#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/01/2014 00:21
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Γ. Στουρνάρας: μειώσεις φόρων σταδιακά



Όχι σε κούρεμα του χρέους, μειώσεις φόρων σταδιακά και παράθυρο για μειωμένο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, ήταν οι ειδήσεις που έβγαλε από τη συνέντευξή του στον Σκάι ο Γ. Στουρνάρας.

«Βήμα-βήμα θα μειώνουμε τους φόρους. Δεν μπορούμε τώρα να προχωρήσουμε σε γενικευμένη μείωση της φορολογίας», είπε ο υπουργός Οικονομικών. Απαντώντας σε ερωτήσεις για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, το πρωτογενές πλεόνασμα που θα έχει η χώρα για το 2013, σύμφωνα και με τα στοιχεία του Eurogroup, αλλά και τις ομαδικές απολύσεις που ζητεί η τρόικα, επισήμανε πως αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως για πρώτη φορά, από το 2001, "είμαστε πάνω από τους στόχους σε δημόσια έσοδα και κατά 80% έχουμε επιτύχει τους στόχους μας. Υπάρχει πρωτογενές πλεόνασμα".

Σε ερώτηση για το πότε θα επιστρέψει η τρόικα απάντησε σε λίγες μέρες, χωρίς να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία, αλλά περιορίστηκε στο να αναφέρει πως "θέλουμε να καθυστερήσει η τρόικα, για να έχουμε τα στοιχεία του Δεκεμβρίου στα χέρια μας".

Σχετικά με την τρόικα ο υπουργός δήλωσε πως: "Είναι δύσκολο να συμφωνήσουμε στο Eurogroup Ιανουαρίου, αλλά δεν το θέλουμε κιόλας, γιατί περιμένουμε τα τελικά στοιχεία του έτους, τα οποία εκτιμούμε ότι θα είναι καλύτερα. Με αυτά τα στοιχεία θα πειστεί η τρόικα ότι οι προβλέψεις που κάνει η κυβέρνηση για την απώλεια εσόδων από μειώσεις φόρων είναι σωστές", ενώ συμπλήρωσε πως δεν μπορούν να γίνονται γενικευμένες μειώσεις φόρων.

Παρόλο που ο Γ. Στουρνάρας δήλωσε πως οι απώλειες από τη μείωση στο ΦΠΑ της εστίασης είναι μικρές, ωστόσο διευκρίνισε πως δεν μπορούν να γίνουν περαιτέρω μειώσεις φόρων καθώς "οι αγορές είναι ακόμη κλειστές για την Ελλάδα".

Όσον αφορά στο χαράτσι και το κατά πόσο αυτό ήταν "έκτακτο", όπως είχε χαρακτηριστεί από τον τότε υπουργό Οικονομικών Ευ. Βενιζέλο, ο κ. Στουρνάρας απάντησε: "Τι σημαίνει έκτακτο;" για να προσθέσει πως "μειώσαμε κατά 15% το χαράτσι, δεν μπορεί να μην υπάρχει φόρος ακινήτων σε μία αναπτυγμένη χώρα".

Αναφερόμενος στη μείωση του πετρελαίου θέρμανσης, είπε πως "μείωση θα επιτευχθεί μόνο εάν καταπολεμήσουμε το λαθρεμπόριο στο ναυτιλιακό καύσιμο", ενώ επεσήμανε πως στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι η εξάλειψη της φοροδιαφυγής. "Στα προσεχή έτη δεν αποκλείεται να αρχίσουμε να μειώνουμε τους συντελεστές φορολόγησης, όμως δεν μπορούμε να κάνουμε γενικευμένες μειώσεις φόρων" είπε χαρακτηριστικά.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Στουρνάρας σημείωσε πως θα μειωθούν οι εισφορές κοινωνικής ασφάλισης το 2014, ενώ αναφερόμενος στις ομαδικές απολύσεις, είπε χαρακτηριστικά: "Ουδεμία επιχείρηση θέτει θέμα ομαδικών απολύσεων, έχουμε επιχειρήματα για να πείσουμε την τρόικα πως είναι ένα μέτρο που δεν χρειάζεται και η τρόικα δείχνει να το συζητεί".

