26/09/2009 12:42
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δεκαπέντε ευρώ διόδια από την Αθήνα ως την Λαμία



Δεν έχουν το θεό τους οι κατασκευαστές των εθνικών δρόμων. Αυτή τη φορά τη... ζημιά κάνει η ΓΕΚ μέσω της εταιρείας Ιόνια οδός που κατασκευάζει το δρόμο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Αποφάσισε εν μέσω εκλογών, και αφού φυσικά τη δίνει το δικαίωμα ο νόμος, να αλλάξει τον τρόπο πληρωμής των διοδίων και να το κάνει ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση. Όποιος δηλαδή πάει κοντά να πληρώνει λίγα και όποιος μακριά να πληρώνει πολλά.

Με τον τρόπο αυτό, όμως, τα διόδια για την απόσταση από την Αθήνα μέχρι τη Λαμία από περίπου 8 ευρώ φτάνουν σχεδόν τα 12,5 ευρώ, δηλαδή αύξηση 50% η οποία θα ισχύσει από την ερχόμενη Τρίτη. Αν δηλαδή κάποιος φύγει από το σπίτι του, μπει στην Αττική οδό και ταξιδέψει μέχρι τη Λαμία θα πρέπει να ξηλωθεί και να πληρώσει σχεδόν 15 ευρώ, χωρίς τη βενζίνη φυσικά που την πληρώνει με καπέλο.

Έτσι, το ταξίδι στην εθνική οδό γίνεται τόσο ακριβό που συμφέρει να πας με λεωφορείο παρά με το Ι.Χ. σου.

 Κι εμείς οι κακεντρεχείς αναρωτιόμαστε: Δε σκέφτηκαν εκεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ και στην ΓΕΚ των Περιστέρη και Κάμπα πως θα χρεωθούν υπερβολικά όλοι αυτοί που θέλουν να κάνουν... σκι στην Αράχοβα; Δύσκολοι καιροί για χειμερινά σπορ...

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΚΜ avatar
    ΚΜ 26/09/2009 13:43:30

    Στην (πολύ φτωχότερη από μας) Πορτογαλία, από καιρό πληρώνεις τόσα στα διόδια (20 ευρώ μου ήρθαν πρόσφατα τα 300 χιλόμετρα) και είναι και πιο ακριβή η βενζίνη. Με ΚΤΕΛ αντιθέτως, με 17,5 ευρώ πας στη Λισσαβώνα και γυρίζεις.

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ ΚΜ 26/09/2009 13:50:50

      Λάθος, 17,5 ευρώ είναι μόνο να πας. Αλλά και πάλι, λιγότερα από όσα θα έδινες στα διόδια είναι.

    • Le canard avatar
      Le canard @ ΚΜ 26/09/2009 14:44:52

      Επειδή το έκαναν οι περισσότερο υπάκουοι στις Βρυξέλλες Πορτογάλοι, ήδη από τη δεκαετία του 1980, πρέπει να το κάνουμε και εμείς και να ιδιωτικοποιήσουμε τους δρόμους; Τότε, πολλές φορές είχα βρεθεί στην -πράγματι πολύ φτωχότερη από μας, ιδιαίτερα εκείνη την εποχή- χώρα και μου είχε κάνει εντύπωση. Τότε, η Πορτογαλία είχε πολύ κακό οδικό δίκτυο Εθνικών οδών. Το έφτιαξαν πράγματι και με ευρωπαϊκά χρήματα και από την τσέπη τους πλήρωσαν τους ιδιώτες. Τα ευρωπαϊκά λεφτά βέβαια, εκεί έπιασαν περισσότερο τόπο απ'ότι στην Ελλάδα (που φαγώνονται συστηματικά και όλες οι έρευνες των ελεγκτικών αρχών μπλοκάρονται με άνωθεν εντολές- Αραγε, γιατί δεν άφησαν ποτέ το ΣΔΟΕ να διεξάγει έρευνες για το που πάνε τα κοινοτικά κονδύλια;- fact). Να πουμε πάντως ότι οι Πορτογάλοι ό,τι τους έλεγαν οι Βρυξέλλες το έκαναν χωρίς την παραμικρή αντίρρηση. Αυτό θέλουμε;

