Δέσμευση Σαμαρά: Δεν θα υπάρξει νέο μνημόνιο, ούτε νέα μέτρα
06/05/2014 20:42
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δέσμευση Σαμαρά: Δεν θα υπάρξει νέο μνημόνιο, ούτε νέα μέτρα

Οταν φύγει η κρίση, ο κ.Τσίπρας θα εξαφανιστεί - Διαβάστε όλη τη συνένετευξη

Τη διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν νέα μνημόνια, ούτε άλλα μέτρα, έδωσε σήμερα ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.

Ο κ. Σαμαράς αναφερόμενος στη μείωση του ελληνικού χρέους είπε ότι «η ρύθμιση είναι δεδομένη» και ότι η σχετική συμφωνία θα υπάρξει το φθινόπωρο.

Κατά την διάρκεια της συνέντευξης εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ τονίζοντας ότι «μιλάει για το χθες και υπόσχεται στους πάντες τα πάντα, επιστρέφοντας στο χειρότερο λαϊκισμό».

«Μας είπε ότι “λεφτά υπάρχουν”, θα πρέπει να είναι πολύ σκούρα τα πράγματα στο ΣΥΡΙΖΑ για να το λέει αυτό» πρόσθεσε ο κ.Σαμαράς και κατηγόρησε τον κ.Τσίπρα και την αξιωματική αντιπολίτευση ότι καπηλεύονται και εκμεταλλεύονται το πρόβλημα και την οδύνη του Έλληνα πολίτη.

Αναφερόμενος στα προβλήματα που δημιούργησε τελευταία το ΠΑΣΟΚ δήλωσε κατηγορηματικά ότι δεν κινδυνεύει η κυβερνητική σταθερότητα μετά τις εκλογές και πρόσθεσε: “η κυβερνητική συνεργασία άντεξε στα δύσκολα, να είστε σίγουροι ότι θα αντέξει και τώρα”.

Πυρά κατά Τσίπρα

Σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ και τον Α. Τσίπρας ο κ. Σαμαράς είπε μεταξύ άλλων:

“Ο κ. Τσίπρας αναδείχθηκε μέσα στην κρίση- όταν φύγει η κρίση θα εξαφανιστεί και αυτός”..

“Μιλάει για ένα χθες που έχει υποχωρήσει. Είπε go back, που σημαίνει πήγαινε πίσω”.

Ο κ. Τσίπρας “καπηλεύεται την οδύνη και τα προβλήματα του κόσμου”.

Αναφερόμενος στην υπόσχεση του ΣΥΡΙΖΑ για δωρεάν ρεύμα, εξέφρασε τη βεβαιότητα του ότι ο κόσμος δεν θα πάει στο “λεφτά υπάρχουν”, και τόνισε ότι “ο ΣΥΡΙΖΑ επιζεί από την κρίση”.

“Θέλει μεγάλο θράσος να μην έχεις πάει στο ντιμπέιτ με τους υποψηφίους για την Κομισιόν και να έχεις φυγομαχήσει” και να ζητάς ντιμπέιτ στην Ελλάδα την ώρα που δεν είχαν κάνει καμία κουβέντα στην επιτροπή της Βουλής.

Κάλεσε τον κ. Τσίπρα να πει “ποια είναι η παρέα του, ποιοι είναι οι σύμμαχοι του, να βγει και να πει τα ονόματα”...“Κατεβαίνει στο ψηφοδέλτιο του με κόμματα από την κατεχόμενη βόρεια Κύπρο- είναι οι σύντροφοι του, είναι μαζί”.

”Βγήκε η Ελλάδα στις αγορές, και είπε ότι ήταν κρυμμένη συμφωνία για στημένη έξοδο. Είναι δυνατόν;”

Κάλεσε τέλος κ. Τσίπρα να διαβάσει Ιστορία για να καταλάβει ότι από τα διχαστικά μηνύματα ο τόπος έχει περάσει μεγάλες περιπέτειες.

Διακύβευμα των ευρωεκλογών να μην γυρίσουμε στην κρίση

Καταρχάς εξέφρασε την εκτίμηση ότι το αποτέλεσμα των εκλογών θα πρέπει να δώσει τη δυνατότητα στη χώρα να βγει από την κρίση οριστικά.

Θέλω ένα αποτέλεσμα εκλογών που θα μου δώσει τη δυνατότητα να βγούμε οριστικά από την κρίση, είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι τρία είναι τα μεγάλα ζητήματα που θα τεθούν μετά τις εκλογές:

1. Πρέπει να σταματήσει η αβεβαιότητα περί Ευρωζώνης. Είμαστε μέσα ή έξω;

2. Το 2015 πρέπει να γίνει εκλογή νέου Προέδρου της Δημοκρατίας από αυτήν την Βουλή

3. Να αναθεωρηθεί το Σύνταγμα και η επόμενη Βουλή να είναι αναθεωρητική

«Η ψυχολογία αλλάζει και ο κόσμος έχει αρχίσει να συνειδητοποιεί ότι βγαίνουμε από την κρίση...δείξαμε ότι η Ελλάδα ξαναστέκεται στα πόδια της» πρόσθεσε.

«Κάναμε σε δύο χρόνια πράγματα που θα έπρεπε να είχαμε κάνει εδώ και δεκαετίες» τόνισε.

Ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε, τέλος, ότι θα προχωρήσει σε αποκατάσταση των αδικιών σε ορισμένες κατηγορίες πολιτών και διαβεβαίωσε: «Το 2020 θα έχουμε ξανακερδίσει όσα χάσαμε τα τελευταία τέσσερα χρόνια».

Διαβάστε όλη την συνέντευξη:

Δημοσιογράφος: Κύριε Πρόεδρε, σας ευχαριστούμε πολύ που παραχωρείτε στον ΑΝΤ1 τη συνέντευξη αυτή. Είναι η πρώτη τηλεοπτική συνέντευξή σας ενόψει της κάλπης, η οποία έχει πλησιάσει πλέον. Ξεκινώντας, λοιπόν, θα ήθελα να σας ρωτήσω γιατί θέτετε ως δίλημμα το “σταθερότητα ή περιπέτεια”; Πάμε να εκλέξουμε δημάρχους, περιφερειάρχες και ευρωβουλευτές. Δεν διακυβεύεται η διακυβέρνηση της Χώρας. Εκτός κι αν κρίνετε ότι κάτι τέτοιο θα παιχτεί.

Α. Σαμαράς: Διασφαλίσαμε, κ. Χούκλη, ότι η Χώρα γύρισε σελίδα και ότι βγαίνουμε από την κρίση, βγαίνουμε από τον εφιάλτη της κρίσης και δεν πρέπει με τίποτα να ξαναπέσουμε στην κρίση. Αυτό είναι ένα τεράστιο διακύβευμα.

Όπως είναι και διακύβευμα να στείλουμε τους σωστούς, από τους “Ευρωπαίους”, εκείνους τους οποίους πραγματικά γνωρίζουν τα θέματα, τη θεματολογία και τα προβλήματα της Ευρώπης και οι οποίοι είναι και μαχητές και θα μπορέσουν να δώσουν την απαιτούμενη μάχη για την Ελλάδα, αύριο στην Ευρώπη.

Επομένως, υπάρχει διακύβευμα και είναι πολύ σοβαρό.

Δημοσιογράφος: Μήπως, όμως, έτσι προσχωρείτε στη λογική του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή δίνετε χαρακτήρα δημοψηφίσματος σε αυτήν την αναμέτρηση;

Α. Σαμαράς: Κοιτάξτε, εμείς προτείνουμε σταθερά βήματα. Σταθερά βήματα που θα αποκλείσουν την αβεβαιότητα στο εσωτερικό της Χώρας, τη λαθεμένη ψυχολογία, θα αποκλείσουν την ανυποληψία από το εξωτερικό, που μέχρι τώρα δέχθηκε πολύ βαριά βέλη, πολύ βαριές κατηγορίες η Ελλάδα στο παρελθόν. Εμείς θέλουμε μία δυνατή Ελλάδα με Ανάπτυξη.

Θα σας πω κάτι για τον κ. Τσίπρα. Ο κ. Τσίπρας μιλάει για ένα χθες το οποίο έχει χρεοκοπήσει. Σύνθημά του, άλλωστε, είναι αυτό το περίεργο, το “Go back” που είπε. Δεν είπε “πάμε μπροστά”, είπε “προς τα πίσω” και λέω που πίσω; Στις μόνιμες πορείες; Στις διαρκείς καταλήψεις;

Δημοσιογράφος: Το απηύθυνε στην κ. Merkel...

Α. Σαμαράς: Ναι, αλλά πρέπει να προβάλλεις το αύριο. Δεν μπορείς, για παράδειγμα, να υπόσχεσαι στους πάντες τα πάντα, θυμίζοντας το χειρότερο λαϊκισμό, όπως αυτό που συνέβη προ ημερών, που υποσχέθηκε σε χιλιάδες ανθρώπους, σε μία τελευταία του ομιλία κάπου – δεν θυμάμαι που – ότι θα τους δώσει δωρεάν ρεύμα και θα τους δώσει δωρεάν πετρέλαιο.

Δημοσιογράφος: Αν μου επιτρέπετε, για να προσθέσετε την απάντησή σας, γιατί ο κόσμος να μην τιμωρήσει την Κυβέρνηση για αυτή τη δραματική αλλαγή της ζωής του, που συμφωνείτε ότι έχει επέλθει, για την ανεργία και τη φυγή και να μην πάει στον Τσίπρα;

Α. Σαμαράς: Ναι, αλλά πρώτα να τελειώσω το εξής: Ότι ο κόσμος δεν θα πάει εκεί που υπάρχει ο λαϊκισμός και το “καινούργιο” – αν είναι δυνατόν – αυτή τη στιγμή μετά από το τραύμα το τεράστιο που δεχθήκαμε ως Ελλάδα, του “Λεφτά υπάρχουν”. Γιατί αυτό μας είπε! Ότι “Λεφτά υπάρχουν”. Και, πραγματικά, πρέπει να είναι πολύ σκούρα τα πράγματα για το ΣΥΡΙΖΑ, για να λέει αυτή τη στιγμή ότι λεφτά υπάρχουν στον Ελληνικό λαό. Ούτε ο Ελληνικός λαός μπορεί να ξαναπάει σε λογικές πολιτικής συντεχνίας, όπου ο αποτυχημένος συνδικαλισμός όχι του χθες, του προχθές, είναι και πάλι με το ΣΥΡΙΖΑ, εκείνος ο οποίος πραγματικά ελέγχει.

Αλλά θα σας πω και κάτι ακόμα. Το χειρότερο το οποίο εγώ βλέπω – και έχω εμπιστοσύνη στον Ελληνικό λαό ότι το καταλαβαίνει αυτό – είναι ότι καπηλεύεται, εκμεταλλεύεται ο ΣΥΡΙΖΑ αυτή τη στιγμή, το πρόβλημα του Έλληνα, την οδύνη, τον πόνο του.

