16/09/2008 19:22
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δάνειο 93 εκατ. του ελληνικού Δημοσίου από Lehman

 Το ποσό των 93 εκατομμύρια ευρώ έχει δανειστεί το ελληνικό δημόσιο από την υπό πτώχευση αμερικανική τράπεζα Lehman Brothers, όπως προκύπτει από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό είναι το ποσό που θα διεκδικήσει η αρχή που θα αναλάβει την εκκαθάριση της τράπεζας (βλέπε εδώ).

Υπενθυμίζουμε και τι γράψαμε χθες:

Ξαναρωτάμε: ποιοι έχουν επενδύσει στη Lehman;

Το κανόνι της Lehman Brothers φτάνει στην Ελλάδα;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Nick avatar
    Nick 16/09/2008 19:42:43

    H απάντηση εδώ.

    euro2day.gr/news/market/123/articles/368161/Article.aspx

  2. Theodore avatar
    Theodore 16/09/2008 19:49:23

    Και επειδη;
    Ο σκοπος ειναι να μην εχει δανεισει, οχι να εχει δανειστει.
    Μακαρι να δανειστω εγω απο καποιον κι αυτος να πεσει εξω. Θα γλυτωσω το χρημα.

  3. Nick avatar
    Nick 16/09/2008 20:01:37

    Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Οι απαιτήσεις από πελάτες (claims) αποτελούν ενεργητικό για μια εταιρεία.

  4. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 16/09/2008 20:06:01

    Δυστυχώς ο Νικ έχει δίκαιο.

    Και με την ευκαιρία φίλοι μου στην Γερμανία, στην Αγγλία και σε άλλες χώρες της Ε.Ε. άρχισαν ήδη να συζητούν σε βάθος τους τρόπους, με τους οποίους θα σώσουν κεφάλαια άν αυτά βρίσκονται σήμερα σε τράπεζες, που δέν ξέρεις, άν αύριο θα συμπαρασυρθούν σε κατάρρευση ή όχι.

    Γιατί βέβαια τα κεφάλαια αυτά δέν επανέρχονται ποτέ.

    ΠΕΛΙΑΣ

  5. Nick avatar
    Nick 16/09/2008 20:08:01

    Μάλλον έπρεπε να πάρω παραπάνω από 4 χρυσές λίρες σήμερα δηλαδή... Το πολύ πολύ να ξαναπάω τη Δευτέρα.

  6. minister avatar
    minister 16/09/2008 20:29:36

    Το μόνο λάθος τους είναι που δεν δανείστηκαν σε δολλάρια κατα ta άλλα το 'ποιοι έχουν επενδύσει στη Lehman' ειναι άστοχο.
    Και κάτι τωρινό τα spreads σε Goldman & Morgan είναι 500 και 800 bps αντίστοιχα. Τώρα πλέον μιλάμε άνετα για κατάρευση...

  7. Keep Talking avatar
    Keep Talking 16/09/2008 20:36:16

    PELIAS: ΠΕΛΙΑΣ: πες μας και εμας πως θα σωσουμε καποιες οικονομιες ζωης....

  8. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 16/09/2008 21:07:05

    συγγνώμη, δεν έχω τις λεπτομέρειες, δανειστήκαμε από την Lehman ή μέσω της Lehman?

    Το ξαναλέω ωστόσο. Ούτε το τέλος του κόσμου είναι η πτώχευση της Lehman, ούτε καν της ίδιας της Lehman. Μια υγιής κεφαλαιαγορά έχει τέτοια, πονάνε αλλά συνέρχεται.

    Να φοβάστε το κλέφτικο σφύριγμα στην χώρα της διοικητικής ισορροπίας.

  9. Basil avatar
    Basil 16/09/2008 23:08:05

    @ archaeopteryx

    Δεν μπορώ να δω το υγιές της όλης υπόθεσης. Βλέπω ασυδοσία, απληστία και χαμερπείς συμπεριφορές και καταστροφή της παραγωγικής βάσης. Προσοχή σε αυτό το σημείο. Διατηρούν τα ερευνητικά τους κέντρα, τα πανεπιστήμια και την πρωτοπορεία τους σε διάφορους κρίσιμους τομείς (όπως πχ άμυνα) αλλά η πλειοψηφία των προιόντων είναι πλεόν εισαγώμενα. Το 45 η Αμερική βγήκε από τον πόλεμο με 3,5Χ αύξηση της παραγωγικής βάσης, με το σύνολο της τεχνολογίας της ευρώπης στα χέρια της. Το 80 αν θυμάμε καλά ήταν ο μεγιστος δανειοδότης του κόσμου και τώρα έχουν φθάσει να είναι ο μεγαλύτερος δανειολήπτης, για να διατηρούν την ισχυρότερη πολεμική μηχανή του κόσμου.