      • ΚΜ avatar
        ΚΜ @ Le canard 26/09/2009 18:37:03

        Δρόμους θέλουμε. Άμα μου βρεις άλλο τρόπο χρηματοδότησης για τους νέους αυτοκινητοδρόμους, να το συζητήσουμε. Εγώ πάντως θεωρώ έξυπνη και σωστή κίνηση την εκχώρηση των διοδίων στους ήδη έτοιμους δρόμους, ως πληρωμή για την κατασκευή των επόμενων: τα έργα ξεκινάνε την επόμενη μέρα, χωρίς να χρειάζεται να βάλει το (στριμωγμένο ταμειακά) κράτος μία.

        Τα δε περί «υπακοής» δεν αντέχουν σε κριτική: Δηλαδή επειδή το πρότειναν οι κακιές Βρυξέλλες, να μην το κάνουμε (έτσι, από αντίδραση!) κι ας χαντακωθούμε; Αυτά πρέπει να τα αποφασίζουμε με το μυαλό και όχι με το θυμικό.

      • sinn avatar
        sinn @ Le canard 26/09/2009 18:59:18

        Δρόμους εργολάβων που κάνουν έντιμα τη δουλεία τους βέβαια θέλουμε. Δρομους έργολάβων που επικαλούνται δημόσια το επιχείρημα οτι στην Ελλάδα αν δεν μιζώσεις δεν γίνεται τίποτα (απαιτουν μάλιστα και την ευγνωμοσύνη μας ως άλλοι εθνικοι ευεργετες) δεν θέλουμε. Να μας λείπουν αυτοι και η αθλια αντίληψη οτι η αναπτυξη προϋποθετει διαφθορα. Οπώς δεν θέλουμε τις εφημερίδες και τα κανάλια εργολάβων που εκ των πραγμάτων διαπλέκονται με το πολιτικο προσωπικο προς ίδιον όφελος (για να κάνουν το άσπρο μάυρο).

  2. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 26/09/2009 20:39:20

    Σιγά σιγά θα πεισθούμε ότι είναι λογικό να πληρώνουμε και τον αέρα που αναπνέουμε.
    Είμαι περίεργος, τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας που πηγαίνουν?

  3. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 26/09/2009 23:30:50

    Τα τέλη κυκλοφορίας επέχουν θέση διοδίων σε χώρες όπως π.χ. η Βρετανία ή η Γερμανία -δεν είμαι σίγουρος και για τη Γαλλία-, όπου οι υποδομές είναι δεδομένες εδώ και δεκαετίες. Σε αφρικανικές χώρες, όπως η Ελλάδα, όπου τα κονδύλια τρώγονται στις υπερτιμολογήσεις λειψών κατασκευών, η μοίρα μας είναι να πληρώνουμε αδρά.

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ Αυριανιστής 27/09/2009 01:53:22

      Πάντως στην Αγγλία (πέρασα κι από'κει...) βρίζανε οι πολίτες γιατί την συντήρηση των οδών την επωμίζονταν μόνο αυτοί, ως φορολογούμενοι, ενώ τα ξένα τράνζιτ φορτηγά (και πίστεψε με, ήταν πολλά, παρά την Μάγχη) δεν πληρώναν μία. Για τον λόγο αυτό ζητούσαν διόδια! Και μάλιστα μια ιδέα που ακούστηκε (χωρίς να συμφωνώ απαραιτήτως) ήταν η χιλιομετροχρέωση μέσω GPS: Να πληρώνεις όλα τα χιλιόμετρα που κάνεις, και όχι μόνο αυτά σε αυτοκινητόδρομο!

  4. Mike avatar
    Mike 27/09/2009 18:16:06

    Στην Γερμανία αυτό γίνεται. Διόδια πληρώνουν μόνον τα φορτηγά με μέτρηση των χλμ. τους, που γίνεται με καταγραφή από GPS χωρίς καθυστερήσεις και στάσεις στις Autobahn. Για όλους τους υπόλοιπους η κυκλοφορία είναι δωρεάν.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.