Για τα σχόλια και τις φήμες που ακούγονται για εκείνον και την παραμονή του στο τιμόνι του ΥΠΟΙΚ, τόνισε πως "βρισκόμαστε σε μια μακρά περίοδο διαπραγματεύσεων με την τρόικα και δεν έχω χρόνο να σκεφτώ κάτι πέρα από αυτό. Η μάχη είναι μακρά και είναι μια μάχη που πρέπει να κερδίσουμε. Δεν με αφορούν τα σενάρια. Έχω τη στήριξη του πρωθυπουργού και κάνω τη δουλειά μου".

ΣΧΟΛΙΑ

  1. tassos.κ avatar
    tassos.κ 14/01/2014 03:08:59

    Το μόνο που μένει λοιπόν είναι να ετοιμάσουμε τα ...κουτάλια

  2. Dal avatar
    Dal 14/01/2014 07:22:03

    Aπό συνέντευξή του στους FT.

    "Ενώ για ένα «κούρεμα» του χρέους ο κ. Στουρνάρας είπε ότι αντιστάθηκε σε πιέσεις που δέχθηκε από την Κριστίν Λαγκάρντ και τον Πολ Τόμσεν για να ζητήσει από άλλους ηγέτες της ευρωζώνης, συμπεριλαμβανομένου και του γερμανού υπουργού Οικονομικών Β. Σόιμπλε, να αποδεχθούν απώλειες από ένα κούρεμα του ελληνικού χρέους.
    «Ο Πολ Τόμσεν και η Κριστίν Λαγκάρντ είπαν ότι έπρεπε να σταθώ στο πλευρό τους…Είπα: εντάξει, αν έρθω με την πλευρά σας, είναι κάτι που θα βοηθήσει πραγματικά την Ελλάδα, αλλά είναι και κάτι που δεν γίνεται. Ο Σόιμπλε μου είπε, ΄΄Γιάννη ξέχνα το΄΄. Οπότε δεν μπορεί να γίνει, εγώ λοιπόν τι μπορώ να κάνω;».

    http://www.naftemporiki.gr/finance/story/751275

    Είναι για δεύτερη φορά που η Ελληνική πλευρά "αντιστέκεται" σε πιέσεις του ΔΝΤ για κούρεμα του χρέους. Η πρώτη το 2010 επί Σρος Καν. Τι σύμπτωση.Ο ίδιος και η Λαγκάρντ υπήρξαν ΥΠΟΙΚ Γαλλίας.Επομένως γνωρίζουν πολύ καλά τα Ευρωπαϊκά.

    Τώρα πως ένα χρέος στο 170% δύναται να μειωθεί;μόνον ο ίδιος και το αφεντικό Σόϊμπλε γνωρίζουν. Μαθηματικώς είναι αδύνατον.

    • daresome avatar
      daresome @ Dal 14/01/2014 12:38:45

      Το είπε ευθέως ο άνθρωπος : αυτό το "κάτι που θα βοηθήσει πραγματικά την Ελλάδα" δεν είναι διατεθειμένος να το κάνει γιατί δεν τον αφήνει ο Βολφ ... που μιλάνε και στον ενικό ...

  3. Γιάννης Κιαπέκος avatar
    Γιάννης Κιαπέκος 14/01/2014 07:57:32

    Θα ήθελα να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου στην δημοσιογράφο κ. Σία Κοσιώνη για αυτή τη συνέντευξη. Τίμησε το επάγγελμα του δημοσιογράφου σε αντίθεση με κάποιους άλλους που όταν ο Στουρνάρας του δήλωνε ότι ότι οι Έλληνες δεν υπερφορολογούνται τον κοίταζε σαν "χάχας". Μπράβο της και πάλι !

  4. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 14/01/2014 09:16:15

    Εκλογές πλησιάζουν, δύσκολα τα πράγματα για τη συγκυβέρνηση.
    Εξ άλλου οι υποσχέσεις είναι πάντα τζάμπα!