    Αυτό μάλλον πληρώνεται, και αυτό αρχίζουμε να βλέπουμε.
    Συμφωνώ διαισθητικά (δεν κατέχω τα οικονομικά) με τον Nick,

    Αν όντως η κρίση γενικευθεί και σε επίπεδο βασικών ειδών οι αστικοί πληθυσμοί θα την πληρώσουν πρώτοι...

    Εδώ στην χώρα της μεγίστης εντροπίας θα μας φροντήσει ο Εφραίμ....

  10. Nick avatar
    Nick 17/09/2008 07:30:41

    @basil: ΤΟ συνολικό χρέος της Γής υπολογίζεται στα 700 τρισ. δολάρια.

    Το συνολικό ΑΕΠ της Γής υπολογίζεται στα 60 ρισ. δολάρια...

    Ούπς!!!

  11. Nick avatar
    Nick 17/09/2008 07:43:06

    Παίδες, η αμερικανική κυβέρνηση έδωσε δάνειο 85 δισ. δολαρίων στην AIG (Alico)...

  12. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 17/09/2008 08:19:23

    Το «υγιές» είναι ότι η αποτυχία και οι κακές επιλογές πληρώνονται κυρίως από τους υπαίτιους. Η H Lehman σε chapter 11 δεν θα περνάει καλά, μπορεί και να εξαφανιστεί.

    Η ένεση ρευστοτητας στους «αποτυχημένους» δεν είναι για να οικονομήσουν αλλά για να μην διαλυθεί του σύστημα. Προσωπικά διαφωνώ με τις ενέσεις, αλλά εγώ είμαι μόνο «προσωπικά»

    Υγεία είναι η απληστία και η κακοδιοίκηση να ΜΗΝ σώζονται, οι προβληματικές να εξαφανίζονται, οι αποτυχημένοι να μην ανακυκλώνονται.

    Οι συνέπειες των κακών μακροοκονομικών είναι εμφανείς στην Αμερική. Το βιωτικό επίπεδο γαι πολλού είναι λίγο χειρότερο από αυτό του 80, το δολλάριο έχει πέσει, οι φούσκες εξαφανίστηκαν, σπίτια πουλήθηκαν, άνθρωποι μετακινήθηκαν κλπ κλπ.

    Φαντάσου αν η Τραπεζα Κερατσινίου είχε αντίστοιχα προβλήματα στην Ελλάδα. Δεν θα μιλούσε κανένας. Το Υπουργείο θα έτρεχε να τους δώσει ομόλογα για να τα αγοράσει η ΕΤΕ και να βρουν ρευστοτητα. Θα ανακοίνωνε εξαγορά του ΤαχΤαμ για να ανέβει η μετοχή της. Θα έπαιρνε ΚΡΥΦΕΣ ενέσεις από το σύστημα. Και όλα καλά, μέχρι να πέσουν όλα μαζί. Αυτό δεν ειναι υγεία, είναι Εφραίμ, όπως λες.

    Εν πάσει περιπτώσει, η κρίση του 29-30 έχει εξηγηθεί από τους σοφούς σαν κρίση ρευστότητας, δηλαδή σαν αποτυχία της Κεντρικής Τράπεζας να δώσει μετρητά σε ένα σύστημα που το χρειαζόταν. Οι ενέσεις αυτές χωρίς βραχυπρόθεσμο περιορισμό της κατανάλωσης είναι πληθωριστικές. Η ατμομηχανή του συστήματος είναι ωστόσο η κατανάλωση. Ρόδινα δεν είναι αλλά το πετρέλαιο πέφτει, δεν πέφτει;

    Σε μία διεθνοποιημένη οικονομία, το ερώτημα δεν ειναι αν θα ταλαιπωρηθεί η Αμερική αλλά ποιός θα ταλαιπωρηθεί λιγότερο, ή, πιο σημαντικό, ποιός θα συνέρθει πιο γρήγορα από την ταλαιπωρία. Ας πούμε, δες το ασθενές δολλάριο. Πανηγυρίζουμε; Σκέψου κανά. Δύο χρόνια τώρα οι Ευρωπαϊκές εξαγωγές προς Αμερική είναι κομμένες. Τι θα κάνει η BMW τα αυτοκίνητά της; (η Porsche ξέρουμε, τα πουλάει σε εμάς)

    Η λέξη κλειδί είναι "resilience": αντίσταση, ευελιξία, προσαρμοστικότητα. Όποιος έχει περισσότερη, κερδίζει.

