αυτό που πρέπει να διαφυλαχθεί;

    Όποιος νομίζει ότι τον χρησιμοποιούν ξένα κέντρα να κάθεται στο σπίτι του.

  51. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 18/11/2008 06:05:14

    Το αφιέρωμα των Νέων στους νεκρούς του Πολυτεχνείου είναι τελικά της 15ης Νοεμβρίου 2005 στον ένθετο "Ταχυδρόμο". Μεταξύ των ερευνητών και ο Δημήτρης Χατζησωκράτης του ΣΥΝ.

  52. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 18/11/2008 06:05:42

    15ης Νοεμβρίου 2003, συγγνώμη. Δυο φορές λάθος, τι γίνεται;

  53. KaryID avatar
    KaryID 18/11/2008 10:43:25

    @Επώνυμος: θα το ψάξω ηλεκτρονικά αλλά τελικά, μετά από όλη αυτή τη συζήτηση και πάλι καταλήγω στο ότι:
    Ο χρόνος απαλύνει και αλλοιώνει τα πράγματα, ο Τσε Γκεβάρα έγινε μπλουζάκι και σήμερα προβάλλεται το ότι φορούσε Ρόλεξ. Το Ρόλεξ, το προϊόν, η μπράντα επικυριαρχεί του Τσε Γκεβάρα λοιπόν.
    Διάβασε το σχόλιο κάποιου ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ στην χθεσινή ανάρτηση με τη φωτογραφία της πορείας του Πολυτεχνείου που αφήνει πολλά περίεργα υπονοούμενα, ότι μετά την πτώση της δικτατορίας οι θύτες έγιναν και αυτοί θύματα, για τις δυνάμεις καταστολής, για χώρες της Λ. Αμερικής με παρόμοια ιστορία - ποιες είναι αυτές, εγώ δεν μπορώ να θυμηθώ τώρα, και στην ερώτηση που του έκανα να μας πει τι εννοεί δεν απάντησε.
    Γι' αυτό δεν θέλω ανώνυμους-επώνυμους, θέλω ένα στοιχειώδες όνομα να "γνωρίζω" το άτομο με το οποίο συνομιλώ, δεν χρειάζεται να είναι το πραγματικό του, ας είναι το nickname, εδώ γράφουν τόσοι ανώνυμοι. Μπορεί να έχει αναρτήσει κάτι άλλο και να σχηματίσω σφαιρικότερη άποψη.
    Το θέμα με απασχόλησε εχθές όλη την ημέρα, και κατέληξα στο ότι:
    ΟΠΟΙΟΣ ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΤΟΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΑΣ ΚΑΘΕΤΑΙ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ. ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ. ΕΔΩ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΕΝΘΕΝ ΚΑΙ ΕΝΘΕΝ. ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ Ή ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ;
    Οι περισσότεροι άνθρωποι που συμμετείχαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, είχαν αγνά κίνητρα και μετά από αυτό επέστρεψαν στα σπίτια τους και συνέχισαν τη ζωή τους.
    Και αν παρατήρησες εδώ μέσα όσοι συμμετείχαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αγνά δεν καταδέχονται να μπουν σε καμία συζήτηση περί προβοκάτσιας. Και καλά κάνουν.
    Μόνοι οι απέξω, οι κάποιας μικρότερης ηλικίας ίσως, όπως εσύ, εγώ, οι απαθείς, οι "ύποπτων κινήτρων" κλπ.
    Αν μέσα από εκεί αναδείχθηκαν οι ηγέτες της μεταπολίτευσης, ε τι να κάνουμε τώρα.

  54. KaryID avatar
    KaryID 18/11/2008 10:43:59

    @Επώνυμος: είσαι έξυπνος πάντως, σε παραδέχομαι.

  55. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 19/11/2008 11:02:51

    Ευχαριστώ.

    Σε σχέση με αυτά που γράφεις στο τελευταίο σχόλιο. Όχι, καμία σχέση. Δεν το εννοούσα έτσι. Με την ίδια λογική δεν έπρεπε να είχε γίνει ούτε η επανάσταση του 1821.

    Αυτό που με εξοργίζει είναι το "χτίσιμο" και η διόγκωση της εξέγερσης του Πολυτεχνείου γύρω από τον πραγματικό της πυρήνα στη μεταπολίτευση. Διάβασε το αφιέρωμα των "Νέων". Αναφέρει συνολικά 88 ονόματα για νεκρούς σε όλη τη διάρκεια της δικτατορίας. Τα 88 ονόματα που διαβάζονται κάθε χρόνο. Κανένας "Ορέστης απ' το Βόλο" δεν υπάρχει καν το όνομα Ορέστης ανάμεσα στους νεκρούς.

    Και λέω: γιατί είναι ανάγκη να "χτίσουμε" με ψέματα γύρω από μια αληθινή ιστορία; Δεν μας αρκεί η αληθινή ιστορία; Ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί η σκόπιμη διόγκωση των γεγονότων του Πολυτεχνείου μεταπολιτευτικά και, κυρίως, μετά το 1981; Καμιά άλλη εθνική επέτειος δεν έχει τόσο εμφανή ψέματα. Επιχειρούν σήμερα να εμφανίσουν ως ψέμα την Αγία Λαύρα, όμως δεν υπάρχει τίποτε κρυφό εκεί, διότι όλες οι ιστορικές πηγές ανέκαθεν εξιστορούσαν ότι η ανύψωση του λάβαρου έγινε το βράδυ της 24ης και όχι την 25η Μαρτίου. Απλώς η 25η ήταν η ημέρα που είχε προγραμματιστεί η έναρξη της εξέγερσης, αλλά από αυθορμητισμό ξεκίνησε τελικά νωρίτερα. Μετά, συμβολικά, καθιέρωσαν τον εορτασμό για την ημέρα που είχε αρχικά προγραμματιστεί.

    Εδώ όμως είναι αλλιώς τα πράγματα. Ο καημένος ο Μπέης ως δήμαρχος Αθηναίων έσκαβε στου Ζωγράφου για να βρει ομαδικούς τάφους. Δεν βρήκε τίποτα. Γιατί τέτοια ομαδική παραπλάνηση; Είναι τυχαία (συμβαίνει πολλές φορές και τυχαία) ή κάποιος την υποδαυλίζει; Γιατί όμως εμένα μου φαίνεται το δευτερο; Και είναι μόνον η σκοπιμότητα της εταιρίας "Ήρωες Πολυτεχνείου Α.Ε." ή υπάρχει και κάτι άλλο, που αφορά τη συλλογική μας αυτοσυνειδησία; Το συνδυάζω αυτό με τα "μόνιμα" επεισόδια στις πορείες.

  56. KaryID avatar
    KaryID 19/11/2008 11:37:57

    Καλά τώρα Ορέστης απ' το Βόλο, εκεί κόλλησες εσύ, ποιητική αδεία, εντάξει όλα τα άλλα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.