Εγώ, κ. Χούκλη, αγωνίζομαι από το πρωί μέχρι το βράδυ για να δώσουμε και πάλι αισιοδοξία, χαμόγελο στον Έλληνα. Φοβάμαι, ότι από την άλλη πλευρά, όταν έρχεται το χαμόγελο, χάνεται η γη κάτω από τα πόδια τους. Γιατί ζουν, βιώνουν θετικά μόνο το αρνητικό. Εκείνο το οποίο δεν πάει καλά. Αυτό είναι κάτι το οποίο εγώ δεν μπορώ να το δεχθώ.

Και να σας πω και κάτι; Ο κ. Τσίπρας αναδείχθηκε μέσα από την κρίση. Γιατί ζει, όπως λέω, μέσα από την κρίση. Όταν φύγει η κρίση, θα εξαφανιστεί και αυτός. Γιατί; Γιατί αυτό το οποίο θα γίνει στην Ελλάδα που εμείς, όχι απλά πλέον ονειρευόμαστε, αλλά έχουμε σχεδιάσει και το βλέπουμε ότι περπατάει καλά, είναι σταθερά βήματα για την Ανάπτυξη. Και εγώ το εγγυώμαι, ότι γίνεται, μπορεί να γίνει και θα γίνει αυτή η Ανάπτυξη.

Δημοσιογράφος: Κύριε Πρόεδρε, ο κ. Τσίπρας όμως, σας κατηγορεί ότι έχετε ήδη στο συρτάρι σας ένα νέο Μνημόνιο, ότι στο Μεσοπρόθεσμο υπάρχουν 7 δισ. τα οποία δεν φαίνεται από που θα βγουν και να σας πω την αλήθεια, με δεδομένη την προϊστορία και με την τρόικα, δεν θα μου έκανε καθόλου μεγάλη εντύπωση, το επόμενο διάστημα η τρόικα να έρθει και να ζητήσει νέα μέτρα. Πως μπορείτε εσείς να διασφαλίσετε, ή τουλάχιστον να πείσετε τον Ελληνικό λαό, ότι έχουμε ξεπεράσει πλέον όλο αυτόν τον κίνδυνο, ότι δεν πρόκειται να ληφθούν νέα μέτρα;

Α. Σαμαράς: Τίποτα από αυτά δεν είναι αλήθεια. Δεν πρόκειται να υπάρχει νέο Μνημόνιο, δεν πρόκειται να υπάρχουν νέα μέτρα, δεν πρόκειται να υπάρχουν μειώσεις συντάξεων ή μισθών ή αύξηση φόρων. Αντίθετα, θα σας έλεγα ότι το υπουργείο Οικονομικών σε μία λεπτομερέστατη ανάλυσή του, έβγαλε ότι αυτό το οποίο ονομάζεται Δημοσιονομικό Κενό μέχρι το 2018 θα είναι, αν είναι, γιατί κάνουμε διάφορες υποθέσεις, της τάξης του 1 δισ. Δεν θα χρειαστούν, όχι 7, δεν θα χρειαστούν νέα μέτρα.

Αντίθετα, θα σας έλεγα ότι και η Κομισιόν και το ΔΝΤ έχουν παραδεχθεί ότι τα πρωτογενή πλεονάσματα θα είναι συνεχώς αυξανόμενα στην Ελλάδα. Που δείχνει ότι δεν θα χρειαστούν νέα μέτρα. Και εδώ θα σας πω, ότι αυτή η θεωρία ότι δήθεν θα χρειαστούμε νέα μέτρα, είναι και το παιχνίδι το οποίο έπαιξε μέχρι τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ, καλώντας κάθε τόσο τον κόσμο σε εξέγερση, σε εκλογές και τα λοιπά.

Έλεγε ότι πέρυσι θα έχουμε, μας είπε, νέα μέτρα λιτότητας. Διαψεύσθηκε. Είπε τώρα ότι το Μεσοπρόθεσμο, το οποίο κατετέθη χθες στη Βουλή, θα έχει νέα μέτρα. Διαψεύσθηκε. Είπε ότι δεν θα μπορέσουμε να βγούμε στις Αγορές. Διαψεύσθηκε. Όταν βγήκαμε στις Αγορές, είπε ότι – αφού εν τω μεταξύ είχαμε πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα, που πάλι είχε διαψευσθεί – «Μα κακώς βγήκατε στις Αγορές και πήρατε 4%. Μέσα οι κακοί οι “τοκογλύφοι”, που έλεγε μέχρι τότε, σας δίνουν 1,5%». 0,8 μέχρι 1,4 είναι το επιτόκιο το οποίο παίρνουμε. Που είναι οι τοκογλύφοι; Και γιατί ξαφνικά είναι καλύτερα για τον κ. Τσίπρα μέσα στο Μνημόνιο, παρά να βγούμε στις Αγορές;

Είναι αυτά τα αντιφατικά τα οποία ο καθένας τα καταλαβαίνει και θέλω να σας πω ότι και πολλές φορές όταν η ίδια η τρόικα τα βάζει μαζί μας – σας θυμίζω ότι πέρυσι το Σεπτέμβριο η τρόικα είχε πει ότι θα είχαμε όχι πλεόνασμα, αλλά 900 εκατ. πρωτογενές έλλειμμα – πανηγύρισε ο ΣΥΡΙΖΑ, ότι και η τρόικα μας λέει ότι δεν τα πάμε καλά. Διαψεύσθηκε η τρόικα και βέβαια στεναχωρήθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά αυτό με στεναχωρεί εμένα. Γιατί εγώ θέλω τον Ελληνικό λαό να είναι ενωμένος, πέρα και πάνω από κόμματα, πίσω από μία επιτυχία της Χώρας, η οποία μάλιστα, προέρχεται μέσα από τις θυσίες του Ελληνικού Λαού.

Δεν είναι ωραίο, κ. Κοτταρίδη, να κερδοσκοπεί κανείς στην οδύνη, στον πόνο του Ελληνικού λαού.

Δημοσιογράφος: Κύριε Πρόεδρε, σε ό,τι αφορά το Μεσοπρόθεσμο, όμως, αν μου επιτρέπεις Δημήτρη, και το ίδιο το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής θεωρεί ότι είναι υπερβολικά αισιόδοξες οι προβλέψεις του, οι προσδοκίες του, οι στόχοι του. Και έχουν, εν τω μεταξύ, αρχίσει να μαζεύονται γκρίζα σύννεφα. Δηλαδή, το πρώτο τρίμηνο του 2014, προστέθηκαν 3 δισ. ληξιπρόθεσμα, έχει εκτραπεί η φαρμακευτική δαπάνη, τα ταμεία από το καλοκαίρι που θα μειωθούν οι ασφαλιστικές εισφορές και βεβαίως θα ανακουφιστούν και οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι θα παρουσιάσουν έλλειμμα. Επομένως, μήπως το Σεπτέμβρη παρουσιαστούν πάλι μαύρες τρύπες και θα έρθει η τρόικα όντως να ζητήσει περικοπές. Μπορείτε να διαβεβαιώσετε τον Ελληνικό λαό ότι δεν θα ξαναπειραχθούν μισθοί, συντάξεις, κοινωνικά επιδόματα;

Α. Σαμαράς: Το διαβεβαίωσα μόλις τώρα και το ξαναδιαβεβαιώνω. Δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο. Αυτά είναι τα αρνητικά σκηνικά, τα αρνητικά σενάρια, τα οποία στήθηκαν πάρα πολλές φορές και τα οποία ποτέ δεν δούλεψαν.

Αυτή τη στιγμή είναι ξεκάθαρο ότι η μόνη τελευταία εκκρεμότητα – αν θέλετε – η οποία υπάρχει, είναι η εκκρεμότητα του χρέους.

Δημοσιογράφος: Ούτε θα ζητήσουμε νέο χρηματοδοτικό πακέτο;

Α. Σαμαράς: Δεν πρόκειται.

Δημοσιογράφος: Για το χρέος, επειδή είπατε για το χρέος, χθες οι Ευρωπαίοι άνοιξαν μία πόρτα για τη διευθέτηση του χρέους, είμαστε ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο. Η Αντιπολίτευση θεωρεί, μάλλον έχει δηλώσει ο κ. Τσίπρας ότι θα προχωρήσει ακόμα σε μονομερή διαγραφή του χρέους αν εκλεγεί. Είστε αισιόδοξος τελικά ότι οι Ευρωπαίοι θα προχωρήσουν, θα μπορέσουν να μας στηρίξουν και να υλοποιήσουν και αυτοί τις δεσμεύσεις τους;

Α. Σαμαράς: Αυτή, όπως είπα, είναι η τελευταία εκκρεμότητα η οποία θα ολοκληρωθεί στο τέλος του καλοκαιριού, το Φθινόπωρο δηλαδή, είναι η νέα ανακούφιση, αν θέλετε, η οποία χθες επαναβεβαιώθηκε από το Eurogroup ότι πρόκειται να δοθεί στην Ελλάδα. Προσέξτε, όχι επειδή η Ελλάδα το έχει ανάγκη, αλλά αν θέλετε, είναι μία ανταμοιβή, μία επιβράβευση για το γεγονός ότι πετύχαμε τους στόχους μας. Και τους πετύχαμε ένα χρόνο πριν, κ. Κοτταρίδη, σε σχέση με αυτό το οποίο εκείνοι προέβλεπαν στην καλύτερη περίπτωση, όχι ότι θα πηγαίναμε χειρότερα, αλλά προέβλεπαν το καλύτερο, να γινόταν ένα χρόνο μετά.

Και προβλέπω, αν θέλετε, ότι θα γίνει μία λογική εξέλιξη του χρέους, αν θα είναι αυτό μετάθεση πληρωμών, τοκοχρεολυσίων στο μέλλον ή αν θα είναι μείωση του επιτοκίου, αυτό θα το δούμε, αλλά αυτό το οποίο είναι το σημαντικό...

Δημοσιογράφος: Μα μόνο έτσι θα ελαφρυνθεί το χρέος. Αν μειωθεί το επιτόκιο.

Α. Σαμαράς: Ασφαλώς. Αλλά, κ. Χούκλη, πριν την κρίση πληρώναμε, πριν την κρίση, επιτόκιο 4,3 με 4,9%. Μετά, ήρθε η κρίση, πληρώναμε πάνω 5%, μετά σταματήσαμε να πληρώνουμε και αυτή τη στιγμή το επιτόκιο το οποίο πληρώνουμε είναι 0,8% με 1,4%.

Δημοσιογράφος: Με την προοπτική να αυξηθεί όμως στο μέλλον, σε 2-3 χρόνια.