  13. Nick avatar
    Nick 17/09/2008 08:31:51

    Το πετρέλαιο πέφτει γιατί πολύ απλά η ζήτηση έχει υποχωρήσει. Και όταν πέσει στα $50, τότε θα επαληθευτεί η θεωρία του "demand destruction".

    Κατανάλωση με δανεικά δεν μπορεί να συνεχίζεται επ'αόριστον. Και το χείριστο με τις ΗΠΑ τώρα, εν συγκρίσει με το 1929, είναι ότι έχουν σχεδόν μηδενικές αποταμιεύσεις και σχεδόν τριπλάσιο κατα κεφαλήν χρέος. Και, τι σύμπτωση, από της φούσκα των ακινήτων ξεκίνησε το κράχ του 1929...

    Η Κίνα σίγουρα θα βγεί λιγότερο τραυματισμένη. Και αν οι ΗΠΑ δεν εξήγαγαγ τον πληθωρισμό τους, θα ήταν ακόμη καλύτερα.

    Οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν τα κέρατα τους από τις αγορές τις Μέσης Ανατολής, Κίνας και Ρωσίας. Και τοις μετρητοίς.

    Εδώ η μεγαλύτερη αντιπροσωπία της Hummer στο Las Vegas θα πουλάε εφεξης Smart. Και αν οι Αμερικανοί δεν σνόμπαραν τα diesel, θα έβγαζαν φοβερά κέρδη. Οι Μercedes και BMW έχουν εργοστάσια στις ΗΠΑ, και η Volkswagen στο Μεξικό.

  14. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 17/09/2008 08:54:07

    αυτό είναι ελεύθερη οικονομία Nick. Η ΒΜW στην Αμερική απασχολεί αμερικάνους, πληρώνει φόρους στην Αμερική κλπ. Κι αν νομίζεις ότι ο πληθωρισμός δεν εξάγεται... Δεν είναι θέμα καλλιστείων, είναι πραγματικότητα.

    Όσο για τις «αποταμιεύσεις» στις ΗΠΑ, νομίζω οι στατιστικές σου δεν είναι πλήρεις. Η Κίνα θα βγει λιγότερο τραυματισμένη γιατί πολύς κόσμος την βγάζει με μισό πιάτο φαϊ. Αν η Ελλάδα επέστρε στο βιωτικό επίπεδο του 1962 δεν θα είχαμε ούτε τα μακροοικονομικα προβλήματα που έχουμε, ούτε νέφος.

    Αλλά είπαμε: ελευθερία επιλογών! Τι δουλειά κάνεις; τι οδηγείς; τι προσδοκίες έχεις; Πολλά προβλήματα λύνονται αν είσαι αγρότης, οδηγείς γάϊδαρο, και τα παιδιά σου δουλεύουν μαζί σου στα χωράφια. Αλλά θες διαμέρισμα, δύο αυτοκίνητα, μισθό σύνταξη, περίθαλψη, σχολεία και προοπτική. Δύσκολα!

  15. Nick avatar
    Nick 17/09/2008 09:25:30

    "Η γενιά που πνίγηκε στο lifestyle".

  16. provato avatar
    provato 17/09/2008 17:04:13

    ΄΄Αλλά είπαμε: ελευθερία επιλογών! Τι δουλειά κάνεις; τι οδηγείς; τι προσδοκίες έχεις; Πολλά προβλήματα λύνονται αν είσαι αγρότης, οδηγείς γάϊδαρο, και τα παιδιά σου δουλεύουν μαζί σου στα χωράφια. Αλλά θες διαμέρισμα, δύο αυτοκίνητα, μισθό σύνταξη, περίθαλψη, σχολεία και προοπτική. Δύσκολα!
    ΄΄+1

    Ο Βουλγαράκης του μέλλοντος θα έχει σταύλους με αραβικά άλογα καθαρόαιμα και φάρμα με γάλα βουβαλιών...