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ εναςάσχετος 14/01/2014 17:32:19

      Καί ὅμως ὑποσχέσεις δίδοντε μέ τήν σέσουλα ἐκ ὑπερδεξιῶν καί ἐξ εὐωνύμων. :lol:

  5. θηραία avatar
    θηραία 14/01/2014 11:58:53

    Με δηλώσεις σαν κι αυτή του Θεοχάρη..." πληρώνετε, ότι μπορείτε έναντι από τους φόρους που χρωστάτε, αλλά κάτι τέτοιο δεν σας προστατεύει από κατάσχεση..", απορώ πως διανοούνται οι κύριοι του υπ οικ , ότι μπορούν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κόσμου!
    Οτι κι αν πουν... μόνο οι λίγοι κι οι ξένοι τους ακουν και τους πιστεύουνε!

  6. Στέργιος avatar
    Στέργιος 14/01/2014 12:39:08

    Αυτός δεν μας έλεγε ότι οι Έλληνες δεν υπερφορολογούμαστε; Για ποιες μειώσεις φόρων μιλάει τώρα; Εκτός κι αν, επειδή μιλούσε στην Κοσιώνη, να έκλεινε το μάτι στον Αλαφούζο.

  7. daresome avatar
    daresome 14/01/2014 12:45:12

    "δεν μπορεί να μην υπάρχει φόρος ακινήτων σε μία αναπτυγμένη χώρα”.

    Συμφωνούμε, να υπάρχει. Αλλά εσείς κ. Γιάννη μου, θέλετε με το ύψος του φόρου να καλύψετε όλες τις τρύπες που άνοιξαν οι μίζες, τα πάρτυ, οι λίστες κι οι ληστές. Κάντε το καθήκον σας και ανακτήστε τα λεφτά που μας φάγανε και μας φάγατε με τους κολλητούς και τους προστατευόμενους και μετά ελάτε να μου πείτε πόσο ακριβώς ύψος φόρου πρέπει να υπάρχει στην αναπτυγμένη μας χώρα ... !

  8. CHRIS avatar
    CHRIS 14/01/2014 14:03:49

    Yannis, forget it.

  9. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 14/01/2014 15:58:05

    Όλοι οι τωρινοί φόροι και αυτά που έχουν κατατεθεί στον προυπολογισμό του 14 είναι φόροι Σοβιετίας και όχι σοβαρού Ευρωπαικού κράτους(είμαστε??). Ανέκαθεν στη χώρα μας οι φόροι δεν ήταν ανταποδοτικοί, αλλά είχαν τη γνωστή διαδρομή πελατειακό κράτος- κρατικοδίαιτοι επιχ/τίες- σπάταλος και υπέρογκος δημόσιος τομέας- συντάξεις και εφάπαξ των 40ρηδων και 50αρηδων πελατών....Προβλέπω το 2014 να είναι έτος.....σφαγής της εναπομείνουσας μεσαίας τάξης και δη των μικροεμπόρων- μικρομεσαίων -βιοτεχνών- επαγγελματιών με τη νέα φορολογία. Το ερώτημα στον κύριο Στουρνάρα είναι κατά πόσο θα εισπραχτούν αυτοί οι φόροι και πόσο θα φτάσουν τα .....ληξιπρόθεσμα χρέη, λόγω αδυναμίας πληρωμών, μιάς και είναι σίγουρο ότι θα πέσουν έξω σε ότι έχει να κάνει με την είσπραξη αυτής της σοβιετικής φορολογίας. Όταν το κράτος δεν μπορεί ακόμη να.....μαζευτεί για τους γνωστούς λόγους, τότε κύριε Στουρνάρα το μόνο πού θα κάνετε το 2014 θα είναι να αυξηθεί ακόμη η ΑΝΕΡΓΙΑ και να πέσουν τα ΛΟΥΚΕΤΑ σωρηδόν. Αλλά μάλλον αυτό δεν σας ενδιαφέρει και πολύ γιατί όταν....παίζουμε με αριθμούς και όχι με ανθρώπους, τότε το μόνο πού μας ενδιαφέρει είναι το πρωτογενές πλεόνασμα με οποιονδήποτε τρόπο ακόμη και αυξάνοντας την ΑΝΕΡΓΙΑ και καταργώντας την ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ.