Α. Σαμαράς: Όχι, αντίθετα. Αν αυξηθεί το libor. Αυτό δεν τον προβλέπω εγώ να αυξάνεται αμέσως, αντίθετα θα σας έλεγα ότι πρόκειται να μειωθεί σε εμάς το επιτόκιο αυτό. Αν αυξηθεί, θα αυξηθεί για όλο τον κόσμο. Δεν θα είναι η Ελλάδα, η οποία ειδικότερα θα πληρώσει αυτήν τη διαφορά.

Αλλά το θέμα είναι ότι οι «κακοί τοκογλύφοι» δεν υπάρχουν. Η Ελλάδα παίρνει και για αυτόν τον λόγο θα πάει καλά το χρέος της, πολύ χαμηλότερο επιτόκιο από το μέσο όρο των επιτοκίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και για αυτό το λόγο, μπορεί μεν το χρέος να είναι υψηλό, 170% του ΑΕΠ πράγματι, αλλά από την άλλη πλευρά εγώ διασφαλίζω ότι θα υπάρχει βιωσιμότητα του χρέους από το γεγονός και μόνο ότι είναι τόσο χαμηλά τα επιτόκιά μας. Αν θέλετε, ο μέσος όρος του δικού μας επιτοκίου που πληρώνουμε, είναι λίγο πάνω από 2%. Βρείτε μου άλλες χώρες των οποίων το χρέος να έχει τόσο χαμηλό επιτόκιο.

Δημοσιογράφος: Χθες, πάντως, ο κ. Daiselbloom έκανε μία πολύ περίεργη δήλωση. Είπε το Σεπτέμβρη και θα δούμε αν θα εξετάσουμε την ελάφρυνση του Ελληνικού χρέους. Έβαλε το «if» πολλές φορές. Εσείς θεωρείτε δεδομένο ότι οι εταίροι θα προχωρήσουν σε ρύθμιση του χρέους;

Α. Σαμαράς: Δεδομένο και άλλωστε, γι’ αυτό το λόγο χθες δόθηκε η εντολή στο Euro Working Group, δηλαδή στο υποσύνολο του Eurogroup, εκεί που είναι οι τεχνικοί που δουλεύουν, να προχωρήσουν από τώρα σε τεχνική ανάλυση. Το είπε χθες ο κ. Στουρνάρας ξεκάθαρα.

Δημοσιογράφος: Είπατε και σήμερα πολλές φορές, κ. Πρόεδρε, ότι βγαίνουμε από την κρίση. Θα ήθελα να σας ρωτήσω πως πιστεύετε ότι ακούει αυτήν την εκτίμησή σας, τη βεβαιότητά σας, την άποψή σας ο άνεργος, ο χαμηλοσυνταξιούχος, ο γονιός που βλέπει το παιδί του να φεύγει στο εξωτερικό γιατί δεν έχει δουλειά εδώ, εκείνος που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει το δάνειό του, αυτοί οι οποίοι έτρεχαν στις ουρές για να πάρουν φρούτα και λαχανικά που δίνονταν δωρεάν. Ο κόσμος δεν νιώθει ότι βγαίνει από την κρίση, δεν βλέπει, δηλαδή, ότι στο ορατό μέλλον η ζωή του θα καλυτερεύσει.

Α. Σαμαράς: Εγώ νομίζω ότι αντίθετα έχει αλλάξει η ψυχολογία και ο κόσμος αρχίζει και το αισθάνεται ότι βγαίνουμε από την κρίση.

Να σας πω, στην κρίση μπήκαμε, πολύ απλά το λέω, γιατί κανείς δεν μας δάνειζε. Είχαμε ανάγκη χρήματα για να πληρώσουμε αυτόν τον κόσμο, να του δώσουμε τη φαρμακευτική του δαπάνη, να μπορέσει να πάρει τη σύνταξή της η γριούλα στο χωριό – και εγώ σε χωριά, 300 χωριά έχει η Μεσσηνία, εκλέγομαι από το 1977, αυτούς πονάω, αυτούς συμπάσχω, γνήσια, πραγματικά. Και αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε σε μία πολιτική ευρύτατης αλλαγής της Ελλάδας, ακριβώς για να μην ξαναπάθουμε τα ίδια.

Το τεράστιο χρέος από τη μία, τα υψηλά επιτόκια από την άλλη, το γεγονός ότι δεν είμαστε ανταγωνιστικοί και δεν είμαστε ανταγωνιστικοί γιατί καταναλώναμε μόνο ως λαός και δεν κάναμε κανενός είδους παραγωγή.

Σήμερα, λοιπόν, τι κάνουμε; Τις τρέχουσες ανάγκες του σπιτικού μας, του νοικοκυριού μας, της επιχείρησής μας ως Χώρα τις καλύπτουμε. Πρωτόγνωρο για πάρα πολλά χρόνια. Έχουμε το λεγόμενο πρωτογενές πλεόνασμα. Και ό,τι υπόλοιπο υπάρχει, σε αυτές τις ασθενείς ομάδες το δίνουμε ακριβώς. Γιατί εκεί υπάρχει η ανάγκη και ο πόνος. Εκεί πάμε να βοηθήσουμε.

Δημοσιογράφος: Το οποίο είναι πραγματικό ή λογιστικό όπως σας κατηγορεί η Αντιπολίτευση;

Α. Σαμαράς: Κάθε άλλο. Πρόκειται τώρα 527 εκατ., ήδη ξεκίνησαν να πληρώνονται. Αλλά θα σας πω το εξής: Πετύχαμε, λοιπόν, να αποπληρώνουμε ό,τι χρειαζόταν με το πρωτογενές πλεόνασμα για τη χρονιά. Από του χρόνου, το τέλος του 2015, θα μπορούμε να αποπληρώνουμε και τους τόκους των περασμένων ετών που σήμερα ακόμα δεν μπορούμε να τους πληρώνουμε, δηλαδή δεν θα έχουμε μόνο το λεγόμενο πρωτογενές, θα ακούσουμε τότε αυτό το πλεόνασμα, θα λέγεται δημοσιονομικό πλεόνασμα, θα μπορούμε να πληρώνουμε και τους προηγούμενους τόκους. Στις Αγορές μπορέσαμε και βγήκαμε. Δείξαμε, δηλαδή, ότι η Ελλάδα ξαναστέκεται στα πόδια της, έχει την ανεξαρτησία από μόνη της να βγει στις Αγορές και σήμερα, μία που είπατε για τόκους, να σας πω ότι το 2011, λίγο πριν έρθω εγώ στα πράγματα δηλαδή, η Ελλάδα πλήρωνε 16 δισ. τόκους το χρόνο. Σήμερα πληρώνουμε 6 δισ. τόκους το χρόνο. Πετύχαμε μεταρρυθμίσεις, αυξήσαμε την ανταγωνιστικότητά μας, δεν είμαστε πια μόνο για την κατανάλωση, υπάρχει η παραγωγή και έτσι σήμερα, εχθροί και φίλοι υπολογίζουν και η τρόικα, ότι η Ελλάδα θα έχει φέτος 0,6% Ανάπτυξη, θα έχει του χρόνου, παρακαλώ, 2,9% Ανάπτυξη και ένα χρόνο αργότερα 3,7% Ανάπτυξη.

Επομένως, αυτά είναι πραγματικά στοιχεία και μέσα από την Ανάπτυξη σιγά – σιγά και ο πόνος θα πέφτει.

Δημοσιογράφος: Αυτοί οι αριθμοί, όμως, δεν είναι κλειδωμένοι, δεν είναι γραμμένοι στο μάρμαρο, έτσι να το πω απλά. Χρειάζεται κάτι να γίνει για να φτάσουμε στην Ανάπτυξη, η οποία είναι, ξέρετε, λίγο πιο μακρινή και από την Καβαφική Ιθάκη. Ακούμε για Ανάπτυξη και δεν την βλέπουμε, διότι χωρίς Ανάπτυξη δεν μπορεί να θεραπευτεί η ανεργία και ήδη θεωρείται πολύ μαξιμαλιστικός ο στόχος σας, το 2018 να πέσει από το 27 στο 16%. Δηλαδή, να βρεθούν 1 εκατ. θέσεις εργασίας. Πως μπορεί να γίνει αυτό; Και Ανάπτυξη για ποιους, για τους λίγους ή για τον κόσμο;

Α. Σαμαράς: Ανάπτυξη, ασφαλώς, για τον κόσμο. Πρώτα από όλα να εξηγήσω τη διαφορά μεταξύ Ανάκαμψης και Ανάπτυξης.

Έχετε ένα μαγαζί και βλέπετε ότι τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά και είστε υποχρεωμένη να πείτε ότι εγώ, δυστυχώς, πρέπει να διώξω τον υπάλληλό μου. Όταν ξαφνικά πείτε ότι, βλέπω ότι κάτι “τσιμπάει” στην Αγορά, δεν τον διώχνω τον υπάλληλο, είναι η Ανάκαμψη. Όταν προσλάβετε και άλλον υπάλληλο, είναι η Ανάπτυξη. Για να βάζουμε τα πράγματα, πως τα βλέπουμε πρακτικά. Όταν εγώ λέω, λοιπόν, Ανάπτυξη, εννοώ ότι δεν μπορεί να υπάρχει, αν προηγουμένως δεν υπάρχει επένδυση, αν δεν γίνουν επενδύσεις.

Και δεν μιλάω, προσέξτε για τη μεγάλη ανεργία την οποία λέτε, για την ανακούφισή της, γιατί αυτά είναι τα μέτρα που παίρνει το υπουργείο Εργασίας, ιδιαίτερα για τους νέους ανθρώπους, άριστα κάνει, ανακουφίζει τον πόνο του άλλου, αλλά δεν φτάνει. Μιλάω για την πραγματική πτώση της ανεργίας. Πως πέφτει η ανεργία; Με επενδύσεις. Με τη βοήθεια του καινούργιου ΕΣΠΑ, των Ευρωπαϊκών χρημάτων, που ορισμένοι την Ευρώπη δεν την θέλουν, πρόκειται μέχρι το 2018 που είπατε, να επενδυθούν στην Ελλάδα 26,5 δισ. Αυτά θα είναι 30 δισ. και κάτι παραπάνω μέχρι το 2020. Αυτά τι είναι; Είναι λεφτά τα οποία θα πέσουν σίγουρα, τα έχουμε ήδη για να τα πάρουμε και θα πέσουν. Και θα πέσουν όσο το δυνατόν περισσότερο εμπροσθοβαρώς, δηλαδή να πέσουν από την αρχή τα περισσότερα, για να ξεκινήσει η δραστηριότητα της Οικονομίας και μετά έχεις τις ιδιωτικές επενδύσεις, οι οποίες είναι είτε εγχώριες, είτε από το εξωτερικό.