  17. Basil avatar
    Basil 18/09/2008 00:31:30

    @ archaeopteryx

    Το σχόλιο μου ήταν γενικά ένας αφορισμός προς την παγκοσμιοποίηση όπως την βιώσαμε από το 90 και μετά ή απέναντι στην ανθρώπινη απληστία. Στην απάντηση σου θέτεις το πρόβλημα απλά ότι εφόσον έχεις exposure θα υποστείς τις συνέπειες άρα και υγεία και τα άλλα με την λίθινη γεωργική παραγωγή.

    Ομως βγάζεις απέξω το τζογάριασμα, έρχομαι μπαίνω βγαίνω σε dt και έβγαλα και few bucks, αυτό δεν είναι οικονομική διαδικασία αλλά το καζίνο Roayal. Τζογάρισμα σε όλα, σιτάρι, ρύζι πετρέλαιο, σε όλα τα commodities γιατί βγάζουν κέρδος.

    Αντιλαμβάνομαι την διαδικασία (από το 80-90) ως μια κίνηση των ελιτ για περισσότερο κέρδος λόγω αδιεξόδων. Αυτή η κίνηση την επέφερε την κατάρρευση της evil empire, όμως κατεστρεψε και την παραγωγική βάση των ΗΠΑ, και δημιούργησε και τους επίδοξους ανταγωνιστές. Δεν πιστεύω ότι η παρούσα φάση είναι μια δυστοκία του συστήματος, που θα περάσει. Αν αντιλαμβάνομαι σωστά τα μεγέθη (μακροοικονομικά;) είναι συντριπτικά. Το άσχημο επίσης είναι ότι οι απαντήσεις των Αμερικανών στις νέες προκλήσεις δεν είναι οικονομικές αλλά στρατιωτικές (και καταδικασμένες σε αποτυχία). Αυτό δρομολογήθηκε ήδη από το 2002. (εξαιρείται η Γιουκοσλαβία). Αυξάνεται επομένως η νευρικότητα, και λιγοστεύουν οι επιλογές. Η λέξη κλειδί που βλέπω είναι αστάθεια (οικονομική και γεωπολιτική) και θα δούμε τι ακριβώς σημαίνει.

    Κάτι με τρώει μέσα μου ότι όλα αυτά θα φέρουν και άλλες συμφορές.

    Για την Ελλάδα όλα είναι σαν το μπερντέ του καραγκιόζη με χρυσόβουλο του Τσιμισκή (με έρωτες, πάθη, ξιφομαχίες)! τι να πεις!!

  18. koinos_nous avatar
    koinos_nous 18/09/2008 12:46:55

    Αδέλφια γιατί μου έχει γίνει έμμονη ιδέα ότι πάμε για κραχ;

  19. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 18/09/2008 19:30:43

    Από τότε που είδα ουρά 100 μέτρα στις ΗΠΑ για δωρεάν γεύμα, και οι άνθρωποι σ' αυτές δεν ήταν κλωσάρ, αλλά δήλωναν εργαζόμενοι ή συνταξιούχοι και φαινόντουσαν μια χαρά ενδυματικά, ενώ έκλαιγαν και έλεγαν ότι ντρέπονται, ΑΛΛΑ πεινάνε, άρχισα να αγοράζω ένα κιλό ...σιτάρι και ρύζι, εναλλάξ, όταν πάω στο σουπερμάρκετ.

    Και στην Γαλλία είδα συνταξιούχους και νεαρούς με σχετικώς καλά ρούχα να την στήνουν εκεί που πετάνε τα σκουπίδια τα σουπερμάρκετ και τα εστιατόρεια, μπας και βρεθεί κανένα καλό τυράκι, σαλαμάκι ή ληγμένη μπύρα. Άκουσα -κι έπαθα την πλάκα μου!- σοβαρό, εξηντάρη συνταξιούχο (495 ευρώ, είπε) να λέι με πικρό γελάκι, ο φουκαράς: "Αν δεν βρω εδώ καμαμπέρ, πατέ, σαλάμι, δεν πρόκειται να ξαναφάω στην ζωή μου"!

    Για να μην πούμε για τις δεκάδες εξεγέρσεις για ψωμί και ρύζι σε Ασία, Αμερική, Αφρική, που κατεστάλησαν με τα ΟΠΛΑ.

    Να σας πω τι προβλέπω; Να σπάμε τις πλάκες, τα τσιμέντα και την άσφαλτο, για να βάλουμε καμιά ρίζα πατάτα! Και τσίλιες με το καλάζνικωφ όλη η οικογένεια εκ περιτροπής, για φύλαξη. Υπερβολές είπες;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.