  10. η Dimi avatar
    η Dimi 14/01/2014 16:09:06

    «Η Ryanair μπαίνει στην ελληνική αγορά και ανατρέπει τα δεδομένα»
    News.gr.msn.com/ | Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2014, 14:50 |

    Δημιουργεί δύο βάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με πάνω από 2.800 νέες θέσεις εργασίας – Θα μεταφέρει 3 εκατομμύρια επιβάτες – Προσφέρει εισιτήρια για προορισμούς εσωτερικού από 12 ευρώ – Αρχή με δρομολόγια προς Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Χανιά, Πάφο, Λονδίνο, Μιλάνο, Πίζα και Βαρσοβία.

    Ολική Aνατροπή στην Eλληνική Aγορά των Aερομεταφορών προκαλούν οι σημερινές ανακοινώσεις την μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Ευρώπης, της εταιρείας που σήμερα διακινεί 80 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, με την δημιουργία δύο βάσεων στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και την δραστηριοποίησή της στα δρομολόγια εσωτερικού.

    Η επιθετική αυτή κίνηση της εταιρείας χαμηλού κόστους έχει ως στόχο την κυριαρχία της στην Αναπτυσσόμενη Ελληνική Αγορά Αερομεταφορών, αλλά και στην εκμετάλλευση του συγκριτικού της πλεονεκτήματος, να προσφέρει στους καταναλωτές εισιτήρια πολύ φθηνότερα από τους ανταγωνιστές της.

    Οι σημερινές ανακοινώσεις του εμπορικού διευθυντή της εταιρίας κ. David O’ Brien αφορούν την δημιουργία μίας νέας βάσης στην Αθήνα όπου θα σταθμεύουν μόνιμα δύο αεροσκάφη της Ryanair που θα πραγματοποιούν 154 πτήσεις προς έξι προορισμούς σε καθημερινή βάση προς Χανιά, Λονδίνο, Μιλάνο, Πάφο, Ρόδο και Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον κ. O’ Brien στόχος της εταιρείας είναι να μεταφέρει σε ετήσια βάση πάνω από 1,2 εκατ. επιβάτες ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η νέα βάση στην Αθήνα θα προσφέρει στον κλάδο των αερομεταφορών και τουρισμού πάνω από 1.200 νέες θέσεις εργασίας.

    Ειδικότερα η Ryanair ανακοίνωσε πως με αφορμή τη νέα βάση στην Αθήνα θα προσφέρει θέσεις σε έκπτωση με τιμές απο 12 ευρώ για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο. Οι θέσεις αυτές θα είναι διαθέσιμες έως τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 20 Ιανουαρίου. Οι έξι νέοι προορισμοί θα ισχύσουν από τον Απρίλιο ενώ οι κρατήσεις ξεκινούν από αύριο στην www.ryanair.com

    Παράλληλα η Ryanair εξήγγειλε και την δημιουργία νέας βάσης στην Θεσσαλονίκη όπου θα σταθμεύει μόνιμα ένα ακόμη αεροσκάφος. Από την Θεσσαλονίκη θα εξυπηρετούνται συνολικά 16 προορισμοί εσωτερικού και εξωτερικού με 212 πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση. Σκοπός της εταιρείας είναι να μεταφέρονται από-προς το αεροδρόμιο Μακεδονία πάνω από 1.6 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση ενώ στην πόλη αναμένεται να δημιουργηθούν πάνω από 1.600 νέες θέσεις εργασίας.

    Ομοίως και για την περίπτωση της Θεσσαλονίκης η Ryanair γιoρτάζει τη νέα βάση στη συμπρωτεύουσα με την έκδοση θέσεων σε έκπτωση, με τιμές που ξεκινούν από 12 ευρώ για τους μήνες Φεβρουάριο-Μάρτιο, οι οποίες θέσεις θα είναι διαθέσιμες έως τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 16 Ιανουαρίου.

    Ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair στη συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα δεν παρέλειψε να επιτεθεί στον όμιλο Aegean – Olympic λέγοντας ότι με την κίνησή της αυτή η Ryanair προσφέρει μία εναλλακτική στους Έλληνες και ξένους ταξιδιώτες απέναντι στις υψηλές τιμές των εισιτηρίων που προσφέρουν οι δύο Ελληνικές Εταιρείες.

    Στελέχη από τον χώρο του τουρισμού εκτιμούν ότι η κίνηση αυτή της Ryanair θα “απογειώσει” την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη ως προορισμούς city-breaks κάτι που θα έχει ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις τόσο στις πληρότητες των ξενοδοχείων, όσο και στην εμπορική κίνηση των δύο πόλεων.

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ η Dimi 20/01/2014 14:05:12

      «Σημαία της “Ανεξάρτητης Κρήτης” διαφημίζει η Αεροπορική RYΑNAIR στη νέα καμπάνια της!»
      Spaei.blogspot.gr | Σαββάτο, 18 Ιανουαρίου 2014, 3:55 π.μ.|

      Τη σημαία της "Ανεξάρτητης Κρήτης" επέλεξε να προβάλλει προκλητικά η γνωστή αεροπορική εταιρεία RYΑNAIR, στο νέο διαφημιστικό της, στο οποίο μάλιστα μιλά ο ίδιος ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αεροπορικής Εταιρίας Michael O'Leary! http://youtu.be/QjfmjznXksU

      Η Ryanair είναι μια Ιρλανδική Εταιρεία χαμηλού κόστους που ακριβώς χάρη στις χαμηλές τιμές έχει εξαπλωθεί σαν αράχνη στην Ευρώπη, με 298 αεροσκάφη, 1.200 πιλότους και σχεδόν 8.500 εργαζομένους!

      Όταν λοιπόν μια τέτοια γιγάντια εταιρεία, ετοιμάζει διαφήμιση, την περνά από 100 κόσκινα! Πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για σποτ με το ίδιο το αφεντικό της! Άρα, δεν επελέγη τυχαία και κατά λάθος η "Σημαία", αφού δημιουργήθηκε μάλιστα σχετική μακέτα, προκειμένου να πληγεί τελικά η Ελληνικότητα της Κρήτηςe! http://bit.ly/1eYNOY4
      (image credit: 3.bp.blogspot.com)

      Πάντως για την ιστορία, η εν λόγω σημαία με το κόκκινο αστέρι, είναι μια σημαία που αναγκαστικά έγινε σε παραλλαγή της Ελλαδικής, όταν πριν 100 χρόνια επαναστάτησε κατά των Τούρκων η Κρήτη για να ενωθεί με την μάνα Ελλάδα, αλλά οι Μεγάλες Δυνάμεις, δεν επέτρεπαν με Ποινή Θανάτου την Ένωση! Έτσι, η Κρήτη έμεινε για λίγο ένα αστέρι έξω από τον εθνικό κορμό, μέχρι την πολυπόθητη και ιστορική Ένωσή της!

      Αυτή τη σημαία εκμεταλλεύονται τώρα ακριβώς ανιστόρητα οι ξένοι προπαγανδιστές για να κάνουν κουζουλούς τους Κρητικούς. Αλλά τα κοπέλια δεν τα σηκώνουν αυτά! Κανένας Έλληνας δεν τα σηκώνει!»

  11. η Dimi avatar
    η Dimi 14/01/2014 16:30:45

    S W O T Analysis για τον Όμιλο Aegean – Olympic.
    Strengths | Weaknesses | Opportunities | Threats |
    Άμεσα αν όχι Συντομότερα

    British Petroleum, Hello !

  12. Φοιτητης avatar
    Φοιτητης 14/01/2014 17:30:41

    Μην απασχολείτε τον κ.Στουρνάρα με πράγματα που ήδη κάνει. Ήδη προσπαθεί να δώσει αναδρομικές φοροαπαλλαγές στις εξωχώριες, δεν είναι ανταποδοτική μείωση φόρων αυτή;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.