Και σας λέω λοιπόν, ότι τους τελευταίους 4 μήνες, μπήκαν στην Ελλάδα 15 δισ. από το εξωτερικό. Πράγμα που δεν είχε ξαναγίνει ποτέ, είτε για τοποθετήσεις στις τράπεζες, είτε για μετοχές, γι’ αυτό ανέβηκε το Χρηματιστήριο, είτε για τα ομόλογα των επιχειρήσεων, 6 κολοσσοί σήμερα θέλουν να διεκδικήσουν τον Πειραιά, το λιμάνι από το διαγωνισμό. Βλέπουμε παντού τον Τουρισμό να απογειώνεται.

Δημοσιογράφος: Δεν φτάνουν στον κόσμο αυτά, κ. Πρόεδρε.

Α. Σαμαράς: Γιατί με τον Τουρισμό δεν πάει στον κόσμο; Απευθείας πάνε αυτά τα χρήματα και φέτος θα είναι ρεκόρ του Τουρισμού, θα πάνε απευθείας στον κόσμο.

Και προσέξτε, ποιο ήταν το πρόβλημα; Η ρευστότητα. Σήμερα βγήκαν οι τράπεζες, οι ίδιες και βρήκαν λεφτά στο εξωτερικό. Η ΔΕΗ, που έπαιρνε από το κράτος και άρα το κράτος έπρεπε να τα δώσει στη ΔΕΗ για να έχει ρεύμα και όχι στον κόσμο, η ΔΕΗ η ίδια βγήκε στο εξωτερικό και βρήκε χρήματα. Οι ιδιώτες ξεμύτισαν ήδη. Με τις δικές τους επιχειρήσεις βγαίνουν εκεί που δεν τολμούσαν να σκεφτούν ότι θα έβγαιναν στο εξωτερικό για να πάρουν δάνεια οι ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Επομένως, αν προσθέσετε σε αυτό ότι εμείς, για την Ανάπτυξη μιλάω πάντα που είπατε, διεκδικούμε και έναν ενεργειακό ρόλο στην Ευρώπη. Δηλαδή, τον ΤΑΡ, η μεγαλύτερη επένδυση που γίνεται στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, και πάνω από 10 δισ. κοιτάσματα Ελλάδας τα οποία υπάρχουν και τα οποία έχουν υπολογίσει οι ξένοι και όχι εμείς ότι μπορούν να καλύψουν μέχρι και το 50% στα επόμενα 30 χρόνια των ενεργειακών αναγκών των υπολοίπων χωρών της Ευρώπης, όταν αυτά μπορέσουμε να τα βγάλουμε. Για τις επόμενες γενεές, αντί να καταχρεώνουμε με τη λογική της κατανάλωσης τις σημερινές γενιές, πιστεύω ότι θα είναι η μεγάλη αλλαγή. Αλλά αυτήν την αλλαγή, μου επιτρέπετε να διαφωνώ μαζί σας, τη βλέπω ήδη ότι υπάρχει. Έχει αλλάξει η ψυχολογία.

Και να σας πω γιατί έχει αλλάξει η ψυχολογία; Γιατί σε σχέση με τις επενδύσεις, εμείς τολμήσαμε και για πρώτη φορά στην Ελλάδα έγινε αυτό, απενοχοποιήσαμε την επιχειρηματικότητα. Μέχρι τώρα, είτε ήσουν ξένος, είτε ήσουν Έλληνας, είτε ήσουν μεγάλος, είτε ήσουν μικροεπιχειρηματίας το να βγάλεις κέρδος ήταν κάτι κακό. Δεν έπρεπε να το πεις. Η Ελλάδα σήμερα έγινε χώρα φιλική προς τις επενδύσεις. Ο ΟΟΣΑ ο ίδιος ήρθε και μας είπε ότι και το 2012 και το 2013 είσαστε η πρώτη χώρα σε μεταρρυθμίσεις. Το ίδιο το Συμβούλιο της Λισσαβόνας, η Παγκόσμια Τράπεζα μας έδειξε ότι ανεβήκαμε 97 θέσεις για το άνοιγμα νέων επιχειρήσεων, που παλιά δεν μπορούσες να κάνεις κάτι τέτοιο.

Επομένως, εγώ διαφωνώ και θα σας πω ότι κάναμε σε 2 χρόνια μαζεμένα πράγματα τα οποία έπρεπε να έχουν γίνει από δεκαετίες.

Δημοσιογράφος: Κύριε Πρόεδρε, αυτά όμως, δεν ξέρω κατά πόσο έχουν περάσει στη βάση. Δηλαδή, ένας άνεργος τώρα δεν ξέρω πως θα τα ακούει όλα αυτά. Πως θα ακούει τα κοιτάσματα, πως θα ακούει τον ΤΑΡ, πως θα ακούει τις μεταρρυθμίσεις. Και ένα τεράστιο τμήμα της Ελληνικής Κοινωνίας, έχει υποστεί τεράστια πίεση τα τελευταία χρόνια και τεράστιες αδικίες. Πότε αυτός ο άνθρωπος θα μπορέσει να νιώσει ότι βλέπει φως πρακτικό; Ότι αρχίζει να έχει και μία δουλειά; Ότι μπορεί να κάνει και κάτι παραπάνω, μπορεί να αποπληρώσει κάποια από τα δάνεια ή όλα αυτά τα χαράτσια που συνεχίζουν και τα έχει;

Α. Σαμαράς: Ωραία. Αποκατάσταση αδικιών λοιπόν. Θα σας πω το εξής. Δεν διεκδικεί κανένας να θέλει να αποκαταστήσει τις αδικίες στον απλό Έλληνα, περισσότερο από ότι το θέλω εγώ. Εγώ πονάω, συμπάσχω και κάθε βράδυ μόνο αυτό σκέφτομαι. Και τι μπορέσαμε και κάναμε; Πριν να το έχει υπολογίσει κανένας στο εξωτερικό, και βεβαίως η τρόικα δεν το είχε ποτέ υπολογίσει, εμείς βγάλαμε αυτό το περίφημο πρωτογενές πλεόνασμα. Από το οποίο δίνουμε, ήδη, 527 εκατ. σε αυτούς που είναι οι πιο πονεμένοι. Όχι από δανεικά, από το πλεόνασμα.

Δημοσιογράφος: Τώρα, πολλοί σας κατηγορούν ότι είναι και λίγο προεκλογικό αυτό. Δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ λέει ότι αν δεν ήταν οι εκλογές, μπορεί και να μην τα δίνατε αυτά τα 500 εκατ.

Α. Σαμαράς: Να με συγχωρείτε, το είχα πει από 6 μήνες πριν, 6 μήνες πριν. Όταν μου έλεγαν ότι δεν επρόκειτο ποτέ να βγει τέτοιο πλεόνασμα και ο Σαμαράς ονειρεύεται. Δηλαδή, αν δίνεις λεφτά είναι κακό, αν δεν δίνεις λεφτά είναι κακό. Αυτά είναι τρελά πράγματα.

Δίνουμε λοιπόν τα λεφτά αυτά στους πιο αδύναμους και στους ένστολους, τους οποίους εγώ πάντα τους έχω – να το ξέρουν – πάντα τους έχω στο μυαλό μου. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στις αποπληρωμές των ληξιπρόθεσμων. Είπε προηγουμένως η κ. Χούκλη για τις ληξιπρόθεσμες οι οποίες ανεβήκαν. Μάλιστα, εγώ παρέλαβα 9,5 δισ. ληξιπρόθεσμες και σήμερα είναι οι οφειλές αυτές προς τον πολίτη 4,5 δισ., έχουν μειωθεί. Θα καλυτερεύσει ακόμα. Γιατί με το που ανεβαίνει η δραστηριότητα της οικονομίας και πέφτει η ύφεση, τότε τι γίνεται; Τα ασφαλιστικά ταμεία μπορούν και πληρώνουν τον ΕΟΠΥΥ και ο ΕΟΠΥΥ δεν ανοίγει αυτές τις τρύπες που είπατε προηγουμένως, που πράγματι, επί χρόνια τις πληρώνουμε με πολλά δισ. Αυτό είναι η κυρίως τρύπα η οποία υπάρχει, που ήταν κυρίως λόγω της χαμηλής οικονομικής δραστηριότητας.

Τώρα, η βασική θέση η δική μου. Πρέπει να κάνουμε περαιτέρω μειώσεις φόρων. Το πετύχαμε μετά από μάχη επί μαχών με την τρόικα, η οποία δεν ήθελε με τίποτα για το θέμα των φόρων που πέσανε για το φαγητό και τα λοιπά. Το θέλω και στο εισόδημα. Το θέλω και στα κέρδη των επιχειρήσεων. Έχω πει ξεκάθαρα ότι θέλω να υπάρχει ένας ενιαίος φόρος, το λεγόμενο flat rate tax 15%.

Δημοσιογράφος: Πότε το βλέπετε να γίνεται;

Α. Σαμαράς: Κοιτάξτε, η θέση είναι αυτή και με το που θα συνεχίσουν τα πρωτογενή πλεονάσματα, ταυτοχρόνως θα προχωράμε και εμείς, όπως το κάναμε με την εστίαση για το ΦΠΑ, θα προχωράμε στη μείωση των φόρων. Αυτή είναι η δική μου θέση, αυτή τη μάχη δίνω. Την έχω πει στην τρόικα, την γνωρίζει πολύ καλά.

Αλλά θα σας πω και το εξής. Υπάρχει ταυτόχρονα και η ανάγκη δικαιοσύνης, η απόδοση δικαιοσύνης, η αποκατάσταση σε ορισμένες κατηγορίες, οι οποίες έχουν πραγματικά από το Δημόσιο υπεραδικηθεί. Θα σας έλεγα δηλαδή, τριτοκοσμικοί μισθοί σε γιατρούς, σε πανεπιστημιακούς, στη Δικαιοσύνη. Και γι’ αυτό ακριβώς βιαζόμαστε να εξυγιανθεί το Δημόσιο με αξιοκρατία, με σωστές επιλογές, ώστε να ανοιχθεί αυτή η προοπτική για τον καθένα.

Δημοσιογράφος: Σε πρώτη φάση μπορείτε να καταργήσετε την Έκτακτη Εισφορά Αλληλεγγύης από το Σεπτέμβριο, για παράδειγμα, που θα επανεξετασθεί. Αυτό μπορείτε να το υποσχεθείτε;

Α. Σαμαράς: Δεν θέλω να υποσχεθώ κάτι για το οποίο δεν το ξέρω 100%. Η πρόθεσή μας είναι να γίνει κάτι τέτοιο, όπως το λέτε.

Δημοσιογράφος: Τώρα σε ό,τι αφορά το Δημόσιο, το αναφέρατε. Οι παρεμβάσεις σας μέχρι στιγμής, περισσότερο αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό. Κινητικότητα, απολύσεις. Οι δομές οι ίδιες δεν έχουν αλλάξει. Και εν πάση περιπτώσει, σκέφτεστε να προχωρήσετε και σε νέα μείωση του Δημόσιου Τομέα;

Α. Σαμαράς: Κοιτάξτε, ο Δημόσιος Τομέας είναι αυτή τη στιγμή ένας τομέας, ο οποίος πραγματικά έχει αρχίσει και αλλάζει πάρα πολύ. Θα πω δύο πράγματα. Θα πω ότι η μεταρρύθμιση αρχίζει και γίνεται παντού. Θα πω ότι στην πράξη αλλάζουμε τα πάντα. Και επειδή ήξερα ότι κάτι τέτοιο θα θέλατε να με ρωτήσετε, σημείωσα αλλαγές πολύ γρήγορα που έχουν γίνει, που όπως εσείς σωστά λέτε και εγώ το παραδέχομαι, δεν έχουν γίνει ακόμα, όσο έπρεπε, γνωστές.

Σημείωσα – το έχω εδώ – ότι γίνεται για πρώτη φορά αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Δεν υπήρχε στην Ελλάδα, όλοι έπαιρναν 10, όλοι άριστα.

Γίνεται ενιαίο μισθολόγιο παντού. Καταργήθηκαν και τα προνόμια ακόμα του μισθολογίου των υπαλλήλων της Βουλής που είχαν 16 μισθούς, τώρα παίρνουν 12 και είναι και αυτοί στο ενιαίο μισθολόγιο.

Γίνεται κατάργηση – θα πω ορισμένα πράγματα τα οποία θα τα καταλάβει ο Έλληνας – του γνήσιου της υπογραφής και της επικύρωσης των αντιγράφων. Και επιτρέψτε μου να σας πω αυτό τι σημαίνει. Είχαμε 35 εκατ. επικυρώσεις αντιγράφων τον χρόνο. Αυτό σήμαινε με μέσο όρο 3 λεπτά για την καθεμία, 1,75 εκατ. ανθρωπο-ώρες, 218000 ανθρωπο-ημέρες, που σήμαινε 1000 άνθρωποι το έτος αποκλειστικά για να δουλεύουν σε αυτήν την υπηρεσία. Για την κατάργηση του γνήσιου της υπογραφής και της επικύρωσης των αντιγράφων, αν είναι δυνατόν. Αυτό αλλάζει.

Ψηφιακά πιστοποιητικά σε όλα δίνουμε. Επανεκκίνηση των μεγάλων έργων, το βλέπει ο κόσμος αν μετακινείται μέσα στην Ελλάδα, ξαναξεκίνησαν οι δρόμοι, 5 νέοι σταθμοί Μετρό παραδόθηκαν, 2 του προαστιακού. Για πρώτη φορά γίνονται μεγάλες αποκρατικοποιήσεις, όπως είναι στο Ελληνικό.

Δημοσιογράφος: Ειδικά οι αποκρατικοποιήσεις δεν πάνε και πολύ καλά, κ. Πρόεδρε. Από χρόνο σε χρόνο κατεβάζετε τους στόχους. Τι περιμένετε από τις αποκρατικοποιήσεις. Είχαμε ξεκινήσει από τα 50 δισ. το 2010 – δεν είσαστε εσείς βεβαίως στα πράγματα – και έχουμε φτάσει τώρα, πόσο να περιμένετε; 8 – 9 δισ.;

Α. Σαμαράς: Όχι, δεν είναι έτσι. Αλλά να σας πω κάτι. Το μεγάλο, εντός εισαγωγικών, ατύχημα που συνέβη, ήταν με τη ΔΕΠΑ, όπου ήταν μόνο η Gazprom η οποία επρόκειτο να την πάρει, κανένας άλλος, επειδή ήταν ο κολοσσός η Gazprom, δεν μπήκε στον διαγωνισμό. Και τελικά οι Βρυξέλλες δώσανε μήνυμα προς τους Ρώσους “μην μπείτε γιατί θα έχετε γραφειοκρατικά προβλήματα από τις Βρυξέλλες”. Οι Ρώσοι δεν μπήκαν και το κομμάτι αυτό το οποίο επρόκειτο να δώσουμε για την απομείωση του χρέους, τελικά δεν μπήκε μέσα.

Αλλά, επιτρέψτε μου να πω ότι οι αποκρατικοποιήσεις θα προχωρήσουν και θα δείτε ότι θα υπάρξουν μεγάλες εξελίξεις θετικές εκεί πέρα.

Είπατε, όμως προηγουμένως για το Δημόσιο. Καταργήθηκαν 21 άχρηστοι φορείς του Δημοσίου. Άχρηστοι. Και επιτρέψτε μου να σας πω. Υπήρχε ο οργανισμός της Αποξήρανσης της λίμνης της Κωπαΐδας, που έχει αποξηρανθεί το 1931, υπήρχε η Ακαδημία Ελευθερίας του Μεσολογγίου, η οποία ποτέ δεν λειτούργησε. Αυτά έπρεπε να συνεχίσει να τα πληρώνει ο Ελληνικός λαός; Βέβαια ο ΣΥΡΙΖΑ διαφωνεί. Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει ότι εάν έρθει στην Κυβέρνηση ποτέ, που δεν θα έρθει, τότε είναι που θα τους ξαναπάρει πίσω όλους αυτούς τους δημόσιους υπαλλήλους.

Ανοιχτά μαγαζιά τις Κυριακές. Θεωρώ ότι έκανε πολύ καλό στον κόσμο.

Εθνικό σύστημα ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων. Διαφανείς προμήθειες τις οποίες τις βλέπεις από τον υπολογιστή, την ώρα που γίνεται η προμήθεια.

Δημοσιογράφος: Παρ ‘όλα αυτά το βιοτικό επίπεδο του Έλληνα αισθάνεται ο κόσμος ότι δεν έχει αλλάξει, δεν έχει βελτιωθεί. Εξακολουθεί να είναι μίζερο και καθηλωμένο.

Α. Σαμαράς: Ναι, αλλά προχωράμε σε τεράστια άλματα, αυτά τα οποία μέχρι τώρα δεν είχανε γίνει. Είχε γίνει κ. Χούκλη ποτέ ο συμψηφισμός του ΦΠΑ; Δεν είναι τεράστιο βήμα ο συμψηφισμός του ΦΠΑ; Λέγαμε ότι υπάρχει, αν θέλετε από θέμα ευαισθησίας, υπερσυγκέντρωση κρατουμένων στις φυλακές. Πώς θα κάνεις την αποσυμφόρηση; Για πρώτη φορά φέρνουμε εμείς κάτι το μοντέρνο που το έχουνε άλλες χώρες, τα βραχιολάκια. Να μπορείς να βγεις από τη φυλακή, να είσαι σπίτι σου, αλλά να σε ελέγχουν ότι δεν πρόκειται να φύγεις από τη Χώρα. Φέραμε για πρώτη φορά, αν θέλετε ακόμα και το δικαίωμα του σταυρού στις Ευρωεκλογές. Το οποίο για μένα, είναι επιλογή των αξιοτέρων. Εγώ είχα ζήσει ως Υπουργός Πολιτισμού, είχα πάει στους Δελφούς και είχε έρθει ένας από την Ιαπωνία, ο οποίος ο άνθρωπος μόνο που δεν έκλαιγε. Ήρθα μου λέει από τη Χώρα μου και είναι κλειστό το Μουσείο. Σήμερα τα ανοίγουμε από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο όλα αυτά τα μεγάλα τα Μουσεία, τα Ελληνικά, για να μπορεί να πάει ο κόσμος να δει τους αρχαιολογικούς χώρους και τους χώρους της τέχνης.

Δημοσιογράφος: Παρόλα αυτά όλα αυτά είναι λίγο αυτονόητα για οποιαδήποτε χώρα του κόσμου.

Α. Σαμαράς: Αυτονόητα. Να κάνεις τα εγκαίνια του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης τόσα χρόνια, το Φιξ εδώ πέρα στη Συγγρού ήταν αυτονόητο. Τώρα θα γίνει σε λίγο καιρό, μετά από προσπάθεια. Στο τέλος του έτους θα υπάρχει δωρεάν πρόσβαση στο Internet. Είτε πας στα νοσοκομεία, είτε πας στα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς, είτε πας σε αρχαιολογικούς χώρους , είτε πας στο Πανεπιστήμιο, είτε πας σε χώρους συγκέντρωσης σε πλατείες που έχουν υποδείξει οι ίδιοι οι δήμοι, θα υπάρχει εκεί πέρα αυτό το πράγμα. Επομένως έγιναν σε πολύ λίγο χρόνο πάρα πολλά πράγματα. Και νομίζω ότι η Ελλάδα ξαναμπαίνει σε αυτήν την ενέργεια και ξαναβλέπουμε και αισθανόμαστε κύτταρα τα οποία είναι κύτταρα ενέργειας. Και βεβαίως λέτε από την άλλη πλευρά έχει ανέβει πολύ η ανεργία. Θα σας πω κάτι. Η ανεργία κ.Χούκλη είναι ένα γεγονός.

Δημοσιογράφος: Δεν το αμφισβητείτε φαντάζομαι.

Α. Σαμαράς: Δεν το αμφισβητώ, μας σας λέω πονάω πρώτος. Αλλά θέλω να σας πω, αντιπαθώ και εγώ όπως και εσείς προφανώς τα πολλά τα νούμερα. Αλλά θέλω να σας πω ένα πράγμα. Κάποια στιγμή η καμπύλη που ανεβαίνει-ανεβαίνει , θα αρχίσει να σπάει. Και θα αρχίσει να πέφτει. Ε, είμαστε ήδη εκεί που έχει αρχίσει να πέφτει. Σας λέω λοιπόν, πότε φτάσαμε το ρεκόρ ανεργίας; Σεπτέμβριο του 2013, 27,7 %. Δεκέμβριο του 2013, λέω τα νούμερα που μας δίνει η Ευρώπη, από 27,7 το Σεπτέμβριο, 27,2 το Δεκέμβριο. Το Γενάρη 26,7. Η ΕΡΓΑΝΗ του Βρούτση στο Υπουργείο Εργασίας μας λέει ότι μόνο τον Απρίλιο είχαμε 60.000 καθαρές νέες θέσεις εργασίας. Η πρόβλεψη όπως είπατε για το τέλος του 2014 είναι 24,5 και για το τέλος του 2018 είναι περίπου 15.

Δημοσιογράφος: Αν μου επιτρέπετε, οι αριθμοί που αναφέρετε είναι σταγόνα στον ωκεανό και επιπλέον έχει σημασία η ποιότητα της θέσης εργασίας. Δηλαδή να είναι με πλήρες ωράριο, καλά αμειβόμενοι, ασφαλισμένοι, όχι μαύρη εργασία. Δηλαδή δεν χρειάζεται κανείς να δουλέψει, να βρει μια θέση με δύο ώρες δουλειά και με 300 ευρώ. Ειδικά οι νέοι οι οποίοι έχουν και όλα τα προσόντα και έχουν και όνειρα και ελπίδες και αναγκάζονται να φύγουν από τη Χώρα.

Α. Σαμαράς: Ασφαλώς, θα δείτε όταν αρχίζει και μειώνεται η ανεργία παγκοσμίως, τότε είναι που αρχίζουν και αυξάνονται και οι μισθοί. Και εγώ δέχομαι, ότι πίσω από τους αριθμούς υπάρχουν άνθρωποι, αλλά θα σας πω ότι στην αρχή της εξόδου από την κρίση πρώτα βλέπεις τους αριθμούς που αλλάζουνε για το καλύτερο και μετά έρχονται σιγά-σιγά και οι άνθρωποι. Άμα ξαναπάς πίσω στην κρίση, είναι χειρότερα για τους ανθρώπους και βέβαια και οι αριθμοί θα είναι χειρότεροι. Και εγώ πιστεύω ότι η καμπύλη θα συνεχίσει να κατεβαίνει και αν δεν γίνουν λάθη, εγώ το εγγυώμαι ότι χωρίς λάθη, εννοώ λάθη επιλογής, η Ανάπτυξη θα έρθει πολύ γρήγορα και αυτά θα αποτελούν κάτι το οποίο το 2020, σας επαναλαμβάνω, θα έχουμε ξανακερδίσει όλα αυτά τα οποία χάσαμε αυτά τα 4-5 απίστευτα χρόνια.

Δημοσιογράφος: Κύριε Πρόεδρε, να ξαναπάω λίγο στις ευρωεκλογές. Το σύνθημα του ΣΥΡΙΖΑ είναι: ο κ. Τσίπρας καλεί τον Ελληνικό λαό ουσιαστικά με την ψήφο του να ανατρέψει την Κυβέρνηση. Τις τελευταίες μέρες έχουμε και μια πίεση από τον κ. Βενιζέλο ότι θα πρέπει η Ελιά, το ΠΑΣΟΚ να πάρει καλά ποσοστά για να υπάρξει κυβερνητική σταθερότητα. Τι απαντάτε σε αυτό; Και θεωρείτε ότι το αποτέλεσμα αυτών των εκλογών και με τα δεδομένα τα καινούρια, αυτά που λέει ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, θα επηρεάσει την κυβερνητική σταθερότητα;

Α. Σαμαράς: Πολύ στο “φεύγα” είναι ο κ. Τσίπρας. Φύγε από την κυβέρνηση, φύγε από το ευρώ, φύγε από το ΝΑΤΟ, πολύ φευγάτο τον βλέπω. Εγώ αντίθετα λέω “επιστρέφω”. Και προχωράω, πάω μπροστά. Επιστρέψαμε στο ευρώ ενώ παραλίγο να φύγουμε. Και είμαστε τώρα στέρεα μέσα στο ευρώ. Επιστρέψαμε στο διεθνές προσκήνιο. Επιστρέψαμε σε μια αίσθηση ασφάλειας την οποία έχει πλέον ο Ελληνικός λαός. Επιστρέψαμε όχι μόνο στην αισιοδοξία, την οποία εγώ επαναλαμβάνω, την βλέπω, την αισθάνεται κανείς ότι ξαφνικά υπάρχει αισιοδοξία ιδιαίτερα στην αγορά και στον κόσμο. Καταλαβαίνει ότι πράγματα αλλάζουν, αλλά κυρίως στην αξιοπρέπεια επιστρέψαμε. Γιατί μπορέσαμε να δώσουμε να καταλάβει όλος ο πλανήτης, ότι ο Έλληνας μπορεί και πάλι να σταθεί στα πόδια του, μόνος του. Και αυτό έγινε κυρίως όταν βγήκαμε στις αγορές. Μπαίνουμε στην Ανάπτυξη, επομένως επιστρέφει η σταθερότητα, η αξιοπιστία από τους έξω. Η Ελλάδα γίνεται σταθεροποιητικός παράγοντας στην περιοχή μας και από εκεί και πέρα το ποιος θέλει να φύγει , να πάει στη Βενεζουέλα ή αλλού είναι κάτι το οποίο εμένα δεν με ενδιαφέρει. Αυτό το οποίο με ενδιαφέρει , γιατί νομίζω ότι ο κ. Τσίπρ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Λούμπεν avatar
    Ο Λούμπεν 06/05/2014 20:57:05

    Ας μας πεί τουλάχιστο πώς φαντάζεται την αποκατάσταση των αδικιών. Με εφ' άπαξ επιδόματα των πεντακοσίων ευρώ στους στρατιωτικούς;...

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Ο Λούμπεν 06/05/2014 21:02:08

      Σε μια μέρα θες να διορθωθεί τεράστια αδικία 4 ετών από χώρα που μόλις ανακάμπτει; Θες Χάρι Πότερ εσύ, δηλαδή Τσίπρα, δηλαδή τον κλώνο του ΓΑΠ. Τραβάει η ψυχή σου δούλεμα αδερφάκι μου!

      • Ο Λούμπεν avatar
        Ο Λούμπεν @ Γεώργιος Τ. 06/05/2014 21:17:58

        εντάξει το παραδέχομαι! Είμαι επιρρεπής στις εύκολες υποσχέσεις και όχι στην... σοβαρή στοχοθεσία σύμφωνα με την οποία πρώτα φτιάχνεις πλεόνασμα και έπειτα τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις που θα οδηγήσουν σε αυτό...

    • Factorx avatar
      Factorx @ Ο Λούμπεν 06/05/2014 21:07:55

      Διάβασε τουλάχιστον την συνέντευξη. Έλεος. Εγώ ακόμα δεν την έχω μελετήσει όλη, εσύ έβγαλες συμπέρασμα από την αλλοδαπή;

  2. Κόνδωρας avatar
    Κόνδωρας 06/05/2014 21:17:38

    Δεν με έπεισε... Μιλάει με επικοινωνιακές φωτοβολίδες: το πλέον θετικό στην αναδιάρθρωση του Δημοσίου είναι η "αξιολόγηση προσωπικού" και η "κατάργηση της επικύρωσης φωτοαντιγράφων"...! Στο μεταξύ: οι φόροι των επαγγελματιών/επιχειρήσεων στα ύψη, ο ΟΑΕΕ μετατρέπεται σε μαζικό τάφο επαγγελματιών, 9 στις 10 νέες θέσεις εργασίας είναι σε τυροπιτάδικα, οι εξαγωγές σέρνονται αντί να απογειώνονται. Αντώνη, το 2012 μου υποσχέθηκες ότι θα γύριζες την οικουμένη για την Ανάπτυξη: ακόμα σε περιμένω (όχι για πολύ, όμως...)

    • Θόδωρος 17.06.2014 avatar
      Θόδωρος 17.06.2014 @ Κόνδωρας 06/05/2014 21:43:29

      "...Μάλιστα, εγώ παρέλαβα 9,5 δισ. ληξιπρόθεσμες και σήμερα είναι οι οφειλές αυτές προς τον πολίτη 4,5 δισ., έχουν μειωθεί..." "...Πρέπει να κάνουμε περαιτέρω μειώσεις φόρων. Το πετύχαμε μετά από μάχη επί μαχών με την τρόικα, η οποία δεν ήθελε με τίποτα για το θέμα των φόρων που πέσανε για το φαγητό και τα λοιπά....Το θέλω και στα κέρδη των επιχειρήσεων. Έχω πει ξεκάθαρα ότι θέλω να υπάρχει ένας ενιαίος φόρος, το λεγόμενο flat rate tax 15%..." Κίνα, Αζερμπαϊτζάν, Αμερική πήγε ο ΑΣ. Η Ο. Κεφαλογιάννη γυρνάει κι αυτή, διαφημίζει τουριστικά ενόψει καλοκαιριού. "Μην είμαστε και πλεονέκτες, μην είμαστε και πλεονέκτες" που έλεγε κι αθάνατος Κ. Χατζηχρήστος!..

      • Κόνδωρας avatar
        Κόνδωρας @ Θόδωρος 17.06.2014 06/05/2014 21:55:27

        Σωστό για τα ληξιπρόθεσμα: που θα ξαναεισπραχθούν σε... φόρους. Όμως: τα ληξιπρόθεσμα στην Εφορία που ανέβηκαν στα 64 δις (13 δις προστέθηκαν από τον Ιαν '13) μήπως δείχνουν άλλη εικόνα? Τουρισμός: το μόνο success story, αλλά δεν οφείλεται στη γοητεία της Όλγας, οφείλεται στις (απαραίτητες) μειώσεις τιμών. Δες όμως και τα δάνεια των ξενοδοχείων (ειδικά των μικρών) που εκτοξεύθηκαν. Και όταν "γυρίζει την Οικουμένη", ας αρχίσει από την Ελλάδα: ας πάρει μαζί του 10.000 εξαγωγικές επιχειρήσεις (αφού πρώτα τους μειώσει ΤΩΡΑ τους φόρους, χωρίς "θέλω να υπάρχει" φρούδες ελπίδες) και ας τους ανοίξει τις ξένες αγορές, παρέα με τους ιδρυματικούς Χατζηδακο-μηταράκηδες που δεν έχουν (δυστυχώς) ιδέα από επιχειρηματικότητα.

        • Θόδωρος 17.06.2014 avatar
          Θόδωρος 17.06.2014 @ Κόνδωρας 06/05/2014 22:38:07

          Εννοείται ότι τα ληξιπρόθεσμα θα ξαναπληρωθούν σε φόρους. Ποιος θα πληρώσει φόρους πάλι? Μόνο ο μισθωτός? Και ο ΕΕ θα δηλώνει πάλι 6500€ το χρόνο? Όχι, βέβαια. Δεν τα ξέρω τα νούμερα που λέτε για το ύψος νέων ληξιπρόθεσμων. Ο ΑΣ λέει τι έκανε ως τώρα. Ότι πληρώνει τα χρέη του κράτους. Το ότι δεν πάνε καλά για τους ΕΕ τα πράματα, είναι γεγονός. Αλλά για ποιον πάνε? Η πολύ πιθανή επιτυχία του τουρισμού οφείλεται και στην σταθερότητα της πολιτικής κατάστασης και οικονομίας και στην διαφήμιση που γίνεται. Δεν είναι μόνο ζήτημα τιμών. Και στην Αίγυπτο και στην Τουρκία οι τιμές είναι χαμηλότερες από δω αλλά η κατάσταση έκρυθμη και τουρίστες δεν πάνε όπως παλιότερα. Αν μειώσει ΤΩΡΑ τους φόρους, τη διαφορά στον κρατικό προϋπολογισμό ποιος θα την πληρώσει? Οι μισθωτοί? Οι άνεργοι? Ποιοι? Πολύ "πατριωτικό" αυτό που λέτε, μου θυμίζει τον Μητρόπουλο που έλεγε "ο Ολυμπιακός και το Αιγάλω να νικάνε κι όλοι οι άλλοι να παν να γ..". Πως θα τους "ανοίξει τις ξένες αγορές?" Τσιφλίκι του πατέρα του είναι? Και με το "καλό όνομα" που κάναμε είναι ακόμα πιο δύσκολο. Το παλεύει, αυτό κάνει..

          • Κόνδωρας avatar
            Κόνδωρας @ Θόδωρος 17.06.2014 07/05/2014 07:41:22

            Αχ βρε Θόδωρε, από πού να τα πιάσω και πού να τα αφήσω αυτά που θέτεις? Τα αφήνω, καλύτερα, εδώ...

          • Θόδωρος 17.06.2014 avatar
            Θόδωρος 17.06.2014 @ Κόνδωρας 07/05/2014 18:48:25

            Καταλαβαίνω, Κόνδωρα. Ήθελα όμως να κάνω την παραπάνω δήλωση για τους μισθωτούς του ΙΔ και εσύ μου έδωσες την ευκαιρία. Ενδεχομένως να έχεις και ανώτερα επιχειρήματα από τα δικά μου, ων πρεσβύτερος ενδεχομένως, δεν ξέρω. Εκτιμάω την απάντηση σου. Να 'σαι καλά. Υ.Γ. Αν δεν κάνω λάθος, είχαμε βάλει στα σκαριά και μια ΜΚΟ κάποια στιγμή! Τι θα γίνει, θα την κάνουμε τελικά? :)

  3. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 06/05/2014 21:35:26

    Στην ερώτηση αν θα καταργηθεί η εισφορά αλληλεγγύης,απαντά ότι δεν θέλει να υποσχεθεί κάτι για το οποίο δεν το ξέρει 100%. Αυτό ακριβώς φοβάμαι κ.Σαμαρά,ότι για αυτά που μας καίνε πιό πολύ,δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα,διότι κάποιοι άλλοι τα γνωρίζουν και όχι εσείς...

  4. Π.Κ. avatar
    Π.Κ. 06/05/2014 21:35:58

    Έχω την απορία τι λέει το νέο Μεσοπρόθεσμο....το πρόσφατο και μάλιστα αναλυτικά. Όσο για το μαγαζί που δεν θα απολύσει όταν δει μια κάποια ανάκαμψη, εδώ μάλλον πρόεδρε έκανες φάουλ γιατί ο στόχος καλά περπατάει με την εξολόθρευση των μικρομεσαίων και τη συρρίκνωση της αγοράς στα λίγα μεγάλα χέρια. Άλλωστε οι μικροί είναι.....φοροφυγάδες και οι μεγάλοι ελέγχονται και πληρώνουν στην ώρα τους το ΦΠΑ- τους φόρους και δίνουν και 200αράκι για χαρτζιλίκι στα παιδάκια με τα πτυχία που τρέχουν στην ουρά για τα τετράωρα στα νόμιμα mall........

  5. George N avatar
    George N 06/05/2014 21:41:30

    Σοβαρός και μεθοδικός όπως πάντα. Έχει απόλυτο δίκιο για το χρέος. Είναι βιώσιμο -όσο δλδ και των υπολοίπων χωρών για να μην λέμε μεγάλα λόγια-αν το επιτόκιο είναι χαμηλό. Το χρέος δεν το αποπληρώνεις αλλά το ανακυκλώνεις. Πληρώνεις τους τόκους και εκεί όλα τα λεφτά (κυριολεκτικά) είναι τα επιτόκια. Επικοινωνιακό λάθος που δεν εξηγεί ότι το πρόβλημά μας και η αιτία των μνημονίων, δεν ήταν το χρέος αλλά τα ελλείμματα. Εκεί θα φαινόταν η γύμνια του συριζα. Κρίμα που είναι τόσο άτολμος στην μείωση του κράτους και επομένως των φόρων. Φοβάμαι ότι αυτό γίνεται από κεκτημένη μεταπολιτευτική ταχύτητα ενώ ταυτόχρονα μάλλον δεν γίνεται αντιληπτό το μέγεθος της φτωχοποίησης και της ανεργίας που προκάλεσε η φορολογική λαίλαπα. Επομένως και της οργής.

    • Ο Λούμπεν avatar
      Ο Λούμπεν @ George N 07/05/2014 00:28:41

      Δεν νομίζω να πρόκειται περί επικοινωνιακού λάθους. Απλά το έλλειμα-πλεόνασμα δεν έχει στην δική μας την περίπτωση απολύτως καμία σημασία, για τον απλούστατο λόγο ότι προηγήται των μεταρρυθμίσεων και δεν προκύπτει από αυτές.

  6. Βασιλική Κ. Σιάπκα avatar
    Βασιλική Κ. Σιάπκα 06/05/2014 22:52:56

    Γιατί δεν υπάρχει η ελληνική σημαία δίπλα στην σημαία της ευρωπαϊκής ένωσης;

    • GT avatar
      GT @ Βασιλική Κ. Σιάπκα 06/05/2014 23:08:50

      Για δες καλύτερα. Τη σκιά συγκεκριμένα.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ Βασιλική Κ. Σιάπκα 06/05/2014 23:52:25

      Κι όμως Βασιλική, οι σκιές δείχνουν και δεύτερη σημαία, με το σταυρό στην κορυφή, καθώς και δεύτερη βάση στήριξης, πίσω από την πρώτη. Τώρα γιατί δεν φαίνεται στη φωτογραφία, η ίδια η σημαία, ίσως να μας το εξηγήσει ο φωτογράφος...

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Βασιλική Κ. Σιάπκα 06/05/2014 23:54:07

      Πρόσεξε τη σκιά πίσω. Θα δεις το σταυρό στο κοντάρι. Δε φαίνεται από αυτή τη γωνία γιατί είναι ακριβώς πίσω από αυτή της ΕΕ

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ Βασιλική Κ. Σιάπκα 06/05/2014 23:54:44

      Υπάρχει Ελληνική Σημαία και είναι δίπλα σε αυτήν της Ευρωπαϊκής 'Ενωσης. 'Όχι μία, όπως φαίνεται από τη γωνία λήψης της φωτογραφίας, αλλά Δύο είναι οι βάσεις των Σημαιών (Ελληνικής και ΕΕ) Δύο και τα Σύμβολά τους.

    • Decimus Maximus avatar
      Decimus Maximus @ Βασιλική Κ. Σιάπκα 07/05/2014 00:20:32

      Πάλι κάνεις κακόπιστη ερώτηση κ. Σιάπκα. Τον τεράστιο πίνακα με την Ελλάδα που είχε βγάλει ο ΓΑΠ δεν τον βλέπεις;

  7. blue nile avatar
    blue nile 07/05/2014 02:09:16

    Αν ο Σαμαράς πιστεύει ότι το πρόβλημα του ελληνικού χρέους θα επιλυθεί με μια απλή επιμήκυνση ή με μια μια επιπρόσθετη μείωση των επιτοκίων τότε είναι οικτρά γελασμένος.
    Αυτά που όντως έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια που έπρεπε να γίνουν εδώ και δέκα είναι πολύ καλά και άγια αλλά στρώνουν τον δρόμο να βγει η χώρα από την Κρίση, δεν είναι ικανά την βγάλουν από μόνα τους.
    Αν δεν ελαφρυνθεί το χρέος ουσιαστικά με συνδυασμό της επιμήκυνσης με ρήτρα ανάπτυξης τότε δεν έχουμε καμιά απολύτως ελπίδα εξόδου από την Κρίση για τα επόμενα είκοσι χρόνια.
    Εν κατακλείδι όσο το ελληνικό χρέος δεν γίνεται βιώσιμο μπορεί με τα περιοριστικά μέτρα να παραμένουμε στο ευρώ αλλά παράλληλα εξασφαλίζουμε την απόλυτη οικονομική στασιμότητα.
    Ας μας πει ο Σαμαράς (αλλά και οΤσίπρας) το πότε πιστεύει ότι μπορεί να μειώσει την ανεργία κάτω από 20%.
    Δεν θα το πει κανένας... ειδικά τώρα προεκλογικά...

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ blue nile 07/05/2014 10:30:04

      Το είπε και το λέει και το μεσοπρόθεσμο : η ανεργία θα είναι στο 15% το 2018.

  8. leak avatar
    leak 07/05/2014 02:18:00

    Από τα σχόλια διαπιστώνω ότι υπάρχει λίπος ακόμα...

  9. η Dimi avatar
    η Dimi 07/05/2014 08:25:09

    Ο ‘Ελληνας, Ορθόδοξος Χριστιανός Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και η Γαλανόλευκη με τον Σταυρό, είναι έννοιες αδιαίρετες. Δόξα τω Θεώ. Επί των ημερών ανθελληνικής πρωθυπουργίας του αμετανόητου και ατιμώρητου γεννήτορα της ελληνικής συμφοράς, Γιώργου Ανδρέα Παπανδρέου ο οποίος, και πάλι εξουσίες ορέγεται: πονούσαν τα μάτια μας όταν η Ελληνική Σημαία με τον Σταυρό, σε Όλες τις εκδηλώσεις, ήταν ηχηρά απούσα. Και μέσα σε πλαστικό κάλυμμα ασφυκτιούσε το αριστούργημα του Θεόδωρου Βρυζάκη, «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα».

    • Spatharios avatar
      Spatharios @ η Dimi 07/05/2014 09:24:39

      Συμφωνώ ότι σε συμβολικό επίπεδο η παρουσία εθνικών και θρησκευτικών συμβόλων είναι σημαντική και ιδιαίτερα ευχάριστη για όλους μας. Επί της ουσίας όμως δεν έγινε καμία αναφορά σε εθνικά θέματα και στο πως θα πορευτούμε στα επόμενα χρόνια. Δεν θα υποτιμήσω την σημασία της οικονομικής ανάπτυξης της πατρίδος μας αλλά θέλω να βροντοφωνάξω ότι το 2021 με ενδιαφέρει η Νέα Ελλάδα που θα έχει οικοδομηθεί να είναι όση και η παλαιά. Δυστυχώς θα ξαναπώ εδώ μέσα, και θα συνεχίσω να το λέω όσο κι αν η επιμονή μου μπορεί για κάποιους να τείνει στην γραφικότητα, ότι η κατάσταση στις ΕΕΔ δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την Τουρκική επιθετικότητα στο Αιγαίο και με τις προβλέψεις του μεσοπρόθεσμου η ψαλίδα θα ανοίξει και άλλο. Το statusquo είναι δυναμικό και καθορίζεται από το τι μπορείς να προασπίσεις και να επιβάλεις και όχι από διεθνείς συνθήκες και δίκαιο. Η ταύτιση των δύο θα ήταν φυσικό επακόλουθο σε έναν ιδεατό κόσμο και όχι στην πραγματικότητα. Το σημερινό status στο Αιγαίο επιτρέπει στην Τουρκία να στέλνει πολεμικά πλοία σε όποιο σημείο θέλει με ανοιχτά τα συστήματα και τα όπλα, άρα σε καμία περίπτωση δεν κάνει αβλαβή διέλευση, να παρενοχλεί ερευνητικό πλοίο σταλμένο από την Ελληνική κυβέρνηση νότια της Κρήτης, να μην επιτρέπει έλεγχο από την Ελληνική Ακτοφυλακή σε πλοίο ευρισκόμενο εντός Εθνικών Υδάτων και πολλά άλλα που τα μέσα μαζικής αποχαύνωσης αποκρύπτουν. Αεροπλάνα και ελικόπτερα υπερίπτανται νησιών και καταπατούν κάθε κανόνα ασφάλειας πτήσεων. Η δε έλλειψη εδώ και χρόνια αεροσκαφών με δυνατότητα ναυτικής επιτήρησης φέρνει πολύ κοντά το ΝΑΤΟ να δώσει τον σχετικό έλεγχο του Αιγαίου στην Τουρκία. Η καθημερινές παράνομες και παράτυπες πτήσεις τέτοιου τύπου Τουρκικών αεροσκαφών στο Αιγαίο αυτό το status δημιουργούν. Με αυτά και αυτά ούτε κυριαρχία επί της ουσία υπάρχει ούτε και δυνατότητα ανακήρυξης ΑΟΖ , που υποτίθεται θα αποτελέσει την ατμομηχανή της ανάπτυξης της οικονομίας. Γιατί μόνο αφελής μπορεί να πιστεύει ότι η Τουρκία, που δεν επιτρέπει με την απειλή πολέμου, να αναπτύξουμε λίγο τα Εθνικά ύδατα, δικαίωμα που απορρέει από το διεθνές δίκαιο, θα μας επιτρέψει να ανακηρύξουμε ΑΟΖ. Να μη πιάσω και τα τεκταινόμενα με την ασυδοσία του προξενείου στην Θράκη και τους κίνδυνους που δημιουργεί η πολιτική ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ στηνπεριοχή με την τοποθέτηση της ψηφοθηρίας υπεράνω του εθνικού συμφέροντος. Έλληνες γρηγορείτε!!! (Εντός ΝΔ, για να προλάβω την ερώτηση του Φάκτωρα, με ποιον είμαι!!)

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Spatharios 07/05/2014 10:28:01

        Είναι πολύ απλό.Δεν θα ανακηρυχθεί ΑΟΖ.Δεν θα γίνει τιποτα που μπορεί να προκαλέσει κρίση εν όσω είμαστε στην οικονομική κατάσταση αυτή. Η οικονομική κατάρρευση έχει συνέπειες.Εάν οι ΗΠΑ είναι η μόνη υπερδύναμη δεν είναι επειδή κέρδισε τον ψυχρό πόλεμο στα πεδία των μαχών αλλά επειδή κατέρρευσε οικονομικά η ΕΣΣΔ. Η λάθος οικονομική πολιτική 30 ετών δεν μπορεί να μην έχει συνέπειες.Ούτε υπάρχουν θαύματα.

        • Spatharios avatar
          Spatharios @ ψυχραιμια 07/05/2014 11:11:58

          Αγαπητέ στο συγκεκριμένο παιχνίδι παίζουν δυο παίκτες και όταν ο ένας κάνει κινήσεις όσο και να κάνει καθυστέρηση ο άλλος αυτό εξελίσσεται και μπορεί να δημιουργήσει τετελεσμένα. Απλά είναι θέμα αν αντιλαμβάνεται κάποιος την εθνική ασφάλεια ως προτεραιότητα, ως αναγκαίο κακό ή αδιαφορεί εντελώς γι αυτήν (μου θυμίζει ΣΥΡΙΖΑ αυτή η αντίληψη). Εγώ πιστεύω ότι όσο και σε δύσκολη οικονομική κατάσταση να είναι κάποιος αν χαλάσει η κλειδαρά στο σπίτι θα την αλλάξει και δεν θα το αφήσει στην καλή διάθεση του καθενός διαρρήκτη. Να θυμίσω ότι η ανακήρυξη ΑΟΖ υπήρξε προεκλογική δέσμευση (ίσως κάποιοι ΚΑΙ γι αυτό να ψήφισαν) και ότι επίσης πριν λίγες μέρες έγινε ολόκληρη παρουσίαση και εξυμνήθηκε η εκμετάλλευση των φυσικών πόρων που κατά κανόνα βρίσκονται σε περιοχές που εμπράκτως η Τουρκία αμφισβητεί. Πως μπορούν να συνδυαστούν αυτά με την επικρατούσα πολιτική;

        • Επισκέπτης avatar
          Επισκέπτης @ ψυχραιμια 07/05/2014 11:16:58

          Και γιατί δεν ανακηρύχθηκε ΑΟΖ, από το 1982 και μετά, όταν πρωτοχρησιμοποιήθηκε, αν δεν απατώμαι, ο όρος ; Μήπως για τον ίδιο λόγο που δεν τολμήσαμε να επεκτείνομε τα χωρικά μας ύδατα στα 12 ν.μ., όπως δικαιούμεθα από το ΔΔΘ; Μήπως η ανακήρυξη ΑΟΖ σκοντάφτει αλλού και όχι στην οικονομική κρίση;

  10. giorgosalexpoli avatar
    giorgosalexpoli 07/05/2014 10:41:54

    μονο 25 σχολια στην πρωτη συνεντευξη του πρωθυπουργου μετα απο τα πρωτα ψηγματα αισιοδοξιας για την χωρα? τελικα μας ενδιαφερει το καλο της πατριδας η ενδιαφερομαστε μονο για την παρτη μας?

  11. Άλυτη εξίσωση avatar
    Άλυτη εξίσωση 07/05/2014 12:56:31

    Παρακολούθησα με προσοχή ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Σαμαρά και με ενόχλησαν αρκετά σημεία της, γιατί πιστεύω πως εδώ που έχουμε φτάσει πια, μονάχα η απόλυτη ειλικρίνεια, η απόλυτη σαφήνεια και η ρεαλιστική παραδοχή της σκληρής πραγματικότητας, μπορούν να μας βοηθήσουν. Θα σημειώσω όμως 2 σημεία, που για μένα είναι πράγματι, τρομακτικά. 1) Στις συνεχείς προτροπές της κ. Χούκλη να περιγράψει ο Πρωθυπουργός, πως και πότε θα υπάρξει αλλαγή στην υποβαθμισμένη, μιζεροποιημένη και αισχρή καθημερινότητα που βιώνει ο πληττόμενος Ελληνικός λαός, άκουσα οτι απλά ''συμπάσχει, υποφέρει και συμπονάει'', αλλά και οτι η αίσθηση που εκείνος έχει, είναι πως το ...κλίμα αλλάζει και ο κόσμος καταλαβαίνει οτι η κατάσταση βελτιώνεται. Τρομάζω, γιατί ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ τη βαθιά καταστροφή που έχει συντελεστεί στην Ελληνική κοινωνία (εργασιακά, μισθολογικά και στην ποιότητα ζωής) ο Πρωθυπουργός και αν μας παραπέμπει στο ...2020 για να αναστηθούμε (ενώ εμείς χαροπαλεύουμε να βγάλουμε το 2014), αν θεωρεί οτι εν τω μεταξύ ...αισιοδοξούμε ξαφνικά επειδή δανείστηκε η ΔΕΗ από τις αγορές κι ας συνεχίζει να μας κόβει το ρεύμα που αδυνατούμε να πληρώσουμε, τότε ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ επικοινωνίας. 2) Με ενόχλησε πάρα πολύ, που ο Πρωθυπουργός κατήγγειλε ως λαϊκίστικη τη δέσμευση του κ. Τσίπρα, ότι ΔΕΝ θα υπάρξει νοικοκυριό χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, ούτε παιδί μη εμβολιασμένο. Εγώ θα απαιτούσα από τον Πρωθυπουργό της χώρας όχι μόνο να επικροτούσε μια τέτοια επιλογή, αλλά να την είχε ήδη ο ίδιος διασφαλίσει (με οποιοδήποτε κόστος). Όταν προσπαθείς να εμπνεύσεις και να δώσεις κουράγιο σ΄ένα λαό γονατισμένο, οφείλεις αυτό να το κάνεις ΜΕ ΠΡΑΞΕΙΣ, όχι πετώντας επιλεκτικά ελεημοσύνες του 500άρικου, ούτε μοιράζοντας όμορφα…ελπιδοφόρα ζαχαρωτά οράματα, μα δημιουργώντας δίχτυ ασφαλείας και προστασίας της αξιοπρέπειας αυτών που εξ αιτίας των(αναπόφευκτων ;;) επιλογών σου υποφέρουν. Με τρόμαξε ο κυνισμός μιάς κοινωνίας του 1/3 που χειροκροτεί χαρωπά, ….συναινεί και λιβανίζει και των 2/3 που είτε ισοπεδώνονται βουβά, είτε αιωρούνταιι απελπισμένοι προ της αβύσσου, προσμένοντας ανύπαρκτες σωτηρίες….. ΚΑΝΕ ΑΛΜΑ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗ ΦΘΟΡΑ……. (ΑΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕΙΣ), ΑΛΛΙΩΣ ΑΦΗΣΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΣΤΟΝ ΑΝΕΜΟ ….. Ή ΘΑ ΣΕ ΠΑΕΙ ΣΕ ΑΣΦΑΛΕΣ ΛΙΜΑΝΙ, Ή ΘΑ ΣΕ ΣΤΕΙΛΕΙ ΣΤΟ ΒΥΘΟ …… Ποιος να το ξέρει;

  12. Κατερίνα Σ.Μ. avatar
    Κατερίνα Σ.Μ. 07/05/2014 19:02:21

    Για ποιο λόγο φοβάστε τόσο πολύ κάποια σχόλια και αναγκάζεστε να ασκείτε λογοκρισία; Κάποια φορά που θα έχω χρόνο διαθέσιμο θα δημοσιεύσω ένα ανθολόγιο λογοκριμένων σχολίων, με τίτλο "Antinews λογοκρισία".

    • Factorx avatar
      Factorx @ Κατερίνα Σ.Μ. 07/05/2014 21:54:51

      E όχι και να φοβομαστε τα σχόλιά σου. Απλώς είναι πολύ κουραστική η προπαγάνδα που κάνεις και δεν αφήνει περιθώρια για κανένα διάλογο. Και το έχουμε πει για τους συστηματικούς προπαγανδιστές του ΣΥΡΙΖΑ και της ΧΑ δεν θα μπορέσουμε. Η ουσία των σχολίων είναι ο διάλογος όχι ο μονόλογος Κατά τα άλλα το ήθος σου φάινεται από τον εκβιασμό περί λογοκρισίας στο Antinews. Συγχαρητηρια. Μόνον τέτοια μπορείτε να κάνετε. Σας πονάει το antinews αλλά εσυ δεν ξαναμπαίνεις εδώ. Κατά τα άλλα ξέρεις πως και πόσο τιμωρείται ο εκβιασμός

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.